Goed bezigThalaron schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:39:
2e upgrade in mijn seasonal cube.. Ancient Lion's Claw
1 van de inmiddels 4 gevonden Gifts erop gezet, 10%CDR erop en hopsa.. 700 meer dmg op main hand xD Nu die Fist of Az-blabla nog(Paragon 371 nu)
Wanneer mijn geluk zo door zou zetten wel ja haha.. Maar ik maak mij geen illusiesNeles7 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:11:
[...]
Goed bezigNog even en je strijd voor de nr 1 plek in de clan
Maar mag niet klagen voor dag 6
[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 07-10-2015 16:27 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat valt mee rond de 60. Laatst in een 4-player party met twee Dart Docs 60 - 63 gedaan en geen lag gehad. Ik had Pain Enhancer, weet niet wat de ander had.Terence(x) schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:13:
[...]
Pain enchancer op dit moment is niet te gebruiken in groups, zeker niet op heel hoge levels, lag is niet te harden dan.
Interessant! Wel een leuke optie voor een volgend season. Lijkt me een stuk leuker spelen dan een heal monk.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:24:
[...]
doel van zoiets is niet dat de barb zelf veel dps doet, maar veel synergie geeft aan de rest. falter 25%, ancients 10% crit, gem 10% crit, gem 10% dmg 30% dodge en 50% dmg reductie en dan zoveel globes dat je gruwesom feast permanent op 5 stacks zal zitten (nog eens 50% extra dps)
Als je kijkt bij top leaderboards dan zie je dat voor echt hoge clears er meestal 2 supports zijn. Heal tank is standaard en dan meestal support barb. Deze specifieke is echt ter ondersteuning van een wd voor die globes, maar een beetje aangepasde versie met harpoon bijvoorbeeld zorgt voor veel meer pulls (onbeperkt en scherm breed) en hier profiteren dan weer builds als swk/static charge heel erg van.
Het is jammer dat er zo weinig NS spelen want dan konden we builds tweaken tot we scheel kijken
Maar jij kunt natuurlijk ook season gaan spelen.
Met de hoeveelheid xp die je tegenwoordig in season krijg, zit iemand met veel tijd na een maand op para 800.
[ Voor 59% gewijzigd door Deadsmell op 08-10-2015 08:12 ]
Ziet er zeker niet verkeerd uitThalaron schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:26:
[...]
Wanneer mijn geluk zo door zou zetten wel ja haha.. Maar ik maak mij geen illusies
Maar mag niet klagen voor dag 6
Waarom heb je eigenlijk een Rorg in de cube? Kun je daar niet beter een CoE of BP invrotten?
Ik had gisteren ook wel een beete geluk. Heb mijn 6e stukje Uliana's gevonden en meteen daarna een Gungo.
Omdat ik vrij behoorlijke ancient Spirit Guards heb en de Gungdo een crappy roll had heb ik deze gecubed.
(Battle.net voor mijn monk is nog niet volledig up to date, Gear staat er wel in, maar cube en skills nog niet.
Op dit moment heb ik in cube:
FD, Gungdo en CoE
Qua skills gebruik ik deze nog niet volledig standaard build
Ik gebruik op dit moment Sweeping Wind vanwege de Ancient Vengeful wind en omdat mijn BoTT nog niet level 25 is. Zo heb ik toch crowd controlled mobs om me heen.
Ik twijfel nog tussen Epiphany (Desert Shroud) en Inner Sanctuary (Forbidden Palace). Inner Sanctuary kan vaker up zijn en is ook een boost voor SSS op een RG, Epiphany werkt weer goed bij frozen, jailer en andere troep.
GR30 gisteren nog gedaan en dat ging soepel (> 5 minuten over). M.a.w. gems naar level 25 krijgen moet goed gaan lukken nu.
Als alles snel neer gaar met SSS, is het dan ook niet een optie om Ring of the Zodiac in de cube te gebruiken om zo sneller weer SSS te kunnen gebruiken? (Bij gebrek aan een Flow of Eternity in de cube).
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Je kan natuurlijk een gele diabo in de cube upgraden en hopen of FoE. Zelf had ik de mijne in de 1e poging, maar dat is wel erg veel geluk hebben._Peter2_ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:19:
[...]
Als alles snel neer gaar met SSS, is het dan ook niet een optie om Ring of the Zodiac in de cube te gebruiken om zo sneller weer SSS te kunnen gebruiken? (Bij gebrek aan een Flow of Eternity in de cube).
-----------------------------
Levelen is de laatste 2 dagen echt extreem gegaan, van paragon 999 naar paragon 1027.. wat tesamen genoeg experience is om van 1 naar 700 te gaan. Moet ook zeggen dat het wel erg lekker ging. Tot het punt dat we onze single target damage dealer probeerden te vermoorden met grotesques (Sorry An1ma!).
De damage van een dart doc op de guardian is echt ziek, een g.rift guardian op 68 in ongeveer 30 seconde neer.. gekkenwerk.
Ook nog wat solo pogingen gedaan op 68 (3 hele pogingen). 1e poging was een perfecte rift, dikke density, leuke mobs.... en blijk ik Unity vergeten te zijn.. dus ik ging constant dood (ja... ik loop nog steeds te vloeken).
De 2 rifts daarna waren slecht, eerst een Sewer map, weinig density en alsnog in 15:57 de rift gedaan..
De tweede was een cave map... met als lvl 2 een cave map.... met als lvl 3... een cave map... uiteindelijk de eindpylon tegen gekomen, de density was er gewoon niet.
Dit weekend weer een poging wagen.. 68 moet toch echt makkelijk te doen zijn ondertussen!
Is het ook de moeite waard om eem gele templar relic te upgraden in de cube? (In solo GR's ligt mijn templar wel erg vaak de grond te kussen)
Er zijn maar 3 mogelijke relics, (cannot die, 50 % CDR en all skills), kans is dus groot dat je de cannot die in een paar pogingen hebt_Peter2_ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:50:
Is het ook de moeite waard om eem gele templar relic te upgraden in de cube? (In solo GR's ligt mijn templar wel erg vaak de grond te kussen)
Verwijderd
Dit season sowiezo niet.. die hele paragon grind loop al aardig uit de hand. Prima hoop dat het hele extreme vormen gaan aannemen zodat er dan in S5 een paragon cap komt in greater rifts. Hele probleem van de botters ook in 1 keer opgelost.Deadsmell schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:09:
[...]
Maar jij kunt natuurlijk ook season gaan spelen.
Met de hoeveelheid xp die je tegenwoordig in season krijg, zit iemand met veel tijd na een maand op para 800.
Heb laatst wel de collectors editie van RoS gekocht. Moet hem nog activeren, maar dan heb je 3 extra character slots en die wil ik dan gebruiken voor toekomstige seasons. Geen slechte deal want die CE editie was maar 57 euro en wat ik las op de forums krijg ik een digitale code voor RoS terug als ik mijn CE editie activeer.
Ik heb inmiddels een redelijke HotA barb, en rifts T10 gaat best goed. Qua damage is het in ieder geval wel OK, maar ik ga erg vaak dood. Als ik de guide lees zie ik ook niet echt plaatsen waar ik toughness kan winnen. Sterker nog, mijn helm heeft nu %life en dat zou er zelfs af moeten.. En ik gebruik nu Nerves of Steel ipv Rampage, puur om minder snel dood te gaan.
Iemand die even naar mijn Barb kan kijken? http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/67972488
Afgezien van gems verder upgraden en alles met ancients vervangen weet ik het even niet meer..
Ik zit ook te twijfelen over het nut van die shoulders, Fury is echt totaal geen probleem, dus kan ik dan niet beter net de Pauldrons of the Skeleton King lopen, of desnoods Deatch Watch Mantle?
Iemand die even naar mijn Barb kan kijken? http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/67972488
Afgezien van gems verder upgraden en alles met ancients vervangen weet ik het even niet meer..
Ik zit ook te twijfelen over het nut van die shoulders, Fury is echt totaal geen probleem, dus kan ik dan niet beter net de Pauldrons of the Skeleton King lopen, of desnoods Deatch Watch Mantle?
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 08-10-2015 09:20 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb mijn vraag zelf kunnen antwoorden, de fire rune explosie van de orb is gewoon niet zo sterk. De dot damage is wel geweldig maar helaas stacked deze niet. Via www.d3planner.com gekeken naar de dmg output en deze gaf de rauwe nummers door. De arcane variant knalt het hardst tussen 1.6-2.2 miljard maar gaat niet door beesten heen. Cold knalt tussen 0.7-1.0 miljard op het moment ( nog zonder %arcane orb op gear) Alle 3 de varianten hebben hun ups and downs. Arcane is handig in teams en cold voor solo. Vanavond eens kijken of mijn vorige GR47 tijd (fire orb) met ease verbeter of niet met de frozen orb. Tal Rasha gear is bijna compleet, dat wordt de volgende upgrade "project"Ruigerock schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:30:
De vraag van vandaag, op Youtube zie ik andere spelen met een orb build en zij critten rond de 1.5 miljard of zelfs 2.5 miljard constant. Mijn hoogste crits zijn momenteel 550-700 miljoen. Waar halen ze die 200-300% winst vandaan? Boots, helm, offhand met Orb dmg zou max nog 45% winst kunnen maken. Als ik zulke crits zou halen dan zit er nog wel GR50+ in het vat.
Gisteren eindelijk een SMK uit de cube geplukt
Helaas nog geen ancient DoD maar de roll is verder perfect. En ik had ook nog eens Ancient Lacuni's liggen
(Build)
Nu maar weer wat act 1 bounties farmen voor Pauldrons of the Skeleton King. Al zie ik in combinatie met GF ook wel een rol weggelegd voor Profane Pauldrons. Voor 't pushen is survivability natuurlijk belangrijk, maar solo is de pickup range ook wel fijn imho.
Moet maar eens een tweede WD gaan levellen om alle gear kwijt te kunnen.

