Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servantes
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Hier een probleem:

Zowat aan 90% van het drivers & features gedeelte in de installatie krijg ik een BSOD met de foutmelding:
VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR

video drivers zijn voor zowel de intel hd 4600 als mijn nvidia gtx 765m up to date.

Bij heropstart naar windows 8.1 krijg ik dan de volgende foutcode bij de updates te zien:

WindowsUpdate_C1900101

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Ok, na wat meer zoeken schijnt express settings gewoon wat default application settings en wifi sense te zijn. Geen probleem dus.

Weet iemand hoe je iets in het linker gedeelte van je start menu krijgt? Ik heb "most used" en "recently added" disabled dus het is een groot leeg vlak met aan de rechterkant de oude Windows 8.1 tiles. Die tiles zou ik graag aan de linkerkant hebben maar je kan niet draggen en context menu heeft geen optie om aan die kant te pinnen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Ryatzu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:44:
[...]

Instellingen -> Bijwerken en beveiliging -> Systeem herstel -> Deze pc opnieuw instellen.
thanks, maar dan krijg ik:
waarschuwing!
deze pc is recentelijk bijgewerkt etc upgrade kan niet ongedaan worden gemaakt en de voirge versie van windows wordt teruggezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:08
hurthonkey365 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:47:
[...]

oke bedankt ga ik dat proberen! nu nog weer even de link vinden... blz ??? van de 64? :O
https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:17

tomk94

Developer

Als ik kies voor 'Niets behouden' tijdens de installatie worden dan extra hd's ook gewist (geen externe) of alleen de data op de C:\ partitie? Anders even mijn 2e harde schrijf eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:08
jernij schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:48:
[...]

thanks, maar dan krijg ik:
waarschuwing!
deze pc is recentelijk bijgewerkt etc upgrade kan niet ongedaan worden gemaakt en de voirge versie van windows wordt teruggezet
Tja ik heb een backup gemaakt van windows 7, heb de windows 7 iso en de key.
Dus eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Nou vergeet het maar met Windows 10... 8)7

Op de laptop van mijn vriendin: Werkt prima.

Op mijn laptop: Microsoft Edge raakt compleet de kluts kwijt met cookies en ik ben in flux of ik wel of niet op Tweakers.net ben ingelogd. En bij oproepen persoonlijke instellingen: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/brlM7GplnMTDZllh2o7z1Kco/full.png

Op mijn HTPC:
Zelfde gezeik als de rest, dat kennelijk een Windows installatie in de verkeerde taal wordt gedownload. Vervolgens geprobeerd om Windows setup op een USB stick te zetten, en probeer ik die te starten dan krijg ik: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VKAVQGrdvzkawaju6PogbX0o/full.png
Ja, ik heb x64 geselecteerd bij downloaden en ik heb ook 'Both' (beide) geprobeerd.

Ik wacht wel totdat mijn HTPC vanzelf begint te vragen om een update en mijn laptop reset ik morgen wel 8)7

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Ryatzu schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:49:
[...]

Tja ik heb een backup gemaakt van windows 7, heb de windows 7 iso en de key.
Dus eigen risico :)
hij zegt gewoon dat ik geen internetverbinding heb....
oh ja, licentie ongeldig....

[ Voor 5% gewijzigd door jernij op 29-07-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Soldaatje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:45:
Mijn PC wil nog niet upgraden, maar ik heb nu wel gevonden wat die error betekent:

[...]

Nou nog uitzoeken waar het hem in zit, want er is wel 20 GB vrij op C:.
Mogelijk is die 20GB toch te krap om te kunnen upgraden, kun je wat ruimte vrijmaken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:04
Ik kan het zo gauw niet vinden, maar met een upgrade van Windows 8.1 naar 10 Home is de installatie al 2 uur bezig met "Update 8 van de 16" volgens het scherm. Dit laten gaan of afsluiten met powerknop en opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:52:
[...]

