Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hero of Time schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:51:
[...]

Dus als je een Engelstalige installatie hebt, maar hier een NL taalpakket op hebt staan, krijg je na de upgrade gewoon een fatsoenlijke, nette NL-talige Windows 10?
Je krijgt soms ook een NL taalpakket als er helemaal niks Nederlands op je systeem te vinden is :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Heb vanaf een win7 naar preview win10 geupgrade. Nu geprobeerd om clean install te doen maar key's werken niet (algemene en win7 niet) nu uit win preview install key gehaald. En backlup gemaakt (100gbyte) nu na backup een clean install proberen met key (is geactiveerd in preview) een nieuwe clean install proberen...? Wish me luck!!! 8)7

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:16
Ja ik snap daar ff geen reet meer van hoor. Ik weet zeker dat er bij mijn notebook thuis Nederlandse Windows zat met Engels taalpakket (Dell biedt die keuze namelijk niet meer voor consumenten). Ik kon'm niet upgraden, dus clean install. Na installatie had ik Engelse Windows met zelfs de Regional settings op USA. Hoe vaag is dat. Cortana werkt dan wel overigens.

Bij mijn werk notebook zit Windows 8 Pro Engels. Daar had ik geen Language pack op geinstalleerd, want ik haat Nederlandse Windows. Toch kon ook daar de tool van Microsoft geen upgrade doen, dus weer clean install en na de install had ik Nederlandse Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:49:
[...]

Bij mij werkt het niet, ik blijf de foutmelding krijgen van de verschillende talen en dus is de optie om apps te behouden geblokkeerd.
Via de tool kun je een ISO downloaden in elke taal die je wilt, dus kies voor US of het VK en gebruik vervolgens de ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:51:
[...]

Je krijgt soms ook een NL taalpakket als er helemaal niks Nederlands op je systeem te vinden is :P
Dat boeit mij minder, ik heb zelf geen Windows draaien (behalve in een VM, doe nu net een installatie met 10, puur ter educatie, heb daar ook een 8.1 van zonder key draaien :P), maar moet wel een aantal beheren bij anderen. Heb de laptop van m'n oude buren en ze hadden de 64 bit versie van 8.1 gekocht voor de PC, waar 't niet op wilde installeren en heb toen maar de 32 bit versie gedownload, welke alleen in EN was. Taalpakketje eroverheen en klaar. Echter zie je dat nog wel, bij 't opstarten/aanmelden staat er nog 'Welcome'. Dat is hopelijk straks volledig weg.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Yes, WIndows is na 1000 keer klikken plots geactiveerd! Hoe kom ik er nu achter wat mijn key is? Ik wil namelijke een schone installatie doen. (Magical Jelly Bean en Produkey geven de generieke key weer. Die vds scriptjes geven verschillende keys. Welke is nu de goede?)

[ Voor 66% gewijzigd door Montu op 29-07-2015 22:58 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:24
Belachelijk dat er zo gigantisch veel problemen zijn. Eerst een of andere foutmelding na 2e reboot, nu werkt de media creation tool niet eens meer 'er is een fout opgetreden' blabla.

Voor mij voorlopig geen windows 10, ga er echt geen uren in stoppen om al die foutmeldingen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Hero of Time schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Dat boeit mij minder, ik heb zelf geen Windows draaien (behalve in een VM, doe nu net een installatie met 10, puur ter educatie, heb daar ook een 8.1 van zonder key draaien :P), maar moet wel een aantal beheren bij anderen. Heb de laptop van m'n oude buren en ze hadden de 64 bit versie van 8.1 gekocht voor de PC, waar 't niet op wilde installeren en heb toen maar de 32 bit versie gedownload, welke alleen in EN was. Taalpakketje eroverheen en klaar. Echter zie je dat nog wel, bij 't opstarten/aanmelden staat er nog 'Welcome'. Dat is hopelijk straks volledig weg.
Natuurlijk offtopic maar dat is aan te passen bij de systeem opties. Ik heb namelijk begin dit jaar eens Scandinavische Surface Pro 2 aangeschaft en daar stond dus onbegrijpelijke taal :+ . Nu staat er netjes welcome :). Foutmeldingen zijn zonder die aanpassingen ook "native".

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:54:
[...]

Via de tool kun je een ISO downloaden in elke taal die je wilt, dus kies voor US of het VK en gebruik vervolgens de ISO.
Welke tool bedoel je? Ik kan nergens een taal kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:50
Vandaag het volgende gedaan:
1) Vanaf een legitieme Windows 7 Home Premium geupdate naar Windows 10.
2) Binnen Windows 10 gecheckt of de installatie geactiveerd was en dat was het.
3) Een clean install gedaan met usb-stick. Deze gemaakt met de Media Creation tool van Microsoft zelf.
4) Zoals op Reddit beschreven niets gedaan met het invoeren van product keys.

In Instellingen -> Bijwerken en beveiliging -> Activering , krijg ik de Foutcode: 0xC004C003. Vervolgens word ik doorverwezen naar de volgende site: http://windows.microsoft....0/why-activate-windows-10

Dan kom ik het volgende scherm tegen: http://i.imgur.com/rwlNe5H.png
Ik klikte op "Opnieuw proberen" en dan komt er een pop-up venster om administrator rechten te geven.
Vervolgens kreeg ik het volgende venster: http://i.imgur.com/UYxzho7.png

Dus ik nam de veronderstelling dat Windows 10 nu wel geactiveerd was, maar schijn bedriegt. Onder Configuratiescherm -> Systeem is Windows nog steeds niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:58:
Belachelijk dat er zo gigantisch veel problemen zijn. Eerst een of andere foutmelding na 2e reboot, nu werkt de media creation tool niet eens meer 'er is een fout opgetreden' blabla.

Voor mij voorlopig geen windows 10, ga er echt geen uren in stoppen om al die foutmeldingen te fixen.
Gigantisch veel problemen? Ik denk dat het merendeel van de mensen hier geen problemen hebben of hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

tiguan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:53:
Ja ik snap daar ff geen reet meer van hoor.
Ik heb een laptop met Win 8.1 Pro en_US System Locale die nu een nl_NL System Locale heeft... Mijn desktop is nl_NL System Locale met en_US UI Language en daar kan ik geen upgrade doen zonder alle applicaties kwijt te raken want de taal is anders -_- oftewel enkel nl_NL, waardoor je blijkbaar

Dus nog maar even afwachten met die upgrade voor mijn desktop...

