Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:08:
[...]

De update zelf doet niets met partities, lijkt me dat er wellicht meer aan de hand is, zoals een defecte schijf? Mogelijk dat met de vele schrijfacties van de update een al bestaand defect zich verder heeft ontplooid..
Ik hoop het niet..
Precies de omvang van de data partition is na installatie unallocated. Minitool partition wizard kan de partitie ook niet terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:08:
[...]

ik wil windows 10 op mijn laptop, heb nu windows 7, heb nu al meerdere keren geprobeert via media creation tool met de product code op de windows 7 die nu op mijn computer zit. maar hij zegt steeds dat de product key ongeldig is
Je moet eerst gewoon upgraden (daar heb je geen key voor nodig).

Daarna kan je een clean install doen en kun je key invullen overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:08:
[...]

ik wil windows 10 op mijn laptop, heb nu windows 7, heb nu al meerdere keren geprobeert via media creation tool met de product code op de windows 7 die nu op mijn computer zit. maar hij zegt steeds dat de product key ongeldig is
Waarom verwacht je dat een W7 key gaat werken op een W10 installatie? :+

Zoals nu al aangegeven is: je moet upgraden vanuit Windows 7 met de media creation iso of USB stick die je hebt gemaakt. Daar hoef je geen key voor in te voeren. Gewoon upgraden en de rest gaat vanzelf. Eenmaal in W10, kan je die weer activeren met de key die je automatisch krijgt.

Mocht je wel een key moeten invoeren, gebruik deze dan:

Windows 10 Pro: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Windows 10 Home: TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99
Trebbors schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Ik hoop het niet..
Precies de omvang van de data partition is na installatie unallocated. Minitool partition wizard kan de partitie ook niet terug halen.
Je bent de eerste die ik er over hoor en ook de eerste die ik tegenkom met een snelle Google actie. Maar dat zegt natuurlijk ook niet heel veel...

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 31-07-2015 10:20 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Trebbors schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Ik hoop het niet..
Kijk eens in de S.M.A.R.T. status van je schijf of deze vreemde dingen rapporteert..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Trebbors schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:06:
Ben ik de enige waar alle data partities verwijderd zijn tijdens de upgrade?
Ik heb iemand anders gisteren een zelfde probleem zien posten. Heeft er wellicht mee te maken dat Windows 7 een ander user account voor je heeft gemaakt waardoor NTFS vindt dat je geen toegang meer hebt tot die partities.

De oplossing is om een "Take Ownership" te doen. Zoek in deze thread maar eens naar "takeown" dan vind je een post van mij met een link naar een discussie op een Microsoft forum waarin dat wordt uitgelegd.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm net mijn zakelijk PC geupgrade. Alles ging goed totdat hij een koppeling (Novell loginscript) probeerde ter maken met een Suse Enterprise 10 server. Dan krijg ik een :( bsod.

Ik kan wel op IP nummer connectie maken.

Zal nog eens even het loginscript doorspitten, wat wel gewoon werkte onder Windows 7

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukekaspers99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
[quote]Notna schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:16:
[...]

Zoals nu al aangegeven is: je moet upgraden vanuit Windows 7 met de media creation iso of USB stick die je hebt gemaakt. Daar hoef je geen key voor in te voeren. Gewoon upgraden en de rest gaat vanzelf. Eenmaal in W10, kan je die weer activeren met de key die je automatisch krijgt.

[...]

hij zegt dat de codes niet geschikte zijn voor deze windows, ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik heb nu windows 7 home premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
oxyle schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Hmm, apart want ik draai nu al 20-30 minuten:

@echo off
:loop
cscript %WINDIR%\System32\slmgr.vbs /ato
goto loop

En dat resulteert in niets... :-(
Ik heb dus het script van deze post gebruikt:
_Arthur in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Volgens mij gebruikt die een ander commando. Na 10 minuten draaien was die bij mij dus geactiveerd.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Installatie duurde ca. 45 minuten en liep vrij vlekkeloos. Na het booten werkte alleen de touchpad van mijn Sony Vaio niet meer. Gelukkig kon ik met een externe muis nog wel wat. Vervolgens in apparaatbeheer mijn touchpad verwijderd, reboot en de boel werkte weer. Wel bijzonder vreemd, want juist na een update verwacht je ook dat hij de drivers heeft bijgewerkt?

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
[b]lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:31:

hij zegt dat de codes niet geschikte zijn voor deze windows, ik weet niet of je hier wat aan hebt maar ik heb nu windows 7 home premium
Begin bij het begin, en ga na of alles goed zit.

1. Is je windoes7 home geactiveerd? > if ja ga naar 2
2. is het een 32 bits of 64 bits versie
3. Heb je win10 home versie met dezelfde bits ?

eventueeel wat gebeurd er als je de stap waar die key vraagt gewoon overslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Mx. Alba schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:19:
[...]

Ik heb iemand anders gisteren een zelfde probleem zien posten. Heeft er wellicht mee te maken dat Windows 7 een ander user account voor je heeft gemaakt waardoor NTFS vindt dat je geen toegang meer hebt tot die partities.

De oplossing is om een "Take Ownership" te doen. Zoek in deze thread maar eens naar "takeown" dan vind je een post van mij met een link naar een discussie op een Microsoft forum waarin dat wordt uitgelegd.
Dank je. Ik heb je link bekeken, dat gaat echter over een partitie die wel nog bestaat al dan niet op een externe disk.
De ruimte die mijn oude (D) innam staat unallocated, dus daar kan ik een nieuwe verse partitie van maken. De hele partitie is 'verwijderd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:31:
[quote]Notna schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:16:
[...]

[...]

Ik heb echt geen flauw idee wat je aan het doen bent. Als je gewoon:

1. Hier de ISO/USB media vandaan haalt: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
2. Die draait vanuit Windows 7 en voor upgrade kiest

Dan hoef je nimmer een key in te voeren. Tenzij je wellicht een illegale versie van W7 draait, maar dat gok ik zo maar van niet. Als je wél een key moet invoeren heb je of een dubieuze download of de verkeerde versie gedownload. Ik neem aan dat je Windows 10 Home hebt gedownload en niet Pro? Je kan van Home naar Home upgraden, niet van Home naar Pro.

Zorg er ook voor dat je niet de N versie neemt.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 12:10
Zelf heb ik eerst een ugrade gedaan van windows 8.1 naar windows 10 home.Daarna product key uitgelezen en een clean install gedaan.Key ingevuld echter kan ik niet activeren.Kan dit te maken hebben met overbelaste servers van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 12:18
kimone66 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:43:
Zelf heb ik eerst een ugrade gedaan van windows 8.1 naar windows 10 home.Daarna product key uitgelezen en een clean install gedaan.Key ingevuld echter kan ik niet activeren.Kan dit te maken hebben met overbelaste servers van Microsoft.
29-juli 22:00 - Er zijn op dit moment problemen met het activeren van Windows 10...dit is een known issue, gewoon blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
kimone66 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:43:
Nee want dat doe je fout.
Je hoeft geen key meer in te vullen, de id wordt gekoppeld aan je computer.