Mogelijk is die 20GB toch te krap om te kunnen upgraden, kun je wat ruimte vrijmaken?
Zou kunnen maar ik vermoed van niet, op mijn tablet was wel te weinig ruimte en dat werd netjes gemeld tijdens de installatie, bij mijn PC kan setup niet eens zien of ik vrije ruimte heb, dat is het vreemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Wat een gezeur krijg ik nu toch, nu staat er zelfs rechts onder in mijn scherm 'Activate Windows' !!!
Volg ik de aanwijzingen op, komt erop neer dat ik voor mijn PRO 270.- euro moet gaan betalen... ja daaaaag!!!! Ik voel mijn gewoon genaaid worden door Microsoft, wat is dit voor bullshit! Dach eerst aan te drukke servers, maar kennelijk niet druk genoeg om mij te vertellen dat ik moet activeren...

Las een post over het achterhalen van je licentie code, probeerde dat in te voeren, hielp niet.

Dat gratis Windows 10 krijgt nogal een wrange nasmaak.... wat een gelul allemaal. Terwijl op W7 mij verteld wordt dat W10 niet zou gaan kosten... :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Yeuh, activatie is er door

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Hallo,

ik heb een probleem met het activeren van windows 10..

ik heb windows geupgrade vanaf windows 8.1 Pro en een vanaf windows 8.1

Nu heb ik dus op mijn laptop windows 10 Home en op mijn pc windows 10 Pro.

Als ik op het tabje Activering klik staat er bij activeren: "Verbinden met internet om Windows te activeren"

Als ik dan op activeren klik krijg ik constant de melding: "Windows kan niet worden geactiveerd. Probeer het later opnieuw."

Onder de melding van "Verbinden met internet om Windows te activeren" staat ook dit: "Geef een andere productcode op om uw Windows-versie bij te werken."

Dacht dat de upgrade gratis zou zijn..? :S

Heeft iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Fermion schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:56:
Wat een gezeur krijg ik nu toch, nu staat er zelfs rechts onder in mijn scherm 'Activate Windows' !!!
Volg ik de aanwijzingen op, komt erop neer dat ik voor mijn PRO 270.- euro moet gaan betalen... ja daaaaag!!!! Ik voel mijn gewoon genaaid worden door Microsoft, wat is dit voor bullshit! Dach eerst aan te drukke servers, maar kennelijk niet druk genoeg om mij te vertellen dat ik moet activeren...

Las een post over het achterhalen van je licentie code, probeerde dat in te voeren, hielp niet.

Dat gratis Windows 10 krijgt nogal een wrange nasmaak.... wat een gelul allemaal. Terwijl op W7 mij verteld wordt dat W10 niet zou gaan kosten... :( :( :( :(
Heb je wel een lage W7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Stop time out.
http://www.tenforums.com/...rror-code-0xc004f034.html

Er schijnen problemen te zijn met de activatie server! Geduld is een schone zaak in dit geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Relax, ontspan. Overal is duidelijk dat iedereen hier last van heeft en dat het waarschijnlijk een tijdelijk issue is.

Als jij een genuine Win 7 had, dan komt die activatie wel, geef het ff wat tijd :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
Hooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Relax, ontspan. Overal is duidelijk dat iedereen hier last van heeft en dat het waarschijnlijk een tijdelijk issue is.

Als jij een genuine Win 7 had, dan komt die activatie wel, geef het ff wat tijd :)
Heb zelf geen genuine licentie en was meteen bij installatie van windows al geactiveerd.
Vanuit Win8.1 via het upgrade tooltje de installatie gestart en werkt prima verder.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Upgraden gelukt, binnen een uur klaar.
Windows 8.1 (NL, Home, x64) met gratis upgrade melding, maar kreeg hem via die melding nog niet binnen. Dus via de MediaCreationTool upgrade gedaan, erg simpel, je kunt gewoon op Upgrade klikken en hij doet de rest. Alle instellingen en applicaties (Office e.d.) zijn behouden. Activatie van Windows 10 ging ook na keer op Activeren klikken prima.

Totaal geen probleem en ben erg positief. Bedankt Microsoft!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:44
iinsane schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:57:
Hallo,

ik heb een probleem met het activeren van windows 10..

ik heb windows geupgrade vanaf windows 8.1 Pro en een vanaf windows 8.1

Nu heb ik dus op mijn laptop windows 10 Home en op mijn pc windows 10 Pro.

Als ik op het tabje Activering klik staat er bij activeren: "Verbinden met internet om Windows te activeren"

Als ik dan op activeren klik krijg ik constant de melding: "Windows kan niet worden geactiveerd. Probeer het later opnieuw."

