Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11 11:03
Heb dit weekend een klein beetje op de PTR gespeeld en daar een Crusader naar 70 gehaald op season.
Je krijgt gelukkig niet direct 6 pieces van een set maar 2 pieces. Een leuk extraatje dus om op 70 mee te starten. Ding wat ik kreeg zag er zo uit...

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2eoisl2.jpg

<GoT>NightStalker

Verwijderd

The Chosen One schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:01:
[...]

Hoe lang het duurt? 1 Jaar.
Daarnaast is het voor de meeste mensen per season eerder weken werk al dan niet langer.
Ook is elke seconde een seconde teveel voor iets wat je niet wilt of uberhaupt hoort te spelen als je het gewoon niet wilt spelen. Je moet zulke features niet achter gamemodewalls stoppen.

Daarom vonden mensen het ook erg dat season legendaries mogelijk niet naar non season zouden komen zoals bij D2 Ladder voordat het 1e season begon.
Dat het toen tijdelijk wordt vond iedereen een goede oplossing, waarom ze dat er nu helemaal hebben uitgehaald geen idee. Dacht dat iedereen het wel prima vond.
Ik vond het huidige systeem erg vervelend. Season builds als ulliana, archon, (wd bears met veel meer tanky setup) zijn momenteel op NS niet eens (goed) te maken. Daarnaast heb je dan ook nog die stricken gem (meest OP gem naast bane of the trapped)

Straks heb je die season only items niet meer, enkel wat cosmetische dingen en dat extra tabblad. Vind het een betere optie dan ze eerst hadden, maar denk wel dat mensen nu nog sneller klaar zijn met het spel dan voorheen.
schaapiej schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:01:
Heb dit weekend een klein beetje op de PTR gespeeld en daar een Crusader naar 70 gehaald op season.
Je krijgt gelukkig niet direct 6 pieces van een set maar 2 pieces. Een leuk extraatje dus om op 70 mee te starten. Ding wat ik kreeg zag er zo uit...

[afbeelding]
Hierdoor is DH class om season mee te starten; 2p = 1000% dmg en die krijg je dus. De andere 2p set bonussen zijn een stuk minder interessant.

<GOT> Zarhrezz#2885

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 21:25

The Chosen One

Zie signature!

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:26:
[...]

Ik vond het huidige systeem erg vervelend. Season builds als ulliana, archon, (wd bears met veel meer tanky setup) zijn momenteel op NS niet eens (goed) te maken. Daarnaast heb je dan ook nog die stricken gem (meest OP gem naast bane of the trapped)

Straks heb je die season only items niet meer, enkel wat cosmetische dingen en dat extra tabblad. Vind het een betere optie dan ze eerst hadden, maar denk wel dat mensen nu nog sneller klaar zijn met het spel dan voorheen.
Dus maak je die build het volgende season. Speelt niks anders. Nu mis je dus wel echt wat een season later.

[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 22-11-2015 21:27 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:35:
[...]

Zou gewoon ff op de ptr testen hoe lang het duurt om die zooi te unlocken. (season 5 kan je nu spelen)
Langer dan 30 minuten is te lang. Ik wil gewoon kiezen wat ik speel en met season legendaries (en cosmetics, maar die boeien niet) maakte het niet uit dat je niet speelde; je kreeg het gewoon later.
Voor het eerst echt wat PTR gespeeld. Firebird is nog te sterk maar speelt nu wel leuk met AT - Flame Ward. Met de Sigil (unruned) Meteor elke seconde en eens per CD een Black Hole. Leuk aan Sigil is dat de skill de meegecast wordt een eigen CD heeft; de Black Hole bij AT heeft dus geen invloed op de CD van m'n slotted BH. Werkt erg leuk. Waarom te sterk? Even wat rondrennen, 2-3 elite packs meenemen, aansteken (2-3 seconde channel) = 2000%+ damage bonus op al je damage totdat de elites dood zijn (wat op T10 secondewerk is). Als je high tier gaat pushen wordt het alleen maar beter...hoe meer er fikt, hoe hoger je bonus. Op goeie density zul je dus zelfs met trash boven de 2000% zitten. Daarnaast is het met elites vaak zo dat hoe meer hoe lastiger....met FB is het hoe meer elites, hoe sneller alles neergaat.

Tal met channel werkt helaas niet; de skills die meegecast worden door Sigil tellen niet. Jammer maar helaas....daarmee wordt channeling een FB-only dingetje...of wellicht nog met Legacy of Nightmares, maar goed, da's dan de juiste 13 legendaries bij elkar zien te vinden. Dan kun je wel iets leuks doen; Deathwith + Sigil + Twised Sword (een van de zwaarden cubed). Je gaat dan channelen en kriigt daar dan elke seconde een Twister bij, die een 75-100% bonus per Twister krijgt. Gezien de duration van Twister dus een 450-600% bonus op de gratis Twisters.

Ik heb ook nog wat lopen prutsen met Grasp of the Dead op een HT WD. Unbreakable Grasp runed, Wilken's Reach (geen CD op Grasp) en de Rain-of-Corpse rune dagger; totaal 100%+ Grasp of the Dead bonus, Rain of Corpses rune, geen cost, geen CD en spammen maar. Die combinatie kan ook wel eens leuk werken met Legacy of Nightmares, zeker als je kun gaan combineren met de Ring of Emptiness (100% dmg op targets affacted by Haunt en Locust).

Voor Legacy of Nightmares wil ik ook nog met Spirit Barrage gaan spelen...da's een spell die ik wel erg fijn vind (off-screen range, auto-target, ignore terrain / Waller), maar er is gewoon 0 support voor sinds sets the-way-to-go gemaakt zijn. Wellicht dat het met de buff naar 600% en de dagger voor 2 free runes iets kan worden...maar dat moet dan met LoN omdat hij niet door een WD set ondersteund wordt.

Als ik naar de leaderboards kijk, hebben Wiz (FB), Monk (Inna) en Crus nog een nerf nodig...die 3 zitten in de 88-90 range, waar de rest 10 lager zit. Verder wel goeie wijzigingen op UI...ze moeten alleen wat met de vage oranje dmg numbers waar niemand iets van snapt.

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
Zarhrezz schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:56:
[...]

Hierdoor is DH class om season mee te starten; 2p = 1000% dmg en die krijg je dus. De andere 2p set bonussen zijn een stuk minder interessant.
De DH krijgt daar zeker een leuke start mee ja!
Toch blijf ik zelf bij de Crusader als eerste class om te Shotgunnen en voor de nieuwe Invoker.
Als tweede denk ik een Wizard. Firebird met channel klinkt ook wel goed.
Zarhrezz schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:53:
Voor het eerst echt wat PTR gespeeld. Firebird is nog te sterk maar speelt nu wel leuk met AT - Flame Ward. Met de Sigil (unruned) Meteor elke seconde en eens per CD een Black Hole.
Pak je de Meteor zonder rune zodat elk element wordt gegooid?
Ik zou juist denken dat je die grote Fire Meteor wil hebben voor de damage..
Maar ik heb de nieuwe Wiz nog niet gespeeld dus weet er het fijne ook niet van! :p

<GoT>NightStalker

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 09:36
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:16:
[...]

Om je maar een idee te geven, met mijn hota solo 55 hc season geklaard, dus ja hota skill en chd doen hun werk.
Afgelopen weekend aan de slag gegaan en ben nog vrij rap door grift 51 gekomen. Heerlijk:) Ik mis die shoulders nog maar heb eigenlijk helemaal geen resource problemen dus denk dat ik ze niet zo hard mis. dacht dat ik die in mijn stash had maar helaas. Wel een volledige (6piece dus) IK set aangetrokken en die ring die elke 4 seconden 200% damage doet op een bepaalde skill in me cube gedaan. Scheelt ook veel! Nu nog wat ancient spullen vinden.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

schaapiej schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:08:
De DH krijgt daar zeker een leuke start mee ja!
Toch blijf ik zelf bij de Crusader als eerste class om te Shotgunnen en voor de nieuwe Invoker.
Als tweede denk ik een Wizard. Firebird met channel klinkt ook wel goed.
Het is meer een opmerking voor als je zo snel mogelijk T10 op season wil doen. Voor alle andere classes heb je daarvoor veel meer gear nodig. DH is door deze gift op 70 direct T6 viable, met wat defenses T10. Dan heb je werkelijk nog 0,0 farming op 70 gedaan. Ik verwacht voor de leaderboards conquests dus ook voornamelijk DHs aan de top van de lijsten.
Fast-level plan volgend season: (Edit 2)
  • DH naar 70 levelen met inachtneming van de seasonal journey targets (70 is de enige target hiervoor)
  • Pakje openmaken, 2p Shadow aantrekken, melee weapon pakken / craften
  • Game op T7 T2 zetten
  • A1 bounties tot RoRG
  • 3e piece Shadow erbij
  • Kill Kulle (+2 pieces)
  • Greater rifts tot tier 20 (+2 pieces)
  • T10
De rest gaat dat gewoon nooit bijhouden, om dat de hoge damage multiplier pas op 6-piece komen. De enige die in de buurt kan komen is WD als die de Haunt belt en mask vroeg vind.

Bliz heeft zichzelf hier een beetje in z'n eigen voet geschoten; ze kunnen de 2p en de 6p Shadow niet omdraaien, want dan geven ze M6 een 40000% Impale op elke Sentry.
Pak je de Meteor zonder rune zodat elk element wordt gegooid?
Ik zou juist denken dat je die grote Fire Meteor wil hebben voor de damage..
Maar ik heb de nieuwe Wiz nog niet gespeeld dus weet er het fijne ook niet van! :p
Dit is voor Firebird, voor Tal werkt de Sigil niet omdat de extra casts niet tellen voor Tal stacks.

Voor Firebird heb je 3 opties: unruned, Meteor Shower en Molten Impact. Unruned is 740% in een kleine impact area (focussed damage). Deze valt waar je AT mikt. De AT impact area hapt dus heel veel fire damage, dus snelle death DoT. Meteor Shower is 277% per impact, maar hele grote spread. Het zal dus langer duren voordat je targets onder death DoT hebt. Molten Impact is helemaal hoge damage (met alle bonussen instant death DoT bij crit) maar deze heeft een 15 seconde CD. Die CD wordt ook door Sigil gebruikt. De unruned Meteor komt elke seconde...je moet dus enorme CDR moeten hebben om in de buurt te komen. Wellicht dat het in combinatie met Zodiak wel interessant is; je channelt constant, dus 1 seconde CD per seconde. Als die op zowel de Sigil interne CD als je eigen CD werkt, kan het leuk worden; je hebt dan de optie om 2 Molten Impacts per 3-4 seconde te gooien. Nadeel is dan wel dat je je channel moet onderbreken. Maar goed, als het werkt en je bent toch op de CDR tour...lekker Black Hole erbij, die dan elke 3 seconde ofzo afgaat, puur vanwege je channel.

