Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:03

ötzi

eclecticus

razRDJ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:19:
Blijft nog op 0% hangen bij het downloaden, ook na die fixes in dit topic :(. Ik maak nu via een andere computer een USB stick via die media creation tool. Kan ik hem dan via de USB upgraden? Zit ik dan niet in de knoei met activaties bijv?
Mits de upgrade succesvol is, dus geactiveerd kun je gewoon een clean install vanaf ISO of USB doen, tijdens de installatie skippen waar om een key gevraagd wordt.
Als de installatie voltooid is wordt W10 geactiveerd dmv je hardware id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
ötzi schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:22:
[...]

Mits de upgrade succesvol is, dus geactiveerd kun je gewoon een clean install vanaf ISO of USB doen, tijdens de installatie skippen waar om een key gevraagd wordt.
Als de installatie voltooid is wordt W10 geactiveerd dmv hardware id.
Ik doelde meer op dat ik via een andere computer een USB stick klaar maar voor de computer waar de Media Toolkit op 0% blijft hangen bij het downloaden. Kan ik hem dus via USB STick ook upgraden met activatie? Heb geen clean install nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
PostHEX schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:04:
Een mede tweaker stelde net dat als je van Windows 8.1. Pro Retail upgrade naar Windows 10 Pro, dat de Retail status vervalt en OEM wordt.

Als de situatie werkelijk zo is, dan baart dat zorgen. Kan iemand met upgrade ervaring bevestigen dat dit 100% juist of 100% onjuist is? Ik had onlangs nog Windows 8.1 Retail en een Upgrade Pack gekocht naar Pro.
Dat is juist.
Je krijgt win10 gratis, en dat is onder voorwaarden. De voorwaarde is dat deze windows aan de machine gekoppeld is. Op zich toch niet zo erg?

Je retail blijft natuurlijk ook geldig. Als dit er een was voor meerdere machines, kan je over 1 jaar, als je een nieuwe machine koopt, natuurlijk die windows 8.1 daar op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

razRDJ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:23:
[...]

Ik doelde meer op dat ik via een andere computer een USB stick klaar maar voor de computer waar de Media Toolkit op 0% blijft hangen bij het downloaden. Kan ik hem dus via USB STick ook upgraden met activatie? Heb geen clean install nodig :)
Nog niet geprobeerd maar volgens mij wordt je hardware id pas aangemaakt tijdens het installatieproces dus dat zou gewoon moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

GEEN GELUID / No SOUND?
workaround:
1e methode oude drivers in compatible setup win vista of win 7?
2e F2 biosreset load factory settings (werkte bij mij!) O-)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:56
Ik heb nu hier last van:

YouTube: Windows 10 Sound probleem.
Als ik met de knop op mijn logitech G19 het geluid bedien hoor ik een piep en flikkert mijn scherm. |:(
(Nvidia GTX970 videokaart)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik had hier een laptop liggen waarop ik tot gisteren er niet in slaagde het GET WINDOWS TEN, YOU MAGNIFICENT BASTARDS icon kreeg.
Ook niet na command prompt tools.

Maar vandaag is het eindelijk tevoorschijn gekomen. :Y

Het blijkt echter dat de graphics card niet ondersteund zou worden door Win 10, maar hopelijk vind ik toch een driver de komende maand. (Ik upgrade nog niet onmiddellijk.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3pApl6q.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Asgaro schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:34:
Ik had hier een laptop liggen waarop ik tot gisteren er niet in slaagde het GET WINDOWS TEN, YOU MAGNIFICENT BASTARDS icon kreeg.
Ook niet na command prompt tools.

Maar vandaag is het eindelijk tevoorschijn gekomen. :Y

Het blijkt echter dat de graphics card niet ondersteund zou worden door Win 10, maar hopelijk vind ik toch een driver de komende maand. (Ik upgrade nog niet onmiddellijk.)

[afbeelding]
Succes!!

Ik heb hier vandaag een Nvidia Quadro NVS 110M in een Dell D820 laptop uit 2006 aan de gang gekregen op de "native" resolutie (1680x1050) met de Vista X64 Quadro FX drivers (179.24) voor een Dell D830 :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:25:
[...]

Dat is juist.
Je krijgt win10 gratis, en dat is onder voorwaarden. De voorwaarde is dat deze windows aan de machine gekoppeld is. Op zich toch niet zo erg?

Je retail blijft natuurlijk ook geldig. Als dit er een was voor meerdere machines, kan je over 1 jaar, als je een nieuwe machine koopt, natuurlijk die windows 8.1 daar op zetten
Dus in principe als ik nu van 8.1 upgrade naar 10, en ik m'n moederbord pas over 1,5 jaar vervang, ik dus terug moet vallen op 8.1? En als ik bij 10 wil blijven, moet ik een 10 licentie kopen?

Wat ik voorheen had begrepen is dat een W8.1 licentie vervalt zodra je upgrade naar 10, en dat je voor 10 een nieuwe licentie krijgt, en vervolgens die nieuwe 10 licentie ook de retail of OEM status met zich meedraagt, afhankelijk van of de 8.1 licentie een retail of OEM status had.

Maar als dat wat ik begrijp wat je zegt wel de werkelijkheid is van hoe MS de voorwaarde schept, dan vind ik dat wel een probleem. Ten eerste heb ik W8.1 en Pro Upgrade Pack bijna voor niets gekocht. Ten tweede is dit dan een minder goede deal dan MS bood tijdens de overgang van 7 naar 8, want toen kon men fikse korting krijgen op een 8 retail licentie als je een 7 retail licentie had. Tenminste voor iemand die relatief frequent van moederbord wisselt is dit een minder goede deal. Sowieso is teruggaan naar een versie ouder dan 10 geen optie als je game-ed; want DX12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
pffffffff Eindelijk is het gelukt om te upgraden van 8.1 naar 10!

Symptomen: Ik kon het startmenu en alles gerelateerd aan de "Metro UI" niet openen en daarmee dus ook niet het recovery scherm.

Van alles geprobeerd. Uiteindelijk bleek het de Ati Drivers te zijn, die een update nodig hadden. Een tip, mocht je hetzelfde overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al geprobeerd de AMD drivers te installeren? Als ik deze download van de AMD site en probeer te installeren gaat het net voor het vragen van custom install of niet fout. Dan wordt de setup agfebroken.

Het betreft de volgende driver: AMD-Catalyst-15.7.1-Win10-64bit. Ik krijg dan de melding: Catalyst Install Manager has stopped working.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ben benieuwd ga nu W10 installeren op een Dual Xeon 5450/Supermicro X7DAE+/16gb DDR2 FB Dimm/120GBssd/ide DVDRW (de 6 sata aansluitingen ondersteunen geen sata dvdrw) maar ik installeer via USB.

