29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Damage en health in D3 zijn gewoon floating point getallen (is in een reddit Q&A gezegd door Blizzard meen ik me te herinneren) en voor floating point operaties maakt het helemaal niets uit of je rekent met getallen onder de duizend of van meer dan een miljard. Helemaal niets.xavento schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:05:
Dat ze uit te zetten zijn dat weet ik, dat is het probleem ook niet. Wat het probleem is dat d.m.v. alle modifiers de nummers dusdanig groot en afwijkend van elkaar zijn dat de server de berekeningen niet meer aan kan wanneer jij, bijvoorbeeld rend, op een grote groep mobs cast.
Wat uitmaakt zijn het aantal berekeningen dat gedaan wordt. De combinatie van AoE effecten die vaak een damage-tick hebben en daarbij ook nog eens Area Damage die plaatsvindt zorgt voor een explosie van het aantal berekeningen, zeker omdat voor ieder beetje schade er ook nog een aparte crit-roll gemaakt moet worden en eventueel proc-rolls voor diverse skills/items.
Dit alles is net zo goed waar als je alle health en damage door 1000 deelt om kleinere getallen te krijgen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Als deze proc rates helpen met een broken promises build dan is het best interessant.Zarhrezz schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:03:
Vanavond besloten de proc rates van Fire Wall / Ring of Poison en Communing with Spirits te achterhalen en daar kwam iets heel interessants uit...
Ik heb nog niet helemaal duidelijk hoe snel de stacking precies kan hiermee, maar Communing with Spirits kan wel eens erg interessant zijn hiervoor. Morgen of in het weekend maar eens wat testjes op Belial uitvoeren om te zien hoe snel stacks opbouwen op een stationary target en of Jeram's Bracers het stacken kunnen versnellen.
Laatst een Carnevil proken promises getest, alles op attack speed en crit hit damage en dit zette geen zoden aan de dijk. Attack speed tussen 2.11 en 2.3 constant maar de rift clear was beduidend trager.
Eergister de Super Hero conquest gehaald met een pet build, 1e poging net niet gelukt omdat ik 2x procte door een stier. 2e poging gehaald met 3,5 minuut over. Ouderwets squishy verstoppen achter je pets en hun aan de slag laten gaan.
Verder wat meer builds staan proberen maar geen komt in de buurt van Helltooth / Bear / Carnevil qua snelheid en gemak. De 2-Jade/6-Zunimassa combi is leuk als je nog geen andere gear hebt maar vrij traag op T8, 6-Jade/2-Zunimassi is nog trager op T8 (Jade nerf?). Complete fire pet build ben ik nu aan het proberen en het ging vrij rap op T8, nog even testen in Greater Rift. Arachnyr build is super squishy, ik kan ook nog geen goede build bedenken/vinden. Wel jammer want ik heb de hele set bijna ancient.
Iemand anders nog leuke tips?
Wauw, erg netjes! Ik heb voor de patch een tijdje met een pet build gestoeid en kwam niet verder dan 45, full zuni en SC. Gefeliciteerd!Ruigerock schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:36:
[...]
Eergister de Super Hero conquest gehaald met een pet build, 1e poging net niet gelukt omdat ik 2x procte door een stier. 2e poging gehaald met 3,5 minuut over. Ouderwets squishy verstoppen achter je pets en hun aan de slag laten gaan.
Proc rates hebben geen directe relatie met Broken Promises. Bij BP gaat het puur om het niet critten. De attack rate van Spirits kan hiervoor wel interessant zijn; als er per seconde 10 attacks afgaan, kan dat heel snel BP activeren...ik zal dat ook even meenemen als ik verder test. Mocht dat goed uitpakken dan is BP in plaatst van CoE een interessante optie.Ruigerock schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:36:
Als deze proc rates helpen met een broken promises build dan is het best interessant.
Zarhrezz schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:03:
[...]
Proc rates hebben geen directe relatie met Broken Promises. Bij BP gaat het puur om het niet critten. De attack rate van Spirits kan hiervoor wel interessant zijn; als er per seconde 10 attacks afgaan, kan dat heel snel BP activeren...ik zal dat ook even meenemen als ik verder test. Mocht dat goed uitpakken dan is BP in plaatst van CoE een interessante optie.
@Apsie, dankjewel
Ja, ik ben ook wel benieuwd....normaal zijn area skills waardeloos voor BP omdat als er 1 crit tussen zit, het 'aantal non-crits' op 0 gezet wordt. Aan de andere kant registreren ground effects heel vaak per seconde een hit, dus wellicht heb je meerdere keren per seconde kans op 5 non-crits op rij. Ik vraag me nu ook af of Hack / thorns dan nog apart meetelt...als je daarmee je hits per seconde verdubbelt en thorns kan niet critten, kan dat wel eens lucratief zijn.Ruigerock schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:26:
ben ook heel benieuwd, als 3 spirits cirkels als een gek witte cijfers tikken dan kan je een hoge uptime verwachten. Attack speed helpt niet echt met Helltooth maar meer toughness zeker, dan kan Esoteric of Swampland vervangen worden voor meer dps.
"Datamined Patch
We recently datamined a patch available on Blizzard's servers, ready to go live soon - likely next Tuesday. No significant changes via were found, meaning this is most likely a hotfix patch!"
Wat jij zegt lijkt mij ook heel logisch, maar ik vind het toch niet te begrijpen waarom dat dan op hogere grifts zoveel meer impact heeft. Er zijn niet substantieel meer berekeningen volgens mij. Wel iets meer omdat mobs meer health hebben, maar je zou dat op lagere griftfs moeten kunnen reproduceren door je dps te verlagen..Rannasha schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:29:
[...]
Damage en health in D3 zijn gewoon floating point getallen (is in een reddit Q&A gezegd door Blizzard meen ik me te herinneren) en voor floating point operaties maakt het helemaal niets uit of je rekent met getallen onder de duizend of van meer dan een miljard. Helemaal niets.
Ik zit zelf nog niet in rift-levels waar lag een issue is, maar van wat ik gelezen heb ligt het vooral aan de combinatie van mob density en AoE effecten. Hogere rifts hebben meer mobs en spelers zijn genoodzaakt om grotere groepen mobs bij elkaar te halen om de timer te verslaan. In een gemiddeld gevecht zijn er dus vijanden betrokken. En met de Area Damage stat schaalt de hoeveelheid berekeningen die gedaan moeten worden heel hard met het aantal vijanden in het gevecht.tdjager schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:59:
[...]
Wat jij zegt lijkt mij ook heel logisch, maar ik vind het toch niet te begrijpen waarom dat dan op hogere grifts zoveel meer impact heeft. Er zijn niet substantieel meer berekeningen volgens mij. Wel iets meer omdat mobs meer health hebben, maar je zou dat op lagere griftfs moeten kunnen reproduceren door je dps te verlagen..