Nu maar weer wat act 1 bounties farmen voor Pauldrons of the Skeleton King. Al zie ik in combinatie met GF ook wel een rol weggelegd voor Profane Pauldrons. Voor 't pushen is survivability natuurlijk belangrijk, maar solo is de pickup range ook wel fijn imho.
Gebruiken jullie gevonden gele items om in de cube upgrades te doen naar leg of craften jullie ze?
Craften. Omdat ik het te veel gedoe vind om gevonden yellows te bewaren en er de stash space niet voor heb._Peter2_ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:36:
Gebruiken jullie gevonden gele items om in de cube upgrades te doen naar leg of craften jullie ze?
Mooie Lacuni's hoor!Hafermaut schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:33:
Gisteren eindelijk een SMK uit de cube gepluktHelaas nog geen ancient DoD maar de roll is verder perfect. En ik had ook nog eens Ancient Lacuni's liggen
(Build)
Kan ze ook goed gebruiken, maar elke keer als er een Lacuni dropt, dan is het of crap of geschikt voor een build die nog niet bedacht is.
[ Voor 57% gewijzigd door Deadsmell op 08-10-2015 09:41 ]
Craften is natuurlijk 10x makkelijker_Peter2_ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:36:
Verwijderd
Is er nog ruimte in de GoT-clan? Ik zit momenteel ook in een Nederlandse clan maar de meeste mensen spelen sporadisch, of ze spelen voornamelijk solo.
Moet je even de community joinen en het daar aan één van de officers vragen. Zie de openingspost.Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:51:
Is er nog ruimte in de GoT-clan? Ik zit momenteel ook in een Nederlandse clan maar de meeste mensen spelen sporadisch, of ze spelen voornamelijk solo.
Verwijderd
Excuus, niet gezien. Vanmiddag gelijk doen!Deadsmell schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:27:
[...]
Moet je even de community joinen en het daar aan één van de officers vragen. Zie de openingspost.
Daarnaast zitten in de community mensen uit Tweakers, Gathering of Tweakers, SG, GotHC, en gewoon andere tweakers die in een totaal andere clan zitten. Dus er is bijna altijd wel een party te vormen met mede-tweakers 
Overigens snap ik de RNG van Diablo echt niet. Ik heb met enige regelmaat geprobeerd om een 61 te halen, wat door de rifts onmogelijk is (Kut layout, slechte density, alleen maar speed pylons (als ze al komen), reflect packs etc.) Dus ik denk voor de grap ik ga een 62 doen, 2 riftjes gedaan, nog niet gehaald omdat de density zo goed was, maar de layout me niet liet staan waar ik wilde waardoor ik teveel tijd verloor aan het oefenen met positioneren, maar beide 62's heb ik beter gedaan als elke 61. Ik denk dat ik maar voor de 62 ga i.p.v. de 61. Hopelijk heb ik dan binnenkort weer een nieuw solo record op de DH binnen.
Overigens snap ik de RNG van Diablo echt niet. Ik heb met enige regelmaat geprobeerd om een 61 te halen, wat door de rifts onmogelijk is (Kut layout, slechte density, alleen maar speed pylons (als ze al komen), reflect packs etc.) Dus ik denk voor de grap ik ga een 62 doen, 2 riftjes gedaan, nog niet gehaald omdat de density zo goed was, maar de layout me niet liet staan waar ik wilde waardoor ik teveel tijd verloor aan het oefenen met positioneren, maar beide 62's heb ik beter gedaan als elke 61. Ik denk dat ik maar voor de 62 ga i.p.v. de 61. Hopelijk heb ik dan binnenkort weer een nieuw solo record op de DH binnen.
[ Voor 58% gewijzigd door Neles7 op 08-10-2015 10:38 ]
open deur, nieuwe hellfire ammuAngeloonie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:20:
Ik heb inmiddels een redelijke HotA barb, en rifts T10 gaat best goed. Qua damage is het in ieder geval wel OK, maar ik ga erg vaak dood. Als ik de guide lees zie ik ook niet echt plaatsen waar ik toughness kan winnen. Sterker nog, mijn helm heeft nu %life en dat zou er zelfs af moeten.. En ik gebruik nu Nerves of Steel ipv Rampage, puur om minder snel dood te gaan.
WW Barbs halen atm hogere solo rifts, toughness is daar wat makkelijker bij te krijgen (denk bijv aan teaguk)
De fury is belangrijk voor beserkers rage, die wil je wel echt up hebben. Maar als je denkt dat je genoeg fury hebt, go for it
Battle.net Spud#2543
Ohja hellfireTepelStreeltje schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:45:
[...]
open deur, nieuwe hellfire ammuHota barb zijn niet echt briljant solo. je komt gewoon toughess tekort, ongeacht hoe goed je gear is. Ik speel eigenlijk sowieso alleen maar in groepen, dus dan moet er een healing monk bij.
Ik was er al achter dat HotA wat meer op groepen gericht is maar had niet verwacht dat het zó tegen zou vallen zonder healing monk
Wil ook voor een WW barb gaan maar helaas nog maar 1 (non-ancient) BK wapen gedroptWW Barbs halen atm hogere solo rifts, toughness is daar wat makkelijker bij te krijgen (denk bijv aan teaguk)
Hoe specifiek is "near maximum fury" Is dat 90% vol of 95%?De fury is belangrijk voor beserkers rage, die wil je wel echt up hebben. Maar als je denkt dat je genoeg fury hebt, go for it
Vooral in group play met grote groepen monsters en pain enhancer, ga je op een gegeven moment zo snel slaan dat je door je fury heen slaat, dan zijn de shoulders enorm handig om snel weer fury terug te krijgen. Vooral met 25+ monsters in een groep zal je dit gedrag zien.Angeloonie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:48:
[...]
Ohja hellfireMoet ik voor m'n WD ook nog doen hehe
Ik was er al achter dat HotA wat meer op groepen gericht is maar had niet verwacht dat het zó tegen zou vallen zonder healing monk
[...]
Wil ook voor een WW barb gaan maar helaas nog maar 1 (non-ancient) BK wapen gedroptBinnenkort maar wat upgraden denk ik
[...]
Hoe specifiek is "near maximum fury" Is dat 90% vol of 95%?Ik zie het bolletje echt nauwelijks droppen namelijk. Dus volgens mij is hij bijna altijd gewoon vol.
Daarnaast is 60+ wel te doen als HotA, maar is WW stukken makkelijker, als HotA wil je dan life per fury spent op je wapen / belt om in leven te blijven (daar waar je deze stats niet nodig hebt in group).
Geloof dat Lucy binnen SG een 61 of hoger gedaan heeft met HotA.
Thanks voor het adviesSabrac schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:51:
[...]
Vooral in group play met grote groepen monsters en pain enhancer, ga je op een gegeven moment zo snel slaan dat je door je fury heen slaat, dan zijn de shoulders enorm handig om snel weer fury terug te krijgen. Vooral met 25+ monsters in een groep zal je dit gedrag zien.
Daarnaast is 60+ wel te doen als HotA, maar is WW stukken makkelijker, als HotA wil je dan life per fury spent op je wapen / belt om in leven te blijven (daar waar je deze stats niet nodig hebt in group).
Geloof dat Lucy binnen SG een 61 of hoger gedaan heeft met HotA.
Heb nog niet in groepen gespeeld (durf mezelf nog niet aan te bieden), maar dat is wel mijn doel.
Ook wil ik een WW barb voor solo, maar momenteel focus ik mij op de HotA
Spannende bijna-dood ervaring gisteren op mijn HC Seasonal Monk (m'n enige HC Seasonal poppetje, een week geleden begonnen). Ik zat in een GR behoorlijk in de knoop met 2 elite packs en de nodige hoeveelheid trash mobs, op een T-splitsing. Defensieve cooldowns waren niet beschikbaar en ik had de keuze tussen linksaf naar meer mobs of rechtsaf een doodlopend stuk in. Ik koos voor rechtsaf, maar dat mocht niet baten en mijn health ging gestaag omlaag.
Ik had al min of meer afscheid genomen van het karakter toen er ergens een paar trashmobs omvielen en dit genoeg was om het volgende P-level te bereiken. Levelup brengt je naar 100% health en daarmee had ik opeens voldoende tijd om te overleven tot de cooldowns weer terug waren en ik de groep wat verder had uitgedund, waarna ik terug kon naar een veilige plek.
HC
Ik had al min of meer afscheid genomen van het karakter toen er ergens een paar trashmobs omvielen en dit genoeg was om het volgende P-level te bereiken. Levelup brengt je naar 100% health en daarmee had ik opeens voldoende tijd om te overleven tot de cooldowns weer terug waren en ik de groep wat verder had uitgedund, waarna ik terug kon naar een veilige plek.
HC
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Gisteren niet heel veel kunnen spelen...na een rift was m'n conclusie (als verwacht) dat ik door Shen's T7 toch wel achter me kon laten. Toen ik T9 wilde gaan doen vroeg Sparhawk voor mensen die greaters wilden doen, dus we zijn rustig op 40 begonnen. Toen kwam Neles erbij en maar meteen 50 gedaan. M'n damage blijft daar logischerwijs flink achter, maar de toughness zit goed...wel wat deaths (voornamelijk door Frozen Pulse) maar ik heb nog geen Spirit Guards, dus dat gaat wel goedkomen.
Ik moest na de eerste run er al vandoor, maar op de valreep nog een Flying Dragon donatie in ontvangst mogen nemen (
) dus vanavond cuben en kijken hoever ik kom.
Met gems ben ik nog wat aan het experimenteren. Stricken en Molten hou ik erin, nu ben ik een Moratorium aan het levelen maar wellicht dat ik die ga vervangen (Esoteric, Mutilation Guard en Trapped zijn interessante opties).
Duo-generator is in ieder geval leuk om te spelen, met 2-p Inna erbij kun je lekker incasseren...een duidelijk verschil met glass-cannon WD
Ik moest na de eerste run er al vandoor, maar op de valreep nog een Flying Dragon donatie in ontvangst mogen nemen (
Met gems ben ik nog wat aan het experimenteren. Stricken en Molten hou ik erin, nu ben ik een Moratorium aan het levelen maar wellicht dat ik die ga vervangen (Esoteric, Mutilation Guard en Trapped zijn interessante opties).
Duo-generator is in ieder geval leuk om te spelen, met 2-p Inna erbij kun je lekker incasseren...een duidelijk verschil met glass-cannon WD

