Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Dus ik upgrade netjes via de installatie media tool met behoud van al mijn gegevens,na de upgrade gebruik ik de zelfde tool om een bootable USB te maken.
Na de schone installatie blijkt dat ik Windows 10 niet kan activeren

Hoe krijg ik nu mijn Windows 10 geactiveerd? Er staat geen nuttige hulp bij de activatie
[ Voor 5% gewijzigd door Gijs007 op 29-07-2015 21:39 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Klinkt logisch! Thanks, even proberen.internaut schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:35:
[...]
Je koppelt alleen de nieuwe ssd aan, die dan automatisch C:\ word, en, hierop installeer je dan W10.
Nadien sluit je de oude HDD met data en/of oude ssd aan.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44658475Gijs007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:39:
Fijn, heb ik mijn Windows 8.1 installatie geupgrade en daarna wil ik een schone installatie doen.
Dus ik upgrade netjes via de installatie media tool met behoud van al mijn gegevens,na de upgrade gebruik ik de zelfde tool om een bootable USB te maken.
Na de schone installatie blijkt dat ik Windows 10 niet kan activeren![]()
Hoe krijg ik nu mijn Windows 10 geactiveerd? Er staat geen nuttige hulp bij de activatie
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
Bedoel je dat je Windows 8.1 geinstalleerd heb en vervolgens gelijk met de "media creation tool" geupdate heb ? zonder activatie problemen ?MegaTronics schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:28:
[...]
Vanavond bij mijn herinstallatie van Windows 8.1 heb ik alleen de standaard installatie gedaan en daarna meteen de upgrade van Windows 10 gestart zonder enige patch geïnstalleerd te hebben. Dit werkte gewoon.
Of heb je deze wil eerder gereserveerd ?
Gast lees het topic eens even door....:)Gijs007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:39:
Fijn, heb ik mijn Windows 8.1 installatie geupgrade en daarna wil ik een schone installatie doen.
Na de schone installatie blijkt dat ik Windows 10 niet kan activeren![]()
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Iemand antwoord op mijn vraagje hiero? Worden hierbij mijn bestanden (Documenten etc.) ook opgeslagen?change1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:33:
Als ik een backup wil maken moet ik dat dan via dit doen?
[afbeelding]
Je kan de volgende ISO downloaden:aufbakanleitung schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:38:
[...]
[...]
Kan iemand mijn uitleggen wat de ESD->ISO methode is? Ik kan het niet in de OP vinden. Ik heb ook het probleem dat de MediaCreationToolx64 halverwege van taal veranderd en ik dan geen app's en instellingen kan behouden.
http://software-download....954e65c51ef25034f7a297d2f
(link is nu nog 16 uur geldig). Deze is verkregen door je browser ID te spoofen alsof je een MAC hebt richting de website, dan kun je een aantal opties geven en krijg je uiteindelijk een te downloaden ISO.
Deze mount je gewoon in Windows en dan start je de exe. Vanuit daar kun je wel upgraden naar het Engels. Ik heb zojuist het hele proces hier uitgevoerd met teamviewer zelfs.
Hopelijk lost dat je probleem op
[ Voor 5% gewijzigd door Hooglander1 op 29-07-2015 21:42 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ja dat heb ik al gedaan. Maar Windows 10 zegt hier dus dat mijn key niet geldig is, en in de store staat ook geen Windows 10..
Ik vraag me af of Windows 10 wel gaat activeren als mijn key "niet geldig" is.. Heb blijkbaar de standaard key 3V66T
Ondertussen kan ik natuurlijk mijn buraublad achtergrond en dergelijke niet aanpassen..
[ Voor 26% gewijzigd door Gijs007 op 29-07-2015 21:46 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Activeren gaat niet gelijk werken.
Bij mij is het uiteindelijk wel gelukt, maar de servers van microsoft hebben het erg druk en dus heb geduld.
Angelo NL / Global Cargo VTC
probeer het eens en je zal zien voor dat je het uitvoertchange1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:41:
[...]
