Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
rijstwafel schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:23:
[...]

Het is mij na 10 keer opnieuw proberen gelukt. Ineens kreeg ik wel het installatiescherm te zien. De volhouder wordt beloond in dit geval zeker 8)7. Merk wel dat mijn laptop met windows 10 trager aanvoelt en minder stabiel is tov windows 8 dus binnenkort eens clean install doen en hopen op een stabieler systeem.
Mijn advies...gewoon laptop telkens opnieuw opstarten en weer setup starten!
Ik vond op de schijf (c:) waar Windows nu op staat geïnstalleerd een map "$Windows"(met nog iets erachter). Die map heb ik verwijderd in de veilige modus, computer opnieuw opgestart en werkt de update :)

Edit:
vind nu ook dit topic: Windows 7 naar Windows 10 installatie fout

[ Voor 6% gewijzigd door Magic6399 op 01-08-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 20:59
Magic6399 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:41:
[...]

Ik vond op de schijf (c:) waar Windows nu op staat geïnstalleerd een map "$Windows"(met nog iets erachter). Die map heb ik verwijderd in de veilige modus, computer opnieuw opgestart en werkt de update :)

Edit:
Kijk mooi!! Nu hopen dat windows 10 wat stabieler zal draaien. Elke keer wanneer ik mijn laptop uit standby modus haal doet mijn touchpad het niet meer...nogal vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:12:
[...]

Ja al die mensen die de key willen invullen, en dan zelfs de win7 key voor een win10 install. Hoe kom je erop zou je denken :)
Tja soms proberen mensen iets.. En werkt het.
Ik heb een clean install gedaan naar een geformatte ssd, en een win 8.1 Pro key ingevuld welke op een door Dell aangeleverd papiertje stond, en dat werkte.
Dit is nu een geactiveerde install.

Het kan in sommige gevallen dus wel. :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:34

justifire

Shut up and squat !!

IseT schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:09:
Ik krijg mijn nVidia videokaart niet goed geïnstalleerd op mijn Asus N55SF Laptop. Ben er al achter dat het ligt aan nVidia Optimus. Op de een of andere manier schakelt die niet goed over.

Met wat zoekwerk op google heb ik oplossingen gevonden waarbij ik de intel driver moet downgraden. Ik heb al een aantal versies geprobeerd en zelfs de laatst aangeboden versie op de asus site bij de drivers van mijn laptop. Dit allemaal zonder succes.

Lopen er meer mensen met een laptop met intel graphics en nvidia card hier tegen aan?
Blader wat paginas terug.
Heb daar eergisteren de oplossing voor gepost (in mijn geval mbt Geforce Go 7300)
Succes !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
mvz schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:25:
[...]

Tja soms proberen mensen iets.. En werkt het.
Ik heb een clean install gedaan naar een geformatte ssd, en een win 8.1 Pro key ingevuld welke op een door Dell aangeleverd papiertje stond, en dat werkte.
Dit is nu een geactiveerde install.

Het kan in sommige gevallen dus wel. :)
Dat is knap. Aangezien ms zelf heeft aangegeven niet meer met keys te werken. Ben benieuwd of dat van jouw ook echt geactiveerd is en blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Alternative schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:01:
[...]

Dat is knap. Aangezien ms zelf heeft aangegeven niet meer met keys te werken. Ben benieuwd of dat van jouw ook echt geactiveerd is en blijft werken.
Ik zal het in de gaten houden inderdaad, bespeurde bij mezelf ook enige verbazing toen 'ie hem slikte.. Wel heb ik die media creation tool 1x gedraait op die pc toen er nog een win8 enterprise op stond..maar nooit de upgrade zelf. Of dat genoeg is geweest om een op hardware based key te maken voor deze pc...tijd zal het leren.

Ik zal ook eens proberen dit resultaat te dupliceren op een andere (kale) pc met zo'n soortgelijke key.

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 02-08-2015 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Ik zit al 5 dagen naar het Windows 10 icoontje te kijken maar er gebeurt nog steeds helemaal niets, nada, njet! Hoe kom ik er achter wanneer hij gaat updaten of zit ik over 10 jaar nog naar dit icoontje te kijken? Nog nooit zo gefrustreerd geweest met een upgrade. Begrijp heel goed dat ze de uitrol willen faseren zodat niet de hele aarde op hetzelfde tijdstip wil gaan downloaden MAAR als de download eenmaal klaar is waarom dan niet gelijk starten? Ga toch ook geen Windows 10 CD kopen en leg hem dan 2 weken op een plank neer?

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, dat is niet zo'n heel erg nuttige dubbelpost met clogie886 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" ;)

Maar goed, al een andere browser geprobeerd (en welke browser gebruik je)? Heb je soms een proxyserver ingesteld staan? Is je hosts-file wel leeg (op localhost na)?
Je zult even zelf wat meer onderzoek moeten doen naar je situatie, want zo te zien ligt het probleem vooralsnog bij jouw situatie. Of je had alleen even willen ranten, dan mag je mijn post negeren ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Ik zag dat ik in een verkeerd topic poste en omdat ik geen post kan verwijderen ( of kan dat wel?) krijg je dus een dubbel post. Maakt niet uit of ik Google Chrome, Firefox of Internet Explorer gebruik, krijg altijd time-our errors. Host file is - behalve mijn locale fixed ip adressen - leeg en ik gebruik geen proxy.Verschil is alleen dat ik in Azie woon en niet meer in Nederland.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic6399 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:41:
[...]

Edit:
Je had die map kunnen verwijderen met schijfopruiming, gedoe in veilige modus is daarvoor niet nodig.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 16:27
Weet iemand hoe je licht van het toetsenbord kan veranderen, of een setting in Windows hierover.

Mijn vliegtuigmodus staat uit in Windows maar het ledje brand gewoon op mijn toetsenbord.

Heb de boel al een keer hergeinstalleerd maar blijf het probleem houden. Ik heb de upgrade uitgevoerd vanaf W8.1

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ThaRabbit schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem, ik heb het opgelost door de windows 10 drivers bij Lenovo weg te bietsen:

https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/1wyb02af.exe

Dat bevat:
Intel 17 .1.1524. 1363 Atheros 10.0.1.1 Broadcom 12.0.1.670 Realtek 1.3.865.3

Zelf even achterhalen welke je nodig hebt :)
Bedankt voor je reply.

Ik heb helaas een andere Bluetooth kaart, Killer K1525, maar ik heb het als volgt weten op te lossen (na héél veel geklooi):

1. Uninstall and completely remove your current Bluetooth driver (i.e. Go to the control panel and uninstall the Quallcomm Atheros Bluetooth Suite AND Remove/Uninstall the driver via Device Manager).

2. Reboot your system when prompted.

3. Install this driver: http://www.mysn.de/driver...Drivers/Win10/10_WLAN.zip (BT driver is in there as well)

4.Next, install this driver ON TOP of it, using Device manager:
http://rivetnetworks-publ...5-BT_10.0.0.116_Win10.zip
I.e. right click the current Bluetooth driver, select Update Driver, browse to the folder where you unpacked the driver (make sure 'search subfolders is checked) and tadaa!

(Post in het Engels, copy/past van ander forum waar ik op zit)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

clogie886 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 05:05:
Ik zit al 5 dagen naar het Windows 10 icoontje te kijken maar er gebeurt nog steeds helemaal niets, nada, njet! Hoe kom ik er achter wanneer hij gaat updaten of zit ik over 10 jaar nog naar dit icoontje te kijken? Nog nooit zo gefrustreerd geweest met een upgrade. Begrijp heel goed dat ze de uitrol willen faseren zodat niet de hele aarde op hetzelfde tijdstip wil gaan downloaden MAAR als de download eenmaal klaar is waarom dan niet gelijk starten? Ga toch ook geen Windows 10 CD kopen en leg hem dan 2 weken op een plank neer?
Je kan dus op 2 manieren de upgrade forceren

1 http://venturebeat.com/20...-windows-10-update-files/
2 http://windows.microsoft....dia-creation-tool-install

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:24

_Arthur

blub

clogie886 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 05:05:
Ik zit al 5 dagen naar het Windows 10 icoontje te kijken maar er gebeurt nog steeds helemaal niets, nada, njet!
Als je de topic warning uberhaupt gelezen had, had je dit kunnen zien;

Update niet zichtbaar? Lees hier hoe je dat kunt oplossen.

