Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 15:43
Rabbitto schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 01:32:
Heeft iemand dit probleem al eens gezien?

[afbeelding]

Ik probeer de upgrade bij de PC van mijn vader in orde te maken maar na de download van windows 10 en media configuratie van windows 10 (via het officiele scherm van de Windows 10 Tool) krijg ik standaard deze error. Na meerdere reboots en pogingen houdt dit aan. Vooralsnog kan ik hier niets over vinden.
Probeer eens te booten vanaf USB/dvd ipv de setup uit te voeren in Windows? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 21:58
Zo, laptop is terug op Windows 7 (reden al eerder vandaag genoemd).

Game PC van mijn vriendin ook, de upgrade heeft veel gedoe en ellende veroorzaakt, ook na een tweede poging, mijn gok is dat een bepaalde instelling iets verprutst, punt is dat onder Windows 7 alles werkt dus die vind ik niet zomaar.

Kon wel de sleutel uitvissen bij haar voor Windows 7 terug werd gezet, en dat was een klus want iedere programma die UAC gebruikte kon niet starten, dus even een tool gevonden die de key uitleest zonder UAC (register kon ook niet, krijg je ook UAC en UAC kon niet uit want je moet het bevestigen met een UAC scherm... :x )

Dus over 3 weken haar PC schoon installeren naar Windows 10, wij krijgen kennissen bij ons dus dan maar even niet.

Pff, ellende eigenlijk de traagste computers (vriendin's laptop en mijn zus haar laptop) gingen van een leien dakje qua upgrade, waar onze snelle bakken gewoon 1 en al ellende met zich mee brachten :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 14:47
filenox schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 01:36:
[...]

Probeer eens te booten vanaf USB/dvd ipv de setup uit te voeren in Windows? :)
Dit heb ik inmiddels geprobeerd via usb stick. Vervolgens de setup uitgevoerd alleen kom ik dan op het probleem van de product key. Ik heb de juiste key van de (niet genuine) Windows 7 ingevoerd maar deze is niet correct zo wordt het aangegeven. Wat betreft de installatie zit ik dus in beide richtingen vast. Ik moet als het ware persé via de normale route ''upgrade mijn pc'' volgen zodat het product key gedoe wordt overgeslagen. en daar kom ik dus niet eens bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Rabbitto op 01-08-2015 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:14
PostHEX schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:23:
[...]

Maar behoud je ook je W10 status na deïnstallatie? Als in dat je W8 retail licentie permanent gelijk staat aan een W10 retail licentie, ongeacht het systeem? Of moet je bij elk nieuw systeem opnieuw W8 installeren, en elke keer de upgrade uitvoeren naar W10?
Volgens Microsoft:
Kan ik na de upgrade Windows 10 opnieuw op mijn pc installeren?
Ja, zodra je met de gratis upgrade-aanbieding Windows 10 hebt geïnstalleerd, kun je op hetzelfde apparaat opnieuw een (schone) installatie uitvoeren. Je hebt geen productcode nodig om op dezelfde hardware een heractivering uit te voeren. Als je een belangrijke wijziging aan je hardware aanbrengt, moet je mogelijk contact met klantenservice opnemen om je bij de activering te helpen. Je kunt ook je eigen installatiemedia, zoals een USB-station of een installatie-dvd, maken en die gebruiken om te upgraden of om een nieuwe installatie uit te voeren.
Ik maak hier uit op dat je status behouden blijft en niet per sé het upgrade pad hoeft te volgen. Heb het ergens anders ook nog gelezen, dacht in een bericht van Gabe Aul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

[afbeelding]

Ik probeer de upgrade bij de PC van mijn vader in orde te maken maar na de download van windows 10 en media configuratie van windows 10 (via het officiele scherm van de Windows 10 Tool) krijg ik standaard deze error. Na meerdere reboots en pogingen houdt dit aan. Vooralsnog kan ik hier niets over vinden.
Ik neem aan dat je de juiste bit-versie hebt gepakt, maar zo niet: ik krijg die foutmelding omdat ik per ongeluk de 32-bit tool had gedownload op een 64-bit Win 7.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
maniac2003 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 01:46:
[...]

Volgens Microsoft:
Ja, zodra je met de gratis upgrade-aanbieding Windows 10 hebt geïnstalleerd, kun je op hetzelfde apparaat opnieuw een (schone) installatie uitvoeren.

[...]

Ik maak hier uit op dat je status behouden blijft en niet per sé het upgrade pad hoeft te volgen. Heb het ergens anders ook nog gelezen, dacht in een bericht van Gabe Aul.
Het staat er toch echt : 'zodra je met de gratis upgrade-aanbieding Windows 10 hebt geïnstalleerd.......'

Dan pas blijft je status behouden...
Nog wat officieel-Microsoft leesvoer :
http://windows.microsoft....install?ocid=ms_wol_win10

Klap alles even open en lees vooral de laatste 'Note'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:36
Heb hier eerst de upgrade uitgevoerd vanaf 8.1 naar windows 10. Geactiveerd zonder problemen.

Dan heb ik bij wijze van test een volledige clean install gedaan. Lees: opgestart vanaf usb disk en hdd volledig gewist.
Eenmaal bij setup de productcode skippen en nog een keer tijdens installatiesetup. Et voila, windows 10 was gewoon geactiveerd bij me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Laatst online: 12-05 14:47
Mick1990 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 01:46:
[...]

Ik neem aan dat je de juiste bit-versie hebt gepakt, maar zo niet: ik krijg die foutmelding omdat ik per ongeluk de 32-bit tool had gedownload op een 64-bit Win 7.
Het systeem is 64 bit en ik heb de 64 bit tool gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:14
Converted007 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 02:31:
Heb hier eerst de upgrade uitgevoerd vanaf 8.1 naar windows 10. Geactiveerd zonder problemen.

Dan heb ik bij wijze van test een volledige clean install gedaan. Lees: opgestart vanaf usb disk en hdd volledig gewist.
Eenmaal bij setup de productcode skippen en nog een keer tijdens installatiesetup. Et voila, windows 10 was gewoon geactiveerd bij me...
Dat klopt deze methode werkt dus maar voor één jaar.
Doe je deze methode over één jaar dan werkt dat niet meer en dan mag je of windows 10 kopen of terug naar je vorige windows versie.

Door de productcode te skippen genereerd windows vanzelf de productcode zo heeft elke windows 10 versie zijn eigen default code.
Na één jaar zul je toch echt een unieke product code moeten invoeren die je dan moet activeren.
Dit is mij telefonisch bevestigd door Mircosoft.

Heb het volgende gevonden: https://blogs.microsoft.n...ratis-windows-10-upgrade/

Bij punt 3 staat er : 3. Kan ik een schone installatie of een herinstallatie van Windows 10 doen?

Indien je jouw gratis upgrade naar Windows 10 via de “Download Windows 10” app reserveert en als download ter beschikking krijgt, is het niet de bedoeling om een clean install te doen. Echter, als je de upgrade naar Windows 10 succesvol hebt afgerond als gevolg van het gratis upgrade aanbod, heb je de mogelijkheid om Windows 10 schoon te herinstalleren op hetzelfde systeem. Dit geldt zowel tijdens als na de gratis upgrade periode van een jaar, waarbij je Windows niet opnieuw hoeft aan te schaffen, en ook geen onderliggend besturingsysteem van waaruit je de upgrade hebt uitgevoerd opnieuw hoeft te installeren.
Indien je bijwerkt naar Windows 10 via een media installatie zoals een USB of een DVD, dan heb je tijdens de installatie de mogelijkheid om te kiezen voor een schone installatie.

Maandag toch maar weer eens met microsoft bellen hoe het nu precies zit , ik hoop als zoals het bij punt 3 vermeld staat en dat degene die ik aan de lijn heb gehad het mij verkeerd heeft uitgelegd.

