Inrage schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:39:
Jij speelt meestal wel je eigen builds heb ik de indruk, veel respect daarvoor. Vorig season ging dat ook hard op de Wiz. Maar je kan nu niet ontkennen dat de damage boost van Firewall zo groot is dat een build zonder echt niet werkt. Met een acid cloud build zonder 6P HT & Firewall mis je dus de 200% boost voor je damage.
Ik speel inderdaad zelden de gevestigde builds, mij gaat het ook niet perse om de hoogst mogelijke clear. Dit omdat ik 1) de tijd niet heb om serieus mee te doen...ik ben gisteren pas de paragon 400 gepasseerd om maar wat te noemen en 2) ik een hekel heb aan fishing / herding om die ene tier hoger te komen.
De 54 die ik gisteren gehaald heb is voor de build waarmee ik speel ook zonder meer niet het plafond. Als je wel de motivatie hebt om 50 greaters te doen om die ene high-density herdable rift te vinden, kan het nog veel hoger. Zelf ga ik dat niet doen...ik blijft rond het niveau dat ik met m'n normale manier van spelen redelijkerwijs haal (wat ik tegenkom zo efficiënt mogelijk kapot, alleen skippen in uitzonderlijke situaties). Als straks m'n gems de 10 levels die ze nu achterlopen op tier ingehaald hebben en ik wat paragon erbij heb (vooralsnog zit er niets in prime stat - movement en resource hadden prio) kom ik vast wel een tier of 2 hoger uit met m'n huidige build en speelstijl.
Vraag is dan: is het redelijk consistent, semi-casual spelend, halen van tier 55-ish een build is die "echt niet werkt". Ik vind dat persoonlijk wel meevallen.
Waar haal je de 200% vandaan trouwens?
Per cast leveren Slow Burn en Fire Wall ongeveer evenveel damage op (is al uitgebreid over gepost, Fire Wall 2640% maximum weapon damage per cast, Slow Burn 2780%).
Op een 11 seconde cycle gooi ik 1 WoD, 2 Ghost Bombs en 8 Slow Burns.
Best-case Fire Wall gooit 2 keer een generator, 2 keer een Slow Burn en dus 7 Fire Walls (voor het gemak even rekenen met 1 attack per second en gaan we er vanuit dat de cooldown voldoende gereduceerd wordt om 7 keer in 11 seconde te casten).
Als we de damage van generators verwaarlozen, komt mijn cycle op 8* 2787% + 1200% ~ 23500% weapon damage. Dit is allemaal cold, dus met een 20% cold bonus ~ 28000% weapon damage.
De Slow Burn / Fire Wall build komt op (7* (1,2 * 2640%)) + 2* 2780% = 27750% weapon damage.
Dit zijn theoretische getallen gebaseerd op maximale Slow Burn en Fire Wall damage, dus een stationair target dat braaf 11 seconde op z'n plek blijft. In de praktijk zal dat vaak niet zo zijn, maar beide scenario's komen rond de 28000% weapon damage over de cycle uit. De factor 3 in damage (de 200% die je noemt) zie ik daarin niet terug.