Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjbuitenga
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-04 10:01
mrjraider schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Even aan uit? Volgens mij gaat ie erna gewoon weer verder. Ik zit al twee uur naar 83% te turen. Dus ik heb hier de powerknop gedrukt en nu wordt de vorige Windows versie hersteld :p
Nee, dit helpt niet. Heb dat inmiddels drie keer gedaan maar gaat niet verder dan een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

kjbuitenga schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:46:
Zijn er meerdere mensen met dit probleem?
Upgrade gedaan en alles gedaan wat het scherm mij vroeg.
De update ging prima tot het moment dat er op mijn scherm verscheen
''laten we beginnen".
Daarna alleen een zwart scherm en het witte pijltje.
Dit nu al een uur. Moet ik geduld hebben of is er iets fout gegaan?
Heb je een third party virusscanner draaien? Dit zorgde bij mij voor helse vertragingen.. Deze kon ik na een half uur eindelijk uitzetten in de services, waarna een hard reset (want niks reageerde fatsoenlijk) eindelijk Windows bruikbaar maakte..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
kjbuitenga schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Nee, dit helpt niet. Heb dat inmiddels drie keer gedaan maar gaat niet verder dan een zwart scherm.
Tja dan durf ik het niet te zeggen. Je zou zeggen, usb erin en opnieuw beginnen maar goed, ik doe dat nu ook al 5 keer en ik kom ook niet verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 19:46
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Oef. Dat zou betekenen dat wanneer ik een upgrade van hardware uitvoer, ik weer terug moet naar Windows 8.1? Dat zou toch erg jammer zijn :/
Niet noodzakelijk. Zolang het geen heel nieuw systeem is, zal je gewoon opnieuw kunnen activeren, worst case telefonisch. Microsoft ziet dat je gewoon een bestaand systeem geüpgraded hebt.
Bij een geheel nieuw systeem heb ik het me echter ook al afgevraagd. In principe mag ik mijn 8.1 licensie perfect overdragen naar een nieuw systeem (heb dat al gedaan in het verleden) en dan kan ik dus weer gratis upgraden naar Windows 10. Zoals ik het dan echter begrijp is dat dit eigenlijk een nieuwe Windows 10 licensie is omdat de huidige gratis Windows 10 licensies dus eigenlijk gekoppeld zijn aan je toestel. Als je dus je systeem na 29/7/2016 vervangt, ga je ook moeten betalen voor je upgrade van je 8.1 naar 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:27

jdh009

FP ProMod
Zit er aan te denken om vandaag of morgen de update uit te voeren maar wil hem op mijn SSD hebben ipv mijn HDD waar windows 8.1 op staat. Neem aan dat je tijdens het installeren gewoon kan kiezen waar je hem wilt installeren maar vroeg me af op je dan de optie nog kunt kiezen om de programma's/settings te behouden of moet je dan een clean install kiezen?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:31
Error 80240020 is een bekende en aldus op te lossen:
1. Browse to "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete the contents of the folder.
2. Press Windows key + X > Click Command Prompt (Admin) then type "wuauclt.exe /updatenow".
Hit Enter
3. Open Control Panel > Windows Update and Windows 10 should begin downloading..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Vraag aan de OC tweakers: Gisteren WIN10 update gedaan en alles lijkt goed te werken echter al mijn softwarematige OC tweaks (MSI software dus niet via Bios) werken niet meer. Sterker nog als ik mijn CPU temp wil opvragen via de software hangt de machine direct (muis beweegt maar verder kan je niets).

Meer mensen dit probleem en iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
jdh009 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:54:
Zit er aan te denken om vandaag of morgen de update uit te voeren maar wil hem op mijn SSD hebben ipv mijn HDD waar windows 8.1 op staat. Neem aan dat je tijdens het installeren gewoon kan kiezen waar je hem wilt installeren maar vroeg me af op je dan de optie nog kunt kiezen om de programma's/settings te behouden of moet je dan een clean install kiezen?
Volgens mij bij een upgrade blijft hij op dezelfde partitie staan. Voor de zekerheid zou ik hem op de SSD zeteen, heb je ook direct een fresh install.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

rikoos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:54:
Vraag aan de OC tweakers: Gisteren WIN10 update gedaan en alles lijkt goed te werken echter al mijn softwarematige OC tweaks (MSI software dus niet via Bios) werken niet meer. Sterker nog als ik mijn CPU temp wil opvragen via de software hangt de machine direct (muis beweegt maar verder kan je niets).

Ik vermoed dat de software waarmee je sensoren uit wil lezen niet goed met Win10 overweg kan.. Heb al een BSoD gehad i.v.m. driver issues (nog geen goede support voor alle hardware). Check of er een nieuwere versie beschikbaar is van de software, specifiek voor Win10. Anders ben ik bang dat het wachten geslagen is

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:27

jdh009

FP ProMod
Cyw00d schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Volgens mij bij een upgrade blijft hij op dezelfde partitie staan. Voor de zekerheid zou ik hem op de SSD zeteen, heb je ook direct een fresh install.
Klinkt idd als de beste optie, weet ik zeker dat er geen onnodige meuk meekomt. Bedankt!

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:54:
[...]

Error 80240020 is een bekende en aldus op te lossen:
1. Browse to "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete the contents of the folder.
2. Press Windows key + X > Click Command Prompt (Admin) then type "wuauclt.exe /updatenow".
Hit Enter
3. Open Control Panel > Windows Update and Windows 10 should begin downloading..
Is de oorzaak ook bekend? Ik ben eens in Windows update gaan kijken, en daar bleken 6 ongeinstaleerde updates te staan. Die heb ik geinstaleerd, maar nu zijn er weer 6 nieuwe. Waarvan sommige zelfs uit 2014 komen. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjbuitenga
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-04 10:01
mrjraider schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Tja dan durf ik het niet te zeggen. Je zou zeggen, usb erin en opnieuw beginnen maar goed, ik doe dat nu ook al 5 keer en ik kom ook niet verder..
Ben er al achter. CTRL ALT DEL ,afmelden en opnieuw aanmelden. Daarna ww invoeren en hij start door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Cyw00d schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Klopt, blijft op dezelfde partitie staan. Sowieso van HDD > SSD is aan te raden een fresh install te doen. Windows configureert zichzelf namelijk n.a.v. waarop het geïnstalleerd wordt (SSD > Auto defrag uit en TRIM aan bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
0xC19001101 - 0x4000D is de melding die ik krijg, eindelijk. Er gaat iets mis in de data migratie phase volgens de melding en Google maar een oplossing is er ook niet..

Lekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Bij mij ging het eerst ook traag. 11 minuten per procent! Toen kwam ik op de gedachte om Kaspersky uit te zetten en toen was het downloaden in een paar minuutjes voor elkaar... Aanrader!

Verder misschien een stomme vraag, maar doen die bestandjes $Windows~BT en $Windows~BS nog iets anders dan downloaden en installeren? Anders gezegd, kan ik ze van de harddisk halen als Windows 10 is geinstalleerd? Ze nemen veel ruimte in beslag en ik heb weinig ruimte over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidb2
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 15:28
Windows Startmenu icoon en Zoeken in Windows doen het ineens niet meer. Op Google alleen maar oplossingen te vinden voor de Technische Preview versies.. geen van alle geboden oplossingen werken.

Weet iemand anders nog oplossingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Dan kun je hem beter afbreken en opnieuw opstarten. Raar maar waar. De eerste twee keer ging bij mij ook supertraag en bij de derde keer was hij binnen een uurtje klaar.
Hij kharkt nu toch wel weer 1% per 2-4 minuten.
Dus laat hem lekker door gaan :)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Ik vermoed dat de software waarmee je sensoren uit wil lezen niet goed met Win10 overweg kan.. Heb al een BSoD gehad i.v.m. driver issues (nog geen goede support voor alle hardware). Check of er een nieuwere versie beschikbaar is van de software, specifiek voor Win10. Anders ben ik bang dat het wachten geslagen is
Thnx, ik ben er ook bang voor want echt niets werkt meer via de MSI software en ik had idd ook een BSOD nadat ik GTA V de eerste keer had opgestart. Driver probleem op videocard bleek dat te zijn, herinstallatie gedaan van de drivers en het werkte gelukkig weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
eew schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:57:
Is de oorzaak ook bekend. Ik ben eens in Windows update gaan kijken, en daar bleken 6 ongeinstaleerde updates te staan. Die heb ik geinstaleerd, maar nu zijn er weer 6 nieuwe. Waarvan sommige zelfs uit 2014 komen. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Ik had ook nog enkele updates staan die nog geinstalleerd moesten worden, dus ik denk het niet want hier ging alles in een keer goed. Ik heb het wel via het tooltje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:27
Ik heb nu dus schijfopruiming (disk cleanup) gedaan en daarmee 17,3GB terug gekregen :9

Maar ik heb nog steeds een verborgen map op de C:/ schijf staan genaamd: $Windows.~WS van 3,06 GB groot, kan ik die handmatig verwijderen of behoor ik deze map te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:00:
[...]

Ik had ook nog enkele updates staan die nog geinstalleerd moesten worden, dus ik denk het niet want hier ging alles in een keer goed. Ik heb het wel via het tooltje gedaan.
Wacht, ik heb maar 13,1 GB vrij op C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
R.plas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:00:
Hij kharkt nu toch wel weer 1% per 2-4 minuten. Dus laat hem lekker door gaan :)
Tja, dat mag. Ik vertelde alleen maar hoe het sneller kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Outlandos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:02:

Maar ik heb nog steeds een verborgen map op de C:/ schijf staan genaamd: $Windows.~WS van 3,06 GB groot, kan ik die handmatig verwijderen of behoor ik deze map te behouden?
Vroeg ik me net ook af...WIE !? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26

SuBBaSS

-has Ryzen

rikoos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:54:

Mosterd na de maaltijd allicht, maar dit is op voorhand te voorzien toch? Zou mij iig. logisch lijken dat je overclocks tijdelijk terugschroeft bij zo'n upgrade (je introduceert met de upgrade nogal wat extra potentiële problemen) om ze pas als je W10 betrouwbaar hebt draaien weer in te schakelen.

Je opties: weer downgraden, de boel tijdelijk terug naar standaardinstellingen en wachten op MSI totdat ze hun software compatible met W10 krijgen of (als alles nu verder wel ok draait): niets doen en wachten tot MSI met een update komt. :P
In de tussentijd wellicht alternatieve software gebruiken die wel onder W10 werkt om je temps/voltages te monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
eew schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:03:
Wacht, ik heb maar 13,1 GB vrij op C...
Ik weet niet hoeveel vrije ruimte vereist is, maar hier was meer dan 100 Gb vrij, voldoende dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:49

_Arthur

blub

Outlandos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:02:
Ik heb nu dus schijfopruiming (disk cleanup) gedaan en daarmee 17,3GB terug gekregen :9
Je weet dat je nu ook niet meer terug kan naar je vorige OS he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Twixie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Niet noodzakelijk. Zolang het geen heel nieuw systeem is, zal je gewoon opnieuw kunnen activeren, worst case telefonisch. Microsoft ziet dat je gewoon een bestaand systeem geüpgraded hebt.
Bij een geheel nieuw systeem heb ik het me echter ook al afgevraagd. In principe mag ik mijn 8.1 licensie perfect overdragen naar een nieuw systeem (heb dat al gedaan in het verleden) en dan kan ik dus weer gratis upgraden naar Windows 10. Zoals ik het dan echter begrijp is dat dit eigenlijk een nieuwe Windows 10 licensie is omdat de huidige gratis Windows 10 licensies dus eigenlijk gekoppeld zijn aan je toestel. Als je dus je systeem na 29/7/2016 vervangt, ga je ook moeten betalen voor je upgrade van je 8.1 naar 10.
Als dat zo is, is die "gratis" upgrade wellicht niet zo voordelig. En is dat de reden dat MS er zo onnodig vaag over is.

