Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenety schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:15:
Iemand die al ervaring heeft met het wijzigen van hardware met de nieuwe W10 installatie? Volgens MS word dan je licentie niet meer geldig? :|

http://imgur.com/a/8OJ4t?gallery
Je moet in dit soort situaties nooit afgaan op wat een individuele support medewerker zegt.....helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
TheVMaster schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:30:
[...]

Je moet in dit soort situaties nooit afgaan op wat een individuele support medewerker zegt.....helaas.
Het is inderdaad een erg vreemde reactie. Begin dan wel direct te twijfelen en wil het dan in de praktijk zien haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nou, hier is windows geactiveerd. Ook na het verwisselen van de ssd.

Ik kon in eerste instantie niet upgraden (videokaart niet compatibel). Ik heb toen een oude ssd in mijn laptop gezet, windows 7 geïnstalleerd/geactiveerd en vervolgens de upgrade uitgevoerd. Na 2 dagen besloten om helemaal over te stappen en gister dus een backup gemaakt van m'n documenten en een clean install van windows 10 aangeslingerd.

Dat ging niet helemaal als gehoopt. Booten vanaf de usb wou niet starten. Bleek dat ik naast de boot volgorde ook de volgorde van de hdd's moest aanpassen in de bios. En ik maar denken dat de media creation tool niet had gewerkt... Na de installatie liep het allemaal niet soepel. Paar foutmeldingen gekregen. Uiteindelijk besloten nogmaals te installeren. Goed idee, want nu loopt het perfect.

Het mooie is dat windows (zonder key in te voeren) is geactiveerd. Ingelogd met mijn microsoft account en voila. Dat hele verhaal dat je de hardware niet mag wijzigen geldt dus niet voor de hdd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Iemand die al ervaring heeft met het wijzigen van hardware met de nieuwe W10 installatie? Volgens MS word dan je licentie niet meer geldig? :|

Ik denk dat er pas na een CPU of Moederbord wisseling Windows gaat mekkeren. I heb mijn Windows 7 net voor de install van Windows 10 mijn SSD, graphics card en geheugen geupgrade zonder problemen en nu is mijn Windows 10 mooi geactiveerd.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Oké ik zou nu volledig geüpgrade moeten zijn.. langs de kant van het besturingssysteem.

Echter krijg ik mijn Nvidia driver niet aan de praat.. Heb hem na alle Windows Updates geïnstalleerd van de Nvidia website, ik krijg daarna een update, "GeForce Windows 10 driver". Echter kan mijn computer deze niet installeren, ik krijg deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SS73DPu.png

Bij games optimalisatie zie ik ook dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ynwXCVQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Zelfde antwoord gehad met MS Nederland via webchat. Zie TS. Ook heb ik dit zelfde verhaal op andere websites gezien. (op Reddit is er een hele discussie over geweest met de zelfde conclusie). Tot dat MS echter iets publiceert waar dit alles bevestigd wordt is het natuurlijk niet 100% zeker maar we kunnen er langzaam wel vanuit gaat (helaas) dat wat via de chat gecommuniceerd wordt klopt. :F

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

spartacusNLD schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:11:
[...]

Zelfde antwoord gehad met MS Nederland via webchat. Zie TS. Ook heb ik dit zelfde verhaal op andere websites gezien. (op Reddit is er een hele discussie over geweest met de zelfde conclusie). Tot dat MS echter iets publiceert waar dit alles bevestigd wordt is het natuurlijk niet 100% zeker maar we kunnen er langzaam wel vanuit gaat (helaas) dat wat via de chat gecommuniceerd wordt klopt. :F
Dus als ik dat goed lees, als ik besluit mijn 6Gb ram te vervangen door 2x 8, ik ook nog even 150 euro mag gaan dokken voor Windows 10? En als ik volgend jaar mijn grafische kaart (is van 2012) ga vervangen ik weer 150 euro mag gaan dokken voor mijn OS?
Is een recept voor illegale keys zou ik zou zeggen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

Dus als ik dat goed lees, als ik besluit mijn 6Gb ram te vervangen door 2x 8, ik ook nog even 150 euro mag gaan dokken voor Windows 10? En als ik volgend jaar mijn grafische kaart (is van 2012) ga vervangen ik weer 150 euro mag gaan dokken voor mijn OS?
Nope :) je mag tot 3 onderdelen vervangen. Hoe veel tijd daar tussen moet zitten enzovoort is niet / wordt niet gecommuniceerd. Je kan 020-5001500 bellen en wellicht willen ze het jou wel communiceren :P zelf nog geen tijd gehad om in die wachtrij te gaan hangen.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

DarkSide

theres no place like ::1

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

Nee. Het lijkt het op dat je win8 retail key omgezet wordt naar een win10 OEM.
Dus je installatie is gebonden aan je pc (de prijs die je betaald voor een gratis update).
Nu kan je bij een OEM gewoon je geheugen uitbreiden. En extra HDs plaatsen.

Wat je niet kunt doen is zomaar moederbord en cpu vervangen.
Dat wordt gezien als een nieuwe pc (en mijn inziens ook terecht).
In dat geval dien je dus een nieuwe licentie te kopen. Dit is altijd zo geweest met OEM.
Het is dus niet zo dat je bij elke HW verandering even 150,- moet neerleggen.

En als je een win10 retail koopt. Dan ben jij weer gewoon eigenaar van de licentie ken kan je die overdragen naar een nieuwe PC.
Het enige nadeel nu is dat je van een 8.1 retail naar een 10 oem licentie gaat waar wel een beperking opzit. Maar je hebt wel een gratis OS gekregen waarin je best HW kunt toevoegen en.of vervangen binnen de gestelde beperkingen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

spartacusNLD schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Nope :) je mag tot 3 onderdelen vervangen. Hoe veel tijd daar tussen moet zitten enzovoort is niet / wordt niet gecommuniceerd. Je kan 020-5001500 bellen en wellicht willen ze het jou wel communiceren :P zelf nog geen tijd gehad om in die wachtrij te gaan hangen.
Als ik die tekst moet geloven (die hierboven gelinked staat), is dat dus niet zo...

"if you replace any hardware it will not be the same device wherein you install the free upgrade"

en dan een stukje verderop:

"You're telling me if the computer changes in any way from today when I reinstall that invalidates the license?"

met als antwoord:

"yes that right"
DarkSide schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Dus je installatie is gebonden aan je pc (de prijs die je betaald voor een gratis update).

In dat geval dien je dus een nieuwe licentie te kopen. Dit is altijd zo geweest met OEM.

En als je een win10 retail koopt. Dan ben jij weer gewoon eigenaar van de licentie ken kan je die overdragen naar een nieuwe PC.
Het enige nadeel nu is dat je van een 8.1 retail naar een 10 oem licentie gaat waar wel een beperking opzit. Maar je hebt wel een gratis OS gekregen waarin je best HW kunt toevoegen en.of vervangen binnen de gestelde beperkingen.
Moederbord en CPU zou ik kunnen begrijpen, maar deze gebruiker heeft het over grafische kaarten en geheugen...

Ik ga voorlopig zeker nog niet over, zoals gezegd is mijn PC van 2012 en als dat stukje waar is, is het dus helemaal niet de moeite waard om over te gaan omdat ik dan alsnog een nieuwe versie van Windows 10 zou moeten kopen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:26:
[...]

Als ik die tekst moet geloven (die hierboven gelinked staat), is dat dus niet zo...

"if you replace any hardware it will not be the same device wherein you install the free upgrade"

en dan een stukje verderop:

"You're telling me if the computer changes in any way from today when I reinstall that invalidates the license?"

met als antwoord:

"yes that right"
Dat vervalt de gratis upgrade en moet je 1 * betalen voor een MS 10 licentie.
Zie antwoord wat hier boven geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

[...]

Man man man, hoe vaak moet ik deze onzin nog lezen?
When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?

If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.

If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.
Bron: https://answers.microsoft...4d-433e-9444-c94ae57ecc7c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
NOGMAALS.. de gratis upgrade zit aan hardeware vast (moederbord, cpu) verander je die dan moet je een key kopen. niet meer niet minder 8)

Wat jij post is al 100* gepost en heeft NIKS te maken met de verandering van hardware en het blijven werken van de GRATIS W10 upgrade ZIE TS

DIT VERHAAL IS AL 100* BESPROKEN HIER

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 04-08-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 15:55

DarkSide

theres no place like ::1

Esumontere schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

Man man man, hoe vaak moet ik deze onzin nog lezen?

