Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zit al 2 weken muurvast, niet echt positief voor de D3-motivatie.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Mad-Matt schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:36:
Ik zit al 2 weken muurvast, niet echt positief voor de D3-motivatie.
Waarop loop je vast? Wellicht kunnen we je helpen :)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat klinkt interessant. Ik zag op diablofans ook twee builds die hierop gebaseerd zijn voorbij komen. Binnenkort ook maar eens testen. Beide builds gingen wel van veel CDR uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Neles7 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:05:
[...]

Waarop loop je vast? Wellicht kunnen we je helpen :)
Doc loopt vast op GR71 solo ;) Misschien een idee om om te bouwen naar Support DH Doc?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iscara schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:50:
Dat klinkt interessant. Ik zag op diablofans ook twee builds die hierop gebaseerd zijn voorbij komen. Binnenkort ook maar eens testen. Beide builds gingen wel van veel CDR uit.
Ja, dit is een gevalletje CDR is king. Zie het zo: de eerste paar seconde van en de 20 seconde na Archon doe je extreem veel damage...zeg 20 seconde op de totale Archon CD (100 seconde). Hierin doe je minimaal 4x zoveel damage als dat je met puur Tal zou doen. CHC / CHD droppen voor vaker die uberdamage is dus volledig logisch. Dat is ook waarom ik Obsidian i.p.v. CoE wel een logische keuze vind. CoE is zeker veel damage en als je echt goed speelt op de cycle komt je waarschijnlijk beter uit (vergelijk het met LoN Bombardment speelstijl), maar Obsidian zal makkelijker speelbaar zijn (mede doordat je dan stacks kan overlappen, dus je zit nooit zonder de armor / IAS boost).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Inderdaad ik heb met mijn huidige firebird archon ook veel CDR en Obsidian.

Ik vind alleen in een group lastig om, met obsidian, om binnen 20sec archon opnieuw te casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Nog helemaal vergeten, afgelopen zondag nog een push gedaan met de Lon Bomb.

Rank 200 met GR81 in 11m34s
http://eu.battle.net/d3/e...hAarts-2630/hero/39509230
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u30M8xW.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door 4th op 24-05-2016 15:26 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
BdB schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:08:
[...]

Doc loopt vast op GR71 solo ;) Misschien een idee om om te bouwen naar Support DH Doc?
Supp DH levert hem sneller paragon (en gear) op als hij weet hoe hij een goede SuppDH speelt. Maar met DH mag het niet moeilijk zijn om 75+ te halen. Ik zal vanavond eens kijken of ik hem kan helpen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Vrouwlief is van huis, dus ik ben de hele avond online te vinden. Zou eens richting GR100 willen :)

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Gr100 hebben wij als GoT niet gehaald. Sg is met 98? Het hoogste. 85+ moet wel lukken met een meta-setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iscara schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:22:
Inderdaad ik heb met mijn huidige firebird archon ook veel CDR en Obsidian.

Ik vind alleen in een group lastig om, met obsidian, om binnen 20sec archon opnieuw te casten.
De truc zit inderdaad in het raken met een spender. Met maximale CDR heb je iets van 33 seconde downtime op Archon. Ik ga zelf testen met Ray of Frost - Cold Blood. Dit om de resource kosten binnen de perken te houden terwijl je wel goeie range hebt zodat je inderdaad kan raken.

Een andere optie die ik wil bekijken is Aether Walker gebruiken. Raken met de Calamity blast en EB Blast zijn dan de spenders voor de CD. Nare is dat de EB CD ook gereset kan worden. Aan de andere kant is een EB hit een gratis Obsidian proc omdat EB geen cast animation heeft.

Wellicht is In-Geom ook een optie, hoewel ik m'n zorgen heb over AP drain als die actief is; als EB meer dan 2 keer per seconde afgaat (door de IAS van Archon stacks), gaat het toch hard met je AP. Aan de andere kant geldt dat dan ook voor je CDR door Obsidian, ik meen dat die geen cap op aantal keer per seconde heeft.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Neles7 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:28:
[...]

Supp DH levert hem sneller paragon (en gear) op als hij weet hoe hij een goede SuppDH speelt. Maar met DH mag het niet moeilijk zijn om 75+ te halen. Ik zal vanavond eens kijken of ik hem kan helpen ^^
loop idd vast op grift 71. (of 70). Gear dropt echt verschrikkelijk slecht. Als ik naar een monster kijk ben ik al dood (nadeel Unhallowed set). Dus schiet niet echt lekker op om m'n conquests te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Mad-Matt schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:34:
[...]

loop idd vast op grift 71. (of 70). Gear dropt echt verschrikkelijk slecht. Als ik naar een monster kijk ben ik al dood (nadeel Unhallowed set). Dus schiet niet echt lekker op om m'n conquests te doen
Ik kijk straks even voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:23

Hu9o

Schokkend

Is er nog plek in de tweakers clan?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Mad-Matt schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:34:
[...]

Ik kijk even je gear na en er valt een hoop op:

1. CDR je komt volgens d3planner uit op 23% je wilt 38%.
2. Als je vaak dood gaat kun je Gunes proberen in cube 40% DR met perma-vengeance (punt 1)
3. Hellfire passive is nutteloos voor Fire UE. Even als Tactical Advantage. je mist CotW wat veel dmg is.
4. Hunters Wrath als belt geeft je wat meer defence (Dex/Vit/AR/Life%) in jouw geval wellicht nuttig i.c.m. gunes (snellere generator = meer hatred)
5. Je follower mist Oculus Ring
6. UE is skill build, hoe beter jij speelt hoe beter je resultaten. Video van een GR87

[ Voor 3% gewijzigd door Neles7 op 24-05-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Hoe werkt die D3 Planner eigenlijk? Heb m'n account geladen, maar volg nog niet helemaal hoe of wat.

Drommels#2674

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Was weer een productieve dag! Mijn eerste augments op gear gedaan en daarna GR80 beslecht. Dankzij een Shield Pylon bij de guardian lukte het. Rank 702 nu!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S4QInAj.jpg

Vanavond gezellig nog wat griftjes gedaan met Sato en Tweaks. Paragons gaan nu wel een stuk langzamer... (P842)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Vandaag eerst even keys gefarmed, 4p all GoT naar 93 getild en 3p 87 geprobeerd maar slechte rift in 15.10 ofzo :(

@Adam
Para langzaam? Ik zit rond 950 en haal makkelijk 5+ levels per dag. Vind het niet langzaam gaan.

@Drommels wat snap je niet van D3planner? Het werkt nochtans vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:01
Tot zover mijn HC avontuur... Voor het werk even een quest willen doen.. D3 crashed... Dood...

En het vreemde is dat ik eigenlijk nooit meer crashes heb en nu ik weer een keer HC probeer weer wel. Lijkt alsof HC meer issues heeft dan SC op de een of andere manier :/

Schiet niet echt op natuurlijk om op deze manier gems hoog te krijgen voor de extra stashtab via HC :/

Fijn ook dat ik door een spirit ring dood ben gegaan :(

Maar goed! Heb 2 nieuwe lvl 1 mietjes klaarstaan voor vanmiddag! Heb genoeg gear om een UE in elkaar te zetten en op een Manticore na een M6.. Mocht er iemand na 1600 ergens zin hebben om er 2 te boosten en daarna samen wat rifts te doen is dat leuk ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Thalaron op 25-05-2016 06:27 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
adamvansanten schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:50:
Was weer een productieve dag! Mijn eerste augments op gear gedaan en daarna GR80 beslecht.
Congrats! Mij nog niet gelukt, maar ook maar één geprobeerd sinds maandagavond. Die begon vrijwel perfect qua map: caverns of araneae map met 2x op zo'n groot stuk 3 packs, jammer genoeg geen pylons. Maar daarna alleen maar klote maps waardoor m'n goede start weer volledig teniet werd gedaan en ik uiteindelijk alsnog op 17:32 uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Kid Jansen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:58:
[...]

Congrats! Mij nog niet gelukt, maar ook maar één geprobeerd sinds maandagavond. Die begon vrijwel perfect qua map: caverns of araneae map met 2x op zo'n groot stuk 3 packs, jammer genoeg geen pylons. Maar daarna alleen maar klote maps waardoor m'n goede start weer volledig teniet werd gedaan en ik uiteindelijk alsnog op 17:32 uitkwam.
Thanks! Ik merk zelf dat de damage tijdens de rift geen probleem is, ook met een minder goede rift kom ik na circa 10 minuten bij de boss aan... Het probleem voor mij is dat bijna elke boss in de game mij one-shot en het dus nogal lastig is om hem te killen... :P Qua defense gebruik ik een hoge esoteric en diamonds in mijn gear, verder alles op DPS. Aangezien damage nog geen probleem is, ga ik binnenkort wel proberen mijn paragon punten in vitality te zetten ipv strenght, scheelt toch 700 vit ofzo. Misschien is het net genoeg om niet geone-shot te worden... Misschien kan je je profiel eens linken? Kan ik vergelijken hoe jouw build in elkaar zit.