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hero of Time schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:51:
Dus als je een Engelstalige installatie hebt, maar hier een NL taalpakket op hebt staan, krijg je na de upgrade gewoon een fatsoenlijke, nette NL-talige Windows 10?
Geen idee. De installatie was in het begin Engels, maar toen het Nederlands werd heb ik de setup gestopt. Ik keek toen even snel in de verborgen map die aangemaakt was op de C-schijf, en daar zat enkel de NL language pack in.

De versie die via Windows Update komt bevat alle taalpakketten. Althans, erg veel taalpakketten.

Vroeger was het niet mogelijk om een Engelstalige Windows te upgraden met een Nederlandstalige versie. En omgekeerd. Geen idee of dat nog steeds zo is, Windows is taal onafhankelijk, maar het is een regel waar ik me altijd aan hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Upgrade is geslaagd. En meteen automatisch geactiveerd. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan...
1) Vanaf een legitieme Windows 7 Home Premium8.1 Pro geupdate naar Windows 10.
3) Een clean install gedaan met usb-stick DVD. Deze gemaakt met de Media Creation tool van Microsoft zelf.

Nu is setup bezig met.... af te tellen voor een reboot.

/me afkloppen doet m.b.t. activatie. Key in de cloud? Moet niet veel gekker worden.

"U moet NU de productcode invoeren" ... :? Neehee setup, die staat in de cloud.

Maar eens op zoek naar een generic key... maar weer ff Win8.1 installeren, die activeren, dan upgraden naar 10, die activeren, key uitlezen en opnieuw schone installatie proberen. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:04:
[...]

3) Een clean install gedaan met usb-stick DVD. Deze gemaakt met de Media Creation tool van Microsoft zelf.

/me afkloppen doet m.b.t. activatie. Key in de cloud? Moet niet veel gekker worden.
Dus jij hebt tijdens de schone installatie het invoeren van een key overgeslagen? Laat je weten of de activatie gelukt is? Dan ga ik dat namelijk ook doen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:59:
[...]

Welke tool bedoel je? Ik kan nergens een taal kiezen
Die vanuit de OP, oftewel dit.

Vervolgens kies je voor "install on another pc" (oid) en kun je de ISO in elke taal downloaden. Vervolgens de ISO mounten en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal!
hoe kan ik aan een activeringscode komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmans
  • Laatst online: 13-09 11:23
Ik heb vanochtend al een beetje mee zitten rommelen en heb op mijn desktop nu Windows 10 staan. Het ging niet helemaal goed want kreeg m'n tweede monitor niet werkend en ik zat vast op de default resolutie. Na een system restore en daarna een reboot werkte het wel.

Na het eten mijn laptop geprobeerd. Op mijn laptop staat nu Windows 8.1 enUS, maar de upgrade tool switched na het downloaden automatisch naar het Nederlands en geeft vervolgens aan dat de "Windows instellingen en Apps" niet behouden kunnen worden omdat ik Windows in een andere taal installeer. Heel raar. Mijn desktop had namelijk ook Windows 8.1 enUS maar deed wel Engels met de upgrade tool.

Ook ben ik een beetje ongerust over de activatie. Ik heb wat zitten googlen maar om even alles op een rijtje hebben:
  • Je Microsoft account staat totaal los van je product key
  • Je krijgt geen nieuwe Windows 10 key uitgedeeld na een upgrade. De keys die je via verscheidene tools vindt zijn generieke Preview/Insider keys.
  • Je kan Windows 10 niet installeren/activeren met Windows 7 of 8 keys.
  • Microsoft 'onthoud' simpelweg dat je computer geupgrade is vanaf Windows 7/8 en baseert daarop de legitimiteit van Windows 10.
  • Bij een schone installatie op dezelfde HDD/SSD wordt de legitimiteit van de vorige installatie op diezelfde disk erkent.
Klopt dit? Want dit zou dus betekenen dat je over een jaar niet meer Windows 10 gratis kan installeren (door te upgraden vanaf Windows 8\) op een compleet nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oaledrent
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 21:01
Heb nu op mijn laptop W8.1 x64 en desktop pc W8.1 x64 naar Windows 10 geïnstalleerd, zonder problemen. Met alle data/apps behouden.

Nu wil ik dit op mijn vaders pc (ook legitieme 8.1 x64) maar geeft alleen de optie aan: "Niets behouden".
Meerderen die hier last van hebben en/of een oplossing voor hebben/weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-12-2021
Hallo,

Ik heb windows 10 op mijn computer geïnstalleerd. Probleem echter is dat ik eigenlijk eerst mijn schijf op wilden ruimen. Nu las ik dat bij instellingen de optie "systeemherstel" zat verwerkt in windows 10.

Dit wilden ik uiteraard aan doen, ik loop echter tegen het probleem aan dat als ik voor de optie: "Alles verwijderen" klik en dan vervolgens "bestanden verwijderen en systeem opschonen". Dan krijg ik de volgende melding:
Als u deze pc opnieuw instelt, kan de upgrade niet meer ongedaan worden gemaakt en wordt de vorige versie van windows teruggezet
.

Ik vind het niet erg als ik niet meer bij Windows 7 kan (wil toch sowieso over) maar de vorige versie van windows wordt teruggezet. Wordt hiermee bedoelt windows 7 (mijn vorige installatie, voor de upgrade) OF wordt hiermee bedoelt een schone windows 10? (vind het té abstract). Weet iemand dit toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paranoia68 hij zegt dat ik het niet kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar die tool gedownload... ;) Werkte prima! Downloaden ging best vlot, nou ja, iets van 20 minuten maar dat is voor een dag als deze vlot, en updaten zelf ging ook prima!

Ik had er voor gekozen om geen bestanden mee te nemen maar zag na de installatie wel allemaal oude meuk op m'n C schijf... Weet iemand onderhand al of je met een cleane herinstallatie de schijf kan formatteren...? Zou fijn zijn. Ik wacht nog met die cleane install (dus kan dat zelf niet checken) omdat de activatie nu niet wil lukken. Komt wel een keertje maar zou wel vast willen weten of formatteren kan.

