Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56

beany

Meeheheheheh

Okay, dan is het dat dus niet...

Ik ga weer verder pielen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 17:58
Ik heb een laptop en heb mijn schijf gepartioneerd met ern c d en een e schijf op c staat windows 8.1 en d en e bestanden. Nu kan ik via de tool updaten, maar als ik nu nieuwe instal kies zet hij dan standaard de nieuwe Windows weer op c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
RobinHood schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:08:
[...]

En nu niet meer.

Even terug gegaan naar de geupgrade W10 [staat nog op HDD], gekeken bij activeren, blijkt dat ie nog niet geactiveerd was :/

Ding laten activeren, weer naar W10 op de SSD laten booten en hoppa, geactiveerd.

Fijn, toch wel 1,5 uur wezen lezen en prutsen, terwijl het in 3 minuten op te lossen was |:(
Hier nog steeds. Heb helaas een format gedaan voordat ik m'n clean install er op had gezet. Ik zou zweren dat ik na m'n upgrade gezien heb dat hij geactiveerd was voordat ik de clean install begon... maar nu begin ik te twijfelen.

Denk dat ik tot morgen wacht of het echt een server side issue is van de activation server, of dat ik toch maar een Win7 install moet doen weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:31
eew schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:13:
[...]

Mijn Windows 7 is Nederlands, en ik heb ook die error, ik denk niet dat het direct de taal is. Sommige van de "something happened" errors hadden daar wel mee te maken. Ik vraag mij af wat er gebeurt als ik mijn PC gewoon verder zijn gang laat gaan. Zal Microsoft het fixen of zal het er voor mij zelfs na een jaar nog uitzien alsof ik nog niet aan de beurt ben voor de update?
Ik had die error ook en mij werkte de oplossing van:
defusion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:35:
[...]

Probeer dit eens:

Localiseer de registersleutel: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
Deze zou aanwezig moeten zijn, maar indien niet dan maak je deze aan
Maak een nieuwe DWORD (32-bit) Value met de naam = "AllowOSUpgrade” (zonder de aanhalingstekens), en stel de Value in als = 0x00000001.

Stond ergens op het microsoft forum
Hoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:23

Erw

Met de tool een USB opstartschijf gemaakt en een verse instal gedaan, maar nu pakt hij mijn originele Windows 7 key niet, hoe moet ik dit oplossen?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

MrMarcie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:39:
[...]

Weet niet precies hoeveel maar is ergens rond de 350Mb. Ik heb 'm op 500Mb gezet en toen ging het goed (w8.1-64bit)
En als ik dat niet doe? Dan kan ik wachten totdat ik een ons weeg? Windows update zal blijven weigeren omdat hij blijkbaar niet kan verifiëren? Of is dit ook meer een manier om te forceren en zal ik (als ik geduldig wacht) vanzelf de notificatie krijgen dat ook ik mag updaten. Gereserveerd en gedownload is hij al..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aardige samenvatting maar nog niet helemaal waterdicht:

WinSuperSite: How to make sure your free copy of Windows 10 is activated

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 30-07-2015 21:22 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:01:
[...]

De update liet bij mij toch wel wat oude files en mappen staan dus ik heb een clean install gedaan via bootable dvd zodat ik ook de SSD kon formatteren: weet ik tenminste absoluut zeker dat niets is blijven staan.
O.k., thnx, dat is dan een klusje voor morgen, mits mijn huidige dual boot met Ubuntu dan niet wordt verstoord.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

// oplossing al gevonden

[ Voor 97% gewijzigd door ocdaan op 30-07-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Hoelang duurt het upgraden vanaf W8.1 ongeveer? Na een paar keer opnieuw te hebben opgestart staat de installatie nu zeker een kwartier stil op 83%. Instellingen configureren op 34%.

Inmiddels is het twintig minuten waarin er niks lijkt te gebeuren. Moet ik me zorgen gaan maken?

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
WickedWizard schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:23:
Hoelang duurt het upgraden vanaf W8.1 ongeveer? Na een paar keer opnieuw te hebben opgestart staat de installatie nu zeker een kwartier stil op 83%. Instellingen configureren op 34%.

Inmiddels is het twintig minuten waarin er niks lijkt te gebeuren. Moet ik me zorgen gaan maken?
Nee, was hier ook het geval. Komt helemaal goed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
fjjl schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:24:
[...]

Nee, was hier ook het geval. Komt helemaal goed:)
Fijn, dank voor je reactie. Ik zal het nog even aankijken en ondertussen maar even wat andere dingen gaan doen. Weet je nog hoelang het ongeveer duurde bij jou voordat er weer 'beweging in kwam'? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Nee, warez is hier niet toegestaan.

[ Voor 89% gewijzigd door Hero of Time op 31-07-2015 12:34 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
WickedWizard schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:26:
[...]

Fijn, dank voor je reactie. Ik zal het nog even aankijken en ondertussen maar even wat andere dingen gaan doen. Weet je nog hoelang het ongeveer duurde bij jou voordat er weer 'beweging in kwam'? :)
Bij mij stond hij op die plek een minuut of 10 stil, maar daarvoor heeft hij ook al langer stilgestaan. Is afhankelijk uiteraard van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MrMarcie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:44:
[...]

Alle bestanden uit de map (dus niet de map zelf) C:\Windows\SoftwareDistribution\Download weggooien.
Daarna mogelijk nog ff in CMD als admin: wuauclt.exe /updatenow doen en dan gaat ie alle files downloaden en werkt het (hopelijk) wel.

Nu loopt die update op mijn Dell de W10 installatie te doen.
Ik heb handmatig gedaan met de upgrade maar ik loop nu tegen de recoverypartitie die problemen geeft. Ik kan deze niet verwijderen en ga straks weer een poging doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Erw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:18:
Met de tool een USB opstartschijf gemaakt en een verse instal gedaan, maar nu pakt hij mijn originele Windows 7 key niet, hoe moet ik dit oplossen?
Wat ik nu zoal lees is dat ik eerst moet upgraden van WIN7 naar WIN10 en dan een clean install moet doen van WIN10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
Erw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:32:
[...]