Vroeger kocht je bij uitkomen nieuwe windows een upgrade retail license ergens in de aanbieding. Dan had je voor de lifetime van het OS of in ieder geval tot de volgende iteratie een goedkope geldige licentie die je makkelijk kon overzetten op een andere pc / nieuw moederbord.

Nu krijg je gratis een upgrade naar W10 alleen kun je na een jaar, als je wilt overzetten, waarschijnlijk een hoger bedrag betalen voor een nieuwe license.

Maar wat als ik vandaag een W10 Pro retail in de winkel koop. Krijg ik dan wel een unieke key waarmee ik het OS kan migreren als ik een andere mobo koop. En aangezien W10 nu perpetual /SaaS is, blijf ik daar dan wel for life van profiteren :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Notify me when ready ... :O :O :O :O We wachten het rustig af.... :O :O :O

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
SuBBaSS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:04:
[...]

Mosterd na de maaltijd allicht, maar dit is op voorhand te voorzien toch? Zou mij iig. logisch lijken dat je overclocks tijdelijk terugschroeft bij zo'n upgrade (je introduceert met de upgrade nogal wat extra potentiële problemen) om ze pas als je W10 betrouwbaar hebt draaien weer in te schakelen.

Je opties: weer downgraden, de boel tijdelijk terug naar standaardinstellingen en wachten op MSI totdat ze hun software compatible met W10 krijgen of (als alles nu verder wel ok draait): niets doen en wachten tot MSI met een update komt. :P
In de tussentijd wellicht alternatieve software gebruiken die wel onder W10 werkt om je temps/voltages te monitoren?
Ik had hem niet op max staan (I5 4690k op 4,1m dus niets extreems). Het is gewoon een probleem van de MSI software lijkt het. Want heb nu een ander tooltje gedownload en die werkt wel om de temp op te vragen. Geen probleem hoor dus ik wacht gewoon een paar weken. Ik was alleen benieuwd of er meer mensen zijn die dit ervaren. De CPU is snel genoeg dus ik mis (VOORLOPIG) niets ;-) en anders ga ik maar via de BIOS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Help!!!! schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Als dat zo is, is die "gratis" upgrade wellicht niet zo voordelig. En is dat de reden dat MS er zo onnodig vaag over is.
Hoezo niet voordelig? Je hebt nog steeds beschikking over dat wat je hebt gekocht (een retail W7 / W8 licentie die je naar hartelust op nieuwe computers kunt installeren). Als cadeautje krijg je nu van Microsoft de mogelijkheid om gratis te upgraden naar W10. Als MS dat niet deed, zou je nu W10 moeten kopen om het te kunnen gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 30-07-2015 14:11 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 18:29

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Van Windows 8.1 geüpdate naar Windows 10, alles werkt. De boel geformatteerd, Windows 10 schoon geïnstalleerd zonder serienummers, en voilà:
Foutcode: 0xC004C003
De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd
-O-

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:37
ik draai win7 ultimate engels

De nieuwe windows map is rond de 6 Gig, dus dat lijkt goed, maar ik krijg geen melding dat ik kan updaten.
Dus maar het downloadtooltje gebruikt, keuze: deze pc upgraden en dus geen taalkeuze gekregen, na download kan ik alleen docs bewaren, en geen programma's omdat ik in een andere taal wil installeren 8)7

schone install is mogelijk natuurlijk, maar zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Tens op 30-07-2015 14:13 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Help!!!! schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:06:
Nu krijg je gratis een upgrade naar W10 alleen kun je na een jaar, als je wilt overzetten, waarschijnlijk een hoger bedrag betalen voor een nieuwe license.

Maar wat als ik vandaag een W10 Pro retail in de winkel koop. Krijg ik dan wel een unieke key waarmee ik het OS kan migreren als ik een andere mobo koop. En aangezien W10 nu perpetual /SaaS is, blijf ik daar dan wel for life van profiteren :P
Het zou me niks verbazen als ze uiteindelijk overstappen op een abonnement model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
PsychoMantis_NL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:11:
Van Windows 8.1 geüpdate naar Windows 10, alles werkt. De boel geformatteerd, Windows 10 schoon geïnstalleerd zonder serienummers, en voilà:

[...]

-O-
Als je het knopje "ga naar store" ziet (is niet altijd zichtbaar) dan moet je even daarop klikken en wachten. Uiteindelijk zegt ie dan dat de licentie goed is. Windows zal blijven zeuren, maar uiteindelijk springt ie dan naar geactiveerd. Zie ook [Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Tens schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:12:
ik draai win7 ultimate engels

De nieuwe windows map is rond de 6 Gig, dus dat lijkt goed, maar ik krijg geen melding dat ik kan updaten.
Dus maar het downloadtooltje gebruikt, keuze: deze pc upgraden en dus geen taalkeuze gekregen, na download kan ik alleen docs bewaren, en geen programma's omdat ik in een andere taal wil installeren 8)7

schone install is mogelijk natuurlijk, maar zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben?
Ik heb dit eerder voorbij zien komen ja. Als het goed is, is de beste optie in de bestaande taal te upgraden en naderhand een taalpakket te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
Ik zie iedereen vermelden dat de $WINDOWS.~BT bestand tussen de 4Gb en 6Gb zou moeten zijn.

Die van mij is echter buiten proportioneel dan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OtioWno.png

Of is dit echter ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Sir_Lion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:16:
Ik zie iedereen vermelden dat de $WINDOWS.~BT bestand tussen de 4Gb en 6Gb zou moeten zijn.

Die van mij is echter buiten proportioneel dan:
[afbeelding]

Of is dit echter ook prima?
De screenshot lijkt van Win10? Staat waarschijnlijk je oude installatie dan nog onder. Deze kun je middels drive clean-up wegmikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die staan bij mij gewoon onder Windows.old

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

SChief schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Als je het knopje "ga naar store" ziet (is niet altijd zichtbaar) dan moet je even daarop klikken en wachten. Uiteindelijk zegt ie dan dat de licentie goed is. Windows zal blijven zeuren, maar uiteindelijk springt ie dan naar geactiveerd. Zie ook [Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2
En waar zou ik moeten kunnen achterhalen dat mijn key wel legaal is dan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SVjtUJBm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:18:
[...]

