Ik heb Archon op linkermuisknop, die wordt alleen actief als ik shift+click doe ;-) En ik heb precies te weinig CD dat ik een 5-10 sec over heb na mijn archon, zodat ik weer stacks kan verzamelen en precies gelijk weer archon hebFloydRaalte schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:28:
[...]
Dat rammen op 1 ken ikIk heb altijd het probleem dat ik niet op tijd door heb wanneer ik uit Archonform kom. Dan ram ik nog steeds op 1, wat mijn archon weer activeert! ZONDER de chantodo stacks. ARG! Kun je weer opnieuw beginnen
Eindelijk de 60% cdr op sss in cube gekregen dankzij een drop in grift, was een verademing is dat zeg
Pfff...had ik toch bijna een grift 58 solo te pakken! RG duurde iets te lang.
Heb echt een ancient blob staff of een Furnace nodig om verder te komen. Of 500 extra paragon levels.
Heb echt een ancient blob staff of een Furnace nodig om verder te komen. Of 500 extra paragon levels.
Gister m'n grift record verhoogd naar lvl 49. Niet verkeerd met 2 ancient items en de rest crap
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
GRift 54 gehaald met me monk.. best redelijk had ruime tijd over.. maar hoger overleef ik niet :<
Up
Gisteravond helaas geen vruchtbare avond achter de rug. Wel aantal paragon levels er bij gekregen, maar Kadala heeft gisteren na een aantal duizend shards gekregen te hebben nog niet de juiste belt aan mij gegeven... Ik word er droevig van. 
Nieuwe dag, nieuwe kansen... ^_^
Nieuwe dag, nieuwe kansen... ^_^
[ Voor 6% gewijzigd door RustStorm op 11-09-2015 07:04 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Gisteren een goede dag/avond gehad! Heb nu beide BK wapens ancient, en ik heb een support barb gemaakt. Deze is nu zover gegeared dat hij Iron Hide 100% up kan houden, weliswaar met leorics crown cubed en een diamond in mijn helm, maar het is een begin. Wellicht dat als mijn Gogok wat hoger is geleveled, het dan wat makkelijker wordt.
Na gister rustig wat bounty mats en grift keys te hebben gefarmd me 2de trapped naar 30 geleveld en nog eens een solo crusader rift gedaan. Nu staan beide de wizard en crusader op grift 47, ben benieuwd welke ik als eerste de solo 50 mee haal 
De trapped proct zichzelf en alles waar je tegenaan staat krijgt een mooie dmg increase van je hamers.
De trapped proct zichzelf en alles waar je tegenaan staat krijgt een mooie dmg increase van je hamers.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Ik heb weer even een verzoekje voor de monk kenners, waar moet ik me nu op focussen om als eerste te upgraden. Ik moet sowieso meer SSS dmg hebben.
Ziet er wel goed uit toch, enige wat ik zo kan bedenken is gelijk die gloves vervangen aangezien je daar nog chc op hebt. Daarna een head met EP dmg rollen en verder je gems levelen want die zijn maar 30. En dan gewoon bidden tot de RNG gods voor ancient gearMad-Matt schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:20:
Ik heb weer even een verzoekje voor de monk kenners, waar moet ik me nu op focussen om als eerste te upgraden. Ik moet sowieso meer SSS dmg hebben.
En als je survivabilty goed genoeg is misschien je passive Near Deatch Exp, inruilen voor een offensive?
[ Voor 9% gewijzigd door kidicoke op 11-09-2015 09:30 ]
Afgelopen week een flinke inhaalslag kunnen maken en gisteren een solo grift 50 gehaald.
Kwam na het grift er achter dat m'n paragon nog verkeerd stond welke ik voor archon had aangepast..
Dat moet dus nog wel wat soepeler kunnen want veel had ik niet over met wat ongelukkige deaths.
Qua verbetering zoek ik nog een goede ancient: Crown of the Primus & Striders of Destiny
Natuurlijk ook voor de overige non ancient slots nog een ancient upgrade.
Waar ik echter nog niet overuit ben is de +% elemental dmg ik heb nu 40% fire van m'n bracers en weapon.
Is er iemand die weet wat beter is?: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Cyggie-2622/hero/64478220
Mocht er nog meer te verbeteren vallen hoor ik het graag ;D
Kwam na het grift er achter dat m'n paragon nog verkeerd stond welke ik voor archon had aangepast..
Dat moet dus nog wel wat soepeler kunnen want veel had ik niet over met wat ongelukkige deaths.
Qua verbetering zoek ik nog een goede ancient: Crown of the Primus & Striders of Destiny
Natuurlijk ook voor de overige non ancient slots nog een ancient upgrade.
Waar ik echter nog niet overuit ben is de +% elemental dmg ik heb nu 40% fire van m'n bracers en weapon.
Is er iemand die weet wat beter is?: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Cyggie-2622/hero/64478220
Mocht er nog meer te verbeteren vallen hoor ik het graag ;D
https://eu.battle.net/d3/en/profile/Cyggie-2622/hero/91355809
Gister een avondje Grifts gedaan. Kwam in een leuke groep terecht waar we level 50-57 grifts hebben gedaan. Allemaal ruim binnen de tijd. Toen echter 1 dps verdween en we er 1 terug kregen welke verre van gegeared was hadden we het toch een stuk moeilijker.
Moet zeggen dat de UE multishot build erg lekker is (inclusief de bow en quiver natuurlijk)
Speel nu volgens deze spec: http://www.icy-veins.com/...d-yangs-recurve-patch-2-3
Was wel erg wennen gister maar wat speelt het heerlijk. Continu om mobs heen vaulten, caldrop droppen en nukken maar! Vanavond eens kijken of ik solo ook door 55 heen kan komen.
Zeker met een Calamity, Cindercloth en convertion (de 200% elemental damage ring) in de Cube.
Moet zeggen dat de UE multishot build erg lekker is (inclusief de bow en quiver natuurlijk)
Speel nu volgens deze spec: http://www.icy-veins.com/...d-yangs-recurve-patch-2-3
Was wel erg wennen gister maar wat speelt het heerlijk. Continu om mobs heen vaulten, caldrop droppen en nukken maar! Vanavond eens kijken of ik solo ook door 55 heen kan komen.
Zeker met een Calamity, Cindercloth en convertion (de 200% elemental damage ring) in de Cube.
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT
Die gloves idd, maar er dropt nu niets meer, heb al m'n souls gebruikt om te rerollen, maar kreeg elke kee shoulders of boots. Schiet niet op.kidicoke schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:24:
[...]
Ziet er wel goed uit toch, enige wat ik zo kan bedenken is gelijk die gloves vervangen aangezien je daar nog chc op hebt. Daarna een head met EP dmg rollen en verder je gems levelen want die zijn maar 30. En dan gewoon bieden tot de RNG gods voor ancient gear
En als je survivabilty goed genoeg is misschien je passive Near Deatch Exp, inruilen voor een offensive?
Gems ben ik druk aan het levelen idd, maar duurt ff
Hehe ik precies met hetzelfde probleem, loop ook met broken promises en alleen mijn gloves met CHC. Heb al XXXXX shards er tegenaan gegooid, maar Uliana's gloves zijn ver te zoekenMad-Matt schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:29:
[...]
Die gloves idd, maar er dropt nu niets meer, heb al m'n souls gebruikt om te rerollen, maar kreeg elke kee shoulders of boots. Schiet niet op.
Gems ben ik druk aan het levelen idd, maar duurt ff
Upgraden van een rare item (gloves) naar legendaries kan de moeite waard zijn, mijn ervaring is dat je mediocre items (met een kans op ancient of betere stats) makkelijker op deze manier vergaard.kidicoke schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:33:
[...]
Hehe ik precies met hetzelfde probleem, loop ook met broken promises en alleen mijn gloves met CHC. Heb al XXXXX shards er tegenaan gegooid, maar Uliana's gloves zijn ver te zoeken
[ Voor 4% gewijzigd door Vidra op 11-09-2015 09:35 ]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Begin bij je helm, je hebt er nu één met all resist, je wilt geen enkele item met all resist, enige uitzondering is je shoulders, want die rollen altijd met all res... de rest wil je allemaal een single resist op.Mad-Matt schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:20:
Haal een helm met EP dmg, dex, vit (gezien je BP speelt).
