• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Ondertussen raak ik wat uitgekeken op mn barb. Hoewel ik redelijk wat ancients heb en toch OK gear (voor een casual) vind ik dat mn damage potentieel nogal sterk afneemt vanaf GR45+...
http://eu.battle.net/d3/e...ideshow-2189/hero/1922871

Heb toch nog steeds de indruk dat je als barb echt betere gear nodig hebt om "mee te kunnen".
Zo had ik 6+ maanden geleden een M6 hunter geleveld - in 2 weken tijd had ik een build gefarmd die een pak meer dps deed dan mn barb en deed de grifts met mn ogen toe (terwijl mn barb enkele grift levels lager al problemen had)

Nou is mn vraag: is dit nog steeds zo dat je als casual beter geen barb neemt? Welke class stellen jullie voor? Is hunter nog steeds relatief makkelijk? Is dit ook zo voor andere classes zoals mage ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door SideShow op 13-08-2015 18:39 ]

SideShow schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:37:
Ondertussen raak ik wat uitgekeken op mn barb. Hoewel ik redelijk wat ancients heb en toch OK gear (voor een casual) vind ik dat mn damage potentieel nogal sterk afneemt vanaf GR45+...

Heb toch nog steeds de indruk dat je als barb echt betere gear nodig hebt om "mee te kunnen".
Zo had ik 6+ maanden geleden een M6 hunter geleveld - in 2 weken tijd had ik een build gefarmd die een pak meer dps deed dan mn barb en deed de grifts met mn ogen toe (terwijl mn barb enkele grift levels lager al problemen had)

Nou is mn vraag: is dit nog steeds zo dat je als casual beter geen barb neemt? Welke class stellen jullie voor? Is hunter nog steeds relatief makkelijk? Is dit ook zo voor andere classes zoals mage ofzo?
Hate to burst the bubble.. maar op het moment is Barb de ' makkelijkste ' om hoge g.rifts mee te halen, de speelstyle + gear required is veel makkelijker dan de andere classes.

Zodra je qua gear of speelstyle wat hoger gaat zitten dan kan een DH / Wiz / Monk / WD best goed.
Crusader is op het moment gewoon te specifieke gear voor te ' lage ' rifts.

[ Voor 7% gewijzigd door Sabrac op 13-08-2015 19:23 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

• SideShow

SideShow

Administrator

Echt? Dan moet ik toch iets verkeerds doen... voel me waardeloos als ik in een GR48 zit bijvoorbeeld.
Veel verschilt het niet met andere classes natuurlijk, maar denk dat barbs wel het makkelijkst 50 halen, daarna is het toch allemaal gear gebonden. Ik weet dat binnen SG een van de barbs waarmee ik speelde g.rift 50 had gehaald ongeveer 1 week nadat season was begonnen.

[EDIT] net even gekeken.. 11 dagen na S3 start had hij g.rift 50, paragon 540

[ Voor 13% gewijzigd door Sabrac op 13-08-2015 19:36 ]

• SideShow

SideShow

Administrator

Dan ben ik waarschijnlijk niet echt goed met mn barb (denk niet dat mn gear echt kut is (?))
SideShow schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:43:
Dan ben ik waarschijnlijk niet echt goed met mn barb (denk niet dat mn gear echt kut is (?))
Ziet er op zich goed uit, maar ben geen barb expert :( als het nu om monks, wizards, crusaders ging dan kon ik nog helpen.. (en gezien m'n kleine beetje WD ervaring op HC daar ook nog wel), barb en DH weet ik echter weinig van af (behalve wat ik hier dan lees van anderen).

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SideShow schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:37:

Je zou voor barb nog 3 set items van IK kunnen gebruiken waar vant belt en 2h wapen zoiezo. Daar mee kan je dan upgtime van Wrath of the Besker omhoog houden, en dat zorgt er weer voor dat je meer dmg doet in rifts (zou je level 55) mee moeten kunnen halen

Dat is dus pants, belt and 2h weapon van IK set :)

[ Voor 6% gewijzigd door WeAreLegion op 13-08-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Ik gebruik een ancient BB en mijn gear is ook best ok maar ik zie toch vooral barbs met een complete WW set, focus, restraint en bul-kathos weapons de hogere grifts halen.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik hoop dat het nieuwe seizoen snel komt, ben eerlijk gezegd nu wel een beetje klaar met het huidige seizoen.. Ik heb een hoop lol gehad daar niet van maar.... mjah duurt wel lang.

Alleen zou ik graag zien dat je gewoon eens extra char slots gaat krijgen... ik hou er niet van om elke keer ventjes te verwijderen. In WoW pakte ik gewoon een andere server om daar mijn 'alliance collectie' compleet te krijgen... Nu wil ik gewoon 4-6 extra slots met een nieuw seizoen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:54
Voor Solo heeft zowat elke build wel
Vrij specifieke gear nodig en goede rolls... Mijn DH's zijn vrij aardig gegeared maar er is nog altokd ruimte voor verbetering...

Mijn EU Blue Balls heeft een non ancient Kridershot zonder discipline... Krijgt in 2.3 een Uksang... Maar ook weer zonder Discipline...

Mijn M6 heeft nog altijd geen helm met tristat voor Cluster Arrow.

Mijn Nats heeft op main hand geen CDR en of offhand mis ik eigenlijk RCR, waardoor ik weer minder goede F/R kan gebruiken ivm CDR.

Al die builds, op M6 na, zijn erg veeleisend kwa gear, en M6 heeft het minste potentieel op dit moment. Maar mijn inziens is dat voor vrijwel elke char met de hoge Grift builds. Mijn Barb loopt ook tegen een muur rond 47... Vliegt door de hele Grift heen als boter en de Guardian is een drama. Maar goed... Speel ik met een maatje samen met mijn DH en zijn Barb speelt dat geweldig! Barb spint vooruit en houd mobs bij zich, en ik blaas alles overhoop! Ofwel: speel gewoon in Party! Veel leuker ;)

En daarbij loopt iedereen ergens tegen een muur! Maar ga niet vergelijken met mensen die ver boven je level zitten want dan doe je jezelf tekort. Onderschat paragonstats niet bij vooral p800+... Daaar is het 5 mainstat per level erbij...

[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 14-08-2015 08:24 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Ben je bezig om je DH te gearen, krijg je uiteindelijk 5 set items van 4 verschillende sets

Ik heb nu:

- Natalya's Embrace (Chest)
- Danetta's Revenge (Weapon)
- The Shadow's Grasp (Gloves)
- Marauders Encasement (Pants)
- The Shadow's Heels (Boots)

En ik wil juist Natalya's set hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Xanthian schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:23:
En ik wil juist Natalya's set hebben...
Ook hier; vraag in Tweakers community/clan om samen te grinden. Wanneer ik online ben, mits je non season bent, kan je ook bij mij joinen wanneer ik beschikbaar ben voor lootshare ;-)

Gewoon rifts/speedgrifts doen met een 3-4 mans DH party en het gaat snel!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Thalaron schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:27:
[...]

