Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hoe zit het nou eigenlijk als je Enterprise via die Microsoft events hebt aangeschaft!?
Dan heb je geen toegang tot een volume license site, maar draai je wel Enterprise toch?

Dan dus geen upgrade beschikbaar?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heb ik nu een cleane installatie gedaan. Alles prima.
Alleen mijn stationsletters zijn veranderd.
Ik heb mijn HD opgedeeld in 3 delen: C,D en E en daarbuiten heb ik 2 externe HD, die waren F en G, maar na de cleane installatie heeft Windows de externe HD D en E genoemd en de rest van mijn HD dus F en G.
Hoe kan ik die volgorde weer wijzigen?
Moet ik bv. eerst de D en E veranderen naar bv. H en I en dan F en G naar D en E en dan H en I naar F en G? Of kan dat sneller? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
A4553 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Mijn ervaring is dat dit best wel lang kan duren (±30 minuten). Geduld in deze is het beste :)
Dat heb ik ook gemerkt, ik zag zelfs de kreet "dit duurt niet lang" voorbij komen waar ik het achteraf niet geheel eens mee was.

Los daarvan gingen twee van de drie upgrades vlekkeloos. De derde (of eigenlijk de eerste) had was voeten in aarde omdat dit een Engels talige win7 betrof en ik door de upgrade alle "apps" kwijt zou raken. Was niet acceptabel dus via een omweg mijn win7 op Nederlands gezet en daarna ging het prima.

Bijkomend voordeel van win 10 is dat onze laptop, welke voorheen slechts op 2,4 GHz wifi wilde gebruiken, ineens ook de 5GHz band zag. Nu al een pluspuntje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:01:
Hallo allemaal,
Na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 heb ik nu een cleane installatie gedaan. Alles prima.
Alleen mijn stationsletters zijn veranderd.
Ik heb mijn HD opgedeeld in 3 delen: C,D en E en daarbuiten heb ik 2 externe HD, die waren F en G, maar na de cleane installatie heeft Windows de externe HD D en E genoemd en de rest van mijn HD dus F en G.
Moet ik bv. eerst de D en E veranderen naar bv. H en I en dan F en G naar D en E en dan H en I naar F en G? Of kan dat sneller? :?
En waar doe ik dat in Windows 10?
Als je de standaard 'Schijfmanager' van microsoft wilt gebruiken wel. Eventueel kan je met bijvoorbeeld EaseUS Partition Master Free het wel in één keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:11:
[...]

Als je de standaard 'Schijfmanager' van microsoft wilt gebruiken wel. Eventueel kan je met bijvoorbeeld EaseUS het wel in één keer doen.
Ok bedankt. Dan ga ik dat proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:01:
Of gewoon via de cli middels mountvol.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
Holy moly,

net op kantoor zijn de eerste 2 pc's naar windows 10 pro overgezet (vanaf windows 7 ultimate), dit hadden we echt nooit moeten doen. Alle software die geïnstalleerd was in 'program files' is verwijderd (van Adobe Photoshop, tot Microsoft Office tot Notepad++), inclusief alle instellingen. En dit ondanks dat gekozen is om alles te behouden. Hierdoor zijn ook custom scripts die ingeladen waren verdwenen. Zelfs sommige folders uit 'Mijn documenten' zijn verwijderd (ook met search zijn deze niet meer terug te vinden).

Nu dus snel teruggedraaid naar Windows 7 en een oude backup terug gezet, maar dat betekend dat we dus nog een hoop werk te doen hebben voordat we de overstap vloeiend kunnen maken.

Het komt op mij over alsof ze dit een 'upgrade' noemen, maar het eigenlijk een clean install is waarbij een paar folders bewaard blijven.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Is er een manier om te voorkomen dat dit gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TheDevilOnLine schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:32:
Holy moly,

net op kantoor zijn de eerste 2 pc's naar windows 10 pro overgezet (vanaf windows 7 ultimate), dit hadden we echt nooit moeten doen. Alle software die geïnstalleerd was in 'program files' is verwijderd (van Adobe Photoshop, tot Microsoft Office tot Notepad++), inclusief alle instellingen. En dit ondanks dat gekozen is om alles te behouden. Hierdoor zijn ook custom scripts die ingeladen waren verdwenen. Zelfs sommige folders uit 'Mijn documenten' zijn verwijderd (ook met search zijn deze niet meer terug te vinden).

Nu dus snel teruggedraaid naar Windows 7 en een oude backup terug gezet, maar dat betekend dat we dus nog een hoop werk te doen hebben voordat we de overstap vloeiend kunnen maken.

Het komt op mij over alsof ze dit een 'upgrade' noemen, maar het eigenlijk een clean install is waarbij een paar folders bewaard blijven.

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Is er een manier om te voorkomen dat dit gebeurd?
Heb je geen verkeerde keuze gemaakt of een upgrade naar een andere taal versie gedaan oid? Alle upgrades die ik tot nu toe heb gezien hebben alles bewaard als je daarvoor kiest.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

A4553 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:00:
[...]

De productsleutel van 7 is niet te gebruiken tijdens een clean installatie van Windows 10. Je zal dus inderdaad eerst 7 moeten installeren en die upgraden naar 10.

Wat betreft je Office productsleutel. Naar wat ik weet dien je Office te deïnstalleren via configuratiescherm > 'programma's en onderdelen' om de licentie vrij te maken. Dat gaat natuurlijk lastig als de laptop niet meer bestaat. Mocht je de productsleutel nog hebben van Office kan je die altijd installeren en dan telefonisch activeren.
Hmm dat is zonde, ik weet niet eens of win7 wel goed draait op de surface.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
Bor schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

Heb je geen verkeerde keuze gemaakt of een upgrade naar een andere taal versie gedaan oid? Alle upgrades die ik tot nu toe heb gezien hebben alles bewaard als je daarvoor kiest.
Nope, bewust op gelet. 7 Ultimate zou naar 10 Pro moeten gaan, gekozen om alles te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
icecreamfarmer schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Hmm dat is zonde, ik weet niet eens of win7 wel goed draait op de surface.
Het ergste is dat je eerst 800 updates moet installeren voordat je iets kan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A4553 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

Uhhm nee. Gewoon direct de ISO mounten en als je het via de Windows 10 app wil doen zijn slechts 2 updates vereist. (KB3035583 en KB2952664)

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 05-08-2015 16:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

A4553 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

Kan ms niet met een tool komen die je win7 licentiekey omzet in een win10 key.
Maar zijn die updates echt nodig ja als je er toch gelijk een nieuwe windows overheen knalt?

Verder lijkt mij dat een downgrade ook voeten in de aarde heeft.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, echt alleen bovenstaande 2 updates zijn een vereiste als je Windows 7 SP1 draait en anders inderdaad de ISO.

[ Voor 95% gewijzigd door FREAKJAM op 05-08-2015 16:13 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

DeBolle schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:41:
[...]

Mijn \%user%\AppData was met een symlink naar een andere drive verzet en ik had een foutmelding na de update: een schermpje met alleen "Update failed".
Link verwijderd, inhoud weer terug naar de originele dir en nu geen enkel probleem. Het kan dus van invloed zijn.
Ik heb ondertussen de upgrade sucesvol voltooid. Ik had de juntion niet weggehaald vantevoren en de setup is in 1 keer zonder problemen doorgelopen. Na installatie was de junction weg en mijn c:\windows\installer map was helemaal leeg. Na de install de junction weer terug aangemaakt en tot nu toe geen enkel probleem gehad.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
Zelf gisteren een upgrade gedaan van WIN8.1 naar 10.

Enige uitdaging hier is de CISCO VPN Client - deze werkte niet na installeren. Voor een ieder met hetzelfde probleem hier een workaround om het weer werkend te krijgen. Het hoe en waarom is mij onbekend - maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
FREAKJAM schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:11:
Nee, echt alleen bovenstaande 2 updates zijn een vereiste als je Windows 7 SP1 draait en anders inderdaad de ISO.
Dat is dan tenminste iets positiefs in dit hele verhaal :)
icecreamfarmer schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

Kan ms niet met een tool komen die je win7 licentiekey omzet in een win10 key.
Dat dus, dat hele gedoe met die upgrade en dan clean install is - op zijn zachtst gezegd - vermoeiend.

