Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:08:
[...]

Hier werken ze gewoon :?
Even naar beneden scrollen en op [ I Agree ] klikken dan zouden ze vanzelf moeten downloaden.
186.91 64-bit
186.91 32-bit
Okee het werkt ja, bedankt wederom, ik snapte even niet hoe die site precies werkte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-07 16:42
Ik heb mijn windows 8.1 geupgrade naar windows 10.
Daarna heb ik op een andere pc, mijn 8.1 opnieuw (telefonisch) geactiveerd.
Krijg ik nu geen problemen op 1 van de 2 pc's ? Uiteraard moet ik die upgrade naar 10 niet op die pc uitvoeren, maar 8.1 blijven gebruiken, maar los daarvan vroeg ik mij af of dit geen problemen gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 22:03
mvz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:47:
[...]

Wat betreft de Creative kaart, daar liep ik ook tegenaan, de kaart is wel zichtbaar in appraatbeheer, en ook keurig een volume icon in de tray..

Oplossing hiervoor was de computer in sleep zetten, vervolgens waken, het geluid doet het nu weer.
Om dit permanent te maken moet je gelijk na het waken de pc rebooten.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lievenbq
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:42
Anoniem: 687306 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:48:
Heel appart ik krijg het maar niet voor elkaar. Telkens fout code: 80240020

Dit allemaal al geprobeert: http://www.ibtimes.co.uk/...s-10-free-upgrade-1513456

Iemand nog andere tips?

Of moet ik gewoon wachten?
Ik had dezelfde foutcode.
De registry fix werkte bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Backupproblemen "er kan geen schaduwkopie gemaakt worden systeem te diep genesteld" Waar slaat dat op?? Ik heb een vhd in de backup zitten is dat de reden?? Kan je geen vhd's backuppen?? Zijn deze te groot of willen ze dat gewoon niet? Op die vhd staat namelijk win10 systeem installatie!

Dan hoef ik geen backup te maken want heb geen bestanden op systeem (schoon) :(

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
poppyzbrite schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:46:
[...]

Die site had ik inderdaad ook al eerder gevonden maar met MiniTool Partition Wizard kan ik ook geen extra ruimte creëren

[afbeelding]
Er zijn een aantal posts van je weg, maar ik zie in dit plaatje dat je EFI partitie vol zit : 0 MB free.
Als je het aandurft, dan kun je onderstaande oplossing proberen, hoewel die volgens mij voor MBR partities is en niet voor GPT.

https://www.reddit.com/r/...ystem_reserved_partition/

Zoek anders Google even met "we couldn't update the system reserved partition UEFI" of EFI

De EFI partitie heeft te maken met de GPT indeling van je schijf en UEFI (secure) boot. Komt sinds Windows 8 voor op de nieuwere systemen. Oude systemen zijn gewoon MBR.

[ Voor 5% gewijzigd door hvgsel op 02-08-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:08:
[...]

Okee het werkt ja, bedankt wederom, ik snapte even niet hoe die site precies werkte. :)
d:)b

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

GPU driver probleem:
Na een clean install op vhd van win10 heb ik de gpu geïnstalleerd nu blijft hij bij inloggen op systeem hangen. Ik heb alles geprobeerd ;
1. pc herstellen
2. ander besturingssysteem winupgrade (ik heb twee versies draaien een upgrade versie en clean versie op vhd
zou dat niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-06 11:31
Ok ik heb de volgende uitdaging..

Mijn Windows 8.1 install (non-pro) begon qua C-schijf een beetje te vol te raken dus met een OTG kabel en de 32bits windows 10 DVD

so far so good...

Alleen die install heb ik dus net een paar dagen nadat de RTM al gereleased was..

Huidige install-base will dus NIET activeren :/

Ik DACHT slim te zijn, en op mijn eigen PC via een VMWARE install een Windows 8.0 Pro installatie doorlopen en deze naar 8.1 geupgrade en deze uiteindelijk naar 10...

Key daarzo is natuurlijk niet te gebruiken in me tablet..

Wil ik nu dus de iso gebruiken op mn tablet --> detecteerd ie me de usb stick die het in de NU nog werkende tablet, niet in het boot menu.. (als windows geladen is geen probleem qua detectie van de sub disks (heb er zelfs 2 geprobeerd))

why? well ik wil graag Win 10 Pro hebben op de tablet staat nml 32bits non-pro windows 8.1...

suggesties om toch iets qua install geactiveerd te krijgen? heb de tablet al gejoined als insidder, maar blijft ook dan non-activated :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Dutch2007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 01:40:
suggesties om toch iets qua install geactiveerd te krijgen? heb de tablet al gejoined als insidder, maar blijft ook dan non-activated :(
Een licentie kopen? Je hebt het constant over non-pro maar wil pro installeren..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
D4NG3R schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 01:49:
[...]

Een licentie kopen? Je hebt het constant over non-pro maar wil pro installeren..
true, maar ik heb nog van menig jaar geleden, een pro (windows 8.) serial hier liggen (vandaar de VMWARE installatie)

ik had de stille hoop om op me eigen pc (VMWARE) de install te doen, serial te grabben en dan in de tablet in te voeren...

helaaaasss. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke manier is de beste of maakt dat niet uit?
Ik heb de eerste geprobeerd, maar windows gaat niets downloaden. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dutch2007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 01:52:
[...]

true, maar ik heb nog van menig jaar geleden, een pro (windows 8.) serial hier liggen (vandaar de VMWARE installatie)

ik had de stille hoop om op me eigen pc (VMWARE) de install te doen, serial te grabben en dan in de tablet in te voeren...

Dat gaat never nooit niet lukken aangezien de activatie op basis van hardware gedaan word en je VMWare installatie een compleet andere hardware layout heeft dan je tablet.

Als je Win 10 Pro op je tablet wilt, zul je daar toch echt eerst Windows 8 Pro op moeten installeren, activeren en dan upgraden naar Windows 10 en wederom activeren. Pas daarna kun je een clean install doen met Windows 10 op je tablet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 15:14
Dutch2007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 01:52:
[...]

Of je doet wat ik gedaan heb met m'n Dell Venue 8.
Daar stond Windows 8 op (geen pro) die heb ik geüpgraded naar 8.1 vervolgens bij Systeeminfo gedrukt op "Meer onderdelen verkrijgen met andere versie van Windows" en daar de gewone Windows 8(.1) pro key ingevuld.
Vervolgens gaat hij upgraden naar 8.1 pro en dan kan je via de normale weg upgraden naar Win10 Pro
(Dell is trouwens te koop voor de geintreeeerden, hij staat in V&A)

[ Voor 4% gewijzigd door Goldwing1973 op 03-08-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:16
Henkje.doc schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:20:
Heb hier Windows 7 draaien met een OEM licentie van MEDION.
Deze is netjes als legaal en geactiveerd vermeldt en wordt ook (uiteraard) op 1 pc gebruikt.

In het startmenu staat netjes het gratis upgrade schermp en is de download voltooid.
Na installatie en de eerste reboot krijg ik een

0x1900101-0x20017 The installation failed in SAFE_OS phase with an error during BOOT operation. anyone have a solution?

