Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
De ISO's die je daar download zijn Home en Pro in 1 volgens mij, afhankelijk van de code die je gebruikt. Ik melde dit trouwens niet als oplossing voor het Volume License probleem, voor dit laatste moet je echt op MSDN je ISO downloaden.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb mijn Windows 7 succesvol geupgrade naar Windows 10. Ik wou echter daarna ook een clean install doen, maar mijn PC wil niet opstarten vanuit de voorbereide USB stick, een probleem dat ik al langer heb (met Linux op USB bvb). Ik heb al in de BIOS gekeken en daar staat removable device als 1e bij de boot priority. Iemand een idee hoe ik vanuit USB kan opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hier een tablet (Dell Venue 8 Pro 3845 32GB) met Windows 8.1 Nu heb ik de ISO op een SD-Card staan. Probleem: de tablet heeft maar 4GB vrij van de 19,7GB (Schijfopruiming gedraaid, update bestanden weggegooid), verder wil ik eigenlijk niet gaan (straks is mijn Windows 8.1 corrupt en kan ik niet meer updaten). Hoe kan ik deze het beste updaten naar Windows 10? En heeft iemand al een 32GB (waarvan maar 19,7GB beschikbaar) geupdate?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
zikje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:33:
Ik heb mijn Windows 7 succesvol geupgrade naar Windows 10. Ik wou echter daarna ook een clean install doen, maar mijn PC wil niet opstarten vanuit de voorbereide USB stick, een probleem dat ik al langer heb (met Linux op USB bvb). Ik heb al in de BIOS gekeken en daar staat removable device als 1e bij de boot priority. Iemand een idee hoe ik vanuit USB kan opstarten?
Is er geen boot menu vanwaar je kan selecteren welk device opgestart moet worden?
Op mijn Acer laptop kan ik dit via de bios instellen en dan via F12 selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
qapla101 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:30:
Bij mij lukt het niet. Volgens update is er al 4x een poging gedaan te updaten, maar het mislukt steeds met als foutmelding code 80240020. (installatie op een SSD met WIN8.164)

Volgens verschillende bronnen moet ik dan de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download leegmaken en dan WUAUCLT.EXE /UPDATENOW uitvoeren. (als admin). Diverse keren gedaan. Geen sjoege.

Nu heb ik een ~BT en een ~WS staan, beide ruim gevuld met meer dan 5 GIG aan bestanden.

Ik heb de tool gebruikt om de ISO binnen te halen en die heb ik op een DVD gebrand (Win8.1PRO64).

Omdat ik het ongeluk altijd aantrek heb ben ik wat huiverig om de DVD af te spelen. Zometeen begeeft de PC het en kan ik alles opnieuw installeren. Iemand die tegen dezelfde problemen aanloopt? Zou de DVD moeten werken? HELP!
Probeer dit eens:

Localiseer de registersleutel: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
Deze zou aanwezig moeten zijn, maar indien niet dan maak je deze aan
Maak een nieuwe DWORD (32-bit) Value met de naam = "AllowOSUpgrade” (zonder de aanhalingstekens), en stel de Value in als = 0x00000001.

Stond ergens op het microsoft forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29
Hier zojuist een Dell E7450 geüpdate van windows 7 naar 10. Was binnen 25 min gepiept en geactiveerd.
Werkt merkbaar sneller. Voorlopig zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

qapla101 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:30:
Bij mij lukt het niet. Volgens update is er al 4x een poging gedaan te updaten, maar het mislukt steeds met als foutmelding code 80240020. (installatie op een SSD met WIN8.164)

Volgens verschillende bronnen moet ik dan de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download leegmaken en dan WUAUCLT.EXE /UPDATENOW uitvoeren. (als admin). Diverse keren gedaan. Geen sjoege.

Nu heb ik een ~BT en een ~WS staan, beide ruim gevuld met meer dan 5 GIG aan bestanden.

Ik heb de tool gebruikt om de ISO binnen te halen en die heb ik op een DVD gebrand (Win8.1PRO64).

Omdat ik het ongeluk altijd aantrek heb ben ik wat huiverig om de DVD af te spelen. Zometeen begeeft de PC het en kan ik alles opnieuw installeren. Iemand die tegen dezelfde problemen aanloopt? Zou de DVD moeten werken? HELP!
Je vermeldt niet of dat je het Windows Update venster open had staan bij het uitvoeren van WUAUCLT.EXE /UPDATENOW. Dat maakt namelijk uit. Sommige bronnen vermelden zelfs dat je eerst moet zoeken naar nieuwe updates, en terwijl deze zoekt je het commando uit moet voeren als admin. Bij mij was het voldoende om het Windows Update scherm open te hebben staan.

Draai zelf mijn account als user, dus het Windows Update scherm hoeft niet als admin open te staan.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:11

Termy

valt er nog wat te fragge?

Termy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:09:
Ik heb nu zowel m'n laptop als dekstop naar windows 10 geupgrade, maar waar dat op m'n laptop probleemloos ging zit ik op m'n desktop met een beetje vreemd probleem. De gfxdrivers zijn duidelijk niet geinstalleerd maar ook herkent hij het netwerk niet (unidentified network). Wanneer ik de ethernetkabel in m'n laptop steek is er niks aan de hand, dus daar ligt het niet aan.

Ik ging voor een update met behoud van apps (in 1e instantie ging hij zeuren over de taal maar ik zette de locatie en zo op EN US en toen kon het wel) en die zijn er ook allemaal nog, maar ik heb dus geen verbinding en tetheren aan m'n telefoon werkt ook niet (ook unidentified network).

Iemand enig idee wat hier mis is gegaan en hoe dit te fixen zonder gewoon een schone installatie te doen?

Edit
Overigens is het op m'n laptop ook niet helemaal pijnloos. Opstarten duurt nu eeuwen om 1 of andere reden. Na het stukje met het windows logo is het een halve minuut gewoon zwart waarna het backlight een beetje knippert oid en dan verschijnt het loginscherm. Zowel bij koude start als reboot. Er zit een SSD in de laptop en de voorgaande versie van windows (7) startte zeer rap. Nogal irritant :/
Iemand enig idee? Je zou bijna denken dat er gewoon drivers missen voor de ethernetkaart maar volgens de device manager is die gewoon geinstalleerd.

Het kutte is dus dat ik nu een pc heb op Win10 zonder activatie zodat ik ook niet schoon kan installeren aangezien het nog niet aan m'n MS account gekoppeld is.

Het feit dat opstarten jaren duurt op m'n laptop is ook knap irritant, maar deze kan ik als het goed is wel gewoon schoon installeren.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 10:52
Ik had ook problemen met activeren maar had ergens gelezen op een Engels forum dat je moet blijven proberen. Ook al is die bezig of het knopje is uitgegrijst gewoon blijven klikken.

