Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Was het maar zo simpel, die W10 update liep ergens vast, toen moest ik weer een herstel doen van 7. Dus ga nu maar ff het hele riedeltje af.TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:30:
[...]
Niet zo overdrijven. Gewoon Windows 7 of 8 installeren....(geen updates doen) en dan via de link Windows 10 installeren en klaar....dan is je Windows 10 licentie aan je hardware gekoppeld en kun je clean install doen.
Tja....het is wat....een gratis upgrade betekend inderdaad dat je eerst een vorige versie moet installeren (wel even activeren btw) en dan pas Windows 10 erop kunt zetten.
Wat bedoel je met gratis, ik heb voor alle windows versies op mijn PC's betaald. Moet het daarom moeilijk gemaakt worden? Ik ben al zoveel problemen tegen gekomen dat ik denk dat er een heeeeleboel mensen zullen zijn (wij Tweakers komen er wel uit) die helemaal gek gaan worden. Het leek simpel, maar zelfs op mijn werk PC liep ik tegen een probleem aan (die bootsector of zo die te klein was (100Mb, heb ik 500 van gemaakt) die een normale gebruiker niet kan oplossen.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
De Windows 10 Upgrade is gratis dus tja.....niet raar dat ze dan verlangen dat je eerst Windows 7 moet installeren (of geinstaleerd moet hebben). Ik heb al veel noobs gesproken en overal ging de upgrade in één keer goedMrMarcie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:35:
[...]
Was het maar zo simpel, die W10 update liep ergens vast, toen moest ik weer een herstel doen van 7. Dus ga nu maar ff het hele riedeltje af.
Wat bedoel je met gratis, ik heb voor alle windows versies op mijn PC's betaald. Moet het daarom moeilijk gemaakt worden? Ik ben al zoveel problemen tegen gekomen dat ik denk dat er een heeeeleboel mensen zullen zijn (wij Tweakers komen er wel uit) die helemaal gek gaan worden. Het leek simpel, maar zelfs op mijn werk PC liep ik tegen een probleem aan (die bootsector of zo die te klein was (100Mb, heb ik 500 van gemaakt) die een normale gebruiker niet kan oplossen.
Eh...als je een VLK van je werk hebt....tja....die moet je niet zomaar upgraden natuurlijk. Ze moeten bij je op de zaak de KMS (of MAK) beschikbaar stellen....dan kun je op je werk gewoon activeren...Brent schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:33:
Heb net de Win7 laptop van 't werk geupdate naar 10. Werkt prima, maar hij is niet geactiveerd. slmgr.vbs /ato geeft keer op keer key blocked. Kan het zijn dat ik een VLK key had (voor win7) en deze inderdaad niet geupgrade 'mag' worden en dat 't werk dat moet toestaan oid?
[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 30-07-2015 23:39 ]
Idd, updates en drivers zijn totaal overbodig.TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:30:
[...]
Niet zo overdrijven. Gewoon Windows 7 of 8 installeren....(geen updates doen) en dan via de link Windows 10 installeren en klaar....dan is je Windows 10 licentie aan je hardware gekoppeld en kun je clean install doen.
Tja....het is wat....een gratis upgrade betekend inderdaad dat je eerst een vorige versie moet installeren (wel even activeren btw) en dan pas Windows 10 erop kunt zetten.
Hier succesvol een laptop en HTPC geupgrade naar Win 10 pro
Laptop draaide linux, moest eerst ff een Win 7 erop installeren, alleen de netwerkdriver geïnstalleerd en geen updates en toen de Win 10 upgrade eroverheen. Win 10 herkende meteen alle apparaten (op de accelometer na) zelfs de netwerkprinter was geïnstalleerd.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Eh...hoezo [i]of ik wel de juiste build[/i[ heb? Heb je dan niet de ISO via de link uit de topic waarschuwing gedownload?Gandalf68 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:32:
toch is het raar dat ondanks het vele testen er zoveel verschillende verhalen zijn mbt installeren , ik ben er na wat geklooi ook uit gekomen , al weet ik niet of ik de juiste build heb ...
ik had wat driver problemen verwacht maar niet deze installatie problemen (te kleine data partitie )
Mijn \%user%\AppData was met een symlink naar een andere drive verzet en ik had een foutmelding na de update: een schermpje met alleen "Update failed".StarLite schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:59:
Ik heb de tool ook maar aan het downloaden gezet, hij hengelt Windows 10 nu binnen met 45-50KB/Sec (40 mbit lijn), dus het lijkt erop dat de download servers het erg zwaar hebben.
Ik heb in mijn windows 8.1 een junction gemaakt van mijn c:\windows\installer op mijn SSD folder naar een grotere HD aangezien die map belachelijk groot was geworden en bijna de helft van de ruimte op mijn SSD innam. Zal dit problemen opleveren tijdens de upgrade?
Link verwijderd, inhoud weer terug naar de originele dir en nu geen enkel probleem. Het kan dus van invloed zijn.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
En vandaag bij thuiskomst gewoon geactiveerdErwin schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:32:
Ben begonnen met mijn Windows 7 Pro DVD afstoffen en installeren, telefonisch geactiveerd. Vervolgens Windows10 erover. Ziet er goed uit en voelt snel aan. Alleen wil hij nu niet meer activeren want ongeldige key. Ja dahaaaag MS
DeBolle schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:41:
[...]
Mijn \%user%\AppData was met een symlink naar een andere drive verzet en ik had een foutmelding na de update: een schermpje met alleen "Update failed".
Link verwijderd, inhoud weer terug naar de originele dir en nu geen enkel probleem. Het kan dus van invloed zijn.
Waar kan dit aan liggen? Dit is niet te doen.... Het gaan om mijn mediacenter, hangend aan mn tv. Heb geen beeldscherm om hem mee in te stellen, enkel mn tv

Heb alleen de upgrade gedaan. Zou een clean instal werken? Of is het iets anders? Heb de beeldscherm adapters al weggegooid en opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat. Ook bijstellen van de resolutie en/of de beeldschermfrequentie gaf geen oplossing/verbetering..
