Ik heb een goede heal monk eventueel, met buffs ga ik richting de 1.6M lpsZarhrezz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
Is goed =) Op zich is deze setup best nuttig in party...m'n static damage is redelijk op max spirit (de 3rd hit op prime hand crit voor ongeveer 1 mld. dus static procs zouden rond de 500 mlj. moeten doen), ik lever 610k LpS en pull / freeze voor CC. Allemaal niet zo goed als dedicated builds, maar tot 60 goed genoeg en party samenstelling is weinig relevant.
Ik kan zo snel even niet terugvinden wat ik als highest clear heb met deze monk op 2-p, op 3-p is het 61. Gezien m'n huidige gear verwacht ik dat het op 55+ wat veel stof happen wordt, maar met wat upgrades moet 60+ prima te doen zijn in multi.
LpS aura interaction is makkelijk genoeg omheen te werken; switch ik gewoon naar Agility.Neles7 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:56:
Ik heb een goede heal monk eventueel, met buffs ga ik richting de 1.6M lpsZal je vast wel in leven houden, al weet ik niet of heel die lps die je zelf hebt postieif of negatief werkt, vaak zie ik dat mijn lps daalt als iemand met minder lps in de party zit. OF je maakt zelf een heal monk zodat je via die monk hogere GR kunt runnen en zo je gems upgraden
Ik hou er niet zo van om dedicated karakters te maken of gear sets te onderhouden...niet genoeg characters, niet genoeg stash space. Als Bliz dat op zou lossen zou ik het overwegen...maar dan nog speel ik liever met een general-purpose setup voor alle classes die ik speel. Daar ga ik de 70 niet mee halen, maar fishing en minutenlang grinden op enorme packs is toch niet m'n ding =)
ook maar eens reageren 
Voor gisteren was m'n hoogste solo grift 54, maar al een tijdje niet geprobeerd. Gisteren maar eens proberen met m'n EP monk... 61 gehaald en nog ruim 'time to spare' (bijna 2 mins)!
62 een waardeloze grift dus dat werd 't niet, daarna niet meer geprobeerd, maar toch zeer tevreden
Linkje naar profile van m'n monk.
Voor gisteren was m'n hoogste solo grift 54, maar al een tijdje niet geprobeerd. Gisteren maar eens proberen met m'n EP monk... 61 gehaald en nog ruim 'time to spare' (bijna 2 mins)!
62 een waardeloze grift dus dat werd 't niet, daarna niet meer geprobeerd, maar toch zeer tevreden
Linkje naar profile van m'n monk.
Ondertussen ben ik al voorbij P120 met mijn HC WD die ik afgelopen weekend gestart ben. Ik loop met voldoende vertrouwen door T6 rifts en bounties met 6-piece bonus Helltooth, Suwong Diviner en CoE.
Hoelang ik het nog overleef op HC weet ik niet, het is niet mijn streefdoel om ergens te geraken ermee, dat was de Season Journey die ik met de non-HC char completed heb. Maar aan de andere kant boeit HC me misschien meer de volgende season of zelfs non-season, dan helpt het wel om respectievelijk de ervaring en de items te verzamelen.
Uiteindelijk ben ik solo op nog geen 8u van 0 tot 70 gegaan zonder hulp met gebruik gemaakt van de Webo's WD patch 2.3 season guide. Ik was vergeten om op tijd een lvl 70 item te craften met lvl reduction, anders had het me waarschijnlijk nog minder tijd gekost.
Hoelang ik het nog overleef op HC weet ik niet, het is niet mijn streefdoel om ergens te geraken ermee, dat was de Season Journey die ik met de non-HC char completed heb. Maar aan de andere kant boeit HC me misschien meer de volgende season of zelfs non-season, dan helpt het wel om respectievelijk de ervaring en de items te verzamelen.
Uiteindelijk ben ik solo op nog geen 8u van 0 tot 70 gegaan zonder hulp met gebruik gemaakt van de Webo's WD patch 2.3 season guide. Ik was vergeten om op tijd een lvl 70 item te craften met lvl reduction, anders had het me waarschijnlijk nog minder tijd gekost.
Once you go hardcore you don't want to go back. Ik niet in elk geval.
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Mwa valt wel mee, uit eindelijk is hardcore ook maar gewoon een character wat vrij makkelijk te replacen is.NastyNickNL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:50:
Ik zit nu op P510 en ben nog geen 1 x dood gegaan, heb wel wat close calls gehad, maar ik heb ondertussen genoeg gear sets in de bank om 3 nieuwe WD te gearen, sure ik mis dan wat ancient gear, maar echt veel ga je er niet op achteruit buiten het feit om dat je even nieuwe gems moet levellen.
Ik speel nog steeds graag SC ook (bijna P700 naast me HC), gewoon omdat het soms ook wel relaxed is om een beetje te klooien met specs/items die misschien niet zo goed zijn.
Er is op HC minder ruimte om makkelijk te experimenteren met dat soort dingen.
Ook in GoTHC zijn de HC spelers vaak in de minderheid... best dom eigenlijk.NastyNickNL schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:50:
HC is een uitstervende soort3xNix schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:37:
Ook in GoTHC zijn de HC spelers vaak in de minderheid... best dom eigenlijk.
Echt moet je bij SG kijken meer mensen die HC spelen dan SC op het moment.
Snap de frustratie soms wel, sinds dat ik win10 op m'n pc heb ben ik 2x monk kwijt geraakt door crashes.
Dan zakt de moed wel in je schoenen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik SC speel.
No great victory comes without sacrifice...
Dan zakt de moed wel in je schoenen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik SC speel.
No great victory comes without sacrifice...
Draai hier ook op W10 maar nog geen crashes daardoor gehad. Maar snap dat het vervelend is om een HC char te verliezen.
Tegenwoordig is m'n verbinding wel stabiel, maar dat is wel anders geweest...en da's een belangrijke reden dat ik niet aan HC begin.
Daarnaast heb ik een gezin in de woonkamer en kleuters vragen wel eens instant-aandacht...ook dat combineert niet echt lekker met HC. Op SC kun je prima met mensen spelen die in een soortgelijk pakket zitten en het geen probleem vinden als je opeens afk moet. Bij HC is dat toch minder een optie.
Ik zit ook op W10, ook hier geen crashes gezien. Ik heb D3 een keer zien hangen, dat was toen ik ShadowPlay (voor het eerst) aanzette terwijl D3 al draaide.
Daarnaast heb ik een gezin in de woonkamer en kleuters vragen wel eens instant-aandacht...ook dat combineert niet echt lekker met HC. Op SC kun je prima met mensen spelen die in een soortgelijk pakket zitten en het geen probleem vinden als je opeens afk moet. Bij HC is dat toch minder een optie.
Ik zit ook op W10, ook hier geen crashes gezien. Ik heb D3 een keer zien hangen, dat was toen ik ShadowPlay (voor het eerst) aanzette terwijl D3 al draaide.
Heb ook geen idee waar de problemen zitten met Win10, gisteren een complete re-install gedaan.
Werkelijk alles er af laten gooien, staat Win10 vers op Steam en Battle.net
Maar bij het opstarten van Win10 gaat het soms al verkeerd, slaat energie saver modus aan na inloggen.. of een soort sleep-stand - of direct reset bij inlogscherm.
Of gewoon harde crash... beeld freeze bij klikken en toetsen hoor je dan een soort windows geluidje.
En geluid blijft hangen.
Overclock niets, ga a.s. zondag win7 weer installeren en kijken of het dan beter gaat.
Heb om deze rede ook een reserve barb aan gemaakt waarmee ik speel, zodat ik wel upgrades kan vinden... maar niet m'n main riskeer.
Werkelijk alles er af laten gooien, staat Win10 vers op Steam en Battle.net
Maar bij het opstarten van Win10 gaat het soms al verkeerd, slaat energie saver modus aan na inloggen.. of een soort sleep-stand - of direct reset bij inlogscherm.