Het lijkt allemaal goed te gaan tot nu toe hij vraagt tijdens de installatie wel 2 keer om de key dus ben benieuwd. Het is meer een proof of concept om te kijken of het uberhaupt wel wil werken.

De installatie was klaar tijdens het tikken!? dus dat is al een hele ervaring.

Activatie werkt uiteraard niet maar de installatie verliep volledig zonder problemen.

Loopt als een trein en het enige dat het niet doet is de audio, dus missie geslaagd, nu 1 van mijn gratis W8.1 keys aanspreken en daar W10 van maken ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:14:
Heeft iemand hier al geprobeerd de AMD drivers te installeren? Als ik deze download van de AMD site en probeer te installeren gaat het net voor het vragen van custom install of niet fout. Dan wordt de setup agfebroken.

Het betreft de volgende driver: AMD-Catalyst-15.7.1-Win10-64bit. Ik krijg dan de melding: Catalyst Install Manager has stopped working.
Heb die drivers net geinstalleerd op een R9290 zonder problemen, het probleem dat jij ook aangaf heb ik niet ervaren.

[ Voor 29% gewijzigd door prutser001 op 31-07-2015 19:24 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Ik heb nu een upgrade bay waar ik mijn oude harde schijf in heb geschoven, zodat ik meer opslagruimte heb. Deze werkt, aangezien ik eerst per ongeluk daar vanaf bootte (staat ook nog windows 10 op). Nu ik de boot priority heb veranderd naar mijn ssd, lijk ik de schijf echter nergens te kunnen vinden. In disk management vindt hij hem niet, iemand enig idee hoe dit kan? Ik weet niet hoe ik hem moet toevoegen nu, eerst formatteren in een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

JensFC schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:34:
Ik heb nu een upgrade bay waar ik mijn oude harde schijf in heb geschoven, zodat ik meer opslagruimte heb. Deze werkt, aangezien ik eerst per ongeluk daar vanaf bootte (staat ook nog windows 10 op). Nu ik de boot priority heb veranderd naar mijn ssd, lijk ik de schijf echter nergens te kunnen vinden. In disk management vindt hij hem niet, iemand enig idee hoe dit kan? Ik weet niet hoe ik hem moet toevoegen nu, eerst formatteren in een andere pc?
Hij zou gewoon zichtbaar moeten zijn in schijfbeheer, zelfs gewoon als je in verkenner kijkt.
Kan het zijn dat die bay toevallig Esata is en mogelijk je standaard sata aansluiting waar je ssd op zit onbruikbaar maakt? Dus eventueel een andere sata aansluiting kiezen voor je SSD?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Begrijp ik het goed dat je geen upgrade kunt uitvoeren als je harde schijf MBR heeft in plaats van GPT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hier inmiddels maar de recovery usbdrive tevoorschijn getoverd om een nieuwe en schone 8.1 klaar te maken voor de MSI laptop..
Benieuwd of het dan ook met 10 gaat lukken.
Alle opties gehad en zelfs meerdere malen geprobeerd maar zonder succes...
Drie dagen stoeien is wel genoeg geweest voor mij. Als dit nu niet lukt dan maar nog een poosje 8.1.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HuHu schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:52:
Begrijp ik het goed dat je geen upgrade kunt uitvoeren als je harde schijf MBR heeft in plaats van GPT?
Dat lukt wel gewoon, ook zonder "tweaks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eypo schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:13:
pffffffff Eindelijk is het gelukt om te upgraden van 8.1 naar 10!

Symptomen: Ik kon het startmenu en alles gerelateerd aan de "Metro UI" niet openen en daarmee dus ook niet het recovery scherm.

Van alles geprobeerd. Uiteindelijk bleek het de Ati Drivers te zijn, die een update nodig hadden. Een tip, mocht je hetzelfde overkomen.
Dat zelfde speelt ook bij Nvidia .... Ik kon hier downgraden naar een versie uit 2008 (Vista X64) van de Quadro FX drivers om alles op een Quadro NVS weer normaal te laten verschijnen op een laptopscherm. Dat ik daarbij wat Hardware ID's van de Nvidia Chip aan de .inf file heb moeten toevoegen laat ik maar achterwege....

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 31-07-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Bij mij werkt het niet, maar of het aan MBR ligt is de vraag. Het Microsoft mannetje vertelde wel dat, dat het probleem kan zijn
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

robbertg91 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:13:
Bij mij werkt het niet, maar of het aan MBR ligt is de vraag. Het Microsoft mannetje vertelde wel dat, dat het probleem kan zijn

[...]
Als je een aantal post terug zoekt dan zie je o.a. een reactie op één van de reacties op jouw post met daarin een screendump van mijn Samsung 840 SSD welke gewoon als MBR disk aangemerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:02:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb nog een ouder moederbord zonder efi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:05
Ik probeerde net mijn Win 7 Pro EN te updaten.
Ik mocht mijn apps niet behouden omdat hij probeerde te switchen van Engels naar Nederlands :F

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pwhtw6F.png

Om dit op te lossen kun je onder Control Panel > Region and Language > Change System Locale > op English (United Kingdom), of English (United States) zetten.

Ik had daarvoor alles (onder Region and Language) behalve de Locale veranderd, en toen switchte hij nog steeds naar Nederlands. Nu de Locale ook veranderd, en nu mag ik wel gewoon updaten en alles behouden.
Ik denk dus dat alleen de Locale veranderen voldoende is. Zo niet, zet dan alles in de andere tabbladen ook op Engels, en gooi je Nederlandse toetsenbordinstellingen weg (en bewaar een Engelse), just to be sure.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HuHu schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:16:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb nog een ouder moederbord zonder efi.
Da's toevallig.... De laptop waar die disk hier in zit is een Dell D820 uit 2006 :) Dat ding kan de lettercombinatie (U)EFI niet eens spéllen in het BIOS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:18:
[...]

Da's toevallig.... De laptop waar die disk hier in zit is een Dell D820 uit 2006 :) Dat ding kan de lettercombinatie (U)EFI niet eens spéllen in het BIOS :P
Dan wil ik toch jouw "geheim" eens weten, want hier lukt het niet ;). Ik blijf de foutmelding 0xC1900101-0x20017 krijgen na de eerste reboot (die duurt héél lang, dan reset ik en krijg ik de melding dat de installatie niet lukt).

Na wat klikken op de trouble-shoot website kom ik hier: https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn293283.aspx Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik dan moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HuHu schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:21:
[...]