Iemand antwoord op mijn vraagje hiero? Worden hierbij mijn bestanden (Documenten etc.) ook opgeslagen?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik zie dat er een backup wordt gemaakt van C: (Systeem). Bedoelen ze hier ook mee dat mijn documenten worden opgeslagen?mell33 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:43:
[...]
probeer het eens en je zal zien voor dat je het uitvoert

Misschien moet dit in de topicwarning?Pykow schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:42:
Even voor de duidelijkheid.
Activeren gaat niet gelijk werken.
Bij mij is het uiteindelijk wel gelukt, maar de servers van microsoft hebben het erg druk en dus heb geduld.
Edit: TR aangemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 29-07-2015 21:45 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
denk echt dat ik de eerste ben met dit probleem
Helaas geen oplossingSonora schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:21:
Voor de mensen met de "Er is iets gebeurd" of "Something happened" foutmelding bij de MediaCreationTool, dit hielp bij mij:
- Verwijder de mappen $WINDOWS.~BT en $WINDOWS.~WS.
(indien je deze niet ziet, zet je mapweergave op "verborgen mappen weergeven".
- Zet je klok een paar dagen vooruit.
- Draai de Media Creation Tool opnieuw en klik op "Upgrade deze PC".
Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf
mijn w10 was al gepreload grotendeels (map was 5.x gig groot), maar na het starten van die tool mikte hij het mapje leeg en moet ik nog 2699mb downloaden, op zich prima. Maar na ruim 2 uur is de donwload pas 15% binnen._Arthur schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:12:
[...]
Waarom? Mijn download met die tool was binnen een uur binnen.
we wacthen gewoon af
Ja dat was echt balen. Ik heb toen m'n router herstart, kabel in m'n laptop geprikt en m'n laptop opnieuw gestart. Toen ging ie opeens met de volle 100MBit. (op de achtergrond, je kon het programma niet meer openen terwijl die nog bezig was).Mr.Monk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:47:
[...]
mijn w10 was al gepreload grotendeels (map was 5.x gig groot), maar na het starten van die tool mikte hij het mapje leeg en moet ik nog 2699mb downloaden, op zich prima. Maar na ruim 2 uur is de donwload pas 15% binnen.
we wacthen gewoon af
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 29-07-2015 21:48 ]
Hier gaat het op hetzelfde tempo... Laat hem vannacht maar lekker lopen...Mr.Monk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:47:
[...]
mijn w10 was al gepreload grotendeels (map was 5.x gig groot), maar na het starten van die tool mikte hij het mapje leeg en moet ik nog 2699mb downloaden, op zich prima. Maar na ruim 2 uur is de donwload pas 15% binnen.
we wacthen gewoon af
Stappen:
1: start powershell als Administrator (als dit het geval is zie je in de balk bovenaan "Administrator: Windows PowerShell" staan.
2: geef eerst in "Set-ExecutionPolicy unrestricted" zodat het script uitgevoerd kan worden.
3: ga naar de directory toe waar je het "DoActivate.ps1" bestand hebt opgeslagen
4: voer het bestand uit met .\DoActivate.ps1
Sla onderstaande code op, bv als bestandsnaam "DoActivate.ps1"
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| $retryCount = 5 while ($retryCount -gt 0){ # activate Write-Host "Activating License Key..." cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /ato # check Activation Write-Host "Verifying Activation Status..." $slmgrResult = cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /dli [string]$licenseStatus = ($slmgrResult | select-string -pattern "^License Status:") $licenseStatus = $LicenseStatus.Remove(0,16) if ( $licenseStatus -match "Licensed") { Write-Host "Activation Sucessful" $retryCount = 0 } else { Write-Host "Activation failed." $retryCount = $retryCount - 1 } if ( $retryCount -gt 0 ) { Write-Host "Retrying Activation. Will try $retryCount more time(s)" } Start-Sleep -s 2 } |
Het script probeert 5 maal de activatie te doorlopen, met een 2 seconden wachttijd er tussen zodat de activatie servers niet helemaal doodgehammerd worden.
