Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:26:
[...]

Je kan gewoon je oude originele licentie weer gebruiken om je systeem weer te installeren.
_/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
ik heb mijn windows 8.1 geupgrade naar windows 10 een paar dagen terug en heb toch besloten om een clean install te doen

dit is nu gebeurd maar nu mijn vraag

welke licentie moet ik nu gebruiken die van 8.1 of windows 10 ( key kunnen krijgen via magical key finder)

het activeren lukt niet :/

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

ik kan niet meer met pin inloggen hij zegt pc os offline?! heb met ww ingelogt maar kan niet meer terug naar pin?! raar hoe wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
paranoia68 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:29:
ik kan niet meer met pin inloggen hij zegt pc os offline?! heb met ww ingelogt maar kan niet meer terug naar pin?! raar hoe wel?
Wat is je pin dan (en wat is je bank?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
pummetje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:29:
maar nu mijn vraag

welke licentie moet ik nu gebruiken die van 8.1 of windows 10 ( key kunnen krijgen via magical key finder)

het activeren lukt niet :/

bedankt
zou zeggen, lees topic eens door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:30:
[...]

Wat is je pin dan (en wat is je bank?)
Nee in win10 dat nieuwe inlogsysteem (ze zeggen wachtwoorden zijn ouderwets ?! :)
nu heb ik nieuwe pin werkte 1 maal en nu niet meer...
ps mijn bankpin = raad het nooit ....1234 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
2 vrijwel probleemloze upgrades gedaan. Enkel met m'n ASUS K72JR tegen de problemen aangelopen dat a) het backlight van mijn scherm uitviel (of dat leek te doen) en b) de Windows Store en andere aanmeldfuncties het niet deden. Het eerste bleek een hardwarematige eigenaardigheid van m'n laptop te zijn: blijkbaar houdt ie het ergens vast als met een shortkey (Fn-F5) het beeld wordt uitgezet maar pikt Windows dit pas sinds Windows 10 op. Het tweede bleek een vrij vaak voorkomend probleem te zijn met Internet-settings die kon worden opgelost met het terugbrengen naar de default van de Internet-settings. Ik ben niet ontevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Heeft iemand al nimi places geinstalleerd op win10 en bij mij werkt niet helemaal goed (edit god hihi) kan geen nieuwe folder maken...?!

[ Voor 6% gewijzigd door digidokter.net op 01-08-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:32:
[...]

zou zeggen, lees topic eens door...
het probleem is dus dat de key nu geblokkeerd is staat er
ik zal proberen 8.1 er weer op te zetten en dan te upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
pummetje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:43:
[...]

het probleem is dus dat de key nu geblokkeerd is staat er
ik zal proberen 8.1 er weer op te zetten en dan te upgraden
En ben er dan zeker van dat 8.1 ook is geactiveerd voordat je gaat upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
Kan ik zonder problemen de windows update map verwijderen? Hij neemt namelijk redelijk wat ruimte in beslag?

Het gaat om de map: $Windows.~BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
paranoia68 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:34:
Heeft iemand al nimi places geinstalleerd op win10 en bij mij werkt niet helemaal god kan geen nieuwe folder maken...?!
Als god al geen folder kan maken verwacht het dan maar niet van jezelf.
paranoia68 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:32:
[...]

Nee in win10 dat nieuwe inlogsysteem (ze zeggen wachtwoorden zijn ouderwets ?! :)
nu heb ik nieuwe pin werkte 1 maal en nu niet meer...
ps mijn bankpin = raad het nooit ....1234 :P
Ben jij dat :> nooit geld gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
easy install. Werkt als een speer.;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Jammer dat je bureaubladen niet kan opslaan en herstellen :( kan met mijn GPU software wel...:) of die ook in 10 werkt? moet nog blijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pasteis schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:56:
Kan ik zonder problemen de windows update map verwijderen? Hij neemt namelijk redelijk wat ruimte in beslag?

Het gaat om de map: $Windows.~BT
Via Disk Cleanup wordt dit geregeld, je kan daar kiezen voor "Clean up system files", als je dat kiest, krijg je de optie om de oude bestanden te verwijderen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

ik heb een bootable vhdwin7 dynamisch van 40gbyte. Kan ik die upgraden met win10 zo ja hoe?

edit antwoord gegoogled:
http://www.neowin.net/news/guide-how-to-install-windows-10-using-vhds
Tips welkom.. _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door digidokter.net op 01-08-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:25:
[...]

Via Disk Cleanup wordt dit geregeld, je kan daar kiezen voor "Clean up system files", als je dat kiest, krijg je de optie om de oude bestanden te verwijderen.
de map windows_ws blijft dan nog staan? Kan die veilig weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tennisbal schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:32:
[...]

de map windows_ws blijft dan nog staan? Kan die veilig weg?
Die is bij jou blijven bestaan? Hmm, bij mij was'ie wel gewoon weg.

Check even het formaat van de map, als dat rond de 300MB ligt kan'ie sowieso weg, indien dat niet zo is, heb ik geen idee eigenlijk :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyziggyzig
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik draai nu een illegale, niet-geactiveerde versie van Windows 7 Ultimate. Om maar eens naar de legaliteit over te stappen, heb ik nu netjes bij Microsoft Windows 10 Home gekocht. Wat is nu het beste om te doen? Kan ik mijn huidige 7-installatie upgraden, of is een clean install het verstandigst om problemen te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ziggyziggyzig schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:43:
Ik draai nu een illegale, niet-geactiveerde versie van Windows 7 Ultimate. Om maar eens naar de legaliteit over te stappen, heb ik nu netjes bij Microsoft Windows 10 Home gekocht. Wat is nu het beste om te doen? Kan ik mijn huidige 7-installatie upgraden, of is een clean install het verstandigst om problemen te voorkomen?
Als jij hem echt gekocht hebt zou ik persoonlijk gewoon een schone installatie doen, maar dat ben ik.
Je kan waarschijnlijk niet upgraden omdat je van Windows 7 Ultimate normaal naar Windows 10 Pro gaat (geen keuze voor gezien?) En aangezien je huidige installatie 'illegaal' is lijkt me dat de beste optie.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:34:
[...]

Die is bij jou blijven bestaan? Hmm, bij mij was'ie wel gewoon weg.