Enige 'probleempje' dat ik had was dat de nVidia driver niet meteen geladen werd (kreeg eerst generic driver). Na een herstart zag ik in Apparaatbeheer wél dat de GPU herkend was maar er stond alsnog een uitroepteken bij. Ik ging toen naar de Eigenschappen van de beeldschermadapter en toen ik vervolgens daar weer uitging, zonder wat veranderd te hebben, kreeg ik de melding dat de PC opnieuw gestart moest worden. Daarna was alles prima. Zie alleen geen nVidia optie als ik rechtsklik op het bureaublad: moet straks ff kijken waar het nVidia controle panel zit.

Ik wilde trouwens zoveel mogelijk alles default houden maar bij de installatie merkte ik al dat dat niet echt slim is: ik heb natuurlijk meteen alle 9 opties uitgezet die te maken hebben met het doorsturen van data naar MS. Beetje belachelijk hoeveel data ze bij default opgestuurd willen krijgen...!

Nou, morgen activatie afwachten, dan clean install en m'n programma's installeren. Ben benieuwd. Is toch wel wennen hier en daar, moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
mmans schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:10:
[/list]

Klopt dit? Want dit zou dus betekenen dat je over een jaar niet meer Windows 10 gratis kan installeren (door te upgraden vanaf Windows 8\) op een compleet nieuw systeem.
Daar maak ik me ook zorgen over, als tweakers hier zullen we vaker van moederbord wisselen dan de meeste mensen en zitten we binnen no time met een probleem als die generieke keys blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:04:
[...]

"U moet NU de productcode invoeren" ... :? Neehee setup, die staat in de cloud.

Maar eens op zoek naar een generic key... maar weer ff Win8.1 installeren, die activeren, dan upgraden naar 10, die activeren, key uitlezen en opnieuw schone installatie proberen. :(
Goed nieuws van mij kant. Zonder ook maar iets hoeven te doen is het uit het niets geactiveerd! _/-\o_
Dus ik denk gewoon geduld hebben. Ik heb inmiddels 3x gereboot en hij blijft op geactiveerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:56:
Yes, WIndows is na 1000 keer klikken plots geactiveerd! Hoe kom ik er nu achter wat mijn key is? Ik wil namelijke een schone installatie doen. (Magical Jelly Bean en Produkey geven de generieke key weer. Die vds scriptjes geven verschillende keys. Welke is nu de goede?)
Als het goed is heeft W10 na activatie jouw hardware-code gekoppeld; voorzover ik weet hoef je dus tijdens een clean install geen key in te vullen en activeert hij zich automagisch. (skip dus) Maar of dat nu met alle drukte goed gaat?

En voorzover ik begrijp is een refresh ook een clean install, dus de vraag is of het nodig is?

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 29-07-2015 23:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, 10 werkend gekregen op een Dell desktop. Wat een drama!
Zo mooi was Windows 10 na installatie. :(

Afbeeldingslocatie: http://s.emuparadise.org/MAME/titles/meltybld.png

Ik kreeg alleen een zwart scherm bij het opstarten. Verder gebeurde er helemaal niets. Een uur gewacht en toen maar geforceerd herstarten, met weer een zwart scherm. En flinke spijt om op dag 1 al te gaan upgraden.

Uiteindelijk gevonden op een internationaal forum: verbind je monitoralleen met een HDMI-kabel.
Dat was de oplossing. En dan video drivers en een Windows update doen.

Dus tip voor iedereen, dit heeft mij echt uren gekost!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmans
JeroenEgelmeers schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:12:
Hallo,

Ik heb windows 10 op mijn computer geïnstalleerd. Probleem echter is dat ik eigenlijk eerst mijn schijf op wilden ruimen. Nu las ik dat bij instellingen de optie "systeemherstel" zat verwerkt in windows 10.

Dit wilden ik uiteraard aan doen, ik loop echter tegen het probleem aan dat als ik voor de optie: "Alles verwijderen" klik en dan vervolgens "bestanden verwijderen en systeem opschonen". Dan krijg ik de volgende melding:

[...]
.

Ik vind het niet erg als ik niet meer bij Windows 7 kan (wil toch sowieso over) maar de vorige versie van windows wordt teruggezet. Wordt hiermee bedoelt windows 7 (mijn vorige installatie, voor de upgrade) OF wordt hiermee bedoelt een schone windows 10? (vind het té abstract). Weet iemand dit toevallig? :)
De Nederlandse vertaling lijkt wat brak. Je kan nu nog terug naar Windows 7, als je die opschoon functie gebruikt worden je oude Windows 7 gegevens (C:/Windows.old) verwijdert en kan je dus niet meer terugkeren. Dat is wat ze denk ik bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt de store bij jullie ook nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-12-2021
mmans schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:18:
[...]

De Nederlandse vertaling lijkt wat brak. Je kan nu nog terug naar Windows 7, als je die opschoon functie gebruikt worden je oude Windows 7 gegevens (C:/Windows.old) verwijdert en kan je dus niet meer terugkeren. Dat is wat ze denk ik bedoelen.
Ja daar was ik inderdaad ook al achter maar daardoor ben ik wel bang dat het mis gaat. Durf jij zeker te zeggen dat ik dan een schone windows 10 versie op mijn computer installeer of zou het toch die windows 7 versie (schoon) zijn? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Na feedback van Mrjraider de TS wat uitgebreid.. waarvoor dank _/-\o_

Als er meer mensen zijn die ff een kort lijstje willen opstellen met veel voorkomende vragen die nog niet in de TS staan.. stuur mij aub een DM :)

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 29-07-2015 23:20 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer word mijn product code weer gedeactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
_Arthur schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
Powershell script om de activatie gewoon x-aantal keer achter elkaar te laten lopen.

Stappen:
1: start powershell als Administrator (als dit het geval is zie je in de balk bovenaan "Administrator: Windows PowerShell" staan.
2: geef eerst in "Set-ExecutionPolicy unrestricted" zodat het script uitgevoerd kan worden.
3: ga naar de directory toe waar je het "DoActivate.ps1" bestand hebt opgeslagen
4: voer het bestand uit met .\DoActivate.ps1

Sla onderstaande code op, bv als bestandsnaam "DoActivate.ps1"

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
$retryCount = 5
while ($retryCount -gt 0){
# activate
Write-Host "Activating License Key..."
cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /ato 

# check Activation
Write-Host "Verifying Activation Status..."

$slmgrResult = cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /dli
[string]$licenseStatus = ($slmgrResult | select-string -pattern "^License Status:")
$licenseStatus = $LicenseStatus.Remove(0,16)

if ( $licenseStatus -match "Licensed") {
Write-Host "Activation Sucessful"
$retryCount = 0
}
else {
Write-Host "Activation failed."
$retryCount = $retryCount - 1
}

if ( $retryCount -gt 0 ) {
Write-Host "Retrying Activation. Will try $retryCount more time(s)"
}
Start-Sleep -s 2
}

Het script probeert 5 maal de activatie te doorlopen, met een 2 seconden wachttijd er tussen zodat de activatie servers niet helemaal doodgehammerd worden.