Onder de melding van "Verbinden met internet om Windows te activeren" staat ook dit: "Geef een andere productcode op om uw Windows-versie bij te werken."

Dacht dat de upgrade gratis zou zijn..? :S

Heeft iemand een oplossing??
Geen haast. De activatieserver heeft het heel druk bij mij duurden het een uurtje en toen stond er plost "geactiveerd".

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Laatst online: 15-09 17:06
Een vraagje voor de early adopters (lees: durfals).

Mijn ouders hebben een Lenovo laptop met daarin een SSD.
Fabrieksaf zat er een HDD in met Win 8.1.
Ze hebben een licentiecode in de BIOS staan (OEM Key) volgens ProduKey.

Enige is dat er nu Windows 7 opstaat, geactiveerd via een loader (het aanschaffen van een Win. 7 productsleutel was destijds niet meer mogelijk).

Mijn theorie is dat als ik hun laptop upgrade, Windows 10 theoretisch gezien de 8.1 key zou moeten zien.
Dus desondanks dat er Windows 7 op staat hij vanwege de OEM key naar een geactiveerde 10 zou moeten upgraden.

Kan iemand in een soortgelijke situatie dit bevestigen? Dank alvast _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Door te bljven klikken? of ging het automatisch?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voor de mensen met activatieproblemen:

slmgr.vbs /ato runnen als in een elevated CMD prompt.

Ik runde deze een keer of 30 vlak achter elkaar en mijn systeem was geactiveerd.

Wel ff alle pop-up schermpjes wegklikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:44
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:01:
[...]

Bij mij gebeurden het vanzelf automatisch, was nog bezig met af installeren toen er plots stond dat die geactiveerd was.

Learn from yesterday, Life today, Hope for tommorow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

A4553 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:00:
Een vraagje voor de early adopters (lees: durfals).

Mijn ouders hebben een Lenovo laptop met daarin een SSD.
Fabrieksaf zat er een HDD in met Win 8.1.
Ze hebben een licentiecode in de BIOS staan (OEM Key) volgens ProduKey.

Enige is dat er nu Windows 7 opstaat, geactiveerd via een loader (het aanschaffen van een Win. 7 productsleutel was destijds niet meer mogelijk).

Mijn theorie is dat als ik hun laptop upgrade, Windows 10 theoretisch gezien de 8.1 key zou moeten zien.
Dus desondanks dat er Windows 7 op staat hij vanwege de OEM key naar een geactiveerde 10 zou moeten upgraden.

Kan iemand in een soortgelijke situatie dit bevestigen? Dank alvast _/-\o_
Hier ook BIOS OEM key (Windows 8.1 zat bij de laptop), upgrade + activatie ging perfect: jelmervos in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 29-07-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:01:
[...]

Was bezig met andere dingen en af en toe op die knop rammen en ineens was die geactiveerd. :)

Grote kans dat er er sloot activatieservers ingeschakeld zijn om de drukte op te vangen. :p

[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 29-07-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Dus even een vraagje. Wat moet ik weten als ik de ISO versie ga gebruiken? Valt dit dan niet meer onder de gratis upgrade actie, of hoe zit dat? En moet ik een key invoeren ofzo? Hoe ging het proces bij jullie met de ISO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Laatst online: 15-09 17:06
jelmervos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:03:
[...]

Hier ook BIOS OEM key (Windows 8.1 zat bij de laptop), upgrade + activatie ging perfect: jelmervos in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"
Precies wat ik wilde weten, dank! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-09 20:56
Wellicht niet op de juiste plaats, maar zijn er andere betrouwbare plekken om de update binnen te krijgen?..

Duurt vrij lang allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mr.Monk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:05:
Wellicht niet op de juiste plaats, maar zijn er andere betrouwbare plekken om de update binnen te krijgen?..

Duurt vrij lang allemaal :)
Ja, hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Xino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:00:
[...]