Check even het formaat van de map, als dat rond de 300MB ligt kan'ie sowieso weg, indien dat niet zo is, heb ik geen idee eigenlijk :X
hij is 3.1 gb? Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
ziggyziggyzig schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:43:
Wanneer je een upgrade uitvoert vanaf windows 7 ultimate kom je uit op windows 10 pro, en kan je deze dus niet activeren. Clean install doen dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyziggyzig
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:46:
[...]

Als jij hem echt gekocht hebt zou ik persoonlijk gewoon een schone installatie doen, maar dat ben ik.
Je kan waarschijnlijk niet upgraden omdat je van Windows 7 Ultimate normaal naar Windows 10 Pro gaat (geen keuze voor gezien?) En aangezien je huidige installatie 'illegaal' is lijkt me dat de beste optie.
Het upgradeicoon in de system tray krijg ik sowieso niet, dat heb ik al gezien. Met upgraden bedoelde ik het reguliere installatieprogramma van mijn gekochte WIndows 10 draaien en dan niet voor een clean install kiezen, maar voor een upgrade van de huidige installatie. Maar ik heb het ook nog niet uitgeprobeerd, dus geen idee of die optie bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

ziggyziggyzig schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:50:
[...]

Het upgradeicoon in de system tray krijg ik sowieso niet, dat heb ik al gezien. Met upgraden bedoelde ik het reguliere installatieprogramma van mijn gekochte WIndows 10 draaien en dan niet voor een clean install kiezen, maar voor een upgrade van de huidige installatie. Maar ik heb het ook nog niet uitgeprobeerd, dus geen idee of die optie bestaat.
Gewoon starten van DVD de boel leeg gooien en van een heerlijke verse schone installatie genieten en daarna 5 uur lang schelden dat je alle meuk weer moet installeren ;)

Nee maar zonder gekheid je geeft zelf al aan dat je huidige installatie niet legaal is/niet geactiveerd is, de keuze lijkt me makkelijk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:37
Gisteren de upgrade van een Acer Iconia W1-810 tablet eindelijk afgerond.

Deze tablet heeft met 8.1 geïnstalleerd maar 9 GB vrije ruimte, mede door de recovery partitie die ook als WIM boot werkt. Upgraden via Windows Update mislukt elke keer, omdat je onvoldoende schijfruimte hebt en er geen GUI langskomt om je daarover te informeren.

Dus, met de Media Creation Tool een stick gemaakt. Echter, dan heb je nog steeds te weinig schijfruimte. Dus nu een externe HDD aangesloten, daar een ISO op, en de ISO gemount in Windows 8.1. Eerste keer mislukte de installatie bij 60% (van het deel in Windows), de volgende poging liep goed door. Installatie duurde een goed uur met alles erop en eraan; alle hardware goed herkend.

Het leuke is dat de Windows 10 installatie de verborgen partitie met WIM boot verwijderd (let op, ook geen recovery van Acer meer!) maar dat je na de installatie van Windows 10 nu 15 GB ruimte over hebt i.p.v. de 9 GB voorheen (na schijfopruiming om oude installaties op te ruimen).

Het eerste uur is de tablet traag, maar daarna is de snelheid weer zoals voorheen in Windows 8.1, misschien ietsje sneller maar het is marginaal.

Attentiepunten:
- Gebruik een externe HDD met ten minste 10 GB vrije ruimte en mount vanaf daar de ISO
-- De installatie laat geen sporen achter op de externe HDD
- Zorg voor een volle batterij; externe HDD gebruikt ook stroom en je kunt niet tegelijk opladen

Best lastig zo'n tablet met beperkte ruimte upgraden; ik hoop dat anderen hier iets aan hebben.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Bij mij mislukt de upgrade vanaf 8.1 pro steeds met een nietszeggend popupje: Update is mislukt.
Geen info waarom of wat er misgaat verder, dus troubleshooten wordt dan lastig...

Nouja, dan maar niet. Graag of traag. ;)

Nu eerst maar 'ns al die tempfiles van mijn SSD afgooien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:28

fritske23

Echte naam Rob

fritske23 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Ok, ik ga nu een clean install doen, mocht het dan niet werken dan zal ik daar eens naar kijken.
Bedankt
Nog geen clean install gedaan GPT partitie probleem nog niet opgelost.
Maar de mousepad werkt ook nog niet. Kan hem bij muisinstellingen wel aanzetten.
Maar de linker en rechter touchknoppen werken niet. Dus kan niks aanklikken
Elan tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

XXX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:52:
[...]

Krijg dezelfde melding. Heb de update tool gebruikt.
Ik gebruik een Samsung SSD met de Magician software. Heb het idee dat daar misschien het probleem zit.?
Ik had hetzelfde probleem. Je moet de verborgen partitie groter maken. In sommige gevallen is deze 100MB, maar Win10 blijkt nét iets meer nodig te hebben. Ik heb 'm vergroot naar 200MB en Windows 10 is nu geinstalleerd.
Hier vond ik de oplossing hiervoor.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 06-03-2021 16:41 . Reden: Nick verwijderd op verzoek ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
Ik had een installatie uitdaging wat betreft de upgrade naar Windows 10 pro vanaf Windows 7 pro. Hier volgt een tip voor een ieder die er wat aan heeft. Ik heb de upgrade 3x gestart en geconstateerd dat hij bleef hangen op 76% van het totaal en 4% van het derde onderdeel. Een complete nacht laten draaien, maar ging echt niet verder.
Na diep nadenken en zoekwerk bleek het dat de upgrade bleef hangen op gedateerde logitech software voor een inmiddels redelijk antieke quickcam pro4000 die alleen omslachtig via een compatibilitymode geïnstalleerd was onder windows 7. Als ik die wilde deinstalleren, dan bleef de de-installatie hangen en moest ik de setup hard killen. Ik heb dit opgelost door de registry entry van de software verwijderen zodat het niet meer werd weergegeven in add/remove programs. Daarna nogmaals de upgrade gestart, en liep er vervolgens vrolijk doorheen.

Waar ik verder nog tegenaan liep is dat er geen fatsoenlijke drivers zijn voor mijn Creative X-fi XtremeMusic. Windows installeert de kaart wel, maar vervolgens is er letterlijk 0,0 aan geluid uit de speakertjes waar te nemen. Creative heeft besloten om pas drivers te gaan ontwikkelen maanden nadat Windows 10 gelanceerd is. Voor mijn kaartje dus pas in oktober. Beetje jammer van Creative.
Ik ben nu noodgedwongen overgestapt op mijn on-board chipje. Als iemand nog een relatief deftige geluidskaart weet waarvoor nu al goede Windows 10 drivers beschikbaar zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag! (budget max 100 euro)

als ik iemand hiermee heb kunnen helpen, graag gedaan.