Ook hier; vraag in Tweakers community/clan om samen te grinden. Wanneer ik online ben, mits je non season bent, kan je ook bij mij joinen wanneer ik beschikbaar ben voor lootshare ;-)

Gewoon rifts/speedgrifts doen met een 3-4 mans DH party en het gaat snel!
Ik speel Season om de rewards nog even mee te pakken.
Gisteren 5 set items gevonden, dus dat moet vandaag ook wel lukken.

Gewoon even door grinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 15:27

Grin

Ride si sapis.

Inderdaad gewoon in een party spelen, ik probeer nog heel zelden een 53 met mijn wiz maar eigenlijk is daar de lol wel vanaf. Tegenwoordig lopen we grift 49 te speedriften in 5-7 minuten, tikt lekker aan met de XP en loot. Gister een zgn. "EP BOEM!" monk gemaakt en dat speelde best lekker met 49 speedgrifts, dmg doe je amper maar de EP cleared grote groepen en met wat oefening/betere gear blaas je soms het hele scherm op. :D

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk alle items van Wrath of the Wastes gevonden! Build omgegooid naar eentje zonder IK en een paar griftjes geprobeerd. Waar voorheen 41 de max was, ga ik nu (qua damage) goed door een 44, maar er zit nog meer in. Wapens zijn nog crappy, alle items verre van optimaal en legendary gems nog niet op 40. Nu werken aan survivability en de klim naar 50! :)

Wel vaag trouwens, om geen perma WotB meer te hebben. Speelt een beetje onwennig en traag, vooral bij elites die je movement speed beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Deadsmell schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:40:
Eindelijk alle items van Wrath of the Wastes gevonden! Build omgegooid naar eentje zonder IK en een paar griftjes geprobeerd. Waar voorheen 41 de max was, ga ik nu (qua damage) goed door een 44, maar er zit nog meer in. Wapens zijn nog crappy, alle items verre van optimaal en legendary gems nog niet op 40. Nu werken aan survivability en de klim naar 50! :)

Wel vaag trouwens, om geen perma WotB meer te hebben. Speelt een beetje onwennig en traag, vooral bij elites die je movement speed beïnvloeden.
Waarom niet 5 Wastes, 2 IK en 2 BK? Kan je alleen Bastion niet al ring combo, maar heb je wel perma WotB. Als voorbeeld mijn S3 Barb profiel hier.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystery schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

Waarom niet 5 Wastes, 2 IK en 2 BK? Kan je alleen Bastion niet al ring combo, maar heb je wel perma WotB. Als voorbeeld mijn S3 Barb profiel hier.
Hoe ver kom je met die setup? Overleef je goed rond de 50? Met mijn huidige gear merk ik dat sommige elites best uitdagend zijn qua survivability en dat een dubbel Unity goed van pas gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren op PTR m'n 3 gems eerst naar 32 gehaald, toen op T10 bounties gaan doen. PTR had gisteravond last van connectivity issues (waarschijnlijk router problemen bij Bliz...groot deel kon geen games meer maken, deel wel). Nadat ik weer een game had met een andere Nederlander bounties gaan doen. Hij had een zDPS pull monk en dat werkt heel leuk met een Corpse Explosion WD. Later kwam er een vriend van hem bij en switchte hij naar U6 (de ander was ook U6 monk). We zijn toen T10 split-farm gaan doen en ik moet zeggen dat ik m'n clear speed aanvaardbaar vond, gezien het feit dat ik nog steeds geen ancient weapon heb (ik heb er nu al 19 gevonden / gerolled, allemaal non-ancient |:( ).

Met een ancient weapon en gems doorgeleveld moet m'n build prima meekunnen in T10 split-farm. Ik zie ook net deze blue post:Wat ik zo even op het PTR bug forum zie, lijkt het erop dat Mimics nu ook Blobs gaan genereren en dat is dus 2x 600% WD over 5 seconde erbij *O*

Guide op diablofans is wat bijgewerkt. Hopelijk kan ik vanavond eens echt greater rifts gaan pushen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyForever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:53
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar hoe kom je aan perm WotB met deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 17:54
Volgens mij kan dat alleen icm IK BB? 6WW + 4IK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoyForever schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:53:
[...]

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar hoe kom je aan perm WotB met deze setup?
De 4 set bonus van IK en cdr, in combinatie met veel fury spenden (Rend en WW).
Iets te snel gereageerd. Ik zie een IK item te weinig. Nu ben ik ook benieuwd. :)

superbassie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:07:
Volgens mij kan dat alleen icm IK BB? 6WW + 4IK.
Perma WotB is vrij gemakkelijk zonder de IK BB. Zolang je maar genoeg fury genereert en kunt spenden. BK wapens zijn voor het genereren erg handig.

[ Voor 51% gewijzigd door Deadsmell op 14-08-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
Deadsmell schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:10:
[...]

Iets te snel gereageerd. Ik zie een IK item te weinig. Nu ben ik ook benieuwd. :)

[...]

Perma WotB is vrij gemakkelijk zonder de IK BB. Zolang je maar genoeg fury genereert en kunt spenden. BK wapens zijn voor het genereren erg handig.
Ik neem terug wat ik gepost heb. Ik haalde CotA door de war met WotB (2 piece bonus t.o.v. de 4 piece bonus). Mijn excuses... Ik zal het proberen niet meer door elkaar te halen. :)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyForever
Deadsmell schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:10:
[...]

[...]

Ja, maar dan heeft hij 3 IK stukken nodig (met RORG) voor de cooldown per fury spend. En ik zie er maar 2 :?

Iets te vroeg gereageerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 13:35
Ik clear met deze setup:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Volder-2316/hero/58468350
redelijk vlot GR 48, hoogste wat ik geprobeerd heb is GR 49, redelijk te doen maar je bent gewoon dik 6 minuten bezig met een boss (Raiziel is 10min+) wat de lol er voor mij wel vanaf haalt. Wil aan het eind van het seizoen nog pushen om te kijken of er een 50+ uit te halen valt, wat met een redelijke mob type rift niet al te lastig moet zijn.

Heb tevens ook een ancient IK wapen voor de bekende 6+4 build waarmee ik niet eens in de buurt kom van deze setup, qua GR clearen. Vraag me toch af of ik daar niet iets vreselijks fout meedoe, of dat de build me gewoon totaal niet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyForever
volder schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:42:
Ik clear met deze setup:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Volder-2316/hero/58468350
redelijk vlot GR 48, hoogste wat ik geprobeerd heb is GR 49, redelijk te doen maar je bent gewoon dik 6 minuten bezig met een boss (Raiziel is 10min+) wat de lol er voor mij wel vanaf haalt. Wil aan het eind van het seizoen nog pushen om te kijken of er een 50+ uit te halen valt, wat met een redelijke mob type rift niet al te lastig moet zijn.