Kan geluk zijn geweest maar meerdere mensen hadden succes geposteerd en bij mij pakte hij hem ook heel snel op.

Misschien dat iemand hier iets an heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
zikje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:33:
Probeer eens het volgende. Als je PC opstart op F8 drukken, dan kan het zijn dat je een device kan selecteren om te booten. Je kan ook in de bios kijken, eerst bij priority alles leeg zetten. Bij harddrive ook. Kijk daarna eerst bij harddrive en selecteer je USB daar. Vervolgens ga je naar priority en zet je daar ook je USB. Als het goed is als je nu je pc boot met de USB zal hij vragen om een toets te drukken om je USB te booten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
laugh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:42:
[...]

Probeer eens het volgende. Als je PC opstart op F8 drukken, dan kan het zijn dat je een device kan selecteren om te booten. Je kan ook in de bios kijken, eerst bij priority alles leeg zetten. Bij harddrive ook. Kijk daarna eerst bij harddrive en selecteer je USB daar. Vervolgens ga je naar priority en zet je daar ook je USB. Als het goed is als je nu je pc boot met de USB zal hij vragen om een toets te drukken om je USB te booten!
Ik zal dit vanavond eens proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
zikje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Ik zal dit vanavond eens proberen. Bedankt.
of F10 of F6, afhankelijk van je pc. F8 zorgt er meestal voor dat je de veilige modus kan selecteren van windows (al is dit een stuk moeilijker geworden vanaf win8)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik had trouwens gisterenavond gekke problemen met het installeren van mijn oude HP PSC 1410 AIO printer.

In eerste instantie na de upgrade werd hij niet herkend. Toen de installer maar eens gelanceerd, die gaf aan dat er oude drivers verwijderd moesten worden, maar tijdens het verwijderen van die drivers gaf hij een error. Vervolgens heb ik via Add/Remove Programs alle HP zut verwijderd en de installer weer gelanceerd, die zegt dan "klik op Installeer om te installeren" maar er staat alleen een knop "Afsluiten". 8)7 En toen viel het me op dat de HP PSC 1410 gewoon in de Devices & Printers stond. En werkte. Ondanks dat ik alle HP software had verwijderd.

Oké, dan maar zonder HP bloatware. Eigenlijk nog beter ook zo. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:54:
[...]

Nee, je hebt gewoon een eindeloze W7/8 retail licentie, precies zoals je die hebt gekocht. En van 29-7-2015 tot (waarschijnlijk) 29-7-2016 kan je een geactiveerde W7/8 gratis upgraden naar een W10 OEM licentie als je dat wil. Als die actie is afgelopen kan je nog steeds gebruik maken van wat je ooit hebt aangeschaft, namelijk die W7/8 retail licentie. En als je per se een W10 retail licentie wil dan moet je die gewoon aanschaffen.
Onjuist.
When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?

If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.

If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.
https://answers.microsoft...4d-433e-9444-c94ae57ecc7c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:59:
[...]

Hum.. Heb Grub draaien en geen enkel probleem gehad met de update.
Start update > reboot > Grub > Select Windows > update gaat verder > reboot > Grub > you get the picture..

Na enkele herstarts en de update voltooid te hebben is er niets aan Grub veranderd, noch heeft Windows problemen gemeld hieromtrent. Maybe I'm lucky :)
Met welke hardware en welke Ubuntu-versie heb je de upgrade uitgevoerd? Het lijkt me stug dat je geluk hebt gehad.... :/

Ik heb zelf een 4 jaar oude Dell XPS laptop met dual boot Win 7 en Ubuntu 14.04 op een SSD. Ik heb de upgrade gedownload maar durfde 'm nog niet te installeren. :|

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm, interessant. Maar hoe kan je dan die Windows 10 retail op een nieuwe computer installeren? Dat staat volgens mij nergens uitgelegd...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAGONBLADEX
  • Laatst online: 26-08 12:53
ik krijg het maar niet voor elkaar op windows 10 op me acer switch 10 te instaleren

krijg er is iets gebeurd

het valideren van de produckt code is mislukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
Verder loopt die Windows 10 wel goed. Enkele problemen met het updaten van apps in de Store, en geen geluid bij Battlefield 4 (wel al de rest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

"Is consumed into it" doet overigens ook lijken dat de oude niet meer geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Even een vraagje mijn moeder heeft een HP desktop van iemand overgenomen dit is de HP Compaq Elite 8300.
Er staat Windows 7 op deze machine geïnstalleerd of deze illegaal is weten we niet.
Deze computers worden volgens mij altijd in eerste instantie geleverd met een legale Windows versie.

Mijn vraag is kan ik nu veilig upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
rjn27 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:00:
Even een vraagje mijn moeder heeft een HP desktop van iemand overgenomen dit is de HP Compaq Elite 8300.
Er staat Windows 7 op deze machine geïnstalleerd of deze illegaal is weten we niet.
Deze computers worden volgens mij altijd in eerste instantie geleverd met een legale Windows versie.

Ja, natuurlijk kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:22:
[...]

bekend en eerder aangegeven in topics :) anti virus programma's worden niet meegenomen.

de meeste AV bedrijven hebben dit (net) optijd gefixed in hun updates.. ESET ging bij mij namelijk netjes mee met de laatste versie.
Kaspersky maar opnieuw geïnstalleerd om 1 uur 's nachts. :| Installatie liep redelijk goed, gek genoeg wat geklaag over een driver. Maar het lijkt wel te werken na nog een update vanuit het programma zelf, ik moet nog even controleren of Windows Defender nu goed vervangen is. Kaspersky geeft wel aan dat deze actief is en er geen problemen zijn.

Mijn test upgrades van Windows 7/8.1 naar 10 waren schone installaties zonder wat dan ook. Toch liep dit upgrade proces via Windows Update wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r

Zou een Win7 sticker op moeten zitten ergens. Product key wijzigen, activeren, dan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik zie niet waarom. Het woordje 'too' impliceert imho dat je de oude 8.1 key gewoon blijft houden, naast een verse Win10 key. Het een vervangt het ander niet, maar komt erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:01:
[...]

Kaspersky maar opnieuw geïnstalleerd om 1 uur 's nachts. :| Installatie liep redelijk goed, gek genoeg wat geklaag over een driver. Maar het lijkt wel te werken na nog een update vanuit het programma zelf, ik moet nog even controleren of Windows Defender nu goed vervangen is. Kaspersky geeft wel aan dat deze actief is en er geen problemen zijn.