Wie o wie?
TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:37:
[...]
De Windows 10 Upgrade is gratis dus tja.....niet raar dat ze dan verlangen dat je eerst Windows 7 moet installeren (of geinstaleerd moet hebben). Ik heb al veel noobs gesproken en overal ging de upgrade in één keer goedDe meeste mensen hebben dan ook een 'default' setup en daar gaat het gewoon goed. Wij Tweakers hebben juist vaak afwijkende partities......etc..etc...en hebben dus ook een mogelijk complexer upgrade path
[...]
Maar een cleaninstall met je W7/8 key was fijn geweest. Anyway, wij kunnen er toch niks aan doen. Maar die virtual desktops zijn echt super. Heb ik vandaag al veelvuldig gebruikt. Heerlijk zo schakelen tussen die schermen.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ben ik met je eens hoor.....dat zal wel niet kunnen ofzo? Ze hebben er vast hun redenen voor...ik zit trouwens te wachten op webcams met Hello ondersteuning...heb dat gisteren in Rotterdam (bij de Windows 10 Tram) getest...wauw..dat werkt gaaf!MrMarcie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:48:
[...]
Kan je weleens gelijk in hebben.
Maar een cleaninstall met je W7/8 key was fijn geweest. Anyway, wij kunnen er toch niks aan doen. Maar die virtual desktops zijn echt super. Heb ik vandaag al veelvuldig gebruikt. Heerlijk zo schakelen tussen die schermen.
Alles werkte als een zonnetje, 0,0 problemen
Geforceerde update, niet met de iso, maar met de softwaredistribution/donwload map leegmaken, en dan het commando, want het w10 icoon deed maar niks.
Ok daarna reboot, en het circeltje, prima, tot die bij instellingen toepassen kwam, op 75% was dat, dat ging traaaag, hij kwam naar 86%, toen half uur niks. Toen had ik het zo gehad, en resetknop ingedrukt. Niet wat je denkt dat hij nieuwe poging doet bij die 75%, nope hij gooide me terug naar de W7 herstelomgeving, daar een systeemherstel moeten doen (volgens mij veel te moeilijk voor de n00b).
Morgen kijk ik wel weer. Wat ik denk is dat bij die 86 % hij half uur heeft geprobeerd te activeren, en dat de de activeringservers nog steeds roodgloeiend staan.
Verstand van 'Alles' van 'Niets'
32 bit blijft 32 bit voor zover ik weet. Je zal Windows 7 64 bit moeten installeren en dan updaten denk ik.paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:15:
Ik heb per ongeluk win7 ultimate 32bit geupgrade naar win10 kan ik dat veranderen? Moet ik win7 64 installeren en dan verder of kan ik dat in win10 clean install doen na activatie?
[ Voor 63% gewijzigd door sig69 op 31-07-2015 00:31 ]
Bij mij dus precies hetzelfde. Ik deed de upgrade overigens gewoon vanuit W8, niet geforceerd. Bij mij ook lange tijd (bijna anderhalf uur) vast op 83%. Systeem uitgezet, idd herstelpunt laden. Vervolgens opnieuw installatie gestart en hij zat weer vast op exact hetzelfde punt. Echter anderhalf uur later ging hij nog iets verder naar 95%! Nu zijn we weer anderhalf uur verder en hij zit nog steeds op 95%. Ik laat mijn pc maar aan staan vannacht, hopen dat hij morgenochtend klaar is.Sjah schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:10:
Ok, mijn ervaring even melden, upgrade is mislukt.
Geforceerde update, niet met de iso, maar met de softwaredistribution/donwload map leegmaken, en dan het commando, want het w10 icoon deed maar niks.
Ok daarna reboot, en het circeltje, prima, tot die bij instellingen toepassen kwam, op 75% was dat, dat ging traaaag, hij kwam naar 86%, toen half uur niks. Toen had ik het zo gehad, en resetknop ingedrukt. Niet wat je denkt dat hij nieuwe poging doet bij die 75%, nope hij gooide me terug naar de W7 herstelomgeving, daar een systeemherstel moeten doen (volgens mij veel te moeilijk voor de n00b).
Morgen kijk ik wel weer. Wat ik denk is dat bij die 86 % hij half uur heeft geprobeerd te activeren, en dat de de activeringservers nog steeds roodgloeiend staan.
edit: Zojuist installatie afgerond. Na bijna vier uren. Moraal van het verhaal: geduld is een schone zaak.
[ Voor 3% gewijzigd door WickedWizard op 31-07-2015 02:01 ]
Ja maar dan nog, er zitten dezelfde bestanden in? Dan zou de grootte toch niet moeten verschillen? En al gelemaal niet de MD5 / SHA1 Hash?Barfman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:28:
[...]
Waarschijnlijk wordt de ISO op je PC aangemaakt!
Iemand een verklaring?
Verwijderd
Van een oude Win8.1 installatie upgrade naar 10 gedraaid, geactiveerd (Activatie OK) en via DVD verse Win10 UK installatie gedaan > key blocked.
Nu maar weer opnieuw 8.1 installeren, upgraden, activeren en dan UK versie installeren.
Maar goed dat ik een SSD in m'n G50 heb gestopt.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 07:34 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dat heb ik gisteren ook meermaals gehad. Heb uiteindelijk vanuit Windows 10 (na het upgraden vanuit Windows 8) maar een reset uitgevoerd. Het zal ongetwijfeld nét geen volledige clean install zijn, maar kreeg hem op geen andere manier geactiveerd. Via de reset optie nergens geen last van gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:31:
Blocked key op m'n Lenovo G50 laptop...
Van een oude Win8.1 installatie upgrade naar 10 gedraaid, geactiveerd (Activatie OK) en via DVD verse Win10 UK installatie gedaan > key blocked.
