Het is een feature. Onder level 70 doen ze inderdaad bizar veel damage. Zodra je 70 op hogere Torments gaat spelen doen ze niets meer. Het is de ideale speed-level ring.Goron schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:07:
Ik ben maar weer eens begonnen door het nieuwe seizoen. Nu heb ik een nagelring gevonden die van die suicide fallen summoned. Maar die dingen doen absurde damage?? Ik heb 1800 dps en ze hitten voor 200000? Act bosses gaan in 1 keer dood lol. Is dit een bug?
An1mA schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:12:
Zo op de val reep weer legend geworden, 2 weken geleden heel dichtbij (rank 2 5 ster). Had wellicht eerder legend kunnen worden, maar nieuwe patch en season van Diablo 3 begonnen, hehe.
Hoeveel uur zit er bij jou in een dag?An1mA schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:28:
[...]
Na anderhalf dag alle sets van de wiz naar binnen geharkt en ook de benodigde legendary items.
Dus heb ik een WD naar 70 gebracht en binnen 2 uur de helltooth set gekregen

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Misschien is het een idee om een gem of ease te halen en deze naar level 25 te brengen? Kun je op lvl 1 een level 70 wapen gebruiken dat scheelt enorm.Squishie schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:43:
ps ik ben niet zo'n hardcore farmer. Ben daarom pas paragon lvl 55. Kzie er helaas beetje tegenop om weer een dag te spenderen om een class naar 70 te lvlen.
Uiteraard kun je ook in de Clan/Community om een boost vragen, meeste tweakers zijn daar niet te beroerd voor. Als je geluk hebt en die persoon is dezelfde class krijg je misschien nog wat leuke drops erbij ook
Zarhrezz schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:23:
[...]
Het is een feature. Onder level 70 doen ze inderdaad bizar veel damage. Zodra je 70 op hogere Torments gaat spelen doen ze niets meer. Het is de ideale speed-level ring.
Oh nice, waar kan je die gem farmen?Neles7 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:57:
[...]
Misschien is het een idee om een gem of ease te halen en deze naar level 25 te brengen? Kun je op lvl 1 een level 70 wapen gebruiken dat scheelt enorm.
Uiteraard kun je ook in de Clan/Community om een boost vragen, meeste tweakers zijn daar niet te beroerd voor. Als je geluk hebt en die persoon is dezelfde class krijg je misschien nog wat leuke drops erbij ook
Gem of ease dropt van Greater Rift Guardians (grift boss).
Squishy, je kan beter ook even de Tweakers community joinen in game. In de derde post op de eerste pagina van dit topic staat hoe. Eventueel kan je ook een van de clans joinen. Dat gaat je snel vooruit helpen.
Ik denk dat een gem of ease niet veel zin heeft voor jou. We kunnen je char niet zien maar ik krijg het vermoeden dat het levellen van die gem meer tijd gaat kosten dan het levellen van een nieuwe char. Dat laatste kan vrij snel trouwens. Er zijn goede beginner guides en je kan ondertussen ook wel een boost krijgen denk ik.
Ik denk dat een gem of ease niet veel zin heeft voor jou. We kunnen je char niet zien maar ik krijg het vermoeden dat het levellen van die gem meer tijd gaat kosten dan het levellen van een nieuwe char. Dat laatste kan vrij snel trouwens. Er zijn goede beginner guides en je kan ondertussen ook wel een boost krijgen denk ik.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Jij hebt ook gewoon alle geluk van de wereld ....An1mA schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:28:
[...]
Na anderhalf dag alle sets van de wiz naar binnen geharkt en ook de benodigde legendary items. De archon build is leuk op lager torment maar vergeleken met idd de monks, barbs en wd doet de wiz niet veel dmg. Dus heb ik een WD naar 70 gebracht en binnen 2 uur de helltooth set gekregen en dan merk je hoeveel sterker een WD is dan een wiz.
Bastard
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Voor de Barbarian experts:
Ik ben mijn Whirlwind Barb aan het aanpassen voor F/R tests...
Welke skill laten jullie vallen t.b.v. furious Charge? Heb die nu in plaats van Threatening Shout (Falter) gezet.. Wellicht hebben jullie betere opties?
Solo denk ik, zolang survivability geen issue is, CoE op cube? En indien toughness problematisch zou worden Solo -> Unity?
Ps: Battle.net is niet up-to-date, echter staan de skills bijna goed... Furious Charge staat nu nog op de plek waar Ignore Pain nu staat en heb Pride of the Cassius aan.
Passive Beserker Rage i.p.v Rampage... Die staat niet goed op battle.net...
Ik ben mijn Whirlwind Barb aan het aanpassen voor F/R tests...
Welke skill laten jullie vallen t.b.v. furious Charge? Heb die nu in plaats van Threatening Shout (Falter) gezet.. Wellicht hebben jullie betere opties?
Solo denk ik, zolang survivability geen issue is, CoE op cube? En indien toughness problematisch zou worden Solo -> Unity?
Ps: Battle.net is niet up-to-date, echter staan de skills bijna goed... Furious Charge staat nu nog op de plek waar Ignore Pain nu staat en heb Pride of the Cassius aan.
Passive Beserker Rage i.p.v Rampage... Die staat niet goed op battle.net...
[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 31-08-2015 18:30 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Verwijderd
Ik ben ook weer begonnen.
Aan de eene kant baal ik dat ik een crusader ben gestart, had beter een barb kunnen beginnen om sneller solo te kunnen spelen. Doe ik nu ook wel, maar met een crusader moet je wel veel specifieke items hebben wil je hoog kunnen spelen, wat bij sommige andere karakters niet zo is. Al helpt het nieuwe schild wel veel, om in iedergeval T6 al redelijk makkelijk te kunnen doen.
Aan de andere kant krijg ik nu al wel het gevoel dat ik het hooguit 2 weken actief kan spelen, welligt maar 1 week.
Niet dat het niet leuk is, maar heb het vermoeden dat alle items wel binnen zijn in een week.
Persoonlijk denk ik dat het nu metname kwa wapen(s) makkelijker is. Waar je voorheen 1 specifiek wapen nodig had die ook nog eens goed gerolled is, is het nu zo dat je 1 goed wapen moet hebben uit de keuze van 2 wapens, en je van de andere alleen de bonus hoeft te halen.
Ik heb het idee dat Blizzard het nu net allemaal te makkelijk maakt. Er zijn dan in theorie veel meer mogelijkheden, maar uiteindelijk gaat iedereen wel voor hetzelfde, en ditzelfde is nu makkelijker te verkrijgen.
Het zijn zeker wel goede veranderingen, maar vindt het wel een beetje te extreem worden, teveel opties, maar eigenlijk geen opties. Iets wat eigenlijk altijd al het geval is geweest, maar voorheen langer de tijd koste om het te verkrijgen.
Aan de eene kant baal ik dat ik een crusader ben gestart, had beter een barb kunnen beginnen om sneller solo te kunnen spelen. Doe ik nu ook wel, maar met een crusader moet je wel veel specifieke items hebben wil je hoog kunnen spelen, wat bij sommige andere karakters niet zo is. Al helpt het nieuwe schild wel veel, om in iedergeval T6 al redelijk makkelijk te kunnen doen.
Aan de andere kant krijg ik nu al wel het gevoel dat ik het hooguit 2 weken actief kan spelen, welligt maar 1 week.
Niet dat het niet leuk is, maar heb het vermoeden dat alle items wel binnen zijn in een week.
Persoonlijk denk ik dat het nu metname kwa wapen(s) makkelijker is. Waar je voorheen 1 specifiek wapen nodig had die ook nog eens goed gerolled is, is het nu zo dat je 1 goed wapen moet hebben uit de keuze van 2 wapens, en je van de andere alleen de bonus hoeft te halen.
Ik heb het idee dat Blizzard het nu net allemaal te makkelijk maakt. Er zijn dan in theorie veel meer mogelijkheden, maar uiteindelijk gaat iedereen wel voor hetzelfde, en ditzelfde is nu makkelijker te verkrijgen.
Het zijn zeker wel goede veranderingen, maar vindt het wel een beetje te extreem worden, teveel opties, maar eigenlijk geen opties. Iets wat eigenlijk altijd al het geval is geweest, maar voorheen langer de tijd koste om het te verkrijgen.