[ Voor 4% gewijzigd door adamvansanten op 25-05-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Zarhrezz schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Ja, dit is een gevalletje CDR is king. Zie het zo: de eerste paar seconde van en de 20 seconde na Archon doe je extreem veel damage...zeg 20 seconde op de totale Archon CD (100 seconde). Hierin doe je minimaal 4x zoveel damage als dat je met puur Tal zou doen. CHC / CHD droppen voor vaker die uberdamage is dus volledig logisch. Dat is ook waarom ik Obsidian i.p.v. CoE wel een logische keuze vind. CoE is zeker veel damage en als je echt goed speelt op de cycle komt je waarschijnlijk beter uit (vergelijk het met LoN Bombardment speelstijl), maar Obsidian zal makkelijker speelbaar zijn (mede doordat je dan stacks kan overlappen, dus je zit nooit zonder de armor / IAS boost).
Gisteren gespeeld met een build op basis van deze: link maar als grootste aanpassingen Obsidian (ipv CoE), Evocation (ipv EE) en Blur (ipv Unweavering Will). En natuurlijk PE ipv BotS Met slechte gear deed ik GR60 binnen de helft van de tijd. Wel 5 deaths, maar kwam ook door slecht posities kiezen. Met EB en BH ben je vrij snel weer in Archon, dat is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik heb gisteren ook nog mijn oude WW spin2win barb gerebirth op season (omdat ik een goede TX speedfarmer wilde en veel betere gear in mijn stash had dan op mijn oude NS character), maar echt lekkere damage krijg ik er nog niet uit... Zijn ook weinig builds te vinden op basis van de Wastes zet in 2.4.1.

Iemand nog tips om deze TX viable te maken? Op T8 vlieg ik overal doorheen, maar daar wil ik natuurlijk niet op farmen... Heb wel al een build geprobeerd met CoE / Skull Grasp ipv Focus / Restraint, maar daar had ik nog minder damage mee... En wat zou beter zijn op het amulet, 20% Physical damage of 100% crit damage? Ik neig naar Physical, aangezien mijn huidige stats 52% crit chance, 483% crit damage zijn. De Broken Crown in de cube is nu alleen even voor Ruby's farmen (vandaar ook Ruby in helm), dat zal normaal een Chilanik's Chain zijn voor de movement speed of misschien een Leoric's Crown voor meer cooldown op WotB.

EDIT: Misschien is een build op basis van Immortal King beter?

[ Voor 28% gewijzigd door adamvansanten op 25-05-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Neles7 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:46:
[...]

Ik kijk even je gear na en er valt een hoop op:

1. CDR je komt volgens d3planner uit op 23% je wilt 38%.
2. Als je vaak dood gaat kun je Gunes proberen in cube 40% DR met perma-vengeance (punt 1)
3. Hellfire passive is nutteloos voor Fire UE. Even als Tactical Advantage. je mist CotW wat veel dmg is.
4. Hunters Wrath als belt geeft je wat meer defence (Dex/Vit/AR/Life%) in jouw geval wellicht nuttig i.c.m. gunes (snellere generator = meer hatred)
5. Je follower mist Oculus Ring
6. UE is skill build, hoe beter jij speelt hoe beter je resultaten. Video van een GR87
Goede punten,

Deze persoon heeft natuurlijk flink wat augmented gear, maar focussed niet op CDR in gear vanwege swiftness ipv BotP.
Op zich een interessant idee, 27% CDR heb je redelijk snel en dan kun je vit en @res stacken voor de hogere toughnes en daarmee visage in cube swappen voor cindercoat.

Ik ga dat denk ik ook proberen met mijn buid...moet te doen zijn, gear op de video is nl ook nog niet optimaal.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iscara schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:42:
[...]

Gisteren gespeeld met een build op basis van deze: link maar als grootste aanpassingen Obsidian (ipv CoE), Evocation (ipv EE) en Blur (ipv Unweavering Will). En natuurlijk PE ipv BotS Met slechte gear deed ik GR60 binnen de helft van de tijd. Wel 5 deaths, maar kwam ook door slecht posities kiezen. Met EB en BH ben je vrij snel weer in Archon, dat is fijn.
Ik heb ook wat zitten experimenteren.

Eerste conclusie: Halo of Karini werkt slecht. Op papier goed maar de buff is er vrijwel nooit, ook niet met de retaliate rune op Storm Armor. Wel geniaal: Storm Armor strikes proccen Gorok en Pain Enhancer! Mocht de Halo nog eens bruikbaar worden, dan is dit zeker een nuttige eigenschap van Storm Armor.

Ik moet ook nog even testen met Force Armor...dan kan Halo naar Unity of CoE.

Vooralsnog 60 runs getest met wielded weapon varianten:
  • Aether Walker: Lekker snel maar AP gaat erg snel. Prodigy is eigenlijk nodig.
  • Twisted Sword: Als de stacks er zijn smelt alles, maar dat lukt me niet vaak. AP is een issue.
  • Fragment: lol! Enorme attack speed, enorme regen met Simplicity en veel Mirinae procs. Erg leuk om packs weg te vagen met een paar Blades. Nadeel is dat Zodiak niet in het plaatje past, dus Archon CD is een issue.
  • Woh: Mijn weapon of choice voor nu. Met EB - Flash heel veel blasts, dus na teleport in melee direct 60% DR. Dat missen de andere setups en daarmee is deze setup het meest robuust. Door de lage CD van Flash wordt ook Archon snel gereset zonder dat daar full-time spender spam nodig is (wel iets nodig). Ik wil nog even testen met fire WoF als spender naast cold MM (enorme Mirinae proc op packs!).
Wat ik wel gemerkt heb is dat Archon nog best kwetsbaar is wegens het verlopen van de Infinity stacks. De freeze van Slow time bubble helpt door APD wel iets, maar DR is toch erg belangrijk tegenwoordig.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
adamvansanten schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:26:
Misschien kan je je profiel eens linken? Kan ik vergelijken hoe jouw build in elkaar zit.
http://www.d3planner.com/837495482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Halo of Arlyse icm Ice Armor werkt wel goed, iig beter dan Karini.
Chantodo vind ik ook nog goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Enige verschil wat ik zie is dat jij CoE + Band of Might gebruikt en ik Focus / Restraint. Dan is het ook meteen duidelijk waarom ik geen enkel probleem heb qua damage en jij een stuk makkelijker in leven blijft ;). Hoeveel zitten jouw crits met Boulder Toss gemiddeld? Dus zonder CoE / pylons / megaveel stricken stacks? Basic crits zijn bij mij rond de 300B. Ben benieuwd hoeveel damage ik zou verliezen als ik jouw build zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Geen idee, let ik nooit zo op. Weet wel dat het ook gigantisch veel verschil maakt of ik in oculus zone van follower sta. Nadeel is dat ding nauwelijks te zien is als je hele map vol staat met mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iscara schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:51:
Halo of Arlyse icm Ice Armor werkt wel goed, iig beter dan Karini.
Chantodo vind ik ook nog goed werken.
Ik heb persoonlijk een beetje een hekel aan Chantodo's, hoewel de damage natuurlijk extreem is. Voordeel van geen Chantodo's is dat je 4-piece Vyr mee kan pakken en dat is toch best wel lekker. Daarnaast komt het weapon slot vrij, wat je opties geeft voor buiten Archon. Chantodo's is dus een puur Archon keus (en je moet kiezen tussen 100 sec CD of Teleport). Chantodo's droppen maakt je sterker buiten Archon (door wapen keus) en maakt Archon veelzijdiger.

Ik ben nu even bezig met Glacial Spike / Heat Wave / Flash / Prismatic Armor (wellicht Force Armor op hogere tiers) in combinatie met Unity. Werkt wel lekker; Heat Wave is large-AoE Pain Enhancer uitdelen. Ik heb ook APD gewisseld voor een Lacuni voor meer IAS omdat dat heerlijk schaalt voor Mirinae proccing. In deze setup kan ik ook een Mutilation Guard wel zien en ook Stricken werkt wel. Ik ben nog niet aan het pushen hiermee, daarvoor eerst maar eens Gorok levelen.
Edit: net tier 60 een testrun; net onder de 7 minuten. Gems waren PE 46 / Mirinae 28 / Gorok 0.

Alle setups die ik getest heb werken in ieder geval prima op 60 (7-10 min)...behalve die ene keer dat ik Blighter tegenkwam, dat was een 1-shot fest, no matter what...Ice Armor, tier 67 Esoteric, no matter :?

[ Voor 3% gewijzigd door Zarhrezz op 25-05-2016 14:16 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Blighter is ook gewoon een waardeloze baas als wiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

Neles7 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:11:

Ik zie alle stats wel, en zie dat je items aan kan passen qua stats.
Maar de adviezen qua "je moet x% meer CHD hebben" of "je cdr is te laag, moet minstens y zijn"; kan je dat er nog ergens uit toveren?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Neles7 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:11:
Vandaag eerst even keys gefarmed, 4p all GoT naar 93 getild en 3p 87 geprobeerd maar slechte rift in 15.10 ofzo :(

@Adam
Para langzaam? Ik zit rond 950 en haal makkelijk 5+ levels per dag. Vind het niet langzaam gaan.

Haha, ik ben dan wel een beetje verwend. 5 levels per dag vind ik niet echt snel... Zit meer te denken aan 5 levels per uur (daar zat ik gisteren nog wel op, 45 levels in 1 dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
BdB schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:03:
[...]

Ik zie alle stats wel, en zie dat je items aan kan passen qua stats.
Maar de adviezen qua "je moet x% meer CHD hebben" of "je cdr is te laag, moet minstens y zijn"; kan je dat er nog ergens uit toveren?
In het geval van DH is dat kijken naar uptime Vengeance. Deze moet 100% zijn.
Kijk ik even naar Doc zijn profile:
Uptime: 82% - Cooldown Reduction 23.00%
Uptime: 94% - Cooldown Reduction 32.62% (diamond in helm)
Uptime: 100% - Cooldown Reduction 38.01% (1x 8% CDR roll erbij; quiver meestal)

CHC/CHD is gewoon een algehele kwestie. Meeste builds halen 40-50% en 450-500% makkelijk. Maar CDR kun je zo prima en effectief uitrekenen.

