Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
PsychoMantis_NL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:20:
Windows 8.1 weer fris geïnstalleerd en geactiveerd, nu poging twee :+

[afbeelding]
Succes ;)

Heb na poging 4 opgegeven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Hoe kan het dat ik mijn W10 niet hoef te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
Hier net eenn uurtje terug windows 7 pro geupdate via de microsoft tool. Heb gekozen voor upgrade en alle apps en settings behouden. Ging boodschappen doen en een uurtje later kwam ik terug en er stond "Hallo Raymond", even op doorgaan klikken en na 1 minuut was daar windows 10 pro zonder problemen. Ook was hij al geactiveerd zonder daar iets van gemerkt te hebben. Key gepakt via vbs script, en morgen maar ff clean install doen. Ben zeer tevreden over hoe makkelijk en snel alles geupgrade is zonder problemen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 23:51
Dag mensen,

Mijn kameraad heeft een succesvolle install gedaan van Windows 7 naar Windows 10, activatie was zo gepiept. Nu heeft hij vervolgens een clean install uitgevoerd vanuit Windows 10 zelf (zie pagina 1) "Aan de slag" en vervolgens komt de PC in een boot loop en daar ook niet meer uit.
Meer mensen met dit probleem? En weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 18:29

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Hehe ik probeer even een reset vanuit 10. Mocht het dan weer niet lukken dan verberg ik Windows.old gewoon... Heb ik ook een fresh install :+

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

maartend schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:26:
Hoe kan het dat ik mijn W10 niet hoef te activeren?
Gaat automatisch

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Even een vraag hier: ik heb een paar maanden geleden een nieuwe Acer laptop gekocht met Windows 8 er op. Nu ben ik geen fan van Windows 8 en heb ik daarna Linux geinstalleerd. Dit werkt verder prima, maar ben op zich wel nieuwsgierig naar Windows 10.

Zou het mogelijk zijn om Windows 10 gratis te activeren op deze laptop (omdat een legale Windows 8 er op heeft gedraaid) of had ik echt per se die upgrade tool moeten gebruiken? (wat niet meer kan, want geen Windows meer).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Barfman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:26:
Hier net eenn uurtje terug windows 7 pro geupdate via de microsoft tool. Heb gekozen voor upgrade en alle apps en settings behouden. Ging boodschappen doen en een uurtje later kwam ik terug en er stond "Hallo Raymond", even op doorgaan klikken en na 1 minuut was daar windows 10 pro zonder problemen. Ook was hij al geactiveerd zonder daar iets van gemerkt te hebben. Key gepakt via vbs script, en morgen maar ff clean install doen. Ben zeer tevreden over hoe makkelijk en snel alles geupgrade is zonder problemen.
Let op! Die key werkt niet! Als je morgen een clean install doet moet je geen key invullen maar gewoon het invulscherm skippen!
Na installatie is ie gewoon geactiveerd.
Als je die key gebruikt kan je helemaal niet meer activeren en kan je helemaal opnieuw beginnen dus ook windows 7 opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Lethalis schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:29:
Even een vraag hier: ik heb een paar maanden geleden een nieuwe Acer laptop gekocht met Windows 8 er op. Nu ben ik geen fan van Windows 8 en heb ik daarna Linux geinstalleerd. Dit werkt verder prima, maar ben op zich wel nieuwsgierig naar Windows 10.

Zou het mogelijk zijn om Windows 10 gratis te activeren op deze laptop (omdat een legale Windows 8 er op heeft gedraaid) of had ik echt per se die upgrade tool moeten gebruiken? (wat niet meer kan, want geen Windows meer).
Deze vraag is al tig keer beantwoord, niet alleen hier maar ook op bijna elke andere plek waar over Windows 10 wordt gepraat...

Je kan deze gratis upgrade naar Windows 10 alleen installeren vanuit een geïnstalleerde en geactiveerde Windows 7 of Windows 8. Dus je zult eerst Windows 8 moeten installeren en dan upgraden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20

Upgrade is vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:30:
[...]
Je kan deze gratis upgrade naar Windows 10 alleen installeren vanuit een geïnstalleerde en geactiveerde Windows 7 of Windows 8. Dus je zult eerst Windows 8 moeten installeren en dan upgraden.
Okee :)

Dan laat ik alles ff zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor

Heb je de windows 8 key helemaal niet meer.
Indien je windows 10 wilt zul je eerst een geactiveerde windows 8 erop moeten hebben om die vervolgens te upgraden.
Direct windows 10 erop zal niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
D2FValinor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:32:
[...]

Heb je de windows 8 key helemaal niet meer.
Er zit tegenwoordig ook geen sticker meer op. Beetje jammer.

Kortom, gaat je HD een keer dood en heb je nooit een image gemaakt (of je wil graag een clean install doen).. dan is het helaas pindakaas.

[ Voor 23% gewijzigd door Lethalis op 30-07-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Lethalis schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:32:
[...]

Er zit tegenwoordig ook geen sticker meer op. Beetje jammer.

Kortom, gaat je HD een keer dood en heb je nooit een image gemaakt.. dan is het helaas pindakaas.
Bij sommige laptops staat hij in de bios opgeslagen.
Harde schijf vervangen kan dan nog wel

[ Voor 5% gewijzigd door Valinor op 30-07-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
D2FValinor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:33:
[...]

Bij sommige laptops staat hij in de bios opgeslagen.
Kan ik dat nog ergens aan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Maar iedereen heeft het er over dat hij/zij problemen heeft met activatie. heb ik dan zo'n mazzel gehad. Geen foutmeldingen, alles in 1 keer door en enkel een map windows.old op de computer.

Heb ik dan nog iets aan een clean-install?
Ik heb de install gedaan als upgrade met alle apps/instellingen weg. En alles was ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Lethalis schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:34:
[...]