Ik merk aan mezelf dat ik het leuk begin te vinden. De normale rifts aan het runnen nu, voor wat ervaring en misschien wat betere spullen. Ben het allemaal nog wat aan het pionieren.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Bij sommige klassen is er inderdaad niet veel variatie qua builds, maar de meeste hebben toch wel meerdere end game builds. De barb eigenlijk maar één, Crusader weet ik niet zeker, de rest allemaal twee of meer. Daarnaast ook nog een boel andere builds die leuk zijn om te spelen, maar die niet top notch zijn qua GR's. Ik denk dan ook dat je je aardig verkijkt op het gebrek aan opties. Het is inmiddels geen 1.0.8 meer. Je hebt veel opties, veel nuttige opties ook. Zeker nu de cube er is, is er weer een grotere mate van variatie. Check de Helltooth build voor WD's maar eens. Zal je zien dat die build door verschillende mensen heel anders aangevlogen wordt.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:31:
Ik ben ook weer begonnen.
Daarnaast, probeer maar eens van alle benodigde items Ancients met top rolls te krijgen. Dan ben je echt wel even bezig. En soms zit het gewoon tegen, qua vinden van items. Zo heb ik vier maanden lang geen enkele Carnevil gevonden toen ik de betreffende build wilde maken, maar nu ik me met andere builds bezig houd, vind ik er twee binnen 24 uur.
Voor het eerst in maanden weer een paar uurtjes gespeeld.
Leuke changes maar helaas is Torment 10 niet echt een uitdaging, het plezier zal voornamelijk moeten komen van leuke builds uitproberen en testen vermoed ik.
De uitbreiding van mijn vroegere Darts of Dagger build met Mask of Joram werkt best lekker. Van Grift 41 naar Grift 50 in 2 uurtjes. Daar begon het pittiger te worden.
Leuke changes maar helaas is Torment 10 niet echt een uitdaging, het plezier zal voornamelijk moeten komen van leuke builds uitproberen en testen vermoed ik.
De uitbreiding van mijn vroegere Darts of Dagger build met Mask of Joram werkt best lekker. Van Grift 41 naar Grift 50 in 2 uurtjes. Daar begon het pittiger te worden.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Tot nu toe ben ik, naast de Cube toevoegingen, voornamelijk erg te spreken over de aanpassingen m.b.t. Het verzamelen/maken van Hellfire amu's. Ik heb wellicht nog geen enkele perfecte roll... Maar het is nu in elk geval weer de moeite om er tijd in te steken!
4x sneller Machines krijgen en daarnaast 2-3 keer zoveel organs EN altijd socket! Heb inmiddels op al mijn DH's een ofwel een leuke Hellfire ofwel uitwissebaar. Voor Barb een bijna perfect roll... Binnenkort, wanneer mijn HOTA Barb af is, mijn Wizard voorzien van een Hellfire!
Cube zit zowat vol! Ben blij wanneer alles erin zit, hoef ik er noet meer naar om te kijken en kan alle focus volledig ol gear optimalisatie/grift pushes gaan!
Nadeel aan al die Hellfire's... Mats gaan er aan met rerollen... Maja als dat alles is!
4x sneller Machines krijgen en daarnaast 2-3 keer zoveel organs EN altijd socket! Heb inmiddels op al mijn DH's een ofwel een leuke Hellfire ofwel uitwissebaar. Voor Barb een bijna perfect roll... Binnenkort, wanneer mijn HOTA Barb af is, mijn Wizard voorzien van een Hellfire!
Cube zit zowat vol! Ben blij wanneer alles erin zit, hoef ik er noet meer naar om te kijken en kan alle focus volledig ol gear optimalisatie/grift pushes gaan!
Nadeel aan al die Hellfire's... Mats gaan er aan met rerollen... Maja als dat alles is!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Welke website is er te bezoeken voor de "perfecte" gear "guide"
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Lang niet gepost hier… Ik zit in dubio: S4 gaan doen, of toch verder op non-season? In seizoen 2 en 3 heb ik beide vrij veel gespeeld, althans, ik ben tot ergens in de Paragon 540 gekomen in S3. Ik ben bang dat ik dat in dit seizoen niet ga redden en ik dus, net als in seizoen 1, een prulpersonage overhoud die de extra tijd en moeite kwa gearing en leveling up niet waard is. Ik speel altijd WD en mijn NS WD heeft een prima basis om de nieuwe sets mee te farmen.
Aan de andere kant vind ik het altijd wel jammer als ik niet mee kan doen met alle seasonal parties in het Tweakers-kanaal, en ik wil eigenlijk ook Henry's Perquisition hebben om mee te experimenteren. Zijn er mensen hier die gewoon seasons doen hoewel ze weinig tijd hebben om te spelen? Of doen die mensen toch liever NS?
Ook nog een korte vraag die ik nog niet beantwoord heb gezien: is het nog steeds 4x efficiënter om met een party ubers te doen?
Aan de andere kant vind ik het altijd wel jammer als ik niet mee kan doen met alle seasonal parties in het Tweakers-kanaal, en ik wil eigenlijk ook Henry's Perquisition hebben om mee te experimenteren. Zijn er mensen hier die gewoon seasons doen hoewel ze weinig tijd hebben om te spelen? Of doen die mensen toch liever NS?
Ook nog een korte vraag die ik nog niet beantwoord heb gezien: is het nog steeds 4x efficiënter om met een party ubers te doen?
Ik ben nu lekker bezig, kan nog niet hoger als torment 1 aan.
Momenteel ben ik zo bezig: Act 1 bountys en vervolgens rifts voor deaths breath en dan rares omsmelten.
Legendarys droppen niet heel veel.
Momenteel ben ik zo bezig: Act 1 bountys en vervolgens rifts voor deaths breath en dan rares omsmelten.
Legendarys droppen niet heel veel.
Ik doe geen seasons om verschillende redenen...MicScott schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:49:
Lang niet gepost hier...
...Ook nog een korte vraag die ik nog niet beantwoord heb gezien: is het nog steeds 4x efficiënter om met een party ubers te doen?
1 geen zin om steeds opnieuw te starten.
2 na seasons 1 & 2 had ik leuke chars gemaakt die direct na season niet meer viable waren gepatched...
3 seasons kost me meer tijd, en er is meer dan Diablo 3
Voor mij is er maar 1 punt het waard om seasons te spelen... En dat is omdat veel mensen op seasons spelen... Maar dat is voor mij niet genoeg. Er zijn er minder, maar voldoende op non-seasons om daar prettig te gamen! Seasons zitten ook veel mensen die met bursts spelen... Tot het nieuwtje eraf is en dan ze komen pas weer terug bij het nieuwe seizoen...
En Ubers, ja, 2/3 organs per Machine op T10... Dus wanneer je Machines deelt ofwel met een groep om en om opent = 4* 2-3 organs per rondje! Moet je wel een betrouwbare groep hebben matuurlijk!
[ Voor 27% gewijzigd door Thalaron op 31-08-2015 21:10 . Reden: Typo ]
Voor mij is het plezier in het spel weer terug gekomen door de seasons, vond de base game op een gegeven moment niets meer aan.
Goed punt, ik denk dat ik het dit seizoen bij NS houd. Er is nog genoeg nieuws te doen voor een WD met de twee nieuwe sets, nieuwe wapens en nieuwe builds!Thalaron schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:01:
[...]
Voor mij is er maar 1 punt het waard om seasons te spelen... En dat is omdat veel mensen op seasons spelen... Maar dat is voor mij niet genoeg. Er zijn er minder, maar voldoende op non-seasons om daar prettig te gamen!
Voor ubers wordt het dus weer parties zoeken...
Wtf RNGAn1mA schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:28:
[...]
Na anderhalf dag alle sets van de wiz naar binnen geharkt en ook de benodigde legendary items. De archon build is leuk op lager torment maar vergeleken met idd de monks, barbs en wd doet de wiz niet veel dmg. Dus heb ik een WD naar 70 gebracht en binnen 2 uur de helltooth set gekregen en dan merk je hoeveel sterker een WD is dan een wiz. Als je gewoon mee wilt doen met de top, dan raad ik je aan om met een WD te spelen. Maar is wiz jouw ding, gewoon verder gaan met wiz.
Mijn Wd
http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263
Zo vanavond wat griftjes getest, ging heel rap
daarna rest van de avond mensen geholpen met power levelen en fresh 70's met gear verzamelen. Uiteindelijk zelf nog een mooie WH en Yangs gevonden en me DMG enorm geboost. Leuke avond zo.