Of gewoon harde crash... beeld freeze bij klikken en toetsen hoor je dan een soort windows geluidje.
En geluid blijft hangen.
Overclock niets, ga a.s. zondag win7 weer installeren en kijken of het dan beter gaat.
Heb om deze rede ook een reserve barb aan gemaakt waarmee ik speel, zodat ik wel upgrades kan vinden... maar niet m'n main riskeer.

Ik ben met HC gestopt omdat ik al mijn toons verloren ben aan ofwel D/C ofwel entrance lag en amders crashes van D3... Zelfs 1 char op normal verloren die letterlijk alles kon tanken waarbij ik gewoon lekker veilig door storymode heen wilde blazen. Ik kon simpelweg niet dood gaan @ normal en daarbij sloegen de mobs zichzelf dood als ze me raakten... Een medespeler kon dat ook beamenntoen hij vlak daarvoor in mijn game zat... Maar neuh... HC death = jou probleem ondanks dat het soms aan Blizz kan liggen. Dus jammer maar helaas is dit de rede voor mij geweest om HC links te lten liggen!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Zolang je een stabiele internet verbinding hebt valt het over het algemeen wel mee. Al zijn er soms weleens wat server wide DC's waarbij je een beetje mazzel moet hebben dat je het overleefd/ net in town staat
Movies: letterboxd
Zal best, alleen heb ik weinig behoefte aan RIP's vanwege een andere rede dan eigen falen
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Tja is niet echt veel anders dan het echte leven, je kan straks ook dood gereden worden op straat zonder dat het jouw schuld isThalaron schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:12:
Zal best, alleen heb ik weinig behoefte aan RIP's vanwege een andere rede dan eigen falen
Anyways het valt allemaal wel mee, heb tot nu toe geen enkele disconnect gehad, en de mensen waar ik mee speel hebben dat alleen gehad door hun eigen crappy provider/pc.
Ik zie het meer als dat ze jou auto invorderen omdat je stil kwam te staan op de snelweg. Dit omdat de overheid deze plots heeft afgesloten zonder dat je daar wat aan kon doen. Als dat zou gebeuren zou ik de auto ook de deur uit doenTerence(x) schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:35:
[...]
Tja is niet echt veel anders dan het echte leven, je kan straks ook dood gereden worden op straat zonder dat het jouw schuld is
Anyways het valt allemaal wel mee, heb tot nu toe geen enkele disconnect gehad, en de mensen waar ik mee speel hebben dat alleen gehad door hun eigen crappy provider/pc.
Anyway, voor mij viel het dus niet mee. Ieder zijn ding natuurlijk! Voor mij was het in elk geval genoeg irritatie om gewoon SC weer op te pakken
Vanavond nog een paar nieuwe records gezet, helaas wel Phegor verloren op de 2de 4p 65 grift 
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Vandaag HC season grift 43 gehaald. Qua tijd red ik het makkelijk. Echt supersnel gaat het niet maar het lukt prima. Alleen thougness is nog een probleem. Weten jullie eventueel nog een paar aanpassingen waardoor ik mijn barbarian torment 10 ready kan krijgen zonder al te veel problemen. Ik gebruik nu een barbarian furious charge build i.c.m. hota.
Wie-o-wie kan me helpen. Battle.net Klik
[ Voor 8% gewijzigd door Daniel. op 21-10-2015 00:12 ]
ja paar heel simpele dingen die direct opvallen.... ancients zijn niet je main dmg dealers dus alle ancient dmg eraf rollen... chest naar +15% life, shoulders naar + CDR of life ofzo... of zelfs naar furious charge dmg....ShittyNL schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:12:
Vandaag HC season grift 43 gehaald. Qua tijd red ik het makkelijk. Echt supersnel gaat het niet maar het lukt prima. Alleen thougness is nog een probleem. Weten jullie eventueel nog een paar aanpassingen waardoor ik mijn barbarian torment 10 ready kan krijgen zonder al te veel problemen. Ik gebruik nu een barbarian furious charge build i.c.m. hota.
Je hebt nu een build waarbij ik hota / charge door elkaar zie... ik zou om eerlijk te zijn gewoon 1 vd 2 builds bouwen... ancients voor de fury niet echt nodig als je charge build gebruikt.. zolang je maar op meer dan 1 target charged. Dat betekent dat je shoulders in cube niet kloppen.... Als je hota build wilt moet je alle raekor dingen eruit gooien
Mocht toughness echt een probleem zijn kan je altijd wildebeast / esoteric gaan gebruiken met 1 dps gem trouwens.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
GoT HC:4th schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:00:
Dit weekend weer een paar personal records gedaan.
Wat was jullie tijd op die 60 3 player?![]()
Overigens hebben Kami en Phegor een 60 2P gecleared.
4P hebben we niet meer verbetered en staat nog op een 64.
Solo Barb: GR64 13m31s
Solo Crus: GR55 12m38s
Solo DH: GR58 14m10s
Solo Monk: GR57 11m32s
Solo WD: GR57 14m22s
Solo Wiz: GR45
2P:GR66 14m05s
3P: GR60 12m11s
4P: GR58 14m47s
Het valt me de laatste tijd op dat er weinig activiteit is op D3...
Publics zijn ook dramatisch... join je games met je DPS... waarbij er dan net niet een ideale combinatie is en iedereen blijft leaven... open je zelf je game naar public met je Healmonk... joinen er 3 waarvan 1/2 andere healers en gaan ze lopen kloten wie dan vertrekt...
Tijd voor s05 zou ik denken
Jammer dat ze er zo statisch mee omgaan. Zou leuk zijn dat ze bv. na het behalen van b.v. 100 paragon 1000 seizoen een week later afloopt ofwel wanneer de aantal spelers gemiddeld af aan het nemen is het einde aankondigen. Dan wellicht minder nieuwe items per seizoen toevoegen om het vaker te kunnen recette
Zo loopt NS ook direct minder lang te wachten op nieuwe items
Publics zijn ook dramatisch... join je games met je DPS... waarbij er dan net niet een ideale combinatie is en iedereen blijft leaven... open je zelf je game naar public met je Healmonk... joinen er 3 waarvan 1/2 andere healers en gaan ze lopen kloten wie dan vertrekt...

Tijd voor s05 zou ik denken
Jammer dat ze er zo statisch mee omgaan. Zou leuk zijn dat ze bv. na het behalen van b.v. 100 paragon 1000 seizoen een week later afloopt ofwel wanneer de aantal spelers gemiddeld af aan het nemen is het einde aankondigen. Dan wellicht minder nieuwe items per seizoen toevoegen om het vaker te kunnen recette
Jah zou leuk zijn Thalaron maar dan kan ik nauwelijks meedoen qua tijd aan seasons.
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Ik denk dat probleem toch zal blijven, diablo is een spel wat men met vlagen speelt. ER komt iets nieuws mensen spelen het even totdat ze het compleet hebben en op het punt zijn dat niet alles direct een upgrade is en haken af. Ik denk dat een lijst (die spreadsheet die ik een tijd terug poste) daarvoor uitkomst kan bieden. Hier kun je kijken naar mensen die ook voor een bepaald level in zijn en zo toch leuke groepjes vormen. Een andere optie is wellicht even op de TS van SG kijken, als je dan geen mic hebt of wilt gebruiken kun je misschien daar een groepje vormen met SG spelers die toch een party willen doen.Thalaron schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:04:
Het valt me de laatste tijd op dat er weinig activiteit is op D3...
