Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:50
schaapiej schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:43:
Vraag voor de WD spelers hier; krijg je met de Scrimshaw build net zoveel lag als met de Suwon build?
Want fuckin hell wat is dat een ellende op hogere GRifts! :(

Vind het een toffe build maar totaal niet speelbaar op deze manier..
Ik heb er, voor mijn gevoel, met de Scrim wat minder last van...
Ik speel wel solo en heb de blobstick een tijdje geprobeerd, in een groep maakt het in mijn ogen niet veel uit: lag galore :F ;(

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 17:39
Apsie schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:45:
[...]

Ik heb er, voor mijn gevoel, met de Scrim wat minder last van...
Ik speel wel solo en heb de blobstick een tijdje geprobeerd, in een groep maakt het in mijn ogen niet veel uit: lag galore :F ;(
Hmm jammer, maar een beetje voor solo play houden dus dan.
En iets anders zoeken voor de naast de Monk om in party te spelen! :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag voor de WD spelers hier; krijg je met de Scrimshaw build net zoveel lag als met de Suwon build?

Tot nu toe heb ik met SuWong nauwelijks lag ervaren. Vanmiddag voor het eerst een grift 60 solo geprobeerd en toen ook voor het eerst flinke lag meegemaakt met die setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 18:24

Grin

Ride si sapis.

Hogere grifts, 65 en hoger, geven op dit moment altijd lag... Vanmiddag hadden we op alle runs @ 68 en 70 stevige lag, soms zo erg dat de hele party plat ging. Maar toch grift 70 gecleared in 11 minuten! *O*

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Deadsmell schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:42:
[...]
Tot nu toe heb ik met SuWong nauwelijks lag ervaren. Vanmiddag voor het eerst een grift 60 solo geprobeerd en toen ook voor het eerst flinke lag meegemaakt met die setup.
Same here. Sub 60 solo nergens last van. Overigens gisterenavond even een barb op 70 gezet: zo mogelijk nog soepeler om te levellen dan de WD. Ik wilde er eerst alleen shards op lozen maar ik overweeg er nu toch ook een stukje mee te gaan grinden. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Vanmiddag met hulp van Silentium en Squishie ook maar een WD aangemaakt (en in drie uur tijd alle gear op de bracers na gevonden, thanks to lootshare en bizar veel geluk). Ontzettend vette en sterke build, maar wat een onspeelbare lag zeg (zeker met 3 WD's)! Echt heel waardeloos dit. Hoop dat Blizzard het snel fixt, want het is echt een heel coole build. Wanneer de lag weg is zie ik het zomaar gebeuren dat de beste speedgrift parties bestaan uit 4x WD :P. Tot die tijd zal ik toch voornamelijk met mijn monk blijven spelen (waar ik nu maar eens wat critchance gear voor ga verzamelen, want ik hoor steeds vaker dat dat toch sterker is dan Broken Promises). In ieder geval al een Restraint met hoge cooldown/critchance/critdamage gevonden, dus het begin is er ;)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-10 12:27
Zarhrezz schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:34:
[...]

Communing with Spirits is puur voor de 6-piece proc. Ik doe ook niets om de CD te verlagen (nergens goed voor in deze setup). Fire Wall zou iets meer damage doen, maar nog altijd verwaarloosbaar in vergelijking met Slow Burn. Door Iceblink geeft Sprits echter CC, naast de debuff die het al geeft.

Jeram in cube heb ik gedaan voor nu; zolang een pack minder dan zo'n 10 seconde duurt werkt het beter dan CoE. Wat mensen nogal eens vergeten is dat CoE geen 50% DPS gain is, maar 200% gedurende 4 seconde. Als een elite fight van zo'n 10 seconde binnen de 12 seconde downtime valt, schiet je er dus niets mee op. Tegen trash maakt het sowieso niet uit. Jeram bufft de mimics altijd en ik merkte dat tier 40 runs constanter zijn met Jeram dan met CoE. In de setup die ik gebruik is geen multi-element setup; de damage komt van Slow Burn, de rest is niet relevant. Voor een Fire Wall / Slow Burn werkt CoE beter omdat de damage dan op 2 momenten in de cycle geboost wordt. Wat betreft het verkeerd casten van de mimics, ik heb dat nooit zo ervaren met Slow Burn...ze zijn prima in staat zooi op te ruimen als ik even moet rondrennen om elite zooi te ontwijken.

Op zich zijn elites relatief traag bij deze setup, maar dat is ook een kwestie van ramp-up van Slow Burn. Zodra je een paar seconde spamt op een elite, gaat het hard, zeker als de mimics meedoen. Een RG op T10 is een seconde of 10 ofzo. Wat mij betreft is het een trade-off; ergens moet je de survivability halen en Serpent op cube is daarvoor erg goed.
Ik weet niet of ik de damage van Firewall overschat, jij de damage van Firewall onderschat, Ikzelf heb het gevoel dat Firewall, zeker omdat de dot stacked een bijna net zo groot, of misschien wel net zo'n groot deel van mijn damage is als Slowburn, 3 firewalls op elkaar en alles smelt/ Nu ben ik geen theory crafter, dus zou het mis kunnen uiteraard. Misschien dat er andere experts meelezen die hier uitsluitsel over kunnen geven :) Ik zie wel dat je trouwens geen Jeram's Bracer gebruikt, dat zou het verschil misschien ook kunnen verklaren.

Op Grift 40 zou inderdaad kunnen, ik weet niet meer exact welke gear / spec ik gebruikte op Grift 40, ik gebruikte eerst ook Communing with Spirits en Jeram in de cube (voor ik grim reaper vond) maar moest op een gegeven moment over Firewall / Slowburn / Mimics / CoE omdat ik damage te kort kwam (volgens mij ergens rond 50 of iets hoger). Mimics verkeerd casten valt me vooral op bij wat grotere groepen die nog niet in een pile zitten, of wanneer mobs bijv. van 2 kanten komen. Ze casten dan vrij random, ipv de targets te nuken die prio hebben (elites / champs, die spookjes, exorcists e.d. eigenlijk alles wat een beetje pijn kan doen) dus op die momenten had ik gevoel dat ik meer had aan buff die ook mijn eigen damage verhoogde (CoE) dan aan buff die alleen mijn pets hielp (Jeram).

Qua surviability denk ik dat je misschien wat "teveel" hebt, ik weet natuurlijk niet of je issues hebt met overleven echter ik had op Grifts tot 50 eigenlijk helemaal geen issues met de gear set die ik heb (zie mijn sig, ik heb alleen een ancient Suwong met slechte acid roll), lijkt erg op de jouwe alleen wat minder defensive, op de gems en passives na, daar ben ik juist wat meer defensive, en zelfs op Grift 60 solo (mijn hoogste clear tot nu toe) heb ik meer het idee dat ik DPS te kort kom, dan dat ik survivability mis o.a. Swampland geeft echt een hoge toughness boost bij grote groepen mobs, geloof dat 350 miljoen thoughness oid het hoogst is dat ik tot nu toe heb gezien.

Solo heb ik nauwelijks last, zelfs op Grift 60 mijn hoogste clear niet. In een groepje wel, echter is HT daar zeker niet de enige boosdoener, wij konden de lag bijv op 60 ook reproduceren wanneer ik niet aan het casten was en alleen stond te kijken. Denk dat alle classes wel skills / gem combo's hebben ook die de lag veroorzaken.

Wat bij ons de lag wel deels verhielp was alle party members Area damage uit te zetten (zowel in parapoints als eventuele gear), het verhielp de lag niet helemaal, maar het kwam alleen nog voor bij extreem grote pulls. Voor dat we Area dmg uitzetten hadden we Grift 55 al lag op packs van medium grootte, na het uitzetten pas op 60 bij grote packs van minimaal 40 mobs gok ik.

Blizzard moet denk ik de servers maar es ff upgraden naar een spec die dit niveau van damage / hp / healing / affix calculaties wel aan kan, voor zover ik kan zien zit daar namelijk het hele probleem. Het lijkt wel een klein beetje op de issues die ze in WoW ook hadden op een gegeven moment daar kreeg je ook dit soort vreemde server side lag in raids, toen hebben ze op een gegeven moment alle instance servers geupgrade en was het probleem direct weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 13-09-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 08:49

Luukwa

o/

En jahoor, we hebben de paragon 300 gepasseerd!
Merk wel met de ulianas in partys, zeker in hoge paragon dat je wel echt een broken promises nodig hebt, de damage output zonder is behoorlijk dramatisch..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 13:46

UTADDICT

NERF

Ik snap niet wat Communing with spirits te maken heeft met de 6-set, die procced met alle Wall of Death runes, of ik lees niet goed. Anyway; firewall vs Communing:

Verschil tussen Communing with Spirits en Fire wall is simpel. Firewall doet een dot, 4 seconden lang, voor 1100% dmg op enemies. Firewall duurt echter 8 seconden, dus op hogere Grifts krijgen de enemies de dot 2x: 2200% damage. Ook kun je Fire walls stacken (= minimaal 3x deze damage met Jerams Bracers + mimics want die stacken ook = SHITload aan damage) @DennisM jouw aanname klopt, op hogere Grifts is Firewall voor een bizar groot % van je damage verantwoordelijk.

Communing with Spirits doet 1 keer 1200% damage, over 6 seconden. Hier is geen dubbel effect mogelijk, 1 keer damage per cast.

DUS:

- Firewall doet veel, en veel meer damage dan Communing (we kijken hier alleen naar Wall of Death, geen synergie)
- Communing geeft je meer lange range AOE, en Crit Chance.

Je zou dus kunnen zeggen dat bij progressie, je altijd Firewall moet gebruiken als je optimaliseert voor damage. Doe je speed runs en kill je veel whites (CC handig), dan kun je kiezen voor Communing.