Maar goed, dan moet Zodiak wel de interne CD van Sigil verlagen...ik kan me voorstellen dat dit niet zo is. Vanavond eens onderzoeken.

Edit:
Nog een ideetje dat ik vanavond wil testen: 2p Shadow met The Demon's Demise op cube. Traps op live zijn totaal niet interessant, maar met een 1000% bonus wordt het leuke additional damage. Met de Demon's Demise is de output-per-cast voor Sticky behoorlijk en door S2 is de damage er ook. Toch eens zien wat dat op density doet...het kan wel eens een EP++ zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Zarhrezz op 23-11-2015 14:47 . Reden: Free set items werkt iets anders... ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Verwijderd

haha.. QQ incomming

gisteren even gekeken op de ptr wanneer je die extra stash space unlocked, maar dat zit momenteel pas bij conqueror.. dit is aanzienlijk verder dan ik gedacht had... zullen ze wel naar voren halen want op deze manier zijn er veel mensen die geen extra stash zullen halen.

Persoonlijk vind ik het leuk als er wat uitdagendere (solo) opdrachten worden tegevoegd zodat het ook echt een betekenis heeft als je het dan haalt... die master settings in de set dungeons spelen hier waarschijnlijk een beetje op in, maar lastig is dit niet echt. Nu heb je veel van die ongein zoals van voeg 50 legies aan de cube toe (terwijl je er toch maar max 12 zal gebruiken) etc.... allemaal van die niets zeggende mindless grind zooi...

Ben benieuwd.. misschien is het ook wel een marketing truc om mensen die console versie te laten kopen want daar heb je meteen al je stash space :P
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:07:
haha.. QQ incomming

gisteren even gekeken op de ptr wanneer je die extra stash space unlocked, maar dat zit momenteel pas bij conqueror.. dit is aanzienlijk verder dan ik gedacht had... zullen ze wel naar voren halen want op deze manier zijn er veel mensen die geen extra stash zullen halen.
Is er al ergens een lijst online van wat er dit season voor de laaste stap nodig is?
Persoonlijk vind ik het leuk als er wat uitdagendere (solo) opdrachten worden tegevoegd zodat het ook echt een betekenis heeft als je het dan haalt... die master settings in de set dungeons spelen hier waarschijnlijk een beetje op in, maar lastig is dit niet echt. Nu heb je veel van die ongein zoals van voeg 50 legies aan de cube toe (terwijl je er toch maar max 12 zal gebruiken) etc.... allemaal van die niets zeggende mindless grind zooi...
Mee eens, in het eerste cube season meer in die cube proppen is prima, de meesten willen toch alles er wel in hebben op een gegeven moment. Dat seizoen na seizoen herhalen is een gemiste kans. Stop er dan meer targets in die een relatie hebben met de nieuwe content. Maar goed, wij kuddediertjes gaan het toch allemaal wel weer braaf doen hé? }:O

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
@Zarhrezz, thanks voor de uitleg!

Je kan de 6e tab meteen kopen op de PTR, gewoon genoeg geld hebben en de tabbladen kopen! :p
De 7e (extra season tab) zal je wel op het einde pas krijgen ben ik bang.

[ Voor 9% gewijzigd door schaapiej op 23-11-2015 11:25 ]

<GoT>NightStalker

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:34
Zarhrezz schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:22:
[...]

Is er al ergens een lijst online van wat er dit season voor de laaste stap nodig is?
Nog niet Zar. Op Reddit wordt alles bijgehouden. Momenteel zijn ze bij Destroyer.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 09:36
Ik ben vrij fanatiek geweest met de seasons, maar voornamelijk om nieuwe sets en leggies, als dat aankomende patch aangepast gaat worden (en ik dus ook off-season van de nieuwe leggies gebruik kan maken) dan weet ik nog niet of ik wel met een nieuw season begin. Die 700 paragon punten die ik offseason heb zijn toch ook wel prettig:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Neles7 schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:26:
Nog niet Zar. Op Reddit wordt alles bijgehouden. Momenteel zijn ze bij Destroyer.
Thanks, die hou ik even in de gaten. Als ik het zo lees zit er een bug in Destroyer, dus dan wordt het lastig =)

<GOT> Zarhrezz#2885

Verwijderd

Zarhrezz schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:22:
[...]

[...]

Mee eens, in het eerste cube season meer in die cube proppen is prima, de meesten willen toch alles er wel in hebben op een gegeven moment. Dat seizoen na seizoen herhalen is een gemiste kans. Stop er dan meer targets in die een relatie hebben met de nieuwe content. Maar goed, wij kuddediertjes gaan het toch allemaal wel weer braaf doen hé? }:O
Nope nog geen lijst gezien.

Beste momenteel op de ptr vind ik trouwens het kleine tot geen verschil tussen solo en team.

Verder is mij opgevallen dat als je een beetje geluk hebt met dropts tijdens het levelen dat je zo op t1 of hoger verder kan gaan. Veel van die bewerkte legendaries droppen ook op normal-master en als er synergie tussen zit (zoals bijvoorbeeld met hammer jammers en dat crusader schild en bracers) dan doe je echt debiele dps voor een levening build. Een lvl 60-70 wapen werkt naturlijk ook nog gewoon, maar er zijn nu best veel "normale" manieren om best OP te zijn als je lowbie bent

hey neles.. check dit uit die reddit

so if you want the set asap, level as fast as you can, hit 70, then kill zoltun kulle at T2, and then do a GR20 as fast as possible (which tbh should be no issue whatsoever with the 4p bonus of any set), and voila, you have your full set, with which basically T6 should be immediately possible, and with that, reaching T10 doesn't take as long as last season.

dit is een goede truc. Heb zoiets zelf getest met die thorns set. Had wel een paar stukken door die ptr buff, maar bovenstaande manier is idd een hele snelle manier om snel t6 en hoger te komen.

voor alle hamsters!!!!
Oude legies bewaren en rerollen zodat ze nieuwe legedary affix hebben, werkt niet meer. Net getest met een heart of iron. Item werd wel gererolled, maar zonder de nieuwe legendary powers van patch 2.4

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 13:21 ]

• Neles7
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:53:
hey neles.. check dit uit die reddit

so if you want the set asap, level as fast as you can, hit 70, then kill zoltun kulle at T2, and then do a GR20 as fast as possible (which tbh should be no issue whatsoever with the 4p bonus of any set), and voila, you have your full set, with which basically T6 should be immediately possible, and with that, reaching T10 doesn't take as long as last season.

dit is een goede truc. Heb zoiets zelf getest met die thorns set. Had wel een paar stukken door die ptr buff, maar bovenstaande manier is idd een hele snelle manier om snel t6 en hoger te komen.

voor alle hamsters!!!!
Oude legies bewaren en rerollen zodat ze nieuwe legedary affix hebben, werkt niet meer. Net getest met een heart of iron. Item werd wel gererolled, maar zonder de nieuwe legendary powers van patch 2.4
Dat betekend na de rush van lv 1-70 nu de rush voor zoltun kulle T2 en Gr20 staat, daarna heb je 6-piece bonus en ben je dus al T8-T10 capable. Ik verwacht dat de top 1% dus binnen 1 dag al op GR60+ kan zitten (Zeker al je bedenkt dat je set items een kans van 10% hebben om ANCIENT te zijn)

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:27
Neles7 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:40:
[...]

Dat betekend na de rush van lv 1-70 nu de rush voor zoltun kulle T2 en Gr20 staat, daarna heb je 6-piece bonus en ben je dus al T8-T10 capable. Ik verwacht dat de top 1% dus binnen 1 dag al op GR60+ kan zitten (Zeker al je bedenkt dat je set items een kans van 10% hebben om ANCIENT te zijn)
Ga je weer full-DH? Ik was het wel van plan. Laat ik zo zeggen, de start van het season in ieder geval :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• schaapiej
[...]

Dan zou ik dus echt met een week weer uitgekeken zijn op het season! :+

<GoT>NightStalker

• Neles7
Goldman schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:10:
[...]

Ga je weer full-DH? Ik was het wel van plan. Laat ik zo zeggen, de start van het season in ieder geval :)
Ik main altijd een DH, ook in het niet-DH friendly S4 :)
schaapiej schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:15:
[...]

Dan zou ik dus echt met een week weer uitgekeken zijn op het season! :+
Er bestaat zomaar eens kan dat S5 nog eerder dood is, zeker als ze botting niet aanpakken.
Ook gezien de shadow set met een goed wapen gestoorde DPS is (40-50B avg crits, Power + CoE heb ik de 400B al gehaald)

Kwam dit nog tegen op reddit:
https://www.reddit.com/r/...antle_with_permass_gr_67/
We hadden hier gisteren een discussie over op de PTR, het blijkt wel mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Neles7 op 23-11-2015 15:35 ]

Neles7 schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:32:
Er bestaat zomaar eens kan dat S5 nog eerder dood is, zeker als ze botting niet aanpakken.
Ook gezien de shadow set met een goed wapen gestoorde DPS is (40-50B avg crits, Power + CoE heb ik de 400B al gehaald)
Botting / paragon heb ik ook nog verdacht weinig over gehoord. Op zich niet mijn probleem (ik doe toch niet mee voor top tier), maar voor het gevoel zou het goed zijn als het aangepakt wordt.
Kwam dit nog tegen op reddit:
https://www.reddit.com/r/...antle_with_permass_gr_67/
We hadden hier gisteren een discussie over op de PTR, het blijkt wel mogelijk.
Op zich geinig, maar 67 terwijl de top clear DH op 80 zit...kennelijk laat je er nogal wat DPS voor liggen =)

<GOT> Zarhrezz#2885

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 09:27
Ga vanavond de ps4 versie weer eens aanslingeren na een paar maandjes andere games. Denk dat ik tot versie 2.2 heb gespeeld, in ieder geval geen T10 meegemaakt maar wel (G)rifts. Speelde tot ongeveer Grift level 30 en kon redelijk easy op T6 grinden (speelde met een wizz of Crus).

Iemand nog tips wat ik het beste kan doen of welke char op dit moment het beste speelt? Heb echt geen idee wat er allemaal veranderd is maar begrijp weinig van de teksten in het topic dus dat er een hoop veranderd is, is zeker.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 21:25

The Chosen One

Zie signature!

Speel wat je wilt en lees de 2.2 2.3 en 2.4 patchnotes. :)
Genoeg veranderd en alles staat er in. Maybe check youtube voor wat official Diablo/Blizzard whats changed filmpjes.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Malt007
2.4 is nog niet live toch?