![]()
Tijd voor s05 zou ik denken![]()
Jammer dat ze er zo statisch mee omgaan. Zou leuk zijn dat ze bv. na het behalen van b.v. 100 paragon 1000 seizoen een week later afloopt ofwel wanneer de aantal spelers gemiddeld af aan het nemen is het einde aankondigen. Dan wellicht minder nieuwe items per seizoen toevoegen om het vaker te kunnen recetteZo loopt NS ook direct minder lang te wachten op nieuwe items
Leuk om wat te hebben om naar toe te werken, zullen vanavond ook eens lijstje opstellen vanuit SG (of als iemand dat eerder al kan/wil, feel free)tollo71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 06:02:
[...]
GoT HC:
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Is er ook een GoT clan voor seasonal non hardcore ? Ik had wel 2 variaties gevonden maar in de ene zaten maar een paar mensen en in de andere werd niet op een request voor join gereageerd
Zie de 3de post van dit topicreddevil schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:37:
Is er ook een GoT clan voor seasonal non hardcore ? Ik had wel 2 variaties gevonden maar in de ene zaten maar een paar mensen en in de andere werd niet op een request voor join gereageerd
Gisteravond het laatste item voor mijn Static Charge monk gevonden en gelijk even getest. Viel me qua damage heel erg mee, maar qua toughness best tegen (45M ingame). Een grift 50 was geen enkel probleem, maar bij een 55 lag ik om de haverklap om. Al was het wel een heel erg kut rift, met veel ranged en thunderstorm elites, waarvan ik er drie packs op me had, op een gegeven moment.
Inmiddels toughness naar 62M gekregen, dus eens kijken hoe het nu gaat.
Items zijn nog verre van optimaal, maar zodra ik de rotatie een beetje door heb en er een heal monk bij zit, zal 60 wel geen probleem zijn.
Items zijn nog verre van optimaal, maar zodra ik de rotatie een beetje door heb en er een heal monk bij zit, zal 60 wel geen probleem zijn.
Is dat 62 mil toughness als je in town staat? Zo op het oog ziet je gear er goed uit, tuurlijk mis je Life per hit op 1 wapen, maar dat is pas echt vanaf 65+ belangrijk om het op beide wapens te hebben.Deadsmell schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:06:
Gisteravond het laatste item voor mijn Static Charge monk gevonden en gelijk even getest. Viel me qua damage heel erg mee, maar qua toughness best tegen (45M ingame). Een grift 50 was geen enkel probleem, maar bij een 55 lag ik om de haverklap om. Al was het wel een heel erg kut rift, met veel ranged en thunderstorm elites, waarvan ik er drie packs op me had, op een gegeven moment.
qua push gear zit ik op 89 mil toughness in town, en heb hier t/m g.rift 70 weinig problemen mee om in leven te blijven, mede dankzij de dubbele life per hit ook. Mijn health stuiterd als een gek, maar door Serenity etc op de juiste momenten te gebruiken ga ik amper neer.
Daarnaast zouden de 3 packs moeten smelten voordat ze echt dmg doen, maar misschien dat dat nog een kwestie van wennen aan de spec is
[ Voor 5% gewijzigd door Sabrac op 21-10-2015 11:35 ]
Ja, dat is in town. Ik had nog overwogen om Serenity te nemen, maar Desert Shroud leek me handig in verband met de hogere up time.Sabrac schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:34:
[...]
Is dat 62 mil toughness als je in town staat? Zo op het oog ziet je gear er goed uit, tuurlijk mis je Life per hit op 1 wapen, maar dat is pas echt vanaf 65+ belangrijk om het op beide wapens te hebben.
qua push gear zit ik op 89 mil toughness in town, en heb hier t/m g.rift 70 weinig problemen mee om in leven te blijven, mede dankzij de dubbele life per hit ook. Mijn health stuiterd als een gek, maar door Serenity etc op de juiste momenten te gebruiken ga ik amper neer.
Daarnaast zouden de 3 packs moeten smelten voordat ze echt dmg doen, maar misschien dat dat nog een kwestie van wennen aan de spec is
Het is inderdaad nog vreselijk wennen. Ik ben zo aan het focussen op het taggen van mobs met SC, dat ik de helft van de tijd vergeet om te dashen en ik heb de single target rotatie nog helemaal niet onder de knie. Daarnaast zitten een aantal skills op knoppen die ik daar doorgaans niet voor gebruik, wat verwarrend is. Maar het zal wel wennen na verloop van tijd.
Die 70 van jou, is dat solo of in groep?
70 was solo, en de reden dat ik voor serenity heb gekozen was juist vanwege de lagere downtime, ja het is maar 3 seconde up, maar ik kan em wel elke 15-16 sec gebruiken. Desert shroud red je voor 15 sec, maar je bent vervolgens 35-40 seconde weerloos als je nog een pack tegen komt.Deadsmell schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:41:
[...]
Ja, dat is in town. Ik had nog overwogen om Serenity te nemen, maar Desert Shroud leek me handig in verband met de hogere up time.
Het is inderdaad nog vreselijk wennen. Ik ben zo aan het focussen op het taggen van mobs met SC, dat ik de helft van de tijd vergeet om te dashen en ik heb de single target rotatie nog helemaal niet onder de knie. Daarnaast zitten een aantal skills op knoppen die ik daar doorgaans niet voor gebruik, wat verwarrend is. Maar het zal wel wennen na verloop van tijd.
Die 70 van jou, is dat solo of in groep?
Serenity is bij mij mijn life saver als ik onder de 20 % life kom, ik sla mezelf weer naar max health en in die tijd probeer ik nog wat monsters mee te nemen.
Gisteren op m'n WD spec naar puur Fire Wall gezet en een en ander gererolled naar WoD. Net even in d3planner gekeken en de Fire Wall zou nu op 1.1 mld. over 4 seconde moeten doen op 0 yards (Zei's dus niet meegerekend). Toch maar eens gaan craften voor een ancient Devastator (de huidige is de eerste die ik gecraft heb, dus nogal meh) en kijken hoever ik daar mee kom.
Scrimshaw (zombie bears) is wat je in combinatie met wall of fire wil gebruiken of die Acid cloud staff.Zarhrezz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:26:
Gisteren op m'n WD spec naar puur Fire Wall gezet en een en ander gererolled naar WoD. Net even in d3planner gekeken en de Fire Wall zou nu op 1.1 mld. over 4 seconde moeten doen op 0 yards (Zei's dus niet meegerekend). Toch maar eens gaan craften voor een ancient Devastator (de huidige is de eerste die ik gecraft heb, dus nogal meh) en kijken hoever ik daar mee kom.
Fire damage is het niet waard op je wapen er zijn zoveel betere bonusses te krijgen.
Ik denk inderdaad dat de comment van Terrence juist is, maar om puur fire wall te buffen is het wel interressant om naar te kijken.Zarhrezz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:26:
Maar de d3planner bevalt dus wel?
B.Net Sebase#2714
Hoe staat het met de lagdocter? al verbeteringen met firewall, grin reaper etc.?
Nope nog steeds bagger op hoge GR levels, maar piranahdo en AD weg halen helpt wel heel veel met de lag. (en je dps in de negatieve zin....)Squishie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:52:
Hoe staat het met de lagdocter? al verbeteringen met firewall, grin reaper etc.?
Maarja blijft gewoon idioot dat er nog steeds geen fix is
Da's de common build ja. Persoonlijk haat ik bears...slechte targetting, korte range.Terence(x) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:45:
Scrimshaw (zombie bears) is wat je in combinatie met wall of fire wil gebruiken of die Acid cloud staff.
Fire damage is het niet waard op je wapen er zijn zoveel betere bonusses te krijgen.
Scrimshaw geeft een class A bonus op zombie charger. Jeram's is een aparte buff class op WoD. Daardoor kun je de WoD enorm schalen, als je WoD op gear neemt. Vervolgens is de extra 20% fire damage nog eens 17% effectief op WoD. De Wall gaat doordoor enorm veel damage doen t.o.v. bears. Ook bears boosten is dan twee kanten op optimaliseren...ik ben benieuwd hoe ver je met max Fire Wall komt.