Op zich geen probleem, artikel gevonden met wat tips http://answers.microsoft....-865d-611fea7d03ec?auth=1

Windows 7 start weer terug op echter is dan niet meer legitiem en met geen normale mogelijkheid meer om te activeren.

Medion had de laatste jaren een handje ervan om geen Cd key meer mee te leveren, dus daar kan ik weinig meer mee.

Die error vindt ik in ieder geval vreemd, maar zal wel door Windows Update komen, echter dat een legitiem exemplaar opeens niet legitiem wordt is vreemd.

Iemand ook deze ervaring gehad?

EDIT: product key gevonden op de oude behuizing. Schoot me opeens te binnen met het doorlezen van het topic.
Mensen die net zoals Henkje.doc tegen de foutmelding "0x1900101-0x20017 The installation failed in SAFE_OS phase with an error" lopen moeten eens even over de schutting bij de buren kijken:
http://nl.hardware.info/n...g3258-anniversary-edition

Deze foutmelding komt volgens mij niet alleen voor bij de Pentium G3258 anniversary edition, maar ook bij enkele andere Intel (en wellicht ook AMD) processors... Waaronder klaarblijkelijk ook de Intel Core I3 370M daar ik bij mijn Medion Akoya P6624 ook deze foutmelding kreeg...

Gebruiker GJMI legt goed uit wat er exact bedoelt wordt in het bericht:
"Voor de niet kenners: micro code is een soort firmware voor de processor. Hiermee kunnen soms (niet altijd) bugs/eigenschappen van de processor aangepast worden.
Deze worden door het bios/uefi of door Windows in de CPU geprogrammeerd.
Blijkbaar gaat er iets mis met microsofts update in geval van deze processoren. Als het de bios word ge-update kan deze de micro code updaten zodat Windows 10 wel goed draait."
Een processor upgrade kan het probleem mogelijk oplossen als er geen bios updates meer komen (zoals voor mijn Medion Akoya P6624)... Daar ik toch al een processor upgrade wilde uitvoeren bij deze laptop (er is ook een variant van met Core I5 460M processor) heb ik de Core I5 460M nu dus tweedehands overgenomen via een verkopende partij op marktplaats... Zodra deze binnenkomt zal ik deze direct inbouwen en mijn ervaringen met jullie delen!

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

rcor schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:07:
[...]

Mensen die net zoals Henkje.doc tegen de foutmelding "0x1900101-0x20017 The installation failed in SAFE_OS phase with an error" lopen moeten eens even over de schutting bij de buren kijken:
http://nl.hardware.info/n...g3258-anniversary-edition

Deze foutmelding komt volgens mij niet alleen voor bij de Pentium G3258 anniversary edition, maar ook bij enkele andere Intel (en wellicht ook AMD) processors... Waaronder klaarblijkelijk ook de Intel Core I3 370M daar ik bij mijn Medion Akoya P6624 ook deze foutmelding kreeg...

Gebruiker GJMI legt goed uit wat er exact bedoelt wordt in het bericht:

[...]

Een processor upgrade kan het probleem mogelijk oplossen als er geen bios updates meer komen (zoals voor mijn Medion Akoya P6624)... Daar ik toch al een processor upgrade wilde uitvoeren bij deze laptop (er is ook een variant van met Core I5 460M processor) heb ik de Core I5 460M nu dus tweedehands overgenomen via een verkopende partij op marktplaats... Zodra deze binnenkomt zal ik deze direct inbouwen en mijn ervaringen met jullie delen!
Ik kreeg deze melding ook omdat ik mijn 100mb data partitie aangepast (te weinig ruimte vrij)had en vergeten was de stations letter weer weg te halen. Na het verwijderen van de stations letter ging gewoon alles goed. Het kan dus wel zeker te maken hebben met die EFI/Data partitie en ik ben het al 2 keer tegengekomen bij OEM installaties.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 07:35:
[...]

Welke manier is de beste of maakt dat niet uit?
Ik heb de eerste geprobeerd, maar windows gaat niets downloaden. :-(
Via de tool werkt het direct. Die andere optie activeert enkel het zoeken naar updates volgens mij. Wanneer de benodigde updates voor Windows 10 zijn geïnstalleerd kun je via het icoon in je taakbalk upgraden.

Bij een schone installatie is de tool dus véél handiger, want dat scheelt je heel wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Tool gebruikt.
W10 werd erop gezet, maar uit eindelijk zag W10 mijn USB porten niet van mijn moederbord.
Asus Sabertooth 990 FX 1st editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Freakster86 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:39:
[...]

Via de tool werkt het direct. Die andere optie activeert enkel het zoeken naar updates volgens mij. Wanneer de benodigde updates voor Windows 10 zijn geïnstalleerd kun je via het icoon in je taakbalk upgraden.

Bij een schone installatie is de tool dus véél handiger, want dat scheelt je heel wat tijd.
Hangt van je OS af,
Windows 7 is wat dat betreft een drama en is de usb stik een ideale uitkomst.
Windows 8.1 vraagt al voordat je je desktop ziet of je wilt upgraden, erg handig want je kan niet controleren of je installatie wel/niet geactiveerd is op dat moment... (Als je internet werkt/aangesloten zit wat 9 van de 10 keer zo is)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07 14:42
/Offtopic: Ik krijg zelf allemaal vage foutmeldingen, moet dan zelf maar achterhalen dat inmiddels de C-schijf van 13gb teruggelopen is naar 3.8GB en dat dat blijkbaar het probleem is...). Na roll-back weer 13gb beschikbaar, daarna weer andere vage fouten.

Anyway, als je dat allemaal zo bekijkt en alles hier leest. Dan vraag je je af hoe opa, oma en de "het moet gewoon werken"-buurman dit allemaal gaat fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Barns schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:53:
/Offtopic: Ik krijg zelf allemaal vage foutmeldingen, moet dan zelf maar achterhalen dat inmiddels de C-schijf van 13gb teruggelopen is naar 3.8GB en dat dat blijkbaar het probleem is...). Na roll-back weer 13gb beschikbaar, daarna weer andere vage fouten.

Anyway, als je dat allemaal zo bekijkt en alles hier leest. Dan vraag je je af hoe opa, oma en de "het moet gewoon werken"-buurman dit allemaal gaat fixen?
Ik heb dit weekend bijna 20 systemen gedaan en heb nu nog 2 laptops over die nog moeten en ja er zijn hier en daar wat problemen, zeker met OEM installaties of 'hele oude/vervuilde' installaties.

Met een kale niet OEM(fabrikant) installatie hoef je eigenlijk geen problemen te verwachten.
Gewone installaties (OEM/Retail) door de gebruikers zelf gaan over het algemeen ook wel goed.

Het grootste probleem wat ik nu zie zijn die custom OEM installaties met 10 recovery/boot/crap partities, die wilde bij mij vaak niet werken, pas na aanpassingen/opschonen aan de 100mb data or 500mb efi partities wilde deze zonder problemen installeren.

