Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neles7 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:51:
Ik denk dat die er wel gaat komen, mensen doen nu al Gr80+ solo. Met de nieuwe aanpassingen etc. verwachten we al dat GR60 --> GR70 wordt. Dus voor de top zal GR90+ niet ondenkbaak zijn. Ik verwacht zelfs GR100+ in groups.
Ik stelde ook 90 solo omdat ik verwacht dat damage mitigation het issue zal zijn...800% per piece is zo ziek veel dat solo 100+ geen probleem gaat zijn aan de output kant...de vraag is of je de inkomende damage kan hebben. Als het een 1-shot-race wordt, is hoger dan 100 mogelijk als je alleen melee tegenkomt...maar op de PTR is de fishing-tijd beperkt ;)

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:10
Zarhrezz schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:01:
[...]

Ik stelde ook 90 solo omdat ik verwacht dat damage mitigation het issue zal zijn...800% per piece is zo ziek veel dat solo 100+ geen probleem gaat zijn aan de output kant...de vraag is of je de inkomende damage kan hebben. Als het een 1-shot-race wordt, is hoger dan 100 mogelijk als je alleen melee tegenkomt...maar op de PTR is de fishing-tijd beperkt ;)
Ah, daar heb je een punt. Ik voorzie op de PTR een heleboel Glass Canon builds. Kill it before it kills you :D

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 08:19

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Voor mij al een doel om GR70 te soloen volgende ladder. Met die nieuwe stats denk ik dat dat makkelijk gaat lukken. Helemaal met die stat toevoegingen op Ancients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is trouwens ook een aardig gek ding geworden
Aquila Cuirass, Chest Armor: While above 85% primary resource, all damage taken is reduced by 50%.

samen met wat andere primary boost/heal items en die "no-set" en veel classes hebben op papier een hele sterke generator build.

Net die lijst met items doorgelezen op diablofans en kan bijna niet geloven dat ze dit niet al best behoorlijk getest moeten hebben... want het aantal combies/mogelijkheden is nog nooit zo groot geweest als nu. Veel oude items die een set ondersteunen hebben ook buffs gehad.. lijkt mij dat ze nu benchmark clears hebben gebruikt.

Volgende stap --> een algemen pvp debuff en je hebt pvp balance :) maar dat komt later misschien ooit nog eens

Oh nice.. ptr client is nu aan het updaten iets meer dan 2 gb :)

LoL nr1 solo crusader op de ptr leaderboards is een dude met de No-set en dat nieuwe blessed shield wapen.. greater rift clear van 85 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 08:40 ]

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:22:
Dit is trouwens ook een aardig gek ding geworden
Aquila Cuirass, Chest Armor: While above 85% primary resource, all damage taken is reduced by 50%.

samen met wat andere primary boost/heal items en die "no-set" en veel classes hebben op papier een hele sterke generator build.

<snip>

LoL nr1 solo crusader op de ptr leaderboards is een dude met de No-set en dat nieuwe blessed shield wapen.. greater rift clear van 85 :)
Die Aquila had ik over het hoofd gezien bij m'n eerdere post over de power creep die op de PTR te verwachten is. Met deze erbij en een class die nog andere DR items heeft, wordt de tier 100 wel gehaald op PTR. Ik zet m'n overbodige gold op DH in de 2e week PTR ;)

<GOT> Zarhrezz#2885

Verwijderd

LoL.. zitten zeker een aantal dingen in de patch die nog niet op diablofans staan.

Heb net dat condemn schild gevonden.. niets bijzonders dacht ik tot de muis erop stond en ik zag dat het nu standaard met 150-200% condemn dmg komt.... WTF deed al 3 mld nukes dus nu is het helemaal pew pew.

Denk dat blizz wel een beetje laat is met al deze aanpassingen, maar dit is echt de beste patch ooit.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-10 06:50
Ben de PTR aan het downloaden.
Is het weer ellende met een game in komen of gaat het vlot?

Edit: kan meteen op TX starten.

[ Voor 16% gewijzigd door schaapiej op 12-11-2015 09:44 ]

<GoT>NightStalker

Verwijderd

schaapiej schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:37:
Ben de PTR aan het downloaden.
Is het weer ellende met een game in komen of gaat het vlot?

Edit: kan meteen op TX starten.
zat er zo in, maar toen ik de leaderboards ging bekijken daarna liep alles vast. Zou hier een beetje mee opassen.. vorige ptr had je daar ook hele vage lag door.

• schaapiej
Je kan helaas met die nieuwe pagina in de cube niet dubbele stats toevoegen! :p
Net even getest; 3 groene gems op m'n chest gaf +250 DEX.
Daarna nog eens met 3 paarse gems en die heeft de +250 DEX vervangen voor +250 INT.

Had niet anders verwacht, zou een beetje teveel van het goede zijn anders!
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:52:
[...]

zat er zo in, maar toen ik de leaderboards ging bekijken daarna liep alles vast. Zou hier een beetje mee opassen.. vorige ptr had je daar ook hele vage lag door.
Hier ook niet helemaal stabiel, bij het wisselen van champ liep de game vast.

[ Voor 38% gewijzigd door schaapiej op 12-11-2015 10:03 ]

<GoT>NightStalker

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:23

The Chosen One

Zie signature!

Same, kom er nu ff niet meer in.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 12:30
Het lijkt erop dat er hoge GR gecleared gaan worden als de PTR niet veranderd gaat worden, het is wel grappig om te zien wat voor een grote gap er tussen de nr. 1 en nr. 2 van Crusaders zit. Mooie tijd ook: http://i.imgur.com/DAz33kh.jpg
Ga maar uit van een wipe of 2-3 op de PTR de komende maanden. De komende 2-3 weken komen er wellicht 100+ clears langs, dan een mega-nerf op de betreffende items + wipe. Gezien de grote diversiteit in nieuwe items en bijbehorende mogelijkheden om game-breaking combinaties te maken, zal dat daarna nog wel 1 a 2 keer gebeuren.

...en vervolgens gaat het live en een maandje of 2 in season komt er iets bovendrijven dat op PTR niet gezien / getest is en dat is dan OP FotM =)

<GOT> Zarhrezz#2885

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Is 2.4 nu al te spelen op de PTR?

<GoT> Brain3#2873

• schaapiej
Brain3 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:46:
Is 2.4 nu al te spelen op de PTR?
Jup! :)

Zo maar eens naar die 6pc Inna kijken hoeveel van die mannetjes er nou bij komen.
1 met alle runes of voor elke rune 1.. is die discussie ook opgelost! :p

Edit: en het antwoord is... een heleboel poppetjes om te heen!

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/29qjtdj.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door schaapiej op 12-11-2015 11:01 ]

<GoT>NightStalker

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-10 13:45
Om eens wat anders te proberen een DH aangemaakt (dit is de class die ik tot nu het minst heb gespeeld (5% van total time played).

Ze is nu level 68 (zonder boosts, maar wel met een Ancient level 70 met gem of ease, hellfire ring en een leorics ring die op level 1 al te gebruiken was).