En dan had je op 'hier' kunnen klikken...

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 02-08-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:43:
[...]
En het is 'gratis' Ja je ruilt wel je retail in voor een 'OEM' maar ja je retail versie hou je gewoon en kun je altijd nog terug zetten.
Ik vraag me toch telkens af waar deze fabel op gebaseerd is, omdat er geen bronvermelding staat.

Ik en vele anderen hebben het al diverse malen gepost, maar blijkbaar blijft het nodig:
When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?

If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.

If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.
Bron: Microsoft zelf: https://answers.microsoft...4d-433e-9444-c94ae57ecc7c

Probleem is dat er niet bijstaat hoe het in de praktijk gaat werken met activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 13:07
Na een fresh install van Windows 10 krijg ik dit. Met 360TS geen enkel probleem. Iemand dezelfde ervaring?
Systeem is een 4770K op std instellingen.Nog nooit een crash gehad op dit syteem. Stond 1st 8.1.1 op.
Error code: Critical_Process_Died.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Xyphoid schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:47:
Na 500 keer installeren op mijn HP 8440p is het eindelijk gelukt (ok ik overdrijf, het was misschien 378 keer).

Ik had Windows 7 met Lubuntu als dual boot. Ik had dus in Windows 7 geupdate naar WIndows 10. Maar ik was vergeten dat mijn grub menu er toen aan zou gaan. Proberen te repareren, maar dat ging niet. Gelukkig wel met een Windows 7 DVD de mbr kunnen fixen, dus Windows 10 kon opstarten.
Daarna aantal keer geprobeerd om Lubuntu opnieuw te installeren. Maar elke keer startte Windows 10 op in plaats van dat ik Lubuntu kon installeren.

Gister toen maar andersom geprobeerd. Eerst Lubuntu en daarna Windows 7 en daarna met een usb stick upgraden naar Windows 10. Dat werkte dus ook niet.

Na veel lezen bleek het iets met UEFI te maken (details weet ik niet. Geen zin om dat uit te zoeken).

Dus vandaag heb ik Windows 7 er op gezet. Daarna Ubuntu Mate (die blijkbaar EUFI ondersteund). Toen met een usb stick Windows 10 er op kwakken. Easy peasy.

Ik tik dit nu in Firefox in Ubuntu Mate, omdat ik net klaar ben met Windows 10 instellingen goed zetten (wat een werk is dat zeg). Nu instellingen in Ubuntu goed zetten. Dat gaat heel wat makkelijker dan in Windows 10.
Ik had hetzelfde probleem met een dual boot Win 7 en Ubuntu. Mijn laptop heeft nog een ouderwets BIOS en na lang zoeken bleek dit zeer eenvoudig op te lossen met 2 terminalcommando's vanuit een ubuntu live cd. :*)

Voor jouw situatie werkt het iets anders, maar is ook niet moeilijk. :*) Zie https://sites.google.com/dite/computertip/grub. Dit voor het geval je ooit gaat herinstalleren......

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57
Ik heb Windows 10 op mijn Macbook Pro geinstalleerd. Alles werkt prima alleen krijg ik de rechtermuisknop niet ingesteld omdat de bootcamp software niet geinstalleerd kan worden. Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Ik heb de drivers wel handmatig geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Louise525 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met een dual boot Win 7 en Ubuntu. Mijn laptop heeft nog een ouderwets BIOS en na lang zoeken bleek dit zeer eenvoudig op te lossen met 2 terminalcommando's vanuit een ubuntu live cd. :*)

Voor jouw situatie werkt het iets anders, maar is ook niet moeilijk. :*) Zie https://sites.google.com/dite/computertip/grub. Dit voor het geval je ooit gaat herinstalleren......
Je link doet het niet.
Maar ik had alle commando's al geprobeerd met een live cd. Maar geen 1 die werkte.
Ligt meer aan Lubuntu denk ik. Want Ubuntu Mate die behoud gewoon het grub menu na installatie van Windows 10.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik heb gisteren nog 1x opnieuw geprobeerd om een clean install van Windows 10 op mijn laptop te krijgen. Ik kreeg toch weer hetzelfde verhaal: het lukte wel maar de activatie lukt niet vanwege een foutmelding.

Toen moest ik weer helemaal opnieuw beginnen, beginnend met Win7 installeren. Omdat ik geen zin had in die 240 updates en 10x tussentijds opstarten, heb ik deze keer alleen de driver van de ethernetkaart geinstalleerd en meteen daarna ben ik aan de upgrade naar Windows 10 begonnen via de upgrade-tool.

Daarna ging Windows 10 bij het installeren updates ophalen, maar de installatie was redelijk snel gepiept. Windows 10 heeft alle benodigde drivers zelf opgehaald, zelfs draadloos werkte meteen. :*) Even gekeken naar hoe groot de map windows.old was, en die was nu maar 1/10 van de grootte die hij eerst had (ca 2,5 GB in plaats van 25). Kennelijk haalt Windows 10 alleen de noodzakelijke updates op en dat scheelt uren tijd en veel schijfruimte. :*)

Ik zag ook dat ik nu weer dezelfde product-id had gekregen als bij de eerste upgrade (een code met veel nullen). Bij de clean install had ik een ander product-id gekregen en dat werkt uiteindelijk niet omdat je je windows 10 dan niet geactiveerd krijgt. :/

Binnen Windows 10 kun je binnen 1 maand terug naar Windows 7 en daarna niet meer. Ik heb nog wel steeds een officiele Windows 7 key en installatie-cd liggen, ik mag toch aannemen dat dat gewoon blijft werken? :?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Xyphoid schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:13:
[...]

Je link doet het niet.
Maar ik had alle commando's al geprobeerd met een live cd. Maar geen 1 die werkte.
Ligt meer aan Lubuntu denk ik. Want Ubuntu Mate die behoud gewoon het grub menu na installatie van Windows 10.
Sorry, ik heb een typefout gemaakt: dite =site, dus https://sites.google.com/site/computertip/grub :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Hoe kun je met ctrl+c en ctrl+v een typefout maken? :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Raven schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:26:
[...]

Hoe kun je met ctrl+c en ctrl+v een typefout maken? :+
Ik snap niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Hier vanaf een verse Windows 7 SP1 installatie geupgrade naar Windows 10. Bij de installatie gekozen om alle persoonlijke instellingen en bestanden te wissen. De upgrade ging voorspoedig, maar na het inloggen kan ik 5 seconden de desktop gebruiken waarna het geheel vastloopt.

Enkel een reset helpt nog, waarna het verhaal weer opnieuw begint. Iemand dit eerder gehad en eventueel een oplossing? Muiscursor staat ook vast. In safe-mode opstarten lijkt ook niet mogelijk zonder eerst een setup DVD van Windows 10 te branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Louise525 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt.
Kopiëren en plakken? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Ik ben al jaren een Ubuntu-gebruiker en gebruikte Windows 7 alleen als het echt niet anders kon, voor specifieke programma's. Mijn laptop begon in Ubuntu altijd vrij snel te blazen en hield daar niet mee op, echt een irritant geluid. Nu in Windows 10 blijft het het grootste deel van tijd muisstil. Dat is opeens geheel onverwachts 1-0 voor Windows 10. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:03
Ik heb windows 8.1 pro geupdate naar windows 10 pro via de media creation tool, echter nu krijg ik een melding dat ik binnenkort windows 10 kan downloaden?
Dit volg ik ff niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Helemaal niet aan gedacht! Ik heb het overgetypt van papier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik moest eerst mijn 2x pcs Windows 8.1 Pro uit het domein halen, staat in verbinding met Server 2012 R2 Essentials, die ik gebruik hoofdzakelijk als mediaserver, waarna de update van Windows 10 Pro als een zonnetje verliep en een clean install ook.
Maar geen verbinding meer te maken met de server. (de normale server connector.)
Na wat speurwerk kwam ik hier terecht:
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=40285
deze gebruikt, en zowaar, het werkte nu goed. Maar na de installatie blijft er een vreemd ding over, elke keer (bij beide pcs) bij opstarten krijg ik als inlog: _clientsetup_$ met eronder;
gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet, probeer het nog een keer.
Net alsof er nog iets niet helemaal klaar is.