Zit jij ook stiekem builds op D3fans.com te posten?Zarhrezz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:26:
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Ik click wel eens wat bij elkaarGoldman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:42:
Zit jij ook stiekem builds op D3fans.com te posten?
[ Voor 1% gewijzigd door Zarhrezz op 21-10-2015 18:53 . Reden: Interessante smiley die m'n telefoon er van maakte ]
Dat is leuk en aardig, maar de reden data zombie bears gebruikt word is omdat WoD een cooldown heeft, en zelfs met ingrave justice is er downtime op je skills, dat is gewoon dode tijd in je rotatie, met zombie bears vul je die tijd, en de gain in de dode tijd met een scrimshaw is veel groter dan de dps gain van 20% op je WoDZarhrezz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:38:
[...]
Da's de common build ja. Persoonlijk haat ik bears...slechte targetting, korte range.
Scrimshaw geeft een class A bonus op zombie charger. Jeram's is een aparte buff class op WoD. Daardoor kun je de WoD enorm schalen, als je WoD op gear neemt. Vervolgens is de extra 20% fire damage nog eens 17% effectief op WoD. De Wall gaat doordoor enorm veel damage doen t.o.v. bears. Ook bears boosten is dan twee kanten op optimaliseren...ik ben benieuwd hoe ver je met max Fire Wall komt.
Het leuke aan Zarhrezz's builds vind ik juist dat ze (op het oog!) niet perfect zijn. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe ver hij er mee komt.Terence(x) schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:21:
[...]
Dat is leuk en aardig, maar de reden data zombie bears gebruikt word is omdat WoD een cooldown heeft, en zelfs met ingrave justice is er downtime op je skills, dat is gewoon dode tijd in je rotatie, met zombie bears vul je die tijd, en de gain in de dode tijd met een scrimshaw is veel groter dan de dps gain van 20% op je WoD
Ik heb even zitten kijken naar fire skills die Zombie Bears dan zou kunnen vervangen. Firebats vindt je, neem ik aan, net zo vervelend als Zombie Bears? Ga je dan Corpse Bomb nemen als extra?Zarhrezz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:38:
[...]
Da's de common build ja. Persoonlijk haat ik bears...slechte targetting, korte range.
Zou een Cindercoat en RoRG combinatie nog interessant zijn voor het mass casten van Haunt - Consuming Spirit bijvoorbeeld?
Ik kies vooralsnog voor Haunt - Poisoned Spirit. De reden is tweeledig: ten eerste zijn de kosten zodanig laag dat hij gespamd kan worden voor Zodiak (en, als ik een vind, de fetish belt) i.c.m. Pierce the Veil zonder dat mana een issue wordt. Ten tweede geeft Poisoned Spirit een leuke debuff (ruim 10% meer damage op affected targets).Hafermaut schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:43:
Ik heb even zitten kijken naar fire skills die Zombie Bears dan zou kunnen vervangen. Firebats vindt je, neem ik aan, net zo vervelend als Zombie Bears? Ga je dan Corpse Bomb nemen als extra?
Zou een Cindercoat en RoRG combinatie nog interessant zijn voor het mass casten van Haunt - Consuming Spirit bijvoorbeeld?
Ik heb wat zitten spelen met gear in d3planner:
Perfect ancient Scrimshaw
Bears: 1,05 mld.
Fire Wall: 1,35 mld.
Perfect ancient Devastator + Haunt - Poisoned Spirit
Fire Wall: 1,76 mld.
Per Fire Wall scheelt het dus 400 mlj. in het minst gunstige geval (het getal dat d3planner geeft is gebaseerd op minder dan een seconde contact met de wall...de damage kan bijna 3 keer zoveel zijn voor een stationary target). Per 3 Fire Walls (een Jeram cycle) wordt de damage van minimaal 1 keer bears casten goedgemaakt (hierbij geldt dat alle 3 bears in het gegeven getal raken...niet echt de praktijk). Op stationary targets worden er per Jeram cycle bijna 4 bears gecompenseerd.
Met iets onder de 5 seconde CD, is met 1 Corpse Bomb en 2 Haunts de CD van Fire Wall af. De missende bears damage is dan snel gecompenseerd. Hoe het zich verhoud tot CoE is ook wel interessant...5 seconde CD + 3x casten is ongeveer 3 Walls op 8 seconde. Dat vs. 3 keer casten op 6 seconde....0,375 Walls per seconde met 50% damage bonus, voor 0,56 vs. 0,50 Walls per seconde. Dat is behoorlijk close, dus praktisch waarschijnlijk gelijkwaardig.
Als we d3planner mogen geloven, zou het dus aardig gelijkwaardig met bears moeten zijn.
Sins enkele weken lekker bezig met de WD en de bekende firewall build
Zeker op GR60 last van lag, maar dat is dan in ieder geval mijn plafond. Hoogste solo clear was GR57
Zit aardig in de ancient gear en secondary stats zijn ook resistance based.
http://eu.battle.net/d3/e...ranten-2835/hero/67922487
Wel grappig om GR50 (iets wat op normal none season nooit lukte voorheen) nu binnen de 8 minuten te doen
GR58 of hoger lukt helaas niet solo. Al een aantal combo's geprobeerd.
Aan de gear zal het niet lukken. Misschien toch ergens een foutieve skill?
Edit:
Oh ja wat gaat er mis: - met CoE ga ik te vaak neer en met Unity in de cube bijna niet neer, alleen duurt het te lang en haal ik de tijd niet.
Zeker op GR60 last van lag, maar dat is dan in ieder geval mijn plafond. Hoogste solo clear was GR57
Zit aardig in de ancient gear en secondary stats zijn ook resistance based.
Wel grappig om GR50 (iets wat op normal none season nooit lukte voorheen) nu binnen de 8 minuten te doen
Edit:
Oh ja wat gaat er mis: - met CoE ga ik te vaak neer en met Unity in de cube bijna niet neer, alleen duurt het te lang en haal ik de tijd niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Henkje.doc op 22-10-2015 06:11 . Reden: probleemomschrijving ;) ]
Je zou eerst een "oh shit" skill moeten aanzetten i.p.v. BBV. Spirit walk is de juisteHenkje.doc schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 06:10:
Edit:
Wat hij zegt.Apsie schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:12:
[...]
Je zou eerst een "oh shit" skill moeten aanzetten i.p.v. BBV. Spirit walk is de juiste. Furnace in de cube. Verder zou je je Sunwong kunnen wijzigen? Attackspeed doet niets voor je weapon damage, als je dat rerolled voor vit....
Was 2 dagen geleden door iemand van SG ingehaald op de solo crusader. Die wist dat ik gister het ging proberen dus had ook nog even snel een run gedaan, hij had toen een 56 in 12:56 en rank #103 bereikt. Ik paar min later ook rank #103 met 12:54 
edit:
edit:
Temp zal de lijst van records vanavond aanleveren, gister helemaal vergeten.4th schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:11:
[...]
Leuk om wat te hebben om naar toe te werken, zullen vanavond ook eens lijstje opstellen vanuit SG (of als iemand dat eerder al kan/wil, feel free)
[ Voor 37% gewijzigd door 4th op 22-10-2015 09:04 ]
Zag gister of eergister een build voor bij komen (was op zoek naar een WD build) en je naam stond erbij. Experimentje ?
Nou gisteren 58 HC geprobeerd, haalde het vrij makkelijk was uit eindelijk maar 1x geprocced.