Ga ik exact tellen wat nodig is voor perma-vengeance:
Uptime 99% - Cooldown Reduction 35.99% (5% roll quiver)
Uptime 100% - Cooldown Reduction 36.66% (6% roll quiver)

Dus met 38% heb je net wat overlap wat ervoor zorgt dat het iets prettig speelt (menselijk reactievermogen etc.)

Is dit duidelijker voor je?

EDIT:
Kijken we even naar de impact op de DPS van arsenal om het belang van perma-vengenace voor een DH aan te geven:
DPS: 10,808,508,476 - unbuffed
DPS: 15,131,911,866 - Vengenace

Dat is dus permanent ~50% meer DPS.
Wat ik nu ook zie is Preparation - Focus Mind ipv Invigoration. Dat is ook 20disc wat veel scheelt.

Dus met die +20 disc van de goede rune op Prep:
DPS: 19,752,342,971

Pakken we dan meteen de Cull of the Weak passive ipv Tactical Advantage gaan we naar:
DPS: 23,702,811,565

Effectief hebben we dus doc zijn dmg meer dan verdubbeld met 3 simpele aanpassingen.
Dit is dus ZONDER Wolf, CoE, BotP, Ambush, Paragon, Oculus. Dus op meerdere momenten zal de dmg output nog vele malen hoger liggen.

Maximaal kom ik uit op: DPS: 262,382,090,367 (Dit zijn dus wel alle factoren in perfecte omstandigheden)
Dit moet meer dan genoeg zijn voor Doc om naar Gr75 te gaan.
adamvansanten schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:06:
[...]

Haha, ik ben dan wel een beetje verwend. 5 levels per dag vind ik niet echt snel... Zit meer te denken aan 5 levels per uur (daar zat ik gisteren nog wel op, 45 levels in 1 dag).
Ook dat is prima mogelijk. Maar dat is meestal voorbehouden aan een weekend waarin ik door de weeks keys farm zodat ik hele dag sgr90 kan doen :) Met de huidige power creep is het zo simpel om sgr90-95 te doen (afhankelijk van groep uiteraard) dat de exp nog prima te doen is. Zeker als je ook 1 pool neemt voor rift en voor het sluiten. Dan krijg je al snel een bak meer exp.

[ Voor 20% gewijzigd door Neles7 op 25-05-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/20744924301

Yep, Blizzard doet niets tot na S6. Leaderboards zijn dus voor degene die exploits en bugs ontdekken en geheimhouden voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
adamvansanten schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:14:
Enige verschil wat ik zie is dat jij CoE + Band of Might gebruikt en ik Focus / Restraint.
Zal vanavond eens met FnR proberen dan, die heb ik 481 / 6 / 49 en 486 / 6 / 50, dus vergelijkbare rolls als m'n CoE en BoM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Kid Jansen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:47:
[...]

Zal vanavond eens met FnR proberen dan, die heb ik 481 / 6 / 49 en 486 / 6 / 50, dus vergelijkbare rolls als m'n CoE en BoM.
Ben benieuwd hoe dat je afgaat! Je bent een stuk meer squishy, maar je damage zou veel hoger moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Phuncz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:29:

Yep, Blizzard doet niets tot na S6. Leaderboards zijn dus voor degene die exploits en bugs ontdekken en geheimhouden voor zichzelf.
Jammer dat blizz het promoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Neles7 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:15:
[...]

CHC/CHD is gewoon een algehele kwestie. Meeste builds halen 40-50% en 450-500% makkelijk. Maar CDR kun je zo prima en effectief uitrekenen.

Dus met 38% heb je net wat overlap wat ervoor zorgt dat het iets prettig speelt (menselijk reactievermogen etc.)

EDIT:
Kijken we even naar de impact op de DPS van arsenal om het belang van perma-vengenace voor een DH aan te geven:
Ik heb eens naar die video zitten kijken, ik heb nu BotP uitgewisseld voor een Goguk en gloves met meer DPS en Toughness (maar geen CDR). er bij gedaan. Puur vanuit een CDR prespectief heb ik dus geen perma vengeance meer, maar door de Goguk is de cooldown nog steeds sneller dan de duration. Dit betekent dat er dus nog meer cooldown af kan.

Gisteren even een testje gedaan op GR65...de BotP mis ik niet...binnen 9 minuten klaar. En dat met nog verre van optimised gear..

http://eu.battle.net/d3/e...TeeVeR-2389/hero/78487838

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
ZTeeVeR schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:58:
[...]

Ik heb eens naar die video zitten kijken, ik heb nu BotP uitgewisseld voor een Goguk en gloves met meer DPS en Toughness (maar geen CDR). er bij gedaan. Puur vanuit een CDR prespectief heb ik dus geen perma vengeance meer, maar door de Goguk is de cooldown nog steeds sneller dan de duration. Dit betekent dat er dus nog meer cooldown af kan.

Gisteren even een testje gedaan op GR65...de BotP mis ik niet...binnen 9 minuten klaar. En dat met nog verre van optimised gear..

http://eu.battle.net/d3/e...TeeVeR-2389/hero/78487838
Het is zeker interessant om dat eens verder te testen. Maar voor de gewone speler is het denk ik verstandiger om de standaard UE build te gebruiken. Ik ben iig benieuwd naar je verdere ervaringen met Gogok ipv BotP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Neles7 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:15:
[...]

EDIT:

Dat is dus permanent ~50% meer DPS.
Wat ik nu ook zie is Preparation - Focus Mind ipv Invigoration. Dat is ook 20disc wat veel scheelt.

Dus met die +20 disc van de goede rune op Prep:
DPS: 19,752,342,971

Pakken we dan meteen de Cull of the Weak passive ipv Tactical Advantage gaan we naar:
DPS: 23,702,811,565

Effectief hebben we dus doc zijn dmg meer dan verdubbeld met 3 simpele aanpassingen.
Dit is dus ZONDER Wolf, CoE, BotP, Ambush, Paragon, Oculus. Dus op meerdere momenten zal de dmg output nog vele malen hoger liggen.

Maximaal kom ik uit op: DPS: 262,382,090,367 (Dit zijn dus wel alle factoren in perfecte omstandigheden)
Dit moet meer dan genoeg zijn voor Doc om naar Gr75 te gaan.

[...]

Ook dat is prima mogelijk. Maar dat is meestal voorbehouden aan een weekend waarin ik door de weeks keys farm zodat ik hele dag sgr90 kan doen :) Met de huidige power creep is het zo simpel om sgr90-95 te doen (afhankelijk van groep uiteraard) dat de exp nog prima te doen is. Zeker als je ook 1 pool neemt voor rift en voor het sluiten. Dan krijg je al snel een bak meer exp.
Redelijk duidelijke uitleg, al een week geen game meer aangeraakt (grrr. netflix).
Vanavond eens kijken of ik wat aanpassingen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:29:

Dat is niet helemaal het verhaal...die bugs / exploits zijn namelijk al bekend en gedocumenteerd sinds de eerste stack implementatie van Firebird. Er is dus geen sprake van geheimhouden. Daarom noem ik dit een 'feature'....het is namelijk al lang bekende publieke info waar Bliz niets mee gedaan heeft.

Het is al heel lang bekend dat je meer damage kan doen door net onder de death DoT te blijven dan door te gaan en de DoT erop te zetten. Het is nu dat dit effect extreme vormen aanneemt onder invloed van een bug waardoor de Elite burn bonus blijft, ook al is de elite dood. Dit is echter een bug die niet expres getriggert kan worden, dus elke speler die Firebird gebruikt, zal deze bug af en toe 'misbruiken'. Dat ze daar niet op bannen is niet meer dan logisch.

Overigens zien we nu ook Tal Archon in de 100+ verschijnen en het is nog maar de vraag welke build uiteindelijk de #1 gaat pakken...in die regionen speelt toeval / RNG zo'n grote rol dat het beide kanten op kan.

Bottom line is dat het echt probleem van de over-performance van Wiz de wijziging in de Archon stack bonus is. Fixen ze Firebird dan is Tal Archon het probleem. Als ze de Tal / Firebird 6-piece bonus en de Archon stack bonus additief maken met elkaar is het probleem weg. Nu is elite burn + 50 stacks een x84 bonus en 4 stacks Tal + 50 stacks een x124. Dat zouden dan x24 en x34 worden. Problem solved...behalve dan dat we op dat moment terug zijn naar Twister-walling -O-

Gister zelf met Tal Archon met Woh uiteindelijk de 70 gehaald. Om hoger te komen wordt het vissen en speelstijl aanpassen naar een stijl die me niet echt ligt (ik hou niet van herding); eerste paar seconde Archon dingen wegvagen (het stuk dat je in Archon nog 4 Tal stacks hebt) en dan voornamelijk herding en door Teleport heel blijven. Zodra je uit Archon komt direct in melee (voor de Infinity stacks en Halo / APD DR) en full unload op spender (Wave of Force in mijn setup) en dan Glacial spam voor regen en WoF tot Archon van CD komt. Ook hier draait het voornamelijk om zooi herden, zodat de eerste paar seconde Archon weer maximum collateral damage is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:22

Ryan1981

Je ne sais pas

Gisteren weer wezen goblin jagen maar ik had zo veel last van lag dat ik op een gegeven moment maar gestopt ben en een film gaan kijken.