En 'vage foutmeldingen' is natuurlijk niet echt duidelijk, als je dan hulp wilt geef dan aan wat de foutmeldingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
Hoi,

Mijn ervaring met een Acer laptop van een 3 maanden oud met Windows 8.1 er op. Upgrade ging op zich gewoon prima. Maar daarna was de laptop nauwelijks vooruit te branden. Browsen met Chrome of Edge ging amper. Of de pagina's kwamen met de snelheid van een inbelmodem binnen of er kwam een connection time out. Ook activeren wilde niet lukken.

Dus ik dacht ik doe een complete reset van de PC, al mijn files er vanaf en dan hopen dat ie dan sneller is. De reset ging ook prima tot hij voor het eerste keer moest booten en ik een INACCESSBLE_BOOT_DEVICE melding kreeg en hij liefjes voor mij wel een reboot ging uitvoeren. Over en over :-)

Geprobeerd het automatisch en handmatig te fixen maar helaas.. En helaas bevatte de recovery partitie inmiddels ook Windows 10 dus ik kom ook niet terug herstellen naar 8.1. Helaas wilde die ook geen reset doen dus ook op die manier herstellen was geen optie.

Uiteindelijk via de media creation tool een USB disk gemaakt en opnieuw geinstalleerd en dat werkt inmiddels prima..

Maar helaas geen activatie key meer :-( Argh dus heb nu een werkende W10 installatie zonder licentie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Purrel schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:13:
Hoi,

Mijn ervaring met een Acer laptop van een 3 maanden oud met Windows 8.1 er op. Upgrade ging op zich gewoon prima. Maar daarna was de laptop nauwelijks vooruit te branden. Browsen met Chrome of Edge ging amper. Of de pagina's kwamen met de snelheid van een inbelmodem binnen of er kwam een connection time out. Ook activeren wilde niet lukken.

Dus ik dacht ik doe een complete reset van de PC, al mijn files er vanaf en dan hopen dat ie dan sneller is. De reset ging ook prima tot hij voor het eerste keer moest booten en ik een INACCESSBLE_BOOT_DEVICE melding kreeg en hij liefjes voor mij wel een reboot ging uitvoeren. Over en over :-)

Geprobeerd het automatisch en handmatig te fixen maar helaas.. En helaas bevatte de recovery partitie inmiddels ook Windows 10 dus ik kom ook niet terug herstellen naar 8.1. Helaas wilde die ook geen reset doen dus ook op die manier herstellen was geen optie.

Uiteindelijk via de media creation tool een USB disk gemaakt en opnieuw geinstalleerd en dat werkt inmiddels prima..

Maar helaas geen activatie key meer :-( Argh dus heb nu een werkende W10 installatie zonder licentie. :(
Gewoon de Windows 8 'media creation tool' downloaden en overnieuw beginnen. Het lijkt er op dat je installatie dan ook niet geactiveerd was voordat je de reboot deed (wat mogelijk toch niet ging werken).

Installeerd 8 weer (juiste versie en zonder key! of je key uitlezen) en dan zou je gewoon weer moeten kunnen upgraden naar 10.

Ik heb getest wat er gebeurt op een systeem dat W10 had en geactiveerd was, na een schonen installatie is deze gewoon weer geactiveerd maar dit schijnt/lijkt niet voor iedereen te werken en ik vermoed dat ik weer waarom :

Het zullen waarschijnlijk illegale installaties geweest zijn die geactiveerd waren met windows loader, bij een schone installatie 'ontbreekt' er wat en zegt W10 doe het zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]
Was de oude upgrade al geactiveerd? Zo ja: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44680137 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686980

Ik heb Asus Eee PC 1025c geupgrade Van w7 naar w10. Echter de w10 drivers ondersteunen slechts 800x600 ipv 1024x600. Ik heb Asus drivers geinstalleerd maar dan raakt de PC in een autoherstel loop, zodat ik w10 moest herinstalleren. Iemand een idee hoe ik de juiste drivers installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:39:
[...]

Bedankt. Ik heb de tool gebruikt en in ongeveer 5 kwartier was Windows 7 Home geupdate naar Windeos 10 Home. Alles werkt goed.
Ga van de week een cleane install proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08 12:02
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad na een gelukte update en daarna een reset. Ook uiteindelijk dezelfde oplossing gebruikt (nieuwe install vanaf USB), maar bij mij is hij wel gewoon geactiveerd. Wat trouwens wel opvallend is dat de productcode iets veranderd is... Die eindigt bij mij op AA*** met 3 cijfers in de plaats van de sterren. Na de nieuwe installatie zijn die cijfers andere dan direct na de update vanaf 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ga een nieuwe poging wagen op de laptop van mijn moeder. Zonder tool maar gewoon vanuit de Windows Update, de update stond namelijk dag 1 al klaar :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
MegaTronics schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:03:
[...]

Dat gaat never nooit niet lukken aangezien de activatie op basis van hardware gedaan word en je VMWare installatie een compleet andere hardware layout heeft dan je tablet.

Als je Win 10 Pro op je tablet wilt, zul je daar toch echt eerst Windows 8 Pro op moeten installeren, activeren en dan upgraden naar Windows 10 en wederom activeren. Pas daarna kun je een clean install doen met Windows 10 op je tablet.
Joa ik ga het maar op de grijze manier oplossen, heb ondertussen wel windows 8.0 pro installed op de tablet, maar elke bay trail driver werkt niet op de 8.0 installatie zegt steeds dat de drivers niet juist zijn, terwijl ik dat driver package zelfs gebruikt hebt om alles werkende de krijgen op de zelfde tablet op windows 10 |:(

(zelfs de broadcom Wifi nic werkt niet, anders had ik die gewoon installed, de nodige updates installed voor de 8.1 via de store.. en daarna in 8.1 wel de rest qua hardware installed..

to bad....

[ Voor 10% gewijzigd door Dutch2007 op 03-08-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
Anoniem: 686980 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:51:
Ik heb Asus Eee PC 1025c geupgrade Van w7 naar w10. Echter de w10 drivers ondersteunen slechts 800x600 ipv 1024x600. Ik heb Asus drivers geinstalleerd maar dan raakt de PC in een autoherstel loop, zodat ik w10 moest herinstalleren. Iemand een idee hoe ik de juiste drivers installeer?
Heb je 'driver signature enforcement' uit staan? Intel heeft geen win 8/10 driver uitgebracht voor de N2600, dus de kans dat het lukt is miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
mtr33 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Heb je 'driver signature enforcement' uit staan? Intel heeft geen win 8/10 driver uitgebracht voor de N2600, dus de kans dat het lukt is miniem.
Laat me raden, GMA 36** serie? ... en na het hoveren over de links, die inderdaad. Onder Windows 7 zijn de drivers al een ramp, voor 7x64 is er zelfs alleen maar een uitgelekte betadriver die na een reboot niets anders doet dan BSOD's geven.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

YouTube video/audio lag probleem: storingen hoge brom. :(
Op Firefox en chrome werkt normaal! Wat kan het zijn? hoe oplossen?

