Ha daar vraag je me wat. Zover reikt mijn kennis niet. Ik heb een Dell Inspiron 15R en links (bij de ventilatiegaten) komt een bak herrie uit. Als ik bv. al Chrome open begint hij al als een gek te blazen.Notna schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:19:
[...]
Welke fans slaan 'op hol' ? Allemaal, je case fans, de fan op je CPU, de fan op je GPU etc.
Heeft iemand al de Unattended installatie van windows 10 voor mekaar gekregen?
Bij het upgraden van windows 8.1 update naar windows 10 krijg ik de volgende melding:
Error: 80070003
is hier inmiddels al een oplossing voor?
Wil namelijk eerst een upgrade doen, dan een clean install. Ivm productkey.
Error: 80070003
is hier inmiddels al een oplossing voor?
Wil namelijk eerst een upgrade doen, dan een clean install. Ivm productkey.
Je zou met Speedfan even kunnen kijken wat er aan de hand is kwa temps iig en welke fan er helemaal lost gaat. Andere opties zijn de opties in je BIOS aanpassen mbt bijv. Speedstep of de cooling policy.MrIV schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:21:
[...]
Ha daar vraag je me wat. Zover reikt mijn kennis niet. Ik heb een Dell Inspiron 15R en links (bij de ventilatiegaten) komt een bak herrie uit. Als ik bv. al Chrome open begint hij al als een gek te blazen.
Anders is het denk ik een vraag voor Dell support. Kan zijn dat het gewoon een issues is met jouw type laptop ism W10
Ik zie volgens mij geen buitensporige temperaturen? Misschien komt het anders gewoon door het warme weer?Notna schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:58:
[...]
Je zou met Speedfan even kunnen kijken wat er aan de hand is kwa temps iig en welke fan er helemaal lost gaat. Andere opties zijn de opties in je BIOS aanpassen mbt bijv. Speedstep of de cooling policy.
Anders is het denk ik een vraag voor Dell support. Kan zijn dat het gewoon een issues is met jouw type laptop ism W10

Misschien de huis-tuin-keuken oplossing: even je laptop uitzetten en de stofzuiger op je ventilatiegaten zetten. Doet vaak wonderen!
No matter the age, never lose the Kramer inside
Verwijderd
Kijk eens via de geavanceerde energie instellingen naar de "system cooling policy", waarschijnlijk staat die op "active". Als je hem op "passive" zet wordt de cpu wat terug geklokt i.v.p. dat de fan gaat koelen.MrIV schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:21:
[...]
Ha daar vraag je me wat. Zover reikt mijn kennis niet. Ik heb een Dell Inspiron 15R en links (bij de ventilatiegaten) komt een bak herrie uit. Als ik bv. al Chrome open begint hij al als een gek te blazen.

Voor een i7 zijn dat geen extreme temperaturen, maar was dit tijdens idle gebruik? Dan vind ik namelijk 52 graden best aan de hoge kant. Voor stressed gebruik is het best ok.MrIV schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:07:
[...]
Ik zie volgens mij geen buitensporige temperaturen? Misschien komt het anders gewoon door het warme weer?
[afbeelding]
Zoals hierboven aangegeven kan het ook gewon stofophoping zijn. Als je voor makkelijk wilt gaan doe je de stofzuiger er op. Als je iets meer wilt weten haal je de kap er af van je Dell en kijk je of je stofophopingen ziet. En wederom (en net als hierboven aangegeven) kijk even naar je cooling policies. (zowel in windows als in je BIOS)
Zet je laptop voor de grap ook eens op iets kouds neer zoals een stenen vloer of een houten tafel.
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 07-08-2015 09:15 ]
Ok bedankt! Het was inderdaad tijdens idle gebruik. Ik ga het eens allemaal proberen!
[ Voor 31% gewijzigd door MrIV op 07-08-2015 09:35 ]
Ik had óf diezelfde melding óf een neverending "0%"-status van de ISO-download.Sonora schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:59:
Heb een beetje hulp nodig...
Als ik de upgrade wil doen en via de "Media Creation Tool" op "Deze PC bijwerken" klik dan krijg ik gewoon een melding "er is iets gebeurd" te zien en er gebeurt niks meer... Kan enkel nog op sluiten klikken.
Nog mensen met dit probleem?
[afbeelding]
Heb de tool maar opgegeven en zojuist in amper 5 minuten zowel de 32- als 64-bits ISO's gedownload via Tech Bench.
Ik heb Win7 Ultimate en wil Win10 Home, ik heb helemaal niets aan de Pro features.
Ik gebruik de Media Creation Tool, anders moet ik 247 updates gaan installeren.. (is een oude laptop die ik nauwelijks heb gebruikt maar nu weer wil gebruiken).
Maar je kan dus niet kiezen uit de Windows versies! Ik heb ook niet veel HDD ruimte op deze specifieke laptop dus ik wil juist dat Windows geen onzin installeert. Home is daarom prima.
Kan je als je Pro hebt nog downgraden? Of kan ik na de Free Upgrade, de Win10 Key ergens vinden en een schone install doen?
Bij een schone install (met bijv een USB stick die ik ook met de Media Creation Tool heb gemaakt, bij het maken kon ik wel Win10 Home kiezen) moet je een Windows key opgeven. De key die op de achterkant van mijn laptop staat werd niet geaccepteerd
Ik gebruik de Media Creation Tool, anders moet ik 247 updates gaan installeren.. (is een oude laptop die ik nauwelijks heb gebruikt maar nu weer wil gebruiken).
Maar je kan dus niet kiezen uit de Windows versies! Ik heb ook niet veel HDD ruimte op deze specifieke laptop dus ik wil juist dat Windows geen onzin installeert. Home is daarom prima.
Kan je als je Pro hebt nog downgraden? Of kan ik na de Free Upgrade, de Win10 Key ergens vinden en een schone install doen?
Bij een schone install (met bijv een USB stick die ik ook met de Media Creation Tool heb gemaakt, bij het maken kon ik wel Win10 Home kiezen) moet je een Windows key opgeven. De key die op de achterkant van mijn laptop staat werd niet geaccepteerd
Dan moet je dus wel een Windows key opgeven en in mijn ervaring werkt de (legale) win7 key niet die op de sticker van mijn laptop staat.nobleone schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:18:
[...]
Ik had óf diezelfde melding óf een neverending "0%"-status van de ISO-download.
Heb de tool maar opgegeven en zojuist in amper 5 minuten zowel de 32- als 64-bits ISO's gedownload via Tech Bench.
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 07-08-2015 10:39 ]
Dat is niet wat hij zegt. Hij had de upgrade al gedaan, maar heb je dat niet dan moet je je huidige installatie eerst 1 keer upgraden via wupdate om een W10 licentie te krijgen, dat is het enige, daarna is alles mogelijk gelijkwaardig aan je originele licentie. OEM blijft OEM, Retail blijft Retail. Simpeler kan het niet zijn, maar om 1 of andere reden moet iedereen het veel moeilijker maken dan het is.sdk1985 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:00:
[...]
Is er al iemand die dit heeft geprobeerd? Kun je inderdaad maar één keer upgraden vanaf Windows 7. Wie weet kun je met dezelfde Windows 7 maar met iets andere hardware gewoon weer opnieuw naar Windows 10 upgraden...
Windows 10 eerst als update doen (via je stick) je heb geen key nodig (meermaals vermeld) en daarna kan je clean install doenJazco2nd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:33:
Ik heb Win7 Ultimate en wil Win10 Home, ik heb helemaal niets aan de Pro features.
Bij een schone install (met bijv een USB stick die ik ook met de Media Creation Tool heb gemaakt, bij het maken kon ik wel Win10 Home kiezen) moet je een Windows key opgeven. De key die op de achterkant van mijn laptop staat werd niet geaccepteerd![]()
[...]
Dan moet je dus wel een Windows key opgeven en in mijn ervaring werkt de (legale) win7 key niet die op de sticker van mijn laptop staat.
Toevallig zou dat voor mij een oplossing kunnen zijn, maar ik ben benieuwd of je dan ook na een free upgrade naar win 10 pro, een clean install met USB kan doen naar Win 10 Home.jesper86 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:41:
[...]
Dat is niet wat hij zegt. Hij had de upgrade al gedaan, maar heb je dat niet dan moet je je huidige installatie eerst 1 keer upgraden om een W10 licentie te krijgen, dat is het enige, daarna is alles mogelijk gelijkwaardig aan je originele licentie. OEM blijft OEM, Retail blijft Retail. Simpeler kan het niet zijn, maar om 1 of andere reden moet iedereen het veel moeilijker maken dan het is.