Nu maar weer opnieuw 8.1 installeren, upgraden, activeren en dan UK versie installeren.
Maar goed dat ik een SSD in m'n G50 heb gestopt.
PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V
Wat is hier per ongeluk aan? Je kunt 32-bits niet upgraden naar 64-bits.paranoia68 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:15:
Ik heb per ongeluk win7 ultimate 32bit geupgrade naar win10 kan ik dat veranderen? Moet ik win7 64 installeren en dan verder of kan ik dat in win10 clean install doen na activatie?
is everything cool?
Nu ik mijn windows 7 geupgrade heb naar windows 10 op mijn oude 128 GB SSD, wil ik een nieuwe schone installatie doen op mijn nieuwe SSD van 1 tb.
Nu probeerde ik met die generieke key (PRO N Editie) mijn windows 10 op mijn nieuwe SSD te installeren, en kreeg hem maar niet geactiveerd. Ik kreeg elke keer de bekende error code 0xC004F034.
Ik typ dit bericht nu van mijn geupgrade windows 10 (Oude 128 GB SSD) die wel geactiveerd. Nu las ik ook ergens dat je om de maand ofzo kan je 1 hardware onderdeel vervangen, en lees weer in de FAQ dat als je je hardware verandert je licentie vervalt.
Is het nu wel, of niet mogelijk om het op een nieuwe SSD als schone installatie te installeren?
Heb slecht geslapen jongens ;'(
i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Behalve toetsenbord, daar moest ik alleen de usb stekker eruit halen en opnieuw erin en dat was het. Geforce drivers moest ik wipen en nieuwste downloaden van nvidia en ging ook daarna vlekkenloos.
Hier draait ie als een tierelier!
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
En dan kom ik aanzetten met mijn legitieme windows 8.1 en onderstaandespartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:58:
[...]
nieuws: Windows 10-upgradeproces maakt bepaalde gekraakte installaties legitiem
succes ermee![]()
![]()
Niet legetieme versie's of upgrade manieren worden hier niet besproken.
Heb al tig manieren geprobeerd maar ik krijg het maar niet klaar...

Het beste wat je had kunnen doen was: Windows 7 installeren op de hardware die je ook in je Hardware ID voor Windows 10 wilde hebben. Daarna die Windows 7 upgraden naar Windows 10 en activeren. Vervolgens booten met de USB stick en een clean install van Windows 10 doen.finniespin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:52:
Sorry als dit duizend maal gepost is.
Nu ik mijn windows 7 geupgrade heb naar windows 10 op mijn oude 128 GB SSD, wil ik een nieuwe schone installatie doen op mijn nieuwe SSD van 1 tb.
Nu probeerde ik met die generieke key (PRO N Editie) mijn windows 10 op mijn nieuwe SSD te installeren, en kreeg hem maar niet geactiveerd. Ik kreeg elke keer de bekende error code 0xC004F034.
Ik typ dit bericht nu van mijn geupgrade windows 10 (Oude 128 GB SSD) die wel geactiveerd. Nu las ik ook ergens dat je om de maand ofzo kan je 1 hardware onderdeel vervangen, en lees weer in de FAQ dat als je je hardware verandert je licentie vervalt.
Is het nu wel, of niet mogelijk om het op een nieuwe SSD als schone installatie te installeren?
Heb slecht geslapen jongens ;'(
Vreemd dat dat zo verschilt per computer, maar zelf op dezelfde computer. Mijn nieuwe laptop deed de upgrade redelijk rap. De clean install daarna duurde onwijs lang en ging ook niet goed (inaccessible_boot_device). Daarna Windows 8 er weer op en vanuit daar een clean install van Windows 10 en dat ging weer zeer rap.Xtr3me4me schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:06:
Mijn windows 10 upgrade op me ssd vanuit windows 8.1 Pro, deed er niet langer over dan 30min. Paar keer opnieuw opstarten en dat was het en windows was ook meteen geactiveerd.
Behalve toetsenbord, daar moest ik alleen de usb stekker eruit halen en opnieuw erin en dat was het. Geforce drivers moest ik wipen en nieuwste downloaden van nvidia en ging ook daarna vlekkenloos.
Hier draait ie als een tierelier!
Verwijderd
Voor pc's waarop een legitieme Windows 7/8 staat: deze computers komen in aanmerking voor een gratis update naar Windows 10 via Windows Update. (Je kunt ook een upgrade via media uitvoeren. Ga daarvoor naar het Downloadwebsite voor Microsoft-software.)
In de download center niets te vinden om de media los te downloaden. Iemand een link van de Microsoft website zelf? Ik draai al release 10240 insider preview geactiveerd. Ik wil alleen kijken of de final een nieuwere versie is of dezelfde.
Laat maar: Al gevonden.
De laptop is opengeweest en had al extra koelpasta aangebracht dus dat is het punt niet.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ze hebben het over de media creation tool. Daarmee kun je een usb maken.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:16:
Net deze e-mail gehad:
Voor pc's waarop een legitieme Windows 7/8 staat: deze computers komen in aanmerking voor een gratis update naar Windows 10 via Windows Update. (Je kunt ook een upgrade via media uitvoeren. Ga daarvoor naar het Downloadwebsite voor Microsoft-software.)
In de download center niets te vinden om de media los te downloaden. Iemand een link van de Microsoft website zelf? Ik draai al release 10240 insider preview geactiveerd. Ik wil alleen kijken of de final een nieuwere versie is of dezelfde.
Waar ik vooral nu tegenaanloop is drivers voor de AHCI controller. Hier lijken dus geen Win10 drivers van te bestaan. Betreft een Gigabyte GA-Z77X-UD5H moederbord, dus met Intel 7 series/C216 chipset. Op de website van Intel is wel een nieuwe driver beschikbaar voor Win10, maar deze lijkt alleen series 6, 8 en 9 te ondersteunen. Vreemd genoeg wordt series 7 overgeslagen
Na alle RST drivers geprobeerd te hebben, lijkt versie 13.2.4.1000 de laatste met ondersteuning voor deze chipset..