De screenshot lijkt van Win10? Staat waarschijnlijk je oude installatie dan nog onder. Deze kun je middels drive clean-up wegmikken :)
Ik draai nog Win8.1. Ben momenteel nog op vakantie, dus ga ik nog niet upgraden. Dat doe ik pas als ik terug ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Iemand enig idee hoe de smile/frown smilie rechtsboven in internet explorer 11 te verwijderen is?
Irriteert mij echt mateloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
PsychoMantis_NL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:19:
[...]

En waar zou ik moeten kunnen achterhalen dat mijn key wel legaal is dan?

[afbeelding]
De mijne gaf links gelijk aan dat mijn licentie was herkend.. Heb daar ook een screenshot van maar ik ben nu aan het werk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Sir_Lion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:21:
[...]

Ik draai nog Win8.1. Ben momenteel nog op vakantie, dus ga ik nog niet upgraden. Dat doe ik pas als ik terug ben.
Dan zou ik zeggen, dat klopt niet nee.. Als je de ruimte hebt zou ik bij terugkomst eerst proberen te upgraden, en daarna met drive clean-up de residu te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
D2FValinor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:23:
Iemand enig idee hoe de smile/frown smilie rechtsboven in internet explorer 11 te verwijderen is?
Irriteert mij echt mateloos :P
Geen idee hoe, maar als je zoekt naar feedback verwijderen kom je er waarschijnlijk wel achter of en hoe dat werkt.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

SChief schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:30:
[...]

De mijne gaf links gelijk aan dat mijn licentie was herkend.. Heb daar ook een screenshot van maar ik ben nu aan het werk. :P
Haha daar was ik al bang voor :p Ik draai wel even een nieuwe 8.1 installatie, update die naar 10 (kijken of dat dan wel weer werkt :+) en dan voer ik vanuit Windows 10 wel weer een clean install uit i.p.v. via USB stickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:30:
[...]

Dan zou ik zeggen, dat klopt niet nee.. Als je de ruimte hebt zou ik bij terugkomst eerst proberen te upgraden, en daarna met drive clean-up de residu te verwijderen.
Ik wil uiteindelijk een clean-install doen en dan op mijn andere schijf (D:/ ipv C:/), gezien dat een caching SSD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
PsychoMantis_NL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:32:
[...]
Haha daar was ik al bang voor :p Ik draai wel even een nieuwe 8.1 installatie, update die naar 10 (kijken of dat dan wel weer werkt :+) en dan voer ik vanuit Windows 10 wel weer een clean install uit i.p.v. via USB stickje
Je zou ook even een half dagje kunnen wachten, dat is tot nu toe altijd de beste oplossing geweest. :p Bij mijn eerste install bleef ik gewoon op activeren rammen totdat ie geactiveerd was (upgrade vanaf 8.1 met alleen behoud van user data). Tweede installatie was precies zoals de jouwe maar is vanzelf gefixt (clean install ivm BSOD).

[ Voor 20% gewijzigd door S_Chief op 30-07-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Sir_Lion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:32:
[...]

Ik wil uiteindelijk een clean-install doen en dan op mijn andere schijf (D:/ ipv C:/), gezien dat een caching SSD is.
Voor een clean install van Windows 10 moet je eerst een keer geupdate hebben en Windows 10 geactiveerd hebben, pas hierna kan je je aan een clean install van Windows 10 wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jiJre/7fa9431805.png

Handig zoiets. Ik weet toch echt zeker dat ik de 64-bit versie heb gekozen. Het betreft een bootable USB. Via de USB booten lukt, maar bij de installatie moet ik weer terug naar Windows zelf. Dus ik probeer de setup te starten via Windows zelf en dan het mapje van mijn USB openen, krijg je zoiets. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

SChief schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:33:
[...]

Je zou ook even een half dagje kunnen wachten, dat is tot nu toe altijd de beste oplossing geweest. :p Bij mijn eerste install bleef ik gewoon op activeren rammen totdat ie geactiveerd was (upgrade vanaf 8.1 met alleen behoud van user data). Tweede installatie was precies zoals de jouwe maar is vanzelf gefixt (clean install ivm BSOD).
Tja zou ik ook kunnen doen, maar dan zit ik wel met het probleem dat ik dus nu een halve dag zonder software zit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Even een vraagje:

Ik heb mijn router op kanaal 13 ingesteld staan.

Om mijn laptop te kunnen laten verbinden heb ik een gehackte versie van de atheros driver moeten installeren. Is dit nog steeds mogenlijk bij W10 of gaat dit een uitdaging worden? Een ander kanaal dan 13 instellen is geen optie omdat het hier in de buurt een verschrikking is met het aantal wifi netwerken.

De Atheros kaart is trouwens het enige apparaat wat probleen geeft bij gebruikmaken van kanaal 13 (Zowel in de router als in mijn laptop) :X

[ Voor 16% gewijzigd door jbhc op 30-07-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Crahsystor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:31:
[...]

Geen idee hoe, maar als je zoekt naar feedback verwijderen kom je er waarschijnlijk wel achter of en hoe dat werkt.
Ja kan echt helemaal niks erover vinden.
Alleen iets over een oude office waar het via de registry te verwijderen was.
Ben nu door de registry aant spitten maar tot op heden geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:34:
[...]

Voor een clean install van Windows 10 moet je eerst een keer geupdate hebben en Windows 10 geactiveerd hebben, pas hierna kan je je aan een clean install van Windows 10 wagen.
Dat snap ik, maar met een clean install zou, als het goed is, ook die -overbodige- bestanden weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

jbhc schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:34:
Even een vraagje:

Om mijn laptop te kunnen laten verbinden heb ik een gehackte versie van de atheros driver moeten installeren. Is dit nog steeds mogenlijk bij W10 of gaat dit een uitdaging worden? Een ander kanaal dan 13 instellen is geen optie omdat het hier in de buurt een verschrikking is met het aantal wifi netwerken.

