Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Angeloonie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:11:
Thanks voor de feedback over W10.
Heb zelf een relatief nieuwe videokaart (GTX 770) en de rest van de PC is ook niet zo oud. Moederbord uit 2013, geheugen en SSD zijn dus nieuw straks.
Heb nu een SSD voor mijn C:\ drive met windows en programma's, maar die is niets als ik zo kijk naar de nieuwe SSD's 8)7 540/520 lezen/schrijven vs een miezerige 250/70 8)7
Ga dus mijn huidige D:\ (Games) laten vervallen en lekker alles op de SSD zetten. Hopelijk scheelt dat laadschermen in D3 want die zijn nog steeds best lang (bijv. binnengaan rift kan wel 7-10 seconden zijn).
Klinkt eigenlijk exact als mijn systeem specificatie.
I7 950 - GA-X58A-UD3R
GTX 770 - MSI Twin FROZR oid
Samsung 840 SSD

Loop sinds de Win 10 upgrade te tobben met de Nvidia drivers die steeds crashen waardoor ik al 2x monk heb mogen begraven.
Heb na de upgrade een verse Win10 gedaan om het euvel aan te pakken, maar systeem crashed op verschillende momenten na graphic driver crash. (soms bij windows login soms pas na uren gamen)

Uiteindelijke besloten Win7 weer te installeren... eerste dag 0,0 crashes... ik dacht verlost te zijn hiervan.
Helaas gisteren na 10 minuten in game... wederom graphic driver crash..

Heb nu m'n oude 5.1 speaker systeem er uit gegooid omdat deze ook conflicten kreeg - dus vermoed een probleem met m'n moederbord.

Volgende week maar een nieuw systeem in elkaar schroeven, hij was ook al minstens 5 jaar oud... dus hard aan vervanging toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je OS zal de schuldige niet zijn by graphic driver crashes.
Nvidea drivers updaten of juist terug rollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Het werd net toch even spannend. Midden in een grift begin adaware te scannen:S Heb dat vorige week geinstalleerd omdat ik dacht wat rommel te hebben maar dat bleek mee te vallen. Nu vond adaware het wel een goed idee om midden in me game te gaan scannen. Zwetende handjes:) Had een freeze van een seconde of 10. Heerlijk dat HC spelen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
nieuw clan record: GR61 op 2 player hc :)
U6 mnk Kami
Heal mnk Tweaks (ik dus)

[YouTube: https://youtu.be/UcHvq_08rvw]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 18:04
Zijn er hier nog mensen die zin hebben om morgen wat te pushen in greater rifts? Ik heb een goede heal monk (1.008M lps unbuffed) en wil wel eens greaters pushen voor fun :D huidige record is 69, maar moet hoger kunnen. Voor de SG mensen ik wil best op TS komen ;)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 08:28

4th

Vandaag wat geprobeerd met de vyr set, leuke sheet dps voorbij zien komen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Eif1Uj7.jpg

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:38
Neles7 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:00:
Zijn er hier nog mensen die zin hebben om morgen wat te pushen in greater rifts? Ik heb een goede heal monk (1.008M lps unbuffed) en wil wel eens greaters pushen voor fun :D huidige record is 69, maar moet hoger kunnen. Voor de SG mensen ik wil best op TS komen ;)
Ik ben morgenochtend wel online. GR 70~75 pushen moet wel kunnen, mits je een goede party kan builden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Vyr set resultaat

Eerste avondje als hota barb

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:34
Neles7 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:00:
Wil altijd meedoen als je nog een hota barb zoekt voor damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01-2024

Ruigerock

Keep calm and stay metal

4th schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:12:
Vyr set resultaat
[video]

Eerste avondje als hota barb
[video]
Dubbel congrats! Met je GR55 en je verjaardag

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Ruigerock schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:53:
[...]

Dubbel congrats! Met je GR55 en je verjaardag
Ty! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock

Ruigerock

Keep calm and stay metal

:D Een prachtige act 4 rift achter de rug, 1 grote level met dikke density, enige wat ontbrak was een conduit.
Resultaat: plek 150 GR61 in 10:52 op de WD lijst

Voorlopig verbeter ik deze niet meer zo maar, wil ik veel hoger scoren dan moet de unity weg en alles ontwijken wat me aankijkt

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jemig daar ben ik eindelijk weer :') Gisteren de nieuwe SSD en RAM ontvangen en geinstalleerd, dus hop W10 er op en gaan!
Niet dus.. Moet je eerst W7 installeren, anders moet je namelijk een W10 serial hebben.
Ok, W7 er op. Gaan met W10! Nee.. Je moet updaten!
Ok dan maar doen. Duurt lang, meerdere keren dat de updater niets meer doet.. Fucking hell.. Ok via omweg eindelijk 218 updates gevonden (om 00:00 's avonds). Dan PC maar nacht aan laten staan.
En zojuist een uurtje geleden eindelijk klaar met installeren van updates en W10 kon er op. Nu D3 aan het downloaden met 70MB/s :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Waarom heb je niet gewoon de tool van MS gebruikt om de update te starten? Had je dei 218 Windows 7 updates gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhh, dat heb ik gedaan, maar hij MOEST updates hebben voordat die tool wilde draaien :/

Anyway, het draait nu, D3 staat er op en damn wat is dat snel. Laadschermen kan ik niet eens meer lezen zo snel zijn ze weg, en ook overal voelt de gameplay sneller/soepeler aan terwijl ik de settings juist hoger heb gezet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-10 13:31
Dit weekend nog een beetje voortgang geboekt.

Op mijn SSS Monk haar Solo GR van 45 naar 47 omhooggewerkt (met nog voldoende rek erin: GR47 binnen de 8 minuten gehaald).
Paragon 400 is nu in zicht (ben blijven steken op 399 :p).

Zondag nog wat farmwerk gedaan. Op mijn SSS monk wat public bounties voor act mats en daarna mijn Heal monk een alternatieve build en gearset aangemeten voor het farmen van DB in publics.

De build is wellicht niet optimaal, maar op T6 ging het prima (T7 zou ook nog wel lukken).

Heb nu weer een kleine voorraad DB in mijn stash zitten en ook wat act mats. Deze wil ik gebruiken om mijn stash wat op te ruimen door legendary powers te verkrijgen via de cube. (Daarvoor heb ik een hele meuk aan legendaries bewaard).

Zondag ook nog mijn 3e gift gevonden. Mijn huidige wapens (op mijn SSS monk iig) zijn nog niet ancient en vind ik daarom niet giftwaardig. Wellicht dat het Shenlong set dat mijn heal monk nu draagt dat wel is. Wat denken jullie?

[ Voor 16% gewijzigd door _Peter2_ op 26-10-2015 08:48 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
Op zich krijg je redelijk wat gifts, tenminste ik heb er al tig gehad. Ik zou ze op je SSS monk nu wel doen want dan kan je 10% cdr erbij rollen. Scheelt enorm veel dat ik gemerkt heb qua snelheid. Of je moet direct overgaan naar SC (al hoewel SSS wel lekker snel is tot de grift 60 :))
Als je dat combineert met een gungdo (een slechte zou je evt. in de cube kunnen doen, want je spirit guards zijn wel netjes) en de chd op je restraint naar cdr doet, dan heb je 28% cdr erbij.... grift 50+ is dan goed mogelijk.

Ben op de 61 blijven steken omdat ik een grift 62 kansloos weer kreeg: Monk

[ Voor 13% gewijzigd door reddevil op 26-10-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Hardcore spelers onder ons (of de softcore spelers die toughness problemen hebben met een static charge monk).

Afgelopen vrijdag tegen deze guide aangelopen: http://www.diablofans.com...ith-2-piece-raiment-innas

Erg interesante aanpak.

Ten opzichte van de normale Static Charge monk:

Eye of the Storm - 30 % Lightning inleveren voor Inna / Rainment / Leoric (meer toughness door Vit + Socket
Rainment inleveren voor Crudest Boots voor dubbele Ally.

Geen Dashing Strike (geen 4 set rainment, dus andere spender voor F&R), de keuze voor Tempest Rush is logisch gezien je hiermee ook door monsters kan lopen. Grootste nadeel is echter wanneer je zonder spirit zit, dat je geen escape hebt.

Vervolgens word de Breath of Heaven - Infused with Light ingeruiled voor Mystic Ally.
Je zult dus meer moeite hebben om je spirit up te houden, maar daarentegen krijg je wel 40 % dmg. (20% van je ally met Inna effect, 2x ally door crudest boots).

Daarnaast krijg je ook een 20 % resistance bonus van je Inna effect op je mantra.

In het kort: Meer toughness in ruil voor een beetje minder dmg en iets meer spirit problemen.

Ten opzichte van de build zou ik sowieso Guardians Path naar NDE zetten voor HC en de Witching Hour naar een String of Ears omzetten.

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
reddevil schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:00:
Op zich krijg je redelijk wat gifts, tenminste ik heb er al tig gehad. Ik zou ze op je SSS monk nu wel doen want dan kan je 10% cdr erbij rollen. Scheelt enorm veel dat ik gemerkt heb qua snelheid. Of je moet direct overgaan naar SC (al hoewel SSS wel lekker snel is tot de grift 60 :))
Als je dat combineert met een gungdo (een slechte zou je evt. in de cube kunnen doen, want je spirit guards zijn wel netjes) en de chd op je restraint naar cdr doet, dan heb je 28% cdr erbij.... grift 50+ is dan goed mogelijk.