Iemand toevallig ook met deze series chipset en een idee heeft waarom deze niet meer ondersteund wordt?
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Helaas kan ik door een illigaal iets *kuch* verlopen msdn *kuch* ook niet meer mijn windows 7 heractiveren.Jumpman schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:09:
[...]
Het beste wat je had kunnen doen was: Windows 7 installeren op de hardware die je ook in je Hardware ID voor Windows 10 wilde hebben. Daarna die Windows 7 upgraden naar Windows 10 en activeren. Vervolgens booten met de USB stick en een clean install van Windows 10 doen.
Dan denk ik dat mijn enige oplossing is mijn 128 SSD als OS te gebruiken en mijn 1 TB SSD voor games en downloads.
Toch bedankt voor je hulp.
i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q
Op 8.1 klikte je rechts op het vlaggetje bij de klok.
Startknop > update typenhjs schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:25:
klein vraagje, heb nu windows 10 maar hoe start je nu snel windowsupdate op?
Op 8.1 klikte je rechts op het vlaggetje bij de klok.
Ze zitten in dezelfde range
192.168.0.104 Win7
192.168.0.105 Win10
ik heb op de win10 machine aangepast dat remote desktop mag
op win10 een lokaal account aangemaakt
De HP van vrouwlief ging als een zonnetje van 8.1 naar 10. Was iets van een uurtje en ze kon er weer mee werken zonder problemen.
Mijn MSI GP70 laptop heeft er verrekte weinig zin in.
Iedere keer 0x80070003 tijdens het update proces.
Vanavond nog maar eens goed kijken en anders maar de recovery er over en dan van een maagdelijk schone 8.1 naar 10..
Wel natuurlijk een goede gelegenheid om er een andere ssd erbij in te plaatsen na de update en dan nog wen keer een schone install te doen
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Even een speculatie/vraag vanuit mij;
Gisteren stond een niet legitieme Windows 8.1 op mijn PC.
Ik heb een flashdrive gemaakt met de tool van windows met Windows 10 Pro 64 bit erop en vervolgens een clean install gedaan.
Installatie klaar - > Windows is al geactiveerd.
Kan het nu zo zijn dat mijn Windows 10 geactiveerd is doordat er in het verleden verschillende officiële Windows 7 en Windows 8 licenties op mijn PC hebben gestaan? (Zat hier zojuist aan te denken)
Of heeft dit gewoon te maken met het artikel wat op tweakers gepubliceerd is.
Je zou binnen een maand nog de 128GB SSD kunnen clonen naar de 1TB SSD en dan een rollback te doen naar Windows 7, vervolgens met die 1TB SSD weer een upgrade naar Windows 10. Echter moet je wel even goed uitzoeken, of je Windows 7 bij een rollback nog geactiveerd blijft!finniespin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:23:
[...]
Helaas kan ik door een illigaal iets *kuch* verlopen msdn *kuch* ook niet meer mijn windows 7 heractiveren.
Dan denk ik dat mijn enige oplossing is mijn 128 SSD als OS te gebruiken en mijn 1 TB SSD voor games en downloads.
Het moet dus tijdens het installeren van Windows 10 gebeurd zijn.
Windows Contact center geeft me een support telefoon nummer om te bellen.
De laptop is een Dell XPS 15 l502x, I5 process, 6gb Ram. De HDD is Toshiba van 500GB.
Als ik een nieuwe HDD zou installeren ( SSD waarschijnlijk). Aangezien ik nu dus mijn Windows 8.1 PRO product key kwijt ben. Zal ik dus eerst Windows 7 moeten installeren met de originele product key. En daarna te upgraden naar Windows 10.
Iemand tips of ideeën om dit best aan te pakken.
Alle hulp is welkom
Probeer het eens met een clean install op je nieuwe ssd, maar dan door helemaal geen product key in te voeren, dus gewoon die vragen overslaan. Hij is immers al geactiveerd en daardoor aan je hardware id gekoppeld. Die foutmelding komt juist omdat je een verkeerde key invult.finniespin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:52:
Ik typ dit bericht nu van mijn geupgrade windows 10 (Oude 128 GB SSD) die wel geactiveerd.
Het blijft wel een beetje vaag of je nu wel of niet een hdd/ssd mag vervangen, de een zegt van wel en een ander van niet. Het lijkt me sterk als dat niet meer mogelijk blijkt.
Dus W10 installatie teruggedraaid naar 8.1 (via de instellingen). Werkte prima, laptop werkt weer op 8.1 en wifi doet het weer. Toch nog maar even wachten met die laptop te upgraden.
Als je de Windows 8.1 Pro toen via de upgrade optie voor € 14,99 heb aangeschaft, dan heb je een e-mail met de productcode ontvangen van Microsoft. Heb je die nog?MGMsystems schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:38:
Ik ben woensdag avond gestart met het upgraden van mijn Windows 8.1 PRO laptop naar Windows 10. Het duurde lang dus heb ik hem die nacht gewoon laten verder installeren. Toen ik s'ochtends ging checken, gaf mijn BIOS 'no OS found'. Na system check's en lang onderzoeken blijkt nu mijn HDD stuk te zijn.
Het moet dus tijdens het installeren van Windows 10 gebeurd zijn.
Windows Contact center geeft me een support telefoon nummer om te bellen.
De laptop is een Dell XPS 15 l502x, I5 process, 6gb Ram. De HDD is Toshiba van 500GB.
Als ik een nieuwe HDD zou installeren ( SSD waarschijnlijk). Aangezien ik nu dus mijn Windows 8.1 PRO product key kwijt ben. Zal ik dus eerst Windows 7 moeten installeren met de originele product key. En daarna te upgraden naar Windows 10.