[ Voor 51% gewijzigd door ivo1969 op 01-08-2015 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38
ivo1969 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 04:10:
Maandag toch maar weer eens met microsoft bellen hoe het nu precies zit , ik hoop als zoals het bij punt 3 vermeld staat en dat degene die ik aan de lijn heb gehad het mij verkeerd heeft uitgelegd.
Zoals ik het lees, hebben beiden gelijk, zowel de telefonist als wat er bij 3 staat. Alleen, die zin in bold bij 3 geldt alleen maar als de vorige zin ook klopt (die met Echter, ... begint). De enige voorwaarde is dat je tussen nu en een jaar een bestaande windows 7/8/8.1 installatie upgrade naar windows 10 en activeert. Als je dat doet, kun je na dat jaar nog steeds gratis windows 10 (her)installeren op dezelfde computer (niet op een andere). En als je het niet doet, moet je na dat jaar windows 10 kopen (dat is wat de telefonist zei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686980

[afbeelding]

Ja had ik ook. Was na een eerder afgebroken install. Gooi de volgende bestanden weg en het werkt weer:

$Windows.~Ws

$Windows.~BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47
grun93 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 06:11:
[...]

Zoals ik het lees, hebben beiden gelijk, zowel de telefonist als wat er bij 3 staat. Alleen, die zin in bold bij 3 geldt alleen maar als de vorige zin ook klopt (die met Echter, ... begint). De enige voorwaarde is dat je tussen nu en een jaar een bestaande windows 7/8/8.1 installatie upgrade naar windows 10 en activeert. Als je dat doet, kun je na dat jaar nog steeds gratis windows 10 (her)installeren op dezelfde computer (niet op een andere). En als je het niet doet, moet je na dat jaar windows 10 kopen (dat is wat de telefonist zei).
Als je upgrade dan krijg je toch een unieke code lijkt mij, en eerlijk gezegd zou je hem daarna ook schoon kunnen installeren bij het booten. En dan productkey overslaan klikken, want ook al krijg je een generieke key, boeit niet toch? Ik meen namelijk gelezen te hebben dat nadat je Windows een keer hebt geupgrade (ook zonder MS account) dat het de hardware ID's opslaat bij MS. Dat zou al voldoende moeten zijn, de keys zelf maken weinig meer uit had ik gelezen hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Heb mijn bestaande W7 installatie naar andere SSD gekloned en met Image de W10 update gedaan.
Werkt prima naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:24

Onbekend

...

Deze week was de installatie van Windows 10 op een bestaande Windows 7 installatie mislukt.

Dus gisteren begonnen met een schone installatie van Windows 7 SP1. Die staat er nu op en heb ik het installatieprogramma voor Windows 10 gedownload die vervolgens de complete Windows 10 gaat downloaden.
Na downloaden en verificatie geeft deze aan dat Windows 7 nog niet geactiveerd is en de Windows 10 installatie niet kan voltooien. :( (Klopt eigenlijk wel, want de Windowsinstallatie wordt altijd pas na enkele dagen automatisch geactiveerd.)
Dus nu de activatie handmatig gedaan, is er nergens een mogelijkheid om de Windows 10 installatieprogramma opnieuw de activatie te laten controleren. Het gevolg is dus dat ik de Windows 10 installatie heb moeten afbreken (en alle bestanden zijn verwijderd) en nu ik voor de tweede keer weer het installatieprogramma voor Windows 10 gestart die nogmaals wéér alle bestanden gaat downloaden. Nu kan ik weer zo lang wachten! :(

Dus een tip: Voordat je na een verse installatie Windows 10 gaat installeren, zorg dat Windows is geactiveerd. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
dennis_rsb schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:17:
Als je upgrade dan krijg je toch een unieke code lijkt mij, en eerlijk gezegd zou je hem daarna ook schoon kunnen installeren bij het booten. En dan productkey overslaan klikken, want ook al krijg je een generieke key, boeit niet toch? Ik meen namelijk gelezen te hebben dat nadat je Windows een keer hebt geupgrade (ook zonder MS account) dat het de hardware ID's opslaat bij MS. Dat zou al voldoende moeten zijn, de keys zelf maken weinig meer uit had ik gelezen hier op tweakers.
Ja, dat klopt. Ik zeg ook nergens dat het anders is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47
grun93 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:33:
[...]

Ja, dat klopt. Ik zeg ook nergens dat het anders is, toch?
Nee weet ik, maar ik zag dat jij een anddere tweaker hierop quote, dus ik quote jou om het wat overzichtelijker te houden over dit onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

dennis_rsb schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:17:
[...]

Dit ga ik nog wel testen nu niet dat ik later tegen verrassingen aan loop bij een defecte schijf b.v.
En eigenlijk gaat alles tot nu toe goed.

Kale Win8.1 Pro installatie naar 10 via windows update - OK (8 jaar oude systemen - Dual Xeon X5450/5160)
Bestaande vervuilde Win7 installatie via windows update - OK (1-2 jaar? oud systeem i5 3570)
Bestaande 'geavanceerde' Win7 installatie (verschillende schijven waar windows programmas/date etc neerzet) - OK (i7 4770k)
Bestaande installatie Win7 Pro via Media Creation tool.

Alles is netjes in de taal blijven staan welke oorspronkelijk geinstalleerd was.

Het gaat allemaal een stuk soepeler dan b.v.
- XP naar Vista
- 2003 naar Vista
- XP naar 7

Allerlei hardware welke niet meer wilde werken, weken/maanden wachten dat fabrikanten driver updates uitbrachten wat soms niet gebeurde (Creative!?) scanners/printers die nooit meer gingen werken en als je om support vroeg kreeg je gewoon als antwoord 'gaan we niet ondersteunen koop maar een nieuwe'(HP).
Software welke gewoon niet meer op wilde starten en afgeschreven kon worden of functionaliteit verloren.

Kortom, dat er hier en daar wat problemen zijn ok, deze problemen vallen in het niets vergeleken met eerdere ervaringen. Of ze op te lossen zijn moet nog blijken uiteraard. Ik vermoed dat Realtek geen driver meer uit gaat brengen voor de 8+ jaar oude ALC650 (was er al niet meer voor W8.1) Dan haal ik wel een USB headset met eigen audio chippie of simpel geluidskaartje.

- (ALC650 werkt wel onder Win7 x64 maar driver geeft een BSOD in 10 als je driver signing uit zet en na de Win10 upgrade is hij gewoon niet meer geinstalleerd)

Nee MS heeft het deze keer goed gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat het best indrukwekkend is op zo'n grote schaal het risico nemen om het op deze manier te upgraden. Ook dat het Insider programma redelijk goed toegankelijk was en een leuke ervaring was/is. En het is 'gratis' Ja je ruilt wel je retail in voor een 'OEM' maar ja je retail versie hou je gewoon en kun je altijd nog terug zetten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Kortom, dat er hier en daar wat problemen zijn ok, deze problemen vallen in het niets vergeleken met eerdere ervaringen. Of ze op te lossen zijn moet nog blijken uiteraard. Ik vermoed dat Realtek geen driver meer uit gaat brengen voor de 8+ jaar oude ALC650 (was er al niet meer voor W8.1) Dan haal ik wel een USB headset met eigen audio chippie of simpel geluidskaartje.
Mijn driver werd ook niet geaccepteerd of was er niet.
Opgelost door in bios naar fabrieksinstellingen te gaan :) O-)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Na één jaar zul je toch echt een unieke product code moeten invoeren die je dan moet activeren.
Dit is mij telefonisch bevestigd door Mircosoft.
Niet als je win10 nu is geactiveerd! zou erg raar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

ivo1969 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:41:
[...]