Dan wil ik toch jouw "geheim" eens weten, want hier lukt het niet ;). Ik blijf de foutmelding 0xC1900101-0x20017 krijgen na de eerste reboot (die duurt héél lang, dan reset ik en krijg ik de melding dat de installatie niet lukt).

Na wat klikken op de trouble-shoot website kom ik hier: https://technet.microsoft.com/en-us/library/dn293283.aspx Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik dan moet doen?
Kijk eens in je BIOS of daar wat settings te vinden zijn aangaande AHCi en RAID. Als je die setting kunt maken dan (gewoon) op AHCi zetten óf eventueel "legacy".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Ik heb per ongeluk een systeembestand verwijderd! 8)7 |:( Nu krijg ik melding dat win 10 naar beperkte modes schakelt om veiligheidsredenen hoe krijg ik heb weer geactiveerd? herstellen? :? herstelpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:34:
Ik heb per ongeluk een systeembestand verwijderd! 8)7 |:( Nu krijg ik melding dat win 10 naar beperkte modes schakelt om veiligheidsredenen hoe krijg ik heb weer geactiveerd? herstellen? :? herstelpunt?
NFC /scannow? (of werkt dat niet meer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:34:
[...]

Kijk eens in je BIOS of daar wat settings te vinden zijn aangaande AHCi en RAID. Als je die setting kunt maken dan (gewoon) op AHCi zetten óf eventueel "legacy".
Kan dat zomaar? Ik heb een SSD waar Windows op staat/moet en daarnaast nog twee schijven in RAID 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
prutser001 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:40:
[...]

Hij zou gewoon zichtbaar moeten zijn in schijfbeheer, zelfs gewoon als je in verkenner kijkt.
Kan het zijn dat die bay toevallig Esata is en mogelijk je standaard sata aansluiting waar je ssd op zit onbruikbaar maakt? Dus eventueel een andere sata aansluiting kiezen voor je SSD?
Het is een sata 3, dat weet ik 100% zeker. Ik ga hem wel erin en eruit doen en anders misschien omwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10

justifire

Shut up and squat !!

Zo na 3 dagen is het dan toch gelukt om Windows 10 - X64 op mijn Dell Inspiron 6400 te instaleren inclusief driver voor de Geforce Go 7300 die al sinds windows 8 niet meer ondersteund word.
Instaleren van Windows 10 zelf ging probleemloos, os werkt lekker snel en bevalt me goed.

Echter was alle tekst enorm wazig en breedgerekt.
Wat bleek nu het geval te zijn, er was geen driver geinstalleerd voor de videoprocessor waardoor Windows de Geforce Go 7300 herkende als Microsoft basic display adapter met een maximaal instelbare resolutie van 1024x800
Oude Geforce Go drivers instaleren was onmogelijk omdat de Go serie niet meer ondersteund word (win vista/7/8.x geprobeerd)
Zag er dus naar uit dat ik of terug moest naar windows 7 of een nieuwe laptop aan moest schaffen.
Maar een tweaker geeft niet op dus uiteindelijk toch een manier gevonden om Windows 10 een Geforce driver te laten instaleren, waarna de Geforce Go 7300 herkend werd en ik gewoon weer toegang had tot alle ondersteunde resoluties en performance instellingen)
Geen wazige tekst meer, niet meer overdreven veel scrollen, alles loopt vloeiend en ziet er superstrak uit _/-\o_

Misschien handig om in de OP op te nemen voor medetweakers met een wat oudere laptop zodat die ook kunnen genieten van alle vernieuwingen in Windows 10 :

Download de Vista 64 bit Geforce driver 186.91 indien je Windows 10 64 bit versie hebt geinstalleerd
Of de Vista 32-bits versie indien je Windows 10 32-bit geinstalleerd hebt.
Pak dit bestand uit (unzip/unrar) en onthoud de map waarin de bestanden gezet worden.
Ga naar instellingen -> beeldscherm -> geavanceerde beeldscherminstellingen -> eigenschappen van beeldschermadapter -> eigenschappen -> stuurprogramma -> stuurprogramma bijwerken
Kies voor 'Op mijn computer naar stuurprogrammas zoeken' en blader naar de map waarin de Geforce driver 186.91 is uitgepakt, selecteer deze en klik op volgende.
Nu zal windows zelf de juiste bestanden opzoeken in de map en de driver instaleren.
Hierna computer opnieuw opstarten en zal de videoprocessor worden herkend, resoluties zijn in te stellen via rechtermuisknop op bureaublad via 'Beeldscherminstellingen' of 'Nvidia control panel'
:*)

Dit werkt uiteraard ook voor andere types uit de Nvidia Go serie.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HuHu schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:38:
[...]

Kan dat zomaar? Ik heb een SSD waar Windows op staat/moet en daarnaast nog twee schijven in RAID 1.
Hangt een beetje (lees:veel!!!) af van de RAID controller op je moederbord. Op een externe hardware RAID controller durf ik dat soort acties wel uit te voeren, de controller regelt dan "gewoon" meerdere RAID sets én kan er wijzigingen op aan brengen pér RAID set. Met een RAID controller op een laptop...... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 23:06
Even een belangrijke tip: Voor intel & nvidia producten ga niet zelf de wijsneus uit hangen door nieuwe drivers te installeren. Indien het werkt dan!

Ik dacht even slim te zijn door alle drivers van de Intel (bluetooth)site te gaan halen blijkt dat sommige drivers nieuwer te zijn dan de door Windows geïnstalleerde. 8)7

Daarnaast ook veel drivers geherinstalleerd kreeg ik precies dezelfde als ik al had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
vandaag geprobeerd de upgrade vanaf win8.1 uit te voeren. Ik heb via de tool de installatie gestart. De computer gewoon z'n werk laten doen en zelf de vakantiespullen opgeruimd. Na verloop van tijd zag ik een zwart scherm en als ik de muis bewoog alleen een bewegende cursor.

Via ctrl-alt-delete kom ik in het standaard (maar nu roze!) vergrendelingsscherm (met de opties andere gebruiker, afmelden, taakbeheer, etc). Echter krijg ik met geen mogelijkheid iets van een bureaublad te zien o.i.d.. Enkele keren zonder resultaat opnieuw opgestart en de truc met hdmi-kabel (ipv dvi) geprobeerd zonder resultaat.

Resumé: ik zie heel kort het windows logo (dezelfde als bij win8) en daarna kom ik in het login-scherm. Wachtwoord intikken en dan gaat de boel op zwart :? :X :(

Het vervelende is dat ik ook met geen mogelijkheid (F5, F8, F12) met veilige modus kan opstarten.