Gr. Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Arnovdh schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:17:
Waar ik verder nog tegenaan liep is dat er geen fatsoenlijke drivers zijn voor mijn Creative X-fi XtremeMusic. Windows installeert de kaart wel, maar vervolgens is er letterlijk 0,0 aan geluid uit de speakertjes waar te nemen. Creative heeft besloten om pas drivers te gaan ontwikkelen maanden nadat Windows 10 gelanceerd is. Voor mijn kaartje dus pas in oktober. Beetje jammer van Creative.
Ik ben nu noodgedwongen overgestapt op mijn on-board chipje. Als iemand nog een relatief deftige geluidskaart weet waarvoor nu al goede Windows 10 drivers beschikbaar zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag! (budget max 100 euro)

als ik iemand hiermee heb kunnen helpen, graag gedaan.

Gr. Arno
Dit flikte ze ook toen XP en Vista uit kwamen, de halve wereld zat met Creative kaarten die onbruikbaar waren. Heb nog een zooitje in de kelder liggen, Audigy1/2 XFI en nog wat. Sindsdien nooit meer een Creative kaart gekocht.

Het zou me niets verbazen dat ze nu weer gewoon zeggen 'koop maar een nieuwe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

Dit flikte ze ook toen XP en Vista uit kwamen, de halve wereld zat met Creative kaarten die onbruikbaar waren. Heb nog een zooitje in de kelder liggen, Audigy1/2 XFI en nog wat. Sindsdien nooit meer een Creative kaart gekocht.

Het zou me niets verbazen dat ze nu weer gewoon zeggen 'koop maar een nieuwe'.
Niets nieuws onder de zon dus wat betreft dit bedrijf. Als er iemand wil weten wanneer er software voor zijn of haar Creative kaart beschikbaar komen voor Windows 10, hier is een lijstje.

http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=126331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Luckeh schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:16:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Je moet de verborgen partitie groter maken. In sommige gevallen is deze 100MB, maar Win10 blijkt nét iets meer nodig te hebben. Ik heb 'm vergroot naar 200MB en Windows 10 is nu geinstalleerd.
Hier vond ik de oplossing hiervoor.
Bedoel je dan ook beschikbare vrije ruimte of moet de partitie zelf minstens 200MB zijn.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19
Ik heb zo'n 15 pagina's gelezen in dit topic, maar misschien heb ik er overheen gelezen.

Ik heb m'n Windows 7 geupgrade naar 10. Als ik naar verkenner -> computer -> eigenschappen ga zie ik ook dat hij geactiveerd is.

Ik heb via het vbs scriptje wat hier meermalen is gepost de serial uit het registry gehaald en opgeschreven. Via Media Creation tool Win10 x64 Home gedownload (Win7 was Home Premium).

Bij het installeren zegt hij dat de serial niet geldig is (Dus niet bij het activeren, maar echt bij het installeren waar hij volgens mij alleen het algoritme van de serial controleert (?))

Nu las ik hier dat als je een clean install wilt (In TS en in reakties) je dit via het configuratiescherm moet doen. Maar ik doe het toch liever via clean usb install waarbij ik de partitie van windows formatteer.

Heb ik over een oplossing heengelezen? (Buiten de oplossing om dit via het configuratiescherm te doen)?
Of slaat iedereen die stap over en activeert na de installatie? (Dat heb ik ook als mogelijke oplossing gevonden) (Maar ik ben dan bang dat ik straks na installatie met een niet werkende windows zit)

[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 01-08-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
RedHat schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:29:
Ik heb zo'n 15 pagina's gelezen in dit topic, maar misschien heb ik er overheen gelezen.

Heb ik over een oplossing heengelezen? (Buiten de oplossing om dit via het configuratiescherm te doen)?
Het is ongelooflijk dat 1000x dezelfde vraag gesteld kan worden, nogmaals dan:

Het werkt niet meer met keys bij een upgrade.
Windows10 is, na activatie gekoppeld aan je apparaat.
Is win dus eenmaal gekoppeld aan je apparaat kan je windows ook opnieuw instaleren. Dat kan door een iso op je harde schijf, door een iso op een usb stick, wat je maar wil. Er komt dan wel een vraag voorbij met je Key, maar die moet je gewoon overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:35:
[...]

Is win dus eenmaal gekoppeld aan je apparaat kan je windows ook opnieuw instaleren. Dat kan door een iso op je harde schijf, door een iso op een usb stick, wat je maar wil. Er komt dan wel een vraag voorbij met je Key, maar die moet je gewoon overslaan.
Tijd om dit in de TS op te nemen dus. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Richub schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:37:
[...]

Tijd om dit in de TS op te nemen dus. :Y
Het staat er ook, maar voor een leek wellicht toch niet te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:35:
[...]

Ik had de 'oplossingen' wel gevonden maar ik kon in dit topic niet vinden of er een workaround was om de key toch in te voeren bij de setup.

Bedankt voor je bericht. Helemaal helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Krijg nou wat...?

Ik dacht: Nog een keer proberen om te upgraden, en dan nok ik er definitief mee.
Wat denk je? Nu werkt het ineens wel: Upgrade in progress. :)
/Fingers crossed.

Mocht er iets echt misgaan nu: Acronis image staat klaar. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Richub op 01-08-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snickers88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 19:45
Ik heb sinds kort de upgrade van 8.1 naar 10 gemaakt.

Sinds het moment dat dit gebeurd is staan de fans van de cpu en een ander continu te draaien. Waarbij het dus niet uit maakt wat de temperatuur is van de pc.

Zijn er meer mensen die hier van last hebben?
Hoe los ik het op? 8)7

Zie plaatje (als het mij lukt om deze goed weer te geven)
Afbeeldingslocatie: http://afbeelding.im/NVnS4il4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
Richub schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:45:
Krijg nou wat...?

Ik dacht: Nog een keer proberen om te upgraden, en dan nok ik er definitief mee.
Wat denk je? Nu werkt het ineens wel: Upgrade in progress. :)
/Fingers crossed.
Ja bij de w10 upgrade gewoon wachten op je icoon dan heb je zeker een goed verlopende instal.
Ze zullen nu voor je pc klaar zijn met de compatibiliteit op orde brengen. (als je het toch toevallig had geforceerd)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik had idd via de mediacreationtool geforceerd, maar de eerste 5x ging het mis. De 6de keer werkte het ineens wel.