Daarna de gloves en dan de ringen (één heeft all resist.. wil je niet) en ze missen beide CDR.
Vervang je belt ook asap.. een 3.0 dmg reductie is gewoon slecht en je wilt een 3.4 of 3.5, ook al zijn de stats slechter, je wint er 7 % dmg reductie mee.. dat is enorm.
[EDIT]
qua skills, als je genoeg toughness hebt, houd je NDE maar vervang je sixth sense passive met een offensive.. NDE is vele malen bruikbaarder dan Sixth Sense.
Ook wil je je dash omzetten naar Blinding speed (40 % dodge nadat je em gebruikt).
[EDIT #2] Convention monks halen nu g.rift 69 & 70
[ Voor 27% gewijzigd door Sabrac op 11-09-2015 09:44 ]
Ben nu ook met de Blobstick begonnen en heb even de Iceblink naar 50 gebracht...Deadsmell schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:40:
Pfff...had ik toch bijna een grift 58 solo te pakken! RG duurde iets te lang.
Helaas kom ook ik niet verder dan 57, 58 & 59 is helaas nog buiten bereik.
Het speelt wel een stuk relaxter dan Bears maar de keerzijde is dat het, in mijn ogen, ook wat minder damage doet.
Ook als je zo'n end van de monsters afstaat is dit niet gunstig voor de cooldown, je hebt al geen profijt van wat extra pickup radius (Off hand, Thing o/t Deep) en Grave werkt slecht als je op een afstand staat...
Denk dat ik toch weer terug ga naar bears, de hectiek bevalt me een stuk beter.
Dus ook maar overstappen naar convention.Sabrac schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:36:
[...]
Begin bij je helm, je hebt er nu één met all resist, je wilt geen enkele item met all resist, enige uitzondering is je shoulders, want die rollen altijd met all res... de rest wil je allemaal een single resist op.
Haal een helm met EP dmg, dex, vit (gezien je BP speelt).
Daarna de gloves en dan de ringen (één heeft all resist.. wil je niet) en ze missen beide CDR.
Vervang je belt ook asap.. een 3.0 dmg reductie is gewoon slecht en je wilt een 3.4 of 3.5, ook al zijn de stats slechter, je wint er 7 % dmg reductie mee.. dat is enorm.
[EDIT]
qua skills, als je genoeg toughness hebt, houd je NDE maar vervang je sixth sense passive met een offensive.. NDE is vele malen bruikbaarder dan Sixth Sense.
Ook wil je je dash omzetten naar Blinding speed (40 % dodge nadat je em gebruikt).
[EDIT #2] Convention monks halen nu g.rift 69 & 70ziet ernaar uit dat de 0 crit build steeds verder achterop raakt... had ik toch gelijk om direct met convention te beginnen
Alleen dat all-resist snap ik even niet, waarom wil ik dat niet? (ik begin op 49 toch wel squishy te worden)
De Harmony passive, 40 % van je single resist wordt all resist, daarom wil je overal single resist, zodat je een "extra" slot over houd voor andere zaken als armor, abilitiy dmg, % life of life per second.Mad-Matt schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:45:
[...]
Dus ook maar overstappen naar convention.
Alleen dat all-resist snap ik even niet, waarom wil ik dat niet? (ik begin op 49 toch wel squishy te worden)
[EDIT] mijn monk heeft op 2 pieces nog all resist wat ik weg wil hebben, en overleefd het best makkelijk op 60+
110 t/m 130 all res vs 180 t/m 210 single res (wat met harmony dan weer 72 t/m 84 all res wordt) en dan +500/700 armor of 15 % life is gewoon te goed
[ Voor 21% gewijzigd door Sabrac op 11-09-2015 09:49 ]
Ik heb getest met de iceblink ipv gizzard (ik gebruik ook BotT en Eso) en ik merk dat op hogere grifts, de gizzard hem je helpt met langer overleven (uiteraard door de shield en de life regen).Apsie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:38:
[...]
Ben nu ook met de Blobstick begonnen en heb even de Iceblink naar 50 gebracht...
Het speelt wel een stuk relaxter dan Bears maar de keerzijde is dat het, in mijn ogen, ook wat minder damage doet.
Ook als je zo'n end van de monsters afstaat is dit niet gunstig voor de cooldown, je hebt al geen profijt van wat extra pickup radius (Off hand, Thing o/t Deep) en Grave werkt slecht als je op een afstand staat...
Door de lag die veroorzaakt wordt door de HT set is het momenteel niet heel handig om hogere GRifts te doen, echter de dmg van HT in combinatie met acid cloud en etc. zou in theorie hoger moeten zijn dan bears.
De dmg rankt nu van Acid Cloud > Bears > Carnevil > other combinations
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
klinkt idd erg logisch, thanks.Sabrac schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:46:
[...]
De Harmony passive, 40 % van je single resist wordt all resist, daarom wil je overal single resist, zodat je een "extra" slot over houd voor andere zaken als armor, abilitiy dmg, % life of life per second.
[EDIT] mijn monk heeft op 2 pieces nog all resist wat ik weg wil hebben, en overleefd het best makkelijk op 60+
Ik heb nu Harmony op m'n amu. Wat is een goede 5e passive?
Determination, 4 % meer dmg per enemy om je heen, over het algemeen wil je toch veel enemies bij je in de buurt hebben, dus krijg je makkelijk de max 20 %.Mad-Matt schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:48:
[...]
klinkt idd erg logisch, thanks.
Ik heb nu Harmony op m'n amu. Wat is een goede 5e passive?
Je kan ook voor momentum gaan maar dan moet je meer bewegen.
Combination strike is ook een optie, maar levert slechts 10 % dmg op.
Zou ik graag willen maar een beetje DB tekort, heb de laatste dagen veel Grifts erdoor geknalt, zal maar eens weer DBs gaan farmen in gewone rifts danVidra schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:35:
[...]
Upgraden van een rare item (gloves) naar legendaries kan de moeite waard zijn, mijn ervaring is dat je mediocre items (met een kans op ancient of betere stats) makkelijker op deze manier vergaard.
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen met overleven, Iceblink was gewoon om te testen of ik nog iets meer damage eruit kon persenVidra schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:46:
[...]
Ik heb getest met de iceblink ipv gizzard (ik gebruik ook BotT en Eso) en ik merk dat op hogere grifts, de gizzard hem je helpt met langer overleven (uiteraard door de shield en de life regen).
Door de lag die veroorzaakt wordt door de HT set is het momenteel niet heel handig om hogere GRifts te doen, echter de dmg van HT in combinatie met acid cloud en etc. zou in theorie hoger moeten zijn dan bears.
De dmg rankt nu van Acid Cloud > Bears > Carnevil > other combinations
De damage rank lijkt me niet zo vreemd: je raakt altijd met de Acid Cloud terwijl je met de Bears altijd moet positioneren...
Het gevoel van meer damage zal wel gewoon gewenning zijn: Blobbing is nieuw voor mij (+/- 2 uurtjes) terwijl ik de ZB al vanaf dag 1 D3 heb gedaan.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Gisteren met 3 man GoT een poging gedaan voor de lvl 60 rift conquest. Eerst een poging met Grift 55, dat ging makkelijk. Daarna een dramarift met de act 1 caves en daarna de act 2 tunnels. Gevolg: kan niet lopen dus geen Hexing pants, dus -25% damage
Guardian kregen we pas op 1:00 te gaan.
2e poging ging een stuk beter. Nightstalker had een healer monk en dat was echt bizar, ben 1x dood gegaan door mijn eigen fout (Falling Sword midden in pack) maar verder niet in gevaar geweest, health was telkens vol. De 2e poging lukte met ruim tijd over en dus nu de conquest binnen.
Nu nog 50 dingen in de cube gooien en mijn gems naar level 40 brengen
Enige probleem is dat ik telkens 0 breaths en souls heb, dus dat zal ik met mijn Crusader moeten gaan doen zo lang ik geen betere wapens op de Monk heb.
Ik vond vanmorgen overigens een aardige Ess of Johan, dex/armor/CHD/CDR. Ik heb nu een Dovu (http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/66244681) met ongeveer dezelfde stats. Ik mis wel 10% CHD maar misschien is die legendary stat erg nuttig voor een monk? Scheelt namelijk weer lopen en maakt mooi groepjes. Zal ik de armor naar socket rollen en die -10% CHD voor lief nemen?