Wat zeg ik nou net. Na de upgrade kan je alles wat je met je originele licentie ook kon, forever. Zucht.Jazco2nd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:42:
[...]
Toevallig zou dat voor mij een oplossing kunnen zijn, maar ik ben benieuwd of je dan ook na een free upgrade naar win 10 pro, een clean install met USB kan doen naar Win 10 Home.
kan het kloppen dat niet alleen het downloaden heel lang duurt maar ook de installatie?
Ik heb gisteravond mijn nu acer e5-571-50hj aangezet. Kreeg gelijk de melding dat de win10 upgrade beschikbaar was dus die wilde ik installeren. Hij is denk ik 1 a 1,5 uur bezig geweest zonder iets te downloaden. Het enige dat ik zag was: "installatiebestanden downloaden" gevolgd door "vereisten controleren" en weer gevolgd door "installatiebestanden downloaden".
Zonder dat er werkelijk iets gedownload is want daarna kreeg ik op het laatst pas een schermpje waarin de download voortgang stond: 2603,1mb totaal, 0% voltooid.
toen heb ik de notebook maar uitgezet om vervolgens vandaag de update er maar op te zetten.
Vervolgens heb ik vandaag om 8:30 op kantoor de notebook weer aangezet om de update nu maar binnen te halen. Daar heeft het downloaden ook een eeuwigheid geduurd. Nu ben ik bezig in het scherm met de upgrade van windows uitvoeren en staat deze op 25% (echt snel gaat het niet).
Alles bij elkaar ben ik nu dus al 4 uur bezig en is mijn upgrade op 25%...
Lijkt mij wat aan de trage kant...
Ik heb gisteravond mijn nu acer e5-571-50hj aangezet. Kreeg gelijk de melding dat de win10 upgrade beschikbaar was dus die wilde ik installeren. Hij is denk ik 1 a 1,5 uur bezig geweest zonder iets te downloaden. Het enige dat ik zag was: "installatiebestanden downloaden" gevolgd door "vereisten controleren" en weer gevolgd door "installatiebestanden downloaden".
Zonder dat er werkelijk iets gedownload is want daarna kreeg ik op het laatst pas een schermpje waarin de download voortgang stond: 2603,1mb totaal, 0% voltooid.
toen heb ik de notebook maar uitgezet om vervolgens vandaag de update er maar op te zetten.
Vervolgens heb ik vandaag om 8:30 op kantoor de notebook weer aangezet om de update nu maar binnen te halen. Daar heeft het downloaden ook een eeuwigheid geduurd. Nu ben ik bezig in het scherm met de upgrade van windows uitvoeren en staat deze op 25% (echt snel gaat het niet).
Verwijderd
Andersom werkt het in ieder geval niet en het zijn twee verschillende producten.Jazco2nd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:42:
Toevallig zou dat voor mij een oplossing kunnen zijn, maar ik ben benieuwd of je dan ook na een free upgrade naar win 10 pro, een clean install met USB kan doen naar Win 10 Home.

Weet ik ook niet. Hij gaf aan veel zaken van Pro niet te gebruiken en geen grote HDD te hebben.jesper86 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:00:
Waarom zou iemand van Pro naar Home willen ??
Maar zoveel scheelt dat volgens mij niet. Het is niet dat je zomaar 5GB spaart bv.
En wat pro biedt en je niet gebruikt is niet erg toch.
Gewoon lekker bij Pro blijven.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Bij mij was het binnen half uurtje gepiept (vorige week). Installatie ook zoiets. Op een HP Elitebook 8440P i7.arjoderoon schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:52:
kan het kloppen dat niet alleen het downloaden heel lang duurt maar ook de installatie?
Misschien weer iets met de servers?
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Vreemd. Alleen het "upgrade van windows uitvoeren" duurt al een eeuwigheid. Nu heb ik er geen SSD in zitten, maar dat zal nog niet ervoor zorgen dat het zo lang duurt?
het is nu 11:23 en de upgrade is nu klaar. dat is al met al een flinke bevalling geweest.
Ja wel, zeker met een besturingssysteem 'uitpakken' wat uit ontelbaar kleine bestandjes bestaat. Een fysieke schijf moet voor elk micro bestandje als een grammofoonplaat iedere keer een plekje zoeken.arjoderoon schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:16:
Vreemd. Alleen het "upgrade van windows uitvoeren" duurt al een eeuwigheid. Nu heb ik er geen SSD in zitten, maar dat zal nog niet ervoor zorgen dat het zo lang duurt?
Nou ja het is nu klaar. Maar als ik het vergelijk met de notebooks die ik van de week bijgewerkt heb dan duurde het wel heel erg lang. Ook die hadden geen SSD maar waren ook zo gepiept eigenlijk. (een kwart van de tijd die nu nodig was)jesper86 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:27:
[...]
Ja wel, zeker met een besturingssysteem 'uitpakken' wat uit ontelbaar kleine bestandjes bestaat. Een fysieke schijf moet voor elk bestandje als een grammofoonplaat iedere keer een plekje zoeken.
Op de Lenovo supported hardware lijst staat dat de G50-30 pas upgradebaar is vanaf Windows 8.1.
Waarom heb ik daar niet eerder naar gekeken
Had mij een paar dagen werk gescheeld
Waarom heb ik daar niet eerder naar gekeken

[ Voor 11% gewijzigd door A4553 op 07-08-2015 12:34 ]
Ik had het over iets heel anders... Maar Retail blijft geen Retail aldus bronnen naar de MS site in ditzeflde topic. Je geupgrade key is harwdare bound.jesper86 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:41:
[...]
Dat is niet wat hij zegt. Hij had de upgrade al gedaan, maar heb je dat niet dan moet je je huidige installatie eerst 1 keer upgraden via wupdate om een W10 licentie te krijgen, dat is het enige, daarna is alles mogelijk gelijkwaardig aan je originele licentie. OEM blijft OEM, Retail blijft Retail. Simpeler kan het niet zijn, maar om 1 of andere reden moet iedereen het veel moeilijker maken dan het is.
Ik vraag mij dus, terrecht af, wat er gebeurd in het scenario dat je Windows 10 voor x 2016 wordt afgekeurd en je vervolgens je nog wel werkende (Retail) key voor Win7 of win8 gebruikt en opnieuw gaat updaten. In dat geval kun je nog bijna een jaar rommelen.
edit:
Retail>OEM. OEM>OEM zou niet erg zijn mits je een key ontvangt die je in de telefoon activator kunt gebruiken. Maar die krijg je dus niet. Dat laatste heb ik overigens meerdere keren gedaan: What happens if I change the hardware configuration of my Windows 10 device?
A: If the hardware configuration of your Windows 10 device changes significantly (e.g. motherboard change) Windows may require re-activation on the device. This is the same experience as prior versions of Windows (e.g. Windows 7 and Windows 8.1). The free upgrade offer will not apply to activation of Windows 10 in such scenarios where hardware changes reset Activation.
-P67 B3 revisie ivm terugroep actie (totaal drie keer een MSI P67 GD65 gehad want de eerste B3 had een multiplier doe op x20 bleef hangen)
-E6750 uit 2007 nieuw leven in geblazen door voor 40 euro het defecte moederbord te vervangen.
-Windows XP destijds doorgeschoven naar oudere pc's
[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 07-08-2015 12:52 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Alle lof aan Roland, het probleem met de driver voor de A500-pro onder win10 hebben ze vandaag opgelost!
Het gaat hier dan over deze hardware?joko56 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:51:
Alle lof aan Roland, het probleem met de driver voor de A500-pro onder win10 hebben ze vandaag opgelost!

Testing, one, two ...
ik kon het niet vinden in de FAQ, dus probeer ik het toch maar zo:
Ik heb een PC waar Win7-Ultimate op staat. Die kan ik nu upgraden naar 10. Hoef alleen maar op OK te drukken.
Maar eigenlijk wil ik deze niet upgraden, ik wil die licentie op een nieuwe PC zetten die vandaag geleverd wordt.
Moet ik dus eerst de oude PC upgraden naar 10, dan vanaf die PC de ISO/USB maken en met die USB de nieuwe PC inrichten?
Of kan in van mijn oude Win10 PC dan de key extracten? En gebruiken voor de nieuwe PC?
Ik zie door de Windowsbomen het bos even niet meer....
Ik heb een PC waar Win7-Ultimate op staat. Die kan ik nu upgraden naar 10. Hoef alleen maar op OK te drukken.