Verwijderd

[...]

rolf.. kunnen die set items uit die bags ook nog ancient rollen?.. sick 8)7

maar idd precies wat je zegt.. gaat echt turbo snel straks. zeker als je bedenk dat je dus standaard 4 set stukken hebt na kulle op t2. Met een beetje geluk kan je 1 extra items rerollen en of combineren met een royal ring en je hebt dan al een 6 piece.

Ik had die thorns set getest op deze manier..geen ancients, crap wapen en alleen een gele gem in het wapen en t7 was al een joke. elites gingen dood in 2-3 klappen en met iron skin up was het one shot. Zal met de andere sets wel vergelijkbaar zijn.

Ben ook wel klaar op die ptr.. zie het wel als het komt.

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Zarhrezz schreef op zondag 22 november 2015 @ 22:53:

Voor Legacy of Nightmares wil ik ook nog met Spirit Barrage gaan spelen...da's een spell die ik wel erg fijn vind (off-screen range, auto-target, ignore terrain / Waller), maar er is gewoon 0 support voor sinds sets the-way-to-go gemaakt zijn. Wellicht dat het met de buff naar 600% en de dagger voor 2 free runes iets kan worden...maar dat moet dan met LoN omdat hij niet door een WD set ondersteund wordt.
Hey Zah, de oude Kill dagger is nu een spirit barage wapen (Voodoo Juicer?). Heb hem zowaar ancient en zal hier zsm gaan testen (in LoN verband) maar moet nog wat ancients erbij vinden.

Wat ik inderdaad vreemd vind is dat er geen andere items zijn die spirit barrage boosten. Ik snap dus nog niet helemaal wat het nut is van die dagger.

Buiten dat is Jade nu the-way-to-go, erg lache als je CD hoog genoeg is en genoeg haunts kan verspreiden. Op die manier kan je een pack killen, haunts verspreiden naar de nieuwe targets, SH die, haunts gaan weer verder, SH etc etc.

Wat ik ook nog wil doen is de firebats met LoN en set. Voor de wipe ging het mij namelijk makkelijker af dan nu dus ik mis ergens iets.

Buiten dat is dit weer een machtige patch moet ik zeggen :)

Barthelomeus#2737

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 10:59
Neles7 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:33:
[...]

Als je profile nu klopt sta je er prima voor om te beginnen. Ik zou proberen een mooie arcane barb te craften totdat je een goede yangs recurve vind. De helltrapper kan nuttig zijn als je wilt switchen naar natalya.

Wat je voor nu kunt aanpassen:
Shoulders: CDR --> Area DMG
Wraps of Clarity: Lightning --> Fire dmg.
Belt: Probeer een Hunters Wrath of Witchering Hour te verzamelen
Chest: zoek een mooie chest met +xx discipline.

Skills:
Evasive Fire - Focus
Multishot - Arsenal
Companion - Wolf Companion (bat houden als je hatred issues hebt)
Vault - Trial of Ciders
Sentry - Polar Station
Prepartion - Invogaration (extra discipline)

Cube:
Wapen: Calamity
Armor: Cindercoat
Jewelry: CoE (nadat 6piece uiteraard)

Passives:
Ambush
Awareness
Cull of the Weak
Ballistics

Gems:
Bane of the Trapped
Bane of the Stricken
Zei Stone of Vengeance

Als je nog concrete vragen hebt stel je ze maar :)
Ik heb nog niet alles, maar heb er intussen dit van gemaakt
(Althans als B.Net is bijgewerkt :D). De wreath of Lightning in de Restraint is vervangen door een level 27 Zei's en GR35 is erg goed te doen (record op DH van iets meer dan 7 minuten atm).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Neles7
_Peter2_ schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:54:
[...]

Ik heb nog niet alles, maar heb er intussen dit van gemaakt
(Althans als B.Net is bijgewerkt :D). De wreath of Lightning in de Restraint is vervangen door een level 27 Zei's en GR35 is erg goed te doen (record op DH van iets meer dan 7 minuten atm).
Je bent goed op weg :) B.net is nog niet bijgewerkt, dus zal het morgen nog eens bekijken. Ik heb mijn DH ook even aangepast naar UE Gear, skills heb je zelf al goed staan ^^ Heb je een referentie mocht je wat dingen willen checken ^^ (Zie sig)

[ Voor 7% gewijzigd door Neles7 op 23-11-2015 22:43 ]

• _Peter2_
Neles7 schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:42:
[...]

Je bent goed op weg :) B.net is nog niet bijgewerkt, dus zal het morgen nog eens bekijken. Ik heb mijn DH ook even aangepast naar UE Gear, skills heb je zelf al goed staan ^^ Heb je een referentie mocht je wat dingen willen checken ^^ (Zie sig)
Ik zie dat jij een enchantress gebruikt als follower. Ik gebruik op dit moment de scoundrel.

Vetrder en ik nog in dubio of de gerolde socket op mijn Crossbow beter kan doorrollen naar +% damage en dan een gift gebruiken. Alleen is deze crossbow zeker niet het uiteingelijke wapen dat ik wil gebruiken en dus niet giftwaardig. (Ik heb nog maar 2 gifts liggen).

Bloodshards gaan op dit moment naar chests in de hoop op een Cage of the Hellborn. Verder kan ik denk ik weer eens wat DB gaan farmen en dan 1H crossbows upgraden naar legendary in de hoop op een Calamity. (Als ik die vind, is een Calamity dan beter in de cube dan een Yang's of een Yang's?)

Verder staat het upgraden van mijn BotT op het lijstje van gems om naar 25 te krijgen. Daarna een BotS.

• Neles7
_Peter2_ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:06:
[...]

Ik zie dat jij een enchantress gebruikt als follower. Ik gebruik op dit moment de scoundrel.

Vetrder en ik nog in dubio of de gerolde socket op mijn Crossbow beter kan doorrollen naar +% damage en dan een gift gebruiken. Alleen is deze crossbow zeker niet het uiteingelijke wapen dat ik wil gebruiken en dus niet giftwaardig. (Ik heb nog maar 2 gifts liggen).

Bloodshards gaan op dit moment naar chests in de hoop op een Cage of the Hellborn. Verder kan ik denk ik weer eens wat DB gaan farmen en dan 1H crossbows upgraden naar legendary in de hoop op een Calamity. (Als ik die vind, is een Calamity dan beter in de cube dan een Yang's of een Yang's?)

Verder staat het upgraden van mijn BotT op het lijstje van gems om naar 25 te krijgen. Daarna een BotS.
Die chest komt wel :) Als follower kies je met UE meestal templar, enchanteress werkt weer lekker met natalaya (al kan UE ook). Templar is wat defence en zijn heal kom heel soms je van de dood redden.

ALs je slechts 2 gifts heb zou ik die bewaren voor een mooie yangs. Voor UE is yangs het enige wapen wat je wilt in de endgame.
- Snelle aanval van MS
- Enorme Recourse Cost Reduction (RCR)

Een calamity wil je niet gebruiken, teveel dmg verlies. Je doet dit op de cube zodat alle vijanden Marked for Death krijgen en dus 20% extra dmg krijgen.

• _Peter2_
Neles7 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:34:
[...]

Die chest komt wel :) Als follower kies je met UE meestal templar, enchanteress werkt weer lekker met natalaya (al kan UE ook). Templar is wat defence en zijn heal kom heel soms je van de dood redden.

ALs je slechts 2 gifts heb zou ik die bewaren voor een mooie yangs. Voor UE is yangs het enige wapen wat je wilt in de endgame.
- Snelle aanval van MS
- Enorme Recourse Cost Reduction (RCR)

Een calamity wil je niet gebruiken, teveel dmg verlies. Je doet dit op de cube zodat alle vijanden Marked for Death krijgen en dus 20% extra dmg krijgen.
Ik snap dat je Calamity in de cube wil.
Omdat ik nu nog geen Calamity heb (voor in de cube), maar wel een yang's had gecubed, gebruik ik op dit moment een yang's als cubed wapen.

Ik vroeg me alleen af wat beter zou zijn in de cube als ik eenmaal een Calamity heb gevonden: Yang's houden in de cube of een Calamity in de cube? (of is een non-ancient Yang's al beter dan de Ancient crossbow die ik nu gebruik? Ik heb namelijk een Yang's op de scoundrel van mijn monk).

• Neles7
_Peter2_ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:45:
[...]

Ik snap dat je Calamity in de cube wil.
Omdat ik nu nog geen Calamity heb (voor in de cube), maar wel een yang's had gecubed, gebruik ik op dit moment een yang's als cubed wapen.

Ik vroeg me alleen af wat beter zou zijn in de cube als ik eenmaal een Calamity heb gevonden: Yang's houden in de cube of een Calamity in de cube? (of is een non-ancient Yang's al beter dan de Ancient crossbow die ik nu gebruik? Ik heb namelijk een Yang's op de scoundrel van mijn monk).
Test het uit. Je DMG zal per schot lager zijn, maar je kunt meer schoten doen en dus mogelijk meer dmg. Het is te lang geleden voor mij, maar ik meen dat mensen altijd een Yangs boven alles aanbevelen.

• Goldman
de 40% - 50% Resource cost reduc is teveel waard om niet te gaan gebruiken. Tenminste, dat is mijn mening.

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45
Vraagje, voor de Playstation 3 heb ik in het verleden Diablo 3 en later ook Diablo 3 - Reaper of Souls gekocht. Sinds afgelopen week bezit ik nu ook een Playstation 4 en ik vroeg mij af of de PS4-versie van het spel zo'n vooruitgang of verschil is met D3-ROS op de PS3?!

• _Peter2_
Goldman schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:12:
de 40% - 50% Resource cost reduc is teveel waard om niet te gaan gebruiken. Tenminste, dat is mijn mening.
Als ik zie wat voor Yang's ik op de scoundrel heb:
DPS: 2919.5 (1450-2448 Damage)
1.50 APS
+1187-1431 Fire Damage
+9% Damage
+732 Dex
7% Attack Speed
43% RCR
+10 Discipline

Dan denk ik dat deze een stuk beter is dan de Ancient Crossbow die ik nu gebruik.
Initieel zou ik een socket kunnen rollen voor de attackspeed neem ik aan.

Ook de 10 Discipline maakt een hoop goed i.c.m. UE.

• Neles7
_Peter2_ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:04:
[...]