Ja, volgens mij nog met de volgende tool:
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servantes
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Hier een probleem:

Zowat aan 90% van het drivers & features gedeelte in de installatie krijg ik een BSOD met de foutmelding:
VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR

video drivers zijn voor zowel de intel hd 4600 als mijn nvidia gtx 765m up to date.

Bij heropstart naar windows 8.1 krijg ik dan de volgende foutcode bij de updates te zien:

WindowsUpdate_C1900101

Ik vroeg microsoft support wat ik moest doen en zij raadden me aan om mijn nvidia kaart te verwijdere. Nu, aangezien het om een laptop met twee graka's gaat, is dit moeilijk te doen. Dan heb ik maar de nvidia uitgeschakeld en drivers verwijderd maar het hielp niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:33
Lethalis schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:34:
[...]

Niet dat ik weet, maar als je windows 8 dan gaat installeren vult ie automatisch de productcode in. Kwestie van proberen dus. Of je zou het typenummer kunnen proberen te googlen. Op mijn Acer laptop staat ie iig wel in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wilde eigenlijk nog twee weken wachten voor de zekerheid, maar toch maar de upgrade gedaan. Was er zelf niet heel de tijd bij toen de laptop bezig was (de kelder moest opgeruimd worden) maar ik hoefde maar twee keer ofzo op volgende te klikken en wat apps uit te vinken.

Het is een verademing vergeleken met Windows 8, het startmenu is ongeveer hetzelfde idee met de tiles, maar nu niet meer schermvullend. Dit ziet er meteen al een stuk werkbaarder uit (eerste indruk nog :) ) en er zijn hier en daar wat dingetjes opgepimpt maar dat vind ik niet zo belangrijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-09 16:57
Heeft iemand al ervaring met het upgraden van een tablet met een verborgen WIM-partitie?
Ik heb twee Lamina 8 tablets met 16 GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Cool, het kan ook met Linux:

ls /sys/firmware/acpi/tables

Which gave me the MSDM table I was looking for.
I have found my license key! :D

To get it, you need to read the contents of the /sys/firmware/acpi/tables/MSDM file.

Here's an example:

riking@hp-laptop:~$ sudo xxd /sys/firmware/acpi/tables/MSDM
0000000: 4d53 444d 5500 0000 0313 4850 514f 454d MSDMU.....HPQOEM
0000010: 534c 4943 2d4d 5043 0100 0000 4850 2020 SLIC-MPC....HP
0000020: 0000 0400 0100 0000 0000 0000 0100 0000 ................
0000030: 0000 0000 1d00 0000 4639 XXXX XXXX XXXX ........F98**-**
0000040: XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX ***-*****-*****-
0000050: XXXX XXXX XX ****T

The *** are the contents of the license key, in ASCII text.

Zal het vanavond eens checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Wow, net klikte is nog eens op Windows activeren en toen is het gelukt! De vorige vijf keer gaf een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7MQceaA.png

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Bartske schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:36:
[...]

Niet dat ik weet, maar als je windows 8 dan gaat installeren vult ie automatisch de productcode in. Kwestie van proberen dus. Of je zou het typenummer kunnen proberen te googlen. Op mijn Acer laptop staat ie iig wel in de bios.
Klopt. Maar dan moet hij ook weten of hij home of pro had.
En als het niet werkt is het veel werk voor niets.
Ik zou eerst via google effe kijken of er software voor linux is waarmee je hem uit je bios kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49
Hebben meer mensen een probleem dat ze in het 'Choose your keyboard layout' menu geen muisaanwijzer hebben?

Zit op een Lenovo G50 laptop, zowel met alleen touchpad of met usb muis aangesloten geen aanwijzer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
jbhc schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:12:
[...]

Het is gewoon een standaard Atheros AR9285 hoor daar zijn er toch heel wat van geleverd maar inderdaad met de officiele drivers alleen kanaal 1-11 |:(
Dat dat een standaard kaartje is weet ik wel ;) , het gaat er alleen om dat er nog wel eens een (verkeerde) regio vast in geprogrammeerd zit wat de driver dan overneemt en dan krijg je dus dit soort geintjes. Een aangepaste driver kan deze negeren en de regio van het OS gebruiken ter referentie.
offtopic:
Onder Linux kun je dat oplossen door de CRDA/Regulatory Domain database zelf aan te passen en opnieuw aan te maken (genoeg howto's over te vinden), dan kun je zelf aangeven dat ie meer kanalen mag gebruiken. Al heb ik die database zelf aangepast omdat het 5GHz vermogen vast zat op 100 ipv het in NL toegestane 200mW. Maar met kanalen kun je dus ook aanpassingen maken, mocht er ten onrechte een beperking in zitten.

Onder Windows gaat het echter niet zo makkelijk :/

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-07-2015 15:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBItechnics
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 13:18
juist upgrade gedaan naar windows 10 op laptop(gt70 2PE)
en hier neemt hij mijn nvidea gtx880m als standaard in plaats van intel 4600.
heb naar alle drivers gekeken en die zien er goed uit en al een aantal reboots gedaan maar nog steeds hetzelfde "probleem"

weet er iemand soms een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellious
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:51
A4553 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:40:
Hebben meer mensen een probleem dat ze in het 'Choose your keyboard layout' menu geen muisaanwijzer hebben?

Zit op een Lenovo G50 laptop, zowel met alleen touchpad of met usb muis aangesloten geen aanwijzer... :/
Zit op precies dezelfde laptop. Hier werkt het naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Laatst online: 10:49
Rebellious schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:43:
[...]