Nouja, vage bedoening, maar whatever. Upgrade zit op 55% nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 10:11
Heeft er al iemand een oplossing tegen gekomen om een Windows 10 pc zonder wachtwoord toch via remote desktop over te nemen? Op mijn media pc staat er geen wachtwoord en neem ik normaal via remote desktop over (voor torrents en zo aan te zetten). Bij windows 7/8.1 kon je in het register een aanpassing aanbrengen. Dit kan je nog altijd doen maar na een paar seconden sluit de connectie. Als ik er als test een wachtwoord in zet, werkt remote desktop wel maar dat is uiteraard geen goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Horla schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:55:
Heeft er al iemand een oplossing tegen gekomen om een Windows 10 pc zonder wachtwoord toch via remote desktop over te nemen? Op mijn media pc staat er geen wachtwoord en neem ik normaal via remote desktop over (voor torrents en zo aan te zetten). Bij windows 7/8.1 kon je in het register een aanpassing aanbrengen. Dit kan je nog altijd doen maar na een paar seconden sluit de connectie. Als ik er als test een wachtwoord in zet, werkt remote desktop wel maar dat is uiteraard geen goede oplossing.
En wat als je een ww instelt maar die pc automatisch laat inloggen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
snickers88 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:47:

Hoe los ik het op? 8)7

Zie plaatje (als het mij lukt om deze goed weer te geven)
[afbeelding]
Driver updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Mooi alles aan de praat gekregen, met een frisse install. Eén vreemd probleem nog wel: bij het opstarten zit ik in een boot-loop tijdens (na) de POST. Als ik dan op F9 druk voor een opstartmenu, en dan kies voor Windows Boot Manager, dan start hij gewoon door zonder problemen.

Lijkt te zijn ontstaan doordat ik de nieuwe installatie heb uitgevoerd op een SSD, en de HDD (incl. installatie) er naast heb hangen (satakabels omgehangen ook). Het probleem blijft echter als ik de Windowspartitie op die schijf formateer. Mogelijk een MBR die over is gebleven?

Die (nu secundaire) schijf heeft ook wel erg veel recovery-partities valt me op:

- 1023MB Herstelpartitie (in orde) (zonder driveletter)
- 360 MB EFI systeempartitie (in orde) (zonder driveletter)
- 908GB partitie mét driveletter (mijn datapartitie)
- 450MB Herstelpartitie (in orde) (zonder driveletter)
- 21GB partitie genaamd "Recovery Image" met driveletter, waar inderdaad wat image-files staan.

Een beetje boel, maar welke ik nou zou kunnen verwijderen is me niet duidelijk. (Zal ik sowieso via een ander tooltje moeten doen.)

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Zo, Win10 draait.

Eerste indruk: Loopt soepel! Wel veel zwart in de GUI, maar dat komt later wel.

Nu eerst maar eens rondkijken en Win10 al doende testen... Keep you posted. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Alles goed ingelezen, uiteindelijk de mediacreation tool gebruikt (Samsung laptop laat de GetWindows button niet zien) en geïnstalleerd.

Installatie liep prima via de advanced opties totdat ik klaar was en ontdekte dat al mijn progs uit Program Files en Program Files (x386) gemoved zijn naar windows.old directory. Dat is btw dezelfde directory waar je allerlei tips voor tegenkomt om te deleten als je googlet op deze issue... dat wil je dus helemaal (nog) niet!

Nou ben ik begonnen met de belangrijkste dingen manueel terug te halen, maar iemand een idee of het sneller kan en/of dit wel de bedoeling was bij de installatie en er mogelijk iets fout is gegaan?

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/60us2q05x/2015_08_01_200610.png

Verder met het opzoeken van alle licenties en instellingen fixen want stel je voor dat ze die meenemen in een UPDATE (oke, Upgrade dan) :X

Auto-hide toolbar werkt ook nog niet.. noteer op post-it, ooh printer toevoegen, noteer, noteer, noteer. }:O

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Louise525 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:25:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan, maar bij mij was Windows 10 niet geactiveerd na de clean install. Sterker nog: ik kreeg een foutmelding. Is bij jou de clean install wel geactiveerd en zo ja, welke clean install methode heb je gebruikt? Ik heb het vanaf DVD-iso gedaan maar je kunt het ook doen vanuit een open Windows 10.

Gisteren ben ik de hele middag bezig geweest om opnieuw Windows 7 te herinstalleren (ca 240 updates en minstens 10x tussentijds herstarten)met de originele sleutel en te upgraden naar 10. Ik durf een clean install niet meer aan, ik had erg veel spijt dat ik eraan begonnen was. ;( .
Ja ik had de clean install met een bootable USB gedaan. Wees 100% zeker dat windows geactiveerd is vóórdat je de echte clean install uitvoert. Het kan ook zijn dat het even duurt met de activatie, maar bij mij was het instant zonder maar iets te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
@Yared:

Bij mij (desktop) zitten alle programma's nog gewoon in Program Files. Windows old is bij mij juist leeg.

Lijkt erop dat er bij jou iets niet goed gegaan is

[ Voor 15% gewijzigd door Richub op 01-08-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Richub schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:16:
@Yared:

Bij mij (desktop) zitten alle programma's nog gewoon in Program Files. Windows old is bij mij juist leeg.

Lijkt erop dat er bij jou iets niet goed gegaan is
Dacht ik dus ook, maar wat en how to fix it zijn de twee grote overblijvende vragen.
Ik wil zsm alles correct afronden op mijn laptop en voor het nieuwe schooljaar de kinks eruit heb voordat ik het bij mijn kids installeer. Ben je een van de eerste die dit heeft en zijn er nog geen antwoorden beschikbaar. Gewoon MS dan maar contacteren lijkt mij.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
nee idd als je forceert gaat het ook met je geïnstalleerde programma's niet goed.
ik denk ook dat het wel een tijd duurt voordat je de hele program files over hebt in w10
vaak is dan ongeduldig zijn en de instalatie afbreken (omdat het te lang duurt in je ogen) de veroorzaker van problemen.

Ik heb zelfs al me bloadware mee gekregen naar w10 en goed werkend.