Heb tevens ook een ancient IK wapen voor de bekende 6+4 build waarmee ik niet eens in de buurt kom van deze setup, qua GR clearen. Vraag me toch af of ik daar niet iets vreselijks fout meedoe, of dat de build me gewoon totaal niet ligt.
Mja ,ik heb hetzelfde probleem met deze setup. http://eu.battle.net/d3/en/profile/SNUFFEL-2348/hero/3157913
GR 48 is geen probleem, 49 heb ik 1 keer gehaald, 50 kom ik net tekort.
(let niet op de bracers en amulet. Voor GR's gebruik ik een ancient Reapers met 20% physical en 6 CHC, en een redelijke mara's met 9,5 CHC, 66 CHD en 54 Taeguk erin).
Ik heb goed gekeken naar de builds van "toppers" die GR 53 en hoger halen, maar op één of andere manier wil het mij ook niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01-2024

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Voor alle PTR monks, speciaal voor jullie.
YouTube: Please don't take this seriously. Love you Blizzard.

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

JoyForever schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:09:
[...]

Mja ,ik heb hetzelfde probleem met deze setup. http://eu.battle.net/d3/en/profile/SNUFFEL-2348/hero/3157913
GR 48 is geen probleem, 49 heb ik 1 keer gehaald, 50 kom ik net tekort.
(let niet op de bracers en amulet. Voor GR's gebruik ik een ancient Reapers met 20% physical en 6 CHC, en een redelijke mara's met 9,5 CHC, 66 CHD en 54 Taeguk erin).
Ik heb goed gekeken naar de builds van "toppers" die GR 53 en hoger halen, maar op één of andere manier wil het mij ook niet lukken...
Het grootste verschil zit hem in season en non season. Season maakt gebruik van de zodiac ring voor de cooldown van WOTB. Ik ga zelf op season voor attack speed zodat het breakpoint van de whirlwinds hoger uitvallen. Het doet meer schade en hertstelt ook sneller. Non season werkt met cooldown dacht maar dit heb ik nooit helemaal goed bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond een aantal rifts en greaters kunnen doen...steeds eentje hoger, 10 boven de gems en zo rustig omhoog. De laatste die ik gedaan heb voordat ik Alex wat geholen heb was de tier 48 (in 11:12). Dit is nog steeds zonder ancient staff...ik zit nu al op 20+ van die krengen zonder een enkele ancient. 50+ zonder ancient weapon gaat zeker kunnen, met ancient weapon moet 55+ wel lukken (en wellicht 60+ als je echt een beetje fatsoenlijk kan spelen).

De blob fix voor de Mimics is wel prima....weer 2 sources van 600% Weapon Damager erbij...zodra iets gegangd wordt door 9 van die dingen gaat het hard (helaas nog wel een cap van 3 blobs).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Kid Jansen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:44:
Ik loop met m'n barb een beetje tegen een muur aan met grift 43 solo.
Heb 20% lightning damage op amu vervangen door socket en daar Taeguk in gedaan (inmiddels rank 51). Door daarnaast iets harder m'n best te doen om de resource generating bonus van Focus - Restraint up te houden (wat inclusief m'n Frenzy stacks 52,5-62,5% extra damage geeft) is zowel 43, 44 als 45 me vandaag solo gelukt met m'n barb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:37
Kid Jansen schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 00:11:
[...]

Heb 20% lightning damage op amu vervangen door socket en daar Taeguk in gedaan (inmiddels rank 51). Door daarnaast iets harder m'n best te doen om de resource generating bonus van Focus - Restraint up te houden (wat inclusief m'n Frenzy stacks 52,5-62,5% extra damage geeft) is zowel 43, 44 als 45 me vandaag solo gelukt met m'n barb.
Mooie progress :) Ik zit nog vast met me DH, Grift 45 moet lukken, maar nog geen rift gehad die ik kon halen sinds mijn laatste fail, met 1 death teveel en uiteindelijk 10 sec te weinig. Al mag ik niet klagen, UE non-season mist de Dead Mans Legacy welke best wel mandatory is, benieuwd wat 2.3 en S4 gaan brengen.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:00
Zijn er hier nog mensen die op ps4 spelen? Ik Ben sinds een tijdje begonnen op Ps4 en Ben op zoek naar mensen om samen mee te spelen: ManMetDeHamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire-based Helltooth is in 2.3 tier 50+ zonder ancient weapon, dat is zeker =)
Daarna heb ik twee 51's gefaald, de eerste op 16 seconde, de tweede op 12 seconde. Dit is nog met gems op 41. Zonder ancient weapon kan de build 51 zeker halen, 52 waarschijnlijk ook wel.

Een wijziging die ik aan het overwegen ben, is Eye of Etlich vervangen door Ess of Johan. Als de pull afgaat, is het enorm goed voor de DPS (gezien de radius van Corpse Explosion). Probleem is alleen een goeie Ess vinden.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Build vraagje:
Ben even aan het klooien op de ptr met een wd.
Op dit moment speel ik met een mix van jade en zuni. Zuni is 6 set en jade is 3 set.

Main dmg dealer is dus fetish army met haunt er bij.

Welke gems passen hier het beste bij? Ik dacht aan pain enhancer, swiftness en enforcer. Maar een lvl 25 PE heeft volgens mij ook een as bonus.

En hoe goed is de t&t? Ik heb er een liggen maar gebruik nu nog jades gloves voor de 3 set bonus. Wisselen of niet?

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T&T is voor pet builds een must-have. Ik zou dus wisselen.

Wat betreft gems, Molten / BotT / Esoteric is voor mij de standaardcombinatie.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 16:22
Zarhrezz schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:30:
T&T is voor pet builds een must-have. Ik zou dus wisselen.

Wat betreft gems, Molten / BotT / Esoteric is voor mij de standaardcombinatie.
T&T ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zarhrezz schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:48:
Fire-based Helltooth is in 2.3 tier 50+ zonder ancient weapon, dat is zeker =)
Daarna heb ik twee 51's gefaald, de eerste op 16 seconde, de tweede op 12 seconde. Dit is nog met gems op 41. Zonder ancient weapon kan de build 51 zeker halen, 52 waarschijnlijk ook wel.

Een wijziging die ik aan het overwegen ben, is Eye of Etlich vervangen door Ess of Johan. Als de pull afgaat, is het enorm goed voor de DPS (gezien de radius van Corpse Explosion). Probleem is alleen een goeie Ess vinden.
je ging idd lekker.

Kleine update van mij, gister een ancient Lions nog-wat gevonden.
mooie upgrade, Grift lvl 50 is gelukt in ca. 10min. Vanavond 51 proberen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:02:
je ging idd lekker.

Kleine update van mij, gister een ancient Lions nog-wat gevonden.
mooie upgrade, Grift lvl 50 is gelukt in ca. 10min. Vanavond 51 proberen.
Gisteren eindelijk m'n ancient blob-staff gevonden, m'n hoogste clear is nu 52 in 13:12 (uit m'n hoofd). Dit was een behoorlijk naar rift met Perdition als RG (hallo 1-shots!). De komende dagen wil ik kijken of ik 55 kan halen, dit moet volgens mij wel kunnen. Na aanleiding van de 50+ runs die ik gedaan heb wel m'n amulet geswitcht; Eye of Etlich eruit voor de cold soak amulet...Frozen Pulse op die tiers is zelft met 40+ Esoteric dood binnen een seconde en de tijd die je verliest als je een Pulse elite tegenkomt is lastig te compenseren. Thunderstorm enzo kan ik prima hebben, Arcane en Orbiter zijn goed te ontwijken, maar Pulse en Frozen zijn echt naar.

