After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als je op je laptop die Tool van MS draait en een upgrade doet zou deze een eigen key moeten krijgen. Je huidige key is enkel geldig op de machine waar je het nu op gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:28:
Ik heb de upgrade succesvol op mijn desktop systeem gedaan van een win 8.1 naar win 10.
Nu heb ik windows 10 via de mediatool op USB-stick geplaatst mijn product key uitgelezen ( op desktop ).
Ik probeerde deze dan op mijn Laptop waar win 8 ( geen upgrade melding of optie gekregen daar ) te plaatsen met hetzelfde microsoft account van mijn desktop maar ik krijg deze dus niet geactiveerd met dezelfde key...
is e geen oplossing voor of mogelijkheid te upgraden op die laptop ?
Of dien ik een nieuwe win 10 voor de laptop aan te schaffen ?
Zelf ben ik ook net over op W10, heb veel geluk als ik de verhalen hier lees, 0 problemen. W7 --> W10 op me oude HDD. Nieuwe SSD inbouwen en daar vers W10 op geïnstalleerd en was meteen geactiveerd na installatie. Loopt als een trein
Verwijderd
Argh had het beter ook zo gedaan.Neles7 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:31:
[...]
Als je op je laptop die Tool van MS draait en een upgrade doet zou deze een eigen key moeten krijgen. Je huidige key is enkel geldig op de machine waar je het nu op gebruikt.
Zelf ben ik ook net over op W10, heb veel geluk als ik de verhalen hier lees, 0 problemen. W7 --> W10 op me oude HDD. Nieuwe SSD inbouwen en daar vers W10 op geïnstalleerd en was meteen geactiveerd na installatie. Loopt als een trein
Misschien terug op die laptop een windows 8.1 versie zetten en dan nog eens proberen ?
Verwijderd
Knap van Microsoft dat er zoveel mensen intrappen! Ze hebben de concurrent nog steeds in dienst.
Bijna alles is gelijk, echter het beeld is bij mij erg wazig geworden, opdringerig gedoe met Edge, het zg start menu blijft geklungel, is een verkapt start menu uit Windows 8.
Classic Start Menu wordt geblokkeerd en moet met een foef (andere naam aan installer geven) worden geinstalleerd.
Daarom heb ik Windows 10 er direct weer afgegooid, ik heb geen zin meer om net als vroeger uuuuren te gaan zitten uitproberen, zoeken en klungelen om het programma goed werkend te krijgen.
Het woord Ubuntu kwam regelmatig in mijn hoofd, echter dat doe ik ook niet weer.
Ik houd het bij Windows 8.1, met Classic Start Menu, werkt stabiel en het scheelt me vele uren klungelen.
Mogelijk ga ik over enige jaren over op Windows 20.
Dat lijkt me de makkelijkste manier om het goed te krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:32:
[...]
Argh had het beter ook zo gedaan.
Misschien terug op die laptop een windows 8.1 versie zetten en dan nog eens proberen ?
Dat ben ik niet met je eens. Windows 10 voert de lijn van veranderingen door die ze gestart zijn met W8. Verder snap ik niet waarom iedereen zo graag dat classic shell erop wil hebben, als je een beetje moeite doet is het nieuwe start menu zo slecht nog niet. Dat ze in W10 de desktop omgeving meer 'desktop' hebben gemaakt, maar het nog een stukje prettiger werken.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:34:
Ik zie Windows 10 als een Windows 8.1 met een andere bumper en een andere ruit.
Knap van Microsoft dat er zoveel mensen intrappen! Ze hebben de concurrent nog steeds in dienst.
Bijna alles is gelijk, echter het beeld is bij mij erg wazig geworden, opdringerig gedoe met Edge, het zg start menu blijft geklungel, is een verkapt start menu uit Windows 8.
Classic Start Menu wordt geblokkeerd en moet met een foef (andere naam aan installer geven) worden geinstalleerd.
Daarom heb ik Windows 10 er direct weer afgegooid, ik heb geen zin meer om net als vroeger uuuuren te gaan zitten uitproberen, zoeken en klungelen om het programma goed werkend te krijgen.
Het woord Ubuntu kwam regelmatig in mijn hoofd, echter dat doe ik ook niet weer.
Ik houd het bij Windows 8.1, met Classic Start Menu, werkt stabiel en het scheelt me vele uren klungelen.
[ Voor 69% gewijzigd door Neles7 op 30-07-2015 17:37 ]
Dus doordat je eerst op je oude HD van 7 naar 10 bent gegaan is je "hardware" gekend door Windows? Je hebt daarna met een ISO een clean install gedaan op de SSD en heb je nog de key van je vorige installatie?Neles7 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:31:
[...]
Als je op je laptop die Tool van MS draait en een upgrade doet zou deze een eigen key moeten krijgen. Je huidige key is enkel geldig op de machine waar je het nu op gebruikt.
Verwijderd
je lijkt mijn oude zus wel.. die zweert bij windows 7, want 'alles' opnieuw leren ..Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:34:
ik ben behoorlijk onder de indruk van de praktisch probleemloze upgrade naar win 10 op verschillende PC's
denk inmiddels dat het een grote hit zal gaan worden.
Jup. Ik had de key niet eens nodig achteraf, die was al ingevoerd na de installatie. Maar hem opzoeken en opslaan kan nooit kwaad.SanderH_ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:37:
[...]
Dus doordat je eerst op je oude HD van 7 naar 10 bent gegaan is je "hardware" gekend door Windows? Je hebt daarna met een ISO een clean install gedaan op de SSD en heb je nog de key van je vorige installatie?
Dus effen de ISO gedownload van Windows 10 Home, uitgepakt op de laptop met Winrar en dan maar de update begonnen. Update ging vlot, echter was de scanner in hun HP B110 niet werkend te krijgen.
Driver ervan, driver er terug op, niks hielp, tot ik enkel de B110 in apparaatbeheer deinstalleerde en in software Solution Center van HP dan koos om nieuw apparaat toe te voegen, dan werkte de scanner wel terug.