Wat ik nu zoal lees is dat ik eerst moet upgraden van WIN7 naar WIN10 en dan een clean install moet doen van WIN10?
Klopt. Eerst upgraden en activeren, daarna kan je een clean install doen.

Ik ben klaar met Windows 10, Windows 7 aan het installeren weer.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

sig69 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:34:
[...]

Klopt. Eerst upgraden en activeren, daarna kan je een clean install doen.

Ik ben klaar met Windows 10, Windows 7 aan het installeren weer.
Godsamme, als ik dat van te voren.......... 8)7 wat omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
fjjl schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:28:
[...]

Bij mij stond hij op die plek een minuut of 10 stil, maar daarvoor heeft hij ook al langer stilgestaan. Is afhankelijk uiteraard van het systeem.
Tja wel vreemd, want het is nu toch bijna een half uur. Mijn pc is in principe snel zat, SSD, 4770k, 16GB ram. Ik kijk het nog even aan. Maar ik durf hem niet uit te doen terwijl hij nog installeert. Aan de andere kant is het 'bestanden kopiëren' en 'onderdelen en stuurprogramma's installeren' al wel klaar. Hij is nu bezig met instellingen configureren. Pff what to do. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Voor de normale gebruikers is het prima, Microsoft heeft alleen niet echt rekening gehouden met ons tweakers die gewoon met een schone lei willen beginnen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Vraagje.. ik heb Windows 10 nu op m'n SSD en wil niet activeren. Even er van uitgaande dat ik na mijn Windows 7 upgrade niet goed geactiveerd heb voordat ik een clean install deed...

Kan ik nu op mijn andere HDD Windows 7 installeren en daar een upgrade overheen doen? Dat ik op die manier m'n systeem link met m'n licentie. Dan gooi ik die er weer af en keer ik terug naar de Windows 10 op m'n SSD.

Zou dat werken? Ik heb net de hele avond alles zitten downloaden en installeren... heb echt geen zin om alles weer opnieuw te moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Lijkt me wel, het is immers dezelfde hardware. Wacht het activeren anders nog even af bij mij duurde het ook een dag.

[ Voor 43% gewijzigd door sig69 op 30-07-2015 21:39 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zonet Windows 10 upgrade uitgevoerd. Geen enkel probleem voorgekomen. Daarna toch issues met Geforce drivers. Dus toch even de Driver sweeper eroverheen en de nieuwste gedownload en geinstalleerd.

Probleem verdwenen. Toen ging ik kijken onder taak beheer en wat viel me op, dat taakbeheer mij vertelt dat mijn CPU 100% continue belast wordt, toch als ik kijk onder processen viel mij niks raars op.

Hardware monitor gestart en CPU-Z gestart en ook mijn prestatie meter op me logitech G-19 geeft amper verbruik aan.

Dus ga ervan uit dat het nog een bug is in Windows 10.

Edit: Windows 10 Pro is automatisch geactiveerd zie ik net _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Xtr3me4me op 30-07-2015 21:40 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

sig69 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:37:
Voor de normale gebruikers is het prima, Microsoft heeft alleen niet echt rekening gehouden met ons tweakers die gewoon met een schone lei willen beginnen.
Ik vraag mij af in hoeverre dat niet bijgeloof is. Voor zover ik begrijp kan je als je van Windows 7 komt niet echt een update doen, maar alleen maar er voor kiezen om om je documenten te laten staan. Het is in principe dan toch een clean install, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukekaspers99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
hey, ik ben nog onervaren en kan me redelijk goed redden met pc, maar k wil dus windows 10 op mijn laptop zetten via een usb, mij product key die nu op het systeem zit doet het niet ( ik heb hem gevonden via: http://www.howtogeek.com/...s-or-office-product-keys/)
komt dat omdat ik een windows 10 specifieke key nodig heb? ik heb geen idee waardoor het komt.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net terug van een week vakantie dus alles teruglezen vind ik net teveel werk. Vorige week had ik Windows 10 Pro x64 insider build 10240 erop staan vanaf Windows 8 Pro. Nu net terug en start mijn computer. Wat kleine updates geïnstalleerd en Windows is nog steeds geactiveerd. Hoe weet ik nu of ik de final release heb? Zat dat in een kleine update?
De volgende updates zijn geïnstalleerd:
KB3081704: Update voor Windows 10 voor x64-systemen
KB3074686: Update voor Windows 10 voor x64-systemen
KB3074678: Update voor Windows 10 voor x64-systemen
KB3074678: Update voor Windows 10 voor x64-systemen
Nvidia driver en definities voor Defender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
eew schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:39:
[...]

Ik vraag mij af in hoeverre dat niet bijgeloof is. Voor zover ik begrijp kan je als je van Windows 7 komt niet echt een update doen, maar alleen maar er voor kiezen om om je documenten te laten staan. Het is in principe dan toch een clean install, of mis ik iets?
Nou ja volgens mij worden je program files mappen en dergelijke ook niet leeggegooid, maar daar kan ik me in vergissen. Maar een hoop mensen hier willen blijkbaar gewoon schoon beginnen (dus boot van usb, format en installeren).
lukekaspers99 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:39:
hey, ik ben nog onervaren en kan me redelijk goed redden met pc, maar k wil dus windows 10 op mijn laptop zetten via een usb, mij product key die nu op het systeem zit doet het niet ( ik heb hem gevonden via: http://www.howtogeek.com/...s-or-office-product-keys/)
komt dat omdat ik een windows 10 specifieke key nodig heb? ik heb geen idee waardoor het komt.... :-(
Ik post het 10 minute daarvoor nog:
sig69 in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

[ Voor 35% gewijzigd door sig69 op 30-07-2015 21:46 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 12:41
Wat ik nergens iets over kan vinden... Ik heb mijn laptop inmiddels voorzien van Windows 10. Upgrade ging prima en Windows is geactiveerd.. Echter, nu wil ik een clean install doen, maar hoe weet ik welke code ik in moet voeren aangezien mijn laptop 7 jaar oud is en deze dus niet in de bios wordt opgeslagen...