Ik ben redelijk ten einde raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

tinus94 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:45:
vandaag geprobeerd de upgrade vanaf win8.1 uit te voeren. Ik heb via de tool de installatie gestart. De computer gewoon z'n werk laten doen en zelf de vakantiespullen opgeruimd. Na verloop van tijd zag ik een zwart scherm en als ik de muis bewoog alleen een bewegende cursor.

Via ctrl-alt-delete kom ik in het standaard (maar nu roze!) vergrendelingsscherm (met de opties andere gebruiker, afmelden, taakbeheer, etc). Echter krijg ik met geen mogelijkheid iets van een bureaublad te zien o.i.d.. Enkele keren zonder resultaat opnieuw opgestart en de truc met hdmi-kabel (ipv dvi) geprobeerd zonder resultaat.

Resumé: ik zie heel kort het windows logo (dezelfde als bij win8) en daarna kom ik in het login-scherm. Wachtwoord intikken en dan gaat de boel op zwart :? :X :(

Het vervelende is dat ik ook met geen mogelijkheid (F5, F8, F12) met veilige modus kan opstarten.

Nvidia kaart toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:44:
[...]

Hangt een beetje (lees:veel!!!) af van de RAID controller op je moederbord. Op een externe hardware RAID controller durf ik dat soort acties wel uit te voeren, de controller regelt dan "gewoon" meerdere RAID sets én kan er wijzigingen op aan brengen pér RAID set. Met een RAID controller op een laptop...... :o
Ik ga het zo eens bekijken.

Ik heb nu als "experiment" de installatie weer opnieuw gestart, maar stiekem het mapje C:/$Windows.~BT/Efi verwijderd (aldus mijn eerdere link naar WinPE). Dat zou een "legacy BIOS" boot moeten forceren, ik ben benieuwd...

Update: het verwijderen van de Efi map maakt niet uit. Ook kan ik geen AHCI of RAID individueel instellen per harde schijf.

Geen idee meer wat ik nog kan proberen. Ik blijf wel bij Windows 7.

[ Voor 12% gewijzigd door HuHu op 31-07-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

tinus94 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:45:

Verwijder de videodriver eens in veilige modus, werkt dat niet dan eens je netwerkkaart.
ATI heeft er ook last van

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 31-07-2015 20:47 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

justifire schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:43:
Zo na 3 dagen is het dan toch gelukt om Windows 10 - X64 op mijn Dell Inspiron 6400 te instaleren inclusief driver voor de Geforce Go 7300 die al sinds windows 8 niet meer ondersteund word.
Instaleren van Windows 10 zelf ging probleemloos, os werkt lekker snel en bevalt me goed.

Echter was alle tekst enorm wazig en breedgerekt.
Wat bleek nu het geval te zijn, er was geen driver geinstalleerd voor de videoprocessor waardoor Windows de Geforce Go 7300 herkende als Microsoft basic display adapter met een maximaal instelbare resolutie van 1024x800
Oude Geforce Go drivers instaleren was onmogelijk omdat de Go serie niet meer ondersteund word (win vista/7/8.x geprobeerd)
Zag er dus naar uit dat ik of terug moest naar windows 7 of een nieuwe laptop aan moest schaffen.
Maar een tweaker geeft niet op dus uiteindelijk toch een manier gevonden om Windows 10 een Geforce driver te laten instaleren, waarna de Geforce Go 7300 herkend werd en ik gewoon weer toegang had tot alle ondersteunde resoluties en performance instellingen)
Geen wazige tekst meer, niet meer overdreven veel scrollen, alles loopt vloeiend en ziet er superstrak uit _/-\o_

Misschien handig om in de OP op te nemen voor medetweakers met een wat oudere laptop zodat die ook kunnen genieten van alle vernieuwingen in Windows 10 :

Download de Vista 64 bit Geforce driver 186.91 indien je Windows 10 64 bit versie hebt geinstalleerd
Of de Vista 32-bits versie indien je Windows 10 32-bit geinstalleerd hebt.
Pak dit bestand uit (unzip/unrar) en onthoud de map waarin de bestanden gezet worden.
Ga naar instellingen -> beeldscherm -> geavanceerde beeldscherminstellingen -> eigenschappen van beeldschermadapter -> eigenschappen -> stuurprogramma -> stuurprogramma bijwerken
Kies voor 'Op mijn computer naar stuurprogrammas zoeken' en blader naar de map waarin de Geforce driver 186.91 is uitgepakt, selecteer deze en klik op volgende.
Nu zal windows zelf de juiste bestanden opzoeken in de map en de driver instaleren.
Hierna computer opnieuw opstarten en zal de videoprocessor worden herkend, resoluties zijn in te stellen via rechtermuisknop op bureaublad via 'Beeldscherminstellingen' of 'Nvidia control panel'
:*)
Dit werkt uiteraard ook voor andere types uit de Nvidia Go serie.
d:)b

Zo ben ik hier vandaag ook bezig geweest met een Latitude D820 uit 2006 met een NVS Quadro 110M. Daar werkt de Vista X64 FX driver van de Latitude D830 (met wat aanpassingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

prutser001 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:37:
[...]

NFC /scannow? (of werkt dat niet meer?)
Nee, :( NFC wordt niet herkent als command! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:50:
[...]

Probeer SFC /ScanNow eens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
Sorry, dat had ik er even bij moeten vermelden. Ik heb enkel de integrated graphics hd 4600 van intel. Geen externe videokaart dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:50:
[...]

Je kan toch restore doen? In hetzelfde scherm waar je windows update zit e.d.? Of kan je daar niet komen?
En anders via usb/dvd media repair installation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
iCy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:47:
[...]

Verwijder de videodriver eens in veilige modus, werkt dat niet dan eens je netwerkkaart.
Misschien heel stom, maar hoe start ik bij win10 op in veilige modus??
Ik ben al druk vanaf de boot op F5 t/m f12 aan het rammen, maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:34:
Ik zie Windows 10 als een Windows 8.1 met een andere bumper en een andere ruit.
Knap van Microsoft dat er zoveel mensen intrappen! Ze hebben de concurrent nog steeds in dienst.
Bijna alles is gelijk, echter het beeld is bij mij erg wazig geworden, opdringerig gedoe met Edge, het zg start menu blijft geklungel, is een verkapt start menu uit Windows 8.
Classic Start Menu wordt geblokkeerd en moet met een foef (andere naam aan installer geven) worden geinstalleerd.
Daarom heb ik Windows 10 er direct weer afgegooid, ik heb geen zin meer om net als vroeger uuuuren te gaan zitten uitproberen, zoeken en klungelen om het programma goed werkend te krijgen.
Het woord Ubuntu kwam regelmatig in mijn hoofd, echter dat doe ik ook niet weer.
Ik houd het bij Windows 8.1, met Classic Start Menu, werkt stabiel en het scheelt me vele uren klungelen.
Mogelijk ga ik over enige jaren over op Windows 20.
Huh?