Daarna nog 59 gedaan, met 14:03 ook gehaald, maar wel 5x geprocced in 1 run, en tijdens sommige echt close calls gehad, maar damn het is leuk om te spelen als je geen ruimte voor foutjes meer heb
Wel een unity gevonden op de 59 run, heb er nu 2 dus kan ze eindelijk gebruiken en dan me wildebeest vervangen voor stricken voor extra dmg op de bosses
Daarna nog 59 gedaan, met 14:03 ook gehaald, maar wel 5x geprocced in 1 run, en tijdens sommige echt close calls gehad, maar damn het is leuk om te spelen als je geen ruimte voor foutjes meer heb
Wel een unity gevonden op de 59 run, heb er nu 2 dus kan ze eindelijk gebruiken en dan me wildebeest vervangen voor stricken voor extra dmg op de bosses
Ja, dat zal deze zijn. Sindsdien nog wat gewijzigd. Eerste idee was met Solarium op cube en Gruesome feast. Daar heb ik even mee rondgelopen en het is niet de moeite. Ik denk dat ik 70-80% van de tijd zonder stacks zat en Solarium proct te weinig voor een zinvolle bijdrage.Goldman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:19:
Zag gister of eergister een build voor bij komen (was op zoek naar een WD build) en je naam stond erbij. Experimentje ?
Mijn huidige gear zit erg laag op recovery, dus ik heb m'n Dogs op leeching staan, maar als het kan is cold beter (meer debuff...zo'n 7-8% overall DPS gain). Met de passives is er ook te schuiven. De Fierce Loyalty heb ik vanwege de mobility (lekker vlot door bounties en normale rifts). Midnight Feast ben ik nog over uit...het is een leuke boost, maar ja, Fire Wall doet meer dan 10 keer zoveel damage. Het voelt dus als sub-optimization. Ik overweeg Confidence Ritual maar m'n huidige gearing is squishy dus ik wil eigenlijk op range zitten. Aan de andere kant is de combinatie met Zei's wel leuk...0-20 yards +25% damage bovenop de Zei's, dan vanaf 21 yards iets terugval maar oplopend naar +33% op max range. Ook Jungle Fortitude heeft z'n voordelen.
Amulet moet ik ook nog naar kijken. In m'n Slow Burn spam build procte die vaak, met Fire Wall is dat flink minder. De Haunt heeft een proc scalar van 1.0, maar ik zie het niet veel doen. Wellicht dus toch maar een HF...
De gear van mijn Crusader kan wel wat fine tuning gebruiken denk ik. Ik vermoed dat ik te veel "Increases blessed hammer damage" op mijn gear heb en te weinig VIT en ALL RES. GR tot 40 kan ik aan, daarna ga ik (te) snel dood. Omdat moment gebruik ik een random ancient wapen, een collega crusader gaf dit als tip. In mijn vault liggen nog non-ancient Johanna's Argument en Skycutter.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Loev-2488/hero/64641400
- Damage (78-142) op Covention of Elements rerollen naar CHD?
- Increased Blessed hammer damage op Helm rerollen naar VIT? (Kan dit wel)?
- Life op Chest rerollen naar All res? (Kan dit wel?)
- Compas Rose vervangen door Unity of andere ring? (moet ik die wel eerst vinden
)
- Armor op Sacred Harness(belt) rerollen naar ?
- Increased Blessed hammer damage op Shield rerollen naar ?
- Andere wijzigingen?
Niets mis met je BH rolls op gear, die wil je daar ook gewoon.Loev schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:21:
De gear van mijn Crusader kan wel wat fine tuning gebruiken denk ik. Ik vermoed dat ik te veel "Increases blessed hammer damage" op mijn gear heb en te weinig VIT en ALL RES. GR tot 40 kan ik aan, daarna ga ik (te) snel dood. Omdat moment gebruik ik een random ancient wapen, een collega crusader gaf dit als tip. In mijn vault liggen nog non-ancient Johanna's Argument en Skycutter.Alvast bedankt
- Damage (78-142) op Covention of Elements rerollen naar CHD?
- Increased Blessed hammer damage op Helm rerollen naar VIT? (Kan dit wel)?
- Life op Chest rerollen naar All res? (Kan dit wel?)
- Compas Rose vervangen door Unity of andere ring? (moet ik die wel eerst vinden
)
- Armor op Sacred Harness(belt) rerollen naar ?
- Increased Blessed hammer damage op Shield rerollen naar ?
- Andere wijzigingen?
- Zsm die Doombringer voor wat nuttigs vervangen. Beide opties kan (Johana in cube/hand). Veel mensen kiezen Furnace in de cube dus dat kan ook.
- Belt vervangen met String of Ears of Witching Hour.
- XP gem uit is obvious natuurlijk
- Je schild mist CHC
- CoE dmg naar CHD
- Compass Rose salvagen en Unity op jou+follower
- Boots vervangen met een exemplaar met AR ipv %MS (maar dat zal wel even duren)
- Pants vervangen met str/vit/AR versie
- CHD op gloves is wel erg laag
- Bracers met vit
- Hexing pants in cube en leren stuttersteppen
En evt kun je ook je gems vervangen met diamonds.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Solidarity Gaming op HC:tollo71 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 06:02:
[...]
GoT HC:
Solo Barb: GR 54 Yerap in 12:23
Solo Crus: GR56 4th in 12:54
Solo DH: GR56 phegor in 13:28
Solo Monk: GR60 Kami in 12:42
Solo WD: GR58 Temp in 11:48
Solo Wiz: GR50 4th in 14:41
2P:GR60 Kami en phegor in 13:12
3P: GR61 Temp, 4th en Kami 11:54
4P: GR65 Temp, 4th, Kami en phegor 14:45
Ik ben nog bezig met het solo WD record heb net mijn beste GR verbeterd van GR 51 naar GR 58 rank 806(in stapjes het blijft HC)
Doen jullie erg goed! Nog geen last van het syndroom dat nadat je de spanning van HC gewend bent, SC zo "flauw" aanvoelt?
Ik ben nu bezig met het gearen van een SWK EP Monk om de 3P en 4P records hopelijk aan te scherpen.
Wellicht daarna nog een SC Monk om solo Monk wat hoger te komen.
Ik ben nu bezig met het gearen van een SWK EP Monk om de 3P en 4P records hopelijk aan te scherpen.
1. Ook als deze niet ancient is?Angeloonie schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:42:
[...]
Niets mis met je BH rolls op gear, die wil je daar ook gewoon.
- Zsm die Doombringer voor wat nuttigs vervangen. Beide opties kan (Johana in cube/hand). Veel mensen kiezen Furnace in de cube dus dat kan ook.
- Belt vervangen met String of Ears of Witching Hour.
- XP gem uit is obvious natuurlijk
- Je schild mist CHC
- CoE dmg naar CHD
- Compass Rose salvagen en Unity op jou+follower
- Boots vervangen met een exemplaar met AR ipv %MS (maar dat zal wel even duren)
- Pants vervangen met str/vit/AR versie
- CHD op gloves is wel erg laag
- Bracers met vit
- Hexing pants in cube en leren stuttersteppen
En evt kun je ook je gems vervangen met diamonds.
2. Waarom speciek die belts?
3. Klopt, wilde even makkelijk XP farmen.
4. Betekend een nieuw schild of BH rerollen?
5. Ok
6. Zoals ik zei. Moet ik die wel eerst vinden ;-)
7. Idd, kan ook het ook rerollen. Weet alleen niet zo naar wat.
8. Klopt
9. Die kan ik rerollen
10. Nieuwe vinden dus
11. 1 keer hexing pants gevonden en per ongeluk toen gesalvaged.
Dank voor alle punten!
Zeker, softcore is "te makkelijk" omdat je weer op kunt staan, speel nu ook softcore zonder dood te gaan als ik al softcore speel, enige interessante lijkt me high 70+ pushen.tollo71 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:59:
Doen jullie erg goed! Nog geen last van het syndroom dat nadat je de spanning van HC gewend bent, SC zo "flauw" aanvoelt?
Ja, Skycutter geeft je sowieso al 20% holy damage dat het DPS verschil zo goed als opheft. En eventueel Johanna's in de hand en Furnace in de cube is 50% Elite.
String of Ears: 30% melee damage reduction. Pure EHP op dat ding2. Waarom speciek die belts?