Maar eigenlijk wil ik deze niet upgraden, ik wil die licentie op een nieuwe PC zetten die vandaag geleverd wordt.
Moet ik dus eerst de oude PC upgraden naar 10, dan vanaf die PC de ISO/USB maken en met die USB de nieuwe PC inrichten?
Of kan in van mijn oude Win10 PC dan de key extracten? En gebruiken voor de nieuwe PC?
Dat is gewoon niet waar, dat is foutieve informatie in de link die je geeft.sdk1985 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:34:
[...]
Ik had het over iets heel anders... Maar Retail blijft geen Retail aldus bronnen naar de MS site in ditzeflde topic. Je geupgrade key is harwdare bound.
Lees de officiële eens: http://answers.microsoft....e8-4238-b1e4-45f4b7ed2fb9
When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?
If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.
If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.
Full version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive
Upgrade version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version
OEM:
(Identical to Full License Retail versions except for the following:)
- OEM versions do not offer any free Microsoft direct support from Microsoft support personnel
- OEM licenses are tied to the very first computer you install and activate it on
- OEM versions allow all hardware upgrades except for an upgrade to a different model motherboard
- OEM versions cannot be used to directly upgrade from an older Windows operating system
What happens if I change my motherboard??
As it pertains to the OEM license this will invalidate the Windows 10 upgrade license because it will no longer have a previous base qualifying license which is required for the free upgrade. You will then have to purchase a full retail Windows 10 license. If the base qualifying license (Windows 7 or Windows 8.1) was a full retail version, then yes, you can transfer it.
[ Voor 23% gewijzigd door jesper86 op 07-08-2015 14:12 ]

"Working on it...". Ik heb even op "working" in het topic gezocht. Wat hier zou moeten gebeuren is de "10 second device preparation". Het blijft echter veel langer dan dat in beeld staan. Iemand een idee wat dit precies is en of het zo lang hoort te duren? Het liefst heb ik dit gewoon even werkend ipv een installatiestick oid te maken.
Voordat ik hier kwam stond er dat de upgrade gedownload was. Als ik in C:\$Windows.~BT kijk is die iets meer dan 4GB groot. De inhoud lijkt ook op die van een installatie-cd. Waar ik met Googlen vooral achter kom is dat meer mensen recent dit probleem gehad hebben. Als iemand een oplossing weet hoor ik die graag
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Zo ver ik kan zien zit het andersom in elkaar...jesper86 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:03:
[...]
Dat is gewoon niet waar, dat is foutieve informatie in de link die je geeft.
Lees de officiële eens: http://answers.microsoft....e8-4238-b1e4-45f4b7ed2fb9
[...]
De bron van jou bericht is namelijk meneer Andre Da Costa,Community Moderator. Het bericht dat het niet kan komt oorspronkelijk van een Microsoft medewerker; zie Uttam Yadav Microsoft Forum Moderator:
Vervolgens zie je meneer Da Costa in datzelfde topic het volgende vragenQ: What happens if I change the hardware configuration of my Windows 10 device?
A: If the hardware configuration of your Windows 10 device changes significantly (e.g. motherboard change) Windows may require re-activation on the device. This is the same experience as prior versions of Windows (e.g. Windows 7 and Windows 8.1). The free upgrade offer will not apply to activation of Windows 10 in such scenarios where hardware changes reset Activation.
Meneer Da Costa weet er dus niets van. Op zijn vraag is zo ver ik kan zien, het zijn 78 pagina's, niet gereageerd.Thanks for further confirmation and clarification Uttam Yadav
Could you confirm the licensing status of Windows 10 when you upgrade from a retail or OEM version of Windows 7 or Windows 8/8.1? What are the transfer rights if you upgrade from a retail version of Windows and want to move the Windows 10 license to another machine a year or 2 years later?
Kwam wel nog wat meer info mbt hardware activatie tegen:
Gaat wel hard op die manier. Ram upgrade en videokaart upgrade staan bij mij al op de planning. Het zit er ook dik in dat er een keer een 512 GB SSD in komt in plaats van de huidige 256 GB (was eerst 120 GB). Hard drive telt dubbel (device en VSN). Dus je kunt niet RAM, SSD en videokaart vervangen.The motherboard in only one of the 10 hardware categories taken into account when calculating the hardware ID. It isn't a "special" part.
Hardware ID – This value is derived based on the hardware configuration of your computer.
The WPA system checks the following 10 categories of the computer hardware to derive the Hardware ID:
Display Adapter
SCSI Adapter
IDE Adapter (effectively the motherboard)
Network Adapter (NIC) and its MAC Address
RAM Amount Range (i.e., 0-64mb, 64-128mb, etc.)
Processor Type
Processor Serial Number
Hard Drive Device
Hard Drive Volume Serial Number (VSN)
CD-ROM / CD-RW / DVD-ROM
What if I upgrade or make changes to my hardware?
In the above mentioned 10 categories of hardware, at least 7 should be the same. Thus you are allowed to make changes to not more than 3 categories of hardware. If you make too many changes then your activation will fail. In this case, it is necessary to contact the customer service representative via phone and explain about your problem. If he is convinced he may re-issue a new product key for your computer using which you can re-activate your Windows.
[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 07-08-2015 14:27 ]
Als je een (legale) retail versie heb...gewoon eerst op je nieuwe pc zetten en die updaten naar 10marcelmg2 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:54:
ik kon het niet vinden in de FAQ, dus probeer ik het toch maar zo:
Het kan behoorlijk lang duren inderdaad. Of het zo hoort, geen idee. Bij mij ging hij (ondanks dat de installatie verderop alsnog faalde) na een poos vanzelf door.Bananenplant schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:13:
"Working on it...". Ik heb even op "working" in het topic gezocht. Wat hier zou moeten gebeuren is de "10 second device preparation". Het blijft echter veel langer dan dat in beeld staan. Iemand een idee wat dit precies is en of het zo lang hoort te duren? Het liefst heb ik dit gewoon even werkend ipv een installatiestick oid te maken.
Voordat ik hier kwam stond er dat de upgrade gedownload was. Als ik in C:\$Windows.~BT kijk is die iets meer dan 4GB groot. De inhoud lijkt ook op die van een installatie-cd. Waar ik met Googlen vooral achter kom is dat meer mensen recent dit probleem gehad hebben. Als iemand een oplossing weet hoor ik die graag.
Bij deze installatie moet je echt veel geduld hebben
beste allemaal,
heb windows 7 via mijn werk op mijn werk laptop staan als ik deze start heb ik rechts onderin de windows logo die zegt dat ik een melding krijg als windows 10 beschikbaar is.
ongeduldig als ik ben heb ik de media creation tool geprobeerd van microsoft maar deze geeft bij het starten van de tool direct de melding
er is iets gebeurd
0x80070002 - 0x20016
en kan ik alleen sluiten kiezen
iemand een idee waarom
heb windows 7 via mijn werk op mijn werk laptop staan als ik deze start heb ik rechts onderin de windows logo die zegt dat ik een melding krijg als windows 10 beschikbaar is.
ongeduldig als ik ben heb ik de media creation tool geprobeerd van microsoft maar deze geeft bij het starten van de tool direct de melding
er is iets gebeurd
0x80070002 - 0x20016
iemand een idee waarom
Gewoon aan de beheerders op je werk vragen.bartburg schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:36:
beste allemaal,
er is iets gebeurd
0x80070002 - 0x20016
iemand een idee waarom
De tool als admin draaien. rechter muis klikt -> als admin uitvoeren. Wil nog wel eens helpenbartburg schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:36:
beste allemaal,
er is iets gebeurd
0x80070002 - 0x20016
iemand een idee waarom
Na wat sleutelwerk toch Windows 10 op mijn Samsung RV511 laptop gekregen.
Ik kreeg steeds ' 0xC190010 - 0x20017 -> The installation failed in de SAFE_OS phase with an error during BOOT operation'
Wat blijkt nou het probleem te zijn, de wifi adapter met bluetooth (een Samsung DHXB-81). Deze eruit gehaald, Windows 10 normaal kunnen installeren.
Nu komt het mooiste, nadat Windows 10 geïnstalleerd was heb ik voor de lol het kaartje weer een keer terug in de laptop geprikt en het blijkt na installeren wel te werken.
Blij dat het gelukt is
Ik kreeg steeds ' 0xC190010 - 0x20017 -> The installation failed in de SAFE_OS phase with an error during BOOT operation'
Wat blijkt nou het probleem te zijn, de wifi adapter met bluetooth (een Samsung DHXB-81). Deze eruit gehaald, Windows 10 normaal kunnen installeren.