T3 lukt nog redelijk met de gear die ik op dit moment heb. (De level 40 gizard helpt ook wel).

Op level 70 eens een starter build aanmeten en weer from scratcth gaan prutsen :)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:32
schaapiej schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:55:
[...]

Zo maar eens naar die 6pc Inna kijken hoeveel van die mannetjes er nou bij komen.

[afbeelding]
hehe, tel er 6 ;)
Cosmetic pets now pick up gold for you
oftewel, je moet nu zo'n beestje mee gaan sjouwen

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• schaapiej
Ze gaan een beetje verrot op elkaar staan als je stil staat!
Zonder Crudest boots in ieder geval 5. Met Crudest zijn het er 10 al tel ik er 9, maar dat komt omdat ze zo heerlijk op elkaar staan. Mystic Ally als skill selecteren zorgt niet voor 1 (of 2 ) extra Allies!
Daar heb je dus alleen de actives van..
Zarhrezz schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:30:
[...]

Ik tel er 10. Ideetje: slot eens de unruned versie en draag / cube de Crudest boots! Dat zou dan wellicht 12 Allies opleveren; 5 runed versies van Inna naast de unruned versie van de skill bar.
Met of zonder rune maakt helaas niks uit, maximaal 10 Allies dus.
Kon het makkelijk zien aan mijn sheet DPS, die telt de damage van de Allies mee en die blijft daarmee hetzelfde.

[ Voor 94% gewijzigd door schaapiej op 12-11-2015 11:48 ]

<GoT>NightStalker

schaapiej schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:55:
[...]

[afbeelding]
Ik tel er 10. Ideetje: slot eens de unruned versie en draag / cube de Crudest boots! Dat zou dan wellicht 12 Allies opleveren; 5 runed versies van Inna naast de unruned versie van de skill bar.

<GOT> Zarhrezz#2885

schaapiej schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:30:
Met of zonder rune maakt helaas niks uit, maximaal 10 Allies dus.
Kon het makkelijk zien aan mijn sheet DPS, die telt de damage van de Allies mee en die blijft daarmee hetzelfde.
Ik zou even wat heen en weer lopen met het hele zooitje; ook al komt het niet in de paper DPS terecht, een (unruned) extra Ally is toch 10% meer Allies en dus 10% meer damage output van de Allies. Als het er 2 blijken te zijn, is het zelfs 20%. Als je zonder Inna bonus de unruned Ally neemt (met boots) dan kun je de kleur van de unruned versie goed zien. Dan de Inna bonus erbij en kijken of je 'em nog steeds ziet rondlopen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:54

scorpie

Supra Addict

Pfft zo harvest je multiveel consumables aan het begin van season 3, nu ik ze echt nodig heb (of uberhaupt maar 1), vallen ze niet.. ook niet als ik in 4 player parties rondren.. :(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:08
scorpie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:08:
Pfft zo harvest je multiveel consumables aan het begin van season 3, nu ik ze echt nodig heb (of uberhaupt maar 1), vallen ze niet.. ook niet als ik in 4 player parties rondren.. :(
Ja, is een ergenis, zo valt er 3 weken niks, zo heb je er 7 op een avond... RNG is a biatch... >:)

Apsie's profiel

Verwijderd

Bizzar die thorns set.

Die dots van de set kunnen stacken en dan loopt de thorns dmg als een malle op. Heb nu alleen 1 topaz in mijn wapen en met iets van 9 stacks zitten er al ticks bij van bijna 3 mld. Zit te testen op t10, maar dit is geen doen.. moment dan je iron skin aanzet is alles one shot :P

Best veel kleine aanpassingen ook aan oude items waar dan extra skill dmg op is gezet als extra main stat. Een andere goede aanpassing is een paarse indicator op je minimap voor key wardens.

Ga zo maar ff wat grifts runnen want de dps met die thorns build wordt pas echt hoog als je die gem in je gear stopt. Heb in de cube die bombardment belt en die 50% dmg reductie werkt prima (ook als je die skill niet op je bar zet).. constant 50% dmg reductie.

leaderboard clears zeggen nu nog weinig, maar vrijwel iedereen heeft die no-set en alles zit rond de 90 solo clear :P

• Neles7
PTR open, alles op as f*ck en ik kan wss pas vrijdag weer spelen :P Godsamme, leek me zo leuk om even voor gein PTR te kloten en uber sterk te voelen

• schaapiej
Neles7 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:59:
PTR open, alles op as f*ck en ik kan wss pas vrijdag weer spelen :P Godsamme, leek me zo leuk om even voor gein PTR te kloten en uber sterk te voelen
Vind 't altijd wel leuk om effe op de PTR te klooien, maar tegelijk ook weer zonde omdat je progress straks pleite is! Van mij mag het nieuwe season / patch 2.4 in ieder geval snel komen, ben op het huidige season wel uitgekeken..

Edit: heb op de PTR even een clan aangemaakt.
Naam: TweakersPTR (Tag; GoT).

[ Voor 7% gewijzigd door schaapiej op 12-11-2015 13:10 ]

<GoT>NightStalker

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Ok salu S4, men doel niet behaald spijtig genoeg.

Hop naar de PTR dan maar denk ik.... ^^

<GoT> Brain3#2873

• Sandeman!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik zal van het weekend ook eens de PTR gaan installeren. Dit doe ik voor de eerste keer. Dien ik nog een extra account aan te maken hiervoor?

Ik ben vooral benieuwd naar de WD, eens kijken of we een leuke fetish build in elkaar kunnen flansen, onder het genot van een lekker biertje ;)

• Neles7
Je kunt gewoon met je huidige account inloggen op de PTR. Je kunt kiezen om vanaf 0 te starten of je account van live te kopieeëren voor de test. De PTR client is wel een aparte client die je moet downloaden en installeren.

• schaapiej
Neles7 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:01:
Je kunt gewoon met je huidige account inloggen op de PTR. Je kunt kiezen om vanaf 0 te starten of je account van live te kopieeëren voor de test. De PTR client is wel een aparte client die je moet downloaden en installeren.
Maar kan wel gewoon vanuit je Battle.net client. Waar je nu Europe hebt staan kies je dan voor PTR.

<GoT>NightStalker

Verwijderd

Nog wat aanpassingen

Blade of prophecy heeft nu 75-100% condemn dmg en dan schild heeft 150-200%

Net zonder dat verbeterende swaard 63 gehaald zonder unity. extreem squishy, maar dps is nu echt een stuk hoger dan in 2.3 denk alleen dat het geen echte eindset zal zijn, maar had totaal geen optimale build dus 70+ moet je er zeker mee kunnen halen.

Die thorns gem zit spijtig genoeg nog niet in het spel. Ga daarom die holy shotgun maar testen en daarna de lord commander :)

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Mooi, PTR geinstalleerd op mijn Mac, en nu wil de game niet meer starten. PTR niet en Europe normal play wil ook niet meer starten. Hij crasht als ik de game start en blijft hangen op de overlay die je ziet als je op play drukt.

Launcher loopt ook om de haverklap vast.