Disclaimer: ik ben geen Powershell guru; als het je PC sloopt, je huwelijk op de klippen laat lopen en je hond wordt zwanger; dat is dan je eigen verantwoordelijkheid
Ik gok dat het ook te maken heeft met overbelasting van de servers net als het activeren. Mocht iemand meer of andere info hierover hebben dan graag.
Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow
De download opnieuw starten verhelpt het langzame downloaden.Mr.Monk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:47:
[...]
we wacthen gewoon af
Ik kom net thuis en warempel kan ik gewoon de setup uitvoeren.Leeuw070 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:08:
[...]
Dat had ik ook en daarna klapt hij er weer uit met dezelfde foutmelding .
WTF M$ .....
There is no sadder sight than a young pessimist.
Ze hadden aangegeven dat het voor iedereen gratis is het eerste jaar toch ?
En hoe zit het met de ISO file. kan ik die volgend jaar ook nog gebruiken ?
Net zoals ik Windows 8 voor 15 euro heb aangeschaft als upgrade en daarna gewoon altijd als clean install kon gebruiken op al mijn werkplekken (Nieuwe laptops die toen nog windows 7 hadden)
Angelo NL / Global Cargo VTC
Je bent een systeem kopie aan het makenchange1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:44:
[...]
Ik zie dat er een backup wordt gemaakt van C: (Systeem). Bedoelen ze hier ook mee dat mijn documenten worden opgeslagen?
[afbeelding]
dus alleen van je systeem
daarna kan je een backup maken van je bestanden. met bijv windows easy transfer
een volledige backup van alles heet een full backup
[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 29-07-2015 21:56 ]
Overbelasting. Heb al een aantal apps kunnen installeren. Blijven proberen of wachten.Xino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
Windows Store blijft bij mij problemen geven, bij het updaten van apps blijft foutcode 0x803f7003 terug komen.
Ik gok dat het ook te maken heeft met overbelasting van de servers net als het activeren. Mocht iemand meer of andere info hierover hebben dan graag.
40Tbps aan capaciteit blijkt toch niet voldoende te zijn, maar meer konden ze niet krijgen. Wow, wat wil iedereen graag over op 10! Ben nu over op mijn HTPC en mijn laptop aan het voorbereiden.Mr.Monk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:47:
[...]
we wacthen gewoon af
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Mijn documenten staan ook op schijf C:mell33 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:53:
[...]
Je bent een systeem kopie aan het maken
dus alleen van je systeem
daarna kan je een backup maken van je bestanden. met bijv windows easy transfer
een volledige backup van alles heet een full backup
Die worden dus niet meegenomen in de backup ofwa?
Xino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
Windows Store blijft bij mij problemen geven, bij het updaten van apps blijft foutcode 0x803f7003 terug komen.
Via hetzelfde scherm activeren werkt voor mijPykow schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:53:
[...]
Rechtermuisknop op het windows logo (START KNOP) > Kies voor Systeem > Onderaan in dit scherm zie je het [de activatiestatus, noobz] staan.
Als die op C: staan wel. Alles wat op je C: schijf staat wordt meegenomen, er wordt een schijfkopie gemaakt. Dus een kopie van de hele schijfchange1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:57:
[...]
Mijn documenten staan ook op schijf C:
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Kan ik nu gewoon upgrade zonder problemen ?, of heb ik dan dadelijk problemen met het activeren ?
nu mag je verder met google, okechange1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:57:
[...]
Mijn documenten staan ook op schijf C:
Ondervinden meer mensen problemen met de ruimte tussen de bureaublad pictogrammen?
Ik krijg ze maar niet strak onder elkaar..
Zie hier: http://i.gyazo.com/7a61e61fa35fdfb632cd7eb4b20d879e.png
Danku!_Arthur schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
Powershell script om de activatie gewoon x-aantal keer achter elkaar te laten lopen.