Dus transitie is toch niet zo vlekkeloos verlopen als gewenst
Daar zit 'm de crux dus. In principe is een vervangend moederbord (zelfde merk, type & BIOS) geen probleem anders dan dat eventueel de BIOS met UEFI de key moet gaan krijgen. Maar ga jij van een H67-bord naar een X99-bord, dan veranderen er al zoveel variabelen, dat Windows waarschijnlijk al weet dat je iets nieuws hebt.eew schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:20:
[...]
Ik heb ergens anders een engelstalig chategesprek gevonden waaruit bleek dat als je eenmaal een keer je licentie om had gezet je deze ook naar een andere PC kon krijgen. Het lijkt nu dus zo te zijn dat ik binnen een jaar een nieuw moederbord moet kopen? Omdat zelfs Microsoft zichzelf tegen spreekt denk ik niet dat dit ooit duidelijk zal worden. Het zal er wel op neer komen dat je hem wel geactiveerd krijgt als je belt, wat als je moederbord kapot gaat?
De vraag blijft inderdaad of & hoe Microsoft dit gaat oplossen. Er zijn omwegen maar dat is volledig aan de medewerker van Microsoft die jou op dat moment te woord staat om een license wel/niet weer te activeren.
Ik denk persoonlijk, en dan maar zien als een investering tenzij er ander nieuws komt; we genieten een jaar van gratis Windows 10 en als je daarna iets nieuws koopt, dat die 100 of 200 Euro voor een nieuwe licentie er dan maar bij moet. Ja, het is een beetje kromme wereld maar er zijn/waren nog mensen die vandaag nog XP draaien en dat is officieel bijna 14 jaar oud en zelfs een licentie van 200 Euro kost/kostte daar dus omgerekend 80 cent per maand.
nofi, maar je zal ongetwijfeld dagelijks gelurkt hebben op Tweakers maar ik vind weinig/niets terug aan bijdragen, opmerkingen, tips & tricks de afgelopen jaren over Windows 8 en Wndows 10. Zal vast niet wegnemen dat je enorm serieus en gefocust bezig bent maar "ff" een half dagje Windows 10 draaien en dan maar weer rollbacken omdat een Classic Start Menu niet werkt, is natuurlijk eigenlijk van de gekke. Maar ja, dat is voornamelijk mijn mening.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:34:
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Cool.Neles7 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:39:
[...]
Jup. Ik had de key niet eens nodig achteraf, die was al ingevoerd na de installatie. Maar hem opzoeken en opslaan kan nooit kwaad.
Heb je de ISO nog eens apart moeten downloaden aangezien de transitie van 7 naar 10 als een soort van update is verlopen, of heb je de installatie files ergens kunnen uithalen?
Je kunt met de tool van MS kiezen voor een andere PC. Dan gaat hij een ISO maken die je dan kunt opslaan en vervolgens zelf op dvd/usb kunt zetten. Daarna boot je hiervan en begin je aan een clean install.SanderH_ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:42:
[...]
Cool.
Heb je de ISO nog eens apart moeten downloaden aangezien de transitie van 7 naar 10 als een soort van update is verlopen, of heb je de installatie files ergens kunnen uithalen?
Top! Ik ben nu bij het aanmaken van de partities aanbeland. Net als bij Windows 8 zitten er echt ongelooflijk veel extra partities bij. Ook dubbele voor het hetzelfde station ( zoals twee keer herstel ). Formatteten en verwijderen helpt niet.D2FValinor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:15:
[...]
Dat kan met een bootable usb of dvdtje. Moet je wel eerst een windows 10 upgrade hebben uitgevoerd waarbij hij ook geactiveerd is.
Prima, maar ik kan nu m'n splitsing van de hdd niet meer 1 geheel krijgen. Ik wil namelijk de Windows partitie van 80 GB uitbreiden, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze uit te breiden met nog niet toegewezen ruimte..
...
- Optiplex 9010 met Windows 7 Sp1 Home premium << upgrade probleemloos << automatische activatie succesvol
- Optiplex 9020 met Windows 8.1 Home << upgrade probleemloos << automatische/handmatige activatie lukt niet, originele W8 BIOS key wordt op dit moment niet geaccepteerd voor activatie.
[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2015 18:18 ]
Testing, one, two ...
Begrijp ik hier goed uit dat wanneer je een 8.1 Retail key hebt en je verwacht binnen nu en een jaar een nieuw systeem te kopen, je NIET moet upgraden?Help!!!! schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:18:
Man man, wat een chaos weer.![]()
De upgrade vd eeuw en MS kan nog niet eens duidelijkheid verschaffen over keys etc.![]()
Een retail W7/8 bezitter wil gewoon weten of en hoe hij zijn W10 installatie activeert als hij straks zijn mobo verandert.
Wat een treurnis met die generieke keys.
Ik heb Windows 8.1 opnieuw clean geïnstalleerd, vanuit daar een upgrade naar 10 gedaan met behoud van settings en data (ondanks dat er dus niks op stond), en daarna een reset vanuit Windows 10 gedaan en vooralsnog geeft hij nu nog steeds aan dat hij geactiveerd is. Die "echte" schone installatie (na het uitvoeren van de update) kreeg ik niet geactiveerd met dezelfde foutcodeoxyle schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:43:
Iemand die de foutmelding "Foutcode: 0xC004C003" had inmiddels door de activatie heen gekomen? Ik nog niet namelijk...
PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V
Gedaan, en op advies van meerdere wacht ik even een weekje totdat hij wellicht wel activeert.Frietsaus schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:08:
Je MOET eenmaal upgraden vanaf een legale 7/8.1 installatie. Daarna kan je pas clean installen (als 'ie om een key vraagt vul je niks in).
(Na het upgraden, licentie in 10 was geactiveerd en werkte. Nu na een schone installatie blijf ik hangen op de foutcode: 0xC004C003)...
[ Voor 16% gewijzigd door oxyle op 30-07-2015 18:13 ]
Zelfs als je code in de bios staat, krijg je hem niet geactiveerd. Je MOET Win10 eerst installeren vanuit een eerdere Windows versie, en activeren.JensFC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:07:
Hmm, ik heb windows 10 nu op mijn nieuwe ssd staan en ben dus niet geactiveerd, ik dacht dat dit vanzelf goed moest gaan en dat de code in mijn bios staat.