Het enige waar je op moet letten is: is win10 geactiveerd nadat je hem erop hebt gezet. Is die eenmaal geactiveerd, dan blijft dat zo voor die computer. Ook bij een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Voor mensen die een ASUS laptop hebben en Smart Gesture verdwenen is:

http://support.asus.com/D...nguage=en&m=smart+gesture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb ook een probleem met de activatie van Windows 10.

Ik heb gisteren eerst een upgrade van Win 7 naar Windows 10 uitgevoerd. Windows 10 stond daarna op geactiveerd. Daarna heb ik vanaf een iso-dvd een schone installatie van Windows 10 uitgevoerd. Nu staat er bij instellingen dat ik Windows moet activeren, dat ik een productcode heb die eindigt op WXCHW (dit is een andere code dan die van Win 7), maar dat de productcode niet werkt (foutcode 0xC004C003).

Wat nu?

Zou het gaan werken als ik Win 7 herinstalleer? Maar gaat de oude productcode dan nog werken?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
Louise525 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:52:
Ik heb ook een probleem met de activatie van Windows 10.

Ik heb gisteren eerst een upgrade van Win 7 naar Windows 10 uitgevoerd. Windows 10 stond daarna op geactiveerd. Daarna heb ik vanaf een iso-dvd een schone installatie van Windows 10 uitgevoerd. Nu staat er bij instellingen dat ik Windows moet activeren, dat ik een productcode heb die eindigt op WXCHW (dit is een andere code dan die van Win 7), maar dat de productcode niet werkt (foutcode 0xC004C003).

Wat nu?

Zou het gaan werken als ik Win 7 herinstalleer? Maar gaat de oude productcode dan nog werken?
Zijn problemen met het activeren van sommige installaties, hun servers zijn waarschijnlijk overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:19
Even een kort vraagje: Ik heb zojuist een SSD gekocht (Samsung 850 EVO) en ga deze vandaag in mijn laptop zetten. Ik wil de huidige windows installatie met de bijgeleverde software clonen en op de SSD zetten. Ik heb gister echter al geupgrade naar windows 10 (vanaf 8.1) en zie nu net dat de samsung software niet compatible is met windows 10.

Kan ik eerst downgraden naar windows 8.1 (vanuit het instellingen menu: de optie die 30 dagen geldig is) om vervolgens onder windows 8.1 mijn hdd te clonen met de samsung software en daarna weer gratis upgraden naar windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Het installatieproces is helaas niet heel goed verlopen.

Ik had eerst W8.1 Pro upgrade naar W10 Pro gedaan. Geactiveerd mooi.

Sleutel gepakt via AIDA64. Clean install gedaan > Code niet juist.

Oke, hij gaat zichzelf wel activeren met me MS account.

Dagje gewacht na inloggen met MS account, server says no :productcode gelokkeerd.

Bellen, ik moet gewoon afwachten een week.

Ik hou niet van wachten, weer 8.1 erop > upgrade naar W10. Geactiveerd.

Naja ik vind het prima zo. Alle oude bestanden via opruiming verwijderd en draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
razRDJ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:52:
[...]

Zijn problemen met het activeren van sommige installaties, hun servers zijn waarschijnlijk overbelast.
Ik denk niet dat de servers een probleem zijn, want Windows vraagt uitdrukkelijk om een nieuwe sleutel.

"Voer een nieuwe productcode in als u Windows wilt acitveren of ga naar de Store."

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Louise525 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:55:
[...]

Ik denk niet dat de servers een probleem zijn, want Windows vraagt uitdrukkelijk om een nieuwe sleutel.

"Voer een nieuwe productcode in als u Windows wilt acitveren of ga naar de Store."
Misschien probeer je de verkeerde versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Reepje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:56:
[...]

Misschien probeer je de verkeerde versie ?
Nee! Ik ben Windows Home Premium 64Bit naar Windows 10 64 Bit overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Louise525 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:58:
[...]

Nee! Ik ben Windows Home Premium 64Bit naar Windows 10 64 Bit overgestapt.
Maar is dat Windows 10 Home of Pro? :+

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Trebbors schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:39:
[...]

Dank je. Ik heb je link bekeken, dat gaat echter over een partitie die wel nog bestaat al dan niet op een externe disk.
De ruimte die mijn oude (D) innam staat unallocated, dus daar kan ik een nieuwe verse partitie van maken. De hele partitie is 'verwijderd'.
Dan wordt het tijd voor een partition recovery tool... Zoals deze misschien? http://www.easeus.com/partition-recovery/

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Azerox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:55:
Het installatieproces is helaas niet heel goed verlopen.

Ik had eerst W8.1 Pro upgrade naar W10 Pro gedaan. Geactiveerd mooi.

Sleutel gepakt via AIDA64. Clean install gedaan > Code niet juist.

Oke, hij gaat zichzelf wel activeren met me MS account.

Dagje gewacht na inloggen met MS account, server says no :productcode gelokkeerd.

Bellen, ik moet gewoon afwachten een week.

Ik hou niet van wachten, weer 8.1 erop > upgrade naar W10. Geactiveerd

Naja ik vind het prima zo. Alle oude bestanden via opruiming verwijderd en draait als een zonnetje.
Ik heb hetzelfde probleem. Waarop zou je een week moeten wachten?

Heb je bij de herinstallatie van je oude Windows de key nodig gehad of ging dat vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Jean Paul schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:00:
[...]

Maar is dat Windows 10 Home of Pro? :+
Sorry foutje, de Home versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus het probleem met het zwarte scherm. Ergens gelezen dat het een probleem kan zijn met de Graphics drivers. Ik zit nu in veilige modus, maar hoe kan ik die drivers verwijderen, downgraden, upgraden of wat ook maar de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Louise525 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:02:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Waarop zou je een week moeten wachten?

Heb je bij de herinstallatie van je oude Windows de key nodig gehad of ging dat vanzelf?
Oude key gebruikt van 8.1 pro. Daarna niks meer hoeven doen.

Weetje wat grappig is, tijdens de setup van windows 8.1 is er nu direct een w10 upgrade.

Je krijgt dus w8.1 bureau niet eens meer te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
Azerox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:03:
[...]

Oude key gebruikt van 8.1 pro. Daarna niks meer hoeven doen.

Weetje wat grappig is, tijdens de setup van windows 8.1 is er nu direct een w10 upgrade.

