Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Wylana schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:18:
[...]

Die onder de laptop moet je hebben.
Ter verificatie kan je een tooltje als ProduKey gebruiken: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
Let op, ik had een windows 7 serial, na de upgrade na windows 10 heb ik ook die tool gebruikt (produkey) en die weergeeft een andere windows 10 product code dan mijn windows 7 code is.

Nu ben ik op werk dus kan zijn dat ik het probleem niet goed gelezen heb, maar in ieder geval bij MIJ is de windows 7 key niet hetzelfde als de windows 10 key. Windows 10 heeft dus mijn windows 7 key omgezet naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Iemand het al voor elkaar gekregen om van windows 10 tech preview te upgraden naar de full version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
Wylana schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:14:
Met een Clean Install moet je namelijk je product key handmatig invoeren.
Als hij al geactiveerd is, kun je die vragen over product keys gewoon overslaan want in het activatie systeem van microsoft is dan reeds je hardware gekoppeld aan je key. Daarom is het ook zo belangrijk om niet vanaf scratch op een verse ssd/hdd meteen windows 10 te willen installeren wanti die krijg je niet geactiveerd. Windows 10 is een update en moet dus over een vorige versie van windows geinstalleerd worden (en vooral daarna geactiveerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Palomar schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:44:
Dat MS tooltje om de update te downloaden staat bij mij nu op 'Ready to install'. Er staat ook bij dat je je pc niet kunt gebruiken tijdens de installatie.
Ik zit via RDP op mijn pc ingelogd en kan er dus niet fysiek bij op dit moment. Weet iemand of er na dit punt nog user interactie vereist is?

Twijfel nl. even of het handig is om het nu uit te voeren of te wachten tot ik thuis ben vanavond en fysiek bij de pc kan.....
Ik had tijdens de upgrade geen interactie nodig. Wel vonden er iets van 3a4 reboots plaats, dus je RDP-connectie verlies je uiteraard zeker.

Ik zou zeggen: Probeer het uit, maar vertrouw er niet 100% op.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Dat MS tooltje om de update te downloaden staat bij mij nu op 'Ready to install'. Er staat ook bij dat je je pc niet kunt gebruiken tijdens de installatie.
Ik zit via RDP op mijn pc ingelogd en kan er dus niet fysiek bij op dit moment. Weet iemand of er na dit punt nog user interactie vereist is?

Twijfel nl. even of het handig is om het nu uit te voeren of te wachten tot ik thuis ben vanavond en fysiek bij de pc kan.....
Zodra de upgrade is voltooid is er wel wat input vereist, en dit gaat je denk ik niet lukken met rdp omdat je nog niet bent ingelogd op dat moment.
Ik zou zeggen, wacht tot je fysiek toegang hebt, voordat er dingen mis gaan. ;)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wniemantsverdri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Is het uiteindelijk nog gelukt, bij wil die namelijk ook niet activeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:21:
[...]

Als hij al geactiveerd is, kun je die vragen over product keys gewoon overslaan want in het activatie systeem van microsoft is dan reeds je hardware gekoppeld aan je key. Daarom is het ook zo belangrijk om niet vanaf scratch op een verse ssd/hdd meteen windows 10 te willen installeren wanti die krijg je niet geactiveerd. Windows 10 is een update en moet dus over een vorige versie van windows geinstalleerd worden (en vooral daarna geactiveerd).
Kan iemand bovenstaande bevestigen?
Ik heb gisteren de laptop van mijn vriendin (Windows 8.1, key in UEFI) geupgrade naar Windows 10. Daarna was deze netjes geactiveerd. Hierna middels de ISO een clean install gedaan en de vensters om een key in te voeren heb ik overgeslagen maar daarna kon ik niet activeren. Ik lees verschillende verhalen hierover (Zou gekoppeld worden aan je MS Account?).
Iemand ervaring hiermee? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flappie op 30-07-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
mtr33 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:49:
[...]

Dan heb je 't niet helemaal goed begrepen: je 8.1 Retail licentie blijft gewoon bestaan. Op je huidige device dient hij als basislicentie voor de 10 upgrade maar je kunt 'm gewoon blijven migreren naar een nieuw device (dan ben je natuurlijk wel de basis voor de 10 licentie op je huidige device kwijt, maar je kunt niet EN EN hebben). Op dat nieuwe device kun je dan weer volstaan met het kopen van een 10 upgrade i.p.v. een full Retail.
Aha dan is het duidelijk, zolang mijn windows 8.1 het blijft doen op nieuwe hardware, ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Flappie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:24:
[...]

Kan iemand bovenstaande bevestigen?
Ik heb gisteren de laptop van mijn vriendin (Windows 8.1, key in UEFI) geupgrade naar Windows 10. Daarna was deze netjes geactiveerd. Hierna middels de ISO een clean install gedaan en de vensters om een key in te voeren heb ik overgeslagen maar daarna kon ik niet activeren. Ik lees verschillende verhalen hierover (Zou gekoppeld worden aan je MS Account?).
Iemand ervaring hiermee? :)
MS Account is niet nodig. Heb zelf meerdere systemen al voorzien van de upgrade, allen zonder MS Account.
Activatieservers hebben het momenteel moeilijk, dus kan even duren voordat hij is geactiveerd.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Flappie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:24:
Ik heb gisteren de laptop van mijn vriendin (Windows 8.1, key in UEFI) geupgrade naar Windows 10. Daarna was deze netjes geactiveerd. Hierna middels de ISO een clean install gedaan en de vensters om een key in te voeren heb ik overgeslagen maar daarna kon ik niet activeren.
Als hij eenmaal geactiveerd is, zou hij dat automatisch ook moeten worden na een clean install op dezelfde hardware, dat is tenminste wat ik erover gelezen heb. Misschien dat hij dat niet meteen doet vanwege overbelasting van de servers of pas na een paar keer rebooten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 09:13
Ik heb ook gisteravond activatie problemen gehad. Nu ik deze ochtend mijn pc aanzette bleek Windows opeens vanzelf geactiveerd!

Alleen als ik dan mijn productcode uitlees staat daar nog steeds de generieke key (*3V66T). Mag ik aannemen dat de activatie toch goed is gegaan of zou ik daar een andere key moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je teamviewer installeert met administrator toegang dan kan je de pc remote updaten. RDP lukt alleen niet, omdat je voor de login al acties moet uitvoeren.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Maiskneuzer schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:34:
Ik heb ook gisteravond activatie problemen gehad. Nu ik deze ochtend mijn pc aanzette bleek Windows opeens vanzelf geactiveerd!

Alleen als ik dan mijn productcode uitlees staat daar nog steeds de generieke key (*3V66T). Mag ik aannemen dat de activatie toch goed is gegaan of zou ik daar een andere key moeten zien?
Ja, dat heb ik ook (die generieke key). Maar alles werkt gewoon, en ook een clean install gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Icaru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:22:
Ik hoop dat het vandaag wat vlotter gaat om te upgraden ?

Ik wil dus op men Asus T100TA de win10 upgrade doen.

Ik had dus al sinds 3 dagen die get win 10 app waar ik dus de upgrade gereserveerd had.
Nu stond dit ook bij windows update dat ik windows 10 had gereserveerd...

Nu wou ik gisteren men update forceren aangezien ik nog geen melding had om te kunnen upgraden...

Dan heb ik maar via opdrachtprompt die command ingetikt om de upgrade geforceerd te downloaden wat ook lukte...
Maar bij het installeren kreeg ik de melding dat ik de file boot.wim miste...
Dus na hier navraag te doen hebben ze mij verteld dat dit de verkeerde manier was...

Dus ik wou die ongedaan maken en heb dus de 2 mappen $windows BT en WS verwijderd...

Sindsdien heb ik niet meer de melding in men windows update dat windows 10 gereserveerd is...
Ik heb wel nog de get windows 10 app waarin vermeld staat dat ik de update gereserveerd heb...

Moet ik mij zorgen maken ?

Ook heb ik al via de mediacreation tool de upgrade willen forceren om te upgraden en dan kreeg ik de melding van "er is iets gebeurd" ...

Wat doe ik nu het best?
Een tikkeltje hulp zou zeer gewaardeerd worden! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Icaru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:38:
[...]

Maak gewoon via de media creation tool een usb stick installer, gebruik die om te booten en daar dan een upgrade te kiezen.

(je kan upgraden vanaf daar ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:17:
[...]

Je hebt nu 8.1 en een geldige key, die kun je nog steeds gebruiken als je straks een nieuw mobo koopt. Dat is geen downgrade, want je houdt gewoon hetzelfde als je had. In de tussentijd kun je wel gratis upgraden naar windows 10.
Het probleem is dat MS niet duidelijk genoeg is over hoe dit precies werkt m.n. indien je een retailversie hebt van W7/8.

Zie ook de eindeloze rij vragen en verwarring over product keys.

In jouw uitleg zou ik over 12 maanden een nieuw Mobo kunnen kopen en hierop W7/8.1 kunnen installen en activeren , echter ik kan dan niet meer gratis naar W10 omdat de 12 mnd verstreken zijn.
Dus effectief is in jouw uitleg een ‘oneindige’ W7/8 retailversie veranderd in een tot 29/7/2016 durende W10 retail licentie en daarna heb je een W10 “oem’ licentie.

Mensen willen gewoon een duidelijk antwoord op een normale en logische vraag die MS vast wel heeft voorzien maar waarschijnlijk bewust onduidelijk over is. Want als het werkt zoals in jouw voorbeeld is het wat mij betreft geen gratis upgrade. Je licentie verandert immers.

Anyway, het zal wel loslopen, meestal is MS vrij soepel met activaties mits je key legit is maar ondubbelzinnig antwoord van MS op deze vraag is meer dan gewenst.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Adlermann schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:43:
[...]

Maak gewoon via de media creation tool een usb stick installer, gebruik die om te booten en daar dan een upgrade te kiezen.

Ik heb geen flashdrive, en wens dat ook niet speciaal hiervoor te kopen... :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Icaru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Ik heb geen flashdrive, en wens dat ook niet speciaal hiervoor te kopen... :-p
Zucht, ok, opstarten naar veilige modus met networking en dan de upgrade proberen via de media creation tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Icaru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:38:
[...]

Als je de melding "Er is iets gebeurd" krijgt, dan is mijn advies om de 2 Windows folders te verwijderen ( $windows BT en WS ), de folder c:\Windows\SoftwareDistribution\Download leeg te maken, computer herstarten en opnieuw proberen. Mocht hij dan dezelfde foutmelding geven, kijk dan in de map $windows BT/WT voor de map Sources\Windows. Daarin zie je de setup.exe staan. Start deze als Administrator en laat de installatie maar lopen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Adlermann schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:43:
[...]

Ik heb zelf dat tooltje van Microsoft gebruikt. Die zegt wel dat je een lege DVD of USB-stick nodig hebt maar die heb ik niet eens nodig gehad, hij ging na het downloaden vanzelf meteen door met het installeren van Windows 10. Wat mij betreft een perfect werkend systeem zo.

Na wat rondgeklikt te hebben in Windows 10 vind ik wel dat alles nog een beetje onsamenhangend is. Je ziet duidelijk dat Windows 10 nog in een overgangsfase zit, het is een mengelmoes van 7, 8 en 10 qua interface. Windows 7 ziet er eigenlijk veel beter uit, vind ik.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Wylana schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:46:
[...]

Als je de melding "Er is iets gebeurd" krijgt, dan is mijn advies om de 2 Windows folders te verwijderen ( $windows BT en WS ), de folder c:\Windows\SoftwareDistribution\Download leeg te maken, computer herstarten en opnieuw proberen. Mocht hij dan dezelfde foutmelding geven, kijk dan in de map $windows BT/WT voor de map Sources\Windows. Daarin zie je de setup.exe staan. Start deze als Administrator en laat de installatie maar lopen.
De 2 folders heb ik al verwijderd, maar deze 2 folders komen enkel terug als ik via de media creation tool start, maar dan zie ik geen setup.exe...

Het rare is ook dat in men windows update de windows 10 reservatie verwijderd is...

Moet ik dan terug via opdrachtprompt die command line ingeven om windows 10 terug te downloaden ?
Het vreemde is ook als ik dit gisteren heb gedaan, dan zegt hij dat hij bezig is met windows 10 preview binnen te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Help!!!! schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:44:
In jouw uitleg zou ik over 12 maanden een nieuw Mobo kunnen kopen en hierop W7/8.1 kunnen installen en activeren , echter ik kan dan niet meer gratis naar W10 omdat de 12 mnd verstreken zijn.
Idd, je hebt gelijk. Mijn reply werd vooral beinvloed door het woord 'downgrade' wat imho een verkeerde keuze was (omdat je er ten opzichte van wat je had er niet op achteruit gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Icaru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:50:
[...]

De 2 folders heb ik al verwijderd, maar deze 2 folders komen enkel terug als ik via de media creation tool start, maar dan zie ik geen setup.exe...

Het rare is ook dat in men windows update de windows 10 reservatie verwijderd is...

Moet ik dan terug via opdrachtprompt die command line ingeven om windows 10 terug te downloaden ?
Het vreemde is ook als ik dit gisteren heb gedaan, dan zegt hij dat hij bezig is met windows 10 preview binnen te halen...
Als je die mappen verwijderd hebt en ze komen niet terug, dan opnieuw de Media Creation Tool starten, aangeven dat je wilt bijwerken. Krijg je weer een foutmelding na het downloaden, dan kijken of je de setup.exe file kan vinden en starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
wniemantsverdri schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:24:
Is het uiteindelijk nog gelukt, bij wil die namelijk ook niet activeren..
[...]
pafdaddy in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Help!!!! schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:44:
[...]

Het probleem is dat MS niet duidelijk genoeg is over hoe dit precies werkt m.n. indien je een retailversie hebt van W7/8.

Zie ook de eindeloze rij vragen en verwarring over product keys.

Dus effectief is in jouw uitleg een ‘oneindige’ W7/8 retailversie veranderd in een tot 29/7/2016 durende W10 retail licentie en daarna heb je een W10 “oem’ licentie.

Mensen willen gewoon een duidelijk antwoord op een normale en logische vraag die MS vast wel heeft voorzien maar waarschijnlijk bewust onduidelijk over is. Want als het werkt zoals in jouw voorbeeld is het wat mij betreft geen gratis upgrade. Je licentie verandert immers.

Anyway, het zal wel loslopen, meestal is MS vrij soepel met activaties mits je key legit is maar ondubbelzinnig antwoord van MS op deze vraag is meer dan gewenst.
Nee, je hebt gewoon een eindeloze W7/8 retail licentie, precies zoals je die hebt gekocht. En van 29-7-2015 tot (waarschijnlijk) 29-7-2016 kan je een geactiveerde W7/8 gratis upgraden naar een W10 OEM licentie als je dat wil. Als die actie is afgelopen kan je nog steeds gebruik maken van wat je ooit hebt aangeschaft, namelijk die W7/8 retail licentie. En als je per se een W10 retail licentie wil dan moet je die gewoon aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 30-07-2015 09:55 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03:36
Zover ik weet word een W7/8/8.1 Retail licentie gewoon geupgrade naar een W10 Retail licentie? (hierbij vervalt de oude licentie)

(bron hier van was volgens mij een officieel microsoft bericht)

Dus tenzij je geen w10 wil lijkt dit me geen downgrade?

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Wylana schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:52:
[...]

Als je die mappen verwijderd hebt en ze komen niet terug, dan opnieuw de Media Creation Tool starten, aangeven dat je wilt bijwerken. Krijg je weer een foutmelding na het downloaden, dan kijken of je de setup.exe file kan vinden en starten.
Ok, ik ben op het werk en heb spijtig genoeg niet de mogelijkheid om dit te testen...

Die setup.exe dient dan voor het eerst terug gans het pakket te downloaden ?

Wat als dit faalt of ik kan deze file niet vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

werkt win10 upgrade ook vanaf (OEM) vista of (OEM) versie win 7 of illegale ultimate win versie met legale key??

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Icaru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:58:
[...]

Ok, ik ben op het werk en heb spijtig genoeg niet de mogelijkheid om dit te testen...

Die setup.exe dient dan voor het eerst terug gans het pakket te downloaden ?

Wat als dit faalt of ik kan deze file niet vinden ?
Die setup.exe is van de windows 10 installatie zelf. Normaal start de Media Creation tool deze, maar deze geeft soms een foutmelding die niet duidelijk is. Ik zelf heb toen ook gekeken naar de Sources\Windows map en toen de Setup.exe gestart. Hiermee start je de installatie van Windows 10 zoals je normaal al zou doen.

Mocht je deze niet hebben, dan is de windows 10 download niet compleet of corrupt. Dan moet je nogmaals de Media Creation Tool starten om de installatie te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

paranoia68 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:01:
werkt win10 upgrade ook vanaf (OEM) vista of (OEM) versie win 7 of illegale ultimate win versie met legale key??
Vista: Nee
Win7 illegal met legale key is gewoon legaal dus: JA

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Voor de mensen die in een domain zitten en zich afvragen hoe te upgraden zonder je pc/laptop uit het domein te halen: Ik heb gewoon de tool gedownload en de installatie op een USB-stick gezet. Vervolgens heb ik vanaf de USB vanuit mijn windows 8.1 installatie de setup gestart en toen is mijn installatie netjes upgradet naar Windows 10. Gisteravond had ik dit geinstalleerd en toen gaf hij nog aan dat mijn licentie nog niet geactiveerd was. Maar toch ik vanmorgen op kantoor keek was mijn licentie ook netjes geactiveerd.

Overigens had ik ook het probleem dat ik met de tool niet meteen de upgrade kon starten (kon alleen mijn persoonlijke bestanden bewaren of alles weggooien) omdat hij zeurde dat ik in een verkeerde taal zat. Dit terwijl ik gewoon de en-US had gedownload en op en-US zat. Oplossing was dus om het via een USB-stick te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Wylana schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:01:
[...]

Die setup.exe is van de windows 10 installatie zelf. Normaal start de Media Creation tool deze, maar deze geeft soms een foutmelding die niet duidelijk is. Ik zelf heb toen ook gekeken naar de Sources\Windows map en toen de Setup.exe gestart. Hiermee start je de installatie van Windows 10 zoals je normaal al zou doen.

Mocht je deze niet hebben, dan is de windows 10 download niet compleet of corrupt. Dan moet je nogmaals de Media Creation Tool starten om de installatie te downloaden.
Maar dat is het juist, de enige mogelijkheid om iets van windows 10 te downloaden was via die command in opdrachtprompt, dan ging men windows update downloaden en had ik alle nodige file in men $windows map...

Maar als ik alles ervan verwijder is het logisch dat alles weg is eh...
Dat heb ik dus ook gedaan...

En als ik gisteren die tool gebruikte kwam ik niet verder dan "er is iets gebeurd"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:48:
[...]
Na wat rondgeklikt te hebben in Windows 10 vind ik wel dat alles nog een beetje onsamenhangend is. Je ziet duidelijk dat Windows 10 nog in een overgangsfase zit, het is een mengelmoes van 7, 8 en 10 qua interface. Windows 7 ziet er eigenlijk veel beter uit, vind ik.
Helemaal mee eens, ik hoop dat ze dat nog straktrekken, want het is me nogal een zooitje :X :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nzMK2vK.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vnv1FMJ.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vJtrIw7.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3g00W6x.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FJe4vYo.png

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcdmail
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02 21:17
Ter info:

Mensen die upgraden en voor een of andere ms game zoals jigsaw, mahjongg, taptiles etc een lopend premium jaarabonnement hebben, krijgen de melding na de upgrade dat het abonnement vervallen is en dat terwijl dit nog geldig zou moeten zijn !

Weet niet of het bij iedereen gebeurd maar heb dit wel voorgehad bij een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
anandus schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:05:
[...]
Helemaal mee eens, ik hoop dat ze dat nog straktrekken, want het is me nogal een zooitje :X :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind dat juist wel fijn, een menu in de stijl van hetgeen waar je op klikt. In mijn ogen best logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcdmail
Een volgende upgrade probleempje

Een Intel nuc met een wireless / bluettooth kaartje blijkt in de instellingen niet te beschikken over een knop om bluetooth te activeren of desactiveren.

Ik dacht eerst dat dit moest mogelijk zijn via het notification center maar dit blijkt niet het geval te zijn.
Je gaat dan naar de instellingspagina en ziet Windows enkel scannen voor apparaten maar helaas geen aan/uit knop

Enige manier die ik tot nu toe vond is bluetooth disablen via de device manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

skunkopaat schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Ik vind dat juist wel fijn, een menu in de stijl van hetgeen waar je op klikt. In mijn ogen best logisch
Het voelt een beetje alsof je KDE applicaties zit te draaien in Gnome. Ik was altijd van Windows (in ieder geval t/m Windows 7) gewend dat alles er redelijk uniform uitzag maar nu in Windows 10 vind ik het eigenlijk maar een rommeltje zo.

Maar ja, zal vast in de loop van de komende updates gladgestreken worden. Ik begrijp het ook wel dat Microsoft in eerste instantie alles technisch in orde wil hebben en alleen op de esthetiek van de meest in het oog springende zaken heeft gelet. De rest komt vast later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
skunkopaat schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:06:
[...]

Het is een beetje het Android-probleem :)
Bij Android (en Windows 10) doet iedereen maar wat en heb je daardoor wijd uiteenlopende user interface-ervaringen. In iOS is alles hetzelfde en is er een consistent gevoel. Nb. Heb nooit iOS gebruikt, maar dat heb ik gehoord

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

tcdmail schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:08:
Een volgende upgrade probleempje

Een Intel nuc met een wireless / bluettooth kaartje blijkt in de instellingen niet te beschikken over een knop om bluetooth te activeren of desactiveren.

Ik dacht eerst dat dit moest mogelijk zijn via het notification center maar dit blijkt niet het geval te zijn.
Je gaat dan naar de instellingspagina en ziet Windows enkel scannen voor apparaten maar helaas geen aan/uit knop

Enige manier die ik tot nu toe vond is bluetooth disablen via de device manager
Software van de leverancier van je laptop?
Ik ga er hier vanuit dat het om een laptop gaat ?

Vaak heeft je laptop leverancier een download pagina waar je dit soort software kan downloaden om wifi en/of bluetooth mee in te shakelen (software button)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Fermion schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:50:
[...]

f*ck... kan weer eerst W7 installeren met alle updates erbij 8)7 :-( :S
http://forums.mydigitalli...es-into-Win7-distribution O-)
TheVMaster schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:56:
[...]

Hey..ik lees alle TRs enneh...de Topic Warning lees ik ook altijd braaf....nu jullie nog }:O
Ik doelde op de TW ;) , TR's zal ik maar niet over beginnen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:54:
[...]

Nee, je hebt gewoon een eindeloze W7/8 retail licentie, precies zoals je die hebt gekocht. En van 29-7-2015 tot (waarschijnlijk) 29-7-2016 kan je een geactiveerde W7/8 gratis upgraden naar een W10 OEM licentie als je dat wil. Als die actie is afgelopen kan je nog steeds gebruik maken van wat je ooit hebt aangeschaft, namelijk die W7/8 retail licentie. En als je per se een W10 retail licentie wil dan moet je die gewoon aanschaffen.
En dat staat dus bij mijn weten nergens ondubbelzinnig en duidelijk beschreven bij MS.
Dat is het probleem en veroorzaakt veel verwarring en irritatie.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Net een HP Spectre X360 naar Win10 geupgrade, zonder problemen en meteen de taal veranderd naar Hebreeuws dus ik kom er niet uit want ik kan helaas niets met de taal Hebreeuws (wel makkelijk dan weer om Google Translate te hebben).
Ik ben nu bezig met mijn werkpc naar Windows 10 Pro met Avast Endpoint Protection (ofwel Avast versie 8) en diverse andere gespecialiseerde tools (Vmware, HDDClone, HDshredder, HDsentinel, ZAR, etc dus wel speciale tools) dus ik wacht af wat het gaat worden.
Mijn werkpc is een Lenovo E72 SFF/I5-3470s/250GB Intel SSD en 750 GB WD Black (dat was wat krap maar het ging wel)/onboard Intel HD videokaart dus vrij standaard. Ik heb een image dus er kan niets misgaan mocht het toch echt helemaal fout gaan.
Straks nog een aantal andere pc's nog doen en dan gaan we kijken hoe dat gaat draaien. Alle pc's zijn voorzien van legale keys (sommige via de Lenovo factory dus standaard preactived key) dus dat zou niet fout moeten gaan hoop ik en anders moet ik maar gaan kijken hoe we dat weer gaan oplossen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 12:09
Het lijkt er op dat Windows 10 niet gekoppeld wordt aan een Microsoft account. Gisteren heb ik vanaf Windows 8.1 (zonder Microsoft account) een upgrade gedaan naar Windows 10.

Vanmorgen heb ik een clean install gedaan vanaf USB en deze was direct na de installatie weer geactiveerd.

Het lijkt dat de activatieservers ook weer goed werken, gisteren moest ik veel pogingen doen om Windows geactiveerd te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Meer mensen die af en toe rechtsonder z'n notificatie krijgen van virusbeveiliging is uitgeschakeld?
Ik gebruik alleen windows defender, verder geen 3rd party pakketten.

Clean install btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HammerNL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:16:
Meer mensen die af en toe rechtsonder z'n notificatie krijgen van virusbeveiliging is uitgeschakeld?
Ik gebruik alleen windows defender, verder geen 3rd party pakketten.

Clean install btw.
Windows Defender doet het in eerste instantie niet op Windows 10, voor zover ik heb gelezen. Na een paar uur komt er een melding om Windows Defender te updaten naar de W10-versie. Als het goed is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:48:
Ik heb eindelijk de upgrade gestart, downloaden en her-downloaden ivm verkeerd taalpakket nam een behoorlijk tijd in beslag. Ik vermoed dat bij Microsoft rook uit de servers en netwerkswitches komt. :9

Windows Update kwam met een prompt, maar geklikt op upgrade now. PC reboot meteen en nu loopt de meter. Enige wat ik me afvraag is of ik nog een vraag krijg of ik alle settings, apps etc. wil behouden?

Vorige test upgrades in een VM deden dit, maar dat waren oudere builds.
Als je via Windows Update gaat upgraden krijg je die vraag niet. Als je gaat upgraden via de Download Tool juist wel.

Ja..niet erg logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Inmiddels toch wel een beetje de weg kwijt door het hele clean install verhaal.

Ik heb Windows 8.1 Pro geüpgraded naar Windows 10 Pro... Geactiveerd en wel, zelfs een dag overheen laten gaan. Zojuist een clean install gedaan met behulp van een bootable USB. Op m'n oude computer werkt alles prima, en op me eigen computer krijg ik net de melding dat de licentie geblokkeerd is. :(

Hang inmiddels ook al 15 min aan de lijn met de klantenservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcdmail
Neen, dit gaat niet om een laptopn. Zoals ik in mijn initiële post meldde,gaat dit om een Intel NUC. dit is niet echt een laptop, heb ook de laatste drivers van de intel website gedownload
R.plas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:13:
[...]

Software van de leverancier van je laptop?
Ik ga er hier vanuit dat het om een laptop gaat ?

Vaak heeft je laptop leverancier een download pagina waar je dit soort software kan downloaden om wifi en/of bluetooth mee in te shakelen (software button)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Voor de mensen die net zoals ik een dual boot met Ubuntu hebben, en problemen kregen tijdens het rebooten van de upgrade: eerst de Windows bootloader herstellen en dan pas upgraden. Daarna weer met een live CD grub herstellen.

Door de .iso op een USB disk te zetten met de media creation tool en daarin te booten kun je bij geavanceerde opties ergens voor een command prompt kiezen. Voer daarin uit:

code:
1
2
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot

Je Windows bootloader is nu weer actief. Hierna kun je vanuit Windows de normale update procedure volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Icaru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:04:
[...]

Maar dat is het juist, de enige mogelijkheid om iets van windows 10 te downloaden was via die command in opdrachtprompt, dan ging men windows update downloaden en had ik alle nodige file in men $windows map...

Maar als ik alles ervan verwijder is het logisch dat alles weg is eh...
Dat heb ik dus ook gedaan...

En als ik gisteren die tool gebruikte kwam ik niet verder dan "er is iets gebeurd"...
Start je de Media Creation tool als Admin?
Heb je wel de juiste variant (x86 vs x64).
Log eens in met het Adminstrator account en start de tool opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Struikrover schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:23:
code:
1
2
bootrec.exe \fixmbr
bootrec.exe \fixboot
/ ipv \

ouwe UNIXxer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:31
Leuk zo'n windows 10 als je een LEnovo S21e heb met een flash disk van 28gig waarvan nog maar een paar gig vrij is.. Kom geen klap verder.

Heb W10 nu op USB middels de mediacreation tool
Knalt er steeds uit, nu nog 100mb vrij op C..

Als ik met treesize kijk zit er 5gig in de Winsxs folder, en nog eens 5 in de Installer dir
Kan ik beide mappen leeggooien om zo toch verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
:> macht der gewoonte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
nog meer mensen die hun office 2013 activatie kwijt zijn en deze niet meer kunnen activeren na de windows 10 update?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
oxyle schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:22:
Inmiddels toch wel een beetje de weg kwijt door het hele clean install verhaal.

Ik heb Windows 8.1 Pro geüpgraded naar Windows 10 Pro... Geactiveerd en wel, zelfs een dag overheen laten gaan. Zojuist een clean install gedaan met behulp van een bootable USB. Op m'n oude computer werkt alles prima, en op me eigen computer krijg ik net de melding dat de licentie geblokkeerd is. :(

Hang inmiddels ook al 15 min aan de lijn met de klantenservice...
Dit heb ik ook.

Windows 8.1 upgrade naar Windows 10 Pro. Vanmorgen stond in het scherm geactiveerd.

Daarna via USB Windows 10 Pro opnieuw vers geïnstalleerd, licentie is geblokkeerd.

MS gebeld en deze geeft aan dat het mogelijk komt door overbelaste servers en hij vanzelf alsnog zou moeten gaan activeren. Ik moest het even een weekje afwachten. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27
Even een update mbt mogelijk meerdere modellen laptops van Samsung.

Ik heb ivm mijn RV511-S02NL eens contact gezocht met Samsung live chat.
Deze zijn het probleem ook tegen gekomen (ik blijk zoals verwacht niet de enige met het probleem).
Ze zeggen het intern op te pakken dus ik zal tot ik meer verneem van Samsung moeten doorwerken op Windows 7 (ownee drama :+ ).

Andere optie is een custom BIOS, maar daar voel ik nog niet echt voor.

Ben benieuwd of Samsung daadwerkelijk met een BIOS gaat komen of een 'update' zodat ik wel Safe boot / secure boot uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
amas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:02:
Wow, net mijn PC en laptop van W10 voorzien en na de activatie van beide apparaten krijg ik de volgende email van MS:

[...]

Blijkbaar is twee devices al genoeg...
Same here. Heb er zelf 1 in de lijst staan, zal wel een bug zijn nog... Van wat ik lees zou het 10 devices moeten zijn, als in per account kun je apps op 10 devices installeren.

(Blijkbaar was het 5 devices in windows8, na kritiek is het opgehoogd naar 81 voor windows 8.1 en nu is het teruggezet naar 10 voor windows 10).

Heb zelf nu 2 computers geupgrade naar w10 (beide met legale 8.1 installaties) en kreeg al een mail dat de device limit bereikt was, waarbij ik als ik kijk naar mijn devices dus maar 1 pc zie.

Klopt dus iets nog niet helemaal met die zut, ik wacht het nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:18:
[...]

Windows Defender doet het in eerste instantie niet op Windows 10, voor zover ik heb gelezen. Na een paar uur komt er een melding om Windows Defender te updaten naar de W10-versie. Als het goed is. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SIgaXqH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/afkksCrl.jpg

Toen ik gisteren die melding voor het eerst kreeg, keek ik gelijk even bij windows defender, die leek normaal te werken. Dit zijn de versie nummers die ik nu draai.

Melding blijft ook maar max 1 a 2 sec staan en staat vervolgens ook niet meer in het notificatiecentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
Azerox schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Dit heb ik ook.

Windows 8.1 upgrade naar Windows 10 Pro. Vanmorgen stond in het scherm geactiveerd.

Daarna via USB Windows 10 Pro opnieuw vers geïnstalleerd, licentie is geblokkeerd.

MS gebeld en deze geeft aan dat het mogelijk komt door overbelaste servers en hij vanzelf alsnog zou moeten gaan activeren. Ik moest het even een weekje afwachten. Prima.
Haha, das best een leuke... De medewerkster zei tegen mij dat de licentie verloren gaan bij een schone installatie, en dat ze met alle plezier zou willen helpen bij een aankoop van een nieuwe. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:42:
[...]

Ik heb al bij 4 verschillende apparaten 2 laptops , en een andere pc's geprobeerd.
Maar krijg telkens dezelfde error: niet toegankelijk damn it.... Juist dacht ik, laat ik alles op de interne HDD zetten zodat ik niks verlies :(
Nog steeds het verkeerde topic - ik "schop" hem bij deze wel even de goede in. :D

Wat zie je in je disk manager? Want "HDD niet zichtbaar", bedoel je daarmee dat hij in Explorer niet zichtbaar is? Of is hij ook in de disk manager onzichtbaar? Of is hij wellicht daar wel zichtbaar maar geen partities erop? We need more info! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Gisteren een self-built AMD HTPC naar Windows 10 geupgrade. Geen probleem. Had meer problemen met een HP Stream 11 laptop met Windows 8.1 with Bing:

- Ding heeft slechts 32 GB interne opslag. Je moet dus upgraden met een externe USB flash drive. SD kaartje werkt niet.

- HP heeft een puinhoop van de drivers gemaakt. Mij lukte het niet om het touchpad aan de gang te krijgen, ondanks het installeren van de Intel Serial I/O driver. Installeren van de Synaptics driver van Windows 8.1 werkt wel. Ik zag vanmorgen dat ze nu pas de Trusted Platform Drive online hadden gezet.

- Alles werkt nu. Vergeleken met toen ik het ding kocht met 8.1 ben ik qua vrije opslag er 10 GB op voor uit gegaan. Ik zat op zo'n 8 GB vrij, nu op 18 GB vrij. Da's toch een flink verschil. Denk dat het komt er een hidden HP partitie verwijderd is. Ik had bij de upgrade ervopr gekozen om alles er af te gooien.

Kijkend naar Windows 10 vallen mij meteen een paar dingen op:

- Nieuwe startmenu kan mij niet boeien. Ik hou het op Classic Shell.
- Waarom kunnen ze de nieuwe settings niet goed aanpakken ? Een hoop dingen zijn nu verborgen. Via zoeken kun je de oude settings weer terug krijgen, het zit er gewoon nog in. Is het echt de bedoeling een hoop dingen af te schermen ?
- Windows 10 lijkt wat meer responsive dan 8.1, vooral op die Stream laptop.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobusknots
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2022
In mijn huidige Windows 7 inrichting heb ik de User folders (F:\Users) en de Programdata folder (P:\Programdata) op een verschillende schijven en niet op mijn SSD opstartdisk. Wat gebeurt er met deze inrichting als ik een automatische update doe naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Nog steeds het verkeerde topic - ik "schop" hem bij deze wel even de goede in. :D

Wat zie je in je disk manager? Want "HDD niet zichtbaar", bedoel je daarmee dat hij in Explorer niet zichtbaar is? Of is hij ook in de disk manager onzichtbaar? Of is hij wellicht daar wel zichtbaar maar geen partities erop? We need more info! :D
Hier wat printscreens, om het te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/kd9a0z.png
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/33krx2a.png

Misschien nu duidelijker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:52:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Nu zeker duidelijker. Hmmm, toegang geweigerd...

http://answers.microsoft....-be93-52d7b1a0e922?auth=1

Dat gaat over een soortgelijk probleem in Windows 7, maar wellicht dat "takeown" in Windows 10 ook de oplossing biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Ik heb een bootable usb stick gemaakt met windows 10 home en daarmee probeer ik mn windows 8.1 te updaten.
Als ik gewoon de setup.exe run vraagt hij me een serial key, als ik de serial ingeef die ik nog van windows 8 heb dan werkt dit niet.

Als ik boot van de usb stick krijg ik dezelfde foutmelding, maar daarbij kan ik het ingeven van een serial wel skippen. Dat skippen heb ik niet gedaan omdat ik vrees dat hij daarna ook mn key niet zal accepteren.

Ik heb ook dat windows upgrade icoontje in mn taakbalk staan, maar die zegt enkel dat hij me op de hoogte zal brengen als ik kan updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mngm schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:55:
Ik heb een bootable usb stick gemaakt met windows 10 home en daarmee probeer ik mn windows 8.1 te updaten.
Als ik gewoon de setup.exe run vraagt hij me een serial key, als ik de serial ingeef die ik nog van windows 8 heb dan werkt dit niet.

Als ik boot van de usb stick krijg ik dezelfde foutmelding, maar daarbij kan ik het ingeven van een serial wel skippen. Dat skippen heb ik niet gedaan omdat ik vrees dat hij daarna ook mn key niet zal accepteren.

Ik heb ook dat windows upgrade icoontje in mn taakbalk staan, maar die zegt enkel dat hij me op de hoogte zal brengen als ik kan updaten...
Heb je die ISO gemaakt met het tooltje van Microsoft waarnaar hier gelinkt wordt, of via een andere weg?

Zelf heb ik mijn update met dat tooltje gedaan en ervoor gekozen om direct te upgraden ipv eerst een USB-stick te maken. Werkte perfect en ik hoefde geen licence key in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:39
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:54:
[...]

Nu zeker duidelijker. Hmmm, toegang geweigerd...

http://answers.microsoft....-be93-52d7b1a0e922?auth=1

Dat gaat over een soortgelijk probleem in Windows 7, maar wellicht dat "takeown" in Windows 10 ook de oplossing biedt?
Waar zit Take Ownership in Win10? Want in windows 8.1 zat hij onder rechtermuisknop en dan take ownership...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:52:
[...]

Lees ook nog ff MAX3400 in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" voordat je gaat lopen "spelen" met je andere HDD.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

theduke1989 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:57:
[...]

Waar zit Take Ownership in Win10? Want in windows 8.1 zat hij onder rechtermuisknop en dan take ownership...
In die thread staat een manier om het vanuit Command Prompt te doen. Ik neem aan dat dat in Windows 10 nog steeds zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Mx. Alba schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:57:
[...]

Heb je die ISO gemaakt met het tooltje van Microsoft waarnaar hier gelinkt wordt, of via een andere weg?

Zelf heb ik mijn update met dat tooltje gedaan en ervoor gekozen om direct te upgraden ipv eerst een USB-stick te maken. Werkte perfect en ik hoefde geen licence key in te voeren.
Inderdaad met die tool gemaakt. Ik had eerst geprobeerd om met die tool te upgraden zonder usb stick te maken, maar dan kwam de error 'something went wrong'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Struikrover schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:23:
Voor de mensen die net zoals ik een dual boot met Ubuntu hebben, en problemen kregen tijdens het rebooten van de upgrade: eerst de Windows bootloader herstellen en dan pas upgraden. Daarna weer met een live CD grub herstellen.

Door de .iso op een USB disk te zetten met de media creation tool en daarin te booten kun je bij geavanceerde opties ergens voor een command prompt kiezen. Voer daarin uit:

code:
1
2
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot

Je Windows bootloader is nu weer actief. Hierna kun je vanuit Windows de normale update procedure volgen.
Hum.. Heb Grub draaien en geen enkel probleem gehad met de update.
Start update > reboot > Grub > Select Windows > update gaat verder > reboot > Grub > you get the picture..

Na enkele herstarts en de update voltooid te hebben is er niets aan Grub veranderd, noch heeft Windows problemen gemeld hieromtrent. Maybe I'm lucky :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Adlermann schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:36:
[...]

Ja, dat heb ik ook (die generieke key). Maar alles werkt gewoon, en ook een clean install gaat goed.
hier ook hetzelfde, welke key vul je dan tijdens clean install in , die generieke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DutchCrownNL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:24:
[...]

Zodra de upgrade is voltooid is er wel wat input vereist, en dit gaat je denk ik niet lukken met rdp omdat je nog niet bent ingelogd op dat moment.
Ik zou zeggen, wacht tot je fysiek toegang hebt, voordat er dingen mis gaan. ;)
Ik heb het toch op afstand geprobeerd met Teamviewer ;) Na een tijdje moet ie rebooten, dus verbinding weg. Na een kwartiertje ofzo kon ie weer verbinding maken en was ie al in de afrondende fase van de installatie. Inmiddels is de installatie voltooid :) Kan er ook via RDP weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
Azerox schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Dit heb ik ook.

Altijd leuk dat je dat niet eens je bureaublad achtergrond kan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oxyle schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:02:
[...]

Altijd leuk dat je dat niet eens je bureaublad achtergrond kan veranderen...
Tja...dat doen ze niet voor niets natuurlijk. Ze willen gewoon dat je activeert...normaal lukt dat ook gewoon, maar nu is het door de enorme drukte even niet mogelijk....zou het gewoon blijven proberen, het lukt dan vast vanzelf een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarbax
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 11:15
Ruerd Jan schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:10:
[...]

Microsoft heeft wel vaker van die ongelofelijke foutmeldingen.
Ook altijd erg oplossingsgericht ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8JqVNHQ.png

hetzelfde probleem hier.
ook na alles verwijdert te hebben krijg ik dezelfde foutmelding.

[ Voor 7% gewijzigd door tarbax op 30-07-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 05:33

FCC

furian88 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:30:
nog meer mensen die hun office 2013 activatie kwijt zijn en deze niet meer kunnen activeren na de windows 10 update?
Bij mij is Office 2013 nog steeds geactiveerd. Is jouw Office ook aan je MS account gekoppeld?

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
FCC-gast schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:04:
[...]

Bij mij is Office 2013 nog steeds geactiveerd. Is jouw Office ook aan je MS account gekoppeld?
het gaat om de office die gekoppeld is aan onze action pack, die is op 2 computers ineens niet meer geactiveerd, terwijl dit bij win 8.1 pro wel gewoon zo was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Misschien mooi linkje met uitgebreide Q&A op de winsupersite voor de topicstart:

Winsupersite: W10 upgrade and installation FAQ: We figured out who pays and who doesn'tt

Waar mijn aandacht o.a. ook op viel was:

Q. Can Microsoft ever make its messaging completely clear?
A. NO

:+

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 30-07-2015 11:11 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat een geouwehoer. Tweede keer dat de installatie op de laptop van mijn moeder vast hangt op exact hetzelfde punt. Dan maar via de Tool ipv Windows Update.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:39

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Op mijn tablet liep het tot nu toe niet bepaald vlekkeloos. Ik gebruikte de tool van MS om te upgraden, omdat ik het w10 icoontje niet zichtbaar kreeg, echter had ik nu niet de mogelijkheid om programma's te bewaren, enkel mijn persoonlijke bestanden. De drivers moest ik dus ook allemaal handmatig installeren, waar ik nu mee klaar ben (op een langzaam 2mbit lijntje op vakantie in Oostenrijk).

Ik loop nu nog met de volgende issue:
Ik krijg automatische rotatie van het scherm niet voor elkaar. Ik heb via apparaatbeheer alle drivers bijgewerkt. De fabrikant van mijn tablet (lenovo), heeft nog geen w10 32 bit drivers beschikbaar op zijn site. De graphische drivers zijn wel correct geinstalleerd.

Ik had toch verwacht dat het wel wat eenvoudiger zou zijn. Ik ben geen leek op pc gebied, maar ik kan me voorstellen dat echte leken die gewoon achteloos op de upgraden knopjes drukken, zeker wel vast gaan lopen.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Laatst online: 15-09 09:17
BB72 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:13:
Blue screen bij upgrade vanaf Windows 8.1 Pro op HP zBook 14 G2.

INTERNAL_POWER_ERROR.
Na clean install en enablen van Hybrid Graphics weer dezelfde blue screens. Na uitzetten van Hybrid Graphics is het systeem weer stabiel. Kan dus blijkbaar even geen gebruik maken van mijn dedicated AMD FirePro M4150.

Nog een andere vraag. Iemand de RSAT voor Windows 10 RTM al gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Johan9711 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:10:
Op mijn tablet liep het tot nu toe niet bepaald vlekkeloos. Ik gebruikte de tool van MS om te upgraden, omdat ik het w10 icoontje niet zichtbaar kreeg, echter had ik nu niet de mogelijkheid om programma's te bewaren, enkel mijn persoonlijke bestanden. De drivers moest ik dus ook allemaal handmatig installeren, waar ik nu mee klaar ben (op een langzaam 2mbit lijntje op vakantie in Oostenrijk).

Ik loop nu nog met de volgende issue:
Ik krijg automatische rotatie van het scherm niet voor elkaar. Ik heb via apparaatbeheer alle drivers bijgewerkt. De fabrikant van mijn tablet (lenovo), heeft nog geen w10 32 bit drivers beschikbaar op zijn site. De graphische drivers zijn wel correct geinstalleerd.

Ik had toch verwacht dat het wel wat eenvoudiger zou zijn. Ik ben geen leek op pc gebied, maar ik kan me voorstellen dat echte leken die gewoon achteloos op de upgraden knopjes drukken, zeker wel vast gaan lopen.
Waarschijnlijk had je dan een anders dan Nederlandstalige windows en stond je landinstelling op Nederlands. Dat tooltje gaat dan de NL versie van win10 downloaden. Bij een verschillende taal kun je niet upgraden met behoud van al je instellingen...

Ik heb daarom met mijn UK versie van win 8.1 eerst alle taalinstellingen op UK gezet. Toen kon ik wel upgraden met behoud van instellingen en apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ewal schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:55:
Ik heb ( vanaf mijn lenovo met windows 8.1 with bing ) de upgrade naar windows gedaan. Echter, hij is niet geactiveerd ( als ik kijk bij de pc eigenschappen ). Wanneer ik de activatie wil laten doorvoeren zegt hij dat dat ik een productcode moet kopen..?? Meer mensen last van ?
Ja de Lenovo laptop van mijn vriendin is prima geüpdate naar Windows 10 (vanaf Windows 8.1), maar hij wil niet activeren. Als ik dit handmatig probeer krijg ik of een foutmelding dat er iets niet goed is gegaan of dat er geen internet verbinding is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:39

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Palomar schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:14:
[...]

Waarschijnlijk had je dan een anders dan Nederlandstalige windows en stond je landinstelling op Nederlands. Dat tooltje gaat dan de NL versie van win10 downloaden. Bij een verschillende taal kun je niet upgraden met behoud van al je instellingen...

Ik heb daarom met mijn UK versie van win 8.1 eerst alle taalinstellingen op UK gezet. Toen kon ik wel upgraden met behoud van instellingen en apps.
Het was een out of the box Windows 8.1 met Bing installatie, zou dus idd wel kunnen, omdat je daar de juiste taal tijdens de first run moet instellen.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Heeft er nog iemand last van dat de wifi verbinding ontzettend zwalkt van 48kbps naar 48mb en alle mogelijke varianten?
De rest van de apparatuur in huis heeft daar geen last van.

Bij Windows 8.0 was dat ook al het geval pas bij 8.1 werd het echt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BB72 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:12:
[...]

Na clean install en enablen van Hybrid Graphics weer dezelfde blue screens. Na uitzetten van Hybrid Graphics is het systeem weer stabiel. Kan dus blijkbaar even geen gebruik maken van mijn dedicated AMD FirePro M4150.

Nog een andere vraag. Iemand de RSAT voor Windows 10 RTM al gevonden ?
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=45520 dus nee. Grote kans dat ze nog bezig zijn aangezien er waarschijnlijk tooleritus nodig gaat zijn voor Server 2016 :9

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarbax
na aantal keer opnieuw geprobeerd te hebben doet media creation tool bijna niets meer.
na ik alle bestanden verwijderd heb start ik de tool en haalt hij een 47mb binnen en dan sluit de tool zich.
als ik deze dan opnieuw start zonder de bestanden te verwijderen krijg ik opnieuw de melding er is iets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Zojuist mijn laptop geupgrade naar Win10. Dat ging vlekkeloos, ook het activeren lukte meteen maar ik heb nu wel de generic key. Zolang dat werkt vind ik het prima.

Ik kreeg wel meteen een melding van AMD dat er een nieuwe catalyst versie was die ook meteen voor Win10 geschikt was. Die heb ik geinstalleerd maar na de reboot wilde Win10 niet meer opstarten (met de error thread stuck in device driver ofzo). Je kunt dan kiezen uit repair of pc restart. Ik heb gekozen voor restart en pas na nog twee restarts deed hij het opeens. Niet te snel opgeven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:59:
[...]

Hum.. Heb Grub draaien en geen enkel probleem gehad met de update.
Start update > reboot > Grub > Select Windows > update gaat verder > reboot > Grub > you get the picture..

Na enkele herstarts en de update voltooid te hebben is er niets aan Grub veranderd, noch heeft Windows problemen gemeld hieromtrent. Maybe I'm lucky :)
Zou best kunnen! Ik had in ieder geval een boot optie op twee aparte schijven voor het geval mijn mobo eens lastig doet met bootvolgorde, het kan best dat mijn problemen daardoor kwamen. Gelukkig is het oplosbaar in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:18:
Zojuist mijn laptop geupgrade naar Win10. Dat ging vlekkeloos, ook het activeren lukte meteen maar ik heb nu wel de generic key. Zolang dat werkt vind ik het prima.
Die generic key doet het gewoon, want activatie gebeurt op je hardware ID/profiel.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladekeeper
  • Laatst online: 16-09 10:41
tarbax schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:18:
na aantal keer opnieuw geprobeerd te hebben doet media creation tool bijna niets meer.
na ik alle bestanden verwijderd heb start ik de tool en haalt hij een 47mb binnen en dan sluit de tool zich.
als ik deze dan opnieuw start zonder de bestanden te verwijderen krijg ik opnieuw de melding er is iets gebeurd.
Dit heb ik ook aan de hand gehad.
Ik heb dit opgelost door de bestanden op de c:/ te verwijderen
daarna de bestanden in c:/windows/softwareDistribution/download te verwijderen
vervolgens windows update starten
en uiteindelijk in een administrator command prompt wuauclt.exe /updatenow uit te voeren
nu is hij bezig met de installatie
hopelijk werkt dit voor jou ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Wellicht handig om in de first post op te nemen dat wanneer je een Volume License Key probeert geforceerd te updaten met de tool je de melding "Er is iets gebeurd" ontvangt. (Zie twitter plaatje)

Daarnaast op de tool-download pagina kun je (Door je user-agent aan te passen op bijvoorbeeld iPhone 6 in Chrome, zie screenshot) gewoon direct ISO's downloaden ipv de tool.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LHwH1tG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NmCsgYO.png

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarbax
bladekeeper schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:21:
[...]

Dit heb ik ook aan de hand gehad.
Ik heb dit opgelost door de bestanden op de c:/ te verwijderen
daarna de bestanden in c:/windows/softwareDistribution/download te verwijderen
vervolgens windows update starten
en uiteindelijk in een administrator command prompt wuauclt.exe /updatenow uit te voeren
nu is hij bezig met de installatie
hopelijk werkt dit voor jou ook
dit heb ik ook al aantal keer geprobeerd.
windows update geeft telkens ik dit doe een groter bestandsformaat aan dat hij dan zogezegd download de laatste keer 15Gb+ terwijl hij iets van een 3 Gb totaal download. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Laatst online: 14-09 23:32
tarbax schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:24:
[...]

dit heb ik ook al aantal keer geprobeerd.
windows update geeft telkens ik dit doe een groter bestandsformaat aan dat hij dan zogezegd download de laatste keer 15Gb+ terwijl hij iets van een 3 Gb totaal download. :?
heb hetzelfde.

verwijderen en dan die updatenow doen doet niets ik blijf foutmeldingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladekeeper
  • Laatst online: 16-09 10:41
dotslasher schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:26:
[...]

heb hetzelfde.

verwijderen en dan die updatenow doen doet niets ik blijf foutmeldingen krijgen.
Na de tweede keer is het bij mij toch gelukt :?
je moet wel zeker zijn dat je de software distribution verwijderd hebt en BEIDE mappen in de C:/

[ Voor 15% gewijzigd door bladekeeper op 30-07-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Cyw00d schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:22:
Wellicht handig om in de first post op te nemen dat wanneer je een Volume License Key probeert geforceerd te updaten met de tool je de melding "Er is iets gebeurd" ontvangt. (Zie twitter plaatje)

Daarnaast op de tool-download pagina kun je (Door je user-agent aan te passen op bijvoorbeeld iPhone 6 in Chrome, zie screenshot) gewoon direct ISO's downloaden ipv de tool.

[afbeelding]
[afbeelding]
welke versie moet je dan hebben??

https://drive.google.com/...pbGR3Vlk/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Bij mij lukt het niet. Volgens update is er al 4x een poging gedaan te updaten, maar het mislukt steeds met als foutmelding code 80240020. (installatie op een SSD met WIN8.164)

Volgens verschillende bronnen moet ik dan de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download leegmaken en dan WUAUCLT.EXE /UPDATENOW uitvoeren. (als admin). Diverse keren gedaan. Geen sjoege.

Nu heb ik een ~BT en een ~WS staan, beide ruim gevuld met meer dan 5 GIG aan bestanden.

Ik heb de tool gebruikt om de ISO binnen te halen en die heb ik op een DVD gebrand (Win8.1PRO64).

Omdat ik het ongeluk altijd aantrek heb ben ik wat huiverig om de DVD af te spelen. Zometeen begeeft de PC het en kan ik alles opnieuw installeren. Iemand die tegen dezelfde problemen aanloopt? Zou de DVD moeten werken? HELP!

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
qapla101 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:30:
Bij mij lukt het niet. Volgens update is er al 4x een poging gedaan te updaten, maar het mislukt steeds met als foutmelding code 80240020. (installatie op een SSD met WIN8.164)

Volgens verschillende bronnen moet ik dan de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download leegmaken en dan WUAUCLT.EXE /UPDATENOW uitvoeren. (als admin). Diverse keren gedaan. Geen sjoege.

Nu heb ik een ~BT en een ~WS staan, beide ruim gevuld met meer dan 5 GIG aan bestanden.

Ik heb de tool gebruikt om de ISO binnen te halen en die heb ik op een DVD gebrand (Win8.1PRO64).

Omdat ik het ongeluk altijd aantrek heb ben ik wat huiverig om de DVD af te spelen. Zometeen begeeft de PC het en kan ik alles opnieuw installeren. Iemand die tegen dezelfde problemen aanloopt? Zou de DVD moeten werken? HELP!
Volgens mij kan je ook upgraden vanaf de DVD. Dit is dan het proberen waard..

Zie hieronder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

qapla101 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:30:

Nee, je moet niet booten vanaf die DVD want dan werkt de activatie van je upgrade niet. Je moet de setup lanceren vanaf de DVD vanuit Windows 8.

Pagina: 1 ... 21 ... 59 Laatste