Klik ik nogmaals dan krijg ik rechtsonder wel mijn oude inlognaam te zien en daarna (wanneer ik die gebruik)
kan ik wel weer normaal inloggen met toegang tot de server.
Enig idee wat hier fout zit en hoe ik dat _clientsetup_$ weer wegkrijg? 8)7

Ook las ik hier;
http://nl.hardware.info/n...utm_campaign=hardwareinfo
Dat dit problemen met mij 2x cps problemen zou geven, maar tot nu niet bij mij. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:44

FCC

Louise525 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

Vind ik errug grappig :+ Niet lullig bedoeld hoor, gewoon echt grappig.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:20:

Het schijnt dat mijn 'Data' partitie (die 100mb) dus te vol stond dus moest ik handmatig die partitie opschonen omdat er minimaal 50mb vrij moet zijn. Voor diegene die tegen dit probleem aanlopen hier een guide:

win+r en tik diskmgmt.msc
C: schijf
selecteer de 100MB partitie, rechterklik en voeg een stations letter toe (R: ofzo)
Update lukt bij mij ook niet. Krijg de melding

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3ssq1el.jpg?1

Na zoeken op internet kwam ik ook de oplossing tegen om een partitie aan te passen maar dat lukt mij niet omdat ik niet de mogelijkheid heb om een stations letter toe te voegen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yX18Qyh.jpg?1

Ook met bv MiniTool Partition Wizard lukt het niet om de partitie evt uit te breiden. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Moet je voor de Windows 10 Media Creation Tool ook Windows 7 hebben met alle updates geïnstalleerd? Of werkt dat ook gewoon met Windows 7 SP1 die geactiveerd is zonder al die updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Stefan22 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:11:
Moet je voor de Windows 10 Media Creation Tool ook Windows 7 hebben met alle updates geïnstalleerd? Of werkt dat ook gewoon met Windows 7 SP1 die geactiveerd is zonder al die updates?
Laatste. Na installatie van windows 7, die activeren en gelijk de upgrade uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben op zoek naar een ISO, waarin Windows 10 Pro N zit (of eigenlijk een install.wim met Windows 10 N). Via de Media creation tool kan dat, maar de install.wim uit die ISO is niet compatible met Windows Deployment Server (ik krijg uiteindelijk de foutmelding dat de install.wim onbruikbaar is).

Ik wil namelijk Windows 10 via het netwerk kunnen (her)installeren. Nu heb ik weliswaar een Windows 10 Pro, maar mijn Windows 10 Pro N key werkt daar (logisch) niet op en kan ik nu Windows 10 niet activeren.

Met Google en de bekende wegen, kom ik enkel ISO's tegen voor de 'gewone' versies, die ik nou net niet zoek.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 02-08-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Freakster86 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:13:
[...]

Laatste. Na installatie van windows 7, die activeren en gelijk de upgrade uitvoeren.
Oke duidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjapneus
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Tjapneus op 25-01-2022 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Louise525 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

_/-\o_ hoe dit topic ook leuk kan worden.
Hilarisch :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

poppyzbrite schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

Update lukt bij mij ook niet. Krijg de melding

[afbeelding]

Na zoeken op internet kwam ik ook de oplossing tegen om een partitie aan te passen maar dat lukt mij niet omdat ik niet de mogelijkheid heb om een stations letter toe te voegen.

[afbeelding]

Ook met bv MiniTool Partition Wizard lukt het niet om de partitie evt uit te breiden. Iemand suggesties?
Ik heb het idee dat je bij die 40mb partitie moet zijn?

Die 100mb partitie bij mij heeft er bij staan 'system active primary partition'
Die 500mb partitie van jou begint al met efi?

En je hebt windows 7 of 8?

Ik heb hier 4 systemen nagekeken en ik heb er niet 1 bij die begint met 'efi' of die 500mb is.

En je moet minimaal 50mb vrij hebben daar.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Heb het volgende waar ik tegen aan loop en me niet gelukt is op te lossen :
Als ik via de Edge-browser Outlook open, vervolgens een mail open met een pdf bijlage en kies voor show online dan word deze netjes weergegeven zoals ik gewend ben.
Kies ik dan echter voor Print dan verdomd hij het om de pdf uit te printen, enigste optie is om de file op te slaan.
Dan moet ik dus eerst de file opslaan, map openen, en dan kan ik de file pas uitprinten.
Ik vermoed dat zodra ik op print druk, de file word geprint naar pdf ipv de file naar mijn printer te sturen.
In Chrome of Internet Explorer evenals vanuit de Windows 10 mail werkt de print button echter wel gewoon zoals ik het graag zou willen, document word dan netjes afgedrukt.
Mis ik ergens een optie in Edge om print to pdf uit te schakelen ?
Heb alle virtuele printers al verwijderd van het systeem zodat enkel mijn Epson over is gebleven.
Of is dit echt gewoon een 'foutje' in Edge ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
prutser001 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:35:
[...]

Ik heb het idee dat je bij die 40mb partitie moet zijn?

Die 100mb partitie bij mij heeft er bij staan 'system active primary partition'
Die 500mb partitie van jou begint al met efi?

En je hebt windows 7 of 8?

Ik heb hier 4 systemen nagekeken en ik heb er niet 1 bij die begint met 'efi' of die 500mb is.

En je moet minimaal 50mb vrij hebben daar.
Dit zijn de enige partities die ik heb. Bij die van 40mb kan ik ook niets doen. Ik heb Windows 8.1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bZ5DKG2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

justifire schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:09:
Heb het volgende waar ik tegen aan loop en me niet gelukt is op te lossen :
Als ik via de Edge-browser Outlook open, vervolgens een mail open met een pdf bijlage en kies voor show online dan word deze netjes weergegeven zoals ik gewend ben.
Kies ik dan echter voor Print dan verdomd hij het om de pdf uit te printen, enigste optie is om de file op te slaan.
Dan moet ik dus eerst de file opslaan, map openen, en dan kan ik de file pas uitprinten.
Ik vermoed dat zodra ik op print druk, de file word geprint naar pdf ipv de file naar mijn printer te sturen.
In Chrome of Internet Explorer evenals vanuit de Windows 10 mail werkt de print button echter wel gewoon zoals ik het graag zou willen, document word dan netjes afgedrukt.
Mis ik ergens een optie in Edge om print to pdf uit te schakelen ?
Heb alle virtuele printers al verwijderd van het systeem zodat enkel mijn Epson over is gebleven.
Of is dit echt gewoon een 'foutje' in Edge ?
Dat zelfde "foutje" zit er al in sinds de introductie van Windows 8 waarbij de "Reader Metro App" aangeroepen wordt om Pdf's weer te geven vanuit een Third Party mail applicatie óf Webbrowser.

Installeren van Adobe Acrobat Reader lost het op, echter sinds Adobe met versie 12 gekomen is laat dat ding zich niet gemakkelijk meer installeren.

Issue lijkt overigens te zitten in een DCOM rechten setting, maar ik heb er eigenlijk al een paar jaar niet meer naar gekeken omdat er een "Work-Around" beschikbaar is. Misschien dat ik er binnenkort weer een naar ga kijken.... De Work Around is niet echt veilig meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 02-08-2015 14:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

poppyzbrite schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:13:
[...]

Dit zijn de enige partities die ik heb. Bij die van 40mb kan ik ook niets doen. Ik heb Windows 8.1

[afbeelding]
Ja lastig, het lijkt er op dat jij dus een OEM installatie hebt die standaard op je pc/laptop zat.

Een echt simpele oplossing kan ik zo niet verzinnen voor jou situatie.

Er zijn wel manieren om dit te omzeilen maar die zullen misschien wat irritant/lastig zijn.
En ik denk dat als je met Diskpart gaat zitten knutselen het helemaal niet meer werkt zo.

Wat ik zou doen is het volgende:
Backup maken
Je key uitlezen van je bios.
Windows 8 media creation tool downloaden en Win8 installatie stikje maken met de juiste versie.
ALLE partities verwijderen tijdens installatie en vers beginnen (Ook recovery).
En installeren.
Daarna is het eigenlijk simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
Goed, mijn excuses als 'de' oplossing al ergens vermeld staat (in de eerste 15 en laatste 2 pagina's in ieder geval nog niet..)