Mijn test upgrades van Windows 7/8.1 naar 10 waren schone installaties zonder wat dan ook. Toch liep dit upgrade proces via Windows Update wel anders.
Er wordt aangeraden te upgraden naar KIS 16, momenteel alleen beschikbaar in het Engels helaas.

http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=306692

https://usblog.kaspersky.com/windows-10-compatibility/

Te downloaden vanaf: https://usa.kaspersky.com/downloads/software-upgrades/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:32
Ik heb de upgrade gedaan op de Asus Vivotab Note 8 met 2 GB RAM en 64GB eMMC en ben wegens het crashen van de nieuwe OneNote tijdens het schrijven met de Wacom pen weer terug naar Windows 8.1.

Na Service Pack 1 maar weer een keer proberen :/

Update:

Ik kon toch niet wachten en heb een 'clean' install gedaan. Inmiddels werkt hij 2 dagen stabiel. :*)

[ Voor 19% gewijzigd door kdeboois op 05-08-2015 10:15 . Reden: Het werkt wel ! ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louise525 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Met welke hardware en welke Ubuntu-versie heb je de upgrade uitgevoerd? Het lijkt me stug dat je geluk hebt gehad.... :/

Ik heb zelf een 4 jaar oude Dell XPS laptop met dual boot Win 7 en Ubuntu 14.04 op een SSD. Ik heb de upgrade gedownload maar durfde 'm nog niet te installeren. :|
Wanneer je een upgrade doet heeft Windows geen enkele noodzaak om de bootloader aan te raken daar je al correct kon booten naar Windows. De tijd dat de configuratie van een boot loader in die loader was geconfigureerd licht ook al achter ons.

En met UEFI zou je nog verder kunnen gaan en zonder boot loader werken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:52
3CPO schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:59:
[...]

hier ook hetzelfde, welke key vul je dan tijdens clean install in , die generieke?
Niets. gewoon allemaal negeren. Windows activeert zichzelf later dan. Lukt dat niet, kun je handmatig activeren in de store!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014

Op HP systemen geleverd met een OS hoort een stikker op te zitten met de productcode.

Bij Control Panel - System staat, als het OS door HP is geleverd, HP als OEM. Als dat er staat, kun je er vrijwel zeker van zijn dat het een legaal OS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Gisteren met de Microsoft Tool Windows 10 proberen te installeren:
Alles ging goed, installeren met blauwe scherm, daarna reboot, Windows 10 logo, zwart scherm met witte letters helemaal ok, totdat:

Hij was op 32% (driver gedeelte) ongeveer toen de stroom uitviel -> laptop ging uit, daarna weer aan -> installatie afgebroken, Windows 7 werd terug gezet (is goed gegaan gelukkig)...

Wil ik daarna, op dezelfde manier, de update weer uitvoeren, maar kom nu niet verder dan het "blauwe scherm" Windows installeren, totdat hij op 37% is, en dan krijg ik deze pop-up:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/BPlbSz.png

Iemand, misschien, al een oplossing in deze?

Heb zelf het idee, dat er "resten" van de initiële (eerste) installatie zijn achter gebleven...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoppa
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-02 06:24
Ik heb net windows 10 gedownload en elk spel dat ik draai is erg laggy, heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Videos enzo werken gewoon normaal zonder lagg.

Windows zelf is gewoon snel en mijn pc behaald ook de requirements die nodig zijn om windows 10 te kunnen draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door shoppa op 30-07-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:32
bladekeeper schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:26:
[...]

Na de tweede keer is het bij mij toch gelukt :?
heb het al 5x geprobeerd.

Telkens Windows Update error 80246007 & 80240020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
3CPO schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:59:
[...]

hier ook hetzelfde, welke key vul je dan tijdens clean install in , die generieke?
Even een waarschuwing voor mensen.
Eerst een upgrade doen naar windows 10 en dan zorgen dat het geactiveerd is.
Daarna clean install en geen key invullen!
Als je die generieke key invult ben je de pineut. Je kan dan helemaal opnieuw beginnen.
Je moet dan helemaal opnieuw windows 7 of 8 installeren en activeren, daarna weer windows 10 upgraden en activeren, voordat je uiteindelijk weer clean install kan doen.
Gisteren hele avond eraan verspilt.... Had de generieke,ingevuld. Daarna nog geprobeerd weer clean install te doen zonder key maar dat werkte daarna dus helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

shoppa schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:12:
Ik heb net windows 10 gedownload en elk spel dat ik draai is erg laggy, heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Videos enzo werken gewoon normaal zonder lagg.

Windows zelf is gewoon snel en mijn pc behaald ook de requirements die nodig zijn om windows 10 te kunnen draaien.
Ik zit aan je videocard drivers te denken, en een simpele restart nadat je het systeem hebt geupgrade schijnt ook te helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door JoeZuCK op 30-07-2015 12:35 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik had mijn kopie gereserveerd begin deze week. Maar toen ik gisteravond m'n laptop aanzette was het icoontje in de taakbalk weer verdwenen. Heb met dat batchbestandje alle drie opties uitgevoerd zonder succes.

Ben nu op m'n werk en heb die Media Creation Tool van Microsoft maar geprobeerd, is nu aan het downloaden en heb nu een $Windows.~BT en een $Windows.~WS mapje in de root van C:\ staan.

Collega van me is op zijn laptopje ook over gestapt, maar bij hem is het nog niet vooruit te branden, veel trager dan met Windows 8.1. Ook had ie problemen met vastlopers van explorer.exe en het niet willen openen van menu Start. Hij had wel, net als ik, StartIsBack geinstalleerd, die heb ik er bij mij maar even afgehaald voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoppa
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-02 06:24
InF.Inc schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:22:
[...]

Ik zit aan je videocard drivers te denken,
Hmm zit ik idd nu ook naar te kijken, ik krijg deze error wanneer ik geforce experience will updaten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lzIK03L.png

Ik download nu maar de drivers van de site hopelijk werkt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geupgrade vanaf 8.1 prof. Mijn key komt van het IEEE Dreamspark programma, het is geen VLK maar ik heb zo ook geen idee welke type key het is.

Met windows 8 werkt de key alleen op deze ISO, wat wel weer een VL ISO is:
en_windows_8_1_pro_vl_x64_dvd_2971948.iso

Ik heb tijdens het upgrade gekozen dat hij mijn bestanden enzo intact moest laten maar het upgrade process maakt een zooitje van je hele hardeschijf dus wil ik nu alles schoon vegen en een clean install doen.

Heb de scripts in deze thread gebruikt om mijn key te vinden, beide scripts geven een andere key maar beide keys werken niet.
nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren

Iemand een idee hoe ik vanaf een ISO een clean install kan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hmm, uitdaging...