Je krijgt dus w8.1 bureau niet eens meer te zien ;)
Als dat betekent dat ik niet eerst die 230 updates van Win 7 met 10x tussentijds herstarten hoef uit te voeren, dan is dat heel erg goed nieuws. :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Gister Windows 7 geupdate naar Windows 10.
Ik had een dual boot met Lubuntu. Na installatie kreeg ik een foutmelding van Grub en startte mijn laptop niet op. Was vergeten dat dit zou gebeuren. Gelukkig met een originele Windows 7 DVD kunnen opstarten en mbr gefixet.

Daarna ging de installatie verder. Na installatie bleek dat alles in het Nederlands was (terwijl ik toch echt voor Engels had gekozen). Dus in het instellingen menu gekozen voor een complete clean install. Dit keer ging alles goed en na opnieuw opstarten was alles in het Engels.

Moet vanavond nog even kijken wat ie heeft gedaan met alle partities. Ik ging er van uit dat je bij de clean install kon kiezen wat je met de partities deed en waar je Windows wil installeren, maar die optie heb ik niet gezien.

Heb trouwens een OEM versie van Windows 7 op mijn laptop en heb nergens een key hoeven invullen. De Windows 7 DVD die ik heb gebruikt om de mbr te fixen, is gewoon een retail die ik voor een andere PC had gekocht.

[ Voor 12% gewijzigd door Xyphoid op 31-07-2015 11:08 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjan-pjan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08-2024

pjan-pjan

Are you kitting me?

Ik heb een probleem met mijn windows 10 installatie.
Elke keer verloopt de installatie vlekkeloos totdat ik bij het gedeelte aan kom dat mijn beeldscherm zwart wordt met een cirkel in het midden waarin de totale voltooide percentage van de installatie staat. Elke keer blijft de installatie hangen op 89% bestanden kopiëren en dus 26% in totaal. Computer meer dan 8 uur aan laten staan en nog steeds op de zelfde waarden. En dit al 3 keer. Ik heb meer dan 24 gb vrjigemaakt en mijn computer voldoet aan alle andere eisen. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik forceer de update met de tool van windows

Eindbaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
pjan-pjan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:10:
Ik heb een probleem met mijn windows 10 installatie.
Elke keer verloopt de installatie vlekkeloos totdat ik bij het gedeelte aan kom dat mijn beeldscherm zwart wordt met een cirkel in het midden waarin de totale voltooide percentage van de installatie staat. Elke keer blijft de installatie hangen op 89% bestanden kopiëren en dus 26% in totaal. Computer meer dan 8 uur aan laten staan en nog steeds op de zelfde waarden. En dit al 3 keer. Ik heb meer dan 24 gb vrjigemaakt en mijn computer voldoet aan alle andere eisen. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik forceer de update met de tool van windows
Dat wordt een lastige. Zou de installatie ook in een soort 'verbose mode' kunnen worden uitgevoerd zodat je kunt zien waar het mee bezig is?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Louise525 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:05:
[...]

Als dat betekent dat ik niet eerst die 230 updates van Win 7 met 10x tussentijds herstarten hoef uit te voeren, dan is dat heel erg goed nieuws. :*) :*) :*)
Dat is sowieso onnodig

Win 7 installeren, activeren en upgrade naar 10 starten is alles wat nodig is. Geen updates/drivers e.d. Snap niet hoe mensen hierbij komen

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 31-07-2015 11:13 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:15
Azerox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:55:
Ik had eerst W8.1 Pro upgrade naar W10 Pro gedaan. Geactiveerd mooi. Sleutel gepakt via AIDA64. Clean install gedaan > Code niet juist.
De clean install zou ws wel goed gegaan zijn als je geen key had ingevuld. Win10 werkt niet meer met keys maar met hardware id's. Ja, idd verwarrend dat hij tijdens een clean install wel om keys vraagt, maar die stap kun je ook overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjan-pjan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08-2024

pjan-pjan

Are you kitting me?

Kalief schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:12:
[...]

Dat wordt een lastige. Zou de installatie ook in een soort 'verbose mode' kunnen worden uitgevoerd zodat je kunt zien waar het mee bezig is?
Ik kan het proberen

Eindbaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

cypher21 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Dat is sowieso onnodig

Win 7 installeren, activeren en upgrade naar 10 starten is alles wat nodig is. Geen updates/drivers e.d. Snap niet hoe mensen hierbij komen
Volgens mij heb je wel minimaal W7 SP1 nodig - maar updates na SP1 zijn niet nodig. Maar ik kan me vergissen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Mx. Alba schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:18:
[...]

Volgens mij heb je wel minimaal W7 SP1 nodig - maar updates na SP1 zijn niet nodig. Maar ik kan me vergissen. :)
Oei. Geen idee, ik heb toevallig een installatieschijf waar SP1 bij op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen de foutmelding krijgen, die ik ook heb, "er is iets gebeurd/something happened". Dan kan dat komen door het volgende: "If you’re on an Enterprise edition, the media creation tool won’t work for an upgrade."

Ik heb namelijk een W8.1 Enterprise, dus ik kan niet upgraden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, wat ik wel jammer vind, is dat W10 bij de installatie automatisch de voornaam overneemt van je MS-account en die vervolgens ook blijft gebruiken bij een volgende installatie. Ik heb nooit iets gedaan met m'n MS-account behalve Hotmail gebruiken. Ik zag na de update dat ik een nogal vreemde naam had als ik in de Gebruikersmap ging kijken. Dus ik naar m'n MS account en daar zag ik dat ik de info nooit serieus had ingevuld en zomaar wat onzin had ingevuld. }:O Leek me een goed plan om dat maar even te fixen voordat ik de nieuwe clean install ging doen. Nadat ik dat gedaan had, deed ik dus de clean install en tot mijn verbazing zag ik alsnog dezelfde oude vreemde naam in de Gebruikersmap staan... Dus schijnbaar wordt die info bewaard samen met je hardware ID of zo...? Het welkomstscherm liet wél m'n aangepaste naam zien! Enfin, misschien een tip voor anderen om daar ff op te letten.

Het viel me ook op dat mijn bureaublad van de clean install METEEN mijn handmatig ingestelde achtergrond had... Verder is de install wel echt clean: had partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt. (Na de update stond er nog allemaal oude rommel op de SDD, dus niet alleen die Windows.old map maar andere mappen en bestanden die ik ooit in W8.1 erop had gezet!)

Maar goed, verder is alles prima in orde. Heb diverse programma's geïnstalleerd en werkt top. Ook handig dat veel meer drivers automatisch geïnstalleerd zijn: hoefde nauwelijks nog iets zelf te doen. Ik maak altijd een document waarin ik ELKE stap noteer die ik uitvoer tijdens een OS install (elke afwijkende stap, dan): bij W8.1 was dat document twee A4-tjes, bij W10 maar eentje! Beterrrrrrr!