Ik heb sinds gistermiddag +-25 pogingen gedaan om mijn engelse win8.1pro naar win10 up-gegrade te krijgen, met verschillende errors tot gevolg..
De eerste was nog vrij logisch, en heb ik inmiddels opgelost (niet genoeg ruimte vrij op C:\),
maar nu produceert windows update steeds verschillende foutcodes (tot nog toe: 1x C190020E, 9x 80070003, 4x 80240054, en 3x 80200056), en via de mediacreation-tool blijf ik steken op de befaamde "Something Happened" .. heeft iemand nog ideën?

Noemenswaardige feitjes:
- Huidige installatie is zonder MS-account
- Softwaredistribution map is al leeg gegooid
- $Windows.~BT en die andere variant al eens weggegooid
- (ook als ik ze niet weggooi, gaat ie doodleuk opnieuw downloaden trouwens? de ene keer wel full speed, de andere met ~2mbit, dus dat is ook vette pret)
- WindowsUpdateDiagnostic.diagcab al uitgevoerd om de 80070003 te fixen, maar die komt dus gewoon terug
- Region formaat al naar Standaard US gezet (ik heb normaal een aangepaste versie daarvan, met euro's, de punten en komma's veranderd en de tijd in 24h-modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

User321 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:36:
Goed, mijn excuses als 'de' oplossing al ergens vermeld staat (in de eerste 15 en laatste 2 pagina's in ieder geval nog niet..)

Ik heb sinds gistermiddag +-25 pogingen gedaan om mijn engelse win8.1pro naar win10 up-gegrade te krijgen, met verschillende errors tot gevolg..
De eerste was nog vrij logisch, en heb ik inmiddels opgelost (niet genoeg ruimte vrij op C:\),
maar nu produceert windows update steeds verschillende foutcodes (tot nog toe: 1x C190020E, 9x 80070003, 4x 80240054, en 3x 80200056), en via de mediacreation-tool blijf ik steken op de befaamde "Something Happened" .. heeft iemand nog ideën?

Noemenswaardige feitjes:
- Huidige installatie is zonder MS-account
- Softwaredistribution map is al leeg gegooid
- $Windows.~BT en die andere variant al eens weggegooid
- (ook als ik ze niet weggooi, gaat ie doodleuk opnieuw downloaden trouwens? de ene keer wel full speed, de andere met ~2mbit, dus dat is ook vette pret)
- WindowsUpdateDiagnostic.diagcab al uitgevoerd om de 80070003 te fixen, maar die komt dus gewoon terug
- Region formaat al naar Standaard US gezet (ik heb normaal een aangepaste versie daarvan, met euro's, de punten en komma's veranderd en de tijd in 24h-modus)
Misschien krijg je wat gedetailleerdere gegevens in het logboek? Wellicht krijg je dan wat meer info, waardoor daarna kan worden geupgrade? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:08
justifire schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 01:01:
[...]

Blader wat paginas terug.
Heb daar eergisteren de oplossing voor gepost (in mijn geval mbt Geforce Go 7300)
Succes !
Het probleem is niet dat de drivers niet ondersteunt worden. Het is nog een redelijk goed ondersteunt laptopje wat ik heb hoor. Core i7 2630QM met intel 3000 graphics en een nVidia GT555M.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat nVidia Optimus niet goed werkt. Met andere woorden, windows ziet niet dat er 2 actieve videokaarten in mijn laptop zitten. Hij schakelt alleen de onboard VGA in voor alles, daar waar optimus bedoelt is om grafische hongere toepassingen de nVidia kaart inschakelt.

Waar ik vooral tegen aan loop is dat de HDMI output niet werkt. Normaal gesproken schakelt automatisch de nVidia kaart in zodra ik een kabel aansloot op de HDMI aansluiting in Win 7.

Ik krijg de drivers niet zo geïnstalleerd dat beide kaarten goed functioneren.

P.S. Wazige tekst in win 10 heb ik ook.. maar kwam er achter dat dit komt door de DPI instellingen van win 10. Zie: http://www.tenforums.com/...ion/7423-blurry-text.html
en voor de oplossing: http://forums.mydigitalli...PI-Win8DpiScaling-problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 15:43
Dacht even lekker fris te beginnen met een reset, maar bij de eerste herstart krijg ik een BSOD met "inaccessible boot device"... Heeft iemand hier al een oplossing voor? Het probleem kan ik vinden op het internet, een duidelijke oplossing echter niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Heb hier een mooie _na_ de upgrade (2 dagen draaiend gehad).

2 laptops geupgrade en een pc, allemaal prima draaiend tot vandaag. 1 laptop besluit constant een melding te geven en verder werken kan eigenlijk niet.

"Kritieke fout"
"Startmenu en cortana werken niet. De volgende keer dat u zich aanmeldt zal worden geprobeerd dit te herstellen."

Via google een aantal mogelijke oplossingen gevonden:
- Powershell in administratormode runnen en een commando runnen waar voor alle users alle apps opnieuw geregistreerd wordt. Werkt helaas niet voor mij.
- Een nieuw profiel aanmaken en daarop inloggen. Ook niet :/
- Een nieuw profiel aanmaken zonder adminrechten. Helaas...

Verder kwam dit probleem blijkbaar al voor bij de vroegere builds en die verwijzen weer naar een systeemherstel, maar op de laptop stond dit blijkbaar niet standaard geactiveerd met als resultaat: geen systeemherstel mogelijk.

Laatste waar ik aan denk is maar een complete herstel doen, maar misschien hebben jullie nog tips/ideeën/oplossingen :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

IseT schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:41:
[...]

Het probleem is niet dat de drivers niet ondersteunt worden. Het is nog een redelijk goed ondersteunt laptopje wat ik heb hoor. Core i7 2630QM met intel 3000 graphics en een nVidia GT555M.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat nVidia Optimus niet goed werkt. Met andere woorden, windows ziet niet dat er 2 actieve videokaarten in mijn laptop zitten. Hij schakelt alleen de onboard VGA in voor alles, daar waar optimus bedoelt is om grafische hongere toepassingen de nVidia kaart inschakelt.

Waar ik vooral tegen aan loop is dat de HDMI output niet werkt. Normaal gesproken schakelt automatisch de nVidia kaart in zodra ik een kabel aansloot op de HDMI aansluiting in Win 7.

Ik krijg de drivers niet zo geïnstalleerd dat beide kaarten goed functioneren.

P.S. Wazige tekst in win 10 heb ik ook.. maar kwam er achter dat dit komt door de DPI instellingen van win 10. Zie: http://www.tenforums.com/...ion/7423-blurry-text.html
en voor de oplossing: http://forums.mydigitalli...PI-Win8DpiScaling-problem
Het is simpel zowel Optimus als Powerplay (Nvidia/AMD+intel/APU) werken niet zonder drivers van de fabrikant van je laptop. Een collega van me heeft een Clevo(BTO) en daar is het gewoon niet mogelijk een driver update voor te doen zonder dat te slopen. Zodra er een driver update gedaan is werkt alleen de intel chip nog.

Ten 2de (in mijn ervaring dan) zie je nooit de 2de grafische kaart, deze zit ergens weg gestopt.

En het kan ook te maken hebben met je 'power' instellingen, het staat me bij dat in sommige gevallen je power profiel op 'max' moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen? Ik krijg een foutcode: code 80240020

Ik word er echt gek van ik wwiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllll windows 10. Ik ben nu al een paar dagen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:23:

Ik word er echt gek van ik wwiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllll windows 10. Ik ben nu al een paar dagen bezig.
http://www.ibtimes.co.uk/...s-10-free-upgrade-1513456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:23:

Heb je de oplossingen al geprobeerd die je kunt vinden als je op die code zoekt in dit topic? ;)

edit: En de w, i en l toetsen blijven hangen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 02-08-2015 15:28 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 19:07
Chat 'hulp' van Microsoft is echt tragisch, krijg continu de vraag of ik wel geüpgraded heb via de taakbalk of via Windows Update. Nee, want dan kan ik apps niet behouden. Ja maar... ;(
'Hoe heeft u Windows 10 gekocht?' Eeuh niet, iets met upgrade enzo :')
Mijn hoop was dat het allemaal iets beter gesteld zou zijn anno 2015, blijkbaar overschat ik het weer.