Zelf geprobeerd:
1.bios reset
2.drivers opnieuw updaten
3.nieuwste flash upgrade
niets werkt

[ Voor 28% gewijzigd door digidokter.net op 03-08-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
paranoia68 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:33:
YouTube video/audio lag probleem: storingen hoge brom. :(
Op Firefox en chrome werkt normaal! Wat kan het zijn? hoe oplossen?

Zelf geprobeerd:
1.bios reset
2.drivers opnieuw updaten
3.nieuwste flash upgrade
niets werkt
In het juiste topic plaatsen (en zoeken) :P [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Daarnaast helpt Flash niet als YouTube standaard op html5 staat, wat volgens het andere topic nog niet helemaal 100% werkt in Edge.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

prutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:00:
[...]

Ik heb dit weekend bijna 20 systemen gedaan en heb nu nog 2 laptops over die nog moeten en ja er zijn hier en daar wat problemen, zeker met OEM installaties of 'hele oude/vervuilde' installaties.

Met een kale niet OEM(fabrikant) installatie hoef je eigenlijk geen problemen te verwachten.
Gewone installaties (OEM/Retail) door de gebruikers zelf gaan over het algemeen ook wel goed.

Het grootste probleem wat ik nu zie zijn die custom OEM installaties met 10 recovery/boot/crap partities, die wilde bij mij vaak niet werken, pas na aanpassingen/opschonen aan de 100mb data or 500mb efi partities wilde deze zonder problemen installeren.

En 'vage foutmeldingen' is natuurlijk niet echt duidelijk, als je dan hulp wilt geef dan aan wat de foutmeldingen zijn.
Weet je hoe je de melding "kan win10 niet herstellen omdat vhd te diep is genesteld"is te omzeilen of oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07 14:42
prutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:00:
[...]
Helder verhaal, fijn dat het op 20 systemen makkelijk ging :) Ik hoef geen hulp, was slechts een opmerking. Gaat me er om dat er een "0x80780119" foutcode komt, en dat je dan zelf moet uitvogelen wat dat betekent (voor mij geen punt, maar voor een simpele gebruiker een stuk lastiger). Gewoon zonde dat dat niet wat gebruiksvriendelijker kan. True dat ik tot nu toe ook de meeste problemen heb ondervonden bij custom OEM installaties (en die lopen juist het soepelste als ze eenmaal draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik had dus gelezen (meende hier ergens) dat je na upgrade de key uit windows register moet halen voordat je een clean install doet. Ik heb dit gedaan en mijn windows wilde niet activeren. blijkt dus (na 1 uur 45 min in de wacht te hebben gestaan bij microsoft) dat je geen product key moet invullen en die stap gewoon over moet slaan en hij dan automatisch activeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:49:
ok ik had dus gelezen (meende hier ergens) dat je na upgrade de key uit windows register moet halen voordat je een clean install doet. Ik heb dit gedaan en mijn windows wilde niet activeren. blijkt dus (na 1 uur 45 min in de wacht te hebben gestaan bij microsoft) dat je geen product key moet invullen en die stap gewoon over moet slaan en hij dan automatisch activeert
Als je dit topic een beetje had doorgelezen, kwam je erachter dat dit pas tig keer gemeld is. Staat zelfs in de OP :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
mrjraider schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:00:
Ik ga een nieuwe poging wagen op de laptop van mijn moeder. Zonder tool maar gewoon vanuit de Windows Update, de update stond namelijk dag 1 al klaar :)

Ben benieuwd!
YEAAAAAAS Eindelijk voorbij 83% EIN-DE-LIJK! *O* *O*
Kan eindelijk de upgrade op de laptop van moeders afronden oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 01:53
Zo, win 10 staat op beide PC's. Ik zit me rot te zoeken naar de keys, om deze voor mezelf ergens te bewaren in case of emergency.

Hoe kan ik de key van mijn (geactiveerde) W10 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denekamp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:51
boatfreak schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:04:
Zo, win 10 staat op beide PC's. Ik zit me rot te zoeken naar de keys, om deze voor mezelf ergens te bewaren in case of emergency.

https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

boatfreak schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:04:

Na een upgrade heb je geen key nodig, je hardware id's zijn bij MS bekend. Je kunt bij een clean install gewoon het invullen van de key overslaan en daarna activeren.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mtr33 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Ja driver signature uitgezet, werkt niet. Ik denk dat je gelijk hebt, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
Nee activeren lukte niet. Zelfde issue waarschijnlijk waarom browsen ook niet (goed) ging. Is nu met de verse install opgelost maar helaas pindakaas geen license dus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Purrel schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:22:
[...]

Nee activeren lukte niet. Zelfde issue waarschijnlijk waarom browsen ook niet (goed) ging. Is nu met de verse install opgelost maar helaas pindakaas geen license dus meer.
Dan zal je terug moeten gaan naar je vorige OS, die activeren en dan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
Carnoustie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:53:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad na een gelukte update en daarna een reset. Ook uiteindelijk dezelfde oplossing gebruikt (nieuwe install vanaf USB), maar bij mij is hij wel gewoon geactiveerd. Wat trouwens wel opvallend is dat de productcode iets veranderd is... Die eindigt bij mij op AA*** met 3 cijfers in de plaats van de sterren. Na de nieuwe installatie zijn die cijfers andere dan direct na de update vanaf 8.1.
Had jij hem vooraf wel geactiveerd gekregen of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

paranoia68 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:38:
[...]

Weet je hoe je de melding "kan win10 niet herstellen omdat vhd te diep is genesteld"is te omzeilen of oplossen?
Ik heb die melding 1 keer gehad geloof ik, op een laptop als ik me niet vergis of het de precieze is geweest weet ik niet omdat de laptop in het engels was.

Kan me vergissen maar volgens mij kwam dat door de virus scanner, Arvast oid stond op die laptop.
Ik heb die er toen uit gesloopt en toen kreeg ik geen melding meer in windows zelf.
Wel kreeg ik ook een andere melding na de eerste poging 'failed at safe_state' dus de eerste herstart als de installatie start vanuit windows. Na een chkdsk was dat probleem ook weg. (Geen idee wat de oorzaak was mogelijk iets met de hdd).

Ben nu op de zaak en hier ook al de ene ellende bak na de andere :P. Vele foutmeldingen... dus hou me hier niet aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Anoniem: 686980 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:51:
wat voor videokaart is het? laatste drivers van de maker van de kaart downloaden? waarschijnlijk van intel?

al ga je volgens mij dan wel met 1024x600 troubles krijgen met de full-screen apps van windows die moeten dacht ik 1024x768 minimaal zijn....

[ Voor 12% gewijzigd door Dutch2007 op 03-08-2015 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb mijn laptop nu voorzien van Windows 10 maar bij de instellingen van het energiebeheerschema kan ik bij de optie, ''uit slaapstand komen'' niet de optie ''ja'' kiezen, de rest van het menu doet het wel zoals het hoort.