[...]

Bron: https://answers.microsoft...4d-433e-9444-c94ae57ecc7c
Ok dus toch.
Meende dat ik toch echt bevestigd zag dat je win10 upgrade een OEM licentie kreeg.
Dus is er niets aan de hand. Bij OEM blijf je OEM en blijf je "issues" houden met HW aanpassingen.
Bij Retail blijf je Retail en is er niets aan de hand.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

spartacusNLD schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:27:
[...]

Dat vervalt de gratis upgrade en moet je 1 * betalen voor een MS 10 licentie.
Zie antwoord wat hier boven geplaatst is.
Je ziet zelf ook dat wat jij hier zegt in tegenspraak is met
[...]

Kun je nu wel of niet je harde schijf/geheugen/grafische kaart vervangen zonder dat je een nieuwe windows licentie moet gaan kopen?

(ik heb nog nooit een OEM licentie gehad op mijn PC's, dus ik heb daar ook geen ervaring mee, de enige OEM licenties staan op mijn tablets en daar iets op vervangen is meestal niet echt een optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

spartacusNLD schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

NOGMAALS.. de gratis upgrade zit aan hardeware vast (moederbord, cpu) verander je die dan moet je een key kopen. niet meer niet minder 8)

Wat jij post is al 100* gepost en heeft NIKS te maken met de verandering van hardware en het blijven werken van de GRATIS W10 upgrade ZIE TS

Klopt. Mijn reactie was enkel op de bewering dat een retail-licentie een OEM-licentie wordt. Dat is gewoon niet waar.

Je hoeft niet gelijk zo agressief te reageren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:35:
[...]

Je ziet zelf ook dat wat jij hier zegt in tegenspraak is met

Kun je nu wel of niet je harde schijf/geheugen/grafische kaart vervangen zonder dat je een nieuwe windows licentie moet gaan kopen?

(ik heb nog nooit een OEM licentie gehad op mijn PC's, dus ik heb daar ook geen ervaring mee, de enige OEM licenties staan op mijn tablets en daar iets op vervangen is meestal niet echt een optie)
Het enige wat MS aangeeft in chat's is dat als er hardware vervangen wordt dat je dan een key moet kopen. Welke hardware? Hoeveel tijd mag er tussen zitten? enzovoort enzovoort.. Hierin kan ik zelf geen officeel MS antwoord op vinden. Heb hier heb ik zelf in die chat niet naar gevraagd. Wellicht dat je zelf een chat kan starten of kan bellen naar 020-5001500 en het antwoord vanuit MS wil posten? :)

chat kan via: https://partner.support.s...signin=true&wa=wsignin1.0

Over het heractiveren van key's via telefoon zoals dat in het verleden kon kreeg ik trouwens nog het antwoord dat dit met W10 niet meer kan omdat er bij de upgrade nooit key's zijn uitgedeeld en er dus ook niks te heractiveren valt. Het enige wat MS geregistreed is de W10 + Hardware ID. Wanneer je Hardware ID veranderd (door welke onderdelen?) weet ik ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 04-08-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:35:

Ik heb veel oems gehad, en daar kon je alles veranderen behalve het moederbord. Bij gezeur over de key kon je echter ook altijd telefonisch heraktiveren.

Hoe dit nu met win10 precies gaat, weten we pas als mensen gaan upgraden. MS chat is wel erg duidelijk, maar dat kan gewoon een verkeerde instructie zijn die alle medewerkers hebben gekregen.

Op mijn main pc zit een hotswap bay voor HDD's. En daar heb ik een hele stapel van liggen. Elke keer als ik een HDD kopel/afkoppel zou mijn win10 niet meer geldig zijn? Dat geloof je toch zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Reepje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:43:
[...]
Op mijn main pc zit een hotswap bay voor HDD's. En daar heb ik een hele stapel van liggen. Elke keer als ik een HDD kopel/afkoppel zou mijn win10 niet meer geldig zijn? Dat geloof je toch zelf niet.
Bij HDD heb ik zeer zeker mijn twijfels omdat dat per definitie (met SATA) hot swapable is. Als dat zo zou zijn zou je ook geen SD kaartjes meer kunnen gebruiken :p

Nu is het natuurlijk altijd mogelijk dat de gemiddelde helpdesk mederwerker (waarschijnlijk opgeschaald vanwege de Windows 10 upgrade) gewoon een riedeltje afwerkt, en niet zelf nadenkt en dat het in de praktijk erg mee valt. De tijd zal het ons leren...

* Wailing_Banshee blijft voorlopig gewoon bij haar Windows 7, en niet alleen hierom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Esumontere schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

Klopt. Mijn reactie was enkel op de bewering dat een retail-licentie een OEM-licentie wordt. Dat is gewoon niet waar.

Je hoeft niet gelijk zo agressief te reageren hoor.
De link die je zelf aanhaalt gaat nog een stukje verder en daar staat duidelijk wat wel en niet kan.
Upgrade version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- require a previous qualifying version of Windows.

OEM :
OEM versions of Windows are identical to Full License Retail versions except for the following:
- OEM versions do not offer any free Microsoft direct support from Microsoft support personnel
- OEM licenses are tied to the very first computer you install and activate it on
- OEM versions allow all hardware upgrades except for an upgrade to a different model motherboard
- OEM versions cannot be used to directly upgrade from an older Windows operating system

What happens if I change my motherboard?
As it pertains to the OEM licenses this will invalidate the Windows 10 upgrade license because it will no longer have a previous base qualifying license which is required for the free upgrade. You will then have to purchase a full retail Windows 10 license. If the base qualifying license (Windows 7 or Windows 8.1) was a full retail version, then yes, you can transfer it.
https://answers.microsoft...4d-433e-9444-c94ae57ecc7c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swinferno
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-08 22:48
Going4Quests schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:04:
Oké ik zou nu volledig geüpgrade moeten zijn.. langs de kant van het besturingssysteem.

Echter krijg ik mijn Nvidia driver niet aan de praat.. Heb hem na alle Windows Updates geïnstalleerd van de Nvidia website, ik krijg daarna een update, "GeForce Windows 10 driver". Echter kan mijn computer deze niet installeren, ik krijg deze melding:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had het zelfde probleem. Ik heb handmatig de nieuwste Nvidia drivers gedownload en, met enig stotteren, geinstalleerd.

Lijkt er op dat je dit beter kan doen voordat je de upgrade naar Windows10 start.
Echter, bij een andere PC met AMD GPU, waren de scherm instellingen ook verklooid. Kon dat via Cataclyst wel weer terug zetten, maar was ff gedoe omdat de scaling ervoor zorgde dat dingen aan de rand van het scherm er af vielen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik kreeg mijn antieke AMD HD4890 maar niet aan de praat mbt de Catalyst Control Centre omdat Windows 10 standaard met nieuwere drivers komt, maar de software van AMD maar tot Win8 support heeft en een lager nummer. Na wat rondzoeken kwam ik hier op uit, wat ik net heb kunnen bevestigen dat het werkt:

1: Download the legacy driver for your system and run the installer but close it after it unpacked all the installation files to C:\AMD
2: Open Device Manager
3: Under Display adapters right click on adapter used in your system and click Update Driver Software
4: Click on the second option Browse my computer for driver software
5: Click Let me pick from a list of device... in the next menu and Have Disk... on the following.
6: Click Browse on the pop-up menu and go to C:\AMD\AMD_Catalyst_13.4_Legacy_Beta_Vista_Win7_Win8\Packages\Drivers\Display\W86A_INF
7: Select the first .inf file - In my case this is: C7156445.inf - and click open.
8: Select the model from the list that corresponds to your hardware (there were two of the same in my case so I just clicked the first) and click Next. Afterwards the driver should install accompanied with several screen flickers.
9. Now re-run the legacy driver installer from AMD and have it install the Catalyst Control Center.
10. Restart the computer if you'd like.

Ik heb het met de laatste stable driver (13.1) overigens gedaan. Kan nu tenminste weer fatsoenlijk Overdrive gebruiken :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Going4Quests schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:04:

[afbeelding]

[afbeelding]
Verwijder hem eens helemaal en draai desnoods een driver sweeper tool.
Daarna de driver installeren (van Nvidia)

Ik heb ook op twee verschillende systemen problemen gehad en met ongeveer dezelfde werkwijze e.a. op kunnen lossen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:47
Sir_Lion schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:16:
Dit zou waarschijnlijk elders moeten, maar gezien ik straks (lees: binnen enkele dagen) toch Windows 10 ga installeren met een Clean Install, denk ik dat het hier ook wel kan.