Disclaimer: ik ben geen Powershell guru; als het je PC sloopt, je huwelijk op de klippen laat lopen en je hond wordt zwanger; dat is dan je eigen verantwoordelijkheid ;)
arggggg, ik krijg:

Error: 0xC004C003 The activation server determined the specified product key is blocked

Kennelijk teveel lopen rotzooien... Had ook eerst een per ongeluk 32bit versie geïnstalleerd. :(
Dit wordt nu wel heeeeeel vervelend.... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Hier win 10 op pc geactiveerd na talloze malen op activatie klikken.
De activatie server is gewoon overbelast dus gewoon 50x klikken (misschien minder) en dan activeert ie gewoon.
Op mijn Dell venue 10 pro windows tablet krijg ik de installer niet aan de gang, zowel vanaf de iso niet als van de mediacreationtool. Vreemd.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmans
JeroenEgelmeers schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:19:
[...]

Ja daar was ik inderdaad ook al achter maar daardoor ben ik wel bang dat het mis gaat. Durf jij zeker te zeggen dat ik dan een schone windows 10 versie op mijn computer installeer of zou het toch die windows 7 versie (schoon) zijn? |:(
Je krijgt dat een schone Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Hooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:50:
[...]

Welke taal gebruik je nu dan? Eventueel kun je nog de english international ISO proberen te downloaden.
Hier heeft je oplossing gewerkt. Die iso die je gepost had gemount en alles is geupgrade en goed gegaan, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Kan ik ergens hashes van diverse ISO's vinden speciaal voor paranoïde mensen /me me die bang zijn dat er bitjes zouden kunnen omvallen tijdens het downloaden met de media download tool ?
Persoonlijk wacht ik nog een paar dagen tot de ergste drukte voorbij is.
code:
1
b756bedb502caf9a52cbcb7a074be20f90f31b2b *Windows 10 NL 32bit.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Ik heb mijn desktop een update gegeven en wilde de HTPC op dezelfde manier doen, namelijk via USB de image downloaden en dan gewoon een upgrade.
Dat ging op op mijn Windows 8.1 Desktop goed (Pro naar Pro), maar op Windows 7 vraagt hij nu om een product key..

Mijn Windows 7 is gewoon een legale OEM versie die ik toen bij het systeem heb gekocht (geen vendor lock) en die zover ik weet nergens anders in gebruik is. Draait al bijna 6 jaar.

De Windows 7 key werkt niet. Ik heb een Home Premium versie en ik heb Windows Home N gedownload, zou dat het probleem zijn?
Ik vond de N versie geschikter, wilde hem zo kaal mogelijk hebben, maar kan je misschien alleen N naar N updgraden? Kan het verder nergens vinden... Dan vind ik de foutmelding of het gebrek daaraan ook wel slordig.

Ik ben nu Home aan het downloaden, maar dat gaat opeens supertraag dus dat zal iets voor morgen worden. Ben benieuwd of het dan wel lukt..

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:44:
[...]

Misschien moet dit in de topicwarning? :)
Edit: TR aangemaakt.
Die zelden gelezen wordt? O well, handig voor de weinigen die 'm wél lezen :P
Xino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
Windows Store blijft bij mij problemen geven, bij het updaten van apps blijft foutcode 0x803f7003 terug komen.

Ik gok dat het ook te maken heeft met overbelasting van de servers net als het activeren. Mocht iemand meer of andere info hierover hebben dan graag.
Die foutmelding komt bij sommige apps al sinds de eerste testbuild...
Henk007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:32:
Kan ik ergens hashes van diverse ISO's vinden speciaal voor paranoïde mensen /me me die bang zijn dat er bitjes zouden kunnen omvallen tijdens het downloaden met de media download tool ?
code:
1
MSDN: MSDN Subscriber Downloads, op details klikken en dan verschijnt de SHA1 hash ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:32:
code:
1
Zie de tekst die in het rode blok helemaal onderaan staat, waaronder
Download de Windows 10 ISO's gewoon bij Microsoft en niet vanaf een illegale bron! :+
Met een mooi linkje naar Microsoft, waar je de ISO gewoon legit kunt downloaden.

EDIT. Ik dacht dat je de ISO via BitTorrent wilde binnenhalen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel veel klikjes op 'Activeren' is Windows nu geactiveerd, vaak op de knop rammen kan dus effect hebben. ;) Puur een kwestie dat de Authentication Servers het op dit moment dus niet kunnen aankunnen. Anders even wachten en morgen proberen wanneer de grootste drukte over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:17:
Eindelijk, 10 werkend gekregen op een Dell desktop. Wat een drama!
Zo mooi was Windows 10 na installatie. :(

[afbeelding]

Ik kreeg alleen een zwart scherm bij het opstarten. Verder gebeurde er helemaal niets. Een uur gewacht en toen maar geforceerd herstarten, met weer een zwart scherm. En flinke spijt om op dag 1 al te gaan upgraden.

Uiteindelijk gevonden op een internationaal forum: verbind je monitoralleen met een HDMI-kabel.
Dat was de oplossing. En dan video drivers en een Windows update doen.

Dus tip voor iedereen, dit heeft mij echt uren gekost!
Geweldig, dus Display-port kan dus niet?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkoh
  • Laatst online: 31-01 22:04
Heren en dames (wil immers niet discrimineren)

Ik heb de windows folder van 6 gig maar mijn tool wil niet verder ? Blijven wachten of opnieuw die 6 gig downloaden via de tool??

Ben het wachten beu aan het raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

AW_Bos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:39:
[...]

Kan prima. Ik heb een SP3 met een 27" scherm aan de displayport hangen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:39:
[...]

Jawel, gaat prima nu. Bij zwart scherm na opstarten eerst even alleen een HDMI-kabel gebruiken om beeld te krijgen zodat je de video driver kunt updaten. Dan kan de HDMI-kabel er blijvend uit. Werkt hier uitstekend nu.

Op dat internationale forum stond dat Microsoft support deze truuk nog niet kende. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:06:
[...]