WH: Meer IAS/CHD, dus alles sneller neer (= minder EHP nodig). Maar deze wil je alleen gebruiken als je toughness al in orde is, want je verliest daar aardig wat EHP door.
Kan, maar daar wil je een diamond als je CDR nodig hebt of een amethyst voor wat meer EHP.3. Klopt, wilde even makkelijk XP farmen.
Ik zou voor een nieuw schild gaan. 10% CHC is enorm veel en dan zou je eventueel op je helm CHC kunnen vervangen met vit oid.4. Betekend een nieuw schild of BH rerollen?
Je kunt hem ook gewoon upgraden6. Zoals ik zei. Moet ik die wel eerst vinden ;-)
Gaat niet, je hebt als secondary al Phyisical resist dus al res mag niet. En verlies je weer BH damage.7. Idd, kan ook het ook rerollen. Weet alleen niet zo naar wat.
Je ideale stats op eigenlijk alle gear is str/vit/all res. En dan ook nog ancient en BH damage. Je kunt dus het beste gewoon blijven farmen tot je die specifieke items vindt.
Gaat niet, je hebt de vit gererolled. Maar betere gloves heb je zo via de cube (ik hoop dat je nog meer van de set in je stash hebt?)9. Die kan ik rerollen
Yep! Of upgraden/gamblen.10. Nieuwe vinden dus
Ook hier is upgraden/gamblen een goede optie.11. 1 keer hexing pants gevonden en per ongeluk toen gesalvaged.
[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 22-10-2015 11:08 ]
XP gems zijn alleen nuttig als je hele lage difficulty (<Torment) speelt of GRs doet. Dit komt door de vreemde manier waarop de %XP bonus van items en gems combineert met de basis %XP bonus die bij de moeilijkheidsgraad hoort.
Overal behalve in een GR wordt de %XP bonus van items opgeteld bij de van de moeilijkheidsgraad. Dus bijvoorbeeld: T6 geeft 1600% meer XP. Met een Flawless Royal Ruby wordt dat 1642% (1600% + 42%). Een zeer kleine toename. En in de hogere torment levels wordt het nut alleen maar kleiner.
In GRs werkt het niet iets anders, daar wordt de %XP bonus van items vermenigvuldigd met die van de moeilijkheidsgraad. Een 42% bonus van een Ruby verhoogt de hoeveelheid XP die krijgt ook daadwerkelijk met 42% ten opzichte van de situatie zonder de Ruby.
Als je GRs aan het farmen bent voor XP loont het de moeite om een Ruby in je helm te stoppen. Daarbuiten is een Ruby vrijwel nutteloos.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Is dat eigenlijk een bug, of zo bedoeld door Bliz?Rannasha schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:07:
[...]
In GRs werkt het niet iets anders, daar wordt de %XP bonus van items vermenigvuldigd met die van de moeilijkheidsgraad. Een 42% bonus van een Ruby verhoogt de hoeveelheid XP die krijgt ook daadwerkelijk met 42% ten opzichte van de situatie zonder de Ruby.
Als het een bug was dan was het al lang gepatched, dus zal wel zo bedoeld zijn.Deadsmell schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:20:
[...]
Is dat eigenlijk een bug, of zo bedoeld door Bliz?
Was een bug, maar ze waren te lui om het te fixen, dus hebben ze het maar gelatenDeadsmell schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:20:
[...]
Is dat eigenlijk een bug, of zo bedoeld door Bliz?
Movies: letterboxd
Je moet even je guide checken, je heb nu Henri's in offhand en in de cube lijkt me een beetje dubbel op.
Ah, thanks. Dat komt doordat ik op m'n daadwerkelijke WD kitten op cube heb omdat ik Serpent draag...ik heb een goeie ancient Serpent, maar geen goede kitten =)Terence(x) schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:40:
Je moet even je guide checken, je heb nu Henri's in offhand en in de cube lijkt me een beetje dubbel op.
Dank voor alle tips, genoeg items om te farmen
Temp2264 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
Ik ben nog bezig met het solo WD record heb net mijn beste GR verbeterd van GR 51 naar GR 58 rank 806(in stapjes het blijft HC)

Congrats man!
58 @ 14:42 was de onderkant gisteren.Ruigerock schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:01:
[...]
Nu ben ik in de war, ik keek gisteren en om in de top1000 te komen was een GR59 nodig dacht ik.
Congrats man!
Apsie schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:12:
[...]
Je zou eerst een "oh shit" skill moeten aanzetten i.p.v. BBV. Spirit walk is de juiste. Furnace in de cube. Verder zou je je Sunwong kunnen wijzigen? Attackspeed doet niets voor je weapon damage, als je dat rerolled voor vit....
Dank voor de feedback. Kan ik zeker wat mee. BBV had ik eerder gekozen ipv SpiritWalk aangezien er maar geen Furnace dropt, maar wel recentelijk een SMK.Deadsmell schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:22:
[...]
Wat hij zegt.Plus een Hellfire amulet, zodat je je huidige passives kunt uitbreiden met Spirit Vessel.
En blijbaar is de furnace een stuk beter.
Hellfire amulet ga ik ook me eaan de slag. Ubers T10 is geen enkel probleem, dus ff wat keys farmen en dan hopen op een leuk exemplaar.
Verwijderd
Zooo.. net wat grappigs ontdekt in campaign mode
Je heb daar normaliter geen cube, maar als je items aanzet in adventure mode dan heb je ze gewoon ook in campaign mode
net ff gekeken hoe lang het duurt om tot act5 te komen ivm die follower quests als er een nieuw season komt. Doe er dus je voordeel mee want je kan leuke turbo builds maken
en die achievement van een act binnen 1 uur haal je makkelijk act4 ging in 11 min
Je heb daar normaliter geen cube, maar als je items aanzet in adventure mode dan heb je ze gewoon ook in campaign mode
net ff gekeken hoe lang het duurt om tot act5 te komen ivm die follower quests als er een nieuw season komt. Doe er dus je voordeel mee want je kan leuke turbo builds maken
Wat dacht je van een bijna perfecte Maximus, door jouw max Firewall gedachte ben ik het gaan testen.Zarhrezz schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:15:
[...]
Ik heb wat zitten spelen met gear in d3planner:
Perfect ancient Devastator + Haunt - Poisoned Spirit
Fire Wall: 1,76 mld.
M'n WD heeft 55% Fire Damage en een Maximus van 4369 dps. Sheet dps van 1.4 miljoen
Volgens d3planner: Firewall: 2,82 mld, Corpse bomb: 0,743 mld, Firebomb Pyrogeist: 0.923 mld
Het werkt allemaal lekker maar het mist wat, Furnace zit nu niet in de cube ivm thoughness (1400 vitality mist op Maximus) Hoogste GR is momenteel 57 in 13:55
Een drukke rift ben ik nog niet tegen gekomen, de white mobs smelten iig weg
GR 59 ook gehaald nu rank 698 daar na een GR 60 geprobeerd en kreeg een pack tegen me met vortex en arcene en dat was RIPRuigerock schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:01:
[...]
Nu ben ik in de war, ik keek gisteren en om in de top1000 te komen was een GR59 nodig dacht ik.
Congrats man!
hier nog mijn GR 59 ging shit omdat ik 3x geproct was maar het was een pracht rift om de exorcists na
Balen man R.I.P, kwam er net achter gekomen toen ik je build wou bekijken. Ik zag maar 1 season WD met 9 elite kills. Toen viel het kwartjeTemp2264 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:13:
[...]