Ben op de 61 blijven steken omdat ik een grift 62 kansloos weer kreeg: Monk
Ik merk het effect van Gungdo nog niet echt op mijn SSS monk. Door SSS gaat alles in de buurt al snel dood dat ik Gungdo maar zelden zijn EP zie verspreiden. Ik heb een tijdje met Gungdo in de cube gespeeld (De Gungdo die ik had was een stuk minder dan mijn Spirit Guards). Doordat ik nog de Zodiac ring gebruik heb ik ook minder CD problemen. (scheet wellicht wel damage van CoE, maar ik kan wel vaker mijn SSS gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
_Peter2_ schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:09:
[...]

Ik merk het effect van Gungdo nog niet echt op mijn SSS monk. Door SSS gaat alles in de buurt al snel dood dat ik Gungdo maar zelden zijn EP zie verspreiden. Ik heb een tijdje met Gungdo in de cube gespeeld (De Gungdo die ik had was een stuk minder dan mijn Spirit Guards). Doordat ik nog de Zodiac ring gebruik heb ik ook minder CD problemen. (scheet wellicht wel damage van CoE, maar ik kan wel vaker mijn SSS gebruiken)
Ja mijn spirit guards zijn ook tig keer beter dan m'n beste gungdo, maar ik merk 't wel hoger in de grifts... coe weer ik ook niet echt, maar ga toch over naar unity als ik die ooit krijg voor solo progression. Zodiac.. tja.. m'n downtime is nu minimaal met SSS sowieso al, dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Ik heb op me ww bard nu een pain enhancer in de socket zitten maar het is me niet helemaal duidelijk of ik nu wel zo gelukig word van dat ding. Ik merk ERG veel van teaguk, maar die pain enhancer niet zo heel hard. IK ben nu aan het overwegen of het niet beter is om daar 100%crit damage op te rollen. Iemand nuttige input of dat wel zinnig is?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:01:
Voor de Hardcore spelers onder ons (of de softcore spelers die toughness problemen hebben met een static charge monk).

Afgelopen vrijdag tegen deze guide aangelopen: http://www.diablofans.com...ith-2-piece-raiment-innas
Die build komt als geroepen, want ik ben net begonnen met het levellen van een hc monk. :)
Tempest Rush wordt zeker alleen als escape skill gebruikt? En wat proct APD eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 17:01

Rannasha

Does not compute.

Deadsmell schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:29:
[...]
Tempest Rush wordt zeker alleen als escape skill gebruikt?
En als spender voor F&R.
En wat proct APD eigenlijk?
The "X% chance to freeze/immobilize/enz..." secondary stats op gear.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rannasha schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:36:
[...]

En als spender voor F&R.
[...]

The "X% chance to freeze/immobilize/enz..." secondary stats op gear.
Natuurlijk, je hebt geen Dash. Helemaal over het hoofd gezien. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Die build komt als geroepen, want ik ben net begonnen met het levellen van een hc monk. :)
Tempest Rush wordt zeker alleen als escape skill gebruikt? En wat proct APD eigenlijk?
Wat Rannasha al zegt, de chance to "Freeze / Stun" zorgt voor de defensive stats van APD.
Daarnaast helpt je follower ook een beetje.

Maar zelfs zonder deze stats en zonder APD heeft de build al meer toughness, met APD is 70+ hardcore te doen, maar zonder is 60-65+ zeker nog in bereik.

I.p.v. APD kan je dan met een leorics crown (23 % extra life) of Depth Diggers (voor Inna broek, 4 set inna + single resist, gezien Depth Diggers altijd all res heeft). Zo zijn er nog genoeg opties die je een beetje meer toughness geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:40:
[...]
Wat Rannasha al zegt, de chance to "Freeze / Stun" zorgt voor de defensive stats van APD.
Daarnaast helpt je follower ook een beetje.

Maar zelfs zonder deze stats en zonder APD heeft de build al meer toughness, met APD is 70+ hardcore te doen, maar zonder is 60-65+ zeker nog in bereik.

I.p.v. APD kan je dan met een leorics crown (23 % extra life) of Depth Diggers (voor Inna broek, 4 set inna + single resist, gezien Depth Diggers altijd all res heeft). Zo zijn er nog genoeg opties die je een beetje meer toughness geven.
Oké, thanks! En gezien deze setup wordt je follower dan Templar met Unity & Token, Wyrdward en Thunderfury? Of wordt Enchantress ook op hardcore gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsmell schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:44:
[...]

Oké, thanks! En gezien deze setup wordt je follower dan Templar met Unity & Token, Wyrdward en Thunderfury? Of wordt Enchantress ook op hardcore gebruikt?
Zou persoonlijk voor de templar gaan vanwege zijn group stun & heals.
Maar Enchantress is zeker een goed alternatief, ze kan hele groepen CC'en waardoor je je eigen health weer naar max kan slaan.

----------

Een ander interesante variant is meer zoals Zharezz deze speelt, i.p.v. Fire ally, Enduring Ally en i.p.v. Mantra of Salvation - Agility, Mantra of Healing - Sustenance.

Vervolgens wissel je dan Simplicity Strength in voor Molten wildebeest en iedereen heeft veel healing.

(Reden dat ik Simplicity kies is vanwege depth diggers. 100 % DD + 60 % SS, waardoor de bonus van SS uiteindelijk "maar" 30 % effectief is (En minder als je ook nog meer +generator dmg rolls hebt), daar waar Trapped en Stricken veel effectiever zijn).

Hiermee lever je dus een deel van je damage in, voor zieke healing. Zou best grappig kunnen werken in een 2-3 man setup. De vraag is alleen hoe "tough" de build dan is.

Denk eerder dat deze setup "te" generiek is, waardoor zijn healing / toughness te laag is voor support en de damage te laag is voor de dmg rol.

[ Voor 7% gewijzigd door Sabrac op 26-10-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
ik ben met die build aan het testen geweest die sabrac ook mij had gelinkt! thnx ;)

En ik had niet genoeg stun achtige dingen om APD te rechtvaardigen (had ze ook niet liggen of in cube) en even met die immune to frozen en immobilize boots in cube gegaan omdat zonder wildenbeast al je regen van hitten komt. Als je dus niet kan hitten lig je snel dood neer....

Probleem wat ik zie tijdens spelen is dat ik zelfs met de templar buff (resource cost of resource regen weet het niet eens...) die buff van shenlongs vrijwel niet kan ophouden.... normaal had je die breath of heaven om je spirit enorm snel te helpen.... en die mis je. Verder wel 55 solo erop gehaald en dat is al meer dan ik op die oude SC build had gedaan :P

edit trouwens die build met 4 set inna's gaat ten koste van je belt slot (moet inna's worden dan) en dat kost je 10% dmg van je witching hour, maar die krijg je van die mantra weer terug geloof ik... dus ja... tis alleen dan depth diggers in je cube hebben en een ziek gerolde inna's belt hebben :P

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_T op 26-10-2015 10:12 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neles wees me er al op en ik zat al aardig in deze richting met m'n monk dus ik ben hiermee bezig geweest. Nog niet heel veel...vrijdag was LEGO World in Utrecht en tja, zaterdag / zondag was er dus wat te bouwen :o

De gear op m'n monk wil maar niet vlotten, dus ik mis aardig wat toughness en daardoor mis ik 52's stelselmatig op minder dan 30 seconde (ok, 3-4 keer geprobeerd).

Belt heeft nu 4.9% Freeze kans, de gloves (m'n enige ancient armor piece) mist de 5% Stun...dat wordt dus een lastige. Hij zegt ook het volgende:
I have 6 pieces of gear where the secondary is "Chance to xxx" where xxx can be freeze, chill, immobile or fear...this amounts to near 20% and procs APD in the cube...that along with Spirit Guards and your high Dodge Chance what with Mantra + Inna + The Guardians Path means you will not die.
Dat Stun werkt lijkt me logisch, Freeze is bekend uit builds uit vorige patches, maar ik kan nergens vinden dat APD geproct wordt door Chill, Immobilize en Fear. Mochten die wel werken, dan is het de vraag of Blind werkt...want Blind Faith als helm wordt dan interessant (tot 40% Blind). Fear zou ik persoonlijk trouwens niet gebruiken, gewoon te irritant.

Gezien de APD ben ik geswitcht naar Templar als follower; die heeft ook stun abilities. Helaas heb ik geen Azurewrath meer liggen, wat dat is het go-to wapen lijkt me (25% chance to Freeze).
Tempest Rush kun je als escape inzetten, maar het is voornamelijk je Bastion proc. Door de 20 yards raakt het gegarandeerd iets, dus altijd prijs. Wat ook heerlijk is, is een groep engagen met Static, door de eerste ranks heen met Tempest, meer Static, verder door het pack met Tempest, etc. Hierdoor kun je makkelijk grote groepen onder Static krijgen.

Mijn laatste variant hierop is dat ik Unity geruild heb voor Band of the Rue Chambers. Dit zorgt voor makkelijke full spirit. Daarnaast gebruik ik Eye / Inna belt i.p.v. WH / Inna stone. Ik ga hier nog even naar kijken; Eye eruit voor String of Ears is ook een goeie optie (zeker omdat ik gisteren een amulet met 19% lightning gevonden heb, zodat m'n elemental bonus erg hoog is en ik denk niet dat m'n damage het probleem is).
Ook speel ik op het moment met SSS - Pandemonium in plaats van Serenity. Dat geeft je een temperal invulnerability en tot op 7 targets 7 seconde Frozen...dus een leuke APD boost.
Sabrac schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:46:
Een ander interesante variant is meer zoals Zharezz deze speelt, i.p.v. Fire ally, Enduring Ally en i.p.v. Mantra of Salvation - Agility, Mantra of Healing - Sustenance.

Vervolgens wissel je dan Simplicity Strength in voor Molten wildebeest en iedereen heeft veel healing.