Dus jij hebt tijdens de schone installatie het invoeren van een key overgeslagen? Laat je weten of de activatie gelukt is? Dan ga ik dat namelijk ook doen.
Als je een keer een upgrade hebt gedaan, dan kan je bij de clean install idd de key overslaan.

Heb ik ook gedaan. Ik moest wel ene paar keer in de store op opnieuw proberen rammen voor het activeren, maar het werkte wel.

Dus als je een upgrade van 7 of 8 gedaan hebt naar 10, dan een clean install doet, kun je key invoerne idd overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Adlermann schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:43:
[...]

Als je een keer een upgrade hebt gedaan, dan kan je bij de clean install idd de key overslaan.

Heb ik ook gedaan. Ik moest wel ene paar keer in de store op opnieuw proberen rammen voor het activeren, maar het werkte wel.

Dus als je een upgrade van 7 of 8 gedaan hebt naar 10, dan een clean install doet, kun je key invoerne idd overslaan.
hmm, bedankt. Fridgeman heeft dit echter ook gedaan alleen als hij de key overslaat dan MOET hij na de reboot alsnog een key invoeren.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:46:
[...]

hmm, bedankt. Fridgeman heeft dit echter ook gedaan alleen als hij de key overslaat dan MOET hij na de reboot alsnog een key invoeren.
Ik heb het ook gedaan zonder key in te voeren en het werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ik heb eindelijk de upgrade gestart, downloaden en her-downloaden ivm verkeerd taalpakket nam een behoorlijk tijd in beslag. Ik vermoed dat bij Microsoft rook uit de servers en netwerkswitches komt. :9

Windows Update kwam met een prompt, maar geklikt op upgrade now. PC reboot meteen en nu loopt de meter. Enige wat ik me afvraag is of ik nog een vraag krijg of ik alle settings, apps etc. wil behouden?

Vorige test upgrades in een VM deden dit, maar dat waren oudere builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:46:
[...]

Je moet eerst de W10 upgrade op je W7 installatie uitvoeren voordat je als volgt met een clean install aan de slag kan gaan?
Had vanochtend direct de ISO gedownload nadat ik het W10 icoontje in mijn W7 scherm had...

[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 29-07-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Fermion schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:48:
[...]

Je met eerst de W10 uitvoeren voordat je als volgt met een clean install aan de slag kan gaan?
Had vanochtend direct de ISO gedownload nadat ik het W10 icoontje in mijn W7 scherm had...
Ja dat weet ik. Ik heb eerst 8.1 naar 10 geupgrade.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuse
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-07 22:02
Oke ik snap er even helemaal niks meer van. Ik had binnen 15 minuten win10 binnen en geinstalleerd, zonder problemen. Ik dacht een clean install te hebben maar ik kom die Windows.old map tegen waar alles gewoon in staat. Ook dingen die in mn nieuwe install al staan.
Ik wil gewoon alles netjes hebben dus probeer ik zoals in het eerste bericht "Deze PC opnieuw instellen" via instellingen. De melding die ik vervolgens krijg lijkt te wijzen op dat hij hem wil terug zetten naar 8.1

Enig idee iemand?

Exacte melding:

"Deze pc is recentelijk bijgewerkt naar Windows 10. Als u deze pc opnieuw instelt, kan de upgrade niet meer ongedaan worden gemaakt en wordt de vorige versie van Windows teruggezet."

Upgrade kan dus niet ongedaan gemaakt worden maar de vorige versie word wel teruggezet???!!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:49:
[...]

Ja dat weet ik. Ik heb eerst 8.1 naar 10 geupgrade.
f*ck... kan weer eerst W7 installeren met alle updates erbij 8)7 :-( :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Fermion schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:50:
[...]

Heb ik ook al een keer moeten doen.. Niet leuk inderdaad.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

Oke het plan was dus eerst Windows 7 installeren en vanaf daar upgraden naar Windows 10 Home, dat is gelukt en 10 is geactiveerd! Ik wil echter nu helemaal een schone installatie en wil vanaf USB opstarten en installeren, maar nu vraagt hij om een key.. Moet ik die overslaan? Of kan dit toch niet zo?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
HaTe schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:52:
Oke het plan was dus eerst Windows 7 installeren en vanaf daar upgraden naar Windows 10 Home, dat is gelukt en 10 is geactiveerd! Ik wil echter nu helemaal een schone installatie en wil vanaf USB opstarten en installeren, maar nu vraagt hij om een key.. Moet ik die overslaan? Of kan dit toch niet zo?
Velen zeggen hier dat je moet overslaan. Windows zou dan na de installatie gewoon automatisch moeten activeren. Ik zou het gewoon proberen. Laat je weten of het gelukt is?

[ Voor 14% gewijzigd door Montu op 29-07-2015 23:55 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb zojuist de 'forceer-tool' gedownload, maar het venstertje blijft bij mij al minuten op 0% hangen, terwijl taakbeheer ook aangeeft (vrijwel) geen data heen en weer te verzenden, zo'n 500 kbit/s terwijl mijn al niet bijzonder snelle datalijn toch 10 mbit/s aan kan.

Is dit een bekend probleem, kan ik hier wat aan doen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Laatst online: 23:42
HaTe schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:52:
Overslaan inderdaad. Daarna inloggen met je MS account en klaar is Kees(mits activatieservers meewerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Richh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:55:
Ik heb zojuist de 'forceer-tool' gedownload, maar het venstertje blijft bij mij al minuten op 0% hangen, terwijl taakbeheer ook aangeeft (vrijwel) geen data heen en weer te verzenden, zo'n 500 kbit/s terwijl mijn al niet bijzonder snelle datalijn toch 10 mbit/s aan kan.

Is dit een bekend probleem, kan ik hier wat aan doen?
Het duurde bij mijn ook een tijdje voordat ik voortgang zag, als het langer dan 5 minuten duurt zou ik hem gewoon opnieuw runnen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:36:
[...]

Die zelden gelezen wordt? O well, handig voor de weinigen die 'm wél lezen :P
Hey..ik lees alle TRs enneh...de Topic Warning lees ik ook altijd braaf....nu jullie nog }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 22:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:42:
[...]

Jawel, gaat prima nu. Bij zwart scherm na opstarten eerst even alleen een HDMI-kabel gebruiken om beeld te krijgen zodat je de video driver kunt updaten. Dan kan de HDMI-kabel er blijvend uit. Werkt hier uitstekend nu.

