Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
A4553 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:59:
[...]

Dat is dus de humor, het toetsenbord werkt niet omdat ik eerst een layout moet kiezen -O-.
Ik begrijp sowieso niet waarom MS dat niet gewoon uit de bestaande instellingen haalt...
Ah, dan heb je niks aan mijn tip :P
Raar, want mijn toetsenbord werkte gelijk. Alleen mijn touchpad niet.
Meeste toetsenborden werken gewoon op de standaard drivers die tijdens de installatie geladen worden.
Misschien even opnieuw proberen?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
A4553 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:21:
[...]

Probeer hier de ISO op een externe schijf te zetten via de MS tool. Hele schijf wordt niet gezien :/
dat kan toch ook niet.

Je kunt OF een bootable USB stick maken, of de iso downloaden.

Iso met IMGBurn branden zou prima moeten gaan lijkt me, heb ik zelf niet geprobeerd want ik heb met die tool een usb stick gemaakt

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:22:
[...]

Ik denk niet dat veel mensen hem zullen branden. Je kan de iso namelijk gewoon op je harde schijf zetten en hem dan runnen.
ja maar dan ga je over de oude installatie heen en ik wil een schone instalatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:23:
[...]

bootable usb stick...
Als je moederbord dat niet ondersteund is je pc 10+ jaar oud gok ik , zou dan lekker op Windows XP blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb gisteren succesvol de upgrade uitgevoerd van win7 home naar win10. Maar door driver problemen heb ik de installatie eerst maar weer terug gezet naar win7.

Wanneer ik nu probeer om de upgrade weer uit te voeren krijg ik na het downloaden en controleren van de upgrade een foutmelding:

"Setup is niet correct uitgevoerd. Start opnieuw op en probeer Windows 10 Setup opnieuw uit te voeren."

Een reboot helpt niet, en ook de windows downloadmap leeg maken niet.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 19:07
cypher21 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:22:
[...]

dat kan toch ook niet.

Je kunt OF een bootable USB stick maken, of de iso downloaden.

Iso met IMGBurn branden zou prima moeten gaan lijkt me, heb ik zelf niet geprobeerd want ik heb met die tool een usb stick gemaakt
Bootable USB stick inderdaad, maakt toch niet uit of die 'stick' 1 TB of 4 GB is?
Sterker nog, heb een aparte partitie aangemaakt op die schijf voor een bootable Win. 10 setup.
De media tool heeft een optie om een USB stick voor je te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:23:
[...]

je kan tegenwoordig binnen windows een clean install doen bij instellingen. jaja, times are a changing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
A4553 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Bootable USB stick inderdaad, maakt toch niet uit of die 'stick' 1 TB of 4 GB is?
Sterker nog, heb een aparte partitie aangemaakt op die schijf voor een bootable Win. 10 setup.
De media tool heeft een optie om een USB stick voor je te maken.
Grootte maakt zeker wel uit.
Minimaal 3gb meen ik, 6gb als je zowel x86 als x64 op de stick wilt zetten.

Partities op een USB stick en die dan bootable maken werkt volgens mij niet lekker, zou 1 ntfs partitie maken en die formatteren, dan moet het werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:22:
[...]

Ik denk niet dat veel mensen hem zullen branden. Je kan de iso namelijk gewoon op je harde schijf zetten en hem dan runnen.
Daar heb ik een pricewatch: Zalman ZM-VE300 Zwart voor :D
cypher21 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:23:
[...]

bootable usb stick...
Als je moederbord dat niet ondersteund is je pc 10+ jaar oud gok ik , zou dan lekker op Windows XP blijven :)
Dat hoeft geen probleem te zijn ;) -> http://www.plop.at/en/bootmanager/download.html

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:23:
[...]

bootable usb stick...
mijn PC is geen 10 jaar oud slechts jaar of 4 wil hem wel vervangen maar dat gaat ff niet heb hem gekocht met Windows 7 en Windows 10 draait prima alleen wil ik een verse installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 08:10
Al de derde keer dat ik Windows 10 probeer te installeren maar krijg telkens dezelfde error:

0xC1900101 - 0x40017, installatie is mislukt in de fase SECOND_BOOT..

Iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:26:
[...]

mijn PC is geen 10 jaar oud slechts jaar of 4 wil hem wel vervangen maar dat gaat ff niet heb hem gekocht met Windows 7 en Windows 10 draait prima alleen wil ik een verse installatie
4 jaar oud en geleverd met Win 7, dan MOET die pc booten van USB stick ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
cypher21 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:25:
[...]

Grootte maakt zeker wel uit.
Minimaal 3gb meen ik, 6gb als je zowel x86 als x64 op de stick wilt zetten.

Partities op een USB stick en die dan bootable maken werkt volgens mij niet lekker, zou 1 ntfs partitie maken en die formatteren, dan moet het werken
Dat heb ik precies gedaan ;) Partitie van 4 GB (ga hem zo vergroten), zowel NTFS als FAT32 geprobeerd.
Beiden worden niet herkend door de tool. Nu de ISO aan het downloaden en via Rufus bootable maken op die partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbkr1964
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-04-2022
Hallo Tweakers,

Na een herinstallatie met windows 7 is de update eindelijk gelukt.
Na een aantal herstarts liep 10 vast. Grafische drivers werden niet ondersteund
( hp g62 b60sd). Ik ben weer terug gegaan naar windows 7..
In ieder geval is windows 10 geactiveerd geweest, dus installatie in de toekomst is veilig gesteld.

edit: symptomen: temp normaal 46 gr op standby nu 65, videokaart drivers niet de correcte, van AMD radeon 4250 en radeon 5470 nodig, na herstart bootloop, in herstel scherm alles wissen en vanaf nul beginnen ( herinstallatie)

Groetjes Peter

[ Voor 25% gewijzigd door Pbkr1964 op 01-08-2015 10:39 . Reden: toevoegen info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:25:
[...]

je kan tegenwoordig binnen windows een clean install doen bij instellingen. jaja, times are a changing.
Alleen krijg je dan geen optie om partities te maken of te wissen (of ik heb niet goed gekeken).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat als ik mijn laptop opstart hij niet wil verbinden met de Wifi.
Ik moet dan eerst inloggen en de probleem oplosser er op los laten die corrigeert iets, zie uitreksel rapport hieronder, en daarna werkt het feilloos zelfs als je over gaat naar een andere account, maar zodra de laptop uitgaat en je weer opnieuw opstart dan moet je weer die probleem oplosser starten.
Ik heb het idee dat het antwoord in de probleem oplosser gegeven wordt maar ik ben niet zo technisch dat ik weet wat ik met die melding moet doen. Ik weet niet hoe ik die Automatische-configuratie-id van 5 naar 7 zou krijgen. Hoe krijg ik de juiste beveiligings sleutel? dat is toch niet het password van de Wifi neem ik aan?
Kan iemand hier een blik op werpen en in gewone taal zeggen wat een definitieve oplossing zou kunnen zijn.
Alvast bedankt.