Er zijn wel tooltjes op internet beschikbaar, maar het lijkt mij toch niet dat je het via zo'n weg moet gaan doen :? Overigens vraag ik mij af of je dan wel de juiste key krijgt voorgeschoteld....

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 30-07-2015 21:46 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:29:
Hmm, uitdaging...

Ik krijg bij de upgrade de error MULTIPROCESSOR_CONFIGURATION_NOT_SUPPORTED bluescreen bij opstarten, en kom niet verder. Opnieuw opstarten eindigt weer in dezelfde bluescreen.

Na 3x opnieuw opstarten is hij teruggegaan naar de vorige versie van windows.

0xC1900101 en 0x30017
De installatie is mislukt in de fase FIRST_BOOT met een fout tijdens de BOOT-bewerking

Systeem:
Hardware: Core 2 Quad CPU Q8300 2,5GHz
RAM 4GB
32bit

Origineel OS: Windows 7 Professional 32bit met alle updates en patches

Upgrade methode:
Niets behouden.
(vanaf windows 7 kun je sowieso je apps niet behouden).

Huidige situatie, windows 7 weer hersteld en werkbaar.
Fixed it...

Bleek een setting te zijn in het BIOS die te maken had met de processor. Deze setting werd in Windows XP niet ondersteund, in Windows 7 wel, en nu dus onder Windows 10 weer niet...

Door de update vanaf de USB te doen en specifiek in het engels te downloaden, kon ik vanaf Win7 ook mijn apps behouden. (bij update vanaf HDD kon dit niet, had geen taalkeuze.)

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 30-07-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Possible schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:45:
Wat ik nergens iets over kan vinden...
Onzin het topic staat er vol mee.
Geen. Activatiecode overslaan, hij activeert aan de hand van je device id.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49
Op de laptop van mijn ouders werken touchpad en muis niet tijdens de installatie van Windows.
Ik kan dus geen toetsenbord layout kiezen, of überhaupt de installatie in gaan. :(

Upgrade vindt plaats vanaf Win 7 (x64).
Hebben anderen dit probleem ook gehad? (zo ja, hoe opgelost?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 12:41
sig69 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Ik heb inderdaad gelezen dat je de activate code moet overslaan.. maar je device id dat wist ik niet... Thx!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 20:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Possible schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:49:
[...]
Ik heb inderdaad gelezen dat je de activate code moet overslaan.. maar je device id dat wist ik niet... Thx!
Lees dit maar is: spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

zal je verbazen..

vooral dit stukje uit de chat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B4yFT5o.png

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 21:55 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update is prima verlopen alleen bij het eerste keer inloggen wordt het scherm zwart en gaat mijn laptop automatisch rebooten na een paar minuutjes. Als ik op Windows + P druk dan krijg ik wel beeld, en verschijnt op de achtergrond het inlogscherm weer. Mijn hdd/ram lampje is ook de hele tijd blauw.

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar 102 paginas teruglezen is wat veel.

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Na mijn eerdere verhaal.. operational system geval.. ben ik nu w10 volledig opnieuw aan het installen. Echter vraagt hij om een key maar die heb ik dus niet kunnen rippen omdat ik ervan uitging dat mijn w10 het gewoon deed. Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04

Saven

Administrator

sig69 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Dat is toch vreemd, aangezien dat device id adhv een aantal hardwareapparaten werd gegenereerd.. Denk dat er vaak genoeg voor komt dat mensen dezelfde hardware hebben? Of denk ik nu te simpel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 23:51
.

[ Voor 99% gewijzigd door Lekiame op 30-07-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
msmeenge schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:56:
Bijzonder, ik had een niet-legitieme Windows 8.1 op mijn PC staan.
Ik doe een clean install van Windows 10, ik sla alle stappen met KEY invullen over en ik kom op bureaublad van Windows 10 en Windows is geactiveerd _/-\o_ _/-\o_ :9~ mazzel of klopt dit? :*)
nieuws: Windows 10-upgradeproces maakt bepaalde gekraakte installaties legitiem

succes ermee ;( :F ;w Niet legetieme versie's of upgrade manieren worden hier niet besproken.

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 22:00 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
msmeenge schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:56:
Bijzonder, ik had een niet-legitieme Windows 8.1 op mijn PC staan.
Ik doe een clean install van Windows 10, ik sla alle stappen met KEY invullen over en ik kom op bureaublad van Windows 10 en Windows is geactiveerd _/-\o_ _/-\o_ :9~ mazzel of klopt dit? :*)
Dat klopt kijk maar eens naar het artikel op tweakers. Waarom microsoft dit heeft gedaan ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een lenovo G50-70 met een i7-4510u 2.6ghz, 8gb ram en een radeon r5 m230 maar elke keer als ik de update wil doen krijg ik "er is iets gebeurt" en niks anders heb het via windows update geprobeert via een usb stick en alle opties geprobeert waar ze vragen of je je spullen wilt behouden.
en op dit moment weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Laatst online: 15-09 23:51
Ik heb hier maar 1 ding op te zeggen; GG WP :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Beste mensen,

Ik wil geen cortana, maar wil wel graag kunnen typen in mijn startmenu.
'Vroeger' als ik iets typte kwam windows met programma's die aan mijn getiep voldeden (alsof je tiept in een mapje zegmaar)

Nu kan ik uberhaupt niet meer tiepen. Valt dat nog weer aan te zetten? ik ziezelf alweer RSI oplopen omdat ik met de hand door mijn startmenu heen moet muizen :'(

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:43
BasieP schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:03:
Beste mensen,

'Vroeger' als ik iets typte kwam windows met programma's die aan mijn getiep voldeden (alsof je tiept in een mapje zegmaar)

Nu kan ik uberhaupt niet meer tiepen. Valt dat nog weer aan te zetten? ik ziezelf alweer RSI oplopen omdat ik met de hand door mijn startmenu heen moet muizen :'(
Regio op NL zetten. Dan krijg je geen cortana maar de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
BasieP schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:03:
Beste mensen,

Nope.