GR 59 ook gehaald nu rank 698 daar na een GR 60 geprobeerd en kreeg een pack tegen me met vortex en arcene en dat was RIPhelaas maar hoort ook een beetje bij HC. Heb nog een boost gehad naar Petrus (Dank nog daar voor) van de tweakers community.
hier nog mijn GR 59 ging shit omdat ik 3x geproct was maar het was een pracht rift om de exorcists na
[video]
Ik was uitgegaan van kitten vanwege de defense, maar als je weg kan komen met 2-handed is dat voor een DoT natuurlijk beter. Een goeie Furnace zou ook prima moeten werken, kun je kitten op cube gooien...net even een perfect Furnace in de planner gehangen en max rolls voor WoD / fire bonus en dan komt Fire Wall op 2,6 mld. Da's best wel veel...een 60 moet daar toch wel mee kunnen zou ik denken.Ruigerock schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:45:
Wat dacht je van een bijna perfecte Maximus, door jouw max Firewall gedachte ben ik het gaan testen.
M'n WD heeft 55% Fire Damage en een Maximus van 4369 dps. Sheet dps van 1.4 miljoen
Volgens d3planner: Firewall: 2,82 mld, Corpse bomb: 0,743 mld, Firebomb Pyrogeist: 0.923 mld
Het werkt allemaal lekker maar het mist wat, Furnace zit nu niet in de cube ivm thoughness (1400 vitality mist op Maximus) Hoogste GR is momenteel 57 in 13:55
Een drukke rift ben ik nog niet tegen gekomen, de white mobs smelten iig weg
Ik heb vanavond wat met de build gespeeld, 51 gehaald, de 53 op een minuut of 3 gemist...maar ja, da's dus met een 2k DPS wapen.
Unity + Serpent is een best solide defense, vaak kan ik tussen de mobs staan en zakt het leven zelden voorbij de helft (25m toughness). Maar het limiet komt in zicht, GR59 in 14:05 en 15:23. Rondje vol exorcistsZarhrezz schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:56:
[...]
Ik was uitgegaan van kitten vanwege de defense, maar als je weg kan komen met 2-handed is dat voor een DoT natuurlijk beter. Een goeie Furnace zou ook prima moeten werken, kun je kitten op cube gooien...net even een perfect Furnace in de planner gehangen en max rolls voor WoD / fire bonus en dan komt Fire Wall op 2,6 mld. Da's best wel veel...een 60 moet daar toch wel mee kunnen zou ik denken.
Ik heb vanavond wat met de build gespeeld, 51 gehaald, de 53 op een minuut of 3 gemist...maar ja, da's dus met een 2k DPS wapen.

Verwijderd
ff lachen.. wel even ondertiteling aanzetten 
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 11:25 ]
Is er iemand die D3 op Windows 10 speelt? Zo ja, enige problemen?
Heb een nieuwe SSD en nieuw geheugen besteld voor mijn PC, en wilde dan eigenlijk ook maar meteen naar W10 upgraden. Maar wil wel zeker weten dat de belangrijkste game blijft draaien
Heb een nieuwe SSD en nieuw geheugen besteld voor mijn PC, en wilde dan eigenlijk ook maar meteen naar W10 upgraden. Maar wil wel zeker weten dat de belangrijkste game blijft draaien
Ik speel D3 op W10 zonder problemen
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
beginner hier. Ben m'n eerste character (L29) op in een private game gestart op hard. Ondertussen sta ik op het punt om act 1 af te ronden en kan ik doorgaan naar act 2. Ik zie in de achievements lijst dat ik echter een hele rits act 1 achievements nog niet gehaald heb (waaronder bvb de verschillende cursed chests). Als ik doorga naar act 2, kan ik dan nog act 1 achievements behalen ?
NUC I5 256GB SSD
Zeker, Je kunt ook gewoon nog terug naatr Act 1 als je wilt.not2secure4u schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:32:
beginner hier. Ben m'n eerste character (L29) op in een private game gestart op hard. Ondertussen sta ik op het punt om act 1 af te ronden en kan ik doorgaan naar act 2. Ik zie in de achievements lijst dat ik echter een hele rits act 1 achievements nog niet gehaald heb (waaronder bvb de verschillende cursed chests). Als ik doorga naar act 2, kan ik dan nog act 1 achievements behalen ?
Zelfde pad doorlopen als jou, SSD gekocht en daarmee schone W10 installatie. Geen problemen met Diablo gehad.Angeloonie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:30:
Dan zal je bewust naar act 1 gebied moeten terugkeren indien je optional quests/events wil tegenkomen van act 1 ?_Peter2_ schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:34:
[...]
Zeker, Je kunt ook gewoon nog terug naatr Act 1 als je wilt.
NUC I5 256GB SSD
Ik heb gister uit (halve) frustratie mijn 2e WD gedelete. Er is buiten Dagger en Helltooth set niets werkbaar. Ik heb de Ancryr set geprobeerd + Majuanni set. Dit werkt leuk. Crits van een paar bil. Maar als het te hoog word (T8+). 1-shot je niet alles in 1x meer. Waardoor je Grave Injustice niet proc (insta cooldown van Hex). Dus geen stabiele bron van dmg meer hebt.
Ik ga nu een crusader doen. Ik zat te denken aan lighting hammer. (geen grift pushing) maar gewoon leuk spelen.
Is er een andere crusader waar ik vanavond mee kan lopen?
Ik ben met je eens dat de Arachyr set iets te wensen overlaat maar trash is nog steeds instant kill op T10, alleen de elites (en de key bosses, waar ik eigenlijk de set voor gebruik) duren iets langer, daar zijn de Firebats voor...Goldman schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:42:
[...]
Ik heb gister uit (halve) frustratie mijn 2e WD gedelete. Er is buiten Dagger en Helltooth set niets werkbaar. Ik heb de Ancryr set geprobeerd + Majuanni set. Dit werkt leuk. Crits van een paar bil. Maar als het te hoog word (T8+). 1-shot je niet alles in 1x meer. Waardoor je Grave Injustice niet proc (insta cooldown van Hex). Dus geen stabiele bron van dmg meer hebt.
Manajumaset is de icing op de cake

Kan aan mijn speelstijl liggen, maar ik vind Manajuma met Helltooth efficiënter dan met Arachyr. Maar nu heb ik ook wel een behoorlijke ancient Manajuma set waardoor Acid Cloud en Firewall ook zonder de Blobstick veel damage doen.Apsie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:55:
[...]
Ik ben met je eens dat de Arachyr set iets te wensen overlaat maar trash is nog steeds instant kill op T10, alleen de elites (en de key bosses, waar ik eigenlijk de set voor gebruik) duren iets langer, daar zijn de Firebats voor...
Manajumaset is de icing op de cakeblijft grappig om supersnel bij de boss te zijn en met wat kitewerk de machine op te halen.
Als het alleen de key (machine) bosses zouden betreffen heb je wat mij betreft gelijk, ik gebruik mijn set echter ook voor bounties. met de wormwood in de cube ligt trash zo neer op T7 ...Hafermaut schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:58:
[...]
Kan aan mijn speelstijl liggen, maar ik vind Manajuma met Helltooth efficiënter dan met Arachyr. Maar nu heb ik ook wel een behoorlijke ancient Manajuma set waardoor Acid Cloud en Firewall ook zonder de Blobstick veel damage doen.
Heb zelf ook pas de Arachyr set icm Manajuma voor de bounties en dat gaat echt bizar snel!Apsie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:03:
[...]
Als het alleen de key (machine) bosses zouden betreffen heb je wat mij betreft gelijk, ik gebruik mijn set echter ook voor bounties. met de wormwood in de cube ligt trash zo neer op T7 ...
Moet alleen de Quatzl nog in de cube voor meer damage.. alleen Kadala werkt niet mee.
Speel ook op SSD en sinds de release op Win10. Geen enkel probleem met Diablo III gehad sindsdien.Angeloonie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:30:
Aantal posts geleden had ik een alternatieve setup getoont. Daarmee GR52 (T11,5 ongeveer) in 9:30 mee gedaan. De hex is dan niet meer de primaire dmg dealer. Wel iets squishy maar leuke alternatief. Voor rift pushing kan je idd maar kiezen uit 2 stuks.Goldman schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:42:
[...]
