Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:56:
[...]

wow... 30 en dan geen bruikbare :S

Ik was om 20:45 oid online en riep nog in de clanchat of iemand ubers aan t doen was maar t bleef akelig stil dus maar even een paar solo GR gedaan en nog maar een serie-tje gekeken met moeders de vrouw.
Had er 1 met 100% CHD en een socket, maar die had "No Escape" passive... dus dat was erg irritant.
Overige hadden allemaal geen bruikbare CHD of +% Fire damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:37

GrimScythe

Game Addict

Gebruik je deze setup ook normaal? Er klopt niet heel veel van.

Gear: Ga z.s.m. opzoek naar een Yangs Recurve en Dead Mans Legacy.
Verander de Toxin gem naar Bane of the Stricken

Skills:
Evasive Fire - Focus of Bola shot Freezing Strike. (Voor bola cube je leonine)
Spike Trap gebruik je niet dus verander deze naar Wolf Companion

Passive:
Verander Archery naar Ballistics. Dit verhoogt je dps enorm.

Cube:
Wapen: Calamity of Leonine Bow of Hashir
Armor: Cindercoat
Jewelry: Convention of Elements

Door deze kleine tweaks verwacht ik dat je al naar 50-55 range zult gaan voor greater rifts. Wil je ingame advies voel je vrij om me toe te voegen voor vragen ^^

Edit:
Je follower wil je ook veranderen. DMG doet hij toch niet, dus we gaan voor maximale Crowd Control.
Wapen: Thunderfury
Schild: Freeze of Deflection
Amulet: Ess of Johan
Ringen: Wyward and Ocullus Ring

Zorg voor zoveel mogelijk IAS en CDR rolls.
hmm spiketrap gebruik ik eigenlijk best veel maar zal eens switchen, misschien dat ik inderdaad mij teveel blind staar op die spiketrap met demons demise. Die leonine heb ik eigenlijk alleen maar omdat het toevallig mijn beste wapen tot nu toe is. heb wel een helltrapper maar dan kom ik lager uit kwa stats.

ik zal iig het straks eens gaan proberen, dead mans legacy heb ik helaas nog niet gevonden en een yangs recurve ook niet.
dus vanavond maar eens even op zoek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:37
GrimScythe schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:14:
[...]

hmm spiketrap gebruik ik eigenlijk best veel maar zal eens switchen, misschien dat ik inderdaad mij teveel blind staar op die spiketrap met demons demise. Die leonine heb ik eigenlijk alleen maar omdat het toevallig mijn beste wapen tot nu toe is. heb wel een helltrapper maar dan kom ik lager uit kwa stats.

ik zal iig het straks eens gaan proberen, dead mans legacy heb ik helaas nog niet gevonden en een yangs recurve ook niet.
dus vanavond maar eens even op zoek gaan.
Indien je genoeg mats hebt en DB's gewoon lvl 70 rare bogen upgraden in de cube en Quivers bij Kadala schooien. Zodra je een goede boog hebt kan je evt. Rare lvl 70 Quivers upgraden!

Let wel op dat je lvl 70 bogen pakt! Je hebt ook lagere level bogen welke aangeven "lvl70" maar die dan eigenlijk geen lvl 70 van oorsprong zijn. Bij twijfel: kijk bij blacksmith welke boog je kan craften ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Let wel op dat je lvl 70 bogen pakt! Je hebt ook lagere level bogen welke aangeven "lvl70" maar die dan eigenlijk geen lvl 70 van oorsprong zijn. Bij twijfel: kijk bij blacksmith welke boog je kan craften ;)
heb wel redelijk wat mats, laat nooit loot liggen :)

maar wat bedoel je met items die aangeven lvl 70 te zijn maar dat eigenlijk niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01-2024

Ruigerock

Keep calm and stay metal

3xNix schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:06:
[...]

Had er 1 met 100% CHD en een socket, maar die had "No Escape" passive... dus dat was erg irritant.
Overige hadden allemaal geen bruikbare CHD of +% Fire damage.
Balen man! Na de ubers gister was de zin in D3 verdwenen, ben nog niet begonnen met de 37 Hellfire amuletten bouwen. Hopelijk zit er een bruikbare tussen :)

ps.. De arachnyr build die ik gister riep werkt soepeler als je Soul Harvest dropt en Haunt - Poisened Spirit neemt. De F+R buff hoog houden met alleen piranhado lukt niet goed. Vanavond even testen met Piranha Wave of Mutilation of de F+R dan wel stand houdt. Soul Harvest is best belangrijk op hogere GR en HC. Een aantal snelle GR40 gedaan met de setup en de Locust Swarm is awesome + alle pets die de vijanden bezig houden. TBC

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie in de leaderboards werkelijk niemand met 4x immortal en wastes. Bedoel je niet full IK en 2x wastes?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 09:43
Met 4 x immortal en full waste heb je bijna permanent uptime van de ancients en berserker mode.
Nu niet meer veel gespeeld omde hota builds straffer zijn maar met die combinatie deed ik toch een gr 57 solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:01

Rannasha

Does not compute.

Gisteren mijn nog vrij nieuwe seasonal Monk (P380) dood :(

Tevens mijn eerste DC-death, tot nu toe was het altijd eigen schuld. Was T7 bounties aan het doen in een public game, verbinding is opeens weg, meteen opnieuw inloggen, maar helaas.

Nieuwe Monk geleveld. Gelukkig had ik net mijn Gem of Ease naar L25 geupgrade, dus een willekeurig hoog DPS wapen uit de stash gehaald, er een socket op gerolled en gaan. 2 uurtjes later was ik L70, dus dat viel wel mee. Nu weer gear en gem-levels farmen. Ik had een redelijke backup set liggen, dus ik zit maar iets van 5-7 GR levels onder wat ik eerder aan kon.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Angeloonie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:15:
Ik zie in de leaderboards werkelijk niemand met 4x immortal en wastes. Bedoel je niet full IK en 2x wastes?
Ik zit daar nu ook op en begin het toch wel moeilijk te krijgen om verder te komen dus moet echt een keertje gaan zoeken naar een betere build. Hota staat me op zich wel aan maar dan moet ik me daar eens goed in gaan verdiepen!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Angeloonie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:15:
Ik zou zeggen F+R met strongarm, maar heb ook geen idee waar je tegen aan loopt.
Doe je te weinig damage of ga je dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3xNix schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:17:
[...]

Ik zou zeggen F+R met strongarm, maar heb ook geen idee waar je tegen aan loopt.
Doe je te weinig damage of ga je dood?
1e probleem is te weinig damage. Uiteindelijk ga ik daardoor ook dood (te veel ground effects bij packs). Maar het is vooral ook tegen trash mobs dat ik te weinig doe. Enkel wanneer CoE actief is op Physical schiet het op, maarja dat is telkens maar heel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:48
Angeloonie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

1e probleem is te weinig damage. Uiteindelijk ga ik daardoor ook dood (te veel ground effects bij packs). Maar het is vooral ook tegen trash mobs dat ik te weinig doe. Enkel wanneer CoE actief is op Physical schiet het op, maarja dat is telkens maar heel even.
Lijkt me dat je dit zoekt, je vind de build niet meer in de leaderboards omdat het uit de gratie is, een Hota doet nu gewoon meer damage...

http://www.diablofans.com...aste-ik-5-3-wirlwind-barb

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:36:
[...]

Lijkt me dat je dit zoekt, je vind de build niet meer in de leaderboards omdat het uit de gratie is, een Hota doet nu gewoon meer damage...

http://www.diablofans.com...aste-ik-5-3-wirlwind-barb
Uh, de solo leaderboards staan voor barb geloof ik vol met WW en word Hota juist niet meer gebruikt.
Voor group word Hota inderdaad gebruikt, alhoewel deze langzamerhand vervangen word door static charge monk & dart doctor.

G.rift 70+ solo ww build op diablofans: http://www.diablofans.com...solo-barb-whirlwind-build

[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 13-10-2015 11:56 ]

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
4th schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:01:
[...]