Geen haast. De activatieserver heeft het heel druk bij mij duurden het een uurtje en toen stond er plost "geactiveerd".
Had windows al vanmiddag geupgrade maarja.. ik zal paar dagen wachten hopen dat het dan lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-09 20:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

change1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:04:
Dus even een vraagje. Wat moet ik weten als ik de ISO versie ga gebruiken? Valt dit dan niet meer onder de gratis upgrade actie, of hoe zit dat? En moet ik een key invoeren ofzo? Hoe ging het proces bij jullie met de ISO?
Je moet eerst een upgrade doorvoeren en activeren en daarna zou je een echte clean install moeten kunnen uitvoeren. Dit heb ik getest, maar kreeg daarna de activatie niet rond (naderhand waarschijnlijk door de drukte) dus toen weer Windows 8.1 erop, activeren met de BIOS key en weer de upgrade gedaan welke zojuist wederom gereactiveerd is, de test clean install komt later deze week wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Blijkbaar ben ik dus illegaal....
Kan ik mijn andere key 2x gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mr.Monk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:06:
andere bronnen als MS.. maar dank :)..

[...]
Op GoT houden ze niet zo van linken naar andere locaties dan van de producent zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 13:19
Ik probeer nu een clean install te doen aan de hand van de via de tool gedownloade ISO nadat ik een upgrade gedaan had.
"Foutcode: 0xC004C003 De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd." Zou dit ook te maken hebben met dat de servers het druk hebben of is dit gewoon dikke pech?

Ik heb de code uit AIDA64 gehaald. De code uit het vbscript werkt helemaal niet. Dan krijg ik "De productcode werkt niet" bij het invoeren en kan ik niet eens proberen om te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
MegaTronics schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:06:
[...]

Je moet eerst een upgrade doorvoeren en activeren en daarna zou je een echte clean install moeten kunnen uitvoeren. Dit heb ik getest, maar kreeg daarna de activatie niet rond (naderhand waarschijnlijk door de drukte) dus toen weer Windows 8.1 erop, activeren met de BIOS key en weer de upgrade gedaan welke zojuist wederom gereactiveerd is, de test clean install komt later deze week wel :p
Wat is het voordeel van een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:06:
[...]

Dan zal je wel de key uit je windows installatie moeten halen (uit de upgrade) en die invullen bij clean install of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
na 5 uur nog steeds niet geactiveerd , meer mensen die zolang moeten wachten?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/zvcwas.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servantes
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Servantes schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:47:
Hier een probleem:

Zowat aan 90% van het drivers & features gedeelte in de installatie krijg ik een BSOD met de foutmelding:
VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR

video drivers zijn voor zowel de intel hd 4600 als mijn nvidia gtx 765m up to date.

Bij heropstart naar windows 8.1 krijg ik dan de volgende foutcode bij de updates te zien:

WindowsUpdate_C1900101

Iemand een idee?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

WeAreLegion schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:09:
[...]

Dan zal je wel de key uit je windows installatie moeten halen (uit de upgrade) en die invullen bij clean install of zie ik dat verkeerd?
Volgens Microsoft niet. Je zou dan moeten kunnen activeren met de generieke sleutel en je eigen hardware ID waar de activatie op gebaseerd is. De key in Windows 10 is gewoon de generiek

Maar waarschijnlijk door drukte werkte dan vanavond niet echt.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 29-07-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
3CPO schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:10:

[afbeelding]
Ja net lukte het op me pc, maar op mijn laptop nog niet :) gaat vanzelf keer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
3CPO schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:10:

[afbeelding]
Ja ik ;w

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJackal83
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:25
Ik denk dat we gewoon een nachtje er over moeten slapen en morgen weer moeten proberen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TheJackal83 op 29-07-2015 21:12 ]

PSN ID: TheJackal83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:10:
[...]

Volgens Microsoft niet. Je zou dan moeten kunnen activeren met de generieke sleutel en je eigen hardware ID waar de activatie op gebaseerd is.

Maar waarschijnlijk door drukte werkte dan vanavond niet echt.
Okay nou ja heb sleutel maar even naar me zelf gemaild :) samen met win 8 pro key die er bij hoort (die stond op pc naar upgrade) zal wel goed gaan verder. Zie op moment nog geen reden om een clean install te doen alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
TheJackal83 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:11:
Ik denk dat we gewoon een nachtje er over moeten slapen en morgen weer moeten proberen. ;)
Ik ga zo de laatste Harry Potter kijken en hopelijk issie dan geactiveerd

[ Voor 60% gewijzigd door Montu op 29-07-2015 21:12 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

_Arthur

blub

Mr.Monk schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:06:
andere bronnen als MS.. maar dank :)..
Waarom? Mijn download met die tool was binnen een uur binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Na een upgrade vanaf Windows 8.1 (OEM, product key in BIOS), ziet ProduKey er zo uit bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JGvLyxf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:01:

Ik runde deze een keer of 30 vlak achter elkaar en mijn systeem was geactiveerd.