Zit op precies dezelfde laptop. Hier werkt het naar behoren.
Verschil is dat ik hier een SSD in heb gehangen en daar Windows 7 had opgezet ;)

Gebruikte je overigens alleen touchpad of usb muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Jongens, ben ik hier de enige die last heeft van de zoekfunctie die niet werkt? Als ik in de startknop ga zoeken geeft ie geen resultaten weer.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Jirachi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:45:
Jongens, ben ik hier de enige die last heeft van de zoekfunctie die niet werkt? Als ik in de startknop ga zoeken geeft ie geen resultaten weer.
Hier werkt het wel prima.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jirachi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:45:
Zoals eerder gemeld moet je geduld hebben omdat de index opgebouwd moet worden. Anders moet je even naar configuratie scherm > indexeringsopties > geavanceerd en dan opnieuw samenstellen drukken.
Daarna gewoon wachten.. Bij mij deed ie het ook niet en intussen weer wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
mrjraider schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:47:
[...]

Zoals eerder gemeld moet je geduld hebben omdat de index opgebouwd moet worden. Anders moet je even naar configuratie scherm > indexeringsopties > geavanceerd en dan opnieuw samenstellen drukken.
Daarna gewoon wachten.. Bij mij deed ie het ook niet en intussen weer wel ;)
Aha bedankt. Gedaan en ik krijg de melding dat het lang kan duren voordat de indexering opgebouwd is. Nu dus gewoon wachten? Hoe lang kan dit duren?

[ Voor 12% gewijzigd door Montu op 30-07-2015 15:50 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellious
A4553 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:45:
[...]

Verschil is dat ik hier een SSD in heb gehangen en daar Windows 7 had opgezet ;)

Gebruikte je overigens alleen touchpad of usb muis?
Muis en touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hopaaa en w10 heeft mijn volledige laptop onklaar gemaakt heerlijk.

Het begon gisteravond toen werkte alles prima! Vanmiddag wou ik hem opstarten en de menu key search key werkten beiden niet en bitdefender 2016 was ook niet opgestart. Nu dacht ik even een reboot en dat moet gefixed zijn.

En ja hoor ik moest hem gaan herstellen. Die mislukte al dus dacht ik nou dan maar opnieuw installeren beide mislukte. Opstart reset gaf een srttrial.txt fout en dat werkt ook niet. Opnieuw installeren met een schone lei gaf ook een fout melding en vervolgens naar heropstarten gaf mn pc aan no operational system detected met andere woorden hij is volledig verwijderd.

Wat moet ik doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jirachi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:48:
[...]

Aha bedankt. Zou je uit kunnen leggen wat 'index opbouwen' betekent?
Het is de indexeercache/database van Windows waar wordt bijgehouden waar welke bestanden zijn zodat deze makkelijker opgezocht kunnen worden. Tenminste dat is wat ik begreep ervan :+ na de update is deze index of leeg of corrupt. en moet dus opnieuw opgebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
mrjraider schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:50:
[...]

Het is de indexeercache/database van Windows waar wordt bijgehouden waar welke bestanden zijn zodat deze makkelijker opgezocht kunnen worden. Tenminste dat is wat ik begreep ervan :+ na de update is deze index of leeg of corrupt. en moet dus opnieuw opgebouwd worden.
Dankje. Hoe lang kan dit duren? Uren of dagen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Shadow343 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:50:
Hopaaa en w10 heeft mijn volledige laptop onklaar gemaakt heerlijk.

Het begon gisteravond toen werkte alles prima! Vanmiddag wou ik hem opstarten en de menu key search key werkten beiden niet en bitdefender 2016 was ook niet opgestart. Nu dacht ik even een reboot en dat moet gefixed zijn.

En ja hoor ik moest hem gaan herstellen. Die mislukte al dus dacht ik nou dan maar opnieuw installeren beide mislukte. Opstart reset gaf een srttrial.txt fout en dat werkt ook niet. Opnieuw installeren met een schone lei gaf ook een fout melding en vervolgens naar heropstarten gaf mn pc aan no operational system detected met andere woorden hij is volledig verwijderd.

Wat moet ik doen??
Installatie media erin en opnieuw installeren? Heel heel misschien kan de recovery van je laptop helpen maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jirachi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Dankje. Hoe lang kan dit duren? Uren of dagen?
Denk enkele uren. Maar vanzelf functioneert het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
Yes, alles werkt, happy camper right here

Ben tegen 12:00 vanmiddag begonnen met downloaden en 3 uurtjes later was de installatie klaar, zonder problemen door gekomen, draait als een trein. Ben nu al helemaal fan van Edge, wat een heerlijke browser tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
FastFred schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:53:

Ben tegen 12:00 vanmiddag begonnen met downloaden en 3 uurtjes later was de installatie klaar, zonder problemen door gekomen, draait als een trein. Ben nu al helemaal fan van Edge, wat een heerlijke browser tot nu toe :)
Nice. Ik vind Edge er ook clean uitzien. Wat ik minder vind is het scrollen.. Als je stopt met scrollen, scrolt ie nog ff na, dat is bij chrome niet zo. Nu gaat scrollen wat trager.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:33
FastFred schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:53:

Ik zou edge ook graag een eerlijke kans geven maar ben zo gehecht aan dat ik met chrome op mn telefoon en alle computers gewoon dezelfde bladwijzers heb en makkelijk een tab van mn pc op mn telefoon kan openen dat ik er waarschijnlijk maar weinig mee ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellious
Jirachi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:55:
[...]