Na aanleiding van een comment bij een andere guide ben ik ook wat gaan testen met Acid Rain - Slow Burn in combinatie met BBV - Rain Dance. Dit in combinatie met de Fetish belt i.p.v. String of Ears, Helltooth Harnas i.p.v. Cindercoat en SMK en Zodiak op cube. Dit is een langzame build en dus voornamelijk geschikt voor greater rift pushing. De Zodiak / Acid Cloud spam zorgt voor snel verlagen van de CD van BBV en Wall. Daarnaast zorgt Acid Cloud voor permanent 15 Fetishes, die door de SMK de CD van BBV heen snel verlagen. Hierdoor heb je BBV altijd actief als er gevochten wordt. Dit werkt goed in langdurige gevechten (meer dan 10 seconde). Doordat BBV de mana management regelt, heb je 2 passives vrij die normaal voor mana balance zorgen (Blood Ritual / Vision Quest).

Een soortgelijke setup met de Zombie Charger spear wil ik ook nog naar kijken...wellicht dat je dan met Slam Dance kan werken; de IAS en damage bonus maakt de output wellicht vergelijkbaar met Acid Cloud.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:54:
[...]

Gisteren eindelijk m'n ancient blob-staff gevonden, m'n hoogste clear is nu 52 in 13:12 (uit m'n hoofd). Dit was een behoorlijk naar rift met Perdition als RG (hallo 1-shots!). De komende dagen wil ik kijken of ik 55 kan halen, dit moet volgens mij wel kunnen. Na aanleiding van de 50+ runs die ik gedaan heb wel m'n amulet geswitcht; Eye of Etlich eruit voor de cold soak amulet...Frozen Pulse op die tiers is zelft met 40+ Esoteric dood binnen een seconde en de tijd die je verliest als je een Pulse elite tegenkomt is lastig te compenseren. Thunderstorm enzo kan ik prima hebben, Arcane en Orbiter zijn goed te ontwijken, maar Pulse en Frozen zijn echt naar.

Na aanleiding van een comment bij een andere guide ben ik ook wat gaan testen met Acid Rain - Slow Burn in combinatie met BBV - Rain Dance. Dit in combinatie met de Fetish belt i.p.v. String of Ears, Helltooth Harnas i.p.v. Cindercoat en SMK en Zodiak op cube. Dit is een langzame build en dus voornamelijk geschikt voor greater rift pushing. De Zodiak / Acid Cloud spam zorgt voor snel verlagen van de CD van BBV en Wall. Daarnaast zorgt Acid Cloud voor permanent 15 Fetishes, die door de SMK de CD van BBV heen snel verlagen. Hierdoor heb je BBV altijd actief als er gevochten wordt. Dit werkt goed in langdurige gevechten (meer dan 10 seconde). Doordat BBV de mana management regelt, heb je 2 passives vrij die normaal voor mana balance zorgen (Blood Ritual / Vision Quest).

Een soortgelijke setup met de Zombie Charger spear wil ik ook nog naar kijken...wellicht dat je dan met Slam Dance kan werken; de IAS en damage bonus maakt de output wellicht vergelijkbaar met Acid Cloud.
Goed bezig met je testwerk op de PTR en je uitgebreide posts erover. Wordt erg gewaardeerd! :)

Volgend season zeker weten de WD eens goed onder handen nemen. Heb sinds 1.8 geen fatsoenlijke meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsmell schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:16:
Goed bezig met je testwerk op de PTR en je uitgebreide posts erover. Wordt erg gewaardeerd! :)

Volgend season zeker weten de WD eens goed onder handen nemen. Heb sinds 1.8 geen fatsoenlijke meer gespeeld.
Graag gedaan hoor =)
Ik ga zelf ook zeker WD op season doen. Ik heb niets met pet builds en Jade is gewoon niet lekker te spelen (vind ik). Zowel Helltooth als Anachyr maken caster WD viable en daar ben ik heel blij mee. Ik heb wel wat met Arachyr getest maar die set heeft toch een semi-pet focus (Spider / Toad). De damage is net wat minder dan Helltooth (800% bonus vs 900% bonus) maar de set heeft zeker potentie als je van actievere pet builds houdt.

Nog een conclusie die ik gisteren getrokken heb: Alleen de poison en fire runes van Wall of Death zijn nuttig voor damage. Dit komt omdat deze runes een target 'taggen' met een DoT; zodra de DoT erop zit, doet deze de hele damage zoals die in de tooltip staat, ook als de target uit de wall area loopt. De andere runes doen dit niet; die doen alleen de listed damage per seconde zolang de target in de wall staat. Fire Wall is daardoor met voorsprong de hoogste damage dealer (8 seconde waarin targets getagged kunnen worden, 1100% over 4 seconde per tag, dus potentieel zo'n 3300% weapon damage per cast als de target de hele tijd in de wall blijft staan). Poison vind ik wel prettiger werken; 5 seconde waarin de ring een target kan taggen voor een 1200% over 8 seconde, dus multi-tag per cast kan niet, maar doordat het een ring is, krijg je er makkelijker meer targets in. De poison rune is ook heerlijk voor wat debuff, hij combineert heerlijk met Bad Medicine.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

Ik zit enorm te twijfelen tussen WD en Crusader, maar neig toch wat meer naar WD. Darts lijkt ook mega-progressie te kunnen gaan maken.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zou de Monk pakken, ik denk dat dat de sterkste char van 2.4 zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o Wanneer is die er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

eind augustus gaat 2.4 van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
Ehm. Dan is 2.3 op live actief en begint Season 4. Niet 2.4 dus....

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:55:
Welke build dan? Het laatste geluid dat ik over monk builds uit de ptr hoorde, was dat de SSS niet zo sterk is als de al bekende Dashing Strike (fire) build. En als ik me niet vergis kon die build zich in 2.2 goed meten met de beste builds van andere chars qua GR progress, maar was hij niet significant beter.

Mad-Matt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:22:
eind augustus gaat 2.4 van start.
2.3.0.

[ Voor 14% gewijzigd door Deadsmell op 17-08-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

[...]
UTADDICT schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:32:
Ik zit enorm te twijfelen tussen WD en Crusader, maar neig toch wat meer naar WD. Darts lijkt ook mega-progressie te kunnen gaan maken.
Ik heb Debo ook al horen zeggen dat als je eens WD wilt spelen dit het seizoen is om het te doen. Voor mij wordt het ook Helltooth/Arachyr. Heb er veel zin in!