Veel g.rifts lopen, samen veel g.rift 50 t.m 56 gedaan in 5 minuten, dan vliegt de gear en bloodshards je om te oren
--------------
Ondertussen nu paragon 586.. g.rift 60 solo gecleared.. gaat lekker.
Morgen even een bounty run zodat ik mn support set kan craften en dan dat eens uitproberen in hogere g.rift speedruns.
Wel grappig om te zien dat na nog geen week sommigen hun non season alweer voorbij zijn
Qua WD wel ja. Heb sinds vrijdag de complete sets + aanvullende items voor Poison Dart, Anachyr/Manajuma en Helltooth gevonden (op SuWong Diviner na). Zelfs drie Carnevils in de laatste 24 uur, terwijl ze de afgelopen vier maanden niet wilden droppen! En geweldige F&R, zonder main stat en een Hellfire amu met 15% poison / 9,5 CHC / 90+ CHD gecraft. Helaas voor Arachyr geen nuttige passive > Zombie Handler. Maar het is wel mijn beste amu met een socket. Nu de cubables nog! Furnace, Grin Reaper en CoE, kom maar op!Thalaron schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:47:
Wel grappig om te zien dat na nog geen week sommigen hun non season alweer voorbij zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsmell op 01-09-2015 00:00 ]
Verwijderd
Barb heeft er wel meer. WW6/BK2, WW6/IK4, IK6 Hota, IK6 SS.Deadsmell schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:18:
[...]
Bij sommige klassen is er inderdaad niet veel variatie qua builds, maar de meeste hebben toch wel meerdere end game builds. De barb eigenlijk maar één,
Oh ja, sinds 2.3.0 is er wat bij gekomen: WW en IK.
Deadsmell schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:02:
Oh ja, sinds 2.3.0 is er wat bij gekomen: WW en IK.
HotA build is wel grappig nu
WW zal nooit saai worden. Leukere barb build is er nooit geweest!trix0r schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:20:
[...]
![]()
HotA build is wel grappig nudat is wel 2.3. WW is wel heel saai nu ja..
Zoals Vydra zei, had ik wel mazzel. De Helltooth set had ik zelf in 2 uur bij elkaar gefarmt, maar daarna wezen Griften op 54 met mijn SG clanmembers en dat schiet wel op om gear te farmen.
@Tektoon was al voor vrijdag rank 3, dus vandaag van rank 3 naar legend gegrind, 2 uurtjes werk. Als je een goede groep hebt in Seasons, lukt dat wel redelijk wat ik zover heb bereikt hebt. Daarnaast is RNG ook gewoon een factor natuurlijk. Had erg mazzel met mijn wapen.
OK! Nu Grift 51 gehaald op mijn Season WD, 52 geprobeerd maar kreeg een kutrift en had er geen zin meer in. Speelt best fijn, alhoewel toughness nu het grootste ding begint te worden. Misschien maar eens op zoek naar een ancient Scrimshaw en OH, en dan bears proberen.
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Mijn monk heeft ook stappen gezet dit weekend, alhoewel minder dan sommigen hier. Heb de set pieces van alle sets binnen muv 1 Shenlong. Uliana geprobeerd maar aangezien ik broken promise niet heb en geen flow of eternity kreeg ik de cd van SSS niet genoeg naar beneden. Speelde voor mijn gevoel te traag dus helaas set weer terug de kist in en SWK+ ancient Furnace eruit. Voor DS mist er nog een zodiac en een FD. Beetje frustrerend dat juist de dingen die ik nog nodig heb het lastigst te gamblen zijn, maar we komen er wel.
Ben zelf voor uliana build aan het gaan, maar is nog best lastig inderdaad.Nephalem schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 02:16:
Mijn monk heeft ook stappen gezet dit weekend, alhoewel minder dan sommigen hier. Heb de set pieces van alle sets binnen muv 1 Shenlong. Uliana geprobeerd maar aangezien ik broken promise niet heb en geen flow of eternity kreeg ik de cd van SSS niet genoeg naar beneden. Speelde voor mijn gevoel te traag dus helaas set weer terug de kist in en SWK+ ancient Furnace eruit. Voor DS mist er nog een zodiac en een FD. Beetje frustrerend dat juist de dingen die ik nog nodig heb het lastigst te gamblen zijn, maar we komen er wel.
Wat is een goede alternatieve build?
Ik ben al vaak genoeg bijna in slaap gevallen met de WD met Whirlwind, letterlijk. Geen idee exact waarom maar ik vermoed omdat het zo mindnumbingly monotoon is. Toch heb ik voor Season een Barb gemaakt, heb er al meer als een half jaar niet mee gespeeld.Deadsmell schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:23:
[...]
WW zal nooit saai worden. Leukere barb build is er nooit geweest!
Gisteren heb ik eindelijk wat meer kunnen spelen op mijn Barb. Ik heb public games gespeeld en daar T4 gefarmed tot ik 15 keystones had. Vervolgens heb ik die GR16 gedaan om gems en loot te verzamelen. Helaas maar 2 van de 3 benodigde gems gehaald. Nu weer terug naar T4 farmen.
Overigens heb ik het idee dat de Cube voor mij op dit moment totaal niet rendabel is. Had gisteren na een hele dag spelen 125 Deaths Breaths en die waren dus zo weg. Weet niet hoe het zit als je op TX speelt, maar ik neem aan dat de droprate daar wel beter is.
Btw, moeten WW barbs Focus + Restraint runnen? Ik zat de WW guide op Icy-Veins te lezen en daar wordt geopperd om Convention of Elements te gebruiken.
Overigens heb ik het idee dat de Cube voor mij op dit moment totaal niet rendabel is. Had gisteren na een hele dag spelen 125 Deaths Breaths en die waren dus zo weg. Weet niet hoe het zit als je op TX speelt, maar ik neem aan dat de droprate daar wel beter is.
Btw, moeten WW barbs Focus + Restraint runnen? Ik zat de WW guide op Icy-Veins te lezen en daar wordt geopperd om Convention of Elements te gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door jaihel op 01-09-2015 07:43 ]
Beetje nostalgie ook!Deadsmell schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:23:
[...]
En ik heb pre RoS bijna altijd Double WW Barb gespeeld... Toen moest je nog wat actiever zijn om je dmg hoog te houden. Nu heb ik skill 1 op Tab staan (OSX) en hoef tot T8 eigenlijk alleen de richting te bepalen en zo nu en dan wat oppakken lol... Maar goed, zodra ik alle IK pieces heb ga ik de wat actievere HOTA eens proberen!
T10 is vrijwel elke pack 2 BD'sjaihel schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:41:
Weet niet hoe het zit als je op TX speelt, maar ik neem aan dat de droprate daar wel beter is.
T9 bijna gelijk, iets vaker 1 DB[/quote]
Ik heb zelf nu WW6 BK2 met F/R combinatie.jaihel schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:41:
Heb hiervoor met CoE + SoJ/Unity gelopen... Solo kan Unity ook via Cube i.c.m F/R mocht dat nodig zijn. Anders gebruik je die 1 sec. cooldown ring via Cube ofwel CoE.
Voordeel aan F/R combi, buiten dat je veel stabielere DMG doet, is dat je met Furious Charge wat mobieler bent en bij bv. jailer/frozen enzo eruit kan vliegen waarbij je anders stil staat of niet snel genoeg weg komt... geeft dus ook een soort van escape mocht dat nodig zijn.
Ps: Furious Charge telt voor F/R als generator! (kwam ik zelf ook pas eergisteren achter
[ Voor 50% gewijzigd door Thalaron op 01-09-2015 07:51 ]
Ah, ok! Heb een leuke CoE gevonden gisteren, maar nu weet ik dat op zoek moet naar F/R. En 3 WW pieces. En BK2 nog. En, en, en..Thalaron schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:41:
[...]
Beetje nostalgie ook!
En ik heb pre RoS bijna altijd Double WW Barb gespeeld... Toen moest je nog wat actiever zijn om je dmg hoog te houden. Nu heb ik skill 1 op Tab staan (OSX) en hoef tot T8 eigenlijk alleen de richting te bepalen en zo nu en dan wat oppakken lol... Maar goed, zodra ik alle IK pieces heb ga ik de wat actievere HOTA eens proberen!
[...]
T10 is vrijwel elke pack 2 BD's
T9 bijna gelijk, iets vaker 1 DB[/quote]
[...]
Ik heb zelf nu WW6 BK2 met F/R combinatie.