Ik begin trouwens ook een vermoeden te krijgen dat er iets niet helemaal werkt zoals het moet met een 6pc firebird set. Het is mij alleen niet gelukt om dit te reproduceren.

Het gaat als volgt, af en toe bouw ik 50 stacks op voor mijn firebird, en om onverklaarbare redenen, blijven die dan voor onbepaalde tijd hangen. Eerst dacht ik, dat moet mijn swami zijn, maar die is alleen voor archon stacks. Ik heb nog niet helemaal door hoe alles werkt in mijn build maar volgens mij is er geen "intended" mechanisme dat er voor zorgt dat je je stacks behoud anders dan dat je 50 beesten tegelijk in de fik hebt staan niet? Zou het zo kunnen zijn dat als je beesten in de fik zet en je dan naar het volgende level gaat hij dit doet? Misschien vanavond even testen. Wel erg jammer als dit idd een bug is, het ging zo goed!

Even wat verder zitten spitten en jawel, er is een bug die verdacht veel lijkt op wat ik ervaar:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/20418712714?page=28

Posted by Nevalistis
Just a quick update on this one:

The issue with Firebird's Finery 6-piece bonus is currently under investigation. We don't have an ETA for a resolution at this time. However, any fix we may implement would likely result in a reduction in power for the set. For this reason, similar to the situation with Raekor's/Furious Charge, we will not be addressing this issue for the duration of Season 5.

Ziet er naar uit dat dit dus nog niet opgelost is! Vanavond even kijken of ik het kan reproduceren

[ Voor 28% gewijzigd door Ryan1981 op 26-05-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:59:
Gisteren weer wezen goblin jagen maar ik had zo veel last van lag dat ik op een gegeven moment maar gestopt ben en een film gaan kijken.

Ik begin trouwens ook een vermoeden te krijgen dat er iets niet helemaal werkt zoals het moet met een 6pc firebird set. Het is mij alleen niet gelukt om dit te reproduceren.

Het gaat als volgt, af en toe bouw ik 50 stacks op voor mijn firebird, en om onverklaarbare redenen, blijven die dan voor onbepaalde tijd hangen. Eerst dacht ik, dat moet mijn swami zijn, maar die is alleen voor archon stacks. Ik heb nog niet helemaal door hoe alles werkt in mijn build maar volgens mij is er geen "intended" mechanisme dat er voor zorgt dat je je stacks behoud anders dan dat je 50 beesten tegelijk in de fik hebt staan niet? Zou het zo kunnen zijn dat als je beesten in de fik zet en je dan naar het volgende level gaat hij dit doet? Misschien vanavond even testen. Wel erg jammer als dit idd een bug is, het ging zo goed!
Dit is de bug waar ik het in mijn post hierboven over heb. Google maar eens, is wel te vinden. De over-performance van Firebird Wiz is hier aan te wijten, met name door de combinatie met de DoT treshold 'feature' waardoor die kan gaan ticken voor B's per tick.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:22

Ryan1981

Je ne sais pas

Zarhrezz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Dit is de bug waar ik het in mijn post hierboven over heb. Google maar eens, is wel te vinden. De over-performance van Firebird Wiz is hier aan te wijten, met name door de combinatie met de DoT treshold 'feature' waardoor die kan gaan ticken voor B's per tick.
Lol als ik die post die ik boven link doorlees is er een hele reeks aan bugs, ik denk dat ik die van de elite ervaar en van het volgende level.

Das wel erg jammer, maar gaan focussen op tal rasha nu dan of is dat ook een bug? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
Zarhrezz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:04:
[...]

Dat is niet helemaal het verhaal...die bugs / exploits zijn namelijk al bekend en gedocumenteerd sinds de eerste stack implementatie van Firebird. Er is dus geen sprake van geheimhouden. Daarom noem ik dit een 'feature'....het is namelijk al lang bekende publieke info waar Bliz niets mee gedaan heeft.

Het is al heel lang bekend dat je meer damage kan doen door net onder de death DoT te blijven dan door te gaan en de DoT erop te zetten. Het is nu dat dit effect extreme vormen aanneemt onder invloed van een bug waardoor de Elite burn bonus blijft, ook al is de elite dood. Dit is echter een bug die niet expres getriggert kan worden, dus elke speler die Firebird gebruikt, zal deze bug af en toe 'misbruiken'. Dat ze daar niet op bannen is niet meer dan logisch.

Overigens zien we nu ook Tal Archon in de 100+ verschijnen en het is nog maar de vraag welke build uiteindelijk de #1 gaat pakken...in die regionen speelt toeval / RNG zo'n grote rol dat het beide kanten op kan.

Bottom line is dat het echt probleem van de over-performance van Wiz de wijziging in de Archon stack bonus is. Fixen ze Firebird dan is Tal Archon het probleem. Als ze de Tal / Firebird 6-piece bonus en de Archon stack bonus additief maken met elkaar is het probleem weg. Nu is elite burn + 50 stacks een x84 bonus en 4 stacks Tal + 50 stacks een x124. Dat zouden dan x24 en x34 worden. Problem solved...behalve dan dat we op dat moment terug zijn naar Twister-walling -O-

Gister zelf met Tal Archon met Woh uiteindelijk de 70 gehaald. Om hoger te komen wordt het vissen en speelstijl aanpassen naar een stijl die me niet echt ligt (ik hou niet van herding); eerste paar seconde Archon dingen wegvagen (het stuk dat je in Archon nog 4 Tal stacks hebt) en dan voornamelijk herding en door Teleport heel blijven. Zodra je uit Archon komt direct in melee (voor de Infinity stacks en Halo / APD DR) en full unload op spender (Wave of Force in mijn setup) en dan Glacial spam voor regen en WoF tot Archon van CD komt. Ook hier draait het voornamelijk om zooi herden, zodat de eerste paar seconde Archon weer maximum collateral damage is.
Het zal voor de top spelers niet uitmaken. Uiteindelijk is de verwachting dat gewone FB of Tal op het hoogste niveau zal winnen. Het betekend wel dat mensen die de double dip (want dat is het probleem) niet gaan gebruiken bijna geen kans gaan hebben om op de leaderboars te geraken. Casuals die de double-dip bug leren kunnen met 0 gear requirments gr90+ gaan (speed)runnen. En dat is kwalijk imo. Jammer dat blizz 'promoot' om dit te doen. Juist dat lijkt me niet intended.

De perma 50-stack is niet erg, dit raak je weer kwijt na het killen van een nieuwe elite. Soms kill je (voornamelijk op lage levels) een champ pack of elite zo snel dat de game denkt dat ie nog leeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:15:
Lol als ik die post die ik boven link doorlees is er een hele reeks aan bugs, ik denk dat ik die van de elite ervaar en van het volgende level.

Das wel erg jammer, maar gaan focussen op tal rasha nu dan of is dat ook een bug? :P
Tja, wat je zelf wil. Bliz geeft al aan dat er geen sancties zullen volgen op de elite burn / treshold 'features' dus als je Firebird leuk vind zou ik gewoon doorspelen. Er is ook nog een duidelijk verschil tussen vissen naar de bug en ze doelbewust combineren (zie de gear van de #1 solo clears...gimped DPS om de treshold maar niet te halen, dingen maximaal eens per 3 seconde raken) en gewoon je ding doen en af en toe een stack voordeel hebben door de bug.

Voel je je er niet goed bij een build te spelen waar deze 'features' voorkomen, dan is Tal een prima alternatief. De gameplay is wat anders maar door de Archon toch ook weer niet heel anders. De power levels zijn vergelijkbaar. Ook met puur Tal is op een meer casual niveau prima te spelen; de 69 heb ik er mee gehaald en met de juiste rift zou de 70 ook wel kunnen. Mocht je van Twisters in muren parkeren houden is DMO ook nog een optie :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Inmiddels mijn WW speedbarb omgekit naar Immortal King set en nu gaat hij wel als de brandweer door TX heen (dankzij combinatie Skull Grasp + IK 6set)! Ben alleen nog niet tevreden over mijn legendary gems, ik ga vanavond Pain Enhancer en Mirinae naar level 25 levelen en kijken hoe die (vooral de combinatie) gaan werken. Wreath blijft er sowieso in en Boon gaat er sowieso uit, Taeguk is wel leuk maar niet echt noodzakelijk. Denk dat Pain Enhancer er ook wel in blijft (heb immers 40% Physical damage increase) en als Mirinae niet werkt misschien Powerful als derde? Runspeed zit (zonder Boon active) al op max 150%, dus snel gaat het in ieder geval wel!

Iemand ervaring met een WW barb met Mirinae of zelfs de combinatie met Pain Enhancer? Proct dat lekker? Zarhrezz, jij bent wel van Mirinae testen toch?

[ Voor 7% gewijzigd door adamvansanten op 26-05-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neles7 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Het zal voor de top spelers niet uitmaken. Uiteindelijk is de verwachting dat gewone FB of Tal op het hoogste niveau zal winnen. Het betekend wel dat mensen die de double dip (want dat is het probleem) niet gaan gebruiken bijna geen kans gaan hebben om op de leaderboars te geraken. Casuals die de double-dip bug leren kunnen met 0 gear requirments gr90+ gaan (speed)runnen. En dat is kwalijk imo. Jammer dat blizz 'promoot' om dit te doen. Juist dat lijkt me niet intended.