[ Voor 63% gewijzigd door Mel33 op 01-08-2015 20:25 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Als je win10 op een vhd wil installeren? Wat is dan verhouding master/slave? factor 2 of 3?
Dus vhd van 20Gig moet master hebben van 40 of 60 gig? Welke is minimaal? vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Sjah schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:48:
[...]

Probeer ns de Ms HD driver, of een andere Ms driver die die als alternatief laat liet zien als je driver veranderen kiest.

Ja Creative schittert door lousy/lees: laat nieuwe drivers.
Ik heb niets hoeven te installeren. Misschien ligt het ergens anders aan, zoals het ontbreken van chipset drivers?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6HybUVx.png?1

Ik heb trouwens de pci-express versie. Bij de installatie heb ik aangegeven dat ik niets wou bewaren.

Heeft iemand ook issues met het start menu dat zichzelf niet ververst wanneer je een programma installeert? Pas na een reboot of herstart van explorer.exe zie ik het programma in de lijst staan van het start menu. Ook zie ik nieuwe vastgezette items pas wanneer ik reboot of explorer.exe herstart.

Ik heb geen 512 start menu items(< 200), daar kan het niet aan liggen. Ik heb de tiles wel gecategoriseerd, ik weet niet of dat uitmaakt. Sfc /scannow hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen al verschillende manieren geprobeerd om te installeren. Gewoon via windows update, iso gedownload, en de update via MediaCreationToolx64.
Het gaat goed, hij gaat zelfs over in de installatie scherm waarbij er de tekst staat dat de pc regelmatig opnieuw gestart word. De installatie gaat tot 24% en dan krijg ik de melding. er is iets misgegaan.

Hoe kan ik dit oplossen? Gewoon een aantal dagen wachten en dan opnieuw beginnen?

Ik doe de upgrade van een windows 8.1 64 bbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:29:
Ik heb ondertussen al verschillende manieren geprobeerd om te installeren. Gewoon via windows update, iso gedownload, en de update via MediaCreationToolx64.
Het gaat goed, hij gaat zelfs over in de installatie scherm waarbij er de tekst staat dat de pc regelmatig opnieuw gestart word. De installatie gaat tot 24% en dan krijg ik de melding. er is iets misgegaan.

Hoe kan ik dit oplossen? Gewoon een aantal dagen wachten en dan opnieuw beginnen?

Ik doe de upgrade van een windows 8.1 64 bbits
dus je hebt op de melding uw w10 is gereed om te upgraden gewacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 10:11
Raven schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:56:
[...]

En wat als je een ww instelt maar die pc automatisch laat inloggen?
Het probleem is dan dat als ik hem heb overgenomen ik de volgende keer dat ik op mijn mediacenter iets wil bekijken, ik het wachtwoord moet ingeven en ik heb daar standaard geen toetsenbord aan hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:31:
[...]

dus je hebt op de melding uw w10 is gereed om te upgraden gewacht?
Als ik op bekijk download voortgang klik, dan begint hij te zoeken naar updates, dan krijg ik op een gegeven moment wel de melding dat upgrade beschikbaar is maar dat werkt dan niet.
Ik heb ook de ISO van de windows site die gaat wel installeren maar dan maar tot 24%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:35:
[...]

Als ik op bekijk download voortgang klik, dan begint hij te zoeken naar updates, dan krijg ik op een gegeven moment wel de melding dat upgrade beschikbaar is maar dat werkt dan niet.
Ik heb ook de ISO van de windows site die gaat wel installeren maar dan maar tot 24%
upgrade beschikbaar en dan een herstart, en dan de upgrade klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mell33 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:39:
[...]

upgrade beschikbaar en dan een herstart, en dan de upgrade klikken?
Ik denk dat ik nog maar wat langer moet wachten. Als er staat upgrade beschikbaar dan klik ik op ok doorgaan. En dan krijg ik een foutmelding dat er iets misgegaan is. Doe ik dan een herstart dan is de melding ook weg, en begint opnieuw de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas04
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-03-2024
Installeren ging prima. Alles lijkt naar behoren te werken. Echter, als de hp-envy-laptop in de slaapstand is terecht gekomen wil hij met geen mogelijkheid meer wakker worden. In de energy instellingen lijkt alles goed te staan. Daardoor steeds geforceerd afsluiten en opnieuw afsluiten. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:41:
[...]

Ik denk dat ik nog maar wat langer moet wachten. Als er staat upgrade beschikbaar dan klik ik op ok doorgaan. En dan krijg ik een foutmelding dat er iets misgegaan is. Doe ik dan een herstart dan is de melding ook weg, en begint opnieuw de download.
Ja dan is het ergens corrupt geraakt.

Wat je kan doen is je map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download..... leeg maken
en
Ga naar de C-schijf, klik op ‘Organiseren’, en kies ‘Mapopties’. Daar kies je ‘Weergaven’, en vink je ‘Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven’ aan.
Keer terug naar de C-schijf. Daar zou je een doorzichtige map moeten zien met tekst $Windows,~BT. Verwijder die map volledig.

Dit even door lezen voor je mijn tip gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik kom eigenlijk geen problemen tegen na de upgrade, behalve dan dat Unreal Tournament 2004 niet meer op wil starten. En ja, de Nvidia drivers heb ik meteen up to date gebracht. Het spel is gewoon te oud, denk ik. ;)

Ik heb dan ook verder weinig oude programma's op deze PC staan. Ook de hardware is redelijk recent.
Tot nu toe heb ik wel een goede indruk van Win10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:25:
[...]

Het bestand is bijna 8GB, en kwam er op toen ik de update van W10 binnen haalde, hij is niet via Disk Cleanup te verwijderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Horla schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 20:31:
[...]

Het probleem is dan dat als ik hem heb overgenomen ik de volgende keer dat ik op mijn mediacenter iets wil bekijken, ik het wachtwoord moet ingeven en ik heb daar standaard geen toetsenbord aan hangen..
.... omdat ie na wakker worden uit standby/hibernate om ww vraagt? Dat kun je volgens mij wel uitzetten, althans, in oudere Windowsversies wel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mijn laptopje ging vloeiend van windows 8.1 naar 10, maar de desktop was wat wazig :/

Halverwege het upgrade proces viel het beeld uit (Radeon R9 290, monitor op DP). Ik zag het HDD ledje nog actief zijn, dus ik heb het system maar even gelaten voor wat het is. Uurtje later zag ik geen activiteit meer, PC maar gereset. Bleef hangen op een windows logo. Kwartier later weer hard gereset, en voila, windows 10 :?