Is dat op Season of Nonseason? Voor de eerste ken ik nog wel paar die wel Tx runs willen doen.

Oh en ter vergelijking (als gedeeltelijk SC clan hoe dat we het op HC doen), wat zijn jullie records voor 2, 3 en 4 player grifts op S4 binnen de clan?
Uit mijn hoofd zitten de HC clan-only records van de GoT HC clan op:

2P - GR62
3P - GR58
4P - GR57

Erg veel ruimte voor verbetering dus, met name 3P en 4P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Sabrac schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Uh, de solo leaderboards staan voor barb geloof ik vol met WW en word Hota juist niet meer gebruikt.
Voor group word Hota inderdaad gebruikt, alhoewel deze langzamerhand vervangen word door static charge monk & dart doctor.

G.rift 70+ solo ww build op diablofans: http://www.diablofans.com...solo-barb-whirlwind-build
Ik zie het maar ik doelde eigenlijk meer op groepsbuild, dit is met WW niet meer zo handig om te hebben.
Solo is het, met de Yan pants, best nog grappig maar ben er een beetje op uitgekeken (uitgedraaid _/-\o_ )

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ja, qua uitgedraaid, wees blij dat Diablo geen Oculus ondersteuning heeft ^^ Whirlwind barb zou je dan na 10 seconde al zat zijn ^^.

Gisteren trouwens een g.rift 69 4 man speedrun gedaan met de static charge monk i.c.m. een support monk die de SC triggered. Begin ging wat langzaam, maar uiteindelijk kwam het op 6 tot 10 minuten runs uit. De damage is echt heerlijk.

Een dart doc is nog steeds beter op de guardian en krijgt ook sneller een low health kill om een EP af te laten gaan, maar de SC monk smelt echt alle mobs, zelfs zonder EP op zich.

Binnenkort eens de combinatie Dart Doc + SC Monk + Support barb / monk testen en dan zonder SWK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 08:28

4th

tollo71 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:07:
[...]

Uit mijn hoofd zitten de HC clan-only records van de GoT HC clan op:

2P - GR62
3P - GR58
4P - GR57

Erg veel ruimte voor verbetering dus, met name 3P en 4P.
Lekker 2p record, welke samenstelling, monk/barb?

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
4th schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

2P was inderdaad (Heal) Monk en (HoTa) Barb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Sabrac schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:12:
Ach ja, qua uitgedraaid, wees blij dat Diablo geen Oculus ondersteuning heeft ^^ Whirlwind barb zou je dan na 10 seconde al zat zijn ^^.
Hahaha, lijkt me een geweldige ervaring :D

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
4th schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Wat zijn binnen jullie clan de HC records, 4th?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-10 13:31
Sabrac schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:12:
Hmm Dash monk ben je volgens mij ook redelijk snel beu, maar inderdaad een WW barb nog sneller.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

tollo71 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:26:
[...]

Wat zijn binnen jullie clan de HC records, 4th?
56 2P
58 3P
61 4P

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Die build volg ik dus ook ongeveer, maar kom gewoon damage tekort. Ben over white trash al 5x heen en weer aan het gaan voordat het om ligt.

Heb ook een HotA gearset voor groepen, maar wil dit voor Solo. Is een Skull Grasp dan niet beter dan een CoE? Zal wel niet maar wel 300-400% damage, alleen ik gok weer een andere berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:24:
[...]

Die build volg ik dus ook ongeveer, maar kom gewoon damage tekort. Ben over white trash al 5x heen en weer aan het gaan voordat het om ligt.

Heb ook een HotA gearset voor groepen, maar wil dit voor Solo. Is een Skull Grasp dan niet beter dan een CoE? Zal wel niet maar wel 300-400% damage, alleen ik gok weer een andere berekening.
Ben geen barb expert, maar geloof te hebben gelezen dat de 300-400 % van skull grasp additive is en niet werkt op je dust devils (wat toch je voornaamste dmg source is).

Dus een 400 % dmg whirlwind met skull grasp word maar 800 % dmg.

Misschien binnen de clan even aan Velsenard vragen? Voor zover ik weet heeft hij de meeste kennis van Barbs (68 solo gehaald met een barb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

om nog even terug te komen op demon hunters, welke builds worden het meeste gebruikt en welke doen het meeste damage?

ik heb hier al een paar mooie adviezen gekregen op mijn huidige build waar mijn dank groot voor is, hopelijk kom ik zo weer een stuk verder :D

uiteindelijk wil ik toch eens kijken wat nu de max damage is die met een demon hunter valt te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:38
op dit moment is het de unhallowed 6p met die curve bow die max dmg doet.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Goldman schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:03:
op dit moment is het de unhallowed 6p met die curve bow die max dmg doet.
ah, dat is ook de set waar ik nu mee in de weer ben.
hiervoor wat gestoeid met natalya en marauder combi, was op zich ook wel leuk om mee te spelen
Je kan anders even naar Neles zijn profiel kijken. Hij heeft een leuke Unhallowed DH.

linkje naar zijn profiel:

https://eu.battle.net/d3/en/profile/Neles-2481/hero/64581262
dank u, dit is inderdeaad de build waar ik naar toe aan het werken ben en zo te zien nog genoeg te doen heb :D

[ Voor 32% gewijzigd door GrimScythe op 13-10-2015 15:42 . Reden: reactie op goldman toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
GrimScythe schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

ah, dat is ook de set waar ik nu mee in de weer ben.
hiervoor wat gestoeid met natalya en marauder combi, was op zich ook wel leuk om mee te spelen
Je kan anders even naar Neles zijn profiel kijken. Hij heeft een leuke Unhallowed DH.

linkje naar zijn profiel:

https://eu.battle.net/d3/en/profile/Neles-2481/hero/64581262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:02
Sabrac schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Ben geen barb expert, maar geloof te hebben gelezen dat de 300-400 % van skull grasp additive is en niet werkt op je dust devils (wat toch je voornaamste dmg source is).
dust devils doen 2500% weapon damage en skull grasp verhoogt je weapon damage niet. Alleen je daadwerkelijke hits met WW zullen worden verhoogd door skull grasp en als gezegd is dat niet je main damage source.

edit:

die RNG af en toe... speel laatste tijd veel op barb terwijl ik was begonnen op DH. Had meer dan 1000 DB's in de vault dus doe es gek... craft 10 lvl70 bows om een gokje te wagen op een ancient Yang's. Echt de allereerste craft is gewoon goed raak...

Twijfel nu wat ik zal rerollen... de damage of de vit? of? wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2wobn9e.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door JohnnyV76 op 13-10-2015 16:58 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:32:
[...]

dust devils doen 2500% weapon damage en skull grasp verhoogt je weapon damage niet. Alleen je daadwerkelijke hits met WW zullen worden verhoogd door skull grasp en als gezegd is dat niet je main damage source.

edit:

die RNG af en toe... speel laatste tijd veel op barb terwijl ik was begonnen op DH. Had meer dan 1000 DB's in de vault dus doe es gek... craft 10 lvl70 bows om een gokje te wagen op een ancient Yang's. Echt de allereerste craft is gewoon goed raak...

[afbeelding]
dmg reroll, die vit krijg je uit parapunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:50
JohnnyV76 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:32:
[...]

edit:

[afbeelding]
4th schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:25:
[...]

dmg reroll, die vit krijg je uit parapunten.
Dat is dus niet correct. Je rerolld de secondary naar Discipline. Discipline verhoogt de dmg met de UE set en daarvoor gebruik je deze boog.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Hij vroeg dmg of vit ;)
Maar voor UE set wel discipline nodig ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
oh ja :)
dat is natuurlijk slimmer. Gelukkig heb ik nog zat ramaladni's dus kan m snel gebruiksklaar hebben :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
4th schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:49:
Hij vroeg dmg of vit ;)
Maar voor UE set wel discipline nodig ja
Dat klopt, echter geef ik liever het beste advies als de persoon iets over het hoofd ziet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
als je goed kijkt had ik nog een 3e optie erbij staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neles7 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:42:
[...]