Als ik zie wat voor Yang's ik op de scoundrel heb:
DPS: 2919.5 (1450-2448 Damage)
1.50 APS
+1187-1431 Fire Damage
+9% Damage
+732 Dex
7% Attack Speed
43% RCR
+10 Discipline

Dan denk ik dat deze een stuk beter is dan de Ancient Crossbow die ik nu gebruik.
Initieel zou ik een socket kunnen rollen voor de attackspeed neem ik aan.

Ook de 10 Discipline maakt een hoop goed i.c.m. UE.
Correct. Dat is een mooie yangs. Attack Speed is vrij nutteloos voor UE, daar zorgt da Yangs al voor :)

Verwijderd

Ter voorbereiding even een cube tip

Het heeft geen zin om legendaries die in 2.4 een extra legendary affix krijgen nu te bewaren op live en dan te rerollen in de cube in 2.4. Weet niet of dit bugged is, maar je item blijft een 2.3 item zonder de nieuwe affix.

Wat wel werkt zijn legendary items die in 2.4 een extra stat krijgen. Voorbeelden zijn condemn shild en wapen, sweep attack wapen, phalanxs schild etc.... deze items krijgen in 2.4 allemaal een extra stat met + skill dmg %. Een reroll van een oude legendary zonder die stat geeft je een nieuw item met die extra stat erop.

heb alleen crusader getest, maar zal bij andere classes hetzelfde zijn.
Gister een avondje Kasumi DH op PTR gespeeld. Wat mij betreft de beste transmog tot nu toe en conbineert goed met melee transmogs (Exarian / Eun-jang-do / Wizardspike).

Mijn gevoel erbij is dubbel. Aan een kant ziet er het cool uit, de survivability is goed, enorm goede mobility...speelt gewoon lekker weg.

Aan de andere kant zou ik graag een verschuiving zien van de damage; meer richting de base damage en weg van de Impale. De Impale damage is nu zo ziek hoog, het is eigenlijk weinig zinvol iets anders te gebruiken...ik heb nog niet geoptimaliseerd richting Impale, maar ik kan me zo voorstellen dat met voldoende RCR / Hatred regen je Impale als primary kan gaan gebruiken en dan heb je een 750% * 40 = 30000% weapon damage spam skill. Op dat moment maakt het natuurlijk niets meer uit dat het single target / line / 3 targets is, het is gewoon one hit, one kill.

Chakram met het nieuwe sword komt op nog geen 1400% weapon damage per cast. Dan moet je dus 20+ targets met een Chakram raken voor een gelijke output...als je vergelijkt met 1 target Impale.

Fan of Knives heb ik geen problemen mee; die output is ook extreem met het nieuwe sword, maar de opbouw van damage is geleidelijk; spam / CDR heeft geen effect op de DPS. Het is dus hoge burst, maar niet spammable te maken.

Wat wel geinig is erbij is Sticky Trap met The Demon's Demise op cube; in groepjes gaat het lekker chainen en de damage is best aardig; niet zo hoog per explosion als max Hatred Chakram, maar aardig in de buurt omdat je voor 1 keer casten 6 explosions gaat chainen als je de passive hebt. Wel jammer dat de passive erbij moet om er wat van te maken, maar op density goede dmg per Hatred. Met de enemy dmg debuff passive is het ook leuke party support.

Wat ik nog graag veranderd zou willen zien aan deze set is meer damage op de 2-piece (zeg 1500%) en de Impale damage omlaag (naar de 10000% ofzo). Impale is dan de solo killer terwijl Chakram, Bola, Grenade en Traps voldoende damage doen om competitive te zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Goldman
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:49:
Ter voorbereiding even een cube tip

Het heeft geen zin om legendaries die in 2.4 een extra legendary affix krijgen nu te bewaren op live en dan te rerollen in de cube in 2.4. Weet niet of dit bugged is, maar je item blijft een 2.3 item zonder de nieuwe affix.

Wat wel werkt zijn legendary items die in 2.4 een extra stat krijgen. Voorbeelden zijn condemn shild en wapen, sweep attack wapen, phalanxs schild etc.... deze items krijgen in 2.4 allemaal een extra stat met + skill dmg %. Een reroll van een oude legendary zonder die stat geeft je een nieuw item met die extra stat erop.

heb alleen crusader getest, maar zal bij andere classes hetzelfde zijn.
Dit is toch altijd al zo geweest bij non-set items?

Ik zat ook te denken over een combi van shadow mantle (3p) + UE (3p) + Ring of Royale.

Dan krijg je +1000% wpn dmg
Shadow power (all runes)

Discipline per shot (niet zo boeiend)
en +40% dmg en 40% dmg reduc.

Wint dit niet vs. de UE set 6p? 15% per discipline punt max 81? (30 default + 15 skill + 3x 12max (bow, chest en quiver) 81*15 = 1215%

maar meer dmg reduc en migation, niet verplicht aan multishot vast... (wel aan melee wapen, maarja.... dat overleven we ook wel weer :+)

• _Peter2_
Goldman schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:18:
[...]

Dit is toch altijd al zo geweest bij non-set items?
Idee was om een legendary item te nemen uit 2.3 en die "from scratch" te rollen in de cube om zo een 2.4 versie te krijgen.

Goldman schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:18:
Ik zat ook te denken over een combi van shadow mantle (3p) + UE (3p) + Ring of Royale.

Dan krijg je +1000% wpn dmg
Shadow power (all runes)

Discipline per shot (niet zo boeiend)
en +40% dmg en 40% dmg reduc.

Wint dit niet vs. de UE set 6p? 15% per discipline punt max 81? (30 default + 15 skill + 3x 12max (bow, chest en quiver) 81*15 = 1215%

maar meer dmg reduc en migation, niet verplicht aan multishot vast... (wel aan melee wapen, maarja.... dat overleven we ook wel weer :+)
Je laat dan Impale damage liggen (en die is echt te ziek voor woorden, zie m'n post hierboven) of je gimpt je damage door maar 1000% bonus te pakken waar 1200% mogelijk is terwijl je ook nog eens je base damage gimpt door een 1-handed melee te gebruiken t.o.v. een bow / xbow.

Feitelijk gebruik je 3 pieces UE voor 40% paper DPS + 40% DR. Door dan alleen S4 te doen maak je een ring slot (CoE = 50% overall DSP i.p.v. 40% paper DPS) en 2 andere pieces vrij. Met die 2 pieces kun je volgens mij prima 40% DR regelen. Alternatief pak je de nieuwe shadow ring voor 50-60% DR voor 8 seconde en heb je 2 pieces voor de 40% paper DPS (bv. Cinder / Magefist voor 40% fire, een betere bonus dan 40% paper).

<GOT> Zarhrezz#2885

• _Peter2_
Met mijn huidige gear/build is het gelukt om GR40 te doen op mijn DH.

Qua gear zit er nog voldoende groei in. Als ik eenmaal een UE chest heb kan ik de RoRG in mijn cube vervangen door een CoE of een Unity (afhankelijk van mijn survivability).

• Neles7
_Peter2_ schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:27:
Met mijn huidige gear/build is het gelukt om GR40 te doen op mijn DH.

Qua gear zit er nog voldoende groei in. Als ik eenmaal een UE chest heb kan ik de RoRG in mijn cube vervangen door een CoE of een Unity (afhankelijk van mijn survivability).
Goed Bezig :) Op naar de volgende mijlpaal!

EDIT:
Nieuwe patchnotes PTR. Interessante DH buffs. Perma SS is niet meer mogelijk, maar t was volgens mij toch niet heel viable.

http://diablo.blizzpro.co...-patch-2-4-ptr-balancing/

[ Voor 18% gewijzigd door Neles7 op 25-11-2015 09:20 ]

• _Peter2_
Neles7 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:15:
[...]

Had eerst GR35 gedaan met de Yang's en Templar als follower. Toen die in iets meer dan 5 minuten was afgrond dacht ik dat 40 wel haalbaar zou zijin :)

Ben daarna op mijn monk wat public T10 rifts gaan doen (met Sage set erbij) om DB te farmen zodat ik hand crossbows kan upgraden in de hoop een calamity te verkrijgen.

Ik weet even niet welk wapen ik zonder calamity het best in de cube kan zetten. Shard of Hate heeft volgens mij geen effect met een fire skill.

En een PTR hotfix...

Zo te zien is het doel dat iedereen solo 70 kan halen, wat een zieke damage buffs zeg. UE van 15% naar 20% en hogere max Discipline mogelijk, maar de ergste is M6; van 400% naar 600% per Sentry. De CA M6 is terug en waarschijnlijk nu de top-DPS (3000% bonus op een spammable CA door Manticore).

Betekent overigens ook dat Legacy of Nightmares gewoon weer insta-salvage is. Bart was gisteren met Spirit Barrage bezig met de nieuwe dagger. Met 11 ancients had hij main bolt hits van zo'n 100M...prima gear en dus veel hoger gaat het niet worden, zeg 1B total damage per cast. Ik was aan het prutsen met Impale (fire rune) als main spam skill. Geen ancient weapon, 740K paper DPS en mijn non-crits deden 1B+...

De enige build waar ik Legacy nog voor zie werken is WD pet. De Dogs en Garg zijn enorm geboost, dus daar de 1300% op pakken i.p.v. de 400% van Zuni is een goeie deal. Zuni is gewoon nog steeds trash.

Paar nerfts die te verwachten waren:
  • Firebird elite burn bonus van 1000% naar 300%
  • Aquila pas vanaf 90-95%
  • Lianna's Wings nu met CD
  • Static Charge splash van 180% naar 50% (RIP duo-gen)
Edit:
Gisteren Zodiak met Sigil nog even getest. Dat werkt niet. Sigil rekent met een ICD gelijk aan de CD van de skill na CDR. Daarmee is Molten Impact niet interessant (te hoge CD) en schiet Zodiak ook niet superveel op. Er zijn dan betere opties. De mix unruned Meteor / Black Hole is wel erg leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door Zarhrezz op 25-11-2015 09:41 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
Shotgun Crusader ook een nerf zo te zien?
ICD op het schield en bonus damage van de Bracers een stuk minder.
Was dat allemaal zo sterk dan?

Welke wel mooi is; physical skills boosten je Thorns damage nu! :)

Misschien toch maar naar je luisteren Zarh en met een DH beginnen haha :p

<GoT>NightStalker

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Heb altijd barbarian gespeeld en in het begin van RoS ook begonnen met een crusader. Crusader vond ik destijds een bijzonder leuke klasse maar werd uiteindelijk weggedrukt tot een supp-class wat ik jammer vond.
Daarom erg leuk om nu eindelijk weer leven in de crusader te zien, zeker omdat de shotgun build leuk was om mee te spelen en natuurlijk de lang verwachte mogelijke viable thorns build.