Ik had mijn windows 8.1 al geupgrade naar windows 10 op mijn oude hdd en hierop vervolgens een clean install gedaan, dit gaf geen problemen. Een clean install op mijn ssd werkt dus blijkbaar niet idd. Misschien dan maar even een windows 8.1 clean installen met mijn productcode idd en dan vanaf daar weer upgraden (wel lekker omslachtig maar goed.grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:13:
[...]
Zelfs als je code in de bios staat, krijg je hem niet geactiveerd. Je MOET Win10 eerst installeren vanuit een eerdere Windows versie, en activeren.
Iemand schreef dat je pc uit moest zetten, opnieuw opstarten en dan zou het wel moeten werken. De Windows updates moest ik nog uitvoeren.
Ik heb de bios net geupdate maar dat helpt niet. De check blijft ook staat dat deze in juni is uitgevoerd.
Het enige advies dat MS heeft; koop maar een nieuwe Dell. Maar zo werkt het even niet.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Die werd dan wel geactiveerd? In dat geval heb ik niks gezegd, sterker ik zou verwachten dat alleen een kleine hardware wisseling (terwijl de rest van de pc hetzelfde blijft, met name het mobo) niet voor problemen zou zorgen. Iedereen wisselt toch wel eens een schijfje of vervangt een hdd door een ssd zonder meteen een nieuwe licentie te moeten kopen?JensFC schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:15:
Ik had mijn windows 8.1 al geupgrade naar windows 10 op mijn oude hdd en hierop vervolgens een clean install gedaan, dit gaf geen problemen.
Ik heb precies hetzelfde. Net proberen in contact te komen met de micorsoft helpdesk.oxyle schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:12:
[...]
Gedaan, en op advies van meerdere wacht ik even een weekje totdat hij wellicht wel activeert.
(Na het upgraden, licentie in 10 was geactiveerd en werkte. Nu na een schone installatie blijf ik hangen op de foutcode: 0xC004C003)...
Heb een uur in de wacht gestaan. Daarna toen ik ze eindelijk via de chat te pakken had:
Het is 6 uur geweest we gaan naar huis doei!!
Jep, dat is dus ook hetgene waar ik me over verbaas. Blijkbaar is dit al genoeg om hem niet geactiveerd te krijgen. Maar goed via mijn windows 8 key met een upgrade moet het zeker goed gaan dus dan probeer ik dat maar weergrun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:20:
[...]
Die werd dan wel geactiveerd? In dat geval heb ik niks gezegd, sterker ik zou verwachten dat alleen een kleine hardware wisseling (terwijl de rest van de pc hetzelfde blijft, met name het mobo) niet voor problemen zou zorgen. Iedereen wisselt toch wel eens een schijfje of vervangt een hdd door een ssd zonder meteen een nieuwe licentie te moeten kopen?
Vanochtend ook gebeld, zeer aardige mevrouw die naar mijn idee niet veel van het gehele proces af wist. Ik kan geen code invoeren na een schone installatie. Maar ze wilde HEEL graag helpen met het aankopen van een nieuwe licentie...Hubahub schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:22:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Net proberen in contact te komen met de micorsoft helpdesk.
Heb een uur in de wacht gestaan. Daarna toen ik ze eindelijk via de chat te pakken had:
Het is 6 uur geweest we gaan naar huis doei!!![]()
Sta nu in de wacht bij de US chat sessies.
Dat heb ik gedaan....WDHBGS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:01:
[...]
Hmm, dit heb ik niet gehad. Probeer de setup onder een Administrator-account uit te voeren.
Ik heb de upgrade uitgevoerd en daarna stond Windows 10 erop met oude bestanden, waarop ik dus stappen heb gevolgd uit de TS om via systeem herstel, het systeem te resetten. Mijn vraag is dus: Is dit zo goed?
Ik heb het altijd via de oude DVD manier gedaan of USB, maar toen ik opstartte was alles compleet weg. Misschien dat zich nog hardware fouten kunnen voordoen op deze manier en dat wil ik nu uitgesloten hebben.
Weet niet precies hoeveel maar is ergens rond de 350Mb. Ik heb 'm op 500Mb gezet en toen ging het goed (w8.1-64bit)InF.Inc schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:27:
[...]
Is er een minimum dat vrij moet zijn? Bij Disk Manager zie ik System reserved 91MB staan van de in totaal 350MB. Ik heb geen magician geïnstalleerd en heb een Samsung 840 (2 trouwens, maar waar de OS op staat is een van 250GB). Zou het daar aan kunnen liggen dat ik wacht totdat ik een ons weeg? Die shit staat allang op mijn HD, maar wacht altijd nog op de notificatie. In Windows Update bij update history zie ik meerdere malen failed staan.
Of heeft het een totaal geen verband met het ander?
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Via Windows Update blijf ik maar error 80070003 krijgen, en via de Media Creation tool in Windows uitgevoerd komt hij telkens tot aan installeren 25% en dan "er is iets misgegaan: installatie mislukt".
Ik wil graag mijn settings behouden, is dat ook mogelijk als ik een bootable USB maak?
Ja het is mogelijk u settings te behouden met een bootable usb. Die keuze krijgt ge.striner schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:43:
mensen ik ben echt radeloos.
Via Windows Update blijf ik maar error 80070003 krijgen, en via de Media Creation tool in Windows uitgevoerd komt hij telkens tot aan installeren 25% en dan "er is iets misgegaan: installatie mislukt".
Ik wil graag mijn settings behouden, is dat ook mogelijk als ik een bootable USB maak?
Alle bestanden uit de map (dus niet de map zelf) C:\Windows\SoftwareDistribution\Download weggooien.itsalex schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:17:
Ik heb nu een Dell N5110 en daar wordt de bios niet ondersteund zoals ze schrijven wat het probleem zou zijn. Wat is dat nou weer? Een PC uit 2009 kan je wel updaten maar een laptop uit 2011 niet. Heb je een goede laptop (I3-2310M/4G/250GBSSD/USB3) van Dell blijkt dat deze gewoon Windows 10 niet aan kan.