Dat is dus niet correct. Je rerolld de secondary naar Discipline. Discipline verhoogt de dmg met de UE set en daarvoor gebruik je deze boog.
Dat is ook maar afhankelijk van hoeveel discipline je al hebt. Hij kan beter even zijn wapen uittesten in de D3 character planner en de discipline roll handmatig berekenen (want daar kan de planner niet mee omgaan). Over hoe de damage increase van discipline te berekenen: daar heeft Zahrezz een weekje geleden iets over gepost, in reactie op een vraag van mij. Ging ook over het rerollen van een Yang's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Deadsmell schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:53:
[...]

Dat is ook maar afhankelijk van hoeveel discipline je al hebt. Hij kan beter even zijn wapen uittesten in de D3 character planner en de discipline roll handmatig berekenen (want daar kan de planner niet mee omgaan). Over hoe de damage increase van discipline te berekenen: daar heeft Zahrezz een weekje geleden iets over gepost, in reactie op een vraag van mij. Ging ook over het rerollen van een Yang's.
Voor UE is het geen disc op bow/chest/quiver roll disc. Zit het er al op dan is het niet de moeite om hoger te rerollen. In dit geval een no-brainer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Wat is die WD Angry chicken een leuke build. Ik heb hem meteen gebouwd toen ik de verhalen hier las want ik had alles wel in mijn stash zitten. Nu nog proberen te pushen naar hogere rifts.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
NastyNickNL schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:39:
Wat is die WD Angry chicken een leuke build. Ik heb hem meteen gebouwd toen ik de verhalen hier las want ik had alles wel in mijn stash zitten. Nu nog proberen te pushen naar hogere rifts.
Mmm, het is leuk voor bounties en ubermachines maar om te pushen wil je liever Helltooth (solo) of DoD (party)

Maar de explosies zijn grappig :)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Gister nog gauw een gooi gedaan naar GR64 met men zombiebear WD...maar het mag niet zijn. Ik kom nog 3,5minuten te kort om te clearen.

Dan nog maar eens een GR63 gedaan om de tijd wat scherper te zetten ^^ SUCCES !, nieuwe tijd 11:5x (bijna minuutje eraf gepitst)

GR64 zal nog een paar upgrades en nog wat extra paragonlevels vereisen denk ik

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Neles7 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:25:
[...]
Dat klopt, echter geef ik liever het beste advies als de persoon iets over het hoofd ziet ^^
komt u maar. De chat bleef gisteren angstvallig stil bij de volgende vragen;

- deadman's legacy ook beter voor M6 met multishot? Of daarvoor nog steeds bombardier?
- heb nog geen ancient yang: beter een random ancient bow of non-ancient Yang voor UE?

(ik ben m'n season 2 DH aan het updaten; heb M6 multishot; UE aan het farmen)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Gisteren 18x GR45 rifts gespeeld met de volgende Arachnyr setup op HC (of zie profiel)
Snelste tijd was 5:35 en een gemiddelde van 6:30

Gear: Wormwood (Serpent in cube), Grin reaper (Mask of Jeram in cube), Arachnyr 5-piece set, F+R (rrog in cube) Strongarm bracers, psychopants belt, Hellfire amulet
Skills:Piranha - Wave of Mutalation, Poison doggies, Hex angry chicken, Soul harvest (30% armor), Poison spiders, Spirit Walk
Passive: Pierce the veil, Swampland, Spirit vessel, Grave injustice, (Creeping death in amulet)
Gems: Bane of the Trapped, Molten Wildebeest, Simplicity Strength

Wat een leuke build zo! Alles vloeit samen.. Beesten die voortdurend massaal de wave doen, locust swarm die huishoudt, F+R is zo goed als 100% up met Piranha, hoge cooldown (ik sta vaak tussen de mobs), pets die een schild vormen en zelf lekker actief de skills gebruiken. Ondanks 17 miljoen toughness voelt het heel tanky aan. SS en Molten vullen elkaar goed aan. Pas 2 keer een proc gehad en dat was voornamelijk mijn eigen schuld. Waar de echte dmg nou vandaan komt weet ik nog steeds niet :)

Laatste 2 rifts met een 8% +damage amulet gespeeld om te kijken of Creeping Death zinvol is. Beiden rifts in 6:15 klaar, conclusie is nog niet getrokken iig. De keys zijn nu op en weinig tijd komende dagen.

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Ruigerock schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:32:
tWaar de echte dmg nou vandaan komt weet ik nog steeds niet :)
BOOM!!

(1350% weapon damage >:) )

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Tektoon schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:29:
[...]

komt u maar. De chat bleef gisteren angstvallig stil bij de volgende vragen;

- deadman's legacy ook beter voor M6 met multishot? Of daarvoor nog steeds bombardier?
- heb nog geen ancient yang: beter een random ancient bow of non-ancient Yang voor UE?

(ik ben m'n season 2 DH aan het updaten; heb M6 multishot; UE aan het farmen)
U vraagt wij antwoorden :+

1. Lastig, geen ervaring met M6. Wellicht is de beste optie DML in cube (60%) en Bombardier op char. (Of andersom ligt aan beste quiver). Calamity is leuk, maar je kunt imo prima zonder als goede gear hebt.

2. Yang wint het voor UE van elke boog. 50% snellere MS en 40-50% RCR. Maakt je MS zoveel sterker. Enige keer dat je met UE een andere boog wilt is als je blue balls spec gaat spelen. Dan gebruik je een Krider of Uskang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Apsie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:37:
[...]

BOOM!!

(1350% weapon damage >:) )
Explosie van 1.3 miljard tikken hard aan :P Piranha waves van 500m, er zijn teveel pets aan het inhakken dat je bijna niet weet wie nou die ene mooie crit gaf. www.d3planner.com bedenk ik me nu opeens, die geeft netjes hoeveel dmg een skill doet :P

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-10 15:17
Zo gisteren net voor het slapen de p1000 aangetikt, wat gaat dat hard in gr64-66 speed rifts met 3 monks en een sup barb. xp per uur van zo'n 200-250miljard :P

Mijn swk monk is bijna af, nu maar een SC monk bij elkaar gaan sprokkelen, mis nog een aantal items

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

desjaak909 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:21:
Zo gisteren net voor het slapen de p1000 aangetikt, wat gaat dat hard in gr64-66 speed rifts met 3 monks en een sup barb. xp per uur van zo'n 200-250miljard :P

Mijn swk monk is bijna af, nu maar een SC monk bij elkaar gaan sprokkelen, mis nog een aantal items
hoeveel xp heb je dan nodig op die levels?
en wqat is een swk monk?

heb het gegoogled maar op mijn werk wordt nogal veel geblocked dus kwam er niet echt wijs uit :)
ben een noob als het op afkortingen aankomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
GrimScythe schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:21:
[...]

hoeveel xp heb je dan nodig op die levels?
en wqat is een swk monk?

heb het gegoogled maar op mijn werk wordt nogal veel geblocked dus kwam er niet echt wijs uit :)
ben een noob als het op afkortingen aankomt :P
Voor 1 level heb je: 47,752,320,000 EXP nodig. Dat is evenveel EXP als van 1 naar 244.
SWK Monk = Sunwuko Monk. Zie ook: http://www.diablofans.com...03-swk-monk-quin69s-build

[ Voor 3% gewijzigd door Neles7 op 14-10-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Neles7 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:28:
[...]

Voor 1 level heb je: 47,752,320,000 EXP nodig. Dat is evenveel EXP als van 1 naar 244.
SWK Monk = Sunwuko Monk. Zie ook: http://www.diablofans.com...03-swk-monk-quin69s-build
Krijg je het al warm? ;)
Is uiteraard nog niet optimaal... maar mag niet klagen na een paar uurtjes klooien :+

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 14-10-2015 18:31 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Thalaron schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:28:
[...]