---

Het idee dat ik momenteel heb is om Win10 straks op mijn SSD te zetten die circa 25GB groot is. Echter kwam ik er zonet achter dat ik wel erg veel partities e.d. heb. Dit kun je zien in onderstaande afbeelding.

[afbeelding]

Nu weet ik niet of dit een probleem kan vormen, en/of ik dit tot een partitie kan brengen. Graag jullie advies hierop met hoe ik het beste hiermee aan de slag kan gaan als ik Win10 ga installeren. In theorie zou het toch mogelijk moeten zijn om Win10 OS op mijn SSD te zetten en van daaruit te booten?
Graag wil ik hier nog antwoord op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Sir_Lion schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

Graag wil ik hier nog antwoord op :+
Omdat het antwoord al 1000x gegeven is???

Maar je wil prive antwoord? OK: je moet eerst de upgrade uitvoeren en windows moet zich activeren.
Als dat gedaan is kan je doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Reepje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:08:
[...]

Omdat het antwoord al 1000x gegeven is???

Maar je wil prive antwoord? OK: je moet eerst de upgrade uitvoeren en windows moet zich activeren.
Als dat gedaan is kan je doen wat je wil.
Dan heb je totaal niet gelezen waar die post over gaat. Het gaat over de partities die mijn schijf heeft. Momenteel zijn er heel veel van deze partities. Dat wil ik dus niet hebben. Nu weet ik alleen niet hoe ik die partities kan samenvoegen, waar ik dat kan en wanneer ik dit moet doen.

Daarnaast wil ik Win10 op een specifieke SSD schijf plaatsen, de (D:/) schijf. Ik weet dus niet of dit uberhaupt mogelijk is en hoe ik dat kan doen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Tja je bent gewoon een stijfkop. Daar kan ik niets aan doen.

Het is een gratis upgrade, en de enige voorwaarde is dat je ,inderdaad, upgrade.
Als jij een verse Windows direct op een SSD zonder al die partities wil, kan dat ook, gewoon win10 kopen.

Verder kan je windows ook niet op een D zetten, windows is altijd C in de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

4tune schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:00:
[...]

De link die je zelf aanhaalt gaat nog een stukje verder en daar staat duidelijk wat wel en niet kan.

[...]

https://answers.microsoft...4d-433e-9444-c94ae57ecc7c
Het probleem hier is dat niet duidelijk is wat de authoriteit is van de persoon is die het antwoord geeft.
Het is bijvoorbeeld geen "officiele" FAQ.

Andere bronnen waaronder MS support chat geven duidelijk aan dat na 30 juli 2016 je retail versie de facto nog wel retail heet maar geen transfer rights meer heeft en dus eigenlijk OEM is geworden.

Maar anyway MS is hier naar mijn mening bewust onduidelijk over geweest want het PR upgrade verhaal is natuurlijk veel minder mooi als mensen zouden beseffen dat hun retail over een jaar geen retail meer is.

Het is net zoiets als met de privacy instellingen van MS. Dit hadden ze natuurlijk heel makkelijk duidelijk op 1 centrale plaats met opt-in variant kunnen doen. Rara waarom doen ze dat niet....

W10 is een mooi OS, ik denk de beste ooit maar dit hele upgrade verhaal en alle privacy issues laten een hele smerige nasmaak na.

Maar ja wat moet je, alle relevante concurrentie doet het ook ... :(

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Sir_Lion schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:13:
[...]

Dan heb je totaal niet gelezen waar die post over gaat. Het gaat over de partities die mijn schijf heeft. Momenteel zijn er heel veel van deze partities. Dat wil ik dus niet hebben. Nu weet ik alleen niet hoe ik die partities kan samenvoegen, waar ik dat kan en wanneer ik dit moet doen.

Daarnaast wil ik Win10 op een specifieke SSD schijf plaatsen, de (D:/) schijf. Ik weet dus niet of dit uberhaupt mogelijk is en hoe ik dat kan doen etc.
Ja, dat kan
stap 1: upgrade naar 10 uitvoeren en zorgen dat die is geactiveerd
stap 2: clean install starten vanaf USB/DVD, in het installatiemenu de partities op SSD verwijderen, en aangeven dat Windows 10 op die SSD geinstalleerd wordt.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Reepje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:19:
Tja je bent gewoon een stijfkop. Daar kan ik niets aan doen.

Het is een gratis upgrade, en de enige voorwaarde is dat je ,inderdaad, upgrade.
Als jij een verse Windows direct op een SSD zonder al die partities wil, kan dat ook, gewoon win10 kopen.

Verder kan je windows ook niet op een D zetten, windows is altijd C in de verkenner.
Nee, uiteraard eerst upgraden en wachten tot het geactiveerd is alvorens een Clean Install te doen. Dat snap ik en was ik ook al van plan.

Echter heb ik maar liefs 4 Recovery Partitions op mijn schijf staan, samen ongeveer 22 Gb. Daarnaast staat de SSD ook nog eens naast de HDD schijf. Op "Disk 1". Dit vind ik zeer vreemd. Vervolgens is er ook nog bijna 15 GB -unallocated-.

Misschien was het gewoon toch beter geweest om eerst een algemene schijf vraag te posten ipv hier... Thanks anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
hallo,

is er al een manier om unattended.xml te maken voor windows 10, probeer het nu al 2 dagen, met ie nieuwe ADK die ik van de microsoftsite heb gedownload maar de AIK kon ik al niet vinden, dus geprobeerd met de ICD maar dat werk ook niet lekker.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:41
Sir_Lion schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:28:
[...]

Nee, uiteraard eerst upgraden en wachten tot het geactiveerd is alvorens een Clean Install te doen. Dat snap ik en was ik ook al van plan.

Echter heb ik maar liefs 4 Recovery Partitions op mijn schijf staan, samen ongeveer 22 Gb. Daarnaast staat de SSD ook nog eens naast de HDD schijf. Op "Disk 1". Dit vind ik zeer vreemd. Vervolgens is er ook nog bijna 15 GB -unallocated-.

Misschien was het gewoon toch beter geweest om eerst een algemene schijf vraag te posten ipv hier... Thanks anyway.
Ik had dezelfde wens en heb dezelfde configuratie als jij. Helaas gaat het installeren van het OS op je SSD niet lukken, omdat 25GB niet voldoende zal zijn in praktijk. Installeren lukt nog wel, maar daarna loopt hij al snel vol.

Edit: die 4 partities is waarschijnlijk niets aan te doen. Voor zover ik begreep is dit standaard op een SSD, al horen de eerste 3 bij elkaar niet meer dan ongeveer 1 Gb in beslag te nemen. Let wel: dit heb ik zo begrepen van een helpdesk medewerker (wel een goede ;) ).

[ Voor 13% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 04-08-2015 14:05 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:51:
[...]

Ik had dezelfde wens en heb dezelfde configuratie als jij. Helaas gaat het installeren van het OS op je SSD niet lukken, omdat 25GB niet voldoende zal zijn in praktijk. Installeren lukt nog wel, maar daarna loopt hij al snel vol.
Ben ik niet met je eens
25gb is meer dan genoeg voor Windows en een paar programma's
Rest op een andere schijf en klaar.

Heb hier een 32gb ssd in mijn HTPC zitten, Windows 10 + kodi en een paar apps en ik heb nog 20gb vrij.
Draait als een tierelier

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:41
Zou goed kunnen, hoor. Zoals ik al aangaf ben ik geen specialist. Bij mij was na installatie nog maar 4GB over van de 25 en ik had documenten, downloads, etc al verplaatst naar de HDD. Na een dagje gebruik was zelf praktisch alle ruimte gebruikt. Ik ben dan helemaal bang hoe het eruit ziet na een half jaartje gebruik.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ben al een tijdje aan het klooien, win 8.1 met media tool er op geknald alles geupdate en dan de update naar 10 geprobeerd. Komt tot 75% totaal en hersteld dan me oude 8.1 weer. In setuperr.log staat alleen Failed to delete the setup cleanup task. hr = 0x80070091 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
Carnoustie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:38:
[...]