Qua survivability & damage is simplicity strength een hele leuke om in het achterhoofd te houden.Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:25:
Mijn duo generator kan in 68 goed blijven staan in packs met 55k life per hit en 1.2 mil health (wat met de gem ook nog eens 24k life per hit oplevert). Dit gecombineerd met een goede attack speed zie je je health enorm stuiteren, maar bijna nooit het nulpunt bereiken (daar zorgt Serenity ook voor).
Trapped en Stricken zijn dan de 2 andere gems voor damage, maar mocht damage geen probleem zijn, dan zou ik eerder Stricken inleveren dan Trapped. Stricken heeft alleen echt effect op een guardian, gezien dit geen minuten lange gevechten meer zijn, zou ik hiervoor een Esoteric oid gebruiken (geen Wildebeest iig, de life regen is leuk, maar de life per hit is beter).
moet er wel bij zeggen, heb net een (erg crappy) ancient Gavel gevonden, met 20fury per ram ipv de 25 die ik op mijn oude had. Dit scheelt wel echt enorm! zit nu niet meer permanent vol met fury, wat ik eerst wel had. Dus die shoulders zijn voor mij wel echt nodig nu.Angeloonie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:48:
[...]
Ohja hellfireMoet ik voor m'n WD ook nog doen hehe
[...]
Wil ook voor een WW barb gaan maar helaas nog maar 1 (non-ancient) BK wapen gedroptBinnenkort maar wat upgraden denk ik
[...]
Hoe specifiek is "near maximum fury" Is dat 90% vol of 95%?Ik zie het bolletje echt nauwelijks droppen namelijk. Dus volgens mij is hij bijna altijd gewoon vol.
Baal wel beetje van die gavel, wel 4K dps (700 meer dan mijn vorige), maar alle rolls zijn laag... dmg, fury terug, HOTA dmg... Zelfs de str roll is laag

Mjah, toch 700 meer dps.
Hopen dat ik snel nieuwe vind/reroll (oude ben ik aan het rerollen)
Battle.net Spud#2543
Glass cannon WD? Mik die String of Ears dan weg en neem een Belt of Transcendence. Dat helpt veel. Wat niet in je buurt komt, dat maakt je ook niet dood. En Hellfire voor extra passive natuurlijk.Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:25:
Heb net een grift 63 gehaald met mijn Blobstick WD, die was qua survivability echt geen centje pijn. En ik sta toch vaak dichtbij de mobs.
Simplicity moet ik ook nog bekijken ja. De damage boost is redelijk (maar je hebt al 100% van Depth Diggers in class A, dus effectiviteit van andere boosts zijn 50% of minder) en 2% is met een goeie life pool ook interessant. Nu heb ik iets van 460k LpS en daardoor ook een 900k shield van Molten en met m'n huidige health pool is de LpS full-regen in 2 seconde. 460k life per seconde met LoH is wel een opgave...Sabrac schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:29:
Qua survivability & damage is simplicity strength een hele leuke om in het achterhoofd te houden.
Mijn duo generator kan in 68 goed blijven staan in packs met 55k life per hit en 1.2 mil health (wat met de gem ook nog eens 24k life per hit oplevert). Dit gecombineerd met een goede attack speed zie je je health enorm stuiteren, maar bijna nooit het nulpunt bereiken (daar zorgt Serenity ook voor).
Trapped en Stricken zijn dan de 2 andere gems voor damage, maar mocht damage geen probleem zijn, dan zou ik eerder Stricken inleveren dan Trapped. Stricken heeft alleen echt effect op een guardian, gezien dit geen minuten lange gevechten meer zijn, zou ik hiervoor een Esoteric oid gebruiken (geen Wildebeest iig, de life regen is leuk, maar de life per hit is beter).
Stricken is iets van 1.3% per hit en als ik me niet vergis capped op je ApS. Met FD actief zit dat boven de 4...ruim 5% damage dealt per seconde erbij. Ten opzichte van een 36% BotT zit je dan op 14 seconde break-even (28 seconde zonder FD proc). Ik kan zien dat BotT beter uitkomt...wellicht ook afhankelijk van of Static Charge stacks applied (je zit dan niet gebonden aan de range van BotT voor damage increase).
Esoteric vind ik lastig...het niet helpen tegen physical is naar en met de hele hoge regen zal je de +75% ook niet zomaar langs zien komen (als je zo laag komt, is het waarschijnlijk te laat). Vandaar dat ik ook nog naar Mutilation Guard wil kijken.
Genoeg te testen in ieder geval =)
Dat moet ik inderdaad nog eens doen. Ik miste de 57's ook niet op deaths hoor, maar puur op slechte densities...en toen was ik het fishen wel weer zatDeadsmell schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:56:
Glass cannon WD? Mik die String of Ears dan weg en neem een Belt of Transcendence. Dat helpt veel. Wat niet in je buurt komt, dat maakt je ook niet dood. En Hellfire voor extra passive natuurlijk.
Heb net een grift 63 gehaald met mijn Blobstick WD, die was qua survivability echt geen centje pijn. En ik sta toch vaak dichtbij de mobs.
460k life per second met puur een wildebeest? of offer je meer toughness op door ook met Mantra of Healing / Mystic Ally / Crudest boots te lopen? Puur wildebeest is "slechts" 80k life per sec namelijk, waardoor je met Mantra of salvation (20 % all resist + 35 % dodge + nogmaal 20 % all resist op activatie), en andere items / abilities kan lopen wat je meer toughness op kan leveren.Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:01:
[...]
Simplicity moet ik ook nog bekijken ja. De damage boost is redelijk (maar je hebt al 100% van Depth Diggers in class A, dus effectiviteit van andere boosts zijn 50% of minder) en 2% is met een goeie life pool ook interessant. Nu heb ik iets van 460k LpS en daardoor ook een 900k shield van Molten en met m'n huidige health pool is de LpS full-regen in 2 seconde. 460k life per seconde met LoH is wel een opgave...
Stricken is iets van 1.3% per hit en als ik me niet vergis capped op je ApS. Met FD actief zit dat boven de 4...ruim 5% damage dealt per seconde erbij. Ten opzichte van een 36% BotT zit je dan op 14 seconde break-even (28 seconde zonder FD proc). Ik kan zien dat BotT beter uitkomt...wellicht ook afhankelijk van of Static Charge stacks applied (je zit dan niet gebonden aan de range van BotT voor damage increase).
Esoteric vind ik lastig...het niet helpen tegen physical is naar en met de hele hoge regen zal je de +75% ook niet zomaar langs zien komen (als je zo laag komt, is het waarschijnlijk te laat). Vandaar dat ik ook nog naar Mutilation Guard wil kijken.
Genoeg te testen in ieder geval =)
Mijn generator zit op 114 mil toughness in town in ieder geval en raakt de 300-400 aan in combat.
In dat opzicht is 80k life per sec vs 24k life per hit (uitgaande van de 2 % heal van Simplicity) met 4 attacks per second dus gelijkwaardig aan elkaar.
De damage van Simplicity is niet zo enorm hoog inderdaad met een depth diggers er al bij, maar het is meer de combinatie van Healing & Damage waardoor ik deze zo leuk vind.
De motivatie voor Esoteric is vrij simpel, als het goed is loop je al met een String of Ears (30 % melee dmg reductie), waardoor de "physical" laag al grotendeels afgevangen is, met de esoteric vang je dan de andere helft op.. en mocht het echt slecht gaan, dan gaan je resistances (ex. physical) omhoog.
Mutilation guard doet alleen maar melee damage, wat dus al deels door de String of Ears is opgevangen.
Daarnaast is de lvl 25 effect echt onder de maat. Als je onder de 30 % life zit, heb je andere problemen.
Met de enorme aantallen hits en life per hit is het nooit echt een snelle drop, maar zie je eerder je health langzaam minder worden bij grotere packs.
Dat is ook de reden dat ik met Serenity speel, mocht ik onder de 25-30 % life komen, dan gebruik ik serenity, sla ik mezelf weer naar max health voordat de immunity afloopt, en hoef ik het "maar" 16 seconde vol te houden tot de volgende. Vaak kan je in die 4 seconde immunity de packs al wel halveren waardoor je makkelijker in leven blijft.
Ik heb gisteren voor het eerst solo een grift gemist. De grift zelf ging nèt met slechte mobs maar toen stond ik gewoon nog mi-nu-ten lang voor Rime. Op level 60 gaat die boss ineens rete traag. Zegt de WD met Gizzard, Trapped en Esoteric.Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:03:
[...]
Dat moet ik inderdaad nog eens doen. Ik miste de 57's ook niet op deaths hoor, maar puur op slechte densities...en toen was ik het fishen wel weer zat

Tijdens het vissen naar de winnende rift ga ik zowel Gizzard als Esoteric eens vervangen door Stricken. Ben benieuwd. Guardian chievo is bijna binnen.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Als hij DartDoc speelt kun je niet de String of Ears weggooien voor een Belt of Transcendence, omdat je echt squishy bent en de toughness nodig hebt van de belt. Daarnaast krijg je met Helltooth een 50% dmg reduction wat de DartDoc weer niet heeft.Deadsmell schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Glass cannon WD? Mik die String of Ears dan weg en neem een Belt of Transcendence. Dat helpt veel. Wat niet in je buurt komt, dat maakt je ook niet dood. En Hellfire voor extra passive natuurlijk.
Rime is altijd een beetje vervelend, constant op een andere positie waardoor je zelf ook weer opnieuw moet positioneren..Blijven volhouden!Tektoon schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:45:
[...]
Ik heb gisteren voor het eerst solo een grift gemist. De grift zelf ging nèt met slechte mobs maar toen stond ik gewoon nog mi-nu-ten lang voor Rime. Op level 60 gaat die boss ineens rete traag. Zegt de WD met Gizzard, Trapped en Esoteric.![]()
Tijdens het vissen naar de winnende rift ga ik zowel Gizzard als Esoteric eens vervangen door Stricken. Ben benieuwd. Guardian chievo is bijna binnen.