Op dat internationale forum stond dat Microsoft support deze truuk nog niet kende. ;)
Het gebeurt niet altijd dus, dus je met Display-port even moet overswitchen naar HDMI? Heb namelijk geen kabel liggen die lang genoeg is?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 17:52
[...]

Heb ik moeten doen met 8.1 maar windows 7!!!! Ik zou echt gek worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

CMD-Snake schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:48:
Ik heb eindelijk de upgrade gestart, downloaden en her-downloaden ivm verkeerd taalpakket nam een behoorlijk tijd in beslag. Ik vermoed dat bij Microsoft rook uit de servers en netwerkswitches komt. :9

Windows Update kwam met een prompt, maar geklikt op upgrade now. PC reboot meteen en nu loopt de meter. Enige wat ik me afvraag is of ik nog een vraag krijg of ik alle settings, apps etc. wil behouden?

Vorige test upgrades in een VM deden dit, maar dat waren oudere builds.
Het is me 2 keer gelukt om met behoud van alle apps etc te upgraden naar W10. Maar er zijn meldingen hier en daar dat er een bericht zou kunnen komen die aangeeft dat er niet bewaard kan worden ofzo... Ik zag bij mijn upgrade wel een optie 'keep everything' - 'Keep personal files' - 'Keep nothing, clean install' en dit was met installatie medium (USB - gemaakt met MS tooltje). Dit waren wel de meest standaard installaties van windows....

Op mijn eigen PC waar een deel van mijn Program files op mijn D: staat ga ik eerst een extra (grotere) SSD aanschaffen om een backup/clone te hebben zou er iets mis gaan heb echt geen zin om weet ik hoeveel opnieuw te installeren/downloaden etc.

Op zich ben ik best tevreden met W10 maar ik moet wel zeggen dat het me allemaal wat te persoonlijk word, MS accounts (voor registratie/reserveren W10) koppelen aan systeem etc.

Ik wil weten wat er gebeurt als ik onder 1 account meerdere systemen ga zetten en of dit eventueel conflicten gaat geven. Denk dat ik maar een paar W8 - KMS installs ga maken en even testen om te kijken wat er gaat gebeuren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:56:
[...]

Het duurde bij mijn ook een tijdje voordat ik voortgang zag, als het langer dan 5 minuten duurt zou ik hem gewoon opnieuw runnen.
Al 3x gedaan, maar ik zal ditmaal iets meer geduld hebben haha. Wie weet. Thnx :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom nou weer alle updates? Ik heb zonet voor de 2e keer vandaag Win8.1 geïnstalleerd. OS downloadde zelf het beeldschermstuurprogrammadriverinf dinges, daarna geactiveerd en knallen maar.

*onder knallen moet worden verstaan, middelvinger richting die Win10 downloader, want ik had al eerder vandaag met die tool een DVD gemaakt.
Niet dus. "Er is iets gebeurd - De installatie van Windows 10 is mislukt"

Nou okee, voor de 3e deze avond de installatiebestanden van Win10 downloaden via die tool.

Prutserige foutmeldingen zeg "Er is iets gebeurd" Ja, wat dan? Kom met een 0x.... code. grommmm

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik heb nog enkele (legale) windows 7 en 8 versies die ik op het moment niet gebruik, maar het zou wel mooi zijn als ik voor deze licentiecode's ook een windows10 versie/code kan krijgen zolang het gratis is. Hoe zou dit te bereiken zijn, zit te denken om op een oude laptop maar om beurten de verschillende windows versies te installeren en voor elke de migratie naar W10 te doen, wel tijdrovend op deze manier, maar zou het me wel waard zijn. Iemand tips/ervaring met iets soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Emcee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:58:
Ik heb nog enkele (legale) windows 7 en 8 versies die ik op het moment niet gebruik, maar het zou wel mooi zijn als ik voor deze licentiecode's ook een windows10 versie/code kan krijgen zolang het gratis is. Hoe zou dit te bereiken zijn, zit te denken om op een oude laptop maar om beurten de verschillende windows versies te installeren en voor elke de migratie naar W10 te doen, wel tijdrovend op deze manier, maar zou het me wel waard zijn. Iemand tips/ervaring met iets soortgelijks?
Zomaar een idee, weet niet of dat werkt...

VirtualBox, install van W7, kopie virtual disk maken en van daaruit meerdere keren product key aanpassen en Win 10 installeren en activeren. Daarna de Win 10 key er uit trekken.

Zelfde met Win 8.x

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Wow, net mijn PC en laptop van W10 voorzien en na de activatie van beide apparaten krijg ik de volgende email van MS:
Hi,
It looks like you've reached your device limit for installing apps and games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a device from the device list.
Blijkbaar is twee devices al genoeg...

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
prutser001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:57:
Het is me 2 keer gelukt om met behoud van alle apps etc te upgraden naar W10. Maar er zijn meldingen hier en daar dat er een bericht zou kunnen komen die aangeeft dat er niet bewaard kan worden ofzo... Ik zag bij mijn upgrade wel een optie 'keep everything' - 'Keep personal files' - 'Keep nothing, clean install' en dit was met installatie medium (USB - gemaakt met MS tooltje). Dit waren wel de meest standaard installaties van windows....
Ik heb hiervoor wat Enterprise Editions naar Enterprise geupgrade. Mijn testversies van 10 kwamen uit mijn MSDN abo. Nu upgrade ik een van mijn eigen PC's en ik mis de vraag. Windows Update reboot meteen mijn PC nu en is bezig met files te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Emcee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:58:
Zelf heb ik gewoon een rits losse SSD's/Schijven liggen en ik heb gewoon even een verse install gestart op een paar en 2 reserve disks gewoon de W10 reservering gedaan en dat ging goed (zijn wel gewoon legale keys). Maar tot nu toe wel allemaal op unieke email adressen...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:03:
[...]

Ik heb hiervoor wat Enterprise Editions naar Enterprise geupgrade. Mijn testversies van 10 kwamen uit mijn MSDN abo. Nu upgrade ik een van mijn eigen PC's en ik mis de vraag. Windows Update reboot meteen mijn PC nu en is bezig met files te kopiëren.
Daarom ben ik ook huiverig om zomaar mijn eigen pc een upgrade te geven, W7 ultimate bevalt me eigenlijk best... (En ik mis stiekem mijn mooie widgets :( )

Ik denk dat ik eerst een 500GB SSD ga halen (gelijk een upgrade) en daar mijn huidige SSD naar clone en dan een upgrade ga proberen...