(Reden dat ik Simplicity kies is vanwege depth diggers. 100 % DD + 60 % SS, waardoor de bonus van SS uiteindelijk "maar" 30 % effectief is, daar waar Trapped en Stricken veel effectiever zijn).

Hiermee lever je dus een deel van je damage in, voor zieke healing. Zou best grappig kunnen werken in een 2-3 man setup. De vraag is alleen hoe "tough" de build dan is.
Ik speel 'em nu ook met Fire Ally / Agility en net Simplicity geleveld :D Zonder ancient gear voor armor werd ik teveel ge-one-shot met de healing setup. Maar er is zeker wat te zeggen voor LpS = max life. Zodra ik beter in staat ben APD te proccen (dus Stun op gloves) ga ik zeker weer testen met de healing variant.

Ik heb ook nog steeds een max level Invigorating Gemstone en die is welliswaar situational, maar wel precies waar je geen LoH hebt. Ik kan rustig in Frozen Pulse staan en Frozen carpets zijn ook geen probleem. Wellicht is een setup zonder Molten maar met Enduring Allies en Simplicity een optie; zo'n 300-400k LpS moet dan te doen zijn terwijl je ook hoge LoH hebt.

Het is in ieder geval weer een leuke variant die, gezien de 70 HC clear, best viable is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:26:
[...]

Dat Stun werkt lijkt me logisch, Freeze is bekend uit builds uit vorige patches, maar ik kan nergens vinden dat APD geproct wordt door Chill, Immobilize en Fear. Mochten die wel werken, dan is het de vraag of Blind werkt...want Blind Faith als helm wordt dan interessant (tot 40% Blind). Fear zou ik persoonlijk trouwens niet gebruiken, gewoon te irritant.

Gezien de APD ben ik geswitcht naar Templar als follower; die heeft ook stun abilities. Helaas heb ik geen Azurewrath meer liggen, wat dat is het go-to wapen lijkt me (25% chance to Freeze).
Chill / Immobilize / Fear etc werkt niet met APD, alleen Stun / Freeze.

Daarnaast lijkt me Azurewrath niet de "go-to" wapen. 25 % chance to freeze is leuk, maar hiermee kan je vervolgens geen Wyrdward gebruiken (35 % chance to stun). Of je moet de cold dmg op een azurewrath al kunnen rerollen naar lightning.

Thunderfury daarentegen heeft met z'n basic attacks dus lightning, waarmee je 35 % chance to stun van wyrdward kan gebruiken. Gevolgd door het feit dat de chain lightning ook nog eens monsters langzamer laat aanvallen (30 % minder attack speed).

In dat opzicht bied TF dus meer toughness d.m.v. debuffs dan Azurewrath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:47:
Chill / Immobilize / Fear etc werkt niet met APD, alleen Stun / Freeze.

Daarnaast lijkt me Azurewrath niet de "go-to" wapen. 25 % chance to freeze is leuk, maar hiermee kan je vervolgens geen Wyrdward gebruiken (35 % chance to stun). Of je moet de cold dmg op een azurewrath al kunnen rerollen naar lightning.

Thunderfury daarentegen heeft met z'n basic attacks dus lightning, waarmee je 35 % chance to stun van wyrdward kan gebruiken. Gevolgd door het feit dat de chain lightning ook nog eens monsters langzamer laat aanvallen (30 % minder attack speed).

In dat opzicht bied TF dus meer toughness d.m.v. debuffs dan Azurewrath.
Da's ook weer waar ja...ik loop nu inderdaad met TF (want die had ik wel). Waar ik meer naar zat te kijken is de combo BK Wedding Band + Azure 25% freeze...als ik me niet vergis proct het aura van BKWB namelijk als uitzondering andere procs...en dan heb je een aura met 25% freeze kans. Dat gaat niet werken met TF / Wyrdward omdat de damage van BKWB physical is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

Da's ook weer waar ja...ik loop nu inderdaad met TF (want die had ik wel). Waar ik meer naar zat te kijken is de combo BK Wedding Band + Azure 25% freeze...als ik me niet vergis proct het aura van BKWB namelijk als uitzondering andere procs...en dan heb je een aura met 25% freeze kans. Dat gaat niet werken met TF / Wyrdward omdat de damage van BKWB physical is.
Klopt, maar dan komt het eerder aan op, 25% single target freeze, en 25 % Area freeze met een kleine proc rate (de proc kans van de BKWB is niet heel hoog geloof ik), tegenover 35 % single target stun met een AoE attackspeed debuff.

Denk niet dat ze veel van elkaar verschillen. Daarnaast wil je op je wapens attackspeed + cooldown, en door de %cold roll op azurewrath, heb je daar weer een kans minder op. De juiste TF heb je dan sneller gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Van het weekend eindelijk de Helltooth set compleet kunnen krijgen zodat ik de Zombie Bears build kan gaan gebruiken in plaats van darts. Echt wat een enorm verschil zeg qua alles en dat met verre van optimale gear. Rifts T7 gaan zo ontzettend snel en de Grifts levels gaan ook in rap tempo omhoog. Het speelt zo veel lekkerder en vooral sneller en de bonus was nog wel dat ook eindelijk Focus dropte zodat die set ook compleet is.

Nu vooral zoeken naar betere / Ancient gear en maar eens kijken hoe ver we solo kunnen komen. En maar eens keys gaan farmen zodat we ooit eens een Hellfire amulet kunnen gaan craften.

[ Voor 6% gewijzigd door Black-Hole op 26-10-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Vast persoonlijk, maar ik heb voor beide builds wel gear liggen denk ik. Ik heb nu een dod build en merk dat ik solo niet echt verder dan gr40 kom.

Is een bears build zoveel krachtiger?

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-10 14:56
ZTeeVeR schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:37:
Vast persoonlijk, maar ik heb voor beide builds wel gear liggen denk ik. Ik heb nu een dod build en merk dat ik solo niet echt verder dan gr40 kom.

Is een bears build zoveel krachtiger?
Nee, het is alleen beter qua overleven.

Ik heb zelf tot 55 gedaan met DoD, probleem is alleen dat je zo ongelovelijk squishy ben zoveel rifts zijn een auto reset dat het de moeite niet is om er mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Mijn HT WD ging dood omdat ik na een proc in een grift lekker stond te chatten. Gelukkig een complete set achter de hand gehouden en focus plus retraint meteen van kadala gekregen :)

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Proc is highalert en meestal town als het er echt op gaat qua fight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Terence(x) schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Nee, het is alleen beter qua overleven.

Ik heb zelf tot 55 gedaan met DoD, probleem is alleen dat je zo ongelovelijk squishy ben zoveel rifts zijn een auto reset dat het de moeite niet is om er mee te spelen.
Dat ja, Bears is veel meer 'tanky' en voelt meer solide aan qua survivability dan darts. En voor mijn gevoel is het minder gear dependent dan darts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:16

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Beste D3 medespelers!

Het plan is nog steeds om op 21 november wat te eten met iedereen die daar zin in heeft. De locatie wordt waarschijnlijk in de buurt van Utrecht.

Heb je zin om hierbij te zijn, meld je dan aan via deze link.-> http://goo.gl/forms/89WlOcOJ8a

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
retlaw schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:26:
Beste D3 medespelers!

Het plan is nog steeds om op 21 november wat te eten met iedereen die daar zin in heeft. De locatie wordt waarschijnlijk in de buurt van Utrecht.

Heb je zin om hierbij te zijn, meld je dan aan via deze link.-> http://goo.gl/forms/89WlOcOJ8a
Oh, was die datum al geprikt? Ik kwam er net achter dat ik de 14e helemaal niet kan, dus blij! Tot de 21e dan! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Helaas kan ik er niet bij zijn, heb de 21e al wat staan.

Och een datum prikken waarop iedereen kan is toch niet te doen.

Veel plezier en eet smakelijk de 21e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
NastyNickNL schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:51:
Mijn HT WD ging dood omdat ik na een proc in een grift lekker stond te chatten. Gelukkig een complete set achter de hand gehouden en focus plus retraint meteen van kadala gekregen :)
Ik speel dan wel niet HC, maar ja.. bekend verhaal met typen en doodgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

reddevil schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:49:
[...]

Ik speel dan wel niet HC, maar ja.. bekend verhaal met typen en doodgaan :)
1 woord: Teamspeak :P

[ Voor 44% gewijzigd door 4th op 26-10-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
Maar wel apart ik had nog nooit een Starmetal kukri (ns ook niet) gevonden en op mijn nieuwe WD ineens twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Sommige dingen vind ik helemaal niet, zoals een Madstone of (na 100 keer rerollen en upgraden) een Lion's claw die ancient is... en dan een dag erna vind je ineens 4 dezelfde dingen die je ooit had willen hebben... RNG |:(

Wat betreft teamspeak: dan kan ik m'n tv (voetbal, rugby, etc) niet meer volgen >:) Dan maar typen!

[ Voor 19% gewijzigd door reddevil op 26-10-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock

Ruigerock

Keep calm and stay metal

NastyNickNL schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:05:
Maar wel apart ik had nog nooit een Starmetal kukri (ns ook niet) gevonden en op mijn nieuwe WD ineens twee keer.
Dit seizoen idd vele dingen gevonden die normaal zelden droppen, al diverse SMK, DoD gehad en geshard. Intussen een ancient DoD en een ancient Rhen Ho gevonden. Op mijn wizard mijn allereerste Wand of Woh gevonden en deze was meteen ancient :)
Tot mijn verbazing ook voor het eerst in 2500+ uur de legendary Cow rift tegen gekomen, Lord of the Bells is eindelijk verslagen.