Het is trouwens echt erg hoe slecht mensen lezen, moet ik toch zeggen... Ik lees echt alles in dit topic, vind ik leuk, maar er komen constant dezelfde vragen voorbij... en ook heel vaak dezelfde foute antwoorden... 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:21:
Als mensen de foutmelding krijgen, die ik ook heb, "er is iets gebeurd/something happened". Dan kan dat komen door het volgende: "If you’re on an Enterprise edition, the media creation tool won’t work for an upgrade."

Ik heb namelijk een W8.1 Enterprise, dus ik kan niet upgraden |:(
Dat is bekend ja, Enterprise valt buiten de boot voor de gratis update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
KarlMarX schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:59:
Op mijn Asus S200E (mini laptop) met Windows 8.1, krijg ik redelijk direct de foutmelding:"U kunt Windows niet installeren op een usb-flashstation met Setup". Zonder error code.
Ik kan deze fout nergens online terug vinden. Ik heb geen usb flashstation, alleen een normale HDD. Ik heb al een clean boot geprobeerd en heb geen antivirus en geprobeerd te updaten vanaf Windows Update alsmede de usb drive station methode. Geen verschil.

Op mijn andere laptop, een Asus N56VZ, met een Samsung 850 EVO SSD komt wel heel even in de installatie fase, maar dan reboot het vrij snel terug in Windows 7 met als foutmelding:
"0x80073B92 - 0x20009
De installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de PREPARE_ROLLBACK-bewerking"

Ook deze foutmelding kan ik praktisch niet terug vinden online.

Iemand suggesties?
De foutmelding van de N56VZ heb ik opgelost door de 2de HDD los te koppelen en alleen de SSD te gebruiken tijdens de upgrade.

Ik zou nog wel heel graag suggesties ontvangen voor deze foutmelding: "U kunt Windows niet installeren op een usb-flashstation met Setup", _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
KarlMarX schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:28:
Ik zou nog wel heel graag suggesties ontvangen voor deze foutmelding: "U kunt Windows niet installeren op een usb-flashstation met Setup", _/-\o_
Als iso opslaan dan? En daarna met rufus die iso op een usbstick zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:56
Let op als je een Cisco VPN-client op je pc heb geïnstalleerd: Deze kun je het beste de-installeren voor dat je aan de upgrade naar 10 begint! Mensen (waaronder ik) ervaren dat anders er geen wifi is na de upgrade.

Ik kwam in een helse spiraal terecht: Geen wifi = geen internet = geen activatie van de upgrade. Cisco client de-installeren kan niet omdat windows denkt dat dan een corrupt OS ontstaat (?). Teruggaan naar 8.1 kan niet: "De installatiebestanden zijn niet meer aanwezig op de pc." Enige wat rest is om een totale factory reset te doen, maar dan is 10 niet geactiveerd. MS support zegt dat de gratis upgrade alleen voor updates geldt en niet voor clean installs. Ik ben nu bezig om via een gedownload herstelbestand 8.1 weer terug te zetten. Ik hoop dat het goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
grun93 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:32:
[...]

Als iso opslaan dan? En daarna met rufus die iso op een usbstick zetten?
Waarom geen USB flash maken via de media creation tool ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 10:01
Na upgrade (naar Win10 Enterprise Ed) de in dit topic genoemde problemen gehad waarvoor ik drivers van de fabrikant handmatig moest installeren. Ook lijkt er huisgehouden te zijn in de netwerkadapters, waardoor ik VPNs opnieuw moest configureren. Verder lijkt Trend Micro (altijd langzaam met updates) nog niet klaar te zijn voor Windows 10... *ouch*

Het start menu heeft problemen met het tonen van de 'most used' en 'recently used' items, met als gevolg een lege kolom aan de linkerkant van het menu. Optie is wel degelijk aangevink/-geschoven in het settings menu.
Iemand een idee waar en hoe ik dit kan herstellen?

Een ander groot pijnpunt is de batterijduur na upgrade.
Mijn ultrabook doet normaal gesproken een uur of 7 op een volle accu. Vanochtend had ik na 50 minuten nog maar 6% over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Laatst online: 17-09 16:29
Had eerst de upgrade gedaan van windows 7 ultimate. Toen geklooi met de nvidia kaart waardoor ik niets in windows kon doen. Nu probeer ik de clean install, kom ik tot de pc opnieuw opstarten en dan vindt ie geen boot file door online te zoeken 8)7 . Heb het nu al gehad met deze windows. Ik heb nog nooit zo'n gekloot gehad om een windows op een laptop te installeren. Ik loop toch echt al mee vanaf windows 3.1. Het lijkt wel of ze de installaties steeds moeilijker maken. Vindt het echt niet tof. Ben nu windows 7 weer aan het installeren en dat gaat vlekkeloos. Dus het ligt echt aan het installatie programma. Nee, vindt dit echt een zware domper van microsoft. Snap niet dat meer mensen dit hebben. Heb gewoon een usb stick waarop het installatie programma staat van windows 10. Dit gemaakt met de media creation tool. Blijkbaar zitten er toch grove fouten in. I give up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Icaru schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:35:
Waarom geen USB flash maken via de media creation tool ???
Ik begreep dat de foutmelding juist dat verhinderde. Dat heb ik dan misschien verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:41
Ik heb mijn laptop geupgrade via de tool van microsoft, alles is goed verlopen en laptop heeft de bekende key hier gekregen ( windows 10 pro).

Echter ik heb gisteren voor iemand anders die via de laptop had geupgrade via het icoontje in taakbalk, die installatie was niet helemaal goed gegaan, duurde lang met opstarten en dan als de laptop eenmaal was opgestart kreeg je een niet werkende laptop.
Dat heb ik op kunnen lossen door de accu te verwijderen , de powerknop ingedrukt te houden en daarna de laptop weer op te starten , toen liep er nog iets van de upgrade en laptop werkt perfect.

Echter als ik via Belarc de productcode uitlees begint die code met YTMG3 en dat is dus een andere code die hier wordt vermeld die andere gebruikers hebben gekregen voor windows 10 home. ( TX9XD)

Wat is er nu waar? ik gebruik lokaal account, windows 10 pro is geactiveerd, alles werkt maar heb dus wel de key die begint met VK7JG.