Ik krijg bij de upgrade de error MULTIPROCESSOR_CONFIGURATION_NOT_SUPPORTED bluescreen bij opstarten, en kom niet verder. Opnieuw opstarten eindigt weer in dezelfde bluescreen.

Na 3x opnieuw opstarten is hij teruggegaan naar de vorige versie van windows.

0xC1900101 en 0x30017
De installatie is mislukt in de fase FIRST_BOOT met een fout tijdens de BOOT-bewerking

Systeem:
Hardware: Core 2 Quad CPU Q8300 2,5GHz
RAM 4GB
32bit

Origineel OS: Windows 7 Professional 32bit met alle updates en patches

Upgrade methode:
Niets behouden.
(vanaf windows 7 kun je sowieso je apps niet behouden).

Huidige situatie, windows 7 weer hersteld en werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 10:08
heb al een beetje zitten zoeken, maar kan mijn probleem niet echt vinden of oplossen.

Ben van windows 7 ultimate naar windows 10 pro geupgrade. Upgrade proces is prima gegaan. Nu heeft windows echter een probleem met mijn nvidia geforce gtx 9800 videokaart.

Kan dus niets aan wijzen in windows, want dan krijg ik een blue screen of death met foutmelding video_tdr_failure (nvlddmkm.sys). laptop restart en zelfde euvel blijft. In windows 7 werkte de gtx 9800 prima. Kan ook niet in safe mode komen en heb wel een herstel media usb stick gemaakt, maar kan daar ook de boot file niet aanpassen. Op google gezocht, kwam ik uit op dat ik de boot file kon aanpassen met bcdedit. nou mooi niet dus, want die kan ik niet openen. geprobeerd in windows/system32 directory, resultaat versie is incompatible. Ben dus niet zo heel erg te spreken over windows 10, zoals jullie wel snappen. Weet nu niet hoe ik verder moet. Hebben jullie nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
Install antics:

Het begon met een, "Something has happened, something has happened". Hierop een nieuwe usb key aangemaakt (met juiste taal, upgrade met behoud van apps gaat enkel bij dezelfde taal) om opnieuw te kunnen installeren, installatie kon ditmaal wel starten maar gaf niet voldoende schijfruimte aan. Voldoende plaats gemaakt +30gig vrij, wederom fout omwille van niet genoeg ruimte op de system reserverd.
Volgende uitleg op reddit gevolgd:
https://www.reddit.com/r/...ystem_reserved_partition/

Installatie begon, alles kunnen kopieren, alleen bij restart vergeten dat de pc eerst van USB start dus wou hij opnieuw installeren van USB. PC heropgestart, "Something went wrong so we returned the system to the state before upgrade".

Upgrade opnieuw gestart, deze keer de USB stick eruit getrokken voor de PC zou herstarten. Installatie eindelijk gelukt en geactiveerd, deze ochtend de oude SSD gecloned naar een nieuwe en deze in de PC gezet. Windows lijkt nog altijd geactiveerd te zijn, dus in principe zou het mogelijk moeten zijn om hierover vers te installeren met behoud van key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Testinstallatie:
Windows 7 Ultimet 64, upgrade naar 10 met de Technical Preview, daarna clean install met de officiele 10 ISO.
Probleem: Settings scherm opent niet (meer).
Bekend probleem, hotfix
https://social.technet.mi...n?forum=win10itprogeneral

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ik krijg telkens een error 80070003 naar mijn hoofd geslingerd en heb al vanalles geprobeerd, maar het blijft :(

Deze error krijg ik tijdens Windows Update die Win10 (vanuit 8.1, SSD) wilt gaan installeren. Telkens downloadt hij de update (~2.6 GB), vervolgens "preparing installation" wat tot 5/6 komt, en dan krijg ik doodleuk weer die error te zien.

Heb dat tooltje van microsoft gerund, die telkens met dezelfde oplossingen komt (telkens fixt hij 3 dingen). Heb Datastore/ en Download/ telkens geleegd. Heb zelfs de stappen op How to: Troubleshoot common Setup and Stop Errors during Windows 10 Installation in desbetreffende entry gevolgd. Foutmelding blijft.

Toen maar eens dat Media Tooltje gedownload en uitgevoerd. Deze doet ongeveer hetzelfde: downloadt de update, gaat media maken en vervolgens de beruchte "Er ging iets mis". De tweede keer dat ik het uitvoerde kreeg ik zelfs een lege error zonder titel en tekst en alleen een OK knop te zien.

Iemand een idee? Anders ga ik contact met MS zelf opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In die Bt panther folder zit een errorlog bestand, daar kan je inkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
striner schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:45:
Iemand een idee? Anders ga ik contact met MS zelf opnemen.
TIs alweer een tijdje niet voorbijgekomen dus : Download iso van Microsoft . Mounten of in usb / dvd en dan vanuit je huidige windows de setup starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Ow bah, mijn antieke HD 4890 kan ik niet goed installen. Windows heeft een eigen driver die nieuwe is dan ik kan downloaden van de AMD site, maar hierdoor kan ik de CC niet goed installeren (en dus geen Overdrive gebruiken bijv.)

Toch maar eens kijken of ik 2de hands een andere kaart kan scoren.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbkr1964
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-04-2022
Hallo,
ik heb een HP G62 met een pny SSD van 480 gb. Nu draait windows 7 home premium 64 bit.
De mediacreationtool 64 doet bij mij helemaal niets, ook al een paar keer opnieuw opgehaald, antivirus uitgeschakeld,etc.
de 32 bits versie geeft een foutmelding dat de setup niet correct is uitgevoerd.
Ik heb het ISO gedownload met mijn android telefoon, echter als ik de setup vanuit windows 7 opstart gebeurd ook hier helemaal niets.Ook geprobeerd met antivirus gedeinstalleerd, geen verschil.
Het windows icoon rechtsonder staat op downloaden, echter gebeurd verder niets...
Wat kan ik nu nog doen?

Groet Peter Bakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:58:
[...]

Hmmm, interessant. Maar hoe kan je dan die Windows 10 retail op een nieuwe computer installeren? Dat staat volgens mij nergens uitgelegd...
Die link was al eerder gepost en zo is de cirkel weer rond: Het is niet duidelijk. :)

Probleem met deze link is de vraag wat is de "authority" van deze Andre da Costa.:? Kunnen we dit (wel) als een officieel statement van MS beschouwen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:03:
[...]