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Mad-Matt schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:55:
Monk wordt in 2.3 volgens mij niet heel veel sterker dan in 2.2 (afgezien van de Kanai Cube powercreep dan). Ik ga echter wel Monk spelen, aangezien de SSS set er gewoon te leuk uit ziet (leaderboards vind ik niet het allerbelangrijkst in het spel, alhoewel ik er in S3 voor het eerst op blijf staan).

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:04:
[...]

[...]

Ik heb Debo ook al horen zeggen dat als je eens WD wilt spelen dit het seizoen is om het te doen. Voor mij wordt het ook Helltooth/Arachyr. Heb er veel zin in!
Beide lijken me echt geweldig om te spelen, maar ik heb ook wel zin om poison dart nog eens uit de kast te trekken, omdat die het hoogste komt in grifts. Enige vervelende daar aan vind ik het vinden van het mask, want die heb ik tot dusver nog niet gevonden. En zonder speelt 'ie niet fijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

Tektoon schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:04:
[...]

[...]

Ja, helemaal eens! Ik speelde altijd al WD voor season 3, toen de Jade-builds nog viable waren. Mistte het al een beetje :D

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 13:04
Gaat Blizzard nog wat doen aan de hack die spelers gebruiken om paragon level 10.000 te krijgen?
Ik vind dat ze echt de gameplay verzieken als je eens een potje mulitplayer wilt doen op de PS.

Niets vermoedend een potje RIFTs gedaan met mijn crusader met paragon level 15, binnen 10 minuten zat ik op 350, en ik kan het niet meer terugdraaien, en ook deze alle characters die je nieuw aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond SSS wel leuk (pre-wipe getest). Toch ga ik het komend season voor WD...er zit met Helltooth en Anachyr meer diversiteit in build en gear; SSS is redelijk fixed op gear en skills en dan wordt het voor mij te snel eentonig. Of SSS beter gaat worden dan Dashing weet ik niet; laten we niet vergeten dat vorig seizoen aan het eind van PTR er geroepen werd dat Nat's niet gespeeld zou gaan worden, dat de Barb changes niet goed genoeg waren en dat alles Raekor zou blijven, etc. Voor 95% van de spelers is SSS een prima nieuwe setup om mee aan de gang te gaan. Hetzelfde geldt voor Helltooth en Anachyr, ook als Darts de top build blijkt te worden. Crusaders hebben ook een goeie nieuwe set, alleen bij Vyr heb ik m'n twijfels...er is gewoon niets gedaan om het geen 11-piece setup te maken waarbij de main damage auto-damage van Chantodo's is...gewoon verschrikkelijke gameplay.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
immo_msk schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:22:
Gaat Blizzard nog wat doen aan de hack die spelers gebruiken om paragon level 10.000 te krijgen?
Ik vind dat ze echt de gameplay verzieken als je eens een potje mulitplayer wilt doen op de PS.

Niets vermoedend een potje RIFTs gedaan met mijn crusader met paragon level 15, binnen 10 minuten zat ik op 350, en ik kan het niet meer terugdraaien, en ook deze alle characters die je nieuw aanmaakt.
Het enige dat daar aan te doen is, is een gesloten omgeving zoals op de pc. Bliz heeft aangegeven dat dat onwenselijk is, omdat dat niet bij het platform past. Beter om alleen met vrienden en clanmaatjes te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsmell op 17-08-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zarhrezz schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:54:
Bekijk dan zeker eens mijn Cold Bears build op de PTR, daar heb ik de laatste tijd niet meer mee gespeeld maar voor de laatste PTR patch was die wel niet onaardig. GR50 zat er nog niet in maar ik was nog niet klaar met de build uit te pluizen en er zijn weer skills/items veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:15

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

[...]

Hoppa, alles in de gehakt molen! Dat was best een leuke build... Heb weer wat bij te lezen (2,5 week op vakantie geweest!).

Maar voorbereiden op de patch door de riftkeys op te maken... Testen op PTR is niet mijn ding en verder weet ik ook niet zo goed wat nuttig is. Wat doen jullie?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
retlaw schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:41:
[...]

Hoppa, alles in de gehakt molen! Dat was best een leuke build... Heb weer wat bij te lezen (2,5 week op vakantie geweest!).

Maar voorbereiden op de patch door de riftkeys op te maken... Testen op PTR is niet mijn ding en verder weet ik ook niet zo goed wat nuttig is. Wat doen jullie?
Met alle winden meewaaien. De ene wil zijn riftstones opmaken en bloodshards cashen, de ander weer het hele rift uitspelen en mats verzamelen. Ik zie wel wie ik tegen kom. :P

Welkom terug! Fijne vakantie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op PTR uitvogelen wat voor mij werkt, zodat ik weet waar ik naar zoek straks als season live is ;)

Aangezien ik toch season ga doen dit keer, heeft prep op live geen zin, dus ik kijk welke gear ik ga zoeken (waarop gamblen, welke gems levelen, etc.).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]
Maar voorbereiden op de patch door de riftkeys op te maken... Testen op PTR is niet mijn ding en verder weet ik ook niet zo goed wat nuttig is. [...]
GMTA Ret :*)
PTR tot zover ook altijd overgeslagen, ik hobbel wel mee in het peloton en hoop dat de pro's me wat op sleeptouw nemen. T6 runs voor wat DB's/blue's farmen, nog wat grift key's opmaken en nog 2 weken afwachten... Kwam er vandaag achter dat ik vrij ben op de 28ste dus season 4 zal nu wel moeten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nou ik ben ook toe aan de nieuwe patch en start S4, jump met einde S3 naar para 781 HC toe, op naar de 800 met S4 :9 8) en oh ja even achievements compleet maken!

Verder heb ik wel PTR gedaan met S4 Barb, bijzonder leuk! Ik denk dat de nieuwe gem Bane of the Stricken (25% extra dmg elite en rg) een topper wordt. Ook Kanai's cube is bijzonder prettig om te gebruiken. Bv Puzzel Ring erin en hoppa daar is de vault.

Welke char ik neem.......euhhhhhhhh Barb nee Crus euhhh Monk nee toch Wd wacht Wiz ...alles wordt weer heerlijk speelbaar. Blizzard heeft imo een goede move gemaakt met de veranderingen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:52
Grin schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:43:
[...]

GMTA Ret :*)
PTR tot zover ook altijd overgeslagen, ik hobbel wel mee in het peloton en hoop dat de pro's me wat op sleeptouw nemen. T6 runs voor wat DB's/blue's farmen, nog wat grift key's opmaken en nog 2 weken afwachten... Kwam er vandaag achter dat ik vrij ben op de 28ste dus season 4 zal nu wel moeten O-)
Season 4 begint toch om 18:00 onze tijd?