Verbindingsincident vastgesteld
Automatische-configuratie-id: 5
Verbindings-id: 7

Samenvatting verbindingsstatus
Verbinding gestart om: 2015-07-31 12:47:42-133
Overeenkomstig profiel: Geslaagd
Hersteloptie:
Controleer de netwerkbeveiligingssleutel voor "Ziggo6F8B4"
Geef de beveiligingsinstellingen weer. Vervolgens kunt u de juiste beveiligingssleutel opgeven.

Prekoppeling: Geslaagd
Koppeling: Geslaagd
Beveiliging en authenticatie: Mislukt

Hoofdoorzaak:
Kan geen verbinding met 'Ziggo6F8B4' maken.
De beveiligingssleutel voor draadloze netwerken is niet juist.

Gedetailleerde hoofdoorzaak:
Door sleuteluitwisseling van Laag 2-beveiliging met een door de gebruiker opgegeven sleutel zijn vóór de time-out geen unicastsleutels gegenereerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Probeer eens in configuratiescherm het netwerk te deleten en opnieuw te verbinden.
(In Windows 7: Configuratiescherm > Netwerkcentrum > Draadloze netwerken beheren).
Het lijkt erop dat het opgeslagen wachtwoord voor het netwerk niet klopt.

[ Voor 12% gewijzigd door A4553 op 31-07-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Laatst online: 13:57
Ik dacht de thuislaptop waar ik vorige week Windows 10 succesvol heb kunnen reserveren vandaag even snel te voorzien van de upgrade. Niet dus.

Ik snap niet hoe een immens bedrijf als Microsoft bijna in je gezicht spuugt met zo een belachelijke foutmelding als "Er is iets gebeurd", zonder een duidelijke errorcode zodat je kan gaan troubleshooten. Ik krijg iedere keer deze melding als ik de MediaCreationTool run om te gaan upgraden.

Volgende dingen reeds geprobeerd:
  • $windows BT en WS folder gedelete
  • c:\Windows\SoftwareDistribution\Download leeg gemaakt
  • wuauclt.exe /updatenow
  • Met een administrator account inloggen
  • 32-bit versie gedownload ipv 64-bit (ja ik werd wanhopig)
Niets lijkt te helpen. Ik heb een Engelstalige ISO van Windows 10 staan, en het kriebelt nu heel erg om die er gewoon op te gooien, maar dan ben ik waarschijnlijk mijn licentie kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er meer mensen die het niet voor elkaar krijgen om de windows.old en de $windows map te verwijderen?
Geprobeerd met schijfopruiming, maar dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:38:
Zijn er meer mensen die het niet voor elkaar krijgen om de windows.old en de $windows map te verwijderen?
windows cleanup en dan windows bestanden opruimen alles aanvinken en dan zou het weg moeten zijn.

ps. mijn PC kan wel van USB booten kom ik nu achter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

MikeyMan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:38:
Druk je wel op 'Systeembestanden opruimen' nadat schijfopruiming is opgestart?

Ik probeer nu zelf Windows 10 te upgraden op een schijf waar maar 8GB vrije ruimte beschikbaar is. Een oude SSD van slechts 60GB. Krijg netjes de mogelijkheid om of een externe schijf aan te sluiten of een andere schijf te selecteren waar Windows dan de backup op zal plaatsen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Windows 10 update nu beschikbaar via de "normale" windows update.

iig hier via windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

FREAKJAM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:44:
[...]

Wat is hier per ongeluk aan? Je kunt 32-bits niet upgraden naar 64-bits.
Nee ik heb 2 versies van win7 32 en 64bit heb verkeerde versie gebruikt wilde de 64versie gebruiken maar verkeerde dvd genomen. Maar kan ik nu over die 32bin installatie een 63bit win 7 doen en upgraden naar 10?

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The_Worst schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:43:
[...]

Druk je wel op 'Systeembestanden opruimen' nadat schijfopruiming is opgestart?

Ik probeer nu zelf Windows 10 te upgraden op een schijf waar maar 8GB vrije ruimte beschikbaar is. Een oude SSD van slechts 60GB. Krijg netjes de mogelijkheid om of een externe schijf aan te sluiten of een andere schijf te selecteren waar Windows dan de backup op zal plaatsen.
Yup, natuurlijk. Hij gaf ook aan dat er x mb aan oude installatiebestanden en oude windows gevonden was, en ging daar vervolgens mee aan de slag.
Maar ze staan er nog, weliswaar een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:39

aal

Ik heb een zeer vaag probleem met de upgrade van windows 7 ultimate 64bit naar windows 10.

Misschien dat één van jullie een idee heeft?

Als volgt:

- Windows update download de windows 10 upgrade
- Krijg het scherm met de melding dat 'my upgrade ready to install' is
- Klik op 'start upgrade now'
- Windows sluit meteen af
- Krijg blauw windows update scherm (dat je normaal ook wel eens ziet tussen reboots in als er een update is) met preparing window 10. Loopt keurig van 0% naar 100%.
- Vervolgens boot de pc naar een windows 10 splash screen met draaiende bolletjes en dan niets.

PC afgelopen nacht aan laten staan op dat scherm om vanmorgen op exact hetzelfde scherm uit te komen.
Als ik vervolgens reboot kom ik weer vrolijk ik windows 7 terecht, geen melding niets.

Heb de upgrade inmiddels al drie keer opnieuw geprobeerd met elke keer exact hetzelfde resultaat. Het lijkt haast of de upgrade enkele stappen overslaat.

iemand enig idee?

[ Voor 1% gewijzigd door aal op 31-07-2015 13:53 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Nee ik heb 2 versies van win7 32 en 64bit heb verkeerde versie gebruikt wilde de 64versie gebruiken maar verkeerde dvd genomen. Maar kan ik nu over die 32bin installatie een 63bit win 7 doen en upgraden naar 10?
nee, je kunt niet van 32bit win 7 upgraden naar 64bit win10
ik zou upgraden naar 32bit win 10, dan wachten tot die is geactiveerd en vervolgens een clean install van Win10 64 bit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Heb win10Pro nu op laptop en geactiveerd O-) Nu de twee andere nog een trage laptop en trage pc beide win7 ultimate maar updates in stappen van 300mb installeren van totaal 194 updates :( 8)7 Daarna upgreden naar win10?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als het zo niet werkt, waarom probeer je dan eens wat anders, bijv de iso downloaden zoals hieronder aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:57:
Heb win10Pro nu op laptop en geactiveerd O-) Nu de twee andere nog een trage laptop en trage pc beide win7 ultimate maar updates in stappen van 300mb installeren van totaal 194 updates :( 8)7 Daarna upgreden naar win10?!
Installeren van updates voor Windows 7 kan je toch gewoon overslaan?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Daar had ik toch al antwoord op gegeven. Je quote mijn antwoord zelfs. Je kunt niet upgraden van 32-bits naar 64-bits. Enige manier is format c en een schone installatie van Windows 7 64 bits.
Waarom zou je in stappen updaten. Gewoon direct de Windows 10 ISO eroverheen installeren. Wil je het via de Windows 10 App doen dan heb je minimaal updates KB3035583 en KB2952664 nodig

[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 31-07-2015 14:00 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Maar waarom zou je win7 eerst updaten? Dat is allemaal voorniets als je toch naar win10 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik wil graag weten of mijn Windows 10 installatie nu goed/legaal geactiveerd is.