[ Voor 35% gewijzigd door A4553 op 05-08-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Krijg nog steeds foutmelding 0xC1900101 - 0x20017
'The installation failed in the SAFE_OS phase with an error during BOOT operation.

Dit heb ik tot nu toe geprobeerd:
  • BIOS geflashed naar nieuwste versie
  • Driver Booster, alle drivers geüpdatet
  • Taal, locatie, regionale instellingen en 'system locale’ naar Verenigde Staten
  • PC ingesteld op geen domein (PC als thuisgebruik).
  • De volgende services op automatisch starten (zonder vertraging) en direct gestart (als ze niet al gestart waren)
  • Automatic Updates OR Windows Update
  • Background Intelligent Transfer Service
  • Server
  • Workstation
  • TCP/IP NetBIOS Helper
  • IKE and AuthIP IPsec Keying Modules
  • In apparaatbeheer alle USB apparaten en netwerkadapters uitgeschakeld
  • Systeem ‘clean’ booten (alle opstart onderdelen uitzetten, alle niet Windows services uitzetten)
  • Alle bestanden en mappen uit C:\Windows\SoftwareDistribution\Downloads verwijderd
  • Schijfopruiming gedraaid: prullenbak, oude logs, en update kopieën verwijderd
  • Microsoft Security Essentials gedeïnstalleerd
  • Setup vanuit uitgepakte ISO gestart (was het downloaden via Windows Update zat)
Iemand wellicht andere suggesties? :+

[ Voor 92% gewijzigd door A4553 op 05-08-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 13:57
Uit de TS:
Een clean instal is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.
Is dit volledig equivalent aan een clean install vanaf een DVD / USB met een .ISO erop? Wil namelijk een volledige cleane install doen waar er niets achterblijft.

[ Voor 11% gewijzigd door SanderH_ op 05-08-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderH_ schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:48:
Uit de TS:

[...]

Is dit volledig equivalent aan een clean install vanaf een DVD / USB met een .ISO erop? Wil namelijk een volledige cleane install doen waar er niets achterblijft.
Als je via een bootable dvd of usb gaat installeren, krijg je de optie de doelschijf uit te kiezen en te formatteren, partitioneren, etc. Dan weet je écht zeker dat de install clean is. Bij installatie vanuit Windows krijg je die opties niet, zover ik weet. Als je dus echt een 100% cleane install wilt, zou ik dat via een bootable device doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:58:
[...]

Als je via een bootable dvd of usb gaat installeren, krijg je de optie de doelschijf uit te kiezen en te formatteren, partitioneren, etc. Dan weet je écht zeker dat de install clean is. Bij installatie vanuit Windows krijg je die opties niet, zover ik weet. Als je dus echt een 100% cleane install wilt, zou ik dat via een bootable device doen.
Het vervelende is dat ik wel een ISO heb maar deze Engelstalig is, weinig zin om de complete installatie te doorlopen om te beseffen dat ze hun taalinstellingen gelockt hebben ofzo. Wat misschien wel het geval is aangezien je echt de taal kon kiezen op de Windows ISO download pagina.

EDIT. De laptop in kwestie heeft toch maar 1 schijf, dus maakt het weinig uit. Ik ga gewoon resetten. Bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door SanderH_ op 05-08-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

A4553 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:19:
'The installation failed in the SAFE_OS phase with an error during BOOT operation.

[knip]
Heb het met één systeem (Gigabyte Brix), maar daar ben ik niet de enige in, nog geen oplossing voor dit apparaat. http://answers.microsoft....-b2fe-ad378685686a?page=1

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Telefonische activatie na onderstaande melding werkt helaas niet.

Error: 0xC004C003 The activation server determined the specified product key is blocked

Fout; "uw installatie kenmerk kon niet geverifieerd worden".

De Indiase medewerker die ik hierna aan de lijn kreeg wist het ook niet, kreeg de key ook niet geactiveerd of herkend en kwam daarna met het "wacht maar 24 uur" verhaal. Ik krijg het idee dat dat laatste onzin is eigenlijk. Een overbelaste server zou geen "key blocked" mogen teruggeven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bor schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:26:
Telefonische activatie na onderstaande melding werkt helaas niet.

Error: 0xC004C003 The activation server determined the specified product key is blocked

Fout; "uw installatie kenmerk kon niet geverifieerd worden".

De Indiase medewerker die ik hierna aan de lijn kreeg wist het ook niet, kreeg de key ook niet geactiveerd of herkend en kwam daarna met het "wacht maar 24 uur" verhaal. Ik krijg het idee dat dat laatste onzin is eigenlijk. Een overbelaste server zou geen "key blocked" mogen teruggeven.
Vreemd, mag ik vragen welke windows versie er oorspronkelijk op stond? En of die een update gehad heeft naar b.v. W8?

Helaas heb ik ook mogen genieten van deze foutmelding met een OEM installatie van Dell met 'gratis upgrade naar W8', wat ik uiteindelijk gedaan heb is de hele zwik een herinstallatie gegeven en ook alle restore/recovery meuk eraf geknikkerd/partities verwijderd en toen nogmaals een upgrade poging gedaan, om wat voor vage reden ging het toen wel goed. Ik heb ook met die knudde support aan de lijn gezeten maar die gasten zijn werkelijk nutteloos, zodra het niet meer in hun straatje past is het van 'wacht maar .........'.

Ik zag dat je het over een 'taal melding' had in 1 van je eerdere posts, die kreeg ik ook iets in de zin van 'je taal zal veranderen en dit moet je goed zetten/veranderen' De precieze melding weet ik niet meer. Deze melding ben ik meerdere malen tegengekomen zowel met NL+EN weergave taal als EN+NL weergave taal maar alles ging gewoon goed. Zelf gebruik ik alleen maar engelstalige windows.

Als dit op mijn eigen systeem was gebeurd had ik nu waarschijnlijk nog op W7 gezeten, ookal ging de upgrade niet zonder slag of stoot is het wel gelukt maar ja..

Teller staat nu op 29 en counting :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Hmm toch nog wat dingen die niet helemaal soepel gingen na de upgrade.
Vooral applicaties die msvcrt100 en 110.dll en nog eentje misten. De VC redistributable packages installeren voor x64 en x86 deed ook niet veel. Uiteindelijk de desbetreffende applicaties maar opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 13:56
Hoi!

Net een schone installatie gedaan na eerst de upgrade (ik vond hem wat traag).

Alleen nu het volgende probleem. Mijn wlan adapter kan mijn wifi niet meer vinden. Wel van de gehele buurt maar uitgerekend niet de mijne! Na de eerste upgrade werkte hij nog wel gewoon.

Kijkende in apparaatbeheer zag ik een driverversie uit 2013 staan. Daarom zowel de Windows 10 als Windows 8.1 driver geprobeerd, echter zonder resultaat:

Weet iemand wellicht een andere oplossing voor dit probleem. Ik kom er helemaal niet meer uit :X

Het betreft een Dell Inspiron 15R 7520 met een Dell 1704 wlan adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Is de manier waarop Windows 10 uitrolt random of zit er een bepaald systeem in? Mijn Insider en Windows 7 desktop computers zijn beiden geüpgrade, terwijl mijn WIndows 7 Starter, Windows 8 Home laptops en Surface 3 nog steeds geen aanbieding gekregen hebben.

Ik weet dat er een tool is, maar ik wil het het liefst laten gebeuren wanneer Windows dit toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
hardware-lover schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:45:
[...]

Heb het met één systeem (Gigabyte Brix), maar daar ben ik niet de enige in, nog geen oplossing voor dit apparaat. http://answers.microsoft....-b2fe-ad378685686a?page=1
De oplossing met die microcode klinkt interessant. Van het weekend eens proberen. Thanks voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Gisteren een systeemreset uitgevoerd. Dit ging vrij vlot, tot hij plots zeer lang op "Deze PC opnieuw instellen - 99%" bleef staan. Na 4 (!) uur stond hij nog steeds op 99% dus ben ik maar gaan slapen en heb ik hem de hele nacht laten draaien. Deze morgen was het systeem uitgeschakeld (ja de stroomadapter zat ingeschakeld) en werd ik bij het opstarten begroet met een blue screen die zegt dat hij geen boot_device kan vinden dus blijkbaar is er toch iets misgegaan.