Iemand schreef dat je pc uit moest zetten, opnieuw opstarten en dan zou het wel moeten werken. De Windows updates moest ik nog uitvoeren.
Ik heb de bios net geupdate maar dat helpt niet. De check blijft ook staat dat deze in juni is uitgevoerd.
Het enige advies dat MS heeft; koop maar een nieuwe Dell. Maar zo werkt het even niet.
Daarna mogelijk nog ff in CMD als admin: wuauclt.exe /updatenow doen en dan gaat ie alle files downloaden en werkt het (hopelijk) wel.
Nu loopt die update op mijn Dell de W10 installatie te doen.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Verwijderd
Ik heb vanmiddag om 2 uur op mijn laptop op het Windows icoontje geklikt, en tot op dit moment krijg ik alleen te zien: Er wordt aan gewerkt........
Ik vindt het nu een beetje lang duren.. het is geen extreem langzame laptop dus even de vraag moet ik cancelen en restarten en eens opnieuw proberen, of is dit normaal dat het Zo extreem lang duurt ?
Ik heb net op speedtest.nl gekeken naar mijn download snelheid, maar die is behoorlijk laag daarom lijkt het wel alsof er al de hele tijd wordt gedownload...
en kan ik ook een clean install maken ?
er staat zoveel rotzooi op mijn laptop dat ik liever voor de clean install ga
-----------------Edit
Ik heb het venster zojuist weg geklikt en opnieuw op het windows icoontje in de taakbalk geklikt.
Toen zag ik groene vinkjes bij Windows gedownload.
Nu krijg ik opnieuw de melding: Er wordt aan gewerkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 19:01 ]
Volgens mij moet je eerst de upgrade uitvoeren voordat je een clean install kunt doen.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:49:
Hey mensen,
Ik heb vanmiddag om 2 uur op mijn laptop op het Windows icoontje geklikt, en tot op dit moment krijg ik alleen te zien: Er wordt aan gewerkt........
Ik vindt het nu een beetje lang duren.. het is geen extreem langzame laptop dus even de vraag moet ik cancelen en restarten en eens opnieuw proberen, of is dit normaal dat het Zo extreem lang duurt ?
Ik heb net op speedtest.nl gekeken naar mijn download snelheid, maar die is behoorlijk laag daarom lijkt het wel alsof er al de hele tijd wordt gedownload...
en kan ik ook een clean install maken ?
er staat zoveel rotzooi op mijn laptop dat ik liever voor de clean install ga
-----------------Edit
Ik heb het venster zojuist weg geklikt en opnieuw op het windows icoontje in de taakbalk geklikt.
Toen zag ik groene vinkjes bij Windows gedownload.
Nu krijg ik opnieuw de melding: Er wordt aan gewerkt.
Als je de Install.esd hebt in de verborgen map op je systeemschijf, dan kun je door middel van de esd-decrypter een ISO maken en daarna de upgrade uitvoeren door de ISO te mounten.
Na de upgrade naar Windows 10 kun je een clean install doen via een DVD of op een bootable USB.
Productcodes kunnen gewoon worden overgeslagen. Windows activeert zich dan vanzelf na installatie.
Ik heb al vanalles geprobeerd met inzoomen en weet ik veel wat, maar de iconen worden niet kleiner dan wat ik nu heb. Let wel, dit is alleen op het bureaublad zo, de rest van windows ziet er normaal uit.
De achtergrond die ik heb zou beeldvullend moeten zijn aangezien hij aan de normale resolutie voldoet van de monitor. Jullie kunnen dus zien dat het een en ander totaal niet werkt. De vraag is, hoe krijg ik dit opgelost want die idioot grote iconen en hun tussenruimte maken het dus onwerkbaar.
Iemand suggesties?

Och ja, je moet toch wat he.
Direct hier na kwam er de melding C1900208 te staan. Dit heeft volgens een aantal google hits te maken met een benodigde herstart om de installatie te voltooien, maar ook na herstart krijg ik dezelfde melding. Ook komt er in het windows update venster te staan dat er een extra actie nodig is om de insider copy van W10 te installeren. Als ik hier op klik komt ik weer in het venster waarin staat Mislukt: 1 update.
Ik draai windows 7 pro, iemand met vergelijkbare trubbels?
Ja, als in, dat hij beeldvullend wordt weergegeven, dus dat is prima, maar die iconen zijn HUGE. En scrollen om ze kleiner te krijgen gaat niet. Wel groter.Ro-Me schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:15:
@Just_A_User, werkt de standaard Windows achtergrond wel in fullscreen?
Het grappige is ook dat als je bijvoorbeeld rechtsboven op een kruisje gaat hangen om bv een programma zoals de browser (die wel normaal wordt weergegeven, inclusief de webpagina's.) dan staat er ook in een huge tekstbox SLUITEN.
WTF is going on?!
[ Voor 27% gewijzigd door Just_A_User op 30-07-2015 19:21 ]
Deze is netjes als legaal en geactiveerd vermeldt en wordt ook (uiteraard) op 1 pc gebruikt.
In het startmenu staat netjes het gratis upgrade schermp en is de download voltooid.
Na installatie en de eerste reboot krijg ik een
0x1900101-0x20017 The installation failed in SAFE_OS phase with an error during BOOT operation. anyone have a solution?
Op zich geen probleem, artikel gevonden met wat tips http://answers.microsoft....-865d-611fea7d03ec?auth=1
Windows 7 start weer terug op echter is dan niet meer legitiem en met geen normale mogelijkheid meer om te activeren.
Medion had de laatste jaren een handje ervan om geen Cd key meer mee te leveren, dus daar kan ik weinig meer mee.
Die error vindt ik in ieder geval vreemd, maar zal wel door Windows Update komen, echter dat een legitiem exemplaar opeens niet legitiem wordt is vreemd.
Iemand ook deze ervaring gehad?
EDIT: product key gevonden op de oude behuizing. Schoot me opeens te binnen met het doorlezen van het topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Henkje.doc op 30-07-2015 19:28 ]
Ik ga je redden, had het probleem ineens ook 5 min geleden. Ga naar start, tik in regedit. Ga hierheenJust_A_User schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:18:
[...]