Ik heb net Classic Shell/Start zonder problemen kunnen installeren.
Ik hoef al die apps en flitsende balkjes niet in mijn startmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

tinus94 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Ik ben al druk vanaf de boot op F5 t/m f12 aan het rammen, maar zonder resultaat.
http://www.tomshardware.c...56/safe-mode-windows.html

Schijnt niet zo simpel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tinus94 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Je moet eerst via de "recovery" optie vanaf DVD/USB Windows even vertellen dat 'ie in safe-mode mág booten.

Daarna is 't F4, F5 óf F6, al naar gelang je wel of géén netwerkoptions of een commandprompt wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Sorry dat ik niet alle 118 pagina's heb gelezen, maar wat ik niet in de TS zie staan: als ik een clean install wil doen, moet ik dan eerst mijn 8.1 upgraden naar win 10, dan de key uit mn register halen en daarna een format doen en win 10 installeren? In de TS staat dat je alleen maar de ISO hoeft te downloaden en booten van een USB, maar op andere plekken wordt weer wat anders genoemd :? Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Inmiddels zijn we een stap verder.
Via de recovey-usb wen cleane 8.1 install die weer netjes geactiveerd is en nu eindelijk windows 10 aan het installeren. We zijn iig een stap verder dan eerder deze week, 15% en counting. 8)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als win eenmaal is geinstaleerd op een systeem, dan is dat systeem levenslang geactiveerd voor die windows. Je hebt dus geen key meer nodig nadat je windows erop hebt EN geactiveerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Avalaxy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:04:
Sorry dat ik niet alle 118 pagina's heb gelezen, maar wat ik niet in de TS zie staan: als ik een clean install wil doen, moet ik dan eerst mijn 8.1 upgraden naar win 10, dan de key uit mn register halen en daarna een format doen en win 10 installeren? In de TS staat dat je alleen maar de ISO hoeft te downloaden en booten van een USB, maar op andere plekken wordt weer wat anders genoemd :? Hoe werkt dat?
Eerst een upgrade doen, vervolgens kijken óf die upgrade gelukt is én je "nieuwe" Windows 10 ook geactiveerd is onder je oude installatie key.

Daarna kun je óók een verse installatie uitvoeren met die "oude" key. (Je kunt eigenlijk net zo goed middels "schijfopruiming" de oude installatie verwijderen...... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Avalaxy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:04:
Upgrade doen naar Windows 10, die correct laten activeren. Vervolgens kun je een schone installatie (mbv installatie media (ISO), deze kun je hier downloaden) starten, hierin sla je het invoeren van de key over. Je installeert dus zonder een key op te geven. Na de installatie kun je hem wederom activeren (MS herkent je hardware ID's).

[ Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 31-07-2015 21:23 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:53:
[...]

Probeer SFC /ScanNow eens :o
Hij is nu aan werk op alle drie computers... _/-\o_ Wat moet ik doen als ie iets vind wijst dat zichzelf? of moet je ook commando's invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

HuHu schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Ik ga het zo eens bekijken.

Ik heb nu als "experiment" de installatie weer opnieuw gestart, maar stiekem het mapje C:/$Windows.~BT/Efi verwijderd (aldus mijn eerdere link naar WinPE). Dat zou een "legacy BIOS" boot moeten forceren, ik ben benieuwd...

Update: het verwijderen van de Efi map maakt niet uit. Ook kan ik geen AHCI of RAID individueel instellen per harde schijf.

Geen idee meer wat ik nog kan proberen. Ik blijf wel bij Windows 7.
gaat t om een upgrade of clean install?
Als je vanaf USB boot kun je namelijk gewoon legacy forceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Hij is nu aan werk op alle drie computers... _/-\o_ Wat moet ik doen als ie iets vind wijst dat zichzelf? of moet je ook commando's invoeren?
Als hij het goed doorloopt zal windows automagisch wat bestanden vervangen/updaten oid. Als hij eerder stopt dan 100% dan is er echt wat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-12-2021
Windows 10 werkt lekker op mijn Lenovo Y580. Probleem is echter dat ik nu zie dat de drivers niet uit worden gebracht door Lenovo voor de Y580... Zou er een kans zijn dat er toch drivers beschikbaar komen voor deze laptop (voor w10)?

Anders heb ik namelijk een probleempje..
Touchpad werkt namelijk niet goed meer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Zo dan, de MSI laptop heeft ook eindelijk een verse windows 10 er op staan.
En deze is ook geactiveerd als ik het scherm mag geloven.
Nu nog maar eens alles aan programma's etc installeren en aanpassen..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

JeroenEgelmeers schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:32:
Windows 10 werkt lekker op mijn Lenovo Y580. Probleem is echter dat ik nu zie dat de drivers niet uit worden gebracht door Lenovo voor de Y580... Zou er een kans zijn dat er toch drivers beschikbaar komen voor deze laptop (voor w10)?

Anders heb ik namelijk een probleempje..
Touchpad werkt namelijk niet goed meer. |:(
Hoe heb je de update gedaan dan? Bij mij Lenovo E540 heeft hij gewoon alle drivers/tools etc mee genomen van Lenovo zelf zo ook de touchpad drivers (synaptic nog iets) en hij werkt zelfs beter dan voor de upgrade..

Hij is wel wat ouder dan mijn laptop maar dat zou geen probleem mogen zijn? Misschien is het precies het type touchpad dat je hebt dat slechter ondersteund wordt? Ik zie namelijk dat er verschillende touchpads gebruikt zijn in de serie laptop die jij hebt... Cypress of Synaptics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:31
Aangezien dit eigenlijk in meer dit topic hoort, even een kopie van mijn post in het andere Windows 10 topic:
Arrne schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:32:
Heeft er al iemand ervaring met de herinstallatie en activatie van Windows 10 na aanpassingen van de hardware? En meer specifiek, de harde schijf?

Ik heb namelijk gisteren de upgrade naar W10 uitgevoerd op mijn laptop, maar zojuist toch maar besloten om mijn HDD te vervangen door een SSD.
Aangezien de Windows installatie nog zo goed als leeg is wilde ik Windows maar opnieuw installeren i.p.v. clonen. Aangezien de Windows ID gekoppeld is aan mijn hardware, vroeg ik me af of ik nog problemen kan verwachten met de activatie, heeft iemand hier al ervaring mee?
Iemand die me hier misschien mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Arrne schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:41:
Aangezien dit eigenlijk in meer dit topic hoort, even een kopie van mijn post in het andere Windows 10 topic:

[...]