[ Voor 11% gewijzigd door A4553 op 02-08-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:25:
[...]

Heb je de oplossingen al geprobeerd die je kunt vinden als je op die code zoekt in dit topic? ;)

edit: En de w, i en l toetsen blijven hangen :+
Ja sorry.

Ik heb dat al eens ge probeert maar ik zie nu dat je ook in de map windows bt alles moet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:27
Even een vraagje, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb thuis eerst schoon 8.1 geinstalleerd en daarna de upgrade uitgevoerd en gekozen voor de optie zonder behoud van bestanden, apps,instellinge etc. Dan is het goed toch? Want er staat overal dat je voor een clean install eerst geupgrade moet hebben. Met een clean install bedoelen ze booten vanaf USB/DVD toch? Hij geeft met het scriptje de key TY4CG, bij het googlen geeft hij dat er meer mensen zijn met die key, of boeit dat niet omdat het hardware gebonden is? Ik hoop zo dat ik niet alles opnieuw hoef te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

User321 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:36:

.- WindowsUpdateDiagnostic.diagcab al uitgevoerd om de 80070003 te fixen, maar die komt dus gewoon terug
Die fout kreeg ik ook iedere keer bij mijn laptop.. alleen die trouwens.
Wat ik dus uiteindelijk maar gedaan heb:

Recovery, dwz terug naar origineel zo als de laptop geleverd is met win 8.1 in mijn geval.
(MSI recovery software via USB)
vervolgens ff gechecked of die geactiveerd was, en dat was het. Toen maar via de al aanwezige ISO/USB optie de upgrade naar win 10 kunnen doen zonder problemen. en ook netjes binnen 5 minuten geactiveerd
Alleen was ik dan wel alles aan programma's kwijt.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier op mijn Medion Erazer laptop geen enkel probleem met Optimus. Beide videokaarten zijn via Windows 10 zelf voorzien van de laatste drivers en als ik het Nvidia Control Panel bekijk, worden mijn games gewoon gekoppeld aan de NVidia.

Ik moest alleen zelf de drivers installeren voor de Netwerkkaart (Killer E2200, Realtek cardreader (de door Windows aangeleverde versie zag wel de SD Card, maar kon er niets mee) en de HDMI aufdio van de Intel GPU). Wat dat betreft ben ik positief verrast.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:48:
Even een vraagje, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb thuis eerst schoon 8.1 geinstalleerd en daarna de upgrade uitgevoerd en gekozen voor de optie zonder behoud van bestanden, apps,instellinge etc. Dan is het goed toch? Want er staat overal dat je voor een clean install eerst geupgrade moet hebben. Met een clean install bedoelen ze booten vanaf USB/DVD toch? Hij geeft met het scriptje de key TY4CG, bij het googlen geeft hij dat er meer mensen zijn met die key, of boeit dat niet omdat het hardware gebonden is? Ik hoop zo dat ik niet alles opnieuw hoef te installeren.
Boeit niet inderdaad.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik heb nu eerst 8.1 geinstalleerd en dan geupgrade binnen Windows, gekozen voor de optie zonder behoud van instellingen,apps. bestanden. Da's dus gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:40:
[...]

Ik heb nu eerst 8.1 geinstalleerd en dan geupgrade binnen Windows, gekozen voor de optie zonder behoud van instellingen,apps. bestanden. Da's dus gewoon goed?
Yep. Als er eventueel naar een product key gevraagd wordt kan je dit overslaan.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis_rsb schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:48:
Op zich zit het goed al zul je zelfs zonder behoud van bestanden etc. alsnog oude rommel op je systeemschijf hebben staan (zoals mappen die je ooit zelf hebt aangemaakt). Dus voor een echt 100% schoon systeem is een clean install na de upgrade het beste. Dat moet je dan wel pas doen als W10 geactiveerd is! En booten werkt idd het beste want dan kan je partitie verwijderen, formatteren, etc. En key boeit inderdaad niet, je moet zelfs tijdens de clean install de vraag om een key absoluut SKIPPEN anders kom je alsnog in de problemen! Je kan er echter voor kiezen, als je zo opziet tegen een herinstall, om de overbodige oude bestanden, als je die hebt, handmatig te verwijderen en met schijfopruiming (voor de systeembestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

Op zich zit het goed al zul je zelfs zonder behoud van bestanden etc. alsnog oude rommel op je systeemschijf hebben staan (zoals mappen die je ooit zelf hebt aangemaakt). Dus voor een echt 100% schoon systeem is een clean install na de upgrade het beste. Dat moet je dan wel pas doen als W10 geactiveerd is! En booten werkt idd het beste want dan kan je partitie verwijderen, formatteren, etc. En key boeit inderdaad niet, je moet zelfs tijdens de clean install de vraag om een key absoluut SKIPPEN anders kom je alsnog in de problemen! Je kan er echter voor kiezen, als je zo opziet tegen een herinstall, om de overbodige oude bestanden, als je die hebt, handmatig te verwijderen en met schijfopruiming (voor de systeembestanden).
Weetje, ik laat het nu lekker even zo, hij werkt helemaal super nu, ik wou alleen de bevestiging dat goed zit dat ik heb gekozen voor 'zonder behoud van alles'' en dat het niet uitmaakt dat de key die ik uit lees met het script is bekend is op google. Maar ik prefereer als ik hem een keer wil herinstalleren ook de methode van clean d.m.v booten, maar voor nu is het goed nu ik weet dat het met de licentie goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:08
prutser001 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:22:
[...]

Het is simpel zowel Optimus als Powerplay (Nvidia/AMD+intel/APU) werken niet zonder drivers van de fabrikant van je laptop. Een collega van me heeft een Clevo(BTO) en daar is het gewoon niet mogelijk een driver update voor te doen zonder dat te slopen. Zodra er een driver update gedaan is werkt alleen de intel chip nog.

Ten 2de (in mijn ervaring dan) zie je nooit de 2de grafische kaart, deze zit ergens weg gestopt.

En het kan ook te maken hebben met je 'power' instellingen, het staat me bij dat in sommige gevallen je power profiel op 'max' moet staan.
In Windows 7 had ik er eerder ook problemen mee. Toen lukte het met de door asus vermelde intel drivers + de meest recente nVidia drivers. Enige waar ik rekening mee moest houden was de intel drivers nooit updaten. nVidia drivers konden zonder problemen geupdate worden.

Dit was zo'n 1,5 jaar geleden. Was dit hele euvel vergeten gisteren. Kwam er later achter dat dit allemaal destijds speelde nadat mijn HDMI niet meer werkte na de upgrade tot win 10. Ik dacht dat windows update alles in orde had geïnstalleerd.
MegaTronics schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:07:
Hier op mijn Medion Erazer laptop geen enkel probleem met Optimus. Beide videokaarten zijn via Windows 10 zelf voorzien van de laatste drivers en als ik het Nvidia Control Panel bekijk, worden mijn games gewoon gekoppeld aan de NVidia.

Ik moest alleen zelf de drivers installeren voor de Netwerkkaart (Killer E2200, Realtek cardreader (de door Windows aangeleverde versie zag wel de SD Card, maar kon er niets mee) en de HDMI aufdio van de Intel GPU). Wat dat betreft ben ik positief verrast.
Windows update installeerde de drivers ook zonder problemen. Alleen het nVidia control panel is erg beperkt wat betreft instellingen. Alleen het kopje 3d settings staat erin. Ik kan wel per applicatie aangeven welke grafische kaart ingezet moet worden.

Dit houd echter in dat ik het voor alles moet in gaan stellen.. met andere woorden ik moet alles voorkauwen aan mijn systeem wanneer de nVidia kaart "aan" gezet moet worden. Dit betekend echter ook dat als ik een HDMI kabel aansluit hij te dom is om de kaart aan te zetten, en als de kaart niet aangezet wordt door de kabel kan ik onder geen mogelijkheid vertellen dat het 2e beeldscherm aangestuurd moet worden door de nVidia kaart omdat hij simpelweg het beeldscherm geeneens ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

IseT schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:13:

Windows update installeerde de drivers ook zonder problemen. Alleen het nVidia control panel is erg beperkt wat betreft instellingen. Alleen het kopje 3d settings staat erin. Ik kan wel per applicatie aangeven welke grafische kaart ingezet moet worden.

