Even een update van mijn zijde omtrent de volgende foutmelding:
"We couldn't install Windows 10
We've set your PC back to the way it was right before you started installing Windows 10.
0xC1900101 - 0x20017
The installation failed in the SAFE_OS phase with an error during BOOT operation"
En blijven vastlopen van Windows 10 bij de eerste keer opstarten na een clean install van Windows 10 educational edition op mijn Medion Akoya P6624 laptop
Zojuist contact gehad met zowel Medion als Microsoft omtrent deze foutmelding. Mijn bevindingen zijn als volgt:
Medion:
- Support van Medion omtrent mijn Medion Akoya P6624 staat op een laag pitje
- Mogelijk komt er nog een bios update uit om dit probleem op te lossen, maar de kans is klein volgens de support medewerker van Medion.
- Aangeraden werd om met Microsoft contact op te nemen.
Microsoft:
- Terugbel actie ingang gezet
- Medewerker belt terug hoort mijn verhaal aan
- Medewerker vertelt dat zij dit moest voorleggen aan technische medewerkers binnen Microsoft.
- Daarvoor moest ik wel een upgrade gaan uitvoeren. Met de educational versie zoals nu draaiend op deze laptop kon zij wel een technisch persoon inschakelen om dit proberen op te lossen maar dan ging dit mij om en na bij de € 80,- kosten
- Na mijn vakantie in Duitsland op 17 augustus Windows 8.1 terug installeren op mijn Medion laptop en dan de setup vast laten lopen op de genoemde foutmelding en weer een terug bel actie regelen. Dan kan er wel gratis naar gekeken worden volgens de support medewerkster als ik mijn melding nummer doorgeef... (eigenlijk helemaal

maar het schijnt toch echt zo te moeten op dit moment)
Zodra ik meer weet laat ik het jullie direct weten!
Aan alle anderen die foutmeldingen te verwerken krijgen: Sterkte en succes gewenst bij het oplossen van jullie problemen...