Ik zou hem gewoon clonen om te kijken of hij het doet? (Uitgaande dat AHCI aan stond bij installatie) Doet hij het gewoon dan zo laten. Ik ga over een half uur mijn schijf clonen voor een andere machine dan kan ik het je vertellen (indien de huidige upgrade goed gaat uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arrne schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:41:

[...]

Wat let je om het te proberen?
In het ergste geval moet je eerst je oude Windows opnieuw installeren en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
JeroenEgelmeers schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:32:
Windows 10 werkt lekker op mijn Lenovo Y580. Probleem is
Heb ook een Lenovo.
Heb bij windows update aangevinkt dat die ook naar drivers moet zoeken van andere produkten.

Dan komen er inderdaad een aantal lenovo drivers, waaronder eentje voor touchpad.

Een nog snellere methode is driverbooster2 te laten zoeken, die haalt ze ook meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:44:
[...]

Heb ook een Lenovo.
Heb bij windows update aangevinkt dat die ook naar drivers moet zoeken van andere produkten.

Dan komen er inderdaad een aantal lenovo drivers, waaronder eentje voor touchpad.

Een nog snellere methode is driverbooster2 te laten zoeken, die haalt ze ook meteen op.
Waar kun je dit aanvinken? Ik kan dat nu namelijk nergens vinden.
prutser001 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:41:
[...]

Hoe heb je de update gedaan dan? Bij mij Lenovo E540 heeft hij gewoon alle drivers/tools etc mee genomen van Lenovo zelf zo ook de touchpad drivers (synaptic nog iets) en hij werkt zelfs beter dan voor de upgrade..

Hij is wel wat ouder dan mijn laptop maar dat zou geen probleem mogen zijn? Misschien is het precies het type touchpad dat je hebt dat slechter ondersteund wordt? Ik zie namelijk dat er verschillende touchpads gebruikt zijn in de serie laptop die jij hebt... Cypress of Synaptics..
Ja, bij mij werkt het ook prima maar zo nu en dan niet meer. Als ik me laptop dan opnieuw opstart werkt het weer maar dat is wel vaker bij drivers die out-of-date zijn. Dus wellicht heb jij dit over een aantal dagen ook als je de drivers niet ook update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:35
Even wat offtopic geneuzel om uiteindelijk bij mijn vraag te komen:
Ik ben met de boot op rondreis. Als we op een bepaalde plek zijn, komt er wat familie op bezoek om uit eten te gaan. Nou is er in havens extreem brakke Wifi (2kb/s achtige perikelen), dus ik vraag aan een van die familieleden om een USBtje met Windows 10 mee te nemen. Nu kom ik bij mijn vraag:
  • Moet ik mijn bestaande Windows 8 licentie overzetten naar een Windows 10 licentie,
  • moet ik gewoon in de setup mijn Windows 8 serial ingeven, of
  • moet ik geen serial opgeven?
Dit heb ik allemaal op verschillende websites gelezen. Wat moet ik doen? Flabbergasme heerst hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:05
Update gelukt, tot nu toe alleen tegengekomen dat mijn Creative X-Fi Xtreme Audio het niet doet :( Tijdelijk maar even op onboard audio.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
JeroenEgelmeers schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Waar kun je dit aanvinken? Ik kan dat nu namelijk nergens vinden.
Goed kijken?
bij update > geavanceerde opties > de eerste regel aanvinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:31
MikeyMan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:44:
[...]

Wat let je om het te proberen?
In het ergste geval moet je eerst je oude Windows opnieuw installeren en activeren.
Niets, ik was sowieso van plan het te proberen. Ik vroeg me alleen af of iemand dit al gedaan had. ;)
SampleUser schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:52:
Even wat offtopic geneuzel om uiteindelijk bij mijn vraag te komen:
Ik ben met de boot op rondreis. Als we op een bepaalde plek zijn, komt er wat familie op bezoek om uit eten te gaan. Nou is er in havens extreem brakke Wifi (2kb/s achtige perikelen), dus ik vraag aan een van die familieleden om een USBtje met Windows 10 mee te nemen. Nu kom ik bij mijn vraag:
  • Moet ik mijn bestaande Windows 8 licentie overzetten naar een Windows 10 licentie,
  • moet ik gewoon in de setup mijn Windows 8 serial ingeven, of
  • moet ik geen serial opgeven?
Dit heb ik allemaal op verschillende websites gelezen. Wat moet ik doen? Flabbergasme heerst hier
Geen serial opgeven, je moet je bestaande Windows 8 installatie upgraden.

[ Voor 55% gewijzigd door Arrne op 31-07-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

kladblok is verdwenen uit mijn apps of is die niet standaard? Hoe krijd ik hem terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:57:
kladblok is verdwenen uit mijn apps of is die niet standaard? Hoe krijd ik hem terug?
Start -> Run -> Notepad?

Beetje vreemde vraag overigens, notepad gebruikers zijn meestal de "oldskool" types :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:53:
[...]

Goed kijken?
bij update > geavanceerde opties > de eerste regel aanvinken ;)
Dat is bij mij "Updates voor andere Microsoft-producten ontvangen tijdens het bijwerken van Windows.
En die heb ik aanstaan maar daar kan ik niets mee vinden. Overigens staat er ook niet "drivers".

Dus neem aan dat je iets anders bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Start -> Run -> Notepad?

Beetje vreemde vraag overigens, Notepad gebruikers zijn meestal de "oldskool" types :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Zeker weten dat diie weg is?, die is er normaal gesproken wel.

Druk eens op het vergrootglas voor zoeken, typ kladblok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaatje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:59:
[...]

Huh?

Ik heb net Classic Shell/Start zonder problemen kunnen installeren.
Ik hoef al die apps en flitsende balkjes niet in mijn startmenu.
Die meuk kan je ook gewoon ff uitzetten, hoor. Zonde om daarvoor een utility te installeren: hoe schoner een systeem, hoe beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:36:
[...]

Succes!!

Ik heb hier vandaag een Nvidia Quadro NVS 110M in een Dell D820 laptop uit 2006 aan de gang gekregen op de "native" resolutie (1680x1050) met de Vista X64 Quadro FX drivers (179.24) voor een Dell D830 :P
Nice!