Ja, maar dat is niet ergnot2secure4u schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:40:
[...]
Dan zal je bewust naar act 1 gebied moeten terugkeren indien je optional quests/events wil tegenkomen van act 1 ?
Doorloop eerst de story mode maar, daarna kun je bijvoorbeeld via adventure mode gemakkelijik alles nog eens aflopen.
Ik heb na upgrade naar W10 wel problemen gehad sie gerelateerd zijn aan (ouder type) AMD GPU. Opgelost via .dll files uit oudere GPU driver te kopieren naar de D3 folder.Deadsmell schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:17:
[...]
Speel ook op SSD en sinds de release op Win10. Geen enkel probleem met Diablo III gehad sindsdien.
Iemand die ff kan analyseren wat ik fout heb / doe om de dmg op HC ff flink omhoog te halen? Ja natuurlijk de gems kunnen hoger maar gaat ff om of skills die echt fout zijn, of passives ofzo of de gameplay...
Ik zie namelijk nog niet snel op deze manier de 60 solo komen op hc met SC mnk...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mj7AHuqysWw]
Ik zie namelijk nog niet snel op deze manier de 60 solo komen op hc met SC mnk...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mj7AHuqysWw]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Thanks voor de feedback over W10.
Heb zelf een relatief nieuwe videokaart (GTX 770) en de rest van de PC is ook niet zo oud. Moederbord uit 2013, geheugen en SSD zijn dus nieuw straks.
Heb nu een SSD voor mijn C:\ drive met windows en programma's, maar die is niets als ik zo kijk naar de nieuwe SSD's
540/520 lezen/schrijven vs een miezerige 250/70 
Ga dus mijn huidige D:\ (Games) laten vervallen en lekker alles op de SSD zetten. Hopelijk scheelt dat laadschermen in D3 want die zijn nog steeds best lang (bijv. binnengaan rift kan wel 7-10 seconden zijn).
Heb zelf een relatief nieuwe videokaart (GTX 770) en de rest van de PC is ook niet zo oud. Moederbord uit 2013, geheugen en SSD zijn dus nieuw straks.
Heb nu een SSD voor mijn C:\ drive met windows en programma's, maar die is niets als ik zo kijk naar de nieuwe SSD's

Ga dus mijn huidige D:\ (Games) laten vervallen en lekker alles op de SSD zetten. Hopelijk scheelt dat laadschermen in D3 want die zijn nog steeds best lang (bijv. binnengaan rift kan wel 7-10 seconden zijn).
Ik heb geen idee in hoeverre de laadschermen ook nog afhankelijk zijn van de Blizzard servers. Wat ik wel weet is dat deze combinatie pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB,pricewatch: Intel Core i7 2600K Boxed en 8Gb RAM laadschermen van 1 à 2 seconden oplevert. Ping varieert behoorlijk, maar mijn gemeten internetsnelheid komt dichtbij de beloofde 120Mbit (110+).Angeloonie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:11:
Thanks voor de feedback over W10.
Heb nu een SSD voor mijn C:\ drive met windows en programma's, maar die is niets als ik zo kijk naar de nieuwe SSD's540/520 lezen/schrijven vs een miezerige 250/70
Edit: ik voeg me bij het clubje mensen die zonder problemen D3 op W10 speelt.
OT:
Ik had voorheen een kleine SSD dus stond alleen Diablo daarop en alle single player games op een HDD. Wel een verademing om alles nu op de SSD kwijt te kunnen.
Bij mij kan het iig de ping niet meer zijn met 500Mbit glasvezelHafermaut schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:15:
[...]
Ik heb geen idee in hoeverre de laadschermen ook nog afhankelijk zijn van de Blizzard servers. Wat ik wel weet is dat deze combinatie pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB,pricewatch: Intel Core i7 2600K Boxed en 8Gb RAM laadschermen van 1 à 2 seconden oplevert. Ping varieert behoorlijk, maar mijn gemeten internetsnelheid komt dichtbij de beloofde 120Mbit (110+).
Straks met diezelfde SSD (maar dan 250GB), i5 3470 en 16GB RAM hoop ik dat het wel wat sneller zal gaan.
Had een van de eerste SSD gekocht en die was maar 80GB en qua snelheid gewoon zielig hehe. Heb nu 80GB voor C:\ en 150GB voor Games, dat wordt dus straks 1x 250GB SSD. Moet lukken en alles zal wel sneller gaan (ook mooi voor Fallout 4OT:
Ik had voorheen een kleine SSD dus stond alleen Diablo daarop en alle single player games op een HDD. Wel een verademing om alles nu op de SSD kwijt te kunnen.
Lang verhaal kort:Lord_T schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:55:
Iemand die ff kan analyseren wat ik fout heb / doe om de dmg op HC ff flink omhoog te halen? Ja natuurlijk de gems kunnen hoger maar gaat ff om of skills die echt fout zijn, of passives ofzo of de gameplay...
[video]
Static Charge word sterker des te groter de groepen zijn, probeer grotere groepen te maken, de build is waardeloos op 2 tot 10 monsters.
Static Charge doet weinig dmg als je geen shenlong buff hebt, probeer deze up te houden (waren veel momenten dat je deze kwijt raakte of niet snel terug kreeg).
Dash alleen voor de focus en restraint buff, je dashed te vaak waardoor je spirit op raakt en je de shenlong buff verlies.
Daarnaast, vertrouw op je life per hit en attackspeed, door Wildebeest + Esoteric te lopen (logisch, vanwege HC), mis je heel veel dmg, dat terwijl je health amper beweegt.
Hierdoor mis je Trapped en Stricken, wat beide heel veel dmg is.
Ja kan in dat geval het beste met een Templar spelen, deze healed je (2x) en geeft je wat life per second, mocht je het niet helemaal vertrouwen.
Maar belangrijkste..
SC word pas echt sterk als monsters lang leven, met g.rift 45 zit je denk ik te laag voordat SC echt gaat werken. Ik denk zelfs dat de SC build pas echt vanaf 60+ werkt qua dmg. Daaronder gaat alles te snel dood. (wederom, als je grote groepen zoekt).
Ik kan wel even kijken of ik vanavond een g.rift 65+ op kan nemen met m'n SC monk, zodat je de survivability zonder Wildebeest / Esoteric kan zien. Om HC helemaal na te bootsen zal ik ook met NDE spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sabrac op 23-10-2015 13:36 ]
First World problemsAngeloonie schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:11:
Hopelijk scheelt dat laadschermen in D3 want die zijn nog steeds best lang (bijv. binnengaan rift kan wel 7-10 seconden zijn).
-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."
Gewoon act 1 t/m 5 uitspelen, daarmee unlock je "Adventure Mode".not2secure4u schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:40:
[...]
Dan zal je bewust naar act 1 gebied moeten terugkeren indien je optional quests/events wil tegenkomen van act 1 ?
In adventure mode kan je via waypoints naar de verschillende acts toe gaan.
Sommige achievements (zoals alle cursed events) zijn niet in één game te halen, maar die haal je in de loop der tijd (tijdens adventure mode).
Voor nu zou ik me daar nog niet te druk om maken.
Nou, ik heb soms zo'n lange laadschermen tussen riftfloors dat mijn teaguk weer op 0 springt...dat zijn wel serieuze issues!:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Idd, vooral als je 89 stacks hebt -.- shout me te pleuris op mijn barb om die stacks weer bij elkaar te krijgen. En als ik zover ben dan mag je alweer naar de volgende zone ladenlj_tree schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:58:
[...]
Nou, ik heb soms zo'n lange laadschermen tussen riftfloors dat mijn teaguk weer op 0 springt...dat zijn wel serieuze issues!:)

ALs je solo speelt meteen op esc drukken, de game registreert dat nog en pauzeert je spel. zo raak je je stacks niet meer kwijt
Dit topic is gesloten.