Ik gebruik op het moment inderdaad Mantra of Healing en Mystic Ally. Crudest boots gebruik ik niet, ik heb momenteel Ice Climbers op cube maar dat is op het moment ook deels omdat ik m'n gear nog niet compleet heb (monk is pas zondag gestart).
String of Ears heb ik op het moment (als ik me niet vergis). Ik ben er nog niet uit of die blijft...Ice Climbers blijf ik wel erg prettig vinden; Frozen op een beetje grote pack en je bent vaak neer. Wellicht is dat goed op te lossen met Serenity...moet ik nog ervaren. Wellicht is zelfs die anti-CC gem wel eens grappig om te proberen...50% DR (max = lvl 50 gem) als je onder any CC bent en 20% max life heal als je geraakt wordt door een CC effect. Op hoge levels is de kans groot dat er een CC in de elite mods zit, en ook irritante dingen als stun en knockback worden 'free healing'. Ik weet niet precies welke mods precies CC op je gooien, maar Frozen en Frozen Pulse alleen zijn wellicht de moeite van de gem al waard. Daarnaast wordt Nightmarish een stuk minder irritant en dat is ook wat waard.
String of Ears heb ik op het moment (als ik me niet vergis). Ik ben er nog niet uit of die blijft...Ice Climbers blijf ik wel erg prettig vinden; Frozen op een beetje grote pack en je bent vaak neer. Wellicht is dat goed op te lossen met Serenity...moet ik nog ervaren. Wellicht is zelfs die anti-CC gem wel eens grappig om te proberen...50% DR (max = lvl 50 gem) als je onder any CC bent en 20% max life heal als je geraakt wordt door een CC effect. Op hoge levels is de kans groot dat er een CC in de elite mods zit, en ook irritante dingen als stun en knockback worden 'free healing'. Ik weet niet precies welke mods precies CC op je gooien, maar Frozen en Frozen Pulse alleen zijn wellicht de moeite van de gem al waard. Daarnaast wordt Nightmarish een stuk minder irritant en dat is ook wat waard.
Geen Darts voor mij hoor...full-focus Slow Burn WD met Zei's / Stricken / Trapped.An1mA schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Als hij DartDoc speelt kun je niet de String of Ears weggooien voor een Belt of Transcendence, omdat je echt squishy bent en de toughness nodig hebt van de belt. Daarnaast krijg je met Helltooth een 50% dmg reduction wat de DartDoc weer niet heeft.
Ik zie dat jij geen kitty hebt. Nou heb ik verschillende ancient mojo's liggen die (veel) beter zijn dan mijn non-ancient kitty. Is dat de moeite waard? 75% dmg reduction is wel nice natuurlijk, maar hiervoor ging het met Suwong ook prima.Apsie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:58:
[...]
Rime is altijd een beetje vervelend, constant op een andere positie waardoor je zelf ook weer opnieuw moet positioneren..Blijven volhouden!
Misschien moet ik kiezen tussen:
- kitty, BotT, Gizzard/Esoteric, Stricken
- random ancient mojo, BotT, Gizzard, Esoteric
Also: reforgen jullie ook F/R ringen? Ik heb echt geen geluk dit seizoen met die krengen. Scheelt zo ook weer 10% dmg.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
^ is een leuke combo met wildebeest (heb dan inna nog) maar zit op de 400k life regen (en 2x life regen als shield)Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:13:
Ik gebruik op het moment inderdaad Mantra of Healing en Mystic Ally. Crudest boots gebruik ik niet,
ben nu zelf voornamelijk een beetje met mijn wiz bezig (altijd al main geweest) maar de damage output kan niet tegen een monk aan vandaar voor een monk gekozen in 1e instantie..
enige wat ik nog mis is de ring voor frost nova (en melee reduction)
verder doe ik t7/8 makkelijk zolang archon up is. toch 1 van deze dagen nog een beetje kijken hoe ik dit kan verhogen en ik t10 kan gaan halen
Ondanks dat de leaderboards blijkbaar mij tegen spreken blijf ik zweren bij de thing of the deep, de 20% pickup is gewoon te goed met swamplandTektoon schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:47:
[...]
Ik zie dat jij geen kitty hebt. Nou heb ik verschillende ancient mojo's liggen die (veel) beter zijn dan mijn non-ancient kitty. Is dat de moeite waard? 75% dmg reduction is wel nice natuurlijk, maar hiervoor ging het met Suwong ook prima.
Misschien moet ik kiezen tussen:
- kitty, BotT, Gizzard/Esoteric, Stricken
- random ancient mojo, BotT, Gizzard, Esoteric
Also: reforgen jullie ook F/R ringen? Ik heb echt geen geluk dit seizoen met die krengen. Scheelt zo ook weer 10% dmg.
Stricken lijkt me een beetje underwhelming i.p.v. Gizzard of Estoric. Je staat dead centre tussen de monsters dus je hebt die mitigation snoeihard nodig.
Sorry, reforging van ringen heb ik niet nodig (gehad)
Stricken is voor WD niet goed, je attack speed is veel te laag. Als je onder gemiddeld 3 attacks per seconde zit, is Stricken alleen nuttig voor de RG.Apsie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:18:
Stricken lijkt me een beetje underwhelming i.p.v. Gizzard of Estoric. Je staat dead centre tussen de monsters dus je hebt die mitigation snoeihard nodig.
Voor de Dart builds wordt 'ie her en der wel aangeraden. Ik neem aan dat je specifiek de Helltooth builds bedoelt?Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:39:
[...]
Stricken is voor WD niet goed, je attack speed is veel te laag. Als je onder gemiddeld 3 attacks per seconde zit, is Stricken alleen nuttig voor de RG.
In plaats van BotT dan? Want ik kan me niet voorstellen dat 'ie Simplicity of Pain Enhancer kan vervangen.Hafermaut schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:52:
[...]
Voor de Dart builds wordt 'ie her en der wel aangeraden. Ik neem aan dat je specifiek de Helltooth builds bedoelt?
Eindelijk de ancient gavel gevonden voor mijn barb en direct gr 57 gecleared.
gr 60 is het doel maar dan zullen er eens deftige focus/restraints moeten droppen en uiteraard een gr met hoge density en de juiste pylons.
gr 60 is het doel maar dan zullen er eens deftige focus/restraints moeten droppen en uiteraard een gr met hoge density en de juiste pylons.
Is stricken niet altijd alleen maar nuttig op RG? Volgens Quin werkt deze gem sowieso maar op de eerste enemy die je raakt.Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:39:
[...]
Als je onder gemiddeld 3 attacks per seconde zit, is Stricken alleen nuttig voor de RG.
Anyway: ik overweeg m ook juist voor de RG toe te voegen. Ik sta nu gewoon minuten lang te "dps'en" en dat kan ik me qua tijd (nog) niet veroorloven.
Je zou Glass Canon kunnen gaan (met een healmonk is het misschien mogelijk?) en de Estoric kunnen schrappen?Deadsmell schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:03:
[...]
In plaats van BotT dan? Want ik kan me niet voorstellen dat 'ie Simplicity of Pain Enhancer kan vervangen.
Ja, van dat principe was ik al uitgegaan. Maar dan lig je op 60+ vrij vaak om, heb ik gemerkt. Zelfs met heal monk, maar misschien niet met ook een support barb.Apsie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:05:
[...]
Je zou Glass Canon kunnen gaan (met een healmonk is het misschien mogelijk?) en de Estoric kunnen schrappen?
Vroeg me alleen af welke offensieve gem dan voor sticken vervangen zou moeten worden. Ik had Pain Enhancer, Simplicity en Bane of the Trapped.
Ik heb net wat meer tijd gehad om er wat meer over te lezen dan vanmiddag. Ik zie hem vaker voorbij komen dan Pain Enhancer op bijvoorbeeld diablofans.Deadsmell schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:05:
[...]
Ja, van dat principe was ik al uitgegaan. Maar dan lig je op 60+ vrij vaak om, heb ik gemerkt. Zelfs met heal monk, maar misschien niet met ook een support barb.
Vroeg me alleen af welke offensieve gem dan voor sticken vervangen zou moeten worden. Ik had Pain Enhancer, Simplicity en Bane of the Trapped.
Mijn conclusie, ik ga Stricken pas overwegen als ik met andere gems tijd tekort kom vanwege de RG.
Edit: want hij snapshot, want hij proc'd maar een keer per attack, want het laden van de stacks duurt langer terwijl de andere gems direct hun damage bonus geven.
[ Voor 10% gewijzigd door Hafermaut op 08-10-2015 19:10 ]
Eindelijk! bij m'n 3e poging van de avond!

Op naar g.rift 70

Op naar g.rift 70
[ Voor 18% gewijzigd door Sabrac op 08-10-2015 19:46 ]
Ik kan eigenlijk nergens testresultaten van live vinden...grote kans dat Stricken alleen op de eerste target werkt aangezien dat op PTR wel zo was, maar wellicht handig om eens te testen met diverse multiple-target skills (dus skills die mutiple target gelijktijdig raken, bv. Meteor, skills die mutiple targets in turn raken, zoals Chain Lightning, etc.). Bepaalde conclusies die ik langs zie komen kloppen in ieder geval niet (zoals dat er een fixed internal CD is van 0.3 sec of 0.45 sec of anders is de aanname dat alles met een proc scalar een stack plaatst incorrect).Tektoon schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:44:
Is stricken niet altijd alleen maar nuttig op RG? Volgens Quin werkt deze gem sowieso maar op de eerste enemy die je raakt.
Anyway: ik overweeg m ook juist voor de RG toe te voegen. Ik sta nu gewoon minuten lang te "dps'en" en dat kan ik me qua tijd (nog) niet veroorloven.
Het is in ieder geval een erg sterke single-target gem maar de exacte kracht hangt zover ik zelf gezien heb af van attack speed; in geen enkel geval, met geen enkele skill, kreeg ik op WD met 1 attack per seconde meer dan 1 stack per seconde...het was altijd precies 1 per seconde (waarmee een fixed internal CD wat mij betreft onzin is). Ik zal nog eens wat gaan testen met monk om duidelijk te krijgen of ApS inderdaad een factor is.
Voor DartDoc vind ik het niet de meest logische gem...de single target DPS is daar al ziek hoog, dus de RG en elites zijn het probleem niet. Juist voor builds met goede density DPS maar zwakke single target DPS is het een interessante gem.
Wow, lekker hoor. Geeft mij in ieder geval vertrouwen dat ik met m'n monk de Guardian kan binnenhalen =)Sabrac schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:46:
Op naar g.rift 70
Dit was nog zonder conduit dus er zit zeker meer in ^^.Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:52:
[...]
Wow, lekker hoor. Geeft mij in ieder geval vertrouwen dat ik met m'n monk de Guardian kan binnenhalen =)
Klaar met werken! Zo ff wat Souls verzamelen en dan 17 Crappfire Amuletjes bouwen 
Dikke Hellfire Ring voor mijn Healer al binnen!
Ancient 550+ Vita
CDR (na reroll, was CHD)
9.5K Regen
Socket
Single resZO Awesome was hij nu ook weer niet xD
Dikke Hellfire Ring voor mijn Healer al binnen!
Ancient 550+ Vita
CDR (na reroll, was CHD)
9.5K Regen
Socket
Single resZO Awesome was hij nu ook weer niet xD
Battle.net doet gewoon GAAR, heb CoE/tFoE/WoC normaal op cube, soms (voor bv Not the Cow Level) cube ik echter Nemesis/RRoG en trek ik Leoric's op mijn gezicht (nog niet gecubed). Maar anders zou het inderdaad vreemd zijn_Peter2_ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:19:
[...]
Ziet er zeker niet verkeerd uit...(*jaloers*)
Waarom heb je eigenlijk een Rorg in de cube? Kun je daar niet beter een CoE of BP invrotten?
[ Voor 81% gewijzigd door Thalaron op 09-10-2015 01:57 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
hoe zet ik een screenshot in men post?
<GoT> Brain3#2873
Gefeliciteerd, goed bezig!Sabrac schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:46:
[afbeelding]
Op naar g.rift 70
Vanavond in een 4 man monk party 60+ griftjes gedaan. Ging ook heel lekker, ondanks de vreemde party samenstelling. Grift 63-65 ging als een trein, maar 66 net niet gehaald door lage density in het begin en te lang blijven hangen bij elites. We leren het nog wel eens.
En het levert nog steeds bakken met xp op. 1 level per grift erbij, terwijl ik op 679 zit.
Ik kom dichter ^^, eerste poging op GR63 meteen raak!