Dat wordt vanavond met een .ISO terug vanaf 0 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
SanderH_ schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:09:
Gisteren een systeemreset uitgevoerd. Dit ging vrij vlot, tot hij plots zeer lang op "Deze PC opnieuw instellen - 99%" bleef staan. Na 4 (!) uur stond hij nog steeds op 99% dus ben ik maar gaan slapen en heb ik hem de hele nacht laten draaien. Deze morgen was het systeem uitgeschakeld (ja de stroomadapter zat ingeschakeld) en werd ik bij het opstarten begroet met een blue screen die zegt dat hij geen boot_device kan vinden dus blijkbaar is er toch iets misgegaan.

Dat wordt vanavond met een .ISO terug vanaf 0 beginnen.
Ik heb dit gisteren ook geprobeerd en bij mij sprong hij ineens na 3 uur verder. Alles was wel goed gegaan. Ik vraag me af wat hij doet in die laatste procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Laatst online: 03-09 22:14
Ik heb een vraag over upgraden naar Windows 10 vanaf XP of Vista. Ik weet niet of dit het beste topic hiervoor is, schop me anders maar. ;)

Ik kan namelijk goedkoop aan een upgrade voor XP/Vista naar Windows 7 komen. Kan ik na die upgrade gratis naar Windows 10 upgraden? Of is de upgrade naar 7 specifiek voor 7 (en weet Windows Update dat, dus kan ik de upgrade naar 10 niet doen?). Het betreft een OEM licentie voor zowel XP als Vista, dus ik neem aan dat die upgrade naar 7 ook aan dat apparaat is gebonden en de (indien mogelijk) upgrade naar 10 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

erikieperikie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:34:
Ik heb een vraag over upgraden naar Windows 10 vanaf XP of Vista. Ik weet niet of dit het beste topic hiervoor is, schop me anders maar. ;)

Ik kan namelijk goedkoop aan een upgrade voor XP/Vista naar Windows 7 komen. Kan ik na die upgrade gratis naar Windows 10 upgraden? Of is de upgrade naar 7 specifiek voor 7 (en weet Windows Update dat, dus kan ik de upgrade naar 10 niet doen?). Het betreft een OEM licentie voor zowel XP als Vista, dus ik neem aan dat die upgrade naar 7 ook aan dat apparaat is gebonden en de (indien mogelijk) upgrade naar 10 ook?
Als het een legale upgrade is, kan je daarna gewoon door upgraden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Laatst online: 03-09 22:14
Freee!! schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:05:
[...]

Als het een legale upgrade is, kan je daarna gewoon door upgraden.
Bedankt! :D

Enige bron of ondersteunend ‘bewijs’? Want als je Googlet, dan vind je duizenden handleidingen en tips en vragen over upgraden naar 7 of naar 10, maar niet van XP/Vista naar 7 naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikieperikie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Bedankt! :D

Enige bron of ondersteunend ‘bewijs’? Want als je Googlet, dan vind je duizenden handleidingen en tips en vragen over upgraden naar 7 of naar 10, maar niet van XP/Vista naar 7 naar 10.
Je gaat gewoon van 7 naar 10, dus no worries. (Is bij mijn ouders trouwens ook gebeurd, van Windows Vista naar Windows 7 naar Windows 8/8.1 en nu naar Windows 10. Geen enkel probleem, was meteen geactiveerd ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Update naar windows 10 wil nog steeds niet. Volgens acer komt mij Aspire 7600U niet in aanmerking voor een update terwijl me oudere acer all in one de update wel heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Alternative schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:52:
Update naar windows 10 wil nog steeds niet. Volgens acer komt mij Aspire 7600U niet in aanmerking voor een update terwijl me oudere acer all in one de update wel heeft 8)7
Wat voor een melding krijg je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Meer mensen problemen met upgraden van laptops naar win10 en GPU drivers waardoor windows boot times verschrikkelijk zijn?

Als ik de driver eraf gooi dan start hij vlot op (SSD) maar na een paar mins installed win10 weer automatisch de driver (amd) en boot hij weer traag!

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

LosGieros schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:58:
Meer mensen problemen met upgraden van laptops naar win10 en GPU drivers waardoor windows boot times verschrikkelijk zijn?

Als ik de driver eraf gooi dan start hij vlot op (SSD) maar na een paar mins installed win10 weer automatisch de driver (amd) en boot hij weer traag!
Nee, ik heb ook een AMD kaart en de boottimes zijn dikke prima. Heb je al eens geprobeerd om in veilige modus met DDU de driver eraf te gooien, en daarna handmatig de nieuwste er op te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
na ondertussen 15x geprobeerd te hebben om windows 10 enterprise op mijn baas zijn pc te krijgen met constant google ernaast geven wij de hoop op.

edit: pc specs,

i5 4590
8gb 1600mhz kingston DDR3
250gb 850 evo
Gigabyte H97m-D3H
Windows 8.1 Pro

constant de foutmelding
Windows 10 kan niet worden geinstalleerd.
Uw pc is teruggezet en is weer precies zoals deze was voordat windows 10 werd geinstalleerd.

0xC1900101 - 02x20017
De installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de BOOT-bewerking
Alle hints en tips die op internet te vinden zijn hebben we zo ongeveer nu wel geprobeerd..

enige tips zijn welkom, ik vermeld er dan wel bij of dit wel of niet geprobeerd is.

Alvast voor de hulp! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door furian88 op 06-08-2015 11:12 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Freakster86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:54:
[...]

Wat voor een melding krijg je dan precies?
Ligt er aan welke upgrade ik probeer (windows update, mediatool update of stick setup.exe) bij de ene blijft me scherm zwart en krijg ik na een reset geen fout melding...error log geeft dan alleen aan dat die de map windows old niet kan verwijderen. Op een andere manier gaat die zelf terug naar 8.1 soms met melding 0xC1900101 - 0x40017 en sfc / scannow geeft corrupte bestanden. Als ik die fix en alle stappen uitvoer om die melding te vermijden, vervolgens reboot en opnieuw ga update kom ik weer tot 75% totaal...hersteld weer en krijg dan een andere fout code.
Volgens http://www.acer.nl/ac/nl/...windows10-eligible-models komt me pc niet in aanmerking voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Alternative schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

Ligt er aan welke upgrade ik probeer (windows update, mediatool update of stick setup.exe) bij de ene blijft me scherm zwart en krijg ik na een reset geen fout melding...error log geeft dan alleen aan dat die de map windows old niet kan verwijderen. Op een andere manier gaat die zelf terug naar 8.1 soms met melding 0xC1900101 - 0x40017 en sfc / scannow geeft corrupte bestanden. Als ik die fix en alle stappen uitvoer om die melding te vermijden, vervolgens reboot en opnieuw ga update kom ik weer tot 75% totaal...hersteld weer en krijg dan een andere fout code.
Volgens http://www.acer.nl/ac/nl/...windows10-eligible-models komt me pc niet in aanmerking voor de update.
Probeer je die update vanaf een schone windows 8.1 installatie? Dat zou je kunnen proberen. Het kan zijn dat het echt een hardware probleem is, maar bij mij lukte het i.i.g. wel op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Freakster86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:32:
[...]

Probeer je die update vanaf een schone windows 8.1 installatie? Dat zou je kunnen proberen. Het kan zijn dat het echt een hardware probleem is, maar bij mij lukte het i.i.g. wel op die manier.
Ja een schone 8.1 installatie, met mediatool (heb geen recovery partition, of schijf) en dan geeft die zelf al de update voor 10 aan. Bios is up to date...drivers up to date (met driver bootser 2)...alle stappen van http://www.rbrussell.com/...xc1900101-0x40017-solved/ gevolgd. Werkt niet...blijft na 75% hangen op zwart scherm, of hesteld weer met een andere code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
furian88 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:10:
na ondertussen 15x geprobeerd te hebben om windows 10 enterprise op mijn baas zijn pc te krijgen met constant google ernaast geven wij de hoop op.

edit: pc specs,

i5 4590
8gb 1600mhz kingston DDR3
250gb 850 evo
Gigabyte H97m-D3H
Windows 8.1 Pro

constant de foutmelding

[...]