Iemand tips of ideeën om dit best aan te pakken.
Alle hulp is welkom
Stappen plan ISO van Windows 8.1 Pro Update 1 X64 downloaden die installeren en daarna de upgrade naar Windows 10 Pro. Persoonlijk zou ik daarna nog een 'clean install'.
ik kan me redelijk redeen met computers maar nu werkt mijn windows 7 product key niet bij het installeren van windows 10 doormiddel van usb, wat te doen?
Heb in de tijd via MSDNAA van school geüpgraded. Daar heb ik nu geen toegang meer tot. En kan dus ook niet meer aan die key.Als je de Windows 8.1 Pro toen via de upgrade optie voor € 14,99 heb aangeschaft, dan heb je een e-mail met de productcode ontvangen van Microsoft. Heb je die nog?
Stappen plan ISO van Windows 8.1 Pro Update 1 X64 downloaden die installeren en daarna de upgrade naar Windows 10 Pro. Persoonlijk zou ik daarna nog een 'clean install'.
Ik denk dat in je hardware id ook wel eens de serienummers van je hardware opgenomen kunnen zijn, dus echt uniek.Saven schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:54:
Dat is toch vreemd, aangezien dat device id adhv een aantal hardwareapparaten werd gegenereerd.. Denk dat er vaak genoeg voor komt dat mensen dezelfde hardware hebben? Of denk ik nu te simpel
Updaten vanuit een bestaande vorige windows versie, dan hoef je helemaal geen key in te vullen. Windows 10 werkt niet meer met keys maar met hardware id's.lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:45:
ik kan me redelijk redeen met computers maar nu werkt mijn windows 7 product key niet bij het installeren van windows 10 doormiddel van usb, wat te doen?
Blijkbaar is er 11.5Gb vereist voor de installatie, ik heb deze vrij maar met de win 10 files niet meer...
Dus ik ga men straks een USB stick aanschaffen van 8Gb...
Zal dit voldoende zijn ?
Hoe installeer ik dan win10 hiermee ?
Ik zal natuurlijk de flash drive maken met de creation tool, maar wat hierna ?
Gewoon de usb inpluggen wanneer ik in win8.1 zit of moet ik via de bios booten naar de usb drive ?
Ik wil een upgrade doen maar met schone installatie, zal dit hiermee ook lukken ?
Dus ik wens mijn gegevens niet te behouden...
Graag wat hulp!
Bedankt!
dan via "windows 10 downloaden"? die werkt nu niet... blijf maar staan op "ok, stuur mij een melding waanner hij klaar is"grun93 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:49:
[...]
Updaten vanuit een bestaande vorige windows versie, dan hoef je helemaal geen key in te vullen. Windows 10 werkt niet meer met keys maar met hardware id's.
'
bij de action sandisk 16 gb, 8 euro, je kan een usb in steken dus en dan via de media creation tool (of wat dan ook) kan je kiezen voor een usb maken< let wel op je hebt dan je product key nodigIcaru schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:51:
Na ettelijke malen geprobeerd te hebben via allerhande wegen om mijn asus T100TA te upgraden blijkt dat ik te weinig ruimte beschikbaar heb op men krappe 32gb emmc...
Blijkbaar is er 11.5Gb vereist voor de installatie, ik heb deze vrij maar met de win 10 files niet meer...
Zal dit voldoende zijn ?
Gewoon de usb inpluggen wanneer ik in win8.1 zit of moet ik via de bios booten naar de usb drive ?
Ik wil een upgrade doen maar met schone installatie, zal dit hiermee ook lukken ?
Graag wat hulp!
Bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door lukekaspers99 op 31-07-2015 08:55 ]
Je zou misschien nog kunnen proberen je 128GB SSD te clonen naar je 1TB SSD en dan een verse installatie vanuit Windows te doen.finniespin schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:23:
[...]
Helaas kan ik door een illigaal iets *kuch* verlopen msdn *kuch* ook niet meer mijn windows 7 heractiveren.
Cortana is niet in nederland beschikbaar, dus dan zet hij hem uit en vervangt hij hem door de windows search.BasieP schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:11:
[...]
euh.. regio is NL..
Ik was nog van plan dat op US te zetten.. Maar ik snap de logica ook niet..
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik had de indruk dat je een clean install wilde doen vanaf usb zonder eerst een vorige windows versie (7/8/8.1) te updaten? Als je dat wel doet, heb je geen key nodig. En als je nadat Win10 geactiveerd is, alsnog een clean install wilt doen, heb je ook geen key meer nodig.lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:52:
dan via "windows 10 downloaden"? die werkt nu niet... blijf maar staan op "ok, stuur mij een melding waanner hij klaar is"
hmmz gaat nog leukw orden bij mij dan, ik krijg niet heel veel meer vrij dan 6-8GB. En ik heb geen zin om office opnieuw te gaan installeren aangezien ik geen flauw idee heb waar mijn key is die ike rbij kreegIcaru schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:51:
Na ettelijke malen geprobeerd te hebben via allerhande wegen om mijn asus T100TA te upgraden blijkt dat ik te weinig ruimte beschikbaar heb op men krappe 32gb emmc...
Zal dit voldoende zijn ?
Graag wat hulp!
Bedankt!
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
nee sorry dat ik onduidelijk was, maar ik heb nu een legitieme versie windows 7 en de sticker met de product key is versleten en niet meer leesbaar, door middel van een progamma, de product key op het systeem gevonden allen die doet het niet via het installeren van af usbgrun93 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:02:
[...]
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar ik had de indruk dat je een clean install wilde doen vanaf usb zonder eerst een vorige windows versie (7/8/8.1) te updaten? Als je dat wel doet, heb je geen key nodig. En als je nadat Win10 geactiveerd is, alsnog een clean install wilt doen, heb je ook geen key meer nodig.