[ Voor 8% gewijzigd door Ohmarinus op 12-11-2015 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
Ohmarinus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:49:
Mooi, PTR geinstalleerd op mijn Mac, en nu wil de game niet meer starten. PTR niet en Europe normal play wil ook niet meer starten. Hij crasht als ik de game start en blijft hangen op de overlay die je ziet als je op play drukt.

Launcher loopt ook om de haverklap vast.
One major issue to mention is that the PTR client is currently causing a crash on Mac upon launch. We are aware of the issue and working on a resolution for a future PTR patch. Right now, we don't have an ETA or a workaround. My apologies for that - we'll keep working hard to get our Mac players up and running. #BlameKadala

Treft blijkbaar ook de live client.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:49
Ik kom er helemaal niet meer in. Net een 70 clear first try gedaan met Wizard en wilde even m'n legendary gems van andere char halen. Kon in eerste instantie niet wisselen, dus denk start de game even opnieuw, bad idea! Meer mensen last van? (Servers are not available)

[ Voor 5% gewijzigd door mouzetc op 12-11-2015 14:54 ]

Signature

• schaapiej
mouzetc schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:54:
Ik kom er helemaal niet meer in. Net een 70 clear first try gedaan met Wizard en wilde even m'n legendary gems van andere char halen. Kon in eerste instantie niet wisselen, dus denk start de game even opnieuw, bad idea! Meer mensen last van? (Servers are not available)
PTR kom ik de laatste 1 á 2 uur ook niet in.
Normale game kan ik zonder problemen starten.

<GoT>NightStalker

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:49
schaapiej schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:59:
[...]

PTR kom ik de laatste 1 á 2 uur ook niet in.
Normale game kan ik zonder problemen starten.
Hmm, dat is wel een diepe zucht, was net lekker op weg met testen!

Signature

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Neles7 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:52:
[...]

One major issue to mention is that the PTR client is currently causing a crash on Mac upon launch. We are aware of the issue and working on a resolution for a future PTR patch. Right now, we don't have an ETA or a workaround. My apologies for that - we'll keep working hard to get our Mac players up and running. #BlameKadala

Treft blijkbaar ook de live client.
Thanks, wat er bij mij niet in kan:

Waarom de f* Blizzard dan wel gewoon de optie open laat dat je de zip kan downloaden en de PTR kan installeren als ze weten dat het de game onspeelbaar maakt.

• schaapiej
Denk dat die nieuwe 2 ringen + ancient gear set-up (effe de naam kwijt :p) ook wel leuk kan zijn met Shield bash! Piro Mirello (shield) met Drakons lesson (bracers) samen met Cindercoat en Magefist en een dikke 2-hander (Bloodbrother I guess?). Leuke buff op fire damage en een bak RCR.

<GoT>NightStalker

• Ealjebij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Die ring setup wordt dik misbruikt op PTR. Deze gaat hoogstwaarschijnlijk aangepast worden. Was iemand met een WD pet build waarbij de garg 30m critte ;p en de fetishes ook insane veel...

Het zal wel 800% dmg increase zijn met voor elke legendary piece 4% dmg reduction ;p niet 800% damage voor ELKE legendary piece.. heeft iemand liggen te slapen bij Blizz.

D3 Profiel

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

30M of 30B?

Verder geen fout, ze hebben het meerdere malen geconfirmed. 800% increase per item!

[ Voor 79% gewijzigd door Ohmarinus op 12-11-2015 16:14 ]

• schaapiej
Ohmarinus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:13:
30M of 30B?

Verder geen fout, ze hebben het meerdere malen geconfirmed. 800% increase per item!
Geen fout inderdaad, maar waarschijnlijk wel iets waar ze op terug gaan komen.
Eerst was zonder sets spelen useless, en hiermee wordt met sets spelen (bijna) useless! :p

<GoT>NightStalker

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

schaapiej schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:17:
[...]

Eerst was zonder sets spelen useless, en hiermee wordt met sets spelen (bijna) useless! :p
Wel makkelijker om de conquests te halen op deze manier :)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 13:06

Rannasha

Does not compute.

schaapiej schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:17:
[...]

Precies, en op die manier zorg je ervoor dat veel spelers de ring-set proberen en potentieel problematische builds bouwen. Binnenkort nerfen ze de ring-set naar een redelijkere waarde, en dan zullen nog steeds veel spelers er mee rondlopen (in ieder geval in eerste instantie) omdat ze al een volledige build eromheen gebouwd hebben. En dat levert lekker veel datapunten op.

Het is een strategie die wel vaker gebruikt wordt: Maak een ability of item duidelijk overpowered, waardoor je veel test-aandacht er naar toe trekt. Daarna kun je het nerfen om de juiste balans te vinden. Werkt allicht beter dan vragen of mensen een bepaald item willen testen, pretty please.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:29
PTR nog niet beschikbaar. Net de update binnengehaald, maar helaas..

Verwijderd

Lol gekkehuis die "no-set"

Had lord commander build met bowmen gemaakt met akkan als basis. werkte goed op t10, maar echt top was het niet. Nu zelfde soort build, maar dan met alles dat ik kon vinden in ancient non set en dan nieuwe phalanx helm

die bowmen knallen zo 3-5 mld nu per stuk.. bizzar (en heb tasker er ook nog inzitten :P)

Denk dat ze die set wel wat gaan terug schroeven want het is erg sterk als je verschillende items hebt die synergie hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 19:35 ]

Verwijderd

Lol.. moet je dit zien

Lord commander met bowmen en de no-set

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/az99g8.jpg

dit is mijn gear ( mis 1 ancients)
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2rpu3rt.jpg

echt leuk die no-set :)

edit.. inmiddels al 70+ met deze setup gehaald in ver van optimale gear. Vooral wd, wizz en crusader lijken erg veel profijt van die no-set te hebben. Lijkt mij dat ze dit wel wat gaan nerfen want het is wel erg sterk met een aantal combies

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Even de 6pc SWK bij elkaar geraapt en weer eens een Wave of Light build gemaakt.
- Moet de pants van SWK nog hebben om de Tzo Krin's Gaze erbij te kunnen gebruiken.
- Die nieuwe 1h in de cube gedaan voor extra WoL damage.
- Incense Torch in de hand
- Cindercoat cubed (en dus WoL op fire :p)

Heb al crits boven de 9,5 11,6 miljard gezien! (zonder pylon)
Wordt misschien geen top Tier build maar vond 't in een eerder season (Season 2 toch?) een toffe build, wel weer leuk dat het hiermee weer enigzins nuttig wordt!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Gisteren mijn S4 DH naar level 70 gekregen.
Gear is nog niet super, maar heb intussen met een DH starter build aan de slag gegaan.

Doordat ik nu 3P Marrauder heb + een Rorg in de cube, komt het met deze build ook wel leuk uit.
Qua skills en alles is de DH nog behoorlijk vers voor me. Ik wil dus nog op zoek naar betere items.

Volgens mij is een Kridershot wel nuttig om voor te kijken.
Welke Legendary gems gebruik je eigenlijk het meest als DH?