2e poging ging een stuk beter. Nightstalker had een healer monk en dat was echt bizar, ben 1x dood gegaan door mijn eigen fout (Falling Sword midden in pack) maar verder niet in gevaar geweest, health was telkens vol. De 2e poging lukte met ruim tijd over en dus nu de conquest binnen.
Nu nog 50 dingen in de cube gooien en mijn gems naar level 40 brengen
Ik vond vanmorgen overigens een aardige Ess of Johan, dex/armor/CHD/CDR. Ik heb nu een Dovu (http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/66244681) met ongeveer dezelfde stats. Ik mis wel 10% CHD maar misschien is die legendary stat erg nuttig voor een monk? Scheelt namelijk weer lopen en maakt mooi groepjes. Zal ik de armor naar socket rollen en die -10% CHD voor lief nemen?
[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 11-09-2015 10:13 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Nighteyes?!Angeloonie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:07:
Gisteren met 3 man GoT een poging gedaan voor de lvl 60 rift conquest. Eerst een poging met Grift 55, dat ging makkelijk. Daarna een dramarift met de act 1 caves en daarna de act 2 tunnels. Gevolg: kan niet lopen dus geen Hexing pants, dus -25% damageGuardian kregen we pas op 1:00 te gaan.
2e poging ging een stuk beter. Nighteyes had een healer monk en dat was echt bizar, ben 1x dood gegaan door mijn eigen fout (Falling Sword midden in pack) maar verder niet in gevaar geweest, health was telkens vol. De 2e poging lukte met ruim tijd over en dus nu de conquest binnen.
Nu nog 50 dingen in de cube gooien en mijn gems naar level 40 brengenEnige probleem is dat ik telkens 0 breaths en souls heb, dus dat zal ik met mijn Crusader moeten gaan doen zo lang ik geen betere wapens op de Monk heb.

Dat eerste rift was inderdaad drama! Niet alleen de map was ruk, de elites konden ook niet heel veel slechter... Die tweede ging wel lekker. Mooi ook dat we zonder Lagdocter heerlijke lag kregen bij wat grotere packs! Tijdens de lag maar gewoon alle skills spammen en hopen op genoeg healing
Healer Monk krijgt wat meer vorm, kan nog genoeg upgrades gebruiken maar de basis is wel aardig/
Cooldown zo rond de 62,5%/65%, LPS op 750k en buffed op 1,2 miljoen!
Sorry
Tsja die lag was idd erg vreemd, misschien te veel Blessed Hammers in beeld oid? Was wel even paniek bij mij op alle knoppen rammen om niet dood te gaanDat eerste rift was inderdaad drama! Niet alleen de map was ruk, de elites konden ook niet heel veel slechter... Die tweede ging wel lekker. Mooi ook dat we zonder Lagdocter heerlijke lag kregen bij wat grotere packs! Tijdens de lag maar gewoon alle skills spammen en hopen op genoeg healing
PS check mijn edit nog even plz?
Die speelt toch alleen maar WD
Terwijl iedereen al druk aan het pushen is ben ik rustig m'n gems aan het levelen...eerder deze week BotT / Iceblink / Esoteric op 25 gezet, gisteren Molten gedaan en Esoteric eruit geswitcht. Voor T9 / tier 40 werkt dit wat mij betreft lekkerder; Molten vangt de enkele damage spikes die ik tegenkom netjes op en de regen zorgt ervoor dat ik nooit lang low-life blijf. Esoteric mist de bescherming tegen physical en dat is toch best een aardig deel van de inkomende damage spikes (ja, ik bedoel jou Bloodmaw).
Verder loopt het wel lekker, tier 40 gaat in zo'n 7-8 minuten. Ik was eerst tier 30 aan het doen maar ik had meer het idee Sonic te spelen dan D3 (op 4 seconde niet onder de 3 minuten...omdat de RG ver weg spawnde).
Ik begon de avond met CoE op cube maar daar ben ik later op de avond vanaf gestapt; ik ben overgestapt naar de 100% pet damage van Jeram (RoRG op cube). Op papier is dit minder DPS maar voor dit soort runs werkt het beter; ik merkte dat de CoE spike zoveel overkill waren dat ze niets toevoegden. Een elite pack duurt dan een seconde of 2 als de buff actief is of 3 keer zolang als dit niet zo is. Met Jeram is het constanter, altijd 2-3 seconde.
De Jeram in de cube was wel zo'n momentje "doe ik dit nou echt?"...een ancient 950+ Int / Vit / 5.5 CHC Jeram gewoon genuked...want maar 79% pet damage. Toch jammer dat je dat soort mods niet mag rerollen.
Verder loopt het wel lekker, tier 40 gaat in zo'n 7-8 minuten. Ik was eerst tier 30 aan het doen maar ik had meer het idee Sonic te spelen dan D3 (op 4 seconde niet onder de 3 minuten...omdat de RG ver weg spawnde).
Ik begon de avond met CoE op cube maar daar ben ik later op de avond vanaf gestapt; ik ben overgestapt naar de 100% pet damage van Jeram (RoRG op cube). Op papier is dit minder DPS maar voor dit soort runs werkt het beter; ik merkte dat de CoE spike zoveel overkill waren dat ze niets toevoegden. Een elite pack duurt dan een seconde of 2 als de buff actief is of 3 keer zolang als dit niet zo is. Met Jeram is het constanter, altijd 2-3 seconde.
De Jeram in de cube was wel zo'n momentje "doe ik dit nou echt?"...een ancient 950+ Int / Vit / 5.5 CHC Jeram gewoon genuked...want maar 79% pet damage. Toch jammer dat je dat soort mods niet mag rerollen.
Herkenbaar. Zo heb ik een DML gevonden ancient, zeer goede rolls maar dan MS op laagste, wat zeer jammer is als die stat kon rerollen had ik een hele mooie ancient quiver erbij.Zarhrezz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:42:
Ik sta zelden een heel eind van de monsters af. Ik heb Confidence Ritual in mijn build zitten en sta dus overal bovenop. Alleen als elite packs heel link zijn, houd ik afstand. Ik heb Bears ook gespeeld, maar Blob bevalt mij juist een stuk beter.Apsie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:38:
[...]
Ben nu ook met de Blobstick begonnen en heb even de Iceblink naar 50 gebracht...
Ik ben inmiddels geswitcht van Esoteric Alteration naar Molten Wildebeest's Gizzard en dat bevalt me een stuk beter. Molten vangt mooi de hoge damage spikes op en dat is toch waar ik meestal dood door ging. Als ik nu een 55+ grift doe, ga ik zelden nog dood.
[ Voor 12% gewijzigd door Deadsmell op 11-09-2015 11:03 ]
Mmm, zal bij mij wel een kwestie zijn van L2p... Nu manaproblemen en als ik te dichtbij sta, doodgaan problemenDeadsmell schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:01:
[...]
Ik sta zelden een heel eind van de monsters af. Ik heb Confidence Ritual in mijn build zitten en sta dus overal bovenop. Alleen als elite packs heel link zijn, houd ik afstand. Ik heb Bears ook gespeeld, maar Blob bevalt mij juist een stuk beter.
Ik ben inmiddels geswitcht van Esoteric Alteration naar Molten Wildebeest's Gizzard en dat bevalt me een stuk beter. Molten vangt mooi de hoge damage spikes op en dat is toch waar ik meestal dood door ging. Als ik nu een 55+ grift doe, ga ik zelden nog dood.
Doordat ik geen ruimte heb voor Confidence Ritual is m'n build juist heel flexibel...geen range afhankelijkheid door Confidence Ritual / Grave Injustice / Swampland Fortitude / Zei's...ik gooi de damage gewoon waar nodig. Ik had zelfs gisteren dat ik een pack long-range in de linkerbovenhoek aan het nuken was...waardoor ik per ongeluk m'n Dogs unsummondeDeadsmell schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:01:
Ik sta zelden een heel eind van de monsters af. Ik heb Confidence Ritual in mijn build zitten en sta dus overal bovenop. Alleen als elite packs heel link zijn, houd ik afstand. Ik heb Bears ook gespeeld, maar Blob bevalt mij juist een stuk beter.