Op Reddit is een post te vinden met een flimpje van iemand die een test heeft gedaan om te kijken wat het verschil is tussen met en zonder Area Damage te spelen. En het verschil in lag is er. Zie ook: https://www.reddit.com/r/...rea_damage_to_reduce_lag/ (merk op dat dit gedaan is op Torment 4, dus mob health is erg laag, om maar weer aan te tonen dat de grootte van de getallen er helemaal niets toe doet).
[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 18-09-2015 14:13 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Area damage is vooral geëxplodeerd doordat pets het nu ook doen en WD is nu eenmaal de pet-class. Daar komt bij dat mimics nu serieus interessant zijn en dus gebruikt worden. Aangezien die mimics nu ook area skills gooien die vervolgens Area damage doen, op DoT / ground effect skills om het extra leuk te maken, was het wellicht te voorspellen dat dit ging gebeuren. Jammer dat het er op PTR niet uitgekomen is, maar daar is kennelijk de load op de hardware niet hoog genoeg geweest.Rannasha schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:10:
Ik zit zelf nog niet in rift-levels waar lag een issue is, maar van wat ik gelezen heb ligt het vooral aan de combinatie van mob density en AoE effecten. Hogere rifts hebben meer mobs en spelers zijn genoodzaakt om grotere groepen mobs bij elkaar te halen om de timer te verslaan. In een gemiddeld gevecht zijn er dus vijanden betrokken. En met de Area Damage stat schaalt de hoeveelheid berekeningen die gedaan moeten worden heel hard met het aantal vijanden in het gevecht.
Op Reddit is een post te vinden met een flimpje van iemand die een test heeft gedaan om te kijken wat het verschil is tussen met en zonder Area Damage te spelen. En het verschil in lag is er. Zie ook: https://www.reddit.com/r/...rea_damage_to_reduce_lag/ (merk op dat dit gedaan is op Torment 4, dus mob health is erg laag, om maar weer aan te tonen dat de grootte van de getallen er helemaal niets toe doet).
Ik ben benieuwd wat de patch ons gaat brengen...ik ga inmiddels ook richting de hogere tiers werken.

Inloggen doet hij niet meer... Lang leven online only Blizz
Duurde erg lang in elk geval...
[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 18-09-2015 15:51 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Laten we hopen dat deze patch de Area Damage / Pain Enhancer lag die vooral de Barbs en WD's teistert wat vermindert. Ik vind de Helltooth WD erg leuk spelen, maar iets anders dan normale riftjes doe ik er op dit moment niet mee... Enorm jammer! Aanstaande woensdag zullen we er achter komen. Snap niet hoe dit niet op de PTR naar voren is gekomen, neem toch aan dat heel wat mensen deze builds hebben gespeeld.Protax schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:57:
Volgende week een patch / hotfix, ben benieuwd of de lag problemen hiermee weg zijn!
"Datamined Patch
We recently datamined a patch available on Blizzard's servers, ready to go live soon - likely next Tuesday. No significant changes via were found, meaning this is most likely a hotfix patch!"
[ Voor 7% gewijzigd door adamvansanten op 18-09-2015 15:49 ]
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Het aantal mensen dat PTR gespeeld heeft is natuurlijk maar een fractie van wat er nu live speelt. Dit soort issues vind je misschien alleen als je speciek performance van skills en abilities gaat testen. Geen idee of Bliz zich daarmee bezig houdt, maar ik betwijfel of het op de PTR gevonden had kunnen worden.adamvansanten schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:49:
[...]
Laten we hopen dat deze patch de Area Damage / Pain Enhancer lag die vooral de Barbs en WD's teistert wat vermindert. Ik vind de Helltooth WD erg leuk spelen, maar iets anders dan normale riftjes doe ik er op dit moment niet mee... Enorm jammer! Aanstaande woensdag zullen we er achter komen. Snap niet hoe dit niet op de PTR naar voren is gekomen, neem toch aan dat heel wat mensen deze builds hebben gespeeld.
En alleen normale riftjes runnen met je Helltooth WD hoeft niet. Je kunt er prima tot grift 60 mee komen zonder noemenswaardige lag, tenzij je pech hebt en meerdere factoren tegen zitten. Soms zelfs hoger zonder lag, maar dat is een uitzondering.
De Helltooth build stond tijdens de PTR al op bijvoorbeeld Diablofans online, dus ik denk dat die toch wel redelijk wat gespeeld werd op de PTR. Tot grift 60 zonder noemenswaardige lag lukt solo misschien nog een soort van (met grin reaper en area damage aan), maar in public kan je het sowieso vergeten. De lag is al behoorlijk pittig in een normale public T8-10. Dit ligt niet aan mijn PC of verbinding, want met mijn U6 monk met Sabrac en consorten zijn flink grote groepen in GR60+ geen enkel probleem. Het moment dat er echter een Rend barb bijkomt (als voorbeeld) is het echter meteen drama. Ik weet dat je veel research met de WD hebt gedaan (dank daarvoor, veel interessant leesvoer) (of haal ik je nu door de war met Zarhrezz?), maar ik kan het echt niet met je eens zijn.Deadsmell schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:59:
[...]
Het aantal mensen dat PTR gespeeld heeft is natuurlijk maar een fractie van wat er nu live speelt. Dit soort issues vind je misschien alleen als je speciek performance van skills en abilities gaat testen. Geen idee of Bliz zich daarmee bezig houdt, maar ik betwijfel of het op de PTR gevonden had kunnen worden.
En alleen normale riftjes runnen met je Helltooth WD hoeft niet. Je kunt er prima tot grift 60 mee komen zonder noemenswaardige lag, tenzij je pech hebt en meerdere factoren tegen zitten. Soms zelfs hoger zonder lag, maar dat is een uitzondering.
Die lag wordt veroorzaakt doordat duizenden mensen met dezelfde builds tegelijkertijd de servers belasten. Ik denk dat nog geen 10% van alle huidige Diablo 3 spelers de 2.3.0 PTR heeft gespeeld. Sinds de release van 2.3.0 en de start van season 4 zijn de bezoekersaantallen gigantisch toegenomen, voor een groot deel spelers die alleen rond dit soort events terug komen. Dat zijn geen mensen die PTR spelen. En daarom had je het denk ik niet kunnen vinden, omdat je niet de load van nu op een PTR-omgeving kunt benaderen, omdat je de bezoekersaantallen mist. Dat kan alleen met tooling om de betreffende requests te automatiseren en duizenden gelijktijdige gebruikers te simuleren.adamvansanten schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:04:
[...]