Nice. Ik vind Edge er ook clean uitzien. Wat ik minder vind is het scrollen.. Als je stopt met scrollen, scrolt ie nog ff na, dat is bij chrome niet zo. Nu gaat scrollen wat trager.
Hier scolled die niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Nee? Als je 'm een flinke scroll geeft, dan vloeit mn pagina op t einde nog geanimeerd verder. 't is geen bug, dus zou bij iedereen zo moeten zijn denk ik.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
Waar ik voornamelijk een hekel aan had bij veel dingen tegenwoordig, ZOVEEL WIT. Dat is zo kut aan m'n ogen en zo vermoeiend om naar te kijken voor mij. Edge heb ik dan ook op donker gezet (is bijna zwart nu), taakbalk en menu's op donker. Alle vensters heb ik grijze accenten gegeven (is allemaal in te stellen onder Instellingen vanuit het Start menu).

Dat kijkt zooooveeeel rustiger, heerlijk dat ik dat in kan stellen :D
Jirachi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Nee? Als je 'm een flinke scroll geeft, dan vloeit mn pagina op t einde nog geanimeerd verder. 't is geen bug, dus zou bij iedereen zo moeten zijn denk ik.
Lijkt ie hier ook heel iets te doen, maar is niet heel extreem en vind het al helemaal niet storend eigenlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 30-07-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:02

FCC

Hoiz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:00:
[...]

Omdat mijn W8.1 in het Engels is moet ik wel via een ISO installeren en dan krijg je die vraag naar een product key wel. Anders ben ik mijn apps/instellingen kwijt, en omdat ik niet weet wat hij precies gaat verwijderen wil ik dat liever niet.
Je kan die Engelse iso gewoon in je huidige Windiws 8.1 mounten en dan Setup.exe starten. Krijg je geen vraag om product keys ;)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 08:10
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/23mvakz.jpg

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

jaspervm schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:05:
[afbeelding]

Heb je een Dual Boot set-up ?

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
FCC-gast schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Je kan die Engelse iso gewoon in je huidige Windiws 8.1 mounten en dan Setup.exe starten. Krijg je geen vraag om product keys ;)
Ik krijg die vraag gewoon hoor. En alles staat op en-gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik had eerst ook zo' n een soort probleem alleen bij mij was het bij de FIRST_BOOT. Ik ging onderzoeken wat het probleem was, bij mij was het de drivers van me geluidskaart (Heb een Xonar DGX) had die eraf gegooid en na de installatie weer opgezet en deed prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
mrjraider schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:51:
[...]

Installatie media erin en opnieuw installeren? Heel heel misschien kan de recovery van je laptop helpen maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
Ja ga ik vanavond maar even proberen.. heb lichtelijk paniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 07:16
Update is prima verlopen, maar eigenlijk leek me dit wel een mooi moment om eens met een schone lei te beginnen: Windows.old neem nu 18 GB aan ruimte in en her en der staan ook nog wel wat restjes ander spul. Ook lijkt een reset me een mooie manier om van nogal wat voorgeinstalleerde troep van de fabrikant (lenovo + (al handmatig verwijderde) superfish malware) af te komen. Nu vraag ik me allen af wat ik nu precies met de partities van mijn SSD moet... Als ik het goed begrepen heb kan ik die tijdens de reset aanpassen. Nu heb ik op dit moment (fabrieksintellingen) een C-partitie van 196 GB met Windows e.d. erop en een D-partitie (25 GB)met wat voorgeinstalleerde (oude 8.1) drivers. Kan ik die nu tijdens de reset gewoon samenvoegen tot een C:\ ? Verder staat er nog een verborgen recovery-partitie van ongeveer 15 GB op van de fabrikant, waar je met hun speciale software en knop bij kunt. Kan/moet ik die ook verwijderen en bij C:\ voegen, of moet ik die juist laten staan? (hier staat nu alleen een factoryimage met 8.1 op, dus wat heb ik daar nog aan) Wat zijn trouwens de gevolgen als ik die eventueel zou verwijderen, lenovo doet daar nogal vaag over. Stel dat ik op wat voor manier dan ook windows sloop, kan ik dan gewoon op een andere computer een bootusb voor W10 maken die zelf de key uitleest en ook op wil starten? Om namelijk in bv. het bootmenu te komen heb je ook die knop nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
R.plas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:06:
[...]

Heb je een Dual Boot set-up ?
Waar kan je dat ook al weer vinden of je dat hebt / gelijk verwijderen?

Edit: nee ik heb geen dual boot

[ Voor 7% gewijzigd door jaspervm op 30-07-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Heb vanmiddag mijn laptop met dual boot Win 7 en Ubuntu 14.04 geupgraded naar Windows 10 met de windows tool. Dit is vlekkeloos verlopen, inclusief activatie. :*)

Had vooraf voor de zekerheid maar alvast een iso-DVD gemaakt, ook handig voor de clean install. :*)

Ik heb vrij recent de HDD vervangen door een SSD en daarop een clean install gedaan van Win 7. Daarna weinig tot niets geinstalleerd in Win 7 met het oog op de upgrade naar Windows 10. Heeft een clean install van Windows 10 dan nog zin? Zag wel dat de map windows.old 24 GB is. Zou je die map kunnen verwijderen zonder nadelige gevolgen of zeg ik nu iets heel doms? :$

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Louise525 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:10:
Heb vanmiddag mijn laptop met dual boot Win 7 en Ubuntu 14.04 geupgraded naar Windows 10 met de windows tool. Dit is vlekkeloos verlopen, inclusief activatie. :*)

Had vooraf voor de zekerheid maar alvast een iso-DVD gemaakt, ook handig voor de clean install. :*)

Ik heb vrij recent de HDD vervangen door een SSD en daarop een clean install gedaan van Win 7. Daarna weinig tot niets geinstalleerd in Win 7 met het oog op de upgrade naar Windows 10. Heeft een clean install van Windows 10 dan nog zin? Zag wel dat de map windows.old 24 GB is. Zou je die map kunnen verwijderen zonder nadelige gevolgen of zeg ik nu iets heel doms? :$
die map kan je verwijderen door schijfopruiming te doen en dan systeembestanden

het ennigste als je die verwijderd is dat je niet meer terug naar je vorig besturing
systeem kan

[ Voor 5% gewijzigd door Horza2011 op 30-07-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Gisteravond via de Media Creation Tool een upgrade naar Windows 10 geforceerd vanaf Windows 7 met behoud van programma's en instellingen. Ik moet toegeven, ik heb nog niet eerder zo'n soepele upgrade uitgevoerd. Downloaden ging redelijk vlot, daarna aangegeven wat ik wilde en zo'n half uur later had ik een volledig werkende Windows 10. Zelfs mijn dual monitor instellingen stonden nog exact zoals ik ze in Windows 7 had achtergelaten.