Gisteren ben ik tot GR30 gekomen (en dat ging nog erg soepel (met nog een Gem of Ease i.p.v. een Emerald in mijn bow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
_Peter2_ schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:22:
Gisteren mijn S4 DH naar level 70 gekregen.
Gear is nog niet super, maar heb intussen met een DH starter build aan de slag gegaan.

Doordat ik nu 3P Marrauder heb + een Rorg in de cube, komt het met deze build ook wel leuk uit.
Qua skills en alles is de DH nog behoorlijk vers voor me. Ik wil dus nog op zoek naar betere items.

Volgens mij is een Kridershot wel nuttig om voor te kijken.
Welke Legendary gems gebruik je eigenlijk het meest als DH?

Gisteren ben ik tot GR30 gekomen (en dat ging nog erg soepel (met nog een Gem of Ease i.p.v. een Emerald in mijn bow)
Zei's stone of Vengance is een goede keuze, het zelfde voor Bane of the trapped (doh).

De 3e is beetje een vrije keuze. Defense wise is de Molten Gizzard een goede keuze, offensive: iceblink, bane of the stricken. (de standaard) keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Benieuwd of ze de mac launcher ooit gaan fixen voor de PTR want ik kan niet meer spelen. Het heeft blijkbaar geen prioriteit, enige fix is een reinstall en daar zit ik dus niet op te wachten. Het heeft namelijk ook mijn normale game corrupted.

[ Voor 11% gewijzigd door Ohmarinus op 13-11-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-10 16:23

4th

(jarig!)
Al weer even geleden sinds we weer een HC record hebben verbeterd, hierbij de 2 man run

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Mijn "To do" list voor patch 2.4

DH > De nieuwe set testen + een Marauder set met cluster arrow
Manticore
Legendary Power added
Reduces the cost of Cluster Arrow by 75-100%
Now rolls with +30-40% Cluster Arrow damage
De RCR zal wel naar 50% ish gaan gok ik zo.

Barb > Earthquake set. Dit lijkt me een leuke farm set om mee te spelen.

Monk > Inna 6p, hier moet echt wel wat leuks mee te doen zijn. Ik zat zelf aan een generator build te denken en veel pets Mystic dudes die mee helpen :+

Crus > Condemn build!!!!! :D :D :D :D :D

WD > Geen plannen

Wiz > Geen plannen

Dit zal wel weer voor de nodige uurtje gametijd zorgen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Goldman op 13-11-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die no-set pakt nu wel verkeerd uit voor build die hele hoge attack speed hebben in combie met dan 3 of meer items die skill synergie hebben met deze skill. Bane of the stricken knalt dan alles door het dak heen.

crusaders met blessed shield setup halen nu 95 solo :P... dit gaat natuurlijk nooit live zo
Wd met darts setup hebben zelfde "probleem"

Hier is die no-set dan echt veel te sterk tov normale sets

Hoop wel dat ze individuele builds bekijken en niet een algemene (beetje terugschroeven is okay) nerf van die ringen want dan is de rest van alle leuke combies meteen t10 spul geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Ik zag Alkaizer inderdaad de Captain American build spelen en die crits sloegen echt nergens op! :p
Trash volgens mij 35 miljard en op de RG begon hij met 125 miljard en dat liep natuurlijk als een gek omhoog...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

schaapiej schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:32:
Ik zag Alkaizer inderdaad de Captain American build spelen en die crits sloegen echt nergens op! :p
Trash volgens mij 35 miljard en op de RG begon hij met 125 miljard en dat liep natuurlijk als een gek omhoog...
35B.. Dat is niet goed hoor. Damn. Ik herinner me nog toen ik net met Crusader begon en crits had van 54miljoen... Dat was voor die tijd (toen legendary gems voor het eerst uitkwamen) echt heel erg hoog. Nu haal je al 54miljoen na een dag spelen.

Misschien klopt het wel dat de dmg zo hoog gaat worden, in principe is het elke patch flink omhoog gegaan, dus waarom zou het verkeerd zijn?

Als je naar percentages kijkt is van 0,054B naar 4B crits omhoog gaan, een veel grotere toename dan van 4B naar 35B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ohmarinus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:45:
[...]

35B.. Dat is niet goed hoor. Damn. Ik herinner me nog toen ik net met Crusader begon en crits had van 54miljoen... Dat was voor die tijd (toen legendary gems voor het eerst uitkwamen) echt heel erg hoog. Nu haal je al 54miljoen na een dag spelen.

Misschien klopt het wel dat de dmg zo hoog gaat worden, in principe is het elke patch flink omhoog gegaan, dus waarom zou het verkeerd zijn?

Als je naar percentages kijkt is van 0,054B naar 4B crits omhoog gaan, een veel grotere toename dan van 4B naar 35B.
Maar 125B op de RG zonder Stricken stacks is natuurlijk nog wel wat meer dan van 4B naar 35B ;) Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling dat mensen in de eerste paar dagen al GR95+ gaan clearen straks. Hopelijk laten ze toch wat van deze set heel, want het maakt wel extreem veel speelstijlen en combi's mogelijk!

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Korte PTR ervaring, lagg xD even de nieuwe DH build gemaakt (4p shadow en 4p maurader) werkt lekker snel veel dmg in open gebieden met density :D en idd ziek om te zien hoe hoog de leaderboards zijn, volgens mij heeft elke class al 80+ solo nu met crusaders aan top met 95 clear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.. die no-set is RIP

van 800% naar 100% --> GG

Zat er dik in dat ze het ging terugschroeven, maar hoop dat het nu niet alleen tx builds zullen zijn.. jammer want dan komt er nooit echte build diversiteit.

Morgen ff die mega OP blessed shield build gebruiken dan maar om de gems richting de 90 te boosten 8)
Die pakken ze dan niet meer af in de ptr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 21:59
Nu heb ik vandaag eindelijk een eerste ancient bull kathos weapon gevonden en had eigenlijk wel gehoopt dat dat flink wat verschil zou maken maar helaas:( Verder dan grift 49 kom ik momenteel niet. Iemand toevallig nog tips voor me?

http://eu.battle.net/d3/e...dmrobo-1762/hero/64508108

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-10 21:50
nieuwe patch voor ptr uit 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:51:
Zo.. die no-set is RIP

van 800% naar 100% --> GG

Zat er dik in dat ze het ging terugschroeven, maar hoop dat het nu niet alleen tx builds zullen zijn.. jammer want dan komt er nooit echte build diversiteit.

Morgen ff die mega OP blessed shield build gebruiken dan maar om de gems richting de 90 te boosten 8)
Die pakken ze dan niet meer af in de ptr :P
Zat er wel aan te komen die nerf. Het is naar mijn idee wel weer alles of niks. Waarom gaan ze van 800% naar 100% en testen ze niet eerst wat bijvoorbeeld 400% doet? Kan natuurlijk ook weer van 100% omhoog maar het zal nu wel meteen dood aanvoelen..