Ja, als in, dat hij beeldvullend wordt weergegeven, dus dat is prima, maar die iconen zijn HUGE. En scrollen om ze kleiner te krijgen gaat niet. Wel groter.
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics
Verander IconSpacing en IconVerticalSpacing naar -1125
Just did maar er gebeurd niks? Het rare is, toen Windows was opgestart net de eerste keer was het normaal, zoals het hoort en toen ineens *BAM* had ik deze situatie.laugh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:21:
[...]
Ik ga je redden, had het probleem ineens ook 5 min geleden. Ga naar start, tik in regedit. Ga hierheen
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics
Verander IconSpacing en IconVerticalSpacing naar -1125
Daarna wel ff PC restarten. En dan BAM, zou normaal moeten wordenJust_A_User schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:24:
[...]
Just did maar er gebeurd niks? Het rare is, toen Windows was opgestart net de eerste keer was het normaal, zoals het hoort en toen ineens *BAM* had ik deze situatie.
...
Eerst maar de upgrade vanuit Windows 7 uitvoeren dan kan ik altijd nog overwegen op een later moment een clean install te doen. Wel een hele klus gehad om alle Microsoft accounts alvast goed te zetten.
Sommige accounts hadden nog een oude email adres gekoppeld staan deze maar eerst even bijgewerkt.
Mijn dank is groot. Ik was na de reboot nog nergens, maar toen heb ik bij schaling gekeken, en die stond op 300. Overigens had ik die hiervoor (toen alles zo groot was) op 100 gezet, en toen was het nog steeds veel te groot, maar nu stond ie weer op 300, terug gezet naar 100, en nu is alles weer normaal?laugh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:25:
[...]
Daarna wel ff PC restarten. En dan BAM, zou normaal moeten worden
What the hell? Hoe dan ook, het is voor het moment normaal...voor zolang het duurt.
Hoe dan ook, nogmaals zeer veel dank
Iemand anders problemen hiermee?
Verwijderd
bleef jij ook zo lang steken op het scherm Er wordt aan gewerkt ??? daar staat hij nu al een uur of 5 op bij mijMabili schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:29:
1 PC is nu bezig met de update en tot nu toe gaat het met 33% redelijk snel de overige drie computers wacht ik gezien de ervaringen hier nog even mee. Laatste schone installatie van mijn huidige PC dateert alweer uit denk ik 2010.![]()
Eerst maar de upgrade vanuit Windows 7 uitvoeren dan kan ik altijd nog overwegen op een later moment een clean install te doen. Wel een hele klus gehad om alle Microsoft accounts alvast goed te zetten.
Sommige accounts hadden nog een oude email adres gekoppeld staan deze maar eerst even bijgewerkt.
Volgens mij heb je Windows 10 al wel op je harde schijf gedownload, maar is de installatie nog niet aan de orde geweest. Ik zou met de Windows tool, de ISO downloaden en deze op een USB zetten. Dan kun je de upgrade vanaf de USB opstarten. Het is precies hetzelfde als vanaf Windows, maar dan heb je voor jezelf ook een backup. Persoonlijk heb ik ook met die tool de ISO gedownload als extra backup. Het is best een luxe dat er bij OEM versies nog een ISO gratis beschikbaar is, want dat was bij Windows 8 niet zo.yeth3119 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:37:
Het is bij mij nog steeds zo, dat windows 10 niet wil downloaden via windows update. Als ik naar update geschiedenis kijk dan staat er elke keer dat: Windows 10 Home is mislukt. Is er al een manier gevonden om de update wel te laten lukken?
...
Dat ga ik dan proberen, hoop dat alles dan goed gaat, want ben bang dat het via die tool problemen gaan ontstaan.Luxicon schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:49:
[...]
Volgens mij heb je Windows 10 al wel op je harde schijf gedownload, maar is de installatie nog niet aan de orde geweest. Ik zou met de Windows tool, de ISO downloaden en deze op een USB zetten. Dan kun je de upgrade vanaf de USB opstarten. Het is precies hetzelfde als vanaf Windows, maar dan heb je voor jezelf ook een backup. Persoonlijk heb ik ook met die tool de ISO gedownload als extra backup. Het is best een luxe dat er bij OEM versies nog een ISO gratis beschikbaar is, want dat was bij Windows 8 niet zo.
Mezelf maar even quoten: De N versie was inderdaad het probleem lijkt me, met Windows 10 Home vraagt hij geen key.Klippy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:36:
[...]op Windows 7 vraagt hij nu om een product key..
[...]
De Windows 7 key werkt niet. Ik heb een Home Premium versie en ik heb Windows Home N gedownload, zou dat het probleem zijn?
[...]
Dus Pro alleen upgraden naar Pro en Home (Premium) naar Home, naar Pro N of Home N kan alleen als je van een Pro N of Home N af komt lijkt het...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Nee dat ging wel redelijk snel allemaal.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:46:
[...]
bleef jij ook zo lang steken op het scherm Er wordt aan gewerkt ??? daar staat hij nu al een uur of 5 op bij mij
5 uur is wel erg lang ik maak wel gebruik van de media creation tool en na 30 minuten kijk ik nu tegen de licentievoorwaarden aan en of ik akkoord of niet akkoord wil gaan hiermee.
Ik ben er nog niet dus is het nog even afwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Mabili op 30-07-2015 19:57 ]
En, dit topic toevallig al doorzocht op "0xC004C003" ?yinx84 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:46:
Gisteren eerst een upgrade gedaan vanaf Windows 7. Ging prima. Daarna een clean install gedaan maar zie net dat Windows niet geactiveerd is. Het Activation venster loopt vast als ik ergens op clickError code is 0xC004C003... ziet er niet goed uit.
Ik heb een nieuwe SSD in mijn windows 8.1 systeem en ik wil graag windows 10 daarop installeren.
Kun je aangeven dat je windows wilt emigreren naar een andere schijf dan de huidige tijdens de upgrade?
