Zarhrezz schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:34:
[...]
Communing with Spirits is puur voor de 6-piece proc. Ik doe ook niets om de CD te verlagen (nergens goed voor in deze setup). Fire Wall zou iets meer damage doen, maar nog altijd verwaarloosbaar in vergelijking met Slow Burn. Door Iceblink geeft Sprits echter CC, naast de debuff die het al geeft.
Jeram in cube heb ik gedaan voor nu; zolang een pack minder dan zo'n 10 seconde duurt werkt het beter dan CoE. Wat mensen nogal eens vergeten is dat CoE geen 50% DPS gain is, maar 200% gedurende 4 seconde. Als een elite fight van zo'n 10 seconde binnen de 12 seconde downtime valt, schiet je er dus niets mee op. Tegen trash maakt het sowieso niet uit. Jeram bufft de mimics altijd en ik merkte dat tier 40 runs constanter zijn met Jeram dan met CoE. In de setup die ik gebruik is geen multi-element setup; de damage komt van Slow Burn, de rest is niet relevant. Voor een Fire Wall / Slow Burn werkt CoE beter omdat de damage dan op 2 momenten in de cycle geboost wordt. Wat betreft het verkeerd casten van de mimics, ik heb dat nooit zo ervaren met Slow Burn...ze zijn prima in staat zooi op te ruimen als ik even moet rondrennen om elite zooi te ontwijken.
Op zich zijn elites relatief traag bij deze setup, maar dat is ook een kwestie van ramp-up van Slow Burn. Zodra je een paar seconde spamt op een elite, gaat het hard, zeker als de mimics meedoen. Een RG op T10 is een seconde of 10 ofzo. Wat mij betreft is het een trade-off; ergens moet je de survivability halen en Serpent op cube is daarvoor erg goed.
Ik weet niet of ik de damage van Firewall overschat, jij de damage van Firewall onderschat, Ikzelf heb het gevoel dat Firewall, zeker omdat de dot stacked een bijna net zo groot, of misschien wel net zo'n groot deel van mijn damage is als Slowburn, 3 firewalls op elkaar en alles smelt/ Nu ben ik geen theory crafter, dus zou het mis kunnen uiteraard. Misschien dat er andere experts meelezen die hier uitsluitsel over kunnen geven

Ik zie wel dat je trouwens geen Jeram's Bracer gebruikt, dat zou het verschil misschien ook kunnen verklaren.
Op Grift 40 zou inderdaad kunnen, ik weet niet meer exact welke gear / spec ik gebruikte op Grift 40, ik gebruikte eerst ook Communing with Spirits en Jeram in de cube (voor ik grim reaper vond) maar moest op een gegeven moment over Firewall / Slowburn / Mimics / CoE omdat ik damage te kort kwam (volgens mij ergens rond 50 of iets hoger). Mimics verkeerd casten valt me vooral op bij wat grotere groepen die nog niet in een pile zitten, of wanneer mobs bijv. van 2 kanten komen. Ze casten dan vrij random, ipv de targets te nuken die prio hebben (elites / champs, die spookjes, exorcists e.d. eigenlijk alles wat een beetje pijn kan doen) dus op die momenten had ik gevoel dat ik meer had aan buff die ook mijn eigen damage verhoogde (CoE) dan aan buff die alleen mijn pets hielp (Jeram).
Qua surviability denk ik dat je misschien wat "teveel" hebt, ik weet natuurlijk niet of je issues hebt met overleven echter ik had op Grifts tot 50 eigenlijk helemaal geen issues met de gear set die ik heb (zie mijn sig, ik heb alleen een ancient Suwong met slechte acid roll), lijkt erg op de jouwe alleen wat minder defensive, op de gems en passives na, daar ben ik juist wat meer defensive, en zelfs op Grift 60 solo (mijn hoogste clear tot nu toe) heb ik meer het idee dat ik DPS te kort kom, dan dat ik survivability mis o.a. Swampland geeft echt een hoge toughness boost bij grote groepen mobs, geloof dat 350 miljoen thoughness oid het hoogst is dat ik tot nu toe heb gezien.
schaapiej schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:43:
Vraag voor de WD spelers hier; krijg je met de Scrimshaw build net zoveel lag als met de Suwon build?
Want fuckin hell wat is dat een ellende op hogere GRifts!
Vind het een toffe build maar totaal niet speelbaar op deze manier..
Solo heb ik nauwelijks last, zelfs op Grift 60 mijn hoogste clear niet. In een groepje wel, echter is HT daar zeker niet de enige boosdoener, wij konden de lag bijv op 60 ook reproduceren wanneer ik niet aan het casten was en alleen stond te kijken. Denk dat alle classes wel skills / gem combo's hebben ook die de lag veroorzaken.
Wat bij ons de lag wel deels verhielp was alle party members Area damage uit te zetten (zowel in parapoints als eventuele gear), het verhielp de lag niet helemaal, maar het kwam alleen nog voor bij extreem grote pulls. Voor dat we Area dmg uitzetten hadden we Grift 55 al lag op packs van medium grootte, na het uitzetten pas op 60 bij grote packs van minimaal 40 mobs gok ik.
Blizzard moet denk ik de servers maar es ff upgraden naar een spec die dit niveau van damage / hp / healing / affix calculaties wel aan kan, voor zover ik kan zien zit daar namelijk het hele probleem. Het lijkt wel een klein beetje op de issues die ze in WoW ook hadden op een gegeven moment daar kreeg je ook dit soort vreemde server side lag in raids, toen hebben ze op een gegeven moment alle instance servers geupgrade en was het probleem direct weg.
[
Voor 16% gewijzigd door
Dennism op 13-09-2015 19:24
]