Stappen:
1: start powershell als Administrator (als dit het geval is zie je in de balk bovenaan "Administrator: Windows PowerShell" staan.
2: geef eerst in "Set-ExecutionPolicy unrestricted" zodat het script uitgevoerd kan worden.
3: ga naar de directory toe waar je het "DoActivate.ps1" bestand hebt opgeslagen
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 $retryCount = 5 while ($retryCount -gt 0){ # activate Write-Host "Activating License Key..." cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /ato # check Activation Write-Host "Verifying Activation Status..." $slmgrResult = cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /dli [string]$licenseStatus = ($slmgrResult | select-string -pattern "^License Status:") $licenseStatus = $LicenseStatus.Remove(0,16) if ( $licenseStatus -match "Licensed") { Write-Host "Activation Sucessful" $retryCount = 0 } else { Write-Host "Activation failed." $retryCount = $retryCount - 1 } if ( $retryCount -gt 0 ) { Write-Host "Retrying Activation. Will try $retryCount more time(s)" } Start-Sleep -s 2 }
Het script probeert 5 maal de activatie te doorlopen, met een 2 seconden wachttijd er tussen zodat de activatie servers niet helemaal doodgehammerd worden.
Disclaimer: ik ben geen Powershell guru; als het je PC sloopt, je huwelijk op de klippen laat lopen en je hond wordt zwanger; dat is dan je eigen verantwoordelijkheid
Dus als ik alleen mijn documenten wil overzetten naar Win10 kan dit niet omdat dan de hele image erop moet worden gezet?wizzkizz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:58:
[...]
Als die op C: staan wel. Alles wat op je C: schijf staat wordt meegenomen, er wordt een schijfkopie gemaakt. Dus een kopie van de hele schijf
Als je Windows 7 een 64-bits versie is en geactiveerd is, dan zou dat goed moeten gaan. Misschien wel traag.88Gamer88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:58:
Heb net Windows 7 geïnstalleerd en MediaCreationToolx64 Gedownload.
Kan ik nu gewoon upgrade zonder problemen ?, of heb ik dan dadelijk problemen met het activeren ?
ViezeVis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:59:
Ditmaal in het goede topic:
Ondervinden meer mensen problemen met de ruimte tussen de bureaublad pictogrammen?
Ik krijg ze maar niet strak onder elkaar..
Zie hier: http://i.gyazo.com/7a61e61fa35fdfb632cd7eb4b20d879e.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
nee hij maak een systeem backupwizzkizz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:58:
[...]
Als die op C: staan wel. Alles wat op je C: schijf staat wordt meegenomen, er wordt een schijfkopie gemaakt. Dus een kopie van de hele schijf
Kan wel, maar wordt wat ingewikkelder. Dan zou ik, naast de schijfkopie, ook een backup maken van die bestanden. Bijvoorbeeld alles even in een ZIP bestandje proppen en op die D: schijf zetten. Of op een externe harde schijf natuurlijk.change1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:59:
[...]
Dus als ik alleen mijn documenten wil overzetten naar Win10 kan dit niet omdat dan de hele image erop moet worden gezet?
Vanaf windows 7 pro EN is dit.
Gelukkig niet de enige dus. Op het bureaulblad:
Rechter muisknop --> Beeld --> Pictogrammen uitlijnen op raster
werkt helaas ook niet.
Niemand die dit heeft? Hoe lang duurde bij jullie de eerste herstart? Hij is hier al een uur bezig...HuHu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:33:
Na het starten van de installatie procedure heeft hij voor de eerste keer herstart (tijdens de installatie dus). Voor mijn gevoel blijft het nu erg lang hangen op het scherm met het Windows logo en die "draaiende stippen". Herkennen jullie dat of gaat er iets mis bij mij?
met windows easy transfer, ja er praat iemand door me heen maar je bent een systeem backup aan het maken en je documenten kan je met windows easy tranfer heel simpel naar w10 zetten voer dat progje maar es uit en het word je duidelijkchange1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:59:
[...]