[ Voor 10% gewijzigd door UTADDICT op 13-09-2015 19:30 ]

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Al met al was het een productief weekend.

Griftje 64 ruim binnen de tijd, dit kan nog met gemak hoger d:)b
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XF3KD79.jpg

En totaal tegen de verwachting in toch grift 60 solo behaald oOo
(Nu nog even een HC-char naar 70 knallen, en een tX-rift binnen de 3 minuten)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AXYyqZQ.jpg

Tot de volgende!

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sutro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10-2024
Hoi,is het nog mogelijk om de GoT clan te joinen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sutro-1795/hero/1283069

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sutro schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:23:
Hoi,is het nog mogelijk om de GoT clan te joinen?
Meld je even in de community en vraag het één van de officers die daar ongetwijfeld aanwezig zijn. Die kunnen je toevoegen, als er plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Zo, eerste wekend in D3 zit er bijna op.
Heb erg genoten maar moet nog een hoop leren (alles is nieuw)

Dankzij iemand in de Tweakers community (Bouncyboar) heb ik nu lvl 70 Crusader en ben nu bezig met Rifts en Bounties. Nogmaals bedankt Bouncyboar:)

Vanavond maar weer ff spelen want dit smaakt naar meer :)
Wat een leuke game.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:09:
Ik weet niet of ik de damage van Firewall overschat, jij de damage van Firewall onderschat, Ikzelf heb het gevoel dat Firewall, zeker omdat de dot stacked een bijna net zo groot, of misschien wel net zo'n groot deel van mijn damage is als Slowburn, 3 firewalls op elkaar en alles smelt/ Nu ben ik geen theory crafter, dus zou het mis kunnen uiteraard. Misschien dat er andere experts meelezen die hier uitsluitsel over kunnen geven :) Ik zie wel dat je trouwens geen Jeram's Bracer gebruikt, dat zou het verschil misschien ook kunnen verklaren.
UTADDICT schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:28:
Ik snap niet wat Communing with spirits te maken heeft met de 6-set, die procced met alle Wall of Death runes, of ik lees niet goed. Anyway; firewall vs Communing:

Verschil tussen Communing with Spirits en Fire wall is simpel. Firewall doet een dot, 4 seconden lang, voor 1100% dmg op enemies. Firewall duurt echter 8 seconden, dus op hogere Grifts krijgen de enemies de dot 2x: 2200% damage. Ook kun je Fire walls stacken (= minimaal 3x deze damage met Jerams Bracers + mimics want die stacken ook = SHITload aan damage) @DennisM jouw aanname klopt, op hogere Grifts is Firewall voor een bizar groot % van je damage verantwoordelijk.

Communing with Spirits doet 1 keer 1200% damage, over 6 seconden. Hier is geen dubbel effect mogelijk, 1 keer damage per cast.
De exacte cijfers zijn voor Fire Wall iets anders...Bliz math applies.
Fire Wall geeft continue een 4 seconde DoT af. Die DoT heeft een duration van 4 seconde en doet 220% weapon damage per seconde (= 1100% / 4 * 0,8). De 0.8 is de tick rate van de engine...je ziet damage numbers niet per seconde maar per tick. Bliz baseert tooltip damage % echter op dit getal, dus de damage per seconde is wat lager dan de tooltip.
Wat bij Fire Wall belangrijk is om te beseffen dat het een DoT is. DoT durations worden refreshed door een nieuwe hit van dezelfde DoT / skill; in het geval van Fire Wall is het dus zo dat een target dat de volle 8 seconde in de Wall staat niet 2x de damage neemt, maar 8 seconde (in de Wall) + 4 seconde (DoT duration) = 12 seconde * 220 weapon damage / seconde = 2640% weapon damage.

Een enkele Fire Wall doet dus ergens tussen de 880% en de 2640% weapon damage op een enemy, afhankelijk van hoe lang de enemy in contact is met de Wall.

Communing with Sprits is geen DoT maar een ground effect. De totale damage voor 6 seconde erin staan is dan ook 1200% weapon damage, 200% weapon damage per seconde.

Hetzelfde geldt voor Slow Burn; er is een initiële hit van 300% gevolgd door een ground effect. Wat echter niet uit de tooltip blijkt, is dat er feitelijk 3 ground effects zijn met verschillende radius; hierdoor ontstaat een effect wat in het centrum hele hoge damage geeft (3 ground effects stacked) en aan de rand minder (maar 1 ground effect). Ook hier weer Bliz tooltipping: elke ground effect doet 720% over 6 seconde (240% per seconde). De maximale damage die Slow Burn kan doen is dus 300% + 3x 720% = 2360% weapon damage. Dit geldt dus voor een target in het centrum van een Slow Burn. Een target aan de rand zal slechts 1020% weapon damage krijgen.

Dan is het verschil tussen DoT en ground effect nog relevant als we naar gems gaan kijken. DoTs hebben namelijk geen baat bij Iceblink. De DoT damage is pre-calculated gebaseerd op sheet DPS. Ground effect kijken per tick (of wellicht zelfs per frame) of er gecrit wordt. Hierin werkt Iceblink wel mee. Afhankelijk van CHC / CHD, zal dit zo'n 13-15% overall DPS schelen. Om die reden is Iceblink een goede gem voor Slow Burn focused setups. Naast de Slow (die targets in de Slow Burn houdt) is het een goede DPS boost. Voor Fire Wall is Zei's het alternatief, maar dan moet je goed op je range letten.

Hier zie je dus dat Fire Wall en Slow Burn elkaar niet veel ontlopen. Afhankelijk van de exacte omstandigheden zal de een of de ander het net even beter doen. Wat daarbij nog belangrijk is om op te merken is dat de potential damage per cast niet het hele verhaal is; als je main damage van Fire Wall komt, heb je per cycle 2 casts die niet optimaal zijn; de Focus en Restraint casts. Een pure Slow Burn focus heeft per cycle maar 1.5 casts die niet optimaal zijn (Focus en eens per 2 cycles Wall of Death).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Euh allemaal eens, maar ik snap je gewoon niet. Je bent nu een rune van Acid Cloud (slow burn) aan het vergelijken met een rune van Wall of Death (firewall / communing with spirits), daar ging mijn comment helemaal niet over.

Slow burn is net zo goed (en op hogere Grifts zelfs beter, want langer in pools) dan Acid burn (de enige andere viable AC rune). Firewall is veel en veel beter dan Communing with spirits (de twee beste runes van Wall of Death)

IceBlink is nuttig voor Slow burn, maar ook op hogere Grifts minder waard dan BotT, Eiso, Gizzard of als je echt een andere damage gem wilt: BotS. Je neemt namelijk geen andere damage gem om trash sneller te killen (als je daar zo lang over doet moet je een lager level doen) maar om de RG en/of elites te killen (en elites heb je al gecovered met skills, F+R en Furnace). Het is prima dat jij rondom Iceblink wilt optimaliseren, maar niet wanneer alle theorycraft en leaderboards aangeven dat wanneer je progressie wilt maken (waar zijn vraag duidelijk over ging) dit niet de way-to-go is..

Firewall is veel beter dan Communing with Spirits, zelfs met Iceblink en ook op lagere Grifts.

Op hogere Grifts gebruik je geen slow skill, en geen Zei's. Pirahnado houdt alles daar lang genoeg in je pools (en de boel blijft ook na de cc redelijk bij elkaar). De slow heb je ook niet nodig voor BotT, daar heb je Pirahnado en Soul Harvest (Languish) en de lvl 25 passive voor. Ook de damage reduction component van CwS is onzinnig, daar heb je gems en Soul Harvest (+ passives) voor.

Slow burn is prima, CwS is suboptimaal. Slow burn + firewall is fine, hell dan krijg je zelfs beide dikke damage dealers zoals je aangeeft.. Optimaliseren naar 1 element werkt niet meer met alle GG items en skills die er sinds 2.3 zijn, dan gimp je jezelf.

[ Voor 4% gewijzigd door UTADDICT op 13-09-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Zarhrezz schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:49:
[...]

[...]

De exacte cijfers zijn voor Fire Wall iets anders...Bliz math applies.
Fire Wall geeft continue een 4 seconde DoT af. Die DoT heeft een duration van 4 seconde en doet 220% weapon damage per seconde (= 1100% / 4 * 0,8). De 0.8 is de tick rate van de engine...je ziet damage numbers niet per seconde maar per tick. Bliz baseert tooltip damage % echter op dit getal, dus de damage per seconde is wat lager dan de tooltip.
Wat bij Fire Wall belangrijk is om te beseffen dat het een DoT is. DoT durations worden refreshed door een nieuwe hit van dezelfde DoT / skill; in het geval van Fire Wall is het dus zo dat een target dat de volle 8 seconde in de Wall staat niet 2x de damage neemt, maar 8 seconde (in de Wall) + 4 seconde (DoT duration) = 12 seconde * 220 weapon damage / seconde = 2640% weapon damage.

Een enkele Fire Wall doet dus ergens tussen de 880% en de 2640% weapon damage op een enemy, afhankelijk van hoe lang de enemy in contact is met de Wall.

Communing with Sprits is geen DoT maar een ground effect. De totale damage voor 6 seconde erin staan is dan ook 1200% weapon damage, 200% weapon damage per seconde.