De Atheros kaart is trouwens het enige apparaat wat probleen geeft bij gebruikmaken van kanaal 13 (Zowel in de router als in mijn laptop) :X
Als er een Win10 versie van die gehackte driver beschikbaar is zal het werken. Of de huidige versie werkt, is maar 1 manier om achter te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dit is toch wel de meest ingewikkelde upgrade ooit. Nu een .iso gemaakt, deze wordt nu uitgepakt op een 16 gig usbtje in de hoop dat de installatie dan wel door gaat na 83% :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsychoMantis_NL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:34:
[...]

Tja zou ik ook kunnen doen, maar dan zit ik wel met het probleem dat ik dus nu een halve dag zonder software zit :')
Als dat een echt probleem is, was het niet echt slim om de upgrade te doen, natuurlijk... ;) Dat doe je alleen (en zeker op de dag van release) als je weet dat je de PC niet echt snel serieus nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:15:
[...]

Ik heb dit eerder voorbij zien komen ja. Als het goed is, is de beste optie in de bestaande taal te upgraden en naderhand een taalpakket te downloaden.
Dat is de bedoeling dus, gewoon weer Engelse Windows, maar dan is de optie 'alles meenemen naar nieuwe install' niet beschikbaar.
mss de melding niet goed gelezen, ik heb wel wat Nederlandstalige progs staan, dus dat zal het probleem
wel zijn.
de $WINDOWS.~BT map is nu leeg na het afbreken van de setup, dus maar overnieuw beginnen.

Windows blijft een leuk programma ;)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:34:
Ja, en dan hopen dat ie niet gaat zeuren dat je de cleane install niet uitvoert op dezelfde hardware. Nou ja, zo'n vaart zal het wel niet lopen want dan zou je nooit je schijf kunnen vervangen.

Kent iemand een lijstje van microsoft waarop precies staat welke hardware allemaal vervangen mag worden zonder dat je licentie in gevaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:41:
[...]

Als dat een echt probleem is, was het niet echt slim om de upgrade te doen, natuurlijk... ;) Dat doe je alleen (en zeker op de dag van release) als je weet dat je de PC niet echt snel serieus nodig hebt.
Hehe een probleem is het natuurlijk niet, maar ik ga nu geen hele lijst met software opnieuw installeren als ik de boel straks per ongeluk toch weer moet formatteren :p

Ik probeer even nogmaals 8.1 -> 10 en als dat dan nog niet werkt probeer ik het over een paar weken wel, als Microsoft de boel op orde heeft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Apart. Na de upgrade al verschillende problemen en niet de snelheid die het zou moeten hebben.

Toen een clean install gedaan en alles werkte naar behoren. Vanmorgen niets bijzonders gedaan en later laptop weer opnieuw gestart en toen werkte hij niet meer. Opstartbeheer en systeemherstel deden beiden niets, dus moest ik weer opnieuw installeren. Ik hoop niet dat dit terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suggestie voor OP: ik zou iets toevoegen aan deze zin:

Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten worden naar Windows 10 én geactiveerd moeten zijn.

En hierbij:

• Een clean instal is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.

...zou ik zetten dat voor een échte clean install waarbij je de doelschijf kunt kiezen én formatteren, je een bootable DVD of USB moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 11:08
Wow! deze topic groeit snel laatste keer dat ik meelas zat ik nog op pagina 11.
Maar goed eerst gisteren mijn verjaardag gevierd nu tijd zonder kater voor de upgrade..
Tenzij Windows 10 mij een kater gaat bezorgen.. ;)

Wat vaag weken kijk ik naar de Windows 10 upgrade logo en sinds vandaag is deze verdwenen.
In Windows 7 update staat vermeld dat Windows 10 upgrade is gereserveerd.
Alles nu dan maar zelf aan het voorbereiden om de upgrade in gang te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik weet dat er problemen zijn met het activeren van W10, maar houdt dat in dat hij bij de update tool in het kader dat je je product key moet invoeren aangeeft dat je een foutieve product key hebt ingevoerd? Moet ik gewoon zo vaak proberen totdat het werkt, of heeft dat geen zin?

Ik heb W8.1 destijds verkregen via een upgrade vanaf W7, heb mijn product key uitgelezen vanuit mijn registry via een programma dus ik kan mij niet voorstellen dat deze niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:00

Nogne

>.<

Esumontere schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Hmm, dat is vreemd. Inaccessible Boot Device klinkt als brakke hardware (of beter gezegd een kapotte HDD/SSD) :/
Dat zou inderdaad ook nog kunnen inderdaad. Ik verwacht het zelf niet want heb de ssd nu 2maanden en heb met W8.1 nooit problemen gehad. Het is echt pas gekomen na een full restore binnen Windows 10.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
jbhc schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:34:
Even een vraagje:

Laat me raden, is zeker zo'n kaartje dat vast zit op US/World Domain? Bagger is dat, kun je alleen 1-11 gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mrjraider schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:38:
Dit is toch wel de meest ingewikkelde upgrade ooit. Nu een .iso gemaakt, deze wordt nu uitgepakt op een 16 gig usbtje in de hoop dat de installatie dan wel door gaat na 83% :+
ISO mounten direct onder Windows 7/8.1, dubbelklik setup, klaar? Hoezo USB stick etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hoiz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:48:
Ik weet dat er problemen zijn met het activeren van W10, maar houdt dat in dat hij bij de update tool in het kader dat je je product key moet invoeren aangeeft dat je een foutieve product key hebt ingevoerd? Moet ik gewoon zo vaak proberen totdat het werkt, of heeft dat geen zin?
Ik hoefde helemaal geen key in te voeren, die neemt hij over van de Win 7/8/8.1 van waaruit je de update installeert. Daarna zorg je dat Win10 geactiveerd is, en daarna kun je desgewenst een cleane install doen. Dan krijg je wel een vraag over een product key, maar die kun je overslaan omdat hij al geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59
Nogne schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Dat zou inderdaad ook nog kunnen inderdaad. Ik verwacht het zelf niet want heb de ssd nu 2maanden en heb met W8.1 nooit problemen gehad. Het is echt pas gekomen na een full restore binnen Windows 10.
Had hier hetzelfde, ligt echt niet aan de ssd want die is prima.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:02

FCC

internaut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:
Zijn er ook personen waar alles voor 100 % succesvol is verlopen want als een W10 setup als bsod's en/of vage errors gaat laten zien lijkt me er toch méér aan de hand...
Check, op twee systemen de update gedaan van Win 8.1 pro naar Win 10 pro. Programma's en instellingen kwamen goed mee en voor zover ik nu weet draait alles. (Heb geen spannende dingen en standaard systemen ;))

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:52:
[...]