Mijn situatie.

- Een HP probook laptop met windows 7 pro OEM licentie.
- Laptop is meerdere keren volledig geformatteerd dus inclusief alle restore partities.
- Daarna Windows 10 preview gedraaid. vanuit daar geprobeerd up te daten. Wou wel maar kon niet activeren.

+ Dus heb ik via torrents een Windows 7 HP OEM versie (kan er maar 1 vinden) geïnstalleerd. (hoefde geen key in te vullen)
+ Daarna via USB de windows 10 iso geïnstalleerd.

Nu staat er dat hij geactiveerd is. Maar hoe dan? heeft hij naar mijn Illegale Windows 7 OEM gekeken waarbij ik tijdens de installatie geen key hoefde in te vullen? Kan ik mijn w10 key achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
kaasaanfiets schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:02:
Ik wil graag weten of mijn Windows 10 installatie nu goed/legaal geactiveerd is.

Mijn situatie.

- Een HP probook laptop met windows 7 pro OEM licentie.
- Laptop is meerdere keren volledig geformatteerd dus inclusief alle restore partities.
- Daarna Windows 10 preview gedraaid. vanuit daar geprobeerd up te daten. Wou wel maar kon niet activeren.

+ Dus heb ik via torrents een Windows 7 HP OEM versie (kan er maar 1 vinden) geïnstalleerd. (hoefde geen key in te vullen)
+ Daarna via USB de windows 10 iso geïnstalleerd.

Nu staat er dat hij geactiveerd is. Maar hoe dan? heeft hij naar mijn Illegale Windows 7 OEM gekeken waarbij ik tijdens de installatie geen key hoefde in te vullen? Kan ik mijn w10 key achterhalen?
product key in uefi bios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online

Je hebt geen key. Windows is geactiveerd, dus het is goed.
zo is het bij iedereen geregeld die een gratis update heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:18:
zijn er mensen die de ISO mety succes hebben gebrand? want mij lukt het niet blijf foutmeldingen krijgen
meerdere downloads, branders, DVDs en burn software
Ja hoor, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

HammerNL schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Heb je dat notifications probleem nog steeds? Ik kom er niet vanaf, net Windows opnieuw geïnstalleerd, met alleen de nodige drivers en Chrome en krijg de melding nog steeds.
Komt nog steeds voor inderdaad.. Lijkt het specifiek te melden voor "anti spyware", maar in de security center staat gewoon aangeduid dat dit onderdeel OK is. Zal wel een bugje zijn die t.z.t. verholpen gaat worden.

Heb nog altijd Vipre liggen, hoewel deze niks dan ellende gaf in W10, zou dit met de nieuwste versie opgelost moeten zijn. Kan Defender ook weer uit :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A4553 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:36:
[...]

Probeer eens in configuratiescherm het netwerk te deleten en opnieuw te verbinden.
(In Windows 7: Configuratiescherm > Netwerkcentrum > Draadloze netwerken beheren).
Het lijkt erop dat het opgeslagen wachtwoord voor het netwerk niet klopt.
Ik heb hem de gegevens laten vergeten maar nu kan ik helemaal niet meer verbinden. Als ik het password invoer kan hij niet verbinden zegt tie en als ik de WPS knop gebruikt zegt tie dat tie bezig is met het ophalen van de gegevens maar vervolgens eindigt hij ook weer met de melding dat hij niet kan verbinden en nu kan ik ook de probleem oplosser niet starten omdat hij zegt dat ik niets geselecteerd heb en daar heeft tie een punt natuurlijk :?

Nog andere ideeen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30
Volgens mij is Microsoft Support voor particulieren nu inmiddels totaal onbereikbaar geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ook mensen met illegale Windows 7 kunnen overstappen op een legale Windows 10.
Zie hier een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
Wat een ramp... waar de upgrade op de laptop van mijn vriendin en die van mijn zus perfect ging (wel traag, maar perfect) is dat niet het geval met haar game PC en mijn laptop.

Dat mijn laptop tegen zou werken wist ik wel, dat was zo met Windows 8 en 8.1 ook, de reden dat ik op 7 zit en blijf, echter was ik ernaar benieuwd of ik misschien nu wel verder komt.

Voordat mensen beginnen met dat het wel kan, of met probeer dit en dat, nee ik heb al tig keer dat geprobeerd en veel techneuten blijken het niet te snappen dat upgraden hoger dan 7 gewoon niet kan met mijn laptop, tot ze het zelf uitproberen en zelfde conclusie trekken als ik, het kan NIET.

(indien je het laptop verhaal wilt lezen, lees verder, indien niet, stop bij het vetgedrukte)

Wat de pc van mijn vriendin betreft, na de upgrade kon dat ding geen enkele exe starten die niet op de PC stond voor de upgrade, ook kon ik niks starten dat admin rechten vereisde, ik heb die PC dus nu helemaal terug naar Windows 7 gezet en ga dus opnieuw upgraden, hopelijk gaat dat nu wel goed.

laptop verhaal

(voor de duidelijheid, ik vraag niet om hulp ofzo, ik blijf gewoon op 7, maar leg het probleem ter verduidelijking uit)

Probleem ligt ergens daar ver weet ik veel waar, punt is dat ik een Ati HD5165 videokaart heb, nette kaart maar dat is de boosdoener, ik heb zelf een Toshiba laptop die uitkwam met Windows 7, toshiba zelf brengt geen nieuwe drivers uit voor die laptop, dus verder dan 7 kom je niet.

Ja ik heb drivers van AMD geprobeerd, ook custom drivers, compatibiliteits modus en ook gewoon windows WDDM drivers, nee kan niet of anders het kan niet zoals het hoort.