Dit houd echter in dat ik het voor alles moet in gaan stellen.. met andere woorden ik moet alles voorkauwen aan mijn systeem wanneer de nVidia kaart "aan" gezet moet worden. Dit betekend echter ook dat als ik een HDMI kabel aansluit hij te dom is om de kaart aan te zetten, en als de kaart niet aangezet wordt door de kabel kan ik onder geen mogelijkheid vertellen dat het 2e beeldscherm aangestuurd moet worden door de nVidia kaart omdat hij simpelweg het beeldscherm geeneens ziet...
Bij mij zette die bij alle games die ik installeerde meteen de videokaart in op Nvidia bij de executable. De rest draait gewoon op de Intel.

Misschien nog een kinderziekte en is het binnenkort opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 02-08-2015 17:32 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

wimmel_1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Dat zelfde "foutje" zit er al in sinds de introductie van Windows 8 waarbij de "Reader Metro App" aangeroepen wordt om Pdf's weer te geven vanuit een Third Party mail applicatie óf Webbrowser.

Installeren van Adobe Acrobat Reader lost het op, echter sinds Adobe met versie 12 gekomen is laat dat ding zich niet gemakkelijk meer installeren.

Issue lijkt overigens te zitten in een DCOM rechten setting, maar ik heb er eigenlijk al een paar jaar niet meer naar gekeken omdat er een "Work-Around" beschikbaar is. Misschien dat ik er binnenkort weer een naar ga kijken.... De Work Around is niet echt veilig meer.
Hmm ok.
Had Adobe al geinstalleerd, dat lost hier dus ook niets op.
Terwijl het in in Chrome, IE etc... wel prima functioneerd.
Jammer want dat Edge bevalt me voor de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
prutser001 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:31:
[...]

Ja lastig, het lijkt er op dat jij dus een OEM installatie hebt die standaard op je pc/laptop zat.

Een echt simpele oplossing kan ik zo niet verzinnen voor jou situatie.

Er zijn wel manieren om dit te omzeilen maar die zullen misschien wat irritant/lastig zijn.
En ik denk dat als je met Diskpart gaat zitten knutselen het helemaal niet meer werkt zo.

Wat ik zou doen is het volgende:
Backup maken
Je key uitlezen van je bios.
Windows 8 media creation tool downloaden en Win8 installatie stikje maken met de juiste versie.
ALLE partities verwijderen tijdens installatie en vers beginnen (Ook recovery).
En installeren.
Daarna is het eigenlijk simpel.
Via Schijfbeheer kan je de partities niet verkleinen of vergroten, noch een drive-letter toewijzen.
Procedure staat hier :
http://www.zdnet.be/tips/...-update-vandaag-forceren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Toch knap .. een fris geinstalleerde en geactiveerde win7 .. en alleen maar "something happend" (on the way to heaven or is it hell) krijgen. Schiet niet bepaald op zo, zeker niet als het een known issue is .. zonder bekende oorzaak en zonder bekende remedie. Ja probeer het nog een keer .. na keer 5 begint de moedstoestand toch danig te dalen.

[ Voor 34% gewijzigd door gekkie op 02-08-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mrk87 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Ook ik zit hier op te wachten. krijg de preview versie ook niet werkend.
ADK is er inmiddels: ADK

RSAT kan ik nog niet vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

hvgsel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:47:
[...]

Via Schijfbeheer kan je de partities niet verkleinen of vergroten, noch een drive-letter toewijzen.
Procedure staat hier :
http://www.zdnet.be/tips/...-update-vandaag-forceren/
Ik kreeg iets vergelijkbaars en hoefde alleen maar ruimte te maken, bij mij is die partitie maar 100mb (50mb nodig) waarom ze bij sommige mensen zoveel groter zijn is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
prutser001 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:56:
[...]

Ik kreeg iets vergelijkbaars en hoefde alleen maar ruimte te maken, bij mij is die partitie maar 100mb (50mb nodig) waarom ze bij sommige mensen zoveel groter zijn is me een raadsel.
Nog een oplossing :
https://www.reddit.com/r/...eserved_partition/ctlssxi
Partitie is maar 40GB en dat lijkt me echt te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
poppyzbrite schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 14:13:
[...]

[afbeelding]
Zie een paar posts terug voor oplossingen.
Volg ze secuur, anders heb je helemaal niks meer!

[ Voor 7% gewijzigd door hvgsel op 02-08-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 12:14
Ondanks alle negatieve berichten/issues hierbij eens een positieve bijdrage.

Vandaag op een oud Windows 7 SP1 testsysteem - C2D E6750*4GB*HD 4870 - de W10 upgrade met alle files behouden ook gedaan en geen enkel probleem gehad.
Windows 7 had amper SP1 en geen verdere updates dus de W10 setup geforceerd met de media creation tool en dik anderhalf uur later werkte Windows 10 en direct geactiveerd.

Het enigste wat nog niet werkt is het control center van m'n AMD drivers maar daar zal nog wel een update voor komen veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
GiLeX schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:53:
[...]

Die fout kreeg ik ook iedere keer bij mijn laptop.. alleen die trouwens.
Wat ik dus uiteindelijk maar gedaan heb:

Recovery, dwz terug naar origineel zo als de laptop geleverd is met win 8.1 in mijn geval.
(MSI recovery software via USB)
vervolgens ff gechecked of die geactiveerd was, en dat was het. Toen maar via de al aanwezige ISO/USB optie de upgrade naar win 10 kunnen doen zonder problemen. en ook netjes binnen 5 minuten geactiveerd
Alleen was ik dan wel alles aan programma's kwijt.
Uiteindelijk ook maar hiervoor gekozen (Win8.1 opnieuw geinstalleerd, daarna ging update wel vlekkeloos)
Ik zal wel nooit weten wat nou precies het probleem was, maar ik kan iig weer verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb 2 laptops np535u3c-a03nl en een K02nl

ik heb geprobeerd ze naar Windows 10 te upgraden. dat lukt prima.
maar als het klaar iskrijg ikhelemaal geen netwerk adapters meer te zien.
terwijl het apparaat beheer zegt dat alles goed geïnstalleerd is.
heeft iemand dit probleem ook?
Ik kan niks aansluiten en wifi herkent ook geen netwerken.
LAN, Wlan, Bluetooth, VPN adapter worden allemaal niet zichtbaar. :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:04:
[...]

Even paar paginas terug bladeren, daar heb ik stap voor stap beschreven hoe je dit op kan lossen.
Gaat over een geforce go 7300 maar werkt uiteraard ook voor andere oude videoprocessors.
Dank u. Alleen de link om die oudere versie te downloaden is niet meer geldig. Ik kan hem zo even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:55:
[...]

Dank u. Alleen de link om die oudere versie te downloaden is niet meer geldig. Ik kan hem zo even niet vinden.
Hier werken ze gewoon :?
Even naar beneden scrollen en op [ I Agree ] klikken dan zouden ze vanzelf moeten downloaden.
186.91 64-bit
186.91 32-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:41
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:41:
Hallo,

Ik heb 2 laptops np535u3c-a03nl en een K02nl

ik heb geprobeerd ze naar Windows 10 te upgraden. dat lukt prima.
maar als het klaar iskrijg ikhelemaal geen netwerk adapters meer te zien.
terwijl het apparaat beheer zegt dat alles goed geïnstalleerd is.
heeft iemand dit probleem ook?
Ik kan niks aansluiten en wifi herkent ook geen netwerken.
LAN, Wlan, Bluetooth, VPN adapter worden allemaal niet zichtbaar. :( :( :( :( :(
Ik had problemen in die zin door Bitdefender. Blijkt dat er een aparte losse update voor Bitdefender is.

misschien ligt het probleem bij jou ook bij een third party security suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Arnovdh schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:17:
Ik had een installatie uitdaging wat betreft de upgrade naar Windows 10 pro vanaf Windows 7 pro. Hier volgt een tip voor een ieder die er wat aan heeft. Ik heb de upgrade 3x gestart en geconstateerd dat hij bleef hangen op 76% van het totaal en 4% van het derde onderdeel. Een complete nacht laten draaien, maar ging echt niet verder.
Na diep nadenken en zoekwerk bleek het dat de upgrade bleef hangen op gedateerde logitech software voor een inmiddels redelijk antieke quickcam pro4000 die alleen omslachtig via een compatibilitymode geïnstalleerd was onder windows 7. Als ik die wilde deinstalleren, dan bleef de de-installatie hangen en moest ik de setup hard killen. Ik heb dit opgelost door de registry entry van de software verwijderen zodat het niet meer werd weergegeven in add/remove programs. Daarna nogmaals de upgrade gestart, en liep er vervolgens vrolijk doorheen.