Heb hiervoor met CoE + SoJ/Unity gelopen... Solo kan Unity ook via Cube i.c.m F/R mocht dat nodig zijn. Anders gebruik je die 1 sec. cooldown ring via Cube ofwel CoE.
Voordeel aan F/R combi, buiten dat je veel stabielere DMG doet, is dat je met Furious Charge wat mobieler bent en bij bv. jailer/frozen enzo eruit kan vliegen waarbij je anders stil staat of niet snel genoeg weg komt... geeft dus ook een soort van escape mocht dat nodig zijn.
Ps: Furious Charge telt voor F/R als generator! (kwam ik zelf ook pas eergisteren achter)
Wat vind je van die HotA build? Is de dmg te vergelijken met WW? Want ik wil ook weleens iets anders spelen dan WW. Rend lijkt me overigens ook wel leuk.
Ja, die goeie ouwe tijd! Ik heb hem ook sinds de start van D3 gespeeld en in de laatste maanden voor 2.0 overgestapt naar de WW/Rend build met Skorn. Toen EF nog BiS was en je met 500k sheet dps en slechts 3% LS dé man was!Thalaron schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:41:
[...]
Beetje nostalgie ook!
Ik zal eens een filmpje checken voor die nieuwe HOTA build. Ik vond HOTA in 1.0.8 echt geen reet aan.
[ Voor 33% gewijzigd door Deadsmell op 01-09-2015 08:09 ]
En met een RARE offhand als statstick!Deadsmell schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:57:
[...]
Toen EF nog BiS was en je met 500k sheet dps en slechts 3% LS dé man was!
En altijd fijn dat "Fear"
Nee dan is de huidige WW beter!
Zal wellicht ook van je speelstijl/voorkeur afhankelijk zijn natuurlijk! Gewoon die CoE bewaren en wanneer je alles hebt gewoon uitproberen. Het kan zomaar zijn dat voor bijvoorbeeld T10 Rifts je een andere voorkeur hebt als dat je bij Grifts hebt... Bij T7 Bountie/Rifts maakt het bij mij geen draak uit wat ik pak... alles valt toch zo omjaihel schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:55:
[...]
Ah, ok! Heb een leuke CoE gevonden gisteren, maar nu weet ik dat op zoek moet naar F/R. En 3 WW pieces. En BK2 nog. En, en, en..
Wat vind je van die HotA build? Is de dmg te vergelijken met WW? Want ik wil ook weleens iets anders spelen dan WW. Rend lijkt me overigens ook wel leuk.
Om nog even een voorbeeld te geven hoeveel handiger het huidige systeem is voor Hellfire ringen
Ik heb iets van 45 Hellfire ringen gemaakt, met groep gelopen dus was iets van 1/3 tot 1/4e van de machines van mijzelf, en dit waren een aantal resultaten
Voor elke DH prima:

Heb deze op mijn M6 Cold Cluster Arrow gepropt:

Deze voor mijn Nats RoV en kan hem tevens gebruiken voor mijn UE MS!

Deze zit op mijn SpeedStrafe, mist CHC maar dat maakt de rest wel goed! En voor T7 is dit meer dan voldoende

En voor mijn Barb heb ik hem inmiddels na zo'n 120 pogingen op 90%+ CHD... dus ben maar gestopt
Enige amulet helaas met gewenste secondaire stat (naast de passive dan dus)

Hier ook flink wat progress gemaakt gisteren. Inmiddels Uliana 6 set + broken promises gevonden, T8/35+ gaat prima nu! En dan te bedenken dat de damage nog circa x8 gaat (fist of azturrasq, flow of eternity, focus/restraint, allemaal circa damage x2). Echt een fantastische beeld met een visueel zeer belonende speelstijl! Merk nu wel dat ik snel Binding of the Lost of Goldwrap nodig heb, erg squishy...
[ Voor 11% gewijzigd door adamvansanten op 01-09-2015 08:42 ]
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Ik weet nu gewoon niet welke build ik wil spelen met me cruader op HC
Ik zit nu rustig T2/T3 te doen maar heb niet echt een build, blaas alles gewoon op met me blessed shield van jekangbord.
Andere crusaders die HC spelen en een aanrader hebben ? (de hammerdin build spreekt me niet zo aan though
)
Ik zit nu rustig T2/T3 te doen maar heb niet echt een build, blaas alles gewoon op met me blessed shield van jekangbord.
Andere crusaders die HC spelen en een aanrader hebben ? (de hammerdin build spreekt me niet zo aan though
Gisteren even een stress test gedaan op SC voor een helltooth firewall build dus zonder acid cloud en zombie bears. En ja hoor lag .....
dus kan ook niet op HC gebruikt worden.
Daarna hebben ons 3 man record even verhoogt samen met 4th en kami hebben we een GR 40 gedaan.
Hierbij zaten we wel tegen onze Toughness grens aan eerst maar al onze gems naar 25+ krijgen en ook voor de zekerheid een gem of ease op 25 zetten.
Voordat we GR 40 hebben gedaan begonnen we even met een GR 35 we hadden niet verwacht dat we er zo snel doorheen gingen in 3.53
En hier onze GR 40 rift
1 voor in group alleen zdps pull en support
2 hammerdin maar die spreekt je niet zo aan (in group doe je wel dps en lever je veel support ook op)
3 sweep attack build
4 shield bash build
Ik speel zelf geen crusader voor de details moet je even kijken op diablofans hou er rekening mee dat de meeste builds voor SC staan pas dan ook de build aan voor meer Toughness op HC
Daarna hebben ons 3 man record even verhoogt samen met 4th en kami hebben we een GR 40 gedaan.
Hierbij zaten we wel tegen onze Toughness grens aan eerst maar al onze gems naar 25+ krijgen en ook voor de zekerheid een gem of ease op 25 zetten.
Voordat we GR 40 hebben gedaan begonnen we even met een GR 35 we hadden niet verwacht dat we er zo snel doorheen gingen in 3.53

En hier onze GR 40 rift
Er zijn volgens mij 4 opties voor HC:Ricmaniac schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:45:
Ik weet nu gewoon niet welke build ik wil spelen met me cruader op HC
Andere crusaders die HC spelen en een aanrader hebben ? (de hammerdin build spreekt me niet zo aan though)
1 voor in group alleen zdps pull en support
2 hammerdin maar die spreekt je niet zo aan (in group doe je wel dps en lever je veel support ook op)
3 sweep attack build
4 shield bash build
Ik speel zelf geen crusader voor de details moet je even kijken op diablofans hou er rekening mee dat de meeste builds voor SC staan pas dan ook de build aan voor meer Toughness op HC
Als je met een ranged build (Wall en Acid Cloud hebben 50+ yards range) al problemen met toughness hebt, waarom wil je dan dichterbij?UTADDICT schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 02:04:
OK! Nu Grift 51 gehaald op mijn Season WD, 52 geprobeerd maar kreeg een kutrift en had er geen zin meer in. Speelt best fijn, alhoewel toughness nu het grootste ding begint te worden. Misschien maar eens op zoek naar een ancient Scrimshaw en OH, en dan bears proberen.
Serpent op cube is trouwens ook een goede mitigator, je verliest dan wel Furnace, maar mijn ervaring op 50+ PTR was dat de damage niet de limiterende factor was.
En als je toughness wil...op PTR was m'n laatste experimentje Grim Reaper / Jeram cubed / Coils (!) / blobstick / Serpent cubed, damage optimized voor Acid Cloud. Zelf spam je Firebats; 100m+ toughness terwijl je output ruim voldoende is voor 50+.
Hmm, interessant, bedankt voor deze info. Heb je ook andere runes getest? Grote kans dat alleen Fire Wall en Ring of Poison problematisch zijn (zij delen het DoT mechanisme, de andere walls doen 'on contact' damage). Dan zou de Spirits rune wel veilig zijn...de damage kan dan van Slow Burn komen (als die geen lag veroorzaakt), terwijl Wall voor een beetje damage en een hoop CC / debuff zorgt.Temp2264 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:59:
Gisteren even een stress test gedaan op SC voor een helltooth firewall build dus zonder acid cloud en zombie bears. En ja hoor lag .....dus kan ook niet op HC gebruikt worden.