Alle hints en tips die op internet te vinden zijn hebben we zo ongeveer nu wel geprobeerd..

enige tips zijn welkom, ik vermeld er dan wel bij of dit wel of niet geprobeerd is.

Alvast voor de hulp! _/-\o_
Probeer eens met een partitie tool de System Disk te vergroten naar 500MB. Grote kans dat die nu nog 100mb ofzo is.

LET OP: DIT IS DUS NIET JE C-schijf MAAR ECHT DE SYSTEM DISK!
Dit probleem had ik ook namelijk en zorgde dat hij de installatie niet af maakte.

Verder er wel voorzorgen dat je de media creation tool als Admin Start daarna!

[ Voor 3% gewijzigd door Wylana op 06-08-2015 11:41 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Alternative schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Ja een schone 8.1 installatie, met mediatool (heb geen recovery partition, of schijf) en dan geeft die zelf al de update voor 10 aan. Bios is up to date...drivers up to date (met driver bootser 2)...alle stappen van http://www.rbrussell.com/...xc1900101-0x40017-solved/ gevolgd. Werkt niet...blijft na 75% hangen op zwart scherm, of hesteld weer met een andere code.
Misschien proberen om na het installeren van 8.1 geen drivers of updates te installeren, maar na activatie rechtstreeks te upgraden naar 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Freakster86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:43:
[...]

Misschien proberen om na het installeren van 8.1 geen drivers of updates te installeren, maar na activatie rechtstreeks te upgraden naar 10?
Ook al geprobeerd...zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Ik heb een nieuwe SSD besteld en zou hier direct windows 10 op willen zetten.
Mijn huidige SSD wil ik in een andere pc installeren.

Hoe kan ik best te werk gaan?
Heb een legale key voor windows 8.
Ik had het volgende gedacht...

Windows 8 (iso) installeren op nieuwe ssd.
Onmiddellijk hierna upgraden naar windows 10 via de iso.

Of is er nog een snellere / betere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik heb hem eindelijk. Maar wel een probleem want ik heb geen geluid. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:51:
.......Maar wel een probleem want ik heb geen geluid. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Door te beginnen met je systeem-specificaties misschien eerst eens te vermelden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:51:
Hoi hoi,

Ik heb hem eindelijk. Maar wel een probleem want ik heb geen geluid. Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Controleren of de fabrikant van je moederbord/laptop/geluidskaart een driver aanbied voor Windows 10.
Vind Windows Update toevallig een driver voor je geluidskaart?

Na installatie van Windows 10 op mijn laptop had ik ook geen geluid, bij mij bleek het standaardafspeelapparaat op Headphone te staan terwijl ik de speakers gebruik.
Dit is aan te passen bij Control Panel - Sound.

[ Voor 22% gewijzigd door Ro-Me op 06-08-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ro-Me schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Controleren of de fabrikant van je moederbord/laptop/geluidskaart een driver aanbied voor Windows 10.
Vind Windows Update toevallig een driver voor je geluidskaart?

Na installatie van Windows 10 op mijn laptop had ik ook geen geluid, bij mij bleek het standaardafspeelapparaat op Headphone te staan terwijl ik de speakers gebruik.
Dit is aan te passen bij Control Panel - Sound.
Dankje, ik ga kijken. Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik bij control panel kom maar ik ben aan het zoeken. Configuratiescherm zat ook al verstopt maar die heb ik gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:07:
[...]

Dankje, ik ga kijken. Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik bij control panel kom maar ik ben aan het zoeken. Configuratiescherm zat ook al verstopt maar die heb ik gevonden
Die zijn hetzelfde (Engelse en Nederlandse term) :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff iemand anders nog tips?

Mijn stuurprogramma is: conexant high definition audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:20:
Pff iemand anders nog tips?

Mijn stuurprogramma is: conexant high definition audio.
Probeer eens de Windows 10 driver die Lenovo levert voor de Thinkpad E540... Deze laptop heb ik en heeft een Conexant High Definition Audio Device...
http://support.lenovo.com...e-e540/downloads/DS039881

Succes toegewenst! :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rcor schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Probeer eens de Windows 10 driver die Lenovo levert voor de Thinkpad E540... Deze laptop heb ik en heeft een Conexant High Definition Audio Device...
http://support.lenovo.com...e-e540/downloads/DS039881

Succes toegewenst! :)
Dankje hij doet het nu. Ik heb van realtek(ik wist dat deze er vroeger altijd opstond) een driver geïnstalleerd. Of hij daardoor het doet weet ik niet. Het kan er ook aan liggen dat ik hem opnieuw heb opgestart. Iedereen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:02
KB 3081424 - Windows 10 Service Release 1 is uit , net geïnstalleerd, veel systeem bestanden zijn aangepakt.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081424

[ Voor 19% gewijzigd door ivo1969 op 06-08-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een heel dikke week aan de laatste update van windows 10 bezig. Gistere na een ISO bestand(2x100%) en vlak daarop melding "mijn pc kan niet op hun systeem draaien, je moet naar 32bit gaan. NX,PAE en SSE2 zorgen daar in de BIOS voor. ??? heb vandaag een medewerker gekregen van MS en vertelde me een nieuwe beeldkaart te nemen. Nu heb ik een Gforce gtx285. was in de winkel en ze vertelde me dat ik niet een andere beeldkaart nodig had. Een driver uitzetten en wat nog allemaal. Ik word zot zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Laatst online: 18:25
Even een update van mijn zijde omtrent de volgende foutmelding:
"We couldn't install Windows 10
We've set your PC back to the way it was right before you started installing Windows 10.

0xC1900101 - 0x20017
The installation failed in the SAFE_OS phase with an error during BOOT operation"

En blijven vastlopen van Windows 10 bij de eerste keer opstarten na een clean install van Windows 10 educational edition op mijn Medion Akoya P6624 laptop
Zojuist contact gehad met zowel Medion als Microsoft omtrent deze foutmelding. Mijn bevindingen zijn als volgt:

Medion:
- Support van Medion omtrent mijn Medion Akoya P6624 staat op een laag pitje
- Mogelijk komt er nog een bios update uit om dit probleem op te lossen, maar de kans is klein volgens de support medewerker van Medion.
- Aangeraden werd om met Microsoft contact op te nemen.

Microsoft:
- Terugbel actie ingang gezet
- Medewerker belt terug hoort mijn verhaal aan
- Medewerker vertelt dat zij dit moest voorleggen aan technische medewerkers binnen Microsoft.
- Daarvoor moest ik wel een upgrade gaan uitvoeren. Met de educational versie zoals nu draaiend op deze laptop kon zij wel een technisch persoon inschakelen om dit proberen op te lossen maar dan ging dit mij om en na bij de € 80,- kosten
- Na mijn vakantie in Duitsland op 17 augustus Windows 8.1 terug installeren op mijn Medion laptop en dan de setup vast laten lopen op de genoemde foutmelding en weer een terug bel actie regelen. Dan kan er wel gratis naar gekeken worden volgens de support medewerkster als ik mijn melding nummer doorgeef... (eigenlijk helemaal 8)7 maar het schijnt toch echt zo te moeten op dit moment)

Zodra ik meer weet laat ik het jullie direct weten!

Aan alle anderen die foutmeldingen te verwerken krijgen: Sterkte en succes gewenst bij het oplossen van jullie problemen...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik had een Medion P6624 tot voorkort en daar heeft de preview perfect opgelopen.
Echter mijn Medion P6624 heb ik verkocht via MP dus kan nu niet meer testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:07:
[...]