De perma 50-stack is niet erg, dit raak je weer kwijt na het killen van een nieuwe elite. Soms kill je (voornamelijk op lage levels) een champ pack of elite zo snel dat de game denkt dat ie nog leeft.
Ja, double-dip laten zitten is gewoon domme fail...dat laten zitten terwijl je aan de gang gaat met dingen boosten en multiplicative maken is vragen om dit soort situaties.

De perma-50-stack is ook best een ding hoor; we hebben het dan over de hoogste 6p general multiplicative modifier in de game (x41). Die bonus behouden op bv. de RG maakt je bonus daar dan x41 i.p.v. x21. Ik zou ook wel double-damage op RGs willen hoor.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adamvansanten schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:24:
Iemand ervaring met een WW barb met Mirinae of zelfs de combinatie met Pain Enhancer? Proct dat lekker? Zarhrezz, jij bent wel van Mirinae testen toch?
Wel van Mirinae en proc builds, niet zo van Barb :+

Wat voor Mirinae / Pain Enhancer / Wreath / Toxin van belang is op dit moment, is een general multiplicative modifier. Denk Tal-Rasha, Firebird, Inna's, Shadow...het moet een bonusus op 'all damage' zijn en niet op bepaalde skills. Zonder een dergelijke bonus is de damage van deze gems, ondanks de buffs, niet interessant genoeg.

Daarnaast heb je een proc nodig. Voor Toxin is dit nogal simpel (maar de damage is relatief laag), voor Pain Enhancer niet heel moeilijk (maar bepaalde DoT skills critten niet, dus daar moet je even naar kijken).

Voor Wreath en Mirinae wordt het lastiger; je hebt te maken met een 15% x skill proc scalar voor de proc.
Een DoT met een redelijke scalar (0.5+ ofzo) of een multi-target spamable skill met een vergelijkbare scalar zal genoeg zijn voor een goede Wreath uptime.
Voor Mirinae wordt het een stuk lastiger. Eigenlijk gaat die pas echt werken op een high-scalar DoT (0.75+) die of multi-target is, of stackable. Monk FoF is eigenlijk de enige die ik ken. Zonder zo'n type proc skill zijn de crits nog wel heel grappig en ook de eens per 3 seconde helpt wel tegen solo's, maar waarschijnlijk schiet je dan meer op met een Wreath of Pain Enhancer.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Zarhrezz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Wel van Mirinae en proc builds, niet zo van Barb :+

Wat voor Mirinae / Pain Enhancer / Wreath / Toxin van belang is op dit moment, is een general multiplicative modifier. Denk Tal-Rasha, Firebird, Inna's, Shadow...het moet een bonusus op 'all damage' zijn en niet op bepaalde skills. Zonder een dergelijke bonus is de damage van deze gems, ondanks de buffs, niet interessant genoeg.
IK heeft de 400% damage mod op 6p, dus dat is geregeld (helaas niet zo hoog als bepaalde andere sets, maar ja. Het gaat om een TX build, dus vele miljarden damage per Mirinae hit is niet nodig).
Daarnaast heb je een proc nodig. Voor Toxin is dit nogal simpel (maar de damage is relatief laag), voor Pain Enhancer niet heel moeilijk (maar bepaalde DoT skills critten niet, dus daar moet je even naar kijken).
Toxin was ik niet van plan te gebruiken, de combi waar ik naar kijk is Wreath / Pain / Mirinae.
Voor Wreath en Mirinae wordt het lastiger; je hebt te maken met een 15% x skill proc scalar voor de proc.
Een DoT met een redelijke scalar (0.5+ ofzo) of een multi-target spamable skill met een vergelijkbare scalar zal genoeg zijn voor een goede Wreath uptime.
Voor Mirinae wordt het een stuk lastiger. Eigenlijk gaat die pas echt werken op een high-scalar DoT (0.75+) die of multi-target is, of stackable. Monk FoF is eigenlijk de enige die ik ken. Zonder zo'n type proc skill zijn de crits nog wel heel grappig en ook de eens per 3 seconde helpt wel tegen solo's, maar waarschijnlijk schiet je dan meer op met een Wreath of Pain Enhancer.
Ik hoop dat de combinatie van Whirlwind met al redelijke attack speed (2x 1hander) gecombineerd met de behoorlijk hoge attack speed boost van Pain Enhancer voldoende is om zowel Wreath als Mirinae vaak te proccen. Om de test vanavond eerlijk te houden, houd ik ze allemaal op level25. Mocht het toch niet werken, kan ik altijd terug naar Wreath/Taeguk/BotP of Wreath/Pain/BotP combo, maar deze combi klinkt leuker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Proc builds zijn zeker leuker...gewoon lekker proberen. Als ik snel even google kom ik een proc scalar van 02 op WW en Dust Devil tegen...met de tick rates en hoge IAS moet het voor Wreath wel werken, Mirinae zal niet overmatig zijn, maar vaak genoeg om interessant te zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zarhrezz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:04:
[...]

Met het geheimhouden doelde ik meer op dat men dit bij nog niet ontdekte bugs gaat kunnen misbruiken. Firebird's is nu wel gekend, maar ongekende bugs geheim houden gaan nu juist zeer lucratief worden voor deze. Want geef toe, als je niet weet hoe de build werkt, dan ga je met een gear of skill lijst ook niet het zomaar kunnen reproduceren. Je moet sowieso al diep bezig zijn met de materie. Dat doe jij bijvoorbeeld wel, maar 99% van de andere gamers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Wie wil me eens uitleggen wat de "magic" is van de wizards momenteel ? :)

Daarnet in public een GR80 gedaan, zat een 1500 mage in, die liep zo wat rond van toemdidoemti lalala en alle elites vielen in 2 klopjes neer.

Lijkt me redelijk speciaal maar er zal heus wel zo een leuke "blizzard logic" achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Zarhrezz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:59:
Proc builds zijn zeker leuker...gewoon lekker proberen. Als ik snel even google kom ik een proc scalar van 02 op WW en Dust Devil tegen...met de tick rates en hoge IAS moet het voor Wreath wel werken, Mirinae zal niet overmatig zijn, maar vaak genoeg om interessant te zijn.
Net even getest. Mirinae proct regelmatig, maar ook niet meer dan dat, valt dus tegen en kan zeker niet op tegen de enorme damage boost van Taeguk. Pain Enhancer voegt wel enorm veel damage toe! Die blijft er wel in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
SideShow schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:19:
Wie wil me eens uitleggen wat de "magic" is van de wizards momenteel ? :)

Daarnet in public een GR80 gedaan, zat een 1500 mage in, die liep zo wat rond van toemdidoemti lalala en alle elites vielen in 2 klopjes neer.

Lijkt me redelijk speciaal maar er zal heus wel zo een leuke "blizzard logic" achter zitten.
Er is een bug met de firebirds set. Wat hierboven al besproken is. Blizz heeft nu 'legaal' verklaart. Vermoedelijk is dat het geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
adamvansanten schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:07:
Ben benieuwd hoe dat je afgaat! Je bent een stuk meer squishy, maar je damage zou veel hoger moeten zijn.
Eerste poging ging zo absurde waardeloos dat ik gewoon halverwege poging gestopt heb. De damage is leuk, maar verschil vind ik niet wereldschokkend. Wat wel een gigantisch verschil is inderdaad hoe squishy je bent, ik ging echt om de haverklap dood. Poison, electrified, thunder storm, arcane, frozen pulse, molten, etc. is allemaal meteen niet meer te doen.

Denk dat het ook wel even wennen is, maar dit gaat wel echt een compleet andere speelstijl vergen wil het voor mij werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Kid Jansen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:08:
[...]

Eerste poging ging zo absurde waardeloos dat ik gewoon halverwege poging gestopt heb. De damage is leuk, maar verschil vind ik niet wereldschokkend. Wat wel een gigantisch verschil is inderdaad hoe squishy je bent, ik ging echt om de haverklap dood. Poison, electrified, thunder storm, arcane, frozen pulse, molten, etc. is allemaal meteen niet meer te doen.

Denk dat het ook wel even wennen is, maar dit gaat wel echt een compleet andere speelstijl vergen wil het voor mij werken.
Hahaha, ik heb nooit gezegd dat het makkelijk was! Denk dat het zeker even wennen is, je bent echt vooral bezig met via de juiste wegen chargen en strategieën toepassen. Ik vind het zelf erg uitdagend spelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gasten...lol blizz heeft idd die firebug legaal verklaard.

ben benieuwd of dit betekend dat dit dan 2,5 maand blijft werken. zou wel lekker zijn

Morgen ga ik even die wizz van stal halen :) en voor iedereen die denk wtf bug... hoe, wat waar... rustig aan.. check dit en je bent er klaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
adamvansanten schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:12:
Hahaha, ik heb nooit gezegd dat het makkelijk was! Denk dat het zeker even wennen is, je bent echt vooral bezig met via de juiste wegen chargen en strategieën toepassen. Ik vind het zelf erg uitdagend spelen! :D
De rift binnen de tijd halen vind ik uitdaging genoeg, dit is wat mij betreft onmogelijk. Ik zit alleen maar op resurrection timer te wachten. Met CoE + BoM kom ik tenminste nog in de buurt. Met dit tempo zou ik 20+ minuten er over doen om bij RG te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:12:
Hey gasten...lol blizz heeft idd die firebug legaal verklaard.

ben benieuwd of dit betekend dat dit dan 2,5 maand blijft werken. zou wel lekker zijn

Morgen ga ik even die wizz van stal halen :) en voor iedereen die denk wtf bug... hoe, wat waar... rustig aan.. check dit en je bent er klaar voor :)

[video]
Ik vind dat we binnen GoT dit niet moeten gebruiken. Laten we het binnen GoT gewoon eerlijk houden. Anders weet ik niet of ik nog veel zin in D3 ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb geen idee waar ik naar kijk om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Dus toch een exploit ... waar zijn we mee bezig pffff. Natuurlijk zegt Blizzard dat het "legaal" is ... wil nog niet zeggen dat het geen exploit is.