Waar ik verder nog tegenaan liep is dat er geen fatsoenlijke drivers zijn voor mijn Creative X-fi XtremeMusic. Windows installeert de kaart wel, maar vervolgens is er letterlijk 0,0 aan geluid uit de speakertjes waar te nemen. Creative heeft besloten om pas drivers te gaan ontwikkelen maanden nadat Windows 10 gelanceerd is. Voor mijn kaartje dus pas in oktober. Beetje jammer van Creative.
Ik ben nu noodgedwongen overgestapt op mijn on-board chipje. Als iemand nog een relatief deftige geluidskaart weet waarvoor nu al goede Windows 10 drivers beschikbaar zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag! (budget max 100 euro)

als ik iemand hiermee heb kunnen helpen, graag gedaan.

Gr. Arno
Wat betreft de Creative kaart, daar liep ik ook tegenaan, de kaart is wel zichtbaar in appraatbeheer, en ook keurig een volume icon in de tray..

Oplossing hiervoor was de computer in sleep zetten, vervolgens waken, het geluid doet het nu weer.
Om dit permanent te maken moet je gelijk na het waken de pc rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel appart ik krijg het maar niet voor elkaar. Telkens fout code: 80240020

Dit allemaal al geprobeert: http://www.ibtimes.co.uk/...s-10-free-upgrade-1513456

Iemand nog andere tips?

Of moet ik gewoon wachten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Excuses als dit in het topic al is langs geweest maar ik kon het niet vinden.

Ik zou graag een clean install doen van Windows 10, maar op een nieuwe SSD welke ik dan wil dual booten met mijn huidige Windows 7 installatie. Reden is simpelweg dat ik graag de nieuwe Windows wil gebruiken maar ik de pc ook nodig heb voor werk en andere belangrijke dingen en ik mijn huidige installatie dus als 'backup' wil houden (in ieder geval tijdelijk) zodat ik gemakkelijk terug kan als iets niet goed werkt.

Maar het klinkt alsof je alleen je huidige Win7 kan upgraden en dat dit hardware gebonden is; oftewel het is niet mogelijk om Win10 op een nieuwe SSD te zetten en tegelijkertijd ook Win7 op de oude SSD te laten staan?

Ik zou natuurlijk Win7 op de nieuwe SSD kunnen zetten en dan upgraden maar ik neem aan dat ik dan in de problemen kom als ik ze beide ga gebruiken (zelfde licentie op verschillende hardware)?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 17:19

Wish

ingwell

Ehm. Vandaag de Windows 10 upgrade gedaan op mijn systeem. Die is net klaar :). Zo te zien werkt alles, behalve dat ik 2 schijfstations kwijt ben. Ik mis 1 harde schijf met twee partities....

Met diskmanager zie ik ze ook niet. Het zou wel heel toevallig zijn als net vandaag de kabeltjes los wieberen terwijl ik bijna niet aanwezig ben geweest. Ik zie het probleem ook niet terugkomen in Google.

De grap is dat mijn Raid 0 array probleemloos is meegekomen. Daar had ik dan nog wel driver issues verwacht. Ik weet even niet waar ik het moet zoeken....

-edit-
Inmiddels de reden gevonden, maar dat is geen reden voor vreugde. De harde schijf is van MBR naar GPT Protective Partition ge-eh-migreerd. Het ziet er naar uit dat ik alles eraf moet gooien om de schijf uberhaupt weer te kunnen gebruiken. Kak.

[ Voor 18% gewijzigd door Wish op 02-08-2015 21:01 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NickThissen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:01:
Excuses als dit in het topic al is langs geweest maar ik kon het niet vinden.

Ik zou graag een clean install doen van Windows 10, maar op een nieuwe SSD welke ik dan wil dual booten met mijn huidige Windows 7 installatie. Reden is simpelweg dat ik graag de nieuwe Windows wil gebruiken maar ik de pc ook nodig heb voor werk en andere belangrijke dingen en ik mijn huidige installatie dus als 'backup' wil houden (in ieder geval tijdelijk) zodat ik gemakkelijk terug kan als iets niet goed werkt.

Maar het klinkt alsof je alleen je huidige Win7 kan upgraden en dat dit hardware gebonden is; oftewel het is niet mogelijk om Win10 op een nieuwe SSD te zetten en tegelijkertijd ook Win7 op de oude SSD te laten staan?

Ik zou natuurlijk Win7 op de nieuwe SSD kunnen zetten en dan upgraden maar ik neem aan dat ik dan in de problemen kom als ik ze beide ga gebruiken (zelfde licentie op verschillende hardware)?
Wat jij nú eigenlijk wil is dat het "Insider Program" gewoon dóór blijft gaan zoals 't er was tijdens de Beta tests?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Installatie afgerond maar krijg mijn VPN niet goed werkende. Ik wil namelijk naar de "properties" van de Internet Protocal v4. Maar dat schermpje verschijnt nooit (!). Reboot hielp niet. Iemand een idee? Bij de normale ethernet adapter komt het schermpje wel.

edit: https://social.technet.mi...rum=WinPreview2014General
Set-VpnConnection -Name "Bugatti" -SplitTunneling $True
Set-VpnConnection : The configuration cannot be applied to the local user VPN connection Bugatti. : The system could n
ot find the phone book entry for this connection.
At line:1 char:1
+ Set-VpnConnection -Name "Bugatti" -SplitTunneling $True
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : ObjectNotFound: (Bugatti:root/Microsoft/...S_VpnConnection) [Set-VpnConnection], CimExce
ption
+ FullyQualifiedErrorId : VPN 623,Set-VpnConnection
Helaas dit werkt dus ook niet. Is overigens wel wat ik wil, default remote gateway uitschakelen.

edit: Typfout in de VPN naam, hij accepteert het commando nu wel.

[ Voor 77% gewijzigd door sdk1985 op 02-08-2015 20:28 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
wimmel_1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:11:
[...]

Wat jij nú eigenlijk wil is dat het "Insider Program" gewoon dóór blijft gaan zoals 't er was tijdens de Beta tests?
Geen idee, ik heb daar niet aan meegedaan.

Ik wil gewoon win7 en win10 in dualboot tegelijk kunnen gebruiken op twee verschillende schijven, en als het even kan gratis. Mijn vraag is dus: kan dit gratis, of moet ik een aparte win10 licentie kopen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Laatst online: 16-09 12:45
Magic6399 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:14:
[...]

HIer ook dit probleem :'( Heb je er al een oplossing voor gevonden? Na wat zoekwerk ben ik er nog niet uit...
Nadat ik over gegaan was van Windows 7 naar 10 had ik het probleem dat hij m'n wachtwoord niet meer accepteerde, gelukkig had ik nog een 2e account zonder wachtwoord waar ik wel in kon.
Omdat ik niet van alles kwijt wou raken door het wachtwoord te resetten vanuit m'n 2e account ben ik weer terug gegaan naar Windows 7.
Eenmaal terug was er geen probleem met het wachtwoord meer (heel raar)
Maar, toen ik toch weer probeerde om te upgraden naar 10 (had het wachtwoord uit m'n account gehaald in Windows 7) kreeg ik ook "Setup niet correct gestart"
Na 2x proberen heb ik het toen geprobeerd met een USB Stick met Windows 10 erop, dit lijkt te werken.
(hij is nu bezig om te upgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
hvgsel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 18:04:
[...]