De Helltooth build stond tijdens de PTR al op bijvoorbeeld Diablofans online, dus ik denk dat die toch wel redelijk wat gespeeld werd op de PTR. Tot grift 60 zonder noemenswaardige lag lukt solo misschien nog een soort van (met grin reaper en area damage aan), maar in public kan je het sowieso vergeten. De lag is al behoorlijk pittig in een normale public T8-10. Dit ligt niet aan mijn PC of verbinding, want met mijn U6 monk met Sabrac en consorten zijn flink grote groepen in GR60+ geen enkel probleem. Het moment dat er echter een Rend barb bijkomt (als voorbeeld) is het echter meteen drama. Ik weet dat je veel research met de WD hebt gedaan (dank daarvoor, veel interessant leesvoer) (of haal ik je nu door de war met Zarhrezz?), maar ik kan het echt niet met je eens zijn.
Maar goed, blijft speculatie, want we weten niet of Bliz dat gedaan heeft of niet. En ja, je haalt mij en Zahrezz door elkaar.
Haha, excuses voor het door elkaar halenDeadsmell schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:24:
[...]
Die lag wordt veroorzaakt doordat duizenden mensen met dezelfde builds tegelijkertijd de servers belasten. Ik denk dat nog geen 10% van alle huidige Diablo 3 spelers de 2.3.0 PTR heeft gespeeld. Sinds de release van 2.3.0 en de start van season 4 zijn de bezoekersaantallen gigantisch toegenomen, voor een groot deel spelers die alleen rond dit soort events terug komen. Dat zijn geen mensen die PTR spelen. En daarom had je het denk ik niet kunnen vinden, omdat je niet de load van nu op een PTR-omgeving kunt benaderen, omdat je de bezoekersaantallen mist. Dat kan alleen met tooling om de betreffende requests te automatiseren en duizenden gelijktijdige gebruikers te simuleren.
Maar goed, blijft speculatie, want we weten niet of Bliz dat gedaan heeft of niet. En ja, je haalt mij en Zahrezz door elkaar.
Maar goed, het is een nutteloze discussie aangezien Blizzard's loadcijfers niet inzichtelijk zijn. Laten we vooral hopen dat het snel opgelost wordt!
Vanavond maar ff D3 afstoffen
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Volgens mij wilt bliz deze set promoten aan de drop rates te zien, ik heb hem ook bijna volledig ancient gevonden inmiddels.Ruigerock schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:36:
[...]
Arachnyr build is super squishy, ik kan ook nog geen goede build bedenken/vinden. Wel jammer want ik heb de hele set bijna ancient.
Iemand anders nog leuke tips?
Wat betreft builds vond ik die van bigdaddyden het beste werken tot nu toe:
http://www.diablofans.com...bo-chicken-bounty-farming
Daarnaast heeft Debo vandaag ook eindelijk zijn guide voor Arachyr gepubliceerd, maar moet dit nog gaan testen ben nu nog op mijn werk.
Link is hier:
https://www.reddit.com/r/Diablo3witchdoctors/comments/3le2m8/debos_angry_chicken_patch_23_guide/
Ik denk dat mijn uiteindelijke build een combinatie van deze 2 zal worden.
Ik wil namelijk ook zeker Wormwood erin gaan verwerken met die Belt of Transcendence zoals beschreven in dit artikel:
https://www.reddit.com/r/...ce_wormwood_max_fetishes/
Ben erg benieuwd naar jou bevindingen, want er is zeker nog geen set in stone meta voor deze set!
B.Net Sebase#2714

En na 7 drops... 22 cubes en 14 reforges...
Hij bestaat!!!

En ik weet het... maar ik MOEST een ancient Krider hebben
Jammer van de CDR...maar goed, was allang blij dat hij hoge DMG had en geen RCR
Uiteraard is Uksang beter wanneer iemand anders Calamity heeft maar toch
[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 18-09-2015 20:10 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Gebruik Angry Chicken voor bounties en speedrifts. Gaat zeker snel!Sebase85 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:07:
[...]
Volgens mij wilt bliz deze set promoten aan de drop rates te zien, ik heb hem ook bijna volledig ancient gevonden inmiddels.
Wat betreft builds vond ik die van bigdaddyden het beste werken tot nu toe:
http://www.diablofans.com...bo-chicken-bounty-farming
Daarnaast heeft Debo vandaag ook eindelijk zijn guide voor Arachyr gepubliceerd, maar moet dit nog gaan testen ben nu nog op mijn werk.
Link is hier:
https://www.reddit.com/r/Diablo3witchdoctors/comments/3le2m8/debos_angry_chicken_patch_23_guide/
Ik denk dat mijn uiteindelijke build een combinatie van deze 2 zal worden.
Ik wil namelijk ook zeker Wormwood erin gaan verwerken met die Belt of Transcendence zoals beschreven in dit artikel:
https://www.reddit.com/r/...ce_wormwood_max_fetishes/
Ben erg benieuwd naar jou bevindingen, want er is zeker nog geen set in stone meta voor deze set!
Mijn build is gebaseerd op je eerste link, Locus Swarm. Dus met Quetzalcoatl en Wormwoord in de cube. Gebruik alleen wel de Belt of Transcendence ipv Krelm's.
Ga zo de build van Debo proberen, de reduced cooldown versie dus.
Heb alleen wel het idee dat explosions van AC soms geen damage doen. Volgens mij was dat op de PTR ook al zo.

Klopt helemaal, dat geeft Debo ook al aan in zijn video, dat de explosie soms niet triggered. Erg jammer, maar dat zal vast nog gefixt gaan worden. Hopelijk in de hotfix van volgende week.superbassie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:17:
[...]
Gebruik Angry Chicken voor bounties en speedrifts. Gaat zeker snel!
Mijn build is gebaseerd op je eerste link, Locus Swarm. Dus met Quetzalcoatl en Wormwoord in de cube. Gebruik alleen wel de Belt of Transcendence ipv Krelm's.
Ga zo de build van Debo proberen, de reduced cooldown versie dus.
Heb alleen wel het idee dat explosions van AC soms geen damage doen. Volgens mij was dat op de PTR ook al zo.
Ik gebruik de build ook puur om bounties en keywardens te farmen, maar ik denk dat voor dat doel het de snelste build is, misschien zelfs van alle classes. Het is in ieder geval de leukste!
B.Net Sebase#2714
Tot nu toe is de arachyr de beste speed rift/bounty set die ik heb gevonden, m'n eerste combi die ik probeerde was idd wormwood+quatzenogwat als cubed item, fire locust swarm & creeping death erbij en t/m T6 valt alles snel dood neer als ik er doorheen ren (1.3m dps) de elites worden bijna altijd ge-oneshot met de explosion, zo niet -> firebats.Sebase85 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:07:
[...]