Maar ff mijzelf gequote, heb het idee dat men het niet gelezen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellious
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:22
Vandaag Windows 8.1 upgrade naar Windows 10. Probleemloos.

Daarna de ISO gedownload. Key met behulp van het vbs scriptje gefetched.

Hierna Windows 10 clean install geinstalleerd op mijn HDD die ik geformatteerd heb tijdens de installatie. Ook dit verliep probleemloos. (USB Install)

Aantal keer de activatie geprobeerd. Ook dit is net gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doen jullie dat eigenlijk met chipsetdrivers, Intel spul en dat soort mobo dingen...? Nieuwste downloads opzoeken en alsnog installeren of is Windows 10 slim genoeg en/of up to date genoeg om dat allemaal vanzelf goed te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

change1001 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:08:
[...]

Wat is het voordeel van een clean install?
Bij mij was Windows 8.1 met Bing :p nog geïnstalleerd in legacy mode en niet in UEFI met secure boot. Dat wilde ik aanpassen. Uiteindelijk Windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd via UEFI en Secureboot en die geüpgraded naar Windows 10 Home zonder iets te bewaren, waarna ik nu de gewenste situatie heb :p

Op zich wel aardig dat ze Windows 8.1 met Bing (die gratis door OEMs kon worden geïnstalleerd) ook gratis upgraden naar een Home versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

_o_ Ein-de-lijk.
Thank you very much :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Man man, wat een chaos weer. :F

De upgrade vd eeuw en MS kan nog niet eens duidelijkheid verschaffen over keys etc. 8)7

Een retail W7/8 bezitter wil gewoon weten of en hoe hij zijn W10 installatie activeert als hij straks zijn mobo verandert.

Wat een treurnis met die generieke keys. -O-

Het zal wel loslopen uiteindelijk maar allemaal onnodige chaos gecreeerd door MS.

Ik wacht het wel rustig even af... 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 29-07-2015 21:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Werkte bij mij niet.. Keer of 50 geprobeerd.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Rebellious schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:16:
Vandaag Windows 8.1 upgrade naar Windows 10. Probleemloos.

Daarna de ISO gedownload. Key met behulp van het vbs scriptje gefetched.

Hierna Windows 10 clean install geinstalleerd op mijn HDD die ik geformatteerd heb tijdens de installatie. Ook dit verliep probleemloos. (USB Install)

Aantal keer de activatie geprobeerd. Ook dit is net gelukt.
aha, dus die route blijkt dus gewoon te werken. En heb je nu ook de generieke key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:16:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met chipsetdrivers, Intel spul en dat soort mobo dingen...? Nieuwste downloads opzoeken en alsnog installeren of is Windows 10 slim genoeg en/of up to date genoeg om dat allemaal vanzelf goed te regelen?
Dat wil ik ook wel weten

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:18:
[...]

Werkte bij mij niet.. Keer op 50 geprobeerd.
Hier stuk of 20 á 30 keer.
Ik kwam van Win 7 Home Premium vandaan (ik weet niet of dat überhaupt iets uit zou maken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg te upgraden naar Win10 van Win7pro. Let wel ik overweeg, ik 'voel nog geen behoefte' ;) i.e. ik zie nog geen noodzaak ervoor.

Ik heb wel een vraag: Hoe zit het met mn installatie van Bitdefender. Blijft die als virus/malware e.d. scanner actief? Of is daarvoor een update van Bitdefender nodig?

Werkt over het algemeen gesproken alle software nog? Denk aan mkvtoolnix, mpc-ht met madVR, maar ook oudere software van canon (MP-navigator) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:16:
Ik heb allen maar de missende driver voor de Intel Trusted Execution Engine Interface geinstalleerd, de rest heb ik Windows laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonora
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:26
Voor de mensen met de "Er is iets gebeurd" of "Something happened" foutmelding bij de MediaCreationTool, dit hielp bij mij:

- Verwijder de mappen $WINDOWS.~BT en $WINDOWS.~WS.
(indien je deze niet ziet, zet je mapweergave op "verborgen mappen weergeven".