"Legaal" as in .. "we kunnen het nu niet direct fixen", net zoals de charge animation cancel van barbarian vorig seizoen. Niet dat barb overpowerd is of was, maar bon.

Jammer dit soort zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neles7 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:27:
[...]

Ik vind dat we binnen GoT dit niet moeten gebruiken. Laten we het binnen GoT gewoon eerlijk houden. Anders weet ik niet of ik nog veel zin in D3 ga hebben.
het is wel een goede grap dat die gasten met hele hoge paragons daar niets aan hebben met deze bug. wat ik ervan lees is dat vooral hc hier iets aan heeft, maar dat op SC hoge paragons en augments toch uiteindelijk meer dps zullen doen. Die champion die hij richting het einde van het filmpje in een paar sec om zeep brengt, geeft wel aan dat dit echt wel dikke dps moet doen... en je mag ook niet vaak doodgaan of per ongeluk igniten want dan moet je opnieuw beginnen.

Bizzar trouwens als blizz dit niet gaat fiksen... schijnt er trouwens al heel lang in te zitten alleen nu met die buffs van archon doet het ook daadwerkelijk iets.

maar wees gerust ga heus niet mbv bugs (exploits) nr1 clears in clan neerzetten en mijzelf dan badass voelen... bedoel zandbak staat om de hoek daar hoor je dan imo meer thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem lijkt inderdaad te zijn dat ze het gewoon niet kunnen fixen op korte termijn en dat er te wijd gebruik van gemaakt wordt nu terwijl het al lang bekend was allemaal. Waarschijnlijk is er daar intern al wel een weekje of wat gekeken wat de opties waren en ik gok dat 'disable Firebird 6p and reset the ladder' de enige korte termijn optie was.

Voor Wiz is het huidige season kapot als het om ladder gaat. Jammer, maar helaas...niet alsof dit voor het eerst is dat er een class zwaar OP is, maar dat terzijde.

Ik kijk gewoon naar de clan leaderboard en denk...even de Firebird Archon clears niet meereken...yes, ik ben #1 *O* :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm..

ik heb net deze blue post gevonden

Firebird's Finery has been the focus of a lot of community discussion since the launch of Patch 2.4.1. As the patch and current Season settle in, we want to take a moment to share development insight on what's coming for this powerful class set in the future.

Firebird’s Finery has come a long way since its original implementation. We’re really happy with its theme. It’s the Fire set for Wizards and puts you in a place where you can burninate all the things. That’s awesome, we like that, and we want to preserve that feeling. On the other hand, we’re not happy with the bugs we’ve encountered and it’s become clear we need to take a new approach. We’re working on a fix that will be introduced in a future patch.

So, what does that mean for Season 6? There are a lot of players who have pushed hard and reached high ranks with these unintended bugs. However, we don’t want to punish players for working within the parameters given to them. To that end, the current functionality will remain intact for the duration of Season 6. Once these bugs have been resolved, you can expect that the power level of Firebird’s will be much more in line with other sets.

kortom.. dit werkt dus nog gewoon 2,5 maand en dan wordt het de grond in generft.. vage snizzle.. iedereen zit kennelijk op het overwatch team als standby :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dankzij Neles weer een stapje verder, grift 74 is een feit. 75 helaas in 15.30 :(

Ik werd continu hard genaaid door dam refl, shielded en 70% van de tijd grift levels op basis van Ruins of Corvus die ik echt zo ruk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Mad-Matt schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:53:
Dankzij Neles weer een stapje verder, grift 74 is een feit. 75 helaas in 15.30 :(

Ik werd continu hard genaaid door dam refl, shielded en 70% van de tijd grift levels op basis van Ruins of Corvus die ik echt zo ruk vind
Kijk dat is een hele vooruitgang. Die 75 komt binnenkort ook wel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Wat een onzin, ze kunnen natuurlijk niets tijdens het seizoen een NERF geven.
Dan gaat heel internet los op dat dat ook weer oneerlijk is, omdat de "cheaters" niet meer ingehaald kunnen worden.

Het is nu gewoon legaal dit te gebruiken, en als je het niet doet moet je ook niet zeuren dat je niet in de top staat door deze "cheaters" of "exploiters".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3xNix schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:42:
Wat een onzin, ze kunnen natuurlijk niets tijdens het seizoen een NERF geven.
Dan gaat heel internet los op dat dat ook weer oneerlijk is, omdat de "cheaters" niet meer ingehaald kunnen worden.

Het is nu gewoon legaal dit te gebruiken, en als je het niet doet moet je ook niet zeuren dat je niet in de top staat door deze "cheaters" of "exploiters".
Lijkt het idd wel een beetje op. Zag gisterenavond dat zowel season SC en HC beide een wizz met deze bug op de eerste plaats staat. Softcore denk ik trouwens wel dat je met brute paragons en augments en dps stats hoger moet kunnen halen dan met bug gear. Op HC zal dit wel extreem dominant zijn want je kan een halve tank bouwen.

Lol moest wel lachen om de paragon en gear van die nr1 op SC... haha staat die boven die echte no-lifer guilds met gear zonder augements en nog geen eens para 1k.

Zoals Cruif zou zeggen "elk nadeel heb zijn voordeel" iedereen kan met een wizz nu hoog proberen te komen. De grote grind factor/werk in de vorm van paragons hebben hier heel weinig effect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Misschien mis ik iets maar hoe wil je aan leaderboard info zien of iemand die bug misbruikt?

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Nephalem schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:21:
Misschien mis ik iets maar hoe wil je aan leaderboard info zien of iemand die bug misbruikt?
Niet - daarom word er ook geen actie ondernomen door Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
3xNix schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:25:
[...]

Niet - daarom word er ook geen actie ondernomen door Blizzard.
Je kunt het wel zien. De gear zegt genoeg. Om de bug te laten werken mag je GEEN dps doen.
Dus enkel non-ancient gear bij voorkeur
Geen CHC/CHD/APS rollen
Geen mainstat van paragon
Vit/Allres gems
Specifieke gear combo

Dus deze personen hebben bijna enkel Vit/Life%/Armor/Resistance/CDR/RCR gerolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

Neles7 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:45:
[...]

[...]

Je kunt het wel zien. De gear zegt genoeg. Om de bug te laten werken mag je GEEN dps doen.
Geen CHC/CHD/APS rollen
Vit/Allres gems
Specifieke gear combo

Dus deze personen hebben bijna enkel Vit/Life%/Armor/Resistance/CDR/RCR gerolled.
Ancient is natuurlijk prima maar dan zonder dmg rolls.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Ja dat is waar Grin.

Moet zeggen dat de interesse in D3 af lijkt te nemen voor veel mensen, zag op Reddit dat de D2 private server SlashDiablo een ladder reset heeft op 17 Juni. Nu heb ik nooit D2 gespeeld, maar wellicht eens grappig om te kijken hoe dat is. Niet dat ik op een top positie mee kan doen, maar wellicht eens leuk om als het actief is te kloten en D2 te leren kennen.

Wellicht hebben er meer tweakers interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
Neles7 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:27:
Ja dat is waar Grin.

Moet zeggen dat de interesse in D3 af lijkt te nemen voor veel mensen, zag op Reddit dat de D2 private server SlashDiablo een ladder reset heeft op 17 Juni. Nu heb ik nooit D2 gespeeld, maar wellicht eens grappig om te kijken hoe dat is. Niet dat ik op een top positie mee kan doen, maar wellicht eens leuk om als het actief is te kloten en D2 te leren kennen.

Wellicht hebben er meer tweakers interesse?
Ik heb het nog steeds naar m'n zin met D3 hoor, gisteren voor het eerst de 100 aangetikt (zonder GoTer's want NS :( ) en doe lekker m'n eigen ding :*)

Ik merk wel dat m'n sessies wat korter worden door verveling, gewoon ff wat anders doen!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Apsie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Ik heb het nog steeds naar m'n zin met D3 hoor, gisteren voor het eerst de 100 aangetikt (zonder GoTer's want NS :( ) en doe lekker m'n eigen ding :*)

Ik merk wel dat m'n sessies wat korter worden door verveling, gewoon ff wat anders doen!
Sessies korter, interesse verliezen is toch allemaal hetzelfde aps? :D

Btw gz met 100 ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
Neles7 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:57:
[...]

Sessies korter, interesse verliezen is toch allemaal hetzelfde aps? :D

Btw gz met 100 ^^
Das waar, maar ik stop er niet helemaal mee, ik speel nog iedere dag :+

Thanks!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neles7 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:45:
Geen CHC/CHD/APS rollen
Vit/Allres gems
Specifieke gear combo

In het geval van Firebird Archon kun je het ook aan 1 enkele skill rune al zien: de lightning rune op AT. Natuurlijk zijn hier varianten mogelijk maar zodra je een channel skill zonder fire rune ziet, is het overduidelijk.