ISO mounten direct onder Windows 7/8.1, dubbelklik setup, klaar? Hoezo USB stick etc?
Het gaat om de laptop van mijn moeder, die weigert volledig dienst.
Heeft al 4x vast gestaan tijdens de upgrade, windows update download niets noppes nada, het tooltje werk daar ook niet vlekkeloos op.

Ik heb het tooltje op mijn Windows 10 laten lopen en de .iso gemaak. Ben helemaal klaar met dit gezeik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joko56
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01-2021
Problemen die ik tot nu toe tegenkom zijn de volgende:

Mijn midi controller Roland A500-PRO werkt niet, drivers niet compatible
Krijg bij de opstart een vervelende melding van EasyTune6 (gigabyte), geeft aan dat hij de driver niet kan opstarten. Deinstalleren van het programma gaat ook niet.

Heb de problemen bij de fabrikanten neer gelegd.
:( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
FCC-gast schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:53:
[...]

Check, op twee systemen de update gedaan van Win 8.1 pro naar Win 10 pro. Programma's en instellingen kwamen goed mee en voor zover ik nu weet draait alles. (Heb geen spannende dingen en standaard systemen ;))
Twee laptops: win7 en 8.1 geen problemen, één laptop en één desktop nu handmatige download gedaan.
Desktop moet overnieuw, de upgrade van de derde laptop loopt nu zonder problemen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Hmmmm telefonisch activeren geeft ook een foutmelding :') Ik ga definitief maar weer naar 8.1 -> 10 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

internaut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:
Zijn er ook personen waar alles voor 100 % succesvol is verlopen want als een W10 setup als bsod's en/of vage errors gaat laten zien lijkt me er toch méér aan de hand...
* Steef meld

Zowel een Acer Aspire met bijgeleverd 8.1 Home als mijn oude non-EUFI Phenom II X4 bak zijn probleemloos van een update en een activatie voorzien.

Op de laptop een clean install vanaf het ISO gedaan, re-activeerde prima.

Voor de jeux op de PC een refresh met "niets bewaren" uitgevoerd, ook dat gaat prima.

d:)b

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

joko56 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:56:
Problemen die ik tot nu toe tegenkom zijn de volgende:

Mijn midi controller Roland A500-PRO werkt niet, drivers niet compatible
Krijg bij de opstart een vervelende melding van EasyTune6 (gigabyte), geeft aan dat hij de driver niet kan opstarten. Deinstalleren van het programma gaat ook niet.

Heb de problemen bij de fabrikanten neer gelegd.
:( :( :( :( :( :(
Logisch.. Verwacht van minder doorsnee hardware(fabrikanten) nog weinig support voor Windows 10, dat kan ongetwijfeld nog wel even duren voor i.i.g. de Roland.

EasyTune 6 kan je eens kijken of hier al een nieuwe versie van bestaat welke compatible met Win10 is. Zo niet, wellicht een optie om deze via safe mode te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:52:
[...]

Ik hoefde helemaal geen key in te voeren, die neemt hij over van de Win 7/8/8.1 van waaruit je de update installeert. Daarna zorg je dat Win10 geactiveerd is, en daarna kun je desgewenst een cleane install doen. Dan krijg je wel een vraag over een product key, maar die kun je overslaan omdat hij al geactiveerd is.
Omdat mijn W8.1 in het Engels is moet ik wel via een ISO installeren en dan krijg je die vraag naar een product key wel. Anders ben ik mijn apps/instellingen kwijt, en omdat ik niet weet wat hij precies gaat verwijderen wil ik dat liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Kan er na de upgrade een clean install gedaan worden, zonder zorgen te hebben over de nog-niet-geactiveerde Windows 10 key? Deze heb ik genoteerd en kan ik invoeren tijdens de clean install, maar dan moet deze wel herkend worden natuurlijk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:52

Meneer iCy

swarma

Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:58:
[...]

Logisch.. Verwacht van minder doorsnee hardware(fabrikanten) nog weinig support voor Windows 10, dat kan ongetwijfeld nog wel even duren voor i.i.g. de Roland.

EasyTune 6 kan je eens kijken of hier al een nieuwe versie van bestaat welke compatible met Win10 is. Zo niet, wellicht een optie om deze via safe mode te verwijderen :)
Indien het USB is wellicht dat vmware een oplossing is? Uiteraard W7 of lager in je vmware als os gebruiken.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Hoiz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:00:
[...]

Omdat mijn W8.1 in het Engels is moet ik wel via een ISO installeren en dan krijg je die vraag naar een product key wel. Anders ben ik mijn apps/instellingen kwijt, en omdat ik niet weet wat hij precies gaat verwijderen wil ik dat liever niet.
8.1 op mijn PC was ook engels, ik kon gewoon via de update naar 10.

Ik heb daarvoor een schone windows 8.1 installatie uitgevoerd, direct na installatie bood hij aan gelijk maar door te upgraden naar windows 10. Die activeerde prima, gelijk een schone installatie er achteraan gedaan.

De omslachtigheid, maar het werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste vrienden,

Ben een beetje huiverachtig, wij zijn absolute leken qua instalatie of problemen aan laptop, wij kunnen in alles werken, maar dat is alles,

Nu hebben we een tijd terug ons laten reserveren voor windows 10 , staat ondertussen onderaan de balk is binnen gekomen om te dowloaden.... wij hebben een laptop DELL Vostro 3750 Window 7 professional, 'wie '
kan me zeggen wat, hoe ik het moet doen, of ik Windows 10 moet dowloaden ,ja of neen, of gewoon de stappen volgen van de reservering.