Het zelfde hier gehad met een hp laptop, bij mij was de oplossing accu eruit , van stroom af uiteraard en vervolgens powerknop ff ingedrukt houden .
Daarna accu erin , stroomadapter aangesloten, laptop opgestart en toen liep de opstart goed.
Oh, damn, dat had ik nog kunnen proberen ja.

BIj de desktop van mijn ouders lukte de upgrade ook niet. De videokaart is van een ouder Nvidia type en met Windows 8.1 was er perfect beeld, maar met Windows 10 wordt de videokaart helaas niet meer herkend. Nieuwere Nvidia drivers blijken niet compatible, ik heb 2 van die WQL drivers geprobeerd maar helaas.

Op 2 andere computers is de upgrade wel gelukt. :)

Totaal dus 2 van 4 computers gelukt nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
prutser001 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 09:43:
[...]

- (ALC650 werkt wel onder Win7 x64 maar driver geeft een BSOD in 10 als je driver signing uit zet en na de Win10 upgrade is hij gewoon niet meer geinstalleerd)
Ik weet niet wie het was, maar ik had dit voor mezelf even in een Notepadje "Win10fixes" opgeslagen. Je zou dit kunnen proberen:

"Dell D820 laptop uit 2006 aan de gang gekregen op de "native" resolutie (1680x1050) met de Vista X64 Quadro FX drivers (179.24) voor een Dell D830"

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:30:
[...]

Start -> Run -> hdwwiz.cpl

En vervolgens even kijken onder de onbekende apparaten (vraagtekentje). De eigenschappen van zo'n apparaat hebben een tabblad waar je het Hardware ID kunt opvragen.

Dat Hardware ID "verraad" 't apparaat :)
Ben erachter welk apparaat het is door alles los te koppelen was een oude HD op extrene schijf usb.

Edit: win10 maak ook veel contact naar buiten met servers voor appstore en feedback etc. Ik heb interactieve firewall en blijf maar toestemming weigeren want ik gebruik die apps of instellingen niet en toch staat de service aan en maakt elke 5 minuten contact?!

[ Voor 22% gewijzigd door digidokter.net op 01-08-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 21:36

fritske23

Echte naam Rob

Na mijn laptop succesvol te hebben upgegrade naar WIN 10, ook met de laptop van mijn vriendin begonnen. Alles goed verlopen maar als ik de laptop nu opstart werkt de mousepad niet. Het betreft een ASUS laptop.
Een externe muis werkt wel. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 20:58

iambig

* z.o.z *

iambig schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:13:
Ik heb een raar probleem, Windows 10 setup starten lukt niet vanuit Windows omdat hij aangeeft dat mijn CPU geen NX ondersteund.
[afbeelding]
Dit is echter wel het geval, en staat ook aan in de BIOS.
Als ik coreinfo draai geeft hij ook netjes de benodigde extensies actief terug.
[afbeelding]
Ik vermoed dat ik wel de setup kan booten om zo te installeren, dan doet hij geen check, maar dan heb ik dus geen geldige activatie... |:(

Het betreft een Dell Latitude E4300 late 2008 model met bios A26.
CPU is dus een Intel C2D SP9400.
Ik heb dit inmiddels opgelost door eerst Windows 8.1 x64 pro te installeren en van daar een upgrade uit te voeren. Dan heeft de setup van Windows 10 er ineens geen moeite mee.
Mensen die niet even een reserve licentie tot hun beschikking hebben worden een beetje buiten spel gezet zo, maar ik kan in ieder geval weer verder... :/

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

fritske23 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:20:
Na mijn laptop succesvol te hebben upgegrade naar WIN 10, ook met de laptop van mijn vriendin begonnen. Alles goed verlopen maar als ik de laptop nu opstart werkt de mousepad niet. Het betreft een ASUS laptop.
Een externe muis werkt wel. Iemand hier ervaring mee?
Heb ook een asus laptop waarbij standaard toepassingen niet werkte heb na installatie bios gerest naar factory instellingen en alles deed het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

paranoia68 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Heb ook een asus laptop waarbij standaard toepassingen niet werkte heb na installatie bios gerest naar factory instellingen en alles deed het!
Ok, ik ga nu een clean install doen, mocht het dan niet werken dan zal ik daar eens naar kijken.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 22:53
Ik heb Windows 10 geïnstalleerd via de wauaclt.exe/updatenow manier.
maar na de installatie is mijn windows product id veranderd, er zitten nu wel heel erg veel nullen in

wie heeft dit ook?
en waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Dit is echter wel het geval, en staat ook aan in de BIOS.
Als ik coreinfo draai geeft hij ook netjes de benodigde extensies actief terug.
Met welk commando kom je aan die info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 20:58

iambig

* z.o.z *

paranoia68 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:25:
[...]

Met welk commando kom je aan die info?
Sysinternals Coreinfo
Voor wie niet bekend is met de Sysinternals Suite, dit is een soort van Zwitsers zakmes voor Tweakers... ;)

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-02 07:57
Lenovo Yoga tablet 2, 8 inch, 2 GB RAM, 32 GB opslag: upgrade naar Win 10 geslaagd :)

Op de Lenovo site zijn alle Win 10 drivers, en een BIOS update beschikbaar.
Van tevoren BIOS geupdate. En een image van de 8.1. installatie op usb gemaakt (intern via file history ....) voor het geval dat.

Installatie vanaf iso bestand, intern op de schijf, gemount, setup gestart. Installatie duurde ff, 90 minuten of zo. Ik had voor de install ca 11 GB vrije schijfruimte, daarna 4,5 GB. Had gekozen voor alles behouden.

Na de install: recovery partitie is weg :). Na een disk cleanup met system cleanup: 17,4 GB vrij. Nieuwe drivers installeren. En belangrijk: Lenovo SmartSwitch weggoien, disable bij services, het vertraagd anders het systeem. Is overbodig dat ding.

Alles werkt, bevalt goed. Behalve de browser Edge, ik vond de oude leuker. Geen problemen met activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:53
boatfreak schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:12:
Als ik het goed begrijp, moet ik dus een win 7 key zien te regelen, windows 7 installeren, updaten, win 10 binnen slepen, ???, profit?!

windows 10 voor een tientje? :*)
piraten op het rechte pad... anyone? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
boatfreak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:39:
[...]

piraten op het rechte pad... anyone? :+
Kan je doen, waarom niet.
Of download de preview (gratis) die wordt omgezet in win10 activated.
En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden om aan een win10 activated te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Hoe zit het, of hoe gaat het met Windows 10, als je je KEY twee keer hebt gebruikt op 2 verschillende machines?

Mijn "GAME-PC" is vorig jaar na hulp van MS telefonisch geactiveerd door gebruik te maken van een andere videokaart, maar lees ik de KEY uit dan is het dezelfde.

En heb je echt een unieke Windows 10 KEY als je de upgrade uit gaat voeren? Ik lees veel mensen dat de "3V66T" key hebben.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Na klonen van W7 installatie en dan updaten naar andere SSD met behoud van instellingen en programma's is het geen probleem om na activering daarna op verse SSD een verse installatie vanaf USB te doen, ook geactiveerd.
Heb nu 1x W7, 1x W10 compleet en 1x W10 kaal, allemaal geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 14:20
Modest71 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:44:
Hoe zit het, of hoe gaat het met Windows 10, als je je KEY twee keer hebt gebruikt op 2 verschillende machines?

Mijn "GAME-PC" is vorig jaar na hulp van MS telefonisch geactiveerd door gebruik te maken van een andere videokaart, maar lees ik de KEY uit dan is het dezelfde.