<GoT> Brain3#2873
Ah, ook goed bezig! Mooi die competitie!Brain3 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:55:
Ik kom dichter ^^, eerste poging op GR63 meteen raak!
[afbeelding]
Ik wacht even tot je me voorbij bent, dan ga ik ook weer pushen. Momenteel even met de monks bezig.
U vraagt, wij draaien! Ur move !Deadsmell schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:59:
[...]
Ah, ook goed bezig! Mooi die competitie!
Ik wacht even tot je me voorbij bent, dan ga ik ook weer pushen. Momenteel even met de monks bezig.

<GoT> Brain3#2873
Quin laat niet zien hoe 'ie precies aan z'n resultaten komt maar hij is vrij duidelijk over de internal cooldown, attackspeed en snapshots.Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:51:
[...]
Bepaalde conclusies die ik langs zie komen kloppen in ieder geval niet (zoals dat er een fixed internal CD is van 0.3 sec of 0.45 sec of anders is de aanname dat alles met een proc scalar een stack plaatst incorrect).
Ik zal nog eens wat gaan testen met monk om duidelijk te krijgen of ApS inderdaad een factor is.
Nee ok, maar voor een andere build, zoals Helltooth, ligt het weer anders. Stricken is daar in ieder geval een tijd lang veel gebruikt. Nu zie ik veel mensen met Gizzard + Esoteric. Ik kom daar wel wat single target dmg mee tekort dus daarom kijk ik weer naar stricken.Zarhrezz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:51:
Voor DartDoc vind ik het niet de meest logische gem...de single target DPS is daar al ziek hoog, dus de RG en elites zijn het probleem niet. Juist voor builds met goede density DPS maar zwakke single target DPS is het een interessante gem.
Apsie's TotD experiment bevalt me ook goed. Wegens goede rolls heb ik 5% meer damage en qua defense werkt het ook behoorlijk. Zullen zien. Vooralsnog krijg ik de mooiste grifts op 55, maar als ik dan een poging doe op 60 is het weer een of andere cave zonder elites.
Battle.net is grappig... Sta ik nu op p410 op terwijl ik inmiddels p449 ben 
7 Hellfire amu's gemaakt.. 1 is "mwah" voor Duo Generator (20% Light/Dex/CHC-na reroll)+Socket)
Maar wil er een met Cold/Dex - CHC - CHD - Socket...
7 Hellfire amu's gemaakt.. 1 is "mwah" voor Duo Generator (20% Light/Dex/CHC-na reroll)+Socket)
[ Voor 49% gewijzigd door Thalaron op 09-10-2015 03:46 ]
Volgens mij zijn er 2 zaken die asynchroon worden bijgewerkt: je gear en je skills/paragon/cube,Thalaron schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 03:44:
De gear op mijn S4 monk is nu bijgewerkt. (Heb een The Fist of Az'Turrasq gevonden), maar mijn Paragon level en skills staan nog zoals ze aan het begin van de avond waren.
Mijn SSS gear is nu volgens mij bijna compleet.
Ik mis nog 2 stukjes:
- Binding of the Lost
- The flow of eternity
Ik merk wel dat ik nog erg squishy ben.
Qua legenday gems mis ik nog:
- Gogok
- Bane of the Stricken
Gz SabracSabrac schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:46:
[afbeelding]
Op naar g.rift 70
[ Voor 10% gewijzigd door _Peter2_ op 09-10-2015 08:11 ]
Heb mijn oude fire generator Monk ook maar eens omgebouwd naar de duo generator om te kijken of dat wat is. Nu voor de versie met Serenity gekozen i.p.v. Epiphany en moet zeggen dat ik die laatste nog wel mis. Geen geen ouwehoer met knockback, fear, frozen etc. wat ik nu dus wel hebben. Daarnaast denk ik de ene keer 'wow wat een damage komt hier van af!' en daarna denk ik 'wtf ik kom totaal niet vooruit..'. Denk dat daar maar één conclusie voor is; ik snap nog geen fuck van hoe ik zoveel mogelijk damage eruit knal! 
Moet sowieso nog een andere passive op mn HF amulet hebben. Nog andere tips voor wat betreft mijn build, gear en/of skills? Gaat om deze Monk.
Als troost voor het bij niet halen van een poging op 60 (eerste poging dus misschien wat lager moeten beginnen) en het vervloeken van alle arcane, frozen en alle minder prettige packs kreeg ik als cadeautje nog wel dit geval!

Beste denk ik om area damage naar Vit te rollen?
Moet sowieso nog een andere passive op mn HF amulet hebben. Nog andere tips voor wat betreft mijn build, gear en/of skills? Gaat om deze Monk.
Als troost voor het bij niet halen van een poging op 60 (eerste poging dus misschien wat lager moeten beginnen) en het vervloeken van alle arcane, frozen en alle minder prettige packs kreeg ik als cadeautje nog wel dit geval!

Ik zou inderdaad area damage naar vit rollen. Jammer dat de andere rolls niet extreem hoog zijn, maar nog steeds een mooi staffje!schaapiej schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:14:
Heb mijn oude fire generator Monk ook maar eens omgebouwd naar de duo generator om te kijken of dat wat is. Nu voor de versie met Serenity gekozen i.p.v. Epiphany en moet zeggen dat ik die laatste nog wel mis. Geen geen ouwehoer met knockback, fear, frozen etc. wat ik nu dus wel hebben. Daarnaast denk ik de ene keer 'wow wat een damage komt hier van af!' en daarna denk ik 'wtf ik kom totaal niet vooruit..'. Denk dat daar maar één conclusie voor is; ik snap nog geen fuck van hoe ik zoveel mogelijk damage eruit knal!
Als troost voor het bij niet halen van een poging op 60 (eerste poging dus misschien wat lager moeten beginnen) en het vervloeken van alle arcane, frozen en alle minder prettige packs kreeg ik als cadeautje nog wel dit geval!![]()
[afbeelding]
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Nog een bedankje richting Freek voor het boosten van mijn HC ventje.
Ook Grift 55 gehaald met https://eu.battle.net/d3/...oldman-2525/hero/67973990
iets andere vanriatie dan de rest, enkel 100vuistjes met Fists of Fury voor de hoge proc rate. De holy gem blijft afgaan als een gek en je sloopt trashmobs in seconden (grift 50 tot 55). Gele elites zelfs blijven ook niet lang overeind staan.
Nadeel, de rift bosses nemen wel iets meer tijd in beslag.
Ook Grift 55 gehaald met https://eu.battle.net/d3/...oldman-2525/hero/67973990
iets andere vanriatie dan de rest, enkel 100vuistjes met Fists of Fury voor de hoge proc rate. De holy gem blijft afgaan als een gek en je sloopt trashmobs in seconden (grift 50 tot 55). Gele elites zelfs blijven ook niet lang overeind staan.
Nadeel, de rift bosses nemen wel iets meer tijd in beslag.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Hoezo wil je cold? Voor de EP / Uliana monk? Voor de duo generator is de lightning variant juist gewenst.Thalaron schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 03:44:
Heb nu een paar met Dex / CHC / CHD liggen, met verschillende passives.
Binnenkort op zoek naar een nieuwe Crusader amu (loop nog met een Dex mara's rond) en dan daarmee 61 proberen
[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 09-10-2015 08:58 ]

Gisteren met wat gasten Übers gedaan en uiteindelijk iets van 10 Hellfire amu's kunnen craften.
Zat er geen enkele bij met CHC of CHD