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reddevil schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:14:
Sommige dingen vind ik helemaal niet, zoals een Madstone of (na 100 keer rerollen en upgraden) een Lion's claw die ancient is... en dan een dag erna vind je ineens 4 dezelfde dingen die je ooit had willen hebben... RNG |:(
Leuk he RNG :P

Bij mij duurde het ook een eeuwigheid totdat ik de Madstone had. Maar een ancient Lion's Claw had ik best snel weer. :P

Had ook problemen met Ramaladni's Gifts. Tot paragon 550 oid had ik er maar 1 in stash. Inmiddels 60 paragon levels verder heb ik er 13 in mijn stash liggen (en denk ik ook nog 3 of 4 gebruikt) en niets om ze voor te gebruiken 8)7

Maar die ancient Immortal King boots/Fury of the Ancients shoulders met str/vit/all res willen ook niet droppen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 26-10-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:38
Dat heb ik met Spirit Guards en Relentless Assault. Ik heb daar wel zo achterlijk veel souls aan besteed en nog steeds niet degene die een beetje in de buurt komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-10 21:17
Gister mn trifecta + Res + Stun on hit Fists of Thunder gesalvaged, dat was even een oeps momentje :o

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Voor het cuben een aantal macro's gemaakt op mijn G15:
1 item oppakken
5 items oppakken
25 items oppakken
50 items oppakken

Allen in de trend van:
• Shift down
• Delay 25ms
• Left mouse down
• Left mouse up
• Shift up
• Delay 25ms
• <cijfer> down
• <cijfter> up
• Enter down
• Enter up

Maakt het opsplitsen van een stack craft mats net wat gemakkelijker.

Zijn zulke macro's echter eigenlijk wel toegestaan? (Ze zijn natuurlijk puur attended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Peter2_ schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:17:
Voor het cuben een aantal macro's gemaakt op mijn G15:
1 item oppakken
5 items oppakken
25 items oppakken
50 items oppakken

Allen in de trend van:
• Shift down
• Delay 25ms
• Left mouse down
• Left mouse up
• Shift up
• Delay 25ms
• <cijfer> down
• <cijfter> up
• Enter down
• Enter up

Maakt het opsplitsen van een stack craft mats net wat gemakkelijker.

Zijn zulke macro's echter eigenlijk wel toegestaan? (Ze zijn natuurlijk puur attended).
Waarom de moeite? De hoeveelheid van een mat dat je erin gooit boeit niet, right-click op de stapeltjes en klaar...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
Zarhrezz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:49:
[...]

Waarom de moeite? De hoeveelheid van een mat dat je erin gooit boeit niet, right-click op de stapeltjes en klaar...
Ik dacht precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Zarhrezz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:49:
Oh...dat wist ik niet...ik dacht dat je het kloppend moest afmeten...vond het al zo omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Black-Hole schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:23:
Van het weekend eindelijk de Helltooth set compleet kunnen krijgen zodat ik de Zombie Bears build kan gaan gebruiken in plaats van darts. Echt wat een enorm verschil zeg qua alles en dat met verre van optimale gear. Rifts T7 gaan zo ontzettend snel en de Grifts levels gaan ook in rap tempo omhoog. Het speelt zo veel lekkerder en vooral sneller en de bonus was nog wel dat ook eindelijk Focus dropte zodat die set ook compleet is.

Nu vooral zoeken naar betere / Ancient gear en maar eens kijken hoe ver we solo kunnen komen. En maar eens keys gaan farmen zodat we ooit eens een Hellfire amulet kunnen gaan craften.
Ik zou je wel willen joinen mocht je keys gaan farmen :)

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond met Stingray, Sparhawk en DemonGol in een full-monk party wat greaters gedaan...60, 61, 62 als ik me niet vergis. Sparhawk aan het oefenen met z'n heal-monk dus ik geef hem de schuld van het feit dat ik met enige regelmaat op m'n toeter lag (het gebrek aan ancient gear van mij kan daar natuurlijk niets mee te maken hebben) :+

We hadden weinig geluk met de rifts (veel high-damage physical mobs) maar toch allemaal wel netjes cleared. Niet echt grote upgrades gevonden, voor ons allemaal geen goeie drops. Maar goed, eindelijk een 40% Spirit Guards (wel -2.2% / -3.2%...) en minor fist upgrade (+100 DPS) door 7% IAS en Freeze in plaats van Knockback...maar nog geen ancient. Wel beide fists op 2.08 base ApS.

Toen we stopten dropte iemand nog een Ess of Johan...die heb ik toch even een socket gegeven en daar even mee gaan testen. Helaas geen IAS erop kunnen rollen (als ik m'n breakpoints goed heb, heb ik op gloves, rings en amulet totaal 26% nodig) maar ik wilde de pull toch even testen. Ik moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben...een goeie HF is zeker prima, maar die pull is enorm goed voor een melee build. Met FoF gaat de proc behoorlijk vaak af en het zal geen verassing zijn dat meer density = win voor duo-gen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:42:

Toen we stopten dropte iemand nog een Ess of Johan...die heb ik toch even een socket gegeven en daar even mee gaan testen. Helaas geen IAS erop kunnen rollen (als ik m'n breakpoints goed heb, heb ik op gloves, rings en amulet totaal 26% nodig) maar ik wilde de pull toch even testen. Ik moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben...een goeie HF is zeker prima, maar die pull is enorm goed voor een melee build. Met FoF gaat de proc behoorlijk vaak af en het zal geen verassing zijn dat meer density = win voor duo-gen.
Wat ik zo las, is dat je 24 % IAS nodig hebt, vandaar dat vaak 3 pieces + een enchantress gekozen word voor solo. (93 % FD uptime)
Of 2 pieces met de 10 % attack speed aura in group) (of 0 als je met een perma BBV speelt in een party).

Mocht je de 24 % IAS qua toughness of andere stats niet redden, dan is 7 % IAS de volgende breakpoint, voor 90 % FD uptime

Zonder IAS op je gear, zit je op de 88 % FD Uptime, persoonlijk is dat nog steeds meer dan genoeg :)

-------------------

Daarnaast bied de Ess of Johan te weinig meerwaarde voor solo. Je gooit deze op een follower die alles in attackspeed / cdr heeft en het procced elke 4-5 seconde. Wat meer dan genoeg is voor solo play.

Voor group play heb je de heal monk / support crusader / support barb er voor om alles bij elkaar te pullen.

In beide gevallen is het hebben van een HFA met een extra passive een grotere dmg increase.

[ Voor 10% gewijzigd door Sabrac op 27-10-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:29:
Wat ik zo las, is dat je 24 % IAS nodig hebt, vandaar dat vaak 3 pieces + een enchantress gekozen word voor solo. Of 2 pieces met de 10 % attack speed aura. (of 0 als je met een perma BBV speelt in een party).

Daarnaast bied de Ess of Johan te weinig meerwaarde voor solo. Je gooit deze op een follower die alles in attackspeed / cdr heeft en het procced elke 4-5 seconde. Wat meer dan genoeg is voor solo play.

Voor group play heb je de heal monk / support crusader / support barb er voor om alles bij elkaar te pullen.

In beide gevallen is het hebben van een HFA met een extra passive een grotere dmg increase.
Het IAS verhaal is behoorlijk complex. Ik heb de breakpoints in een Excel zitten en wat je ziet is dat als FD niet actief is, 3-4% meer een breakpoint kan zijn (doorgaans goed voor 2-2.5% DPS gain). De breakpoints met FD actief liggen verder uit elkaar, maar zijn doorgaans 5-5.5% DPS increase.

De 24% is waarschijnlijk gebaseerd op geen weapon IAS, Seize bonus actief, Dashing - Radiance bonus actief en het doel is waarschijnlijk het 10 ApS FD breakpoint (de volgende stap op FD breakpoints is echt heel hoog; dan ga je Goruk nodig hebben en dat is het niet waard omdat je dan een gem slot gebruikt voor zo'n 5% DPS increase). Mocht je niet precies de build met de items uit de betreffende guide volgen, kun je er vanuit gaan dat de 24% voor jou niet klopt (en dat is voor mij dus zo omdat ik geen Dashing - Radiance gebruik). Daarnaast is het ook handig te kijken naar de non-FD breakpoints als je bv. geen Seize bonus hebt. Daar een breakpoint pakken met 1-2% meer IAS betekent meer kans op FD activation en dus een flinke DPS boost.

Ik ga vanavond de Ess op m'n Templar gooien en eens kijken hoeveel hij 'em proct. Ik kan zien dat dit meer dan genoeg is, maar ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind te controleren waar de pull gebeurt; als je ranged mobs om je heen hebt kun je die bewust pullen (en dus slowen), iets dat de Templar niet zal doen (die zal in melee blijven waar hij is). Een ander voordeel van zelf dragen is dat als je door wil je dit kan forceren...je zit dan niet met het probleem dat je follower in melee locked is en dus mobs bij je weg pulled terwijl jij ze juist mee wil nemen.

Voor group play is een HF inderdaad meestal beter...maar goed, als ik parties doe is het vaak ook met mensen die gewoon willen spelen wat ze leuk vinden en dat betekent lang niet altijd dat er een support class is. In dat geval is Ess een leuke optie. Maar ja, ik vrees dat ik toch binnenkort maar eens serieus voor HF moet gaan farmen -O-

Voor solo ben ik weer Serenity gaan gebruiken, maar voor group switch ik die naar SSS - Pandemonium:
  • Serenity -> ik ben veilig
  • Pandemonium -> tot 7 monsters disabled voor een aardige tijd en APD boost voor iedereen die 'em gebruikt
Mijn gevoel van de runs van gisteren is dat dit best prima werkt.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:11:
[...]

