Zo na 3 dagen is het dan toch gelukt om Windows 10 - X64 op mijn Dell Inspiron 6400 te instaleren inclusief driver voor de Geforce Go 7300 die al sinds windows 8 niet meer ondersteund word.
Instaleren van Windows 10 zelf ging probleemloos, os werkt lekker snel en bevalt me goed.
Echter was alle tekst enorm wazig en breedgerekt.
Wat bleek nu het geval te zijn, er was geen driver geinstalleerd voor de videoprocessor waardoor Windows de Geforce Go 7300 herkende als Microsoft basic display adapter met een maximaal instelbare resolutie van 1024x800
Oude Geforce Go drivers instaleren was onmogelijk omdat de Go serie niet meer ondersteund word (win vista/7/8.x geprobeerd)
Zag er dus naar uit dat ik of terug moest naar windows 7 of een nieuwe laptop aan moest schaffen.
Maar een tweaker geeft niet op dus uiteindelijk toch een manier gevonden om Windows 10 een Geforce driver te laten instaleren, waarna de Geforce Go 7300 herkend werd en ik gewoon weer toegang had tot alle ondersteunde resoluties en performance instellingen)
Geen wazige tekst meer, niet meer overdreven veel scrollen, alles loopt vloeiend en ziet er superstrak uit
Misschien handig om in de OP op te nemen voor medetweakers met een wat oudere laptop zodat die ook kunnen genieten van alle vernieuwingen in Windows 10 :
Download de Vista 64 bit Geforce driver 186.91 indien je Windows 10 64 bit versie hebt geinstalleerd
Of de Vista 32-bits versie indien je Windows 10 32-bit geinstalleerd hebt.
Pak dit bestand uit (unzip/unrar) en onthoud de map waarin de bestanden gezet worden.
Ga naar instellingen -> beeldscherm -> geavanceerde beeldscherminstellingen -> eigenschappen van beeldschermadapter -> eigenschappen -> stuurprogramma -> stuurprogramma bijwerken
Kies voor 'Op mijn computer naar stuurprogrammas zoeken' en blader naar de map waarin de Geforce driver 186.91 is uitgepakt, selecteer deze en klik op volgende.
Nu zal windows zelf de juiste bestanden opzoeken in de map en de driver instaleren.
Hierna computer opnieuw opstarten en zal de videoprocessor worden herkend, resoluties zijn in te stellen via rechtermuisknop op bureaublad via 'Beeldscherminstellingen' of 'Nvidia control panel'
Dit werkt uiteraard ook voor andere types uit de Nvidia Go serie.