Tja...dat doen ze niet voor niets natuurlijk. Ze willen gewoon dat je activeert...normaal lukt dat ook gewoon, maar nu is het door de enorme drukte even niet mogelijk....zou het gewoon blijven proberen, het lukt dan vast vanzelf een keer.
Absoluut met je eens hoor! Echter zou een "iets" vriendelijkere melding prettig zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:32

Esumontere

Floep, banaan.

Waarom zou je eigenlijk een clean install willen doen, als je ook het volgende kunt doen:

- Upgrade W7 of W8 naar W10
- Ga naar Settings, Update&Security
- 'Reset this PC'
- 'Remove everything'

Dit is toch in essentie een clean install, zonder gezeik met productcodes e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
HaseMike schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:49:
[...]

TIs alweer een tijdje niet voorbijgekomen dus : Download iso van Microsoft . Mounten of in usb / dvd en dan vanuit je huidige windows de setup starten.
zoals ik zei heb ik dat Media Tooltje gedownload van die website (dat is hetzelfde programma dat ook de iso's maakt).
Maakt het dan echt een verschil of ik "upgrade PC now" of via een iso ga werken? Werkt het dan ook als ik de iso in Daemon Tools oid mount en vanuit daar in Windows zelf gewoon de update uitvoer?

Ik wil graag alle settings behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
I have been on the phone with Microsoft for 90 minutes or so [...] Then he told me that they were using generic keys themselves to activate Windows 10 for people.
http://www.tenforums.com/...004f034-9.html#post297781

Zullen er maar vanuit gaan dat het normaal is dat je bij het juiste upgrade path toch de generieke keys krijgt bij slmgr /dlv of de diverse scripts die op tweakers.net staan.

Update: https://answers.microsoft...af-4fda-940c-0c15ce516553

[ Voor 12% gewijzigd door rr7r op 30-07-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Esumontere schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:54:
Waarom zou je eigenlijk een clean install willen doen, als je ook het volgende kunt doen:

- 'Reset this PC'
- 'Remove everything'

Bijvoorbeeld als je van een legacy MBR installatie naar een UEFI GPT wil gaan.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Windows 8.1 geupgrade naar Windows 10 Home en vervolgens probeer ik via een gebrande DVD met ISO uit de Media Creation Tool een clean install te doen maar deze blijft hangen op 92% (bij voorbereiden installatie...). Heb een aantal uur laten staan maar komt geen procent verder.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:00:
Ik heb mijn Windows 8.1 geupgrade naar Windows 10 Home en vervolgens probeer ik via een gebrande DVD met ISO uit de Media Creation Tool een clean install te doen maar deze blijft hangen op 92% (bij voorbereiden installatie...). Heb een aantal uur laten staan maar komt geen procent verder.

Pc resetten in win 10 zelf ?

Is hier reeds meermaals de revu gepasseerd! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:00:

Gewoon binnen win10 zelf een clean install doen. Dus pc settings> recovery section en daar kiezen voor remove everything and reinstall windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

[...]

Ik heb kUbuntu 14.04 dacht ik geïnstalleerd staan, Grub 2.02 beta en geüpgrade vanaf Windows 8.1. Alles staat geïnstalleerd op mijn SSD met GPT ingericht. Ik had in alle enthousiasme de upgrade gestart, bij de eerste reboot ging het lichtje pas branden van het feit dat ik dual boot draai :+ Gelukkig verliep alles verder goed, afgezien van wat issues in Windows 10 zelf..

Hardware als volgt:
Product
Intel Core i5 3570K Boxed
Gigabyte GA-Z77X-UD5H (rev. 1.0)
Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5
WD Green WD30EZRX
Asus Xonar Essence STX II
Lian Li PC-B25S (Zwart)
Samsung Syncmaster 242MP
Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)
Logitech G400s Gaming Mouse
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Panasonic Viera TX-P42VT10E
Seasonic X-750 V2
Crucial MX100 512GB

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

[...]

Zelfde gedaan -> Asus N76VZ met Ubuntu 15.04
Gewoon de Windows option selecteren in GRUB loader. Installatie doet wat het moet doen.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:38
D2FValinor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:16:
[...]

Even een waarschuwing voor mensen.
Eerst een upgrade doen naar windows 10 en dan zorgen dat het geactiveerd is.
Daarna clean install en geen key invullen!
Als je die generieke key invult ben je de pineut. Je kan dan helemaal opnieuw beginnen.
Je moet dan helemaal opnieuw windows 7 of 8 installeren en activeren, daarna weer windows 10 upgraden en activeren, voordat je uiteindelijk weer clean install kan doen.
Gisteren hele avond eraan verspilt.... Had de generieke,ingevuld. Daarna nog geprobeerd weer clean install te doen zonder key maar dat werkte daarna dus helemaal niet meer.
Als je de generieke key invult gaat hij toch niet door? In ieder geval niet bij mij.

Zit nu met het volgende probleem. Heb eerst geupdate van een legitieme 8.1. naar Windows 10 , MS account gekoppeld. Windows was toen geactiveerd. Daarna is door bepaalde Asus software mijn hele systeem gecrasht.
Via de officiële iso Windows 10 weer geïnstalleerd maar activeren doet hij niet. Heb geen activatie knop, en via de store kan ik hem ook niet activeren. Heb bij activatie alleen staan: "Windows is niet legitiem" en moet een andere serial invoeren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Laatst online: 09-06 08:41
Ik heb dus een 'niet genuine'-versie van Windows 7, maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ik de legitieme code hiervoor niet kon vinden x jaar geleden. Als gevolg hiervan heb ik dus ook niet het icoontje rechtsonder met de gratis upgrade. Ik heb vanwege die W10 actie nog eens goed gezocht en hij is inmiddels boven water gekomen.

De logische oplossing is natuurlijk een reinstall van windows 7 te doen, en dan wachten op het upgrade icoontje van W10, maar ik heb hier eerlijk gezegd weinig zin in :+

De tool die microsoft gaf, voor mensen die geen upgradenotificatie kregen, accepteert helaas alleen W10 keys en m'n W7 key weigert 'ie dus. Iemand een ingenieus idee toevallig om dit op te lossen :D?

[ Voor 6% gewijzigd door MaartehhM op 30-07-2015 13:07 ]

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

MaartehhM schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:06:
Ik heb dus een 'niet genuine'-versie van Windows 7, maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ik de legitieme code hiervoor niet kon vinden x jaar geleden. Als gevolg hiervan heb ik dus ook niet het icoontje rechtsonder met de gratis upgrade. Ik heb vanwege die W10 actie nog eens goed gezocht en hij is inmiddels boven water gekomen.