Snap er vrij weinig van, maar upgrade lijkt geslaagd...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Toch wat grappigs, na vandaag nog 6 systemen/laptops geupgrade te hebben naar W10 wat allemaal redelijk soepel verliep op wat driver probleempjes na en een defecte HDD... niet echt iets noemenswaardig...

Maar nu ik besluit om mijn eigen PC te gaan doen... man man...

Het schijnt dat mijn 'Data' partitie (die 100mb) dus te vol stond dus moest ik handmatig die partitie opschonen omdat er minimaal 50mb vrij moet zijn. Voor diegene die tegen dit probleem aanlopen hier een guide:

win+r en tik diskmgmt.msc
C: schijf
selecteer de 100MB partitie, rechterklik en voeg een stations letter toe (R: ofzo)
Start CMD als admin/uitvoeren als administrator
R: <enter>
Tik dit in :
takeown /f . /r /d y (LET OP DE y KAN OOK j ZIJN IS TAAL AFHANKELIJK SCHIJNT)
icacls . /grant administrators:F /t
attrib -h -s -r bootmgr

LET OP:
- Voor het icacls commando kun je ook je gebruikersnaam gebruiken ipv administrators, om erachter te komen hoe je ingelogd bent tik je in 'whoami'

Open nu je computer en ga naar 'R:', Zorg dat verborgen bestanden en systeem bestanden zichtbaar zijn. Ga naar de Boot map en verwijder alle talen behalve de oorspronkelijke taal en en-US met SHIFT+DELETE
Ga nu weer terug naar het CMD venster en tik in:
Voor windows 8 gebruikers :
chkdsk R: /F /X /sdcleanup /L:5000
Voor windows 7 gebruikers
chkdsk R: /F /X /L:5000

Als je nu bij 'deze computer' kijkt zou de 'R:' partitie ongeveer 50mb ruimte moeten hebben.

Start nu je windows 10 installatie USB/Windows update en laat die gewoon lopen.
Na de installatie verwijder je gewoon de stations letter weer en dan moet alles goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Na het hele internet onderzocht te hebben weet ik nog niet of ik handmatig de windows_ws map mag verwijderen 3.1 gb. Met de cleaner tool wordt bij mij veel maar niet alles verwijderd :(

Ik durf de folder niet weg te halen. Wat kan ik doen? Gewoon deleten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Tennisbal schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:36:
Na het hele internet onderzocht te hebben weet ik nog niet of ik handmatig de windows_ws map mag verwijderen 3.1 gb. Met de cleaner tool wordt bij mij veel maar niet alles verwijderd :(

Je zal zien dat als je dat probeert, je de melding krijgt toegang geweigerd (zomaar een onderbuikgevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Tennisbal schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:36:

Kun je gewoon verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 13:43
Ik heb een MSI GE70 2PC. Netjes geupgrade van W8.1 naar W10, dacht doe ook nog een clean install zodat het vlotjes werkt. Merk toch dat het iets trager is geworden dan voorheen op W8.1. Aangezien ik geen Recovery Disc had gemaakt op W8.1 kan ik ook niet terug.

Terug op mijn vraag.. Welke partities kunnen weg? Behalve de Data partitie.
De partitie met 19,5GB is een BIOS_RVY partitie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Omi8uIf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
tnx net gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:08
Ik krijg mijn nVidia videokaart niet goed geïnstalleerd op mijn Asus N55SF Laptop. Ben er al achter dat het ligt aan nVidia Optimus. Op de een of andere manier schakelt die niet goed over.

Met wat zoekwerk op google heb ik oplossingen gevonden waarbij ik de intel driver moet downgraden. Ik heb al een aantal versies geprobeerd en zelfs de laatst aangeboden versie op de asus site bij de drivers van mijn laptop. Dit allemaal zonder succes.

Lopen er meer mensen met een laptop met intel graphics en nvidia card hier tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Gevonden hoe ik eventueel terug kan naar Windows X (8.1 bij mijzelf) onder Bijwerken en Beveiliging > Systeemherstel > Terug naar Windows 8.1.Handig voor topicstart??

Ik wacht wel even tot maandag na contact met MS want voor hetzelfde geld pakt ie program files weer niet goed mee. Het probleem is wel bekend met oudere Windows versies maar de oplossing is elke keer anders en meestal alleen na wachten op een 'patch' :|

Andere vraag; iemand idee hoe je de ruimte tussen icons op je desktop kleiner kunt maken. Stond voorheen in Configuratiescherm, maar binnen dat onderdeel is deze optie niet meer beschikbaar. Neemt nu bijna 2x zoveel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yukhoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 19:14
yared schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:12:
Gevonden hoe ik eventueel terug kan naar Windows X (8.1 bij mijzelf) onder Bijwerken en Beveiliging > Systeemherstel > Terug naar Windows 8.1.Handig voor topicstart??

Ik wacht wel even tot maandag na contact met MS want voor hetzelfde geld pakt ie program files weer niet goed mee. Het probleem is wel bekend met oudere Windows versies maar de oplossing is elke keer anders en meestal alleen na wachten op een 'patch' :|

Andere vraag; iemand idee hoe je de ruimte tussen icons op je desktop kleiner kunt maken. Stond voorheen in Configuratiescherm, maar binnen dat onderdeel is deze optie niet meer beschikbaar. Neemt nu bijna 2x zoveel ruimte in.
Probeer dit eens?
laugh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Ik ga je redden, had het probleem ineens ook 5 min geleden. Ga naar start, tik in regedit. Ga hierheen
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics
Verander IconSpacing en IconVerticalSpacing naar -1125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
yared schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:12:
Dat is denk ik alleen van toepassing als je een upgrade hebt gedaan. Ik heb een clean install gedaan en zie die optie niet. Alleen "Deze PC opnieuw instellen" en "Geavanceerde opstartopties".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

yukhoc schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:17:
[...]
Ik ga je redden, had het probleem ineens ook 5 min geleden. Ga naar start, tik in regedit. Ga hierheen
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics
Verander IconSpacing en IconVerticalSpacing naar -1125

Probeer dit eens?