Krijg je het al warm? ;)
Is uiteraard nog niet optimaal... maar mag niet klagen na een paar uurtjes klooien :+
Eerste vraag waarom fire rov ipv Lightning? Lightning is stuk beter. Alleen je mist BotS wat iirc een must is voor natalya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Neles7 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:32:
[...]

Eerste vraag waarom fire rov ipv Lightning? Lightning is stuk beter. Alleen je mist BotS wat iirc een must is voor natalya
BotS? Die heb ik in stash zitten.
En Lighting beter? Volgens mij ontloopt het elkaar weinig... Anyways... heb simpelweg geen Wraps of Clarity en/of Calamity beschikbaar :9

Volgens seizoen ga ik het je het moeilijker maken btw >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 14-10-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Thalaron schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:34:
[...]

BotS? Die heb ik in stash zitten.
En Lighting beter? Volgens mij ontloopt het elkaar weinig... Anyways... heb simpelweg geen Wraps of Clarity en/of Calamity beschikbaar :9

Volgens seizoen ga ik het je het moeilijker maken btw >:)
zag op mobiel niet dat het seasonal was, ff beter kijken :P lightning is meer toughness, wat het spelen makkelijker maakt. Dus easier pushen. Wilde het ook eens proberen, maar uiteraard dropt er nu in verhouding minder nats :D maar wellicht krijg ik motivatie voor pushen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Neles7 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:15:
[...]

zag op mobiel niet dat het seasonal was, ff beter kijken :P lightning is meer toughness
Wat is dat? Toughness?
Voordeel aan RoV Stempede is IMO dat je alles achteruit mept. Lightning is volgens mij meer gericht op party's. Althans daar komt hij volgens mij meer tot zijn recht dan Fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:20

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Het is al een aantal keer te spraken gekomen, maar nooit doorgezet...

Het lijkt me leuk om een keertje wat te doen in real life met de mensen die daar zin in hebben. Om nou meteen een heel programma op te zetten is ook weer zoiets dus daarom lekker laagdrempelig een hapje eten. De locatie hangt een beetje af van het aantal mensen wat komt, het wordt waarschijnlijk sushi eten of een ander iets met een all you can eat concept :).

Onderstaande link naar een formulier om aan te geven of je komt. Graag alleen invullen als je ook echt komt!

https://docs.google.com/f...xE/viewform?usp=send_form

Weet je een leuke locatie in de buurt van Utrecht stuur dan even een DM.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Kon natuurlijk niet dat GoT HC clan niet hoger zat dan jullie clan @HC 8)

63 2P (credits aan Croq en Pucha)
60 3P

4P niet gedaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
retlaw schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:56:
Het is al een aantal keer te spraken gekomen, maar nooit doorgezet...

Het lijkt me leuk om een keertje wat te doen in real life met de mensen die daar zin in hebben. Om nou meteen een heel programma op te zetten is ook weer zoiets dus daarom lekker laagdrempelig een hapje eten. De locatie hangt een beetje af van het aantal mensen wat komt, het wordt waarschijnlijk sushi eten of een ander iets met een all you can eat concept :).

Onderstaande link naar een formulier om aan te geven of je komt. Graag alleen invullen als je ook echt komt!

https://docs.google.com/f...xE/viewform?usp=send_form

Weet je een leuke locatie in de buurt van Utrecht stuur dan even een DM.
Leuk initiatief...gezien mijn weekend-vulling helaas niet haalbaar, maar lijkt me zeker leuk.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

tollo71 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:33:
[...]

60 3P

4P niet gedaan O-)
Was nog wel erg wennen gisteren, kwam met zombies vaak zonder rage te staan en packs gingen niet altijd lekker.
Positionering moet ik nog wat bijschaven, maar verder ging het lekker.
Heb ook weapon master passive weer genomen ivm rage problemen op GR60

Voor de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

tollo71 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:33:
[...]

60 3P

4P niet gedaan O-)
Challenge accepted ;)

Ben zelf op me Vyr wizard bezig geweest als eerste pogingen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Na wat leuke exp-GR58 runs, toch nog maar eens een gooi gedaan naar GR64 met met WD.

DAMN!!!!! 15:26min, ik miste men Conduitpylon op het einde :-(

GR64 komt binnen bereik. Nu nog ancient shoulders en helm en een upgrade weapon en het is zeker te doen.

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Goed bezig brain :D Gisteren wat 65+ greaters gedaan, 66 gehaald, nieuw 4p record binnen. 67 wilde maar niet lukken, slechte density, maps maar de EXP maakte veel goed. Uiteindelijk uitgekomen op 15.45 die zal binnekort dus ook wel vallen met ons groepje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Gisteren was nog eens leuk om met men Zombie WD wat runs mee te lopen en exp te vergaren. Solo spelen en zoeken naar upgrades enzo is geen fun. Ik ga misschien wat meer met men Dart Doc spelen want die ging gisteren superslecht in de 4p GR58...

...misschien als ik daar wat meer tijd in steek dat de DartDoc men andere WD nog kan voorbijsteken in de GR's? en je hebt geen last van de lag zoals bij alle HT WD's

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock

Ruigerock

Keep calm and stay metal

4th schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:17:
[...]

Ben zelf op me Vyr wizard bezig geweest als eerste pogingen:
Dat ziet er goed uit, zelf de Vyr wizard nog niet geprobeerd.
Wat zijn je records met de Delsere of Tal Rasha set? Die wil ik eerst pushen zodat de Vyr set die records weer verpulverd.

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Vraagje voor de WD's hier onder ons, is het de moeite waard om % wall of death dmg te rollen op je schouders en chest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Goldman schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:45:
Vraagje voor de WD's hier onder ons, is het de moeite waard om % wall of death dmg te rollen op je schouders en chest?
Uiteraard!! :)

(En firewall aanzetten voor max. damage)

[ Voor 8% gewijzigd door Apsie op 15-10-2015 09:51 ]

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Volgens mij zijn ideale shoulders INT, VIT, CDR en % Wall of Death ...en ancient natuurlijk

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Gisteren beide BK wapens gehad uit Kanai's Cube, waarvan 1 Ancient, beide met 7% attack speed. Nu nog een Rama's om de socket te rerollen voor 10% damage.

Moet wel echt een andere riem en bracers hebben, gaan we straks maar eens aan werken.

Een Furnace drop zou ook heel welkom zijn.

Profiel: http://eu.battle.net/d3/e...azanir-2566/hero/68213118

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Ruigerock schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:40:
[...]

Dat ziet er goed uit, zelf de Vyr wizard nog niet geprobeerd.
Wat zijn je records met de Delsere of Tal Rasha set? Die wil ik eerst pushen zodat de Vyr set die records weer verpulverd.
2 weken geleden met een 10 levels minder op me legendary gems een 50 gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandeman!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
Furnace is overigens vrij makkelijk te verkrijgen door het upgraden van een rare lv70 two handed mace. De lijst van legendary 2-handed maces is namelijk vrij klein. Ik had bij mijn 2e Mace al kassa. ( geen ancient, maar voor de cube is het prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Brain3 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:08:
[...]

Volgens mij zijn ideale shoulders INT, VIT, CDR en % Wall of Death ...en ancient natuurlijk
Beide bedankt, ga ik daar voor. Is CDR echt zo belangrijk? Ik gebruik een Osbian Ring of the Zodiac. Dit reduceert de cool downs (naar mijn idee) vele malen sneller. CDR vind ik het niet waard, dit is een extra slot wat ik weer kan gebruiken voor andere zaken. Armor, All res, life % bv.

De default 12,5% (gem in hem) + 10% (para) is naar mijn gevoel meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Goldman schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:44:
[...]

Beide bedankt, ga ik daar voor. Is CDR echt zo belangrijk? Ik gebruik een Osbian Ring of the Zodiac. Dit reduceert de cool downs (naar mijn idee) vele malen sneller. CDR vind ik het niet waard, dit is een extra slot wat ik weer kan gebruiken voor andere zaken. Armor, All res, life % bv.