Bij mij geeft windows update nu ook aan dat ik kan upgraden maar... mjah..

Er staat me trouwens wel iets bij dat er tijdens de installatie een keuze voorbij kwam waar je de 3 opties kon kiezen maar deze zat wel achter een knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thebestchoice
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 00:46
prutser001 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:04:
[...]

Zelf heb ik gewoon een rits losse SSD's/Schijven liggen en ik heb gewoon even een verse install gestart op een paar en 2 reserve disks gewoon de W10 reservering gedaan en dat ging goed (zijn wel gewoon legale keys). Maar tot nu toe wel allemaal op unieke email adressen...
Dat gaat niet werken, zoals dat al vaker is uitgelegd.
Een upgrade naar windows 10 zorgt er voor dat de Hardware ID vast wordt gelegd bij Microsoft.
Er bestaat geen Windows 10 key voor upgrades van windows 7 en 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:23

iambig

* z.o.z *

Ik heb een raar probleem, Windows 10 setup starten lukt niet vanuit Windows omdat hij aangeeft dat mijn CPU geen NX ondersteund.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/My2mksS.jpg
Dit is echter wel het geval, en staat ook aan in de BIOS.
Als ik coreinfo draai geeft hij ook netjes de benodigde extensies actief terug.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BQRVTO2.jpg
Ik vermoed dat ik wel de setup kan booten om zo te installeren, dan doet hij geen check, maar dan heb ik dus geen geldige activatie... |:(

Het betreft een Dell Latitude E4300 late 2008 model met bios A26.
CPU is dus een Intel C2D SP9400.

[ Voor 19% gewijzigd door iambig op 30-07-2015 00:21 . Reden: plaatjes dus... en specs ]

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iambig schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:13:
Ik heb een raar probleem, Windows 10 setup starten lukt niet vanuit Windows omdat hij aangeeft dat mijn CPU geen NX ondersteund.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vermoed dat ik wel de setup kan booten om zo te installeren, dan doet hij geen check, maar dan heb ik dus geen geldige activatie... |:(
en je plaatjes doen het ook niet.

gebruik imgur.com ipv die vage host.

en kom ook eens met je hardware specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:58:
[...]

Waarom nou weer alle updates? Ik heb zonet voor de 2e keer vandaag Win8.1 geïnstalleerd. OS downloadde zelf het beeldschermstuurprogrammadriverinf dinges, daarna geactiveerd en knallen maar.

*onder knallen moet worden verstaan, middelvinger richting die Win10 downloader, want ik had al eerder vandaag met die tool een DVD gemaakt.
Niet dus. "Er is iets gebeurd - De installatie van Windows 10 is mislukt"

Nou okee, voor de 3e deze avond de installatiebestanden van Win10 downloaden via die tool.

Prutserige foutmeldingen zeg "Er is iets gebeurd" Ja, wat dan? Kom met een 0x.... code. grommmm
Dat geneuzel heb ik ook gehad. Oplossing kies om de ISO te maken, sla deze op een USB stick op (echt een raadsel waar die blijft anders *. zoeken heeft geen zin) Maken van de USB kan dan sowieso niet, kopieer de ISO naar je HDD en gebruik Rufus ofzo om een bootable USB te maken. Case closed.

Ik heb m ook 3 x gedownload. Data traffic over de hele wereld...... :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:16:
[...]

Dat geneuzel heb ik ook gehad. Oplossing kies om de ISO te maken, sla deze op een USB stick op (echt een raadsel waar die blijft anders *. zoeken heeft geen zin) Maken van de USB kan dan sowieso niet, kopieer de ISO naar je HDD en gebruik Rufus ofzo om een bootable USB te maken. Case closed.

Ik heb m ook 3 x gedownload. Data traffic over de hele wereld...... :)
Ja, maar ik heb die ISO op DVD gebrand.

Daarmee geprobeerd Win10 te installeren vanuit een vers geactiveerde Win8.1 Pro installatie en uit het niets die foutmelding.

Nu loopt die tool aardig door, ah interactie benodigd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
prutser001 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:09:
Daarom ben ik ook huiverig om zomaar mijn eigen pc een upgrade te geven, W7 ultimate bevalt me eigenlijk best... (En ik mis stiekem mijn mooie widgets :( )
Ik heb een van mijn belangrijkste PC's geupgrade net. Ondanks geen vragen over behoud van data en applicaties is mijn profiel en applicaties wel netjes meegenomen. Dat werkt.

Enige wat ik mis is mijn Kaspersky Antivirus installatie, die lijkt niet meegenomen te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

iambig schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
DEP aanzetten in je BIOS, of execute disable blabla

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:23

iambig

* z.o.z *

GerardVanAfoort schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:19:
[...]

DEP aanzetten in je BIOS, of execute disable blabla
Staat aan, ik heb hem om te testen ook uit gezet en dan staat er bij coreinfo ook een - in plaats van een * om aan te geven dat hij uitgeschakeld is (of niet beschikbaar).

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Niet online
Justin2000 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:23:
Vanaf windows 7 home premium upgrade gestart, echter kom ik weer in windows 7 terecht met melding in fase safe_os bewerking is mislukt apply_image.

Meer hier last van?
Kwam in mijn geval omdat ik gebruik maak van een Bootloader voor multiboot OS X / Windows. Even de Windows hdd na de restart booten in het bios was in mijn geval de oplossing.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
CMD-Snake schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:19:
[...]
Enige wat ik mis is mijn Kaspersky Antivirus installatie, die lijkt niet meegenomen te zijn. :(
bekend en eerder aangegeven in topics :) anti virus programma's worden niet meegenomen.

de meeste AV bedrijven hebben dit (net) optijd gefixed in hun updates.. ESET ging bij mij namelijk netjes mee met de laatste versie.

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 30-07-2015 00:24 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je Windows 10 kan aan schaffen als je illegale versie hebt van Windows hebt?
En wat voor het zijn versies gewoon Retail of OEM?
Ik wil niet met Dillema zitten als ik misschien nieuwe onderdelen koop dat mijn Windows versie vervalt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb 3 legale Windowses geupgraded naar Windows 10, en alle 3 zeggen ze:

Windows can't activate. Try again later. Error code: 0xC004F034

Windows 8.1 -> Windows 10 met behoud van apps en settings = Start Menu werkt niet
Windows 8.1 -> Windows 10 met behoud van settings (Kan apps niet behouden want er is een andere taal geinstalleerd (ookal is allebei EN-US)) ging goed.
Windows 7 -> Windows 10 met behoud van settings (Kan apps niet behouden want er is een andere taal geinstalleerd (ookal is allebei EN-US)) ging goed.