Verwijderd

Snap die ontwikkelaars bij d3 echt niet. Gaf al meteen aan dat als je LoN gaat nerfen voor een crusader dat daarna die builds rondom blessed ground nog steeds erg sterk zijn en dat je naar de items moet kijken waarmee die no-set goede synergie heeft. Kennelijk zijn ze daar nu ook achter en hebben ze de twee items die hiervoor zorgen, aangepakt... resultaat insta souls nu.. compleet nutteloze toevoegingen aan het spel.

Vind het niet erg dat die build niet meer werkt straks voor hogere grifts, maar zoiets als dit kan je toch op papier vooraf al bedenken (althans ik wel)... waarom hier dan tijd en manuren instoppen als het gewoon insta souls worden.

Classes liggen nu wel redelijk dicht bij elkaar.. allemaal rond de 80 solo. Ben benieuwd of ze hun deadline van midden dec voor de patch gaan halen.. zou wel leuk zijn en dan S5 in januari.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
Hoelang heb ik nog om de eerste vier chapters vd seasonal journey af te werken? Ik ben enkele dagen geleden begonnen aan het huidige season na maanden niet meer gespeeld te hebben.

'T is de eerste keer dat ik eens niet geboost wordt, en ik vind het leuk om niet te rushen. Toch wil ik nog graag die vanity pet binnen halen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Neles7
Kapoen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:01:
Hoelang heb ik nog om de eerste vier chapters vd seasonal journey af te werken? Ik ben enkele dagen geleden begonnen aan het huidige season na maanden niet meer gespeeld te hebben.

'T is de eerste keer dat ik eens niet geboost wordt, en ik vind het leuk om niet te rushen. Toch wil ik nog graag die vanity pet binnen halen.
Er is nog geen eindatum bekend van het huidige season. De verwachting is dat je nog tijd mid/eind december de tijd hebt :)

• Kapoen
  • Laatst online: 12:57
Mooi zo :) nuja, zelfs op m'n dooie gemak gaat het nog vlot genoeg. Na een paar uurtjes zat ik met m'n barb al op 50/master. 70/Torment 1 haal ik ook nog wel binnen een week vermoed ik.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Kapoen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:16:
Mooi zo :) nuja, zelfs op m'n dooie gemak gaat het nog vlot genoeg. Na een paar uurtjes zat ik met m'n barb al op 50/master. 70/Torment 1 haal ik ook nog wel binnen een week vermoed ik.
Als je klaar bent met het verhaal (e.g. story modus) kan je ook overwegen om even een powerlevel te vragen, zodat je in no-time level 70 bent en dan kan het feest echt beginnen :D :+

Gisteren ook een andere barb geboost (een ex-PS4 speler, die overstapt naar de PC community) - eventueel kan je vanavond wel meelopen met de loot sharing (voor zover er nogmaals een Barb is die mee wil lopen) :D

[ Voor 18% gewijzigd door Vidra op 25-11-2015 14:48 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Goldman
Iedereen mag mij best porren voor een boost naar 70 (goldman#2525).

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-11 13:56
Zijn er eigenlijk nog mensen die op live nog season spelen? Ik moet mn journey nog afmaken maar die T10 in 3 minuten moet ik toch echt een party voor hebben. Alleen erg stil in de tweakers kanalen laatste paar keer dat ik speelde

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Nephalem schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:49:
Zijn er eigenlijk nog mensen die op live nog season spelen? Ik moet mn journey nog afmaken maar die T10 in 3 minuten moet ik toch echt een party voor hebben. Alleen erg stil in de tweakers kanalen laatste paar keer dat ik speelde
Ja hoor :) Gisteren nog gespeeld... :D

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-11 16:43
in 2 minuten bedoel je >:)

Gisteren maar even met zijn 4en geprobeerd en na een aantal keren net niet, eigenlijk de eerste keer met 1 open map gehaald, wel HC dus kan je verder niet helpen

[ Voor 3% gewijzigd door desjaak909 op 25-11-2015 15:58 ]

Movies: letterboxd

Ik zal vanavond wel even op live komen kijken, m'n WD is nog gespecced voor speed.
desjaak909 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:57:
in 2 minuten bedoel je >:)

Gisteren maar even met zijn 4en geprobeerd en na een aantal keren net niet, eigenlijk de eerste keer met 1 open map gehaald, wel HC dus kan je verder niet helpen
2 min op any difficulty is een achievement, 2 min T10 is een conquest, 3 min T10 is voor Journey.

<GOT> Zarhrezz#2885

Gisteravond na rondje bounties op live (nog even voor eind season rustig alle extracts zien te halen, dan kan er lekker zonder nadenken gesalvaged worden bij season roll-over) nog wat op PTR geprutst.

Ik bedacht me dat ik nog een legacy SoJ met 5 flat RCR op Impale heb liggen...die dus maar eens aangetrokken met Cindercoat op cube. Even een tier 50 gelopen...minder dan 10 minuten met 670K paper DPS. De generator kan geswitcht voor een andere power, want Hatred gaat gewoon niet leeg. Non-crits voor 1.3B+ en als de generator eraf gaat, kan Duffel naar Holy point voor nog eens 20% fire damage. Aangezien de Karlei's Point die Neles me liet zien een +42% DPS voor me zou zijn, zit er nogal wat rek in. Het speelt niet super omdat je max 3 targets damage doet (area damage buiten beschouwing gelaten), maar trash 1-shot je op crit. Wellicht dat ik de komende maand PTR hier nog wat op door ga om te zien hoever ik hiermee kan komen.

Daarna ben ik m'n M6 weer eens bij elkaar gaan zoeken. M'n gear zit nog niet lekker; maar 500k HPs en lage defenses, dus op T10 ging ik wat makkelijk neer. Kill speed is wel goed met CA - LfB. Helaas geen yellow mats meer om een Dawn uit de cube te halen en direct weer te extracten, dat ga ik vanavond proberen. De setup die ik wil testen heeft de volgende highlights:
  • Aquila Cuirass
  • Dawn op cube
  • Ring of the Zodiak op cube
  • RoRG
  • Endless Walk
  • Cindercoat
  • Zoo-belt
De Dawn / Zodiak zorgt voor 100% uptime van Vengeance met Seethe. Door de regen bonus van Seethe in combinatie met de RCR van Manticore en Cindercoat kun je 100% CA spammen zonder afhankelijk te zijn van globes (zoals in eerdere seasons met M6) en heeft Aquila Cuirass een 100% uptime. Hierdoor komen de bracer en een Passive slot vrij. Wraps of Clarity is een DR optie (kost wel een power slot en elke activation is een CA minder), andere opties zijn natuurlijk mogelijk.

Deze setup laat aardig wat keuzevrijheid in Passives. Thrill of the Hunt is een gegeven (100% BotT kun je niet laten liggen) naast Custom Engineering. Cull the Weak, Numbing Traps, Leech, Single Out, Ambush, Awareness, Grenadier, Ballistics, Archery en Steady Aim zijn eigenlijk allemaal wel goede opties.

De Sentry rune is door Thrill of the Hunt ook niet meer default Polar Station. Ik werk nu met Spitfire (i.c.m. Ballistics) vanwege de fire en Ballistics synergy: leuk van Ballistics is dat de Vengeance rockets ook geboost worden.

CA is met deze M6 één van de opties; met de andere powers is er ook zeker wat leuks van te maken (bv Vengeance - Dark Heart naast Aquila en Clarity door Chakram generator te gaan - 50% DR + 50% DR + 35% DR met 100% uptime). Mijn gevoel is dat M6 de meest veelzijdige DH set van 2.4 gaat worden; Shadow is beperkt in supported skill, UE support alleen Multishot.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Neles7
Zarhrezz schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:39:
Daarna ben ik m'n M6 weer eens bij elkaar gaan zoeken. M'n gear zit nog niet lekker; maar 500k HPs en lage defenses, dus op T10 ging ik wat makkelijk neer. Kill speed is wel goed met CA - LfB. Helaas geen yellow mats meer om een Dawn uit de cube te halen en direct weer te extracten, dat ga ik vanavond proberen. De setup die ik wil testen heeft de volgende highlights:
  • Aquila Cuirass
  • Dawn op cube
  • Ring of the Zodiak op cube
  • RoRG
  • Endless Walk
  • Cindercoat
  • Zoo-belt
De Dawn / Zodiak zorgt voor 100% uptime van Vengeance met Seethe. Door de regen bonus van Seethe in combinatie met de RCR van Manticore en Cindercoat kun je 100% CA spammen zonder afhankelijk te zijn van globes (zoals in eerdere seasons met M6) en heeft Aquila Cuirass een 100% uptime. Hierdoor komen de bracer en een Passive slot vrij. Wraps of Clarity is een DR optie (kost wel een power slot en elke activation is een CA minder), andere opties zijn natuurlijk mogelijk.
Ik weet niet hoeveel CA kost, maar gisteren getest met MS i.c.m. Vengeance Dark Heart (door die helm te cuben heb je seethe er ook bij) maar zelfs met die 10Hatred/sec kon ik geen MS blijven spammen.

Ik denk zelfs dat UE 2.4/S5 gedegradeerd wordt naar speed-farm set. Je dmg is te laag vergeleken met de andere DH opties, je toughness is ook te laag (ik kwam met mijn UE set (zie sig) i.c.m een redelijke balans van DR/Toughness en DPS items uit op een ~150M Toughness) Wat zelfs op Gr69 wel voorkomt dat je ge-1shot wordt, maar je niet zoals bv S6 gewoon redelijk makkelijk elites kunt hunten. Misschien vault vervangen door Shadow Power voor nog wat extra DR/LoH, maar dan lever je weer in op movability.

M6 heb ik nog niet getest, dus doe ik nog geen uitspraak over.

Edit:
Ik poste eerder al de reddit link voor season journey. (klik) Het lijkt dat guardian niet eens aangepast is tegenover S4. Mijn ervaring op de PTR leert dat GR60 bizar makkelijk is (hek huidige S4 leaderboard DH is al enkel 60+) enkel de stash stab is dus interessant en als je die kunt halen zal guardian ook wel geen probleem vormen. Ik verwacht dat je snel klaar bent met season journey als het niet aangepast wordt. Gemiste kans van blizz imo.

[ Voor 12% gewijzigd door Neles7 op 26-11-2015 12:47 ]

Neles7 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:15:
Ik weet niet hoeveel CA kost, maar gisteren getest met MS i.c.m. Vengeance Dark Heart (door die helm te cuben heb je seethe er ook bij) maar zelfs met die 10Hatred/sec kon ik geen MS blijven spammen.
CA is base 40 Hatred. Manticore maakt hier zo'n 20 van. Cinder verlaagt het naar 14, paragon naar 13. Base regen is 4, +1 van Bat (je hebt immers alle pets) en +8 van Seethe voor 13 per second (zonder extra RCR / Hatred regen op gear). Manticore is een 2-handed X-bow, dus 1.1 ApS. Die 1-2 Hatred per seconde die je tekort komt is het probleem niet (en met Templar is het even, net als met ergens nog 8% RCR)

MS spam is een ander verhaal; je ApS is zoveel hoger bij base 25 cost. De cost komt op z'n 8 Hatred per schot met Cindercoat. Je base MS ApS zit op 2.3 (Yang's + paragon, geen IAS op gear), dus ruim 18 Hatred per seconde. Een gat van ruim 6 Hatred per seconde ga je niet goedmaken.
Edit:
Ik poste eerder al de reddit link voor season journey. (klik) Het lijkt dat guardian niet eens aangepast is tegenover S4. Mijn ervaring op de PTR leert dat GR60 bizar makkelijk is (hek huidige S4 leaderboard DH is al enkel 60+) enkel de stash stab is dus interessant en als je die kunt halen zal guardian ook wel geen probleem vormen. Ik verwacht dat je snel klaar bent met season journey als het niet aangepast wordt. Gemiste kans van blizz imo.
Tenzij er nog een tune-down pass komt, wordt tier 60 inderdaad een stuk eenvoudiger en ook de speed-rifts gaan makkelijker worden. Op zich kan ik zien dat Bliz dit gelijk houdt, ik verwacht eigenlijk dat maar een heel klein deel van de spelers Guardian haalt / gehaald heeft. Dat ze dit toegankelijker willen maken snap ik op zich wel.

Door de set-dungeons is er wel een hoop te doen, los van season. Journey wordt dus minder lang, NS is er meer om je mee bezig te houden.

Overigens vanavond S6 nog maar eens testen met Sever op cube en met Grim Reaper i.p.v. m'n generator. Tegen trash packs zou dat een leuke boost moeten geven.

Update:
Paar rondjes greater gedaan met M6. De 60 was geen probleem, de 62 niet gelukt (17:11). Moet ik bij opmerken dat dit met een non-ancient weapon is en maar 2 gems (3e slot kan ik niet rollen, yellows zijn op). CA spammen met een 24% Cinder is randje, ik heb nog 8% RCR en 1.47 Hatred regen op gear. Met een 30% Cinder kan de 8% RCR er wel af. Wel handig om nog een 8% CDR ergens te hebben, ik merkte dat Vengeance af en toe net niet van CD af was bij expire. Survivability op 62 was in ieder geval prima, 1 death en dat had ik met wat opletten nog wel kunnen voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zarhrezz op 26-11-2015 22:15 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• _Peter2_
Neles7 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:15:
[...]

Vollgende mijlpaal is binnen: GR43. Had toen nog geen UE chest maar een The Cloak of the Garwulf.
Heb de UE chest van Kadala gekregen van de BS die ik bijelkaar had gekregen met GR's doen om mijn BoTT te levelen.

Binnenkort eens zien of GR45 nu haalbaar is (nu ik RoRG hev vervangen door een Unity)

Ook Calamity is in the pocket, dus qua cube zit ik nu ok.

mijn huidige setup

Ik denk dat ik nog wel wat beter kan qua rerolls...

• Goldman
Ik zou nu de 'nutteloze' rolls eraf halen

Quiver > Rain of Veng. naar Multishot
Chest > Comp naar Elit dmg reduc of hatred regen.
Shoulders > CDR naar Area dmg

Gister ook een ancient chest gekregen, had liever all res erop maarja hatred regen doet het ook goed :)

https://eu.battle.net/d3/...oldman-2525/hero/69419065

• Neles7
_Peter2_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:23:
[...]

Vollgende mijlpaal is binnen: GR43. Had toen nog geen UE chest maar een The Cloak of the Garwulf.
Heb de UE chest van Kadala gekregen van de BS die ik bijelkaar had gekregen met GR's doen om mijn BoTT te levelen.

Binnenkort eens zien of GR45 nu haalbaar is (nu ik RoRG hev vervangen door een Unity)

Ook Calamity is in the pocket, dus qua cube zit ik nu ok.

mijn huidige setup

Ik denk dat ik nog wel wat beter kan qua rerolls...
Ik zou eerder kiezen voor CoE ipv Unity je hebt de dmg nodig op de hogere levels. UE is squishy en het is vaak kill or be killed.

Verder wat goldman zegt rolls aanpassen :)
Shoulders CDR --> Area DMG
Gloves --> Hogere CHD
Ring 1 --> Hogere CHD
Ring 2 --> Probeer een nieuwe te vinden met CHC/CHD
Cloak --> COmpanion dmg naar armour of hatred regen
Quiver RoV --> Multishot
Hellfire probeer dubbel crit te vinden met een goede passive (5e keuze is Steady Aim, ideaal met fire/chc/chd)

En natuurlijk werken aan ancients vinden nu :)

• _Peter2_
Neles7 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:23:
[...]

Ik zou eerder kiezen voor CoE ipv Unity je hebt de dmg nodig op de hogere levels. UE is squishy en het is vaak kill or be killed.

Verder wat goldman zegt rolls aanpassen :)
Shoulders CDR --> Area DMG
Gloves --> Hogere CHD
Ring 1 --> Hogere CHD
Ring 2 --> Probeer een nieuwe te vinden met CHC/CHD
Cloak --> COmpanion dmg naar armour of hatred regen
Quiver RoV --> Multishot
Hellfire probeer dubbel crit te vinden met een goede passive (5e keuze is Steady Aim, ideaal met fire/chc/chd)

En natuurlijk werken aan ancients vinden nu :)
Vergeten te zeggen dat ik een Hellfire heb liggen met CHC (8.5%), CHD (Ik meen 83%) en Awareness.

Het is dat ik elk char individueel sterk wil laten zijn, anders zou ik ook nog de Restraint van mijn monk kunnen pakken (alleen wordt die dan zwakker).

[ Voor 9% gewijzigd door _Peter2_ op 27-11-2015 11:14 ]

• Neles7
_Peter2_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:02:
[...]

Vergeten te zeggen dat ik een Hellfire heb liggen met CHC (8.5%), CHD (Ik meen 83%) en Awareness.
no brainer die pakken en awareness wisselen met SA :)

• Goldman
_Peter2_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:02:
[...]

Het is dat ik elk char individueel sterk wil laten zijn, anders zou ik ook nog de Restraint van mijn monk kunnen pakken (alleen wordt die dan zwakker).
hehe, heb het zelfde. Ik wil al mijn chars mega sterk hebben. Ik level ook mijn gems per char en swap niet.\

en eens met Neles hierboven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Goldman op 27-11-2015 12:01 ]

• _Peter2_
Goldman schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:00:
[...]

hehe, heb het zelfde. Ik wil al mijn chars mega sterk hebben. Ik level ook mijn gems per char en swap niet.\

en eens met Neles hierboven :)
Had die hellfire een reroll gegeven vlak voordat ik stopte om lekker bij mijn vrouw op de bank voor de TV te ploffen.

• toolkist
  • Niet online
Zarhrezz schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:39:
Daarna ben ik m'n M6 weer eens bij elkaar gaan zoeken.
Ik heb mn full ancient M6 een maand geleden gedisenchant wegens ruimtegebrek in mn stash :(

Verwijderd

Nou wanneer kondigen ze nu eindelijk eens aan dat S4 binnen 2 weken over zal zijn... duurt echt allemaal veel te lang. Op piek tijden zijn en vaak wel 6 mensen online in de guild... wtf echt een populair spel :P

Ben zelf alvast maar een zooi extra gems aan het levelen zodat die dan gebruikt kunnen worden met het nieuwe recept.

Hoop wel dat ze akkhan nog een boost geven zodat het kan concurreren met invokers. Thorns vind ik een leuk game mechanisme, maar de uitvoering in de crusader set is niet echt mijn ding. Sterk ik het wel, maar echt dodelijk saai en vrijwel geen tacktiek. Hopelijk rommelen ze nog een beetje aan de overige crusader sets want invokers is nu minimaal 10 gr's boven de rest :(

• schaapiej
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:51:
Hoop wel dat ze akkhan nog een boost geven zodat het kan concurreren met invokers. Thorns vind ik een leuk game mechanisme, maar de uitvoering in de crusader set is niet echt mijn ding. Sterk ik het wel, maar echt dodelijk saai en vrijwel geen tacktiek. Hopelijk rommelen ze nog een beetje aan de overige crusader sets want invokers is nu minimaal 10 gr's boven de rest :(
En ze hebben juist net de Shotgun build een leuke nerf gegeven.
Minder damage op de bracers en ICD op het shield. Vast nog wel te doen op TX maar daar boven kan je de Thornsader of Hammerdin gaan spelen denk ik!

Hopen dat alles een beetje op 1 lijn komt te zitten zodat ook Condemn, Blessed Shield en Shield Bash met Invoker mee kunnen.. wishfull thinking! :p

<GoT>NightStalker

Verwijderd

Jep de combi van shields, bracers en wapen gaf een hele sterke ranged crusader. Eigenlijk was het alleen casten en beetje wachten tot alles dood was... niet echt crusader style imo. Een echte holy shotgun en condem build komen gewoon nooit mee nu. dps is te laag, devense is veel te laag en de eis om 56,5% cdr te hebben vraagt veel te veel van je rolls en zet een grote beperking op je gear keuze (die is er eigenlijk niet)

Zou mooi zijn als ze het fiksen, maar ga er niet vanuit. Invoker is de nieuwe smaak van de maand en die presteerd zo +15 lvl's nu boven de rest... zelfs als die gear echt maxed out is... jammer gemiste kans.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik in S5 alleen ff een wd maken voor dat extra tabblad en dan de rest wel checken op NS. WD heeft echt veel leuke builds die allemaal zo 70+ halen. Verder zijn die honden en garg ringen vet gebuffed.... zal wel lachwekkend zijn als je er daarvan 1 vindt als je aan het lvl-en of lowbie bent.... en verder is een echte firebats builds met cloud of bats weer mogelijk.... Nostalgie 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 12:16 ]

Ik ben net op PTR aan de gang gegaan met m'n Crusader ideetje van S4 die ik voor de 'tier 40 zonder class set' gemaakt heb. Het idee was fast-spam Justice - Crack met de Hammer belt en Hack, met daarnaast Bowmen. Dat idee werkt heel erg leuk met Legacy of Nightmares. Met 3 legendary pieces, 3 armor slots niet eens gevuld, een tier 36 Mirinae en een tier 35 Gorok ramde het al simpel door T6 heen.