Nu komt het mooiste, nadat Windows 10 geïnstalleerd was heb ik voor de lol het kaartje weer een keer terug in de laptop geprikt en het blijkt na installeren wel te werken.
Blij dat het gelukt is

Verwijderd
Beste mensen,
Ik heb niet bijster veel kennis van PC's maar zojuist toch geprobeerd de gereserveerde update naar windows 10 te doen. Computer viel uit op 4% van upgrade en zie ik al drie uur het volgende: "Uw vorige versie van Windows herstellen". Moet ik dit nog een paar uur afwachten? Kan ik dit zelf oplossen? Of beter om naar een computer speciaalzaak te gaan?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb niet bijster veel kennis van PC's maar zojuist toch geprobeerd de gereserveerde update naar windows 10 te doen. Computer viel uit op 4% van upgrade en zie ik al drie uur het volgende: "Uw vorige versie van Windows herstellen". Moet ik dit nog een paar uur afwachten? Kan ik dit zelf oplossen? Of beter om naar een computer speciaalzaak te gaan?
Probeer nog even rustig te wachten...als je een grote schijf heb duurd het wat langer. Als dat niet werkt...pc rebooten en opnieuw proberen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:22:
Beste mensen,
De afgelopen honderden replies in dit topic hebben geen oplossing geboden?
Ik zie niet wat een grote disk ermee te maken heeft? Sterker nog, 99.9% van iedereen die een disk heeft van meer dan 500GB heeft "toch" wel een aparte partitie met C: van grofweg een 60GB. Dat kan geen uren duren; zelfs niet op een oudere IDE-disk.Alternative schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:52:
[...]
Probeer nog even rustig te wachten...als je een grote schijf heb duurd het wat langer. Als dat niet werkt...pc rebooten en opnieuw proberen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb anders een grotere disk en geen aparte partitie...scheelt toch echt. Zeker als er genoeg opstond wat terug moet.MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:54:
[...]
De afgelopen honderden replies in dit topic hebben geen oplossing geboden?
[...]
Ik zie niet wat een grote disk ermee te maken heeft? Sterker nog, 99.9% van iedereen die een disk heeft van meer dan 500GB heeft "toch" wel een aparte partitie met C: van grofweg een 60GB. Dat kan geen uren duren; zelfs niet op een oudere IDE-disk.
PS ik had het niet over uren....maar iets langer
Nu ga ik even off-topic, maar dit vind ik wel een leuke.MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:54:
Sterker nog, 99.9% van iedereen die een disk heeft van meer dan 500GB heeft "toch" wel een aparte partitie met C: van grofweg een 60GB.
Laat me raden: JIJ hebt een 60 GB opstartpartitie. En dat vind jij zeer goed gedaan.
Vervolgens concludeer je dat DUS bijna alle andere mensen (99,9%) dat dan ook hebben.
Laat ik eerlijk zijn, ik heb er geen statistieken van, maar het lijkt mij dat eerder 99,9% dit NIET hebben.
Mis. Partitioneren is voor dino's. Mijn SSD's hebben allen maar 1 drive-letter gekregen van Windows namelijk C: ongeacht de grootte van de SSD. Dat er hele horden zijn die wel (hidden) partities hebben, waaronder bijna alle OEM-apparatuur, kan dus wel zeker van discussie zijn als het gaat om updaten/aanpassen van de betreffende partitie.Reepje schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
Laat me raden: JIJ hebt een 60 GB opstartpartitie. En dat vind jij zeer goed gedaan.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zal wel 80/20 zijnReepje schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
Laat ik eerlijk zijn, ik heb er geen statistieken van, maar het lijkt mij dat eerder 99,9% dit NIET hebben.
Overigens heb ik ook een aparte partitie voor programmatuur (inclusief OS).
Ik partitioneer nog steeds zelf, de reden is dat bij een herinstallatie de data (inclusief e-mail settings) gewoon blijft staan.MAX3400 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:24:
[...]
Mis. Partitioneren is voor dino's. Mijn SSD's hebben allen maar 1 drive-letter gekregen van Windows namelijk C: ongeacht de grootte van de SSD. Dat er hele horden zijn die wel (hidden) partities hebben, waaronder bijna alle OEM-apparatuur, kan dus wel zeker van discussie zijn als het gaat om updaten/aanpassen van de betreffende partitie.
[ Voor 47% gewijzigd door Freee!! op 07-08-2015 16:28 . Reden: MAX3400 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik heb net mijn Intel NUC geüpgraded naar Windows 10, maar zit met een raar probleem.
Resolutie van mijn monitor is 1920x1080 en dat staat ook netjes in Windows 10 ingesteld. Echter is de 1920x1080 resolutie net wat groter dan wat mijn monitor blijkbaar kan zien. Ik mis ongeveer 5 pixels aan de rechterkant. Auto-adjust werkt voor geen meter en zelf handmatig positioneren resulteert nog steeds in het niet laten zien van 5 pixels. Monitor heeft VGA aansluiting, dat op de Mini-DP van de NUC is aangesloten. Op een andere monitor geprobeerd, en daar geen problemen ondervonden.
Iemand hetzelfde probleem tegengekomen?
Resolutie van mijn monitor is 1920x1080 en dat staat ook netjes in Windows 10 ingesteld. Echter is de 1920x1080 resolutie net wat groter dan wat mijn monitor blijkbaar kan zien. Ik mis ongeveer 5 pixels aan de rechterkant. Auto-adjust werkt voor geen meter en zelf handmatig positioneren resulteert nog steeds in het niet laten zien van 5 pixels. Monitor heeft VGA aansluiting, dat op de Mini-DP van de NUC is aangesloten. Op een andere monitor geprobeerd, en daar geen problemen ondervonden.
Klinkt als overscan ingesteld op de monitor, controleer je settings van je monitor.chengbondkwok schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:18:
Ik heb net mijn Intel NUC geüpgraded naar Windows 10, maar zit met een raar probleem.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Beste Redactie,
Ik heb Microsoft Windows 7 Ultimate UK op mijn PC met Virtual XP Mode ( Win 7).
Mijn vraag is: Kan ik nu eindelijk een Nederlandse versie Windows 10 downloaden of moet ik weer later een Nederlandse Taal Pakket ( WindowsXPMode_nl-nl) downloaden om alles weer in het Nederlands
te krijgen.
M.V.G. Friksie
Mijn vraag is: Kan ik nu eindelijk een Nederlandse versie Windows 10 downloaden of moet ik weer later een Nederlandse Taal Pakket ( WindowsXPMode_nl-nl) downloaden om alles weer in het Nederlands
te krijgen.
M.V.G. Friksie
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2015 18:17 ]
Wat is zo een beetje de goedkoopste manier om Windows 10 op een zelfbouw PC te krijgen?
Van wat ik zie in de Pricewatch, eerst deze versie van Windows 8 kopen, en dan zo upgraden naar 10?
Van wat ik zie in de Pricewatch, eerst deze versie van Windows 8 kopen, en dan zo upgraden naar 10?
Je kunt ook iets meer spenderen en een retail licentie kopen. Dan kun je de licentie meenemen naar je volgende PC.SanderH_ schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:22:
Wat is zo een beetje de goedkoopste manier om Windows 10 op een zelfbouw PC te krijgen?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
heeft iemand als de Automated installatie voor meklaar gekregen met de unattended.xml?
Nee, je krijgt de taalversie van Win 7. Je kunt een taalpakket installeren om zo met een NL versie te werken.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:16:
Beste Redactie,
te krijgen.
M.V.G. Friksie
En XP Mode werkt niet meer in W10. Je kunt wel XP (opnieuw) installeren in een VM.
Opgelost door het volgende uit te voeren draai nu windows 10Alternative schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:40:
[...]
De tool als admin draaien. rechter muis klikt -> als admin uitvoeren. Wil nog wel eens helpen
Locate the registry key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
It should exist, but if not, create it.
Create a new DWORD (32-bit) Value with Name = "AllowOSUpgrade” (without the quotes), and set the Value = 0x00000001.
Ik weet niet of die laptop eigendom is of niet, maar als je hem via je werk krijg is het waarschijnlijk en enterprise of volume licensing en dan is windows 10 niet gratis. Dan moet je bedrijf er voor betalen. Dan krijg je hem waarschijnlijk ook aparte installatie...bartburg schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:36:
beste allemaal,
er is iets gebeurd
0x80070002 - 0x20016
iemand een idee waarom
Mocht ie wel jou eigendom zijn: Haal hem uit het domein, start mediacreationtool op. en hang hem na de installatie weer in het domein.