Beste resultaat was dit ding: http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/67972488
%fire en nu CHD. Voor mijn HotA barb (Fire) op zich OK (al verlies ik dus 10% CHC, dus damage blijft eigenlijk gelijk). Ook niet de ideale passive, maar deze is op zich wel nuttig voor het riften omdat het wat meer toughness geeft. Helaas minder nuttig voor mijn toekomstige WW barb.
Ook al pech gehad met upgraden/rerollen van BK wapens. Heb er iets van 15 kunnen upgraden, en 10x reroll gedaan, géén van allen was een Ancient
[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 09-10-2015 09:28 ]
Dat is wel balen inderdaad.Angeloonie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:27:
Gisteren met wat gasten Übers gedaan en uiteindelijk iets van 10 Hellfire amu's kunnen craften.
Zat er geen enkele bij met CHC of CHD
Beste resultaat was dit ding: http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/67972488
%fire en nu CHD. Voor mijn HotA barb (Fire) op zich OK (al verlies ik dus 10% CHC, dus damage blijft eigenlijk gelijk). Ook niet de ideale passive, maar deze is op zich wel nuttig voor het riften omdat het wat meer toughness geeft. Helaas minder nuttig voor mijn toekomstige WW barb.
Ook al pech gehad met upgraden/rerollen van BK wapens. Heb er iets van 15 kunnen upgraden, en 10x reroll gedaan, géén van allen was een Ancient
Gisteren ben ik maar even een healing monk gaan maken, ben lekker op weg
Nu de rest nog even....
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Gisteren met frozen orb gespeeld ipv de fire orb en de damage verschil is miniem. Eerste poging op GR47 had ik m'n eigen tijd verbeterd met 2 seconden. Beetje andere gear in de cube gekozen en mijn beste tijd was 11:30 (dankzij conduit en later power pylon bij de GR)
Het was pushen en zweten tegelijk maar als beloning kreeg ik 2 consumables van de GR
Het was pushen en zweten tegelijk maar als beloning kreeg ik 2 consumables van de GR
Nuja, uiteraard wil ik beide! Alleen snap ik nog geen kont van die Duo Generator EN heb ik daar bog niet alle gear van compleet. Die Hellfire dienik heb voor mijn DUO mist feitelijk alleen CHC of CHD. Volgens mij niet heel erg is, hooguit niet ideaal. Maar wil Cold omdat ik U6 SSS ook gewoon makkelijk(er) vind spelen. Vooral met T8-10 Rifts en Bounties...Sabrac schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:48:
[...]
Hoezo wil je cold? Voor de EP / Uliana monk? Voor de duo generator is de lightning variant juist gewenst.
Heb nu een paar met Dex / CHC / CHD liggen, met verschillende passives.
Binnenkort op zoek naar een nieuwe Crusader amu (loop nog met een Dex mara's rond) en dan daarmee 61 proberen
Maar wil voor U6/DuoGem/Healer dus nog een goede
Ps: ik kreeg ingame van iemand de vraag hoe ik zo snel level... Ter illustratie: afgelopen nacht met 2 clanmaatjes een Grift 64 gehaald in 3 mans party... Ikzelf liep met mijn Healmonk mee (Hellfire Ring(45%) / die andere Exp ring (30%) en Gem of Ease (lvl 28 ofzo) in mijn wapen (20% Born's) zou ook Cains nog kunnen bouwen wanneer ik weer Mats heb! Ging in dat ene Grift 8 lvl's omhoog
Kun je nagaan hoeveel lvls we hadden gehaald als we niet 2x hadden moeten afbreken vanwege mislukte build experimenten 😄Thalaron schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:03:
[...]
Nuja, uiteraard wil ik beide! Alleen snap ik nog geen kont van die Duo Generator EN heb ik daar bog niet alle gear van compleet. Die Hellfire dienik heb voor mijn DUO mist feitelijk alleen CHC of CHD. Volgens mij niet heel erg is, hooguit niet ideaal. Maar wil Cold omdat ik U6 SSS ook gewoon makkelijk(er) vind spelen. Vooral met T8-10 Rifts en Bounties...
Maar wil voor U6/DuoGem/Healer dus nog een goede
Ps: ik kreeg ingame van iemand de vraag hoe ik zo snel level... Ter illustratie: afgelopen nacht met 2 clanmaatjes een Grift 64 gehaald in 3 mans party... Ikzelf liep met mijn Healmonk mee (Hellfire Ring(45%) / die andere Exp ring (30%) en Gem of Ease (lvl 28 ofzo) in mijn wapen (20% Born's) zou ook Cains nog kunnen bouwen wanneer ik weer Mats heb! Ging in dat ene Grift 8 lvl's omhoog
EXP runs op lage paragon levels dan ga je heel rap omhoog ja. Zelfs op hogere trouwens, zoals sabrac meen ik laatst zei, genoeg exp om van para 1 - 700 te gaan in een avond/dag
Haha, dat lukt me nog net niet.Neles7 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:13:
EXP runs op lage paragon levels dan ga je heel rap omhoog ja. Zelfs op hogere trouwens, zoals sabrac meen ik laatst zei, genoeg exp om van para 1 - 700 te gaan in een avond/dag
Even van diablo3ladder geplukt. Dat +611 en +615 is dus een indicatie van het aantal paragon levels dat je zou halen als je vanaf 1 begint. Maar ja, dat is dan ook alleen maar 65+ runs in 5 tot 8 minuten doen (soms een 10+ met een k... rift)06/10/15 20:58 15,227,834,160,000 (+703,661,280,000) 1092 (+615)
05/10/15 19:56 14,548,163,280,000 (+679,670,880,000) 1081 (+611)
Net even andere statistieken gekeken
3 days best: Paragon 695
7 days best: Paragon 772
14 days best: Paragon 848
.... gewoon ziek hoeveel levels je kan halen met die speedruns. Maar ja, helpt ook dat zodra ik inlog dat er een vaste party klaarstaat (3 man iig) en dat we vaak nog een 4e moeten vinden.
Daarnaast zoeken we ook constant experience pools (Act1, 2 en 3 hebben er een stuk of 15-20 verschillende spawn punten) en de cow levels helpt ook enorm.
Als je dan met 2 Exp support characters speelt + SWK en single target, dan ga je t.m 800 nog ruim een level per rift omhoog.
[ Voor 8% gewijzigd door Sabrac op 09-10-2015 10:38 ]
Allemaal leuk om horen, maar je zal maar eens HT WD spelen. Ben je niet echt welkom in GR65+.Sabrac schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:38:
[...]
Haha, dat lukt me nog net niet.
[...]
Even van diablo3ladder geplukt. Dat +611 en +615 is dus een indicatie van het aantal paragon levels dat je zou halen als je vanaf 1 begint. Maar ja, dat is dan ook alleen maar 65+ runs in 5 tot 8 minuten doen (soms een 10+ met een k... rift)
Net even andere statistieken gekeken
3 days best: Paragon 695
7 days best: Paragon 772
14 days best: Paragon 848
.... gewoon ziek hoeveel levels je kan halen met die speedruns. Maar ja, helpt ook dat zodra ik inlog dat er een vaste party klaarstaat (3 man iig) en dat we vaak nog een 4e moeten vinden.
Daarnaast zoeken we ook constant experience pools (Act1, 2 en 3 hebben er een stuk of 15-20 verschillende spawn punten) en de cow levels helpt ook enorm.
Als je dan met 2 Exp support characters speelt + SWK en single target, dan ga je t.m 800 nog ruim een level per rift omhoog.
Gisteren met wat clanleden GR60+ gedaan tot GR64, ging redelijk vlot ondanks de lagspikes op momenten. Maar eens je hoger gaat loopt het helemaal mis.
Zelfs solo GR63 enzo krijg je al serieuze lagspikes soms....onbegonnen werk om je gems hoger te levelen door enkel GR60 te gaan clearen...
Hopelijk komt er snel een patch die dit serieus aanpakt, anders heeft het eigenlijk geen zin om WD te spelen.
Versta eigenlijk niet hoe mensen solo GR70+ kunnen clearen met WD, al die lag is toch gek?
<GoT> Brain3#2873
Het is jammer dat HT inderdaad zoveel lag veroorzaakt, maar als Carnevil Dart doctor ben je heel erg welkom in 65+Brain3 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:46:
[...]
Allemaal leuk om horen, maar je zal maar eens HT WD spelen. Ben je niet echt welkom in GR65+.
Gisteren met wat clanleden GR60+ gedaan tot GR64, ging redelijk vlot ondanks de lagspikes op momenten. Maar eens je hoger gaat loopt het helemaal mis.
Zelfs solo GR63 enzo krijg je al serieuze lagspikes soms....onbegonnen werk om je gems hoger te levelen door enkel GR60 te gaan clearen...
Hopelijk komt er snel een patch die dit serieus aanpakt, anders heeft het eigenlijk geen zin om WD te spelen.
Versta eigenlijk niet hoe mensen solo GR70+ kunnen clearen met WD, al die lag is toch gek?
De group setup waar ik nu mee loop is 1 heal exp monk, 1 support exp barb, 1 SWK monk en 1 Dart doc.. een glass cannon dart doc knalt een g.rift 68 guardian in 30 seconde neer
Thx for the invite...Sabrac schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:48:
[...]
Het is jammer dat HT inderdaad zoveel lag veroorzaakt, maar als Carnevil Dart doctor ben je heel erg welkom in 65+
De group setup waar ik nu mee loop ik 1 heal exp monk, 1 support exp barb, 1 SWK monk en 1 Dart doc.. een glass cannon dart doc knalt een g.rift 68 guardian in 30 seconde neergaat echt heel snel.
..derde WD is in de maak en wordt een DartDoc, maar er zijn nog wat kosten aan, dus die zal nog niet gelijk potten breken in GR's denk ik.
Ondertussen maar hopen op een snelle patch!
<GoT> Brain3#2873
Ik hoop trouwens dat ze in volgende patches zorgen dat de verschillende sets meer in balans zijn. Ieder seizoen is er weer een nieuwe set die overduidelijk beter is dan de rest, en daardoor is je oude set weer nutteloos.
Behoorlijk irritant als je met de oude set best goed gegeared was (een Jade WD bijv.) en dan ineens nutteloos bent. Hoop ook dat ze voorlopig even geen nieuwe items meer toevoegen maar eerder andere sets rebalancen zodat ze gelijk zijn aan de nieuwste sets en dat ze legendary powers gaan toevoegen aan bestaande legendaries (evt ondersteunend aan de oude sets).
Tot nu toe start ik eigenlijk ieder seizoen een class opnieuw, waarna ik mijn non-season weg kan gooien omdat die toch niet meer in de buurt komt. Zou leuk zijn als die ook nog relevant bleven.
Behoorlijk irritant als je met de oude set best goed gegeared was (een Jade WD bijv.) en dan ineens nutteloos bent. Hoop ook dat ze voorlopig even geen nieuwe items meer toevoegen maar eerder andere sets rebalancen zodat ze gelijk zijn aan de nieuwste sets en dat ze legendary powers gaan toevoegen aan bestaande legendaries (evt ondersteunend aan de oude sets).
Tot nu toe start ik eigenlijk ieder seizoen een class opnieuw, waarna ik mijn non-season weg kan gooien omdat die toch niet meer in de buurt komt. Zou leuk zijn als die ook nog relevant bleven.
[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 09-10-2015 11:09 ]
Ik denk in een spel zoals dit, er nooit balans zal zijn. Er zullen altijd builds sterker zijn dan andere. Simpelweg vanwege de manier van het spel.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Zodra 'men' heeft bedacht dat een bepaalde build het beste (/fotm) is wordt er ook gewoon niet meer zoveel geexperimenteerd lijkt het. Ik kan één video vinden van Debo over Jade in 2.3, drie maanden oud, en op diablofans staan wel wat builds maar het houdt allemaal niet over. Het zal dus wel niet werken, maar ik echt bewijs zie ik ook niet.Angeloonie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:07:
Ik hoop trouwens dat ze in volgende patches zorgen dat de verschillende sets meer in balans zijn. Ieder seizoen is er weer een nieuwe set die overduidelijk beter is dan de rest, en daardoor is je oude set weer nutteloos.
[...]
Ik vind het op zich nog knap dat er nota bene twee Witch Doctor sets zijn die min-of-meer gelijkwaardig zijn én dat de Manajuma-set daadwerkelijk nuttig is.
En daarbij, wat is 'overduidelijk'? Want stel dat je met Jade tot 60 komt en met Helltooth tot 65, dan zou je zeggen dat Helltooth overduidelijk beter is. Maar in beide gevallen kun je TX met je ogen dicht doen en je zou ook kunnen stellen dat elke set waarmee TX te farmen is, een goede set is. Maar zolang er leaderboards zijn, is er maar 1 set de beste.
Edit: wat Goldman ook in het kort zegt.
Ik denk dat je dan het idee van een gear threadmill niet goed begrijpt. Het hele principe van dit genre is dat er altijd gegrind moet worden voor meer en beter materiaal.
En jade etc krijgen in 2.4 weer een update Dus uiteindelijk worden de sets weer relevant.
En jade etc krijgen in 2.4 weer een update Dus uiteindelijk worden de sets weer relevant.
dus toch nog maar wat jade-spullen bijhouden en een vierde WD maken dan?
<GoT> Brain3#2873
Dat is onzin, Blizzard is normaal juist goed in het brengen van balans, maar slaagt er nu echt niet in. Wizards en Crusaders zijn nu gewoon erg achtergesteld t.o.v. de andere classes. Crusaders hebben 1 build die nuttig is en een beetje mee kan, maar zelfs die build heeft duidelijke mankementen. En dan heb ik het nog over classes, laat staan de sets binnen de classes (hallo Akkhan/Roland's)Goldman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:20:
Ik denk in een spel zoals dit, er nooit balans zal zijn. Er zullen altijd builds sterker zijn dan andere. Simpelweg vanwege de manier van het spel.
Met balans bedoel ik dat je in ieder geval niet meer dan 5 GR levels zou moeten zitten. T10 farmen is wat anders, dat kan met veel meer builds, maar in GR kun je de balans zien.Hafermaut schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:22:
[...]
Zodra 'men' heeft bedacht dat een bepaalde build het beste (/fotm) is wordt er ook gewoon niet meer zoveel geexperimenteerd lijkt het. Ik kan één video vinden van Debo over Jade in 2.3, drie maanden oud, en op diablofans staan wel wat builds maar het houdt allemaal niet over. Het zal dus wel niet werken, maar ik echt bewijs zie ik ook niet.
Ik vind het op zich nog knap dat er nota bene twee Witch Doctor sets zijn die min-of-meer gelijkwaardig zijn én dat de Manajuma-set daadwerkelijk nuttig is.
En daarbij, wat is 'overduidelijk'? Want stel dat je met Jade tot 60 komt en met Helltooth tot 65, dan zou je zeggen dat Helltooth overduidelijk beter is. Maar in beide gevallen kun je TX met je ogen dicht doen en je zou ook kunnen stellen dat elke set waarmee TX te farmen is, een goede set is. Maar zolang er leaderboards zijn, is er maar 1 set de beste.
Edit: wat Goldman ook in het kort zegt.
Hoeft echt niet moeilijk te zijn, de buffs op bepaalde sets wat hoger zetten (bijv. ipv 500% iets 750% iets) en het maakt al een enorm verschil. Snap ook echt niet dat ze dat op de vorige PTR niet gedaan hebben bij bepaalde sets tot het redesign afgerond is. Op de PTR moet dit toch met gemak kunnen. Nieuw set testen en oude set buffen, leaderboards monitoren en kijken wat verder komt en vervolgens de wat mindere set een buffje geven.
[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 09-10-2015 11:39 ]
Dat is wat ik doe, ja... Vandaar dat iedereen aan het roepen is over het stash probleem.Brain3 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:24:
Ik heb nu complete sets voor WD & DH, als ik meer character sets zou hebben zou ik een chronisch tekort hebben...
Off topic: je linkjes onderaan je post werken niet...even checken?
Die Sunwoku Monk waar iedereen het over heeft is die met The Furnace of met die Wrath Cold toch? Volgens heb ik daar ook bijna alles wel van binnen, wapen moet ik wel reforgen nog ivm niet ancient (heb van elk 1 liggen)
Een zeer grappige build welke wel wat samenwerking nodig heeft:Thalaron schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:49:
Die Sunwoku Monk waar iedereen het over heeft is die met The Furnace of met die Wrath Cold toch? Volgens heb ik daar ook bijna alles wel van binnen, wapen moet ik wel reforgen nog ivm niet ancient (heb van elk 1 liggen)
Een heal monk (pull)
Een sunwoku monk http://eu.battle.net/d3/e...ie1944-2958/hero/18845880 voor de EP
Een "trigger" (barb/DH/WD) die de damage aan de gepalmde monsters doet.
Als je dit op een juiste manier doet zie je hele velden met monsters exploderen, supergrappig
Geen Zei's stone ipv mirinae? Zei's werkt echt enorm goed met de EP, omdat je vaak ver bij de monsters weg staat door de groep grootte, palm erop, F+R ophouden en vlak voordat je een monster dood ziet gaan loop je weg, gegarandeerd alles dood.Apsie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:57:
[...]
Een zeer grappige build welke wel wat samenwerking nodig heeft:
Een heal monk (pull)
Een sunwoku monk http://eu.battle.net/d3/e...ie1944-2958/hero/18845880 voor de EP
Een "trigger" (barb/DH/WD) die de damage aan de gepalmde monsters doet.
Als je dit op een juiste manier doet zie je hele velden met monsters exploderen, supergrappig
Daarnaast speel ik liever met Annihilation (way of the hundred fist) dan met Crippling wave, WoTHF is sneller waardoor de single target dmg dealer minder lang hoeft te wachten en de dmg buff die deze geeft is vele malen sterker dan Crippling Wave (omdat de 10 % hiervan slechts een klein beetje helpt met de ~300+ dmg increase die al door de healing monk en support barb gegeven word).
Daarnaast kan je ervoor kiezen om Tempest Rush Flurry te gebruiken ipv Cyclone Strike, de heal monk pulled al, en met de SWK monk zit je toch vaak vast door de lage CDR, met TR kan je dan makkelijk door packs heen lopen en houd ook heel goedkoop de SWK buff actief
Qua trigger, duo gen monk is ook enorm sterk hiervoor ^^ gezien duo gen sterker word hoe te groter de groepen zijn, wat je precies voor EP ook wilt.
[ Voor 9% gewijzigd door Sabrac op 09-10-2015 13:23 ]
Gisteren nog even wat verder met de monk gegaan, samen met Neles. De paar 50's gingen prima...de 'ach, laten we een 55 doen om het af te sluiten' bleek wat te optimistisch. Kennelijk ga je best makkelijk dood op 55 als je geen ancient gear hebt en de Spirit Guards nog mist en de damage is ook niet voldoende met 2.2k / 2.0k Shen's.
Maar goed, The Eye of the Storm is binnen...eerst een donatie door Neles, daarna zelf een ancient drop.
Nog even een T9 rift gedaan en wat met gems geschoven. Nu full defensive (Esoteric / Molten / Invigorating) en dat gaat wel prima. Ik moet Invigorating nog verder levelen (is nog geen 25) maar het effect bij Frozen / Frozen Pulse / Nightmarish (waarbij je vrijwillig door Arcane beams gaat wandelen) is al goed merkbaar. Ik ga die gem toch maar eens naar de 50 halen en zien hoe het gaat als mijn gear beter op orde is.
Maar goed, The Eye of the Storm is binnen...eerst een donatie door Neles, daarna zelf een ancient drop.
Nog even een T9 rift gedaan en wat met gems geschoven. Nu full defensive (Esoteric / Molten / Invigorating) en dat gaat wel prima. Ik moet Invigorating nog verder levelen (is nog geen 25) maar het effect bij Frozen / Frozen Pulse / Nightmarish (waarbij je vrijwillig door Arcane beams gaat wandelen) is al goed merkbaar. Ik ga die gem toch maar eens naar de 50 halen en zien hoe het gaat als mijn gear beter op orde is.
Ha, gratz!!Brain3 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:35:
[...]
U vraagt, wij draaien! Ur move !
[afbeelding]
Tijd dat er een 64 op dat board komt te staan. Zal er in het weekend even mee bezig gaan, als ik een gaatje kan vinden.
Dit is m'n Public test build, normaal met een vriendenparty komt Zei's in beeldSabrac schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:18:
[...]
Geen Zei's stone ipv mirinae? Zei's werkt echt enorm goed met de EP, omdat je vaak ver bij de monsters weg staat door de groep grote's, palm erop, F+R ophouden en vlak voordat je een monster dood ziet gaan loop je weg, gegarandeerd alles dood.
Qua trigger, duo gen monk is ook enorm sterk hiervoor ^^ gezien duo gen sterker word hoe te groter de groepen zijn, wat je precies voor EP ook wilt.
Zal eens in ons groepje vragen of iemand genegen is om met Duo te spelen, bedankt voor de tip.
Kijk ik zondag avond in het topic is er weer een hele race gaandeDeadsmell schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Ha, gratz!!![]()
Tijd dat er een 64 op dat board komt te staan. Zal er in het weekend even mee bezig gaan, als ik een gaatje kan vinden.
Ach het was gezelligZarhrezz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:20:
Gisteren nog even wat verder met de monk gegaan, samen met Neles. De paar 50's gingen prima...de 'ach, laten we een 55 doen om het af te sluiten' bleek wat te optimistisch. Kennelijk ga je best makkelijk dood op 55 als je geen ancient gear hebt en de Spirit Guards nog mist en de damage is ook niet voldoende met 2.2k / 2.0k Shen's.ar eens naar de 50 halen en zien hoe het gaat als mijn gear beter op orde is.
TIjd dat we een 4-man monk party nemen, dan moet die spirit guards toch wel droppen
Als ik het zo moet rangschikken qua damage:Apsie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Dit is m'n Public test build, normaal met een vriendenparty komt Zei's in beeld![]()
Zal eens in ons groepje vragen of iemand genegen is om met Duo te spelen, bedankt voor de tip.
Op de guardian:
1) Carnevil WD
2) Duo Gen monk
3) Hota Barb
Op de trash:
1) Duo Gen monk
2) Carnevil WD
3) Hota Barb
DH nooit mee samengespeeld dus kan dit niet inschatten qua dmg.
De trash dmg van een duo gen is zoveel sterker omdat deze ook alle mobs raakt, waardoor alles op lager health zit en je dus alles makkelijker opblaast.
Als de EP dmg genoeg is om alles te killen, dan zou ik met een Carnevil WD lopen.
Blijven heel veel monsters met een klein beetje health over, dan een Duogen monk.
[ Voor 5% gewijzigd door Sabrac op 09-10-2015 13:34 ]
Wat ik merk is dat clustering wel echt kritisch is voor duo-gen...zodra je te maken hebt met ranged mobs of zooi die constant wegwandelt dropt je clear speed enorm. Om die reden wil ik ook heel graag met een Ess of Johan aan de slag. Heeft iemand al ervaring hiermee op duo-gen?Sabrac schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:26:
De trash dmg van een duo gen is zoveel sterker omdat deze ook alle mobs raakt, waardoor alles op lager health zit en je dus alles makkelijker opblaast.
Ess of Johan op je Follower en je bent er alZarhrezz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:50:
[...]
Wat ik merk is dat clustering wel echt kritisch is voor duo-gen...zodra je te maken hebt met ranged mobs of zooi die constant wegwandelt dropt je clear speed enorm. Om die reden wil ik ook heel graag met een Ess of Johan aan de slag. Heeft iemand al ervaring hiermee op duo-gen?
Oh ja, de follower...die moet ik maar eens hurenSabrac schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:56:
Ess of Johan op je Follower en je bent er al. Wat ik tijdens solo doe is dat ik meerdere packs raak, en dan naar het "midden" loop en wacht totdat alles om me heen staat. Vervolgens maakt de follower en met de gigantisch attackspeed best vaak leuke groepjes. Ranged loopt vaak weg en skip ik hierdoor dan ook als ze uit de groep lopen.
Ik wil 'em zelf dragen om het eens te zien met hoge ApS en hoge proc scalar. Mijn WD draagt ook een Ess en voor Slow Burn werkt het erg goed. Ik zou verwachten dat het met duo-gen helemaal veel moet pullen en voor duo-gen is de clustering nog belangrijker. Daarnaast proct de pull een 80% slow...leuk om het bij je te houden en ook mooi voor BotT als je zelf naar een ander cluster dasht.
Zoals ik het had gelezen worden de classic sets de volgende keer weer aangepakt zodat ze meekunnen met het hipste/nieuwste. Dus Jade, Inna's ed. Ik hou op elke char elke set 1x bij en die vul ik aan met de beste drops die ik tijdens het seizoen vind. Zo heb je off-season altijd een ancient setje klaarliggen. Niet dat ik er ooit mee speel verder, maar goed.Brain3 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:24:

Ik hoop dat die Shadow set eens aangepakt wordt, want die is altijd al bagger geweest. Heb daar werkelijk nog nooit iemand mee zien spelen.Tektoon schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:00:
[...]
Zoals ik het had gelezen worden de classic sets de volgende keer weer aangepakt zodat ze meekunnen met het hipste/nieuwste. Dus Jade, Inna's ed. Ik hou op elke char elke set 1x bij en die vul ik aan met de beste drops die ik tijdens het seizoen vind. Zo heb je off-season altijd een ancient setje klaarliggen. Niet dat ik er ooit mee speel verder, maar goed.
Ik zal me dit weekend ook nog eens eraan wagen, stond vorige week nog ergens 2de, inmiddels naar de 3de plaats verstoten, maar wel erg leuk deze clan competitieDeadsmell schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Ha, gratz!!![]()
Zie sowieso dat ik kwa gem levels nog flink achterloop op jullie, hebben jullie dat in groups gedaan? Want als voornamelijk solo speler, kost me dit toch vrij veel tijd/moeite.
Al ben ik wel bang dat mijn tijd wat beperkt zal zijn vanwege de Star Wars Battlefront Beta. #firstworldproblems
B.Net Sebase#2714
stond op de planning ja, er waren wat screenshots gevonden waarin deze set 30 000% dmg ging doen, op melee range.. het word dus een melee dmg dealer setup ^^Deadsmell schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:32:
[...]
Ik hoop dat die Shadow set eens aangepakt wordt, want die is altijd al bagger geweest. Heb daar werkelijk nog nooit iemand mee zien spelen.
2 Set: While equipped with a melee weapon, all damage is increased by 1000%
4 Set: Shadow Power gains all runes and lasts forever
6 Set: Impale deals 30000% weapon damage to the first enemy it hits.
Ff snel de bonus opgezocht.
source: http://www.diablofans.com...-set-shadow-mantle-rework
[ Voor 30% gewijzigd door Sabrac op 09-10-2015 15:39 ]
Heb op NS daar een hele dikke full Ancient set van liggen... Stormshied op Healer zou evt kunnen en moet dan nog een wapen. Al denk ik dat die set wel een Set wapen/Shield kan gebruikenDeadsmell schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:32:
[...]
Ik hoop dat die Shadow set eens aangepakt wordt, want die is altijd al bagger geweest. Heb daar werkelijk nog nooit iemand mee zien spelen.
Oh damn, dat wordt interessant!Sabrac schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:36:
[...]
stond op de planning ja, er waren wat screenshots gevonden waarin deze set 30 000% dmg ging doen, op melee range.. het word dus een melee dmg dealer setup ^^
2 Set: While equipped with a melee weapon, all damage is increased by 1000%
4 Set: Shadow Power gains all runes and lasts forever
6 Set: Impale deals 30000% weapon damage to the first enemy it hits.
Ff snel de bonus opgezocht.
source: http://www.diablofans.com...-set-shadow-mantle-rework
Die build die daar gepost wordt lijkt me ook heel fijn. Kan niet wachten!
Ik kan mijn gems solo op 60 krijgen. Hoger doe ik inderdaad in groepen om de upgrade kansen te vergroten. Maar zo hoog zijn de mijn ook weer niet. Heb er twee op 66, dat zijn mijn hoogste.Sebase85 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:35:
[...]
Ik zal me dit weekend ook nog eens eraan wagen, stond vorige week nog ergens 2de, inmiddels naar de 3de plaats verstoten, maar wel erg leuk deze clan competitie![]()
Zie sowieso dat ik kwa gem levels nog flink achterloop op jullie, hebben jullie dat in groups gedaan? Want als voornamelijk solo speler, kost me dit toch vrij veel tijd/moeite.
Al ben ik wel bang dat mijn tijd wat beperkt zal zijn vanwege de Star Wars Battlefront Beta. #firstworldproblems
Speel je wel eens in groepen? Ben jou nog nooit op het forum of in game tegen gekomen. Sluit gerust eens aan als je gems wil upgraden, of gewoon voor de fun.
Ik ga hem wel in season 5 spelen. Hoef ik niets te bewaren, want stash zit al vol genoeg.Thalaron schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:41:
[...]
Heb op NS daar een hele dikke full Ancient set van liggen... Stormshied op Healer zou evt kunnen en moet dan nog een wapen. Al denk ik dat die set wel een Set wapen/Shield kan gebruikenZou me niets verbazen in elk geval!
[ Voor 11% gewijzigd door Deadsmell op 09-10-2015 16:01 ]
Handig om e.e.a. te testen voordat alles begint...Deadsmell schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:00:
[...]
Ik ga hem wel in season 5 spelen. Hoef ik niets te bewaren, want stash zit al vol genoeg.
Maar daarnaast mogen ze nu onderhand weleens iets aan het stash probleem doen...