Echt, het is er doodsimpel uit te halen als je weet waar je naar moet kijken...en Bliz zou dat prima geautomatiseerd kunnen doen. Ze hebben er alleen voor gekozen om niet in te grijpen en het deze patch te gedogen.

Voor degenen die zich afvragen hoe het precies werkt:
Het doel is om zonder de death DoT te triggeren zo veel mogelijk fire damage te doen. Dit omdat de fire damage verdubbeld wordt door de Firebird 4p. Zodra je de death DoT triggert ben je deze verdubbeling kwijt en doe je maar 3000% weapon damage per seconde. Dit terwijl een Archon blast met overlappende Archon stacks en elite burn bonus rustig 150000% doet.

Nu vraag je je wellicht af hoe het kan dat de death DoT niet direct activeert door een Archon blast met alle bonussen op damage (want 150000% is toch wel meer dan 3000%). Dit komt doordat een single hit de death DoT niet activeert. Er moeten 2 hits / fire effect binnen de 3 seconde plaatsvinden voor de death DoT. Dit mechanisme kun je makkelijk zelf in de praktijk zien door Magic Weapon - Ignite aan te zetten op deze build. Je zult zien dat elke hit instant death DoT is (want 2 sources van fire damage binnen 3 seconde en meer dan 3000% weapon damage total).

Zoals ook in het filmpje wordt aangegeven: elke 3 seconde maximaal 1 Archon blast en buiten Archon dus geen fire damage doen. Vandaar de lightning rune op de channel; zo snel mogelijk Archon resetten (door channel spender -> Zodiak) maar het mag gene fire damage zijn. Met Archon stacks buiten Archon zal een seconde AT - Flame Ward ook al Death DoT zijn, hetzelfde voor Convergeance.

Dan wellicht nog de vraag waarom de DPS zo laag gehouden wordt. Het is namelijk zo dat de 3000% relatief is t.o.v. de paper DPS. Het bovengenoemde mechanisme zou dus net zo goed werken met 1M paper DPS en de DoT zou veel meer damage doen. Probleem daaraan is dan dat de elite die je wel death DoT om de 50 Firebird stack bonus te krijgen ook snel dood gaat, waarna je een nieuwe single elite moet zien aan te steken, etc. Daarnaast is de DoT al hoog genoeg om dingen snel genoeg dood te krijgen op 100+ als je maar in leven blijft. Alle mods gooi je dus op survivability om te zorgen dat je niet plat gaat (want dan moet je opnieuw beginnen).

Verder heb ik over dit debacle alleen maar te zeggen:Ga vooral je gang als je het nodig vind. Van Bliz mag het dus wie ben ik om te roepen dat het niet mag. Maar ik hoop dat je je vies voelt na het spelen hiervan :+

Zelf gisteren niet heel veel gespeeld. Na de posts over Mirinae gisteren deze er zelf weer even bijgehaald in m'n Tal Archon en Woh naar Fragment. Skills van Glacial Spike / Heat Wave / Flash naar Thrown Blades / Frozen Orb (O+) / Chain Reaction. Het is wat kwetsbaarder omdat de 4 EB stacks er minder snel zijn en je ook de freeze van Glacial niet hebt, maar het is wel leuker. Na Archon ram je er zo 3 Frozen Orbs per seconde uit...ah, nostalgie! Dan moet de AP weer vol en dat is met Blades bij 4-5 attacks per seconde ook zo geregeld...met als bonus redelijk wat Mirinae procs. Vervolgens dan weer Frozen Orb spam en dan is Archon doorgaans weer van CD af en volgt de paar seconde double-stack ownage.

Met die setup een paar stones gehaald en een paar snelle 50s, waarmee Mirinae nu op 40 zit. Daar ga ik nog eventjes mee door; gewoon voor de gein 'em naar de 70 brengen om te zien in hoeverre dat helpt tegen elites / RG. Los van de procs is er immers de eens-per-drie-seconde hit en die heb je dus altijd wel in de double-stack Archon phase. Als ik m'n Wiz in d3planner bekijk, met een Mirinae crit in double-stack Archon de 100B toch kunnen passeren })

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Zarhrezz schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:03:
[...]
Zelf gisteren niet heel veel gespeeld. Na de posts over Mirinae gisteren deze er zelf weer even bijgehaald in m'n Tal Archon en Woh naar Fragment. Skills van Glacial Spike / Heat Wave / Flash naar Thrown Blades / Frozen Orb (O+) / Chain Reaction. Het is wat kwetsbaarder omdat de 4 EB stacks er minder snel zijn en je ook de freeze van Glacial niet hebt, maar het is wel leuker. Na Archon ram je er zo 3 Frozen Orbs per seconde uit...ah, nostalgie! Dan moet de AP weer vol en dat is met Blades bij 4-5 attacks per seconde ook zo geregeld...met als bonus redelijk wat Mirinae procs. Vervolgens dan weer Frozen Orb spam en dan is Archon doorgaans weer van CD af en volgt de paar seconde double-stack ownage.

Met die setup een paar stones gehaald en een paar snelle 50s, waarmee Mirinae nu op 40 zit. Daar ga ik nog eventjes mee door; gewoon voor de gein 'em naar de 70 brengen om te zien in hoeverre dat helpt tegen elites / RG. Los van de procs is er immers de eens-per-drie-seconde hit en die heb je dus altijd wel in de double-stack Archon phase. Als ik m'n Wiz in d3planner bekijk, met een Mirinae crit in double-stack Archon de 100B toch kunnen passeren })
Mooi dat ik je weer aan het denken heb kunnen zetten en hits van 100B zijn toch niet mis hoor. Ik zag met mijn experiment ook wel dat de Mirinae (level 25) al behoorlijk wat damage deed, maar ik ben zo'n efficiency mafkees en de damage bonus van Taeguk (op level 25 al +30% DPS) heeft toch echt gewoon meer resultaat, zeker op TX speedfarming. Succes met het experimenteren, vind het altijd leuk om te lezen wat je weer hebt bedacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adamvansanten schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:26:
Mooi dat ik je weer aan het denken heb kunnen zetten en hits van 100B zijn toch niet mis hoor. Ik zag met mijn experiment ook wel dat de Mirinae (level 25) al behoorlijk wat damage deed, maar ik ben zo'n efficiency mafkees en de damage bonus van Taeguk (op level 25 al +30% DPS) heeft toch echt gewoon meer resultaat, zeker op TX speedfarming. Succes met het experimenteren, vind het altijd leuk om te lezen wat je weer hebt bedacht. :P
Tja, sommige dingen zijn meer voor de lol...Mirinae is zo'n ding. Botweg 36% DPS op alles, altijd (door BotT) levert echt wel meer op dan elke cycle (zo'n 35-40 seconde) 1 of 2 100B crits op een enkel target. Zo is de Frozen Orb ook echt niet optimaal; Ray of Frost heeft een veel lagere cost en is dus efficiënter om Archon van CD te halen...maar ja, Frozen Orb is leuker. Tot de 65-70 is de leuke opties ook nog prima te doen en daarom hou ik niet zo van greater pushing...dan moet je echt fun ruilen voor efficiëncy -O-

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Zarhrezz schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:03:
[...]

[...]

In het geval van Firebird Archon kun je het ook aan 1 enkele skill rune al zien: de lightning rune op AT. Natuurlijk zijn hier varianten mogelijk maar zodra je een channel skill zonder fire rune ziet, is het overduidelijk.

Echt, het is er doodsimpel uit te halen als je weet waar je naar moet kijken...en Bliz zou dat prima geautomatiseerd kunnen doen. Ze hebben er alleen voor gekozen om niet in te grijpen en het deze patch te gedogen.

*knip*
Dus als je slim genoeg bent je gear te switchen voordat je uitlogt ben je ineens geen cheater meer?
Mijn monk sla ik de eerste weken ook niet op in combat gear, gewoon omdat ik andere mensen niet direct wil laten zien waar ik progressie uit haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
3xNix schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:22:
[...]

Dus als je slim genoeg bent je gear te switchen voordat je uitlogt ben je ineens geen cheater meer?
Mijn monk sla ik de eerste weken ook niet op in combat gear, gewoon omdat ik andere mensen niet direct wil laten zien waar ik progressie uit haal...
Als je in de top 1000 staat kan je de gear toch zien wat je gebruikt hebt tijdens je run? Dat veranderd niet meer hoor...

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Apsie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:25:
[...]

Als je in de top 1000 staat kan je de gear toch zien wat je gebruikt hebt tijdens je run? Dat veranderd niet meer hoor...
Nou ik stond gewoon top100 monk en niemand zag mijn progression gear.
Niet in battle.net en niet in Diabloprogress.

Heb alleen deze week nog niet kunnen spelen (op een half uurtje na gisteren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
Als je de leaderboards haalt kun je via ingame Check Hero Details of Diablorank de gear van de push zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Neles7 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:27:
Als je de leaderboards haalt kun je via ingame Check Hero Details of Diablorank de gear van de push zien.
Pcies!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Oooh, nooit gedaan eigenlijk :D
Maar bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Season 6 ook maar eens aangeslingert en samen met mijn broertje proberen we steeds hogere Grifts. Ik heb een boulder toss barb en hij een net iets andere build. Ik doe de elites, hij ramt door het grut. Toch komen we niet hoger dan Grift 64. Ik staar me een beetje blind op mijn barb en ik weet niet wat ik nu nog moet aanpassen behalve alles Ancient krijgen + para levels scoren.