Over Windows 10 zelf ben ik tot nu toe uitermate tevreden. Ik vond Windows 8 echt een gedrocht, maar in 10 hebben ze wat mij betreft een hele mooie balans gevonden tussen 7 en 8.

Heb mijn regio even op US gezet om Cortana te proberen (want Halo). Leuk maar ik ben tot nu toe nog niet echt onder de indruk van haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb zojuist succesvol een volledige schone installatie uitgevoerd na de upgrade van windows 7 naar windows 10. Harde schijf leeg geformatteerd en handmatig via bootable usb een schone installatie uitgevoerd. Verliep niet zonder problemen, hij wilde eerst niet op mijn bestaande partitie installeren, blijkbaar vindt windows het niet leuk dat er meerdere partities al bestaan. Na de installatie was ie meteen al geactiveerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Horza2011 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:11:
[...]

die map kan je verwijderen door schijfopruiming te doen en dan systeembestanden

het ennigste als je die verwijderd is dat je niet meer terug naar je vorig besturing
systeem kan
Klopt inderdaad. Sterker nog: je kunt maar een maand terug naar Windows 7, daarna is Windows 10 definitief.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterW10
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-07-2015
Ik gebruik de update tool en krijg ook de melding" Windows 10 kan niet worden uitgevoerd op deze PC. De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt"

Ook ik heb een SSD van Samsung die met de Magican software is ingericht. (gekloond van de oorspronkelijke harde schijf.

Nu heb ik geprobeerd de fix toe te passen van JohnHeroHD en mijn hoofdpartitie geslonken met 500MB.
Vervolgens mijn eerste partitie van 100 MB met MiniTool Partition Wizard vergroot naar 600, maar dit lukt niet omdat deze in gebruik is door windows. Vervolgens start Partition Wizard opnieuw op om dan vervolgens tijdens opstart die partition te vergroten, maar dat lukt niet.

Het lijkt wel, of windows te snel opstart, voordat Mini Partition Wizard de kans krijgt om eerst de eerste partitie te vergroten.

Heeft iemand een suggestie wat hier mis gaat,. Het lijkt dus bij alle SSD Samsung gebruikers mis te gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:26
In de TS staat een link naar How to: Troubleshoot common Setup and Stop Errors during Windows 10 Installation. Daar staat deze error code ook in, met de bijbehorende oplossing. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:02

FCC

Hoiz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:07:
[...]

Ik krijg die vraag gewoon hoor. En alles staat op en-gb.
Maar start je de setup vanuit windows 8.1 of boot je vanaf een dvd/usb?

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidb2
  • Laatst online: 07-06 15:28
Heeft iemand al een oplossing voor het niet werken van het start menu, zoeken en Store probleem?

Ik heb 90 minuten gewacht tot ik door Microsoft werd terug gebeld en die zeiden zojuist dat de technische dienst mij zou terug bellen als zij weten hoe dit probleem bij Windows 10 kan worden opgelost.
Gezien er nu nog veel kinderziektes in zitten zijn er voorhand geen oplossingen.
Preview Technische Build oplossingen werken niet dat gaven zij ook al aan om NIET die oplossingen te gaan volgen.

Dus iemand anders die het misschien wel weet gezien Microsoft op dit moment het nog niet weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patieh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:53
Zo, gisteravond mijn laptop een upgrade gegeven van windows 8.1 naar 10. Bestanden en Settings gehoudenen. Alleen gisteravond zo'n 15x de activatie button moeten spammen. Verder nu net klaar met de upgrade van mijn desktop pc.

Deze eerst een clean install gegeven van windows 7 ultimate en deze geactiveerd. Daarna alle updates geinstaleerd en vervolgens de upgrade van windows 10 geforceerd, geen ISO gemaakt maar gewoon voor de optie "upgrade deze PC" gekozen (ook bij de laptop gedaan). Hier heb ik wel voor de optie gekozen om alle settings en documenten te verwijderen. Echt helemaal geen probleem, de complete upgrade was met 40 min ongeveer klaar. Alles werkt als een zonnetje zeer tevreden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
  • Laatst online: 21-12-2021
mmans schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:27:
[...]

Je krijgt dat een schone Windows 10.
Je had overigens helemaal gelijk! Bedankt! _/-\o_

Alleen bij herinstallatie is de gebruiker automatisch ingesteld (doordat ik in heb gelogd met Microsoft account) en dat is nu maar een gedeelte van mijn naam.. beetje jammer dat je dat niet zelf in kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

he wat ik nu weer heb.-......

Op PCtje nummer 5 moet ik bij de upgrade een key invullen anders loopt deze niet door.
Deze pc hangt als enige in een domein , dus wellicht dat de melding daar vandaan komt.

Dus ik heb de PC uit het domein gehaald en helaassss bij het starten van de upgrade moet ik verplicht een key invullen. en dan nog leuker , bij het invullen van mijn legitieme windows 7 pro key , krijg ik een error:

Dus opnieuw de tool gedownload , maar krijg precies het zelfde.
Dussss.... PC nummer 5 krijg ik problemen op xD

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 07:52
R.plas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:34:
he wat ik nu weer heb.-......