- Zet je klok een paar dagen vooruit.

- Draai de Media Creation Tool opnieuw en klik op "Upgrade deze PC".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Ik heb op een PC geen reservering knop gekregen en ik krijg dit ook niet aan de praat, terwijl de patch er van wel geïnstalleerd is.

Weet iemand of de media creation tool het zelfde doet ?
Dus ook zorgt voor een activatie wanneer ik upgradet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Hoelang duurt de installatie gemiddeld eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sonora schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:21:
Voor de mensen met de "Er is iets gebeurd" of "Something happened" foutmelding bij de MediaCreationTool, dit hielp bij mij:

- Verwijder de mappen $WINDOWS.~BT en $WINDOWS.~WS.
(indien je deze niet ziet, zet je mapweergave op "verborgen mappen weergeven".

- Zet je klok een paar dagen vooruit.

- Draai de Media Creation Tool opnieuw en klik op "Upgrade deze PC".
Als je die melding bij een USB stick krijgt dan heeft het volgensmij soms ook met het bestandssysteem te maken. Sommige grote USB sticks zijn (vrijwel) alleen als exfat te formateren en de w10 updatetool wil Fat32/NTFS gebruiken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

hurthonkey365 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:23:
Hier met SSD ongeveer 40 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
jelmervos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:24:
[...]

Hier met SSD ongeveer 40 min.
inclusief download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Yes, die ging bij mij ook erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
MegaTronics schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:21:
[...]

Ik heb allen maar de missende driver voor de Intel Trusted Execution Engine Interface geinstalleerd, de rest heb ik Windows laten regelen.
Hoe zie je welke drivers hij geinstalleerd heeft en welke hij mist? Voorheen ging ik na een Windows installatie altijd naar de driver pagina van mijn moederbord. Daar kon ik dan chipset drivers, Killer network (ethernet) drivers, realtek drivers en intel VGA drivers downloaden. Is dit nu nog steeds nodig of regelt Windows dit dus allemaal?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
hurthonkey365 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:23:
Op m'n laptop (met ssd) 15-20 minuutjes denk ik, vanaf een usb stick.

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 29-07-2015 21:27 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
jelmervos schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:25:
[...]

Yes, die ging bij mij ook erg snel.
oke bedankt!

alles gedownload en geladen voor gereed installatie, heeft de installatie tool zelf gekozen voor alles behouden... net wat ik niet wil, terug en weer overnieuw. hij is fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo :) het duurde even maar me laptop en pc zijn geupgrade en geactiveerd. Enige wat niet werkt is mijn touchpad op mijn laptop, maar denk dat daar de juiste drivers nog niet voor uit zijn, dus maar even met een muis er aan dat zal verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:25:
[...]

Hoe zie je welke drivers hij geinstalleerd heeft en welke hij mist? Voorheen ging ik na een Windows installatie altijd naar de driver pagina van mijn moederbord. Daar kon ik dan chipset drivers, Killer network (ethernet) drivers, realtek drivers en intel VGA drivers downloaden. Is dit nu nog steeds nodig of regelt Windows dit dus allemaal?
Ik kijk gewoon in apparaatbeheer wat die mist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buit94
  • Laatst online: 29-07 18:25
Iemand die me kan vertellen of de mappen $WINDOWS.~BT en $WINDOWS.~WS verwijderd kunnen worden na installatie zonder gevolgen? Ze nemen samen zo'n 9GB in beslag en dat is toch zonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
kan ik een key 2x gebruiken? zo nee, hoe kom ik aan een key? alles wat ik hier lees, snap ik namelijk weinig van ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

88Gamer88 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:22:
Ik heb op een PC geen reservering knop gekregen en ik krijg dit ook niet aan de praat, terwijl de patch er van wel geïnstalleerd is.