Het enige wat ik mij kan bedenken is een andere harddisk in mijn laptop te plaatsen en dan via de dvd die ik via de microsoft tool heb gemaakt kijken of windows 10 pro bij mij automatisch geactiveerd wordt, wordt die namelijk niet geactiveerd, dan heb ik toch wel een probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:30

Esumontere

Floep, banaan.

blueface schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:36:
Had eerst de upgrade gedaan van windows 7 ultimate. Toen geklooi met de nvidia kaart waardoor ik niets in windows kon doen. Nu probeer ik de clean install, kom ik tot de pc opnieuw opstarten en dan vindt ie geen boot file door online te zoeken 8)7 . Heb het nu al gehad met deze windows. Ik heb nog nooit zo'n gekloot gehad om een windows op een laptop te installeren. Ik loop toch echt al mee vanaf windows 3.1. Het lijkt wel of ze de installaties steeds moeilijker maken. Vindt het echt niet tof. Ben nu windows 7 weer aan het installeren en dat gaat vlekkeloos. Dus het ligt echt aan het installatie programma. Nee, vindt dit echt een zware domper van microsoft. Snap niet dat meer mensen dit hebben. Heb gewoon een usb stick waarop het installatie programma staat van windows 10. Blijkbaar zitten er toch grove fouten in. I give up.
De USB-stick die je maakt met de creationtool is niet bootable, die moet je openen in Windows 7 of 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Esumontere schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:38:
[...]

De USB-stick die je maakt met de creationtool is niet bootable, die moet je openen in Windows 7 of 8.1.
Kijk daar begint het al. Ik neem jou niets kwalijk. Dat had toch gewoon standaard moeten zijn, dat ie bootable is. Microsoft wordt steeds klantontvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bijzondere casus.

Ik heb een lenovo T440 van 2 jaar oud.
2e hands Gekocht hier op tweakers van een mede-tweaker met honderden v&a feedback ratings van 5 sterren.

Ik heb naar lenovo gebeld, ooit een keer naar lenovo gebeld ivm het vervangen van het mobo die gaf aan dat de laptop ooit uit Amerika kwam.

Mijn win 8.1 installatie geeft nu aan dat:
-Windows niet geactiveerd is.
-Er wel een product id is.

Wanneer ik Windows activeer, krijg ik de melding 'Windows can't activate, try again later'.
  • Hoe kan ik nu updaten naar windows10?
  • Hoe kom ik achter de licentie-code van de T440?
Ik kan me niet voorstellen dat die ooit zonder Windows verkocht is. En ik heb de licentie niet kunnen vinden op de body of onder de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:23
grun93 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:37:
[...]

Ik begreep dat de foutmelding juist dat verhinderde. Dat heb ik dan misschien verkeerd begrepen.
Ik heb het zowel via Windows Update als via die USB stick methode van MS geprobeerd. Blijkbaar ziet de Setup mijn HDD als een USB flashstation en wil daar geen Windows 10 op installeren. Maar het is een normale 500GB Seagate HDD van 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
blueface schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Kijk daar begint het al. Ik neem jou niets kwalijk. Dat had toch gewoon standaard moeten zijn, dat ie bootable is. Microsoft wordt steeds klantontvriendelijker.
bij mij was die gewoon bootable?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Adlermann schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:44:
[...]

bij mij was die gewoon bootable?!
Hij is ook wel bootable, maar heel beperkt. Hij kan de installatie dus niet clean doen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42
Ik krijg win10 niet geactiveerd op mijn x205ta. Daar stond Windows 8 with Bing op. Succesvol ge-upgrade naar Win10, maar nu wil de activatie niet. Key is juist. Die heb ik voor installatie uit het register gehaald middels de bekende tool. Zelfs telefonische activatie lukt niet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:03:
Ik had dus het probleem met het zwarte scherm. Ergens gelezen dat het een probleem kan zijn met de Graphics drivers. Ik zit nu in veilige modus, maar hoe kan ik die drivers verwijderen, downgraden, upgraden of wat ook maar de oplossing is?
Zelfde probleem.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:43:

Wanneer ik Windows activeer, krijg ik de melding 'Windows can't activate, try again later'.
Het antwoord staat er toch al? Try again later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rimave schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:53:
Ik krijg win10 niet geactiveerd op mijn x205ta. Daar stond Windows 8 with Bing op. Succesvol ge-upgrade naar Win10, maar nu wil de activatie niet. Key is juist. Die heb ik voor installatie uit het register gehaald middels de bekende tool. Zelfs telefonische activatie lukt niet.
Na telefonische activatie kan je toch worden doorgeschakeld naar een persoon zelf?

Maar ik dacht dat de activatieservers steeds plat lagen, waardoor activatie niet lukt.

(ergens vreemd, mijn 8.1Pro wil geen activatie doen, mijn 8 with bing activeert in 1x).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:12
WickedWizard schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:44:
[...]

Bij mij dus precies hetzelfde. Ik deed de upgrade overigens gewoon vanuit W8, niet geforceerd. Bij mij ook lange tijd (bijna anderhalf uur) vast op 83%. Systeem uitgezet, idd herstelpunt laden. Vervolgens opnieuw installatie gestart en hij zat weer vast op exact hetzelfde punt. Echter anderhalf uur later ging hij nog iets verder naar 95%! Nu zijn we weer anderhalf uur verder en hij zit nog steeds op 95%. Ik laat mijn pc maar aan staan vannacht, hopen dat hij morgenochtend klaar is.

edit: Zojuist installatie afgerond. Na bijna vier uren. Moraal van het verhaal: geduld is een schone zaak. :)
Ok dank voor je ervaring. Geduld is zeker een schone zaak, maar toen ik verleden week de "rtm"eroverheen knalde, was het nog geen 20 minuten. Prima als jij 4 uur ok vindt, ik heb er wat moeite mee.

Rest mij nog de vraag, hoe je dan de install opnieuw startte, toen ik herstel had gedaan wist ik niet wat ik precies moest heraanklikken ofzo. Zie de W10 icoon ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:43:
Ik heb een bijzondere casus.

Ik heb een lenovo T440 van 2 jaar oud.
2e hands Gekocht hier op tweakers van een mede-tweaker met honderden v&a feedback ratings van 5 sterren.

Ik heb naar lenovo gebeld, ooit een keer naar lenovo gebeld ivm het vervangen van het mobo die gaf aan dat de laptop ooit uit Amerika kwam.

Mijn win 8.1 installatie geeft nu aan dat:
-Windows niet geactiveerd is.
-Er wel een product id is.

Ik kan me niet voorstellen dat die ooit zonder Windows verkocht is. En ik heb de licentie niet kunnen vinden op de body of onder de batterij.
Er zijn iig activatieproblemen met Win10, vermoedelijk door drukte. Zou mij niet verbazen als dit gewoon doortrekt naar alle Windows versies. Je verhaal maakt niet duidelijk hoe lang jij precies die laptop hebt, maar deze zou ondertussen wel geactiveerd moeten zijn dunkt me.