Ja, dat duurde even, maar ging uiteindelijk vanzelf. Ik heb geupdate op die avond dat er iets met de servers was geloof ik, dus had zelf tig keer op de knop gedrukt, werkte niet, maar "even later" was het ineens "vanzelf" gelukt.
Dat is dan het verschil met mij helaas, die van mij kreeg zich niet geactiveerd :-(

Antwoord van Acer is dat ik dan maar de Recovery DVD moet bestellen om Windows 8.1 weer te installeren en dan de upgrade alsnog moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
Zojuist ondanks een negatief advies van Sony om mijn Vaio W7 premium niet te upgraden met succes voltooid.
Ziet er keurig uit en draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 09:59
Hallo allemaal,

Ben nog wat terughoudend met het overstappen op W10, er is geen update uitgebracht voor mijn mobo. Nu heb ik het volgende stappenplan uit posts/van het internet gefilterd:

systeem: asus p8z77-v lx, i5-2500k, r9 280x, 8gb ram, 1 ssd, 2 hdd, windows 8.1

* unpluggen hdd's & gpu.
* upgraden naar W10 met alleen de SSD ingeplugd.
* 'clean install' uitvoeren na de update.
* overige hardware inpluggen
* hopen dat alles werkt?

Mijn grote vraag is dan ook eigenlijk of ik moet wachten op een bios-update voor in windows 10 ga installeren? Alvast bedankt voor enige opheldering.

Groeten,

Zaxxo

Asus GL502VML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik draai Windows 10 op een P8P67 LE moederbord van Asus, zonder BIOS update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
zaxxo1990 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:00:

Ben nog wat terughoudend met het overstappen op W10, er is geen update uitgebracht voor mijn mobo.

Mijn grote vraag is dan ook eigenlijk of ik moet wachten op een bios-update voor in windows 10 ga installeren? Alvast bedankt voor enige opheldering.

Zaxxo
Ik denk dat je wat door de war bent. Er zijn zeker updates voor je moederbord (chipset drivers), maar een update voor je bios zal er niet meer komen. Is ook niet nodig.

2 goede ideeen zijn:
update al je drivers , kan je laten uitzoeken door driver booster 2
afkoppelen van hdd is op zich wel handig, dan weet je zeker dat de boel alleen op de ssd komt.

Na de upgrade van win10 zou ik eerst eens kijken of alles goed loopt. Als dat het geval is zou ik nog geen clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
zaxxo1990 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:00:
Hallo allemaal,

Ben nog wat terughoudend met het overstappen op W10, er is geen update uitgebracht voor mijn mobo. Nu heb ik het volgende stappenplan uit posts/van het internet gefilterd:

systeem: asus p8z77-v lx, i5-2500k, r9 280x, 8gb ram, 1 ssd, 2 hdd, windows 8.1

* unpluggen hdd's & gpu.
* upgraden naar W10 met alleen de SSD ingeplugd.
* 'clean install' uitvoeren na de update.
* overige hardware inpluggen
* hopen dat alles werkt?

Groeten,

Zaxxo
Ik heb een ander stappenplan voor je.
  • maak een image van je huidige install
  • update naar 10.
Niks unpluggen van hdd's en gpu's of updaten van bios. Wat kan er nou helemaal gebeuren. Voordeel is dat je meteen je activering te pakken hebt en dat je bij een clean install weet waar je eventueel op moet letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:16
Sir_Lion schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:28:
[...]

je kunt helemaal aan het begin van de installatie van windows 10 kieze op welke schijf/partitie je het wilt installeren. In dat zelfde scherm kun je de "overbodige" partities verwijderen en deze "samensmelten" tot 1 partitie/schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
ik zit met het volgende probleem.

heb een medion pc met windows 7 licentie sticker. hier is door iemand voor mij windows 8 opgezet (weet niet 100% zeker als dit legaal was maar volgens mij wel) ik heb upgrade uit gevoerd via windows update naar windows 10. echter windows had direct na instalatie al problemen en op een gegeven moment wou hij niet eens meer opstarten. dus heb ik windows 10 opnieuw geinstaleerd met ms account aangemeld echter zei hij dat activeren niet lukte omdat de key geblokeerd was en je kunt hem dan alleen maar wijzigen.
(dus ik denk mischien toch niet helemaal goed de upgrade ofzo voltooid eerste keer) ik windows 7 opnieuw installeren met code achter op de pc windows gewoon normaal geactiveerd. windows 10 upgrade gedaan (zonder ms account is standaard vanaf windows 7) maar weer geeft hij de melding windows niet geactiveerd

de activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd

ik kan aleen maar product code wijzigen doen echter de windwos 7 code pakt hij natuurlijk niet in windows 10.
iemand dit al eerder gehad of tips om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harsat
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2021
Op laptop, tablet en een pc zijn de upgrades goed gelukt. De laatste pc blijft probleem geven "Het initialiseren van de werkmap is niet gelukt" Geen verdere mededeling of aanwijzing. Op grond van een aanwijzing op dit forum heb ik de virusscanner (Kaspersky) uitgeschakeld. Maar ook dat helpt niet.
Systeem is een Windows 8.1 Pro.
Heeft iemand een idee??

Heeft iemand dezelfde ervaring

[ Voor 5% gewijzigd door harsat op 04-08-2015 22:39 . Reden: graag reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Zo, geinstalleerd.

Meteen wat problemen.

1) Mijn text is blurry, bijvoorbeeld als ik rechtermuisknop doe op de start balk
2) Start menu zoekt niet in instellingen. Bijv "mouse" kan hij niet vinden.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:04:
Zo, geinstalleerd.

Meteen wat problemen.

1) Mijn text is blurry, bijvoorbeeld als ik rechtermuisknop doe op de start balk
2) Start menu zoekt niet in instellingen. Bijv "mouse" kan hij niet vinden.

Iemand?
Drivers updaten en, windows update runnen

drivers zoek je best met Driver Booster2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Reepje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:05:
[...]

Drivers updaten en, windows update runnen

drivers zoek je best met Driver Booster2
Ik heb de laatste drivers en alle updates..
Dit is tweakers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
DoubleYouPee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:07:
[...]

Ik heb de laatste drivers en alle updates..
Dit is tweakers toch?
Dan is de enige mogelijkheid: brilletje aan schaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Reepje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

Dan is de enige mogelijkheid: brilletje aan schaffen. ;)
Grappig.

Iemand een serieuze oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Laatst online: 19-09 13:57
Nog steeds niet kunnen upgraden. Ongeveer 2-3 weken gereserveerd maar ik krijg gewoon niets binnen.

Alles is geupdate, als ik de MediaCreationTool laat runnen krijg ik de prachtige "Er is iets gebeurd" boodschap. Microsoft die maw gewoon in je gezicht spuugt door je geen duidelijke foutmelding te geven zodat je kan gaan troubleshooten. De hier reeds aangehaalde fixes helpen niet. Ook het wuauclt.exe commando brengt geen zoden aan de dijk.

Probleemgevalletje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:01
Deze deed het bij mij na duizend pogingen.

Locate the registry key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
It should exist, but if not, create it.
Create a new DWORD (32-bit) Value with Name = "AllowOSUpgrade” (without the quotes), and set the Value = 0x00000001.
SanderH_ schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:21:
Nog steeds niet kunnen upgraden. Ongeveer 2-3 weken gereserveerd maar ik krijg gewoon niets binnen.

Alles is geupdate, als ik de MediaCreationTool laat runnen krijg ik de prachtige "Er is iets gebeurd" boodschap. Microsoft die maw gewoon in je gezicht spuugt door je geen duidelijke foutmelding te geven zodat je kan gaan troubleshooten. De hier reeds aangehaalde fixes helpen niet. Ook het wuauclt.exe commando brengt geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
hjvg schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:51:
ik zit met het volgende probleem.

heb een medion pc met windows 7 licentie sticker. hier is door iemand voor mij windows 8 opgezet (weet niet 100% zeker als dit legaal was maar volgens mij wel) ik heb upgrade uit gevoerd via windows update naar windows 10. echter windows had direct na instalatie al problemen en op een gegeven moment wou hij niet eens meer opstarten. dus heb ik windows 10 opnieuw geinstaleerd met ms account aangemeld echter zei hij dat activeren niet lukte omdat de key geblokeerd was en je kunt hem dan alleen maar wijzigen.
(dus ik denk mischien toch niet helemaal goed de upgrade ofzo voltooid eerste keer) ik windows 7 opnieuw installeren met code achter op de pc windows gewoon normaal geactiveerd. windows 10 upgrade gedaan (zonder ms account is standaard vanaf windows 7) maar weer geeft hij de melding windows niet geactiveerd

de activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd

ik kan aleen maar product code wijzigen doen echter de windwos 7 code pakt hij natuurlijk niet in windows 10.
iemand dit al eerder gehad of tips om het op te lossen?
Meest logische verklaring is dat je hardware ID nu is afgekeurd door je illegale upgrade vanaf Windows 8. Het wordt in ieder geval centraal bijgehouden want na mijn upgrade naar Windows 10 en vervolgens een clean install heb ik nooit een key ontvangen en is hij dus puur op harware ID automatisch geactiveerd.