Ik hoef geen afstand te houden om damage te doen (zoals bij Zei) en ik hoef de problemen niet op te zoeken om DPS / regen / defenses / etc. te maximaliseren...ik vind dat wel erg lekker spelen. Daarnaast heb ik Piranhado en Ess of Johan in m'n setup dus veel pull / clustering die ik niet volledig kan controleren. Door de range flexibiliteit is dus weer geen probleem.
Gisteren mijn eerste T10 rift voltooid! Het ging wel wat traag als ik vergelijk met hoe andere mensen hier door elites walsen alsof het witte vijhanden op normal zijn *-). Desalniettemin toch weer een mijlpaal gehaald!
Daarna meeglopen met Xylon en nog een paar tweakers (ben jullie naam al weer vergeten, schandalig ik weet het, maar wees gerust, dat ligt aan hoe mijn hersenen werken met opslaan van informatie, of beter het gebrek an deze skill
). Eerst wat T9 riftst, dat ging vrij goed. Toen een level 40 rift, daar kon ik ook nog leuk meelopen al was ik wel wat sloom. Maar toen gebeurde het! Ze gingen steeds hoger, rift, 45, rift 50, rift 55 om uiteindelijk een level 60 rift te doen
Ik was bij 50 al vaker dood dan dat ik damage deed maar level 60 was echt niet te doen voor mij
En zelfs die 60 hebben ze (met 13 seconden op de timer over) nog gehaald
. Ik vrees dat mijn wizard nog een lange weg te gaan heeft om op dat level te kunnen spelen. Maar desalniettemin bedankt voor de boost en mijn achievement 
Overigens gaandeweg mijn focus ring gevonden (had restaint al) maar kon door die hoge rift difficulty niet echt zeggen of het een vooruitgang was vergeleken met die nieuwe ring die cyclish door alle 4 de elementen heen draait en mijn oculus ring (die met de extra damage circel).
Daarna meeglopen met Xylon en nog een paar tweakers (ben jullie naam al weer vergeten, schandalig ik weet het, maar wees gerust, dat ligt aan hoe mijn hersenen werken met opslaan van informatie, of beter het gebrek an deze skill
Overigens gaandeweg mijn focus ring gevonden (had restaint al) maar kon door die hoge rift difficulty niet echt zeggen of het een vooruitgang was vergeleken met die nieuwe ring die cyclish door alle 4 de elementen heen draait en mijn oculus ring (die met de extra damage circel).
[ Voor 12% gewijzigd door Ryan1981 op 11-09-2015 11:23 ]
Heb je dat ook alvast meegemaakt
60 is een vrij hoog niveau wat vanzelf komt als je gear wat beter op orde is. Belangrijkste blijft plezier hebben of niet dan
JazekerNeles7 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:25:
Heb je dat ook alvast meegemaakt60 is een vrij hoog niveau wat vanzelf komt als je gear wat beter op orde is. Belangrijkste blijft plezier hebben of niet dan
Ik heb gisteren veel tijd gestoken in farmen etc om een Ancient Suwong te proberen te krijgen. Uiteindelijk van gele staff upgrades wel veel Suwong's gezien, maar niets ancient, helaas.
Heb besloten om nu even te focussen op de ultieme gear en gems levelen, en dan pas weer progress te pushen. Is ook even een mooie break van progress GR's, was ik even klaar mee ;-)
Heb besloten om nu even te focussen op de ultieme gear en gems levelen, en dan pas weer progress te pushen. Is ook even een mooie break van progress GR's, was ik even klaar mee ;-)
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Ik zit wat dat betreft ook wel enigszins in dubio:
-- oneindig blijven (g)riften tot eindelijk die laatste paar gear pieces voor m'n build droppen (incl. gebruik van BSs)
-- oneindig bounties blijven runnen voor mats, zodat m'n stash leger geraken kan door al die legendaries in de cube te knallen
-- oneindig uber bosses mollen om te perfecte hellfire te craften
Keuzes keuzes, en er is er geen een echt verkeerd denk ik zo. -_-
-- oneindig blijven (g)riften tot eindelijk die laatste paar gear pieces voor m'n build droppen (incl. gebruik van BSs)
-- oneindig bounties blijven runnen voor mats, zodat m'n stash leger geraken kan door al die legendaries in de cube te knallen
-- oneindig uber bosses mollen om te perfecte hellfire te craften
Keuzes keuzes, en er is er geen een echt verkeerd denk ik zo. -_-
Gister wat 65's gedaan, moet zeggen dat het wel lekker loopt (7 min runs) en dat ik geen tot weinig lag meer ervaar!
Was dit toevallig overdag wanneer minder mensen spelen of had je het ook niet tussen 19:00 en 22:00 uur? dit zijn vaak de momenten dat de meeste mensen spelen en de momenten waar ik zelf lag het meeste merk.Douweegbertje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:49:
Gister wat 65's gedaan, moet zeggen dat het wel lekker loopt (7 min runs) en dat ik geen tot weinig lag meer ervaar!
Was rond 23:30Sabrac schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:53:
[...]
Was dit toevallig overdag wanneer minder mensen spelen of had je het ook niet tussen 19:00 en 22:00 uur? dit zijn vaak de momenten dat de meeste mensen spelen en de momenten waar ik zelf lag het meeste merk.
Voorgaande dagen had ik wel last van lag (ongeacht tijdstip) op gr60++, gr59 ging prima
Overigens had ik gister ook eens bekeken op wat voor server ik zat. Het viel me hierbij op dat je soms random op een EU server zit, maar soms ook op een uit de US!.. In elk geval dat was rond 17:00 dat ik dat checkte.
Ik heb nu 5 stuks Uliana en een RORG. Voorlopig heb ik nog geen verlangen naar hoge GR's. Ik moet eerst nog een boel bounties, rifts, Grifts etc. doorlopen om gems te levelen/mats te verzamelen, betere gear etc etc.
Wat zijn dan de beste aanvullende items voor mij nu voor de Uliana set? Flow of Eternity lijkt me onmisbaar? Madstone? Gungdo Gear? Wellicht dat een In-Geom voor t speedfarmen van rift/Grift beter is?
Wat zijn dan de beste aanvullende items voor mij nu voor de Uliana set? Flow of Eternity lijkt me onmisbaar? Madstone? Gungdo Gear? Wellicht dat een In-Geom voor t speedfarmen van rift/Grift beter is?
[ Voor 4% gewijzigd door Thompson op 11-09-2015 13:05 ]
Beeromaniac
Wat is jouw D3 profile link?Douweegbertje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:55:
[...]
Was rond 23:30![]()
Voorgaande dagen had ik wel last van lag (ongeacht tijdstip) op gr60++, gr59 ging prima
Overigens had ik gister ook eens bekeken op wat voor server ik zat. Het viel me hierbij op dat je soms random op een EU server zit, maar soms ook op een uit de US!.. In elk geval dat was rond 17:00 dat ik dat checkte.
hota: http://eu.battle.net/d3/e...we1337-1487/hero/64883209
ww : http://eu.battle.net/d3/e...we1337-1487/hero/65611381
Maar ik switch sommige pieces tussen beide en er zit nog wat in mijn stash ivm verschil solo/team push
Sick. En hiermee farm je gemakkelijk Grift 65? Bizar man. Ik zal wel eens een Barb gaan levelen danDouweegbertje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:11:
[...]
hota: http://eu.battle.net/d3/e...we1337-1487/hero/64883209
ww : http://eu.battle.net/d3/e...we1337-1487/hero/65611381
Maar ik switch sommige pieces tussen beide en er zit nog wat in mijn stash ivm verschil solo/team push
[ Voor 4% gewijzigd door UTADDICT op 11-09-2015 13:16 ]
Met mijn hota barb en een fatsoenlijk team, push je met gemak richting de 70.. Key is om gewoon een hoge DPS output te hebben(voor hota dan). 2xbarb 2x monk, palmpje erop en je hebt 50 mobs in 1x weg.UTADDICT schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:15:
[...]
Sick. En hiermee farm je gemakkelijk Grift 65? Bizar man. Ik zal wel eens een Barb gaan levelen dan
Je combineert je ring (conv. elements) als hij proc heeft op fire, met je focus/restraint dubbele boost (dus furious charge doen) en met rend + pain enchancher en dan heb je een insane dps output.