Waar ik eerst naar toe wil werken:
  • Hack
  • Unrelenting Phalanx
  • Blessed of the Haull
  • Heart of Iron
  • Warhelm of Kassar
  • Death Watch Mantle
  • Lacuni Prowlers / Sanguinary Vambraces / Krelm's Buff Bracers
  • Tasker and Theo
  • Depth Diggers / Hammer Jammers (als je Blind on hit op gear hebt)
  • Ice Climbers
  • Hellfire Amulet
Cube
  • Guard of Johanna
  • Aquila Cuirass
  • Eternal Union
Ik heb het nog verre van compleet, maar de 100% uptime Bowmen is met de 500% Legacy bonus die ik nu heb al flink. Dat is nog zonder de 100+% Phalanx bonus die de helm en reworked shield toevoegen en nog minder dan half de mogelijke Legacy. Defensive is het lekker; 50% DR van Aquila plus de DR van Legacy. Hack werkt erg goed met Justice - Crack vanwege de hoge proc scalar; vrijwel de volle Thorns komt op elke hit mee. Daarnaast is er een hoge kans op Mirinae die door Legacy flink veel damage doet. Daarnaast zijn Justice, de Hammers (Limitless) en Mirinae Holy damage, dus regen met Holy Cause.

Een alternatief waar ik ook naar wil kijken wisselt Phalanx voor Heaven's Fury:
  • Hack
  • Shield of Fury
  • Blessed of the Haull
  • Heart of Iron
  • Blind Faith
  • Death Watch Mantle
  • Bracer of Fury
  • Stone Gauntlets
  • Hammer Jammers
  • Ice Climbers
  • Hellfire Amulet
Cube
  • Guard of Johanna
  • Aquila Cuirass
  • Justice Lantern
In deze setup komt de Hold Your Ground passive erin; dit geeft zo'n extra 30% DR naast de 50% van Aquila en de DR van Legacy. Blind Faith in combinatie met de hoge proc scalar van Justice - Crack zorgt voor een hoge Blind uptime, waardoor de Hammers en Heaven's Fury vol damage doen. De uptime van Heaven's Fury is niet ideaal dus CDR zal prime stat zijn op gear. Op deze setup zie ik ook nog een variant zonder Thorns; Hack en Heart of Iron eruit. Ik denk er dan over ook Guard of Johanna te droppen en 2-handed te gaan; Fate of the Fell erbij en Eberli Charo op cube. Wat dan de beste armor cube wordt moet ik nog even bekijken.

Ik ben nog verre van fully geared, maar mijn gevoel zegt me dat Legacy of Nightmares voor Crusader wel eens een heel goed alternatief kan zijn voor de class sets. Er zijn zoveel skill boost combinaties voor Crusader, dat moet met een 1300% bonus gewoon competitive te maken zijn met de sets.

<GOT> Zarhrezz#2885

Verwijderd

bespaar je de moeitje.. er is nu maar 1 goede set en dat is invoker. die lord commader build met phalanxs en bowmen werkt goed met LoN maar na de nerf is dat een goede t9-10 build... vergeet trouwens hier niet baleful remnant als wapen te gebruiken. Die gards die je krijgt als je kills hebt onder akkrat's champion blijven door die ring heel lang leven en doen aanzienlijk meer dps dan bowmen.

Alle overige combies zijn de grond in generft (heavens fury setups) en akkhan, roland, blessed hammer komen niet in de buurt van invokers.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 18:19 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:12:
Alle overige combies zijn de grond in generft (heavens fury setups) en akkhan, roland, blessed hammer komen niet in de buurt van invokers.
Ach, de nerf op Invoker komt nog wel, net als op Firebird. Alles zit op 83, die twee op 89.

<GOT> Zarhrezz#2885

• _Peter2_
Na wat tips van Neles en wat betere gear is het gelukt op op mijn DH GR50 te clearen. (met 12 seconden over).

Ook de heb ik de een-na-laatste journey afgerond.

• schaapiej
Zie net op de PTR dat de Nr. 1 Crusader op season zijn main damage weg heeft gehaald voor een andere stat. Staat dus op de leaderboard met een 460 DPS (ancient) Hack. Dafuq? Foutje of is het gewoon hoe die set werkt? If yes, wtf :p

<GoT>NightStalker

schaapiej schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:38:
Zie net op de PTR dat de Nr. 1 Crusader op season zijn main damage weg heeft gehaald voor een andere stat. Staat dus op de leaderboard met een 460 DPS (ancient) Hack. Dafuq? Foutje of is het gewoon hoe die set werkt? If yes, wtf :p
Thorns is niet afhankelijk van je weapon damage, puur thorns op gear modified door skills en main stat. Weapon DPS speelt dus geen rol.

Ik verwacht dat de nieuwe legendary gem de nerf gaat vangen; die geeft zo ontzettend veel thorns in vergelijking met de rest...goeie knop om aan te draaien om het in lijn met de rest te krijgen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
Dat wist ik dus nog niet. Dikke shit! :p
Die nieuwe gem geeft inderdaad echt een shitload thorns. 30k en dan 1500 per level toch?

Als ik de leaderboards zo bekijk is het niet heel gek? Wiz het hoogste met 89, dan Crusader op 88, daarna de DH op 85. De andere iets van 82 en 83.

<GoT>NightStalker

schaapiej schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:50:
Dat wist ik dus nog niet. Dikke shit! :p
Die nieuwe gem geeft inderdaad echt een shitload thorns. 30k en dan 1500 per level toch?

Als ik de leaderboards zo bekijk is het niet heel gek? Wiz het hoogste met 89, dan Crusader op 88, daarna de DH op 85. De andere iets van 82 en 83.
Ja...zo rond 83 lijkt dus redelijk...Thorns en Firebird zitten daar ver boven. De DH (de enige) die boven de 83 zit is een Legacy of Nightmares setup...dan praten we in ieder geval full ancient gear.

<GOT> Zarhrezz#2885

Na wat gepruts met diverse setups gisteren met Legacy of Nightmares (6 ancient pieces) een tier 50 clear met de volgende setup:
  • Sultan of the Blinding Sands
  • Guard of Johanna
  • Blessed of the Haull
  • Aquila Cuirass
  • Blind Faith
  • Death Watch Mantle
  • Sanguinary Vambraces
  • Stone Gauntlets
  • Hammer Jammers
  • Ice Climbers
  • Hellfire Amulet
Cube
  • Hack
  • Heart of Iron
  • Justice Lantern
De damage numbers die voorbijkomen zijn heel erg variabel; normale Justice hits zijn zo'n 30M, de eerste 3 Hammer hits op blinded targets gaan voorbij de 500M. Op normale Justice hits zit ook iets van 180M thorns, maar erg lastig te zien. Ik zou met slow-motion capture moeten gaan testen om te zien waar nu precies de damage zit, maar het is in ieder geval genoeg voor een 50 zo, met flinke ruimte tot verbetering; de thorns gem is net 25 terwijl die ziek veel thorns geeft, de Legacy bonus kan meer dan verdubbeld, nog zo'n 20-25% DPS gain als ik een ancient weapon zou hebben, etc. Ik zou zeggen dat 60 haalbaar is met een setup als dit.

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
Heb je toevallig ook de gear liggen op LoN i.c.m. Phalanx - Bowmen build te testen?
Ben erg benieuwd of dat nog enigzins nuttig is en minimaal op TX mee kan komen!

Als items in ieder geval de helm, ring en shield voor Phalanx.
T&T voor wat extra attack speed. Aquilla als chest omdat je zo goed als niks aan het spammen bent?
Hexing pants omdat je zelf in beweging kan blijven? Ice Climbers omdat er naar mijn idee niks anders aan nuttige boots is.. :p neem aan dat de Enforcer de damage van je Phalanx ook boost?

<GoT>NightStalker

schaapiej schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:35:
Heb je toevallig ook de gear liggen op LoN i.c.m. Phalanx - Bowmen build te testen?

T&T voor wat extra attack speed. Aquilla als chest omdat je zo goed als niks aan het spammen bent?
Hexing pants omdat je zelf in beweging kan blijven? Ice Climbers omdat er naar mijn idee niks anders aan nuttige boots is.. :p neem aan dat de Enforcer de damage van je Phalanx ook boost?
Het basis-idee bij deze build is Justice - Crack spam voor 3 hits met hoge proc scalar (rond de 0.9)...lekker Mirinae crit-fishing =)

Bijkomend voordeel is inderdaad geen resource spending, dus 100% Aquila uptime.

Ik heb ook getest met Bowmen maar dat was voordat ik naar T10 ging, maar T10 gaat zeker geen probleem zijn. Ik zal het vanavond nog eens proberen. Helm / ring / shield / T&T heb ik wel, helaas geen ancients. Wat ik er al mee gespeeld heb is het wel handig; je kunt ze vaak re-positionen en de range is extreem (edge of screen voor max diagonaal). Je verliest wel Justice Lantern (da's toch aardig wat DR). Ik zal het vanavond eens zonder Thorns proberen; Bowmen heeft een proc scalar van 0, dus geen thorns i.c.m. Hack. Dan hoeven Hack en Heart of Iron niet op cube zodat de blind / Hammer Jammer combinatie erin kan blijven. Wellicht toch eens Pain Enhancer gaan levelen; met Bowmen / Justice -> Hammers wordt alles on-screen constant gecrit.

Een versie zonder Hammers kan ook, Rise Brothers erbij en wellicht nog wat andere pet-spawning. Ook een typisch PTR experimentje...probleem is dat ik totaal door m'n mats heen ben op PTR :/

<GOT> Zarhrezz#2885

Verwijderd

schaapiej schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:35:

vergeet strongarms niet in combi met die lightning fist of heaven (knockback). dit in combi met bovenstaande items en baneful remnant is max dps setup voor de lord commander build met bowmen/guards.. deze oude t6 build gebruikte ik altijd voor rifts voordat greater rifts werden ingevoerd. Het lijkt op pet doc, maar dan met immortal pets :)

Build kon met oude LoN 70+ halen.. nu is het snelle TX build.

• adamvansanten
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Zarhrezz schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:53:
[...]

Ja...zo rond 83 lijkt dus redelijk...Thorns en Firebird zitten daar ver boven. De DH (de enige) die boven de 83 zit is een Legacy of Nightmares setup...dan praten we in ieder geval full ancient gear.
Zo'n bizarre gedachte dat we in S5 gewoon 80+ kunnen doen... En ik zat te denken dat 70+ voor de normale sterveling onmogelijk zou worden. Nu blijkt 70+ gewoon de nieuwe 60+ te worden en wordt solo spelen ook weer viable, dus wordt het straks echt knallen met de xp (denk dat de nerf op xp gear wel eens helemaal opgevangen kan gaan worden door de power creep). Ik heb er in ieder geval zin in, jammer dat het nog zo lang duurt!