En heb je echt een unieke Windows 10 KEY als je de upgrade uit gaat voeren? Ik lees veel mensen dat de "3V66T" key hebben.
http://i.imgur.com/9NtkwHs.png
Bron: spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

[ Voor 65% gewijzigd door LongBowNL op 01-08-2015 10:49 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Zie nu dat ik toch een klein probleempje heb in W10: in Apparaatbeheer staat een SM-buscontroller met een geel uitroepteken. Als ik Windows laat zoeken naar een driver krijg ik de melding dat die niet gevonden kan worden. Moet ik schijnbaar toch handmatig installeren. Volgens mij heeft die SM-buscontroller met de chipset te maken...?

Ik kijk nu net op de site van mijn mobo (ASRock Z97 Extreme6) en zie dat er voor Windows drivers zijn voor:

Realtek audio
INF (dus chipset)
Intel Management Engine
Lan
Intel Rapid Storage Technology

Ze zijn allemaal van 29 juli, dus woensdag, en sowieso allemaal nieuwer dan de default Windows drivers.

Ook al werkt alles ogenschijnlijk prima (op die SM-buscontroller na): wat zouden jullie doen: al deze drivers downloaden en installeren...? Je zou toch zeggen dat die drivers beter zijn dan de default drivers? Of niets doen zolang alles lijkt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-04 17:07
.Niek. schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:23:
maar na de installatie is mijn windows product id veranderd, er zitten nu wel heel erg veel nullen in

wie heeft dit ook?
en waarom is dit?
Die van mij staat ook vol met nullen.
Maar is geactiveerd, ok tog :).

(kom van W7 Pliek, lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
kobus71 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Die van mij staat ook vol met nullen.
Maar is geactiveerd, ok tog :).

(kom van W7 Pliek, lol)
hoe heb jij windows 10 dan geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:57:
...? Je zou toch zeggen dat die drivers beter zijn dan de default drivers? Of niets doen zolang alles lijkt te werken?
Ik heb driverbooster2 gebruikt om te achterhalen waar de oude drivers zitten, en deze te updaten,
je hebt de optie te updaten, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:49

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 426269 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:10:
[...]
BIj de desktop van mijn ouders lukte de upgrade ook niet. De videokaart is van een ouder Nvidia type en met Windows 8.1 was er perfect beeld, maar met Windows 10 wordt de videokaart helaas niet meer herkend. Nieuwere Nvidia drivers blijken niet compatible, ik heb 2 van die WQL drivers geprobeerd maar helaas.
Even paar paginas terug bladeren, daar heb ik stap voor stap beschreven hoe je dit op kan lossen.
Gaat over een geforce go 7300 maar werkt uiteraard ook voor andere oude videoprocessors.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zie nu dat ik toch een klein probleempje heb in W10: in Apparaatbeheer staat een SM-buscontroller met een geel uitroepteken. Als ik Windows laat zoeken naar een driver krijg ik de melding dat die niet gevonden kan worden. Moet ik schijnbaar toch handmatig installeren. Volgens mij heeft die SM-buscontroller met de chipset te maken...?

Ik kijk nu net op de site van mijn mobo (ASRock Z97 Extreme6) en zie dat er voor Windows drivers zijn voor:

Realtek audio
INF (dus chipset)
Intel Management Engine
Lan

Ze zijn allemaal van 29 juli, dus woensdag, en sowieso allemaal nieuwer dan de default Windows drivers.

Ook al werkt alles ogenschijnlijk prima (op die SM-buscontroller na): wat zouden jullie doen: al deze drivers downloaden en installeren...? Je zou toch zeggen dat die drivers beter zijn dan de default drivers? Of niets doen zolang alles lijkt te werken?
Mijn ervaring is dat de drivers daarvoor de ene keer apart geleverd worden maar bij andere bordjes juist in de chipset driver zitten.

Je kan altijd het hardware ID gaan Googlen, of zoeken op pcidatabase.com, mogelijk dat je dan een directe driverlink kan vinden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06

wie heeft dit ook?
en waarom is dit?
Die product id met veel nullen erin heb ik ook, maar dat is niet je Windows product key!

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
boatfreak schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:12:
Als ik het goed begrijp, moet ik dus een win 7 key zien te regelen, windows 7 installeren, updaten, win 10 binnen slepen, ???, profit?!

windows 10 voor een tientje? :*)
Waar haal jij een Windows 7 Key voor 10 euro vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wordt er nu toch wel een beetje moe van, eerst gedoe met dat ik niet kon upgraden omdat ik engels systeem had en hij in het nederlands wou installeren. En nu al ongeveer 6 keer gehad dat de melding "Something happened" met daaronder "Something happened". Nu mijn locatie/timezone en alles er aan gerelateerd maar aangepast aan US om te kijken of die dan met een directe upgrade wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Kan je doen, waarom niet.
Of download de preview (gratis) die wordt omgezet in win10 activated.
En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden om aan een win10 activated te komen.
care to share? Ik probeer al 2 dagen via de microsoft weg, maar ben eigenlijk gewoon op zoek naar een mirror. Denk dat die activering wel goed komt uiteindelijk, wil hem evt ook best aanschaffen. Maar als het gratis kan, waarom niet??

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/nz2l32ttb/lal_Knipsel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
shoombak schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:14:
[...]

Waar haal jij een Windows 7 Key voor 10 euro vandaan?
Achterop oude laptop, pc, oude bedrijfs pc-key, onderin mijn computer doos, marktplaats, ebay, tweakers etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 12:53
justifire schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:04:
[...]
Even paar paginas terug bladeren, daar heb ik stap voor stap beschreven hoe je dit op kan lossen.
Gaat over een geforce go 7300 maar werkt uiteraard ook voor andere oude videoprocessors.
Hiero:
justifire in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Bookmark!

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
-Op een heel oude notebook had ik windows preview gezet (kaal, clean install). Deze werd na een update geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Shinji schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:19:
Wordt er nu toch wel een beetje moe van, eerst gedoe met dat ik niet kon upgraden omdat ik engels systeem had en hij in het nederlands wou installeren. En nu al ongeveer 6 keer gehad dat de melding "Something happened" met daaronder "Something happened". Nu mijn locatie/timezone en alles er aan gerelateerd maar aangepast aan US om te kijken of die dan met een directe upgrade wel goed gaat.
Ik had op een bepaalde PC ook allerlei problemen. Was er op een gegeven moment klaar mee. Alles formatteren en windows 7 schone installatie. Vervolgens honderden windows updates downloaden en installeren. Daarna de microsoft tool om te updaten en werkte eindelijk zonder problemen (ja hallo, op de pc staat nu gewoon niks). 100% zeker zijn en kijken of Windows geactiveerd is en dan weer alles formatteren en schone Windows 10 installatie. Heel gedoe, maar het was gelukt op die PC. Een andere PC ging weer zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
laugh schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

en windows 7 schone installatie. Vervolgens honderden windows updates downloaden en installeren. Daarna de microsoft tool om te updaten en werkte eindelijk zonder problemen
Wel een hoop werk voor niets, want alleen 7 moet je updaten naar sp1. Als het al sp1 is, dan zijn er geen updates meer nodig. Soms verslikt die zich toch bij de upgrade, een oplossing is dan in ieder geval wel alle drivers te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
[...]

Ik had op een bepaalde PC ook allerlei problemen. Was er op een gegeven moment klaar mee. Alles formatteren en windows 7 schone installatie. Vervolgens honderden windows updates downloaden en installeren. Daarna de microsoft tool om te updaten en werkte eindelijk zonder problemen (ja hallo, op de pc staat nu gewoon niks). 100% zeker zijn en kijken of Windows geactiveerd is en dan weer alles formatteren en schone Windows 10 installatie. Heel gedoe, maar het was gelukt op die PC. Een andere PC ging weer zonder problemen...
Dan kan ik hem ook gewoon via de Windows installatie upgraden zonder behoud van Apps. Scheelt een hoop gedoe, ik hoopte alleen juist vooral alles te behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93

wie heeft dit ook? en waarom is dit?
Dat heeft denk ik iedereen, het product is veranderd na de update en daarom heeft het een andere code. Je hebt bijvoorbeeld windows 7 zonder update met de ene code, en windows 7 met update (waardoor het nu windows 10 geworden is) met een andere code. Volstrekt normaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
kendo schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:24:
Ik heb gisteren succesvol de upgrade uitgevoerd van win7 home naar win10. Maar door driver problemen heb ik de installatie eerst maar weer terug gezet naar win7.