T7 gaat ook goed af maar duurt net even iets langer. Ik ga debo's build wel proberen, manajuma's nog niet ancient gevonden maar dat is een kwestie van geduld. Zijn 3,5 minuten rifts op T8 zien er als fun uit.
De wormwood + belt of transcendence was mij ook opgevallen, altijd fetishes om mij heen terwijl ik alleen maar in chicken mode ren.
Wat mij dus opviel is dat er niemand een andere "succesvolle" arachyr build heeft gemaakt naast de angry chicken variant. Firebats is te squishy (de bracer heeft weinig effect) GR45+ op hardcore met deze? Mij niet gezien
Ok...wat testjes gedaan en de volgende conclusies:Zarhrezz schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 13:51:
Ja, ik ben ook wel benieuwd....normaal zijn area skills waardeloos voor BP omdat als er 1 crit tussen zit, het 'aantal non-crits' op 0 gezet wordt. Aan de andere kant registreren ground effects heel vaak per seconde een hit, dus wellicht heb je meerdere keren per seconde kans op 5 non-crits op rij. Ik vraag me nu ook af of Hack / thorns dan nog apart meetelt...als je daarmee je hits per seconde verdubbelt en thorns kan niet critten, kan dat wel eens lucratief zijn.
- Communing with Spirits stackt Bane of the Stricken met 1 stack per seconde (bij 1 ApS). Een target de volle duur in de ring krijgt dus 6 stacks. Als je 3 keer stackt (Jeram's), blijft het 1 stack per seconde.
- Fire Wall en Ring of Poison bouwen veel trager stacks op...dit lijkt meer 1 a 2 stacks per cast te zijn. Er lijkt wat afronding in te zitten, maar het is in ieder geval niet de moeite.
- Fire Wall bepaalt bij de cast of het een crit of non-crit DPS wall is. Dit is vergelijkbaar met hoe Slow Time 4-piece DMO werkt. Dit is een heel belangrijk punt voor Broken Promises potential.
- Necrosis heeft een proc scalar van 0 en handelt elke seconde damage als een hit af...deze kan dus crit of non-crit zijn en rolt in een damage range. Deze hits lijken echter niet te tellen voor Broken Promises (BP wordt nooit getriggert door Necrosis...vergelijkbaar met pet damage). Merk op dat Necrosis waarschijnlijk ook leuk bijdraagt aan de HT lag; alle targets die je raakt voor 10 seconde elke seconde hits laten afhandelen lijkt me niet de meest lightweight manier om dit te doen.
- Communing with Spirits werkt aardig om Broken Promises te triggeren op een single target, maar totaal waardeloos als er meerdere targets in de ring staan. Het lijkt erop dat er per tick naar alle monsters die damage namen van de ring gekeken wordt en als er een crit bij zit is het pech. Er zijn wel meerdere hits per seconde, waardoor het op een single target met 1-2 seconde wel raak is.
- Hack met Thorns lijkt niets te doen voor versnellen van Bane of the Stricken stacks of het doen van non-crit hits voor Broken Promises.
Ik persoonlijk ben van mening dat voor UE lightning Uskang altijd wint. Krider is niet meer de glorie die hij was. Ook leuk aan blue balls is dat dmg buffs geld voor bestaande ballen.Thalaron schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:27:
Had op mijn DH UE Lightning:
afbeelding
En na 7 drops... 22 cubes en 14 reforges...
Hij bestaat!!!
afbeelding
En ik weet het... maar ik MOEST een ancient Krider hebben
Jammer van de CDR...maar goed, was allang blij dat hij hoge DMG had en geen RCR
Uiteraard is Uksang beter wanneer iemand anders Calamity heeft maar toch
Hexing pants werken dus ook
Vuur blue balls en ga lopen als ze vijand raken voor 25% dmg boost, gek maar het werkt. Of het lekker speelt is een 2e xD
Omdat ik regelmatig wordt gevraagd naar de blue balls ingame en op reddit als ik het verdedig toch maar eens een snelle guide gemaakt op Diablofans. Wellicht nog eens een vid opnemen
Diablofans Guide
Interessant leesvoer, je gaat in details op die ik zelf nog nooit heb gewetenZarhrezz schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:42:
[...]
Ok...wat testjes gedaan en de volgende conclusies:
Gezien het snapshot karakter van Fire Wall ben ik nog even gaan kijken naar potentiële skills om de non-crit hits te doen. Een bekende is Haunt; telt als hit en kan niet critten. Met de belt en de juiste rune heb je er 3 per cast, dus 2 keer casten en je zou je proc moeten hebben (bij 3+ targets op scherm). Een skill die wellicht nog beter werkt is Spirit Barrage - Well of Souls. Per cast heb je dan 7 hits, auto-target en ook tegen single targets. Met 5% base crit chance, zal je in de meeste gevallen per cast een BP activation hebben (en dat zag ik ook gebeuren in de testen, bijna elke cast een activation). Dat is dan het moment om 3 Fire Walls neer te pletteren. Het enige probleem hierbij is de 8 seconde delay na de Fire Walls; met 2 seconde kun je F/R weer op hebben, maar dan heb je nog 6 seconde over. Zodiac erbij kost F/R en tja...laten we wel wezen. Op tiers waar er genoeg dood gaat binnen 2 seconde in een crit-Fire Wall kun je blijven gaan, maar als het langer gaat duren ga je met down-time (= DPS loss) zitten. Wellicht dat er nog eens een spirit set komt...dan is Well of Souls / Broken Promises wellicht de moeite.
Al en al de conclusie.. er is geen WD BP build waardig op dit moment die we weten
De ring begint steeds meer erop te lijken om te levelen van 1-70 en verder weinig.
De uliana build met BP leek de enige build en die is al vervangen met een betere variant (Quin C heeft solo GR72 bereikt)
En toen kwam ik er achter dat ik al enkele grift 60 pogingen gedaan had, terwijl mijn templar gear nog op mijn barb zat.

Dus gear geswitcht en nog één poging gedaan. Kwam natuurlijk in het meest vreselijke rift terecht wat ik me maar voor kon stellen, maar wel gehaald, met slechts 5 seconden over!
Seasonal Journey voltooid!!

En een ancient SuWong Diviner gevonden!
Zelf heb ik op de PTR rondgelopen met een Cold WD met dus de Commune with Spirits rune en andere Cold skills (en Frostburn, Iceblink ook), wat ik een leuke solo build vond door de redelijke Crowd Control.
Als ik Seasons beu ben (of mijn Season barb) ga ik die solo build nog eens uitdiepen. Zeker zolang WD's lag blijven veroorzaken.