Iemand een idee om dit te fixen? Paar keer opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08 12:02
Purrel schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:25:
[...]

Had jij hem vooraf wel geactiveerd gekregen of ook niet?
Ja, dat duurde even, maar ging uiteindelijk vanzelf. Ik heb geupdate op die avond dat er iets met de servers was geloof ik, dus had zelf tig keer op de knop gedrukt, werkte niet, maar "even later" was het ineens "vanzelf" gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch2007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:00:
[...]

wat voor videokaart is het? laatste drivers van de maker van de kaart downloaden? waarschijnlijk van intel?

al ga je volgens mij dan wel met 1024x600 troubles krijgen met de full-screen apps van windows die moeten dacht ik 1024x768 minimaal zijn....
Intel inderdaad. Al geprobeerd maar laatste drivers zijn w7 drivers. Apps maken me niet zo heel veel uit, het gaat me vooral om het normale gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Anoniem: 686980 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:39:
[...]

Intel inderdaad. Al geprobeerd maar laatste drivers zijn w7 drivers. Apps maken me niet zo heel veel uit, het gaat me vooral om het normale gebruiksgemak.
Dus de drivers geinstalleerd via de tool van intel?

http://downloadcenter.intel.com - http://downloadmirror.int...20Utility%20Installer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-07 22:46
Een aantal dagen loop ik al te pielen om de laptop van mijn ouders geüpdatet te krijgen.
Continu als hij herstart om de setup te starten (waar je normaal gesproken dan de cirkel met het percentage ziet) springt hij naar een blauw scherm met 'Choose your keyboard layout'.
Weinig informatie over te vinden, komt erop neer dat de setup ergens uit de bocht vliegt.

Hoe dan ook, ik lees dat sommige mensen hebben geüpdatet via een bootable USB.
Kan iemand mij vertellen hoe ze dat gedaan hebben?
Als ik namelijk die USB stick opstart werkt de setup prima, alleen krijg ik op een gegeven moment de keuze voor een upgrade of 'Custom Installation'.
Kies ik upgrade dan zegt ie dat ik de setup vanuit Windows moet starten (wat dus uiteindelijk niet werkt).
Als ik Custom kies wordt (volgens de MS handleiding) de schijf gewist.

Hoe zit dat nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee gedownload van Asus site. Wat is het verschil met de Intel tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij verliep de upgrade allemaal erg netjes en dat komt vooral omdat ik mijn os niet overtweaked is, terwijl ik heel erg graag mijn windows tweak. Ik ken genoeg mensen die heel de users map naar de D schijf heeft gezet met heleboel register tweak. Upgraden zal dus nooit lukken! Ik had in het verleden ook mijn users map met succes naar D schijf kunnen zetten, maar na een tijd bij een teovallige crash moest ik opnieuw installeren en sindsdien ook alleen nog de mogelijkheden van windows gebruikt. Namelijk alleen de mappen documenten, muziek, etc naar D schijf verplaatsen.

Ik ga mijn windows 10 ook niet langer meer tweaken! Mag er niet aan denken dat mijn volgende upgrade wel faalt. :P

PS: tenzij clean install :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:03:
Bij mij verliep de upgrade allemaal erg netjes en dat komt vooral omdat ik mijn os niet overtweaked is, terwijl ik heel erg graag mijn windows tweak. Ik ken genoeg mensen die heel de users map naar de D schijf heeft gezet met heleboel register tweak. Upgraden zal dus nooit lukken! Ik had in het verleden ook mijn users map met succes naar D schijf kunnen zetten, maar na een tijd bij een teovallige crash moest ik opnieuw installeren en sindsdien ook alleen nog de mogelijkheden van windows gebruikt. Namelijk alleen de mappen documenten, muziek, etc naar D schijf verplaatsen.

Ik ga mijn windows 10 ook niet langer meer tweaken! Mag er niet aan denken dat mijn volgende upgrade wel faalt. :P

PS: tenzij clean install :X
Mwah ik had een redelijk getweakte win7 installatie en er waren maar 2 kleine dingetjes waar hij niet door wilde upgrade. Na die opgelost te hebben ging alles wel goed.

Het enige is wel dat na de upgrade een hoop 'tweaks' ongedaan gemaakt zijn, ook het verplaatsen van mappen is allemaal gereset... Meerdere locaties voor 1 map ook gereset.

En ja je Users map op een andere schijf is inderdaad funest, hier doe je niets aan buiten een verse install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

prutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:29:
[...]

Ik heb die melding 1 keer gehad geloof ik, op een laptop als ik me niet vergis of het de precieze is geweest weet ik niet omdat de laptop in het engels was.

Kan me vergissen maar volgens mij kwam dat door de virus scanner, Arvast oid stond op die laptop.
Ik heb die er toen uit gesloopt en toen kreeg ik geen melding meer in windows zelf.
Wel kreeg ik ook een andere melding na de eerste poging 'failed at safe_state' dus de eerste herstart als de installatie start vanuit windows. Na een chkdsk was dat probleem ook weg. (Geen idee wat de oorzaak was mogelijk iets met de hdd).

Ben nu op de zaak en hier ook al de ene ellende bak na de andere :P. Vele foutmeldingen... dus hou me hier niet aan vast.
Ik heb het "opgelost" door alsnog win10 schoon op dezelfde partitie te installeren en backup van partitie maken, uitgezonderd de vhd van win10 van 100gig. Die kopieer ik apart naar backupdrive
Maar ander probleem ik kan vhd niet gebruiken in vituelbox weet je waarom niet? wat heb ik verkeerd gedaan? heb vhd via cmd admin gemaakt met commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb tool gedraaid. Hij kon geen up te daten driver vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Anoniem: 686980 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

Heb tool gedraaid. Hij kon geen up te daten driver vinden helaas.
Driver booster 2 kan ook niets vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

paranoia68 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:19:
[...]

Ik heb het "opgelost" door alsnog win10 schoon op dezelfde partitie te installeren en backup van partitie maken, uitgezonderd de vhd van win10 van 100gig. Die kopieer ik apart naar backupdrive
Maar ander probleem ik kan vhd niet gebruiken in vituelbox weet je waarom niet? wat heb ik verkeerd gedaan? heb vhd via cmd admin gemaakt met commando's.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die functie nooit gebruikt heb, misschien dat dit uitkomst kan bieden? http://answers.microsoft....79-40cd-a959-835caeba80a7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:24:
[...]

Driver booster 2 kan ook niets vinden?
Dank voor de tip, net gedraaid en hij vond nog een aantal andere oude drivers, maar gee graphic driver helaas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Anoniem: 686980 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:55:
[...]

Nee gedownload van Asus site. Wat is het verschil met de Intel tool?
intel = maker, dus altijd laatste nieuwe versie?

maar als ie niet d'r bij staat..

"driver sollution pack" proberen (alleen FULL version proberen, via torrent-only) ongeveer 8-10GB is de ISO, even mounten en setup openen en alle drivers updaten daar waar mogelijk....