Windows 10 opgezet volgens dit scenario :
1. 9-7-2015 : Na registratie in januari een clean reinstall Win10 Pro Insider (test) in dual-boot
met Win8.1 Home Update (Productie)
2. 28-7-2015 : Reservering vanuit Win 8.1 Home Update met zelfde emailadres als Insider registratie
Vervolgens gewacht tot Upgrade app klaar was en opriep tot installatie.
3. 7-8-2015 : Upgrade gestart via Upgrade app knop; 1 x fout, 2e poging gelukt
Wanneer ik nu naar mijn Windows 10 Home key kijk heb ik een 10240 Insider key voor Win10 Home en dat was niet de bedoeling. Key eindigt op : 8HVX7
Iemand eenzelfde ervaring?
Let wel : Oude Insider staat er nog en is Pro, terwijl mijn Productie Win8.1 en Win10 een Home OEM is.
Ik kan in Windows nergens overigens enige verwijzing naar Insider terug vinden.
1. 9-7-2015 : Na registratie in januari een clean reinstall Win10 Pro Insider (test) in dual-boot
met Win8.1 Home Update (Productie)
2. 28-7-2015 : Reservering vanuit Win 8.1 Home Update met zelfde emailadres als Insider registratie
Vervolgens gewacht tot Upgrade app klaar was en opriep tot installatie.
3. 7-8-2015 : Upgrade gestart via Upgrade app knop; 1 x fout, 2e poging gelukt
Wanneer ik nu naar mijn Windows 10 Home key kijk heb ik een 10240 Insider key voor Win10 Home en dat was niet de bedoeling. Key eindigt op : 8HVX7
Iemand eenzelfde ervaring?
Let wel : Oude Insider staat er nog en is Pro, terwijl mijn Productie Win8.1 en Win10 een Home OEM is.
Ik kan in Windows nergens overigens enige verwijzing naar Insider terug vinden.
Ah, stom van me. Niet over nagedacht. Probleem 1 is nu gefixedMegaTronics schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:57:
[...]
Klinkt als overscan ingesteld op de monitor, controleer je settings van je monitor.
Beste tweakers,
Ik heb een probleempje met het gebruiken van de media creation tool. Ik krijg namelijk de volgende error:

Het updaten via Windows Update gaat wel gewoon zonder problemen. Echter, mijn SSD met mijn huidige OS (Windows 7 Professional) zit vol en een upgrade kan er dus niet bij. Nu heb ik een nieuwe SSD van 120 GB in m'n PC gezet waar ik dus graag Windows 10 op wil installeren. Maar daar heb ik dus wel die media creation tool nodig zodat ik een Windows 10 Pro ISO kan creëren.
Stappen die ik al heb ondernomen:
http://www.reddit.com/r/t..._have_tried_wuauclt_have/
http://superuser.com/ques...ppened-0x80070002-0x20016
Zowel de Automated als de Manual fix van deze link leverden niks op. Als ik die Windows Update Troubleshooter run blijf ik altijd een fout zien die niet gefixt kan worden (ook niet nadat ik de Manual fix heb gedaan)
Plaatje van de Windows Update-fout:

Is er iemand hier die mij kan helpen?
Ik heb een probleempje met het gebruiken van de media creation tool. Ik krijg namelijk de volgende error:

Het updaten via Windows Update gaat wel gewoon zonder problemen. Echter, mijn SSD met mijn huidige OS (Windows 7 Professional) zit vol en een upgrade kan er dus niet bij. Nu heb ik een nieuwe SSD van 120 GB in m'n PC gezet waar ik dus graag Windows 10 op wil installeren. Maar daar heb ik dus wel die media creation tool nodig zodat ik een Windows 10 Pro ISO kan creëren.
Zowel de Automated als de Manual fix van deze link leverden niks op. Als ik die Windows Update Troubleshooter run blijf ik altijd een fout zien die niet gefixt kan worden (ook niet nadat ik de Manual fix heb gedaan)

Hallo
Hoe kan ik de upgrade annuleren.
Nu krijg ik steeds te zien:
UW UPGRADE PLANNEN.
Had windows 10 al eens geinstalleerd,maar mijn laptop bleek later toch niet geschikt.
Bureau blad met taakbalk begon te knipperen.
is een Acer V3-571G Laptop(op de acer site staat dat deze niet geschikt is voor update naar windows 10.
Heb met veel moeite een rolback gedaan naar windows 8.1.
Maar nu wil hij steeds de update van windows 10 installeren.
Ook bij windows update staat : computer opnieuw opstarten om windows 10 te installeren.
Hoe kom ik hier vanaf.
Heb niks kunnen vinden op internet.
Groetjes Jens
Hoe kan ik de upgrade annuleren.
Nu krijg ik steeds te zien:
UW UPGRADE PLANNEN.
Had windows 10 al eens geinstalleerd,maar mijn laptop bleek later toch niet geschikt.
Bureau blad met taakbalk begon te knipperen.
is een Acer V3-571G Laptop(op de acer site staat dat deze niet geschikt is voor update naar windows 10.
Heb met veel moeite een rolback gedaan naar windows 8.1.
Maar nu wil hij steeds de update van windows 10 installeren.
Ook bij windows update staat : computer opnieuw opstarten om windows 10 te installeren.
Hoe kom ik hier vanaf.
Heb niks kunnen vinden op internet.
Groetjes Jens
Bekijk deze post nog eensRaptorK schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:06:
Beste tweakers,
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben nu Windows 10 op een wat oudere pc aan het installeren (upgraden), ben benieuwd
.
Specs zijn een e8400 met 4 GB ram en een GTX 260 met een Intel 520 120 GB ssd. Chipset is een Intel® P965 / Intel® ICH8 (P5B).
Update: Upgrade gelukt zonder uitdagingen. Windows was geactiveerd dus ben nu aan de clean install begonnen via de USB drive. Daarna maar eens kijken of er nog wat drivers te vinden zijn....
Specs zijn een e8400 met 4 GB ram en een GTX 260 met een Intel 520 120 GB ssd. Chipset is een Intel® P965 / Intel® ICH8 (P5B).
Update: Upgrade gelukt zonder uitdagingen. Windows was geactiveerd dus ben nu aan de clean install begonnen via de USB drive. Daarna maar eens kijken of er nog wat drivers te vinden zijn....
[ Voor 42% gewijzigd door sdk1985 op 07-08-2015 23:48 ]
Dat heb ik dus al geprobeerd (zie stappen die ik al heb ondernomen). En het werkt helaas niet. Althans die stap was niet eens nodig, want het stond er allemaal al zo.
Ik heb zojuist windows 7 geupdate naar windows 10. Ik heb echter 2 problemen.
1. Het geluid doet het niet. Ik heb de drivers gecontroleerd, opnieuw opgestart, Apparaat verwijderen/opnieuw aansluiten, alle geluidsinstellingen geprobeerd, maar het geluid blijft het niet doen.
2. Windows 10 reboot wanneer ik op afsluiten klik. Ik kan alleen afsluiten door de fysieke aan/uit knop lang in te drukken.
Enig idee hoe ik deze problemen kan oplossen?
1. Het geluid doet het niet. Ik heb de drivers gecontroleerd, opnieuw opgestart, Apparaat verwijderen/opnieuw aansluiten, alle geluidsinstellingen geprobeerd, maar het geluid blijft het niet doen.
2. Windows 10 reboot wanneer ik op afsluiten klik. Ik kan alleen afsluiten door de fysieke aan/uit knop lang in te drukken.
heb je ook gecontroleerd of er nieuwere drivers zijn bij je geluidskaart leverancier? Zo ja, lijkt me het een geval van afwachten tot er betere drivers beschikbaar zijn..aicaramba schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 23:55:
Ik heb windows 8.1 drivers geïnstalleerd en het geluid doet het nu.rachez schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 00:36:
[...]
heb je ook gecontroleerd of er nieuwere drivers zijn bij je geluidskaart leverancier? Zo ja, lijkt me het een geval van afwachten tot er betere drivers beschikbaar zijn..
Alleen nu blijft de PC nog opnieuw opstarten als ik op 'afsluiten' druk.
Edit: Ook het heropstart probleem is opgelost. Ik moest een gigabyte programma genaamd 'on/off charger' o.i.d. oninstalleren. Nu werkt het naar behoren.
[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 08-08-2015 11:56 ]
Ik heb een Logitech Performance MX muis en deze werkt niet goed met de drivers van Logitech (SetPoint) voor Windows 10. Het scrollen is vertraagd met ongeveer een seconde.
Daarom gebruik ik nu de standaard Windows driver.