Forceren via slmgr.vbs /ipk product-key-here helpt ook niet? Wel rebooten na het veranderen van de sleutel.lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:06:
[...]
nee sorry dat ik onduidelijk was, maar ik heb nu een legitieme versie windows 7 en de sticker met de product key is versleten en niet meer leesbaar, door middel van een progamma, de product key op het systeem gevonden allen die doet het niet via het installeren van af usb
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
ik kan me redelijk reden met pc mare...dit snap ik nietiRicardo schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:08:
[...]
Forceren via slmgr.vbs /ipk product-key-here helpt ook niet? Wel rebooten na het veranderen van de sleutel.
ik heb het tot nu toe 4 keer geprobeerd om te upgraden.
2 x via windows update
1 x via het programmatje wat onderin de taakbalk staat.
1 x via de media creation tool
het downloaden en het begin van de installatie verloopt goed tot aan het "kopiëren van bestanden" gedeelte. Deze blijft elke keer op 83% hangen en het algemeen verloop van de installatie op 24%. Ik heb er gisteren avond meer dan 2 zelfs op gewacht echter geen vorderingen.
Is er een workaround voor dit probleem ? ik begin de hoop een beetje op te geven

Het gaat om legitieme windows 8.1 pro systeem met 64 bit.
Je hebt geen keys nodig, keys werken niet meer met Windows 10. En je kunt niet vanaf usb installeren zonder eerst Win10 over een bestaande windows versie heen te zetten en te activeren. Dus eerst win7/8/8.1 opstarten en vandaar de setup.exe op je usb starten. Na de installatie eerst activeren, pas daarna kun je booten vanaf usb en een clean install doen (en de vragen over product keys overslaan).lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:06:
nee sorry dat ik onduidelijk was, maar ik heb nu een legitieme versie windows 7 en de sticker met de product key is versleten en niet meer leesbaar, door middel van een progamma, de product key op het systeem gevonden allen die doet het niet via het installeren van af usb
Wat gebeurd er dan als je tijdens de installatie zelf voor een cleane install kiest ?grun93 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:12:
[...]
Je hebt geen keys nodig, keys werken niet meer met Windows 10. En je kunt niet vanaf usb installeren zonder eerst Win10 over een bestaande windows versie heen te zetten en te activeren. Dus eerst win7/8/8.1 opstarten en vandaar de setup.exe op je usb starten. Na de installatie eerst activeren, pas daarna kun je booten vanaf usb en een clean install doen (en de vragen over product keys overslaan).
Dan maakt hij toch ook een schone installatie ?
Dat heb ik zelf niet gedaan, maar ik begreep dat dan je oude apps, instellingen en data niet meegenomen worden. Dus voor het oog ziet alles er wel splinternieuw uit, maar je oude data staan nog wel ergens in een windows.old mapje en als win10 niet bevalt, kun je ook binnen 30 dagen weer terug naar de vorige versie. Dat kan niet met een echte clean install.Icaru schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:14:
Wat gebeurd er dan als je tijdens de installatie zelf voor een cleane install kiest ? Dan maakt hij toch ook een schone installatie ?
Mjah, maar het staat toch duidelijk dus die 3 keuzes dat alle gegevens verwijderd zullen worden bij een clean install...grun93 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:19:
[...]
Dat heb ik zelf niet gedaan, maar ik begreep dat dan je oude apps, instellingen en data niet meegenomen worden. Dus voor het oog ziet alles er wel splinternieuw uit, maar je oude data staan nog wel ergens in een windows.old mapje en als win10 niet bevalt, kun je ook binnen 30 dagen weer terug naar de vorige versie. Dat kan niet met een echte clean install.
Sowieso mensen zoals ik met een convertible met weinig plaats is een clean install via de upgrade in win8 noodzakelijk vrees ik...
Lijkt me wel, zelf gisteren ook uiteindelijk gedaan. Mapje Windows.old kun je verwijderen via schijfopruiming.Icaru schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:14:
[...]
Wat gebeurd er dan als je tijdens de installatie zelf voor een cleane install kiest ?
Dan maakt hij toch ook een schone installatie ?
Ik zou zeggen; checkdisk draaien, register opschonen, apparaten uitzetten via apparaatbeheer (bij mij was een netwerkkaart de boosdoener), en dan nog eens proberen.Tufan28 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:11:
Hallo allemaal ik heb een vraag betrekking tot de upgrade.
ik heb het tot nu toe 4 keer geprobeerd om te upgraden.
2 x via windows update
1 x via het programmatje wat onderin de taakbalk staat.
1 x via de media creation tool
het downloaden en het begin van de installatie verloopt goed tot aan het "kopiëren van bestanden" gedeelte. Deze blijft elke keer op 83% hangen en het algemeen verloop van de installatie op 24%. Ik heb er gisteren avond meer dan 2 zelfs op gewacht echter geen vorderingen.
Is er een workaround voor dit probleem ? ik begin de hoop een beetje op te geven![]()
Het gaat om legitieme windows 8.1 pro systeem met 64 bit.
Mijn eigen laptop, waar ik insider preview op had staan, heb ik een clean install met win7 gegeven. Daarna Win10 upgrade en toen clean install.
Het duurt even, maar dan heb je wat. Hij is netjes geactiveerd.
'jouw' gegevens, niet 'windows' gegevens. In elke vorm van upgrade vanuit vorige versie, maakt hij een complete windows.old aan, om altijd weer terug te kunnen. Zelfs bv bij de eerste boot na installatie, mocht er iets helemaal fout gaan, kan windows zichzelf terug zetten naar je vorige versie.Icaru schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:20:
[...]
Mjah, maar het staat toch duidelijk dus die 3 keuzes dat alle gegevens verwijderd zullen worden bij een clean install...
Sowieso mensen zoals ik met een convertible met weinig plaats is een clean install via de upgrade in win8 noodzakelijk vrees ik...
De 'echte' clean install is booten met DVD/USB en je partities verwijderen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
aha!barrymossel schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:21:
[...]