Op zo'n niveau ben je meestal toch zowat 1 shot dood (met de hota build dan) dus je hoeft niet perse 100% op substain te focussen. Daarom heb ik nog wat andere items met area damage (die je nu niet ziet).
3 á 5 miljard crits zijn beetje de standaard, dat x4 met conv. elements proc.
En gemakkelijk? Nee, ik ben para 677 met een reden.. Ik ben pas recent (para 660 ong) hoger gegaan dan Gr59/60. Wellicht zie je de waarde van sommige items nog niet helemaal in, noch de stats die erop zitten, zoiets heb je niet heel simpel bij elkaar. En daarbij heb je ook gewoon eigenlijk para 700 nodig, ongeacht je gear.. die stats geven de extra push.
[ Voor 30% gewijzigd door Douweegbertje op 11-09-2015 13:25 ]
Eens!Douweegbertje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:23:
[...]
Met mijn hota barb en een fatsoenlijk team, push je met gemak richting de 70.. Key is om gewoon een hoge DPS output te hebben(voor hota dan). 2xbarb 2x monk, palmpje erop en je hebt 50 mobs in 1x weg.
Je combineert je ring (conv. elements) als hij proc heeft op fire, met je focus/restraint dubbele boost (dus furious charge doen) en met rend + pain enchancher en dan heb je een insane dps output.
Op zo'n niveau ben je meestal toch zowat 1 shot dood (met de hota build dan) dus je hoeft niet perse 100% op substain te focussen. Daarom heb ik nog wat andere items met area damage (die je nu niet ziet).
3 á 5 miljard crits zijn beetje de standaard, dat x4 met conv. elements proc.
En gemakkelijk? Nee, ik ben para 677 met een reden.. Ik ben pas recent (para 660 ong) hoger gegaan dan Gr59/60. Wellicht zie je de waarde van sommige items nog niet helemaal in, noch de stats die erop zitten, zoiets heb je niet heel simpel bij elkaar. En daarbij heb je ook gewoon eigenlijk para 700 nodig, ongeacht je gear.. die stats geven de extra push.
Wel heel nice hoor! Barb levelen was niet serieus bedoeld, ik ben heel druk met WD en daar moet ik de 65 nog halen ;-)
Mooi om te zien, en dat wapen van je HoTA barb is heel vet.
En ja wat trouwens ook wel boeit is dat iedereen van de party fatsoenlijk is. Op de iets lagere grifts kun je er wel mee wegkomen als iemand wat dingen mist e.d. maar op de hogere grifts is het toch wel minder als iemand net dat stukje dps/substain mist
Wat ik wel ervaar is dat de riftbosses enorm saai zijn. Er zit gewoon geen plezier in. Het is elke keer 1 minuut+ dom hitten.. thats it. Beetje jammer maar goed dat was het altijd wel geweest.
Ik hoop toch echt dat blizzard gaat inzien dat de huidige vorm van grift niet echt rewarding meer is. Dan heb ik het o.a. over de verschillende mappen met soms achterlijke density's waardoor je weer afhankelijk bent van fishing op een goede map. Vervolgens maar de keuze moet maken tussen snelle clears op de mobs of korter de boss vechten en visa versa, terwijl de boss puur een afk hit-em-up ding is.
Wat ik wel ervaar is dat de riftbosses enorm saai zijn. Er zit gewoon geen plezier in. Het is elke keer 1 minuut+ dom hitten.. thats it. Beetje jammer maar goed dat was het altijd wel geweest.
Ik hoop toch echt dat blizzard gaat inzien dat de huidige vorm van grift niet echt rewarding meer is. Dan heb ik het o.a. over de verschillende mappen met soms achterlijke density's waardoor je weer afhankelijk bent van fishing op een goede map. Vervolgens maar de keuze moet maken tussen snelle clears op de mobs of korter de boss vechten en visa versa, terwijl de boss puur een afk hit-em-up ding is.
De benadering van area damage is aangepakt in patch 2.3. - het werkt nu multiplicative met de class sets en met bijvoorbeeld Focus+Restraint. Hierdoor is het nu lucratief om ook gear met area damage te gaan verzamelen. Daarnaast werkt de area damage ook op 'pet attacks'. Area damage heeft een 20% proc kans.Douweegbertje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:23:
[...]
Als je een area damage hebt van 100 en je bent aan het vechten met 6+ mobs, dan zorgt de area damage modifier voor een 20% overall damage verhoging. Het gemiddelde rift density is 10 mobs per gevecht, en in top density rifts gaat dit zelfs omhoog naar 20 mobs.
De mobs dienen binnen een range van 10 yards te staan van je character.
De overall damage zal dan ook naar mate van de hoeveelheid area damage en het aantal mobs tegelijkertijd verschillen. Als een barb 20 mobs heeft verzameld bij 120% area damage, dan is de overall damage output 500% hoger!!!
De maximale hoeveelheid area damage is 178, bestaande uit:
- 50 op basis van paragon;
- 48 op wapen (max 24), 2e wapen of offhand (max 24);
- 40 op de ringen (max 20 per ring);
- 20 shoulders
- 20 gloves
nerd
Maar dat dus ja
Maar dat dus ja
Ik dacht dat het 10 yards was van de mob waar je dmg op doet? Anders zouden ranged classes weinig hebben aan AD.Vidra schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:56:
[...]
De benadering van area damage is aangepakt in patch 2.3. - het werkt nu multiplicative met de class sets en met bijvoorbeeld Focus+Restraint. Hierdoor is het nu lucratief om ook gear met area damage te gaan verzamelen. Daarnaast werkt de area damage ook op 'pet attacks'. Area damage heeft een 20% proc kans.
Als je een area damage hebt van 100 en je bent aan het vechten met 6+ mobs, dan zorgt de area damage modifier voor een 20% overall damage verhoging. Het gemiddelde rift density is 10 mobs per gevecht, en in top density rifts gaat dit zelfs omhoog naar 20 mobs.
De mobs dienen in een range van 10 yards te staan om je character heen.
De overall damage zal dan ook naar mate van de hoeveelheid area damage en het aantal mobs tegelijkertijd verschillen. Als een barb 20 mobs heeft verzameld bij 120% area damage, dan is de overall damage output 500% hoger!!!
De maximale hoeveelheid area damage is 178, bestaande uit:
- 50 op basis van paragon;
- 48 op wapen (max 24), 2e wapen of offhand (max 24);
- 40 op de ringen (max 20 per ring);
- 20 shoulders
- 20 gloves
![]()
Probleem is wel, dat je voor al die keren dat je Area Damage % rollt op je items, je vaak VIT inlevert.
Gevaarlijk dus als je al een lage toughness hebt.
Moeilijke afweging.
Moeilijke afweging.
Even niets...
Gisteravond had ik ook wel een leuke avond, wat gems kunnen upgraden, een Furnace gevonden, toch van Focus en Restraint afgestapt en nu CoE en, jawel, een SoJ 
Johanna's argument gecubed, dan valt de snelheid nog mee van de furnace.
Hoe dit uiteindelijk gaat worden weet ik nog niet, maar +80% elitedmg is wel erg fijn!
Hoe dit uiteindelijk gaat worden weet ik nog niet, maar +80% elitedmg is wel erg fijn!
Dit is correct. Het is 10 yards rondom de monster dat de damage hapt waar de Area damage op afgaat.mpra schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:13:
Ik dacht dat het 10 yards was van de mob waar je dmg op doet? Anders zouden ranged classes weinig hebben aan AD.
Wat een major change is voor een aantal classes is dat pets nu ook Area damage kunnen doen. Voor WDs is dit een enorme verbetering van de mod; de mimics die bijna evenveel (of meer, bij gebruik Jeram's) damage doen dan jij, kunnen hierop ook Area damage scoren.
Voor Slow Burn is dit een erg goede mod; per ground effect of DoT tick kan deze damage af gaan. Gezien het hoge aantal ticks per seconde, kun je grofweg stellen dat je 20% x Area damage% in een 10 yard radius om je target als bonus damage doet.
Area damage is overigens een extra overweging in mijn keuze voor Piranhado / Ess of Johan; Slow Burn heeft al enorm profijt van clustering, Area damage versterkt effect.
En een no go op HCFireDrunk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:14:
Probleem is wel, dat je voor al die keren dat je Area Damage % rollt op je items, je vaak VIT inlevert.