Je kan:
  • trachten de activatie te herhalen totdat het lukt, of er een andere melding verschijnt (methodieken hiervoor meerdere malen genoemd in dit topic)
  • je key uitlezen met een thid party tool en een fresh install van Win8/8.1 proberen uit te voeren met deze key om te zien of deze met een legale Win8/8.1 install werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik weet nu eindelijk hoe het zit met die default key's .

Ik heb zojuist microsoft gebeld en die wisten mij het volgende te zeggen: de default code blijft één jaar geldig , dat wil zeggen: mocht je opnieuw willen installeren en dan gaan het activeren prima tot 29 juli 2016.
Na juli 2016 zal je windows 10 moeten kopen of gewoon weer je vorige versie van windows installeren waarvoor je een key had als je op je laptop of pc om wat voor reden dan ook windows 10 opnieuw wilt installeren.

Dit is wat microsoft mij verteld heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door ivo1969 op 31-07-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Laatst online: 08-08-2024
Na de installatie probeer ik me aan te melden met mijn microsoft-account om gebruik te maken van apps, agenda, e-mail etc. Ik krijg echter continue de melding "Er is iets foutgegaan. Probeer het opnieuw of selecteer annuleren om uw apparaat later in te stellen". Iemand een idee waarin dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 16:03
ivo1969 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:58:

Ik heb zojuist microsoft gebeld en die wisten mij het volgende te zeggen: de default code blijft één jaar geldig , dat wil zeggen: mocht je opnieuw willen installeren en dan gaan het activeren prima tot 29 juli 2016.
Na juli 2016 zal je windows 10 moeten kopen of gewoon weer je vorige versie van windows installeren waarvoor je een key had als je op je laptop of pc om wat voor reden dan ook windows 10 opnieuw wilt installeren.

Raar verhaal, dat zou betekenen dat iedereen gratis Windows 10 kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ivo1969 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:58:

Die snappen het zelf dan niet meer.
Als je voor 29 juli 2016 update heb je win 10 en mag je die gewoon blijven gebruiken.
Ook met herinstalatie na die tijd.
Ik denk dat diegene in de war is met dat je voor die datum moet updaten anders moet je hem inderdaad kopen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Dat weet ik dus niet, maar helpdesk heeft mij het zo uitgelegd.
Ik heb het 2 keer gevraagd of ik het zo goed begrepen had en volgens de helpdesk had ik het goed begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij ook dat die na het inloggen direct automatisch reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gigagiel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:59:
Na de installatie probeer ik me aan te melden met mijn microsoft-account om gebruik te maken van apps, agenda, e-mail etc. Ik krijg echter continue de melding "Er is iets foutgegaan. Probeer het opnieuw of selecteer annuleren om uw apparaat later in te stellen". Iemand een idee waarin dit kan liggen?
Datum en tijd goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Uitdaging:

Ik heb hier nu een Dell D820 uit 2006 voor m'n neus liggen:

[quote]
• Computer Model * Latitude D820
• Shipping Date * 9/20/2006
• Country * Netherlands

• * Components:

• LATITUDE D820 CORE 2 DUO T7400 (2.16GHZ
• DISPLAY : 15.4'' WSXGA+ (1680X1050)

Ding doet 't gewoon goed/su-per met Windows 10, enige puntje waar ik nog even aandacht aan moest spenderen was de Graphics kaart. Laptopje is voorzien van een Nvidia Quadro NVS 110 en die werd niet gezien waardoor het scherm aangestuurd werd met de standaard Windows driver (uit 2006) en de schermresolutie dus blijft steken op 1400x1050. Voor Windows 8 en 8.1 waren hier ook geen drivers voor te krijgen bij Nvidia en/of Dell maar Microsoft pushte er onder dat OS de Nvidia GO drivers naar toe (en die werkten dus ook goed).

Inmiddels de Windows 7 X64 driver van Nvidia voor m'n Quadro NVS 110 geïnstalleerd. De kernel van Windows 10 kan goed met die driver overweg en geeft ook keurig aan dat het device goed werkt zónder conflicten, m'n scherm heeft nu dus ook weer een resolutie van 1680x1050.

De nieuwe GUI van Windows 10 kan er alleen niet mee overweg :( Alle "old skool" controlpanel items worden 100% goed weer gegeven. Het nieuwe start menu en het nieuwe controlpanel zijn echter zonder text, net zoals de tabladen in "Edge" ....

Werk aan de winkel voor Nvidia én Microsoft :P

Ik tik dit nu overigens in "Edge", de sites renderen dus wél goed in Edge....

En ná wat aanpassing van de advanced options qua "scaling" werkt alles weer zoals 't hoort... Is niet iets wat je door Opa/Oma wil laten uit puzzelen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 31-07-2015 12:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
finniespin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:52:
Sorry als dit duizend maal gepost is.

Nu ik mijn windows 7 geupgrade heb naar windows 10 op mijn oude 128 GB SSD, wil ik een nieuwe schone installatie doen op mijn nieuwe SSD van 1 tb.

Nu probeerde ik met die generieke key (PRO N Editie) mijn windows 10 op mijn nieuwe SSD te installeren, en kreeg hem maar niet geactiveerd. Ik kreeg elke keer de bekende error code 0xC004F034.

Ik typ dit bericht nu van mijn geupgrade windows 10 (Oude 128 GB SSD) die wel geactiveerd. Nu las ik ook ergens dat je om de maand ofzo kan je 1 hardware onderdeel vervangen, en lees weer in de FAQ dat als je je hardware verandert je licentie vervalt.

Is het nu wel, of niet mogelijk om het op een nieuwe SSD als schone installatie te installeren?

Heb slecht geslapen jongens ;'(
Je kunt toch met Acronis een image maken van je oude SSD en die op de nieuwe zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Laatst online: 08-08-2024
Ja, het eerste waar ik naar heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:17:
[...]

Heb jij ook dat die na het inloggen direct automatisch reboot?
Nee, hij doet het even, dan gaat ie updates binnenhalen en poef.
Aansluiten op een externe monitor werkt dan weer wel.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:36:
Als laatste komt in de notifications af en toe naar voren dat Defender uitstaat, terwijl deze gewoon draait.. Kinkjes in de kabel, of toch maar een complete reinstall?
Heb je dat notifications probleem nog steeds? Ik kom er niet vanaf, net Windows opnieuw geïnstalleerd, met alleen de nodige drivers en Chrome en krijg de melding nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 20:00
Hallo allemaal,

Na de instalatie van windows 10, is mijn product code veranderd....
hoe kan dit? er zitten nu heel veel nullen in.. en hij eindigd niet meer op oem...