Op PCtje nummer 5 moet ik bij de upgrade een key invullen anders loopt deze niet door.
Deze pc hangt als enige in een domein , dus wellicht dat de melding daar vandaan komt.

Dus ik heb de PC uit het domein gehaald en helaassss bij het starten van de upgrade moet ik verplicht een key invullen. en dan nog leuker , bij het invullen van mijn legitieme windows 7 pro key , krijg ik een error:

Dus opnieuw de tool gedownload , maar krijg precies het zelfde.
Dussss.... PC nummer 5 krijg ik problemen op xD
Mijn laptop heb ik zonder key succesvol kunnen upgraden, en die hangt in een domein.

Iets heel anders:

Hallo allemaal,

Ik heb succesvol Windows 10 Pro op mijn Dell Latitude E5510, maar op mijn Acer TravelMate 7730 met 200 GB over op de C-partitie krijg ik dit: Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/lqdnoyn3dpailm0/IMG_20150730_164239.jpg?dl=1.Het betreft een dualboot confuguratie met Windows 7 Ultimate en Ubuntu (op een andere partitie).

Groetjes, WDHBGS

[ Voor 24% gewijzigd door WDHBGS op 30-07-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervm
FCC-gast schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:24:
[...]

Ik start de setup vanuit windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een klein probleempje, ik heb de upgrade tool gebruikt, na een reboot werkt mijn trackpad van mijn laptop niet meer optimaal:
- scrollen met 2 vingers werkt moeilijk
- klikken werkt niet goed (wel met de knoppen eronder)
- met twee vingers klikken en dan scrollen werkt niet (het gene wat je normaal krijgt als je op de scrol knop van een muis drukt)
ELAN pointing device is wel gewoon geïnstalleerd en werkend.
Ik heb een Asus N53-SV

Iemand ook ervaring hiermee, of is een apart topic hiervoor beter?

[ Voor 14% gewijzigd door miicker op 30-07-2015 16:42 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 07:25
Ik draai momenteel Windows 10 op mijn oude systeem als upgrade van Windows 8. Ik wil een nieuw systeem bouwen, maar heb even gewacht met installeren totdat ik de upgrade kon uitvoeren. Nu wil ik het nieuwe systeem gaan bouwen en installeren. Kan ik daar de licentie van mijn oude systeem (wat ik dus niet meer ga gebruiken) voor nemen? Ik vind op internet verschillende informatie over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
miicker schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:42:
Ik heb een klein probleempje, ik heb de upgrade tool gebruikt, na een reboot werkt mijn trackpad van mijn laptop niet meer optimaal:
- scrollen met 2 vingers werkt moeilijk
- klikken werkt niet goed (wel met de knoppen eronder)
- met twee vingers klikken en dan scrollen werkt niet (het gene wat je normaal krijgt als je op de scrol knop van een muis drukt)
ELAN pointing device is wel gewoon geïnstalleerd en werkend.
Ik heb een Asus N53-SV

Iemand ook ervaring hiermee, of is een apart topic hiervoor beter?
Waarschijnlijk moet je de drivers nog installeren van je trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
AgeOfPanic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:43:
Ik draai momenteel Windows 10 op mijn oude systeem als upgrade van Windows 8. Ik wil een nieuw systeem bouwen, maar heb even gewacht met installeren totdat ik de upgrade kon uitvoeren. Nu wil ik het nieuwe systeem gaan bouwen en installeren. Kan ik daar de licentie van mijn oude systeem (wat ik dus niet meer ga gebruiken) voor nemen? Ik vind op internet verschillende informatie over dit onderwerp.
Waarschijnlijk kan dat niet, of je moet een licentie voor meerdere pc's hebben.

Maar dan nog zal je eerst win8 op je nieuwe bak moeten zetten, activeren en dan updaten naar win10 lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:20:
Ik overweeg te upgraden naar Win10 van Win7pro. Let wel ik overweeg, ik 'voel nog geen behoefte' ;) i.e. ik zie nog geen noodzaak ervoor.

Ik heb wel een vraag: Hoe zit het met mn installatie van Bitdefender. Blijft die als virus/malware e.d. scanner actief? Of is daarvoor een update van Bitdefender nodig?

Werkt over het algemeen gesproken alle software nog? Denk aan mkvtoolnix, mpc-ht met madVR, maar ook oudere software van canon (MP-navigator) ?
Goed, bij gebrek aan feedback heb ik zelf onderzoek gedaan. Bitdefender zou moeten blijven werken. De boodschap van Bd is dat het na lijkt weg te zijn, maar bij de eerste 'forced' update wordt BD automagisch bijgewerkt tot de Win10 versie.

En het volgende: MPC-HT met madVR lijkt is veel gevallen niet te werken. Dat is voor mij een deal breaker. Ook andere oudere software lijkt soms niet goed te werken. Daarnaast zijn er nogal wat querks in het upgradeproces.

Daarom zet ik de updatemogelijkheid tot Win10 voorlopig uit (en unistall de betreffende win7 update KB3035583 voorlopig maar weer).

Als eea in het komende jaar meer in mijn voordeel verbeterd, zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
  • Laatst online: 21-12-2021
WDHBGS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:44:
[...]

Ja of je moet "andersom" scrollen dan dat je gewend bent. Ik heb dat ook bij sommige programma's heel erg vervelend. Is namelijk niet consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
WDHBGS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:35:
[...]

Mijn laptop heb ik zonder key succesvol kunnen upgraden, en die hangt in een domein.