(in jouw geval advies: laat systeemherstel aanstaan...) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Laatst online: 19:10
Ik zit ook met een 'uitdaging'. Upgrade gedraaid op een oude laptop (HP elitebook 8540p) die in gebruik is als HTPC. Na de upgrade krijg ik met geen mogelijkheid geluid over de hdmi kabel.

De situatie: Een Nvidia Quadro NVS 5100m videokaart met displayport uitgang, displayport naar hdmi adaptor en vervolgens hdmi in TV.
Deze situatie werkte perfect in W8.1, dus zou onder W10 ook moeten werken.

Het probleem: De hdmi output verschijnt niet in 'playback devices' onder sound settings. Ook niet als in het nvidia control panel de hdmi output word geactiveerd. Dit is waarschijnlijk ook het probleem.

Ik heb de nvidia driver al opnieuw geinstalleerd en tevens de geluid drivers (ID&T). Maar dit mocht allemaal niet baten. Iemand een idee?

Update 10/08: Het probleem is opgelost door een hele oude driver (307.83, maart 2013) te installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_Gaus op 10-08-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Anoniem: 686980 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:51:
[...]

Dank voor de tip, net gedraaid en hij vond nog een aantal andere oude drivers, maar gee graphic driver helaas/
Jammer was het proberen waard. Ik kan je originele post even niet vinden met wat je precies zoekt maar kun je de hardware id's een plaatsen? Naam/omschrijving/model nummer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutch2007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:51:
[...]

intel = maker, dus altijd laatste nieuwe versie?

maar als ie niet d'r bij staat..

"driver sollution pack" proberen (alleen FULL version proberen, via torrent-only) ongeveer 8-10GB is de ISO, even mounten en setup openen en alle drivers updaten daar waar mogelijk....

(in jouw geval advies: laat systeemherstel aanstaan...) :+
Ok ga driver solution pack opsnorren. Systeemherstel blijft zeker aan staan,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zojuist gelukt allemaal, met die oude drivers. Op die site stond dat het een Vista driver was, maar tijdens installatie zag ik Windows 7 driver staan. Hoe dan ook, het werkt, jippie. :) _/-\o_

Zat er nog een reden achter waarom precies deze versie wel werkt en zeg een paar latere versies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:32
A4553 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 18:55:Hoe dan ook, ik lees dat sommige mensen hebben geüpdatet via een bootable USB.
Kan iemand mij vertellen hoe ze dat gedaan hebben?
idd de setup vanuit windows starten: usb inpluggen, naar verkenner gaan en de setup.exe zoeken en die uitvoeren.

Werkte prima bij mij

edit: ik had ook voor upgrade gekozen

[ Voor 5% gewijzigd door passer op 03-08-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-07 22:46
passer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:26:
[...]
idd de setup vanuit windows starten: usb inpluggen, naar verkenner gaan en de setup.exe zoeken en die uitvoeren.

Werkte prima bij mij
Waarom eigenlijk niet gewoon ISO uitpakken en dan setup draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:32
A4553 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:27:
[...]
Waarom eigenlijk niet gewoon ISO uitpakken en dan setup draaien?
Had natuurlijk ook gekund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:35
Mister_Gaus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:52:
Ik zit ook met een 'uitdaging'. Upgrade gedraaid op een oude laptop (HP elitebook 8540p) die in gebruik is als HTPC. Na de upgrade krijg ik met geen mogelijkheid geluid over de hdmi kabel.

De situatie: Een Nvidia Quadro NVS 5100m videokaart met displayport uitgang, displayport naar hdmi adaptor en vervolgens hdmi in TV.
Deze situatie werkte perfect in W8.1, dus zou onder W10 ook moeten werken.

Het probleem: De hdmi output verschijnt niet in 'playback devices' onder sound settings. Ook niet als in het nvidia control panel de hdmi output word geactiveerd. Dit is waarschijnlijk ook het probleem.

Ik heb de nvidia driver al opnieuw geinstalleerd en tevens de geluid drivers (ID&T). Maar dit mocht allemaal niet baten. Iemand een idee?
1. Herkend je laptop een HDMI display als je de HDMI kabel aansluit?
2. Welke opties zie je in de nVidia control center?

Het kan zijn dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt zoals ik, namelijk een ingebakken GPU en een Dedicated GPU die elkaar tegenwerken.

Zie mijn eerdere posts of het een herkenbare situatie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Laatst online: 19:10
IseT schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:43:
[...]

1. Herkend je laptop een HDMI display als je de HDMI kabel aansluit?
2. Welke opties zie je in de nVidia control center?

Het kan zijn dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt zoals ik, namelijk een ingebakken GPU en een Dedicated GPU die elkaar tegenwerken.

Zie mijn eerdere posts of het een herkenbare situatie is!
1. De laptop herkent de HDMI prima en geeft ook beeld.
2. Volgens mij zijn de settings van nVidia control panel compleet. Ik kan bij 'Set Up Digital Audio' onder HDMI ook de setting wijzigen van 'Turn audio off' naar 'TOSHIBA-TV' alleen dan verschijnt de tv/hdmi niet in sound settings wat wel zou moeten. Na een restart staat audio weer op off.

Na aanleiding van je posts mijn intel chipset drivers geupdate maar dat heeft ook geen effect. Volgens staat bij mij interne graphics sowieso standaard uit (laptop is uit 2010).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik zit even met het volgende, ik wil graag de upgrade van windows 8.1 naar windows 10 uitvoeren. Maar ik heb ook een nieuwe GPU gekocht en die wil ik graag installeren en dan een schone Windows 10 installatie uitvoeren. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je product key gekoppeld is aan je hardware, m.a.w. als ik mijn gpu vervang en dan een clean install doe werkt mijn product key dan nog wel? of moet ik met mijn oude systeem updaten en dan een gpu overprikken en een clean install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:35
Mister_Gaus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:09:
[...]

1. De laptop herkent de HDMI prima en geeft ook beeld.
2. Volgens mij zijn de settings van nVidia control panel compleet. Ik kan bij 'Set Up Digital Audio' onder HDMI ook de setting wijzigen van 'Turn audio off' naar 'TOSHIBA-TV' alleen dan verschijnt de tv/hdmi niet in sound settings wat wel zou moeten. Na een restart staat audio weer op off.