De logische oplossing is natuurlijk een reinstall van windows 7 te doen, en dan wachten op het upgrade icoontje van W10, maar ik heb hier eerlijk gezegd weinig zin in :+

De tool die microsoft gaf, voor mensen die geen upgradenotificatie kregen, accepteert helaas alleen W10 keys en m'n W7 key weigert 'ie dus. Iemand een ingenieus idee toevallig om dit op te lossen :D?
Je kunt je huidige key van Windows 7 veranderen (zit in Control Panel\System and Security\System). Als je key geldig is, kun je je Windows 7 legitiem maken en daarna updaten naar windows 10.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Als je een reinstall doet van Win7, bedoel je dus d.m.v. de legitieme key in te voeren? Als de key weer boven water is kan je deze beter opnieuw activeren in je bestaande installatie, het is niet nodig Windows hiervoor opnieuw te installeren, tenzij je een VLK versie hebt draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 18:14

skate master

Autodesk Educator Expert

Click on the Start Button and type: CMD (into the 'Search programs and files' field in the Start Menu)
The Start Menu will show 'CMD.exe',
Right-click the CMD.exe file and select Run As Administrator.
In the CMD window, type: slmgr.vbs -ipk <type your product key here>
To activate windows after changing the key, type: slmgr.vbs -ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online

Misschien eerst Win7 even voorzien van de juiste key. Op de system pagina staat een knopje 'change product id'. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar hopelijk werkt dat.

[edit] never mind, je hebt al een andere oplossing zie ik.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 30-07-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

NeonovA schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:05:
[...]

Als je de generieke key invult gaat hij toch niet door? In ieder geval niet bij mij.

Zit nu met het volgende probleem. Heb eerst geupdate van een legitieme 8.1. naar Windows 10 , MS account gekoppeld. Windows was toen geactiveerd. Daarna is door bepaalde Asus software mijn hele systeem gecrasht.
Via de officiële iso Windows 10 weer geïnstalleerd maar activeren doet hij niet. Heb geen activatie knop, en via de store kan ik hem ook niet activeren. Heb bij activatie alleen staan: "Windows is niet legitiem" en moet een andere serial invoeren. :/
Bij het activeren van Windows 10 wordt er een nieuwe key toegekend, welke je met third party tools of in sommige UEFI kan uitlezen. Deze moet je gebruiken, niet de Windows 7/8.1 key ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:00

Nogne

>.<

Esumontere schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:54:

- 'Reset this PC'
- 'Remove everything'

Ik heb dit dus gedaan en mijn computer start nu niet meer op. Ik krijg nu elke keer bij het opstarten van Windows een BSOD met "Inaccessible Boot Device".

Ik heb zojuist een verse ISO gedownload en ga vanavond W10 opnieuw installeren en kijken of mijn code van W8 (die dus een upgrade heeft gehad) word gepakt voor de schone Windows 10 installatie.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 19:29
Sinds vandaag begonnen met de grote omzetbeurt op het werk. Alles loopt redelijk soepel, echter heb ik bij 1 pc het probleem dat de store niet start. Je ziet heel snel de store en daarna verdwijnt het weer zonder een melding. Misschien iemand dit probleem ook gehad? Anders maar wachten op een update, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Laatst online: 06:38
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Bij het activeren van Windows 10 wordt er een nieuwe key toegekend, welke je met third party tools of in sommige UEFI kan uitlezen. Deze moet je gebruiken, niet de Windows 7/8.1 key ;)
Klopt, de Windows 8 key heb ik ook niet gebruikt. Bij de installatie heb ik verder geen key ingevuld.
Omdat ik Windows 10 al eerder heb geactiveerd op mijn pc zou hij na opnieuw installeren automatisch weer geactiveerd worden. Dit doet hij echter niet, maar lijk hem ook niet meer handmatig te kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:32

Esumontere

Floep, banaan.

Nogne schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Ik heb dit dus gedaan en mijn computer start nu niet meer op. Ik krijg nu elke keer bij het opstarten van Windows een BSOD met "Inaccessible Boot Device".

Ik heb zojuist een verse ISO gedownload en ga vanavond W10 opnieuw installeren en kijken of mijn code van W8 (die dus een upgrade heeft gehad) word gepakt voor de schone Windows 10 installatie.
Hmm, dat is vreemd. Inaccessible Boot Device klinkt als brakke hardware (of beter gezegd een kapotte HDD/SSD) :/

[ Voor 3% gewijzigd door Esumontere op 30-07-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Laatst online: 09-06 08:41
Thanks guys! Het was inderdaad heel makkelijk de code te verwisselen. Scheelt me weer een vermoeiende extra install :)

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidb2
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-06 15:28
Gisteren een Windows 10 clean install gedaan op mijn PC alles werkte vlekkeloos.

Tot op een 15 minuten geleden mijn scherm op zwart ging en het net leek op een zwarte BSOD want ik zag alleen een paar keuzes die ik kon kiezen om de clocksnelheid van mijn CPU te herstellen of overclock profielen tekiezen ( geen screenshot van kunnen maken ) ALT +F1 , voor profiel 1 ALT+ F2 voor profiel 2 etc.
Zomaar ineens. Ik heb de default settings gekozen en vanaf dat moment doet het START en WINDOWS icoontje links onderaan het niet meer. Ik kan klikken wat ik wil maar ze reageren niet en het enige wat ik zie als ik op het Windows icoontje klik, is een blauw rondje maar verder niks. Ik heb zitten googlen maar niet echt en oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07 18:20
Beste tweakers,

Bij mij een succesvolle switch van windows 7 naar windows 10. Het enige waar ik niet uit kom is mijn eraan gekoppelde Med8er mediaspeler. Bij het benaderen van mijn gedeelde mappen vraagt hij om een user id en paswoord. en in w7 kon ik gewoon een account aanmaken en die gebruiken om alles te benaderen.
bij W10 gebruikt hij je email adres, Dat lukt dus niet. Ik weet dus niet welke ww en user id ik hier moet gebruiken. Misschien heeft iemand hier ervaring mee, of is dit hetzelfde als W8.1

De mappen heb ik gedeeld in windows verkenner en dat moet volgens mij genoeg zijn

mvg

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

Nexusonline_NL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:26:
Beste tweakers,

Bij mij een succesvolle switch van windows 7 naar windows 10. Het enige waar ik niet uit kom is mijn eraan gekoppelde Med8er mediaspeler. Bij het benaderen van mijn gedeelde mappen vraagt hij om een user id en paswoord. en in w7 kon ik gewoon een account aanmaken en die gebruiken om alles te benaderen.
bij W10 gebruikt hij je email adres, Dat lukt dus niet. Ik weet dus niet welke ww en user id ik hier moet gebruiken. Misschien heeft iemand hier ervaring mee, of is dit hetzelfde als W8.1

De mappen heb ik gedeeld in windows verkenner en dat moet volgens mij genoeg zijn

mvg

Stefan
even hier kijken of alle settings juist staan :
Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings

Wellicht staat hier iets by default niet aangevinkt

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb twee Dell Latitude laptops met officiele W7 pro versies die ik binnenkort ga upgraden. Ben benieuwd waar ik tegenaanloop en hoe vlot deze laptops nog zullen zijn (6530 en 5530 met i5 procs). Daarnaast heb ik nog een game PC en HTPC die allebei een illegale versie draaien. Nu dacht ik met w10 het schone pad op te gaan, wat me wel tijd lijkt zo :P

Wat kan ik dan het beste doen? W7 of W8 kopen en dan upgraden of gelijk een W10 licentie kopen? In beide gevallen waar kan ik het het beste kopen?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

NeonovA schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:20:
[...]