Beantwoord door barrymossel
'Nope"
[ Voor 8% gewijzigd door Basilange op 30-07-2015 20:12 . Reden: Oplossing toegevoegd ]
Nope.Basilange schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:01:
(het spijt mij als deze vraag al gesteld is)
Ik heb een nieuwe SSD in mijn windows 8.1 systeem en ik wil graag windows 10 daarop installeren.
Kun je aangeven dat je windows wilt emigreren naar een andere schijf dan de huidige tijdens de upgrade?
ja zeker, die had ik gelijk klaar staan, hebben meer mensen dit ?Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:46:
Laatste AMD driver al geinstalleerd?
http://www.guru3d.com/fil...-7-1-driver-download.html
Google chrome werkt niet goed, laat mijn video driver wel eens crashen..

Iemand een oplossing voor dit probleem? Mijn installatie is een legitieme 8.1.
Mijn surface is gelukkig wel probleemloos naar w10 over

Optie 1 kan ik niet kiezen.
Optie 3 lijkt mij niet goed, want ik wil mijn bestanden behouden.
Maar wat wordt er bedoeld met optie 2?
Zijn apps mijn geinstalleerde programmas of gewoon apps zoals in windows 8 (ik heb windows 7, dus dat is geen probleem)?
De taal van windows 10 maakt mij niet uit.
Support zegt letterlijk:
- "if you perform clean installation then you will already have to purchase Windows 10 full version"
- "After installing Windows 8.1 install all the updates then install Window s10 if you have ISO of Windows 10 perform inplace install okay its like opening setup.exe on your CD/USB within the desktop."
- "The last option is to purchase Windows 10 full version and its forever."
Dit wordt nu wel heel erg frustrerend...
Drie keer opnieuw geprobeerd te installeren, iedere keer tijdens het kiezen van de keyboard layout geen werkende muis/toetsenbord. Na harde reset moet hij de hele update opnieuw downloaden.
Wat een fantastisch systeem... Ben blij dat ik een MacBook heb, misschien niet altijd flawless maar dit is echt debiel.
Optie twee zorgt ervoor dat Windows 10 wordt geïnstalleerd en je al je programma's opnieuw moet installeren. Ook je instellingen zijn weg. Bestanden zoals foto's etc. zullen nog wel op je computer staan.Koen90 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:16:
Ik heb de download tool geïnstalleerd (ipv het afwachten van mijn reservering) en ik vind deze keuze moeilijk en vraag me af of het gebruik van deze tool sowieso is wat ik wil:
[afbeelding]
Zijn apps mijn geinstalleerde programmas of gewoon apps zoals in windows 8 (ik heb windows 7, dus dat is geen probleem)?
Ik ga toch nog even wachten. Geloof er niets van.. dit heeft echt met de activation servers te maken. Zo veel mensen die er last van hebben. Sommige rapporteren dat ze het ook hebben opgelost.oxyle schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:17:
Voor mensen met de foutmelding: 0xC004C003:
Support zegt letterlijk:
- "if you perform clean installation then you will already have to purchase Windows 10 full version"
- "After installing Windows 8.1 install all the updates then install Window s10 if you have ISO of Windows 10 perform inplace install okay its like opening setup.exe on your CD/USB within the desktop."
- "The last option is to purchase Windows 10 full version and its forever."
Dit wordt nu wel heel erg frustrerend...
Ga nu echt balen als ik toch weer Windows 7 er op moet gaan zetten, heb net alles weer geïnstalleerd en ingericht
Ik heb een Dell XPS laptop uit mei 2011 en die kon ik gewoon upgraden, dus het ligt zeker niet alleen aan de leeftijd van de laptop.itsalex schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:17:
Ik heb nu een Dell N5110 en daar wordt de bios niet ondersteund zoals ze schrijven wat het probleem zou zijn. Wat is dat nou weer? Een PC uit 2009 kan je wel updaten maar een laptop uit 2011 niet. Heb je een goede laptop (I3-2310M/4G/250GBSSD/USB3) van Dell blijkt dat deze gewoon Windows 10 niet aan kan.
Kun je geen BIOS-update uitvoeren of andere updtates zodat Windows 10 wel gaat werken?
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
We wachten maar (on)geduldig af
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
of je forceert het met deze tool https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10Xtr3me4me schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:25:
Helaas kan ik mijn Windows 8.1 Pro retail nog niet upgraden naar Windows 10. Update blijft vrolijk nog even op: Windows 10 upgrade gereserveerd. U krijgt bericht wanneer de upgrade op deze pc kan worden geinstalleerd.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
had dezelfde melding, wilde weer een Engelse Windows, ben nu de iso aan het downloaden, mss werkt het dan wel. Heeft mogelijk te maken met het feit dat ik een Engelse Windows heb, maar wel NL progs draai. Doe morgen een poging met de iso, anders moet je zelf evt een backup maken van je instellingen en voor de zekerheid data van je NL programma's. En achteraf de programma's weer installeren.Koen90 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:16:
Ik heb de download tool geïnstalleerd (ipv het afwachten van mijn reservering) en ik vind deze keuze moeilijk en vraag me af of het gebruik van deze tool sowieso is wat ik wil:
[afbeelding]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ik heb hetzelfde "probleem".Xtr3me4me schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:25:
Helaas kan ik mijn Windows 8.1 Pro retail nog niet upgraden naar Windows 10. Update blijft vrolijk nog even op: Windows 10 upgrade gereserveerd. U krijgt bericht wanneer de upgrade op deze pc kan worden geinstalleerd.
Xtr3me4me schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:25:
nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren
^ Post is hierboven!
Nu heb ik de melding 'windows 10 downloaden'. Tegelijkertijd wil windows update win7 nog bijwerken.
Windows update geeft bij KB2901983( .net framework 4.5.2) steeds de foutmelding dat de update niet verwerkt kan worden omdat er al een andere update loopt. Ook na herhaaldelijk herstarten.
Een ander issue is dat mij wifi kaartje (Intel Dual Band Wireless-AC 7260 voor laptop) niet meer wordt herkent en elke poging om de drivers handmatig te installeren eindigt in een 'failure'. Ook het oorspronkelijke intel netwerk kaartje wordt niet meer herkent.
komt dit doordat windows 10 de boel (nu al) blokkeerd? of heb ik een ander probleem?