Na aanleiding van je posts mijn intel chipset drivers geupdate maar dat heeft ook geen effect. Volgens staat bij mij interne graphics sowieso standaard uit (laptop is uit 2010).
Je loopt idd tegen een ander probleem aan dan ik..
Kan je wel de audio aanpassen via afspeelapparaten? Rechtermuisknop op je geluid icoon in de tray. Ik moest dit regelmatig in windows 7 via die manier instellen bij HDMI geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Talezz schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:16:
Ik zit even met het volgende, ik wil graag de upgrade van windows 8.1 naar windows 10 uitvoeren. Maar ik heb ook een nieuwe GPU gekocht en die wil ik graag installeren en dan een schone Windows 10 installatie uitvoeren. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je product key gekoppeld is aan je hardware, m.a.w. als ik mijn gpu vervang en dan een clean install doe werkt mijn product key dan nog wel? of moet ik met mijn oude systeem updaten en dan een gpu overprikken en een clean install doen?
denk dat je voor de zekerheid beste eerst een windows 8.1 --> 10 install kan doen en daarna kan je overigens gewoon de reset optie kiezen imo.. (dat ie toch nieuw uit de fabriek komt)

gaat je pc een aantal minuten "prutelen" en daarna kan je 't ding instellen alsof ie nieuwe uit de "doos' komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Talezz schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:16:
I ook een nieuwe GPU gekocht en die wil ik graag installeren en dan een schone Windows 10 installatie uitvoeren. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je product key gekoppeld is aan je hardware, m.a.w. als ik mijn gpu vervang en dan een clean install doe werkt mijn product key dan nog wel?
Het is gekooppeld aan de hardware, maar daarmee bedoelen ze eigenlijk het moederbord. Zolang je het moederbord dus niet veranderd zit je goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07 09:24
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/9c90a2e323a238cfed6da27d09339c15.jpg

Iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?
Heb geen dual boot of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Ik kreeg eerst op de laptop van me ouders:

Er is iets gebeurd en dan met als uitleg: Er is iets gebeurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspervm schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:47:
[afbeelding]

Iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem?
Heb geen dual boot of zo iets.
Heb je überhaupt zelf al een beetje gegoogled? Wat heb je al geprobeerd? Graag iets meer inzet tonen, we zijn geen helpdesk.

Help! Update won't install (errors 80246010, C1900101-20017).. setuperr.log in comments.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07 09:24
FREAKJAM schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:51:
[...]

Heb je überhaupt zelf al een beetje gegoogled? Wat heb je al geprobeerd? Graag iets meer inzet tonen, we zijn geen helpdesk.

Help! Update won't install (errors 80246010, C1900101-20017).. setuperr.log in comments.
Daar staat dat ik BOOT op UEFI moet zetten maar daar staat het al op en ik kon zelf niet zo veel vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspervm schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:01:
[...]

Daar staat dat ik BOOT op UEFI moet zetten maar daar staat het al op en ik kon zelf niet zo veel vinden op google.
Daar staat wel meer dan dat. Lees de comments ook eens goed door zou ik zeggen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:46
Wat ik me nu afvraag, na zo'n 4 upgrades van diverse systemen. Kan je er achter komen wat de originele taal van Windows is?

Ik heb nu al 4 computers geupgrade waarbij ik tegen het probleem aanliep dat ie niet in-place wilde ugpraden omdat de taal niet overeen kwam met de gedownloade setup files. Echt schijt irritant moet ik zeggen.

Ik zou toch zweren dat ik thuis een Nederlandse versie heb met Engelse language pack. Maar toch was een upgrade niet mogelijk als ik een Nederlandse versie had gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
tiguan schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:24:
Wat ik me nu afvraag, na zo'n 4 upgrades van diverse systemen. Kan je er achter komen wat de originele taal van Windows is?

Ik heb nu al 4 computers geupgrade waarbij ik tegen het probleem aanliep dat ie niet in-place wilde ugpraden omdat de taal niet overeen kwam met de gedownloade setup files. Echt schijt irritant moet ik zeggen.

Ik zou toch zweren dat ik thuis een Nederlandse versie heb met Engelse language pack. Maar toch was een upgrade niet mogelijk als ik een Nederlandse versie had gedownload.
dism /online /get-intl
dit in command prompt uitoveren (als admin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dutch2007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:31:
[...]

[...]

dit in command promt uitoveren (als admin)
Thanks, ik krijg nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Default system UI language : en-US
System locale : nl-NL
Default time zone : W. Europe Standard Time
Active keyboard(s) : 0409:00020409, 0413:00020409
Keyboard layered driver : PC/AT Enhanced Keyboard (101/102-Key)

Installed language(s): en-US
  Type : Fully localized language.

Is System locale dan de originele taal van Windows, of is dat gewoon de regional settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Dan is je taal nederlands origineel, want je ziet dat ie en-US als extra taal heeft geinstalleerd...

Ik kijk thuis strax wel even, ik heb iig een en-US thuis met nl-NL package, even kijken wat ik thuis heb :P (staat iets anders bij mij nml)

Bij mij staat er mits ik mij zo uit 't hoofd niet vergis gewoon language pack nl-NL

Grappige is dat dit dus ook in de cloud gesaved wordt... en ook later bij een reboot bij andere wordt ingesteld... krijg je de melding dat ie op de achtergrond eea gaat doen

system locale is imo idd die wat je bij regional settings invult

[ Voor 83% gewijzigd door Dutch2007 op 03-08-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dutch2007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:35:
Dan is je taal nederlands origineel, want je ziet dat ie en-US als extra taal heeft geinstalleerd...

system locale is imo idd die wat je bij regional settings invult
Dit is volgens mij toch niet helemaal wat ik wil bereiken. Ik heb hetzelfde commando gedraait op een server van m'n werk, die zeker weten Engels talig van origine is. Maar die geeft precies dezelfde output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 23:29

rik

rik schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:04:
Mooi alles aan de praat gekregen, met een frisse install. Eén vreemd probleem nog wel: bij het opstarten zit ik in een boot-loop tijdens (na) de POST. Als ik dan op F9 druk voor een opstartmenu, en dan kies voor Windows Boot Manager, dan start hij gewoon door zonder problemen.

Lijkt te zijn ontstaan doordat ik de nieuwe installatie heb uitgevoerd op een SSD, en de HDD (incl. installatie) er naast heb hangen (satakabels omgehangen ook). Het probleem blijft echter als ik de Windowspartitie op die schijf formateer. Mogelijk een MBR die over is gebleven?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529167

Overgeef Dave schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 19:18:
[...]

Ik had problemen in die zin door Bitdefender. Blijkt dat er een aparte losse update voor Bitdefender is.

misschien ligt het probleem bij jou ook bij een third party security suite?
Heb geprobeerd....helpt inderdaad...bij mij was avast de boosdoener.
bedankt voor de tip....
nu werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
Ik ben over naar windows 10. Werkt allemaal hartstikke mooi en soepel alleen heb ik echt 1 heel groot iritatie punt. Dat is namelijk dat mijn muispijl in de hoeken blijft steken als ik naar me 2e scherm wil. Dit is vooral iritant met het slepen van schermen.

Nu heb ik al wat gegoogled naar het probleem en het schijnt dat dit probleem zich al voor doet sinds Win8. Alleen kon je het toen oplossen door MouseCornerClipLength op 0 te zitten in het register. Dit staat normaal op 6 wat staat voor 6 pixels. Dit staat nu niet meer in je register.