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, op een Acer laptop van 3 jaar oud heeft Windows 10 alles netjes geinstalleerd, maar na rebooten blijft hij steeds hangen op het vierkantje windows logo. Soms komt hij verder met extra aan/uit zetten, om de volgende keer na een reboot weer te blijven hangen. Ik heb de originele Windows 7 er maar weer op gezet. Over een half jaar maar weer eens opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:23:
Uitdaging:

Ik heb hier nu een Dell D820 uit 2006 voor m'n neus liggen:

[...]

Ding doet 't gewoon goed/su-per met Windows 10, enige puntje waar ik nog even aandacht aan moest spenderen was de Graphics kaart. Laptopje is voorzien van een Nvidia Quadro NVS 110 en die werd niet gezien waardoor het scherm aangestuurd werd met de standaard Windows driver (uit 2006) en de schermresolutie dus blijft steken op 1400x1050. Voor Windows 8 en 8.1 waren hier ook geen drivers voor te krijgen bij Nvidia en/of Dell maar Microsoft pushte er onder dat OS de Nvidia GO drivers naar toe (en die werkten dus ook goed).

Inmiddels de Windows 7 X64 driver van Nvidia voor m'n Quadro NVS 110 geïnstalleerd. De kernel van Windows 10 kan goed met die driver overweg en geeft ook keurig aan dat het device goed werkt zónder conflicten, m'n scherm heeft nu dus ook weer een resolutie van 1680x1050.

De nieuwe GUI van Windows 10 kan er alleen niet mee overweg :( Alle "old skool" controlpanel items worden 100% goed weer gegeven. Het nieuwe start menu en het nieuwe controlpanel zijn echter zonder text, net zoals de tabladen in "Edge" ....

Werk aan de winkel voor Nvidia én Microsoft :P

Ik tik dit nu overigens in "Edge", de sites renderen dus wél goed in Edge....
AFAIK was v179.48 de laatste officiële driver voor de 110. Je kunt natuurlijk proberen een Win10 driver release te modden. Lang nie tmeer gedaan, dus ik weet zo niet of dat nog/makkelijk gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:36:
Nou, op een Acer laptop van 3 jaar oud heeft Windows 10 alles netjes geinstalleerd, maar na rebooten blijft hij steeds hangen op het vierkantje windows logo. Soms komt hij verder met extra aan/uit zetten, om de volgende keer na een reboot weer te blijven hangen. Ik heb de originele Windows 7 er maar weer op gezet. Over een half jaar maar weer eens opnieuw proberen...
Het zelfde hier gehad met een hp laptop, bij mij was de oplossing accu eruit , van stroom af uiteraard en vervolgens powerknop ff ingedrukt houden .
Daarna accu erin , stroomadapter aangesloten, laptop opgestart en toen liep de opstart goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
grun93 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:15:
[...]

De clean install zou ws wel goed gegaan zijn als je geen key had ingevuld. Win10 werkt niet meer met keys maar met hardware id's. Ja, idd verwarrend dat hij tijdens een clean install wel om keys vraagt, maar die stap kun je ook overslaan.
Uiteindelijk heb ik hem niet gebruikt omdat je dan niet verder komt ;)
Daarna gescyned met MS account (waar eerder een active W10pro op was. Geblokkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:36:
Bij mijn desktop wilde hij niet eens upgraden, uiteindelijk een refresh gedaan van 8.1 en toen wel. Wel alle programma's opnieuw installeren...
Mijn Acer laptop had geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mtr33 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:37:
[...]

AFAIK was v179.48 de laatste officiële driver voor de 110. Je kunt natuurlijk proberen een Win10 driver release te modden. Lang nie tmeer gedaan, dus ik weet zo niet of dat nog/makkelijk gaat ;)
Ik heb 't spul inmiddels werkend met een aanpassing aan de "Scaling" voor Titlebars in combinatie met de 179.46 driver.

Dit zijn géén dingen waar "Opa en Oma" op zitten te wachten als ze d'r laptopje gaan upgraden :X

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
cypher21 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Dat is sowieso onnodig

Ik bedoel je hoeft niks meer zelf te starten.

Tijdens de beginschermen van de W8.1 installatie krijg je direct de upgrade naar W10.

Je ziet niet eens een bureaublad voordat dat w10 geinstalleerd is als je met een fresh 8.1 begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Azerox schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:45:
[...]

Ik bedoel je hoeft niks meer zelf te starten.

Tijdens de beginschermen van de W8.1 installatie krijg je direct de upgrade naar W10.

Je ziet niet eens een bureaublad voordat dat w10 geinstalleerd is als je met een fresh 8.1 begint.
Vanuit 8.1 ja.
Je noemde win 7 + updates e.d. Daar reageerde ik op :) niet op 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKing
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58
Same here, geen enkele netwerkadapter werkte en kreeg de VPN client niet gedeinstalleerd.
Teruggedraaid naar Windows 8.1, VPN client eraf gekieperd en opnieuw Windows 10 geinstalleerd. Nu zonder problemen alles werkend.
iestyn99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:35:
Let op als je een Cisco VPN-client op je pc heb geïnstalleerd: Deze kun je het beste de-installeren voor dat je aan de upgrade naar 10 begint! Mensen (waaronder ik) ervaren dat anders er geen wifi is na de upgrade.

Ik kwam in een helse spiraal terecht: Geen wifi = geen internet = geen activatie van de upgrade. Cisco client de-installeren kan niet omdat windows denkt dat dan een corrupt OS ontstaat (?). Teruggaan naar 8.1 kan niet: "De installatiebestanden zijn niet meer aanwezig op de pc." Enige wat rest is om een totale factory reset te doen, maar dan is 10 niet geactiveerd. MS support zegt dat de gratis upgrade alleen voor updates geldt en niet voor clean installs. Ik ben nu bezig om via een gedownload herstelbestand 8.1 weer terug te zetten. Ik hoop dat het goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17
JoKing schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:47:
Same here, geen enkele netwerkadapter werkte en kreeg de VPN client niet gedeinstalleerd.
Teruggedraaid naar Windows 8.1, VPN client eraf gekieperd en opnieuw Windows 10 geinstalleerd. Nu zonder problemen alles werkend.

[...]
Thanks voor de tip, dit zou wel eens mijn wifi probleem kunnen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 10:49
Op de laptop van mijn ouders werken touchpad en muis niet tijdens de installatie van Windows 10 (vanaf 7).
Heb zowel via Windows Update, als GWX icoon, als losse .iso geprobeerd.
Ik kan dus geen toetsenbord layout kiezen, en daarmee niet verder tijdens de installatie.
Nergens op internet iets te vinden hierover, weer fantastisch werk van MS. ;(

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
A4553 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:54:
Op de laptop van mijn ouders werken touchpad en muis niet tijdens de installatie van Windows 10 (vanaf 7).
Heb zowel via Windows Update, als GWX icoon, als losse .iso geprobeerd.
Ik kan dus geen toetsenbord layout kiezen, en daarmee niet verder tijdens de installatie.
Nergens op internet iets te vinden hierover, weer fantastisch werk van MS. ;(

Iemand een oplossing?
Met Tab en Spatiebalk de opties kiezen?
Heb ik ook gedaan, omdat de touchpad niet werkte tijdens de installatie. Heb een HP 8440P laptop. Het muisstickje (ben de naam vergeten) dat tussen de toetsen in zit, werkte wel.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Voor zover ik weet kun je altijd al met alleen toetsenbord een install doen.
<Tab> en andere toetsen browse je door de menu's

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Xyphoid schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:57:
[...]