Wifi werkt weer:
drivers de-instaleren (mn bluetooth deel niet vergeten)
windows update uit laten razen
drivers nieuw installeren
gaat om een asus k53s met samsung 830 120gb ssd
[ Voor 8% gewijzigd door Nukar op 30-07-2015 21:07 ]
"Today is the worst day since yesterday"
hahaha omg wat voel ik me dom

Ook hier de foutcode 0xC004C003 na een clean install, maar dan na een upgrade vanaf 8.1.yinx84 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:46:
Gisteren eerst een upgrade gedaan vanaf Windows 7. Ging prima. Daarna een clean install gedaan maar zie net dat Windows niet geactiveerd is. Het Activation venster loopt vast als ik ergens op clickError code is 0xC004C003... ziet er niet goed uit.
Erg raar, maar het zal wel.
^ Post is hierboven!
Heb je gewacht met de clean install, totdat Windows 10 geactiveerd was na de upgrade?Plark schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:42:
[...]
Ook hier de foutcode 0xC004C003 na een clean install, maar dan na een upgrade vanaf 8.1.
...
Je kunt uit meerdere mogelijkheden kiezen binnen de tool, waaronder Windows 10 meteen installeren of een iso downloaden en branden. Ik heb allebei gedaan, want de iso heb je nodig voor en clean install.Xtr3me4me schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:38:
[...]
hahaha omg wat voel ik me dom![]()
![]()
Ik dacht dat die tool bedoelt was om een ISO te maken. Maar blijkbaar forceert hij inderdaad simpel gewoon de update. God..echt moet vaker beter lezen
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Ik upgrade wel. Benieuws of hij alles meeneemt.Louise525 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:45:
[...]
Je kunt uit meerdere mogelijkheden kiezen binnen de tool, waaronder Windows 10 meteen installeren of een iso downloaden en branden. Ik heb allebei gedaan, want de iso heb je nodig voor en clean install.
En precies hetzelfde heb ik ook.JvdHoudt schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:08:
Ik probeer nu een clean install te doen aan de hand van de via de tool gedownloade ISO nadat ik een upgrade gedaan had.
"Foutcode: 0xC004C003 De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd." Zou dit ook te maken hebben met dat de servers het druk hebben of is dit gewoon dikke pech?
Ik heb de code uit AIDA64 gehaald. De code uit het vbscript werkt helemaal niet. Dan krijg ik "De productcode werkt niet" bij het invoeren en kan ik niet eens proberen om te activeren.
W7 pro OEM -> W10 upgrade, geactiveerd [op HDD] -> W10 clean install [op SSD] = 0xC004C003
Mijn W10 heeft nu de standaard key, die eindigt op 3V66T, de key die ik uit mijn werkende W10 upgrade gehaald heb is anders, maar werkt ook niet, als ik die invoer krijg ik error 0XC004F050.
People as things, that’s where it starts.
barrymossel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:21:
[...]
Optie twee zorgt ervoor dat Windows 10 wordt geïnstalleerd en je al je programma's opnieuw moet installeren. Ook je instellingen zijn weg. Bestanden zoals foto's etc. zullen nog wel op je computer staan.
Daarbij moet je ook eerst kiezen wat in de upgrade moet worden meegenomen....Xtr3me4me schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:45:
[...]
Ik upgrade wel. Benieuws of hij alles meeneemt.
Ik heb al een tijdje W10 klaar staan, maar ik krijg nog steeds geen melding om hem te installeren. Is er een manier om die te forceren?
Alvast bedankt.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Thanks, ga ik vanavond even probereniCy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:26:
[...]
of je forceert het met deze tool https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Strunkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:49:
Hoi,
Ik heb al een tijdje W10 klaar staan, maar ik krijg nog steeds geen melding om hem te installeren. Is er een manier om die te forceren?
Alvast bedankt.
2250 WP Zuid PVoutput
Via de mediacrationtool.......TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:49:
Hoi,
Alvast bedankt.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Hoeveel schoner kan je installatie van Win 10 dan nog worden?
De oplossing bleek simpeler dan gedacht. In Windows 10 systeemherstel, dat je krijgt tijdens het installeren van Windows 10 net na de eerste reboot, moet je het een en ander doen.
1. Klik op Doorgaan met Ander OS.
2. Stel het OS met een leeg vierkant vakje (er van uitgaande dat je maar 1 OS had geïnstalleerd) in als standaard.
3. Ga naar probleem oplossen->geavanceerd->uefi bios (krijg je deze optie niet ga dan naar stap 5)
4. Ga naar stap 9.
5. Sluit de PC af.
6. Haal de stroom van de PC voor minimaal 1 minuut.
7. Start de PC op.
8. Druk regelmatig op "del" of "f2".
9. In de bios is er een mogelijkheid om naar de classic view te gaan, doe dit.
10. Zoek naar de optie "fast boot" en schakel deze uit.
11. scroll een stukje naar beneden onder "fast boot" en zet Other OS of Windows 8 op Windows 8 WHQL
13. In geval van een x86/32bits Windows 10 ga naar stap 16.
14. Zet CSM op Never (dit werkt alleen voor x64/64bits versie van Windows 10).
15. Ga naar stap 19.
16. Zet Boot mode op UEFI and legacy
17. Zet Storage op legacy only
18. Zet PCI devices op UEFI
19. Sla de gegevens op en sluit de bios af.
20. Als het goed is gaat Windows 10 nu verder met de installatie.
Een van de redenen waarom je dit probleem kunt krijgen is dat je probeert windows 10 op een gpt partitie te upgraden, dit is op deze manier wel mogelijk en laat u dus niks wijsmaken door verkopers dat dit niet mogelijk is. Dit alles gaat met behoudt van gegevens en al.
Edit: Windows 10 32 bit en 64 bit optie toegevoegd.