Contact opnemen met MS dus.
spartacusNLD schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Voor tweakers wel onacceptabel. Ik heb mijn Windows 7 ook al eens via de telefoon moeten activeren. De laatste keer was volgens mij in verband met de terug roep actie van Intel met de P67 chipsets. Toen kreeg ik twee keer een ander bord met de nieuwe revisie (de eerste vervangende werkte niet goed).

Überhaupt wissel ik op termijn spullen tussen pc's uit. Zo heb ik de E8400 van mijn vriendin geupgrade naar een i5 4670K. Vervolgens heb ik die e8400 in mijn oude E6750 pc gezet. Dan zou ik volgens dit systeem in de toekomst 2 nieuwe keys moeten aanschaffen.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 04-08-2015 17:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Laatst online: 19-09 13:57
hgeert schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:26:
Deze deed het bij mij na duizend pogingen.

Locate the registry key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
It should exist, but if not, create it.
Create a new DWORD (32-bit) Value with Name = "AllowOSUpgrade” (without the quotes), and set the Value = 0x00000001.

[...]
Held _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1ZAd8Uf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Plaatje van wat ik bedoel...:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EYNPDPv.png

[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 04-08-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
[b]sdk1985 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:40
Überhaupt wissel ik op termijn spullen tussen pc's uit. Zo heb ik de E8400 van mijn vriendin geupgrade naar een i5 4670K. Vervolgens heb ik die e8400 in mijn oude E6750 pc gezet. Dan zou ik volgens dit systeem in de toekomst 2 nieuwe keys moeten aanschaffen.
Nee, je gratis upgrade verloopt op het moment van hardware wissel. Daarna koop je 1 keer een key en die kan je dan voor altijd gebruiken op elk systeem (1 pc tegelijkertijd geactiveerd per windows licentie) heel makkelijk / simpel toch? je krijgt iets gratis en daarna eisen dat je dat voor altijd mag gebruiken? beetje vreemd niet? gegeven paard enzovoort.. :+

http://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-upgrade ->1 laptop / samenstelling pc

andere laptop / andere samenstelling pc? -> pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM

problem solved :9

[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 04-08-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:20
rcor schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:07:
[...]

Mensen die net zoals Henkje.doc tegen de foutmelding "0x1900101-0x20017 The installation failed in SAFE_OS phase with an error" lopen moeten eens even over de schutting bij de buren kijken:
http://nl.hardware.info/n...g3258-anniversary-edition

Deze foutmelding komt volgens mij niet alleen voor bij de Pentium G3258 anniversary edition, maar ook bij enkele andere Intel (en wellicht ook AMD) processors... Waaronder klaarblijkelijk ook de Intel Core I3 370M daar ik bij mijn Medion Akoya P6624 ook deze foutmelding kreeg...

Gebruiker GJMI legt goed uit wat er exact bedoelt wordt in het bericht:

[...]

Een processor upgrade kan het probleem mogelijk oplossen als er geen bios updates meer komen (zoals voor mijn Medion Akoya P6624)... Daar ik toch al een processor upgrade wilde uitvoeren bij deze laptop (er is ook een variant van met Core I5 460M processor) heb ik de Core I5 460M nu dus tweedehands overgenomen via een verkopende partij op marktplaats... Zodra deze binnenkomt zal ik deze direct inbouwen en mijn ervaringen met jullie delen!
Update 04-08-2015 19:10 uur:
processor swap uitgevoerd... Laptop heeft nu een Core I5 460M processor en geen Core I3 370M meer... Laptop is uiteraard iets sneller geworden, maar het probleem met de genoemde foutmelding is niet opgelost...

Gelukkig werk ik in het onderwijs en kon ik bij Slim.nl een educational licentie aanschaffen waardoor ik direct een clean install kan doen... Daar door kan ik als nog Windows 10 installeren, maar wel met dezelfde ruwe kantjes als bij Windows 8.1:

- 1ste keer booten: booten loopt vast waarna de laptop uitgezet en weer aangezet moet worden
- 2de keer booten gaat altijd goed, ongeacht of ik nu Windows aan het installeren ben of dat ik normaal aan het opstarten ben

Als Windows eenmaal opgestart is werkt alles altijd probleemloos... Dus wie hier tegen aan loopt en net zoals ik de mogelijkheid heeft om bij slim.nl te bestellen en met de genoemde ruwe kantjes kan leven heeft hier een aardige workaround mee, waarvan ik zeg dat het geen ramp is... :)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!
Ik heb nu twee keer win 10 geïnstalleerd gehad. Beiden keren zie ik in taakbeheer dat Windows 100% van mijn hdd gebruikt. De computer reageerd dan uiteraard ook erg traag. Na verloop van tijd loopt de taakbalk vast en wordt mijn scherm zwart, ik zie dan nog wel het scherm waar ik mee bezig ben maar ik kan verder niks. Ook als ik op het Windowsknopje op mijn toetsenbord druk komt het startmenu niet naar voren.
Ik heb een HP Pavillion G7 laptop.
Ondertussen heb ik weer gedowngrade naar 7 en ben ook niet van plan snel terug te keren naar 10 tenzij iemand een goede oplossing voor dit probleem heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:26
Misschien dat je hier je oplossing kan vinden?

Zie: http://www.tenforums.com/...ion/7423-blurry-text.html
en voor de oplossing: http://forums.mydigitalli...PI-Win8DpiScaling-problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 15:43
Purrel schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Dat is dan het verschil met mij helaas, die van mij kreeg zich niet geactiveerd :-(

Antwoord van Acer is dat ik dan maar de Recovery DVD moet bestellen om Windows 8.1 weer te installeren en dan de upgrade alsnog moet uitvoeren.
Stel dat je idd opnieuw moet updaten van 8.1 naar 10, dan kun je toch ook voor 8.1 het usb-tooltje van microsoft gebruiken? Ik dacht we sinds W8.1 met die "ingebakken" keys juist van die recovery onzin van de fabrikanten af waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Carnoustie schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:47:
[...]

Stel dat je idd opnieuw moet updaten van 8.1 naar 10, dan kun je toch ook voor 8.1 het usb-tooltje van microsoft gebruiken? Ik dacht we sinds W8.1 met die "ingebakken" keys juist van die recovery onzin van de fabrikanten af waren...
Zo heb ik het ook gedaan en je ben gelijk van de bloatware af. Update naar 10 wil alleen nog niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 16:35
Cleartype goed gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:26:
Hallo!
Ik heb nu twee keer win 10 geïnstalleerd gehad. Beiden keren zie ik in taakbeheer dat Windows 100% van mijn hdd gebruikt. De computer reageerd dan uiteraard ook erg traag. Na verloop van tijd loopt de taakbalk vast en wordt mijn scherm zwart, ik zie dan nog wel het scherm waar ik mee bezig ben maar ik kan verder niks. Ook als ik op het Windowsknopje op mijn toetsenbord druk komt het startmenu niet naar voren.
Ik heb een HP Pavillion G7 laptop.
Ondertussen heb ik weer gedowngrade naar 7 en ben ook niet van plan snel terug te keren naar 10 tenzij iemand een goede oplossing voor dit probleem heeft...
Tsja, hier kun je zelf niet zo heel veel mee natuurlijk. Eigenlijk weet je niet eens wat voor probleem je had toen je Windows 10 draaide. Dat Windows 100% van je schijf gebruikt is namelijk niet zo heel veel info. Waarom ben je niet eerst dieper in het probleem gedoken en heb je zo vlug weer een downgrade gedaan? Je had ook een poging kunnen doen om het probleem op te lossen. De eventviewer is er met een reden.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FREAKJAM schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

Tsja, hier kun je zelf niet zo heel veel mee natuurlijk. Eigenlijk weet je niet eens wat voor probleem je had toen je Windows 10 draaide. Dat Windows 100% van je schijf gebruikt is namelijk niet zo heel veel info. Waarom ben je niet eerst dieper in het probleem gedoken en heb je zo vlug weer een downgrade gedaan? Je had ook een poging kunnen doen om het probleem op te lossen. De eventviewer is er met een reden.
Ik ben terug gegaan omdat ik er zelf niet super veel verstand van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:51:
[...]