Alvast dank voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb net een windows 7 machine geupgrade naar 10. Maar na een kwartier ben ik ook alweer terug. Ik moet eerst maar eens zien of ik windows 10 drivers kan vinden voor mijn afzonderlijke mobo componenten.

Het geluid klinkt helemaal nergens naar, heel veel vervorming. Catalyst control center werkt niet voor mijn onboard graphics (HD4200) met als resultaat dat overscan niet in te stellen is en alles erg wazig is. Wanneer ik vervolgens de nieuwste catalyst drivers installeer, dan zijn de beeldscherm instelling niet eens zichtbaar. En activeren lukt idd. ook niet.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Luxicon schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:02:
Kan er na de upgrade een clean install gedaan worden, zonder zorgen te hebben over de nog-niet-geactiveerde Windows 10 key? Deze heb ik genoteerd en kan ik invoeren tijdens de clean install, maar dan moet deze wel herkend worden natuurlijk.
In principe wordt na de upgrade indien je een clean install doet de key overgenomen. En hoef je niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ben ook maar begonnen met de update. Of tenminste: poging tot. Ik had met mijn Surface Pro zo'n update gereserveerd, maar heb nog steeds de formele go niet gehad. Dus ik ben met het tooltje van Microsoft bezig, maar ook dat nog altijd zonder succes. Ik heb hem nu al 3-4x 'gedownload', maar ik krijg elke keer de melding "Er is iets gebeurd"....zowel bij de 'Update deze pc nu' als 'Zet update klaar voor andere pc' en daarbij zowel de ISO als de USB opties...
Ben nu via de hierboven genoemde 'mirror' (lees: torrent) de ISO aan het binnenhalen, hopelijk met meer succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Die key kan best generiek zijn, je moet eenmaal succesvol door de update procedure heen zijn gekomen voor je hardware id bekend is. Ik zou dus eerst zorgen voor een geactiveerde update voor je schone installaties uit gaat voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
mrjraider schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:03:
[...]

In principe wordt na de upgrade indien je een clean install doet de key overgenomen. En hoef je niets te doen.
Oke, dat zou top zijn. Ik ga een poging wagen. :)
ThaRabbit schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:04:
[...]

Die key kan best generiek zijn, je moet eenmaal succesvol door de update procedure heen zijn gekomen voor je hardware id bekend is. Ik zou dus eerst zorgen voor een geactiveerde update voor je schone installaties uit gaat voeren.
Dan wacht ik denk ik toch maar even.

[ Voor 41% gewijzigd door Luxicon op 30-07-2015 15:05 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
ThaRabbit schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:03:
[...]

8.1 op mijn PC was ook engels, ik kon gewoon via de update naar 10.

Ik heb daarvoor een schone windows 8.1 installatie uitgevoerd, direct na installatie bood hij aan gelijk maar door te upgraden naar windows 10. Die activeerde prima, gelijk een schone installatie er achteraan gedaan.

De omslachtigheid, maar het werkte prima.
Gelet op het feit dat ik echt absoluut geen zin heb alles te backuppen wil ik liever geen clean install doen. Het ironische is is dat als ik geen ISO gebruik maar direct upgrade, hij niet moeilijk doet. Of ja, op dat ik mijn apps/gegevens niet mag houden na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Luxicon schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:04:
[...]

[...]

Maar je kan vanuit de Windows 10 ook gewoon Resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dattack schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:34:
[afbeelding]

Handig zoiets. Ik weet toch echt zeker dat ik de 64-bit versie heb gekozen. Het betreft een bootable USB. Via de USB booten lukt, maar bij de installatie moet ik weer terug naar Windows zelf. Dus ik probeer de setup te starten via Windows zelf en dan het mapje van mijn USB openen, krijg je zoiets. Iemand een tip?
Ik had gister dezelfde foutmelding
Weet 100% zeker dat ik de 64 bit installatie gekozen heb, en er staat 64bit win7pro op de laptop

Heb maar opnieuw de installer voor usb stick gedwonload, dit keer voor beide versies gekozen. Moet het nog gaan installeren

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:52:
[...]

Ik heb begrepen dat als je installeert vanuit Windows zelf, dat je dan niet een clean install kan doen waarbij je de doelschijf kan kiezen en formatteren: dat werkt alleen als je via een bootable device werkt. Correct me if I am wrong! O, je had het nog over de update, niet over een clean install...
Luxicon schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:04:
[...]

[...]

Neeeeeee, en daarom gaf ik ook de suggestie om de OP aan te passen: een clean install na een update moet je pas doen NADAT de update geactiveerd is! Je moet vervolgens tijdens de clean install GEEN key invoeren maar die optie skippen: de clean install zal dan vanzelf geactiveerd worden. Maar dat werkt ALLEEN als de update geactiveerd is!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:03:
Beste vrienden,

Ben een beetje huiverachtig, wij zijn absolute leken qua instalatie of problemen aan laptop, wij kunnen in alles werken, maar dat is alles,

Nu hebben we een tijd terug ons laten reserveren voor windows 10 , staat ondertussen onderaan de balk is binnen gekomen om te dowloaden.... wij hebben een laptop DELL Vostro 3750 Window 7 professional, 'wie '
kan me zeggen wat, hoe ik het moet doen, of ik Windows 10 moet dowloaden ,ja of neen, of gewoon de stappen volgen van de reservering.

Alvast dank voor jullie hulp
Ik zou je aanraden om een weekje te wachten. Er zijn nu zoveel Tweakers en andere computeradepten en nieuwsgierigen wereldwijd bezig met de Windows 10 upgrade dat de servers van Microsoft het niet goed kunnen bijbenen, wat voor de nodige problemen zorgt hier en daar. Ook zal er over een week veel meer bekend zijn over mogelijke problemen die je tegen zou kunnen komen en wat de oplossingen daarvoor zijn.