De default 12,5% (gem in hem) + 10% (para) is naar mijn gevoel meer dan zat.
Als ring gebruik je best een Convention of Elements ipv ORotZ, je dmg output zal gelijk een stuk hoger zijn.

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apsie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:46:
Uiteraard!! :)

(En firewall aanzetten voor max. damage)
Daar ben ik het tot zekere hoogte mee eens. Hier volgt weer het riedeltje over buff classes (en in het bijzonder class A buffs) :+

Door de bracers heb je al 100% in class A. Daarnaast heb je 20% van Necrosis. Mocht je de cold versie van Zombie Dogs gebruiken is dat nog eens 15%, etc.

De effectiviteit van de eerste 15% WoD op gear is dan (met alleen bracers en Necrosis) [1+ (100%+20%+15%)/100%] / [1+ (100%+20%)/100%] = 1,068 => De eerste 15% WoD levert dus in het gunstigste geval maar 6,8% meer WoD damage op (minder als je cold Dogs hebt, er monks met Conviction rondlopen, Toxin gem gebruikt wordt, etc., etc.).

Nog eens 15% WoD op een 2e slot levert in het gunstigste geval [1+ (100%+20%+15%+15%)/100%] / [1+ (100%+20%+15%)/100%] = +6,4% WoD damage.

We zien dus dat de effectiviteit van WoD op shoulders / chest minder dan 50% is (logisch, omdat er al een ruimte 100% bonus in dezefde buff class zit). Is dit het waard? Ik zou zeggen ja, mits je defensive goed genoeg zit. Maar: op ancient shoulders kun je ook 20% Area Damage halen. Dit is grof gesteld 4% extra damage in een 10 yards rondom alles wat je raakt. Bij een beetje density levert dit echt veel meer damage op dan die extra 6-7% WoD damage. Voor shoulder zou ik dus altijd Area Damage verkiezen over skill damage.

Op chest kun je ook 11% Elite damage reduction of 15% life halen, om maar een paar opties te noemen. Als damage output je probleem is, is WoD een goede optie, is survivability een issue, zou ik voor een van de genoemde mods kiezen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Zarhrezz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:54:
[...]

[...]

op ancient shoulders kun je ook 20% Area Damage halen. Dit is grof gesteld 4% extra damage in een 10 yards rondom alles wat je raakt. Bij een beetje density levert dit echt veel meer damage op dan die extra 6-7% WoD damage. Voor shoulder zou ik dus altijd Area Damage verkiezen over skill damage.
Neemt je 4% niet af als je al 50% Area damage in je paragon extra hebt?

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:45:
[...]

Inderdaad, als je 0 area dmg had, zou je inderdaad ongeveer 4 % dmg increase krijgen (20% dmg voor 20 % van de tijd). Maar nu ga je van 50% bonus dmg naar je dmg 70% bonus dmg (20 % van de tijd).
Dus van 12.5 % dmg increase naar 14 % dmg increase, dus slechts een 1.5 % dmg increase ipv 4 %.

Waardoor de skill dmg dus wederom een betere keuze is ipv area dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

nog een vraagje over DH,

heb eindleijk een yan's recurve gevonden.
helaas zak ik dan tov mijn leonine bow erg veel in dmg.

met leonine zit ik rond de 1,6m en met de recurve zak ik naar 1m

is het dan nog steeds de moeite waard of kan ik beter die leonine gebruiken tot ik een ancient recurve heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:45:
Op zich wel ja...vandaar m'n 'grof gesteld' :D

[1+ (0.2 * (50%)/100%)] = 10% van je DPS als area damage
[1+ (0.2 * (50%+20%)/100%)] = 14% van je DPS als area damage
[1+ (0.2 * (50%+20%)/100%)] / [1+ (0.2 * (50%)/100%)] = 1.036 => 3,6% overall DPS als area damage.

Doordat Area Damage 20% van de tijd afgaat, wordt de vermindering van de effectiviteit gedempt.

Ik zou echter nog steeds Area Damage kiezen op shoulders (en gloves, overigens). Bij density is het effect enorm, omdat elke target de kans heeft de Area Damage te triggeren.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Zarhrezz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:53:
[...]

Op zich wel ja...vandaar m'n 'grof gesteld' :D

[1+ (0.2 * (50%)/100%)] = 10% van je DPS als area damage
[1+ (0.2 * (50%+20%)/100%)] = 14% van je DPS als area damage
[1+ (0.2 * (50%+20%)/100%)] / [1+ (0.2 * (50%)/100%)] = 1.036 => 3,6% overall DPS als area damage.

Doordat Area Damage 20% van de tijd afgaat, wordt de vermindering van de effectiviteit gedempt.

Ik zou echter nog steeds Area Damage kiezen op shoulders (en gloves, overigens). Bij density is het effect enorm, omdat elke target de kans heeft de Area Damage te triggeren.
Kan in hogere GR's wel een verschil maken denk ik...ga eens testen. Ik vermoed dat ik er zo eentje in men stash zitten heb, met AreaDmg ipv CDR

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
GrimScythe schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:51:
nog een vraagje over DH,

is het dan nog steeds de moeite waard of kan ik beter die leonine gebruiken tot ik een ancient recurve heb?
Persoonlijk vind ik van wel. Probeer het anders uit en kijk wat je persoonlijke voorkeur is. Pak een greater rift en doe die met je leonine en met je yangs. Kijk vervolgens welke van de 2e je het fijnste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:25
Sabrac schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:49:
[...]

Dit lijkt me sterk afhankelijk van de build / class. Met alle berekeningen hierboven is voor veel Witch Doctors denk ik ~3% damage voor alle skills te verkiezen boven ~6% damage van 1 skill. Zeker bij Slow Burn bijvoorbeeld. Maar bij Zombie Bears of Dart leun meer op 1 skill en wordt de overweging dus anders.

Ik vind dit nog niet zo'n uitgemaakte zaak van wat ik hier nu lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:01

Rannasha

Does not compute.

GrimScythe schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:51:
nog een vraagje over DH,

Voor een Multishot build is iedere Yang's Recurve beter dan iedere andere (kruis)boog. Yang's verdubbelt de attack speed van Multishot, dus dat is een verdubbeling van je DPS. Daarnaast verlaagt het de hatred cost, waardoor je ongeveer net zo lang door kunt blijven schieten met Yang's ondanks dat je twee keer zo snel schiet.

Bonussen zoals die van Yang's Recurve worden echter niet in de damage-waarde op je character sheet verwerkt (want ze tellen niet voor iedere skill). Je kunt daarom niet dat damage-getalletje gebruiken als ultieme indicator. Gebruik in plaats daarvan de d3planner website, die geeft per skill aan wat de DPS van die skill is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hafermaut schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:09:
[...]

Dit lijkt me sterk afhankelijk van de build / class. Met alle berekeningen hierboven is voor veel Witch Doctors denk ik ~3% damage van alle skills ver te verkiezen boven ~6% damage van 1 skill. Zeker bij Slow Burn bijvoorbeeld. Maar bij Zombie Bears leun meer op 1 skill en wordt de overweging dus anders.

Ik vind dit nog niet zo'n uitgemaakte zaak van wat ik hier nu lees.
Klopt inderdaad, het is sterk afhankelijk van de percentage van de totale dmg dat het oplevert.

Als je maar 1 echte damage skill hebt en je kan deze verhogen, dan zal de skill damage waarschijnlijk meer opleveren dan area dmg. Daar waar area damage waarschijnlijk meer oplevert als de ability slechts een klein deel van je totaal is.