[ Voor 7% gewijzigd door pwacooijmans op 03-08-2015 03:50 ]
Ik kan deze fout nergens online terug vinden. Ik heb geen usb flashstation, alleen een normale HDD. Ik heb al een clean boot geprobeerd en heb geen antivirus en geprobeerd te updaten vanaf Windows Update alsmede de usb drive station methode. Geen verschil.
Op mijn andere laptop, een Asus N56VZ, met een Samsung 850 EVO SSD komt wel heel even in de installatie fase, maar dan reboot het vrij snel terug in Windows 7 met als foutmelding:
"0x80073B92 - 0x20009
De installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de PREPARE_ROLLBACK-bewerking"
Ook deze foutmelding kan ik praktisch niet terug vinden online.
Iemand suggesties?
Daarnaast dus 3 zelf bouw systemen waarvan ik de key gewoon in de kast heb liggen maar niet heb hoeven gebruiken, deze worden uit de EUFI gehaald tijdens de installatie.
Verder lijkt het erop dat de key's van windows 8.1 (surface pro) gewoon hergebruikt binnen windows 10.
Nu nog mn Dell XPS updaten ben benieuwd hoe dat verloopt.
Verwijderd
Heb nu nog wel een SM-buscontroller met geel uitroepteken: moet ik nog ff googelen wat dat nou is. Voor de rest verloopt alles vlekkeloos, eigenlijk!
Verwijderd
De update liet bij mij toch wel wat oude files en mappen staan dus ik heb een clean install gedaan via bootable dvd zodat ik ook de SSD kon formatteren: weet ik tenminste absoluut zeker dat niets is blijven staan.Louise525 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:56:
Heeft het zin om na een upgrade naar Windows 10 die is uitgevoerd op een clean install van Win 7, nog een clean install van Windows 10 uit te voeren? Alle bloatware is al verwijderd door de clean install van Win 7 en de oude Windows staat in een aparte map die te verwijderen is.
Hoeveel schoner kan je installatie van Win 10 dan nog worden?
Zoals strunkie aangaf.
volg het stappen plan op (reactie 2) Link Reactie
Advies neem een schone installatie dit geeft zo ver ik heb mee gemaakt de minste complicaties.
Ik heb een machine met Windows 8.1 en een machine met Windows 7. Beide zijn de engels talige versie van Windows. Bij beide heb ik error 80240020.
Als ik de MediaCreationTool gebruik om Windows te installeren krijg ik ook alleen de mogelijkheid om keuze 2 of 3 te kiezen, 1 kan niet omdat de tool probeert de Nederlandse versie te installeren. In eerste instantie is de MediaCreationTool engels, totdat de download voltooid is. Dan schakelt het over naar het Nederlands.
Ik heb ook geprobeerd om alles in Windows wat aangeeft dat ik in Nederland zit om te zetten naar de Verenigde Staten. Inclusief Home Location op de Location tab in het control panel item Region. Toch blijft de MediaCreationTool overschakelen naar Nederlands.
Vraagje: als ik de iso download met de engels talige versie van Windows 10, kan ik daarmee de upgrade uitvoeren? Of kan je daarmee alleen een clean install doen?
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
En nu niet meer.RobinHood schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:46:
[...]
En precies hetzelfde heb ik ook.
W7 pro OEM -> W10 upgrade, geactiveerd [op HDD] -> W10 clean install [op SSD] = 0xC004C003
Mijn W10 heeft nu de standaard key, die eindigt op 3V66T, de key die ik uit mijn werkende W10 upgrade gehaald heb is anders, maar werkt ook niet, als ik die invoer krijg ik error 0XC004F050.
Even terug gegaan naar de geupgrade W10 [staat nog op HDD], gekeken bij activeren, blijkt dat ie nog niet geactiveerd was

Ding laten activeren, weer naar W10 op de SSD laten booten en hoppa, geactiveerd.
Fijn, toch wel 1,5 uur wezen lezen en prutsen, terwijl het in 3 minuten op te lossen was

People as things, that’s where it starts.
Fix it al eens geprobeerd alsook de DL folder van softwaredistribution leeg gemaakt.. nog steeds niets
[ Voor 25% gewijzigd door wxppf op 30-07-2015 21:13 ]
Mijn Windows 7 is Nederlands, en ik heb ook die error, ik denk niet dat het direct de taal is. Sommige van de "something happened" errors hadden daar wel mee te maken. Ik vraag mij af wat er gebeurt als ik mijn PC gewoon verder zijn gang laat gaan. Zal Microsoft het fixen of zal het er voor mij zelfs na een jaar nog uitzien alsof ik nog niet aan de beurt ben voor de update?beany schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:07:
De error 80240020 heeft volgens mij te maken met de taal.
Dat is vreemd! ik heb een surface uit de VS en daar een NL talenpakket overheen geplaatst en toch bleven er in Windows 8.1 behoorlijk wat dingen Engels (vooral update gerelateerde dingen buiten de directe windows omgeving)beany schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:07:
De error 80240020 heeft volgens mij te maken met de taal.
Ik heb een machine met Windows 8.1 en een machine met Windows 7. Beide zijn de engels talige versie van Windows. Bij beide heb ik error 80240020.
Als ik de MediaCreationTool gebruik om Windows te installeren krijg ik ook alleen de mogelijkheid om keuze 2 of 3 te kiezen, 1 kan niet omdat de tool probeert de Nederlandse versie te installeren. In eerste instantie is de MediaCreationTool engels, totdat de download voltooid is. Dan schakelt het over naar het Nederlands.
Ik heb ook geprobeerd om alles in Windows wat aangeeft dat ik in Nederland zit om te zetten naar de Verenigde Staten. Inclusief Home Location op de Location tab in het control panel item Region. Toch blijft de MediaCreationTool overschakelen naar Nederlands.
Vraagje: als ik de iso download met de engels talige versie van Windows 10, kan ik daarmee de upgrade uitvoeren? Of kan je daarmee alleen een clean install doen?
Echter met de MCT tool direct in de url NL-NL te plaatsten en je krijgt direct de gehele nederlandse installatie. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Hiermee heb ik mn Amerikaanse Surface nu Compleet nederlands Het lijk me andersom dus eigenlijk ook te moeten kunnen.