Ik verveel me er ook niet snel mee hoor, maar na non-seasons en S3 met WW rondgeknald te hebben, geef ik nu nog even de voorkeur aan HotA build. Enige minpunt daar is voor mij nog de survivability, maar ik heb ook pas 5IK ipv 6Deadsmell schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:23:
[...]
survivability met hota = life on fury
ik heb er momenteel 5000 .... soms zie ik 100.000 tot 200.000 heals per hit
volgens mij kan ik met wat extra toughness en een pakje geluk mijn Ignore Pain laten varen en dat rond GR55
volgens mij kan ik met wat extra toughness en een pakje geluk mijn Ignore Pain laten varen en dat rond GR55
Speel je met Striding Giant rune op WotB? Of Insanity?SideShow schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:32:
survivability met hota = life on fury
Nog steeds insanity .. misschien kan ik wel eens die 50% dmg reduction kiezen
Nee geen andere rune geprobeerd we zijn even 20-30 min bezig geweest. 4 man rift 57 met bubbel wizzard en 2 nats DH in grote groepen merkte de hele party het.Zarhrezz schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:19:
[...]
Hmm, interessant, bedankt voor deze info. Heb je ook andere runes getest? Grote kans dat alleen Fire Wall en Ring of Poison problematisch zijn (zij delen het DoT mechanisme, de andere walls doen 'on contact' damage). Dan zou de Spirits rune wel veilig zijn...de damage kan dan van Slow Burn komen (als die geen lag veroorzaakt), terwijl Wall voor een beetje damage en een hoop CC / debuff zorgt.
Ik wil nog wel meer testen maar wil niet te veel tijd van season af halen en ook van de mensen die helpen met testen.
Ik zal kijken over er van de week nog meer kan testen.
Jemig wat gaat het gearen traag 
Heb het gevoel dat de RG's veel minder droppen, normaal was het wel 50% kans op leg oid maar heb nu welgeteld 2 legs van RG's waarvan allebei de keren nog een voor een andere class ook
Heb 1 item van de Light set, en verder enkel nog Akkhan of Roland zooi. Gloves gamblen schiet voor geen meter op
Had ook nog even via de cube geprobeerd om die nieuwe flail te krijgen maar helaas nog niet gelukt.
Lijkt wel de beste optie voor de cube: enkel flails upgraden. En mocht ik set items dubbel hebben straks dan omzetten, maarja, nog maar 1 Light set item

Heb het gevoel dat de RG's veel minder droppen, normaal was het wel 50% kans op leg oid maar heb nu welgeteld 2 legs van RG's waarvan allebei de keren nog een voor een andere class ook
Heb 1 item van de Light set, en verder enkel nog Akkhan of Roland zooi. Gloves gamblen schiet voor geen meter op
Had ook nog even via de cube geprobeerd om die nieuwe flail te krijgen maar helaas nog niet gelukt.
Lijkt wel de beste optie voor de cube: enkel flails upgraden. En mocht ik set items dubbel hebben straks dan omzetten, maarja, nog maar 1 Light set item

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Gisteren een half uurtje kunnen spelen, een public game op Torment X gejoined en gewoon Gundo met Cold, Flow of Eternity en een Broken Promises ring gevonden.
Mijn monk is bijna compleet, enkel The Fist of Az'Turrasq nog vinden.
Mijn monk is bijna compleet, enkel The Fist of Az'Turrasq nog vinden.
Eens, het is ook niet echt een probleem met toughness, meer eens wens om iets meer te hebben zodat ik wat relaxter kan spelen.Zarhrezz schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:19:
[...]
Als je met een ranged build (Wall en Acid Cloud hebben 50+ yards range) al problemen met toughness hebt, waarom wil je dan dichterbij?Ik ben niet dol op bears juist vanwege de zeer beperkte range (max. 30 yards ofzo).
Serpent op cube is trouwens ook een goede mitigator, je verliest dan wel Furnace, maar mijn ervaring op 50+ PTR was dat de damage niet de limiterende factor was.
En als je toughness wil...op PTR was m'n laatste experimentje Grim Reaper / Jeram cubed / Coils (!) / blobstick / Serpent cubed, damage optimized voor Acid Cloud. Zelf spam je Firebats; 100m+ toughness terwijl je output ruim voldoende is voor 50+.
Het is gewoon irritant dat er een aantal GG dingen zijn in Grifts waar je nu weinig tegen kan doen. Poison, molten, frozen, elektrische troep is allemaal te counteren en omheen te bewegen. Jailer doet nu niet zoveel pijn meer, maar ik wordt verdacht vaak 'gejailed' in andere troep (RNG i know). Daarnaast, gisteren meerdere Grifts met Reapers die met 10 tegelijk op je springen en Fallen angels. Ook merk ik dat de targeting van AC nog niet altijd lekker is en soms achter een mini-steen blijft hangen.
Komt wel goed. Sowieso nu bijna alle Helltooth pieces ancient, dat helpt al enorm. Het is nu zaak om een goed ancient wapen te vinden. De eerste zal het bepalen, Suwong en ik blijf AC, Scrimshaw en goede OH en ik ga even een tijdje bears doen. Scrimshaw overigens grootste kans, aangezien die via de cube ultrasimpel is te krijgen.
Ook heb ik nu BoP nog als Gem, deze moet even omgewisseld worden naar Gizzard.
P.s. want to buy Furnace... Een tip voor een wapen in cube als je nog geen furnace hebt?
Traag?! Ik speel nu ongeveer een dag of 3 in dit season en T10 is al een lachertje (en Grift 51 behaald). Gaat bizar snel!
[ Voor 8% gewijzigd door UTADDICT op 01-09-2015 10:54 ]
Gewoon het bijbehorend wapen als rare craften en fingers crossed in de cube?
Dat is een goede mogelijkheid, maar aan het begin van een season vind ik dat eigenlijk geen optie omdat je nog geen grote voorraad DB's hebt. Je crafts gaan dan ten koste van rerolls op nieuw gevonden gear.trix0r schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:29:
Gewoon het bijbehorend wapen als rare craften en fingers crossed in de cube?
Je boost is groter met een furnace in de cube dan mogelijk gevonden gear te rerollen, wat sowieso erg duur is waardoor je beter kan wachten op nog wat drops en zodra je echt genoeg materials hebt gaan rerollen.Deadsmell schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:31:
[...]
Dat is een goede mogelijkheid, maar aan het begin van een season vind ik dat eigenlijk geen optie omdat je nog geen grote voorraad DB's hebt. Je crafts gaan dan ten koste van rerolls op nieuw gevonden gear.
Verwijderd
Voor legendaries, rollen jullie dan via de cube van Rare naar Leg of farmen jullie gewoon?
Vind het lastig de goede spullen voor mijn monk te vinden
Duur valt wel mee. Als je meteen vanaf 70 rifts en grifts af gaat wisselen, dan komen de DB's in redelijke hoeveelheid en rerollen is relatief goedkoop vergeleken met craften via de Cube. Ik vind het belangrijker om die uit te geven aan het goed rollen van de mandatory gear voor je build, want een goede build is belangrijker dan één enkel item. Daarmee maak je spongen in Torment niveau's, met een Furnace in je Cube vanaf level 70 niet.trix0r schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:34:
[...]
Je boost is groter met een furnace in de cube dan mogelijk gevonden gear te rerollen, wat sowieso erg duur is waardoor je beter kan wachten op nog wat drops en zodra je echt genoeg materials hebt gaan rerollen.
Ik heb mijn wapen gemaakt in de cube. Farmen kost mij teveel tijd. zoeken om gele wapens en omgooien maar ;D Alleen mats gaat een probleem worden als je het te vaak doet.. maar het is het wel waard om zo (snel) een ancient te krijgenVerwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:38:
Voor legendaries, rollen jullie dan via de cube van Rare naar Leg of farmen jullie gewoon?
Verwijderd
Ik ben vrijwel een startende 70. Kan net T1 aan. Heb momenteel 2 cube items voor mijn monk en 1 key item in mijn invent. (Lion's claw voor Goku build)Ealjebij schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:43:
[...]
Ik heb mijn wapen gemaakt in de cube. Farmen kost mij teveel tijd. zoeken om gele wapens en omgooien maar ;D Alleen mats gaat een probleem worden als je het te vaak doet.. maar het is het wel waard om zo (snel) een ancient te krijgen
Heb vrij weinig mats, dus dat wordt dan maar farmen voor legs en mats om zo om te smelten. Heb nu iets van 6 van elke reforge mat, dus niet heel bijzonder. xD
AC targetting is inderdaad gevoelig voor 'harde hoekjes'. Maar ja, de max range is bijna off-screen. Da's ook weer leuk aan Hungry Bats; off-screen auto-targeting die walls negeert.UTADDICT schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:42:
Eens, het is ook niet echt een probleem met toughness, meer eens wens om iets meer te hebben zodat ik wat relaxter kan spelen.