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Is er eigenlijk iets in de patch die ervoor gaat zorgen dat mensen langer gaan blijven spelen in een season?
Vanaf eind oktober was er al zo goed als niemand meer echt online. Enkel nog p800+ die enkel met specifieke set-ups wilden spelen.

Ook nog geen idee welke class ik ga spelen. Heb zelfs een beetje de neiging om gewoon de FoTM te spelen ipv zelf iets te kiezen. Uiteindelijk heb je enkel zo de kans om na enkele weken nog in groepen te kunnen spelen. Healing monk valt zowiezo al af, exteeeeem boring.

[ Voor 36% gewijzigd door Inrage op 30-11-2015 16:01 ]

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 19:48
Inrage schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:59:
Is er eigenlijk iets in de patch die ervoor gaat zorgen dat mensen langer gaan blijven spelen in een season?
Vanaf eind oktober was er al zo goed als niemand meer echt online. Enkel nog p800+ die enkel met specifieke set-ups wilden spelen.

Ook nog geen idee welke class ik ga spelen. Heb zelfs een beetje de neiging om gewoon de FoTM te spelen ipv zelf iets te kiezen. Uiteindelijk heb je enkel zo de kans om na enkele weken nog in groepen te kunnen spelen. Healing monk valt zowiezo al af, exteeeeem boring.
Healing monk zal niet meer "viable" zijn? :/

Ik ga i.i.g. voor de Jade, geweldig dat dit weer werkt.. >:)

Apsie's profiel

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Healing monk bestaat niet meer in 2.4 zover ik weet... Of in ieder geval niet meer in de huidige vorm.

Ik weet ook nog niet precies wat ik season ga spelen. Non-season pak ik in ieder geval weer mijn fully geared M6 DH en FB Wiz erbij. Season zal het wel een crusader worden met Invoker set? In ieder geval iets waarmee ik makkelijk en relatief snel de seasonal journey kan completen (nu er geen season exclusive items meer zijn, ben ik ook niet van plan er meer tijd dan nodig in te steken).

adamvansanten schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:54:
Zo'n bizarre gedachte dat we in S5 gewoon 80+ kunnen doen... En ik zat te denken dat 70+ voor de normale sterveling onmogelijk zou worden. Nu blijkt 70+ gewoon de nieuwe 60+ te worden en wordt solo spelen ook weer viable, dus wordt het straks echt knallen met de xp (denk dat de nerf op xp gear wel eens helemaal opgevangen kan gaan worden door de power creep). Ik heb er in ieder geval zin in, jammer dat het nog zo lang duurt!
Tja, gewoon, gewoon....degenen die 80+ op PTR doen hebben meestel niet heel veel minder dan 2000 paragon (en vaak meer). Combineer dat met de daarbij vergaarde near-perfect gear en uren en uren fishing en de conclusie is dat 60 straks voor zo'n 75-80% van de spelers toegankelijk wordt en de top 10% de 70 gaat doen. De 80% zal nog steeds maar de top 1% of minder zijn, schat ik zo.

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
Zarhrezz schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:49:
[...]

Tja, gewoon, gewoon....degenen die 80+ op PTR doen hebben meestel niet heel veel minder dan 2000 paragon (en vaak meer). Combineer dat met de daarbij vergaarde near-perfect gear en uren en uren fishing en de conclusie is dat 60 straks voor zo'n 75-80% van de spelers toegankelijk wordt en de top 10% de 70 gaat doen. De 80% zal nog steeds maar de top 1% of minder zijn, schat ik zo.
Zag gister bij een streamer die 82 clear had met de Monk een tekst erbij staan dat hij iets van 400-450 keys daarvoor heeft moeten gebruiken. Het is maar waar je zin in hebt... :p

<GoT>NightStalker

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

[...]

Daar heb je een goed punt. Ik bedoel meer dat als je nu 60 haalt, dat je straks 70 kan halen (met dezelfde hoeveelheid tijd en moeite). Het is mij zonder al te gek veel moeite gelukt op twee characters en heb behoorlijk goed gegearde characters met M6 en Firebird, dus verwacht dan wel dat 70 gaat lukken eigenlijk.

Zarhrezz schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:48:
Ik zal het vanavond nog eens proberen. Helm / ring / shield / T&T heb ik wel, helaas geen ancients. Wat ik er al mee gespeeld heb is het wel handig; je kunt ze vaak re-positionen en de range is extreem (edge of screen voor max diagonaal). Je verliest wel Justice Lantern (da's toch aardig wat DR). Ik zal het vanavond eens zonder Thorns proberen; Bowmen heeft een proc scalar van 0, dus geen thorns i.c.m. Hack. Dan hoeven Hack en Heart of Iron niet op cube zodat de blind / Hammer Jammer combinatie erin kan blijven. Wellicht toch eens Pain Enhancer gaan levelen; met Bowmen / Justice -> Hammers wordt alles on-screen constant gecrit.
11:19 op een tier 45, dus T10 gaat wel lukken ermee. Gems waren lvl 41 Pain Enhancer, lvl 46 Mirinae en lvl 53 BotT, 5 ancient pieces (geen nuttige bracers, maar de enige ancient die ik zogauw kon vinden). Ik heb net even zitten kijken naar breakpoints, het lijkt nuttig om met Gorok te werken. Edit: 10:37 op tier 45 moet Gorok, BotT en lvl 1 Enforcer. Edit 2: Wat IAS op gear erbij (nog maar 757K paper DPS wegens CHC verlies) en Gorok eruit voor een lvl 61 Zei; tier 45 in 10:04 9:45 (met lvl 9 Enforcer).
Een versie zonder Hammers kan ook, Rise Brothers erbij en wellicht nog wat andere pet-spawning. Ook een typisch PTR experimentje...probleem is dat ik totaal door m'n mats heen ben op PTR :/
One second thought...not worth it. Je verliest de Aquila bonus voor 4-5 seconde.

[ Voor 5% gewijzigd door Zarhrezz op 30-11-2015 22:01 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• Neles7
[...]

Ik denk dat het zelfs meer is, ik zie mezelf niet tot de top 10 te horen maar kan als ik wil op de PTR 68/69 clearen en dan heb ik nog geen full ancient gear en para 820 ofzo. Tel daarbij op dat de PTR laggy is door hoge ping en andere factoren en ik denk dat ik op live nog wel iets hoger kan uitkomen. Zoals ik het nu zie moet 60 voor 95% van de spelers te halen zijn en 65 ook nog wel door 65-70%. 70 is het nieuwe 60 en zal dus iets van 40% zijn. denk dat je 70+ bij de beter spelers zult zien.

• Malt007
Heb het sinds gisteren weer opgepakt op de ps4. 3 uurtjes gespeeld en ben weer bij qua mechanics en heb de cube gehaald. Vanavond dus weer lekker verder maar vroeg me af wat ik het beste als eerste kan extracten aangezien het volgens mij aardig wat werk is om de ingredients te verzamelen. Niet 100% zeker maar denk dat er wel een Furnace in me chest zit.

Voor de ingredients moet ik toch bounties in alle acts doen? Maakt het daarbij nog uit op welk niveau ik speel of zijn er snellere methodes om deze te farmen?

Speel overigens met een crusader op TH6-TH7 niveau, nu nog met zo'n oude build met phalanx en condemn.

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Malt007 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:05:
Heb het sinds gisteren weer opgepakt op de ps4. 3 uurtjes gespeeld en ben weer bij qua mechanics en heb de cube gehaald. Vanavond dus weer lekker verder maar vroeg me af wat ik het beste als eerste kan extracten aangezien het volgens mij aardig wat werk is om de ingredients te verzamelen. Niet 100% zeker maar denk dat er wel een Furnace in me chest zit.

Voor de ingredients moet ik toch bounties in alle acts doen? Maakt het daarbij nog uit op welk niveau ik speel of zijn er snellere methodes om deze te farmen?

Speel overigens met een crusader op TH6-TH7 niveau, nu nog met zo'n oude build met phalanx en condemn.
Sowieso zorgen dat je de bonus act eerst compleet krijg je namelijk dubbele materials. En na dat je een bonus act hebt gecleared wordt automatisch een volgende act bonus. Op die manier kun je dus alle acts achter elkaar bonus doen en krijg je dubbele matierals.

Op T7 droppen de max hoeveelheid materials. Het is dus ook een aanrader zeker omdat bounties tijd kosten ook T7 te doen als je dit aan kan.

En wat je in de cube stopt is afhankelijk per build. Maar de meeste classes hebben maar een paar items nodig in de cube die meestal worden gebruikt. Je bent dus in het begin vrij snel gedekt in je basis behoeften betreft de cube. En je kan beter eerst een goede speed build maken voordat je materials gaat farmen :)

• Malt007
Moet ik dan eerst de campaignmode doen ofzo?

• Malt007
Pfff de cheaters hebben t weer goed verpest voor me. Zonder dat ik het doorhad was ik ineens paragon 2400. Kan dat nog ongedaan worden gemaakt?

Ook leuk als de host weg gaat bij de laatste bounty van een act... Avondje verpest.

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-11 09:07

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Malt007 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:26:
Pfff de cheaters hebben t weer goed verpest voor me. Zonder dat ik het doorhad was ik ineens paragon 2400. Kan dat nog ongedaan worden gemaakt?

Ook leuk als de host weg gaat bij de laatste bounty van een act... Avondje verpest.
Ehhh wat? Ik begrijp geen drol van je bericht. Trolling? Para 2400 'zonder dat je het doorhad'?

• Malt007
Ging met 300-400 per seconde, maar die level up melding komt maar om de 3 a 4 seconden. Daarnaast heb ik nooit gezien dat er iemand joinde dus pas na 2 melding had ik door dat t fout zat. Dan ook nog level verlaten en je bent zo 10 seconden verder...

• Neles7
Ohmarinus schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 20:47:
[...]

Ehhh wat? Ik begrijp geen drol van je bericht. Trolling? Para 2400 'zonder dat je het doorhad'?
Op de consoles kun je legaal cheaten. Dus ook dit.
Malt007 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:01:
Ging met 300-400 per seconde, maar die level up melding komt maar om de 3 a 4 seconden. Daarnaast heb ik nooit gezien dat er iemand joinde dus pas na 2 melding had ik door dat t fout zat. Dan ook nog level verlaten en je bent zo 10 seconden verder...
Je kunt t meen ik alleen ongedaan maken door of een eerdere save uit de cloud te restoren of je save te verwijderen en op 0 te starten.

Pagina: 1 ... 50 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.