Menu klikken en dan cmd typen + enter opend netjes cmd prompt
Ik heb dan ook een NL win 10 pro waar cortana niet werkt. Wellicht dat je jou systeem nog op NL moet zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
als je je videokaart swapped behoudt je dan wel je licentie?

neem aan dat die aan je mobo zit gekoppeld

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Njay schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:08:
als je je videokaart swapped behoudt je dan wel je licentie?

neem aan dat die aan je mobo zit gekoppeld
Kleine wijzigingen vallen meestal nog binnen dezelfde activatie, als het hetzelfde is als met 8.1 en ouder.
Mobo vervangen dan kun je het vergeten, maar verder kleine wijzigingen moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Adlermann schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:06:
[...]

Regio op NL zetten. Dan krijg je geen cortana maar de search.
euh.. regio is NL..
Ik was nog van plan dat op US te zetten.. Maar ik snap de logica ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-03-2023
Nou snap ik 1 ding niet, iedereen zegt wat anders.
Ik wil dus een clean windows 10 hebben.

Via de tool heb ik de windows 10 .iso (voor 64bit) gedownload.

Vraag 1
Kan ik nu gewoon de iso burnen op een cd / vanaf usb en installeren of word er me dan een product key gevraagd?

Of moet ik via de tool nu upgrade klikken en wanneer het geupgrade is en windows 10 erop staat, dan weer vanaf usb/cd booten en heel schijf c formatteren en opnieuw windows 10 erop zetten?

Wie kan me een duidelijk antwoord geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:42

NSG

Je weet niks!

Ik snap even helemaal niks meer van het activeren.
Heb van 8.1 Pro met een MSDN Academy key naar Windows 10 geupgrade, gisteren problemen met activeren zoals velen hier. Nou is die vandaag dan vanzelf geactiveerd, dus ik dacht eindelijk een clean install te kunnen doen.

Maar nou geeft "Magical Jelly Bean Keyfinder" VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T als key aan. Een key die hier vaker in het topic voorkomt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
iPersia schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:13:

Vraag 1
Kan ik nu gewoon de iso burnen op een cd / vanaf usb en installeren of word er me dan een product key gevraagd?

Of moet ik via de tool nu upgrade klikken en wanneer het geupgrade is en windows 10 erop staat, dan weer vanaf usb/cd booten en heel schijf c formatteren en opnieuw windows 10 erop zetten?

Wat staat er in de topic start?

upgraden vanaf win 7 of 8.1 naar win 10 (dus geen clean instal) en daarna kun je doen en laten wat je wil :+ of je het nou met usb boot doet of vanuit windows zelf in de settings..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
defusion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Kleine wijzigingen vallen meestal nog binnen dezelfde activatie, als het hetzelfde is als met 8.1 en ouder.
Mobo vervangen dan kun je het vergeten, maar verder kleine wijzigingen moet geen probleem zijn.
thx !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:24
NSG schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:13:
Heb van 8.1 Pro met een MSDN Academy key naar Windows 10 geupgrade, gisteren problemen met activeren zoals velen hier. Nou is die vandaag dan vanzelf geactiveerd, dus ik dacht eindelijk een clean install te kunnen doen.

Maar nou geeft "Magical Jelly Bean Keyfinder" VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T als key aan. Een key die hier vaker in het topic voorkomt :S
Gewoon zonder key installeren, dan komt t vanzelf goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53

Dit schijnt de standaard te zijn. Bij mij ook dezelfde "3V66T" Productcode na het uitlezen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:08
Alles is goed verlopen en upgrade vanuit Windows 7 naar Windows 10 is zonder grote problemen geslaagd.
Vooraf de Nvidia drivers bij laten werken alleen was er na de installatie toch wat resolutie problemen.
Wel handig om dan voor de zekerheid nog maar een keer het systeem opnieuw op te starten.
Al kwam ik daar pas achter toen ik bij apparaten beheer > video drivers de melding zag dat het systeem opnieuw opgestart moest worden.

Enige wat nu wennen is dat het behoorlijk anders eruit ziet dan Windows 7.
Voornamelijk bij gebruiker accounts aanmaken is het even wennen.
Volgende keer maar wat meer inlezen of nog beter een keer mee gaan doen met de preview versies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:02
iPersia schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:13:

Vraag 1

De allereerste keer moet je je systeem echt upgraden vanaf je W7/8.1. Dat kan gewoon vanuit Windows zelf en de setup runnen die op je ISO (bvb DVD) staat. Die Windows dan zien te activeren (kan soms falen door overbelaste activatie-servers) want dit registreert enkele hardware ids.
Eens dat gelukt is, kan je een cleane install doen door bvb vanaf die ISO/DVD te booten. Je krijgt 2x de vraag om een Product Key maar daar kies je dus Overslaan/Skip. Na installatie ga je merken dat je Windows 10 ook al direct weer geactiveerd is.

Heb dit zelf net achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-01 22:19
Bijk schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:17:
Na het registreren voor de upgrade is bij mij ook de map $windows.~bt verschenen. In windows update kreeg ik de melding 80240020. Dus direct de downloads map leeggemaakt en in cmd.exe wuauclt.exe /updatenow ingevoerd. De download begon en was binnen 10 minuten op 100%.