Er zit niets verstopt hoor. Je kunt ook gewoon de zoekfunctie gebruiken in het startmenu. Tik het woord hardware of apparaat in zou ik zeggen. En anders weet Google je dat vast wel haarfijn uit te leggen.
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:07:
Ik ben al een heel dikke week aan de laatste update van windows 10 bezig. Gistere na een ISO bestand(2x100%) en vlak daarop melding "mijn pc kan niet op hun systeem draaien, je moet naar 32bit gaan. NX,PAE en SSE2 zorgen daar in de BIOS voor. ??? heb vandaag een medewerker gekregen van MS en vertelde me een nieuwe beeldkaart te nemen. Nu heb ik een Gforce gtx285. was in de winkel en ze vertelde me dat ik niet een andere beeldkaart nodig had. Een driver uitzetten en wat nog allemaal. Ik word zot zo :(
Ik word ook niet veel wijzer van je post. Probeer je probleem eens wat duidelijker (en graag de exacte foutmelding noemen) uit te leggen, dan kunnen we misschien nog een poging doen om je te helpen.

[ Voor 45% gewijzigd door FREAKJAM op 06-08-2015 15:46 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:42:
[...]

Er zit niets verstopt hoor. Je kunt ook gewoon de zoekfunctie gebruiken in het startmenu. Tik het woord hardware of apparaat in zou ik zeggen. En anders weet Google je dat vast wel haarfijn uit te leggen.

[...]

Ik word ook niet veel wijzer van je post. Probeer je probleem eens wat duidelijker (en graag de exacte foutmelding noemen) uit te leggen, dan kunnen we misschien nog een poging doen om je te helpen.
Ik zal even de mail erbij halen die ik gistere als feedback stuurde naar Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Eerste poging Win10 upgrade......

Update via Windows update duurt en duurt, dus dan maar via de mediacreation tool een poging gewaagd om mijn Windows 8.1 om te zetten naar Windows 10.

Bestanden, instellingen en programma’s kunnen niet worden behouden volgens de tool zonder ook maar een verwijzing naar de oorzaak. Dat vind ik geen optie want dan kan ik alle software opnieuw installeren.... dagen werk....

Moet ik dan wachten totdat de windows update windows10 heeft gedownload of wie weet een oplossing zonder dat ik al mijn software/instellingen etc verlies?

btw, ik gebruik een outlook account om in te loggen, heb een geregistreerde versie van Win8.1 64bits, plaats mijn bestanden rechtstreeks op mijn NAS ipv personal folders op de C schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

spidertje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:20:

Update via Windows update duurt en duurt, dus dan maar via de mediacreation tool een poging gewaagd om mijn Windows 8.1 om te zetten naar Windows 10.

Bestanden, instellingen en programma’s kunnen niet worden behouden volgens de tool zonder ook maar een verwijzing naar de oorzaak. Dat vind ik geen optie want dan kan ik alle software opnieuw installeren.... dagen werk....

Moet ik dan wachten totdat de windows update windows10 heeft gedownload of wie weet een oplossing zonder dat ik al mijn software/instellingen etc verlies?
Mediacreationtool gebruiken door installatie via USB te doen. Daarna moet je bij downloaden van de juiste versie EXACT dezelfde taal kiezen als je nu ook hebt (bijv English UK) . De directe update bied je die optie niet en die kiest vervolgens een verkeerde taal. Bij een mismatch tussen de huidige en de nieuwe taal, kun je niks behouden.

Ik had hetzelfde als jij en kon dus door het downloaden van de juiste taal naar de USB update, wel alles behouden.

Procedure:
Mediacreation
--> download to USB
--> kies juiste versie
Download

Open USB drive in je huidige windows versie
-->start installatiebestand
-->zie of de upgrade nu wel je apps en bestanden behoud.

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 06-08-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ok probeer ik dat, ik koos voor bijwerken van deze pc. Vreemd dat dat niet werkt eerlijk gezegd.

Thanks.
Get!em schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

Mediacreationtool gebruiken door installatie via USB te doen. Daarna moet je bij downloaden van de juiste versie EXACT dezelfde taal kiezen als je nu ook hebt (bijv English UK) . De directe update bied je die optie niet en die kiest vervolgens een verkeerde taal. Bij een mismatch tussen de huidige en de nieuwe taal, kun je niks behouden.

Ik had hetzelfde als jij en kon dus door het downloaden van de juiste taal naar de USB update, wel alles behouden.

Procedure:
Mediacreation
--> download to USB
--> kies juiste versie
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
frye schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:51:
Ik heb een nieuwe SSD besteld en zou hier direct windows 10 op willen zetten.
Mijn huidige SSD wil ik in een andere pc installeren.

Hoe kan ik best te werk gaan?
Heb een legale key voor windows 8.
Ik had het volgende gedacht...

Windows 8 (iso) installeren op nieuwe ssd.
Onmiddellijk hierna upgraden naar windows 10 via de iso.

Of is er nog een snellere / betere manier?
Windows 8 installeren en key invoeren enzo
Vanuit Windows 8 de ISO mount en upgraden naar Windows 10 door setup.exe aan te klikken (dus geen clean install)
ivo1969 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:29:
Ik had een Medion P6624 tot voorkort en daar heeft de preview perfect opgelopen.
Echter mijn Medion P6624 heb ik verkocht via MP dus kan nu niet meer testen
Wat is je vraag?

btw, ik gebruik een outlook account om in te loggen, heb een geregistreerde versie van Win8.1 64bits, plaats mijn bestanden rechtstreeks op mijn NAS ipv personal folders op de C schijf.
Denk dat er geen andere optie is, omdat je geen backup kan maken, omdat als je een backup maakt van je windows 8 installatie, je dan windows 8 weer terugkrijgt. En die backup kun je niet restoren over een Windows 10 installatie heen.

[ Voor 55% gewijzigd door Turdie op 06-08-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Get!em schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:32:
[...]

Procedure:
Mediacreation
--> download to USB
--> kies juiste versie
Download

Werkt dat ook vanaf Windows 7 SP1 naar Windows 8.1? Of van Windows 7 SP1 naar Windows 10? Ik kon in beide stappen namelijk niets behouden behalve persoonlijke bestanden maar ik veranderde wel de taal... Of werkt dat echt alleen van Windows 8.1 naar Windows 10?

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 06-08-2015 17:05 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
sdk1985 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:04:
[...]

Werkt dat ook vanaf Windows 7 SP1 naar Windows 8.1? Of van Windows 7 SP1 naar Windows 10? Ik kon in beide stappen namelijk niets behouden behalve persoonlijke bestanden maar ik veranderde wel de taal... Of werkt dat echt alleen van Windows 8.1 naar Windows 10?
Ja behouden van bestanden enzo werkt alleen met Windows 8/Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
[quote]shadowman12 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:57:
[...]

[...]

Wat is je vraag?

Ik had geen vraag, ik reageerde dus op een post die er precies boven staat, even lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
ivo1969 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:19:
[quote]shadowman12 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:57:
[...]

[...]

Wat is je vraag?

Ik had geen vraag, ik reageerde dus op een post die er precies boven staat, even lezen
Sorry overheen gelezen, maar normaal quote je dan ook iemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:02

Ik had hetzelfde, heb een Engelse (US) installatie. Maar vanwege dat ze datum anders noteren in de US en punt en koma andersom gebruiken staan dit soort dingen wel op Nederlands. Ik heb dit allemaal naar US gezet (zelf ook nog locatie gedaan, weet niet of dit uit maakt maar is kleine moeite) en ook de tweede in voertaal (Nederlands) verwijderd. Daarna kon ik wel upgraden met behoudt van alles. Daarna even die instellingen weer terug gezet en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 06-08-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Shinji schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:43:
[...]

Ik had hetzelfde, heb een Engelse (US) installatie. Maar vanwege dat ze datum anders noteren in de US en punt en koma andersom gebruiken staan dit soort dingen wel op Nederlands. Ik heb dit allemaal naar US gezet (zelf ook nog locatie gedaan, weet niet of dit uit maakt maar is kleine moeite) en ook de tweede in voertaal (Nederlands) verwijderd. Daarna kon ik wel upgraden met behoudt van alles. Daarna even die instellingen weer terug gezet en klaar.
Als ik voor specifiek voor NL kies krijg ik exact heztelfde probleem, dat is het dus niet lijkt me... ook via ISO zelfde issue, gelijk als met USB....