Klopt, de Windows 8 key heb ik ook niet gebruikt. Bij de installatie heb ik verder geen key ingevuld.
Omdat ik Windows 10 al eerder heb geactiveerd op mijn pc zou hij na opnieuw installeren automatisch weer geactiveerd worden. Dit doet hij echter niet, maar lijk hem ook niet meer handmatig te kunnen activeren.
En met de stappen van skate master?
skate master schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:12:
Click on the Start Button and type: CMD (into the 'Search programs and files' field in the Start Menu)
The Start Menu will show 'CMD.exe',
Right-click the CMD.exe file and select Run As Administrator.
In the CMD window, type: slmgr.vbs -ipk <type your product key here>
To activate windows after changing the key, type: slmgr.vbs -ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jongens ik weet het niet meer. Inmiddels heb ik voor een vierde keer de upgrade gestart met behoud van data en programma's en weer staat de installatie vast bij 83% en dan Instellingen Configureren 35%. Ik wordt hier nu toch echt wel stront moe van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
Spam schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:27:
Ik heb twee Dell Latitude laptops met officiele W7 pro versies die ik binnenkort ga upgraden. Ben benieuwd waar ik tegenaanloop en hoe vlot deze laptops nog zullen zijn (6530 en 5530 met i5 procs). Daarnaast heb ik nog een game PC en HTPC die allebei een illegale versie draaien. Nu dacht ik met w10 het schone pad op te gaan, wat me wel tijd lijkt zo :P

Wat kan ik dan het beste doen? W7 of W8 kopen en dan upgraden of gelijk een W10 licentie kopen? In beide gevallen waar kan ik het het beste kopen?
Gisteren zag ik in dit (of het ervaringen-) topic licenties van 20-30 euro voorbij komen die geüpgrade konden worden naar Windows 10. Even zoeken op eBay.

Ah, hier: [Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Hoe kan het dat ik en mijn vriendin uiteindelijk dezelfde activatiecode bevatten na de upgrade?

We hebben twee verschillende laptops met Windows 8.1 die allebei geactiveerd zijn met verschillende codes. Dit is gecontroleerd met Belarc Advisor. Vervolgens hebben wij met de tool de upgrade op beide laptops uitgevoerd, omdat dit sowieso moest volgens TS voor een clean install. Na de upgrade weer de codes gecontroleerd met Belarc Advisor. Nu hadden de laptops een nieuwe code die voor beide laptops hetzelfde waren.

Bootable USB gemaakt met Windows 10 voor een clean install. Daar werden de 8.1 codes die verschillend waren niet geaccepteerd. De code na de upgrade die voor beide laptops hetzelfde waren werd wel geaccepteerd. Heeft iedereen dezelfde code na de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Laatst online: 13-09 20:56
Ik gebruik windows 7 Ultimate 64-bit

I was tot op kort niet thuis, en was helaas vergeten te reserveren voor windows 10. Nu krijg ik een melding in mijn windows update venster waarbij staat "Windows 10 reserveren" met het bjibehorende knopje erbij("reserveren").

Nu echter als ik op het knopje "reserveren klik", gaat mij muis 2-5 seconden laden (laad icoontje komt tevoorschijn!), maar er gebeurt niets achteraf... Er is een een link naar "meer informatie" en die doet precies hetzelfde.

Iemand hier ervaring mee, of weet er ene oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
NoFearz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:36:
Hoe kan het dat ik en mijn vriendin uiteindelijk dezelfde activatiecode bevatten na de upgrade?

We hebben twee verschillende laptops met Windows 8.1 die allebei geactiveerd zijn met verschillende codes. Dit is gecontroleerd met Belarc Advisor. Vervolgens hebben wij met de tool de upgrade op beide laptops uitgevoerd, omdat dit sowieso moest volgens TS voor een clean install. Na de upgrade weer de codes gecontroleerd met Belarc Advisor. Nu hadden de laptops een nieuwe code die voor beide laptops hetzelfde waren.

Bootable USB gemaakt met Windows 10 voor een clean install. Daar werden de 8.1 codes die verschillend waren niet geaccepteerd. De code na de upgrade die voor beide laptops hetzelfde waren werd wel geaccepteerd. Heeft iedereen dezelfde code na de upgrade?
Je krijgt geen nieuwe win10 key denk ik, gebruikt gewoon de default key. Je kunt het invullende van de code ook skippen bij een reinstall (als je eerder al win10 hebt gedraaid), dan herkent hij de hardware-id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
HaseMike schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:49:
[...]

heb dit nu trouwens ook uitgeprobeerd. Mounten via DT, uitvoeren, alles behouden. Vervolgens is hij bezig met installeren, en bij 20% krijg ik weer "er is iets gebeurd, Windows 10 installatie mislukt".

Lekker descriptive ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 19:46
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Het is hier al meerdere malen gepasseerd dat de key die iedereen krijgt een generische en dezelfde key is. Je licensie is niet meer gekoppeld aan een key, maar aan enkele hardware id's. Daarom dat je bij een re-install ook geen key moet ingeven, want dezelfde hardware id's worden naar Microsoft gestuurd en je re-install wordt daardoor ook automatisch geactiveerd.
Een key gaat dus enkel nodig zijn als je een retail gekochte Windows 10 voor het eerst wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig een mirror naar de iso's beschikbaar?

Die tool van MS is niet vooruit te branden. Al 2 uur bezig en staat pas op 30%.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 19:05
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:39:
Iemand toevallig een mirror naar de iso's beschikbaar?

Die tool van MS is niet vooruit te branden. Al 2 uur bezig en staat pas op 30%.