Direct hier na kwam er de melding C1900208 te staan. Dit heeft volgens een aantal google hits te maken met een benodigde herstart om de installatie te voltooien, maar ook na herstart krijg ik dezelfde melding. Ook komt er in het windows update venster te staan dat er een extra actie nodig is om de insider copy van W10 te installeren. Als ik hier op klik komt ik weer in het venster waarin staat Mislukt: 1 update.

Ik draai windows 7 pro, iemand met vergelijkbare trubbels?
Nogmaals geprobeerd om alle bestanden uit de /downloads map te verwijderen, daarna opnieuw opstarten, dan de command line uitvoeren, download afwachten.... Hierna meteen de melding: Uw aandacht is nodig voor de upgrade windows 10 inside. En daarnaast een vakje met "controleer pc". Als ik daarop klik code 80240020 weer.... Na opnieuw opstarten idem. Wie weet raad?

Edit: Opnieuw de commandline uitvoeren zorgt voor een venser"updates downloaden en installeren, klik hier voor de voortgang". Maar als je "Hier" klikt, kom je in het windowsupdate scherm waar update mislukt staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Bijk op 30-07-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online

Dit gaat alsnog niet werken!!
Alleen OEM en Retail licenties geven het upgrade recht.

Je kunt alsnog installeren, maar dan zal de activatie problemen geven.

Je kunt natuurlijk wel via dezelfde (MSDN) bron Windows 10 downloaden, indien/zodra beschikbaar.

edit: ik lees dat je alsnog geactiveerd hebt. Als dat niet via een of andere KMS server is verlopen (daarvoor staan verschillende commando's online namelijk, misschien zonder in de gaten te hebben uitgevoerd?) zou de hardware-id nu dan bekend moeten zijn, en kun je reinstallen zonder key.

[ Voor 21% gewijzigd door defusion op 30-07-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ow en waarom heb ik opeens een floppydrive??
Ik heb even in mijn frontje van me kast gekeken, maar hij zit er echt niet in..

Is er nog een truukje om die weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

BasieP schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:23:
ow en waarom heb ik opeens een floppydrive??
Ik heb even in mijn frontje van me kast gekeken, maar hij zit er echt niet in..

Is er nog een truukje om die weg te halen?
Instellingen bios nagelopen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
InF.Inc schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:26:
[...]

Instellingen bios nagelopen?
ik heb ander OS geinstalleerd. Waarom moet ik opeens in mijn bios zijn? in windows 7 had ik ook geen floppydrive :S
Ding zit niet in me PC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gister heb ik mijn desktop bijgewerkt van 8.1 Pro naar 10 Pro. Na wat problemen ("er is iets gebeurd") is de upgrade gelukt.

Echter kom ik er nu achter dat internet niet voor de volle 100% werkt. In Windows heb ik geen foutmeldingen, in Edge en Chrome kan ik ook gewoon websites bezoeken.

Maar in Outlook 2013 lukt het niet meer om met imap/smtp te verbinden (wel met Exchange/Hotmail vreemd genoeg). Ik krijg de melding dat de server niet gevonden kan worden. Verbinden via poort 25/587/143 werken beide niet. Ook laat de Store geen resultaten zien en kan ik niet activeren.

Als test heb ik geprobeerd om via telnet verbinding te maken, maar dat werkt ook niet. Dit terwijl ik via Chome/Edge wel gewoon verbinding heb...
C:\Users\Bart>telnet google.com 80
Er wordt verbinding gemaakt met google.com...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 80: Het maken van de verbinding is mislukt
Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?

Ik heb AVG Free verwijderd en de Windows firewall al geheel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-01 22:19
Misschien nuttig voor andere mensen:

Als na de vaker genoemde stappen van downloads verwijderen en wuauclt.exe /updatenow alles NOG niet werkt:
De key
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade
zoeken(als deze niet bestaat aanmaken). Hierin een DWORD(32-bit) maken met als naam *AllowOSUpgrade* zonder de sterretjes en de value aanpassen naar 0x00000001.

Dan naar cmd.exe, weer wuauclt.exe /updatenow invoeren, windows update openen en op "upgrade" klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:42

NSG

Je weet niks!

defusion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:20:
[...]

Dit gaat alsnog niet werken!!
Alleen OEM en Retail licenties geven het upgrade recht.

Je kunt alsnog installeren, maar dan zal de activatie problemen geven.

Je kunt natuurlijk wel via dezelfde (MSDN) bron Windows 10 downloaden, indien/zodra beschikbaar.

edit: ik lees dat je alsnog geactiveerd hebt. Als dat niet via een of andere KMS server is verlopen (daarvoor staan verschillende commando's online namelijk, misschien zonder in de gaten te hebben uitgevoerd?) zou de hardware-id nu dan bekend moeten zijn, en kun je reinstallen zonder key.
De activatie is helemaal vanzelf gegaan. Heb m'n ssd gecloned, dus ga gewoon een schone installatie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

BasieP schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:27:
[...]

ik heb ander OS geinstalleerd. Waarom moet ik opeens in mijn bios zijn? in windows 7 had ik ook geen floppydrive :S
Ding zit niet in me PC..
Floppy drive controller uninstalled in device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Erw schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:35:
[...]

Godsamme, als ik dat van te voren.......... 8)7 wat omslachtig
Misschien eerst eens wat lezen? Het is pas tig keer besproken in dit topic. 8)7

Niet persoonlijk bedoeld, maar ik zie dezelfde vragen / problemen keer op keer terugkomen. Mensen, léés het topic eens door voordat je je vragen afvuurt. Zelfs de topicstart wordt niet gelezen.

[ Voor 29% gewijzigd door pafdaddy op 30-07-2015 22:46 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 20:45
Ook Hier het 'probleem'met de 3V66T Key.