Daarnaast heeft area dmg nog teveel 'bugs' waardoor het niet altijd de nummers oplevert zoals berekend.
Percentuele skill increases levert nog steeds problemen op met area dmg berekeningen, geloof dat alleen de barb skills nu echt gefixed is. Door dit soort "hidden bugs" ben ik zelf juist erg "anti" Area dmg.
Verder heb je de lag die dit in groepverband ook veroorzaakt, dit zie je ook in streams waarbij men speedruns doet, vooral op de 74-77 speedruns gebruikt men helemaal geen area dmg, om zo de lag onder controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Sabrac schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:49:
[...]

Inderdaad, als je 0 area dmg had, zou je inderdaad ongeveer 4 % dmg increase krijgen (20% dmg voor 20 % van de tijd). Maar nu ga je van 50% bonus dmg naar je dmg 70% bonus dmg (20 % van de tijd).
Dus van 12.5 % dmg increase naar 14 % dmg increase, dus slechts een 1.5 % dmg increase ipv 4 %.

Pcies! Dank u _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten wat foutjes in de berekening, die van Zharezz is een betere indicatie van de situatie. van 50% naar 70 % area dmg is dus een 3.6 % dmg increase.

(50/5 is geen 12.5 maar 10 % :P, gevalletje te snel willen en niet goed nadenke ^^ geen idee waarom ik het door 4 wilde delen.)

[ Voor 17% gewijzigd door Sabrac op 15-10-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Sabrac schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:18:
[...]

Zitten wat foutjes in de berekening, die van Zharezz is een betere indicatie van de situatie. van 50% naar 70 % area dmg is dus een 3.6 % dmg increase.

(50/5 is geen 12.5 maar 10 % :P, gevalletje te snel willen en niet goed nadenke ^^ geen idee waarom ik het door 4 wilde delen.)
Mmm, speel regelmatig op public in 60/65+ en dan zet ik mijn Area damage helemaal naar 0. (goed voor de lag) Kan echter niet zeggen dat het, voor mij, verschil maakt terwijl ik bij grote packs midden tussen de monsters sta...

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Wat een horken zitten er af en toe tussen.
Ik heb net de 500 paragon aangetikt en kan goed meekomen op grift 55.

ik join een random grift groepje en zie dat ie dik boven mijn niveau zitten (paragon lvl 700+).
Dus ik inspect en dacht... nou dat valt ook wel mee.
Nog voordat ik kon vragen welke grift werd ik gekick'ed met de opmerking: Find Safety. :(

Anyway waar ik wel heel veel moeite mee heb is een lvl 40 grift zonder set items.
Ik haal het elke keer net niet. Nu halen 100 paragon lvl's wel veel uit. Toen ik het probeerde rond de 400 was het instant flats, en nu blijf ik leven maar ik haal het gewoon niet.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:37:
Wat een horken zitten er af en toe tussen.
Ik heb net de 500 paragon aangetikt en kan goed meekomen op grift 55.

ik join een random grift groepje en zie dat ie dik boven mijn niveau zitten (paragon lvl 700+).
Dus ik inspect en dacht... nou dat valt ook wel mee.
Nog voordat ik kon vragen welke grift werd ik gekick'ed met de opmerking: Find Safety. :(

Anyway waar ik wel heel veel moeite mee heb is een lvl 40 grift zonder set items.
Ik haal het elke keer net niet. Nu halen 100 paragon lvl's wel veel uit. Toen ik het probeerde rond de 400 was het instant flats, en nu blijf ik leven maar ik haal het gewoon niet.
Dat is vaak het nadeel van publics / randoms. Via de communities word er meer naar de gear en minder naar de paragon gekeken, tuurlijk helpt paragon / gem levels.. maar als je gear goed is zou er geen reden moeten zijn om je te kicken. Maar ach, publics..

Welke class speel je? Over het algemeen heeft elke class wel een g.rift 40 zonder class set bonus, niet vergeten dat Focus & restraint etc wel gewoon mag :) Net als blackthorne / aughild etc.

Daarnaast mag je bepaalde set items wel dragen, zolang je de set bonus maar niet activeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Sabrac op 15-10-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik speel een barb, met HOTA en focus restraint, en corrupted ashbringer. Ik had eerst Little Rogue en Slanderer. Maar deze doet zoveel meer dmg
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ziggy-2912/hero/65271374
(profiel is nog niet geupdate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:51:
Ik speel een barb, met HOTA en focus restraint, en corrupted ashbringer. Ik had eerst Little Rogue en Slanderer. Maar deze doet zoveel meer dmg
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ziggy-2912/hero/65271374
(profiel is nog niet geupdate)
http://www.diablofans.com...thrill-ez-mode-hota-build

zou hier eens naar kijken, heb veel positieve berichten over deze setup gehoord voor de g.rift 40 conquest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:14:
Klopt inderdaad, het is sterk afhankelijk van de percentage van de totale dmg dat het oplevert.

Als je maar 1 echte damage skill hebt en je kan deze verhogen, dan zal de skill damage waarschijnlijk meer opleveren dan area dmg. Daar waar area damage waarschijnlijk meer oplevert als de ability slechts een klein deel van je totaal is.

Daarnaast heeft area dmg nog teveel 'bugs' waardoor het niet altijd de nummers oplevert zoals berekend.
Percentuele skill increases levert nog steeds problemen op met area dmg berekeningen, geloof dat alleen de barb skills nu echt gefixed is. Door dit soort "hidden bugs" ben ik zelf juist erg "anti" Area dmg.
Verder heb je de lag die dit in groepverband ook veroorzaakt, dit zie je ook in streams waarbij men speedruns doet, vooral op de 74-77 speedruns gebruikt men helemaal geen area dmg, om zo de lag onder controle te houden.
Op dit moment is op hogere tiers inderdaad de lag helaas de limiting factor. Als we die even negeren, is er geen enkele mod die meer damage oplevert op high tiers. Dit is omdat high tier clears staan of vallen met density / clustering...en Area damage skyrocket door clustering. Als je 5 targets binnen 10 yards hebt en die raak je met dezelfde power (Fire Wall, Slow Burn, Meteor, Static Charge proc, etc.) dan zal er statistisch gezien 1 Area damage proc afgaan voor de full damage dealt; bij 5 targets clustered is dit on average dus dubbel damage, of een globale +100% DPS. Bij 10 targets clustered binnen 10 yards wordt dit +200% DPS, etc. Quin heeft hierover redelijk recent (2.3) nog een filmpje geplaatst.

Mijn WD werkt met 90% Area Damage en als ik een Ess pull krijg op leuke density, smelt zooi gewoon in een Slow Burn hot-spot.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:55:
[...]

Op dit moment is op hogere tiers inderdaad de lag helaas de limiting factor. Als we die even negeren, is er geen enkele mod die meer damage oplevert op high tiers. Dit is omdat high tier clears staan of vallen met density / clustering...en Area damage skyrocket door clustering. Als je 5 targets binnen 10 yards hebt en die raak je met dezelfde power (Fire Wall, Slow Burn, Meteor, Static Charge proc, etc.) dan zal er statistisch gezien 1 Area damage proc afgaan voor de full damage dealt; bij 5 targets clustered is dit on average dus dubbel damage, of een globale +100% DPS. Bij 10 targets clustered binnen 10 yards wordt dit +200% DPS, etc. Quin heeft hierover redelijk recent (2.3) nog een filmpje geplaatst.

Mijn WD werkt met 90% Area Damage en als ik een Ess pull krijg op leuke density, smelt zooi gewoon in een Slow Burn hot-spot.
Mee eens, de bonus van area dmg is alleen gelimiteerd met hoeveel monsters je in een 10 yard radius kunt proppen. Alleen vorige patch waren er veel problemen rondom area damage, en voor zover ik weet zijn de meeste problemen hiermee nog niet opgelost.

Die had te maken met set bonusses die specieke abilities dmg verhoogden. Bijvoorbeeld de sunwuko set, gaf een 500 % dmg increase. Alleen zodra je area dmg hit kreeg met de 50 % van je paragon op een 1 000 000 hit, dan zou je een 500 000 area dmg hit verwachten. Maar het bleek dat dit echter 100 000 was. De area dmg kreeg blijkbaar geen bonus vanuit de set.