Dus als ik alleen mijn documenten wil overzetten naar Win10 kan dit niet omdat dan de hele image erop moet worden gezet?
[ Voor 27% gewijzigd door Mel33 op 29-07-2015 22:03 ]
Heb ik niet al te lang geleden een workaround voor gepostspokje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:01:
Verdorie. Elke keer download ik de upgradetool maar krijg ik gezeik dat ik mn apps niet kan neenemen omdat ik zogenaamd een andere versie wil installeren dan ik draai. Oftewel hij wil de NL versie installeren, ookal downlaod ik de engelstalige upgradetoolzeer frustrerend dit. Dit doet ie op beide computers. Ik wil geen NL, ik wil Engels. En ik wil mn apps dus behouden.
Vanaf windows 7 pro EN is dit.
ff een reboot en hij gaat als een banaan
tiguan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:47:
[...]
Ja dat was echt balen. Ik heb toen m'n router herstart, kabel in m'n laptop geprikt en m'n laptop opnieuw gestart. Toen ging ie opeens met de volle 100MBit. (op de achtergrond, je kon het programma niet meer openen terwijl die nog bezig was).
Doe ff linkje...dan neem ik hem op in de FAQHooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:03:
[...]
Heb ik niet al te lang geleden een workaround voor gepost
Licht eraan wat je kiest bij de installatie. Zorg wel voor backups....shoppa schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:03:
Houd ik al men bestanden na de upgrade naar windows 10?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Neuh....upgraden kan gewoon...clean install is niet nodig.change1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:04:
Ik heb mijn PC sinds januari. Is het dan nodig om een clean install te doen? Heb ook geen virussen btw
TheVMaster schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:04:
[...]
Doe ff linkje...dan neem ik hem op in de FAQ
Nadeel is dat die link expired. Maar als men hun user agent spooft met een extension, kan je zo een nieuwe generen om een iso met de Engelse taal te downloaden.Hooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:42:
[...]
Je kan de volgende ISO downloaden:
(link is nu nog 16 uur geldig). Deze is verkregen door je browser ID te spoofen alsof je een MAC hebt richting de website, dan kun je een aantal opties geven en krijg je uiteindelijk een te downloaden ISO.
Deze mount je gewoon in Windows en dan start je de exe. Vanuit daar kun je wel upgraden naar het Engels. Ik heb zojuist het hele proces hier uitgevoerd met teamviewer zelfs.
Vergeet niet dat een clean-install wel vaak beter is naar mijn idee.TheVMaster schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:05:
[...]
Neuh....upgraden kan gewoon...clean install is niet nodig.
Zijn er meer mensen met dit:

[ Voor 17% gewijzigd door ViezeVis op 29-07-2015 22:06 ]
Wat jij wilt? De ene wilt met een schone lei beginnen, de anders wilt alles behouden....change1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:04:
Ik heb mijn PC sinds januari. Is het dan nodig om een clean install te doen? Heb ook geen virussen btw
Bij het laatste is er geen 100% alles werkt garantie, en kan het misschien zien dat je iets opnieuw moet herinstalleren. Maar vaak gaat het gewoon prima.
Maak wel backups!
Verwijderd
_Arthur schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:50:
Powershell script om de activatie gewoon x-aantal keer achter elkaar te laten lopen.
Stappen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 $retryCount = 5 while ($retryCount -gt 0){ # activate Write-Host "Activating License Key..." cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /ato # check Activation Write-Host "Verifying Activation Status..." $slmgrResult = cscript c:\windows\system32\slmgr.vbs /dli [string]$licenseStatus = ($slmgrResult | select-string -pattern "^License Status:") $licenseStatus = $LicenseStatus.Remove(0,16) if ( $licenseStatus -match "Licensed") { Write-Host "Activation Sucessful" $retryCount = 0 } else { Write-Host "Activation failed." $retryCount = $retryCount - 1 } if ( $retryCount -gt 0 ) { Write-Host "Retrying Activation. Will try $retryCount more time(s)" } Start-Sleep -s 2 }

HeldHooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:03:
[...]