Zie een paar posts terug voor oplossingen.
Volg ze secuur, anders heb je helemaal niks meer!
Die site had ik inderdaad ook al eerder gevonden maar met MiniTool Partition Wizard kan ik ook geen extra ruimte creëren

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8PPiR18.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een tijdje kloten is het me eindelijk gelukt om windows 10 te installeren, had de hele tijd last van "er is iets gebeurd" fout, dacht toen van ik ga toch opnieuw installeren als ik windows ge-upgrade heb dus windows 8.1 opnieuw geinstalleerd kreeg meteen de optie om te upgraden en tada 40mins later was het geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

hvgsel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:58:
[...]

Nog een oplossing :
https://www.reddit.com/r/...eserved_partition/ctlssxi
Partitie is maar 40GB en dat lijkt me echt te klein.
Ik heb dit probleem niet, de partitie hoeft maar 100mb te zijn, of in ieder geval heb je maar 50mb vrije ruimte nodig. Ik draai nu al een tijdje win10 en het werkt voor zover goed.

Maar bedankt voor de tip, misschien dat iemand anders er iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

Geen idee, ik heb daar niet aan meegedaan.

Ik wil gewoon win7 en win10 in dualboot tegelijk kunnen gebruiken op twee verschillende schijven, en als het even kan gratis. Mijn vraag is dus: kan dit gratis, of moet ik een aparte win10 licentie kopen?
Dat kan, heb mijn bestaande W7 op nieuwe SSD gekloond en W10 update gedaan.
Die is geactiveerd en draait in dualboot met de originele W7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:39:
[...]

Dat kan, heb mijn bestaande W7 op nieuwe SSD gekloond en W10 update gedaan.
Die is geactiveerd en draait in dualboot met de originele W7
Maar als ik het goed begrijp draai je volgens windows nu dus 1 licentie op 2 computers (verschillende hardware). Dat gaat misschien een tijdje goed maar (in mijn ervaring) komen "ze" er vroeg of laat achter en is je licentie niet meer geldig (ten minste op een van de twee schijven).

Of werkt dat hier niet zo?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
poppyzbrite schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:46:
[...]

Die site had ik inderdaad ook al eerder gevonden maar met MiniTool Partition Wizard kan ik ook geen extra ruimte creëren

[afbeelding]
Begin in ieder geval de links die ik gegeven heb, eens goed door te lezen!!
Je moet een opvolgende partitie verkleinen aan de voorkant en dan heb je ruimte om de 40GB partitie te vergroten, niet de EFI partitie van 500MB, want dan kan je niets meer!
Echter nader bezien zal dat niet eenvoudig zijn. Je hebt een Recovery partitie van 2GB er achter staan namelijk. De ruimte za moeten komen van je C:schijf. Al met al een crappy OEM installatie.
Er zijn nog wel andere oplossingen, maar ik denk dat je niet super ervaren bent, toch?

Post nog even je Schijfbeheer overzicht wat meer uitgerekt.

Wellicht dat iemand anders nog suggesties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 13:43
NickThissen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:44:
[...]

Maar als ik het goed begrijp draai je volgens windows nu dus 1 licentie op 2 computers (verschillende hardware). Dat gaat misschien een tijdje goed maar (in mijn ervaring) komen "ze" er vroeg of laat achter en is je licentie niet meer geldig (ten minste op een van de twee schijven).

Voor zover ik weet is dat je een nieuwe W10 key krijgt toegewezen als je upgrade. De W7 en de W10 zullen niet hetzelfde zijn.

Ik zou proberen om W7 up te graden naar W10 met behoud van alle bestanden en daarna terug te gaan naar W7. Daarna een clean install doen op een partitie waar W10 op moet komen te staan.

Als je had geupgrade vanaf W8.1 naar W10 zou je daarna in instellingen wel terug kunnen gaan naar W8.1. Ik weet niet ofdat dat ook zo is als je vanaf W7 upgrade. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
AkkelDeFakkel schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:48:
[...]

Voor zover ik weet is dat je een nieuwe W10 key krijgt toegewezen als je upgrade. De W7 en de W10 zullen niet hetzelfde zijn.

Ik zou proberen om W7 up te graden naar W10 met behoud van alle bestanden en daarna terug te gaan naar W7. Daarna een clean install doen op een partitie waar W10 op moet komen te staan.

Als je had geupgrade vanaf W8.1 naar W10 zou je daarna in instellingen wel terug kunnen gaan naar W8.1. Ik weet niet ofdat dat ook zo is als je vanaf W7 upgrade. ;)
Hmm dat zou mooi zijn (hoewel ik dan liever een clean install van W7 doe en dan upgrade). Maar ik wacht toch graag of iemand het met iets meer zekerheid weet, niet dat ik straks beide kwijt ben :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
[...]

Nee hoor, daar komen "ze" niet achter.
Een tijdje geleden had mijn computer het begeven en omdat deze al 5 jaar oud was heb ik een NUC gekocht.
De licentie van de oude PC opnieuw gebruikt op de NUC (is legaal, want hij wordt maar op 1 PC gebruikt)
Alleen vond ik het zonde op de kapotte pc weg te gooien en kreeg toen via via een moederbord die hetzelfde was die al in de pc zat.
Na het overzetten van het moederbord had ik weer een werkende PC.
Beide PC's gebruiken nu dezelfde licentie, weet ik, mag officieel niet, mar het werkt wel.
En, beide pc's hebben nu ook een update naar Win10 gehad en zijn beide geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Goldwing1973 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:55:
[...]

Nee hoor, daar komen "ze" niet achter.
Een tijdje geleden had mijn computer het begeven en omdat deze al 5 jaar oud was heb ik een NUC gekocht.
De licentie van de oude PC opnieuw gebruikt op de NUC (is legaal, want hij wordt maar op 1 PC gebruikt)
Alleen vond ik het zonde op de kapotte pc weg te gooien en kreeg toen via via een moederbord die hetzelfde was die al in de pc zat.
Na het overzetten van het moederbord had ik weer een werkende PC.
Beide PC's gebruiken nu dezelfde licentie, weet ik, mag officieel niet, mar het werkt wel.
En, beide pc's hebben nu ook een update naar Win10 gehad en zijn beide geactiveerd.
Hoe lang is "een tijdje"? Want tenzij ik het me echt verkeerd herinner heb ik ook een keer zoiets geprobeerd, en iets van een maand of twee later zat ik ineens naar een "license invalid" scherm te kijken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
NickThissen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:56:
[...]

Hoe lang is "een tijdje"? Want tenzij ik het me echt verkeerd herinner heb ik ook een keer zoiets geprobeerd, en iets van een maand of twee later zat ik ineens naar een "license invalid" scherm te kijken.
Bijna een jaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zie het wel, mijn originele W7 installatie houd ik wel werkend, verdwijnt de W10 licentie draai ik vrolijk verder op 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Een jaar is wel lang ja.. misschien herinner ik het me dan toch verkeerd, of is het gewoon veranderd.
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:00:
[...]

Ik zie het wel, mijn originele W7 installatie houd ik wel werkend, verdwijnt de W10 licentie draai ik vrolijk verder op 7.
Dat is ook waar, ik wil alleen kijken of alles werkt, daar heb ik niet meer dan een weekje ofzo voor nodig en dan geloof ik het wel, daarna heb ik W7 niet meer nodig (of W10 als het niet werkt). Toch maar zo doen dan! Bedankt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Hoe kom ik achter mijn juiste product code

slmgr /dlv zegt dat 3V66T er in zit, maar met script van de FP zie ik die er helemaal niet tussen...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:01:

[...]

Dat is ook waar, ik wil alleen kijken of alles werkt, daar heb ik niet meer dan een weekje ofzo voor nodig en dan geloof ik het wel, daarna heb ik W7 niet meer nodig (of W10 als het niet werkt). Toch maar zo doen dan! Bedankt.
Ben voorlopig nog niet onder de indruk maar geef het een kans, paar dagen is te kort om te oordelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 13:43
SRich schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:01:
Hoe kom ik achter mijn juiste product code

slmgr /dlv zegt dat 3V66T er in zit, maar met script van de FP zie ik die er helemaal niet tussen...
Met http://www.majorgeeks.com/files/details/produkey.html

Waarom zou je het willen weten? Na de upgrade wordt je key gelockt met je PC/Laptop. Hij haalt de key online op bij MS die hoort bij jou PC/Laptop.
Pagina: 1 ... 33 ... 59 Laatste