Lijkt me wel, zelf gisteren ook uiteindelijk gedaan. Mapje Windows.old kun je verwijderen via schijfopruiming.
En hoe groot is die windows.old dan ?
Want dan lijkt me dit toch niet de weg die je moet volgen met een kleine HDD ?
Dan toch misschien beter om de gegevens te behouden ?
Ik snap er niets meer van...

Ik weet niet precies hoeveel vrije ruimte nodig is, zelf had ik >100 Gb vrij. Je kunt het altijd proberen, je krijgt vanzelf wel een foutmelding als windows het niet genoeg vindt, neem ik aan. Dan kun je daarna alsnog een clean install kiezen.Icaru schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:20:
Start een command prompt op met administrator rechten en typ het volgende in:lukekaspers99 schreef:
ik kan me redelijk reden met pc mare...dit snap ik niet
slmgr.vbs /ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
Vervang de XXXXX met je product key.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
1. Windows Key + Rlukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:22:
maar wat moet ik doen met dat, "slmgr.vbs /ipk product-key-here" ? is dat iets wat zeer makkelijk is ?
2. 'cmd', ENTER
3. type slmgr.vbs /ipk product-key-here, ENTER
4. Done
Alternatief (als de command prompt zeurt om admin rights)
1. Windows Key + X
2. Selecteer 'Command Prompt (Admin) '
4. Done
[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 31-07-2015 09:36 ]
Driver sweeper downloaden en installeren. Alles van de drivers verwijderen en dan bij nvidia de nieuwste downloaden voor windows 10. Ik had hetzelfde als jou.Esumontere schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:26:
Ik heb gisteren de pc van mijn pa (1e generatie i7, Geforce GTS450) geupgrade van W8.1 Pro naar W10. Om 1 of andere reden wil hij met geen mogelijkheid de nVidia driver installeren. Hij begint aan de installatie, maar springt tijdens de installatie van de display driver op 'Failed'. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Even de juiste nvidia graphics driver los downloaden van de site en niet de nvidia dashboard of windows update ervoor gebruiken. Ik had hetzelfde probleem.Esumontere schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:26:
Ik heb gisteren de pc van mijn pa (1e generatie i7, Geforce GTS450) geupgrade van W8.1 Pro naar W10. Om 1 of andere reden wil hij met geen mogelijkheid de nVidia driver installeren. Hij begint aan de installatie, maar springt tijdens de installatie van de display driver op 'Failed'. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Ik had 15Gb vrij, en hij zat niet te klagen...grun93 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:28:
[...]
Ik weet niet precies hoeveel vrije ruimte nodig is, zelf had ik >100 Gb vrij. Je kunt het altijd proberen, je krijgt vanzelf wel een foutmelding als windows het niet genoeg vindt, neem ik aan. Dan kun je daarna alsnog een clean install kiezen.
Installatie gedaan vanaf USB-stick (non bootable) vanuit windows 7.
Dat hebben we dus geprobeerd, zonder succes. De standaard driver die W10 mee-installeert blokkeert op een of andere manier de update naar een nvidia driver. Ik zal binnenkort (ze zijn vandaag op vakantie gegaan) eens kijken of ik het met DDU of dergelijke kan oplossen.Get!em schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:37:
[...]
Even de juiste nvidia graphics driver los downloaden van de site en niet de nvidia dashboard of windows update ervoor gebruiken. Ik had hetzelfde probleem.
eerste doet het niet en windows x, opent mobieliteits centrumNotna schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:34:
[...]
1. Windows Key + R
2. 'cmd', ENTER
4. Done
Alternatief (als de command prompt zeurt om admin rights)
1. Windows Key + X
2. Selecteer 'Command Prompt (Admin) '
4. Done

Rechtermuisknop op de start knoplukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:47:
[...]
eerste doet het niet en windows x, opent mobieliteits centrum
Thnx ik ga het gelijk proberen, indien dit ook niet lukt contact opnemen met microsoft dan maar.MikeyMan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:22:
[...]
Ik zou zeggen; checkdisk draaien, register opschonen, apparaten uitzetten via apparaatbeheer (bij mij was een netwerkkaart de boosdoener), en dan nog eens proberen.
Mijn eigen laptop, waar ik insider preview op had staan, heb ik een clean install met win7 gegeven. Daarna Win10 upgrade en toen clean install.
Het duurt even, maar dan heb je wat. Hij is netjes geactiveerd.
thnx voor je feedback
Windows Toets + R -> C:\Windows\System32 -> Enter
Pak daar 'cmd.exe', rechtermuisknop en dan uitvoeren als admin.
Bij mij had ik na de disk cleanup 26GB meer vrije ruimte op mijn 180GB (167 "echte" GB) SSD...Icaru schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:26:
[...]
aha!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dan zit je zeker in Windows 7? Windows Key + X werkt vanaf Win 8 en hoger iiglukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:47:
[...]
eerste doet het niet en windows x, opent mobieliteits centrum
ja.. w7Notna schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:57:
[...]
Dan zit je zeker in Windows 7? Windows Key + X werkt vanaf Win 8 en hoger iig
Afhankelijk van je huidige installatie lijkt me. Bij mij gaf ie volgens mij twee keer 3,5GB aan, maar dat was bij een net nieuwe computer. Op mijn andere laptop die al een hele tijd de preview draait is dat mapje 15GB.Icaru schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:26:
[...]
aha!
Ik ben even kwijt wat je nu precies wilt: je wilt neem ik aan (gezien je in dit topic zit) W10 installeren. Waarom zit je dan in W7 te klooien met je Product Key?
Concreet: Wat wil je bereiken, waar kom je vanaf en wat ben je aan het doen/welke stappen heb je genomen?