Ja? Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ze niet als een slet tabjes zijn gaan toevoegen. Oplossingen als Kanai's Cube vind ik veel beter. Je bent nog steeds gedwongen om keuze's te maken terwijl je ook 'iets' van zekerheid hebt omtrent het kunnen behouden van speciale affixes.
Natuurlijk zit ook mijn stash vol en natuurlijk ben ik blij seasons te spelen omdat m'n non-season chars ook al vol zitten met gear. Maar goed. Meer dan een soort keychain die maar 1 slot inneemt en waar alle legendary gems aan kunnen hebben we wellicht op het moment ook niet nodig. Het moet wel een beetje knellen natuurlijk.
Persoonlijk hoop/wacht ik op een grote microtransaction-makeover. Ik ben bang dat het voor D4 zal zijn, maar je weet maar nooit. Vijftien euro voor een extra stash tab. Nieuw character als je seasons speelt, 25 euro om hetzelfde character buiten het seizoen te spelen. Paragon 1000 ultra-zwaard òf 30e voor hetzelfde zwaard.
De Hearthstone-community stond met zijn/haar oren te flapperen toen ze nieuwe portretjes aanboden à 9,95 per stuk. Ben benieuwd hoe jullie er over denken, maar ik verwacht dat de Diablo franchise a) doorgaat b) micro-transactions krijgt zoals alle andere franchises en c) de prijzen ook gaan knellen
Natuurlijk zit ook mijn stash vol en natuurlijk ben ik blij seasons te spelen omdat m'n non-season chars ook al vol zitten met gear. Maar goed. Meer dan een soort keychain die maar 1 slot inneemt en waar alle legendary gems aan kunnen hebben we wellicht op het moment ook niet nodig. Het moet wel een beetje knellen natuurlijk.
Persoonlijk hoop/wacht ik op een grote microtransaction-makeover. Ik ben bang dat het voor D4 zal zijn, maar je weet maar nooit. Vijftien euro voor een extra stash tab. Nieuw character als je seasons speelt, 25 euro om hetzelfde character buiten het seizoen te spelen. Paragon 1000 ultra-zwaard òf 30e voor hetzelfde zwaard.
De Hearthstone-community stond met zijn/haar oren te flapperen toen ze nieuwe portretjes aanboden à 9,95 per stuk. Ben benieuwd hoe jullie er over denken, maar ik verwacht dat de Diablo franchise a) doorgaat b) micro-transactions krijgt zoals alle andere franchises en c) de prijzen ook gaan knellen
Dit topic is gesloten.