Heb ik niet al te lang geleden een workaround voor gepost
Dan doe ik een upgrade. Als ik via de Microsoft Tool upgrade ipv Windows Update, krijg ik dan geen problemen met het activeren van Windows 10? Ik weet mijn key namelijk zelf niet.AW_Bos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:06:
[...]
Wat jij wilt? De ene wilt met een schone lei beginnen, de anders wilt alles behouden....
Bij het laatste is er geen 100% alles werkt garantie, en kan het misschien zien dat je iets opnieuw moet herinstalleren. Maar vaak gaat het gewoon prima.
Maak wel backups!
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 29-07-2015 22:09 ]
Touch screen werkt na het installeren van enkele chipset drivers (die bedoeld zijn voor Windows 8.1)filenox schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:17:
Installatie van Windows 10 op de HP Pavilion X360 ging vlot, er ontbreken echter een pak drivers waardoor het touch screen niet meer werkt
Ik hoefde geen key in te vullen na de upgrade. Alleen even her-activeren (wat met moeite lukte vanwege drukke activatieservers bij MS)change1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:07:
[...]
Dan doe ik een upgrade. Als ik via de Microsoft Tool upgrade ipv Windows Update, krijg ik dan geen problemen met het activeren van Windows 10? Ik weet mijn key namelijk zelf niet.
Als je een upgrade doet kun je daarvoor kiezen ja.shoppa schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:03:
Houd ik al men bestanden na de upgrade naar windows 10?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nou, dan ga ik nu upgraden! Hartelijk bedankt allemaal voor de hulp!AW_Bos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:09:
[...]
Ik hoefde geen key in te vullen na de upgrade. Alleen even her-activeren (wat met moeite lukte vanwege drukke activatieservers bij MS)
Oke mooi, thanks.jelmervos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:09:
[...]
Als je een upgrade doet kun je daarvoor kiezen ja.
Lijkt er op dat alles het weer doet.
PSN ID: TheJackal83
Iedereen bedankt voor de ondersteuning!
Kon ik die bt en ws bestanden nu verwijderen?
Naar jouw idee.....ach....ik had op mijn SP3 een clean install en vanaf daar elke Windows 10 build meegegaan, een clean install is me veel te veel werkViezeVis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:05:
[...]
Vergeet niet dat een clean-install wel vaak beter is naar mijn idee.
Zijn er meer mensen met dit:
[afbeelding]
Aanvankelijk kreeg ik via Windows Update de 'Update Failed' melding. Na het leegmaken van de SoftwareDistribution\Download-map is dat opgelost en begon de update te downloaden.
Eenmaal gereed heb ik het proces gestart. Dat leek helemaal goed te gaan. Volgens mij heb ik zelfs de 100% gehaald (in ieder geval de eerste twee stappen, copying files en installing drivers).
Er volgde en reboot en vervolgens kreeg ik een 'Critical Process Died'
Rebooten maakte niets uit. SSD foetsie... Vervolgens de kast geopend, HDD ontkoppelt en nu de SSD in de SATA-poort van de HDD gestoken. Gelukkig bootte het systeem weer, maar geen Windows 10... ik ben netjes naar een restore point teruggebracht en zit nu weer in Windows 7.
Makkelijke oplossing is waarschijnlijk 'clean install', maar daar houd ik echt niet van... Iemand een idee?
Update: ISO gedownload en upgrade uitgevoerd, dit keer met succes...
[ Voor 3% gewijzigd door Xtuv op 29-07-2015 23:38 ]
Iemand een idee?
Asus GL703VM
Volgens mij heb ik nu een andere melding:
Foutcode: 0xC004C003
De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd.
Is dat één en dezelfde?
Kom bij de previews vandaan, de desktops van Win7 gingen prima, maar de laptop met previews erop dus niet.