Ik heb een win8.1 officiële key en na de upgrade opeens een 3V66t key. Vervolgens een rollback gedaan en weer een upgrade, maar nog steeds deze key. Als ik het VBS script draai dat hier ook rondzweeft, zie ik een andere key.

* Wat betekent dit?
* Welke key moet ik gebruiken als ik een verse install via USB op een toekomst nieuwe pc wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:14:
[...]

Wat staat er in de topic start?

upgraden vanaf win 7 of 8.1 naar win 10 (dus geen clean instal) en daarna kun je doen en laten wat je wil :+ of je het nou met usb boot doet of vanuit windows zelf in de settings..
Oke dit leek me ook het meest logische, maar sommige laten zien op yt dat je hem op direct via usb moet doen etc, vandaar. En paar x hier in deze thread gelezen.

Alhoewel, wanneer je eenmaal geupgraded heb kan je dus compleet formateren en opnieuw installen via usb zonder problemen met je key?

Is er een verschil via windows settings of compleet via usb?

En nog iets ik vraag me af waarom de .iso die je download met behulp van de tool een ander grootte bevat dan iemand die de met dezelfde opties download? Als ik MD5/SHA1 check dan kom ik ook nergens identieks tegen.

Waarom zijn ze allemaal uniek? Iemand die dit misschien weet haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

De update is hier goed verlopen alleen ben ik de gehele data partitie kwijt.

Het betreft een SSD.

Achter de partitie met C toewijzing van 99,55GB staat de 500MB Recovery, daarachter 138GB free space en nog een 1003,21GB Healthy Active Primary partition. Zonder stationstoewijzing.
Die 1003,21GB is zowieso vreemd met een 250GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
Lumics schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:35:

Ik heb een win8.1 officiële key en na de upgrade opeens een 3V66t key. Vervolgens een rollback gedaan en weer een upgrade, maar nog steeds deze key. Als ik het VBS script draai dat hier ook rondzweeft, zie ik een andere key.

* Wat betekent dit?
* Welke key moet ik gebruiken als ik een verse install via USB op een toekomst nieuwe pc wil doen?
Is je Win 10 geactiveerd? Zo nee, dat ff fixen. Zo ja, dan onthoudt Microsoft dat gewoon na een verse install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lumics schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:35:

* Wat betekent dit?
Er zijn geen keys meer zoals we gewend waren. De windows is nu gekoppeld aan de id van je computer.
Je hoeft dus geen key meer te gebruiken als je maar upped van win7 of win8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
barrymossel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:38:
[...]

Is je Win 10 geactiveerd? Zo nee, dat ff fixen. Zo ja, dan onthoudt Microsoft dat gewoon na een verse install.
Hij is geactiveerd, echter dit is een key die velen met mij hebben gekregen. Hoe kan dat dan?
Reepje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:38:
[...]

Er zijn geen keys meer zoals we gewend waren. De windows is nu gekoppeld aan de id van je computer.
Je hoeft dus geen key meer te gebruiken als je maar upped van win7 of win8.1
Wat bepaald het ID van je PC? Is dat je MOBO/ Je SSD? of mij MS account?
Als ik mijn mobo vervang moet ik dat een nieuwe windows kopen?

[ Voor 40% gewijzigd door Lumics op 30-07-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Lumics schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:39:
[...]

Hij is geactiveerd, echter dit is een key die velen met mij hebben gekregen. Hoe kan dat dan?
Zie mijn post recht boven de jouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gamer bent zou maar aantal maanden wachten er is een FPS probleem met windows 10 dat niet verholpen is met de beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:32
[...]

Ben je te lui het topic door te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
WickedWizard schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:23:

Na 80 minuten stil te hebben gestaan op dit percentage maar de pc uitgedaan en opnieuw opgestart. Herstelpunt geladen, moest opnieuw Windows 10 downloaden en heb de installatie opnieuw gestart. Nu zit hij op exact hetzelfde punt stil. 83% totaal en 34% van instellingen configureren (laatste van de drie onderdelen). Ik kijk het nog even aan, maar snap niet waar het aan ligt. Misschien moet ik geduldiger zijn, maar het lijkt me sterk dat dit normaal is. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
mad-dog schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:40:
[...]

Ben je te lui het topic door te lezen?
Nope. zelfs de search gebruikt. Maar mijn antwoord nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Lumics schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Nope. zelfs de search gebruikt. Maar mijn antwoord nog niet gevonden.
Als je zelfs de reacties op je eigen post niet kan lezen....ziet het er slecht voor je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
[...]

[...]
Denk altijd zo: als een leek het snapt en denkt dat het (zonder tooltjes) klopt, dan zal het wel kloppen. En dat is nu ook het geval. Je bent geactiveerd en Microsoft onthoudt dat a.d.h.v. je hardware-id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPersia
Ik vraag me af waarom de .iso die je download met behulp van de tool een ander grootte bevat dan iemand die de met dezelfde opties download? Als ik MD5/SHA1 check dan kom ik ook nergens identieks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Reepje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:42:
[...]

Als je zelfs de reacties op je eigen post niet kan lezen....ziet het er slecht voor je uit.
Bijzonder..
barrymossel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:42:
[...]

Denk altijd zo: als een leek het snapt en denkt dat het (zonder tooltjes) klopt, dan zal het wel kloppen. En dat is nu ook het geval. Je bent geactiveerd en Microsoft onthoudt dat a.d.h.v. je hardware-id.
Prima, maar hoe is een hardware id dan opgebouwd. Wat kan je aan je pc nu veranderen zonder dat het invloed heeft op je hardware id waardoor je wellicht geen recht mee hebt op de key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Lumics schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:47:

Prima, maar hoe is een hardware id dan opgebouwd. Wat kan je aan je pc nu veranderen zonder dat het invloed heeft op je hardware id waardoor je wellicht geen recht mee hebt op de key.
Ik denk dat dit hetzelfde is dan met vorige versies van windows: je kan alles vervangen, behalve het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Reepje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:48:
[...]

