Uitdaging:
Ik heb hier nu een Dell D820 uit 2006 voor m'n neus liggen:
[quote]
• Computer Model * Latitude D820
• Shipping Date * 9/20/2006
• Country * Netherlands
•
• * Components:
•
• LATITUDE D820 CORE 2 DUO T7400 (2.16GHZ
• DISPLAY : 15.4'' WSXGA+ (1680X1050)
Ding doet 't gewoon goed/su-per met Windows 10, enige puntje waar ik nog even aandacht aan moest spenderen was de Graphics kaart. Laptopje is voorzien van een Nvidia Quadro NVS 110 en die werd niet gezien waardoor het scherm aangestuurd werd met de standaard Windows driver (uit 2006) en de schermresolutie dus blijft steken op 1400x1050. Voor Windows 8 en 8.1 waren hier ook geen drivers voor te krijgen bij Nvidia en/of Dell maar Microsoft pushte er onder dat OS de Nvidia GO drivers naar toe (en die werkten dus ook goed).
Inmiddels de Windows 7 X64 driver van Nvidia voor m'n Quadro NVS 110 geïnstalleerd. De kernel van Windows 10 kan goed met die driver overweg en geeft ook keurig aan dat het device goed werkt zónder conflicten, m'n scherm heeft nu dus ook weer een resolutie van 1680x1050.
De nieuwe GUI van Windows 10 kan er alleen niet mee overweg

Alle "old skool" controlpanel items worden 100% goed weer gegeven. Het nieuwe start menu en het nieuwe controlpanel zijn echter zonder text, net zoals de tabladen in "Edge" ....
Werk aan de winkel voor Nvidia én Microsoft
Ik tik dit nu overigens in "Edge", de sites renderen dus wél goed in Edge....
En ná wat aanpassing van de advanced options qua "scaling" werkt alles weer zoals 't hoort... Is niet iets wat je door Opa/Oma wil laten uit puzzelen
[
Voor 5% gewijzigd door
Will_M op 31-07-2015 12:38
]