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Laatst online: 06-10 07:19
Na op zondag helaas 4th een RIP had in een 3 man poging door gewoon bad luck.
Hebben we weer gisteren op Hardcore een aantal pogingen gedaan om ons 4 man record te verbreken.
Ons team bestond uit Kami, 4th en Lauwie.
Eerst een GR 49 gedaan hierbij kwamen we uit op Rank 361

En toen hebben we de magische grens van GR 50 verbroken en kwamen we uit op Rank 261

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:47:
[...]
Welke char ik neem.......euhhhhhhhh Barb nee Crus euhhh Monk nee toch Wd wacht Wiz ...alles wordt weer heerlijk speelbaar. Blizzard heeft imo een goede move gemaakt met de veranderingen. _/-\o_
Pfff, vreselijk dat. Ik twijfel echt elke dag aan mijn char keuze voor season 4. Ik heb al zeker geweten dat ik barb, crus en WD ging spelen en DH en monk zijn een serieuze optie geweest. Maar momenteel is het plan om WD te gaan spelen al enkele dagen ongewijzigd, dus dat is vooruitgang. :P

Temp2264 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:48:
Hebben we weer gisteren op Hardcore een aantal pogingen gedaan om ons 4 man record te verbreken.
[video]
En toen hebben we de magische grens van GR 50 verbroken en kwamen we uit op Rank 261
[video]
Gefeliciteerd!! *O*

[ Voor 33% gewijzigd door Deadsmell op 18-08-2015 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mystery schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:30:
Ehm. Dan is 2.3 op live actief en begint Season 4. Niet 2.4 dus....
Sorry heren, season 4 en patch 2.4 idd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

[video]
[video]
Zeer netjes, gefeliciteerd! Op naar top 100 nog even zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
adamvansanten schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:31:
[...]

Zeer netjes, gefeliciteerd! Op naar top 100 nog even zou ik zeggen?
We gaan het proberen maar we gaan langzaam omhoog in HC om in de top 100 goed te staan is een 53 nodig 51 is zeker te doen 52 misschien met een goede rift maar 53 we gaan het zien.
Maar over het algemeen gaat het erg goed SG op HC we hebben vele top 1000 plekken bezet op het moment.
De beste op het moment Solo 98 Duo 362 3 man 207 en nu 4 man 261. We gaan nog in de tijd die we nog hebben met deze leaderboards proberen nog wat meer top 200 plaatsen te krijgen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Temp2264 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:36:
[...]

We gaan het proberen maar we gaan langzaam omhoog in HC om in de top 100 goed te staan is een 53 nodig 51 is zeker te doen 52 misschien met een goede rift maar 53 we gaan het zien.
Maar over het algemeen gaat het erg goed SG op HC we hebben vele top 1000 plekken bezet op het moment.
De beste op het moment Solo 98 Duo 362 3 man 207 en nu 4 man 261. We gaan nog in de tijd die we nog hebben met deze leaderboards proberen nog wat meer top 200 plaatsen te krijgen ;) .
Veel succes gewenst dan maar, jullie hebben nog maar een paar dagen ;). Vanaf season 4 knal ik weer lekker mee met SG (op softcore weliswaar)! Nu nog even Heroes of the Storm aan het spelen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door adamvansanten op 18-08-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[video]
[video]
Congratz heren, puike prestatie! _/-\o_
schaapiej schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 07:02:
[...]

Season 4 begint toch om 18:00 onze tijd?
Nee, 17 uur CEST en CEST is 'onze tijd'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 01:32
adamvansanten schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:38:
[...]

Veel succes gewenst dan maar, jullie hebben nog maar een paar dagen ;). Vanaf season 4 knal ik weer lekker mee met SG (op softcore weliswaar)! Nu nog even Heroes of the Storm aan het spelen ;)
Echt lekker bezig. Ik ga in nieuwe Season ook weer proberen. Mijn record op HC dit moment is dacht ik 44 ofzoiets. In ieder geval ik ben er een paar keer doodgegaan haha. RIP char.

Nieuwe season ben ik weer van de partij!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Hoe kan je nu het snelst een HC-character levelen ?
Mijn DH had helaas de pech ingesloten te raken met exploding boss + mobs dus was RIP.
HC-characters worden geen Grift characters maar wil gewoon elke character een keer lvl 70 geraken.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Grin schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:52:
Nee, 17 uur CEST en CEST is 'onze tijd'. ;)
Ah kijk, altijd fijn een uurtje eerder!
Zat nog met de gedachte dat die 17:00 voor ons nog +1 moest, niet dus :p

Heb een collega nog over kunnen halen om D3 weer eens op te pakken. Hij is al een tijd voor dat RoS uit kwam gestopt en vond de game toen niks. Na mijn verhalen en wat dingen van 2.3 te zien is hij toch om en start weer zodra Season 4 begint.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 08:28

4th

sabriel schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:11:
Hoe kan je nu het snelst een HC-character levelen ?
Mijn DH had helaas de pech ingesloten te raken met exploding boss + mobs dus was RIP.
HC-characters worden geen Grift characters maar wil gewoon elke character een keer lvl 70 geraken.
Een lvl25+ gem of ease in je wapen een game op t6 starten en paar anderen uitnodigen, 1 die bij je staat en ander die alles afmaakt.
[video]
[video]
Na de rip op zondagavond meteen een nieuw character aangemaakt, ben nu wel beetje door me backup equipment heen maar we gaan lekker verder. Had binnen een uurtje weer een lvl70 Wizard (#3), thx again mannen.

Gister meteen solo GR40 gedaan in 8:05 en rank 402 behaald :) Daarna de records die temp heeft geplaatst. Al met al een goede avond.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:47:
Ik denk dat de nieuwe gem Bane of the Stricken (25% extra dmg elite en rg) een topper wordt. Ook Kanai's cube is bijzonder prettig om te gebruiken. Bv Puzzel Ring erin en hoppa daar is de vault.
Cube maakt inderdaad een hoop mogelijk, yay diversiteit!

Bane of the Stricken is yay/nay. Wat mij betreft is het geen 'general use' gem voor de meeste builds. De 25% is tegen bosses en RGs, niet tegen elites. Nu RGs een stuk minder tijd kosten, is die 25% niet echt een aanwinst. De gemiddelde elite kost meer tijd dan de RG (dan kijk ik naar tier 50-55). De progress van de primary bonus is erg traag; realistisch kom je op max 1,5% damage increase per hit (lvl 70 gem). Er vanuit gaande dat je niet BotT / Zei en BotS gaat gebruiken maar maximaal twee van deze drie (of zelfs maar één, naast Molten en Esoteric), is de afweging 'na hoeveel tijd wordt BotS beter dan BotT / Zei?'. BotT op level 70 levert 36% extra damage op, dat betekent 24 BotS hits voordat de damage bonus van BotS hoger wordt, tot die tijd blijft de damage achter. Pas op 48 hits zit de break-even. Hoe lang een gevecht moet duren voordat BotS beter wordt, hangt dus af van je attack speed (DoTs tellen maar als één hit, dus er zijn maar een handjevol skills die per cast meerdere hits zullen genereren...ik denk dan aan skills al Devouring Arrow met Buriza bonus - minimaal 3 hits per cast als dat werkt). Zei zal je sneller voorbij gaan omdat je over het algemeen niet de maximale bonus kan pakken, maar toch moeten gevechten al echt een tijd duren voordat BotS meer DPS levert.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond tijdens het bounties doen wat gevarieerd in setups met WD. Eerst met Scrimshaw en Zombie Charger - Explosive Beast wat bounties gedaan. Ook hier de combinatie met Zodiak cubed / Fetish Belt / SMK cubed, alleen nu met BBV - Slam Dance. Van wat ik zo even gezien heb, presteert dit ongeveer gelijk aan m'n fire-based Blob-staff setup. Nadeel van Explosive Beast is dat die geblockt wordt door Waller. Voor parties is het leuk omdat je BBV permanent actief hebt.