Download opnieuw starten verhelpt het langzame downloaden.Sylver84 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:14:
Heb vanmiddag om 17:30 de tool gedownload en gewoon voor de upgrade gekozen echter zit ik nu op 33% en blijft hij hangen denk ik..... vind het zowieso errrrruuug lang duren.
Iemand een idee?
van 8 naar 10 gaat heel goedTheVMaster schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:13:
[...]
Naar jouw idee.....ach....ik had op mijn SP3 een clean install en vanaf daar elke Windows 10 build meegegaan, een clean install is me veel te veel werkdaarnaast blijf ik in het insider programma....kan iks traks iedere maand mijn machine opnieuw inspoelen? Neuh....daarbij een iPad doe je toch ook geen clean install als er weer eens een iOS update komt?
w7 naar 10 kan met je virusscanner bijv wel gaan zeuren en enkele programmas
maar bestanden en dergelijke blijven behouden alleen je systeem wordt upgegrade
Hang je laptop aan ethernet, ondanks dat ik prima internet had over wifi lostte dit in 5 seconden alle problemen op, alle schermen gingen weg en ik kreeg de melding dat alles dikke prima was.
Eindelijk na 3x installs geactiveerd.Windows 8 -> windows 10 (geactiveerd) -> clean install (clean wou dan weer niet geactiveerd worden)
[ Voor 14% gewijzigd door kj.web op 29-07-2015 22:20 ]
Hmm. Zelfde issue.Hoiz schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:17:
[...]
Ik heb dit ook. Weet iemand een oplossing? Heb ik nog niet kunnen vinden namelijk..
Maar eens de system reserved partition (of hoe dat ding ook heet) aangepakt.
Was 100MB, is nu 250MB. Setup W10 is tevreden. We gaan verder.
Dus, iedereen met het probleem zoals hierboven. Probeer de betreffende paritie een beetje groter te maken. Of opschonen, maar geen idee waar je moet beginnen.
ga het proberen dank je wel voor je snelle reactieDoubleDutch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:17:
[...]
Download opnieuw starten verhelpt het langzame downloaden.
Asus GL703VM
Gaat dit betekenen dat GPU/CPU/MOBO/SSD/HDD vervangen een nieuwe activatie vereist? Dan is de vraag, gaat dat wel of niet werken zonder een uniek product key?..MegaTronics schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:10:
[...]
Volgens Microsoft niet. Je zou dan moeten kunnen activeren met de generieke sleutel en je eigen hardware ID waar de activatie op gebaseerd is. De key in Windows 10 is gewoon de generiek
Maar waarschijnlijk door drukte werkte dan vanavond niet echt.
Heb hier juist de zelfde foutcode, kan ook niet op 'Activeren' drukken.MikeyMan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:17:
Om niet naar de bekende weg te vragen; als er staat dat er niet geactiveerd kan worden door drukte op de server staat er toch iets als "of de licentie is niet geldig is".
Volgens mij heb ik nu een andere melding:
Foutcode: 0xC004C003
De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd.
Is dat één en dezelfde?
Kom bij de previews vandaan, de desktops van Win7 gingen prima, maar de laptop met previews erop dus niet.
Dit zou neem ik aan ook werken als je het op een USB stick zet?Hooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:42:
[...]
Merk wel dat Microsoft het zwaar heeft momenteel, zelfs de xbox heeft verbindingsproblemen.
Mochten er mensen zijn die problemen hebben met het downloaden van de ISO's, ik kan eventueel tijdelijk de iso bestanden hosten.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Uiteraard, maar waarom zou je?spokje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:22:
[...]
Dit zou neem ik aan ook werken als je het op een USB stick zet?
nogmaals opnieuw gedaan en de prioriteit naar Hoog gezet in taak beheer, maar blijft traagDoubleDutch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:17:
[...]
Download opnieuw starten verhelpt het langzame downloaden.
Asus GL703VM
Vanaf Win7 kan Windows ISOs mounten out-of-the-box hé.spokje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:24:
[...]