Ik ben terug gegaan omdat ik er zelf niet super veel verstand van heb.
Dan geef je jezelf toch even de tijd om het te leren? Het is geen rocket science hoor.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffw8en
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik wilde vandaag Windows 10 op mijn desktop gaan installeren. Alleen ik kan mijn bestanden niet meenemen, omdat ik mijn windows niet in een ondersteunde map heb ik geïnstalleerd ("C:\Windows").
Heeft iemand een manier gevonden, hoe ik alsnog al mijn bestanden kan bewaren.

Ik heb totaal 3 partities, 2 op mijn SSD (C: en E:) en 1 op mijn HDD (D:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Wat dan precies de foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Hier Windows 10 redelijk probleemloos geïnstalleerd.
Had wat problemen met ITunes, maar dmv van een oudere versie werkt dit ook.
Ik krijg alleen het scrollen op de laptop niet voor elkaar, zal waarschijnlijk het stuurprogramma zijn. Maar die krijg ik niet gewijzigd want die optie blijft grijs. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Ik wil graag (opnieuw) deelnemen aan het insider programma met windows 10.

Ik had een installatie die defect was, teveel mee geëxperimenteerd, maar waar haal ik nu een insider iso vandaan?

Ik ben insider, ik kom op deze pagina uit https://insider.windows.com/ download ik dan de iso, dan is het een "normale" W10 installatie.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 11:34
O085105116N schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:44:
Ik wil graag (opnieuw) deelnemen aan het insider programma met windows 10.

Ik had een installatie die defect was, teveel mee geëxperimenteerd, maar waar haal ik nu een insider iso vandaan?

Ik ben insider, ik kom op deze pagina uit https://insider.windows.com/ download ik dan de iso, dan is het een "normale" W10 installatie.

Iemand tips?
Als je insider bent geweest heb je een grote kans dat de upgrade gewoon werkt. Je kunt sowieso een Windows 10 Pro installatie uitvoeren zonder een product key in te vullen en kijken of de activatie lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Kozz schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:54:
[...]

Cleartype goed gekalibreerd?
Ja
IseT schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:35:
[...]

Misschien dat je hier je oplossing kan vinden?

Zie: http://www.tenforums.com/...ion/7423-blurry-text.html
en voor de oplossing: http://forums.mydigitalli...PI-Win8DpiScaling-problem
Helaas dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

prutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:28:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die functie nooit gebruikt heb, misschien dat dit uitkomst kan bieden? http://answers.microsoft....79-40cd-a959-835caeba80a7
Windows heeft met die vhd files echt een zooitje gemaakt. Het is een slechte kopie van Linux schadowsvolumessyteem. Daar gaat veel makkelijker mee. Ik heb al mijn PC nu beide met acronis gebackup zowel naar vhd en tib maar krijg soms errors op een win machine bij acronis of met een sdisk2vhd gemaakte vhd te herstellen.
Ik ben er achter dat windows na een gemaakte vhd je die ook moet initialiseren en dan maak ie een mbr op de vhd zodat die "leesbaar"is voor systeemstartup's. maar virtualbox kan ook niets met die win gemaakte vhd of met acronis gemaakte vhd of met een disk2vhd gemaakt vhd fil!

Hoe kan je een algemeen vhd maken die alle programma's (acronis, vhd2disk en win, en viruelbox) herkennen?! Dat is de miljoen dollor vraag....?? 8)7 |:(

Maar bedank voor link ben wijzer geworden! _/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Backup probleem win solved!!

Stappenplan:
1. maak een systeemherstelschijf (instellingen, backup) win10/7 op 700mb cd. Brand het!
2.Maak een herstelstation op een 8 gig of 16/64/... om alternatief herstel bootusb.
3. Ik heb een 64gig usb boot herstelversie gemaakt met optie 2 en mijn win iso64/32 zowel van pro en home en ubuntu 15.4 64/32 en heb nog ruimte over.
4. je kan iso's mounten met veel software (google maar)
5. tenslotte maak je een systeemimage naar die 64gig usb of grotere bootusb (herstelstation) en heb je een 3e backupversie naast de bovenstaande....

Ik heb het getest en uitgevogeld en dit zijn de betrouwbaarste hestelmethodes (acronis etc werkt niet in win 10, ik heb 2012 versie).
Tot zover mijn uitdaging....:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Nu online
Ro-Me schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:18:
[...]

Als je insider bent geweest heb je een grote kans dat de upgrade gewoon werkt. Je kunt sowieso een Windows 10 Pro installatie uitvoeren zonder een product key in te vullen en kijken of de activatie lukt.
Mijn insider key wordt niet geaccepteerd door een verse win10 pro installatie. 0xc004e016 invalid license

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik ben insider, maar heb geen insider key...heb ik wat gemist?

Waar heb je dan een key nodig? Of misschien denk je een key te hebben, maar je hebt er geen?
Gewoon het veldje met key overslaan.
Windows wordt daarna "vanzelf" geaktiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Nu online
Reepje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:45:
Ik ben insider, maar heb geen insider key...heb ik wat gemist?

Waar heb je dan een key nodig? Of misschien denk je een key te hebben, maar je hebt er geen?
Gewoon het veldje met key overslaan.
Windows wordt daarna "vanzelf" geaktiveerd.
Bij het downloaden van de insider iso destijds heb ik een licentie gekregen.

Heb het al gevonden. Je moet nog in windows aanzetten dat je " insider" bent. Alleen inloggen met je insider account en activeren is niet voldoende blijkbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door O085105116N op 04-08-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
O085105116N schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:46:
[...]

Bij het downloaden van de insider iso destijds heb ik een licentie gekregen.
Hoe dan ook, nu heb je deze niet meer nodig. Install zonder key.
Aanmelden naar het insider programma gaat gewoon via je ms account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik krijg Cortana niet werkend. Windows zegt dat ik niet in de juiste regio zit.

Mijn Windows versie is engelstalig, ik heb de regio en de valuta ook ingesteld op Engels (Amerikaans), maar helaas wil Cortana nog steeds niet starten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Vandaag in huis meerdere computers naar Windows 10 geupgrade zonder te upgraden vanaf een huidige installatie (7, 8, 8.1) en dat volledig kosteloos! Thanks Microsoft :9

Maar even zonder dollen. Mocht je toevallig student / ouder of medewerker zijn van een deelnemende MBO school / opleiding, bekijk dan even deze link.

Je krijgt gewoon een serienummer doorgestuurd, deze geef je in via de Media Creation Tool van Microsoft, en hoppa. Een USB / DVD met daarop een legitieme Windows 10, direct schoon te installeren, dus geen gedoe met upgraden alvorens een schone installatie.

HBO studenten moeten overigens hier kijken.

Education is zeer uitgebreid (zie hier de verschillen) en het enige échte verschil is een klein watermerk op je bureaublad. Enjoy!

Heb je nog geen Windows 10 dan kun je deze speciale onderwijsversie van Windows 10 ook installeren (en eventueel downgraden naar Windows Home of Professional). Je kan zelf kiezen en op deze manier kun je altijd de versie van Windows 10 gebruiken die bij jou of op jouw onderwijsinstelling wordt gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door robcoenen op 04-08-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

paranoia68 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:32:
[...]

Windows heeft met die vhd files echt een zooitje gemaakt. Het is een slechte kopie van Linux schadowsvolumessyteem. Daar gaat veel makkelijker mee. Ik heb al mijn PC nu beide met acronis gebackup zowel naar vhd en tib maar krijg soms errors op een win machine bij acronis of met een sdisk2vhd gemaakte vhd te herstellen.
Ik ben er achter dat windows na een gemaakte vhd je die ook moet initialiseren en dan maak ie een mbr op de vhd zodat die "leesbaar"is voor systeemstartup's. maar virtualbox kan ook niets met die win gemaakte vhd of met acronis gemaakte vhd of met een disk2vhd gemaakt vhd fil!

