Gisteren voor de afwisseling m'n build maar weer eens omgegooid; ik werk nu met een general purpose Tal (channel) build: Tal + Endless + Halo + Woh + Mantle + Infinite + Nilfur + APD en Sigil / Channel belt / RoRG cubed. Flame Ward als channel, EB - Flash, Mist, Calamity voor de stacks, Ice Armor en lightning Meteor als Sigil bonus spender.
Door > 33% CDR zit Flash op minder dan 2 seconde CD en dat heeft 2 leuke effecten:
- Tijdens channelen hou je altijd je stacks. Omdat je 2 skills binnen de 4 seconde alternate (AT en EB) komt er steeds 2x2 seconde duration bij.
- Tijdens channelen alterneert Sigil tussen EB en Meteor. Elke seconde een gratis spender die niet op CD is betekent dus Meteor tenzij EB van CD is, wat om de seconde het geval is. Deze extra EB krijgt de Woh bonus, dus goeie area damage boost. De Meteor krijgt de Nilfur bonus en is daarmee tegen single targets de beste damage dealer (Nilfur Meteor op single target doet meer dan Woh EB).
Door de wijzigingen ben ik wel weer andere gems aan het levelen; Voor greater pushing is Taeguk redelijk vanzelfsprekend (naast de mandatory BotT). Daarnaast ben ik een Esoteric gaan levelen; op de 63 ging ik doorgaans neer op inkomende elemental damage (Elite affixes en bv. bergen poison mobs) terwijl DPS niet het probleem was. Physical ranged zal altijd een issue blijven (maar goed, weinig classes die daar totaal geen last van hebben).
Voor speedruns wil ik in ieder geval Toxin meenemen (de DoT is dan voldoende voor het killen van monsters die niet ge-1-shot worden op EB crit) en ook Boon moet ik maar eens levelen. Voor de speed setup wellicht de Sigil op cube vervangen door AW en Meteor naar Arcanot...dat zou genoeg AP regen moeten geven om met EB en Teleport op 4 stacks te blijven en verder damage zat om dan consistent 3-4 minuten TX rifts te lopen. Optioneel kan ook nog Ice Armor naar Storm armor met RCR rune...ik vergeet doorgaans m'n armor aan te zetten op speedruns en daar is eigenlijk niets van te merken...

Edit: ook maar eens denken wat de cube switch moet zijn op armor...de channel belt heeft weinig zin in de speed setup...wellicht Goldwrap voor TX immortality. Ook shoulders zou geswitcht kunnen worden naar iets als Homing Pads, maar goed, die slot doet niet bijzonder veel.
Ik ben wel tevreden over deze spec, mid-60 zonder ancient weapon en maar een paar ancient armor pieces en gems nog niet doorgeleveld biedt mogelijkheden. Daarnaast makkelijk switchen tussen speed en pushing; alleen een paar skills en cube omzetten, wat gems switchen en APD naar speed bracers. Als ik een 2e setje Endless met sockets vind, is gem switching ook makkelijk door simpelweg het setje te switchen (dus maar 3 items switchen voor speed naar pushing setup).
[
Voor 5% gewijzigd door
Zarhrezz op 17-05-2016 12:08
]