Om 1 of een ander vaag reden kan AMD zelf de videokaart op geen enkele manier herkennen, tenzij er al drivers op staan maar updaten doet hij niet, ik heb ooit contact met AMD gehad en die concludeerde net als ik dat ik de drivers van de fabrikant moet gebruken omdat het een vrij unieke kaart is die AMD zelf geen direct support geeft.

Dan de compatibiliteits modus, ja ik kan de Windows 7 drivers installeren, nee de boel werkt niet goed en ik krijg constant een BSOD, de drivers zelf komen uit 2010 en zijn nooit door Toshiba geupdatet.

Dan de custom drivers, hetzelfde verhaal als met compatibiliteit modus, het werkt niet en ik krijg een BSOD.

Voor de duidelijkheid, mijn videokaart heeft een zuinige modus en een normale modus, Toshiba heeft de Intel kaart hardwarematig uitgeschakeld (ja ik heb het zelf aan Toshiba gevraagd, hun woorden dus).

Punt is dat met compatibiliteits modus of custom drivers dat zuinige modus prima gaat, probleem begint bij de normale modus die automatisch aangaat bij intensievere taken voor de GPU (zoals games) waardoor je dus een BSOD krijgt, ik heb verschillende manieren geprobeerd maar nee, kan niet punt uit en als ik 1 euro kreeg voor iedere keer dat ik het probeerde, zou ik zo weer een nieuwe laptop kunnen kopen.

Dan de Windows drivers, dat is de leukste aangezien Windows mijn kaart als een HD4650 herkend, leuk maar niet heus.

Punt is dat de normale HD4650 een lagere kloksnelheid heeft dan de HD5165, verder zijn ze hetzelfde alleen is de HD5165 sneller, dat Windows HD5165 als HD4650 herkend is niet eens zo raar, de HD5165 is een overgeklockte HD4650 maar ze kunnen de drivers van elkaar niet gebruiken op die Toshiba (uit eigen ervaring maar ook Toshiba zei dat via mail tegen mij toen ik dat vroeg).

Dus, Windows installeert de HD4650 drivers maar de boel draait veel trager en onstabieler dan de normale HD4650, alles draait op 300mhz in plaats van 550mhz/800mhz voor de HD4650 en 600mhz/900mhz voor de HD5165, daarnaast is de boel zeer onstabiel als de kaart zwaardere taken moet verwerken, ik denk dat de kaart dan naar de "performance" modus wil gaan, maar dat de drivers dat tegenhouden en je als gevolg een BSOD krijgt.

Dus nee, ik kan niet verder dan Windows 7, ik vind dat geen ramp maar ik wilde dat even heel duidelijk maken waarom het niet kan, omdat keer op keer mensen het niet lijken te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Xyphoid schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:13:
[...]

Zie hier een voorbeeld.
Dat artikel is uit Maart (toen er nog een verkeerde veronderstelling was); vlgns mij al een paar voorbeelden hier in het topic waarin gezegd werd dat je computer zo'n beetje onbruikbaar werd als je het nu deed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:07:
[...]

Je hebt geen key. Windows is geactiveerd, dus het is goed.
zo is het bij iedereen geregeld die een gratis update heeft gedaan
Oh vreemd.
Kan ik er ook ergens achter komen of mijn UEFI windows key heeft ingebakken? Ik de bios kom ik niks tegen, en als ik goolge kom ik voornamelijk op oplossingen om de ingebakken key te omzeilen om zodoende andere windows versies te installeren.
Xyphoid schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:13:
[...]

Zie hier een voorbeeld.
Ik vind het mooi dat ik zomaar gratis Windows 10 krijg maar ik vind het jammer dat ik het dan niet via de legale weg kan doen die ik graag zou willen. Dus vanuit mijn eigen legale OEM key.

Bug related:
Ik heb al 3 keer de melding:
Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld
Beeldschermstuurprogramma Intel Graphics Accelerator Drivers for Windows 7(R) reageert niet meer en in hersteld.

Tevens hoor ik regelmatig een Pling (notificatie geluidje) vooral net na het opstarten (na minuut of 5) Maar er is dan verder niks te zien ook niet in het notificatiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

apis29 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Dat artikel is uit Maart (toen er nog een verkeerde veronderstelling was); vlgns mij al een paar voorbeelden hier in het topic waarin gezegd werd dat je computer zo'n beetje onbruikbaar werd als je het nu deed ...
Onderaan dat artikel staat een update waarin een verklaring van MS al aangeeft dat het niet klopt, en de illegale versies na de update nog steeds als illegaal bestempeld blijven.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Yup, natuurlijk. Hij gaf ook aan dat er x mb aan oude installatiebestanden en oude windows gevonden was, en ging daar vervolgens mee aan de slag.
Maar ze staan er nog, weliswaar een stuk kleiner.
Met Unblocker is het toch gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Excuses voor de verkeerde informatie. Het is weer vrijdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:23:
[
Ik vind het mooi dat ik zomaar gratis Windows 10 krijg maar ik vind het jammer dat ik het dan niet via de legale weg kan doen die ik graag zou willen. Dus vanuit mijn eigen legale OEM key.
Er is ook geen sprake van dat je een gratis licentie van windows 10 krijgt...die kosten gewoon 100 euro.

Wat je wel krijgt is een gratis update naar win10, die is geactiveerd en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:39

aal

Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:57:
[...]

Als het zo niet werkt, waarom probeer je dan eens wat anders, bijv de iso downloaden zoals hieronder aangegeven
Ben bang dat ik dat maar eens moet proberen dan. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
kaasaanfiets schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:23:
Kan ik er ook ergens achter komen of mijn UEFI windows key heeft ingebakken?
Misschien hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handig linkje welke wellicht toegevoegd kan/mag worden aan de first post:
De grote verzameling veelgestelde Windows 10 vragen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Damn, na heel veel gedonder eindelijk een lichtpuntje. BIOS update zorgde ervoor dat ik eindelijk een muis kreeg in de setup. :F
Nu de volgende uitdaging tegemoet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
zo juist mijn windows 7 pc ook geupgrade echter zit ik nog met het volgende. ik kan mijn account naam niet wijzigen en ik zie ook geen optie om een ms account toe tevoegen aan mijn bestaande account. wel kan ik een nieuw account toevoegen maar dan heb ik natuurlijk een voledige schone nieuwe gebruiker.

onder de upgrade is er ook niet gevraagt voor een ms account hij heeft automatich mijn oude windows 7 account overgenomen.

moet ik nu een nieuw account toevoegen of is er een andere manier om hier een ms account van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

robbertg91 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:53:
Zijn er nog meer mensen met de volgende error: We kunnen niet bepale of uw pc Windows 10 kan uitvoeren. Sluit setup af en probeer het opnieuw.

En dat voor de derde keer op rij...
Ik reageer even hier, hoort eerder hier thuis dan in het ervaringen topic.