Iets heel anders:

Hallo allemaal,

Ik heb succesvol Windows 10 Pro op mijn Dell Latitude E5510, maar op mijn Acer TravelMate 7730 met 200 GB over op de C-partitie krijg ik dit: [afbeelding].Het betreft een dualboot confuguratie met Windows 7 Ultimate en Ubuntu (op een andere partitie).

Groetjes, WDHBGS
Er staat: We kunnen niet bepalen of de PC voldoende ruimte heeft om Windows 10 verder te instaleren. Start Setup opnieuw. De laptop is lid van een domein en ik ben ingelogd als Administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hi all,

Wat ik me afvroeg, en ook niet zo snel kon vinden (heb wat topics doorgelezen). Als je een insider bent geweest kreeg je een gratis Windows 10 licentie. Ik heb een cleane installatie gedaan en me met mijn MS account ingelogd maar hij blijft zeggen dat er een key nodig is. Sla ik de plank volledig mis in mijn opvatting?

Dank jullie wel.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
iNickx schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:50:
Hi all,

Wat ik me afvroeg, en ook niet zo snel kon vinden (heb wat topics doorgelezen). Als je een insider bent geweest kreeg je een gratis Windows 10 licentie. Ik heb een cleane installatie gedaan en me met mijn MS account ingelogd maar hij blijft zeggen dat er een key nodig is. Sla ik de plank volledig mis in mijn opvatting?

Dank jullie wel.
Volgens mij is de Windows Insider-key geen echte geldige key voor een goede Windows 10-activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
D2FValinor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Let op! Die key werkt niet! Als je morgen een clean install doet moet je geen key invullen maar gewoon het invulscherm skippen!
Na installatie is ie gewoon geactiveerd.
Als je die key gebruikt kan je helemaal niet meer activeren en kan je helemaal opnieuw beginnen dus ook windows 7 opnieuw installeren.
Ik had het al begrepen, bedankt voor je tip!

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
WDHBGS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:51:
[...]

Volgens mij is de Windows Insider-key geen echte geldige key voor een goede Windows 10-activatie.
Ik dacht (met nadruk op dacht) dat je account voor een activatie zorgde in een nieuwe of tijdens een nieuwe installatie (mits je deze als beta insider had gebruikt).

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
WDHBGS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:44:
[...]

Voor de N53-SV staan alleen Win7 drivers op de Asus website.

Via deze link kun je kijken of de Smart Gesture SW (Asus specifiek voor ELan) voor Windows 10 op je laptop werkt :
http://support.asus.com/d...esture&os=&hashedid=n%2fa

Daar staat al bij dat Smart Gesture SW op minimaal V4.0.5 moet zijn voor Windows 10.

Als je vervolgens op Change Your model klikt en dan links op Notebook, onder Series zoekt naar 'Apps voor Win10' (i.p.v. van een model aan te klikken), krijg je rechts de Win10 SW van Asus te zien die je wellicht ook nog nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door hvgsel op 30-07-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik heb een HP laptop met daarop Windows 7. Ik wil deze voorzien van een schone Windows 10 installatie. Kan ik gewoon met de ISO aan de slag, of moet ik eerst upgraden en dan nog eens een nieuwe installatie doen?

EDIT: Whoops, stond in de TS :+ Dubbel werk dus :'(

[ Voor 11% gewijzigd door SanderH_ op 30-07-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
me installatie is gewoon uiteindelijk geactiveerd _/-\o_

Maar ik wil een pc over gaan zetten van win 7 ultimate naar win 10 Pro. Allebei zijn ze NL. Maar toch krijg ik bij het instaleren geen mogelijkheid om me programma's te laten staan en kan ik alleen me oude bestanden houden...

Wat nu?

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
SanderH_ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:58:
Ik heb een HP laptop met daarop Windows 7. Ik wil deze voorzien van een schone Windows 10 installatie. Kan ik gewoon met de ISO aan de slag, of moet ik eerst upgraden en dan nog eens een nieuwe installatie doen?

Je kunt een scriptje gebruiken van een Tweaker of Nirsoft ProduKey om achter je Win 10 key te komen, en dan kun je gewoon een clean install doen.

PS: Weet je een antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
SanderH_ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:58:

Eerst upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
SRich schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:00:
me installatie is gewoon uiteindelijk geactiveerd _/-\o_

Maar ik wil een pc over gaan zetten van win 7 ultimate naar win 10 Pro. Allebei zijn ze NL. Maar toch krijg ik bij het instaleren geen mogelijkheid om me programma's te laten staan en kan ik alleen me oude bestanden houden...

Wat nu?
Hmm, dit heb ik niet gehad. Probeer de setup onder een Administrator-account uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat de upgrade-tool om een productcode van Windows 7 vraagt? Bij mij doet hij het althans, waarbij hij mijn productcode tevens als ongeldig beschouwd. Vreemd, en de setup loopt hier dus vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:01:
Is het normaal dat de upgrade-tool om een productcode van Windows 7 vraagt? Bij mij doet hij het althans, waarbij hij mijn productcode tevens als ongeldig beschouwd. Vreemd, en de setup loopt hier dus vast :)
Dat had ik niet, heb je Windows wel geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WDHBGS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:02:
[...]

Dat had ik niet, heb je Windows wel geactiveerd?
Jazeker. De productcode kwam wel van MSDNAA als informatica-student, maar het lijkt me sterk als dat voor problemen zou zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Ik raad jullie allleen aan dit chatgesprek tussen mij en microsoft te lezen.. beantwoord veel vragen die jullie stellen:

spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Je kan dus windows 10 herinstallere op de zelfde PC of Laptop.
NIET op een ander systeem (zonder ervoor te betalen)

wil je dat wel? pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM

succes :)

[ Voor 43% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 17:11 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
FCC-gast schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:24:
[...]