Weet iemand of de media creation tool het zelfde doet ?
Dus ook zorgt voor een activatie wanneer ik upgradet ?
Vanavond bij mijn herinstallatie van Windows 8.1 heb ik alleen de standaard installatie gedaan en daarna meteen de upgrade van Windows 10 gestart zonder enige patch geïnstalleerd te hebben. Dit werkte gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
jernij schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:27:
kan ik een key 2x gebruiken? zo nee, hoe kom ik aan een key? alles wat ik hier lees, snap ik namelijk weinig van ;) :+
Gewoon vanuit je Windows 7- of 8-installatie tool downloaden en upgraden. Key is dan verder niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Hooglander1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:16:
[...]

Maar ff mijzelf gequote, heb het idee dat men het niet gelezen heeft.
gedaan , geen resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

buit94 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:27:
Iemand die me kan vertellen of de mappen $WINDOWS.~BT en $WINDOWS.~WS verwijderd kunnen worden na installatie zonder gevolgen? Ze nemen samen zo'n 9GB in beslag en dat is toch zonde..
Disk Cleanup even gebruiken na de upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

buit94 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:27:
Schijfopruiming starten en daar systeembestanden opschonen kiezen en alles selecteren. Dan verwijderd die je eventuele oude Windows installatie en ook de tijdelijk upgrade bestanden.

Damn you Hooglander1 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
anandus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:29:
[...]

Gewoon vanuit je Windows 7- of 8-installatie tool downloaden en upgraden. Key is dan verder niet nodig.
krijg windows 10 niet geactiveerd, is al geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 12:48
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:19:
[...]

Dat wil ik ook wel weten
Windows installeert die drivers ook maar om zeker te zijn dat alles up to date haal ik op voorhand alle drivers van de fabrikant hun site en installeer alles achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Vraagje! Hoop dat het binnen dit topic past, betreft wel degelijk een Windows 10 installatie uitdaging.

Huidige situatie:
C-schijf is oude SSD met Windows 8.1;
D-schijf is gewone HDD met data.

Gewenste situatie:
Ik heb een nieuwe, grotere SSD gekocht. Ik wil dat dat m'n 'hoofdschijf' (C-schijf) wordt met Windows 10 erop. De oude SSD mag dan geformatteerd worden en de E-schijf worden o.i.d.

Het betreft geen upgrade van Windows, gewoon een nieuwe install met andere key. Ik heb de .iso op schijf gebrandt.
Ik heb al in Schijfbeheer van Windows gekeken maar daar kan ik de huidige C-schijf niet van stationsletter veranderen. Hoe pak ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 11:18
Ben begonnen met mijn Windows 7 Pro DVD afstoffen en installeren, telefonisch geactiveerd. Vervolgens Windows10 erover. Ziet er goed uit en voelt snel aan. Alleen wil hij nu niet meer activeren want ongeldige key. Ja dahaaaag MS ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
Hoi!

TLDR; App installeren in store lukt niet, errorcode: 0x803F7004

---

Ik heb inmiddels Windows 10. :7

Probeer een app te installeren in de store, maar geen succes. De installatie blijft hangen op "Licentie ophalen..." voor elke app. (NOS & Flipboard geprobeerd)

Ik krijg code: 0x803F7004, uiteraard gegoogled, maar geen informatie gevonden.

Iemand zelfde probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
jernij schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:31:
[...]

krijg windows 10 niet geactiveerd, is al geinstalleerd
Komt vanzelf goed, of anders dit proberen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Laatst online: 15-09 12:18
Op een andere computer draait Windows 8.1 Pro legaal, upgrade naar Windows 10 en zegt dat licentie niet geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
razRDJ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:32:
Op een andere computer draait Windows 8.1 Pro legaal, upgrade naar Windows 10 en zegt dat licentie niet geldig is.
Klopt, hebben veel mensen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
Als ik een backup wil maken moet ik dat dan via dit doen?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jhNaz/61a7f4e245.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
anandus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:32:
[...]

Komt vanzelf goed, of anders dit proberen:

[...]
daar snap ik geen bal van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
razRDJ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:32:
No offense, maar misschien is een paar posts terug lezen is wel handig :) er zijn problemen mee gewoon blijven proberen word vanzelf geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Na het starten van de installatie procedure heeft hij voor de eerste keer herstart (tijdens de installatie dus). Voor mijn gevoel blijft het nu erg lang hangen op het scherm met het Windows logo en die "draaiende stippen". Herkennen jullie dat of gaat er iets mis bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buit94
  • Laatst online: 29-07 18:25
MegaTronics schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:30:
[...]