Kan dat Win10 wel overweg met een profiel waarin de instellingen op een NAS staan en niet lokaal op de c schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Ik heb mijn agenda app thuis gekoppeld aan mijn Gmail account en toch worden de afspraken niet gesynchroniseerd ? heb ik iets uitgeschakeld ?

Hij stond op handmatig (Maar dat werkt niet, want er is geen verversknop aanwezig) en heb aangegeven dat mijn MAIL niet gedeeld wordt met Windows (omdat ik niks met dit e-mail adres doe).

Zojuist nieuwe e-mail downloaden op 'elke 15 minuten gezet' en onderin bij Synchronisatieopties heb ik e-mail nog steeds uit staan. Vervolgens druk ik op opslaan en hij werkt het eenmalig bij

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Vandaag geprobeerd mijn W8.1 pc te upgraden naar W10. Op een gegeven moment kreeg ik na het downloaden en initialiseren van de update een foutmelding:
Recovery
Your PC needs to be repaired
There isn't enough memory available to create a ramdisk device
Error Code: 0xc0000017
Na zoeken op internet leek mij het beste om via een usb-drive te installeren. Dit ging allemaal erg goed totdat ik bij het activeren van mijn Windows kwam..

Ik probeer een W7-key in te voeren maar deze pakt hij niet, dus zit ik na een legale W8.1 op een illegale (niet geactiveerde) W10.

Iemand een idee hoe ik dan toch mijn Windows kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
SuikerBrood schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:26:

Ik probeer een W7-key in te voeren maar deze pakt hij niet, dus zit ik na een legale W8.1 op een illegale (niet geactiveerde) W10.

Iemand een idee hoe ik dan toch mijn Windows kan activeren?
Altijd netjes blijven op het forum. Maar dit "probleem"is nu al zo vaak besproken dat ik je nu gewoon oerdom noem.

Je hoeft geen key in te voeren, sterker nog, je moet geen key invoeren. Windows activeerd zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Reepje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:53:
[...]

Altijd netjes blijven op het forum. Maar dit "probleem"is nu al zo vaak besproken dat ik je nu gewoon oerdom noem.

Je hoeft geen key in te voeren, sterker nog, je moet geen key invoeren. Windows activeerd zichzelf.
Ben toch liever even oerdom dat ik het even gevraagd heb voordat ik allerlei gekke dingen ga doen. Maar je hebt gelijk, ik had het kunnen (moeten) weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

sdk1985 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:04:
[...]

shadowman12 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:07:
[...]

Ja behouden van bestanden enzo werkt alleen met Windows 8/Windows 8.1.
Nee dus. Ik heb het met een Windows 7 met alle patches en servicepacks gedaan en alle installaties zijn behouden. Dus MS office, Adobe lightroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobotje
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik ben van plan binnen 12 maanden mijn HDD met W7 Home Premium te vervangen door een SSD.

Kan ik na het upgraden of clean install de W10 iso nog gebruiken om de SSD te installeren of wordt dat geweigerd vanwege een significante wijziging in de hardware?

Of kan ik beter eerst de SSD plaatsen en dan pas de W10 upgrade doen.
Ik heb een legitieme versie W7 Home Premium op een CD/DVD.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

hardware-lover schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:56:
[...]

Door te beginnen met je systeem-specificaties misschien eerst eens te vermelden?
Ik had ook geen geluid. Gewoon bios reset naar factorysettings en win10 dwingen je oude fabrieksdrivers te gebruiken werk vaak bijna altijd!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lololig
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-04 23:52
Goedendag,
Ik hoop dat ik in het goede topic post

Na een upgrade naar Windows 10 op mijn MSI GP60 (2013) werkt het internet niet meer, Windows geeft geen netwerkadapters weer in het netwerkcentrum maar kan wel de hardware vinden. Installeren van meest recente drivers werkt niet.
Installeren in compatibiliteitsmodus werkt ook niet.

Mijn netwerkhardware betreft:
Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet-Controller (NDIS 6.30)
en
Realtek RTL8723AE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC

Op de driver download pagina van atheros (https://www.atheros.cz/atheros-network-drivers.html) is ook te zien dat de driver windows 10 niet ondersteunt. Van Realtek kan ik dergelijke info niet vinden.

Is er iets wat ik vergeet of weet iemand een oplossing? Is er uitzicht op dat de drivers een update krijgen zodat ik wel Windows 10 kan draaien (want een pc zonder internet heb ik niks aan).

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

lololig schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:08:
[knip]

Na een upgrade naar Windows 10 op mijn MSI GP60 (2013) werkt het internet niet meer, Windows geeft geen netwerkadapters weer in het netwerkcentrum maar kan wel de hardware vinden. Installeren van meest recente drivers werkt niet.
Installeren in compatibiliteitsmodus werkt ook niet.

Mijn netwerkhardware betreft:
Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet-Controller (NDIS 6.30)

[knip]
Heb bij een systeem waarop ook een Qualcomm Atheros Lan adapter aanwezig was, de W8 driver gebruikt. Deze werd zonder problemen geaccepteerd door W10 en werkt verder probleemloos.

Deze zou het voor jou moeten zijn (w10 64b)? http://download.msi.com/n...0.21_0xf5620e17_w8100.zip

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 06-08-2015 20:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

A4553 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:19:

[knip]
Zoals eerder al aangegeven kreeg ik bovenstaande foutmelding ook met een Gigabyte Brix Haswell i3.
Gigabyte heeft vandaag een nieuwe BIOS vrijgegeven waardoor het installatie-probleem met bovenstaande foutmelding werd opgelost.

Wat er precies aan het nieuwe BIOS is veranderd is helaas niet prijsgegeven maar duidelijk is nu wel dat het probleem aan de kant van Gigabyte zat en niet bij Microsoft. Je bent dus, indien een BIOS aanpassing de oplossing zou zijn, toch werkelijk afhankelijk van je hardware-ontwerper.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

hardware-lover schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:14:
[...]

Zoals eerder al aangegeven kreeg ik bovenstaande foutmelding ook met een Gigabyte Brix Haswell i3.
Gigabyte heeft vandaag een nieuwe BIOS vrijgegeven waardoor het installatie-probleem met bovenstaande foutmelding werd opgelost.

Wat er precies aan het nieuwe BIOS is veranderd is helaas niet prijsgegeven maar duidelijk is nu wel dat het probleem aan de kant van Gigabyte zat en niet bij Microsoft. Je bent dus, indien een BIOS aanpassing de oplossing zou zijn, toch werkelijk afhankelijk van je hardware-ontwerper.
Je kan voor een biosupgrade eerst proberen je bios op factorysettings te zetten, dat heeft mijn geluidsprooblemen ook geholpen omdat hij dwing windows gebruik te maken van je systemdrivers geldt ook voor lan en internet aansluitingen. als dat niet lukt dan biosupgrade

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harsat
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2021
Op 4 aug schreef ik
Op laptop, tablet en een pc zijn de upgrades goed gelukt. De laatste pc blijft probleem geven "Het initialiseren van de werkmap is niet gelukt" Geen verdere mededeling of aanwijzing. Op grond van een aanwijzing op dit forum heb ik de virusscanner (Kaspersky) uitgeschakeld. Maar ook dat helpt niet.
Systeem is een Windows 8.1 Pro.
Heeft iemand een idee??