[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 31-07-2015 10:02 ]
Jup. Had dat powershell script gedraait wat hier eerder in dit topic stond. Na 5x was die toch geactiveerd. Dit was na een gehele clean install (booten vanaf iso) nadat die pc eerst geupgrade was.oxyle schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:50:
Iemand die foutmelding 0xC004C003 had en inmiddels is opgelost?
Dat is een error over mislukte activatie. Ik ben bang dat de snelste manier is om even opnieuw te beginnen vanuit een vorige windows versie.oxyle schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:50:
Iemand die foutmelding 0xC004C003 had en inmiddels is opgelost?
Never mind... dit antwoord plukte ik uit een ander forum maar er zijn kennelijk meer wegen naar rome.
[ Voor 15% gewijzigd door grun93 op 31-07-2015 10:09 ]
Na mijn weten maakt hij een extra partitie aan op de schijf waar Windows op staat geinstalleerd, daarop gooit hij de installatie bestanden van Windows en gaat hij upgraden. Daarom kan je vanuit windows nu ook een complete reset uitvoeren zonder dat er bestanden in gebruik zijn.Mr_gadget schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:04:
Hoe zit het met de disk space voor de installatie? Ik lees dat je 20 GB vrij moet hebben. Maar moet dit op de C: schijf zijn? Ik heb namelijk een SSD en met programma's heb ik minder dan 10 GB vrije ruimte..Of mag het ook op een andere partitie zijn?
Correct me if i'm wrong.
Stonden die op dezelfde HDD/SSD als je Windows schijf?Trebbors schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:06:
Ben ik de enige waar alle data partities verwijderd zijn tijdens de upgrade?
Ik het het tooltje voor een geforceerde install van MS gedownload. Hierna werden de bestanden gedownload maar bleef de voorgangsindicator 4 uur lang op 0% staan.
*Handmatig gereset waarna ik "installatie wordt hersteld" gedurende een dag in beeld heb gezien
*Daarna een hersteldisk aangemaakt op een ander systeem, hiervan geboot, "ander besturingssyteem kiezen","Windows 8.1" en dan krijg ik "scanning and repairing drive (c:) 56% complete" in beeld. Hier blijft hij heeft lang op hangen en daarna volgt een reboot en kom ik in de uefio bios. Als ik doorga ga ik weer naar: weer bij "installatie wordt hersteld".
Ik kan niet vooruit naar Windows 10 en niet achteruit naar 8.1. Wat nu? Hoe kom ik weer in mn systeem?
[ Voor 3% gewijzigd door arjandijk162 op 31-07-2015 10:11 ]
Ja, alle op dezelfde SSD.Esumontere schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:07:
[...]
Stonden die op dezelfde HDD/SSD als je Windows schijf?
De update zelf doet niets met partities, lijkt me dat er wellicht meer aan de hand is, zoals een defecte schijf? Mogelijk dat met de vele schrijfacties van de update een al bestaand defect zich verder heeft ontplooid..Trebbors schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:06:
Ben ik de enige waar alle data partities verwijderd zijn tijdens de upgrade?
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
ik wil windows 10 op mijn laptop, heb nu windows 7, heb nu al meerdere keren geprobeert via media creation tool met de product code op de windows 7 die nu op mijn computer zit. maar hij zegt steeds dat de product key ongeldig isNotna schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:02:
[...]
Ik ben even kwijt wat je nu precies wilt: je wilt neem ik aan (gezien je in dit topic zit) W10 installeren. Waarom zit je dan in W7 te klooien met je Product Key?
Concreet: Wat wil je bereiken, waar kom je vanaf en wat ben je aan het doen/welke stappen heb je genomen?
[ Voor 4% gewijzigd door lukekaspers99 op 31-07-2015 10:09 ]
Waar heb je dat gelezen ?Mr_gadget schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:04:
Hoe zit het met de disk space voor de installatie? Ik lees dat je 20 GB vrij moet hebben. Maar moet dit op de C: schijf zijn? Ik heb namelijk een SSD en met programma's heb ik minder dan 10 GB vrije ruimte..Of mag het ook op een andere partitie zijn?
Ik heb gisteren op men Asus T100TA de iso gedownload en deze dan gemount...
Ik had een error dat ik niet genoeg ruimte had en dat ik 11,5Gb vrij moest hebben om verder te gaan met de installatie...
De code van win7 zal niet lukken, je moet eerst upgraden en dan win10 activeren, daarna is geen code meer nodig...lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:08:
[...]
ik wil windows 10 op mijn laptop, heb nu windows 7, heb nu al meerdere keren geprobeert via media creation tool met de product code op de windows 7 die nu op mijn computer zit.
Is je Windows 7 geactiveerd? Zo ja, dan zou de media creation tool moeten werken met deze computer bijwerken (dus kiezen voor UPGRADE!). Zo nee, dan eerst zorgen dat je een legitieme en geactiveerde Windows 7 installatie hebt.lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:08:
[...]
ik wil windows 10 op mijn laptop, heb nu windows 7, heb nu al meerdere keren geprobeert via media creation tool met de product code op de windows 7 die nu op mijn computer zit.
Je hebt geen produktcode nodig, die stap moet je overslaan.lukekaspers99 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:08:
[...]
Als de hele boel in de war is, download dan een iso, net zo makkelijk (de link daarnaar vind je in de eerste post van dit topic). Zet de iso op je schijf en run m, dan wordt windows geupdate.
(ik ga er wel vanuit dat je win7 is geactiveerd)
[ Voor 4% gewijzigd door Reepje op 31-07-2015 10:12 ]
Hmm, apart want ik draai nu al 20-30 minuten:tjtristan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:02:
[...]
Jup. Had dat powershell script gedraait wat hier eerder in dit topic stond. Na 5x was die toch geactiveerd. Dit was na een gehele clean install (booten vanaf iso) nadat die pc eerst geupgrade was.
@echo off
:loop
cscript %WINDIR%\System32\slmgr.vbs /ato
goto loop
En dat resulteert in niets...