Vervolgens even met Anachyr aan de slag gegaan. Deze set gaat helaas niet competitive zijn. Het probleem zit in de gelimiteerde skill-set die ondersteund worden. Waar Helltooth skills ondersteunt die een goed ondersteunend wapen hebben (Blob-staff, Scrimshaw), heeft Anachyr dit niet. Je werkt dus met skills die niet een 60-100% skill bonus (plus extra bonus) van een weapon krijgen. Hierdoor blijft de damage dus een flink eind achter. Wat niet helpt is dat Depth Diggers niet werkt voor WD primary skills. Ook worden Zombie Dogs niet geboost. Wat wellicht nog werkt is Creeping Death met Qual en greater rift kiting...vraag is dan hoe ver je weg mag zijn om de DoT nog door te laten lopen.

Vanavond weer verder met m'n Helltooth fire setup en kijken of ik 55 kan halen voordat PTR dicht gaat...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom lees ik dat de riftkeys opgemaakt moeten worden? gaan die nutteloos worden? Grift en Rift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:33:
waarom lees ik dat de riftkeys opgemaakt moeten worden? gaan die nutteloos worden? Grift en Rift?
Trial stones en tier stones worden omgezet in greater rift stones. Normale rift stones worden niet omgezet, die kun je alleen voor een beetje gold verkopen. Om in 2.3 aan greater rift stones te komen, moet je normale rifts doen (die je in 2.3 gewoon kan starten, geen stones meer nodig). Nu je rift stones omzetten in trial stones scheelt straks dus farmen van greater stones.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat is goede info. Ik heb er nog 280 liggen, dus ik kan nog ff. Dat is inderdaad zonde om die te laten liggen. Aan de andere kant, zoveel tijd heb ik niet, zou het flauw vinden als er een lullig bedragje gold aan gekoppeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Zarhrezz schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:37:
[...]

Trial stones en tier stones worden omgezet in greater rift stones. Normale rift stones worden niet omgezet, die kun je alleen voor een beetje gold verkopen. Om in 2.3 aan greater rift stones te komen, moet je normale rifts doen (die je in 2.3 gewoon kan starten, geen stones meer nodig). Nu je rift stones omzetten in trial stones scheelt straks dus farmen van greater stones.
Maakt dus onderaan de streep niet uit of je nu de rifts doet of na de patch, links of rechtsom moet je die doen om een Greater rift key te krijgen..

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

schaapiej schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:01:
[...]

Maakt dus onderaan de streep niet uit of je nu de rifts doet of na de patch, links of rechtsom moet je die doen om een Greater rift key te krijgen..
Maakt inderdaad helemaal niets uit. Ik vroeg mij ook echt af waarom mensen dit nu per sé willen doen, enige reden die ik kan verzinnen is omdat je dan liever nu rifts en straks grifts doet ipv andersom. Voor mijzelf geldt dit niet, ik vind T6 rifts echt tijdverspilling, speel liever straks T10 rifts (en nu een ander spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je je tijd nuttig wil vullen, zou ik een Sage's set craften en Death's Breaths gaan farmen. Die dingen ga je in grote getale nodig hebben en je zal zien dat je sneller aan de nieuwe craft materials komt dan aan DBs in de verhouding die je nodig hebt in de cube.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

tenzij je season gaat spelen, dan maakt het allemaal niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Zarhrezz schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:08:
[...]

En dat is waarom ik gewoon lekker op de PTR rondhups =)
En waarom ik Heroes of the Storm speel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Zarhrezz schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:05:
Vervolgens even met Anachyr aan de slag gegaan. Deze set gaat helaas niet competitive zijn.

(...)

Vanavond weer verder met m'n Helltooth fire setup en kijken of ik 55 kan halen voordat PTR dicht gaat...
Is er in de afgelopen week nog wat veranderd? Volgens Debo kan deze set Grift 60+ halen, zeker als de kip-bug wordt gefixt. Of is dat nog steeds niet competitief? Helltooth en Carnevil kunnen nog wat hoger als ik het goed begrijp, maar Arachyr is zeker viable.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 17:54
Kijk erg uit naar 2.3! Heerlijk GR's doen zonder die irritante trials. _/-\o_
Nog even snel een seasonal WD geleveled. Had ik nog geen ervaring mee, maar speelt op T6 wel lekker.
En van wat ik hier lees schijnt 'ie nog beter te worden in 2.3 dus ik denk dat ik maar voor WD kies in season 4...of misschien toch barb....hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Tijdje terug de PRT geinstalleerd, maar was extreem traag en queue's van 20 minuten om een game te starten.
Gisteren weer een poging, nu gaat alles lekker soepel, dus even spelen met wat er is.

Ik sta in ieder geval te springen om aan season 4 te beginnen.
Twijfel nog tussen barbarian & crusader.

Zal even een poging wagen op de PTR om een crusader tot 70 te brengen, kijken hoe dat speelt.

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:33:
Is er in de afgelopen week nog wat veranderd? Volgens Debo kan deze set Grift 60+ halen, zeker als de kip-bug wordt gefixt. Of is dat nog steeds niet competitief? Helltooth en Carnevil kunnen nog wat hoger als ik het goed begrijp, maar Arachyr is zeker viable.
Eerlijk gezegd heb ik 'em niet met de kip geprobeerd. De 200% bonus van de Manajuma's maakt de damage dan competatief. Het wordt dan wel een 8-piece set (vergelijk Vyr) met een nogal aparte playstyle....

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 08:28

4th

Of de game schakelt terug naar 10 fps en minuut later crashed hij tijdens je HC record poging..

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
Gisteravond met kami en 4th onze 3 man record proberen te verbreken.
We zijn eerst begonnen met een 49 en die ging extreem snel +- 9:00 gehaald Rank 174

Toen begonnen we met ons GR 50 run en zoals 4th al aangaf
4th schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:04:
Of de game schakelt terug naar 10 fps en minuut later crashed hij tijdens je HC record poging..
Dit was ongeveer rond 3:00 in het filmpje je moet echt even kijken hoe dit afloopt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwie0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-06 01:42
Netjes Temp, donderdag ben ik er weer bij om de 4-man op 51+ te brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Temp2264 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:33:
Dit was ongeveer rond 3:00 in het filmpje je moet echt even kijken hoe dit afloopt ....
[video]
Gz ;-)
Netjes opgevangen ook met 2 man >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

GZ heren!
Voor iedereen die zich wil voorbereiden op aanstaande woensdag/patch 2.3: must see video van Rhykker! Waar hij m.i. regelmatig niet 'to the point' komt is deze video spot on; kijken! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:06:
GZ heren!
Voor iedereen die zich wil voorbereiden op aanstaande woensdag/patch 2.3: must see video van Rhykker! Waar hij m.i. regelmatig niet 'to the point' komt is deze video spot on; kijken! :Y
Ik vond het eigenlijk een nutteloos filmpje. Als ik normaal speel zoals ik altijd doe, dan kan ik de meeste van zijn punten al aftikken. Er zaten wel enkele nuttige opmerkingen tussen, maar niets dat hier op het forum nog niet genoemd is.