Ik denk dat dit hetzelfde is dan met vorige versies van windows: je kan alles vervangen, behalve het moederbord.
Ik kon met mijn Windows 8.1 moederbord en processor vervangen en daarna wel probleemloos opnieuw activeren, zal met Windows 10 ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het inlogscherm krijg na lang wachten, dan kan ik inloggen. Vervolges blijft 'ie laden en na een tijdje start windows automatisch opnieuw op. Kan nu niks met mijn laptop, wordt er een beetje moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Soldaatje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:50:
[...]

Ik kon met mijn Windows 8.1 moederbord en processor vervangen en daarna wel probleemloos opnieuw activeren, zal met Windows 10 ook wel zijn.
Zou ik niet direct van uit gaan. Als het een retail licentie is, dan mocht je namelijk die hardware wijzigen en is heractiveren geen probleem. Voor MSDN/Technet/etc licenties gelden nog soepelere voorwaarden.
Maar probeer maar eens op een OEM systeem je mobo/cpu te wijzigen. Dan zal de automatische activatie niet lukken (telefonisch is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:00
RobinHood schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:46:
[...]

En precies hetzelfde heb ik ook.

W7 pro OEM -> W10 upgrade, geactiveerd [op HDD] -> W10 clean install [op SSD] = 0xC004C003

Mijn W10 heeft nu de standaard key, die eindigt op 3V66T, de key die ik uit mijn werkende W10 upgrade gehaald heb is anders, maar werkt ook niet, als ik die invoer krijg ik error 0XC004F050.
Die van mij eindigt op hetzelfde, 3V66T, maar geeft toch RETAIL aan als ik de diagnostics doe draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
defusion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:04:
[...]

Zou ik niet direct van uit gaan. Als het een retail licentie is, dan mocht je namelijk die hardware wijzigen en is heractiveren geen probleem. Voor MSDN/Technet/etc licenties gelden nog soepelere voorwaarden.
Maar probeer maar eens op een OEM systeem je mobo/cpu te wijzigen. Dan zal de automatische activatie niet lukken (telefonisch is een ander verhaal).
Ja ik heb ook OEM, en ja dat ging telefonisch, zo'n computerstem die cijfertjes opnoemt die je dan moet intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:09:
[...]

Die vanuit de OP, oftewel dit.

Vervolgens kies je voor "install on another pc" (oid) en kun je de ISO in elke taal downloaden. Vervolgens de ISO mounten en installeren.
Maar welke taal moet ik kiezen?

Ik heb het nu geprobeerd met Nederlands, Engels UK en Engels US maar steeds krijg ik de melding dat ik mijn apps niet kan migreren vanwege de andere taal.

Volgens mij heb ik bij installatie van windows 8.1 gekozen voor Engels UK. Ik heb wel een Nederlandse versie van office 365 dus misschien dat dat nog voor problemen zorgt.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de taal instelling van invloed is of apps wel of niet gemigreerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Bijk schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:30:
Misschien nuttig voor andere mensen:

Als na de vaker genoemde stappen van downloads verwijderen en wuauclt.exe /updatenow alles NOG niet werkt:
De key
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade
zoeken(als deze niet bestaat aanmaken). Hierin een DWORD(32-bit) maken met als naam *AllowOSUpgrade* zonder de sterretjes en de value aanpassen naar 0x00000001.

Dan naar cmd.exe, weer wuauclt.exe /updatenow invoeren, windows update openen en op "upgrade" klikken.
Kun je eens een screenshot hiervan maken? Ik kan de value niet invullen 0x00000001 in AllowOSUpgrade
Alleen maar 1 cijfer!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Ik vind het toch redelijk random allemaal. Door allerlei gedoe met nieuwe ssd en activatie heb ik nu al meerdere keren Windows 10 geïnstalleerd en iedere keer waren het andere drivers die ontbraken. Eerst kon ik mijn vingerafdrukscanner niet aan de praat krijgen en nu stonden de drivers er gewoon al op. Dit keer werkt ineens mijn touchpad niet meer wat de vorige keer wel gewoon werkte.

Maar goed, dat touchpad krijg ik wel aan de praat en mijn vingerafdrukscanner doet het nu ook, dus dat is een meevaller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Net upgrade uitgevoerd van Windows 8 pro N naar Windows 10 Pro N. Downlaoden ging goed en de rest ook tot na het express settings scherm. Hij blijft hier steken op een blauw scherm met een ronddraaiende cirkel. 1.5 uur gewacht en probleem gegoogled, geen resultaat. Computer uitgezet (weet ik mag niet). Daarna kwam ik wel direct bij het inlogscherm.

Anders probleem met Windows Pro N, geen MP3 Codecs. Na wat zoeken, Media Featurepack geïnstalleerd.

Installatie ging redelijk goed dus, alleen vreemd dat niet meer mensen dit probleem hebben gehad. Hier op gathering toevallig nog iemand zelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 19:41
na de wijziging van de data partitie is het gelukt om te installeren , nu ben ik alleen bang dat ik een verkeerde versie heb gedownload.

ik heb de download geforceerd zoals eergisteren stond aangegeven op tweakers.net !

nu heb ik windows 10 home insider preview... build 1062 .. hij zegt dat hij geactiveerd is maar ik blijf die tekst rechts onder in wel zien ...

heb een legale windows 7 vanwaaruit hij geupgraded is. na een installatie via cd werkte de key niet , contact gehad met microsoft en die hebben hem toen in orde gemaakt (was zo;n windows 7 fam. pakket toendertijd )

Heb ik nu de juister versie ? vraag ik me dus af ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbkr1964
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-04-2022
Hallo Tweakers,

Ik krijg de update niet aan de gang, alle tips en trucks uit bovenstaande geprobeerd.
Iso gedownload windows 10 dutch, echter na setup.exe gebeurt er helemaal niets.
windowsupdate icoon blijft al hele dag op 33,5 mb hangen en komt niet verder.
SOftwareDistributuon/ downloads geleegd, wuauclt.exe /updatenow gedaan.