Schijfopruiming starten en daar systeembestanden opschonen kiezen en alles selecteren. Dan verwijderd die je eventuele oude Windows installatie en ook de tijdelijk upgrade bestanden.

Damn you Hooglander1 :p
Thanks beiden, gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Laatst online: 15-09 12:18
WeAreLegion schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:33:
[...]

No offense, maar misschien is een paar posts terug lezen is wel handig :) er zijn problemen mee gewoon blijven proberen word vanzelf geactiveerd
Wat moet ik blijven proberen? Windows 8.1 upgraden of op 'Activate' drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 12:48
Snoz Lombardo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:32:
Vraagje! Hoop dat het binnen dit topic past, betreft wel degelijk een Windows 10 installatie uitdaging.

Huidige situatie:
C-schijf is oude SSD met Windows 8.1;
D-schijf is gewone HDD met data.

Gewenste situatie:
Ik heb een nieuwe, grotere SSD gekocht. Ik wil dat dat m'n 'hoofdschijf' (C-schijf) wordt met Windows 10 erop. De oude SSD mag dan geformatteerd worden en de E-schijf worden o.i.d.

Het betreft geen upgrade van Windows, gewoon een nieuwe install met andere key. Ik heb de .iso op schijf gebrandt.
Ik heb al in Schijfbeheer van Windows gekeken maar daar kan ik de huidige C-schijf niet van stationsletter veranderen. Hoe pak ik dit aan?
Je koppelt alleen de nieuwe ssd aan, die dan automatisch C:\ word, en, hierop installeer je dan W10.
Nadien sluit je de oude HDD met data en/of oude ssd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
razRDJ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:34:
[...]

Op activate drukken :) je key is verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jomac
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-08 13:07
Ik heb een oude Compaq laptop waar een Win 7 op stond. Die heb ik er poos geleden afgehaald om op deze machine met Linux te spelen.

Nu wil ik wel Win 10 er op zetten, maar heb dus geen installatie om de upgrade mee te doen. Ik heb wel een sticker met serial van Win 7 Home onderop de machine. Zoals te verwachten wil het niet lukken met een installatie DVD.

Wat zou ik kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jomac schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:36:
Ik heb een oude Compaq laptop waar een Win 7 op stond. Die heb ik er poos geleden afgehaald om op deze machine met Linux te spelen.

Nu wil ik wel Win 10 er op zetten, maar heb dus geen installatie om de upgrade mee te doen. Ik heb wel een sticker met serial van Win 7 Home onderop de machine. Zoals te verwachten wil het niet lukken met een installatie DVD.

Wat zou ik kunnen doen?
Volgens mij kan je alleen maar Win7 er opzetten activeren en gelijk upgrade er over heen doen (na upgrade zou clean install wel moeten lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik krijg bij een upgrade: Er is iets gebeurd. Niet zo mooi. PC is helemaal up to date, geen virusscanner actief tijdens installatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-08 23:37
sjoemh schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:29:
Iemand al een idee waarom de MediaTool mijn engelse windows 7 wil omzetten naar een nederlandse windows 10. Ik wil volgens de tool mijn windows in een andere taal installeren, terwijl ik dat dus niet wil...
http://gyazo.com/3c55765a1477cecec5d1cb739e42b322
RMX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:31:
[...]

Upgraden via een ESD -> ISO methode.
Kan iemand mijn uitleggen wat de ESD->ISO methode is? Ik kan het niet in de OP vinden. Ik heb ook het probleem dat de MediaCreationToolx64 halverwege van taal veranderd en ik dan geen app's en instellingen kan behouden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

razRDJ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:34:
[...]

De huidige gedachte is dat de activatie servers verzuipen, op reddit / techpowerup en andere communites gaan geluiden dat button mashen soms tot activatie leidt - typisch symptoom van overbelaste activatie servers.

Mits je de update hebt uitgevoerd vanaf een legale, actieve windows versie moet het goed komen.

Misschien morgenochtend proberen, als Amerika slaapt.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Pagina: 1 ... 17 ... 59 Laatste