Aantal vragen:
  • Voldoet je systeem wel aan de minumum system requirements?
  • Heb je een legale non-Enterprise versie van Windows 7 SP1+ of 8.1?
  • Hoe probeer je de update uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Asus Eee pc 1025c met w7 starter geüpgraded naar W10. Het lijkt er op dat W10 geen 1024x600 ondersteunt terwijl ik elders las dat dit wel het geval zou zijn. Max resolutie is 800x600 zoals het er nu uitziet. Iemand ervaring met het upgraden van een netbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
  • Laatst online: 14:06
Mijn systeem voldoet aan de minimum systeem vereisten ja!

Ik heb een legale non-enterprise versie van windows 8.1

Ik probeer de set up uit te voeren via het .iso bestand wat ik heb gedownload
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Ik reageer even hier, hoort eerder hier thuis dan in het ervaringen topic.

Aantal vragen:
  • Voldoet je systeem wel aan de minumum system requirements?
  • Heb je een legale non-Enterprise versie van Windows 7 SP1+ of 8.1?
  • Hoe probeer je de update uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:08:
Ik heb mijn Asus Eee pc 1025c met w7 starter geüpgraded naar W10. Het lijkt er op dat W10 geen 1024x600 ondersteunt terwijl ik elders las dat dit wel het geval zou zijn. Max resolutie is 800x600 zoals het er nu uitziet. Iemand ervaring met het upgraden van een netbook?
Ja, ik heb m op een asus eeepc1005ha. Is gewoon 1024x600.
En het ziet er goed uit.

Probeer de drivers te updaten, of misschien is je win10 daar nog niet aan toe gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

robbertg91 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:15:
Mijn systeem voldoet aan de minimum systeem vereisten ja!

Ik heb een legale non-enterprise versie van windows 8.1

Ik probeer de set up uit te voeren via het .iso bestand wat ik heb gedownload
Krijg je resultaat wanneer je dit middels de volgende methode probeert:
  • Delete everything out of C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
  • (Optional: if it doesn't work without, change date to 2 days from now and disable internet time updates)
  • Open the Windows Update page in control panel
  • Open command prompt as administrator and type "wuauclt.exe /updatenow"
  • Give it a minute and try again if it doesn't say Downloading Windows 10 in the Windows Update page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
Heb het geprobeerd de setup start wel, maar wanneer hij de pc moet controleren krijg ik constant de melding...
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Krijg je resultaat wanneer je dit middels de volgende methode probeert:
  • Delete everything out of C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
  • (Optional: if it doesn't work without, change date to 2 days from now and disable internet time updates)
  • Open the Windows Update page in control panel
  • Open command prompt as administrator and type "wuauclt.exe /updatenow"
  • Give it a minute and try again if it doesn't say Downloading Windows 10 in the Windows Update page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

FREAKJAM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:59:
[...]

Daar had ik toch al antwoord op gegeven. Je quote mijn antwoord zelfs. Je kunt niet upgraden van 32-bits naar 64-bits. Enige manier is format c en een schone installatie van Windows 7 64 bits.

[...]

Waarom zou je in stappen updaten. Gewoon direct de Windows 10 ISO eroverheen installeren. Wil je het via de Windows 10 App doen dan heb je minimaal updates KB3035583 en KB2952664 nodig
8)7 Ik dacht het te lezen in stappenplan dat je na je win7 installatie alles moest updaten, maar geldt alleen voor app?! OK ga gelijk beginnen :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik probeer de 64-bit upgrade uit te voeren en loop tijdens de installatie tegen een probleem aan. Ik heb de media creation tool gebruikt op basis van deze guide en dat gaat prima. Ik kom tot aan het scherm 'gereed voor installatie' en hier wordt opgesomd wat ik heb gekozen:
- upgrade naar Windows 10 Pro
- behouden van alle instellingen, persoonlijke data en apps

Op dit scherm ontbreken bij mij echter de buttons 'vorige' en 'volgende'. Het enige dat ik kan kiezen is 'kiezen wat ik wil behouden'. Hier heb ik de verschillende 3 opties allen geprobeerd maar ook vanuit dat menu geen buttons meer. Op enter drukken lukt, maar dan kom ik weer in het vorige scherm (eerst updates zoeken) met 'gereed voor installatie'.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

robbertg91 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:30:
Heb het geprobeerd de setup start wel, maar wanneer hij de pc moet controleren krijg ik constant de melding...
Kom de melding niet 1-2-3 tegen in dit topic of op Google.. Je lijkt de eerste :X

MS voert wel een controle uit of de PC het ook echt aankan, waardoor de automatische update vertraagd uitgerold kan worden voor je. Maar de methode met de media creation tool zou dit moeten omzeilen.

Kan zijn dat je oude of exotische hardware hebt.. Je kan je hardware specs eens posten en misschien dat er meer tips uit vloeien, maar als de methode met media creation tools niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Toch te vroeg gejuicht... :/ Tijdens het opstarten van de setup (Weer tijdens 'Choose your keyboard layout'). Geen werkende muis en toetsenbord. :( Ben er nu klaar mee, verschrikkelijk waardeloze update. :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 23:37
Meer mensen problemen met het installeren van Framework 3.5 in Windows 10? Ik krijg namelijk een error tijdens de installatie. Foutcode: 0x8007003.

Ook lopen mijn updates ook niet lekker. Heb nu al een paar keer gehad dat als ik mijn pc/laptop opnieuw opstart hij dit een paar keer achter elkaar doet om de updates terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
Haha, ik zag het op google is er in het Engels ook niks over te vinden..

Specs:

Windows 8.1 - 64 bits
Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00 GHZ
Geheugen: 16GB DDR3 Corsair CMZ8GX3M2A1866C9
Moederbord: Asus Z97-K
Grafisch: Nvidia GeForce GTX970

Niet bepaald verouderd als ik het zelf mag zeggen
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:40:
[...]

Kom de melding niet 1-2-3 tegen in dit topic of op Google.. Je lijkt de eerste :X

MS voert wel een controle uit of de PC het ook echt aankan, waardoor de automatische update vertraagd uitgerold kan worden voor je. Maar de methode met de media creation tool zou dit moeten omzeilen.

Kan zijn dat je oude of exotische hardware hebt.. Je kan je hardware specs eens posten en misschien dat er meer tips uit vloeien, maar als de methode met media creation tools niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:39:
Ik probeer de 64-bit upgrade uit te voeren en loop tijdens de installatie tegen een probleem aan. Ik heb de media creation tool gebruikt op basis van deze guide en dat gaat prima. Ik kom tot aan het scherm 'gereed voor installatie' en hier wordt opgesomd wat ik heb gekozen:
- upgrade naar Windows 10 Pro
- behouden van alle instellingen, persoonlijke data en apps

Op dit scherm ontbreken bij mij echter de buttons 'vorige' en 'volgende'. Het enige dat ik kan kiezen is 'kiezen wat ik wil behouden'. Hier heb ik de verschillende 3 opties allen geprobeerd maar ook vanuit dat menu geen buttons meer. Op enter drukken lukt, maar dan kom ik weer in het vorige scherm (eerst updates zoeken) met 'gereed voor installatie'.