Hier gaat het ook om een Dell, en zelfs een met nog goede hardware. (5 jaar oud ofzo.)
Maar op het Windows 10 subforum van Dell heeft iemand al een post aangemaakt en het is precies een van de populairste topics daar: http://en.community.dell....ware-os/f/4997/t/19637125
Dus ik hoop dat 'by big demand' Dell er toch werk van maakt of dat er snel workarounds te vinden zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 31-07-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:59:
[...]

Start -> Run -> Notepad?

Beetje vreemde vraag overigens, Notepad gebruikers zijn meestal de "oldskool" types :P
Ik zocht onder nederlands van (K)ladblok |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

prutser001 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Als hij het goed doorloopt zal windows automagisch wat bestanden vervangen/updaten oid. Als hij eerder stopt dan 100% dan is er echt wat fout.
Ik ben geen scriptkiddi maar hoe schrijf je een script dat automatisch "cmd admin" opstart en sfc /scannow uitvoerd bij opstarten??
btw alle PC zijn 100% goed :) *O*

[ Voor 4% gewijzigd door digidokter.net op 31-07-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
PostHEX schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:12:
[...]

Dus in principe als ik nu van 8.1 upgrade naar 10, en ik m'n moederbord pas over 1,5 jaar vervang, ik dus terug moet vallen op 8.1? En als ik bij 10 wil blijven, moet ik een 10 licentie kopen?

Wat ik voorheen had begrepen is dat een W8.1 licentie vervalt zodra je upgrade naar 10, en dat je voor 10 een nieuwe licentie krijgt, en vervolgens die nieuwe 10 licentie ook de retail of OEM status met zich meedraagt, afhankelijk van of de 8.1 licentie een retail of OEM status had.

Maar als dat wat ik begrijp wat je zegt wel de werkelijkheid is van hoe MS de voorwaarde schept, dan vind ik dat wel een probleem. Ten eerste heb ik W8.1 en Pro Upgrade Pack bijna voor niets gekocht. Ten tweede is dit dan een minder goede deal dan MS bood tijdens de overgang van 7 naar 8, want toen kon men fikse korting krijgen op een 8 retail licentie als je een 7 retail licentie had. Tenminste voor iemand die relatief frequent van moederbord wisselt is dit een minder goede deal. Sowieso is teruggaan naar een versie ouder dan 10 geen optie als je game-ed; want DX12.
Als ik dit procedure-tje uitvoer
Weet je niet zeker of jouw Windows 10 écht legaal is? Voer dan de volgende stappen uit:
1) Open een CMD box
2) Tik in 'cd desktop'
3) Tik in 'licensingdiag.exe -report diag.txt -log diag.cab'
4) Op het bureaublad staat nu een diag.txt bestand.
5) Open het diag.txt bestand
6) zoek naar de volgende regel:
<ActiveSkuDescription>Windows(R) Operating System, VOLUME_KMSCLIENT channel</ActiveSkuDescription>
7) heb je hier een volume licentie (zoals hierboven)? Dan is het zeer waarschijnlijk géén originele versie.

voorbeeld van officiele lincentie

<ActiveSkuDescription>Windows(R) Operating System, VOLUME_MAK channel</ActiveSkuDescription>
Dan is bij mij dit het resultaat.

<ActiveSkuDescription>Windows(R) Operating System, RETAIL channel</ActiveSkuDescription>

Ik heb indertijd een goedkope Windows 8 licentie aangeschaft waar jij het over hebt, en het lijkt er dus sterk op dat mijn status na een update naar W10 dus retail blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 16:11
Als ik het goed begrijp, moet ik dus een win 7 key zien te regelen, windows 7 installeren, updaten, win 10 binnen slepen, ???, profit?!

windows 10 voor een tientje? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
4tune schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:10:
[...]

Als ik dit procedure-tje uitvoer

[...]

Dan is bij mij dit het resultaat.

<ActiveSkuDescription>Windows(R) Operating System, RETAIL channel</ActiveSkuDescription>

Ik heb indertijd een goedkope Windows 8 licentie aangeschaft waar jij het over hebt, en het lijkt er dus sterk op dat mijn status na een update naar W10 dus retail blijft :P
Maar behoud je ook je W10 status na deïnstallatie? Als in dat je W8 retail licentie permanent gelijk staat aan een W10 retail licentie, ongeacht het systeem? Of moet je bij elk nieuw systeem opnieuw W8 installeren, en elke keer de upgrade uitvoeren naar W10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

ik heb een onbekend apparaat dat wordt geinstaleerd hoe kom ik erachter wat het is?
http://s2.postimg.org/3t96y02yt/onbekendapp.jpg?noCache=1438374195
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/3t96y02yt/onbekendapp.jpg

http://postimg.org/image/3t96y02yt/

[ Voor 12% gewijzigd door digidokter.net op 31-07-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:24:
ik heb een onbekend apparaat dat wordt geinstaleerd hoe kom ik erachter wat het is?
http://s2.postimg.org/3t96y02yt/onbekendapp.jpg?noCache=1438374195
[afbeelding]
Start -> Run -> hdwwiz.cpl

En vervolgens even kijken onder de onbekende apparaten (vraagtekentje). De eigenschappen van zo'n apparaat hebben een tabblad waar je het Hardware ID kunt opvragen.

Dat Hardware ID "verraad" 't apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48
Gelden de activatie-issues nog steeds?

Ik heb een Dell inspiron 15 (jan 2014), met een 8.1 installatie, welke via de tool/usb stick naar W10 is geupgrade. Activatie lukt niet (Foutcode: 0xC004C003; De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd), terwijl ik toch de bijbehorende key heb gebruikt.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Jan Smit schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:34:

Ik heb een Dell inspiron 15 (jan 2014), met een 8.1 installatie, welke via de tool/usb stick naar W10 is geupgrade. Activatie lukt niet (Foutcode: 0xC004C003; De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd), terwijl ik toch de bijbehorende key heb gebruikt.
Maar je hebt toch helemaal geen key voor win10?
Hoe kan je die dan invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L

Bij een upgrade wordt helemaal niet gevraagd om een key... dus wanneer heb je die dan gebruikt? Of heb je via de USB een clean install gedaan, dus geen update, en vervolgens ergens een key ingevuld? Dat gaat niet werken. 1. Upgrade vanuit Windows, 2. Activeer, 3. Dan pas clean install en dan de vraag om een key skippen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je daadwerkelijk hebt ge-upgrade (vanuit Win 8.1) heb je helemaal geen key in hoeven te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:35
Arrne schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:54:
Geen serial opgeven, je moet je bestaande Windows 8 installatie upgraden.
Word ik er dan ook om gevraagd? Zo ja, moet ik het dan skippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SampleUser schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:38:
[...]