Alleen kan ik ze alle 3 dus niet activeren.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:26:

Windows 8.1 -> Windows 10 met behoud van apps en settings = Start Menu werkt niet
Windows 8.1 -> Windows 10 met behoud van settings (Kan apps niet behouden want er is een andere taal geinstalleerd (ookal is allebei EN-US)) ging goed.
Windows 7 -> Windows 10 met behoud van settings (Kan apps niet behouden want er is een andere taal geinstalleerd (ookal is allebei EN-US)) ging goed.

Had je al dit _Arthur in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen" GrofGeweld scriptje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:26:

Ik denk dat het beste is gewoon weekje of 2 wachten voordat je upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:28:
Ik denk dat het beste is gewoon weekje of 2 wachten voordat je upgrade :)
Je hebt geloof ik 30 dagen grace tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
En anders gewoon geduld betrachten, dit topic staat er vol mee.

Algemeen : Hier de officiële info van MS scenario's voor initiële upgrade installatie en fresh install.
http://windows.microsoft....install?ocid=ms_wol_win10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de schermresolutie kan aanpassen? Ik heb geupdate maar de tekst en symbolen enzo zijn nu mega groot en ik weet niet hoe ik het normaal kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvgsel schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:30:
[...]

En anders gewoon geduld betrachten, dit topic staat er vol mee.

Algemeen : Hier de officiële info van MS scenario's voor initiële upgrade installatie en fresh install.
http://windows.microsoft....install?ocid=ms_wol_win10
had ik ook om ca 20:00 .. kijk net en hij is geactiveerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Er is iets vreselijks mis gegaan, bij het vanaf USB opstarten en installeren heb ik per ongeluk mijn DATA partitie geformatteerd! :'( Ik heb nu dus een lege partitie
Iemand tips om de data terug te krijgen? Mag ook in PB om dit topic niet te vervuilen.

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 30-07-2015 00:42 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:42:
Er is iets vreselijks mis gegaan, bij het vanaf USB opstarten en installeren heb ik per ongeluk mijn DATA partitie geformatteerd! :'( Ik heb nu dus een lege partitie
Iemand tips om de data terug te krijgen? Mag ook in PB om dit topic niet te vervuilen.
Daarom heb ik mijn data disk losgekoppeld.

Kijk hier eens (vanaf een andere machine!) Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik heb een upgrade gedaan van legale 8.1 pro naar 10 pro maar krijg hem ook niet geactiveerd. Probeer het later opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

HaTe schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:42:
Vanaf nu niets meer naar de betreffende partitie wegschrijven en dit topic in duiken: Thematopic: Datarecovery Overigens het beste is even helemaal niets meer naar betreffende harde schijf te schrijven. Staat het OS er ook op gebruik dan even een ander systeem om je in te lezen in datarecovery en schakel betreffende pc zolang uit.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 30-07-2015 00:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 00:45:
[...]

Daarom heb ik mijn data disk losgekoppeld.

Kijk hier eens (vanaf een andere machine!) Thematopic: Datarecovery
Dacht inderdaad dat ik dat ook nog had :( Bedankt zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Hooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:42:
[...]

Je kan de volgende ISO downloaden:

http://software-download....954e65c51ef25034f7a297d2f

(link is nu nog 16 uur geldig). Deze is verkregen door je browser ID te spoofen alsof je een MAC hebt richting de website, dan kun je een aantal opties geven en krijg je uiteindelijk een te downloaden ISO.

Deze mount je gewoon in Windows en dan start je de exe. Vanuit daar kun je wel upgraden naar het Engels. Ik heb zojuist het hele proces hier uitgevoerd met teamviewer zelfs.

Hopelijk lost dat je probleem op :)
Cheers, dit zocht ik ook :).

Heb tot 2 keer toe geprobeerd om de ISO direct op een USB-stick te mieteren dmv de officiele tool van Microsoft maar steeds als die klaar was stond er niks op de USB-stick, met deze weet ik tenminste dat ik iets binnen hengel :).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Een desktop en een laptop upgraded naar Windows 10. De zwakkere laptop ging verrassenderwijs sneller met updaten en de installaties gingen vlekkeloos. Maar daarna bleek toch wel het één en ander mis gegaan te zijn.

- Op beiden was Kaspersky verdwenen, ik moest ze beiden opnieuw installeren en de activatiecodes opnieuw invoeren

- Echter krijg ik de nieuwste Kaspersky niet aan de praat (al claimt Kaspersky dat de nieuwste update compatibel zou zijn met Windows 10), Windows Defender wilt niet wijken voor Kaspersky |:(

- De trackingpad van de laptop werkt niet meer (misschien iets mee te maken dat ie ook een touchscreen heeft? als ik een USB muis aansluit, dan heb ik weer muisfunctionaliteit)

- Skype was verdwenen op de laptop

- Willekeurige vastlopers, vooral bij de apps

- Opstarten gaat bij beiden niet vlotter dan bij Windows 8.1

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Ook nice: "to activate windows enter a different product key or go to the store". Heb al Windows 10 geactiveerd gehad op deze laptop, zou toch moeten werken dan aan de hand van je device id?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik heb windows 7 pro geinstalleerd en geactiveerd.
Vervolgens naar windows 10 pro geupgrade en geactiveerd.
Toen een keyfinder gebruikt om mijn geactiveerde key op te slaan.
Clean install gedaan via een bootable usb, met dezelfde .iso die ik voor de upgrade had gebruikt.
Nu geeft ie aan dat de windows 10 key geblokkeerd is......
Geen mogelijkheid om telefonisch ofzo te activeren......
Iemand een oplossing?

Edit: blijkbaar komt dit probleem vaker voor. Windows 10 creert een generieke key. Ook in mijn geval. Dus de key die ik heb opgeslagen is niet mijn unieke key......

[ Voor 16% gewijzigd door Valinor op 30-07-2015 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Error 0xC004c003. ... Goed reboot want ik moest toch de Nvidia driver opnieuw installeren en nu ineens plop bij de volgende poging ...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NdedrU4TdILBgxTghOkPJH73/full.jpg

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 19 ... 59 Laatste