Iemand een idee?
Die knoppen doen het niet, ook bij mij niet. Zal er wel aan liggen dat je eerst moet updaten. Daarna kan je een clean install doen of wat je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
Als ik ook kijk in de tooling staat er groot: Uw PC is geschikt voor Windows 10
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:40:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:46:
[...]

Die knoppen doen het niet, ook bij mij niet. Zal er wel aan liggen dat je eerst moet updaten. Daarna kan je een clean install doen of wat je maar wil.
Heb ik nu serieus compleet verkeerd begrepen dat je met de media creation tool geen upgrade kan doen vanuit 8.1? Ik dacht namelijk dat ik op deze manier de upgrade kon doorvoeren, maar dan moeten er wel knoppen zijn om een menu verder te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:50:
[...]

Heb ik nu serieus compleet verkeerd begrepen dat je met de media creation tool geen upgrade kan doen vanuit 8.1? Ik dacht namelijk dat ik op deze manier de upgrade kon doorvoeren, maar dan moeten er wel knoppen zijn om een menu verder te komen :)
http://windows.microsoft....install?ocid=ms_wol_win10

Lees alles, vooral de laatste 'Note'

[ Voor 19% gewijzigd door hvgsel op 31-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 16:20
Na 18 uur ploeteren geef ik het op....

Windows 10 zegt dat hij klaar is maar dat is niet zo wat er staan drie downloads te wachten in Windows Update die hij NIET wil installeren. Een voor mijn Logitech camera Pro 4000 en een voor Intel other hardware (?) en een voor mijn Realteck netwerk kaart. Ga ik naar device management zegt Windows 7 dat ALLES ok is en ik de laatste drivers gebruik. Blijf nu dus hangen op drie drivers die ik NIET kan installeren met error code 80070103.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 23:37
clogie886 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:56:
Na 18 uur ploeteren geef ik het op....

Windows 10 zegt dat hij klaar is maar dat is niet zo wat er staan drie downloads te wachten in Windows Update die hij NIET wil installeren. Een voor mijn Logitech camera Pro 4000 en een voor Intel other hardware (?) en een voor mijn Realteck netwerk kaart. Ga ik naar device management zegt Windows 7 dat ALLES ok is en ik de laatste drivers gebruik. Blijf nu dus hangen op drie drivers die ik NIET kan installeren met error code 80070103.
Bij mij ook update problemen. Steeds in de reboot om ze weer terug te zetten.
Ook krijg ik een melding van Framework 3.5. Als ik dit wil installeren krijg ik foutcode 0x8007003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Ik heb 't spul inmiddels werkend met een aanpassing aan de "Scaling" voor Titlebars in combinatie met de 179.46 driver.

Dit zijn géén dingen waar "Opa en Oma" op zitten te wachten als ze d'r laptopje gaan upgraden :X
En even een vervolg:

De 179.46 driver veroorzaakte ook weer ongewenste effecten, ook met aanpassingen van de advanced settings voor menu's en dergelijken. De 179.48 versie veroorzaakte een BSOD :o

Inmiddels terug gekeerd naar de laatste 64Bit Vista driver voor de Dell D830 (terwijl het een D820 laptop is waarbij de driver welke Dell aanbied dus óók ellende veroorzaakt). Versie 179.24 lijkt vooralsnog gewoon alles te doen wat 'ie moet doen, incl. een werkend Nvidia Control Panel.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kun je iets concreter zijn? De enige note die daar staat is: If you have an N edition of Windows on your PC, choose the N equivalent for creating installation media.

Het zou zomaar kunnen dat ik een N edition heb (Europees zonder WMP) al zegt 'Systeem' daar niks over in het configuratiescherm. Eerst maar eens kijken hoe ik daar achter kom. Als ik overigens de N edition wil downloaden krijg ik alleen de ISO, dat zal vast niet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 31-07-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

robbertg91 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:45:
Haha, ik zag het op google is er in het Engels ook niks over te vinden..

Specs:

Windows 8.1 - 64 bits
Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00 GHZ
Geheugen: 16GB DDR3 Corsair CMZ8GX3M2A1866C9
Moederbord: Asus Z97-K
Grafisch: Nvidia GeForce GTX970

Niet bepaald verouderd als ik het zelf mag zeggen
Flink recente hardware inderdaad, erg vreemde melding dan ook 8)7

Aangezien je een ISO gebruikt, eens de hidden install folder ook weggooien? Ik neem aan dat je huidige installatie gewoon geactiveerd is? Partitie is in GPT? Zorgen dat je geen internetverbinding hebt tijdens installatie (wellicht controleert hij toch het e.e.a., dus kabel/wifi adapter eruit)?

Edit: Post hierboven misschien een richting.. N/non-N versie en gebruikte Win10 versie voor de ISO..

[ Voor 6% gewijzigd door Jean Paul op 31-07-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
Ik begrijp er niks van..

Hidden folder weggegooid is geen verschil

Zonder internet, zelfde melding.

Huidige installatie is geactiveerd ja.

Partities kloppen beide.

Als ik de setup direct start via Sources en dan setup (zonder controle). Dan krijg ik de melding: windows kan geen tijdelijke locatie vinden om de bestanden op te slaan
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:09:
[...]

Flink recente hardware inderdaad, erg vreemde melding dan ook 8)7

Aangezien je een ISO gebruikt, eens de hidden install folder ook weggooien? Ik neem aan dat je huidige installatie gewoon geactiveerd is? Partitie is in GPT? Zorgen dat je geen internetverbinding hebt tijdens installatie (wellicht controleert hij toch het e.e.a., dus kabel/wifi adapter eruit)?

Edit: Post hierboven misschien een richting.. N/non-N versie en gebruikte Win10 versie voor de ISO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:08:
[...]

Kun je iets concreter zijn? De enige note die daar staat is: If you have an N edition of Windows on your PC, choose the N equivalent for creating installation media.

Het zou zomaar kunnen dat ik een N edition heb (Europees zonder WMP) al zegt 'Systeem' daar niks over in het configuratiescherm. Eerst maar eens kijken hoe ik daar achter kom.
Sorry, my bad, die opmerking sloeg op een ander probleem wat hier langs is gekomen.