Woensdag duurt echt nog lang. Ik weet bijna niet meer wat ik moet doen in D3, op Hexing pants farmen na. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:47
Deadsmell schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:12:
[...]

Ik vond het eigenlijk een nutteloos filmpje. Als ik normaal speel zoals ik altijd doe, dan kan ik de meeste van zijn punten al aftikken. Er zaten wel enkele nuttige opmerkingen tussen, maar niets dat hier op het forum nog niet genoemd is.

Woensdag duurt echt nog lang. Ik weet bijna niet meer wat ik moet doen in D3, op Hexing pants farmen na. :P
Ik ben dit maar gaan doen http://eu.battle.net/d3/e...s-in-the-nexus-17-08-2015

Niet voor HotS maar voor de bling bling in D3 :+

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Deadsmell schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:12:
[...]

Ieder zijn mening natuurlijk maar ik vond het een van zijn sterkere video's (m.u.v. specifieke build video's, dat zijn soms juweeltjes). Duidelijke do/don't, to the point, uitleg over items per class voor respectievelijk: cube, wear, hybride. En zeker ook zaken die ik hier niet ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Ik heb nu 4 Raiment pieces en de vijfde wil maar niet droppen :) Sinds mijn laatste set item drop zeker 40 uur rifts gefarmed en al m'n shards in dezelfde slot uitgegeven, maar helaas! Allerlei theorieen gelezen over loot tables. Wat ik eruit begrijp is dat je dus absoluut niet zeker bent dat - in dit geval het raiment headpiece - uberhaupt kan droppen in je game. Start dan ook na een tijdje willekeurig een nieuwe game just to be sure.

Kans is aanwezig dat ik het item niet meer krijg voor het seizoen eindigt. Kan ik het item dan nog steeds vinden in normal mode? Of wordt de kans dan nog weer een stuk kleiner?

Monk speelt momenteel wel erg goed, zelfs zonder raiment. Heb een aardig effectieve generator build met veel lightning. Bijna al m'n gear doet +lightning en losse xxx% lightning damage. Thunderfury, die storm belt etc. Toch doe ik nog maar weinig damage en stopt het ergens bij GR30. Het duurt gewoon honderden uren voordat je echt een goede item set hebt gevonden. Het beste wapen dat in 80 uur gameplay is gedropt is nog lang niet goed genoeg voor echt hoge damage. Zelfde geldt voor m'n andere gear pieces. Patience.

Aangezien ik al twee max level monks heb ga ik volgend seizoen wel voor iets anders. Ik overweeg Wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grin schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

Ieder zijn mening natuurlijk maar ik vond het een van zijn sterkere video's (m.u.v. specifieke build video's, dat zijn soms juweeltjes). Duidelijke do/don't, to the point, uitleg over items per class voor respectievelijk: cube, wear, hybride. En zeker ook zaken die ik hier niet ben tegengekomen.
Oh ja, helemaal vergeten dat die cube/wear/hybrid er in zat. Dat was inderdaad nuttig. Iets te snel met mijn conclusie. :)

Goldman schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:17:
[...]

Ik ben dit maar gaan doen http://eu.battle.net/d3/e...s-in-the-nexus-17-08-2015

Niet voor HotS maar voor de bling bling in D3 :+
Ik ga niet aan nieuwe games beginnen. Heb Pillars of Eternity ook al maanden liggen en nauwelijks gespeeld door D3. Daarnaast nog een aardig bedrag gesponsord aan Torment: Tides of Numenera, maar ook daar zal ik waarschijnlijk niet aan toe komen als 'ie uit is. Bliz verwent ons te veel. :P

NeilForeal schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:28:
Ik heb nu 4 Raiment pieces en de vijfde wil maar niet droppen :) Sinds mijn laatste set item drop zeker 40 uur rifts gefarmed en al m'n shards in dezelfde slot uitgegeven, maar helaas! Allerlei theorieen gelezen over loot tables. Wat ik eruit begrijp is dat je dus absoluut niet zeker bent dat - in dit geval het raiment headpiece - uberhaupt kan droppen in je game. Start dan ook na een tijdje willekeurig een nieuwe game just to be sure.

Kans is aanwezig dat ik het item niet meer krijg voor het seizoen eindigt. Kan ik het item dan nog steeds vinden in normal mode? Of wordt de kans dan nog weer een stuk kleiner?
Gewoon blijven proberen, dan moet 'ie een keer droppen. Na afloop van het season kan je gewoon doorgaan om je item te farmen. Dropkansen in season zijn gelijk (Bliz heeft het tegendeel tenminste nooit beweerd) en dat verhaal over loot tables is ook nooit bevestigd, voor zover ik weet.

Vanaf woensdag wordt het wel een stuk gemakkelijker voor je, omdat je in 2.3 set items in andere items van dezelfde set kunt omzetten, via Kanai's cube.

Volgens een 2.2 data sheet die je online vindt, heb je 12,5% kans dat het mask dropt, als je een legendary drop op dat slot hebt. En 4/5 heeft het items binnen 7000 shards. Helemaal niet slecht dus. ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Deadsmell op 19-08-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
NeilForeal schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:28:

Monk speelt momenteel wel erg goed, zelfs zonder raiment. Heb een aardig effectieve generator build met veel lightning. Bijna al m'n gear doet +lightning en losse xxx% lightning damage. Thunderfury, die storm belt etc. Toch doe ik nog maar weinig damage en stopt het ergens bij GR30. Het duurt gewoon honderden uren voordat je echt een goede item set hebt gevonden. Het beste wapen dat in 80 uur gameplay is gedropt is nog lang niet goed genoeg voor echt hoge damage. Zelfde geldt voor m'n andere gear pieces. Patience.

Aangezien ik al twee max level monks heb ga ik volgend seizoen wel voor iets anders. Ik overweeg Wizard.
RNG is a bitch! -O-

Probeer anders eens met een Monk party mee te doen, zeker dat je dan je missende piece gaat krijgen!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsmell schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:28:
Ik ga niet aan nieuwe games beginnen. Heb Pillars of Eternity ook al maanden liggen en nauwelijks gespeeld door D3. Daarnaast nog een aardig bedrag gesponsord aan Torment: Tides of Numenera, maar ook daar zal ik waarschijnlijk niet aan toe komen als 'ie uit is. Bliz verwent ons te veel. :P
Zo herkenbaar dit....en dan hebben we nog de Steam backlog met Castlevania, Shadow of Mordor, Ori, etc...

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1 ... 7 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.