Wel weer een leuk item erbij:
Mantle of Channeling
New Legendary Shoulders
While channeling Whirlwind, Rapid Fire, Strafe, Tempest Rush, Firebats, Arcane Torrent, Disintegrate, or Ray of Frost, you deal 20-25% increased damage and take 25% reduced damage
Ben altijd wel een fan geweest van Tempest Rush. Nu met deze Monk aan het klooien :p
(Battle.net werkt mijn gister aangepaste helm niet bij, maar wel het wapen wat ik net heb aangepast wtf)
Wellicht dat hier wel een leuke T7-TX farm build mee te maken valt!

[ Voor 8% gewijzigd door schaapiej op 14-11-2015 04:45 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 13:06

Rannasha

Does not compute.

Rannasha schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:24:
[...]
Precies, en op die manier zorg je ervoor dat veel spelers de ring-set proberen en potentieel problematische builds bouwen. Binnenkort nerfen ze de ring-set naar een redelijkere waarde, en dan zullen nog steeds veel spelers er mee rondlopen (in ieder geval in eerste instantie) omdat ze al een volledige build eromheen gebouwd hebben. En dat levert lekker veel datapunten op.

Het is een strategie die wel vaker gebruikt wordt: Maak een ability of item duidelijk overpowered, waardoor je veel test-aandacht er naar toe trekt. Daarna kun je het nerfen om de juiste balans te vinden. Werkt allicht beter dan vragen of mensen een bepaald item willen testen, pretty please.
Uit een Blizzard-post die mijn vermoeden bevestigt:
But in the spirit of crazy ideas, we went live with 800% to give us a chance to gather data at radically different values and, eventually, find the value that’s best for the greatest number of our players. We need a lot of creative players testing the limits and the best way we could accomplish this was to turn it way overboard.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

hey juist clan request gedaan op de PTR... ^^, C y'all there ^^ >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Brain3 op 14-11-2015 10:41 ]

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Brain3 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:40:
hey juist clan request gedaan op de PTR... ^^, C y'all there ^^ >:)
En geaccepteerd! :p
Kan ik iemand pas promoten als die persoon online is?
Of ben ik gewoon scheef aan het kijken..

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Volgensmij werkt de mac versie nu :)

Ga eens online kijken, tot zo!

Edit:
Te vroeg gejuichd. Blizzard heeft het weer voor elkaar, nu krijg ik een andere error. Die mac ondersteuning is altijd een ondergeschoven kindje geweest. Zal leuk worden als de patch straks live gaat en de mac versie nog niet uitgebreid getest is.

[ Voor 64% gewijzigd door Ohmarinus op 14-11-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaapiej schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 04:01:
[...]

Zat er wel aan te komen die nerf. Het is naar mijn idee wel weer alles of niks. Waarom gaan ze van 800% naar 100% en testen ze niet eerst wat bijvoorbeeld 400% doet? Kan natuurlijk ook weer van 100% omhoog maar het zal nu wel meteen dood aanvoelen..

Wel weer een leuk item erbij:
Denk dat als ze dit willen balancen dat ze echt veel meer items moeten aanpassen. build of the day is nu een crusader met de "rape beam" uit de beta tijd van RoS. Toen was die bugged en deed die bizzare dps. Nu is die niet bugged, maar de combinatie van wat items/gems en die No-set en je hebt ech bizzare dps.

top crusader is nu 102 solo.

Zelf doe ik speed 70's in 3-4 min om ff wat gems te lvl-en en zoek nog wat items... echt bizzare dps dit. Ook een nerf naar 100% zal dit nog steeds uber sterk maken.. hiervoor moeten ze die nieuwe bracers/shild ook aanpakken want heavens fury is echt mega OP nu

Ik klaag echter niet.. lekker OP zijn vandaag... morgen kan het over zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meh, ik had verwacht dat het DH zou zijn als eerst boven de 100 met die ringen.

Maar goed, ook 100% gaat nog steeds beter zijn dan de sets voor bijna alle classes.

Heeft iemand al getest met de channel items? Cast other spenders met channel klinkt als free meteors + wave of force tijdens torrent. Klopt dat?

Edit: Wat mee ook opviel in de patch notes is dat Depth Diggers nu voor Wiz droppen. Als die gaan werken voor Wiz, wordt het leuk met Mirrorball.

[ Voor 19% gewijzigd door Zarhrezz op 14-11-2015 15:56 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo zijn die ringen OP

lijkt mij perecte balance zo 8)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1fx0dc.jpg

ps. gear is niet eens optimaal en heb geen enkel items bewerkt met dat nieuwe recept :P
Ben daarom erg benieuwd of ze nog meer gaan doen dan alleen die ringen nerfen want voor de curader zijn blessed shield, blessed hammer en heavens fury allemaal erg sterk te maken.

oh die thorns gem dropt nu ook.. heb een 75 gemaakt voor tests later in de ptr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Als je leaderboards ziet idd gestoord 102 solo crus, 91 solo DH .. benieuwd wat ervan over blijft na de nerf.

Edit:
Nieuwe DH set 4p Mauarder + 4P shadow is ook wel erg sterk. 1 ancient item en kan als rift/lag niet te erg is makkelijk Gr70 doen solo in een 2p game. een hele klote winged assasin pack i.c.m. lacuni's voorkomde miijn poging op PTR. Als ik power/coduit had gehad tegen hun was het wss wel gelukt.

Wel ziek ook 80M thoughness in town en 122M ingame. En prima dps ook nog. DH was nog nooit zo tanky.

[ Voor 65% gewijzigd door Neles7 op 14-11-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat ik die solo 60 binnenkort eens haal, kan ik ook PTR gaan doen. Ik ben wel benieuwd naar de Wiz channel source, hoe die precies werkt. Die kan wel eens een leuk worden met Firebird en / of Tal (afhankelijk van de precieze werking).

Nieuwe Firebird heeft sowieso potentie voor hogere tiers omdat de damage bonus schaalt met aantal enemies dat niet snel dood gaat. De bonus van burning elites is helemaal leuk...als je die bonus een paar keer hebt, kun je razendsnel door trash heen. Ik verwacht dat die bonus nog verlaagd gaat worden.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Zarhrezz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:27:
Ik hoop dat ik die solo 60 binnenkort eens haal, kan ik ook PTR gaan doen. Ik ben wel benieuwd naar de Wiz channel source, hoe die precies werkt. Die kan wel eens een leuk worden met Firebird en / of Tal (afhankelijk van de precieze werking).

Nieuwe Firebird heeft sowieso potentie voor hogere tiers omdat de damage bonus schaalt met aantal enemies dat niet snel dood gaat. De bonus van burning elites is helemaal leuk...als je die bonus een paar keer hebt, kun je razendsnel door trash heen. Ik verwacht dat die bonus nog verlaagd gaat worden.
Wacht effe, moet je GR60 soloen voordat je de PTR mag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:34:
[...]