Hetzelfde geldt voor Slow Burn; er is een initiële hit van 300% gevolgd door een ground effect. Wat echter niet uit de tooltip blijkt, is dat er feitelijk 3 ground effects zijn met verschillende radius; hierdoor ontstaat een effect wat in het centrum hele hoge damage geeft (3 ground effects stacked) en aan de rand minder (maar 1 ground effect). Ook hier weer Bliz tooltipping: elke ground effect doet 720% over 6 seconde (240% per seconde). De maximale damage die Slow Burn kan doen is dus 300% + 3x 720% = 2360% weapon damage. Dit geldt dus voor een target in het centrum van een Slow Burn. Een target aan de rand zal slechts 1020% weapon damage krijgen.

Dan is het verschil tussen DoT en ground effect nog relevant als we naar gems gaan kijken. DoTs hebben namelijk geen baat bij Iceblink. De DoT damage is pre-calculated gebaseerd op sheet DPS. Ground effect kijken per tick (of wellicht zelfs per frame) of er gecrit wordt. Hierin werkt Iceblink wel mee. Afhankelijk van CHC / CHD, zal dit zo'n 13-15% overall DPS schelen. Om die reden is Iceblink een goede gem voor Slow Burn focused setups. Naast de Slow (die targets in de Slow Burn houdt) is het een goede DPS boost. Voor Fire Wall is Zei's het alternatief, maar dan moet je goed op je range letten.

Hier zie je dus dat Fire Wall en Slow Burn elkaar niet veel ontlopen. Afhankelijk van de exacte omstandigheden zal de een of de ander het net even beter doen. Wat daarbij nog belangrijk is om op te merken is dat de potential damage per cast niet het hele verhaal is; als je main damage van Fire Wall komt, heb je per cycle 2 casts die niet optimaal zijn; de Focus en Restraint casts. Een pure Slow Burn focus heeft per cycle maar 1.5 casts die niet optimaal zijn (Focus en eens per 2 cycles Wall of Death).
Duidelijk, echter wat ik niet snap is dat je Firewall met Slow burn vergelijkt ipv Firewall t.o.v. Communing spirits, een Firewall setup gebruikt namelijk meestal ook Slow burn al schijnt corpse bomb ook te kunnen. Wat je ook vergeet mee te nemen is dat een goede firewall 3 dots per mob geeft (3x stack met Jeram's Bracers die Wall of Zombies damage op een zelfde manier beinvloed als Suwong Slow Burn doet) Zie ook http://us.battle.net/d3/en/item/jerams-bracers.

Ik denk dat je voor de damage vergelijking enkel moet kijken naar Firewall v.s. Communing, waar communing natuurlijk wel helpt met Iceblink, maar Slow burn applied de chill ook op enemies die je raakt met je main damage dealer volgens alle theory crafters.

Daar bij Firewall of Cummuning spirits de rotatie niet echt anders is, cast je wall of death x3 voor de set bonus, daarna je normale rotatie met Slow burn / primaire skill voor je F&R.
UTADDICT schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:32:

De slow heb je ook niet nodig voor BotT, daar heb je Pirahnado en Soul Harvest (Languish) en de lvl 25 passive voor.
Zelfs die heb je eigenlijk niet eens nodig als het enkel gaat om BotT procccen (als zit Pirahnado natuurlijk gewoon in de build) daar 2 set bonus van HT BotT ook al procced by default.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 13-09-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Precies mijn punt, ik dacht al dat ik gek geworden was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gaf aan wat de exacte damage numbers van de skills zijn. Dat Fire Wall de enige damage rune van Wall of Death is, is ook duidelijk. Ik gebruik Wall echter niet voor de damage en dan is CwS interessanter dan FW vanwege de debuff.

Bottom line is dat als je optimaliseert voor Fire Wall, het weinig zin heeft te optimaliseren voor Slow Burn (en andersom). Per 5 casts heb je daar immer maar 1 Slow Burn tussen zitten (als je CD kort genoeg is). Als ik Fire Wall zou spelen, zou ik eerlijk gezegd niet eens blobstick gebruiken. Idealiter vind je een goede ancient Furnace en wield je die; je kan dan Serpent op cube nemen en zo een gem vrijmaken voor damage. Als spender zou ik iets nemen dat niet gecast wordt door mimics, zo dwing je ze Walls te casten in plaatst van een sub-optimale spender.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Ik wilde een heel uitgebreide reply doen, maar dat lijkt me niet nodig. Volgens mij hebben we het gewoon over verschillende dingen. Iedereen moet spelen wat hij graag wilt. Als je veel wilt experimenteren moet je dat doen, als je leaderboards wilt kunnen pushen lijkt het me verder duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
grrr... speel hota barb en ww barb season en heb vanavond 56 solo gedaan op hota... maar op 57 blijf ik uber klote maps krijgen.... echt iedere pack met arcane, thunderstorm en plagued ofzo.... en dan 2 of 3 packs ineens bij elkaar.... gaat gewoon kansloos.... misschien of 58 proberen of leave game ofzo en nieuwe starten en hopen op meer random luck dan wat ik nu heb :X

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord_T schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:06:
grrr... speel hota barb en ww barb season en heb vanavond 56 solo gedaan op hota... maar op 57 blijf ik uber klote maps krijgen.... echt iedere pack met arcane, thunderstorm en plagued ofzo.... en dan 2 of 3 packs ineens bij elkaar.... gaat gewoon kansloos.... misschien of 58 proberen of leave game ofzo en nieuwe starten en hopen op meer random luck dan wat ik nu heb :X
Gewoon door blijven gaan. Had vandaag hetzelfde met grift 60, maar ooit komt er een goede. Of heb ik er zoveel paragon leveltjes bij dat het niets meer uitmaakt. ;)
Tektoon schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:48:
[...]
Same here. Sub 60 solo nergens last van. Overigens gisterenavond even een barb op 70 gezet: zo mogelijk nog soepeler om te levellen dan de WD. Ik wilde er eerst alleen shards op lozen maar ik overweeg er nu toch ook een stukje mee te gaan grinden. :)
Retlaw heeft vanavond mijn barb geboost naar 70. Kon al die snelle Monks niet bijhouden met mijn WD, dus het wordt tijd om de WW weer eens los te laten. :)
We kunnen morgen wel even samen grinden, als je wilt. Mijn huidige gear mag die naam nauwelijks hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Deadsmell op 13-09-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 08:28

4th

Ons nieuwe HC clan record is verplaatst van 54 naar 55 maar helaas door serverbased lag hebben we een speler verloren :(

Hopelijk wordt dit issue snel gefixed want denk dat we anders tegen een plafond aan zitten te werken.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
waarschijnlijk kunnen hc spelers mij wel vertellen hoe de damage werkt?

zit nu met spirit guard en esoteric alteration op 75 mil toughness maar het is nog steeds of een truck mij ramt.. (830k hp)

als ep monk (sunwuko / uliana / shenlong fist combo) is damage het probleem dus niet. maar het overleven is soms behoorlijk zwaar..

zat er zelf al aan te denken om voor molten wildebeest te gaan.. maar of dit echt werkt.. :?
waar wordt damage op gebaseerd? (ik was altijd van mening hoger tough is minder damage krijgen)

http://eu.battle.net/d3/e...tedood-2797/hero/64773300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
4th schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:37:
Ons nieuwe HC clan record is verplaatst van 54 naar 55 maar helaas door serverbased lag hebben we een speler verloren :(

Hopelijk wordt dit issue snel gefixed want denk dat we anders tegen een plafond aan zitten te werken.

[video]
Das inderdaad wel heel erg zuur. Hoop idd ook dat ze het fixen, want op deze manier wordt HC spelen wel erg listig.
Deadsmell schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:28:

Retlaw heeft vanavond mijn barb geboost naar 70. Kon al die snelle Monks niet bijhouden met mijn WD, dus het wordt tijd om de WW weer eens los te laten. :)
We kunnen morgen wel even samen grinden, als je wilt. Mijn huidige gear mag die naam nauwelijks hebben.
Afhankelijk van wat je speelt qua diff kan je met Manajuma en Arachyr met WD nu ook eindelijk een speed build. heb tot 345% speed gezien. Wel tot een bepaald niveau denk ik, ik heb zelf nog niet de beste gear ervoor, maar tot en met T8, voor T10 speed farming heb ik nog wat betere gear nodig daar ik daar Elites nog niet kan one shotten. Maar er zijn filmpjes die wel T10 makkelijk rushen met deze build.

[ Voor 43% gewijzigd door Dennism op 14-09-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
4th schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:37:

wij hadden zelf een vermoeden dat dit met de berekeningen van de damage te maken heeft.. (aoe chars hebben er meer last van) net of de server het niet trekt en dat daardoor de lag verschijnt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:08:
Afhankelijk van wat je speelt qua diff kan je met Manajuma en Arachyr met WD nu ook eindelijk een speed build. heb tot 345% speed gezien. Wel tot een bepaald niveau denk ik, ik heb zelf nog niet de beste gear ervoor, maar tot en met T8, voor T10 speed farming heb ik nog wat betere gear nodig daar ik daar Elites nog niet kan one shotten. Maar er zijn filmpjes die wel T10 makkelijk rushen met deze build.
Ik weet het, heb een tijdje Arachyr/Manajuma gespeeld en heb alle gear er nog wel voor. Maar als ik mijn SuWong inlever, dan doe ik fors minder damage, waardoor een 4 player T10 rift niet zo soepel meer loopt. Vandaar de barb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

eehbiertje schreef op maandag 14 september 2015 @ 01:50:
[...]
wij hadden zelf een vermoeden dat dit met de berekeningen van de damage te maken heeft.. (aoe chars hebben er meer last van) net of de server het niet trekt en dat daardoor de lag verschijnt..
Blizz heeft hierover op Reddit wat gezet: https://www.reddit.com/r/...ck_qa_about_patch/cuni9mi
To expand on what John is saying a bit, we have both been keeping a close eye on some of these collections of items and skills that are causing lag and are trying to fix them as they come up. Please keep letting us know combination of skills and items that are causing these issues, so we can take a close look as to what is causing the lag.

Since most of these improvements need to come in the form of hotfixes we have to be very careful that our changes are limited in scope and very thoroughly tested. The funny adage of “99 bugs in the code, take one down patch it around, 147 bugs in the code” is often true. As a HC witchdoctor in S4 myself, I have selfish motivations to fix this as well =).

I still haven’t lived down how I changed a parameter in a projectile function a few years ago in a hotfix to fix some Demon Hunter ability, and completely broke zombie bears for the entire game for a few days.
En een ander interessant stukje: https://www.reddit.com/r/...tch/%20cunja3b/?context=2
It is also worth saying that most of our damage and health calculations on the server are done in floating point numbers. Computationally the expense between large and small floats is the same, and most of the expense on the server is usually the raw quantity of the calculations we are trying to do rather than values stored in the floats themselves.
(blizz_rogerhughston)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 08:28

4th

eehbiertje schreef op maandag 14 september 2015 @ 01:50:
[...]

We hebben hiervoor area damage uit de para punten gehaald en dit scheelde heel veel, helaas heb je standaard 20% kans met 50% area damage. We konden zo al grotere groepen bij elkaar zetten

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:06

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mijn season-journey is bugged.
Ik zit al tegen de 40 items in de cube en hij blijft hangen op extract 25 powers.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekje57
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Mad-Matt schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:10: ...
Het lijkt met deze aantallen misschien sterk, maar er is een issue dat bepaalde items niet meetellen voor het aantal, volgens mij met name class-specific items. Heb je er daar veel van zitten in die tegen de 40 die je noemt?

De oplossing zal dus meest waarschijnlijk zijn dat je gewoon doorgaat met cuben 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:10:
Mijn season-journey is bugged.
Ik zit al tegen de 40 items in de cube en hij blijft hangen op extract 25 powers.

Laatst op Reddit werd er gemeld dat jewelry niet mee telde, maar dat topic stond vol met speculatie. Ik heb gisteren de 100 gehaald, terwijl ik er meer dan dat in heb zitten. Hetzelfde had ik bij 50. Als je meer toe blijft voegen, dan krijg je hem vanzelf.

Inmiddels 3/7 van Guardian gehaald in de journey. Nu maar focussen op gems naar 60 brengen en tegen die tijd lukt een grift 60 misschien ook wel.

Zijn er mensen die vanavond samen de T10 in 3 minuten achievement willen halen?

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsmell op 14-09-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ok, gewoon doorgaan met cuben dus.

T10 wil ik graag mee hobbelen, solo red ik dat net niet. (zit tussen de 4-5 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 19:52
Gisteren toch wel leuk dagje achter de rug. Na vele vele vele vele (g)rifts eindelijk twee items mogen looten waar ik naar op zoek was: in-geom en CoE! Yay!

Enige item voor m'n "build" dat ik op dit moment nog nodig heb is een BoT. Kadala is wat dat betreft niet de meest vriendelijke vrouw... :-/ Zodra ik die belt heb, zal ik me even gaan focussen op bounties bounties bounties, tot ik eindelijk al m'n legendaties extracted heb... Dan is m'n stash ook weer wat leger en kan ik me gaan focussen op andere dingen; zoals Grifts verbeteren (zit nu op 47)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Stomme vraag misschien maar wat is nu de beste manier om gear te krijgen ?
Ik zie Rifts en bounties maar is er 1 belangrijker dan de ander of zo ?

Bounties geven die skill boeken voor armorsmith en jeweler dus dat lijkt me de belangrijkste ?
Ben vrijdag pas begonnen met D3 vandaar :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:30:
Ok, gewoon doorgaan met cuben dus.

T10 wil ik graag mee hobbelen, solo red ik dat net niet. (zit tussen de 4-5 minuten)
Oh, gisteren merkte ik dat het aantal cubed items in de achievement pas bijgewerkt wordt als je je game verlaat. Of dat hetzelfde issue is of een tweede issue, weet ik niet.

Je bent welkom! T9 ging gemakkelijk met 2 man. T10 moet met 3 man wel lukken, als we elk onze eigen weg gaan in het level.
Iusedto schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:34:

Bounties geven die skill boeken voor armorsmith en jeweler dus dat lijkt me de belangrijkste ?
De beste manier om aan gear te komen is het runnen van rifts. Zonder twijfel. Dropkansen zijn in rifts hoger dan in bounties. Snelste manier om algemene progress te maken is rifts en grifts afwisselen. Dan kan je namelijk tegelijk je gems upgraden en veel xp binnenharken. Grifts zijn ideaal voor dat laatste.

Daarnaast is het handig om in parties te runnen. Hoe meer mensen, des te beter. Zeker als daar ook nog dezelfde classes als de jouwe tussen zitten, dan kan je gear ruilen.

Als je wilt competen op het (clan) leaderboard, vergeet bounties dan. Daar heb je voor progress niets aan. Ze zijn alleen handig voor het verkrijgen van mats voor het craften en cuben.

[ Voor 87% gewijzigd door Deadsmell op 14-09-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

We zullen het zien, wil graag de nieuwe icoonomranding, die is net wat leuker dan m'n huidige :)

Monk met SSS is erg sterk, maar ben ik de enige die hem eigenlijk heel saai vind spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Laatst online: 06:56
Iusedto schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:34:

Het is sowieso leuk (vind ik) om een keer het verhaal door te spelen, maar dat is niet het efficiëntst.

Grofweg kun je het zo zien met patch 2.3:
Bounties leveren plans en crafting materials en enkele essentiele legendaries (Ring of Royal Grandeur).
Nephalem Rifts leveren Greater Rift keystones, Death's Breaths en wat legendaries.
Greater Rifts leveren legendary gems en wat legendaries.

Dus in het begin wat meer bounties om zodoende e.e.a. te kunnen craften met af en toe een Nephalem rift en dan later wat meer Nephalem en Greater rifts afwisselen.

Uiteindelijk is het gewoon een kwestie van voldoende tijd er in steken 8)

En kijk nog even hier voor de verschillende droprates, zo zijn bounties op Torment 7 (te zijner tijd) bijvoorbeeld het efficiëntst, maar doe je Keywardens en Ubers het liefst op Torment 10.

Edit:
Zelf ook een prima weekend gehad. Ik heb nu alle items voor de WD HT-build (behalve een Furnace) dus is het zoeken naar betere versies van de items die ik heb... en bezig mijn Molten Gizzard naar 25 te krijgen, dan vervangt die mijn Iceblink en dan ga ik eens kijken of ik richting 55 Grift kan (nu 50 met gemak gehaald).

[ Voor 11% gewijzigd door Hafermaut op 14-09-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:44:
We zullen het zien, wil graag de nieuwe icoonomranding, die is net wat leuker dan m'n huidige :)

Monk met SSS is erg sterk, maar ben ik de enige die hem eigenlijk heel saai vind spelen?
Ik heb dat gouden randje, maar ik wil die ring van vuur! Hij is binnen handbereik, gems upgraden is nog het meeste werk. :P

Ik heb hetzelfde. Via bloodshards heb ik die monk gegeared, maar nog niet echt mee gespeeld omdat ik de Fist en de Flow nog mis. Maar als ik andere mensen er mee zie spelen, dan lijkt 'ie me een beetje gehandicapt. Je doet flinke burst damage, maar je moet veel mobs laten lopen. En je lijkt me kwetsbaar.
Hafermaut schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:49:
[...]
Dus in het begin wat meer bounties om zodoende e.e.a. te kunnen craften met af en toe een Nephalem rift en dan later wat meer Nephalem en Greater rifts afwisselen.
Niet handig als je snel voortgang wilt maken. T2 is gemakkelijk te doen met gecrafte yellow items en daar heb je geen mats uit bounties voor nodig. Daarbij zijn de dropkansen in rifts hoger dan in bounties, dus om snel je gear bij elkaar te hebben kan je het beste goede yellow pieces craften en dan rifts gaan runnen. Afwisselen met grifts voor gem upgrades en Act I bounties als je een RoRG nodig hebt. Gelukkig is die laatste voor de meeste builds niet meer nodig, zodat je je volledig op (g)rifts kunt focussen voor snelle progressie.

En dan tot de RG, niet verder. Dat levert je relatief meer bloodshards op, waardoor je je gear weer sneller op peil hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door Deadsmell op 14-09-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik red volgens mij geen Torment nog
Het verhaal doorspelen doe ik nu (op Master) ook omdat ik per Chapter achievements zie die ik kan halen.
Lijkt me wel leuk om te doen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Iusedto schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:52:
Ik red volgens mij geen Torment nog
Het verhaal doorspelen doe ik nu (op Master) ook omdat ik per Chapter achievements zie die ik kan halen.
Lijkt me wel leuk om te doen.
Prima toch? Master is sowieso efficiënter dan Expert en Torment komt later wel.

En als het verhaal een keer uit hebt, dan lekker wat bounties doen en af en toe wat riften en later vooral riften en af en toe bounties - afhankelijk van wat voor materials je nodig hebt.

Edit: Op basis van wat Deadsmell postte hierboven dit even doorgehaald. :) Voor iemand die net 3 dagen Diablo speelt denk ik nog steeds dat eerst wat bounties doen geen kwaad kan, maar ik bedoelde met 'eerst' en 'daarna' ook geen periode van dagen. In any case, riften is prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Hafermaut op 14-09-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Deadsmell schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:51:
[...]

Ik heb dat gouden randje, maar ik wil die ring van vuur! Hij is binnen handbereik, gems upgraden is nog het meeste werk. :P

Ik heb hetzelfde. Via bloodshards heb ik die monk gegeared, maar nog niet echt mee gespeeld omdat ik de Fist en de Flow nog mis. Maar als ik andere mensen er mee zie spelen, dan lijkt 'ie me een beetje gehandicapt. Je doet flinke burst damage, maar je moet veel mobs laten lopen. En je lijkt me kwetsbaar.
vuur?? Dat wist ik niet :D
Die wil ik ook.

Je bent redelijk kwetsbaar ja, tot je de eerste klap uitdeelt, dan schiet je toughness omhoog.
Maar idd, ik spring van blauw/geel groep naar de volgende.
Ik kijk amper naar m'n scherm, kijk alleen maar naar m'n cooldown van sss

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hafermaut schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:55:
[.
Edit: Op basis van wat Deadsmell postte hierboven dit even doorgehaald. :) Voor iemand die net 3 dagen Diablo speelt denk ik nog steeds dat eerst wat bounties doen geen kwaad kan, maar ik bedoelde met 'eerst' en 'daarna' ook geen periode van dagen. In any case, riften is prima.
Oh ja, dat had ik even gemist. Als je net drie dagen speelt, dan is het inderdaad beter om de story line even uit te spelen en veel te rommelen met skills. Dan hoef je je nog niet bezig te houden met snelle progress en is het belangrijker dat je alle aspecten van het spel leert begrijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wow, bedankt voor de info allemaal :)
Vanavond maar weer verder , hehe

Ben een Crusader btw

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben het met deadsmell eens, elke eerste char (per klasse) verplicht van begin tot eind spelen in normale game (dus niet rushen), gewoon om alles te leren kennen van je char en vooral de skills.

Nu een vraag aan iedereen, wat is nou echt een leuke char om mee te spelen?
Dacht aan een angry chicken, maar dit is eigenlijk gewoon een sss monk stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09-2023
ff vraagje aan de ervaren monks, ik loop op dit moment met Uliana broken promises. Nu heb ik dit weekend eindelijk een zieke ancient In-Geom gedropped, eindelijk kan ik nu mijn speedbuild inschakelen voor rifts T8-10. Alleen ik vraag me af of dit wel lekker gaat werken omdat je door de In-Geom eigenlijk alleen nog maar SSS(in combo met madstone) gebruikt en geen generators meer. Hoe is de dmg hierdoor, ik ben bang dat de brokenpromises ring hierdoor weinig proct en daardoor me dmg een stuk minder zal zijn.....

Even RNG vervloeken.......... pfff!!! Aantal dagen al aan het grinden voor de Focus ring, alle bloodshards en DB gaan er aan op en nog steeds geen focus ring, blijf steeds die K*T Restraint krijgen, wat een kl*tezooi zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Deadsmell schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:25:
[...]
Die challenge wil ik ook wel halen... Indien er nog plek is doe ik graag mee!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kidicoke: Nee, In-geom niet nodig.

Je wilt de Lions Claw (Seven-Sided Strike performs an additional 7 strikes.) en Fist of Az`Turrasq (Exploding Palm's on-death explosion damage is increased by 75–100%.)

En in je cube wil je de Flow of Entity (Reduces the cooldown of Seven-Sided Strike by 60%.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
retlaw schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:10:
[...]

Die challenge wil ik ook wel halen... Indien er nog plek is doe ik graag mee!
Jep! Dan zijn we met z'n drieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Mad-Matt schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:10:

Je wilt de Lions Claw (Seven-Sided Strike performs an additional 7 strikes.) en Fist of Az`Turrasq (Exploding Palm's on-death explosion damage is increased by 75–100%.)

En in je cube wil je de Flow of Entity (Reduces the cooldown of Seven-Sided Strike by 60%.)
Die heb ik allang, en daar clear ik prima mee, wil nu alleen de cleartijd omlaag halen, en dit doe je door de In-Geom samen met de Lions Claw. Eigenlijk betekend dit onbeperkt SSS-Dash-Epiphany, hierdoor schiet je de map door en dus gaat je cleartijd omlaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ah ok, wist ik niet.
Maar waarom gebruiken de top-rank spelers deze combo dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evengeduld
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-08-2021
Mad-Matt schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:15:
Ah ok, wist ik niet.
Word alleen gebruikt om Greater rift keys te farmen om Greater rifts te pushen ben je beter me Lions claw en Fists of Az.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ah duidelijk, thanks.
Ook maar eens proberen dan

[ Voor 40% gewijzigd door Mad-Matt op 14-09-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Deadsmell schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:51:
[...]

Dash en mantra zit ik al op 72m zodra de klappen gaan vallen en epiphany up is ben je redelijk tanky

Mobs laten lopen op hogere grifts doe je volgens mij op elk character wel, gewoon zo efficient mogelijk met de mobs omgaan. Als density te laag is laat ik ook gewoon de yellow mobs lopen.

Gisteren grift 50 gehaald op mijn monk, zit nog rek in, heb nog steeds geen Az maar, merk wel dat ik mogelijk mijn CoE in de cube moet gaan vervangen voor een Unity als ik verder wil.

En rift fishing.. daar heb ik eigenlijk een hekel aan en dat is de reden dat ik eigenlijk niet echt progress push. Ik wil elke rift die ik open gewoon afmaken, maar hogere lvl gems is ook wel leuk :9

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Mad-Matt schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:15:
Ah ok, wist ik niet.
Wat Evengeduld dus zei, het is puur voor T8-10 rifts farmen, http://www.diablofans.com...est-ulianas-tx-speed-monk . Alleen hier word geen broken promises gebruikt, dus ik vraag me af hoe de dmg is met broken promises

[ Voor 13% gewijzigd door kidicoke op 14-09-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

[...]

Laatst op Reddit werd er gemeld dat jewelry niet mee telde, maar dat topic stond vol met speculatie. Ik heb gisteren de 100 gehaald, terwijl ik er meer dan dat in heb zitten. Hetzelfde had ik bij 50. Als je meer toe blijft voegen, dan krijg je hem vanzelf.

Inmiddels 3/7 van Guardian gehaald in de journey. Nu maar focussen op gems naar 60 brengen en tegen die tijd lukt een grift 60 misschien ook wel.

Bij mij was de seasonal journey qua cuben van items gewoon echt bugged, niets van items die niet meetelde. Hoe weet ik dit? Ik unlockte 50/75/100 in één keer (terwijl de achievement gedurende de hele tijd wel netjes bijgewerkt werd na elke cube).

Nog een bug gevonden: de conquest "level 6 gems to 50" werkt bij mij ook niet. Ik heb inmiddels 6 gems 50+ en heb hem niet unlocked. Dacht misschien ligt het aan dat het op verschillende characters is, maar toen ik alle 6 gems in mijn stash en/of in mijn inventory op één mannetje had unlockte er nog steeds niets... Gaat lekker met die seasonal journey Blizzard! De achievements die bij deze opdrachten horen unlocken overigens wel gewoon keurig...

Verder houd ik me ook aanbevolen voor de T10 rift in 3 minuten! Wil de seasonal journey ook wel afmaken (ook vanavond maar even uitzoeken welk character ik nog meer kan deleten, zodat ik een van onze vriendelijke hardcore spelers kan vragen om me even naar lvl70 te boosten ;))

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bokkie schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:25:
[...]
Dash en mantra zit ik al op 72m zodra de klappen gaan vallen en epiphany up is ben je redelijk tanky

Mobs laten lopen op hogere grifts doe je volgens mij op elk character wel, gewoon zo efficient mogelijk met de mobs omgaan. Als density te laag is laat ik ook gewoon de yellow mobs lopen.

Gisteren grift 50 gehaald op mijn monk, zit nog rek in, heb nog steeds geen Az maar, merk wel dat ik mogelijk mijn CoE in de cube moet gaan vervangen voor een Unity als ik verder wil.

En rift fishing.. daar heb ik eigenlijk een hekel aan en dat is de reden dat ik eigenlijk niet echt progress push. Ik wil elke rift die ik open gewoon afmaken, maar hogere lvl gems is ook wel leuk :9
Ik had het niet over hoge grifts, maar ook over T10 riftjes. Als ik met mijn WD en drie monks door een T10 rift loop, dan heb ik een dagtaak aan het opruimen van alles dat achter blijft.

Dat skippen in hoge grifts doe ik zelf ook regelmatig, maar met een WD is dat wel een stuk lastiger, omdat zelfs low level enemies flinke (ranged) damage kunnen doen, als er een handvol achter je staan. Gelukkig zijn fire walls en Piranhas cast & forget. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Deadsmell, dan weet je wat je vanavond te doen staat.
Ik kill 90% van de standaard mobs niet, alleen in smalle rifts als ik klemloop en m'n dashing strike zit op cooldown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsmell schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:30:
[...]

Ik had het niet over hoge grifts, maar ook over T10 riftjes. Als ik met mijn WD en drie monks door een T10 rift loop, dan heb ik een dagtaak aan het opruimen van alles dat achter blijft.

Dat skippen in hoge grifts doe ik zelf ook regelmatig, maar met een WD is dat wel een stuk lastiger, omdat zelfs low level enemies flinke (ranged) damage kunnen doen, als er een handvol achter je staan. Gelukkig zijn fire walls en Piranhas cast & forget. :)
Als je nagaat dat een t8-t10 monk een in-geom gebruikt, waardoor deze alleen maar elites gaat hunten, dan is het niet echt een verassing. Tot nu toe solo al een paar keer bij de TX in 3 mins in de buurt gekomen.. maar kom telkens net wat density of een conduit te kort.. binnenkort heb ik em wel :)

Ondertussen ook wat 67 pogingen gedaan (doe er niet meer dan 3 per dag.. geen zin in 24/7 fishing). Een close call gehad.. 15:23 :( maar ondertussen weer wat upgrades gevonden dus deze gaat wel neer :).

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UTADDICT schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:40:
Ik wilde een heel uitgebreide reply doen, maar dat lijkt me niet nodig. Volgens mij hebben we het gewoon over verschillende dingen. Iedereen moet spelen wat hij graag wilt. Als je veel wilt experimenteren moet je dat doen, als je leaderboards wilt kunnen pushen lijkt het me verder duidelijk.
Ach, voor leaderboard pushing zal het uiteindelijk meer uitmaken hoeveel paragon je hebt en hoeveel tijd je hebt voor fishing dan welke build je precies pakt. Gezien de huidige paragon meta is leaderboards pushing op dit moment gewoon 3 maanden te vroeg; op dit moment zou je dan puur XP moeten spelen.

Op de boards zie je ook een hoop kuddegedrag, mensen kopiëren de top 10 builds (of de #1, als er verschillende builds voorkomen in de top 10). Op die manier wordt het een self-fulfulling propecy; de #1 build is de beste want kijk, de hele top 10 is die build, waardoor alternatieven niet meer bekeken worden.
Dat effect was lachen met DH en Barb vorig seizoen...na PTR was het van "de nieuwe sets zijn ruk, ze hebben het verpest" en de leaderboards vol met de oude builds. Dan komt er een variant voorbij die top rank scoort en een week later is de top 100 om.

Ik ben ook benieuwd welke varianten we de laatste dag nog in de top 10 gaan zien; de leaderboard pushers hebben al geklaagd over de 'snapshot' feature omdat daardoor vernieuwende setups weggegeven worden. Zij zullen er dus op spelen met hun top-setup net onder hun 'common setup' record te blijven tot het laatste moment, om zo de concurrentie geen kans te geven met die setup aan de gang te gaan.

Vorig seizoen (NS) met een Talsere setup gespeeld en toen was de initiële overtuiging van de community ook dat Nillfur en Bastion de enige optie was. Met een Primus / Broken Promises setup kwam ik net zover. Je moet dan wel weten wat je doet; je moet weten hoe Broken Promises triggert, hoe Slow Time en Hydra snapshotten, etc. Zonder dat zelf uit te zoeken / te testen zal je nooit op varianten komen (tenzij die top of leaderboard bereiken). Ik zou zeggen, kijk naar wat er gespeeld wordt, kijk wat de mogelijke varianten zijn en kijk wat voor jou speelstijl het best werkt.

Ik zal zelf nooit echt hoog komen, ik heb simpelweg de tijd niet voor de benodigde paragon grind en ik hou niet van 15 minuten lang enorme hoeveelheden kiten...ik mik op tier 60 solo en gezien m'n ervaringen op de PTR moet dat met de setup die ik nu gebruik mogelijk zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Deadsmell schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:30:
[...]

Met T8-10 normal rifts kill ik eigenlijk alleen grote packs en blues en yellows, aangezien de enige reden om normale rifts te doen is Death Breaths zijn. Dus zoveel mogelijk blue en yellow killen voor ik de RG tegenkom is dan mijn doel eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Over die season journey achievement voor stuff in de cube: Die van 50 items in de cube heb ik gisteren gehaald op het moment dat ik het "non-season" achievement haalde. De season achievement had ik al eerder. Dus in de cube stoppen van season only items geeft je de season achievement eerst. Maar de season journey popte pas bij de de 50 cubed achievement van non-season. Beetje raar tbh.

Ik ga me geloof ik toch maar focussen op m'n carnjeramdagger build. De helltooth set is leuk, en zeker voor lage riftjes cleared het lekker snel. Maar vind de gameplay niet de beste. Ik zag gisteren dat op non-season 69 gehaald was met een carnevil build. Wat misschien nog wel hoger kan met een stricken gem. Plus de lag is een heel stuk minder :)

Vandaag eerst maar rondje bounties. Moet nu 75 items cuben, need mats :)

Iemand vanavond zin in wat ubers? Ik kan momenteel 3x alle portals openen, met nog 1 bone key zelfs 4x alle portals. Ik weet niet of iemand anders ook nog infernal machines heeft, maar gewoon ff paar snelle T8 runs en we kunnen allemaal weer proberen die ene ultieme amulet te maken :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eehbiertje schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:00:
waarschijnlijk kunnen hc spelers mij wel vertellen hoe de damage werkt?

zit nu met spirit guard en esoteric alteration op 75 mil toughness maar het is nog steeds of een truck mij ramt.. (830k hp)

als ep monk (sunwuko / uliana / shenlong fist combo) is damage het probleem dus niet. maar het overleven is soms behoorlijk zwaar..

zat er zelf al aan te denken om voor molten wildebeest te gaan.. maar of dit echt werkt.. :?
waar wordt damage op gebaseerd? (ik was altijd van mening hoger tough is minder damage krijgen)

http://eu.battle.net/d3/e...tedood-2797/hero/64773300
Hogere toughness is niet per se minder dmg krijgen, maar je kan meer damage ontvangen tot je doodgaat.

Je toughness / recovery combinatie bepaald hoe lang je een gevecht vol kan houden.

Puur Vit / % life kan je enorm veel toughness geven, maar is erg slecht voor je recovery.
Armor / All res geeft minder toughness, maar is beter voor je recovery.

Daarnaast zijn dingen als "dodge" maar ook de esoteric alteration een beetje een gemene.. Ze geven je meer toughness, maar dit is niet altijd waar. Esoteric verlaagd je physical dmg niet, dus krijg je een klap van een mallet lord, dan is deze nog steeds net zo hard als zonder de esoteric. Dodge is ook een kwestie van.. of je krijgt geen dmg.. of je krijgt de volle lading.

Ook zat ik je profiel te bekijken, maar ik zie nu niet welke playstyle je wilt aannemen, dus het is erg lastig om advies te geven waar je toughness kan halen.

----------------------

Eergisteren trouwens met An1ma en 2 anderen ook wat experimenten gedaan op de lag rondom helltooth WD's (voor de WD's op tweakers).

Helltooth + Area dmg + Grin Reapers + Zombie bears: Lag
Helltooth + Grin Reapers + Zombie bears: lag
Helltooth + Zombie bears + Area dmg: geen lag
Helltooth + Area dmg + Grin Reapers + Acid cloud: Lag
Helltooth + Grin Reapers + Acid Cloud: Lag
Helltooth + Acid Cloud + Area dmg: Minimale Lag
Helltooth + Acid Cloud: Geen lag

Voornaamste veroorzaker van de lag lijkt Grin Reaper te zijn... maar ja, zonder dat item doe je weinig tot geen dmg. Area dmg heeft slechts minimale impact op de lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barudi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-03-2023

barudi

<GoT> Barudi#1806

Deadsmell schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:10:
[...]

Jep! Dan zijn we met z'n drieën.
Waar kan ik me inschrijven :)

D3 BattleTag Barudi#1806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sign me up ! Moet die van T9 in 4 minuten nog maar ik veronderstel dat dat ook telt :)
Hier ook het probleem dat ik het solo net-niet getrokken krijg, terwijl ik in GRs door density en minder dead-ends daar wel geraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 20:53
Ik gebruik nu een in-geom ipv lion's claw omdat mijn in-geom ancient is.
Iemand nog tips om te rerolen http://eu.battle.net/d3/e...ENDARY-2984/hero/64505008 ?

Ik kom door GR50 nog heen, misschien ook GR51 maar niet geprobeerd, heb nu 30K bloodshards in 1H weapons gegambled maar so far geen Lion's Claw meer gekregen. Of is het gewoon wijs om voor ancient gear te gambelen?

Verder vind ik de conguests voor Destroyer met dit seizoen wel irritant.
- Reach Greater Rift Level 60.
- Level six Legendary gems to level 50.
- Reach Greater Rift Level 40 Solo without the bonuses of any class sets.

Bijna mijn 3de gem rank 50. Die Reach Greater Rift level 60 moet dit solo zijn of niet?

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Yellow fistweapons upgrade met de cube ipv gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Idd, wat Bokkie zegt. Je mist gewoon 50% dmg doordat je de lions claw niet hebt, imo is dat echt prioriteit #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

tintilla schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:25:
Die Reach Greater Rift level 60 moet dit solo zijn of niet?
Gelukkig niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 20:53
Sabrac schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:11:
[...]

Hogere toughness is niet per se minder dmg krijgen, maar je kan meer damage ontvangen tot je doodgaat.

Je toughness / recovery combinatie bepaald hoe lang je een gevecht vol kan houden.

Puur Vit / % life kan je enorm veel toughness geven, maar is erg slecht voor je recovery.
Armor / All res geeft minder toughness, maar is beter voor je recovery.

Daarnaast zijn dingen als "dodge" maar ook de esoteric alteration een beetje een gemene.. Ze geven je meer toughness, maar dit is niet altijd waar. Esoteric verlaagd je physical dmg niet, dus krijg je een klap van een mallet lord, dan is deze nog steeds net zo hard als zonder de esoteric. Dodge is ook een kwestie van.. of je krijgt geen dmg.. of je krijgt de volle lading.

Ook zat ik je profiel te bekijken, maar ik zie nu niet welke playstyle je wilt aannemen, dus het is erg lastig om advies te geven waar je toughness kan halen.

----------------------

Eergisteren trouwens met An1ma en 2 anderen ook wat experimenten gedaan op de lag rondom helltooth WD's (voor de WD's op tweakers).

Helltooth + Area dmg + Grin Reapers + Zombie bears: Lag
Helltooth + Grin Reapers + Zombie bears: lag
Helltooth + Zombie bears + Area dmg: geen lag
Helltooth + Area dmg + Grin Reapers + Acid cloud: Lag
Helltooth + Grin Reapers + Acid Cloud: Lag
Helltooth + Acid Cloud + Area dmg: Minimale Lag
Helltooth + Acid Cloud: Geen lag

Voornaamste veroorzaker van de lag lijkt Grin Reaper te zijn... maar ja, zonder dat item doe je weinig tot geen dmg. Area dmg heeft slechts minimale impact op de lag.
Bij mij is het niet de ZB of AC die lag geeft maar firewalls , zodra het meer dan 1 is dan lagged de boel. Bij rin reaper en firewalls is het niet te spelen , 9+ firewalls is killing the server :D

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barudi schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:13:
[...]

Waar kan ik me inschrijven :)
Hierbij gedaan. :)
Ik verwacht vanavond rond een uurtje of acht wel online te zijn.
Phuncz schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:17:
[...]

Sign me up ! Moet die van T9 in 4 minuten nog maar ik veronderstel dat dat ook telt :)
Hier ook het probleem dat ik het solo net-niet getrokken krijg, terwijl ik in GRs door density en minder dead-ends daar wel geraak.
Team is inmiddels vol, maar als het lukt, dan doen we het met jou gewoon nog een keertje. Komt goed. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Deadsmell op 14-09-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
Ik heb lions claw actief in Kannai.

SFE 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
tintilla schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:37:
Ik heb lions claw actief in Kannai.
Dan zou ik toch voor lions claw gaan samen met in geom in slots en dan FoE in cube voor die 60% cdr op SSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

waarom FoE als je in geom al hebt :x
Secondary
Your skill cooldowns are reduced by 8–10 seconds for 15 seconds after killing an elite pack.
gewoon in geom cuben

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkie op 14-09-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Je kan volgens mij beter Flow of Eternity in cube doen, dan heb je altijd 60% cooldown reduction ipv na killen elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Voor als je geen elite packs tegen komt? Ingeom is maar voor 15 sec, je vind niet altijd elke 15sec elite, tenminste dat was mijn ervaring. met FoE ben je gewoon wat sneller, de dmg kan je vaak toch wel missen aangezien T8-10 een makkie is rond de tijd dat je een speedbuild gebruikt. Maar als je de dmg nog nodig hebt dan kan je voor de fist gaan ja, ben je alleen iets langzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tintilla
In-geom is 10 sec. Maar ik zal dat is proberen. De FoE heb ik ook al.

Zal vanavond is proberen met FoE in Kannai en dan lion claw ipv ingeom

[ Voor 34% gewijzigd door tintilla op 14-09-2015 10:49 ]

SFE 5G

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sabrac schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:11:
Alles in het lag verhaal duidt op een treshold probleem. Ik snap wel dat je een duidelijk verschil ziet door de mimics; je verdrievoudigd de hoeveelheid server-side calculations.

Waarom het probleem met Slow Burn erger is dan met bv. Zombie Bears is ook goed verklaarbaar; per Slow Burn 6 seconde lang een 3-stacks ground effect vs. 3 'projectiles' die gedurende een seconde ofzo een path aflopen. Door de duration van Slow Burn treedt ook nog eens stacking op; na 6 seconde stacking moet de server elke frame 18 ground effect ticks afhandelen i.p.v. de collision van 3 projectiles. Fire Wall werkt ongeveer als Slow Burn...ik verwacht dat de impact iets minder is (omdat de damage pre-calculated is vs. per frame damage calculation doen).

Dat Area damage ook een grote impact heeft is ook logisch; nu wordt die afhandeling niet alleen voor jou, maar ook voor je mimics en je pets gedaan. Dus ook daar een verveelvoudiging van de server-side load. Dat wederom gekoppeld aan het ground-effect / DoT issue.

Helltooth verergert dit alles ook nog eens door de 2-piece DoT die bij elke hit door een ondersteunde skill gerefreshed wordt. Door de lange duration zal in no-time ook elk monster op het scherm deze DoT op zich hebben.

Wat ook nog wel eens een boosdoener kan zijn is Bane of the Stricken; er moet dan per monster bijgehouden worden hoeveel stacks erop zitten. Dat zal ook een zwaardere belasting zijn dan BotT. Ook Zei's kan een factor zijn omdat daarvoor de range tussen target en caster bepaald moet worden (hoewel ik verwacht dat dat een lichte berekening is binnen een 3D engine).

Binnen serveromgevingen zie je soortgelijke issues ook wel...zodra de load over de treshold gaat, stort het zaakje in; berekeningen komen niet rond voordat de volgende batch komt (volgende frame) en zo wordt het probleem verergert, waardoor het volgende frame zeker niet meer rondkomt. Dit lost zich pas op als de inkomende load omlaag gaat, waardoor de berekeningen weer rondkomen binnen het frame. Dit gebeurt binnen D3 vanzelf...zodra de server-side lag de game freezed, kunnen de spelers geen nieuwe spells meer gooien, verlopen DoTs etc. en wordt daardoor de hoeveelheid calculations verlaagd...problem solved (sort of).

Hoe los je dit op? Snellere hardware of verlagen inkomende calculation load. Bliz is in ieder geval met het tweede bezig, maar ik vraag me af of dat voldoende zal zijn; door Helltooth en de bijkomende skills / items is de load geëxplodeerd. Of dat zo eventjes is op te lossen vraag ik me af.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang een break gehad te hebben om de dood van mijn HC Crusader te betreuren maar weer eens begonnen met D3. Ditmaal een Demon Hunter, HC seasonal. Heb veel geluk gehad de afgelopen 2 dagen met drops, leuke gear gezien ik geen starting gear items had.

http://eu.battle.net/d3/e...had0wZ-2549/hero/66463367

Ik zag in de topic wat gaan over de meta van welke gears het beste zijn voor leaderboards; Ik volg die trend helemaal niet. Ik zoek zelf een beetje passende stuff zoals wat ik nu heb, best tevreden met het resultaat. Kanais cube met strafe pierce, refill resource bij well en 1.4% pull enemies naar center, gaat extreem goed samen met mijn 34% kans op exploding knives on hit enzo. Leuke passieve damage. Hoeft voor mij niet echt geverifieerd te worden door leaderboards.

Zie alleen wel net dat mijn character page nog geupdated moet worden.

Maar ideeen zijn altijd welkom, op dit moment loop ik T2 rond te dwalen. Zou eventueel iets hoger kunnen nog maar ik neem daar altijd de tijd voor per tier voordat ik zeker weet een nieuwe Torment aan te kunnen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
Zarhrezz schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:03:
[...]

Alles in het lag verhaal duidt op een treshold probleem. Ik snap wel dat je een duidelijk verschil ziet door de mimics; je verdrievoudigd de hoeveelheid server-side calculations.

Waarom het probleem met Slow Burn erger is dan met bv. Zombie Bears is ook goed verklaarbaar; per Slow Burn 6 seconde lang een 3-stacks ground effect vs. 3 'projectiles' die gedurende een seconde ofzo een path aflopen. Door de duration van Slow Burn treedt ook nog eens stacking op; na 6 seconde stacking moet de server elke frame 18 ground effect ticks afhandelen i.p.v. de collision van 3 projectiles. Fire Wall werkt ongeveer als Slow Burn...ik verwacht dat de impact iets minder is (omdat de damage pre-calculated is vs. per frame damage calculation doen).

Dat Area damage ook een grote impact heeft is ook logisch; nu wordt die afhandeling niet alleen voor jou, maar ook voor je mimics en je pets gedaan. Dus ook daar een verveelvoudiging van de server-side load. Dat wederom gekoppeld aan het ground-effect / DoT issue.

Helltooth verergert dit alles ook nog eens door de 2-piece DoT die bij elke hit door een ondersteunde skill gerefreshed wordt. Door de lange duration zal in no-time ook elk monster op het scherm deze DoT op zich hebben.

Wat ook nog wel eens een boosdoener kan zijn is Bane of the Stricken; er moet dan per monster bijgehouden worden hoeveel stacks erop zitten. Dat zal ook een zwaardere belasting zijn dan BotT. Ook Zei's kan een factor zijn omdat daarvoor de range tussen target en caster bepaald moet worden (hoewel ik verwacht dat dat een lichte berekening is binnen een 3D engine).

Binnen serveromgevingen zie je soortgelijke issues ook wel...zodra de load over de treshold gaat, stort het zaakje in; berekeningen komen niet rond voordat de volgende batch komt (volgende frame) en zo wordt het probleem verergert, waardoor het volgende frame zeker niet meer rondkomt. Dit lost zich pas op als de inkomende load omlaag gaat, waardoor de berekeningen weer rondkomen binnen het frame. Dit gebeurt binnen D3 vanzelf...zodra de server-side lag de game freezed, kunnen de spelers geen nieuwe spells meer gooien, verlopen DoTs etc. en wordt daardoor de hoeveelheid calculations verlaagd...problem solved (sort of).

Hoe los je dit op? Snellere hardware of verlagen inkomende calculation load. Bliz is in ieder geval met het tweede bezig, maar ik vraag me af of dat voldoende zal zijn; door Helltooth en de bijkomende skills / items is de load geëxplodeerd. Of dat zo eventjes is op te lossen vraag ik me af.
De oplossing is het stacken van van de damage ipv aparte instances. dus 3 x firewall als 1 nummer houden ipv 3 , 10 x AC als 1 nummer . scheelt hoop verkeer van en naar server

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
randomice schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:22:
De oplossing is het stacken van van de damage ipv aparte instances. dus 3 x firewall als 1 nummer houden ipv 3 , 10 x AC als 1 nummer . scheelt hoop verkeer van en naar server
Het probleem is denk ik juist dat Bliz het laat stacken, daardoor moeten de individuele durations bijgehouden worden. Skills die niet stacken (Haunt, Locust) zijn waarschijnlijk niet problematisch. Maar ja, het even zo maken dat de problematische skills niet meer stacken is het einde van de nieuwe en competatieve builds.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
Zarhrezz schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:46:
[...]

Het probleem is denk ik juist dat Bliz het laat stacken, daardoor moeten de individuele durations bijgehouden worden. Skills die niet stacken (Haunt, Locust) zijn waarschijnlijk niet problematisch. Maar ja, het even zo maken dat de problematische skills niet meer stacken is het einde van de nieuwe en competatieve builds.
Volgens mij is juist dat de communicatie van en naar server te veel wordt , zoals een snelweg waar een file ontstaat . niet dat de server te traag is . Je ziet namelijk dat je ping omhoog gaat en dit gebeurd volgens mij niet als het puur aan de server zo liggen. 1 grote bus (getal ) gaat makkelijker over de snelweg dan 100 kleine autos (getallen) (dus file) .

Ik zie namelijk de getallen door het beeld vliegen met al die firewalls...

[ Voor 4% gewijzigd door randomice op 14-09-2015 11:51 ]

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Hafermaut schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:49:
[...]
Zelf ook een prima weekend gehad. Ik heb nu alle items voor de WD HT-build (behalve een Furnace) dus is het zoeken naar betere versies van de items die ik heb... en bezig mijn Molten Gizzard naar 25 te krijgen, dan vervangt die mijn Iceblink en dan ga ik eens kijken of ik richting 55 Grift kan (nu 50 met gemak gehaald).
Snelste om een furncace te halen is door er zelf 1 proberen te craften. Spaar alle 2h yellow maces (of maak ze bij blacksmith) op en gooi ze in de cube. per item heb je 25 Death breath en een aantal andere items nodig. Ik had die van mij binnen 6 tries. Een kameraad van mij had er 20 tries voor nodig gehad.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
randomice schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:50:
Volgens mij is juist dat de communicatie van en naar server te veel wordt , zoals een snelweg waar een file ontstaat . niet dat de server te traag is . Je ziet namelijk dat je ping omhoog gaat en dit gebeurd volgens mij niet als het puur aan de server zo liggen. 1 grote bus (getal ) gaat makkelijker over de snelweg dan 100 kleine autos (getallen) (dus file) .
Er zal vast ook wel extra communicatie zijn...het kan voor de netwerk-tweakers onder ons wellicht leuk zijn om eens met WireShark te kijken wat er precies gebeurt als de lag inkomt. Een hogere ping vind ik wel vreemd, dat zou op een veel lager level afgehandeld moeten worden.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sabriel schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:54:
[...]
Snelste om een furncace te halen is door er zelf 1 proberen te craften. Spaar alle 2h yellow maces (of maak ze bij blacksmith) op en gooi ze in de cube. per item heb je 25 Death breath en een aantal andere items nodig. Ik had die van mij binnen 6 tries. Een kameraad van mij had er 20 tries voor nodig gehad.
Theoretisch wel ja. Je hebt een kans van 1 op 7 als je een Furnace uit de cube wilt halen, maar ik heb toch zo'n 50 pogingen moeten doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Deadsmell schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:34:
[...]

[...]

Team is inmiddels vol, maar als het lukt, dan doen we het met jou gewoon nog een keertje. Komt goed. :)
Ook ik meld me graag aan voor TX in 3 minuten run (2 zelfs nodig voor conquest) :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
[...]

[...]

Ik ben niet zo heel erg goed in efficiënt en strak plannen (in Diablo dan hè) dus heb gisteravond een groot deel van mijn DBs uitgegeven aan het zoeken naar een SMK (nog niet) en een Dagger of Darts (wel gelukt) omdat ik een Carnival had geloot en een Darts-build wilde proberen.
Maar hierna wat 2H-maces erin gooien is geen slecht idee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandeman!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2024
Hier een nieuwe ROS speler, ik heb mijn barb nu lv70. ik heb de eerste twee rifts achter de rug, allemaal erg vermakelijk! Wat is nu de beste/snelste manier om mijn char naar een hoger level te krijgen?

Ik ben naar gear aan het kijken met life on hit, en crit change en crit damage. Is dit nog steeds de manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Squishie schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:13:
[...]

Ook ik meld me graag aan voor TX in 3 minuten run (2 zelfs nodig voor conquest) :D!
Hier nog een gegadigde voor de speedrun party* ;) .

*(gezien de animo is het wellicht een goed idee om er een speedrun-avondje van te maken?)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Mad-Matt schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:10:

is een optie.. het is leuk voor solo maar op higher torments kun je beter voor een fist of az + gungdo + rrorg in je cube.

en dan uliana + sunwuko + shenlong

ik doe 50/60 miljard op mijn ep (met geluk) en tik rustig de 300 miljoen aan per normale hit..
aangezien in gr (50+) een barb of wd de meeste dmg doet hoef je alleen maar te taggen en een skill (lashing tail werkt beste) te gebruiken om de 500% decoy te triggeren.. voor huge dmg..

op 50 is het 1 grote boom en op 60+ wordt het al wat minder met de boom maar gaat het nog rap.. (vooral met een support/pull monk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ribbon schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:40:
[...]
Hier nog een gegadigde voor de speedrun party* ;) .

*(gezien de animo is het wellicht een goed idee om er een speedrun-avondje van te maken?)
Mij niet gezien! Ik vind één, hooguit twee, speedruns achter elkaar meer dan genoeg. Maar aangezien er zoveel animo voor is, kan er gemakkelijk een tweede team samengesteld worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik ben ook graag van de partij voor die TX < 3 min run.
WW barb of Carni/Helltooth WD :)

[ Voor 5% gewijzigd door Maxxus op 14-09-2015 12:58 ]

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Laatst online: 21:45
eehbiertje schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:45:
[...]

is een optie.. het is leuk voor solo maar op higher torments kun je beter voor een fist of az + gungdo + rrorg in je cube.

en dan uliana + sunwuko + shenlong

ik doe 50/60 miljard op mijn ep (met geluk) en tik rustig de 300 miljoen aan per normale hit..
aangezien in gr (50+) een barb of wd de meeste dmg doet hoef je alleen maar te taggen en een skill (lashing tail werkt beste) te gebruiken om de 500% decoy te triggeren.. voor huge dmg..

op 50 is het 1 grote boom en op 60+ wordt het al wat minder met de boom maar gaat het nog rap.. (vooral met een support/pull monk)
Maar hoeveel uliana doe je dan? 4 ? en 2 sunwuko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-10 17:39
Deadsmell schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:59:
[...]

Theoretisch wel ja. Je hebt een kans van 1 op 7 als je een Furnace uit de cube wilt halen, maar ik heb toch zo'n 50 pogingen moeten doen. :P
Mijn 3e gele Mace werd een Furnace! :p
Niet Ancient maar dat maakte niet uit aangezien ik 'm in de Cube moest hebben.

Met bogen had ik ook al geluk.. 2e boog was een Yang en 3e een (Ancient) Uskang.

Fists dan weer minder geluk, daar wil de Fist of the Az niet gemaakt worden! Lang leve RNG :D

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beebie121 schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:57:
[...]

Maar hoeveel uliana doe je dan? 4 ? en 2 sunwuko?
2 uliana, 4 swk, furnace, focus & restraint, crudest boots (omdat je de fire ally gaat gebruiken) en string of ears.. en knallen maar, word veel gebruik in g.rift 65 speedruns in 4 man parties. je doet alleen geen dmg solo.

ipv lashing tail kick zou ik echter tempest rush gebruiken, daarmee kan je ook door mobs heenlopen.
en furnce / wrath of the boneking vanwege de enorme dmg 2 handed maces geven, shenlong is 'leuk' maar je kan de buff niet lang genoeg uphouden in speedruns, daar mis je teveel spirit regen voor. met een furnce / boneking kan je 200 miljard crits zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Sabrac op 14-09-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Gister deed ik solo GRift op 53 geloof ik. Als ik Pull+Palm stond de hele boel stil. Dan praat je over een GR53 en nog eens Solo. Vind het maar matigjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHat schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:26:
Gister deed ik solo GRift op 53 geloof ik. Als ik Pull+Palm stond de hele boel stil. Dan praat je over een GR53 en nog eens Solo. Vind het maar matigjes hoor.
Pullen zou ik aan je templar overlaten, genoeg attack speed en je hebt leuke groepen op elk moment, waardoor je een ability slot vrij hebt voor nuttige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Sabrac schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:29:
[...]

Pullen zou ik aan je templar overlaten, genoeg attack speed en je hebt leuke groepen op elk moment, waardoor je een ability slot vrij hebt voor nuttige dingen.
Ik zie dat wel eens vaker, wat heb ik nodig om de templar te laten pullen dan? Ik heb meer last dan profijt van de templar op dit moment.. Ik zal wel weer iets makkelijks over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:24
kidicoke schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:35:
[...]

Ik zie dat wel eens vaker, wat heb ik nodig om de templar te laten pullen dan? Ik heb meer last dan profijt van de templar op dit moment.. Ik zal wel weer iets makkelijks over het hoofd zien.
http://us.battle.net/d3/en/item/the-ess-of-johan

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Laatst online: 21:45
is het dan niet beter om bijvoorbeeld 2pieces van Raiment of a Thousand Storms te gebruiken voor die 300% damage en 25% attack speed en bijvoorbeeld 4 Uliana?

ik heb Uliana en die Raiment of a Thousand Storms compleet.
Pagina: 1 ... 26 ... 99 Laatste

Dit topic is gesloten.