Hoe kan je een algemeen vhd maken die alle programma's (acronis, vhd2disk en win, en viruelbox) herkennen?! Dat is de miljoen dollor vraag....?? 8)7 |:(

Maar bedank voor link ben wijzer geworden! _/-\o_
Ik zal je zeggen dat ik die optie nog nooit heb gebruikt, het ziet er wel leuk uit om eens te proberen.
Al moet ik zeggen dat ik VMWare Workstation heel erg dankbaar ben, daar heb ik totaal geen gezeur mee gehad. Het enige wat nu met W10 niet lekker wil werken is VM's 'afspelen' via lan?! In Windows 7 nooit problemen mee gehad. Hij lijkt er wel langer over te doen om ~61 VM's in te laden.

Maar wil toch al een ESXI server gaan proberen icm Sphere om te kijken of daar leuk mee te spelen is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Hij lijkt er wel langer over te doen om ~61 VM's in te laden.
~61 kopies van je cliënten die je hebt geholpen? Backups dus of veel verschillende systemen?
Hoeveel Tbyte heb je dan?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

paranoia68 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:34:
[...]

~61 kopies van je cliënten die je hebt geholpen? Backups dus of veel verschillende systemen?
Hoeveel Tbyte heb je dan?! :)
Op dit moment 8TB SSHD waarvan 2TB met images en nog wat op mijn fileserver, er zitten backups bij een stuk of 19 maar de rest is voor me werk. Voor sommige mensen die ik heb geholpen maak ik wel eens een Ghost image welke ik dan mee geef. Dit is uiteraard wel kaal maar het is sneller een volledig geinstalleerde windows terug zetten dan de hele installatie doorlopen en drivers zoeken/installeren.

En je zult je afvragen waarom ghost? Nou lekker makkelijk en zet ze gewoon terug vanaf USB, een 32GB usb stikje kan makkelijk een image of 5-6 houden, Ben eigenlijk op zoek naar iets anders maar geen zin/tijd voor gehad. Heb ook een 64GB stikje waar wat grotere op staan. (Is fat32 dus mjah ze worden opgesplitst in 4GB stukken.

Het is belangrijk dat het ook op locatie kan, van USB booten en ghost starten, 20 minuten wachten en reset, voila je kan weer verder.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Ik zie dat Ghost tegenwoordig een enterprise dingetje is geworden. Is er nog andere software dan Acronis True image 2015 waarmee je op Windows 10 images kunt maken en deze op een NAS kunt bewaren?
4tune schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:49:
[...]

Ik heb een ander stappenplan voor je.
  • maak een image van je huidige install
  • update naar 10.
Niks unpluggen van hdd's en gpu's of updaten van bios. Wat kan er nou helemaal gebeuren. Voordeel is dat je meteen je activering te pakken hebt en dat je bij een clean install weet waar je eventueel op moet letten :)
Wat er kan gebeuren is dat de bootloader op een verkeerde schijf terecht komt. Disconnect je die drive dan start je OS niet meer op...

[ Voor 60% gewijzigd door sdk1985 op 05-08-2015 00:27 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:25:
Ik zie dat Ghost tegenwoordig een enterprise dingetje is geworden. Is er nog andere software dan Acronis True image 2015 waarmee je op Windows 10 images kunt maken en deze op een NAS kunt bewaren?

[...]

Wat er kan gebeuren is dat de bootloader op een verkeerde schijf terecht komt. Disconnect je die drive dan start je OS niet meer op...
Paragon Hard Disk Manager Suite of Professional en Partition Manager Home of Professional.
Niet gratis, maar prima producten; de Suite resp. Home versies voldoen voor de tweaker. Updates een keer of vier per jaar met nieuwe functies en upgrades worden ieder jaar goedkoop aangeboden (-/- 20€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 17-09 17:29
Ik weet niet of mijn probleem al eerder is voorgekomen, maar ik hoop dat mij meer info kan geven over het volgende:

Ik heb zelf de upgrade keurig uitgevoerd en de kleine problemen die ik had opgelost. Heb keurig mijn W7 PRO naar W10 Pro geupdate en deze is ook geactiveerd.

Nu heb ik 2 HDD's in mijn laptop zitten. Een 750GB Sata schijf en een Samsung 840 EVO van 250GB.
Ik kwam erachter dat de port waarop mijn 750GB schijf (storage) aangesloten zit, een 6Gbit poort betreft en de Samsung op een 3Gbit port. Daarop heb ik mijn HDD's NA de upgrade en activatie omgewisseld.

Omdat ik ook een Clean Install wilde, heb ik NA de wissel een Clean Install uitgevoerd. Echter nu krijg ik de melding dat mijn Windows 10 niet geactiveerd kan worden omdat de key niet zou kloppen.

Ik heb de diverse meldingen gelezen over Hardware ID's en dat de activatie op basis van je HID gedaan wordt, maar ik zou het heel raar vinden als ik mijn HDD's omwissel een andere HID zou krijgen.

Helaas heb ik nog geen tijd gehad om contact op te nemen met Microsoft, maar ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben gehad en vooral wat de oplossing is om mijn W10 alsog te activeren zonder herinstallatie van W7, upgrade naar 10 en dan weer een Clean Install te doen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

paranoia68 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:38:
Backup probleem win solved!!

Stappenplan:
1. maak een systeemherstelschijf (instellingen, backup) win10/7 op 700mb cd. Brand het!
2.Maak een herstelstation op een 8 gig of 16/64/... om alternatief herstel bootusb.
3. Ik heb een 64gig usb boot herstelversie gemaakt met optie 2 en mijn win iso64/32 zowel van pro en home en ubuntu 15.4 64/32 en heb nog ruimte over.
4. je kan iso's mounten met veel software (google maar)
5. tenslotte maak je een systeemimage naar die 64gig usb of grotere bootusb (herstelstation) en heb je een 3e backupversie naast de bovenstaande....

Ik heb het getest en uitgevogeld en dit zijn de betrouwbaarste hestelmethodes (acronis etc werkt niet in win 10, ik heb 2012 versie).
Tot zover mijn uitdaging....:) O-)
Ik wil eigenlijk een os onafhankelijke herstel optie. Dus echt een image welke ik kan deployen over netwerk of vanaf usb.

Maar weer eens kijken of ghostcast het wil doen. Of iemand moet een andere suggestie hebben.

Voorderest lijken de upgrades wat soepeler te lopen nu alleen windows 7 wil het nog wel eens vertikken om te upgraden dat je dus de optie niet automatisch krijgt vanuit Windows update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heeft iemand al een oplossing gevonden voor onderstaande error na een upgrade gevolgd door activatie gevold door een (clean) herinstallatie?

Error: 0xC004C003 The activation server determined the specified product key is blocked

Ik lees de volgende oplossingen die bij mij en bij vele anderen niet werken:
- Wachten, Windows zou vanzelf activeren. (werkt bij mij niet na 48 uur wachten)
- Herinstall windows 8 en reupgrade
- Telefonische activatie
- In de store zou een knop "Make my copy genuine" te vinden zijn om de license informatie te updaten maar die is niet aanwezig bij mij
- Reset van een clean installatie

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 17-09 17:29
Bor schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:56:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor onderstaande error na een upgrade gevolgd door activatie gevold door een (clean) herinstallatie?

Error: 0xC004C003 The activation server determined the specified product key is blocked

Ik lees de volgende oplossingen die bij mij en bij vele anderen niet werken:
- Wachten, Windows zou vanzelf activeren. (werkt bij mij niet na 48 uur wachten)
- Herinstall windows 8 en reupgrade
- Telefonische activatie
- In de store zou een knop "Make my copy genuine" te vinden zijn om de license informatie te updaten maar die is niet aanwezig bij mij
- Reset van een clean installatie
Ik heb dus hetzelfde probleem. Probleem is vrij duidelijk. Je code wordt niet geaccepteerd, vraag blijft alleen waarom dat zo is. (HardwareID klopt niet/Niet bekend, key geblokkeerd, virus? etc)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Bor schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:56:

Heb je bij de clean install van Windows 10 een product key ingevuld?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

jelmervos schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Heb je bij de clean install van Windows 10 een product key ingevuld?
Nee, dat zou ook niet moeten als ik diverse fora lees. De key zou gebonden worden aan het MS account / de hardware. Dat zou gebeuren bij de initiele upgrade vanaf Windows 8.1.
Windows geeft in het activatiescherm de bekende generic key weer (en deed dat ook bij de geupgrade installatie).