Kridershot geeft je wel wat meer ruimte met skills natuurlijk, Calamity op Cube of Meticulous Bolts en ik gebruik geen Vault dus kan daar evt Marked op zetten. Indien er 1-2-3 andere DPS'ers zijn is Marked wel zo lekker natuurlijk. Indien je in bv 2 mans zit met 1 support of wanneer iemand anders Calamity heeft zal Uksang makkelijk winnen. Maar goed, keuze hebben is altijd handig ;-)Neles7 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:43:
[...]
Ik persoonlijk ben van mening dat voor UE lightning Uskang altijd wint. Krider is niet meer de glorie die hij was. Ook leuk aan blue balls is dat dmg buffs geld voor bestaande ballen.
Hexing pants werken dus ook
Vuur blue balls en ga lopen als ze vijand raken voor 25% dmg boost, gek maar het werkt. Of het lekker speelt is een 2e xD
Omdat ik regelmatig wordt gevraagd naar de blue balls ingame en op reddit als ik het verdedig toch maar eens een snelle guide gemaakt op Diablofans. Wellicht nog eens een vid opnemen
Diablofans Guide
Had mijn Nat's Slayer met 200 dmg hoger via reforge met 3% extra RoV dus dacht ik gooi die Krider ook nog eens door de molen en na 3e poging was het nu wel raak
Nu nog een keer wat Hellfire's maken zodra ik ze voor alt's heb. Heb een universele Hellfire voor DH (Ancient Socket / 800+ Dex / CHC / CHD met Awareness) maar moet er nog minstens 1 met Lightning/CHC/CHD/Socket hebben. Of moet mijn Xepherian ooit goddelijk kunnen reforgen
Ja, daar lijkt het (helaas) op...ik hou wel van die 'odd-ball' items met mechanics waar je echt op moet spelen. Gezien de trend naar 6-piece set bonussen met een enorme bonus op bepaalde skills, ben ik bang dat dit soort items steeds minder viable worden.Ruigerock schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 02:22:
Al en al de conclusie.. er is geen WD BP build waardig op dit moment die we weten
De ring begint steeds meer erop te lijken om te levelen van 1-70 en verder weinig.
De uliana build met BP leek de enige build en die is al vervangen met een betere variant (Quin C heeft solo GR72 bereikt)
Wat ik nog wel zat te denken is om naar Hack op cube met Tal-Rasha bonus te kijken. Als je 20k Thorns op gear hebt (bijna 30k is mogelijk) is dat bij 9k prime stat 2m per application. Da's rond de 100% weapon damage. Wellicht zit er ergens een leuke skill met hoge proc scalar waar wat mee te doen is...
Nog genoeg verbeteringen mogelijk, maar al wel een keer GR45 kunnen doen. Leuke klasse.
http://eu.battle.net/d3/e...ranten-2835/hero/66863717
Zit wat te stoeien met CDR en merk dat extra toevoegen niet veel meer helpt om SSS sneller te kunnen gebruiken, of moet ik dan echt op alle items CDR gaan rollen om het helemaal goed te laten werken. 0% cooldown lijkt niet mogelijk aangezien de cooldown pas start als de skill helemaal gereed is.
[ Voor 0% gewijzigd door Henkje.doc op 19-09-2015 10:22 . Reden: typo ]
http://eu.battle.net/d3/en/forum/2821469/
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Yupz, ik kan aanmelden bij mijn battle.net, maar alle chars zijn weg, kan wel nieuwe aanmaken op dit momentEricNL schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:54:
Battle.net problemen:
http://eu.battle.net/d3/en/forum/2821469/
Net opnieuw D3 gestart en alles is er weer bij mij :)!underworld202 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:55:
[...]
Yupz, ik kan aanmelden bij mijn battle.net, maar alle chars zijn weg, kan wel nieuwe aanmaken op dit moment
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Het is echt niet minder met andere classes, zodra onze wizard bijvoorbeeld een blizzard cast dan kunnen we het ook vergeten.adamvansanten schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:04:
[...]
De Helltooth build stond tijdens de PTR al op bijvoorbeeld Diablofans online, dus ik denk dat die toch wel redelijk wat gespeeld werd op de PTR. Tot grift 60 zonder noemenswaardige lag lukt solo misschien nog een soort van (met grin reaper en area damage aan), maar in public kan je het sowieso vergeten. De lag is al behoorlijk pittig in een normale public T8-10. Dit ligt niet aan mijn PC of verbinding, want met mijn U6 monk met Sabrac en consorten zijn flink grote groepen in GR60+ geen enkel probleem. Het moment dat er echter een Rend barb bijkomt (als voorbeeld) is het echter meteen drama. Ik weet dat je veel research met de WD hebt gedaan (dank daarvoor, veel interessant leesvoer) (of haal ik je nu door de war met Zarhrezz?), maar ik kan het echt niet met je eens zijn.
Het idee is leuk, zodra je hogere rifts gaat spelen dan werkt het averechts. Je wilt dan juist niet meer geraakt wordenZarhrezz schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:19:
[...]
Wat ik nog wel zat te denken is om naar Hack op cube met Tal-Rasha bonus te kijken. Als je 20k Thorns op gear hebt (bijna 30k is mogelijk) is dat bij 9k prime stat 2m per application. Da's rond de 100% weapon damage. Wellicht zit er ergens een leuke skill met hoge proc scalar waar wat mee te doen is...
Heb jij wel eens met cold fetishes gewerkt? Die hele ambush rune is mij een raadsel, niemand op internet weet precies wanneer de 560% van start gaat. Ik summon ze elke keer als ik een pack in duik en zie geen andere crit cijfers voorbij komen. Gister een cold pet/bear build aan het proberen icm Halcyons Ascent en het werkt best lekker en met veel plezier. GR40 in 7 a 8 minuten gemiddeld met enige densiteit. Hele tijd BBV spammen en de mobs staan om je heen te jumpen (op sommige mobs na), goeie CC en ze kunnen intussen niks casten.
Die buff is toch voor de ganse party he?
Verwijderd
En mijn gems nu naar 65 gehaald. Bezig met seasonal journey - guardian... maar moet er een char voor deleten om een 70 hc seasonal te maken. Verder nog die t10 rift gaan doen in 3 minuten
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Word nu toch wel eens tijd dat ze het gaan oplossen, er zijn al 3 dagen verstreken.
Naam is BeeBie
ik kom nu ook niet meer in d3..
Hack zorgt ervoor dat je de Thorns damage op je attacks doet. Hierbij is de proc scalar van toepassing; voor heel voor skills schiet het dus niet op. Een skill met een proc scalar van 1 is dus interessant; je doet dan op elke hit de volle Thorns damage...dat kan in de 2-3m range uitkomen. Een area damage skill met een scalar van 0.1 is al minder interessant, 200-300k bonus damage is aardig, maar de investering niet waard.Ruigerock schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:05:
Het idee is leuk, zodra je hogere rifts gaat spelen dan werkt het averechts. Je wilt dan juist niet meer geraakt worden![]()
Heb jij wel eens met cold fetishes gewerkt? Die hele ambush rune is mij een raadsel, niemand op internet weet precies wanneer de 560% van start gaat. Ik summon ze elke keer als ik een pack in duik en zie geen andere crit cijfers voorbij komen. Gister een cold pet/bear build aan het proberen icm Halcyons Ascent en het werkt best lekker en met veel plezier. GR40 in 7 a 8 minuten gemiddeld met enige densiteit. Hele tijd BBV spammen en de mobs staan om je heen te jumpen (op sommige mobs na), goeie CC en ze kunnen intussen niks casten.
Toch nog wel even interessant om te kijken of de Hack / Thorns damage op een skill die geboost wordt door een 6-piece bonus ook meegeboost wordt.
Diablo 3 zou Addon Support moeten krijgen.superbassie schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:46:
Ben ik de enige die graag auto pickup zou willen voor crafting materials? Heb denk ik al heel wat DB's per ongeluk laten liggen dankzij Angry Chicken.
Maja, dan word de Game door de Community gefixed, en dat willen ze niet.
[ Voor 10% gewijzigd door TheDeeGee op 19-09-2015 18:35 ]
Absoluut! Desnoods met een eigen "app store" waar ze alleen geteste add-ons in toelaten, om hackers tegen te gaan. Zou fantastisch zijn! Maar met alleen een customizable UI zou ik ook al heel heel blij zijn...TheDeeGee schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:35:
[...]
Diablo 3 zou Addon Support moeten krijgen.
Maja, dan word de Game door de Community gefixed, en dat willen ze niet.
Open vault->connection lost->kom spel niet meer in
Of gewoon eerst zorgen dat de game fatsoenlijk draait?adamvansanten schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:36:
[...]
Absoluut! Desnoods met een eigen "app store" waar ze alleen geteste add-ons in toelaten, om hackers tegen te gaan. Zou fantastisch zijn! Maar met alleen een customizable UI zou ik ook al heel heel blij zijn...
En dan bedoel ik niet de problemen die er vandaag zijn (word er net toevallig zelf uitgeknikkerd) maar de lag vanuit HT / Rend / Blizzard etc.
Edit: intussen weer in de game..
[ Voor 3% gewijzigd door schaapiej op 19-09-2015 18:42 ]
Heb pas sinds vandaag last van de DCs, en heb er 2 achter de rug.toolkist schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:40:
Ik zou al blij zijn met een werkende battle.net....
Ben het nu al zat
Dat staat uiteraard buiten kijf. Hoop echt dat de hotfix komende week de lagproblemen in ieder geval grotendeels oplost.schaapiej schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:41:
[...]
Of gewoon eerst zorgen dat de game fatsoenlijk draait?
En dan bedoel ik niet de problemen die er vandaag zijn (word er net toevallig zelf uitgeknikkerd) maar de lag vanuit HT / Rend / Blizzard etc.
Edit: intussen weer in de game..
Hier idem. Gisteren nergens last van, vandaag nu al een keer of 4. Ook midden in GR'sTheDeeGee schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:56:
[...]
Heb pas sinds vandaag last van de DCs, en heb er 2 achter de rug.
Ben het nu al zat
Het is geen bug in het spel. Alle blizzard games hebben er last van.adamvansanten schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:56:
[...]
Dat staat uiteraard buiten kijf. Hoop echt dat de hotfix komende week de lagproblemen in ieder geval grotendeels oplost.
Waarschijnlijk worden ze weer eens aangevallen.
Let ook op bij Ubers... Niet alle 4 Machines tegelijkertijd openentoolkist schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:40:
Ik zou al blij zijn met een werkende battle.net....
[ Voor 4% gewijzigd door Mauz1978 op 19-09-2015 20:11 ]
Something under the bed is drooling
Indien er nog mensen zijn die Season 4 op een wat lager niveau spelen :-) ik doe op dit moment GR's @ level 40 max - Ben een hammerdin, ID = Ksact #2913
Hij doelt op de lag problemen op hogere GRifts. Bijvoorbeeld de Helltooth Witchdocter die je game plat kan leggenRocketKoen schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:49:
[...]
Het is geen bug in het spel. Alle blizzard games hebben er last van.
Ik doel op de WD / Rend / Pain Enhancer lag die sinds patch 2.3 in het spel zit. Vandaag zijn er inderdaad andere problemen met de servers van Battle.net.RocketKoen schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:49:
[...]
Het is geen bug in het spel. Alle blizzard games hebben er last van.
Toch gewoon gedaan, zaten nog 2 anderen in de gameThalaron schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:05:
[...]
Let ook op bij Ubers... Niet alle 4 Machines tegelijkertijd openen
Mijn Max Solo op Barb is 47 en DH 45, maar dat echt pushen voor mijn doen.Vliegtuigje schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:13:
Hoi,
Indien er nog mensen zijn die Season 4 op een wat lager niveau spelen :-) ik doe op dit moment GR's @ level 40 max - Ben een hammerdin, ID = Ksact #2913
40 is voor mij ook de sweetspot.
Het is weer eens wat anders dan Helltooth & Carnevil
BBV staat nu op mana, paar rifts deze op 30% damage gezet maar qua tijd zat er niet bijzonder veel verschil in. De fetishes doen wat meer dps ipv dat ik mijn bears knop ingedrukt hou (wat leuker is om te doen). Amulet + BBV + BoTT werken goed samen, de primary fetishes slaan tussen 250 en 320 miljoen.
Diverse gems getest, veel verschil tussen pet gem en bott heb ik niet gemerkt, de pain enhancer is nog niet getest.
Als jullie tips hebben, ik test het graag uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruigerock op 19-09-2015 23:18 ]
Zie beschrijving van YouTube: Greater Rift 64 + 65 Rend Barb
Ikzelf speel wel redelijk wat als casual, en mocht ik echt mn best gedaan hebben, was ik nu ook lvl 700, maar wel na 3 weken.
Maar evengoed, ik had eergisteren dus met nog 1 clan maatje 1 portal geopend. D/C gekregen. Kon nog wel "Resume Game" doen. Vervolgens zat ik in mijn 1tje ingame. Verder kon niemand joinen en ik kon de portal niet meer in *had hem zelf geopend...toolkist schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:37:
[...]
Toch gewoon gedaan, zaten nog 2 anderen in de game
Ofwel, bij D/C / flinke lag issues open ik voortaan max. 1 portal tegelijkertijd!
Met de juiste party en tijdsbesteding (aka no-life) is het zeker te doen, geloof dat ik zelf na 3 dagen paragon 600 ofzo was.SideShow schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:49:
Kan iemand me nog eens uitleggen hoe je in 3 dagen lvl 750 bent?
Zie beschrijving van YouTube: Greater Rift 64 + 65 Rend Barb
Ikzelf speel wel redelijk wat als casual, en mocht ik echt mn best gedaan hebben, was ik nu ook lvl 700, maar wel na 3 weken.
Nu doe ik niets anders dan g.rift 60 - 65 speedrunnen, wat me z'on 300 tot 600 miljard xp per dag oplevert.
Als je nagaat dat paragon 1 tot 400 al minder dan 200 miljard is.
En paragon 1 tot 600 ongeveer 600 miljard is..
Dan haal ik nu dus 1 tot 550... of iets dergelijks, in 1 dag en dat is dan "slechts" gemiddeld 4 of 5 uurtjes spelen ten opzichte van de 15+ uur die dat soort streamers er in stoppen.
(Edit) Gister eindelijk de para 900 gepasseerd en mn season + non season lvl is over de 1000 (zodra season eindigt)
En volgens diablo3ladder, mocht ik mijn huidige experience gain kunnen volhouden, dan ben ik over 2 weken paragon 1000 season (mijn doel!)
[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 20-09-2015 09:41 ]
@An1ma: dit is natuurlijk geen boost verhaal.
Wel maar alleen precies als je gr60 en méér doet.

[ Voor 28% gewijzigd door Ngangatar op 20-09-2015 12:36 ]
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Is dat seasonal 4 of was dat al zo en heb ik daar te makkelijk over gedacht altijd?Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:19:
Ik zou zelf dmg re rollen area dmg is OP
Is aangepast in patch van 2.3 ;-)Ngangatar schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:23:
[...]
Is dat seasonal 4 of was dat al zo en heb ik daar te makkelijk over gedacht altijd?
Dat is een mooi antwoord aangezien ik non seasonal speel
Kan het kloppen dat ik uit de GoT clan ben?
Polderploer#1768
[ Voor 25% gewijzigd door PolderPloer! op 20-09-2015 14:49 ]
Als je meer dan 40 dagen niet actief bent geweest, dan ben je inderdaad verwijderd. Om plaats te maken voor actieve spelers.murphsy schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:38:
Ik ben toch maar weer eens in D3 gestapt. Vanochtend een Seasonal begonnen en inmiddels de lvl 60 gepasseerd. Wizard blijft zo leuk! Teleport + disintergrate. Sinds de eerste D3 gameplay video al mijn favoriet.
Kan het kloppen dat ik uit de GoT clan ben?
Klote spel he, blijf t spelen!
Up
Mijn wizard kan voor mijn gevoel mee met torment 1. Ik weet het, het is niet heel spannend tov de grift van 60+ die ik hier en daar lees. Nu zijn er verschillende guides voor fresh characters maar hoe pakken jullie het aan? Ik join nu voornamelijk rifts in een public game en hoop op items.
Wat ik wel jammer vind is het feit dat je eigenlijk gedwongen wordt als je bovenin mee wil doen om bepaalde skills te gebruiken. Dat zijn niet altijd de skills die jezelf ook leuk vind om te gebruiken
Heb nu een DH en een wizard, twijfel om weer wat anders te levelen.
heb je een invite gestuurd voor een boostPolderPloer! schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:48:
Wie kan me ff naar 70 brengen?
Polderploer#1768
Als je snel hoger wilt komen moet je meer spelen. Je kunt ook met andere Tweakers meelopen en zo spullen verzamelen of krijgen. Ik zelf heb een dh als main en geef met regelmaat spullen weg die voor mij nutteloos zijn.KraveN schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:51:
Ik ben ook sinds een paar weken weer d3 aan het spelen. Twee seasonal characters 70 en nu loop ik vast
Mijn wizard kan voor mijn gevoel mee met torment 1. Ik weet het, het is niet heel spannend tov de grift van 60+ die ik hier en daar lees. Nu zijn er verschillende guides voor fresh characters maar hoe pakken jullie het aan? Ik join nu voornamelijk rifts in een public game en hoop op items.
Wat ik wel jammer vind is het feit dat je eigenlijk gedwongen wordt als je bovenin mee wil doen om bepaalde skills te gebruiken. Dat zijn niet altijd de skills die jezelf ook leuk vind om te gebruiken
Heb nu een DH en een wizard, twijfel om weer wat anders te levelen.
heal monk, sup barb, helltooth wd en hota? Of wellicht dat wizards een kans krijgen (wat ik zo erg hoop)?
Uh.... EP Monk doet érg veel damage in grote groepen.jaihel schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:43:
Stel dat de hotfix alle lag problemen oplost, wat zou dan de meest gespeelde combinatie zijn in 4 man?
heal monk, sup barb, helltooth wd en hota? Of wellicht dat wizards een kans krijgen (wat ik zo erg hoop)?
Wapen moet nog CDR krijgen, main dmg rollen is altijd leuk...
RoRG moet nog een keer een met RCR of CDR
Belt mist single resist
Pants mist 1 socket (vond het wel welletjes na 20 pogingen)
Wat te rerollen op helm?
Wellicht nog een keer een Hellfire i.p.v. the Star of Azkaranth
Iets met alles Ancient (mats zijn op)
Waar zou ik me het beste als 1e op kunnen richten?
Ps: Jewelry is rerolled... je ziet het alleen niet op Battle.net (rolls zijn naar socket gegaan)
[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 21-09-2015 03:24 ]
Verwijderd
Of, gewoon deze passive behouden en dan puur critical damage % gaan opbouwen op elke item, maar vraag me af hoe verstandig dat is. We gaan het zien.
http://eu.battle.net/d3/e...had0wz-2549/hero/66463367
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 08:13 ]
Bijna een half jaar denk ik! Ik heb me opnieuw aangemeld voor de clan. Inmiddels weer richting T3 met mijn wiz. Het kan zo enorm snel tegenwoordig!Deadsmell schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:01:
[...]
Als je meer dan 40 dagen niet actief bent geweest, dan ben je inderdaad verwijderd. Om plaats te maken voor actieve spelers.
Toch weer helemaal leuk, rifts en bounties runnen. Mis echter nog steeds de Mephisto runs van D2
Omdat er een mede Tweaker zo geweldig was om me te helpen heb ik nu een Barbarian op 70 en hij vertelde me dat ik een Cube moest hebben/halen.
Ik had nog nooit van dat ding gehoord maar ik heb hem nu, hehe
Maar hoe weet je nu eigenlijk bij wie je in een groep kan ? Is dat gewoon weg per Torment ?
Ik zelf heb nu een Crusader en Bard die net aan T1 kunnen doen, dus ik kan alleen Rifts of Bounties doen met mensen die ook in T1 zitten ?
FUMES et CARNES
Nee, je kunt iedereen joinen ongeacht het niveau. Je kunt in je contactenlijst en in de open games zien welk niveau er gespeeld wordt. Maar het wordt meestal wel op prijs gesteld dat als je een game joint, je ook klaar bent voor dat niveau.Iusedto schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:35:
(speel zelf nu 2 weken D3 )
Omdat er een mede Tweaker zo geweldig was om me te helpen heb ik nu een Barbarian op 70 en hij vertelde me dat ik een Cube moest hebben/halen.
Ik had nog nooit van dat ding gehoord maar ik heb hem nu, hehe
Maar hoe weet je nu eigenlijk bij wie je in een groep kan ? Is dat gewoon weg per Torment ?
Ik zelf heb nu een Crusader en Bard die net aan T1 kunnen doen, dus ik kan alleen Rifts of Bounties doen met mensen die ook in T1 zitten ?
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsmell op 21-09-2015 08:40 ]
Dat bedoelde ik dus , lolDeadsmell schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:39:
[...]
..............Maar het wordt meestal wel op prijs gesteld dat als je een game joint, je ook klaar bent voor dat niveau.
Zit daar dan een variatie in ? Of is dan T1 voor T1 etc.
Bedoel niet voor een boost , die logica snap ik wel
FUMES et CARNES
Voor de push healing monk ziet het er goed uit (je mist alleen een laws of seph voor de spirit regen of een illusory boots als je geen problemen met spirit hebt.) Voor de EXP party healing monk, zijn er nog wel wat veranderingen mogelijk (Cain ipv crimson, geen blinding flash, maar dash voor mobility.. geen desert shroud maar insight voor spirit regen.. daarmee overleef je het makkelijk op 67-68 (zolang je geen molten of grotesques gaat knuffelen).Thalaron schreef op maandag 21 september 2015 @ 03:21:
Iemand nog tips voor mijn Healer Monk?
Wapen moet nog CDR krijgen, main dmg rollen is altijd leuk...
RoRG moet nog een keer een met RCR of CDR
Belt mist single resist
Pants mist 1 socket (vond het wel welletjes na 20 pogingen)
Wat te rerollen op helm?
Wellicht nog een keer een Hellfire i.p.v. the Star of Azkaranth
Iets met alles Ancient (mats zijn op)
Waar zou ik me het beste als 1e op kunnen richten?
Ps: Jewelry is rerolled... je ziet het alleen niet op Battle.net (rolls zijn naar socket gegaan)
Op je helm zou ik de life per hit naar life per sec rollen. Voor de rest ziet het er goed uit.
Zelf ben ik niet z'on voorstander van de Captain Crimson set (ja, 10 % CDR en 6k life per sec + 50 all res is handig), maar dan gebruik ik liever een Vigilante Belt (8 % CDR) en een Laws of Seph (zodat ik de illusory boots kan dragen in de cube). Hiermee krijg je soortgelijke stats, maar maak je het jezelf makkelijker door mobs te kunnen lopen en nog steeds spirit terug te krijgen.
P.S. Je draagt een zodiac en je gebruikt een zodiac in de cube?
P.P.S. Ziet ernaar uit dat je cube helemaal raar staat... een flow op een heal monk?
---------
Gisteren met een 4 man party even gekeken hoever we kwamen zonder echt hard te pushen.. eerst een 70, net gehaald maar was een erg slechte rift.
Vervolgens een 71, stukken makkelijker, in 12 minuten gehaald
Daarna een 72.. ook dit was wel te doen, geen geweldige rift.. maar toch met 30 sec over gehaald.
Had "helaas" mn trapped al op 77 dus ook tijdens deze runs bleven het 1 % chances.. dus mijn stricken maar naar 73 gebracht
[ Voor 10% gewijzigd door Sabrac op 21-09-2015 08:48 ]
Ik zie geen andere classes of specs in de top 1000 komen als de lag gefixed zou zijn. Dus geen DHs, Wiz of Crusaders. Helltooth WD doet zowiezo al minder dps dan een Carnevel pet build.jaihel schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:43:
Stel dat de hotfix alle lag problemen oplost, wat zou dan de meest gespeelde combinatie zijn in 4 man?
Lag fix zou het gewoon makkelijker maken voor sommige specs om een groep te vinden
Jammer dat de HT WD nog niet speelbaar is in hogere GR's, hopelijk gaat blizz dit eens snel oplossen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Maar met de gear die ik nu heb is T9 redelijk goed te doen.
Ik ben nu de 'Bane of the Trapped' aan het levelen. Voor een amu die ik gisteren heb gevonden. Het amu heeft de volgende stats +17% fire dmg, 953 str, CHD 77% en CHC 9%. Alleen weet ik nog niet goed wat ik moet rerollen.... de CHD naar meer of de str naar een socket....
Heeft iemand nog tips voor mijn barb.
Uiteraard is een socket het beste. Heb wel geen idee of je nu beter STR wegrolled of Fire damage. De STR roll is wel vrij hoog...Anno schreef op maandag 21 september 2015 @ 08:59:
Mijn HOTA barb begint eindelijk ergens op te lijken. Ik heb bijna alle gear voor de build op een hellfire amu, strongarm bracers en nog een unity na.
Maar met de gear die ik nu heb is T9 redelijk goed te doen.
Ik ben nu de 'Bane of the Trapped' aan het levelen. Voor een amu die ik gisteren heb gevonden. Het amu heeft de volgende stats +17% fire dmg, 953 str, CHD 77% en CHC 9%. Alleen weet ik nog niet goed wat ik moet rerollen.... de CHD naar meer of de str naar een socket....
Heeft iemand nog tips voor mijn barb.
Bedankt dan denk ik dat ik de fire damage wegroll. Ik zal nog even zoeken naar een damaga calculator op het internet.Inrage schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:01:
[...]
Uiteraard is een socket het beste. Heb wel geen idee of je nu beter STR wegrolled of Fire damage. De STR roll is wel vrij hoog...
Verstandig. Strength kan je uiteindelijk compenseren via paragon punten, maar met strenght is 'ie weer bruikbaar voor meerdere builds.Anno schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:08:
[...]
Bedankt dan denk ik dat ik de fire damage wegroll. Ik zal nog even zoeken naar een damaga calculator op het internet.
CHD is niet erg hoog, dus misschien kan je beter een Hellfire amu craften in plaats van dat gevonden amu gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door Deadsmell op 21-09-2015 09:55 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Squishie op 21-09-2015 09:54 ]
Dit topic is gesloten.