Maar...als je alles goed (opengeklapt) leest, dan heb je antwoord op je oorspronkelijke vraag of je met het MediaCreation tool een upgrade kunt uitvoeren en hoe dan. Het staat er allemaal. Wellicht is je probleem dan niet opgelost, maar ik gaf antwoord op je vraag.

Je kunt overigens in Configuratiescherm/Systeem zien welke editie je hebt; als daar geen N achter staat, dan heb je dus een gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

robbertg91 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:16:
Ik begrijp er niks van..

Hidden folder weggegooid is geen verschil

Zonder internet, zelfde melding.

Huidige installatie is geactiveerd ja.

Partities kloppen beide.

Als ik de setup direct start via Sources en dan setup (zonder controle). Dan krijg ik de melding: windows kan geen tijdelijke locatie vinden om de bestanden op te slaan
Mooi, een nieuwe melding is een nieuw aanknopingspunt :)

Een artikel bedoeld voor Vista, maar vergelijkbare melding. Zou het kunnen dat je toch MBR hebt voor partitietabellen i.pv. GPT?

Win10 wil perse GPT dacht ik, zonder zal hij niets kunnen vinden dunkt me..

Er is ook minimaal 12 16 20* GB vrij op de partitie waar Windows op staat?

16GB voor 32-bit en 20GB voor 64-bit blijkbaar..

[ Voor 4% gewijzigd door Jean Paul op 31-07-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chasin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:41:
Meer mensen problemen met het installeren van Framework 3.5 in Windows 10? Ik krijg namelijk een error tijdens de installatie. Foutcode: 0x8007003.

Ook lopen mijn updates ook niet lekker. Heb nu al een paar keer gehad dat als ik mijn pc/laptop opnieuw opstart hij dit een paar keer achter elkaar doet om de updates terug te zetten.
Hier geen problemen met Framework 3.5. Gisteren installeerde ik iets dat 3.5 nodig had en ik kreeg een melding van Windows of ik die dan maar wilde installeren. Ja gezegd en klaar. Geen problemen verder... Heb je een aparte installer of zo? Misschien kan je Windows zelf 3.5 laten regelen zodra het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
Die melding had ik ook al gevonden ja, maar daar staan geen dingen bij die bij mij aan de hand zijn. Ook is er nog ruim 1TB aan vrije ruimte
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:22:
[...]

Mooi, een nieuwe melding is een nieuw aanknopingspunt :)

Een artikel bedoeld voor Vista, maar vergelijkbare melding. Zou het kunnen dat je toch MBR hebt voor partitietabellen i.pv. GPT?

Win10 wil perse GPT dacht ik, zonder zal hij niets kunnen vinden dunkt me..

Er is ook minimaal 12 16 20* GB vrij op de partitie waar Windows op staat?

16GB voor 32-bit en 20GB voor 64-bit blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

robbertg91 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:30:
Die melding had ik ook al gevonden ja, maar daar staan geen dingen bij die bij mij aan de hand zijn. Ook is er nog ruim 1TB aan vrije ruimte
Rest nog het antwoord op MBR vs. GPT..
Engelstalige weg om dit uit te vinden: Device Manager > Disk Drives > Double click on drive > Volume > press populate

Onder "partition style" staat of het MBR of GPT is..

Kan op MBR geïnstalleerd worden als je secure boot uitzet. Wil je van secure boot gebruikmaken, moet het GPT zijn. Is het MBR en moet het GPT worden, moet je eerste alle partities verwijderen van de schijf en deze converteren naar GPT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Ja, ik heb m op een asus eeepc1005ha. Is gewoon 1024x600.
En het ziet er goed uit.

Probeer de drivers te updaten, of misschien is je win10 daar nog niet aan toe gekomen?
Ik heb de drivers geupdate en heel even leek het goed te gaan: ik zag mijn bureaublad in 1024x600. Vervolgens sloot het systeem af . Vervolgens startte het systeem weer om na een paar seconden weer af te af te sluiten met de mededeling Video Tdr failure. Volgens mij zit ik een self repair loop. Heb systeem nu teruggezet naar w7. In elk geval: de standaard drivers van W10 geven 800x600 resolutie en het installeren van de Asus drivers werkt heel even. Ik zou de auto repair functie willen uitzetten, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Laatst online: 18-09 11:59
Heb hier iemand waarbij de Media Creation Tool bij het downloaden op 0% blijft hangen, zelfs na 2 uur wachten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
razRDJ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:45:
Heb hier iemand waarbij de Media Creation Tool bij het downloaden op 0% blijft hangen, zelfs na 2 uur wachten. Iemand een idee?
Probeer het eens opnieuw (of herstart voor de zekerheid je PC). Iets meer eigen inzet, of gebruik de zoekfunctie.

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 31-07-2015 16:48 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
Het is inderdaad een MBR schijf, ik zal secure boot uitschakelen, kijken of die het dan wel wilt doen
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:36:
[...]

Engelstalige weg om dit uit te vinden: Device Manager > Disk Drives > Double click on drive > Volume > press populate

Kan op MBR geïnstalleerd worden als je secure boot uitzet. Wil je van secure boot gebruikmaken, moet het GPT zijn. Is het MBR en moet het GPT worden, moet je eerste alle partities verwijderen van de schijf en deze converteren naar GPT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertg91
Secure boot uitgezet, toch weer dezelfde melding ...
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:36:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
FREAKJAM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:47:
[...]

Probeer het eens opnieuw (of herstart voor de zekerheid je PC). Iets meer eigen inzet, we zitten hier op tweakers :9
Vergeten te melden dat ik al gereboot heb, de tool een paar keer opnieuw op gestart en $WINDOWS.WS verwijderd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

gisteren in hyper-v (op mijn huis pc) windows 8.1 pro geinstalleerd en geactiveerd (hyper-v op een windows 10 preview), daarna windows 10 geupgrade en die was automatisch geactiveerd.

Vandaag op dezelfde huis pc op een schone ssd schijf windows 8.1 geinstalleerd, en helaas, activeren gaat niet, omdat deze windows al op een andere pc geactiveerd is, volgens Windows.

Slik.Wist niet dat Windows zo kieskeurig was.

Wat wel grappig is, is dat er een scherm tevoorschijn komt tijdens de installatie van Windows 8.1 (na het moment dat je de code moet invoeren om een device te vertrouwen) die vraagt of je wilt upgraden naar Windows 10, klik je op ja dan komt Windows update tevoorschijn en gaat dan Windows 10 downloaden, ter grootte van ruim 3GB.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Er staat hier een dual boot met oa. Windows 7 erop. Met 3rd party bootloader soft erop. Blijft de dual boot intact of zet Win10 er een verse bootloader erop zonder te kijken naar de originele config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

robbertg91 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:58:
Secure boot uitgezet, toch weer dezelfde melding ...
Ben bang dat je toch aangewezen bent op het converteren van MBR naar GPT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:15:
[...]