Heeft iemand anders ook last van dit probleem?
Daarom gebruik ik nu de standaard Windows driver.
Heeft iemand anders ook last van dit probleem?
Ik weet het niet meer, op geen enkele manier wil de installatie van Windows 10 lukken.
De download is gelukt maar de installatie start niet, als ik via windows update de installatie wil laten lopen dan stopt hij na het voorbereiden en de ene keer met foutmelding 80070005 en de andere keer met foutmelding 80246005. Geen van de tips op verschillende websites bij deze foutmeldingen hebben effect.
De media creation tool wil geeneens starten, of je hem nu normaal start of als administrator uit laat voeren. Er gebeurd niets behalve dat de twee hidden folders op de C schijf gemaakt worden.
Op een andere Windows 7 PC heb ik via de media creation tool de ISO kunnen downloaden en als ik daar de setup op start komt deze niet verder dan het Windows splashscreen waarna de installer ook uit de taskmanager verdwijnt.
Ik heb al geprobeerd om een keer SP1 van windows 7 te verwijderen en opnieuw te installeren maar geen effect. Ik heb een extra account aangemaakt met complete administrator rechten, maakt geen verschil uit.
Heeft iemand nog ideeën wat te doen behalve een clean install van Windows 7?
De download is gelukt maar de installatie start niet, als ik via windows update de installatie wil laten lopen dan stopt hij na het voorbereiden en de ene keer met foutmelding 80070005 en de andere keer met foutmelding 80246005. Geen van de tips op verschillende websites bij deze foutmeldingen hebben effect.
De media creation tool wil geeneens starten, of je hem nu normaal start of als administrator uit laat voeren. Er gebeurd niets behalve dat de twee hidden folders op de C schijf gemaakt worden.
Op een andere Windows 7 PC heb ik via de media creation tool de ISO kunnen downloaden en als ik daar de setup op start komt deze niet verder dan het Windows splashscreen waarna de installer ook uit de taskmanager verdwijnt.
Ik heb al geprobeerd om een keer SP1 van windows 7 te verwijderen en opnieuw te installeren maar geen effect. Ik heb een extra account aangemaakt met complete administrator rechten, maakt geen verschil uit.
edit:
ik heb Windows 7 professional OEM 64 bit en heb ook de media creation tool voor de 64 bits versie gedownload
ik heb Windows 7 professional OEM 64 bit en heb ook de media creation tool voor de 64 bits versie gedownload
[ Voor 5% gewijzigd door golfdiesel op 08-08-2015 13:03 ]
"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"
Iemand die dit heeft opgelost gekregen met de tdr failure?Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:37:
[...]
Ik heb de drivers geupdate en heel even leek het goed te gaan: ik zag mijn bureaublad in 1024x600. Vervolgens sloot het systeem af . Vervolgens startte het systeem weer om na een paar seconden weer af te af te sluiten met de mededeling Video Tdr failure. Volgens mij zit ik een self repair loop. Heb systeem nu teruggezet naar w7. In elk geval: de standaard drivers van W10 geven 800x600 resolutie en het installeren van de Asus drivers werkt heel even. Ik zou de auto repair functie willen uitzetten, maar hoe?
ik heb dit ook met een hp probook 650 g1 --> BSOD met deze foutmelding.
Verwijderd
Installatie van W10 liep op rolletjes, alles werkt prima, alleen geen geluid.
Alle tips en truc van alle fora uitgeprobeerd, geen resultaat helaas.
Ik heb geprobeerd oudere drivers te plaatsen maar dat accepteert W10 niet.
Dus terug naar W7 en het geluid werkt weer als vanouds.
Wat nu?
Wachten op een update zoals boven genoemd?
Over een half jaar nogmaals proberen?
Alle tips en truc van alle fora uitgeprobeerd, geen resultaat helaas.
Ik heb geprobeerd oudere drivers te plaatsen maar dat accepteert W10 niet.
Dus terug naar W7 en het geluid werkt weer als vanouds.
Wat nu?
Wachten op een update zoals boven genoemd?
Over een half jaar nogmaals proberen?
Ik heb vanochtend vanuit een geactiveerde Windows 8.1 via de downloadtool een opstartbare USB stick met Windows 10 aangemaakt. Ik heb de upgrade niet via Windows 8.1 uitgevoerd (tsja, had dit topic eerder meoten bekijken), maar heb opgestart vanaf de USB stick en ervoor gekozen om mijn bestanden niet te behouden. Een clean install dus. Tijdens het installeren heb ik geen productcode opgegeven. Na de installatie bleek Windows niet geactiveerd te zijn. Ik heb toen mijn Windows 8.1 key ingevoerd, en las toen in dit topic dat dat niet werkt. Via het forum van MS heb ik de slmgr /upk etc. opdrachten uitgevoerd. Hierdoor verdween de onjuiste code maar ik zit nu met een niet geactiveerde windows. Teruggaan naar de vorige Windows versie via geavanceerde opstartinstellingen werkt niet, ik krijg een foutmelding. Waarschijnlijk vanwege de clean install.
Zijn er voor mij nog opties om mijn Windows geactiveerd te krijgen? Of is de enigste mogelijkheid dat ik een clean install van Windows 7 doe, en van daaruit upgrade? Ik heb nog een Win 7 licentie van mijn laptop.
Zijn er voor mij nog opties om mijn Windows geactiveerd te krijgen? Of is de enigste mogelijkheid dat ik een clean install van Windows 7 doe, en van daaruit upgrade? Ik heb nog een Win 7 licentie van mijn laptop.
Dit dus.musicfreak schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:07:
I
Iemand een oplossing voor dit probleem? Al van alles geprobeerd.

Ik heb sinds windows 10 dat de nvidia driver boot bij de eerste keer opstarten, bij een reboot start hij wel en zijn de kleuren niet meer zo verzadigd. Iemand hier ervaring mee en/of een tip om dit op te lossen. icm met een 660TI MSI
Hoeveel geduld? Het ding is nu al sinds 8 uur vanochtend bezig ofzo. En er is nog steeds niet echt iets gebeurd zo te zienA4553 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:30:
[...]
Het kan behoorlijk lang duren inderdaad. Of het zo hoort, geen idee. Bij mij ging hij (ondanks dat de installatie verderop alsnog faalde) na een poos vanzelf door.
Bij deze installatie moet je echt veel geduld hebben
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Ik heb een Toshiba Satallite C670 met de laatste BIOS waarna ik Windows 10 wilde installeren.
Het installeren gaat prima, maar na een reboot (door de setup) is de SSD verdwenen uit de BIOS. Opstarten geeft Inaccesible Boot Device aan en hij is dan ook weg uit de BIOS. Door de laptop opnieuw uit en aan te zetten lost het probleem op. Echter moet de setup afgemaakt worden, reboot en dan weer hetzelfde.
Laptop is 3 jaar oud en zat een HDD in welke ik heb vervangen voor een Kingston KC300.
Op internet kom ik vaak tegen door de een BIOS instelling of update te doen. Echter lijkt dit bij mijj niet te helpen.
Nu installeer ik Windows 8.1 en dat lijkt wel te werken.
Dat Windows 10 mijn SSD niet herkent kan ik nog begrijpen,maar hoe kan die dan weg zijn uit de BIOS?
Iemand?
Edit: Met Windows 8 heb ik precies hetzelfde
Het installeren gaat prima, maar na een reboot (door de setup) is de SSD verdwenen uit de BIOS. Opstarten geeft Inaccesible Boot Device aan en hij is dan ook weg uit de BIOS. Door de laptop opnieuw uit en aan te zetten lost het probleem op. Echter moet de setup afgemaakt worden, reboot en dan weer hetzelfde.
Laptop is 3 jaar oud en zat een HDD in welke ik heb vervangen voor een Kingston KC300.
Op internet kom ik vaak tegen door de een BIOS instelling of update te doen. Echter lijkt dit bij mijj niet te helpen.
Dat Windows 10 mijn SSD niet herkent kan ik nog begrijpen,maar hoe kan die dan weg zijn uit de BIOS?
Iemand?
[ Voor 3% gewijzigd door Squ1zZy op 08-08-2015 18:04 ]
En wat gebeurt er als je de oude HDD/SSD terugzet die er vanaf de fabriek in zat?Squ1zZy schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:54:
Ik heb een Toshiba Satallite C670 met de laatste BIOS waarna ik Windows 10 wilde installeren.
Iemand?
Dan werkt het prima...shadowman12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:05:
[...]
En wat gebeurt er als je de oude HDD/SSD terugzet die er vanaf de fabriek in zat?