Heeft iemand hier er een oplossing voor of heeft het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Ik ben al een Windows Insider sinds kerstmis, ik krijg alleen al weken niet build 10240 en nu dus ook niet de "RTM". Ik kan niet meer terugrollen naar Windows 8.1. Kan iemand helpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-07 23:38
Going4Quests schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:52:
Ik ben al een Windows Insider sinds kerstmis, ik krijg alleen al weken niet build 10240 en nu dus ook niet de "RTM". Ik kan niet meer terugrollen naar Windows 8.1. Kan iemand helpen aub?
Upgrade tool van Microsoft downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:16
*oeps, even een fout code van iemand verkeerd gelezen*

[ Voor 95% gewijzigd door rcor op 04-08-2015 01:34 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-08 17:47
prutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:21:
[...]

Ik kreeg deze melding ook omdat ik mijn 100mb data partitie aangepast (te weinig ruimte vrij)had en vergeten was de stations letter weer weg te halen. Na het verwijderen van de stations letter ging gewoon alles goed. Het kan dus wel zeker te maken hebben met die EFI/Data partitie en ik ben het al 2 keer tegengekomen bij OEM installaties.
Dank voor de reply's. Het is inmiddels gelukt en draait alweer wat dagen stabiel.

Had beide zaken te pakken. Boot partitie te klein en een i5 firmware update. Had ook nog mn evo 840 firmware geupdate maar dat leek het probleem achteraf niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:07:
[...]

Het is zojuist gelukt allemaal, met die oude drivers. Op die site stond dat het een Vista driver was, maar tijdens installatie zag ik Windows 7 driver staan. Hoe dan ook, het werkt, jippie. :) _/-\o_

Zat er nog een reden achter waarom precies deze versie wel werkt en zeg een paar latere versies niet?
Waarschijnlijk omdat die reeks videoprocessors sindsdien niet meer ondersteund word.
Misschien is er nog wel iets met de .inf file uit te halen om deze compatible te maken met nieuwere drivers, gaat er maar om dat Windows ziet dat de videoprocessor in de ondersteunde lijst staat.
Jammer genoeg ben ik niet echt thuis in zulke dingen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hare82
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-04-2023
Nadat ik vorige week woensdag eerst een succesvolle upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 heb gedaan, geactiveerd en wel, heb ik een clean install gedaan met bootable usb stick.

Geen keys ingevuld en alles succesvol geïnstalleerd. Alleen: niet geactiveerd. Met de genoemde problemen bij Microsoft netjes gewacht, maar nadat ik na het weekend nog steeds geen geactiveerde Windows had toch maar contact opgenomen met Microsoft.

Heb er een half uur overgedaan om de betreffende collega te overtuigen dat het wel mogelijk was een clean install te doen en dat keys gekoppeld aan de hardware bij Microsoft zelf worden opgeslagen. :/

Vervolgens geeft ie doodleuk aan dat ie niets voor me kan doen. Moet maar gewoon eerst terug naar 8.1, dan een upgrade doen en dan een clean install. :'(

Iemand nog enig ander idee? Heb er echt geen behoefte aan hier weer een middag mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Laatst online: 31-07 11:09
Magic6399 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:14:
[rijstwafel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:14:
Hier nog geen melding ontvangen en daarnaast werkt de media creation tool ook niet :'( krijg de volgende melding : "Setup is niet correct gestart. Start uw pc opnieuw op en probeer Windows 10 Setup opnieuw uit te voeren." Na opnieuw opstarten nog steeds dezelfde melding... Iemand een idee?]

HIer ook dit probleem :'( Heb je er al een oplossing voor gevonden? Na wat zoekwerk ben ik er nog niet uit...
Ik heb dit probleem met het uitvoeren van de media creation tool ook.
Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Ik heb op een andere pc windows 10 geinstalleerd welke niet meer wil booten 'inaccessible boot device' - en wil met behulp van een boot USB dat probleem fixen. De laptop waarop ik deze wil creeeren (met windows 8.1) geeft nu dus bovenstaande error.

[ Voor 22% gewijzigd door Mijulio op 04-08-2015 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 17:17

Investig8or

What goes up, could come down

hare82 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:28:
Nadat ik vorige week woensdag eerst een succesvolle upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 heb gedaan, geactiveerd en wel, heb ik een clean install gedaan met bootable usb stick.

Geen keys ingevuld en alles succesvol geïnstalleerd. Alleen: niet geactiveerd. Met de genoemde problemen bij Microsoft netjes gewacht, maar nadat ik na het weekend nog steeds geen geactiveerde Windows had toch maar contact opgenomen met Microsoft.

Heb er een half uur overgedaan om de betreffende collega te overtuigen dat het wel mogelijk was een clean install te doen en dat keys gekoppeld aan de hardware bij Microsoft zelf worden opgeslagen. :/

Vervolgens geeft ie doodleuk aan dat ie niets voor me kan doen. Moet maar gewoon eerst terug naar 8.1, dan een upgrade doen en dan een clean install. :'(

Iemand nog enig ander idee? Heb er echt geen behoefte aan hier weer een middag mee bezig te zijn.
Dit had ik op de laptop ook, maar dan vanuit Windows 7: upgrade naar 10, gecontrolleerd dat de pc geactiveerd was en vervolgens clean install. Daarna geen activatie. Zondag was ik het zat en heb ik de clean install nog een keer gedaan (dus niet eerst W7 er weer op) en verhip: geactiveerd. Wie weet werkt dat bij jou ook :).

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
hare82 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:28:

Probeer anders dit eens:
_Arthur in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Dit hielp bij mij in dezelfde situatie. De eerste 4x zei die ook dat de key niet goed (legitiem) was. en ineens bij de 5e keer kwam hij er doorheen en was die geactiveerd.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:59
Iemand die al ervaring heeft met het wijzigen van hardware met de nieuwe W10 installatie? Volgens MS word dan je licentie niet meer geldig? :|

http://imgur.com/a/8OJ4t?gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren een werkpc geupgrade naar 10.

Helaas problemen met het activeren (Error code: 0xC004F034). Proxy uitzetten hielp niet veel.
Tig keer de Activate knop aanklikken ook niet. Vanmorgen mijn collega nog geprobeerd maar helaas.

Toen ik een wifi dongle erin stopte en even connectie maakte met een open wifi net.
Wilde Windows activeren maar dat bleek hij al gedaan te hebben :)

Waarschijnlijk kwam hij niet door de proxy, maar mocht je problemen hebben probeer dit eens. :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hare82
Investig8or schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:46:
[...]

Dit had ik op de laptop ook, maar dan vanuit Windows 7: upgrade naar 10, gecontrolleerd dat de pc geactiveerd was en vervolgens clean install. Daarna geen activatie. Zondag was ik het zat en heb ik de clean install nog een keer gedaan (dus niet eerst W7 er weer op) en verhip: geactiveerd. Wie weet werkt dat bij jou ook :).
Hmmm, altijd waard om te proberen. Scheelt me 2 installaties als het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hare82
tjtristan schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:58:
[...]

Probeer anders dit eens:
_Arthur in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Dit hielp bij mij in dezelfde situatie. De eerste 4x zei die ook dat de key niet goed (legitiem) was. en ineens bij de 5e keer kwam hij er doorheen en was die geactiveerd.
Maar eerst deze nog proberen! Dank!
Pagina: 1 ... 34 ... 59 Laatste