Wanneer ik nu probeer om de upgrade weer uit te voeren krijg ik na het downloaden en controleren van de upgrade een foutmelding:

"Setup is niet correct uitgevoerd. Start opnieuw op en probeer Windows 10 Setup opnieuw uit te voeren."

Een reboot helpt niet, en ook de windows downloadmap leeg maken niet.
Na een grote omweg is het toch gelukt om Win 10 werkend en geactiveerd te krijgen.

Ik heb eerst een HD6850 videokaart moeten plaatsen omdat mijn onboard video(HD4200) niet werd ondersteunt. vervolgens heb ik Win 7 home weer opnieuw moeten installeren plus servicepack 1 en de meest noodzakelijke drivers. Pas daarna kon ik de upgrade uitvoeren.
De resolutie en scaling is nu goed.
Er is nu nog 1 ding dat niet werkt en dat is HD VDeck audio van VIA(VT2020). Audio zelf werkt wel, maar via een Windows driver.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-04 17:07
.Niek. schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:01:
[...]
hoe heb jij windows 10 dan geïnstalleerd?
Geforceerde update.

Via de site van MS .https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
En toen gekozen voor upgraden, met behoud van persoonlijke mappen.
Dus niet voor de iso gekozen.

Eerst was hij 2 dagen niet geactiveerd, daarna gister stond er geactiveerd.

[ Voor 37% gewijzigd door kobus71 op 01-08-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nu inmiddels een paar dagen na de upgrade heb ik nog steeds 2 verborgen Windows installatie mappen op m'n C schijf.

Kan ik die probleemloos verwijderen?

Edit: Nevermind, Schijfopruiming ruimt ze netjes op :)

[ Voor 17% gewijzigd door M!chel op 01-08-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik pleeg nog wel eens van hardware te wisselen en daarnaast vond ik win10 er op zich mooi uitzien, maar ook vol met dingen die voor mij niet zo interessant zijn. Dus het systeem moest weer terug naar de oude Windows 7 setup. Dat ging niet helemaal goed, allereerst was het enig zoeken naar de recover mogelijkheid die ergens ver weg verstopt zit en die eerst geactiveerd moet worden. Daarna ging de pc 5x rebooten en bij de laatste reboot ging er van alles mis, maar dat ook komen omdat ik twee verschillende videokaarten in het systeem heb zitten.

Anyway, vanmorgen een secure erase gedaan en helemaal vanaf scratch win 7 er weer opgegooid. Het punt is dat microsoft me weer die update KB3035583 (lees: Windows 10) wil opdringen. Het is net alsof ik die keuze niet meer heb, zelfs als hij hidden gemaakt is. Ik had verwacht dat die update alleen maar zichtbaar zou zijn als je daar voor gekozen hebt door middel van een reservering. Hopelijk is hij wel definitief tegen te houden. Niet dat hij al begint te downloaden maar er is al wel een popup verschenen dat er nieuwe updates zijn (en dat is alleen maar die ene dus).

O ja, ik kon probleemloos windows 7 opnieuw activeren met de oude sleutel, Het is dus niet zo dat het hardware id van Windows 10 de vorige sleutel vervangt en ongeldig maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door grun93 op 01-08-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Shinji schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:19:
Bovenstaande hielp, locatie, timezone, invoertaal allemaal op English (US) gezet en bij invoertalen Nederland's verwijderd en nu kan ik apps behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nats_DB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:23
Op de desktop ook de update gedaan van W7 64 naar W10. In eerste instantie geen probleem maar bij het afsluiten een melding (ging te snel om te noteren) en vervolgens bij herstart blijft W10 hangen op het inlogscherm. Er blijkt geen USB verbinding met muis en toetsenbord. Een oude niet USB toetsenbord aangesloten hiermee toegang gekregen (geen muis of muisaanwijzer).

Met het toetsenbord enkele acties gedaan waaronder via MSCONFIG van selectief opstarten verandert in normaal opstarten. Resultaat W10 is niet langer zichtbaar de opstartopties. Systeemherstel vanuit W7 lukt ook niet.

Er staat nog W-vista op de PC, Ook hier is W10 niet langer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
[...]

Zo heb ik het ook gedaan, maar bij mij was Windows 10 niet geactiveerd na de clean install. Sterker nog: ik kreeg een foutmelding. Is bij jou de clean install wel geactiveerd en zo ja, welke clean install methode heb je gebruikt? Ik heb het vanaf DVD-iso gedaan maar je kunt het ook doen vanuit een open Windows 10.

Gisteren ben ik de hele middag bezig geweest om opnieuw Windows 7 te herinstalleren (ca 240 updates en minstens 10x tussentijds herstarten)met de originele sleutel en te upgraden naar 10. Ik durf een clean install niet meer aan, ik had erg veel spijt dat ik eraan begonnen was. ;( .

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 21:32

rik

Hier ook een uitdaging :)

Na jaren van zelfbouw heb ik nu een nieuwe standaard-pc (HP Pavilion) aangeschaft, met Windows 8.1 erop. Dat betrof helaas de Home versie, dus ik heb bij Systeemeigenschappen een Windows 8 Pro (retail) opgevoerd, dat ging prima.

Vervolgens de Windows 10 update gedraaid vanuit Windows Update. Nu draait hij dus mooi Windows 10 Pro, geactiveerd en wel.

Nu wil ik natuurlijk af van de HP bloatware, een kale install doen. Via de MS download tool heb ik een USB-stick geprepareerd.

Gebruik ik deze echter, zowel vanuit Windows als vanuit boot, dan vraagt deze me om een productkey.

Wie weet:
  1. Welke key ik daar dien in te vullen? Van Windows 10 heb ik geen productkey. Dien ik daar de Windows 8 Pro key in te tikken? Overslaan?
  2. Heb ik straks Windows 10 Pro? Als (áls) Windows de key uit de UEFI BIOS haalt, staat daar dan de Windows 8 Home key, of de Windows 8 Pro key? Of zelfs de Windows 10 Pro key al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 22:16
dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door FREAKJAM op 01-08-2015 12:32 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
rik schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:27:
Hier ook een uitdaging :)

Na jaren van zelfbouw heb ik nu een nieuwe standaard-pc (HP Pavilion) aangeschaft, met Windows 8.1 erop. Dat betrof helaas de Home versie, dus ik heb bij Systeemeigenschappen een Windows 8 Pro (retail) opgevoerd, dat ging prima.

Vervolgens de Windows 10 update gedraaid vanuit Windows Update. Nu draait hij dus mooi Windows 10 Pro, geactiveerd en wel.

Nu wil ik natuurlijk af van de HP bloatware, een kale install doen. Via de MS download tool heb ik een USB-stick geprepareerd.

Gebruik ik deze echter, zowel vanuit Windows als vanuit boot, dan vraagt deze me om een productkey.