Dan denk ik dat je SSD niet compatible is met je notebook,om zeker te zijn zou dat is navragen bij de fabrikant.
Ok, dat heb ik gedaan, en alles werkt nu naar behoren (activatie is gelukt). Mooi!
Ik probeer mijn Windows 7 prof versie te upgraden, alles gedownload en geen problemen dus de update kan starten. Vervolgens reboot hij het systeem om de update te starten en komt het nieuwe windows logo op een zwart scherm (opstart scherm?) in beeld maar er gebeurd verder helemaal niet.
afgelopen nacht heeft hij een 12 uur in de stand gestaan, vandaag reboot gedaan, daarbij ging hij de download opnieuw binnenhalen maar het resultaat is hetzelfde.
Het is een desktop met een AMD processor en videokaart en SSD, 100mbit glasvezel dus daar kan het niet aan liggen. hij geeft verder geen enkele melding.
afgelopen nacht heeft hij een 12 uur in de stand gestaan, vandaag reboot gedaan, daarbij ging hij de download opnieuw binnenhalen maar het resultaat is hetzelfde.
Het is een desktop met een AMD processor en videokaart en SSD, 100mbit glasvezel dus daar kan het niet aan liggen. hij geeft verder geen enkele melding.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verwijderd
Ik heb op 3 laptops Windows 10 staan.
Op 1 laptop heb ik problemen met 1 cumulatieve update van Windows 10.
Ik krijg em maar niet goed geinstalleerd.
Op 1 laptop heb ik problemen met 1 cumulatieve update van Windows 10.
Ik krijg em maar niet goed geinstalleerd.
Heb 6+ pc's, laptop, tablet geupgrade inmiddels.golfdiesel schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:02:
Ik weet het niet meer, op geen enkele manier wil de installatie van Windows 10 lukken.
edit:
Sommigen gingen zonder enig probleem en sommigen deden hetzelfde als jij hier beschreven hebt met ieder een andere oplossing.
Bij tablet heb ik de zaak terug gezet naar intitiële installatie om te kunnen upgraden en bij 2 PC's bleef de installatie hangen op een videokaart (redelijk oude). Deze vervangen door 2 nieuwe en toen vanaf USB stick (iso) de setup gestart en dat werkte dus.
Er is vaak geen generieke oplossing omdat iedere pc of laptop verschillende combinaties van hardware kunnen hebben.
In ieder geval deze topic goed doorlezen en zoeken naar gelijksoortige problemen en de daar geopperde oplossingen 1 voor 1 uitproberen.
Vervelend want dat heeft mij ook veel tijd gekost.
Oh en niet vergeten een spiegeling van de C partitie te maken zodat je ALTIJD veilig terug kunt naar win 8 of 7 want ik zie hier toch regelmatig dat mensen dit niet doen en dan (per ongeluk) een schone installatie uitvoeren en dan niet meer terug kunnen!
Succes
[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 09-08-2015 10:59 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik had een PC (3 jaar oud (Intel DH61BE met H61 chipset, 1 TB hdd, Pentium G620 dus niets spannends)) waarbij nog Windows 8 op stond. Ok geupdate naar Windows 8.1. Dat ging dus niet goed want het systeem ging crashen op een oude driver. Ik ben weer naar de klant gegaan en de pc in veilige modus opgestart. Ging ook goed en toen de drivers geupdate. Dat werkte allemaal en toen de pc gereboot. Prima ging allemaal goed. Ik heb toen de Windows 10 update gedraaid en dat ging mis. Het systeem staat dus weer op Windows 8.1. Echt ging goed de downgrade maar nu zoeken welke driver de boel tegenhoudt voor de upgrade naar Widnows 10. Misschien dat ik nog wel alle extra updates van Windows 8.1 laat draaien en dan zie wat er gaat gebeuren. De klant was niet blij met de BSOD.
Ik dacht dat alles zo soepel moest lopen en dat bijna alle systemen klaar waren voor Windows 10 maar kennellijk niet. Het is wel een pad met heel veel hobbels voor te upgraden naar Windows 10. Ik word er toch wel een beetje gek van.
Ik dacht dat alles zo soepel moest lopen en dat bijna alle systemen klaar waren voor Windows 10 maar kennellijk niet. Het is wel een pad met heel veel hobbels voor te upgraden naar Windows 10. Ik word er toch wel een beetje gek van.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
In dat geval hangt de installatie wellicht (had je zelf denk ik ook wel door). Installatie opnieuw starten wellicht?Bananenplant schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:29:
[...]
Hoeveel geduld? Het ding is nu al sinds 8 uur vanochtend bezig ofzo. En er is nog steeds niet echt iets gebeurd zo te zien.
Installatie is goed gelukt, maar problemen met activatie hier 
Ik heb een laptop (Asus K56CB) waar Windows 8 OEM op geïnstalleerd was, dit beviel echter niet zo dus vrij snel eraf gegooid en Linux erop gezet, nu wil ik toch Windows 10 eens gaan proberen dus ik heb de ISO's gedownload en er een bootable USB drive van gemaakt. Tijdens installatie heb ik de vragen voor product-key geskipped (deze heb ik niet, blijkbaar zit die in de UEFI gebakken?) en gekozen voor de Home installatie.
Alles lijkt gewoon te werken, alleen krijg ik mijn Windows niet geactiveerd, krijg de volgende error code:
0xC004C003
"The activation server determined that the specified product key has been blocked."
Windows lijkt mijn key niet te vinden in de UEFI? ik krijg een key eindigend op 8HVX7, en na een beetje googlen lijkt dit een generic key voor de Home editie te zijn.
Nu is er wel een kleine wijziging aan mijn hardware geweest, de kleine 24GB SSD (Mini-PCIe kaartje) was defect en deze heb ik verwijderd omdat deze voor problemen zorgde, (nog) niet vervangen.
Iemand ervaring met dit probleem? kan het komen door de hardware wijziging?
Volgens de MS site moet ik een optie krijgen voor phone activation in het activation scherm, maar ik krijg alleen een "Go to store" optie
Ik heb een laptop (Asus K56CB) waar Windows 8 OEM op geïnstalleerd was, dit beviel echter niet zo dus vrij snel eraf gegooid en Linux erop gezet, nu wil ik toch Windows 10 eens gaan proberen dus ik heb de ISO's gedownload en er een bootable USB drive van gemaakt. Tijdens installatie heb ik de vragen voor product-key geskipped (deze heb ik niet, blijkbaar zit die in de UEFI gebakken?) en gekozen voor de Home installatie.
Alles lijkt gewoon te werken, alleen krijg ik mijn Windows niet geactiveerd, krijg de volgende error code:
0xC004C003
"The activation server determined that the specified product key has been blocked."
Windows lijkt mijn key niet te vinden in de UEFI? ik krijg een key eindigend op 8HVX7, en na een beetje googlen lijkt dit een generic key voor de Home editie te zijn.
Nu is er wel een kleine wijziging aan mijn hardware geweest, de kleine 24GB SSD (Mini-PCIe kaartje) was defect en deze heb ik verwijderd omdat deze voor problemen zorgde, (nog) niet vervangen.
Volgens de MS site moet ik een optie krijgen voor phone activation in het activation scherm, maar ik krijg alleen een "Go to store" optie
Het punt is dat je eigenlijk had moeten upgraden van Windows 8 > 10. Windows 10 kan niet geactiveerd worden met Windows 8(.1) of 7 productsleutels. Het klopt dus dat Windows 10 niet je UEFI sleutel kan uitlezen, die is immers geldig voor Windows 8.Bramster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:35:
0xC004C003
Opties nu zijn of alsnog 8.1 OEM terugzetten en vanaf daar upgraden (er vanuit gaand dat je een recovery partitie/DVD/CD hebt). Of een licentie kopen voor Windows 10 Home, en die sleutel gebruiken om te activeren.
De grote vraag is dus, is dit Win 8 of Win 8.1Bramster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:35:
Ik heb een laptop (Asus K56CB) waar Windows 8 OEM op geïnstalleerd was,
Alleen die laatste kan je upgraden naar Win 10.
Als het mislukt is, kan je de boel alleen maar herhalen: 8.1 erop, voor de zekerheid updaten, wachten op de melding dat Win10 beschikbaar is en updaten maar weer.
Na een succesvolle update van Windows 7 Pro 64bits naar Windows 10 Pro 64 bits heb ik hem een dag zonder problemen gebruikt.