Ik weet niet in hoeverre dit is opgelost in de huidige patch, maar dat soort hidden bugs maakt het minder effectief van de berekeningen aantonen.

Voor de huidige builds, weet ik dat area damage bijvoorbeeld geen effect heeft op een duo generator monk. (of naja.. heel weinig), doordat de lightning van de static charge geen area dmg kan proccen (niet getest, alleen over gelezen) en gezien dit de voornaamste dmg is, heb je meer aan defensive stats.

Per class anders natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:03
Ok heb een leuke voor de theorycrafters onder ons :)

Ik vond gisteren eindelijk "betere" Jerams Bracers, echter in eerste instantie dacht ik salvage aangezien er geen vit en geen fire ele% op zat.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2v30b2a.jpg

Toch eens de lps naar Vit gerold en ze in d3planner gegooid, aangezien de ancient Int en Vit uiteraard toch een (kleine) upgrade is.

Hiermee switcht Fire Wall en Zombie Bears als main damage ability.

Dit is de damage met de Fire non ancient Bracers
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2mri15e.jpg

En dit is de damage met de Poison ancient Bracers.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/o88l1w.jpg

In de paar griftjes die ik getest heb, merkte ik wel degelijk een verbetering in de tijden.

Kan hier iemand wat licht op schijnen, waarom dit goed/fout is?
Ik weet dat Firewall damage kan stacken, maar als die op Cooldown is, dan spam je alleen maar Spiders/Bears, dus waarom die niet ook boosten?

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sabrac schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:37:
Mee eens, de bonus van area dmg is alleen gelimiteerd met hoeveel monsters je in een 10 yard radius kunt proppen. Alleen vorige patch waren er veel problemen rondom area damage, en voor zover ik weet zijn de meeste problemen hiermee nog niet opgelost.

Die had te maken met set bonusses die specieke abilities dmg verhoogden. Bijvoorbeeld de sunwuko set, gaf een 500 % dmg increase. Alleen zodra je area dmg hit kreeg met de 50 % van je paragon op een 1 000 000 hit, dan zou je een 500 000 area dmg hit verwachten. Maar het bleek dat dit echter 100 000 was. De area dmg kreeg blijkbaar geen bonus vanuit de set.

Ik weet niet in hoeverre dit is opgelost in de huidige patch, maar dat soort hidden bugs maakt het minder effectief van de berekeningen aantonen.

Voor de huidige builds, weet ik dat area damage bijvoorbeeld geen effect heeft op een duo generator monk. (of naja.. heel weinig), doordat de lightning van de static charge geen area dmg kan proccen (niet getest, alleen over gelezen) en gezien dit de voornaamste dmg is, heb je meer aan defensive stats.

Per class anders natuurlijk :)
Van Static Discharge wist ik niet...toch de Area Damage dan maar van m'n shoulders afhalen als dat zo is. Heb je toevallig een linkje?

Voor Slow Burn met HT werkt het zover ik kan zien wel...ik zou anders niet weten waar 350m white numbers anders vandaan kunnen komen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebase85 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:44:
Ok heb een leuke voor de theorycrafters onder ons :)

Ik vond gisteren eindelijk "betere" Jerams Bracers, echter in eerste instantie dacht ik salvage aangezien er geen vit en geen fire ele% op zat.
[...]

Toch eens de lps naar Vit gerold en ze in d3planner gegooid, aangezien de ancient Int en Vit uiteraard toch een (kleine) upgrade is.

Hiermee switcht Fire Wall en Zombie Bears als main damage ability.

Dit is de damage met de Fire non ancient Bracers
[afbeelding]

En dit is de damage met de Poison ancient Bracers.
[afbeelding]

In de paar griftjes die ik getest heb, merkte ik wel degelijk een verbetering in de tijden.

Kan hier iemand wat licht op schijnen, waarom dit goed/fout is?
Ik weet dat Firewall damage kan stacken, maar als die op Cooldown is, dan spam je alleen maar Spiders/Bears, dus waarom die niet ook boosten?
Ik gebruik de planner niet, dus ik durf niet te zeggen wat die getallen betekenen. Bears gaan per 3...je kunt dus een target per cast met 1, 2 of 3 bears raken...is dat getal de damage van 1 bear? Hetzelfde voor de Fire Wall...die damage is gigantisch afhankelijk van hoe lang een target in de Wall verblijft. Wat betekent dit getal?

Max bears damage per cast zit rond de 1500% weapon damage. Max Fire Wall damage per cast zit rond de 2600% weapon damage. Per cast is het dus een enorm verschil. Vraag is echter wat je duty-cycle van Fire Wall is...ik zie een 8 seconde CD en dat vind ik wel erg lang voor zo'n belangrijke damage source. Als je 3 keer kan casten met een 8 seconde downtime, zit je aan iets van 3 walls per 10 seconde...dan wordt de main output per 10 seconde dus voornamelijk bears...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:45:
[...]

Van Static Discharge wist ik niet...toch de Area Damage dan maar van m'n shoulders afhalen als dat zo is. Heb je toevallig een linkje?

Voor Slow Burn met HT werkt het zover ik kan zien wel...ik zou anders niet weten waar 350m white numbers anders vandaan kunnen komen.
Kan qua sources zo even niets vinden voor static charge (zodra ik em vind zal ik em posten). Enige "proof" die ik nu heb is dat geen enkele guide area dmg vermeld, als het inderdaad z'on sterke dmg increase was, zou je toch verwachten dat er meer zou zijn.

Ook even gezocht op "Area damage bugged" maar dat zijn meer topic met de vraag of het nog gebugged is en van dat soort "Ja het is nog zo" zonder bewijs topics.. dus ook daar heb ik weinig aan.

Dichtsbij is dit:
https://www.reddit.com/r/...amage_isnt_totally_fixed/?

Wel heb ik een topic gevonden over area damage i.c.m. de Cold exploding palm voor Uliana / SWK.

http://www.inven.co.kr/bo...hp?come_idx=2739&l=480152
https://www.reddit.com/r/...ation_ep_and_area_damage/?

Vooral het volgende vind ik erg bijzonder:
The results:
•EP manually applied procs area damage as expected.

•EP applied with Uliana 2pc doesn't proc area damage at all.

•EP spread by Gungdo Gear procs area damage as expected only if the initial EP was applied manually.

•If the initial EP was applied through Uliana 2pc, the EPs spread by Gungdo Gear will not proc area damage either.
En nog wat replies van blizzard zelf:
https://www.reddit.com/r/...tch/%20cuniwvd/?context=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:03
Zarhrezz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:57:
[...]

Ik gebruik de planner niet, dus ik durf niet te zeggen wat die getallen betekenen. Bears gaan per 3...je kunt dus een target per cast met 1, 2 of 3 bears raken...is dat getal de damage van 1 bear? Hetzelfde voor de Fire Wall...die damage is gigantisch afhankelijk van hoe lang een target in de Wall verblijft. Wat betekent dit getal?

Max bears damage per cast zit rond de 1500% weapon damage. Max Fire Wall damage per cast zit rond de 2600% weapon damage. Per cast is het dus een enorm verschil. Vraag is echter wat je duty-cycle van Fire Wall is...ik zie een 8 seconde CD en dat vind ik wel erg lang voor zo'n belangrijke damage source. Als je 3 keer kan casten met een 8 seconde downtime, zit je aan iets van 3 walls per 10 seconde...dan wordt de main output per 10 seconde dus voornamelijk bears...
Dit is de berekening van Zombie Bears:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2pqp81x.jpg

En dit is die van Fire Wall:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/15831qw.jpg

Ze gaan er dus inderdaad van uit dat alle 3 de Bears hun target raken, wat in werkelijkheid dus lang niet altijd het geval is.