[...]
Lol dat ziet eruit als de oplossing die ik zoek maar ik ben er nog niet achter hoe ik van die verrekte tiles af kom in het start menu en mijn gewone klassieke startmenu terug krijg. Ben wel ergens een prompt optie tegengekomen maar verdomd als ik hem nu kan terugvinden. Pfft, F...ing tiles! >:)

[ Voor 19% gewijzigd door yared op 01-08-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yukhoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 19:14
yared schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:22:
[...]

Lol dat ziet eruit als de oplossing die ik zoek maar ik ben er nog niet achter hoe ik van die verrekte tiles af kom in het start menu en mijn gewone klassieke startmenu terug krijg. Ben wel ergens een prompt optie tegengekomen maar verdomd als ik hem nu kan terugvinden. Pfft, F...ing tiles! >:)
Klik

Moet je wel Classic Shell voor downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-01 22:19
henklbr schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:14:
[...]

Kun je eens een screenshot hiervan maken? Ik kan de value niet invullen 0x00000001 in AllowOSUpgrade
Alleen maar 1 cijfer!
Weet niet of het nog nodig is, maar nu ik alles geupdate heb en dergelijke kan ik deze niet meer terugvinden. Wanneer je bij value 1 invult, wordt dit na het sluiten van het invulvenster automatisch veranderd in 0x00000001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Vanuit de mediacreationtool.
You can’t install Windows on a USB flash drive from Setup
8)7
Voor de duidelijkheid ik heb geen usb opslag aangekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Na 500 keer installeren op mijn HP 8440p is het eindelijk gelukt (ok ik overdrijf, het was misschien 378 keer).

Ik had Windows 7 met Lubuntu als dual boot. Ik had dus in Windows 7 geupdate naar WIndows 10. Maar ik was vergeten dat mijn grub menu er toen aan zou gaan. Proberen te repareren, maar dat ging niet. Gelukkig wel met een Windows 7 DVD de mbr kunnen fixen, dus Windows 10 kon opstarten.
Daarna aantal keer geprobeerd om Lubuntu opnieuw te installeren. Maar elke keer startte Windows 10 op in plaats van dat ik Lubuntu kon installeren.

Gister toen maar andersom geprobeerd. Eerst Lubuntu en daarna Windows 7 en daarna met een usb stick upgraden naar Windows 10. Dat werkte dus ook niet.

Na veel lezen bleek het iets met UEFI te maken (details weet ik niet. Geen zin om dat uit te zoeken).

Dus vandaag heb ik Windows 7 er op gezet. Daarna Ubuntu Mate (die blijkbaar EUFI ondersteund). Toen met een usb stick Windows 10 er op kwakken. Easy peasy.

Ik tik dit nu in Firefox in Ubuntu Mate, omdat ik net klaar ben met Windows 10 instellingen goed zetten (wat een werk is dat zeg). Nu instellingen in Ubuntu goed zetten. Dat gaat heel wat makkelijker dan in Windows 10.

[ Voor 3% gewijzigd door Xyphoid op 01-08-2015 22:52 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb zojuist mijn uitdaging opgelost. Mijn (upgrade) setup vanaf 8.1 bleef maar zeuren dat mijn productkey niet gevalideerd kon worden. Toen ben ik een beetje uit gegaan van een software issue, dus heb ik een vers account gemaakt op mijn PC en toen werkte het in 1x :)

Kortom : Er is iets gebeurd: de productcode kon niet worden gevalideerd foutmelding? Even vanaf een vers windows account proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Vandaag weer de hele dag bezig geweest om windows 10 op me acer all-in-one te krijgen. Echt van alles geprobeerd...geforceerde update...stick in alle modus...defender (en andere av) uit...alleen ms service draaien (de rest uit) register keys aangepast...noem maar op. Update is corrupt, scandisk geeft corrupt aan en geen win 8 restore partion (meer) aanwezig. Heb wel 2 schijfjes gevonden voor restore...ooit eens gemaakt...maar me pc vertikt het om te starten van cd. Alles is nu dus corrupt en booten van cd doet het niet. Update komt tot 75% totaal (tot instellingen) en dan krijg ik herstellen naar me oude instellingen. Flink balen dus...en geen makkelijke update zo. Morgen maar verder klote. Als iemand een goed idee heeft hoor ik het graag. (geen dingen gaan zeggen die al in het topic staan...dat (en meer) heb ik al gedaan. En ik ga ook niks betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Avond, kan iemand naar dit topic kijken en mij helpen? :)

Windows 7 naar Windows 10 installatie fout

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik begin het een beetje zat te worden. Ik probeer Win 7 Ultimate 32-bit > Win 10 Pro te gaan, downloaden lukt, hij vraagt "What to keep" en blijft dan eindeloos staan op "Getting updates: checking for updates 0%". Ik heb een USB-stick gemaakt, maar die accepteert de Win7 code niet :(

En Google is ook geen hulp met veel te veel posts over de preview-editie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
gambieter schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:04:
Ik begin het een beetje zat te worden. Ik probeer Win 7 Ultimate 32-bit > Win 10 Pro te gaan, downloaden lukt, hij vraagt "What to keep" en blijft dan eindeloos staan op "Getting updates: checking for updates 0%". Ik heb een USB-stick gemaakt, maar die accepteert de Win7 code niet :(

Opnieuw opstarten wil wel eens helpen. Je ben niet de einige die wil update...dus kan even duren. En je win 7 key? Heb je het topic gelezen...is niet nodig. We verwachten wel wat eigen inzet...zeker van een mod....lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel

Je hoeft helemaal geen key op te geven, dat kan je allemaal overslaan. Zodra W10 is geinstalleerd wordt het vanzelf geactiveerd zonder maar een keer een code in te voeren. Probeer trouwens je firewall uit te zetten of proberen die updates over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Alternative schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:09:
[...]

Opnieuw opstarten wil wel eens helpen. Je ben niet de einige die wil update...dus kan even duren. En je win 7 key? Heb je het topic gelezen...is niet nodig. We verwachten wel wat eigen inzet...zeker van een mod....lol
Ja al die mensen die de key willen invullen, en dan zelfs de win7 key voor een win10 install. Hoe kom je erop zou je denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
rijstwafel schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:14:
Hier nog geen melding ontvangen en daarnaast werkt de media creation tool ook niet :'( krijg de volgende melding : "Setup is niet correct gestart. Start uw pc opnieuw op en probeer Windows 10 Setup opnieuw uit te voeren." Na opnieuw opstarten nog steeds dezelfde melding... Iemand een idee?
HIer ook dit probleem :'( Heb je er al een oplossing voor gevonden? Na wat zoekwerk ben ik er nog niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:12:
[...]