Heeft iemand dezelfde ervaring
harsat wijzigde deze reactie 04-08-2015 22:39 (5%)
Reden: graag reactie

Er reageerde niemand. Dus zelf maar blijven zoeken. Wat geholpen heeft is de vrije ruimte op de C-schijf te vergroten. Schijnbaar controleert Windows 10 pas in een laat stadium de vrije ruimte. Mijn redenering is dat als De installatie eerder tegen dit probleem aanloopt, hij de upgrade gewoon stopt met de mededeling: "ER is iets gebeurd, kan werkmap niet initialiseren"
Dit is dus mijnerzijds een veronderstelling, maar mijn oplossing werkte bij mij wel.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16
Zit met het volgende probleem.
Heb de laptop van mijn ouders (HP G72) geupgrade naar win10. Alles verliep zonder problemen, geïnstalleerd met behoud van alle bestanden. Laptop start op Windows 10 logo, welkom (naam) aangeklikt gaat netjes naar bureaublad en begint na 5 tellen Het beeldscherm snel te knipperen. Ik kan nu nergens op klikken, kan niks opstarten.
F8 veilige modus werkt ook niet meer. Ben bang dat de videokaart drivers niet lekker zijn in win10.
Hellup!!! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

paranoia68 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:18:
[...]
Je kan voor een biosupgrade eerst proberen je bios op factorysettings te zetten, dat heeft mijn geluidsprooblemen ook geholpen omdat hij dwing windows gebruik te maken van je systemdrivers geldt ook voor lan en internet aansluitingen. als dat niet lukt dan biosupgrade
Het eerste wat je natuurlijk probeert is het wijzigen/resetten van diverse BIOS instellingen. Eventueel verwijderen van incompatibel hardware, enz. enz. Daarna direct op zoek of er soortgelijke problemen bij andere medegebruikers zijn (met soortgelijke hardware), en je kijkt natuurlijk bij je moederbord/barebone/enz... fabrikant of daar een nieuwere BIOS versie te vinden is en eventueel even zoeken waarom die nieuwere versie is uitgegeven. Daarnaast proberen te achterhalen wat de specifieke foutmelding eigenlijk wil zeggen, soms is het vergroten van de systeem-partitie naar 200MB ook al voldoende (was bij mij bij één systeem van toepassing), maar soms is er werkelijk geen oplossing beschikbaar, ook al geeft de W10 update checker aan dat je systeem voldoet, en wordt het afwachten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DoubleDutch schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:30:
Zit met het volgende probleem.
Heb de laptop van mijn ouders (HP G72) geupgrade naar win10. Alles verliep zonder problemen, geïnstalleerd met behoud van alle bestanden. Laptop start op Windows 10 logo, welkom (naam) aangeklikt gaat netjes naar bureaublad en begint na 5 tellen Het beeldscherm snel te knipperen. Ik kan nu nergens op klikken, kan niks opstarten.
F8 veilige modus werkt ook niet meer. Ben bang dat de videokaart drivers niet lekker zijn in win10.
Hellup!!! ;(
Na het gereedkomen van de Windows 10 upgrade wordt er bij AMD GPU hardware vrij snel een (auto)update aangeboden. Mogelijk wordt deze automatisch geïnstalleerd of je moet even aangeven dat je deze zou willen installeren. Het vervelende is dat de hardware-versnelling gesneuveld is bij die laatste drivers maar dit is enkel vervelend als je de laptop voor het weergeven van video-bestanden zou willen gebruiken. Voor het "normale" werk voldoen de drivers wel.

Zoals ik het kan zien beschikt je HP G72 over een Intel GPU en daarnaast ook een AMD GPU?

Misschien kan je in het BIOS een van beide uitschakelen waardoor het scherm ophoud met knipperen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Yobotje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:20:
Ik ben van plan binnen 12 maanden mijn HDD met W7 Home Premium te vervangen door een SSD.

Kan ik na het upgraden of clean install de W10 iso nog gebruiken om de SSD te installeren of wordt dat geweigerd vanwege een significante wijziging in de hardware?

Wie weet raad?
Eerst naar 10 upgraden zodat je licentie is geregeld, dat moet sowieso. Daarna kan je pas een clean install doen, en een andere HDD is geen probleem. Je licentie upgraden is het belangrijkste.
OEM versions allow all hardware upgrades except for an upgrade to a different model motherboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Als iemand nog een oplossing weet voor me acer aspire 7600u hoor ik het graag. Volgens acer kan ik niet update naar windows 10. Maar dat lijkt me sterk...het is me nog niet gelukt tot nu toe. Microsoft gaf aan dat ik aan alle eisen zou voldoen...kreeg ook netjes de gwx gebeuren...maar na een hoop fouten staat er nu een clean en geactiveerde windows 8.1 op. Krijg met geen mogelijkheid 10 er op. Alles al geprobeerd (zie me vorige post) bios is up to date...update direct van 8.1 naar 10 is een no go...8.1 en alle drivers updaten is en no go...alles uitzetten van service (behalve ms) uac en av is een no go...updaten via windows update, media tool of iso is een no go...update en tool geven fout code of blijft op black screen staan zonder melding, en iso blijft op scan/herstel staan (10%) Ik heb wel een oudere acer all in one met windows 7 (met gemak) kunnen update naar 10...lijkt me sterk dat de mijne (met betere specs) niet naar 10 wil. Wie heeft ook z'n klote acer, en heeft een oplossing...of gewoon een oplossing. Krijg er het schijt van dat oude apparaten (met windows 7) zo over kunnen, en ik met een nieuwer zo loop te klote. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Surface 3 inmiddels nu oo ook bijgewerkt. Enkel mijn 8.1 laptop dus nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Yobotje schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:20:

Wie weet raad?
Gisteren m'n laptop die ik al geüpgraded had naar Windows 10 voorzien van een 500gb Samsung 850 ipv de Intel 535 240gb ssd, clean install met Windows 10 Pro gedaan, en hij was gelijk geactiveerd.
Dus, als je nog niet geüpgraded bent naar Windows 10, dan moet je (voor 28-7-2016) eerst win7 op de SSD zetten en dan upgraden naar Windows 10.
Heb je wel al geüpgraded naar Windows 10, dan kan je met de SSD gewoon een clean install doen van Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Goldwing1973 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:45:
[...]

Gisteren m'n laptop die ik al geüpgraded had naar Windows 10 voorzien van een 500gb Samsung 850 ipv de Intel 535 240gb ssd, clean install met Windows 10 Pro gedaan, en hij was gelijk geactiveerd.
Dus, als je nog niet geüpgraded bent naar Windows 10, dan moet je (voor 28-7-2016) eerst win7 op de SSD zetten en dan upgraden naar Windows 10.
Heb je wel al geüpgraded naar Windows 10, dan kan je met de SSD gewoon een clean install doen van Windows 10.
Is er al iemand die dit heeft geprobeerd? Kun je inderdaad maar één keer upgraden vanaf Windows 7. Wie weet kun je met dezelfde Windows 7 maar met iets andere hardware gewoon weer opnieuw naar Windows 10 upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo-!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09-2017
Ik hoop dat ik mijn probleem/vraag post terwijl dit elders besproken is, in dat geval excuus, dan heb ik het gemist. Mijn probleem:

Vandaag vier maal getracht de upgrade van windows 7 naar windows 10 uit te voeren. Via de windows10-update-app werd bij mijn eerste drie pogingen niet gevraagd welke dingen ik wilde behouden. Na het uitvoeren van de installatie nam ik wél mijn oude bestanden mee, maar deze werden niet gekoppeld aan dezelfde directory; de bestanden voorheen te vinden onder 'mijn documenten' en in 'mijn afbeeldingen' kon ik hier niet terug vinden. Enkel wanneer ik via de C-schijf mijn bestanden opzocht. Drivers e.d. waren ook niet 'meeverhuisd'.

Ook via een programma (mediacreationtool) wat via de microsoft website te downloaden viel, werkte het upgraden niet. In tegenstelling tot mijn vijf jaar oude laptop. Op deze laptop werkte de windows10-update-app niet, maar kon ik probleem loos naar w10 upgraden via dit programma. Wél met behoud van mijn programma's en bestanden in de directory.

Wie oh wie kan mij helpen? De enige mogelijkheid die ik nu zie is om w10 te booten vanaf een usb-disk (is momenteel aan het downloaden), maar ook hier heb ik een hard hoofd in. Voor een cleaninstallation van w10 ben ik ook huiverig, aangezien m'n systeem tijdens w10 niet blij werd van een cd-rom met de drivers meegeleverd bij mn moederboard.