De 24% is waarschijnlijk gebaseerd op geen weapon IAS, Seize bonus actief, Dashing - Radiance bonus actief en het doel is waarschijnlijk het 10 ApS FD breakpoint (de volgende stap op FD breakpoints is echt heel hoog; dan ga je Goruk nodig hebben en dat is het niet waard omdat je dan een gem slot gebruikt voor zo'n 5% DPS increase). Mocht je niet precies de build met de items uit de betreffende guide volgen, kun je er vanuit gaan dat de 24% voor jou niet klopt (en dat is voor mij dus zo omdat ik geen Dashing - Radiance gebruik). Daarnaast is het ook handig te kijken naar de non-FD breakpoints als je bv. geen Seize bonus hebt. Daar een breakpoint pakken met 1-2% meer IAS betekent meer kans op FD activation en dus een flinke DPS boost.
Klopt, de 24 % is inderdaad met 0 wapen IAS, en de standaard build en uitgaande dat je FD actief hebt / houd.

Reden dat Sieze the Initiative ook bijna 100 % meegerekend word, is vanwege het "fishen" naar guardians met adds. En in solo play is het een kwestie van constant monsters erbij trekken, Sieze kan dus 100 % up gehouden worden.
[...]
Ik ga vanavond de Ess op m'n Templar gooien en eens kijken hoeveel hij 'em proct. Ik kan zien dat dit meer dan genoeg is, maar ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind te controleren waar de pull gebeurt; als je ranged mobs om je heen hebt kun je die bewust pullen (en dus slowen), iets dat de Templar niet zal doen (die zal in melee blijven waar hij is). Een ander voordeel van zelf dragen is dat als je door wil je dit kan forceren...je zit dan niet met het probleem dat je follower in melee locked is en dus mobs bij je weg pulled terwijl jij ze juist mee wil nemen.
De templar is inderdaad wat irritanter met de Ess vanwege zijn melee, de enchantress is stukken beter hiervoor (qua targetting).
[...]

Voor group play is een HF inderdaad meestal beter...maar goed, als ik parties doe is het vaak ook met mensen die gewoon willen spelen wat ze leuk vinden en dat betekent lang niet altijd dat er een support class is. In dat geval is Ess een leuke optie. Maar ja, ik vrees dat ik toch binnenkort maar eens serieus voor HF moet gaan farmen -O-
Persoonlijk vind ik de SC minder effectief als je g.rift 60 of lager doet en de build word pas echt sterk vanaf 65+, vaak speel je op deze difficulties niet meer zonder support.

Als je onder de 60 gaat (wat vaak zo is zonder support), ga ik liever naar U6, alles gaat dan toch te snel dood voordat SC effectief word.
[...]

Voor solo ben ik weer Serenity gaan gebruiken, maar voor group switch ik die naar SSS - Pandemonium:
  • Serenity -> ik ben veilig
  • Pandemonium -> tot 7 monsters disabled voor een aardige tijd en APD boost voor iedereen die 'em gebruikt
Mijn gevoel van de runs van gisteren is dat dit best prima werkt.
Grootste nadeel met SSS is persoonlijk de "downtime" op het verspreiden van Static Charge door de animatie.
Daarnaast zijn de monsters maar kort disabled door andere effects (de heal monk pull werkt ook richting de CC immunity bijvoorbeeld), maar inderdaad, de APD boost is nice.
Mocht echter niemand APD gebruiken in de party (Ken niet veel classes die dit doen), dan zou ik toch met Serenity spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:27:
Grootste nadeel met SSS is persoonlijk de "downtime" op het verspreiden van Static Charge door de animatie.
Daarnaast zijn de monsters maar kort disabled door andere effects (de heal monk pull werkt ook richting de CC immunity bijvoorbeeld), maar inderdaad, de APD boost is nice.
Mocht echter niemand APD gebruiken in de party (Ken niet veel classes die dit doen), dan zou ik toch met Serenity spelen.
Mijn eerste reactie bij het verschijnen van roze bolletjes is Pandemonium. De support heeft dan wellicht 1 pull gedaan en dan is de CC resist nog laag. Zelfs zonder APD users zie ik het zo: 3-4 seconde geen Arcane / Orbiter / Frozen is beter voor de party dan 3-4 seconde wel zooi =)

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
vnl arcane en frozen vind ik irri met m'n U6-monk maar dat komt meer omdat het aantal sentries of frozen plaatsen irri veel is t.o.v. eerdere patches (of lijkt dat alleen maar zo?).
Aan de andere kant is dat eigenlijk bij hogere grifts gevaarlijk voor m'n health en daarbij blijft ik toch constant in beweging door de zone heen dus zoveel last ook weer niet.

Orbit boeit me helemaal niks (behalve de grote orbits waar ik nogal de neiging heb naar toe te dashen 8)7 )

[ Voor 13% gewijzigd door reddevil op 27-10-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reddevil schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:44:
vnl arcane en frozen vind ik irri met m'n U6-monk maar dat komt meer omdat het aantal sentries of frozen plaatsen irri veel is t.o.v. eerdere patches (of lijkt dat alleen maar zo?).
Aan de andere kant is dat eigenlijk bij hogere grifts gevaarlijk voor m'n health en daarbij blijft ik toch constant in beweging door de zone heen dus zoveel last ook weer niet.

Orbit boeit me helemaal niks (behalve de grote orbits waar ik nogal de neiging heb naar toe te dashen 8)7 )
Het aantal arcane beams / frozen patches zijn afhankelijk van de monsters met de affix.

Een blue (3-5 mobs) zal dus 3-5 arcane beams spawnen, en 3-5 frozen "waves" (een wave heeft iets van 5 of 6 frozen patches). Als geen enkele van de blue's geCC'ed zijn, dan komen deze allemaal tegelijk, is er één of meerdere geCC'ed dan kunnen ze los van elkaar verschijnen en kan je dus een constante stroom frozen krijgen (erg gevaarlijk).

Bij een yellow is het afhankelijk van de affix die de minion overneemt, en of de yellow horde heeft. Ergste geval krijg je een Yellow met 10 minions, ieder met de Arcane affix, dan krijg je inderdaad 10 beams.

Maar ach, arcane / frozen is makkelijk te ontwijken als U6, kwestie van timing van je Dash / SSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Sabrac schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:49:
[...]

Het aantal arcane beams / frozen patches zijn afhankelijk van de monsters met de affix.

Een blue (3-5 mobs) zal dus 3-5 arcane beams spawnen, en 3-5 frozen "waves" (een wave heeft iets van 5 of 6 frozen patches). Als geen enkele van de blue's geCC'ed zijn, dan komen deze allemaal tegelijk, is er één of meerdere geCC'ed dan kunnen ze los van elkaar verschijnen en kan je dus een constante stroom frozen krijgen (erg gevaarlijk).

Bij een yellow is het afhankelijk van de affix die de minion overneemt, en of de yellow horde heeft. Ergste geval krijg je een Yellow met 10 minions, ieder met de Arcane affix, dan krijg je inderdaad 10 beams.

Maar ach, arcane / frozen is makkelijk te ontwijken als U6, kwestie van timing van je Dash / SSS.
Vandaar.. ik heb nogal de neiging om dan een horde van minions tegen te komen met die affixes ;) Verder is het meeste goed te ontwijken, zeker als je onder de grift 55 / torment X blijft, dan is toch alles dood voordat het kan spawnen.

PS. Weer 10 rerolls lion's claw en 0 ancients |:( |:( en dan weer natuurlijk bounties doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reddevil schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:44:

Call me odd, maar ik gebruik dus Invigorating Gemstone en dan is Frozen / Frozen Pulse geen issue; de 20% healing + 50% DR die je ervan krijgt (per pulse / tick) is voldoende om ze makkelijk te overleven. Sinds ik Invigorating gebruik is Cold Snap ook m'n favoriete RG.

Arcane is de affix waar ik het meest aan kapot ga...een goede Cameo zie ik dan ook als prima optie voor de amulet.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Cold Snap is een kwestie van timen van je SSS en dat lukt zonder problemen. Cameo kan wel, maar een hf voor een goede 5e passive heeft m'n voorkeur ;)

[ Voor 63% gewijzigd door reddevil op 27-10-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reddevil schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:00:
Cold Snap is een kwestie van timen van je SSS en dat lukt zonder problemen. Cameo kan wel, maar een hf voor een goede 5e passive heeft m'n voorkeur ;)
Ja, ik zou eigenlijk Arcane packs default moeten skippen en NDE of Harmony op een HF zien te krijgen. Maar ja, ik ben van de speelstijl 'ik-kom-het-tegen-dus-moet-het-kapot'. Helpt niet echt als je solo 60 wil halen, maar ja...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Hah, ja ik ken 't ... toch gaat het wel dood hoor, beetje densitiy moet in de zone zitten en dan "langzaam" vooruit... de elites gaan dan ook wel dood zonder dat je echt last van ze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reddevil schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:08:
Hah, ja ik ken 't ... toch gaat het wel dood hoor, beetje densitiy moet in de zone zitten en dan "langzaam" vooruit... de elites gaan dan ook wel dood zonder dat je echt last van ze hebt.
Nou...om Stingray maar even te quoten toen we gisteren in de 62 lekker door een smal gangetje hobbelden en er 5 blauwe mobs en een stapel paarse bolletjes verschenen..."skip".

Zodra je Arcane + Vortex / Jailer / Teleport (pick one) tegenkomt, heb je toch maar aan een Cameo dan aan een goeie 5e passive...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arcane vind ik persoonlijk één van de makkelijkste affixes, een grote paarse straal die langzaam op je af komt.

Frozen / Arcane / Orbiter / Frozen pulse / Poison enhanced etc, heb ik graag, ze spawnen, je beweegt van ze vandaan en ze doen geen dmg meer. Makkelijker word het niet.