Sindsdien start ik de laptop op en blijft hij hangen in het opstart scherm (klein Windows logo met stippen). Het lijkt alleen te zijn bij de eerste start van de dag. De stippen staan stil en de enige manier om hem op te starten is de laptop geheel spanningsloos te maken (batterij er ook uit) en opnieuw op te starten. Dan doet hij het gek genoeg wel.
Is er een manier om te controleren wat er fout gaat bij de eerste opstart?
Sindsdien start ik de laptop op en blijft hij hangen in het opstart scherm (klein Windows logo met stippen). Het lijkt alleen te zijn bij de eerste start van de dag. De stippen staan stil en de enige manier om hem op te starten is de laptop geheel spanningsloos te maken (batterij er ook uit) en opnieuw op te starten. Dan doet hij het gek genoeg wel.
Is er een manier om te controleren wat er fout gaat bij de eerste opstart?
Intel Core i7-4790K @ 4.40 GHz | Arctic Freezer 7 Pro | Asus B85M-G | 16GB Crucial PC3-14900 | Zotac GTX 1060 6GB | 1x Crucial MX100 512GB SSD 2x WD20EARS 1x WD10EADS | Antec Sonata II | BeQuiet E10-400W | 2x Zalman 120mm | Win 10 Edu 64bit
A4553 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:39:
[...]
Het punt is dat je eigenlijk had moeten upgraden van Windows 8 > 10. Windows 10 kan niet geactiveerd worden met Windows 8(.1) of 7 productsleutels. Het klopt dus dat Windows 10 niet je UEFI sleutel kan uitlezen, die is immers geldig voor Windows 8.
Opties nu zijn of alsnog 8.1 OEM terugzetten en vanaf daar upgraden (er vanuit gaand dat je een recovery partitie/DVD/CD hebt). Of een licentie kopen voor Windows 10 Home, en die sleutel gebruiken om te activeren.
Het was/is de gewone Windows 8, niet 8.1 dusReepje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:39:
[...]
De grote vraag is dus, is dit Win 8 of Win 8.1
Als het mislukt is, kan je de boel alleen maar herhalen: 8.1 erop, voor de zekerheid updaten, wachten op de melding dat Win10 beschikbaar is en updaten maar weer.
Recovery partitie of installatie media zat niet bij de laptop, dus even snel opnieuw installeren met de originele Win8 gaat het ook niet worden.
Heb inmiddels met een tooltje wel de UEFI key kunnen uitlezen, maar die wordt (uiteraard) niet geaccepteerd aangezien het een Win8 key is
Alleen W8.1 kan direct naar W10? Dat is niet mijn ervaring, ik heb een systeem wat nog op 8 zat direct naar W10 gebracht zonder eerst naar 8.1 te gaan. Dit door gebruikmaking van Microsofts MediaCreationTool en zonder dat ik al was uitgenodigd om het systeem te upgraden naar 10.Reepje schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:39:
[...]
De grote vraag is dus, is dit Win 8 of Win 8.1
Dus, of ik heb iets speciaals meegemaakt, of je kunt vanuit 8 direct naar 10?
Testing, one, two ...
Volgens mij kan je direct vanaf 8 upgraden. Anders zou het mijns inziens ook niet mogelijk kunnen zijn om vanaf 7 te kunnen upgraden.hardware-lover schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:50:
[...]
Alleen W8.1 kan direct naar W10? Dat is niet mijn ervaring, ik heb een systeem wat nog op 8 zat direct naar W10 gebracht zonder eerst naar 8.1 te gaan. Dit door gebruikmaking van Microsofts MediaCreationTool en zonder dat ik al was uitgenodigd om het systeem te upgraden naar 10.
Dus, of ik heb iets speciaals meegemaakt, of je kunt vanuit 8 direct naar 10?
Wellicht kan je bij ASUS nog de OEM recovery DVD's bestellen. Misschien als je het gooit op beschadigde recovery partitie dat je de DVD's dan gratis krijgt.Bramster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:48:
Het was/is de gewone Windows 8, niet 8.1 dus
Recovery partitie of installatie media zat niet bij de laptop, dus even snel opnieuw installeren met de originele Win8 gaat het ook niet worden.
Heb inmiddels met een tooltje wel de UEFI key kunnen uitlezen, maar die wordt (uiteraard) niet geaccepteerd aangezien het een Win8 key is
Windows 8.1 is ook gewoon te downloaden via een Media Creation Tool :Bramster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:48:
[...]
[...]
Het was/is de gewone Windows 8, niet 8.1 dus
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
Dit is een generieke download voor 8 en 8.1 keys die ook op OEM machines te installeren is en de key bij installatie automatisch uit UEFI haalt. Geen key dus opgeven bij installatie. Wel de goede versie kiezen, in jouw geval Core.
Thx, maar de Core versie staat er niet tussen? Opties zijn 8.1, 8.1 N, 8.1 Pro, 8.1 Pro N en 8.1 Single Languagehvgsel schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:53:
[...]
Windows 8.1 is ook gewoon te downloaden via een Media Creation Tool :
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
Dit is een generieke download voor 8 en 8.1 keys die ook op OEM machines te installeren is en de key bij installatie automatisch uit UEFI haalt. Geen key dus opgeven bij installatie. Wel de goede versie kiezen, in jouw geval Core.
Edit: Ik moet dus de Single Language hebben als ik even google?
Kan ik na de installatie weer met de Windows 10 Media Creation Tool updaten? of dan echt wachten tot ik de update naar 10 optie krijg?
[ Voor 14% gewijzigd door Bramster op 09-08-2015 16:17 ]
Je kan de tool wel gebruiken, maar je moet echt dan kiezen voor een upgrade en geen clean install.Bramster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:12:
[...]
Thx, maar de Core versie staat er niet tussen? Opties zijn 8.1, 8.1 N, 8.1 Pro, 8.1 Pro N en 8.1 Single Language
Edit: Ik moet dus de Single Language hebben
Kan ik na de installatie weer met de Windows 10 Media Creation Tool updaten? of dan echt wachten tot ik de update naar 10 optie krijg?
Zo staat het er bij MS:A4553 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:51:
[...]
Volgens mij kan je direct vanaf 8 upgraden. Anders zou het mijns inziens ook niet mogelijk kunnen zijn om vanaf 7 te kunnen upgraden.
Maar, de uitzonderingen bevestigen de regel?De Windows 10-upgrade geldt voor in aanmerking komende apparaten met Windows 7 en Windows 8.1, inclusief apparaten die je al hebt. Er gelden bepaalde hardware/software-vereisten en de beschikbaarheid van functies kan per apparaat en markt verschillen. De beschikbaarheid van de Windows 10-upgrade voor Windows Phone 8.1 varieert per hardwareleverancier of telecomprovider. Apparaten moeten op internet zijn aangesloten en Windows Update moet zijn geactiveerd. Windows 7 SP1 en Windows 8.1 Update zijn vereist Enkele versies zijn uitgesloten: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise en Windows RT/RT 8.1. Klanten die een volumelicentie hebben met een actief abonnement op Software Assurance, ontvangen een aanbod voor een upgrade naar een bedrijfseditie van Windows 10. Deze edities maken geen deel uit van dit aanbod. Bezoek de website van de fabrikant en de pagina Windows 10-specificaties voor informatie over compatibiliteit en andere belangrijke informatie over de installatie. Windows 10 wordt automatisch bijgewerkt. Voor updates gelden in de toekomst mogelijk andere vereisten.
Zie verder de topicstart hier voor de tabel van te upgraden systemen
Core is 8.1 zonder iets, sorry ik had dat moeten zeggen. Weet je zeker dat er kale 8.1 op de laptop zat.Bramster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:12:
[...]
Thx, maar de Core versie staat er niet tussen? Opties zijn 8.1, 8.1 N, 8.1 Pro, 8.1 Pro N en 8.1 Single Language
Edit: Ik moet dus de Single Language hebben als ik even google?
Om verwarring te voorkomen, met de Windows 8.1 installatie wel een full install en booten van de stick.
Bij Windows 10 installatie kiezen voor een upgrade via of Windows Update of de setup.exe starten vanaf je medium binnen Windows.
Het kan overigens zijn dat de Windows 8.1 installatie direct al vraagt of je wilt upgraden. Ook dat gaat goed, voorover ik hier gelezen heb.
Succes!
Er stond een gewone Windows 8 op de laptop, geen 8.1
Da's geen probleem, de download is generiek en accepteert alle keys. Lees nog even mijn eerste reactie!Bramster schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:27:
Er stond een gewone Windows 8 op de laptop, geen 8.1
Ik heb zo 3 laptops schoon geïnstalleerd met 8.1 , terwijl er oorspronkelijk 8 op stond.