Bedankt!
Hier ook nog op 22%, zal wel druk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

Basement schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Hier ook nog op 22%, zal wel druk zijn ;)
hang sinds vanochtend op 33%

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
Met downloaden? Hier 10 minuten geleden gestart en staat nu 75%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
defusion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Je krijgt geen nieuwe win10 key denk ik, gebruikt gewoon de default key. Je kunt het invullende van de code ook skippen bij een reinstall (als je eerder al win10 hebt gedraaid), dan herkent hij de hardware-id.
Wij hebben bij de clean install niet geskipt, omdat deze code wel gepakt werkt. Probeer Belarc eens uit en kijk welke code daar uit komt. Wij hebben de code gebruikt die daar stond aangegeven na de upgrade. De code voor de upgrade werkte niet voor de clean install. Ik wist nog niet dat je gewoon kon skippen en heb dus de code geprobeerd die Belarc aangaf na de upgrade. Die was dus voor beide laptops na de upgrade gelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Nfear op 30-07-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Goed installatie voor een 4e keer onderbroken door de powerknop te gebruiken. Ellendige rot installatie. Steeds vast op hetzelfde punt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Momenteel kan ik al mijn oude programma's niet meer vinden via start > search, zoals ik in 8.1 wel kon. Ik weet dat je dan alle files op de HDD's moet scannen, maar dat kan ik in 10 nergens vinden. Weet iemand waar ik dit wel kan vinden?

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Twixie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:39:
[...]

Het is hier al meerdere malen gepasseerd dat de key die iedereen krijgt een generische en dezelfde key is. Je licensie is niet meer gekoppeld aan een key, maar aan enkele hardware id's. Daarom dat je bij een re-install ook geen key moet ingeven, want dezelfde hardware id's worden naar Microsoft gestuurd en je re-install wordt daardoor ook automatisch geactiveerd.
Een key gaat dus enkel nodig zijn als je een retail gekochte Windows 10 voor het eerst wil installeren.
Oef. Dat zou betekenen dat wanneer ik een upgrade van hardware uitvoer, ik weer terug moet naar Windows 8.1? Dat zou toch erg jammer zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
MisterChaoSs schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:44:
Momenteel kan ik al mijn oude programma's niet meer vinden via start > search, zoals ik in 8.1 wel kon. Ik weet dat je dan alle files op de HDD's moet scannen, maar dat kan ik in 10 nergens vinden. Weet iemand waar ik dit wel kan vinden?
Je moet geduld hebben, de index moet worden opgebouwd na de upgrade en dit kan wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjbuitenga
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-04 10:01
Zijn er meerdere mensen met dit probleem?
Upgrade gedaan en alles gedaan wat het scherm mij vroeg.
De update ging prima tot het moment dat er op mijn scherm verscheen
''laten we beginnen".
Daarna alleen een zwart scherm en het witte pijltje.
Dit nu al een uur. Moet ik geduld hebben of is er iets fout gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Dan kun je hem beter afbreken en opnieuw opstarten. Raar maar waar. De eerste twee keer ging bij mij ook supertraag en bij de derde keer was hij binnen een uurtje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
kjbuitenga schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:46:
Zijn er meerdere mensen met dit probleem?
Upgrade gedaan en alles gedaan wat het scherm mij vroeg.
De update ging prima tot het moment dat er op mijn scherm verscheen
''laten we beginnen".
Daarna alleen een zwart scherm en het witte pijltje.
Dit nu al een uur. Moet ik geduld hebben of is er iets fout gegaan?
Even aan uit? Volgens mij gaat ie erna gewoon weer verder. Ik zit al twee uur naar 83% te turen. Dus ik heb hier de powerknop gedrukt en nu wordt de vorige Windows versie hersteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

mrjraider schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Je moet geduld hebben, de index moet worden opgebouwd na de upgrade en dit kan wel even duren.
Aaah, dus je kan hem niet meer handmatig vertellen dat hij alle files moet identificeren? Dat is wel jammer. Momenteel vindt hij alle standaard programma's, zoals defender en mediaplayer, maar de programma's die ik zelf heb geïnstalleerd vindt hij allemaal niet.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 12:48
Zijn er ook personen waar alles voor 100 % succesvol is verlopen want als een W10 setup als bsod's en/of vage errors gaat laten zien lijkt me er toch méér aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik heb iets opmerkelijks. De map waar men het over heeft heb ik en die is vol gedownload (bijna 6 GB), maar ik kreeg geen melding op te updaten (ik ga morgen op vakantie en ga het nu ook niet doen). Maar toen ik door mijn Windows updates zat te kijken zag ik twee keer staan (een vandaag en een gisteren).

Bijwerken naar Windows 10 Pro, status: mislukt. Er lijkt dus iets mis te gaan op de achtergrond zonder dat ik daar actief enige melding van krijg, voor mij als gebruiker lijkt het dat mijn update nog niet beschikbaar is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Bijwerken naar Windows 10 Pro

Installatiedatum: 30-7-2015 13:29

Installatiestatus: mislukt

Foutdetails: Code 80240020

Type update: belangrijk

Installeer de nieuwe versie van Windows.

Meer informatie: 
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=507415

Help en ondersteuning: 
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=507417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03:36
internaut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:47:
Zijn er ook personen waar alles voor 100 % succesvol is verlopen want als een W10 setup als bsod's en/of vage errors gaat laten zien lijkt me er toch méér aan de hand...
Bij mij is het op 2 apparaten goed verlopen,

Op de 3e is de validatie mis gegaan, maar dat komt zeer waarschijnlijk door mij.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert0
  • Laatst online: 09-07-2024
Mijn Windows 10 update icoontje is spontaan verdwenen. Gisteren was ie er nog. Meer mensen last van?

Heb het tooltje gedownload (binnen 5 minuten overigens) en ga daar zo mee aan de slag.
Vind het wel raar dat het icoontje, ook na herstart van pc, niet meer te voorschijn komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Oef. Dat zou betekenen dat wanneer ik een upgrade van hardware uitvoer, ik weer terug moet naar Windows 8.1? Dat zou toch erg jammer zijn :/
Ligt eraan wat je onder "upgrade" verstaat. Als je één of twee hardware-elementen vervangt zal er niets aan de hand zijn. Als je je hele computer vervangt dan zal je eerst Windows 8.1 moeten installeren en die dan weer upgraden naar Windows 10. Maar dat kan dus over een jaar niet meer; dan zal je bij je computer een nieuwe Windows 10 licentie moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zekerheid: de ISO downloaden via de link bij 'Let op' en die branden op DVD geeft toch EXACT dezelfde bootable DVD als dat ik de MS tool gebruik om een DVD te maken...? Wil een clean install doen via DVD zodra W10 geactiveerd is. Of zit er verschil in beide opties?
Pagina: 1 ... 22 ... 59 Laatste