Wie weet:
  1. Welke key ik daar dien in te vullen? Van Windows 10 heb ik geen productkey. Dien ik daar de Windows 8 Pro key in te tikken? Overslaan?
  2. Heb ik straks Windows 10 Pro? Als (áls) Windows de key uit de UEFI BIOS haalt, staat daar dan de Windows 8 Home key, of de Windows 8 Pro key? Of zelfs de Windows 10 Pro key al?
Zie deze post voor meer info: Baelrog in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 01-08-2015 12:31 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 21:32

rik

Thanks, dit schept ook hoop:
If you upgraded to Windows 10 on this PC by taking advantage of the free upgrade offer and successfully activated Windows 10 on this PC in the past, you won't have a Windows 10 product key, and you can skip the product key page by selecting the Skip button. Your PC will activate online automatically so long as the same edition of Windows 10 was successfully activated on this PC by using the free Windows 10 upgrade offer.
http://windows.microsoft....install?ocid=ms_wol_win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:16
strange, mijn win7 geupgrade, liep soepeltjes..tot de eerste keer opstarten bij het scherm van het configureren van mijn apps...Daar bleef hij hangen en na een reste van mijn kant starte hij op. Bleef weer een paar keerhangen, maar dat was na het updaten van mijn display driver (Nvidia) opgelost. Het vreemde nu:

- geen welkomstscherm of gefeliciteerd met uw upgrade gezien (had zoiets wel verwacht na eerste keer opstarten, maar goed)
- niets van een activatie scherm gezien, maar als ik bij de instellingen kijk, zie ik dat deze versie geactiveerd is (zou ook moeten, alles legaal)
- ook dus niets van een evt MS account gezien
- alleen: de appstore werkt niet, eveneens als de muziek en foto app. Ik krijg een melding van "Deze app kan niet worden geopend, ga naar de store voor meer info"..tja..en die werkt ook niet.

Iemand een idee?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

iambig schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

Sysinternals Coreinfo
Voor wie niet bekend is met de Sysinternals Suite, dit is een soort van Zwitsers zakmes voor Tweakers... ;)
THANKS _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Rapid mode voor mijn 850EVO lijkt ook niet meer te werken in Windows 10 :'( .

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
kendo schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:58:
Rapid mode voor mijn 850EVO lijkt ook niet meer te werken in Windows 10 :'( .
Dat is alleen maar mooi, want dat rapid heb je toch niet nodig. Sterker nog, je kan het beter niet gebruiken. Extra service van MS :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-05 18:38

Realtek audio
INF (dus chipset)
Intel Management Engine
Lan

Dit had ik bij mijn Z87 bord ook, na installatie van de Intel Chipset drivers was het opgelost.
Voor de zekerheid heb ik de nieuwste drivers van Intel gepakt:
https://downloadcenter.in...tware-INF-Update-Utility-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:47:
strange, mijn win7 geupgrade, liep soepeltjes..tot de eerste keer opstarten bij het scherm van het configureren van mijn apps...Daar bleef hij hangen en na een reste van mijn kant starte hij op. Bleef weer een paar keerhangen, maar dat was na het updaten van mijn display driver (Nvidia) opgelost. Het vreemde nu:

- geen welkomstscherm of gefeliciteerd met uw upgrade gezien (had zoiets wel verwacht na eerste keer opstarten, maar goed)
- niets van een activatie scherm gezien, maar als ik bij de instellingen kijk, zie ik dat deze versie geactiveerd is (zou ook moeten, alles legaal)
- ook dus niets van een evt MS account gezien
- alleen: de appstore werkt niet, eveneens als de muziek en foto app. Ik krijg een melding van "Deze app kan niet worden geopend, ga naar de store voor meer info"..tja..en die werkt ook niet.

Iemand een idee?
Ga eerst naar settings - accounts zou ik zeggen. Je kunt daar controleren met wat voor type account je op dit moment bent ingelogd. Wellicht kun je daar schakelen naar een MSA account.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:16
FREAKJAM schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:03:
[...]

Ga eerst naar settings - accounts zou ik zeggen. Je kunt daar controleren met wat voor type account je op dit moment bent ingelogd. Wellicht kun je daar schakelen naar een MSA account.
oh..wacht..IS een MSA account nodig voor de apps...ik heb ineens zo'n gevoel van..ja
(ik ben idd met een lokaal account ingelogd, maar het is bv vreemd dat wanneer ik de store opstart..ik niet eens een optie krijg om aan te melden/in te loggen. Scherm sluit nl meteen weer)

[ Voor 18% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-08-2015 13:08 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O
Ro-Me schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:00:
[...]

Dit had ik bij mijn Z87 bord ook, na installatie van de Intel Chipset drivers was het opgelost.
Voor de zekerheid heb ik de nieuwste drivers van Intel gepakt:
https://downloadcenter.in...tware-INF-Update-Utility-
Yep, bij mij is die buscontroller ook gefixt na het installeren van de chipset drivers. Ik heb toch maar die van de ASRock site gebruikt. De andere drivers heb ik ook maar geïnstalleerd, op de Realtek audio na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Nu wil ik een clean install doen. Deze wil ik op de C partitie zetten. Nu krijg ik de error dat dat niet kan.

De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl.

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 23% gewijzigd door fritske23 op 01-08-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fritske23 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:18:
Nu wil ik een clean install doen. Deze wil ik op de C partitie zetten. Nu krijg ik de error dat dat niet kan.

De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl.
Windows moet op een partitie geinstalleerd worden die met NTFS is geformatteerd
De partitie is een EFI-systeempartitie

Hoe kan ik dit oplossen?
Partitie verwijderen (kan via dat setup menu) en een nieuwe maken...? Ik verwijder altijd de partities bij een OS herinstall zodat ik zeker weet dat alles echt clean is.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 01-08-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Na veel problemen is het eindelijk gelukt om te upgraden vanaf Windows 7. Ik leek problemen te hebben met MBR vs GPT en een moederbord dat geen EFI had. Tijdens de installatie herstartte de pc en kwam er een foutmelding (SAFE_OS blabla).

Wat niet werkte:
- BIOS updaten
- heel vaak proberen
- ISO of USB maakte ook niet uit

Wat wel werkte:
- in de Device Manager alle netwerk adapters disablen en alle USB dingen disablen

Vermoedelijke boosdoeners: de USB devices, de Cisco VPN software, of netwerkadapters van VirtualBox.

Maargoed, het is dus gelukt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
HuHu schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:31:

Wat wel werkte:
- in de Device Manager alle netwerk adapters disablen en alle USB dingen disablen

Vermoedelijke boosdoeners: de USB devices, de Cisco VPN software, of netwerkadapters van VirtualBox.

Maargoed, het is dus gelukt nu :)
Daarom wordt wel aangeraden om al je drivers te updaten voordat je naar win10 gaat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Daarom wordt wel aangeraden om al je drivers te updaten voordat je naar win10 gaat updaten.
Ik ga er (wellicht onterecht) vanuit dat Windows Update daar voor zorgt; en die had geen updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
grun93 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Dat heeft denk ik iedereen, het product is veranderd na de update en daarom heeft het een andere code. Je hebt bijvoorbeeld windows 7 zonder update met de ene code, en windows 7 met update (waardoor het nu windows 10 geworden is) met een andere code. Volstrekt normaal toch?
ik hoop het...
wil geen gezeur met updates enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
.Niek. schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:47:
[...]

ik hoop het...
wil geen gezeur met updates enz.
De Windows 7 key word met de upgrade naar een Device-ID waarmee Windows 10 geactiveerd word. Is Windows 10 geactiveerd dan zit je goed en hoef je niet bang te zijn voor gezeur met updates. En bij een clean install kan je het ingeven van een code gewoon overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Na upgrade waren zo'n beetje al m'n drivers foetsie. Ik heb met m'n laptop alle drivers handmatig van de juiste bronnen bij elkaar moeten zoeken en herinstalleren.

Dus als je nog niet hebt geupgrade, maar wel wil gaan doen, haal in ieder geval je videokaartdrivers etc. alvast binnen op een USB ofzo, het was voor mij een erg frustrerende ervaring om hier met 2 computers te moeten werken om 1 normaal aan de praat te krijgen.