Bij de upgrade niet maar wel bij een clean herinstall (die je pas moet doen ná een upgrade en activatie): dan moet je vraag idd skippen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SampleUser schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:38:
[...]

Bij een normale "in-place" upgrade van een OEM óf Retail versie van Windows 7 / 8(.1) wordt er niet om een "key" gevraagd. Als je die vraag wél krijgt dan heb je waarschijnlijk een Windows 7 óf 8(.1) installatie welke in het verleden middels een MAK/KMS server geactiveerd is (en waarvan de licentie is ingetrokken, met een geldige MAK/KMS key kun je gewoon activeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Showstoppertje; Mijn Bluetooth werkt niet meer. Althans, volgens Windows is er niets aan het handje, maar hij vindt geen enkel Bluetooth device meer. Beetje jammer als je een Bose Bluetooth headset hebt van 250 euries.
Bluetooth is ingeschakeld, maar hij vindt gewoon geen devices. Ik heb 4 verschillende drivers geprobeerd, maar nadat ik bij de laatste driver installatie geconfronteerd werd met een BSOD ben ik maar even gestopt met expirimenteren.
Hebben hier mensen last van een soortgelijk probleem?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48
Grrmbl,
helder.
Dus terug naar factory, alles upgraden naar 8.1, dan naar W10, daarna clean install.
Ik dacht toch echt via de usb stick een install te hebben gedaan.

Oke, ik begin opnieuw.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan Smit schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:49:
Grrmbl,
helder.
Dus terug naar factory, alles upgraden naar 8.1, dan naar W10, daarna clean install.
Ik dacht toch echt via de usb stick een install te hebben gedaan.

Oke, ik begin opnieuw.
Vraag is niet of je wel of niet via de USB een install hebt gedaan, het gaat erom dat je eerst vanuit Windows zelf een upgrade moet doen naar W10 (waarbij niet om een key wordt gevraagd) die je vervolgens moet (laten) activeren. Trouwens, als je upgrade naar W10 vanaf een compleet cleane 8.1 is een volgende clean herinstall van W10 niet echt nodig, lijkt me. Ik zelf heb alleen een clean install gedaan omdat ik upgrade vanaf een oude en vervuilde W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb gisteren de windows 10 update geïnstalleerd, en nu loop ik tegen het probleem aan dat Grand Theft Auto 5 niet meer verder komt dan de launcher en daarin blijft vasthangen. Ik had dit ook met andere games en verschillende problemen met de drivers van mijn videokaart die inmiddels wel verholpen zijn.
is er iemand die mij verder kan helpen om mij weer in mijn game te krijgen.
Grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vanmiddag een clean install gedaan op m'n ThinkPad X220. Leek allemaal goed te werken maar nu ik de laptop nog eens pak (na hem te hebben afgesloten vanmiddag) boot Windows 10 niet meer. Alleen maar een zwart scherm, HDD-lampje flikkert heel snel (wel heel vaag, niet echt fel) en soms flitst er heel even een liggend streepje (cursor) linksbovenin beeld langs.

Morgen maar een reinstall doen :S Ik typ dit nu vanaf Debian op de andere SSD in de laptop, dus de laptop zelf is OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
ötzi schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:24:
[...]

gaat t om een upgrade of clean install?
Als je vanaf USB boot kun je namelijk gewoon legacy forceren...
Het gaat om een upgrade. Als ik vanaf USB boot en Upgrade selecteer, krijg ik de melding dat ik de setup vanuit Windows moet starten. Met hetzelfde resultaat als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren via de tool geupgrade, naar een 64bit win10. Vandaag clean install gedaan en opeens 32bit :X
Zou ik dan echt de verkeerde gepakt hebben met de tool?
Ik kan nu niet meer vanaf win10 die tool opstarten :(
Weet iemand hoe ik aan die iso kan zien of het 32/64 bit is?

[ Voor 12% gewijzigd door LosGieros op 31-07-2015 23:22 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LosGieros schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:21:
Ik heb gisteren via de tool geupgrade, naar een 64bit win10. Vandaag clean install gedaan en opeens 32bit :X
Zou ik dan echt de verkeerde gepakt hebben met de tool?
Ik kan nu niet meer vanaf win10 die tool opstarten :(
Weet iemand hoe ik aan die iso kan zien of het 32/64 bit is?
Wat voor een processor heb je in je systeem geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:35:
[...]

Ben heel benieuwd waar dat mee te maken heeft...? :? Anway, je kan bij de installatie kiezen voor 32 of 64 bit: ik had de iso gedownload en kreeg tijdens de install tenminste die keuze. Dus ik denk dat de vraagsteller gewoon de verkeerde keuze heeft gemaakt...?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:00:
[...]

Ben heel benieuwd waar dat mee te maken heeft...? :? Anway, je kan bij de installatie kiezen voor 32 of 64 bit: ik had de iso gedownload en kreeg tijdens de install tenminste die keuze. Dus ik denk dat de vraagsteller gewoon de verkeerde keuze heeft gemaakt...?
Ik heb het ook via een stikje gedaan waar zowel 32 als 64 bit op staan en tot nu toe heeft hij elke keer 64bit gekozen, ik heb niet eens wat aan hoeven geven (keuze nooit gezien)

En beide update mogelijkheden gaan gewoon soepel, zowel via windows update (windows 8.1 verse install) en via stikje W7. Wat ik wel apart vind is dat je in W8.1 net na je installatie gelijk al een scherm krijgt of je W10 wilt installeren. Ook kreeg ik niet dat windows vlaggetje te zien zoals in W7 en 'reserveren' was er niet bij. En het mooie was dat mijn W8.1 installatie nog niet eens geactiveerd was voordat ik 10 ging installeren?!

En nu draait hij gewoon geactiveerd en wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:00:
[...]

Ja denk het ook, gewoon verkeerde keuze. :X
Maar wel raar dat de update tool het niet meer deed vanaf mn 32bit win10 versie.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Heb je wel de 32 bit tool geprobeerd op je huidige 32 bit windows 10 en niet de 64 bit? :P

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 23:35:
[...]

:X

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabbitto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:28
Heeft iemand dit probleem al eens gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/55bc054184530/55bc05417956c-windows_10_setup_error.jpg

Ik probeer de upgrade bij de PC van mijn vader in orde te maken maar na de download van windows 10 en media configuratie van windows 10 (via het officiele scherm van de Windows 10 Tool) krijg ik standaard deze error. Na meerdere reboots en pogingen houdt dit aan. Vooralsnog kan ik hier niets over vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rabbitto op 01-08-2015 01:33 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 59 Laatste