Ja al die mensen die de key willen invullen, en dan zelfs de win7 key voor een win10 install. Hoe kom je erop zou je denken :)
Ja...je zou toch van een mod wel mogen verwachten dat ze de boel lezen ;)
Foutje is zo gemaakt. Bij mijn wil 1 pc ook niet meewerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alternative schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:09:
offtopic:
Dit soort topics zijn juist de reden dat we minder grote topics willen: doorzoekbaarheid van 0,0 :)

Blijkbaar leest mijn netbookje mee, want opeens springt 'ie naar de volgende stap, na >3 uur niets te hebben gedaan... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:30
Dit zou waarschijnlijk elders moeten, maar gezien ik straks (lees: binnen enkele dagen) toch Windows 10 ga installeren met een Clean Install, denk ik dat het hier ook wel kan.

---

Het idee dat ik momenteel heb is om Win10 straks op mijn SSD te zetten die circa 25GB groot is. Echter kwam ik er zonet achter dat ik wel erg veel partities e.d. heb. Dit kun je zien in onderstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Kf0ZfID.png

Nu weet ik niet of dit een probleem kan vormen, en/of ik dit tot een partitie kan brengen. Graag jullie advies hierop met hoe ik het beste hiermee aan de slag kan gaan als ik Win10 ga installeren. In theorie zou het toch mogelijk moeten zijn om Win10 OS op mijn SSD te zetten en van daaruit te booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50
Mijn update ging redelijk vlekkeloos ik had gewoon een installer gedownload van reddit. Dit was een windows installer die windows 10 ging installeren. Installers in topic zijn alleen verwijderd om een of andere reden...
Ging best goed, echteraf alleen mijn audio drivers eraf moeten gooien (geen geluid) en windows opnieuw laten installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Haas_nl op 01-08-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
Sir_Lion schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:16:
Dit zou waarschijnlijk elders moeten, maar gezien ik straks (lees: binnen enkele dagen) toch Windows 10 ga installeren met een Clean Install, denk ik dat het hier ook wel kan.

---

Het idee dat ik momenteel heb is om Win10 straks op mijn SSD te zetten die circa 25GB groot is. Echter kwam ik er zonet achter dat ik wel erg veel partities e.d. heb. Dit kun je zien in onderstaande afbeelding.

[afbeelding]

Nu weet ik niet of dit een probleem kan vormen, en/of ik dit tot een partitie kan brengen. Graag jullie advies hierop met hoe ik het beste hiermee aan de slag kan gaan als ik Win10 ga installeren. In theorie zou het toch mogelijk moeten zijn om Win10 OS op mijn SSD te zetten en van daaruit te booten?
Op dat antwoord zit ik ook te wachten :P. Heb een paar posts terug ook een post gestuurd met ongeveer dezelfde partities, met de vraag welke weg kunnen. Als je het antwoord te weten komt laat het me aub ook even weten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Sir_Lion schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:16:

Het idee dat ik momenteel heb is om Win10 straks op mijn SSD te zetten die circa 25GB groot is.
Bestaat dat, een ssd van 25 GB?? Is dat niet een cache? Waarom gebruik je hem dan nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Google heeft ook zoekhulpmiddelen. Oftewel alleen resultaten van de laatste week weergeven is erg handig in dit geval.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:30
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:21:
[...]

Bestaat dat, een ssd van 25 GB?? Is dat niet een cache? Waarom gebruik je hem dan nu niet?
Omdat blijkbaar met alle updates van Windows 8 (bijv. naar 8.1) etc, het allemaal te groot werd. Idk why....

Maar het doel is inderdaad om weer die SSD terug tot OS partitie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 19:55
Voor een stukje positiviteit in dit topic.

Sinds de release zit ik nu op ruim 10 computers naar Windows 10, morgen gaan er weer een stuk of 3.
Allemaal geen grote problemen die ik hier wel zie terugkomen.

Back-up maken van huidige Windows 7 of 8.1 omgeving.
Met de mediacreatortool updaten naar 10.
In Windows 10 'systeem vernieuwen doen', alles verwijderen.
Frisjes weer alle applicaties en drivers installeren.

Activaties zijn allemaal succesvol verlopen.
Pas 1 programma tegengekomen wat niet in Windows 10 werkt, is een 'custom' applicatie.
Geen gekke driver problemen, soms een handmatige install, maar dat kan elke ITér.

Succes iedereen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 20:59
Magic6399 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:14:
[...]

HIer ook dit probleem :'( Heb je er al een oplossing voor gevonden? Na wat zoekwerk ben ik er nog niet uit...
Het is mij na 10 keer opnieuw proberen gelukt. Ineens kreeg ik wel het installatiescherm te zien. De volhouder wordt beloond in dit geval zeker 8)7. Merk wel dat mijn laptop met windows 10 trager aanvoelt en minder stabiel is tov windows 8 dus binnenkort eens clean install doen en hopen op een stabieler systeem.
Mijn advies...gewoon laptop telkens opnieuw opstarten en weer setup starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
gambieter schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:16:
[...]

offtopic:
Dit soort topics zijn juist de reden dat we minder grote topics willen: doorzoekbaarheid van 0,0 :)

Blijkbaar leest mijn netbookje mee, want opeens springt 'ie naar de volgende stap, na >3 uur niets te hebben gedaan... ;)
offtopic:
misschien iets voor tweakers om te verbeteren. Ik had het wel zo gevonden. Maar ik heb het topic compleet gelezen :) Mooi dat het nu werkt bij je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
AkkelDeFakkel schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:50:
Ik heb een MSI GE70 2PC. Netjes geupgrade van W8.1 naar W10, dacht doe ook nog een clean install zodat het vlotjes werkt. Merk toch dat het iets trager is geworden dan voorheen op W8.1. Aangezien ik geen Recovery Disc had gemaakt op W8.1 kan ik ook niet terug.

Terug op mijn vraag.. Welke partities kunnen weg? Behalve de Data partitie.
De partitie met 19,5GB is een BIOS_RVY partitie.

[afbeelding]
Volgmodus aan. ;)

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Pagina: 1 ... 32 ... 59 Laatste