VIA drivers van VIA zelf doen het nog niet voor audio, voor zover ik kan zien, maar de ingebakken drivers van Windows lijken na een herstart prima te werken.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-05 18:38
Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:01:
Na upgrade waren zo'n beetje al m'n drivers foetsie. Ik heb met m'n laptop alle drivers handmatig van de juiste bronnen bij elkaar moeten zoeken en herinstalleren.

Dus als je nog niet hebt geupgrade, maar wel wil gaan doen, haal in ieder geval je videokaartdrivers etc. alvast binnen op een USB ofzo, het was voor mij een erg frustrerende ervaring om hier met 2 computers te moeten werken om 1 normaal aan de praat te krijgen.

VIA drivers van VIA zelf doen het nog niet voor audio, voor zover ik kan zien, maar de ingebakken drivers van Windows lijken na een herstart prima te werken.
Inderdaad, ik maak op mijn laptop ook gebruik van de ingebouwde drivers voor de VIA audio. Enige nadeel daarvan is dat als ik oordopjes aansluit, ik de speaker moet uitschakelen. 8)7

Weet iemand toevallig of daar een oplosing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 14:20
Hoe lang duurt dat activeren na een fresh install eigenlijk? Na de update was Windows 10 gewoon geactiveerd en na de fresh install (op een andere partitie -> SSD) staat hij nog steeds niet geactiveerd. :-(

[EDIT]
Een simple Bing zoekopdracht gaf het antwoord, 1-2 dagen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door LongBowNL op 01-08-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit als je na je upgrade naar Windows 10 toch terug zou willen gaan naar Windows 8?

Ik heb met Acronis True Image een image gemaakt van mijn Windows 8 partitie. Stel nu dat ik, na de upgrade naar Windows 10, deze image terugzet. Zal Windows 8 dan nog gewoon werken? Of niet, omdat de key van Win8, die omgezet is naar een key voor Win10, niet meer geldig is? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Nog een oplossing voor een ander probleem. Ik kon geen AMD Catalyst Control Center installeren voor mijn videokaart (Radeon HD 4xxx). De driver kon niet worden geïnstalleerd en "Catalyst Control Center cannot be started". Hierdoor kon ik de HDMI underscan niet uitzetten. Dit werkte wel: http://www.avsforum.com/f...alyst-control-center.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Net een enorm WTF momentje. Na het koppelen van m'n Microsoft account, was de muisgevoeligheid ineens verschrikkelijk hoog en m'n desktop achtergrond aangepast naar die van m'n Surface :X

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Laatst online: 09:51

ResuCigam

BOFH

BamSlam_ schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:22:
Weet iemand hoe het zit als je na je upgrade naar Windows 10 toch terug zou willen gaan naar Windows 8?

Ik heb met Acronis True Image een image gemaakt van mijn Windows 8 partitie. Stel nu dat ik, na de upgrade naar Windows 10, deze image terugzet. Zal Windows 8 dan nog gewoon werken? Of niet, omdat de key van Win8, die omgezet is naar een key voor Win10, niet meer geldig is? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb dit gedaan en draai momenteel weer Windows 8.1 en die zegt gewoon dat hij geactiveerd is.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ResuCigam schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:26:
Ik heb dit gedaan en draai momenteel weer Windows 8.1 en die zegt gewoon dat hij geactiveerd is.
Dat is een hele geruststelling, dank je wel!

Ik las trouwens net ook dat je na de upgrade naar Win10 nog 30 dagen een roll back kunt doen naar je oude OS. http://www.cnet.com/how-to/windows-10-how-to-roll-back/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Nu online

Steef

GoT's Most Eaten

Freekers schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:47:
Showstoppertje; Mijn Bluetooth werkt niet meer. Althans, volgens Windows is er niets aan het handje, maar hij vindt geen enkel Bluetooth device meer. Beetje jammer als je een Bose Bluetooth headset hebt van 250 euries.
Bluetooth is ingeschakeld, maar hij vindt gewoon geen devices. Ik heb 4 verschillende drivers geprobeerd, maar nadat ik bij de laatste driver installatie geconfronteerd werd met een BSOD ben ik maar even gestopt met expirimenteren.
Hebben hier mensen last van een soortgelijk probleem?
Ik had exact hetzelfde probleem, ik heb het opgelost door de windows 10 drivers bij Lenovo weg te bietsen:

https://download.lenovo.com/consumer/mobiles/1wyb02af.exe

Dat bevat:
Intel 17 .1.1524. 1363 Atheros 10.0.1.1 Broadcom 12.0.1.670 Realtek 1.3.865.3

Zelf even achterhalen welke je nodig hebt :)

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Bijk schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:30:
Misschien nuttig voor andere mensen:

Als na de vaker genoemde stappen van downloads verwijderen en wuauclt.exe /updatenow alles NOG niet werkt:
De key
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade
zoeken(als deze niet bestaat aanmaken). Hierin een DWORD(32-bit) maken met als naam *AllowOSUpgrade* zonder de sterretjes en de value aanpassen naar 0x00000001.

Dan naar cmd.exe, weer wuauclt.exe /updatenow invoeren, windows update openen en op "upgrade" klikken.
Kan iemand uitleggen, HOE dit precies te doen? Deze string staat idd niet in mijn register...
Ik kan de value 0x00000001 niet compleet invullen (alleen maar 1 cijfer!)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Nu online

Steef

GoT's Most Eaten

henklbr schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:47:
[...]

Kan iemand uitleggen, HOE dit precies te doen? Deze string staat idd niet in mijn register...
Ik kan de value 0x00000001 niet compleet invullen (alleen maar 1 cijfer!)
Je kunt gewoon de update tool gebruiken:
https://www.microsoft.com...Reserve_MediaCreationTool

https://www.reddit.com/r/...irms_media_creation_tool/

Wel updaten, niet meteen clean installen :)

Die DWORD kun je gewoon op dubbel klikken en "1" invullen, hij maakt er zelf 0x0000001 van, let wel even op dat de button op decimaal staat - niet hexadecimaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Steef op 01-08-2015 14:58 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Modest71 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 10:11:
[...]

Ik weet niet wie het was, maar ik had dit voor mezelf even in een Notepadje "Win10fixes" opgeslagen. Je zou dit kunnen proberen:

"Dell D820 laptop uit 2006 aan de gang gekregen op de "native" resolutie (1680x1050) met de Vista X64 Quadro FX drivers (179.24) voor een Dell D830"
Ik heb alle drivers geprobeerd en nu gewoon een usb koptelefoontje gehaald van een paar tientjes (Logitech H540) en die werkt gelijk. Voor de andere heb ik een '3d sound usb sound card' welke gewoon werkt was 7 hele euro's. Probleem opgelost.

W10 ziet wel dat het de juiste drivers zijn maar kort na het 'installeren' komt er een melding 'unable to add drivers to store' en dan is het afgelopen. Dit had met driver signing the maken en dit heb ik dus uitgezet... Dan installeert hij gewoon maar zodra het geinitialiseerd moet worden een BSOD met de 'rtkxxxx64xx.sys' als boosdoener.. Helaas pindakaas. En de oude koptelefoon had geen mic dus mooi upgrade!

Ga zometeen een poging wagen op mijn hoof systeem, even een Samsung 850 EVO gehaald van 500gb voor backup/update poging. En als dat goed gaat dan krijg 1 van de andere systemen weer de 250gb :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Firesphere schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:24:
Net een enorm WTF momentje. Na het koppelen van m'n Microsoft account, was de muisgevoeligheid ineens verschrikkelijk hoog en m'n desktop achtergrond aangepast naar die van m'n Surface :X
ja wow! its a feature.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik weet't, het was alleen nogal een WTF moment en nogal stupide om settings van een touch-device over te nemen op een desktop, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 10:00
Heb 2 systemen welke ik allebij naar Windows 10 wil upgrade, beide voorzien van legale Windows 8.1 versies.