Wat betreft de cooldown van Fire Wall, die wordt ook nog eens verlaagd door de passive Grave Injustice - Reduces the cooldown of all skills when an enemy dies within 20 yards (40 yards in mijn geval omdat die wordt geboost door Thing of the Deep mojo).

De combinatie van die 2 zaken zorgt er dus voor dat Fire Wall toch uiteindelijk beter zal uitpakken.
Bedankt voor je reactie!

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
Zarhrezz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:54:
[...]

[...]

Daar ben ik het tot zekere hoogte mee eens. Hier volgt weer het riedeltje over buff classes (en in het bijzonder class A buffs) :+

Door de bracers heb je al 100% in class A. Daarnaast heb je 20% van Necrosis. Mocht je de cold versie van Zombie Dogs gebruiken is dat nog eens 15%, etc.

De effectiviteit van de eerste 15% WoD op gear is dan (met alleen bracers en Necrosis) [1+ (100%+20%+15%)/100%] / [1+ (100%+20%)/100%] = 1,068 => De eerste 15% WoD levert dus in het gunstigste geval maar 6,8% meer WoD damage op (minder als je cold Dogs hebt, er monks met Conviction rondlopen, Toxin gem gebruikt wordt, etc., etc.).

Nog eens 15% WoD op een 2e slot levert in het gunstigste geval [1+ (100%+20%+15%+15%)/100%] / [1+ (100%+20%+15%)/100%] = +6,4% WoD damage.

We zien dus dat de effectiviteit van WoD op shoulders / chest minder dan 50% is (logisch, omdat er al een ruimte 100% bonus in dezefde buff class zit). Is dit het waard? Ik zou zeggen ja, mits je defensive goed genoeg zit. Maar: op ancient shoulders kun je ook 20% Area Damage halen. Dit is grof gesteld 4% extra damage in een 10 yards rondom alles wat je raakt. Bij een beetje density levert dit echt veel meer damage op dan die extra 6-7% WoD damage. Voor shoulder zou ik dus altijd Area Damage verkiezen over skill damage.

Op chest kun je ook 11% Elite damage reduction of 15% life halen, om maar een paar opties te noemen. Als damage output je probleem is, is WoD een goede optie, is survivability een issue, zou ik voor een van de genoemde mods kiezen.
Is de 100% dmg increase van Jeram's bracers wel een class A buff? Op de een of andere manier dacht ik dat dit een aparte multiplier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mpra schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:40:
Is de 100% dmg increase van Jeram's bracers wel een class A buff? Op de een of andere manier dacht ik dat dit een aparte multiplier was.
Ik heb dat zelf niet expliciet getest, maar die test is simpel te doen. Met cubed bracer is de increase altijd precies 100%. Fire Wall heeft fixed tick damage; of alle ticks crit, of alle ticks non-crit. Daarin zit geen variatie. Dus gooi een Fire Wall op whatever, noteer de tick rate, doet het nog een paar keer om zowel crit als non-crit te weten, ren naar je cube, slot bracer en herhaal. Als de damage exact 100% is, is het een eigen buff class, anders niet (en dan is het vrijwel zeker class A). Class A is dan eventueel ook nog uit te sluiten door alle andere damage boosters die je kan verwijderen te verwijderen en 15% WoD te rollen op een slot die verder de DPS niet beïnvloed.

Edit: Vanuit de screenshot van de planner handelen we Jeram als aparte buff class af. Toch maar eens zelf testen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Zarhrezz op 15-10-2015 16:31 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebase85 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:33:
Dit is de berekening van Zombie Bears:
[afbeelding]

En dit is die van Fire Wall:
[afbeelding]

Ze gaan er dus inderdaad van uit dat alle 3 de Bears hun target raken, wat in werkelijkheid dus lang niet altijd het geval is.

Wat betreft de cooldown van Fire Wall, die wordt ook nog eens verlaagd door de passive Grave Injustice - Reduces the cooldown of all skills when an enemy dies within 20 yards (40 yards in mijn geval omdat die wordt geboost door Thing of the Deep mojo).

De combinatie van die 2 zaken zorgt er dus voor dat Fire Wall toch uiteindelijk beter zal uitpakken.
Bedankt voor je reactie!
De Fire Wall is interessant. Ze werken met 1100% weapon damage over 4 seconde zoals vermeld door de tooltip. Die waarde is junk.

Fire Wall doet 220% weapon damage per seconde. Deze 220% per seconde gaat door zolang de target in de wall staat (max 8 seconde - de duration van de wall). Zodra de target de wall heeft verlaten (door movement of doordat de wall afgelopen is) gaat de DoT nog 4 seconde door. Fire Wall doet dus minimaal 880% weapon damage (target minder dan 1 seconde in contact met wall) en maximaal 2640% weapon damage (target staat de volle 8 seconde dat de wall er staat in die wall).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
Zarhrezz schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:25:
[...]

Ik heb dat zelf niet expliciet getest, maar die test is simpel te doen. Met cubed bracer is de increase altijd precies 100%. Fire Wall heeft fixed tick damage; of alle ticks crit, of alle ticks non-crit. Daarin zit geen variatie. Dus gooi een Fire Wall op whatever, noteer de tick rate, doet het nog een paar keer om zowel crit als non-crit te weten, ren naar je cube, slot bracer en herhaal. Als de damage exact 100% is, is het een eigen buff class, anders niet (en dan is het vrijwel zeker class A). Class A is dan eventueel ook nog uit te sluiten door alle andere damage boosters die je kan verwijderen te verwijderen en 15% WoD te rollen op een slot die verder de DPS niet beïnvloed.

Edit: Vanuit de screenshot van de planner handelen we Jeram als aparte buff class af. Toch maar eens zelf testen dus.
Stat screen checken op +WoD is volgens mij voldoende. Als het een class A buff is, staat deze immers als +WoD weergegeven.

Als het een aparte multiplier is (wat D3planner ook aangeeft) wordt je verhaal met betrekking tot +WoD damage geheel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mpra schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:37:
Stat screen checken op +WoD is volgens mij voldoende. Als het een class A buff is, staat deze immers als +WoD weergegeven.

Als het een aparte multiplier is (wat D3planner ook aangeeft) wordt je verhaal met betrekking tot +WoD damage geheel anders.
Van het stat screen zou ik op geen enkele manier uitgaan, eerlijk gezegd.

Als het een eigen class is (wat voor item buffs vaak zo is en het is inderdaad zo dat de Jeram geen normale skill bonus is, gezien het feit dat het te cuben is) wordt het verhaal inderdaad flink anders en is het advies +45% WoD. Je hebt dan immers een 1,45 * 2,00 in plaats van een 2,45 multiplier (en dan negeren we de rest van class A even...het verschil wordt alleen maar groter door de *2,00).

Ik heb net even kort getest en met de Fire Wall hotfix is het core mechanisme van de skill aangepast. Het is niet langer een binair crittende DoT (wat op zich al uitzonderlijk was trouwens); nu wordt per tick bepaald of het crit of non-crit is en de tick rollen in de damage range. Testen of Jeram's class A of een losse class is wordt daarmee lastiger. Het kan nog wel, maar daar moet ik dan wat meer tijd in gaan steken.

Daarnaast komen er direct nog wat vragen op...is de proc scalar afhandeling anders geworden? Zo ja, wat betekent dit voor Broken Promises?

Edit: Ok, dit is een enorme wijziging. Er is geen proc scalar op de Fire Wall ticks maar ze tellen nu voor Broken Promises...Wall of Death kan dus Broken Promises activeren en er zijn multiple hits per seconde. Ik vermoed dat dit voornamelijk werkt op single targets (gezien de natuur van Broken Promises) maar het is wat extra testwerk waard om dat uit te zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Zarhrezz op 15-10-2015 20:54 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Sabrac schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:53:
[...]

http://www.diablofans.com...thrill-ez-mode-hota-build

zou hier eens naar kijken, heb veel positieve berichten over deze setup gehoord voor de g.rift 40 conquest :)
Thanx man ik ga ff kijken!

Pagina: 1 ... 41 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.