Molten, Plague etc vind ik wat minder leuk, omdat plague niet weggaat totdat je de monsters killed (minions inbegrepen), maar beide doen weinig dmg, het is meer een kwestie van als het te lang duurt, dat het irritant word.

Vortex / Jailer is een kwestie van Dash gebruiken, dash breekt jail namelijk en met vortex dash je direct weer uit het gevaar.

Op de molten explosies na (door onoplettendheid) ga ik weinig dood door de elite affixes.

[EDIT]
In groepen skippen we ook vaak de arcanes wel, maar dat komt meer door de andere classes die toch wat minder movement abilities hebben om arcane te ontwijken.

[EDIT #2]
Molten / Frozen in de chaos van veel group abilities zijn ook lastig te zien soms, maar dat is een kwestie van coordinatie binnen groepen om het elkaar te melden (TS oid).

[EDIT #3]

Net even een video van de 76 pushes terug gekeken (de gefaalde rifts).. en ik ben er achter waar ik het meest door doodga!

Lag... hierdoor kan je gewoon niets meer ontwijken :(

[ Voor 27% gewijzigd door Sabrac op 27-10-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Heb me een keer een ongeluk gelachen met Molten/Vortex.

Was een Yellow mob + Horde, alle minions hadden Vortex, sloopte ze boven op hem, ze willen ontploffen, ik denk, kan nog wel even wachten voor ik wegren, ontploffing nadert, ik ren weg: BAM Vortex, midden in 5 explosies van Molten. Op slag dood.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nazanir schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:40:
Heb me een keer een ongeluk gelachen met Molten/Vortex.

Was een Yellow mob + Horde, alle minions hadden Vortex, sloopte ze boven op hem, ze willen ontploffen, ik denk, kan nog wel even wachten voor ik wegren, ontploffing nadert, ik ren weg: BAM Vortex, midden in 5 explosies van Molten. Op slag dood.
Ach, soms zit het mee, soms zit het tegen. Ook wel gehad dat ik Frozen raakte net nadat ik een bijna complete Molten Horde had omgelegd...en op het laatste moment eruit ge-Vortexed worden door de baas van het stel.

Ook wel eens ontzettend lullig aan Molten dood...ik had kennelijk onbewust een pack aan de andere kant van een deur (niet zichtbaar door de map layout) gesloopt terwijl ik de zichtbare pack in de kamer opruimde...dan knal je dus door de deur om verder te gaan en boom...moet je toch even de log teruglezen om te zien waar je nou precies aan dood ging.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Zarhrezz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:04:
[...]

Ja, ik zou eigenlijk Arcane packs default moeten skippen en NDE of Harmony op een HF zien te krijgen. Maar ja, ik ben van de speelstijl 'ik-kom-het-tegen-dus-moet-het-kapot'. Helpt niet echt als je solo 60 wil halen, maar ja...
Zo is het Zha :)

Speel je ook nog WD of nu alleen de Monk (die hebben we toch al veels te grijs gespeeld man! ;))

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-10 18:18

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Zarhrezz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:42:
Gisteravond met Stingray, Sparhawk en DemonGol in een full-monk party wat greaters gedaan...60, 61, 62 als ik me niet vergis. Sparhawk aan het oefenen met z'n heal-monk dus ik geef hem de schuld van het feit dat ik met enige regelmaat op m'n toeter lag (het gebrek aan ancient gear van mij kan daar natuurlijk niets mee te maken hebben) :+
-O-
I plea guilty..... Ik dacht even rustig te kunnen oefenen met met mij Heal monk, zit je gelijk in een Grift 60. Ook helpt dan niet mee dat Sting rustig komt melden dat ie zoveel support monk heeft gespeeld dat ie even wat anders wil, oftewel je word ook nog op je vingers gekeken ook nog. Gelukkig faalde Sting dan wel weer hard in een loterij organiseren, dat scheelt >:)

Was leuk, tnx voor de runs guys, en ik ga hard aan het werk met mijn ancient sherlong....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparhawk schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

-O-
I plea guilty..... Ik dacht even rustig te kunnen oefenen met met mij Heal monk, zit je gelijk in een Grift 60. Ook helpt dan niet mee dat Sting rustig komt melden dat ie zoveel support monk heeft gespeeld dat ie even wat anders wil, oftewel je word ook nog op je vingers gekeken ook nog. Gelukkig faalde Sting dan wel weer hard in een loterij organiseren, dat scheelt >:)

Was leuk, tnx voor de runs guys, en ik ga hard aan het werk met mijn ancient sherlong....
Ach, we hebben toch lekker 60-62 gedaan? Niets aan het handje dus *O* En voor zaken als de loterij doe je party play toch? _O-
badabingbadaboo schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:53:
Zo is het Zha :)

Speel je ook nog WD of nu alleen de Monk (die hebben we toch al veels te grijs gespeeld man! ;))
Ik speel op het moment voornamelijk de monk...ik heb eerste maanden van het seizoen met WD gespeeld, dus even wat afwisseling. Bij de monk zit er veel meer ruimte voor gear upgrades (de WD heeft een ancient Furnce nodig en heeft 2 non-ancient pieces....de monk heeft totaal 2 ancient pieces). Ik moet eigenlijk wat bounties gaan farmen voor Furnace rerolls...met een leuke ancient wil ik met de Fire Wall setup nog wel wat proberen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
ik moet voor S4 een conquest voltooien...gisteren even overheen gelezen maar dat zijn ver^$^&@ pittige quests:) Solo een 60 grift voltooien of 6 gems op lvl 50....dat gaat nog wat worden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-10 11:29
lj_tree schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:27:
ik moet voor S4 een conquest voltooien...gisteren even overheen gelezen maar dat zijn ver^$^&@ pittige quests:) Solo een 60 grift voltooien of 6 gems op lvl 50....dat gaat nog wat worden:)
Voor de laatste stap van de journey moet je er 3 doen, have fun! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Ik heb net de conquest gedaan voor een GR40 zonder class set bonus...en in de eerste poging gehaald.

Had een soort duo generator build met Aughilds. Had nog iets van 1 minuut over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zarhrezz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Call me odd, maar ik gebruik dus Invigorating Gemstone en dan is Frozen / Frozen Pulse geen issue; de 20% healing + 50% DR die je ervan krijgt (per pulse / tick) is voldoende om ze makkelijk te overleven. Sinds ik Invigorating gebruik is Cold Snap ook m'n favoriete RG.
Invigorating heb ik even geprobeerd, ik heb er in een GR totaal geen nut aan gehad omdat ik niet ge-crowd-controlled werd. Voor Frozen (Pulse) affixes wel leuk, maar fire en poison vallen volgens mij al compleet uit de boot, Arcane is ook enkel Jailer (denk ik) van toepassing en geen idee wat het verhaal met lightning is in het geval van Elites.

Spijtig want ik zag er wel potentieel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:45:
Invigorating heb ik even geprobeerd, ik heb er in een GR totaal geen nut aan gehad omdat ik niet ge-crowd-controlled werd. Voor Frozen (Pulse) affixes wel leuk, maar fire en poison vallen volgens mij al compleet uit de boot, Arcane is ook enkel Jailer (denk ik) van toepassing en geen idee wat het verhaal met lightning is in het geval van Elites.

Spijtig want ik zag er wel potentieel in.
Ja, het is helaas (te) situational. Voor pushing is het dus geen goede gem; Frozen / Frozen Pulse is dan skippen of reload als dat niet lukt...hetzelfde voor bepaalde RGs.

Jailer / Vortex / Wormhole / Frozen / Frozen Pulse / Nightmarish zijn zo uit m'n hoofd de mods waar het tegen werkt. Ook werkt het expres op de traps van Trappers gaan staan prima en het is ook lekker tegen lompe stun-mobs.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
vraagje:
Wat procced Ancient parthan defenders:
1) Stun (ja!) (gloves, wapens) (max dus 2,6% op wapens, 5,1 op gloves = totaal 10,3%)
2) Immobilize (enige op boots)
3) Chill on hit (enige op shoulders)
4) Knockback on hit (enige op bracers)
5) Blind on hit (enige op amulet)
6) Freeze on hit (enige op belt)
7) Slow on hit (enige op legs)
8) Fear on Hit (enige op helm)
9) Blind on hit

Als het alleen echt stun is kan je dus niet meer dan 10.3 % halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:38
Lord_T schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:40:
vraagje:
1) Stun (ja!) (gloves, wapens) (max dus 2,6% op wapens, 5,1 op gloves = totaal 10,3%)
9) Blind on hit

Ancient parthan defenders gebruik je met AOE stun (freeze werkt iig ook) skills.
Bijvoorbeeld "cast frost nova when you are attacked".
Zo kan een mage tussen 50 mobs staan en 0 damage krijgen. Hoe meer hoe beter zelfs.
Totdat ze immume worden dan :+

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stun en Freeze. Monk maakt hier weer gebruik van de hoge proc scalar op FoF i.c.m. de hele hoge attack speed.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Zarhrezz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:14:
Stun en Freeze. Monk maakt hier weer gebruik van de hoge proc scalar op FoF i.c.m. de hele hoge attack speed.
dus static charge monk heeft alleen gloves, wapens en belt iets aan de secondairies om APD te proccen....
Dus stel even dat belt 5,2% is (is zoiets), dan is 15,5% de limiet.

Momenteel heb ik dan alleen op belt (witching hour) 4.2%, want wapens hebben immobilize (1,1% op main hand) en boots 3,6 % immobilize. Dus niet genoeg om de APD te rechtvaardigen in cube. Wat is dan de beste Armor in cube? Momenteel ice climbers gepakt zodat je immune tegen frozen enzo bent en je dus altijd kan blijven hitten om je life te regeneren. Gebruik de 2 piece inna;s build die Sabrac eerder gepost heeft.
Ohw ja ik speel hc dus life regen door hitten is belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
_Peter2_ schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:31:
Ik heb net de conquest gedaan voor een GR40 zonder class set bonus...en in de eerste poging gehaald.