Moeilijke afweging.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Eigenlijk moet die andersomEngeltje83 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:21:
Gisteravond had ik ook wel een leuke avond, wat gems kunnen upgraden, een Furnace gevonden, toch van Focus en Restraint afgestapt en nu CoE en, jawel, een SoJ
Even niets...
Engeltje83 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:21:
FireDrunk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:02:
[...]
Eigenlijk moet die andersomJe moet de furnace cuben en met Johanna's Argument spelen

Niets Furnace, je moet Johanna's in de cube en spelen met Skycutter
Die ligt ancient nog in mn stash, wachtend op een ramaldniAngeloonie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:04:
[...]
[...]
Dat is ook een leuke build inderdaad. Ik heb er meerdere gezienAngeloonie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:04:
[...]
[...]
Even niets...
Kun je geen sock rollen en dan de sock later naar %damage?Engeltje83 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:05:
[...]
Die ligt ancient nog in mn stash, wachtend op een ramaldni
Niet "leuke build" maar eigenlijk de enige die viable isFireDrunk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:07:
[...]
Dat is ook een leuke build inderdaad. Ik heb er meerdere gezien
BH heeft niet veel damage en heeft alle buffs nodig. (max) 20% op Skycutter en 25% van Hexing zijn echt noodzakelijk.
[ Voor 45% gewijzigd door Angeloonie op 11-09-2015 15:08 ]
Ongetwijfeld dat dat kanAngeloonie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:07:
[...]
Kun je geen sock rollen en dan de sock later naar %damage?
[...]
Niet "leuke build" maar eigenlijk de enige die viable isEn ook moet Hexing Pants in de cube.
BH heeft niet veel damage en heeft alle buffs nodig. (max) 20% op Skycutter en 25% van Hexing zijn echt noodzakelijk.
Hexing pants zit al in cube. Ik moet eerst eens dat force move eens proberen voordat ik daarmee te werk ga, ik sta namelijk redelijk veel stil naar mijn idee tijdens het hammeren

Force move op je muiswiel Up + Down zetten, dan kun je gewoon heen en weer scrollen en BH inhouden, dan loop je tussen iedere cast en in principe is dat perfect om de buff up te houden.Engeltje83 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:13:
[...]
Ongetwijfeld dat dat kan
Hexing pants zit al in cube. Ik moet eerst eens dat force move eens proberen voordat ik daarmee te werk ga, ik sta namelijk redelijk veel stil naar mijn idee tijdens het hammeren
[afbeelding]
Force move op muiswiel gaat bij mij niet. Ik heb mijn wijsvinger op linkermuisknop en mijn middelvinger op rechtermuisknop.
Ik switch met mijn wijsvinger van linkermuisknop naar wieltje.
Dan is spelen met force move op je muis kut
Ik heb hem dan ook op spatiebalk
Even niets...
Haha nu je dat zegt, ja dat heb ik inderdaad ook.. dat verdomde automatisme ook altijdFireDrunk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:25:
Force move op muiswiel gaat bij mij niet. Ik heb mijn wijsvinger op linkermuisknop en mijn middelvinger op rechtermuisknop.
Inderdaad mobs dienen binnen een range van 10 yards van je char staan, dat staat er in mijn optiek ookmpra schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:13:
[...]
Ik dacht dat het 10 yards was van de mob waar je dmg op doet? Anders zouden ranged classes weinig hebben aan AD.
Volgens meerdere personen lijk het toch niet zo te zien. Dat is maar goed ook, want AD is heel nuttig voor bv een DH maar die staat praktisch nooit binnen 10yd van een monster.Vidra schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:36:
[...]
Inderdaad mobs dienen binnen een range van 10 yards van je char staan, dat staat er in mijn optiek ookals je in het midden staat van pack staan de mobs immers rondom.
How does area damage work?
- Area damage has a flat 20% chance of activating each time a monster receives damage from you as a source. If AD activates it will deal X amount of damage to all monsters within a 10 yard radius of the monster who procced Area damage. Where X is the amount of area damage you have.
Uhmm...praten we nu langs elkaar? Volgens mij is het als volgt:Vidra schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:36:
Inderdaad mobs dienen binnen een range van 10 yards van je char staan, dat staat er in mijn optiek ookals je in het midden staat van pack staan de mobs immers rondom.
Speler <--------------------> Monster A - Monster B
Speler raakt monster A en triggert Area damage -> monster B hapt damage
Speler - Monster A <--------------------> Monster B
Speler raakt monster B en triggert Area damage -> monster A hapt geen damage
Iemand die Hardcore PS4 speelt? ik wil graag geboost worden naar 70 omdat ik dan bijna Platinum heb =p maar op PS4 haat ik het om hardcore te spelen... weet niet waarom want op Pc speel ik alleen maar Hardcore haha
Heerlijke wapen upgrade gevonden zojuist. Daarmee moet mijn grift wel een paar levels omhoog kunnen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Klopt, maar het is echter een vrij makkelijke afweging.FireDrunk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:14:
Moeilijke afweging.
Zo heb ik bijv. wat vit gems ipv resist, en gebruik ik de AD items alleen voor group push. Dan maak het geen drol uit of je nu 600k HP hebt of 1mil. Op zo'n gr niveau ben je toch vrijwel insta dood als DPS van die vorm. Als je gewoon zorgt dat je midden in de pack staat bij de heal monk kun je het zelfs overleven met 400k leven
Een beetje brains in de party is dan wel handig, zodat je gezamenlijk van pack naar pack gaat.
Al mijn chars en builds zijn gemaakt voor één doel. Vandaar dat ik dus ook meerdere builds heb. Mijn WW barb kan bijv. enorm snel T8 en zelfs T9/10 rifts clearen, maar is compleet nutteloos in een GR. De andere build hiervan kan gewoon in 4 packs staan op een GR63 solo, zonder moeite.. maar is trager...
De hota barb kan enorm veel DPS outputten, maar is gewoon zwak qua substain... sure ik heb er 61 GR mee gesolo't (zonder de AD items dus) maar je bent absoluut niet tanky in vergelijking met een WW ignore pain build.
Mja in elk geval vind ik de barb daarom wel leuk, je krijgt sowieso genoeg items om diverse builds te maken, als je dan ook de moeite neemt om wat chars te lvlen naar 70 kun je gewoon wat gear swappen en vrijwel alles in het spel op de meest efficiënte manier doen
Behoorlijk wat upgrade gedaan aan mn Ulianas monk 
Tips en opmerkingen zijn welkom!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Luukwa-2575/hero/64981938
Tips en opmerkingen zijn welkom!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Luukwa-2575/hero/64981938
Sowieso je riem upgraden naar Binding of the Lost.
Ik ben ook een Uliana Monk in elkaar aan het zetten. Heb inmiddels de juiste Belt/Bracers en U6 compleet (F/R heb ik verschillende waaruit ik kan kiezen vanuit DH) de DMG reduction bracers en CoE via Cube. Heb helaas nog geen van de 3 benodigde wapens, heb die 100% Palm bonus op Cube staan. Binnenkort maar wat Rifts doen om wapens te kunnen upgraden in de hoop de juiste te looten!
Heb wel een mooie Grungo... Ancient met 20%cold/550Dex+Vita/5,5% CHC. Helaas geen single resist erop... Twijfel nog tussen een single res erop zetten of CHC-> allres... (Dus 5% CHC of CoE build...) hoor verschillende mensen het er niet over eens zijn wat beter is... Iemand die hier al meer van weet wat de betere is?
Heb wel een mooie Grungo... Ancient met 20%cold/550Dex+Vita/5,5% CHC. Helaas geen single resist erop... Twijfel nog tussen een single res erop zetten of CHC-> allres... (Dus 5% CHC of CoE build...) hoor verschillende mensen het er niet over eens zijn wat beter is... Iemand die hier al meer van weet wat de betere is?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Na al het nieuws hier omtrent de crit U6 monk builds, ga ik de gear toch ook maar eens verzamelen. Geen haast echter, aangezien de Broken Promises variant ook heerlijk speelt, gewoon als ik iets leuks vind het even bewaren ipv insta-salvage. Een vergelijkbare Hellfire Amulet met crit wordt echter wel lastig... Ach, hebben we weer wat te doen (naast het zoeken naar een Ancient Furnace voor de pure EP build)!