Wacht effe, moet je GR60 soloen voordat je de PTR mag doen?
Nee, maar dat moet ik nog doen voor Guardian / Seasonal journey. Dat wil ik gedaan hebben voordat ik op PTR begin. Als je de wijzigingen daar gewend bent, wil je doorgaans niet terug naar live.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ah duidelijk, ik kan sowieso niet op de PTR. Zit Blizz een beetje te spammen in US en EU want ze moeten de Mac launcher gewoon gaan fixen. Ik speel geen andere games en nu is mijn wekelijkse game-uurtje dus nonexistent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuran
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-02 07:14
nog mensen op ptr bezig ?

er komt nu een queue maar zal altijd mooi zijn om met meerdere te spelen

voeg me toe

thurantjee#2531

thurantjee#2531 GoT clan member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

extreem bug fest op de ptr atm! Bijna immortal dankzij die st. archew's cage gloves, snapshotting van thorn dps en dan de mega buff van de no-set. Heb alle gems maar op 75 gezet en een paar op 80 veel hoger wil ik ook niet gaan want anders zijn de tests later als ze met patches komen ook niet erg representatief.

Eerst maar eens kijken wat ze gaan doen aan die no-set.. zou mij niets verbazen als ze hem helemaal weghalen. Heb nu een aantal crusader builds getest, maar in alle gevallen is het extreem sterk. solo 91 in iets meer dan 7 min.. beetje bizzar natuurlijk... testen heeft zo ook weinig zin.

Ga wel wat mats farmen op live.

Het mechanisme achter thorns dmg in 2.4 is trouwens anders dan op live momenteel. chc en chd hebben geen effect, maar alle normale dmg boosters (F&R, hexing, gems etc...) dat werkt in 2.4 allemaal wel. Die nieuwe (aangepasde) traveller pledge set kan daarom best interessant zijn, maar met deze ptr en al die andere bugs etc. heeft echt testen weinig zin op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Kan stiekem gewoon echt niet wachten tot 2.4 live gaat. Bang dat de PTR mijn ervaring daarna een beetje vervelend maakt omdat je dan gewend bent aan snel levelen, veel Legs vinden etc.

[ Voor 53% gewijzigd door Ohmarinus op 15-11-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:58:
extreem bug fest op de ptr atm! Bijna immortal dankzij die st. archew's cage gloves, snapshotting van thorn dps en dan de mega buff van de no-set. Heb alle gems maar op 75 gezet en een paar op 80 veel hoger wil ik ook niet gaan want anders zijn de tests later als ze met patches komen ook niet erg representatief.

Eerst maar eens kijken wat ze gaan doen aan die no-set.. zou mij niets verbazen als ze hem helemaal weghalen. Heb nu een aantal crusader builds getest, maar in alle gevallen is het extreem sterk. solo 91 in iets meer dan 7 min.. beetje bizzar natuurlijk... testen heeft zo ook weinig zin.

Ga wel wat mats farmen op live.

Het mechanisme achter thorns dmg in 2.4 is trouwens anders dan op live momenteel. chc en chd hebben geen effect, maar alle normale dmg boosters (F&R, hexing, gems etc...) dat werkt in 2.4 allemaal wel. Die nieuwe (aangepasde) traveller pledge set kan daarom best interessant zijn, maar met deze ptr en al die andere bugs etc. heeft echt testen weinig zin op deze manier.
Legacy of Nightmares wordt eerstvolgende PTR-patch generft van 800% naar 100%. Veel te veel als je het mij vraagt. Zal uiteindelijk wel op 200-250% uitkomen, dan is ie wel competitive denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:23

The Chosen One

Zie signature!

100% is nog heel sterk in sommige gevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 15-11-2015 18:08 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:08:
100% is nog heel sterk in sommige gevallen.
Yup, nog steeds sterker dan vrijwel alle andere sets. 1300% damage bonus op alles, geen andere set die zo'n hoge bonus geeft (behalve in zeer specifieke gevallen, zoals de nieuwe Firebird). Ik kan me niet voorstellen dat die 100% per ancient stand houd, het is gewoon te sterk t.o.v. 80-90% van de 6p sets. De 75% die eerst intern gehanteerd werd, lijkt me al redelijker, maar dan nog wordt het voor een aantal classes unbalanced (bv. pet WD). Ik geloof niet dat ze Legacy of Nightmares met een enkele bonus nuttig en balanced kunnen maken voor alle classes...we zullen zien waar het op uitdraait.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Avondje testen met S4/M4 set op de PTR.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2hxrpsk.png

Hoogste clear die ik kon vinden met deze set was 84 en ook bij mij zit er nog genoeg rek in. Weinig ancients in gebruik zelfs, en haal de 157M toughness. Heerlijke set wat mij betreft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adamvansanten schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:58:
[...]

Legacy of Nightmares wordt eerstvolgende PTR-patch generft van 800% naar 100%. Veel te veel als je het mij vraagt. Zal uiteindelijk wel op 200-250% uitkomen, dan is ie wel competitive denk ik?
Na testen denk ik dat voor de crusader zelfs met maar 100% die set echt heel sterk kan zijn. De meest extreme solo crusader clears nu zijn 120+ dit is met vrijwel immortal setup en thorns power snapshot in combinatie met die heavens fury blessed ground... geen realische builds.

Zonder deze bugs/exploits is het echter nog steeds mogelijk om hele sterke builds te maken met de crusader. Die blessed shield setup bijvoorbeeld haalt zo 90+ en hier zitten dan geen items in die nu bugged werken. Die developer had het over -13 gr levels na de nerf... dat zou dan dus rond de 80-85 uitkomen voor crusaders.... dat is nog steeds veel meer dan je bijvoorbeeld met condemn zal halen.. denk dat alleen die thorns set daar in de buurt kan komen.. en misschien die hammerdin, maar dit test ik niet.

Ik hoop daarom dat ze naast de nerf ook kijken naar bepaalde items waardoor die "no-set" builds zo sterk worden en hier wat aan sleutelen, want als ze die set de grond in nerfen dan zou echt zonde zijn want het geeft echt wel een heleboel build diversiteit. Het is ook heel erg class verschillend hoe sterk en welke combies er mogelijk zijn. Barb schijnt er een beetje matig van af te komen en daar zijn sets nog de hoogste clears. Wizz met die firebird zit bijna net zo hoog als de no-set en crusaders zijn nu met de LoN set totaal "broken" OP

Ben erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen want makkelijk gaat dit niet worden met een snelle fikst en misschien halen ze wel een morbrick bracer truc uit de kast en is het poeff.. weg ringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-10 16:23

4th

(jarig!)
Nu was iemand zo slim geweest om het oude record te verbeteren vanacht dus moesten we ook maar weer aan de slag ;)

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:58:
[...]

Na testen denk ik dat voor de crusader zelfs met maar 100% die set echt heel sterk kan zijn. De meest extreme solo crusader clears nu zijn 120+ dit is met vrijwel immortal setup en thorns power snapshot in combinatie met die heavens fury blessed ground... geen realische builds.