Zolang een HDD / SSD waarvan je wil booten niet groter is dan 2TB kun je perfect (blijven) werken met een MBR schijf.

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/1zx4pcn.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

razRDJ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:45:
Bij mij was dat bij het updates zoeken bijna 2 uur lang toen begon hij met tellen in %?! Is dit gebruikelijk? Ik denk dat je in wachtrij wordt geplaatst omdat het druk is bij servers?

[ Voor 9% gewijzigd door digidokter.net op 31-07-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dream-Evil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 18:48
Sinds het upgraden naar windows 10 ziet mijn pc maar 1 monitor met een resolutie van 1024*768 ipv 2 keer full HD, Verder lijkt weinig te helpen, heb de drivers al geupdate naar de laatste versie (353,62) maar dat had weinig effect. Verder ook zoals de Topic start voorsteld de 8.1 versie geprobeerd maar deze wil hij niet installeren omdat de windows versie niet overeenkomt. Binnen het apperaatbeheer wordt er ook maar 1 'algemeen niet-PnP-beeldscherm' herkend. Ook geeft de videokaart (GTX 770) een code 43 fout aan, en het verwijderen en herinstalleren in apperaatbeheer geeft geen effect. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:18:
[...]

Ze hebben het over de media creation tool. Daarmee kun je een usb maken.
Nee. De download wordt gewoon gestart en Windows 10 Pro opnieuw geïnstalleerd met behoud van al je apps, bestanden en instellingen. Windows 10 Pro build 10240 insider preview is een Windows.old map van gemaakt. Nu is hij wel final en geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook met de 80240020 fout en kwam deze oplossing tegen, die uiteindelijk werkte:

https://answers.microsoft...-8972-df8d51a7bb51?auth=1
If you are very eager to upgrade, tech savvy users with the above message can modify the following registry key to install immediately.

Warning: Serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Before you modify it, back up the registry for restoration in case problems occur.

Locate the registry key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]

It should exist, but if not, create it.

Create a new DWORD (32-bit) Value with Name = "AllowOSUpgrade” (without the quotes), and set the Value = 0x00000001.

Once the registry key is modified, close and reopen the desktop Control Panel, go to Windows Update and check for updates. You should now be able to click the Get Started button to upgrade to Windows 10. Note: Windows 8.1 users must go to the desktop Control Panel, and not the modern Windows Update UI.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Het zal vast wel eens gevraagd zijn, maar wanneer je de verkenner opent, dan opent hij gewoon alleen het icoontje in de taskbar blijft erg klein, dus kan niet makkelijk naar een ander venster switchen. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3gSzXMt.jpg

Edit: zie dat je in die balk kan scrollen, maar er blijft altijd een icoontje dat je bijna niet aan kan klikken?
lijkt na de update van mijn GPU driver opgelost te zijn. :)

[ Voor 25% gewijzigd door -Bas op 31-07-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:17
Probleem met installeren van Windows 10.
Ik krijg via Windows Update de 10 binnen, alles gaat prima en ik wil hem installeren. Kom tot het scherm dat Windows Update zegt: herstarten om te installeren. Dit gaat prima, hij bereid tijdens het afsluiten alles voor en als hij dan opstart kom ik op een pikzwart scherm zonder muis of iets. Niets gaat en af en toe gaat de backlight van mijn scherm eens oplichten dat het wat lichter zwart wordt. Maar voor de rest niets. Verwissel ik hem van HDMI port gaat hij gewoon helemaal (mijn scherm dan) in standby omdat hij zogezegd geen input krijgt.

Heb al geprobeerd om via mijn BIOS dan de Onboard graphics card te nemen om op te starten maar helaas, ook dat werkt niet. Tot nu toe al 9 keer geprobeerd met opnieuw te downloaden ook de MediaCreatorTool en dergelijke, hij herkent het zelfs niet als ik met een USB wil installen. Ik heb maandag een clean install gedaan van 8.1 zodat ik clean naar Windows 10 kon gaan, maar helaas. Ik heb wel geen zin om weeral een clean install van 8.1 te doen :( 8)7

Ik heb een asrock extreme 4-m met i5 3570K en een Gefoce 670.

Met andere woorden: I need some help :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Een mede tweaker stelde net dat als je van Windows 8.1. Pro Retail upgrade naar Windows 10 Pro, dat de Retail status vervalt en OEM wordt.

Als de situatie werkelijk zo is, dan baart dat zorgen. Kan iemand met upgrade ervaring bevestigen dat dit 100% juist of 100% onjuist is? Ik had onlangs nog Windows 8.1 Retail en een Upgrade Pack gekocht naar Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 19:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Hoi allemaal,

Na veel gedoe heb ik ook eindelijk windows 10 kunnen installeren.
Ik kwam hiervoor van een windows 7 systeem.

Vooral ivm avast veel problemen gehad. (en nog een volle systeem partitie)

Hoe dan ook ik probeer nu ook de mooie nieuwe apps te gebruiken.
Echter als ik hier 1 van de apps op start opent het scherm en vervolgens sluit deze ook gelijk weer.
In mijn event log zie ik vervolgens:
Activation of app Microsoft.BingWeather_8wekyb3d8bbwe!App failed with error: Unknown HResult Error code: 0xc0eb0003 See the Microsoft-Windows-TWinUI/Operational log for additional information.

Heeft iemand enig idee.

Daarnaast na een reboot weigert mijn netwerk kaart te starten.
(Tijdens reboot lijkt deze hem uit te zetten en start daarna niet meer op (is on board op moederboord))
HIervoor moet ik dus echt mijn pc uit zetten.
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn.

Ben nu al geruime tijd aan het zoeken maar kan op beide niks vinden.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:03

ötzi

eclecticus

Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:15:
[...]

niet noodzakelijk (tot 2 TB) , maar helaas kun je bij een clean install dit niet veranderen vanuit de installatie; je kunt formatteren etc. maar je blijft de melding krijgen dat W10 niet geïnstalleerd kan worden omdat het volume een MBR partitie betreft.
Als je vanaf USB een clean install doet staan er in je bios twee USB sticks, degene zonder UEFI ervoor is de legacy en installeert gewoon op MBR partities.
Mocht je deze niet in je boot sequence kunnen zetten, zoek (in advanced mode) de override boot priority en kies de juiste USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Blijft nog op 0% hangen bij het downloaden, ook na die fixes in dit topic :(. Ik maak nu via een andere computer een USB stick via die media creation tool. Kan ik hem dan via de USB upgraden? Zit ik dan niet in de knoei met activaties bijv?
Pagina: 1 ... 29 ... 59 Laatste