Heb geen software geinstalleerd die iso kan mounten
Probeer deze tip va tiguan:Sylver84 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:26:
[...]
nogmaals opnieuw gedaan en de prioriteit naar Hoog gezet in taak beheer, maar blijft traag
Ja dat was echt balen. Ik heb toen m'n router herstart, kabel in m'n laptop geprikt en m'n laptop opnieuw gestart. Toen ging ie opeens met de volle 100MBit. (op de achtergrond, je kon het programma niet meer openen terwijl die nog bezig was).
Windows 8 pas geloof ikYellowOnline schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:27:
[...]
Vanaf Win7 kan Windows ISOs mounten out-of-the-box hé.
rebootingDoubleDutch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:29:
[...]
Probeer deze tip va tiguan:
Asus GL703VM
Oops, inderdaad. Win7 is dan ook al lang geleden.
Ik heb meerdere malen de melding 80240020 gehad van Windows Update. De fix hiervoor heb ik meerdere malen moeten herhalen voordat ik pas een goede download kreeg.
Als je via de tool van Microsoft je update wilt forceren, let op als je een niet Nederlands talige Windows installatie hebt. Ik heb zelf een Engelstalige installatie, maar de versie die dan gedownload wordt heeft enkel het Nederlandse language pack en niet degene die je Windows installatie heeft. Erg vervelend en je merkt het pas als je setup ineens Nederslands wordt.
Its working !!!! THNXDoubleDutch schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:29:
[...]
Probeer deze tip va tiguan:
Asus GL703VM
"Er is iets gebeurd" probleem / "Something happened" problem
Onderstaande heeft het voor mij opgelost. Hopelijk kan het nog iemand anders helpen...
1. Run command prompt as administrator
Run command below:
net user administrator /active:yes
2. According to the log I have
Edition=[ProfessionalWMC]
Architecture=[x64]
Language=[en-AU]
I went into the windows language settings, downloaded the en-US language set it default and the tool now works. Checking the log file it now thinks I have
Language=[en-US]
So if you are having problems, try changing your language settings.
Control panel > Region and Language > Administrative (the tab) > Change System Locale then set it to "English (United States)".
3. Restart
4. run MediaCreationToolx64
bron: https://www.reddit.com/r/...ned_during_my_windows_10/
In Windows 8 on ik achteraf de taal wijzigen (was wel Pro), ook de systeem taal. Alleen in recovery kom je dan nog de originele taal tegen. Overigens krijg ik op Windows 7 error 80246007, waarschijnlijk is alles overbelast.CMD-Snake schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:40:
Even een paar tips uit mijn eigen ervaringen van het upgrade proces:
Ik heb meerdere malen de melding 80240020 gehad van Windows Update. De fix hiervoor heb ik meerdere malen moeten herhalen voordat ik pas een goede download kreeg.
Als je via de tool van Microsoft je update wilt forceren, let op als je een niet Nederlands talige Windows installatie hebt. Ik heb zelf een Engelstalige installatie, maar de versie die dan gedownload wordt heeft enkel het Nederlandse language pack en niet degene die je Windows installatie heeft. Erg vervelend en je merkt het pas als je setup ineens Nederslands wordt.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Bij mij werkt het niet, ik blijf de foutmelding krijgen van de verschillende talen en dus is de optie om apps te behouden geblokkeerd.Hooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:42:
[...]
Welke taal gebruik je nu dan? Eventueel kun je nog de english international ISO proberen te downloaden.Sharkey1802 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:49:
[...]
Bij mij werkt het niet, ik blijf de foutmelding krijgen van de verschillende talen en dus is de optie om apps te behouden geblokkeerd.
Dus als je een Engelstalige installatie hebt, maar hier een NL taalpakket op hebt staan, krijg je na de upgrade gewoon een fatsoenlijke, nette NL-talige Windows 10?CMD-Snake schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:40:
Commandline FTW | Tweakt met mate