Het is gewoon irritant dat er een aantal GG dingen zijn in Grifts waar je nu weinig tegen kan doen. Poison, molten, frozen, elektrische troep is allemaal te counteren en omheen te bewegen. Jailer doet nu niet zoveel pijn meer, maar ik wordt verdacht vaak 'gejailed' in andere troep (RNG i know). Daarnaast, gisteren meerdere Grifts met Reapers die met 10 tegelijk op je springen en Fallen angels. Ook merk ik dat de targeting van AC nog niet altijd lekker is en soms achter een mini-steen blijft hangen.
Wat betreft reapers / angels / assassins, dan is de nieuwe kitten in de cube enorm goede reduction. Serpent is meer overall reduction.
Vanwege Frozen Pulse ben ik ook nog altijd fan van Talisman of Ananoch. Als je dan een keer gejailed wordt terwijl Jaunt op CD zit, ben je niet direct kapot...want op 50+ een Frozen Pulse op je donder is gewoon klaar. Ook helpt het tegen Horde / Frozen carpet-bombing of Vortex / Frozen zooi. Je wordt dan in ieder geval goed gehealed als je disabled raakt door de freeze.
Diviner is 1/7, Furnace 1/5 en Scrimshaw 1/3 via de cube. Allemaal goede kansen. Als ik een rondje bounties doe in een willekeurige act komt ik op T7 terug met 25 breaths en waag ik een gokje. Alhoewel ik erg benieuwd ben naar de dmg boost van de Suwong merk ik dat ik voor het farmen eigenlijk plenty dmg heb. Wat dat betreft vindt ik Acid Rain ook fijner dan Slow Burn; grotere radius. Utility > dmg.UTADDICT schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:42:
[...]
Komt wel goed. Sowieso nu bijna alle Helltooth pieces ancient, dat helpt al enorm. Het is nu zaak om een goed ancient wapen te vinden. De eerste zal het bepalen, Suwong en ik blijf AC, Scrimshaw en goede OH en ik ga even een tijdje bears doen. Scrimshaw overigens grootste kans, aangezien die via de cube ultrasimpel is te krijgen.
Maar goed, op hogere rifts merk ik wel dat ik mana problemen heb en voor de BBV moet ik eigenlijk een Kukri cuben. Er is nog genoeg te doen.
Scrimshaw is zelfs 1/2, 1 van die speren is voor WD uit de pool gehaald (nu een barb only speer).Tektoon schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:54:
[...]
Diviner is 1/7, Furnace 1/5 en Scrimshaw 1/3 via de cube. Allemaal goede kansen. Als ik een rondje bounties doe in een willekeurige act komt ik op T7 terug met 25 breaths en waag ik een gokje. Alhoewel ik erg benieuwd ben naar de dmg boost van de Suwong merk ik dat ik voor het farmen eigenlijk plenty dmg heb. Wat dat betreft vindt ik Acid Rain ook fijner dan Slow Burn; grotere radius. Utility > dmg.
Maar goed, op hogere rifts merk ik wel dat ik mana problemen heb en voor de BBV moet ik eigenlijk een Kukri cuben. Er is nog genoeg te doen.
nvm
[ Voor 100% gewijzigd door Deadsmell op 01-09-2015 12:05 ]
Nee, geen idee waarom, maar als WD kan je alleen Emyrean Messenger en Scrimshaw krijgen. Probeer/lees maar.
gister cool 2h gedropt
dit ben ik niet heb hem op mijn cursader op PS4

[ Voor 26% gewijzigd door Motaro op 01-09-2015 12:12 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Ik was er zelf ook al achter.UTADDICT schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:07:
[...]
Nee, geen idee waarom, maar als WD kan je alleen Emyrean Messenger en Scrimshaw krijgen. Probeer/lees maar.
Twee spears hebben legendary powers of skill damage increases die specifiek voor barbs zijn en een andere rollt standaard met holy damage, wat door de WD niet gebruikt kan worden. Dan blijven idd alleen de EM en Scrimshaw over.
Links op het plaatje, is dat de gewone Ashbringer (van de legendary power)? Dat levert een transmog op? Cool, wist ik niet!Motaro schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:11:
gister cool 2h gedropt
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door Deadsmell op 01-09-2015 12:15 ]
Pff, ik kan net een beetje mee in T4 rifts, maar liefst nog net iets lager.UTADDICT schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:42:
[...]
Traag?! Ik speel nu ongeveer een dag of 3 in dit season en T10 is al een lachertje (en Grift 51 behaald). Gaat bizar snel!
Zeker met mijn Blessed Hammer build heb ik gewoon die set items en de nieuwe legendaries nodig om effectief te worden, maar dan moeten die sets wel droppen. En omdat die zooi niet dropt kan ik ook niet sneller door rifts heen. En T4 rifts lijken gemiddeld 0,5 legendary per rift te geven

Tja, RNG hea. Mocht je een boost willen geef je maar een gil in de tweakers community, vast wel iemand die je helpt (heb er gisteren ook genoeg geholpen, is nog gezellig ookAngeloonie schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:21:
[...]
Pff, ik kan net een beetje mee in T4 rifts, maar liefst nog net iets lager.
Zeker met mijn Blessed Hammer build heb ik gewoon die set items en de nieuwe legendaries nodig om effectief te worden, maar dan moeten die sets wel droppen. En omdat die zooi niet dropt kan ik ook niet sneller door rifts heen. En T4 rifts lijken gemiddeld 0,5 legendary per rift te geven
Eens, ik was gisteren ook mensen door T6/T7 heen aan het gooien, just let me know.Neles7 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:33:
[...]
Tja, RNG hea. Mocht je een boost willen geef je maar een gil in de tweakers community, vast wel iemand die je helpt (heb er gisteren ook genoeg geholpen, is nog gezellig ook)
Word Bane of the Stricken ook geprocct door pets? (bv Call of the Ancients pets).
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Zo te lezen alleen door sentries, niet door andere pets of fetishes.Goldman schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:50:
Word Bane of the Stricken ook geprocct door pets? (bv Call of the Ancients pets).
Kan ik bevestigen. Op idee van Zahrezz ben ik dat gisteren gaan testen, hits van pets doen niets om de debuff snel te laten oplopen, wel profiteren ze van de extra damage van de debuff.Deadsmell schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:59:
[...]
Zo te lezen alleen door sentries, niet door andere pets of fetishes.
[ Voor 5% gewijzigd door UTADDICT op 01-09-2015 13:21 ]
Jij hebt gewoon al je RNG geluk opgebruikt met je belachelijke Yang's bogen...Angeloonie schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:21:
[...]
Pff, ik kan net een beetje mee in T4 rifts, maar liefst nog net iets lager.
Lijkt er wel opadamvansanten schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:26:
[...]
Jij hebt gewoon al je RNG geluk opgebruikt met je belachelijke Yang's bogen...
Toch jammer dat season zo snel na patch start, had graag nog wat langer met de DH gespeeld maar nu gaat alle tijd naar de Crusader
Gelukkig duurt het seizoen nog heel langAngeloonie schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:33:
[...]
Lijkt er wel op
Toch jammer dat season zo snel na patch start, had graag nog wat langer met de DH gespeeld maar nu gaat alle tijd naar de Crusader
Mijn volgende project (als ik niks meer heb om Blood Shards voor de WD in te gooien) wordt een crus met Geblesseerde Hamers.
Tja seizoen 4 .... ik heb nu mn pet en eerste portrait ... ik probeer nog het volgende portrait ook maar voor de rest is het toch maar beetje tijdverlies voor mij persoonlijk 
Zal me vooral focusen op zo rap mogelijk paragon 800 te raken nu op non season.
Zal me vooral focusen op zo rap mogelijk paragon 800 te raken nu op non season.
Haha, ik zou het liefst hebben dat season tegelijk met de patch start! Ik vind het leuk om alle nieuwe dingen op een "schone" account uit te vogelen, zo ongeveer na de eerste maand van het seizoen ga ik vaak weer meer tijd op nonseason besteden om al mijn huidige karakters bij te werken... Begin 100% season, daarna beetje 50/50. Aangezien ik het afgelopen week druk had, is het enige wat ik op NS heb gedaan de cube halen, heb nog helemaal niets gecubed of ingesteld. Eerst de Uliana Monk maar eens perfecten! Daarna ga ik wel genieten van de powercreep op NS.Angeloonie schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:33:
[...]