On that note: zondag ben ik van circa 8.00-17.00 uur online. Ben wel even klaar met bounties voor nu, als je zin hebt in speedgrifts 60+, ik zit op de SG TS!
On that note: zondag ben ik van circa 8.00-17.00 uur online. Ben wel even klaar met bounties voor nu, als je zin hebt in speedgrifts 60+, ik zit op de SG TS!
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Of met je Monk de Shenlong set pakken, moet ook niet al te veel moeite zijn!adamvansanten schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:29:
[...]
Ben wel benieuwd wat voor build je hebt gebruikt! Vind het een erg leuke conquest die ik zeker wil proberen te halen, maar ben er nog niet helemaal uit met wat voor build dit moet gaan lukken. Zat aan een WD pet build te denken (Tasker & Theo, Mask of Jeram, Dagger of Darts, Carnevil etc).
Dat is waar, 2-sets mogen natuurlijk wel. Ancient Shenlong met Depth Diggers heb ik al in mijn stash, daar misschien maar een poging mee doenschaapiej schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:05:
[...]
Of met je Monk de Shenlong set pakken, moet ook niet al te veel moeite zijn!
Nadat ik de tip net gaf dacht ik; goh laat ik dat zelf ook eens gaan doen dan!adamvansanten schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:24:
[...]
Dat is waar, 2-sets mogen natuurlijk wel. Ancient Shenlong met Depth Diggers heb ik al in mijn stash, daar misschien maar een poging mee doenBedankt voor de tip!
Gehaald met de Shenlong set. Voor de Conqueror Season Journey nog maar 1 ding te doen; 75 powers in de Cube. Moet maar eens wat bounties gaan doen dan...
Ben stiekem al weer een beetje uitgekeken op D3. Heb ook super veel gespeeld in s04. 2 WD's helemaal gegeared (zowel Chicken als Helltooth), en daarnaast ook nog een Crusader op 70 met volle set. Crusader is alleen echt super kut nu.
Misschien nog maar een Barb of Monk levellen, hmm
Misschien nog maar een Barb of Monk levellen, hmm
Tesla M3LR '21
Haha dat is snel geregeld. Kan je je gebruikte gear en build even listen? Zou je mij erg mee helpen! Dan kan ik hem zondag ook even halen. Alvast dank!schaapiej schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:54:
[...]
Nadat ik de tip net gaf dacht ik; goh laat ik dat zelf ook eens gaan doen dan!
Gehaald met de Shenlong set. Voor de Conqueror Season Journey nog maar 1 ding te doen; 75 powers in de Cube. Moet maar eens wat bounties gaan doen dan...
[ Voor 3% gewijzigd door adamvansanten op 11-09-2015 18:53 ]
Ik heb deze build van Quin gebruikt;adamvansanten schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:48:
[...]
Haha dat is snel geregeld. Kan je je gebruikte gear en build even listen? Zou je mij erg mee helpen! Alvast dank!
http://www.diablofans.com...in69-gr69-generator-build
Passives een kleine aanpassing; Seize the Initiative ingewisseld voor Near Death Experience. De rest zoals in zijn build. Items zoals hij ze heeft alleen de boots aangepast zodat ik de 2pc bonus van Rainment niet had.
Net even die Generator build zitten kijken... Denk dat ik die maar eens ga maken i.p.v. U6... Heb dan alleen nog die Shenlongs nodig! (1 heb ik er al die ik kan reforgen evt) kan ik mijn super dikke Magefists eens uit stash halen! 20%fire/chc/chd/as/dex!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
O ja, die 300% damage mis je niet op GR40. Goed idee, helemaal niet over nagedacht om gewoon de Generator build te pakken! Zondag even proberen, meeste items heb ik wel in mijn stash zitten.schaapiej schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:57:
[...]
Ik heb deze build van Quin gebruikt;
http://www.diablofans.com...in69-gr69-generator-build
Passives een kleine aanpassing; Seize the Initiative ingewisseld voor Near Death Experience. De rest zoals in zijn build. Items zoals hij ze heeft alleen de boots aangepast zodat ik de 2pc bonus van Rainment niet had.
ok, game geinstalleerd .
Ben benieuwd
Season char gemaakt.
lvl1 FTW , lol
Ben benieuwd
Season char gemaakt.
lvl1 FTW , lol
FUMES et CARNES
Grats Sabrac! Serieus nette prestatie!
gister voor de verandering weer in een ambush gelopen; portal vanuit town gepakt met mn dh en die stond natuurlijk vol met elites en bosses... teveel lag waardoor ik uiteindelijk ergens halverwege het lvl ben gevault om daar een finale rustplaats te vinden... gelukkig had ik al rekening gehouden met zon scenario, dus had al een barb klaarstaan om snel griftjes te kunnen lopen voor het levellen van mn gems . DH staat met dank aan de GoT-HC clan na goed 10 minuten weer op lvl 70, dus nu de gems weer levellen tot 50 en we zijn weer bijna terug op het oude niveau
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Grats Sabrac op naar een top 10 plaats
Gisteren heb ik op HC samen met Anzorak, 4th en Kami GR 55 geprobeerd. De nadruk ligt op proberen wat een lag zeg. We zijn maar gewoon gekapt er meer wat 10 runs gaan doen daar zelfs hadden we lag

Hier een filmpje wat voor lag we hadden. Echt belachelijk
En omdat het in de ochtend rustiger is qua lag maar een solo poging
Greater rift rank 40 solo gecleard, best wel blij mee
netjes en langzaam opbouwen. Doe ik zelf ook
Net grift 51 weten te clearen, dit is echt mn max, ff gaan uitzoeken hoe ik mezelf kan verbeteren. Uliana items droppen zeer zelden waardoor die upgraden erg lastig zijn
Ik had geen zin in S4, en nu heb ik mijn monk omgegooid naar healing. Werkt als een malle, alleen wil niet iedereen een non-damage char in zijn party. Zijn er nog anderen die non season spelen?
Zou wel leuk zijn om met eigen mensen te spelen ipv random.
[ Voor 14% gewijzigd door BjornE op 13-09-2015 10:47 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
Ik speel ook enkel Non-Seasons, en nog genoeg anderenBjornE schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:46:
Ik had geen zin in S4, en nu heb ik mijn monk omgegooid naar healing. Werkt als een malle, alleen wil niet iedereen een non-damage char in zijn party. Zijn er nog anderen die non season spelen?
Seasons is wel drukker, maar dat ebt na verloop vaak wat weg is mijn ervaring.
En in publics jagen veel mensen je om de meest onzinnige redenen weg... Ik laatst met mijn noob DH (#2 van de Clan) met 780 paragon.. Want ik deed niet eens 1M sheet DPS
Of in T10 rifts met mijn WW barb... OK... Ik liep wat vooruit... Maar ik liep niet verder voordat packs en trash stuk was, wellicht was movement speed in paragon een tip voor hunngeweest of een niveautje lager, de paragon 260 die half gele zooi aan had was geen probleem...
En met een fatsoenlijke party zal een zDPS Healer monk wel welkom zijn lijkt me... Echter hebben ranged builds zoals DH bijvoorbeeld niet vee aan dacht ik zo, dus met 3x ranged en 1 healer monk = pointless.
Je hebt inderdaad een flink afwijkende skill setupZarhrezz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:18:
[...]
Doordat ik geen ruimte heb voor Confidence Ritual is m'n build juist heel flexibel...geen range afhankelijkheid door Confidence Ritual / Grave Injustice / Swampland Fortitude / Zei's...ik gooi de damage gewoon waar nodig. Ik had zelfs gisteren dat ik een pack long-range in de linkerbovenhoek aan het nuken was...waardoor ik per ongeluk m'n Dogs unsummonde
Ik hoef geen afstand te houden om damage te doen (zoals bij Zei) en ik hoef de problemen niet op te zoeken om DPS / regen / defenses / etc. te maximaliseren...ik vind dat wel erg lekker spelen. Daarnaast heb ik Piranhado en Ess of Johan in m'n setup dus veel pull / clustering die ik niet volledig kan controleren. Door de range flexibiliteit is dus weer geen probleem.