Heb hp g62 b60sd, harde schijf vervangen voor pny ssd 480 gb, windows 7 home premium 64 bits.

Iemand nog een idee hoe ik dit aan het werk krijg?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Minitool partition wizard ziet wel de juiste partities op de SSD, alleen wat de D disk was (DATA), die is na de installatie Unallocated en 0 B used.

Kan ik de oude partitie terug halen? Of ben ik het haasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Shadow343 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:53:
Na mijn eerdere verhaal.. operational system geval.. ben ik nu w10 volledig opnieuw aan het installen. Echter vraagt hij om een key maar die heb ik dus niet kunnen rippen omdat ik ervan uitging dat mijn w10 het gewoon deed. Wat moet ik doen?
Eerst W 7 of 8 installeren. Dan alle updates draaien. Dan kan je eindelijk upgraden naar W10. Dan key activeren (hij neemt hem auto over van vorige versie en maaklt er wat anders van). Hierna kan je dus vanuit W10 clean install doen. Omslachtig? Helemaal niet. Ben hier op 2e PC al een dag bezig, ben nog steeds niet zover dat ik aan de upgrade toe ben. WAARDELOOS!

P.S. Op mijn dagelijkse werk PC ging het prima, maar daar stond W8 al op en heb ik alleen de upgrade gedaan. Daarna met CCleaner en andere tools de boel opschonen en toen werkte alles goed.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Nou, ik heb de Error code: 0xC004C003 overwonnen. Ik kreeg na een Win7 > Win10 update > format en clean install m'n Windows niet geactiveerd, terwijl ik wel alles al gedownload en ingesteld had. The Witcher 3 wil je niet weer helemaal opnieuw downloaden natuurlijk 8)7 Zag de bui hangen dat ik de Win7 > Win 10 procedure weer opnieuw zou moeten doen.

Heb nu de originele installatie laten staan op m'n SSD en op m'n tweede HDD in hetzelfde systeem Windows 7 geinstalleerd. Daar heb ik een update overheen gedaan. Vrijwel direct was m'n Windows 10 geactiveerd. Even opnieuw gestart en m'n 'originele' installatie bekeken en die is nu ook geactiveerd.

M'n tweede installatie weer netjes verwijderd met Disk Clean-up tool en ik ben rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:57
iPersia schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:45:
Ik vraag me af waarom de .iso die je download met behulp van de tool een ander grootte bevat dan iemand die de met dezelfde opties download? Als ik MD5/SHA1 check dan kom ik ook nergens identieks tegen.

Waarschijnlijk wordt de ISO op je PC aangemaakt!

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Mijn vraag is eigenlijk bedoeld eer ik ga upgraden, ik hoop dat ik het hier mag plaatsen. Ik heb een laptop met een Windows 7 OEM licentie en ik kan dus upgraden naar Windows 10. Dat heb ik nog niet gedaan.

Ik heb ook nog eens een oude laptop (OEM licentie meen ik) met Vista erop, een oude desktop met XP erop (mogelijk retail) en volgens mij een andere retail licentie XP van een andere PC. Stel dat ik van de XP of Vista naar windows 10 wil, wat is de goedkoopste manier om dat te doen?

Voor de OEM is het niet zo interessant maar mocht ik een (XP) retail licentie kunnen upgraden naar Windows 7 ofzo met korting en daarna upgraden naar windows 10, dan kan ik dat op een nieuwe PC kunnen doen wat verrekte handig is. Is deze redenering juist?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Via de tool een upgrade gedaan op me laptop, wij was snel klaar, ik heb alleen helemaal geen keuzes voorbij zien komen, hij download, en controleert, hij creëert iets en opeens is het scherm weg

er veranderd ook helemaal niks, ik hou gewoon Windows 8.1, wel is er een Windows.old map gecreëerd
iemand een idee wat hier gebeurd is?

meestal geen problemen met dit soort zaken, maar nu snap ik het even niet
ik probeer het nu maar op een USB stick te zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Sinester op 31-07-2015 00:19 ]

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMarcie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:26:
[...]

Eerst W 7 of 8 installeren. Dan alle updates draaien. Dan kan je eindelijk upgraden naar W10. Dan key activeren (hij neemt hem auto over van vorige versie en maaklt er wat anders van). Hierna kan je dus vanuit W10 clean install doen. Omslachtig? Helemaal niet. Ben hier op 2e PC al een dag bezig, ben nog steeds niet zover dat ik aan de upgrade toe ben. WAARDELOOS!

P.S. Op mijn dagelijkse werk PC ging het prima, maar daar stond W8 al op en heb ik alleen de upgrade gedaan. Daarna met CCleaner en andere tools de boel opschonen en toen werkte alles goed.
Niet zo overdrijven. Gewoon Windows 7 of 8 installeren....(geen updates doen) en dan via de link Windows 10 installeren en klaar....dan is je Windows 10 licentie aan je hardware gekoppeld en kun je clean install doen.

Tja....het is wat....een gratis upgrade betekend inderdaad dat je eerst een vorige versie moet installeren (wel even activeren btw) en dan pas Windows 10 erop kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 19:41
toch is het raar dat ondanks het vele testen er zoveel verschillende verhalen zijn mbt installeren , ik ben er na wat geklooi ook uit gekomen , al weet ik niet of ik de juiste build heb ...

ik had wat driver problemen verwacht maar niet deze installatie problemen (te kleine data partitie )
Pagina: 1 ... 26 ... 59 Laatste