Lijkt er wel op
Is er iemand die mijn vanmiddag tussen 15:30 en 17:00 zou willen helpen? Ben hard op zoek naar 3 setpieces van de WW set. Helaas kan ik slechts T4 met moeite aan..
SuWong -> tot 100% Acid Cloud damage. Dus ja, dat maakt veel uit. Komt dan de blob nog bij.Tektoon schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:54:
Alhoewel ik erg benieuwd ben naar de dmg boost van de Suwong merk ik dat ik voor het farmen eigenlijk plenty dmg heb. Wat dat betreft vindt ik Acid Rain ook fijner dan Slow Burn; grotere radius. Utility > dmg.
Acid Rain is een heerlijke area, maar de damage is significant lager dan Slow Burn; totaal (initial + DoT) 600% weapon damage vs totaal 2600% weapon damage. Hierbij is de large area van Acid Rain 300%. Voor speedfarmen is dat prima, maar als je gaat pushen ga je niet wegkomen met een factor 4 minder damage.
Wat je kunt overwegen is Pierce the Veil eruit (ik ga er vanuit dat je die hebt...dat is redelijk standaard). Dit scheelt 30% mana cost tegenover een 20% class A buff. Die is effectief maar 10-15% omdat de 80-100% skill bonus ook class A is, naast de 20% debuff van Necrosis en de 15% van Zombie Dogs, etc. Met 10% RCR van paragon (en misschien ergens een 8% op gear) zou je geen mana problemen moeten hebben als je Vision Quest en Blood Ritual gebruikt.
Dank voor de bevestiging / test. Het lijkt erop dat de BotS de dud van deze patch geworden is. De eerste PTR implementatie was veel te sterk, maar ze hebben 'em nu compleet useless generfd. Toch jammer, hier en daar keuze in gems zou leuk zijn.UTADDICT schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:19:
Kan ik bevestigen. Op idee van Zahrezz ben ik dat gisteren gaan testen, hits van pets doen niets om de debuff snel te laten oplopen, wel profiteren ze van de extra damage van de debuff.
Wow ik ging even op twitch.tv en ik zie al mensen ruim boven de 800p levels. Na minder dan een week? Wut?
Gebruik je nu nog +xp sets om in groep te leechen of draagt iedereen wat +xp items op zo de dps loss the spreiden? Of is het gewoon door erg hoge grifts te speedfarmen? Alles lijkt wel 10 grift levels opgeschoven door de nieuwe gear + cube bonus.
Het lijkt nu nog wel meer een speedgrindfest dan vroeger... in de lfg zag ik gisteren ook al mensen 400à500p als minima eisen voor T10... Dus leaderboards halen zal erg lastig zijn, nog lastiger dan vroeger dus als je niet 24/7 speelt.
Gebruik je nu nog +xp sets om in groep te leechen of draagt iedereen wat +xp items op zo de dps loss the spreiden? Of is het gewoon door erg hoge grifts te speedfarmen? Alles lijkt wel 10 grift levels opgeschoven door de nieuwe gear + cube bonus.
Het lijkt nu nog wel meer een speedgrindfest dan vroeger... in de lfg zag ik gisteren ook al mensen 400à500p als minima eisen voor T10... Dus leaderboards halen zal erg lastig zijn, nog lastiger dan vroeger dus als je niet 24/7 speelt.
Weinig geluk gehad gisteravond
... maar 3 legendaries na 10 rift runs.... Hopelijk meer vanavond.
Wat ik er van begrijp is het meer group effort om 1 van de 4 accounts klaar te stomen voor leaderboards. Er is een reden dat ik de leaderboards niet echt bekijk op het moment...ik kijk wel naar de rest van de clan, dan blijft het leuk als je een baan en gezin hebt.Inrage schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:23:
Wow ik ging even op twitch.tv en ik zie al mensen ruim boven de 800p levels. Na minder dan een week? Wut?
Denk wel dat ik het unluckiest ben, na 6 rifts nog geen 1 legendary gevonden x(
Jep. Mijn doel is ook zo hoog mogelijk te komen in de ranking van de tweakers clan. Als ik de echte leaderboards haal is dat mooi meegenomenZarhrezz schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:29:
[...]
Wat ik er van begrijp is het meer group effort om 1 van de 4 accounts klaar te stomen voor leaderboards. Er is een reden dat ik de leaderboards niet echt bekijk op het moment...ik kijk wel naar de rest van de clan, dan blijft het leuk als je een baan en gezin hebt.
Wat ik niet snap: die gasten die 16 uur per dag Diablo spelen, moeten toch RSI hebben?
Thanks. Ik denk dat het een dubbele build gaat worden. Poison met Kukri in cube voor farmen, Ice/Fire met Furnace voor grifts en party play.Zarhrezz schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:16:
[...]
SuWong -> tot 100% Acid Cloud damage. Dus ja, dat maakt veel uit. Komt dan de blob nog bij.
Acid Rain is een heerlijke area, maar de damage is significant lager dan Slow Burn; totaal (initial + DoT) 600% weapon damage vs totaal 2600% weapon damage. Hierbij is de large area van Acid Rain 300%. Voor speedfarmen is dat prima, maar als je gaat pushen ga je niet wegkomen met een factor 4 minder damage.
Wat je kunt overwegen is Pierce the Veil eruit (ik ga er vanuit dat je die hebt...dat is redelijk standaard). Dit scheelt 30% mana cost tegenover een 20% class A buff. Die is effectief maar 10-15% omdat de 80-100% skill bonus ook class A is, naast de 20% debuff van Necrosis en de 15% van Zombie Dogs, etc. Met 10% RCR van paragon (en misschien ergens een 8% op gear) zou je geen mana problemen moeten hebben als je Vision Quest en Blood Ritual gebruikt.
Het mana tekort ontstaat vooral in grifts boven de 45 als je uitgebreid gaat staan dpssen op een elite. Op zich gaat het dan weer zo traag dat je BBV na een tijdje van cooldown af komt, maar goed, onhandig is het wel. Ik vermoed dat dit probleem ook mede voortkomt uit beperkte poison damage.
Ik gebruik in de poison/farm setup overigens Pierce the Veil, Bad Medicine, Gruesome Feast en Grave Injustice. Who needs Spirit Vessel anyway?
Wel bizar dat ik zowel de F+R bonus als de Diviner en CoE boosts nog te gaan heb en nu al zoveel damage doe.
Verwijderd
Ik heb ook het idee dat ik bijzonder weinig krijg. MAar wat beter helpt is om ook grifts te doen. Waar ik vrijwel nooit iets krijg in T6 rigts, krijg ik er wel 1a2 voor grift25.
Al merk ik dat rifts met gablen en metname de cube gebruiken het snelst gaat. Cube slaat nergens op naar mijn idee. Als je puur uit ga van drops, dan kom je niet ver. Maar dit is denk ik bewust gedaan, omdat er andere manieren zijn om veel makkelijker legendaries te krijgen.
Aan de andere kant, het is nog maar het begin van S4. Dat anderen 24/7 spelen in groepen en ik alleen speel en zo veel trager ben maakt me dan minder uit (al is het verschil wel erg groot). Maarja, Blizzard wil dat we samen spelen :-)
Heb nog veel te doen, maar tot dusverre is het zo:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Rea-2915/hero/64329549
Al merk ik dat rifts met gablen en metname de cube gebruiken het snelst gaat. Cube slaat nergens op naar mijn idee. Als je puur uit ga van drops, dan kom je niet ver. Maar dit is denk ik bewust gedaan, omdat er andere manieren zijn om veel makkelijker legendaries te krijgen.
Aan de andere kant, het is nog maar het begin van S4. Dat anderen 24/7 spelen in groepen en ik alleen speel en zo veel trager ben maakt me dan minder uit (al is het verschil wel erg groot). Maarja, Blizzard wil dat we samen spelen :-)
Het is vrijwel onmogelijk voor mij om t6 te doen, ik kom nu al lastig door t1 heen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:46:
Ik heb ook het idee dat ik bijzonder weinig krijg. MAar wat beter helpt is om ook grifts te doen. Waar ik vrijwel nooit iets krijg in T6 rigts, krijg ik er wel 1a2 voor grift25.
Vind het dus best knap hoe sommige mensen hun gear zo snel hebben gehaald.
Ik moet inderdaad ook zeggen dat het me opvalt dat er erg weinig dropt in rifts. Hoogste aantal legs wat ik in T6 rifts tot nu toe heb gehad (en heb er een stuk of 15 gespeeld) was 2 legendaries... Heb toch het gevoel dat ze (in verband met hoe makkelijk je items krijgt via de cube) de global droprate iets hebben verlaagd, maar het kan ook beginnerspech zijn en tussen mijn oren zitten. Ook op T8 levert een rift maar 0-2 legendaries op (wel allen maar tot aan de boss).Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:46:
EDIT: Nu ik er beter over nadenk lijkt het allemaal toch wel te kloppen... Voorheen speelde je een rift vaak full clear, wat 2-3x zo ver is als de guardian en dan had je gemiddeld 4-8 legs. Plus dat de monsters gewoon een stuk meer life hebben gekregen (en de guardian minder, maar de guardian had je op T6 ongeveer one-shot dus dat merk je niet echt).
[ Voor 11% gewijzigd door adamvansanten op 01-09-2015 15:03 ]
Op PTR had ik met de varianten die ik gespeeld heb (Corpse Explosion, Slow Burn, Hungry Bats + mimics Slow Burn) geen problemen om tier 50+ eigenlijk altijd wel te halen.Tektoon schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:46:
Thanks. Ik denk dat het een dubbele build gaat worden. Poison met Kukri in cube voor farmen, Ice/Fire met Furnace voor grifts en party play.
Het mana tekort ontstaat vooral in grifts boven de 45 als je uitgebreid gaat staan dpssen op een elite. Op zich gaat het dan weer zo traag dat je BBV na een tijdje van cooldown af komt, maar goed, onhandig is het wel. Ik vermoed dat dit probleem ook mede voortkomt uit beperkte poison damage.
Ik gebruik in de poison/farm setup overigens Pierce the Veil, Bad Medicine, Gruesome Feast en Grave Injustice. Who needs Spirit Vessel anyway?
Wel bizar dat ik zowel de F+R bonus als de Diviner en CoE boosts nog te gaan heb en nu al zoveel damage doe.
Ik heb ook even met BBV gespeeld, maar ik vind het zwak en je limiteer jezelf enorm in bewegingsruimte. Je offert te veel op om je mana probleem op te lossen (belt + cube weapon slot + skill slot). Ik zou dan eerder voor Blood Magic / Vision Quest / Spiritual Attunement kiezen. Daarmee heb je geen mana probleem meer en heb je cube slot en belt slot vrij. Op belt slot gebruikte ik op PTR een String of Ears; 30% melee damage reduction = overleven tegen assassins en dat soort meuk. Cube slot voor Furnace of Serpent / Kitten helpt op hogere tiers wat mij betreft meer dan de buffs van Gruesome Feast (gaat niet vaak genoeg meer af) en Grace Injustice (erg goed, maar afhankelijk van globes).
Ik loop nu relatief makkelijk T1 (elites duren vaak net iets te lang; meer dan de 4 seconde duration van Piranhado) zonder een enkel item dat de build boost. Een redelijke Broken Staff, dat is het wel. Mijn 4e passive is Confidence Ritual. Net gister Jeram's Bracer gevonden, dus de focus is nu iets anders; Piranhade -> 3 Fire Walls -> Slow Burns. Wellicht dat elites daarmee wel onder de 4 seconde blijven.
T1 zou niet lastig moeten zijn. Met (vrijwel?) elk karakter kan T1 een piece of cake zijn met alleen maar gecrafte yellow items en de juiste build voor dat niveau. Een verzameling goede yellows met de juiste rolls brengt je in een goede positie om te beginnen met farmen naar legs en set items. Mits je build ook goed is. Check daarvoor de vele starter build filmpjes op YouTube, die voor elke klasse te vinden zijn.Luukwa schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:59:
[...]
Het is vrijwel onmogelijk voor mij om t6 te doen, ik kom nu al lastig door t1 heen.
De legs en sets gaan heus wel droppen. En elke kleine upgrade brengt je weer een stapje dichter naar het volgende Torment niveau, waar je weer hogere dropkansen hebt. Gewoon een kwestie van geduld, slim farmen en legendary gems upgraden voor extra bonussen.
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsmell op 01-09-2015 15:43 ]
TBH.. gewoon leechen in public games of vragen in de Tweakers community of je mee mag lopen in een torment niveau dat je eigenlijk solo nog niet aankan. Er is altijd wel iemand die daar niet om geeft. Zelf heb ik ook veeeeeel mensen geboost vorig seizoen.Luukwa schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:59:
[...]
Het is vrijwel onmogelijk voor mij om t6 te doen, ik kom nu al lastig door t1 heen.
Gisteren met m'n 30 paragon puntjes WD gewoon T6 rifts meegelopen, doordat je half het scherm vol spamt heeft toch niemand door dat je weinig damage doet
Dat en veel mede-tweakers zijn niet te beroerd elkaar te helpen. Als je dan ook nog iemand vind die dezelfde class is kun je makkelijker aan loot sharing doenInrage schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:54:
[...]
TBH.. gewoon leechen in public games of vragen in de Tweakers community of je mee mag lopen in een torment niveau dat je eigenlijk solo nog niet aankan. Er is altijd wel iemand die daar niet om geeft. Zelf heb ik ook veeeeeel mensen geboost vorig seizoen.
Gisteren met m'n 30 paragon puntjes WD gewoon T6 rifts meegelopen, doordat je half het scherm vol spamt heeft toch niemand door dat je weinig damage doetJe geeft wel group buffs, das toch al iets
Ik zie de Belt of Transcendence niet als een opoffering maar als een beste keuze. Ook zonder BBV/Kukri zou ik die kiezen. Maar ik ben absoluut geen min/max efficiëntie denker.Zarhrezz schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:13:
[...]
Ik heb ook even met BBV gespeeld, maar ik vind het zwak en je limiteer jezelf enorm in bewegingsruimte. Je offert te veel op om je mana probleem op te lossen (belt + cube weapon slot + skill slot). Ik zou dan eerder voor Blood Magic / Vision Quest / Spiritual Attunement kiezen. Daarmee heb je geen mana probleem meer en heb je cube slot en belt slot vrij. Op belt slot gebruikte ik op PTR een String of Ears; 30% melee damage reduction = overleven tegen assassins en dat soort meuk. Cube slot voor Furnace of Serpent / Kitten helpt op hogere tiers wat mij betreft meer dan de buffs van Gruesome Feast (gaat niet vaak genoeg meer af) en Grace Injustice (erg goed, maar afhankelijk van globes).
Kan je trouwens een Serpent cuben zonder verder een Zombie Dog skill te gebruiken? Want dat klinkt voor mij nou weer als een opoffering: Zombie Dogs nemen om de mitigation van de Serpent te kunnen gebruiken. Veel van de andere builds die ik zie gebruiken daar als laatste skill Soul Harvest. Die moet ik zelf nog uitproberen. Behalve een defensive rune is er ook een mana rune zie ik.
Heb al een paar keer gevraagd maar iedereen zwijgt als ik vraag om gauw ff naar 70 geboost te wordenNeles7 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:06:
[...]
Dat en veel mede-tweakers zijn niet te beroerd elkaar te helpen. Als je dan ook nog iemand vind die dezelfde class is kun je makkelijker aan loot sharing doen
Het is nog vroeg in het seizoen, de meeste mensen zijn nog druk bezig met gear verzamelen en niet sterk genoeg om even iemand naar 70 te boosten. Als je het volgende week vraagt, zal je zien dat een stuk meer mensen op je verzoek ingaan. Ik ben vaak ook niet te beroerd om mensen te helpen met boosten, maar heb nu gewoon nog niet alle gear die ik nodig heb en dit zal ongetwijfeld voor de meeste anderen ook gelden.kidicoke schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:13:
[...]
Heb al een paar keer gevraagd maar iedereen zwijgt als ik vraag om gauw ff naar 70 geboost te worden
Als je op de PC zit spreek mij maar aan dan boost ik je welkidicoke schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:13:
[...]
Heb al een paar keer gevraagd maar iedereen zwijgt als ik vraag om gauw ff naar 70 geboost te worden
Dit topic is gesloten.