Zonder deze bugs/exploits is het echter nog steeds mogelijk om hele sterke builds te maken met de crusader. Die blessed shield setup bijvoorbeeld haalt zo 90+ en hier zitten dan geen items in die nu bugged werken. Die developer had het over -13 gr levels na de nerf... dat zou dan dus rond de 80-85 uitkomen voor crusaders.... dat is nog steeds veel meer dan je bijvoorbeeld met condemn zal halen.. denk dat alleen die thorns set daar in de buurt kan komen.. en misschien die hammerdin, maar dit test ik niet.

Ik hoop daarom dat ze naast de nerf ook kijken naar bepaalde items waardoor die "no-set" builds zo sterk worden en hier wat aan sleutelen, want als ze die set de grond in nerfen dan zou echt zonde zijn want het geeft echt wel een heleboel build diversiteit. Het is ook heel erg class verschillend hoe sterk en welke combies er mogelijk zijn. Barb schijnt er een beetje matig van af te komen en daar zijn sets nog de hoogste clears. Wizz met die firebird zit bijna net zo hoog als de no-set en crusaders zijn nu met de LoN set totaal "broken" OP

Ben erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen want makkelijk gaat dit niet worden met een snelle fikst en misschien halen ze wel een morbrick bracer truc uit de kast en is het poeff.. weg ringen :P
Goed verhaal Albeto55. GR120+ klinkt inderdaad wel heel OP. Als de toppers 80+ doen lijkt het me redelijk in balans met wat we nu op live hebben (misschien iets sterker, maar geen hele grote verschillen). Heb in ieder geval alweer zin in patch 2.4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:58:
[...]

Toevallig ook al kunnen testen wat de nieuwe Akkhan set doet met Heaven's Fury build?
Shotgun Crusader blijft toch wel erg tof en het zou wel nice zijn als deze build weer wat mee kan komen!
Dan ga ik sowieso met 2.4/Season 5 een Shotgun build maken! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schaapiej schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:35:
[...]

Toevallig ook al kunnen testen wat de nieuwe Akkhan set doet met Heaven's Fury build?
Shotgun Crusader blijft toch wel erg tof en het zou wel nice zijn als deze build weer wat mee kan komen!
Dan ga ik sowieso met 2.4/Season 5 een Shotgun build maken! :p
jep.. akkan is veel beter dan voorheen. Condemn met full akkan haalt wel 70. Die shotgun doet waarschijnlijk nog meer dps omdat het schild en bracers de dps de lucht in jagen.

Echt goed testen kan je dit nu niet want die no-set doet in beide gevallen echt veel meer dps dan de akkan set en heeft veel meer thoughness. Akkan blijft erg afhankelijk van cdr en dit is echt een groot nadeel. Die no-set heeft dit probleem totaal niet en de dps is echt bizzar.

In mijn lvl 91 clear onder 7 min was de main attack heavens fury in combinatie met shotgun wapen voor 3 stralen blessed ground en dat schild waarmee de cd de helft wordt. Verder die nieuwe bracers en schild en die belt die blind geeft (cord of shoriama ofzo...) dps is gigantisch nu met die no-set de gardian op lvl 90 was binnen 2-4 sec dood.... dus testen op deze manier heeft weinig zin :P

Als er een nieuwe patch komt, dan test ik shotgun, condemn en lord commander met bowmen weer in setup van akkan vs no-set. momenteel doet no-set veel meer dps, heeft veel meer thoughness en totaal geen cdr issues.. dus ja dit is niet echt realistisch testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-10 23:23

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Op crusaders slaat de no-set build compleet nergens op atm. Het is alleen lastig te balancen als classes no-set builds hebben met verschillende niveaus in power.

De damage omlaag gooien van 800% naar 100% is imho niet de oplossing.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Gisteren nog even op pad geweest met mijn heal monk (kreeg vanuit de clan of mijn heal monk een beetje gegeared was).

Uiteindelijk zo'n 50 paragon levels gehaald.

Ik merk wel dat mijn heal monk eigenlijk te weinig HP heeft (wordt nog wel eens ge-oneshot).

Voordat ik met mijn heal monk speeld nog wat bounties op T7 gedaan op mijn DH. Ondanks dat ze een fatsoenlijke sheet DPS heeft (1.1M), merk ik dat zij in T7 bounties te weinig damage doet om alles snel om te leggen.

Ik merk dat ik een goed wapen ontbeer (en andere gear is ook niet super. Wellich ook een andere build kiezen, maar van DH weet ik niet veel).

[ Voor 3% gewijzigd door _Peter2_ op 16-11-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
_Peter2_ schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:02:
Voordat ik met mijn heal monk speeld nog wat bounties op T7 gedaan op mijn DH. Ondanks dat ze een fatsoenlijke sheet DPS heeft (1.1M), merk ik dat zij in T7 bounties te weinig damage doet om alles snel om te leggen.

Ik merk dat ik een goed wapen ontbeer (en andere gear is ook niet super. Wellich ook een andere build kiezen, maar van DH weet ik niet veel).
Je gebruikt een rare build. N4/M4 is geen standaard combinatie. Beter ga je om te beginnen voor Unhallowed Essence, simpelste DH build die er is om te starten en hiermee kun je prima speedfarmen en tot GR60 halen. Natalya is ook een optie, maar vereist meer rolls op je items, en persoonlijke skill.

Mijn DH is momenteel nog gegeared met Nat speedfarm gear. Hiermee rush ik door T8 zonder na te denken, en T10 als ik een beetje moeite doe. Wellicht kun je hier iets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:09

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben van de week ook eens begonnen aan Diablo III, op de PS4.
Wat ik ontzettend mis is een tutorial of boekje met handleiding.
De OP heb ik doorgelezen en daar word ik gelukkig al iets wijzer van.

Ik ben nu level 20 (in Act I) met de Witch Doctor maar begrijp er nog niet heel veel van;
Hoe de Blacksmith/Mystic/Jeweler precies werken en wat ik er mee moet weet ik nog niet helemaal.
De mystic kan dingen enchanten, maar verder staat er niet bij wat dat is of wat dat doet... en wat doen de andere opties bij haar?
Bij de blacksmith doe ik nu vooral veel spullen salvagen omdat mijn inventory vaak vol zit.
Wapens craft ik niet omdat ik zo ontzettend veel spul tijdens het vechten vind.
Gems heb ik gevonden, maar ik zie nergens hoe of waar ik die op mijn gear kan zetten.
Wapens en gear heb je in verschillende kleuren (grijs, blauw, paars, geel waarbij de paarse en gele extra "perks" hebben zoals een x life per hit of zoiets.
Maar nu heb ik grijs spul met bv 95 armor en geel spul met 45 armor, maar mét 4 extra perks. Is het dan beter om de grijze te equippen of toch de gele?

Uit de OP:
"................ door items die je niet gebruikt te Salvagen. Dit kan op elk desgewenst moment en hierbij haal je item uit elkaar voor de ingrediënten, hierdoor hoef je ook niet te pendelen tussen gebied en town om spul te verkopen."
Werkt dit enkel op de pc? Ik heb geen optie gezien om spullen te salvagen op het slagveld.

Leuke game, maar er is me nog zoveel onduidelijk... en er wordt nul komma niks uitgelegd, heel handig.
Ik ga maar eens een tutorial op youtube zoeken ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Let op, ondertaande info komt van de PC-versie.

Je hebt 6 kleuren voor items in oplopende kwalitieti:
- Grijis (geen speciale stats, en ook nog ondermaats)
- Wit (Zelfde als grijs)
- Blauw - Magische items met maximaal 2 extra stats
- Geel - Rare item met maximaal 6 extra stats (4 primaire en 2 secundaire)
- Oranje - Legendary item met maximaal 6 extra stats. Verdeling kan per legendary item verschillen. De maximale waarde voor de stats liggen hoger dan bij Rare items
- Groen - Set item, vergelijkbaar met legendary, maar minder vaak een unieke eigenschap, echter wanneer je een bepaalde hoeveelheid items hiervan draagt krijg je speciale bonussen.

Gems:
Een gem stop je in een socket (gat dat in Helm (maximaal 1), chest (max 3), pants (max 2), Wapen (max 1) of off hand (sheidl / mojo / source) (max 1))

Mystic:
Heeft 2 vaardigheden
- Enchant : vervang 1 stat op een item
- Transmorgify - laat een item er uitzien als een ander item

Zie anders ook de game guide van Blizzard zelf: https://eu.battle.net/d3/en/game/

[ Voor 12% gewijzigd door _Peter2_ op 16-11-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren 3 tries voor 60 solo gedaan...de eerste 2 beide 20-21 minuten, geen goede maps, geen goede mobs, geen Conduit. De derde try uiteindelijk 16:39...de Conduit kwam echter pas toen de 1 min counter al liep. Op zich moet 60 solo dus kunnen met m'n huidge gear...alleen even mazzel hebben met een Conduit op het juiste moment (vaak genoeg situaties gehad met 4-6 lastige packs achter me aan...als je dan de Conduit tegenkomt, moet het lukken). Nog 18 tries voordat ik weer stones moet farmen...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:09

Superkiwi

Hoi doei

_Peter2_ schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:50:
Let op, ondertaande info komt van de PC-versie.
Thanks! :)
Die Blizzard guide gaan we eens doornemen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 16-11-2015 10:56 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 07:22
4th schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:23:
Nu was iemand zo slim geweest om het oude record te verbeteren vanacht dus moesten we ook maar weer aan de slag ;)
Die iemand was ik .... ik was samen met tweaks bezig geweest op 2 man te pushen helaas bij de GR 63 ging mijn WD neer RIP. Maar ik had wel een nieuw record neer gezet ook had ik een GR 60 solo gehaald en daarbij mijn season journey gehaald helemaal op HC :)

Hierbij mijn solo GR 60 rift rank 479

En het duo GR 62 record die door 4th en kami daarna weer verbeterd is leuk detail de run is gedaan met een HT acid cloud spam build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Temp2264 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:45:
En het duo GR 62 record die door 4th en kami daarna weer verbeterd is leuk detail de run is gedaan met een HT acid cloud spam build.
Ik neem aan een Slow Burn build? Ik ben wel benieuwd naar de gear op die WD...heb je een linkje?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2264
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 07:22
Zarhrezz schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:08:
[...]

Ik neem aan een Slow Burn build? Ik ben wel benieuwd naar de gear op die WD...heb je een linkje?
Ja Slow Burn build helaas is deze RIP dit is de vervanger er van iets minder gear en nog niet alles gererold en wat lager gems
https://eu.battle.net/d3/...mp2264-2386/hero/69647721

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Temp2264 schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:19:
Ja Slow Burn build helaas is deze RIP dit is de vervanger er van iets minder gear en nog niet alles gererold en wat lager gems
https://eu.battle.net/d3/...mp2264-2386/hero/69647721
Hmm, misschien het Fire Wall experiment maar ff parkeren en de 60 weer eens met Slow Burn setup gaan proberen. Ik heb op 2.3 PTR wel eens wat zitten proberen met Rain Dance voor regen, maar ik vond het toen niet echt lekker werken. Ik zal het nog eens een kans geven.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Zarh, mijn ervaring is dat 60 solo makkelijker is met WD dan Monk. Maar dat zijn mijn 2cents. Gewoon je WD even afstoffen en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldman schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:51:
Zarh, mijn ervaring is dat 60 solo makkelijker is met WD dan Monk. Maar dat zijn mijn 2cents. Gewoon je WD even afstoffen en gaan :)
Ik zal 'em vanavond eens afstoffen =)

Naast weinig geluk met rifts is het volgens mij ook wat pech met gear; m'n blobstick is bv. maar 4k DPS (waar 4.3-4.4k mogelijk is...bijna 10% DPS verschil) en ook nog steeds geen ancient Assault op m'n Monk (scheelt zo'n 20% DPS op het wapen, dus 10% overall DPS).

Inmiddels ben ik wel handiger geworden met levend blijven op 60...nu nog wat bewuster kiezen wanneer op een groep te stoppen en door te gaan.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Zarhrezz schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:57:
[...]

Ik zal 'em vanavond eens afstoffen =)

Naast weinig geluk met rifts is het volgens mij ook wat pech met gear; m'n blobstick is bv. maar 4k DPS (waar 4.3-4.4k mogelijk is...bijna 10% DPS verschil) en ook nog steeds geen ancient Assault op m'n Monk (scheelt zo'n 20% DPS op het wapen, dus 10% overall DPS).

Inmiddels ben ik wel handiger geworden met levend blijven op 60...nu nog wat bewuster kiezen wanneer op een groep te stoppen en door te gaan.
Toen ik met blob bezig was had ik wel wat issue's, met bears zoefde ik er door heen... ook nog een mogeljikheid, een ancient spear heb je zo (aangezien er maar 2 zijn voor WD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldman schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:00:
Toen ik met blob bezig was had ik wel wat issue's, met bears zoefde ik er door heen... ook nog een mogeljikheid, een ancient spear heb je zo (aangezien er maar 2 zijn voor WD).
Een ancient bearspear heb ik wel liggen, maar ik vind bears echt zo waardeloos spelen...ik kan er gewoon niet mee uit de voeten. Met wat ik ermee geprobeerd heb was ik ongeveer de helft langzamer dan met blobstick...ik hou het wel even bij Slow Burn =)

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

WD GR60 is inderdaad goed te doen, met goede rolls. Dacht vorige week "laat ik de WD maar eens proberen", 55 vloog ik doorheen, 60 2e poging. Ik heb wel een blobstick met 4.3k dps. Dit is met Fire Wall / Slow Burn fire/ice hybrid build. Klik hier voor Bnet Profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
adamvansanten schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:50:
WD GR60 is inderdaad goed te doen, met goede rolls. Dacht vorige week "laat ik de WD maar eens proberen", 55 vloog ik doorheen, 60 2e poging. Ik heb wel een blobstick met 4.3k dps. Dit is met Fire Wall / Slow Burn fire/ice hybrid build. Klik hier voor Bnet Profile.
Lekker bezig :) :9

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Pagina: 1 ... 48 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.