Communing with spirits is bijv. vrij waardeloos met Mimics omdat deze op de target casten, en juist het het midden van de circel doet geen damage, alleen de randen. De mimics zullen deze dus altijd zo casten dat er in principe geen damage gedaan wordt, tenzij je de mobs her positioneert na iedere cast van de mimics. Bij bijv. Firewall heb je dit nadeel niet en is iedere cast van je mimics in principe raak.
Ook bijv. de keuze voor Jeram's in de cube vind ik een vreemde, je eventuele dogs en fetishes in de deze build zijn geen echte main damage dealers (al helpen ze uiteraard wel), maar meer een meatshield om projectiles e.d. op te vangen (al zie ik momenteel geen enkele manier in jouw build om fetishes te spawnen wat MoJ eigenlijk nog minder doet toevoegen). Mimics casten te vaak "verkeerd" om ook echt te profiteren van MoJ. Doordat je nu Jeram's in de cube hebt, mis je de mogelijkheid om zonder Rogr te lopen en een CoE te cuben voor nog eens een gemiddelde damage increase van ongeveer 50% per element, en HT gebruikt meerdere elements, en ook je mimics profiteren van CoE.
Verder pak je natuurlijk veel toughness door de zombiedog Mojo te cuben, maar verlies je weer veel elite dmg door geen Furnace te cuben (of een SMK als je meer groepjes speelt), terwijl juist elites en bosses bij deze spec het traagst doodgaan als je niet voldoende +elite dmg hebt.
Wij hadden gister ook regelmatig ook deze lag iets wat in onze runs aardig hielp was het uitzetten van area dmg op alle characters. Toen we allemaal 0 area dmg hadden was eigenlijk alle lag grotendeels weg zelfs terwijl ik met HT liep, met als uitzondering 2x een 60 grift waar het bij echt grote groepen (40+ mobs gok ik met wat elites / champs) wel weer terug kwam. Andere zaken die mij opvielen die deze lag kunnen veroorzaken zijn Electrified affix op champs / elites, het gebruiken van Pain Enchancer gem. Gelukkig maakt het op SC een stuk minder uit dan op HC, dat lijkt me echt niet lekker spelen zo.Temp2264 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:59:
[...]
Grats Sabrac op naar een top 10 plaats![]()
Gisteren heb ik op HC samen met Anzorak, 4th en Kami GR 55 geprobeerd. De nadruk ligt op proberen wat een lag zeg. We zijn maar gewoon gekapt er meer wat 10 runs gaan doen daar zelfs hadden we lag.
Hier een filmpje wat voor lag we hadden. Echt belachelijk![]()
[video]
[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 13-09-2015 13:26 ]
Vanochtend eindelijk een Furnace gefixt via de cube! Kan ik weer verder met grifts pushen. Een 58 @ 10:29 is al binnen. 
Even doorzetten naar de 60 en mijn gems naar 60 brengen. Ben ik weer een stapje dichterbij het voltooien van de seasonal journey.
Even doorzetten naar de 60 en mijn gems naar 60 brengen. Ben ik weer een stapje dichterbij het voltooien van de seasonal journey.
Heb de 1e 4-5min gekeken, maar die lag die daar voorbij kwam kan echt nog 10x ergerTemp2264 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:59:
[...]
Grats Sabrac op naar een top 10 plaats![]()
Gisteren heb ik op HC samen met Anzorak, 4th en Kami GR 55 geprobeerd. De nadruk ligt op proberen wat een lag zeg. We zijn maar gewoon gekapt er meer wat 10 runs gaan doen daar zelfs hadden we lag.
Hier een filmpje wat voor lag we hadden. Echt belachelijk![]()
[video]
Op HC alleen natuurlijk ontelbaar keren vervelender, op NS eindigen wij 5 vd 10 keer dood na weer een lagspike.
Pain enhancer, die poison gem, blizzard, hele bergen exploding palm die tegelijk af gaan, 't is allemaal lag creërend. Voor ons een reden om 4mans voorlopig te negerenDennism schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:02:
Wij hadden gister ook regelmatig ook deze lag iets wat in onze runs aardig hielp was het uitzetten van area dmg op alle characters. Toen we allemaal 0 area dmg hadden was eigenlijk alle lag grotendeels weg zelfs terwijl ik met HT liep, met als uitzondering 2x een 60 grift waar het bij echt grote groepen (40+ mobs gok ik met wat elites / champs) wel weer terug kwam. Andere zaken die mij opvielen die deze lag kunnen veroorzaken zijn Electrified affix op champs / elites, het gebruiken van Pain Enchancer gem. Gelukkig maakt het op SC een stuk minder uit dan op HC, dat lijkt me echt niet lekker spelen zo.
[ Voor 39% gewijzigd door toolkist op 13-09-2015 14:44 ]
Communing with Spirits is puur voor de 6-piece proc. Ik doe ook niets om de CD te verlagen (nergens goed voor in deze setup). Fire Wall zou iets meer damage doen, maar nog altijd verwaarloosbaar in vergelijking met Slow Burn. Door Iceblink geeft Sprits echter CC, naast de debuff die het al geeft.Dennism schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:02:
Je hebt inderdaad een flink afwijkende skill setupMaar verlies je niet heel veel damage met deze setup?
Communing with spirits is bijv. vrij waardeloos met Mimics omdat deze op de target casten, en juist het het midden van de circel doet geen damage, alleen de randen. De mimics zullen deze dus altijd zo casten dat er in principe geen damage gedaan wordt, tenzij je de mobs her positioneert na iedere cast van de mimics. Bij bijv. Firewall heb je dit nadeel niet en is iedere cast van je mimics in principe raak.
Ook bijv. de keuze voor Jeram's in de cube vind ik een vreemde, je eventuele dogs en fetishes in de deze build zijn geen echte main damage dealers (al helpen ze uiteraard wel), maar meer een meatshield om projectiles e.d. op te vangen (al zie ik momenteel geen enkele manier in jouw build om fetishes te spawnen wat MoJ eigenlijk nog minder doet toevoegen). Mimics casten te vaak "verkeerd" om ook echt te profiteren van MoJ. Doordat je nu Jeram's in de cube hebt, mis je de mogelijkheid om zonder Rogr te lopen en een CoE te cuben voor nog eens een gemiddelde damage increase van ongeveer 50% per element, en HT gebruikt meerdere elements, en ook je mimics profiteren van CoE.
Verder pak je natuurlijk veel toughness door de zombiedog Mojo te cuben, maar verlies je weer veel elite dmg door geen Furnace te cuben (of een SMK als je meer groepjes speelt), terwijl juist elites en bosses bij deze spec het traagst doodgaan als je niet voldoende +elite dmg hebt.
Jeram in cube heb ik gedaan voor nu; zolang een pack minder dan zo'n 10 seconde duurt werkt het beter dan CoE. Wat mensen nogal eens vergeten is dat CoE geen 50% DPS gain is, maar 200% gedurende 4 seconde. Als een elite fight van zo'n 10 seconde binnen de 12 seconde downtime valt, schiet je er dus niets mee op. Tegen trash maakt het sowieso niet uit. Jeram bufft de mimics altijd en ik merkte dat tier 40 runs constanter zijn met Jeram dan met CoE. In de setup die ik gebruik is geen multi-element setup; de damage komt van Slow Burn, de rest is niet relevant. Voor een Fire Wall / Slow Burn werkt CoE beter omdat de damage dan op 2 momenten in de cycle geboost wordt. Wat betreft het verkeerd casten van de mimics, ik heb dat nooit zo ervaren met Slow Burn...ze zijn prima in staat zooi op te ruimen als ik even moet rondrennen om elite zooi te ontwijken.
Op zich zijn elites relatief traag bij deze setup, maar dat is ook een kwestie van ramp-up van Slow Burn. Zodra je een paar seconde spamt op een elite, gaat het hard, zeker als de mimics meedoen. Een RG op T10 is een seconde of 10 ofzo. Wat mij betreft is het een trade-off; ergens moet je de survivability halen en Serpent op cube is daarvoor erg goed.
Vraag voor de WD spelers hier; krijg je met de Scrimshaw build net zoveel lag als met de Suwon build?
Want fuckin hell wat is dat een ellende op hogere GRifts!
Vind het een toffe build maar totaal niet speelbaar op deze manier..
Want fuckin hell wat is dat een ellende op hogere GRifts!
Vind het een toffe build maar totaal niet speelbaar op deze manier..
Dit topic is gesloten.