Mijn systeem is een windows 7, met SP1. Draait op:
i7 3770k @4.7ghz. 16gb RAM, GTX660ti, een SSD samsung EVO840 500gb, en HDD(weet even het type niet meer, maar deze heb ik losgekopeld) op een asus P8Z77-Vle moederboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Timo-! schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:14:
Ik hoop dat ik mijn probleem/vraag post terwijl dit elders besproken is, in dat geval excuus, dan heb ik het gemist. Mijn probleem:

Vandaag vier maal getracht de upgrade van windows 7 naar windows 10 uit te voeren. Via de windows10-update-app werd bij mijn eerste drie pogingen niet gevraagd welke dingen ik wilde behouden. Na het uitvoeren van de installatie nam ik wél mijn oude bestanden mee, maar deze werden niet gekoppeld aan dezelfde directory; de bestanden voorheen te vinden onder 'mijn documenten' en in 'mijn afbeeldingen' kon ik hier niet terug vinden. Enkel wanneer ik via de C-schijf mijn bestanden opzocht. Drivers e.d. waren ook niet 'meeverhuisd'.

Ook via een programma (mediacreationtool) wat via de microsoft website te downloaden viel, werkte het upgraden niet. In tegenstelling tot mijn vijf jaar oude laptop. Op deze laptop werkte de windows10-update-app niet, maar kon ik probleem loos naar w10 upgraden via dit programma. Wél met behoud van mijn programma's en bestanden in de directory.

Wie oh wie kan mij helpen? De enige mogelijkheid die ik nu zie is om w10 te booten vanaf een usb-disk (is momenteel aan het downloaden), maar ook hier heb ik een hard hoofd in. Voor een cleaninstallation van w10 ben ik ook huiverig, aangezien m'n systeem tijdens w10 niet blij werd van een cd-rom met de drivers meegeleverd bij mn moederboard.

i7 3770k @4.7ghz. 16gb RAM, GTX660ti, een SSD samsung EVO840 500gb, en HDD(weet even het type niet meer, maar deze heb ik losgekopeld) op een asus P8Z77-Vle moederboard.
Als je het via de tool doet krijg je de mogelijkheid om alles te behouden (mits taal instellingen klopt) Als je een clean install doet ben je sowieso alles kwijt. Daarna kan je zelf even zoeken voor drivers leverancier of driver booster 2 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Iemand nog ideeen voor mijn text-blur probleem?

Ben aan het twijfelen om terug te gaan naar 8.1, want het stoort toch redelijk.

Hier kun je het verschil nog het beste zien (wel 100% kijken):

http://i.imgur.com/bRx9F8Y.png

[ Voor 10% gewijzigd door DoubleYouPee op 07-08-2015 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Timo-! schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:14:

Je desktop systeem is niet bepaald exotisch. Hier op de i5 4670K, clean install, werd zelfs de realtek audio suite automatisch geïnstalleerd door Windows 10. Heb verder alleen de Intel chipset drivers (werkt ook zonder die drivers) en de Nvidia drivers geïnstalleerd. Voor je SSD of andere opslag heb je geen driver nodig...Voor de hier gebruikte Z87 GD43 stonden de Windows 10 drivers overigens op de MSI site. Voor de 2 jaar oudere P67 GD65 niet. Weet natuurlijk niet of je Asus bord bepaalde 'features' heeft die extra drivers vereisen. Je zou in dat geval de Windows 8 drivers kunnen proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 07-08-2015 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Hoi,

Na een clean install van Windows 10 heb ik een overijverige ventilator. Bij het minste of geringste springt hij aan en ook als ik niks doe blijft hij draaien. Ik heb de videokaart driver (AMD Radeon) al geupdate maar dit heeft geen resultaat. Iemand wellicht tips wat verder te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

harsat schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:19:
Op 4 aug schreef ik
Op laptop, tablet en een pc zijn de upgrades goed gelukt. De laatste pc blijft probleem geven "Het initialiseren van de werkmap is niet gelukt" Geen verdere mededeling of aanwijzing. Op grond van een aanwijzing op dit forum heb ik de virusscanner (Kaspersky) uitgeschakeld. Maar ook dat helpt niet.
Systeem is een Windows 8.1 Pro.
Heeft iemand een idee??

Heeft iemand dezelfde ervaring
harsat wijzigde deze reactie 04-08-2015 22:39 (5%)
Reden: graag reactie

Er reageerde niemand. Dus zelf maar blijven zoeken. Wat geholpen heeft is de vrije ruimte op de C-schijf te vergroten. Schijnbaar controleert Windows 10 pas in een laat stadium de vrije ruimte. Mijn redenering is dat als De installatie eerder tegen dit probleem aanloopt, hij de upgrade gewoon stopt met de mededeling: "ER is iets gebeurd, kan werkmap niet initialiseren"
Dit is dus mijnerzijds een veronderstelling, maar mijn oplossing werkte bij mij wel.
:)
Dit hangt van je upgrade keuze af, start je de upgrade via windows update dan kun je ruimte problemen krijgen en geeft hij inderdaad vage foutmeldingen en zegt ook dat je minimaal 5.5GB vrije ruimte moet hebben. Gebruik je de media creation tool en klik je 'upgrade now' dan gaat het wel goed?!

Vraag me niet waarom maar het werkt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16
hardware-lover schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:38:
[...]

Na het gereedkomen van de Windows 10 upgrade wordt er bij AMD GPU hardware vrij snel een (auto)update aangeboden. Mogelijk wordt deze automatisch geïnstalleerd of je moet even aangeven dat je deze zou willen installeren. Het vervelende is dat de hardware-versnelling gesneuveld is bij die laatste drivers maar dit is enkel vervelend als je de laptop voor het weergeven van video-bestanden zou willen gebruiken. Voor het "normale" werk voldoen de drivers wel.

Zoals ik het kan zien beschikt je HP G72 over een Intel GPU en daarnaast ook een AMD GPU?

Misschien kan je in het BIOS een van beide uitschakelen waardoor het scherm ophoud met knipperen?
Het gaat om de Intel versie.
Al zou ik die update aangeboden krijgen in windows kan ik er niks mee,ik kan nergens op klikken.
In de bios kan ik niets vinden over het uit zetten van de GPU. :?
Uren bezig geweest maar zonder oplossing,heb de boel maar weer terug gezet naar windows 7,had al wel backup cd´s gemaakt maar helaas pakt hij deze nu ook weer niet en zitten mijn ouders met een clean install van windows 7 en zijn ze alle bestanden kwijt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik had laatst bij een HP Pavilion slimline E6500/4G/1TB naar Windows 10 geupgrade. Ik was de installatie aan het inzetten. De download ging heel traag. Dus nog een keer en weer traag. Ok dacht ik, dat zal dan het Internet zijn. Na de 5e keer ging plotseling stuk sneller. Bij het Windows 10 scherm voor de eerste keer ging het mis. Niet meer reageren, vastlopen etc. Nog een keer proberen. Ik bleef maar vastlopen bij de gebruikersnaam. Na een halve middag was ik er klaar mee totdat heel simpel het probleem verholp.

Wat was het? De Sitecom 300x2 usb draadloze adapter verknalde alles. Vandaar de trage downloaden in W7 maar het compleet om zeep helpen in W10. Mag niet zo zeggen maar wat een baggermerk blijft dat Sitecom. Ik had mijn oude Linksys adapter van 8 jaar oud aangehangen en alles deed het perfect.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
MrIV schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:27:
Hoi,

Na een clean install van Windows 10 heb ik een overijverige ventilator. Bij het minste of geringste springt hij aan en ook als ik niks doe blijft hij draaien. Ik heb de videokaart driver (AMD Radeon) al geupdate maar dit heeft geen resultaat. Iemand wellicht tips wat verder te doen?
Inmiddels ook de BIOS en chipset drivers geupdate. Ook geen resultaat. Als iemand nog andere opties weet hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MrIV schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:16:
[...]

Inmiddels ook de BIOS en chipset drivers geupdate. Ook geen resultaat. Als iemand nog andere opties weet hoor ik dat graag!
Welke fans slaan 'op hol' ? Allemaal, je case fans, de fan op je CPU, de fan op je GPU etc.

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste