Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:46
amas schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:02:
Wow, net mijn PC en laptop van W10 voorzien en na de activatie van beide apparaten krijg ik de volgende email van MS:

[...]

Blijkbaar is twee devices al genoeg...
Ik heb hier net hetzelfde voor. Net de 2de upgrade voltooid en een minuut of 10 later krijg ik ook die mail. WTF. Als ik google vind ik enkel een limiet van 10 devices, maar zeker geen 2. Kan me niet voorstellen dat ik slechts op 2 devices bepaalde apps kan installeren, of worse, Windows 10 upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Als ik een clean install van Windows 10 wil maken. Moet ik, als ik het goed heb begrepen, eerst mijn Windows 8.1 upgraden naar Windows 10 en dan pas via USB Windows 10 er opnieuw opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .jpg
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2018
Het lukt me maar niet om windows 10 te installeren. Ik heb het ondertussen al meerdere keren geprobeert maar telkens wanneer men PC zou moeten heropstarten blijft hij wel draaien maar gebeurd er verder niets. Als ik daarna een hard reboot (of hoe je het ook noemt, je weet wel, uitknop ingedrukt houden) krijg ik telkens een andere foutcode te zien wat me dus ook niet echt verder helpt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb nu zowel m'n laptop als dekstop naar windows 10 geupgrade, maar waar dat op m'n laptop probleemloos ging zit ik op m'n desktop met een beetje vreemd probleem. De gfxdrivers zijn duidelijk niet geinstalleerd maar ook herkent hij het netwerk niet (unidentified network). Wanneer ik de ethernetkabel in m'n laptop steek is er niks aan de hand, dus daar ligt het niet aan.

Ik ging voor een update met behoud van apps (in 1e instantie ging hij zeuren over de taal maar ik zette de locatie en zo op EN US en toen kon het wel) en die zijn er ook allemaal nog, maar ik heb dus geen verbinding en tetheren aan m'n telefoon werkt ook niet (ook unidentified network).

Iemand enig idee wat hier mis is gegaan en hoe dit te fixen zonder gewoon een schone installatie te doen?

Edit
Overigens is het op m'n laptop ook niet helemaal pijnloos. Opstarten duurt nu eeuwen om 1 of andere reden. Na het stukje met het windows logo is het een halve minuut gewoon zwart waarna het backlight een beetje knippert oid en dan verschijnt het loginscherm. Zowel bij koude start als reboot. Er zit een SSD in de laptop en de voorgaande versie van windows (7) startte zeer rap. Nogal irritant :/

[ Voor 20% gewijzigd door Termy op 30-07-2015 01:21 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:13
Ik laat het 'm nog even draaien tot morgen avond, als ie dan op z'n minst niet geactiveerd is gaat ie gewoon terug naar Windows 7 en probeer ik het over een paar maanden wel. Had graag 10 willen draaien maar gaat 'm gewoon niet worden zo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:07:
Nu opeens activeren twee systemen zonder probleem! 8)
Bij mij ook! (zonet geprobeerd a.d.h.v. jouw post)

Morgen de key uitlezen, als Microsoft me de key per mail had gestuurd, had ik al een paar uur eerder in bed gelegen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:30

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:11:
[...]

Bij mij ook! (zonet geprobeerd a.d.h.v. jouw post)

Morgen de key uitlezen, als Microsoft me de key per mail had gestuurd, had ik al een paar uur eerder in bed gelegen. :O
Hier nog 1, na een stel onsuccesvolle pogingen lukte het plots! Nu lekker slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
Voor de mensen die net als ik Windows 8.1 N en nu dus 10 N hebben, dus zonder Windows Media player en andere media onderdelen, kun je hier het media pack downloaden:

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=48231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:58:
[...]

Waarom nou weer alle updates? Ik heb zonet voor de 2e keer vandaag Win8.1 geïnstalleerd. OS downloadde zelf het beeldschermstuurprogrammadriverinf dinges, daarna geactiveerd en knallen maar.

*onder knallen moet worden verstaan, middelvinger richting die Win10 downloader, want ik had al eerder vandaag met die tool een DVD gemaakt.
Niet dus. "Er is iets gebeurd - De installatie van Windows 10 is mislukt"

Nou okee, voor de 3e deze avond de installatiebestanden van Win10 downloaden via die tool.

Prutserige foutmeldingen zeg "Er is iets gebeurd" Ja, wat dan? Kom met een 0x.... code. grommmm
Correct dat de updates niet nodig zijn, ik draai nu op een geactiveerde Windows 10 ! Yahoooo.

Zojuist W7 (geen updates) installatie uitgevoerd, geen updates, vanuit W7 startte ik de W10 installatie bestand. Tijden het installeren van W10 gekozen om te upgraden. Na de W10 installatie 1 uur lang spammen op de Activate button!! Geactiveerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Twixie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:06:
[...]

Ik heb hier net hetzelfde voor. Net de 2de upgrade voltooid en een minuut of 10 later krijg ik ook die mail. WTF. Als ik google vind ik enkel een limiet van 10 devices, maar zeker geen 2. Kan me niet voorstellen dat ik slechts op 2 devices bepaalde apps kan installeren, of worse, Windows 10 upgrade doen.
Ik hier hetzelfde met 1 device.
Denk dat er iets mis gaat door de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Na een succesvolle activatie van W10 van een W7 upgradw, kan ik een herinstallatie uitvoeren met een clean install en W10 zal dan activeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Fermion op 30-07-2015 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hehe eindelijk. Had alle 4 de iso bij microsoft gehaald met de tool. Zitten klooien met Deployment and Imaging Tools maar ja hoor. Nu op 1 bootable usb, de windows 10 Home x86, x64 en Pro x86, x64. Erg handig deze, aangezien ik meerdere schone installaties moet uitvoeren op zowel home als pro op verschillende architecturen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Fermion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:23:
Na een succesvolle activatie van W10 van een W7 upgradw, kan ik een herinstallatie uitvoeren met een clean install en W10 zal dan activeren?
Jup dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Mooi, dat ga ik nu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zo te lezen hoef je dus niet percee een bootable USB aan te maken met Windows 10 en kan je in Windows 10 ook een systeem herstel doen waardoor hij Windows 10 opnieuw installeert. Scheelt dus wel tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
AMD crasht met het browsen van google chrome.. ik denk dat hier nog wel een update nodig is :*) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Ik wil windows 10 installeren op mijn Asus N56vz-s4044v, ik vraag mij alleen af of alle drivers, zoals, LAN, wifi, usb-poorten, hotkeys, audio, videokaart, chipset e.d al goed werken.

Iemand toevallig dit type al geupgrade naar windows 10?

Ben bang als ik hem nu update enkele drivers (nog) niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Dus de laptop van mijn vriendin van 8.1 Pro naar 10 Pro geupgrade, ging makkelijk en aangezien daar alleen Skype en Firefox op staan ging dat vlekkeloos (die laptop wordt zelden gebruikt).

Dan de laptop van mijn zusje, zo'n leuk (maar niet heus) traag apu ding, alles ging prima echter 2 dingen gaan mis:

- Defender wil niet uitwijken voor Avast, Avast werkt wel maar Windows blijft zeiken dat ik geen antivirus heb

- Laptop start nu nog trager (alsof dat niet traag genoeg was met een 1ghz apu) na clean install is hij volle 4 minuten bezig in plaats van 1,5.

De game PC met Windows 7 van mijn vriendin wacht nog tijdelijk, geen haast mee.

Mijn laptop daartegen is weer terug op Windows 7 aangezien de videokaart zwaar onder presteerde, sommige games die onder Windows 7 vloeiend op 30 of meer fps werkten, wilden niet verder dan 10 of 15 komen.

ECHTER, dat had ik voorspeelt aangezien alleen de drivers van Toshiba goed werken, iedere keer dat ik die van AMD pak herkend hij de videokaart niet of werkt de kaart slechter qua performance, en zo extreem oud is de HD5000 serie nou ook weer niet dat het niet werkt.

Oh ja, Toshiba gaat niet verder dan Windows 7... maar een eventuele oplossing bedenk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste AMD driver al geinstalleerd?

http://www.guru3d.com/fil...-7-1-driver-download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 13:20

Phntm

Tlingelingeling

Frostbite schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:05:
Error 0xC004c003. ... Goed reboot want ik moest toch de Nvidia driver opnieuw installeren en nu ineens plop bij de volgende poging ...

[afbeelding]
Zo iets doms heb ik dus ook meegemaakt. Ik kom an 8.1 Pro af en ik zit nu op 10 Pro. Windows is geactiveerd nu maar als ik via Aida64 kijk naar de geactiveerde key, blijkt het de generic Windows 8 key te zijn die eindigt op 3V66T, dus ik ben echt benieuwd of ik nou wel eigenlijk een echte key heb gekregen, of nu hiermee vast zit en misschien over een jaar gezeur krijg van nogmaal activeren die hap. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Fermion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:26:
[...]

Herinstalatie van W10 uitgevoerd en geactiveeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hierzonder problemen mijn Gamebak naar Windows 10 overgezet. Echter waren er nog wat probleempjes:

Product activering
Twee problemen:
  • Meerdere MS accounts gekoppeld: Ik had 2 MS accounts gekoppeld, moest dus eerst de "foute" weghalen, dus altijd het account laten staan waar je je licentie in wil houden;
  • Timeout, vanwege de drukte.
Dit laatste heb ik opgelost met een simpele batchfile (opslaan als activate.cmd en uitvoeren als administrator). Overigens tekst in Engels vertalen als je een Engelse versie hebt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@ECHO OFF

:Loop
  CSCRIPT //NoLogo %SYSTEMROOT%\System32\SLMGR.VBS /ato | FIND "Product is geactiveerd."
  IF %ERRORLEVEL% == 0 GOTO Done
  ping -w 30000 -n 1 1.1.1.1 > NUL
GOTO Loop

:Done
  ECHO Jippie!

Upgrade opties
Dit was balen, kreeg drie opties voorgeschoteld:
  • Apps en instellingen
  • Instellingen
  • Kaal installeren
Bij mij was de bovenste niet te selecteren (Win 8.1 pro + NL MUI???) met als gevolg dat ik alles opnieuw moest installeren (Echt alles). Dus 370GB steam downloads, mijn Logitech profielen opnieuw instellen, et cetera.

Tip: Maak een backup van je Profiel waarin je complete %AppData% is overgenomen. Daar kan je dingen uit vissen. En voor Logitech, exporteer je keyboard/mouse mappings. Wat ook handig is, verplaats je c:\Windows.old\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\Common naar C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common. Scheelt een hoop downloads.

Applicatie compatibiliteit
  • De default Nvidia driver heeft issues, dus snel updaten
  • Apple Quicktine 7.7.7 werkt niet, je moet naar 7.7.6
  • Command en Conqurer Generals - Alle Windows 7/8/8.1 settings hoeven niet, enige is Kopie maken van game.dat naar game.exe en deze starten (wel even Direct X 8.1 installeren via webupdate)
Annoiances
  • Verticale spatiering desktop ikonen is ruk.
  • Al mijn PC's zijn uit mijn account verdwenen..... grrrr
Overige
Ik heb upgrade met de download tool gedaan, dus niet met reserveringen en wachten op Windows update. Laptop ging fout met Windows Update.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Fermion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:26:
[...]

Nou, bij mij werkte het niet.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frostbite schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:05:
Error 0xC004c003. ... Goed reboot want ik moest toch de Nvidia driver opnieuw installeren en nu ineens plop bij de volgende poging ...

[afbeelding]
Ik heb dezelfde code nadat ik vanuit W7 Ultimate een upgrade naar Win10 Pro gedaan heb. Kreeg hem niet geactiveerd. Telefonische activatie geprobeerd, ook dat werkte niet via installatie-ID. Of ik doorvebonden wilde worden met de klantenservice van MS. Prima, toets 1. Kreeg een vrouw uit India aan de telefoon, althans dat denk ik. Probleem uitgelegd, drie keer, en zij heeft gevraagd aan haar collega's wat dit probleem is. Wees gerust, er zijn er heel erg veel die deze foutcode krijgen, naar het schijnt moet Windows zich binnen 48 uur activeren.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
D2FValinor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:51:
[...]

Nou, bij mij werkte het niet.... :(
heb je eerst een UPGRADE uitgevoerd vanuit W7? Want daarna pas kan je een clean install uitvoeren!

[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 30-07-2015 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Fermion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:47:
[...]

Herinstalatie van W10 uitgevoerd en geactiveeerd!
Heb je een key moeten invullen tijdens de clean install?
Zo ja, hoe heb je de key gevonden.

Edit: ja had geupgrade.
Clean windows 7 activatie succesvol
Upgrade naar windows 10, activatie succesvol
Clean install met bootable usb. Geen activatie mogelijk door generieke keycode.

[ Voor 26% gewijzigd door Valinor op 30-07-2015 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
D2FValinor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:52:
[...]

Heb je een key moeten invullen tijdens de clean install?
Zo ja, hoe heb je de key gevonden.
Tijdens de W10 installatie heb je geen keys nodig!
Zorg dat je W7 is geactiveerd en vanuit W7 start je de W10 installatie.
Tijdens het installeren van W10 krijg je op een gegeven moment de keuze om:

1) systeem te upgraden
2) nieuwe installatie

Je kiest voor om je systeem te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Fermion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:55:
[...]

1) systeem te upgraden
2) nieuwe installatie

En hier de officiële Microsoft beschrijving over upgrades met het Mediacreation tool en eventuele fresh install daarna (lees het helemaal door!) :
http://windows.microsoft....install?ocid=ms_wol_win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Phntm schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:46:
[...]

Zo iets doms heb ik dus ook meegemaakt. Ik kom an 8.1 Pro af en ik zit nu op 10 Pro. Windows is geactiveerd nu maar als ik via Aida64 kijk naar de geactiveerde key, blijkt het de generic Windows 8 key te zijn die eindigt op 3V66T, dus ik ben echt benieuwd of ik nou wel eigenlijk een echte key heb gekregen, of nu hiermee vast zit en misschien over een jaar gezeur krijg van nogmaal activeren die hap. 8)7
Ja ik wist dus niet dat dat een generieke code was. Bootable usb gemaakt en windows 10 opnieuw geinstalleerd. Maarja dus geen unieke code...... Kan dus niet activeren.
Kan weer helemaal opnieuw beginnen door windows 7 weer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
hvgsel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:58:
[...]

En hier de officiële Microsoft beschrijving over upgrades met het Mediacreation tool en eventuele fresh install daarna (lees het helemaal door!) :
Fermion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:55:
[...]

1) systeem te upgraden
2) nieuwe installatie

Bedankt voor de reacties!

EDIT: Dit dus over het hoofd gezien.... Ipv de key te zoeken na de upgrade en die in te vullen in de clean install moet je gewoon skip drukken... Geen key nodig.

Note

If you upgraded to Windows 10 on this PC by taking advantage of the free upgrade offer and successfully activated Windows 10 on this PC in the past, you won't have a Windows 10 product key, and you can skip the product key page by selecting the Skip button. Your PC will activate online automatically so long as the same edition of Windows 10 was successfully activated on this PC by using the free Windows 10 upgrade offer.

[ Voor 27% gewijzigd door Valinor op 30-07-2015 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 22:13
Heb net ook een clean install van W10 gedaan na eerder al vanaf W8.1 naar W10 geupgrade te hebben. Als ik nu bij de activatie in de clean install kijk staat er de bekende 0xC004C003 error. Het interessante is echter dat ik wel gewoon toegang heb tot de personalisatie instellingen als een eigen achtergrond en het veranderen van de accentkleur, wat normaal niet mogelijk is wanneer W10 niet geactiveerd is. Het lijkt er dus op dat deze dus eigenlijk wel gewoon geactiveerd is, maar zegt van niet. Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyrr schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 02:02:
Heb net ook een clean install van W10 gedaan na eerder al vanaf W8.1 naar W10 geupgrade te hebben. Als ik nu bij de activatie in de clean install kijk staat er de bekende 0xC004C003 error. Het interessante is echter dat ik wel gewoon toegang heb tot de personalisatie instellingen als een eigen achtergrond en het veranderen van de accentkleur, wat normaal niet mogelijk is wanneer W10 niet geactiveerd is. Het lijkt er dus op dat deze dus eigenlijk wel gewoon geactiveerd is, maar zegt van niet. Is dit bij jullie ook zo?
Heel normaal. Er zijn problemen met de activatie. In een post hierboven leg ik uit dat ik met het callcenter van MS gebeld heb omdat ik dezelfde foutcode had. Activeert zichzelf binnen 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Xyrr schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 02:02:
Ongeveer 30% van dit topic gaat nu over Windows activatie servers die druk zijn. Geduld hebben en normaal gesproken wordt ie dan geactiveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Laatst online: 15-09 22:13
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 02:04:
[...]

Heel normaal. Er zijn problemen met de activatie. In een post hierboven leg ik uit dat ik met het callcenter van MS gebeld heb omdat ik dezelfde foutcode had. Activeert zichzelf binnen 48 uur.
hvgsel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 02:04:
[...]

Ongeveer 30% van dit topic gaat nu over Windows activatie servers die druk zijn. Geduld hebben en normaal gesproken wordt ie dan geactiveerd!
Duidelijk, dan wacht ik het gewoon even af (lees: bedtijd ;)). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Als mijn Windows 10 nog niet is geactiveerd, kan ik dan nu wel een clean install doen? Of is het beter om te wachten tot hij is geactiveerd en dan clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Niet online
Grudgie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 02:14:
Als mijn Windows 10 nog niet is geactiveerd, kan ik dan nu wel een clean install doen? Of is het beter om te wachten tot hij is geactiveerd en dan clean install.

Lees vooral de laatste 'Note'

[ Voor 4% gewijzigd door hvgsel op 30-07-2015 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
Ja, maar zoals gezegd heb ik dat probleem iedere keer met AMD drivers van hun eigen website, tenzij ik ze voor Windows 7 download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
D2FValinor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 02:00:
If you upgraded to Windows 10 on this PC by taking advantage of the free upgrade offer and successfully activated Windows 10 on this PC in the past, you won't have a Windows 10 product key, and you can skip the product key page by selecting the Skip button. Your PC will activate online automatically so long as the same edition of Windows 10 was successfully activated on this PC by using the free Windows 10 upgrade offer.[/b]
Juist en hier komt nu de aap uit de mouw helaas : Ik had een windows 8.1 met een legale key die je dus gewoon kan meenemen van pc naar pc, of van moederbord naar moederbord. En nu heb ik, en velen met mij, een windows 10 die aan je hardware gebonden is, straks een andere moederbord, dan geen activatie en zit je zonder windows.

Als dit niet opgelost wordt, dan is het terug naar windows 8.1 binnen die maand, want geen zin om bij een volgend moederbord geld uit mijn zak te trekken voor weer een windows.

BAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:57:
[...]

Het gebeurt niet altijd dus, dus je met Display-port even moet overswitchen naar HDMI? Heb namelijk geen kabel liggen die lang genoeg is?
Eenmalig even overschakelen naar HDMI wanneer Windows 10 alleen opstart met een zwart beeld.
Dan heb je tenminste beeld zodat je je video drivers en Windows update kan uitvoeren. Daarna heb je de HDMI niet mee nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:19:
[...]

Ik heb een van mijn belangrijkste PC's geupgrade net. Ondanks geen vragen over behoud van data en applicaties is mijn profiel en applicaties wel netjes meegenomen. Dat werkt.

Enige wat ik mis is mijn Kaspersky Antivirus installatie, die lijkt niet meegenomen te zijn. :(
Dat is een positief bericht, ik denk dat ik toch even een extra SSD bestel en eerst een clone maak voordat ik die stap zet, zou het niet lukken ben ik al snel 2-3 dagen bezig alles weer op orde te krijgen en met extra SSD is het een kwestie van wisselen en verder gaan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
prutser001 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:20:
[...]
Dat is een positief bericht, ik denk dat ik toch even een extra SSD bestel en eerst een clone maak voordat ik die stap zet, zou het niet lukken ben ik al snel 2-3 dagen bezig alles weer op orde te krijgen en met extra SSD is het een kwestie van wisselen en verder gaan.
Gewoon een image backup maken is een stuk goedkoper en nog sneller ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

88Gamer88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:40:
[...]

Bedoel je dat je Windows 8.1 geinstalleerd heb en vervolgens gelijk met de "media creation tool" geupdate heb ? zonder activatie problemen ?

Of heb je deze wil eerder gereserveerd ?
Ik had hem wel eerder gereserveerd.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:22:
[...]

bekend en eerder aangegeven in topics :) anti virus programma's worden niet meegenomen.

de meeste AV bedrijven hebben dit (net) optijd gefixed in hun updates.. ESET ging bij mij namelijk netjes mee met de laatste versie.
Bij mij werkt Avast Free probleemloos...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

HaseMike schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:21:
[...]

Gewoon een image backup maken is een stuk goedkoper en nog sneller ook...
Dat is het niet alleen ik wilde toch al een grotere SSD en dit lijkt mij een mooie gelegenheid en dan kan ik mijn oude doorschuiven naar een ander systeem.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Het zal wel aan mij liggen, maar snappen doe ik het niet.

Heb een Asus laptop met daarop W8.1.
Ik kreeg gisteren de melding dta ik kon upgraden. Deed dat, vraag of ik alles wil behouden, enkel profiel behouden of alles kwijt.
Kies voor het laatste. Laptop is een uurje aan het spelen, draaien en weet ik veel wat en daarna start hij gewoon in W10.

Vreemde ; ik heb nooit een vraag tot activatie verkregen. Klopt dit? Of zit ik met een niet legale te werken (mijn W8.1 zou legaal moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hoe zit het nu met een nieuwe win 8.1 uit de doos.
Ik heb een nieuwe laptop met daarop 8.1 Nu heb ik keuze: eerst 8.1 updaten. Zit op een 2 Mb/s wifi lijn, dus dat gaat wel even duren, dagje ofzo.
Of, ik zet 10 er meteen op middels de ISO. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
Reepje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:43:
Nee, want dan kun je hem niet activeren. Je moet eerst Win 7/8/8.1 upgraden en activeren, pas daarna kun je desgewenst een clean install doen. Vragen over productkeys kun je dan overslaan, omdat je activatie geldig blijft zolang je dezelfde hardware gebruikt.

Als je al een iso hebt, kun je daarop wel de setup.exe starten vanuit een draaiend 8.1 systeem. Dan hoef je niet alles opnieuw te downloaden.

[ Voor 14% gewijzigd door grun93 op 30-07-2015 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 22:31
HaseMike schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 06:54:
[...]

Juist en hier komt nu de aap uit de mouw helaas : Ik had een windows 8.1 met een legale key die je dus gewoon kan meenemen van pc naar pc, of van moederbord naar moederbord. En nu heb ik, en velen met mij, een windows 10 die aan je hardware gebonden is, straks een andere moederbord, dan geen activatie en zit je zonder windows.

Als dit niet opgelost wordt, dan is het terug naar windows 8.1 binnen die maand, want geen zin om bij een volgend moederbord geld uit mijn zak te trekken voor weer een windows.

BAH
LOL, je krijgt GRATIS een versie van Win10 voor je current device en nog klagen...

Je 8.1 licentie blijft gewoon geldig en kan in de toekomst mee naar een ander device/mobo, mits je natuurlijk niet op 2 apparaten tegelijk werkt. Niets anders dan een FREE SAMLPE van welk product dan ook: je kunt 'm naar hartelust gebruiken, maar als je meer wilt in de toekomst moet je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Reepje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:43:
Hoe zit het nu met een nieuwe win 8.1 uit de doos.
Ik heb een nieuwe laptop met daarop 8.1 Nu heb ik keuze: eerst 8.1 updaten. Zit op een 2 Mb/s wifi lijn, dus dat gaat wel even duren, dagje ofzo.
grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:50:
[...]

Nee, want dan kun je hem niet activeren. Je moet eerst Win 7/8/8.1 upgraden en activeren, pas daarna kun je desgewenst een clean install doen. Vragen over productkeys kun je dan overslaan, omdat je activatie geldig blijft zolang je dezelfde hardware gebruikt.
Even aanvullen:

Ja en nee. Je kunt (ergens anders) een iso downloaden en daarmee je 8.1 upgraden. Je moet dus wel upgraden en kunt niet gelijk vanaf scratch installeren. Maar je kunt er dus wel een iso voor gebruiken.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Wailing_Banshee schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:53:
Even aanvullen: Ja en nee. Je kunt (ergens anders) een iso downloaden en daarmee je 8.1 upgraden. Je moet dus wel upgraden en kunt niet gelijk vanaf scratch installeren. Maar je kunt er dus wel een iso voor gebruiken.
Dat klopt idd, dat bedacht ik ook net en heb mijn reply reeds aangevuld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Gisteren de upgrade gedaan,veel problemen met kapersky die niet wilde starten.Verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,daarna alles drivers voor mijn asus x99-a gedownload,waren net uitgebracht.
Moest uiteindelijk naar bed(heel vroeg op) maar wat mij opviel was dat Windows 10 rete traaaaag reageerde.Kon niet uitvinden was het aan lag,dus ergens deze dagen maar een clean installatie doen,heb een bootable usb disk gemaakt.
Hebben meer tweakers dat traagheids gevoel hier na een upgrade?? Ik kwam van win7 home premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
_Arthur schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
Powershell script om de activatie gewoon x-aantal keer achter elkaar te laten lopen.

Stappen:
1: start powershell als Administrator (als dit het geval is zie je in de balk bovenaan "Administrator: Windows PowerShell" staan.
2: geef eerst in "Set-ExecutionPolicy unrestricted" zodat het script uitgevoerd kan worden.
3: ga naar de directory toe waar je het "DoActivate.ps1" bestand hebt opgeslagen
4: voer het bestand uit met .\DoActivate.ps1

Sla onderstaande code op, bv als bestandsnaam "DoActivate.ps1"

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
$retryCount = 5
while ($retryCount -gt 0){
# activate
Write-Host "Activating License Key..."
cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /ato 

# check Activation
Write-Host "Verifying Activation Status..."

$slmgrResult = cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /dli
[string]$licenseStatus = ($slmgrResult | select-string -pattern "^License Status:")
$licenseStatus = $LicenseStatus.Remove(0,16)

if ( $licenseStatus -match "Licensed") {
Write-Host "Activation Sucessful"
$retryCount = 0
}
else {
Write-Host "Activation failed."
$retryCount = $retryCount - 1
}

if ( $retryCount -gt 0 ) {
Write-Host "Retrying Activation. Will try $retryCount more time(s)"
}
Start-Sleep -s 2
}

Het script probeert 5 maal de activatie te doorlopen, met een 2 seconden wachttijd er tussen zodat de activatie servers niet helemaal doodgehammerd worden.

Disclaimer: ik ben geen Powershell guru; als het je PC sloopt, je huwelijk op de klippen laat lopen en je hond wordt zwanger; dat is dan je eigen verantwoordelijkheid ;)
Held! Gelukt bij de 2e keer :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
mtr33 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:53:
[...]

LOL, je krijgt GRATIS een versie van Win10 voor je current device en nog klagen...
Er valt weinig te lachen, als je "gratis" update een verkapte downgrade van je license blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:53:
[...]

[...]

Even aanvullen:

Ja en nee. Je kunt (ergens anders) een iso downloaden en daarmee je 8.1 upgraden. Je moet dus wel upgraden en kunt niet gelijk vanaf scratch installeren. Maar je kunt er dus wel een iso voor gebruiken.
Dan snap ik het nog niet. De laptop is nieuw, windows is niet updated want 148 updates als ik het aan win update vraag. Windows 8.1 is geactiveerd ;
kan ik nu de iso van win10 erinsteken en upgraden?

(ik zeur een beetje, maar ben niet echt thuis in win8, dus wil gewoon zo snel mogelijk naar win10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
en hij is nu geactiveerd , wel een 3V66T code ......kom vanaf legale 8.1 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Reepje schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:06:
[...]

Dan snap ik het nog niet. De laptop is nieuw, windows is niet updated want 148 updates als ik het aan win update vraag. Windows 8.1 is geactiveerd ;
kan ik nu de iso van win10 erinsteken en upgraden?

(ik zeur een beetje, maar ben niet echt thuis in win8, dus wil gewoon zo snel mogelijk naar win10)
Ja. Als het Windows 8.1 is wel, als het Windows 8.0 is moet hij wel eerst geupgrade worden naar 8.1.

Gewoon die iso mounten en opstarten. De rest van het process wijst zich vanzelf. (wel upgrade kiezen!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is na de tweede keer op "Activeren" klikken het gelukt om Windows 10 Home te activeren met de generieke key die bij deze editie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik wou nog even melden dat mijn PC nu ook eindelijk aan het upgraden is, het probleem zat hem in dat ik in het verleden heb zitten klooien met mijn System Reserved partitie, na een paar keer opstart herstel gedraaid te hebben zit die weer goed en mag ik upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Corona schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:56:
Hebben meer tweakers dat traagheids gevoel hier na een upgrade?? Ik kwam van win7 home premium.
Jazeker, mijn menu's reageren heel traag en als ik instellingen ga veranderen loopt hij soms gewoon vast met de foutmelding dat Windows niet meer reageert en of ik het proces wil beëindigen.

Later vandaag maar een clean install proberen en hopen dat dit het probleem oplost want eigenlijk niet heel veel zin alle programma's etc weer opnieuw te installeren maja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
HaseMike schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:05:
Er valt weinig te lachen, als je "gratis" update een verkapte downgrade van je license blijkt te zijn.
Je hebt nu 8.1 en een geldige key, die kun je nog steeds gebruiken als je straks een nieuw mobo koopt. Dat is geen downgrade, want je houdt gewoon hetzelfde als je had. In de tussentijd kun je wel gratis upgraden naar windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ruerd Jan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:19:
[...]

Hmm. Zelfde issue.
Maar eens de system reserved partition (of hoe dat ding ook heet) aangepakt.
Was 100MB, is nu 250MB. Setup W10 is tevreden. We gaan verder.

Dus, iedereen met het probleem zoals hierboven. Probeer de betreffende paritie een beetje groter te maken. Of opschonen, maar geen idee waar je moet beginnen.
Hoe maak ik deze groter? Disk management staat het namelijk niet toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Ik hoop dat het vandaag wat vlotter gaat om te upgraden ?

Ik wil dus op men Asus T100TA de win10 upgrade doen.

Ik had dus al sinds 3 dagen die get win 10 app waar ik dus de upgrade gereserveerd had.
Nu stond dit ook bij windows update dat ik windows 10 had gereserveerd...

Nu wou ik gisteren men update forceren aangezien ik nog geen melding had om te kunnen upgraden...

Dan heb ik maar via opdrachtprompt die command ingetikt om de upgrade geforceerd te downloaden wat ook lukte...
Maar bij het installeren kreeg ik de melding dat ik de file boot.wim miste...
Dus na hier navraag te doen hebben ze mij verteld dat dit de verkeerde manier was...

Dus ik wou die ongedaan maken en heb dus de 2 mappen $windows BT en WS verwijderd...

Sindsdien heb ik niet meer de melding in men windows update dat windows 10 gereserveerd is...
Ik heb wel nog de get windows 10 app waarin vermeld staat dat ik de update gereserveerd heb...

Moet ik mij zorgen maken ?

Ook heb ik al via de mediacreation tool de upgrade willen forceren om te upgraden en dan kreeg ik de melding van "er is iets gebeurd" ...

Wat doe ik nu het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de tool gedownload zoals in het link van Tnet. downloaden doet deze, installatie voorbereiden idem. maar daarna verdwijnt het venstertje en gebeurd er niks meer. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Omdat het via de reguliere windows update niet lukte om te upgraden heb ik dat tooltje van MS geprobeerd. Die wilde echter niet mijn apps en instellingen meenemen, omdat die tool in het Nederlands was en ik een engelstalige windows heb. Na een paar pogingen (en telkens weer wachten totdat de 6gig gedownload is) lukte het me eindelijk om dat tooltje ook de engelstalige windows te kiezen. Moest daarvoor in windows bij de regionale settings 'Formats' instellen op 'English (United Kingdom)', Location op 'United Kingdom' en bij 'Administrative' de system locale op English (United Kingdom) zetten. Toen kreeg ik ook een engelstalige License Agreement in het tooltje en kwam het bovenste vakje met keep files en apps beschikbaar.

Misschien handig om te weten voor mensen die ook een engelstalige windows hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ok wil ik gaan upgraden krijg ik de volgende errors:
2015-07-30 08:23:41, Error CallPidGenX: PidGenX function failed on this product key. (hr = 0x8a010001)
2015-07-30 08:24:01, Error CONX Failed to initialize net class data 80070002

2015-07-30 08:24:02, Error CONX Failed to get class data from printer 80070057

2015-07-30 08:24:42, Error CONX Unable to get message handle 80092009 c:\windows\system32\drivers\atihdwb6.sys

2015-07-30 08:24:42, Error CONX Failed to open INF file [oem1.inf] with 0x80070002

2015-07-30 08:24:42, Error CONX Failed to initialize driver package [oem1.inf]

2015-07-30 08:24:42, Error CONX Unable to get message handle 80092009 c:\windows\system32\drivers\kinonih.sys

2015-07-30 08:24:43, Error CONX Unable to get message handle 80092009 c:\windows\system32\drivers\safe_ramdisk_x64.sys

2015-07-30 08:24:43, Error CONX Unable to get message handle 80092009 c:\windows\system32\drivers\tap0901.sys

2015-07-30 08:24:43, Error CONX Failed to open INF file [oem1.inf] with 0x80070002

2015-07-30 08:24:43, Error CONX Failed to initialize driver package [oem1.inf]

2015-07-30 08:25:16, Error SP CMountWIM::DoExecute: Failed to mount WIM file C:\$WINDOWS.~BT\Sources\SafeOS\winre.wim. Error 0x80070003[gle=0x00000003]
2015-07-30 08:25:17, Error SP Operation failed: Mount WIM file C:\$WINDOWS.~BT\Sources\SafeOS\winre.wim, index 1 to C:\$WINDOWS.~BT\Sources\SafeOS\SafeOS.Mount. Error: 0x80070003[gle=0x000000b7]
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG MoSetupPlatform: ExecuteCurrentOperations reported failure!
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG MoSetupPlatform: Using action error code: [0x80070003]
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG CDlpActionImageDeploy::ExecuteRoutine(329): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG CDlpActionImpl<class CDlpErrorImpl<class CDlpObjectInternalImpl<class CUnknownImpl<class IMoSetupDlpAction> > > >::Execute(441): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG CDlpTask::ExecuteAction(3243): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG CDlpTask::ExecuteActions(3397): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG CDlpTask::Execute(1631): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG CSetupManager::ExecuteTask(1953): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG CSetupManager::ExecuteTask(1916): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG CSetupManager::ExecuteInstallMode(736): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:17, Error MOUPG CSetupManager::ExecuteDownlevelMode(376): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:17, Error SP CDeploymentBase::CleanupMounts: Unable to unmount the directory C:\$WINDOWS.~BT\Sources\SafeOS\SafeOS.Mount. Error: 0xC142011C[gle=0xc142011c]
2015-07-30 08:25:20, Error MOUPG CSetupManager::Execute(222): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:20, Error MOUPG CSetupHost::Execute(370): Result = 0x80070003
2015-07-30 08:25:24, Error MOUPG CDlpManager::AsyncSerializeDisable(471): Result = 0x80070216
Wat moet ik nou weer doen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee bij mij werkt nu ook goed.

Eerst vanuit een vers geinstalleerde en geactiveerde Win8.1 Microsoft's download tool gestart.
Via de tool een upgrade van Win8.1 uitgevoerd. Geen documenten/instellingen bewaard.
Even wachten tot die activatie server mijn installatie valideerde.
Key genoteerd (VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T - generieke Pro key)
Nederlandstalige Win10 vond ik niet geweldig, EnglishIntl ISO gedownload bij Microsoft & gebrand.
Daarna clean install met de Engelstalige (UK) versie en bovenstaande key ingevoerd.
Na voltooiing v/d installatie was ie gelijk geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Gisteren de update geforceerd, maar de methodiek hiervoor staat niet in de TS. Om de update te forceren:
  1. Open het Windows Update scherm
  2. Open een command prompt als administrator
  3. type: wuauclt.exe /updatenow
  4. Druk op enter
  5. Leun achterover en geniet }:O
Ondanks de aanwezigheid van C:\$Windows.~BT, downloadde deze truck nog een extra 2,7GB eer de installatie begon :/

Activatieproblemen hier ook, maar na de Activate-knop meerdere malen te spammen, kom je er toch uiteindelijk doorheen O-)

Wel een aantal problemen met Win10. Ten eerste was alles super langzaam, bleek door Vipre antivirus te komen. Deze uitgeschakeld in services.msc en alles liep vloeiend.

Bij het opstarten valt mij op dat voor het nieuwe logo, snel een beeld met inlogvelden voorbij flitst (auto logon staat aan). Bij shutdown momenteel sporadisch een BSoD, IRQ not less or equal.. Nog wat driver issues lijkt het. Als laatste komt in de notifications af en toe naar voren dat Defender uitstaat, terwijl deze gewoon draait.. Kinkjes in de kabel, of toch maar een complete reinstall?

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barsonax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 22:51
Vandaag pc even opgestart om te kijken of deze zichzelf zou activeren en ja hoor het werkt windows is geactiveerd.

Was gisteren gewoon even te druk denk ik.

Dit is dus een clean instal die ik heb gedaan nadat ik een upgrade deed

[ Voor 18% gewijzigd door Barsonax op 30-07-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
Hij geeft een vrij sumiere foutmelding "windows 10 kan niet geinstalleerd worden" zou ik ergens een logfile kunnen vinden waarin staat waarom het mislukt is?

Het is een foutmelding met een klein scherm en alleen een OK knop, dus het scherm laat niet veel meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

stormfly schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:38:
Hij geeft een vrij sumiere foutmelding "windows 10 kan niet geinstalleerd worden" zou ik ergens een logfile kunnen vinden waarin staat waarom het mislukt is?

Het is een foutmelding met een klein scherm en alleen een OK knop, dus het scherm laat niet veel meer zien.
Deze had ik ook steeds terugkerend in de status van Windows Update.. Ik weet niet of het met planning te maken heeft, of een issue, maar het forceren van de update in mijn post 3 posts hierboven hielp in mijn geval :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:37
TheKillingBean schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:59:
Hmmm krijg de melding:
"Windows 10 kan niet worden uitgevoerd op deze PC. De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt."
XXX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:52:
[...]

Krijg dezelfde melding. Heb de update tool gebruikt.
Ik gebruik een Samsung SSD met de Magician software. Heb het idee dat daar misschien het probleem zit.?
Hoiz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:17:
[...]

Ik heb dit ook. Weet iemand een oplossing? Heb ik nog niet kunnen vinden namelijk..
Ik had hetzelfde probleem. Volg deze reddit en dan lukt het wel.

https://www.reddit.com/r/...ystem_reserved_partition/

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 06-03-2021 16:41 . Reden: Nick verwijderd op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 23:14
Nee helaas die had ik gisteren al geprobeerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dat MS tooltje om de update te downloaden staat bij mij nu op 'Ready to install'. Er staat ook bij dat je je pc niet kunt gebruiken tijdens de installatie.
Ik zit via RDP op mijn pc ingelogd en kan er dus niet fysiek bij op dit moment. Weet iemand of er na dit punt nog user interactie vereist is?

Twijfel nl. even of het handig is om het nu uit te voeren of te wachten tot ik thuis ben vanavond en fysiek bij de pc kan.....

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 30-07-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Iemand ? :s
Icaru schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:22:
Ik hoop dat het vandaag wat vlotter gaat om te upgraden ?

Ik wil dus op men Asus T100TA de win10 upgrade doen.

Ik had dus al sinds 3 dagen die get win 10 app waar ik dus de upgrade gereserveerd had.
Nu stond dit ook bij windows update dat ik windows 10 had gereserveerd...

Nu wou ik gisteren men update forceren aangezien ik nog geen melding had om te kunnen upgraden...

Dan heb ik maar via opdrachtprompt die command ingetikt om de upgrade geforceerd te downloaden wat ook lukte...
Maar bij het installeren kreeg ik de melding dat ik de file boot.wim miste...
Dus na hier navraag te doen hebben ze mij verteld dat dit de verkeerde manier was...

Dus ik wou die ongedaan maken en heb dus de 2 mappen $windows BT en WS verwijderd...

Sindsdien heb ik niet meer de melding in men windows update dat windows 10 gereserveerd is...
Ik heb wel nog de get windows 10 app waarin vermeld staat dat ik de update gereserveerd heb...

Moet ik mij zorgen maken ?

Ook heb ik al via de mediacreation tool de upgrade willen forceren om te upgraden en dan kreeg ik de melding van "er is iets gebeurd" ...

Wat doe ik nu het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Palomar schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:44:
Dat MS tooltje om de update te downloaden staat bij mij nu op 'Ready to install'. Er staat ook bij dat je je pc niet kunt gebruiken tijdens de installatie.
Ik zit via RDP op mijn pc ingelogd en kan er dus niet fysiek bij op dit moment. Weet iemand of er na dit punt nog user interactie vereist is?

Twijfel nl. even of het handig is om het nu uit te voeren of te wachten tot ik thuis ben vanavond en fysiek bij de pc kan.....
Hij start op een gegeven moment opnieuw op, dat is de enige interactie tot nu toe (install loopt nog)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 22:31
[...]

Dan heb je 't niet helemaal goed begrepen: je 8.1 Retail licentie blijft gewoon bestaan. Op je huidige device dient hij als basislicentie voor de 10 upgrade maar je kunt 'm gewoon blijven migreren naar een nieuw device (dan ben je natuurlijk wel de basis voor de 10 licentie op je huidige device kwijt, maar je kunt niet EN EN hebben). Op dat nieuwe device kun je dan weer volstaan met het kopen van een 10 upgrade i.p.v. een full Retail.
grun93 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:17:
[...]

Je hebt nu 8.1 en een geldige key, die kun je nog steeds gebruiken als je straks een nieuw mobo koopt. Dat is geen downgrade, want je houdt gewoon hetzelfde als je had. In de tussentijd kun je wel gratis upgraden naar windows 10.
Yep, in feite krijg je als early adopter een gratis Win 10 OEM (device gebonden) licentie. Ik denk zelfs dat het in de praktijk geen probleem zal zijn om de onderliggende retail (7/8) licentie tegelijkertijd op een ander device te activeren. Juridisch gezien ben je dan strikt gezien niet legit, maar het geeft aan dat de soep niet zo heet gegeten wordt...

[ Voor 0% gewijzigd door mtr33 op 30-07-2015 08:51 . Reden: pt2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 12:58

Meneer iCy

swarma

RDP weet ik niet. Teamviewer werkt wel :9

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

[...]

Hoezo? Je hebt nog steeds precies dat waarvoor je hebt betaald, namelijk een Windows 8.1 licentie die je ook op een andere computer kunt gebruiken. En als je dat binnen een jaar doet kan je die ook nog gratis updaten naar Windows 10 dus je krijgt er (gedurende een jaar) alleen maar een gratis extra optie bij.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Weet iemand waar de favorieten zijn gebleven? Ik heb een upgrade uitgevoerd vanaf Win7 Pro naar Win10 Pro maar nu kan ik nergens mijn favorieten van IE11 weervinden, die ik in een werkbalk had staan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
JohnHeroHD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:55:
[...]

Dit heb ik net gefixed.
Via standaard windows disk manager heb ik mijn hoofdpartitie geslonken met 500MB.
Vervolgens met MiniTool Partition Wizard Free 9 de nieuwe vrije 500MB aan mijn Data partitie (de eerste partitie op mijn SSD die 100MB was) toegevoegd. Je moet dan wel een keer restarten omdat hij die resize niet kan doen als je systeem up-and-running is, maar dat regelt die tool allemaal voor je.

Na dit gedaan te hebben kon ik wel upgraden en kreeg ik die fout niet meer!
Dit heeft bij mij het probleem inderdaad verholpen. Thanks hiervoor en hoop dat anderen er ook baat bij hebben!.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tufan28
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03 21:53
Hallo allemaal ik heb een vraag betrekking tot de upgrade.

ik heb tot nu toe 3 keer geprobeerd om te upgraden.

2 x via windows update
1 x via het programmatje wat onderin de taakbalk staat.

het downloaden en het begin van de installatie verloopt goed tot aan het "kopiëren van bestanden" gedeelte. Deze blijft elke keer op 83% hangen en het algemeen verloop van de installatie op 24%. Ik heb er gisteren avond meer dan 2 zelfs op gewacht echter geen vorderingen.

Zijn hier problemen mee ? zo ja is er een workaround voor dit probleem ?

Het gaat om legitieme windows 8.1 pro systeem met 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is het daarnaast nog zo dat je best onderdelen mag vervangen, en dat win10 dan geactiveerd blijft. Als je maar niet teveel onderdelen in één keer vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentZijlstra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07-2018
Na het zowel installeren op mijn werk als prive laptop heb ik twee uitdagingen.
Op mijn werklaptop ben ik van Windows 7 pro naar Windows 10 Pro gegaan.
Hierbij bestaat nu het probleem dat ik soms helemaal geen geluid uit m'n ingebouwde speakers krijg.
En als ik dan oordopjes inplug krijg ik wel geluid, echter kan ik dan niet het volume regelen met de volume toetsen op mijn keyboard. (heeft er mee te maken dat die knoppen werken op ' Speakers / Headphones " terwijl mijn oordopjes werken via " Communications Headphones". Na 2 keer opnieuw opstarten en een paar minuten wachten, werkt het geluid wel via speakers en als ik oordopjes inplug hoor ik ook gewoon alleen geluid hier uit. Activatie van windows was geen probleem.

Wat dus het probleem is? I don't know :)

Op mijn prive laptop van windows 8.1 pro naar Windows 10 pro upgrade gedaan. Eigenlijk geen problemen, behalve het feit dat ik het control panel niet kan openen. Bij openen bevriest het control panel en sluit hij deze af. Verder blijft de computer gewoon werkbaar. Erg irritant. Waarschijnlijk maar kale installatie uitvoeren? (als mijn windows eindelijk eens geactiveerd wil worden 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Laatst online: 15:21
Hoiz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:18:
[...]

Hoe maak ik deze groter? Disk management staat het namelijk niet toe..
Zelf even gebruik gemaakt van een free partition manager.
Use at own risk!!

C: parititie 150MB opschuiven
System 150MB vergroten.

Herstarten en alles en dan setup starten.

http://www.minitool.com/partition-manager.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Wylana schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:23:
[...]

Ik was er al bang voor dat ik mijn prive laptop eerst moet herinstalleren met een PRO versie.
Zelf dacht ik nog of het mogelijk is om hem te upgraden naar Windows 7 PRO dmv Windows Anytime, maar dat moet ik maar testen thuis.

En anders wordt het maar een herinstallatie op me privelaptop met de retail key van me werk laptop en daarna upgraden naar windows 10.

Thanks in ieder geval.
Ik kan bevestigen dat je W7 of 8 updaten naar PRO dmv Windows Anything er keurig voor zorgt dat je bij de upgrade van Windows 10 keurig de PRO versie ook krijgt.

Ik heb via mijn werk een Windows 7 PRO key kunnen krijgen, die ingeklopt in Windows Anytime en Windows 7 laten updaten naar PRO.

Daarna heb ik wel de volledige download van Windows 10 via Windows update moeten verwijderen en opnieuw downloaden via de Upgrade Tool.
Na diverse opstakels (systeem partitie die te klein bleek te zijn) heb ik uiteindelijk mijn upgrade uitgevoerd en heb ik keurig Windows 10 PRO gekregen.

Hoop dat deze info ook voor anderen handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 13:17
Ik heb het hier nog niet direct voorbij zien komen, maar voor de mensen die foutcode 0xC004F034 krijgen bij het activeren van Windows 10, blijf zo vaak mogelijk op de activeren toets klikken als maar kan ook al is deze bezig.
Het klinkt misschien heel erg raar, maar bij mij werkte het echt!
Ik heb het verschillende keren geprobeerd en op verschillende systemen werkte het activeren door heel veel op de activeren toets te blijven klikken...

Ik weet niet wat er gebeurd en waarom, maar het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
iCy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:53:
[...]

RDP weet ik niet. Teamviewer werkt wel :9
ok thanks, heb als backup ook maar even teamviewer geinstalleerd en unattended ingesteld ;) Installatie nu gestart op hoop van zegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8JqVNHQ.png

Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Laatst online: 15:21
Microsoft heeft wel vaker van die ongelofelijke foutmeldingen.
Ook altijd erg oplossingsgericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Laatst online: 14-09 21:28

fritske23

Echte naam Rob

Ik heb met succes de upgrade uitgevoerd en nu wil ik een clean install doen.
Hiervoor heb ik een 64 bit ISO gemaakt. Is het raadzaam om die te gebruiken of toch een ISO maken
met beide (32/64 bit). Deze past wel niet op een 4,7 GB DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Installatie bestanden verwijderen en opnieuw proberen. Je installatie doet nu niks. Is al reeds eerder gemeld in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:39:
[...]

Geweldig, dus Display-port kan dus niet?
Kan wel, maar op eigen risico. Ik had hetzelfde probleem, en heb gewoon steeds de computer opnieuw opgestart wanneer 'ie geen beeld gaf. Windows installatie kon daar blijkbaar prima mee omgaan, want hij gaf geen foutmeldingen :+

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
fritske23 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:12:
Ik heb met succes de upgrade uitgevoerd en nu wil ik een clean install doen.
Hiervoor heb ik een 64 bit ISO gemaakt. Is het raadzaam om die te gebruiken of toch een ISO maken
met beide (32/64 bit). Deze past wel niet op een 4,7 GB DVD
Als je 64 bit al gebruikt, zou ik alleen een 64 bit ISO maken. 32 bit ga je dan toch niet gebruiken.

En vergeet niet je Productkey op te zoeken en/of via een scriptje/tooltje uit Windows 10 te halen.
Met een Clean Install moet je namelijk je product key handmatig invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:46:
[...]

hmm, bedankt. Fridgeman heeft dit echter ook gedaan alleen als hij de key overslaat dan MOET hij na de reboot alsnog een key invoeren.
Ja, na de reboot kreeg ik die melding ook. Gewoon paar keer kiezen dat je het later doet. Dan boot hij naar windows. Zegtdat hij hem niet kon activeren. Dan ga je naar de store, en dan kies je windows activeren (opnieuw proberen) daar. En na een paar keer klikken werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Wylana schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:14:
[...]

Als je 64 bit al gebruikt, zou ik alleen een 64 bit ISO maken. 32 bit ga je dan toch niet gebruiken.

En vergeet niet je Productkey op te zoeken en/of via een scriptje/tooltje uit Windows 10 te halen.
Met een Clean Install moet je namelijk je product key handmatig invoeren.
Ok doe ik dat. Onder op de laptop staat een reeks van 5x5 en in configuratiescherm een reeks van 4x5
Welke is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
fritske23 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:16:
[...]

Ok doe ik dat. Onder op de laptop staat een reeks van 5x5 en in configuratiescherm een reeks van 4x5
Welke is het?
Die onder de laptop moet je hebben.
Ter verificatie kan je een tooltje als ProduKey gebruiken: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

[ Voor 8% gewijzigd door Wylana op 30-07-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33

Logische lijkt mij: stel je heb je pc thuis nodig en je bent niet thuis en remote je pc om een reden, is het nooit slim om dit op afstand te gaan doen toch.
Mij lijkt dat je om een reden je pc aan hebt staan, daarbij wat heb je aan windows 10 nu al op je pc al je er niet bent ?
Ik zou gewoon wachten, tenzij je pc een beetje ''zinloos'' staat te draaien dan kan je altijd een poging wagen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ruerd Jan schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:10:
[...]

Microsoft heeft wel vaker van die ongelofelijke foutmeldingen.
Ook altijd erg oplossingsgericht ;)
Ik vind die meldingen wel tof. Gisteren tijdens de installatie zei ik nog tegen mijn pa: "Het gaat wel snel he?"
Waarop Windows direct vertoonde: "Het duurt niet lang meer" :D

Je zou bijna denken dat Cortana meeluisterde :+

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Wylana schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:18:
[...]

Die onder de laptop moet je hebben.
Ter verificatie kan je een tooltje als ProduKey gebruiken: http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
Thanks!
Pagina: 1 ... 20 ... 59 Laatste