Solo is Grift 65 goed te doen. Tenminste, tot ik de Riftguardian tegenkom. 1 klap en ik ben dood. Ik heb al mijn gems van STR omgezet naar RESALL. Helaas is het nog steeds 1 klap dood. Ik weet dat mijn items niet perfect zijn, zo zoek ik nog steeds een betere Focus en zijn er wel meer items die waarschijnlijk niet zo'n beste roll hebben.

Toch vraag ik me af: doe ik iets fout met mijn Boulder toss Barb? Ik zie namelijk Grift 90+ in de leaderboards en ik haal 66 nog niet eens.

[ Voor 4% gewijzigd door FloydRaalte op 27-05-2016 14:33 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Die 90+ is gebaseerd op 'meta' Firebird/ET Wiz + 3 support (Monk/WD/Barb).

Wat is het probleem in jullie 2 man pushes? Dmg/Toughness ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

FloydRaalte schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:32:
Season 6 ook maar eens aangeslingert en samen met mijn broertje proberen we steeds hogere Grifts. Ik heb een boulder toss barb en hij een net iets andere build. Ik doe de elites, hij ramt door het grut. Toch komen we niet hoger dan Grift 64. Ik staar me een beetje blind op mijn barb en ik weet niet wat ik nu nog moet aanpassen behalve alles Ancient krijgen + para levels scoren.

Solo is Grift 65 goed te doen. Tenminste, tot ik de Riftguardian tegenkom. 1 klap en ik ben dood. Ik heb al mijn gems van STR omgezet naar RESALL. Helaas is het nog steeds 1 klap dood. Ik weet dat mijn items niet perfect zijn, zo zoek ik nog steeds een betere Focus en zijn er wel meer items die waarschijnlijk niet zo'n beste roll hebben.

Toch vraag ik me af: doe ik iets fout met mijn Boulder toss Barb? Ik zie namelijk Grift 90+ in de leaderboards en ik haal 66 nog niet eens.
Boulder Toss barb is heel squishy (is mijn main dit season). Mijn tips voor GR70+++ solo (heb zelf 80 gecleared):
- Je Esoteric Alteration moet VEEL hoger. Minimaal 80+.
- Zoveel mogelijk ancients, je hebt de Vit echt nodig om genoeg life te hebben om de oneshots op te vangen.
- Doe een Amethyst in je helm, zie vorige punt. Cooldown is niet zo heel belangrijk voor deze build.
- Je hebt veel meer Allres en/of Physical res rolls nodig op je gear.
- Je hebt echt een ancient wapen met +20-24 Fury roll nodig, dan zal je qua damage meteen 70+ zitten.

Je kan altijd even in mijn profiel kijken voor gear. Ik ben overigens op GR80 ook in 1 hit dood van de rift guardian, de reden dat ik hem heb gehaald was een Shield Pylon naast de boss. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door adamvansanten op 27-05-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:32:
Staar je niet blind op de leaderboards. De clears die daar langskomen zijn doorgaans door spelers die minimaal 8 uur per dag bezig zijn met dit spellletje en voor de gemiddelde clear hoog op de ladder zullen er 100-en pogingen binnen enkele secondes na start van zo'n rift ge-quit zijn (niet de juiste map met de juiste monster types en de benodigde density).

Dat is ook het risico aan kijken naar de gear / skills layout van de top van de leaderboards; die setup hoeft namelijk maar te werken in <1% van de rifts, de rest is quit. Als jij dus samen met anderen gewoon elke rift wil proberen die je erin gooit, is het handiger op diablofans te zoeken naar builds voor je class en te kijken naar top-month. Kijk de builds door en als er 'general purpose' builds of iets dergelijks tussen ziet, bekijk die eens in detail. Anders dan dat moet je niet bij mij zijn voor Barb advies...die heb ik voor het laatst S2 gespeeld.

Als je D3 gewoon leuk wil spelen is 60-65 al een prima tier als je die meestal haalt. Hoger wordt het gewoon lastiger, daar ga je gewoon rifts falen. Mijn solo 70 heeft me ook een poging of 10 gekost...ik ga de 75 wel proberen te halen, maar grote kans dat ik voor m'n Guardian conquest (ik moet er nog 1) de Curses! of Boss mode pak.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

adamvansanten schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:42:
[...]

Boulder Toss barb is heel squishy (is mijn main dit season). Mijn tips voor GR70+++ solo (heb zelf 80 gecleared):
- Je Esoteric Alteration moet VEEL hoger. Minimaal 80+.
- Zoveel mogelijk ancients, je hebt de Vit echt nodig om genoeg life te hebben om de oneshots op te vangen.
- Doe een Amethyst in je helm, zie vorige punt. Cooldown is niet zo heel belangrijk voor deze build.
- Je hebt veel meer Allres en/of Physical res rolls nodig op je gear.
- Je hebt echt een ancient wapen met +20-24 Fury roll nodig, dan zal je qua damage meteen 70+ zitten.

Je kan altijd even in mijn profiel kijken voor gear. Ik ben overigens op GR80 ook in 1 hit dood van de rift guardian, de reden dat ik hem heb gehaald was een Shield Pylon naast de boss. ;)
Aha bedankt voor de tips. Kan ik me weer focussen op nieuwe doelen :D Die Amethyst gaat er vanavond direct in. Esotheric alteratin is vanaf nu mijn prio gem voor de upgrades. Allress en physical res probeer ik te rollen. Ik vraag me hierbij af.... wat is beter VIT of Allres?

ThX!
Ik probeer een antieke boulder breaker te cuben maar tot nu toe iets van 20 normale gehad.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:00:
Ik vraag me hierbij af.... wat is beter VIT of Allres?
Dat is niet makkelijk te beantwoorden, dat hangt namelijk af van hoeveel Vit / All-res je al hebt. Als je aan het rerollen bent, kun je wel beide er eens op rollen en naar de mouse-over kijken wat het meeste Toughness oplevert.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

FloydRaalte schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:00:
[...]

Aha bedankt voor de tips. Kan ik me weer focussen op nieuwe doelen :D Die Amethyst gaat er vanavond direct in. Esotheric alteratin is vanaf nu mijn prio gem voor de upgrades. Allress en physical res probeer ik te rollen. Ik vraag me hierbij af.... wat is beter VIT of Allres?

ThX!
Ik probeer een antieke boulder breaker te cuben maar tot nu toe iets van 20 normale gehad.
Vit/Allres is lastig te beantwoorden (gaat ook om wat je hebt en dat het in verhouding is). Ik heb zelf (uit mijn hoofd) zo'n 1300-1400 allres en 600k life (met P855, dus alle punten in de defense tab).

Bedenk me net nog een tip: bij de Boulder Toss build is Life on Hit echt nutteloos en Life per Fury Spent heilig. Ook moet je zoveel mogelijk Fury hebben (dus +Fury op je wapen en belt, ik ben erg jaloers op je belt, die is prachtig), want Fury is damage en healing. Ik heb Life per Fury Spent op belt en wapen (circa 3000 totaal) en heal altijd in 1 boulder toss van leeg naar vol (circa 214 Fury en 600k life, met 3k per fury spent zit je dan dus boven de 600k per hit).

[ Voor 24% gewijzigd door adamvansanten op 27-05-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Altijd handig een video met pool locations in adventure mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
Mooie avond achter de rug.

Samen met Jim, Sting en Gesh griftjes gaan pushen. Uiteindelijk uitgekomen op Gr96 in 12.59 :)

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/p7qW1/de20cd1bd5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:23

Hu9o

Schokkend

Ik heb een invite gestuurd naar <GoT> Tweakers.
Wordt die geaccept? of moet iemand nog een pm eerst hebben ofzo?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
adamvansanten schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:52:
...Life per Fury Spent heilig. Ook moet je zoveel mogelijk Fury hebben (dus +Fury op je wapen en belt, ik ben erg jaloers op je belt, die is prachtig), want Fury is damage en healing. Ik heb Life per Fury Spent op belt en wapen (circa 3000 totaal) en heal altijd in 1 boulder toss van leeg naar vol (circa 214 Fury en 600k life, met 3k per fury spent zit je dan dus boven de 600k per hit).
Dat verschil viel mij ook op tussen jouw en mijn barb, ik heb geen LpF op wapen, waardoor jij 3,2x zoveel LpF hebt. Daarnaast heb je een EA van rank 98 en ik gebruik die zelfs helemaal niet.

Overigens heb ik 1.1M health en res tussen de 1094 en 1403 (1236 gemiddeld). Heb dus ook stuk meer healing nodig voor full health. Wat ik nog zou kunnen proberen is één van m'n passives vervangen door Bloodthirst. Zit alleen te twijfelen of ik dan Brawler of Ruthless er uit moet halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Kid Jansen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:13:
[...]

Dat verschil viel mij ook op tussen jouw en mijn barb, ik heb geen LpF op wapen, waardoor jij 3,2x zoveel LpF hebt. Daarnaast heb je een EA van rank 98 en ik gebruik die zelfs helemaal niet.

Overigens heb ik 1.1M health en res tussen de 1094 en 1403 (1236 gemiddeld). Heb dus ook stuk meer healing nodig voor full health. Wat ik nog zou kunnen proberen is één van m'n passives vervangen door Bloodthirst. Zit alleen te twijfelen of ik dan Brawler of Ruthless er uit moet halen...
Esoteric is wel een must vind ik in deze build. 1.1M health is best veel voor een DPS character. Misschien is het een idee om wat health om te wisselen voor wat healing? Heb je vit op je wapen wat je naar LpFS kan rollen?

Pagina: 1 ... 96 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.