Ik start vanuit 8.1. Moet ik booten dan? Ik ben alleen bang dat als ik eenmaal W10 heb, hij straks alsnog gaat zeiken over een niet-legitieme versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Kun je vanaf Windows 10 een clean install doen, waarbij de mogelijkheid is de schijven te formatteren en partities aan te maken of moet dat vanaf een restart?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb nou al in totaal iets van tien keer dezelfde bestanden moeten downloaden met dat tooltje, omdat ze corrupt zijn of voor andere pc's, als ze nou voortaan Bittorrent gebruiken, zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:43
Ik zie iedereen vermelden dat de $WINDOWS.~BT bestand tussen de 4Gb en 6Gb zou moeten zijn.

Die van mij is echter buiten proportioneel dan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OtioWno.png

----

Als iemand weet waarom dit zo is, laat het me weten :9.

Overigens zit ik nog steeds op 8.1, just for the record :+

[ Voor 18% gewijzigd door Sir_Lion op 30-07-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Luxicon schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:11:
Kun je vanaf Windows 10 een clean install doen, waarbij de mogelijkheid is de schijven te formatteren en partities aan te maken of moet dat vanaf een restart?
Dat kan met een bootable usb of dvdtje. Moet je wel eerst een windows 10 upgrade hebben uitgevoerd waarbij hij ook geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 19:41
pff ik heb via de mediacreation tool windows 10 gedownload...

deze vanuit windows opgestart... dan vraagt hij of hij moet zoeken voor updates ...

dan gaat hij lopen en zegt dat hij niet kan installeren omdat de partitie niet groot genoeg is .. terwijl ik ruim 47 GB vrij heb.. ik kan in de how to bij startpagina dit niet vinden maar het heeft iets te maken met de samsung SSD las ik..

Kan er ook overheen kijken .. beetje vroeg op gegaan vandaag en net thuis , kan iemand me wijzen wat het probleem is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Esumontere schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Hmm, dat is vreemd. Inaccessible Boot Device klinkt als brakke hardware (of beter gezegd een kapotte HDD/SSD) :/
Nou dat denk ik niet hoor. Hier een splinternieuwe laptop waarmee ik hetzelfde heb. Lekker is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:09:
Ik raad jullie allleen aan dit chatgesprek tussen mij en microsoft te lezen.. beantwoord veel vragen die jullie stellen:

spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Je kan dus windows 10 herinstallere op de zelfde PC of Laptop.
NIET op een ander systeem (zonder ervoor te betalen)

wil je dat wel? pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM

succes :)
Ik heb ergens anders een engelstalig chategesprek gevonden waaruit bleek dat als je eenmaal een keer je licentie om had gezet je deze ook naar een andere PC kon krijgen. Het lijkt nu dus zo te zijn dat ik binnen een jaar een nieuw moederbord moet kopen? Omdat zelfs Microsoft zichzelf tegen spreekt denk ik niet dat dit ooit duidelijk zal worden. Het zal er wel op neer komen dat je hem wel geactiveerd krijgt als je belt, wat als je moederbord kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
eew schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:20:
[...]

Ik heb ergens anders een engelstalig chategesprek gevonden waaruit bleek dat als je eenmaal een keer je licentie om had gezet je deze ook naar een andere PC kon krijgen. Het lijkt nu dus zo te zijn dat ik binnen een jaar een nieuw moederbord moet kopen? Omdat zelfs Microsoft zichzelf tegen spreekt denk ik niet dat dit ooit duidelijk zal worden. Het zal er wel op neer komen dat je hem wel geactiveerd krijgt als je belt, wat als je moederbord kapot gaat?
Ik zal wel de enige zijn die die licentie doorleest maar als het goed is staat daar iets in van dat je eens per 90 dagen mag heractiveren op een andere pc of hardware.
Klopt geen bal van, laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
verkeerde topic... mag weg

[ Voor 92% gewijzigd door ArcticWolf op 30-07-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

JohnHeroHD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:55:
[...]

Dit heb ik net gefixed.
Via standaard windows disk manager heb ik mijn hoofdpartitie geslonken met 500MB.
Vervolgens met MiniTool Partition Wizard Free 9 de nieuwe vrije 500MB aan mijn Data partitie (de eerste partitie op mijn SSD die 100MB was) toegevoegd. Je moet dan wel een keer restarten omdat hij die resize niet kan doen als je systeem up-and-running is, maar dat regelt die tool allemaal voor je.

Na dit gedaan te hebben kon ik wel upgraden en kreeg ik die fout niet meer!
Is er een minimum dat vrij moet zijn? Bij Disk Manager zie ik System reserved 91MB staan van de in totaal 350MB. Ik heb geen magician geïnstalleerd en heb een Samsung 840 (2 trouwens, maar waar de OS op staat is een van 250GB). Zou het daar aan kunnen liggen dat ik wacht totdat ik een ons weeg? Die shit staat allang op mijn HD, maar wacht altijd nog op de notificatie. In Windows Update bij update history zie ik meerdere malen failed staan.

Of heeft het een totaal geen verband met het ander?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de upgrade succesvol op mijn desktop systeem gedaan van een win 8.1 naar win 10.

Nu heb ik windows 10 via de mediatool op USB-stick geplaatst mijn product key uitgelezen ( op desktop ).

Ik probeerde deze dan op mijn Laptop waar win 8 ( geen upgrade melding of optie gekregen daar ) te plaatsen met hetzelfde microsoft account van mijn desktop maar ik krijg deze dus niet geactiveerd met dezelfde key...

is e geen oplossing voor of mogelijkheid te upgraden op die laptop ?

Of dien ik een nieuwe win 10 voor de laptop aan te schaffen ?
Pagina: 1 ... 24 ... 59 Laatste