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 05-08-2015 10:23 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Bor schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Nee, dat zou ook niet moeten als ik diverse fora lees. De key zou gebonden worden aan het MS account / de hardware. Dat zou gebeuren bij de initiele upgrade vanaf Windows 8.1.
Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Zelf gisteren geüpgrade van een ('illegale' :o :D) Windows 7 Ultimate naar Windows 10 Pro, en dat lijkt goed gegaan te zijn. Heb hem vannacht laten upgraden e.d. Was er eerder die avond al mee bezig maar toen kreeg ik een "Invalid license key" melding. Kreeg een brok in m'n maag. Maar gewoon opnieuw proberen en toen is het gelukt! Nu alleen nog checken of Windows10 daadwerkelijk officieel en geactiveerd is.

Mijn planning was om dan vanmiddag/vanavond een clean install te doen vanaf een USB stick die ik vanochtend gemaakt heb. Maar als ik dit zo lees dan wacht ik nog even af. :X
Volgens mij zijn de verhalen ook wel wisselend hierover, of niet? Als in dat het bij sommige mensen wel goed gaat en bij anderen niet?

Wat betreft de key binding: ik heb inderdaad ook meerdere keren gelezen dat je license Key gebonden wordt aan je hardware (zie ook de TS, Microsoft webchat/-care bevestigt dit). Als je iets zou vervangen zou je (gratis) key komen te vervallen en moet je alsnog een retail/OEM key kopen. Maar als in eerste instantie met de upgrade alles goed gegaan is en Windows geverifieerd en geactiveerd is, dan zou het toch moeten werken? :?

Edit: die generic key wordt inderdaad bij iedereen weer gegeven. Volgens mij had dat te maken met het feit dat het allemaal die gratis upgrades zijn. Het zijn wel verschillende sleutels, maar die zijn encrypted en iedereen krijgt bij het opzoeken dezelfde te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Vickiieee op 05-08-2015 10:29 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
SanderH_ schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:21:

Ik heb je een PM gestuurd met de links naar de ISO.

Voor anderen met dit probleem. Ik heb op mijn iPad genavigeerd naar de volgende site: https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

Hier kies je de juiste versie en taal. Vervolgens zie je twee download knoppen. Eentje voor 32 bit en eentje voor 64 bit. Door lang op de knop te drukken kun je de link naar de ISO kopiëren.

In Windows 8.1 kun je door op de ISO te klikken deze mounten als een virtuele DVD. Start setup op deze DVD en installeer Windows 10.

[ Voor 7% gewijzigd door Sepio op 05-08-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:58
Nadat ik de installatie heb aangezet blijft er maar staan "er wordt aan gewerkt". Iemand enig idee? kwestie van wachten of niet?

Toen ik dit topic door de zoekmachine haalde las ik dat meer mensen hier problemen mee hebben. Hoe hebben jullie het opgelost?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
Joel22 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:26:
Nadat ik de installatie heb aangezet blijft er maar staan "er wordt aan gewerkt". Iemand enig idee? kwestie van wachten of niet?

Toen ik dit topic door de zoekmachine haalde las ik dat meer mensen hier problemen mee hebben. Hoe hebben jullie het opgelost?

Dank!
Mijn ervaring is dat dit best wel lang kan duren (±30 minuten). Geduld in deze is het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

A4553 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Mijn ervaring is dat dit best wel lang kan duren (±30 minuten). Geduld in deze is het beste :)
Dit is ook mijn ervaring inderdaad. Geduld is een schone zaak! :)

Hetzelfde geldt overigens voor het maken van de bootable USB stick (bij mij dan). Ik wilde er een maken met Win10 Pro 64-bits om na het upgraden een clean install te kunnen doen. Onder Windows 7 lukte dit NIET. Ik startte de MediaCreationTool op (als admin) en stelde alles in. Hij bleef hangen op 0% met downloaden van Win10. Nadat hij na een half uur nog op 0% stond heb ik hem toen gestopt. En nog een keer aangezet. Twee uur later: nog steeds 0%.
Toen uiteindelijk maar de upgrade uitgevoerd naar Win10. Ging behoorlijk vlekkeloos (afgezien van de "Invalid License Key" melding in het begin waarvan ik behoorlijk schrok, mja, was eigenlijk ook illegaal :+). Daarna gedurende de nacht aangezet en dit ging goed.
Vervolgens onder Windows10 de MediaCreationTool weer aangezet en laten werken. Binnen 30 seconden zat hij al op een paar procent. Waarom lukte dit niet onder Win7? :?

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:58
Dank! Ik wacht geduldig af. Die 10 seconden waar microsoft over spreekt zijn dus wat langer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Joel22 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:39:
Dank! Ik wacht geduldig af. Die 10 seconden waar microsoft over spreekt zijn dus wat langer :P
Misschien hebben zij het getest met lege HD's waar Windows net vers op was geïnstalleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
De Asus N56VM (Intel Core i7 3610QM @ 2.30GHz, 6GB RAM, SSD Samsung Evo 840 500GB) kan, sinds begin deze week, van W7/x64 regulier worden upgraded naar Windows 10.

Tijdens het upgrade proces (na 75% voltooid) boot de laptop en constateert Windows 10 vervolgens een probleem:
- Installing features and drivers 100%
- reboot
- Preparing automatic repair
- Diagnosing your PC
- Vervolgens roll back naar Windows 7....

< knip>

UPDATE (C1900101-40017 opgelost).
Na bovengenoemde failure tijdens het upgrade proces:
- Ga naar advanced/startup settings en activeer disable drivers signature.
Het upgrade proces gaat vervolgens verder met configuring en wordt voltooid met reboot (Windows 10 ;-)

[ Voor 50% gewijzigd door wsmaal op 06-08-2015 12:04 . Reden: Update (opgelost) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Misschien helpt dit? Ik zit in hetzelfde schuitje, heb zojuist met Driver Booster alle drivers geüpdatet (schijnbaar waren er een behoorlijk aantal erg verouderd). Ook laptop clean geboot (geen opstart- en systeemprocessen m.u.v. die van MS). Nu de update aan het downloaden, hopelijk werkt het.

Ergens werd ook gesuggereerd UEFI boot aan te zetten. Enige punt is dat bij mij Windows 7 dan niet start. Uit het verhaal kon ik ook niet opmaken of je UEFI boot dan moet aanzetten op het moment dat de setup het systeem herstart voor de daadwerkelijke upgrade.

[ Voor 19% gewijzigd door A4553 op 05-08-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Ik heb nog een windows 7 pro licentie (los gekocht, dus geen oem) liggen van een oude laptop.
Zou ik die kunnen gebruiken om windows 10 pro op de surface 3 te krijgen ipv de standaard versie.
Of moet ik dan eerst win 7 pro installeren en vervolgens upgraden?
Dat lijkt mij nogal omslachtig.

Verder had ik daar ook nog office op staan is er een manier om de licentie weer vrij te krijgen? De laptop is trouwens vernietigd.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
icecreamfarmer schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:57:
Ik heb nog een windows 7 pro licentie (los gekocht, dus geen oem) liggen van een oude laptop.
Zou ik die kunnen gebruiken om windows 10 pro op de surface 3 te krijgen ipv de standaard versie.
Of moet ik dan eerst win 7 pro installeren en vervolgens upgraden?
Dat lijkt mij nogal omslachtig.

Verder had ik daar ook nog office op staan is er een manier om de licentie weer vrij te krijgen? De laptop is trouwens vernietigd.
De productsleutel van 7 is niet te gebruiken tijdens een clean installatie van Windows 10. Je zal dus inderdaad eerst 7 moeten installeren en die upgraden naar 10.

Wat betreft je Office productsleutel. Naar wat ik weet dien je Office te deïnstalleren via configuratiescherm > 'programma's en onderdelen' om de licentie vrij te maken. Dat gaat natuurlijk lastig als de laptop niet meer bestaat. Mocht je de productsleutel nog hebben van Office kan je die altijd installeren en dan telefonisch activeren.
Pagina: 1 ... 35 ... 59 Laatste