Had een soort duo generator build met Aughilds. Had nog iets van 1 minuut over.
De conquest is me gelukt met onderstaande build:

Diablo planner

Op wat normaliter mijn SSS monk is.
Ik had mijn Templar voor de gelegenheid de leorics signet vervangen door een unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Misschien een nuttige discussie m.b.t. de ADP procs.

https://www.reddit.com/r/...n_procs_for_apds_or_just/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Na het behalen van de conquest rest me nu alleen nog 2 gems om naar level 40 te krijgen voor de destroyer conquest.

Binnenkort maar eens GRs gaan pushen, met mijn huidige gear zit een solo level 50 er wel in denk ik.
Wellicht toch de gists die ik heb gwebruiken op mijn wapens om zo extra CDR erbij te krijgen, dan kan eventueel de zodiac weg en de madstone weer terug naar Gungdo op hogere GR's.

Hoe kun je het beste het effect van Gungdo gebruiken? Tot nu toe merkte ik erg weinig van het verspreiden van de EP op mobs, wellicht omdat ze te snel dood gingen en daardoor de rest te ver weg stond voor het effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is zeker een interessant idee...helaas heb ik geen Buriza op season, maar ik kan me voorstellen dat het goed werkt.
Lord_T schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:26:
dus static charge monk heeft alleen gloves, wapens en belt iets aan de secondairies om APD te proccen....
Dus stel even dat belt 5,2% is (is zoiets), dan is 15,5% de limiet.

Momenteel heb ik dan alleen op belt (witching hour) 4.2%, want wapens hebben immobilize (1,1% op main hand) en boots 3,6 % immobilize. Dus niet genoeg om de APD te rechtvaardigen in cube. Wat is dan de beste Armor in cube? Momenteel ice climbers gepakt zodat je immune tegen frozen enzo bent en je dus altijd kan blijven hitten om je life te regeneren.
Ohw ja ik speel hc dus life regen door hitten is belangrijk ;)
Zelfs met 5% freeze of stun is APD het waarschijnlijk al waard. De FoF DoT gaat zo'n 5 keer per seconde af met een proc scalar van 0.75. Daarnaast is er de hit zelf.
Per DoT application heb je dus (1 - (1 - (0.75*0.05))^6) = 20.5% kans op een stun / freeze (de berekening is 1 - de kans dat je geen stun / freeze hit hebt). Als je zowel 5% stun als 5% freeze hebt, heb je 36.8% kans per DoT application dat je minimaal een van de twee proct. Als je deze kans koppelt aan de hoge attack speed van duo-gen, zie je dat de kans om per seconde niet minimaal een stun / freeze te proccen hard richting de 0% gaat, zeker als je meerdere targets gaat raken (in deze berekening zijn de andere hits nog niet meegenomen). Dat betekent dat je vrijwel altijd minimaal 12% DR hebt van je freeze / stun en in veel gevallen meer. Ik zou zeggen dat ADP het dus waard is, ook met die paar procent stun / freeze (en laten we daarbij voor solo de follower ook niet vergeten).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-10 14:56
Geinige spec dat SC monk gedoe, gisteren even berg random troep op me monk gesmeten en kwam tot 54 met 4 minuten over.

Mis echt super veel goed items, mis ook nog steeds het item dat breath of heavens cd halveert :(

Speelt wel relaxed in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:29:
Wat ik zo las, is dat je 24 % IAS nodig hebt, vandaar dat vaak 3 pieces + een enchantress gekozen word voor solo. (93 % FD uptime)
Of 2 pieces met de 10 % attack speed aura in group) (of 0 als je met een perma BBV speelt in een party).

Mocht je de 24 % IAS qua toughness of andere stats niet redden, dan is 7 % IAS de volgende breakpoint, voor 90 % FD uptime

Zonder IAS op je gear, zit je op de 88 % FD Uptime, persoonlijk is dat nog steeds meer dan genoeg :)
Ik heb nog wat met Excel zitten spelen en ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat die 24% niet verklaarbaar is en wellicht dus gebaseerd op de versimpelde berekening (de 1.35 FoT modifier) die mank gaat voor hoge ApS.

Wat me ook opvalt is dat Quin het heeft over "the 5.0 APS cap when Flying Dragon is active". Ik kan nergens vinden dat een dergelijke cap bestaat. Ik vind het ook een heel raar getal....met de genoemde IAS / Seize / Radiance zit je op 10 ApS als FD actief is en 5.29 als FD niet actief is.

Die 5.29 is overigens wel een (non-FD) breakpoint, maar 2% IAS hoger zit het 10.59 ApS FD breakpoint. Daarvoor heb je een 4e IAS armor piece nodig en ik kan zien dat dat het niet waard is.

Hoe meer ik naar "de echte getallen" kijk, hoe meer ik me afvraag waar die 24% vandaan komt. Om het 10 ApS FD breakpoint te halen (voor 93% uptime) heb je (buiten paragon, Alacrity, Raiment en dual wield) 48% IAS nodig. Als je Seize / Radiance gebruikt, heb je al 45% en is dus de Enchantress voldoende...geen IAS op gear nodig.

Ik heb zelf wel weapon IAS en de breakpoints liggen dan wat anders. Ik zit nu op 14% IAS op armor slots en dat geeft me 4.00 ApS / 7.83 (FD) ApS zonder Seize en met Seize wordt dat 5.00 / 10.00 voor FoT. Voor WotHF zijn deze getallen 3.91 / 7.50 Aps zonder en 4.74 / 9.47 ApS met Seize. Als ik dan kijk naar volgende breakpoints is het al niet interessant meer om meer IAS te nemen (volgende FD breakpoints zitten op +20% / +15% IAS met Seize actief).

Fun fact: het lijkt erop alsof de breakpoint berekening op d3planner ook niet helemaal klopt. Als je weapon IAS hebt, wordt die op dezelfde manier afgehandeld als andere IAS. Dat klopt niet; weapon IAS en FD (en wellicht Enchantress) werken direct op je base weapon speed, die vervolgens de basis is waarop andere IAS werkt.

Ook is het advies over IAS breakpoints van d3planner nogal verradelijk; de +DPS is nogal inflated omdat die ten opzichte van de 1e / 2e / 3e hit wordt gegeven en er niet gekeken wordt naar de gehele attack cycle. De +8-9% DPS gain van een breakpoint is dan meestal maar 2-3% overall.

Mocht je echt serieus IAS willen optimaliseren voor duo-gen, zul je het rekenwerk zelf moeten doen (of DM mij en ik mail de Excel sheet wel...kun je die controleren of eventuele fouten van mijn kant en anders kun je wat met de getalletjes spelen).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-10 21:17
Lord_T schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:40:
vraagje:
9) Blind on hit

Scoundrel met Buriza werkt ook.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:32:
[...]

Ik heb nog wat met Excel zitten spelen en ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat die 24% niet verklaarbaar is en wellicht dus gebaseerd op de versimpelde berekening (de 1.35 FoT modifier) die mank gaat voor hoge ApS.
De berekeningen die ik gebruikt heb komen van de battle.net fora waar inderdaad de 1.35 FoT modifier gebruikt wordt.
Daarnaast zit er sowieso een fout nog in dat er met een 1.0 FD modifier gewerkt worden, daar waar de attackspeed van FD juist 1.15 is. (in het geval van een 1.15 wapen dus een verdubbeling in, maar voor shenlong's 1.4 APS juist minder is.

Zelf heb ik 0 IAS op mn gear en moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe weinig merk qua verschillen als ik wel attackspeed heb, dus het zou best kunnen dat hetgeen wat je zegt klopt m.b.t. de 48 % IAS nodig hebben.

Geloof dat er een forum topic was die zei dat je 1.9 Sheet APS moest hebben, en zonder IAS op mn gear zit ik al op 1.86 of 1.89 sheet APS (moet ik later even controleren).

Dezelfde 1.35 FoT modifier topic heeft het inderdaad ook over 10 APS en dan een 93 % FD uptime, maar ik kwam net een topic tegen dat tijdens de PTR er inderdaad een 5 APS cap is geintroduceerd.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/16527322731?page=5#81

Maar dat is op basis van PTR data, ik weet niet of dat nog klopt

[ Voor 13% gewijzigd door Sabrac op 28-10-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:02:
De berekeningen die ik gebruikt heb komen van de battle.net fora waar inderdaad de 1.35 FoT modifier gebruikt wordt.
Daarnaast zit er sowieso een fout nog in dat er met een 1.0 FD modifier gewerkt worden, daar waar de attackspeed van FD juist 1.15 is. (in het geval van een 1.15 wapen dus een verdubbeling in, maar voor shenlong's 1.4 APS juist minder is.
We hebben het volgens mij allebei over deze berekening.

In principe klopt die berekening, behalve deel 'F'. Wat je moet doen voor correcte resultaten, is die berekening gebruiken (minus 'F') en die ApS als input gebruiken voor de tabellen uit de andere post die ik eerder linkte. Dan kun je zien op welke breakpoints je zit en hoeveel extra IAS zin heeft. Merk op dat A de weapon speed is; 1.15 voor FD (diabo) en 1.4 voor fists.