Dus mijn advies is: sit back, relax, en upgrade over een week; laat de Tweakers het probeerwerk eerst maar doen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Ik zou je aanraden om een weekje te wachten. Er zijn nu zoveel Tweakers en andere computeradepten en nieuwsgierigen wereldwijd bezig met de Windows 10 upgrade dat de servers van Microsoft het niet goed kunnen bijbenen, wat voor de nodige problemen zorgt hier en daar. Ook zal er over een week veel meer bekend zijn over mogelijke problemen die je tegen zou kunnen komen en wat de oplossingen daarvoor zijn.

Dus mijn advies is: sit back, relax, en upgrade over een week; laat de Tweakers het probeerwerk eerst maar doen. :)
Ik ga je advies hier opvolgen. Mijn moeder wil graag upgraden maar er zijn nu te veel problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Nadat je hebt geupgrade en geactiveerd kan je een clean install doen.
Let wel op dat je tijdens de clean install niet een key invult.
De key die je hebt is hoogstwaarschijnlijk generiek dus gaat niet werken.
Mensen die upgraden van windows 8 of 7 krijgen geen losstaande key.
Dus geen key invullen en gewoon dat scherm skippen.
Nadat je klaar bent activeert windows vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:06:
[...]

Ik heb begrepen dat als je installeert vanuit Windows zelf, dat je dan niet een clean install kan doen waarbij je de doelschijf kan kiezen en formatteren: dat werkt alleen als je via een bootable device werkt. Correct me if I am wrong! O, je had het nog over de update, niet over een clean install...

[...]

Neeeeeee, en daarom gaf ik ook de suggestie om de OP aan te passen: een clean install na een update moet je pas doen NADAT de update geactiveerd is! Je moet vervolgens tijdens de clean install GEEN key invoeren maar die optie skippen: de clean install zal dan vanzelf geactiveerd worden. Maar dat werkt ALLEEN als de update geactiveerd is!
Dan wacht ik geduldig af tot de activatie rond is!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hoiz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:00:
Ik heb ook een Engelse versie. Belangrijk is dat je van te voren enige stappen uitvoert in control panel, bij region and language. Op tabje formats heb ik Dutch veranderd naar Engels US, op tabje location Netherlands verandert naar US, en op tabje administrative ook alles op Engels US. Engels UK mag ook natuurlijk, zolang alles maar hetzelfde is. Dan haal je via het tooltje je update binnen, even aangeven welke versie je wilt (home of pro), dat je een Engelse versie wilt en x86 of x64. Ook aangeven of je een iso of usb versie wilt. Ik had de iso, om later makkelijk te kunnen bewaren. Dan vanuit je 8.1 windows de setup.exe op die iso starten. Dan vraagt hij wel of je bestaande apps/instellingen wilt behouden. Na de update was bij mij alles precies hetzelfde als voorheen, er was niks weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ongelofelijk dat je eerst W7 moet installeren, upgraden, daarna een iso maken en dan een clean install.

Had hier een pc staan met Linix (voorheen W7) en wil nu 10 erbij zetten, kan dus alleen met deze grote omweg. Very annoying

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Raven schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Laat me raden, is zeker zo'n kaartje dat vast zit op US/World Domain? Bagger is dat, kun je alleen 1-11 gebruiken.
Het is gewoon een standaard Atheros AR9285 hoor daar zijn er toch heel wat van geleverd maar inderdaad met de officiele drivers alleen kanaal 1-11 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MrMarcie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:11:
Ongelofelijk dat je eerst W7 moet installeren, upgraden, daarna een iso maken en dan een clean install.

Had hier een pc staan met Linix (voorheen W7) en wil nu 10 erbij zetten, kan dus alleen met deze grote omweg. Very annoying
Het zou inderdaad handiger zijn geweest als je deze "free upgrade" ook zou kunnen activeren met een W7 of W8 activeringscode. Maar ja, het gros van de mensheid draait natuurlijk "gewoon" W7 of W8 op de computer dus is het eigenlijk nauwelijks een probleem dat het zo moet. Wij zijn natuurlijk de uitzonderingen die de regel bevestigen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:12:
[...]

Het zou inderdaad handiger zijn geweest als je deze "free upgrade" ook zou kunnen activeren met een W7 of W8 activeringscode. Maar ja, het gros van de mensheid draait natuurlijk "gewoon" W7 of W8 op de computer dus is het eigenlijk nauwelijks een probleem dat het zo moet. Wij zijn natuurlijk de uitzonderingen die de regel bevestigen. :D
Grhm.. ik kom hier dus ook net achter. Windows 10 clean geinstalleerd, dacht dat scheelt tijd.. Damn.. Nu W7 er weer op, upgraden en dan clean W10 erop 8)7 |:( |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Hier ook een vlekkeloze upgrade gedaan van W7 Pro af. Upgraden was een kwestie van het tooltje downloaden en het proces z'n gang laten gaan. Vooralsnog werkt alles out of the box; enkel de speciale knoppen op m'n muis (Logitech Performance MX) worden niet herkend. gedachten/ervaringen tot nu toe:

- Snappen van windows (Windowstoets + pijltje) werkt nu niet alleen links en rechts, maar vervolgens ook onder en boven. Ik kan nu dus 4 schermen makkelijk verdelen over m'n beeldscherm heen. :)
- Schalen werkt beter dan onder W7. Ik draai 4k als desktopresolutie met 150% schalen en dat ziet er erg goed uit.
- Sommige instellingen kan ik niet intuitief vinden: het weergeven van icons op m'n desktop en het aanpassen van de screensaver moest ik via de zoekfunctie opduikelen.
- De lijst met programma's in het startmenu vind ik niet echt handig; ik klik regelmatig op "File Explorer" ipv "All Apps" om de een of andere reden.

Vooralsnog een overwegens positieve ervaring, ik moet alleen nog redelijk wennen aan het werken binnen W10 (heb W8 volledig overgeslagen). :Y

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Windows 8.1 weer fris geïnstalleerd en geactiveerd, nu poging twee :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BDF9tOi.jpg

Pagina: 1 ... 23 ... 59 Laatste