Mijn laptop was in een fluitje van een cent geupgrade, nog sneller dan ik had verwacht zelfs. Enige waar ik later tegenaan liep was een hardnekkig DNS probleem, opgelost door na de upgrade te factory resetten.

Mijn desktop is echter minder gewillig met de upgrade helaas :(

Beide systemen heb ik geen melding gehad dat de upgrade klaarstond, heb de MediaCreationToolx64 gebruikt om beide systemen te kickstarten, wat dus met succes lukte op mijn laptop.

Mijn dekstop begint goed aan het upgrade proces, echter loopt deze vast op een zwart scherm met cursor na de tweede "OOBE reboot". Ik kan op dit scherm mijn cursor bewegen, zelfs naar mijn tweede beeldscherm toe, CTRL+ALT+DELETE geeft geen reactie. 5x SHIFT indrukken geeft wel het geluid van de plaktoetsen, echter geen schermpje in beeld.

Op dit punt heb ik de upgrade ge-rolled terug naar Windows 8.1, wat prima gaat. Zodra ik dan voor het eerst na de re-roll opstart, krijg ik een foutmelding inclusief error code waar het fout gaat:

0xC1900101 - 0x40019
De installatie is mislukt in de fase SECOND_BOOT met de fout tijdens de OOBE-bewerking

Heb tot 3x toe een upgrade proberen uit te voeren, driemaal dezelfde error tot gevolg.
Googlen op de combinatie van de 2 errorcodes geeft verschillende (mogelijke) oorzaken aan, waarvan er 1 suggereerd dat het kan liggen aan het feit dat er 2 verschillende schijven (in mijn geval, SSD + SSHD) in het systeem aanwezig zijn en er niet geupgrade kan worden tot de tweede schijf is losgekoppeld.

Dit leek mij toch vrij sterk, er zouden dan legio mensen (zeker hier op Tweakers) tegen hetzelfde probleem moeten aanlopen.

Ik had gehoopt dat er iemand hier mogelijk iets meer wist van de errorcodes.
Vooralsnog had ik de hoop dat ik een upgrade kan uitvoeren, inclusief behoud van instellingen en apps. Mocht er geen oplossing zijn wat dit mogelijk maakt, rest mij waarschijnlijk 1 ding en dat is proberen of een clean install werkt. Dit gaat voor mij helaas dan wel na mijn vakantie pas zijn, zou mijn laatste dagen voor ik ga toch nog graag Windows 10 wat intensiever gebruiken, ben actiever in de weer met mijn dekstop dan mijn laptop.

Alvast bedankt voor het meedenken in ieder geval, hopelijk heeft er iemand in ieder geval een idee waar het probleem vandaan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

bottR schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:52:
Heb tot 3x toe een upgrade proberen uit te voeren, driemaal dezelfde error tot gevolg.
Googlen op de combinatie van de 2 errorcodes geeft verschillende (mogelijke) oorzaken aan, waarvan er 1 suggereerd dat het kan liggen aan het feit dat er 2 verschillende schijven (in mijn geval, SSD + SSHD) in het systeem aanwezig zijn en er niet geupgrade kan worden tot de tweede schijf is losgekoppeld.

Dit leek mij toch vrij sterk, er zouden dan legio mensen (zeker hier op Tweakers) tegen hetzelfde probleem moeten aanlopen.

Ik had gehoopt dat er iemand hier mogelijk iets meer wist van de errorcodes.
Vooralsnog had ik de hoop dat ik een upgrade kan uitvoeren, inclusief behoud van instellingen en apps. Mocht er geen oplossing zijn wat dit mogelijk maakt, rest mij waarschijnlijk 1 ding en dat is proberen of een clean install werkt. Dit gaat voor mij helaas dan wel na mijn vakantie pas zijn, zou mijn laatste dagen voor ik ga toch nog graag Windows 10 wat intensiever gebruiken, ben actiever in de weer met mijn dekstop dan mijn laptop.

Alvast bedankt voor het meedenken in ieder geval, hopelijk heeft er iemand in ieder geval een idee waar het probleem vandaan komt :)
Ik zal je zeggen dat ik bij alle upgrades alleen de OS schijf aangesloten heb gehad, of de systemen hadden maar 1 schijf (laptop/nuc b.v.) En elke upgrade is goed verlopen. Ook op een aantal systemen met oudere installaties 1-3 jaar oude win7 installaties.

En alleen in het systeem dat nog moet zitten SSHD's en ook hier zal ik de schijven weer ontkoppelen.
Ik neem wel het zekere voor het onzekere in deze en clone de originele ssd en ga upgraden met de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Nog iemand een idee om de beperkingen op het ingebouwde domain admin op te heffen ?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 18:46
wwwhizz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:53:
Update gelukt, tot nu toe alleen tegengekomen dat mijn Creative X-Fi Xtreme Audio het niet doet :( Tijdelijk maar even op onboard audio.
Probeer ns de Ms HD driver, of een andere Ms driver die die als alternatief laat liet zien als je driver veranderen kiest.

Ja Creative schittert door lousy/lees: laat nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Lekker is dat, wil je om allerlei vage meldingen eerst een roll back doen naar Windows 8.1 krijg je gelijk de melding dat de data bestanden niet meer bestaan. Ik heb toch echt niets verwijderd. :(

Dan opnieuw Windows 10 geprobeerd te installeren met met een ISO-bestand.
Gelijk de onbegrijpelijke foutmelding:

Er is een probleem ontdekt.
details: Er is een probleem ontdekt.

8)7

Na veel googlen Windows 10 werkend, en dan: De activatieserver heeft de productcode geweigerd, foutcode blablabla. Koop nu een nieuwe licentie in de Store voor € 279. Yeah, right!

Uiteindelijk na een herinstallatie vanuit Windows 10 zelf de boel aan de praat gekregen. Na eerst weer een totaal zwart scherm bij hernieuwd opstarten en er niets meer gebeurt. Een HDMI-kabel inpluggen geeft dan beeld om handmatig de videodrivers te installeren.

Bedankt Microsoft voor de horror die upgraden heet. Echt een leuke bezigheid die je voor je plezier doet. Het heeft allemaal uren en uren werk gekost inclusief veel googlen naar oplossingen. En dat op een minder dan een jaar oude Dell desktop.

Uiteindelijk blij met de upgrade. Maar kan dit nou niet eenvoudiger? Wat dat betreft kan Microsoft een groot voorbeeld nemen aan Apple. Die OS X gewoon volledig gratis èn DRM & activatie-vrij levert.

Zo, dat moest ik even kwijt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hier ook de upgrade gedaan op een jaar oude installatie van Windows 7.
Het verliep hier helemaal goed, alle software doet het nog en er was alleen een klein probleempje met het updaten van de driver voor mijn 650Ti.

Morgen maar eens een clean install doen om echt een frisse PC te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

BamSlam_ schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Dat is een hele geruststelling, dank je wel!

Ik las trouwens net ook dat je na de upgrade naar Win10 nog 30 dagen een roll back kunt doen naar je oude OS. http://www.cnet.com/how-to/windows-10-how-to-roll-back/
Kan je daarna nooit meer downgraden? Of verse clean win7 install als je toch besluit te downgraden?? lijkt me stug...:( of fabrieks cd oem gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

paranoia68 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:18:
[...]

Kan je daarna nooit meer downgraden? Of verse clean win7 install als je toch besluit te downgraden?? lijkt me stug...:( of fabrieks cd oem gebruiken?
Je kan gewoon je oude originele licentie weer gebruiken om je systeem weer te installeren.

Pagina: 1 ... 31 ... 59 Laatste