De 1 van FD klopt volgens mij wel en is onafhankelijk van het gebruikte weapon een verdubbeling van attack speed bij activation. De enige situatie waarin het dan niet precies een verdubbeling van je ApS is, is als je weapon IAS hebt. Daarom wordt weapon IAS afgeraden met FD; tijdens proc is de effectiviteit van de 7% maar 3.5%. Dat neemt niet weg dat die 7% / 3.5% een IAS bonus is die multiplicatief is met de rest van de IAS. Zelfs tijdens FD proc is die 7% dan waarschijnlijk waardevoller dan een 7% op armor.
Zelf heb ik 0 IAS op mn gear en moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe weinig merk qua verschillen als ik wel attackspeed heb, dus het zou best kunnen dat hetgeen wat je zegt klopt m.b.t. de 48 % IAS nodig hebben.

Geloof dat er een forum topic was die zei dat je 1.9 Sheet APS moest hebben, en zonder IAS op mn gear zit ik al op 1.86 of 1.89 sheet APS (moet ik later even controleren).
Ook die nummers durf ik te betwijfelen als ik m'n Excel sheet bekijk. Als je naar de 10 ApS FD wil en Radiance / Seize actief hebt, is 1.79 sheet ApS genoeg.
Dezelfde 1.35 FoT modifier topic heeft het inderdaad ook over 10 APS en dan een 93 % FD uptime, maar ik kwam net een topic tegen dat tijdens de PTR er inderdaad een 5 APS cap is geintroduceerd.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/16527322731?page=5#81

Maar dat is op basis van PTR data, ik weet niet of dat nog klopt
Als er inderdaad een ApS cap is van 5 ApS is er geen enkele reden om FD te cuben. Dit omdat je met Seize / Radiance / dual wield / Alacrity / Raiment / paragon en een beetje IAS die cap al haalt. Ik ga er vanuit dat dit dus achterhaalde PTR informatie is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:38:
[...]

We hebben het volgens mij allebei over deze berekening.

In principe klopt die berekening, behalve deel 'F'. Wat je moet doen voor correcte resultaten, is die berekening gebruiken (minus 'F') en die ApS als input gebruiken voor de tabellen uit de andere post die ik eerder linkte. Dan kun je zien op welke breakpoints je zit en hoeveel extra IAS zin heeft. Merk op dat A de weapon speed is; 1.15 voor FD (diabo) en 1.4 voor fists.

De 1 van FD klopt volgens mij wel en is onafhankelijk van het gebruikte weapon een verdubbeling van attack speed bij activation. De enige situatie waarin het dan niet precies een verdubbeling van je ApS is, is als je weapon IAS hebt. Daarom wordt weapon IAS afgeraden met FD; tijdens proc is de effectiviteit van de 7% maar 3.5%. Dat neemt niet weg dat die 7% / 3.5% een IAS bonus is die multiplicatief is met de rest van de IAS. Zelfs tijdens FD proc is die 7% dan waarschijnlijk waardevoller dan een 7% op armor.

[...]

Ook die nummers durf ik te betwijfelen als ik m'n Excel sheet bekijk. Als je naar de 10 ApS FD wil en Radiance / Seize actief hebt, is 1.79 sheet ApS genoeg.

[...]

Als er inderdaad een ApS cap is van 5 ApS is er geen enkele reden om FD te cuben. Dit omdat je met Seize / Radiance / dual wield / Alacrity / Raiment / paragon en een beetje IAS die cap al haalt. Ik ga er vanuit dat dit dus achterhaalde PTR informatie is.
Klopt, dat is de berekening inderdaad.
Net even mijn character erbij gepakt, de stats ingevuld en de berekening versimpeld

Namelijk, ik ben niet benieuwd naar mijn Generator APS, maar mijn sheet APS.
Dus Alactriy, Rainment, Generator modified etc heeft geen effect.
Daarnaast heeft mijn gear 0 APS.

De standaard hits zijn dus (met een shenlong)

A * (1 + B ) * (1 + C ) = APS op Sheet.

(1.4) * (1) * (1 + .15 + .1) = 1.75 without FD

A = Shenlong base attackspeed
B = FD modifier, gezien FD uit staat, is dit 0
C = Resterende attackspeed buffs, in dit geval .15 van dual wield en .1 van paragon

Dit komt ook overeen met wat ik zie op mijn sheet.

Als we dan B aanzetten (waarbij jij zegt dat de verdubbeling van FD ook echt een verdubbeling is). Dan zou dit tot 3.5 APS op je sheet zorgen.

1.4 * (1 + 1) * (1+ .15+ .1) = with FD (assuming it doubles) = 3.5

Echter, kom ik op 3.19 attacks uit.
Uitgaande dat de FD geen 1.0 modifier is, maar dat het op basis van je weaponspeed is. krijg je:

1.4 * (1 + (1.15 / 1.4)) * (1 + .15 + .1) = 3.19

Wat weer perfect uitkomt.

----------------

Hetzelfde net even met een furnace gedaan (1.0 base)

Resultaten:

Zonder FD: 1.0 * 1 * (1 + .1) = 1.1 attack speed op sheet
Met FD: 1.0 * (1 + (1.15/ 1.0)) * (1 + .1) = 2.365

En op mijn character zie ik inderdaad 1.1 en 2.37 staan

FD is dus geen exacte verdubbeling, maar een modifier op basis van je base weapon speed.

[ Voor 6% gewijzigd door Sabrac op 28-10-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm...da's heel interessant. Ik kan ook zien waar de originele formule vandaan komt, toen was er nog cube en was het dus 1.15/1.15 = 1. Wellicht hebben ze die scaling pas met de cube erin gestopt om snelle wapens niet teveel te boosten. Ik ga m'n Excel even updaten.

Edit: Excel aangepast.
Kennelijk wil ik toch 28% IAS op m'n armor slots.

Het lijkt erop dat de standaard build niet 24% maar 20% IAS op armor slots nodig heeft (2,03 UI ApS zonder Seize en Radiant).

Edit 2
Net even getest en de gecorrigeerde formule voor UI ApS is:
A = Weapon Speed = 1.4 (for Fists)
B = Σ IAS from non-weapon gear, Paragon, +ias from skills, STI (.3), buffs, Shrines, Enchantress
C = IAS on weapon = 0.07 max
D = Flying Dragon Proc = constant = 1.15 if active, 0 if inactive

APS = A * (1 + B ) * (1+C+(D/A))
Ik heb ook nog even gekeken naar 7% weapon IAS ('C') vs 7% non-weapon IAS ('B'). In de breakpoints zie je dan dat weapon IAS hogere breakpoints oplevert dan dezelfde hoeveelheid niet op wapen. Voor FD breakpoints maakt het niet uit of het weapon IAS of non-weapon is.
Edit 3: Nog wat zitten spelen met breuk-afsplitsen enzo en als FD actief is is 7% weapon IAS ('C') 3% minder effectief als diezelfde 7% als armor IAS ('B'). Als je totaal 82% IAS in 'B' hebt maakt het niet uit en boven de 82% IAS in 'B' is het ook als FD actief is zo dat 7% weapon IAS ('C') hogere attack speed oplevert dan diezelfde 7% in 'B'.

[ Voor 81% gewijzigd door Zarhrezz op 28-10-2015 22:54 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terence(x) schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:18:
Geinige spec dat SC monk gedoe, gisteren even berg random troep op me monk gesmeten en kwam tot 54 met 4 minuten over.

Mis echt super veel goed items, mis ook nog steeds het item dat breath of heavens cd halveert :(

Speelt wel relaxed in ieder geval :)
Het erge is...die random troep van jou is minder dan mijn niet erg beste zooi en ik heb gister (na switch van Invigorating naar BotT) net 52 en 53 gehaald. Op zich weet ik best dat ik niet echt goed ben in (solo) greater rifting, maar je eigen gebrek aan competentie bevestigd zien is toch altijd pijnlijk voor het D3-e-ego'tje :+

Maar goed, m'n monk komt in de buurt van m'n hoogste clear tot nu toe (WD 56) met (nog steeds) maar 2 pieces ancient. Wie weet dat ik de 60 solo nog kan halen dit seizoen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Filmpje van Rhykker over meta, class statistieken en waarom season 4 in één belangrijk opzicht het slechtste season tot nu toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
class verdeling is inderdaad erg scheef maar wees reëel, tis wel zo dat bij pushes je in ieder geval een heal mnk wil. Dat de setup met swk / enorme dps class enorm goed werkt en ja dan is er nog de zdps support barb.....

jammer ja, maar wel begrijpelijk dat je momenteel die setups ziet en een push met SC mnk en dan 3x support is natuurlijk nog erger want dat is dan tenminste ook 2x mnk (SC en Heal). Dus dat betekent dat momenteel 50% van de groepen al snel uit mnks bestaan...

Verder gister op hc mijn SC mnk 59 solo gehaald... met enorm veel zenuwen want zonder defensive gems. (stricken, trapped, die primairy buffing gem). Tijd om te kijken of ik hem naar 60 kan pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-10 15:17
Hopelijk fixen ze de GR lag snel, gisteren geprobeerd wat gems te uppen/pushen in 4pl, maar als je ook maar iets te veel mobs pulled is het lagfest. Wel nog 76 kunnen clearen, maar zonder lag zou 80+ ook prima te doen moeten zijn. Gems nu in ieder geval op 77.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/15162513563?page=3#56

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desjaak909 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:57:
Hopelijk fixen ze de GR lag snel, gisteren geprobeerd wat gems te uppen/pushen in 4pl, maar als je ook maar iets te veel mobs pulled is het lagfest. Wel nog 76 kunnen clearen, maar zonder lag zou 80+ ook prima te doen moeten zijn. Gems nu in ieder geval op 77.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/15162513563?page=3#56
Gem upgrades kan je natuurlijk ook doen met 1 % chances :) Zelf meeste van mijn gems naar 80+ gebracht d.m.v. 65-70 speedruns. Je ziet wat vaker "failure", maar is zeker een manier om je gems te uppen.

Pagina: 1 ... 44 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.