Met Tab en Spatiebalk de opties kiezen?
Heb ik ook gedaan, omdat de touchpad niet werkte tijdens de installatie. Heb een HP 8440P laptop. Het muisstickje (ben de naam vergeten) dat tussen de toetsen in zit, werkte wel.
Dat is dus de humor, het toetsenbord werkt niet omdat ik eerst een layout moet kiezen -O-.
Ik begrijp sowieso niet waarom MS dat niet gewoon uit de bestaande instellingen haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Hier gaat het dus ook niet goed. Pc met windows 7 ging super snel en zonder problemen. Pc met windows 8.1 komt met de (geforceerde) upgrade tot 75% reboot en blijft dan op zwart scherm staan (inmiddels al 2uur) alles was geüpdate. Flink balen. Kan 8.1 niet opnieuw doen (oem geen schijf en recovery corrupt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb via de link op tweakers de tool gedownload om de ISO van Windows 10 te downloaden en heb dit gedaan. echter krijg ik deze met geen mogelijkheid gebrand diverse software DVDs en zelfs branders geprobeerd krijg een bult foutmeldingen. is er iets fout met die ISO?

ik heb vervolgens wel mijn Windows 7 opgewaardeerd naar Windows 10 met de gedachte zodra ik de DVD heb een verse installatie uit te voeren, dat wordt lastig zonder de DVD aangezien mijn mainboard niet boot van USB devices.

ps. volgens mij is mijn Windows 10 wel geactiveerd en wel meteen want heb nooit activatie melding gezien

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:24
Ik heb de tool gebruikt van Microsoft, eerst een USB stick gemaakt en die verwijderd. Daarna clean upgrade gekozen (niks behouden geen settings, geen personal files geen apps) en dat ging snel en vlekkeloos. Daarna wel handmatig de door Win10 setup gemaakte backup van win8 verwijderd, scheelde zowat 16GB in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Laatst online: 13-07 15:05
Sjah schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:55:
[...]

Ok dank voor je ervaring. Geduld is zeker een schone zaak, maar toen ik verleden week de "rtm"eroverheen knalde, was het nog geen 20 minuten. Prima als jij 4 uur ok vindt, ik heb er wat moeite mee.

Rest mij nog de vraag, hoe je dan de install opnieuw startte, toen ik herstel had gedaan wist ik niet wat ik precies moest heraanklikken ofzo. Zie de W10 icoon ook niet meer.
Ja snap ik, ik vind 4 uur zelf ook zeker niet oké, maar als het niet anders is dan is het maar zo. Weet ook niet waarom het zolang duurde, mijn computer is zeker niet traag (i7 4770k, 16GB RAM, installatie op SSD). Uiteindelijk is het wel gelukt en in principe hoef je het maar 1x te doen, dus wat mij betreft prima zo. :)

Toen ik de herstel had gedaan wilde ik de installatie opnieuw starten door rechtsonderin op het Windows icoontje te drukken, maar hij gaf aan dat Windows 10 niet eens gedownload was (blijkbaar verwijdert hij de bestanden als hij een herstelpunt gebruikt). Dus vanuit Windows Update ging hij opnieuw downloaden (2,6 GB) en vervolgens kon ik de installatie opnieuw starten. En zoals gezegd; een kleine 4 uur verder was hij klaar.

Als je het Windows icoontje niet meer ziet, zou ik dus even Windows Update checken. Anders misschien installatie forceren met het tooltje van Microsoft? Aangezien je in eerste instantie de installatie ook al had geforceerd begreep ik.

Ik hoop van harte dat het bij jou korter en voorspoediger verloopt. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:12
Zo, install/upgradegelukt, nu binnen 23 minuten, gister kwam ik er niet doorheen met activeren (weet ik bijna zeker) tijdens install, nu is de server snel, zo doorheen. Kortom USA slaapt nog.

edit: humor we reageren ongeveer tegelijk , en jup ik had (NU) meer geluk.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 31-07-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Laatst online: 13-07 15:05
Sjah schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:07:
Zo, install/upgradegelukt, nu binnen 23 minuten, gister kwam ik er niet doorheen met activeren (weet ik bijna zeker) tijdens install, nu is de server snel, zo doorheen. Kortom USA slaapt nog.
Fijn, haha ik was net te laat met mijn reactie. Jeetje 23 minuten.. snap echt niet waarom hij zolang duurde bij mij.. Nouja, hij doet het iig en draait als een trein. :) Veel plezier ermee!

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 20:00
Weet iemand waarom mijn product code na de instalatie van windows 10 is veranderd??
zowel op mijn laptop als op mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
.Niek. schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:11:
Weet iemand waarom mijn product code na de instalatie van windows 10 is veranderd??
zowel op mijn laptop als op mijn desktop.
staat zat over in dit topic, er worden default codes gebruikt, activering vindt plaats op hardware-id's
Maar zolang Win 10 is geactiveerd, why bother :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nog een kleiner probleempje: Ik krijg de foutmelding "Device Limited Reached". Dan wordt ik doorverwezen naar een pagina: https://account.microsoft.com/devices/. Maar die pagina bestaat niet :(. Dus ik kan eventuele devices niet verwijderen. Alle andere menu items kan ik wel raadplegen; enkel "apparaten" dus niet.

Probeer een andere pagina
Helaas, die pagina bestaat niet.

Ga voor uw Microsoft-e-mail naar www.outlook.com
Meer informatie over het Microsoft-account op www.microsoft.com/account
Help met Microsoft-account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die de ISO mety succes hebben gebrand? want mij lukt het niet blijf foutmeldingen krijgen
meerdere downloads, branders, DVDs en burn software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:18:
zijn er mensen die de ISO mety succes hebben gebrand? want mij lukt het niet blijf foutmeldingen krijgen
Probeer hier de ISO op een externe schijf te zetten via de MS tool. Hele schijf wordt niet gezien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:18:
Ik denk niet dat veel mensen hem zullen branden. Je kan de iso namelijk gewoon op je harde schijf zetten en hem dan runnen.
Pagina: 1 ... 28 ... 59 Laatste