Hoop dat Gnabry er nog inkomt en er eentje gaat scoren. Zou een leuke boost zijn voor die kerel.
Hij wordt eruit gelopen en trekt even kort aan het shirtje van de spits (Rondon). Volgens de regels is het rood, en hij moet zijn handen maar thuis houden.Vos schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:54:
Gaat lekker met Chelsea en de rode kaarten. Was de kaart terecht?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hij kreeg geel toch? 2de geel en dus rood.
Volgens mij ben jij er veel meer mee bezig dan zij.Kaap schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:08:
Pedro met een goal en een assist voor Chelsea.
ManU fans right now:
[afbeelding]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Scheidsrechter wilde rood trekken, maar greep beide kaarten en greep eerst de verkeerde kaart. Was direct rood.Kaap schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:13:
Hij kreeg geel toch? 2de geel en dus rood.
Hij valt voorlopig alleen negatief op door egoistisch schieten uit kansloze posities. Lambert is ook geen schim meer van de speler die hij was bij Southampton.iPodKiller schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:56:
Hoop dat Gnabry er nog inkomt en er eentje gaat scoren. Zou een leuke boost zijn voor die kerel.
[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 23-08-2015 16:17 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Want een lolletje zoals de rest van twitter en de bekende footy banter pagina's is ermee bezig zijn natuurlijkGonadan schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:14:
[...]
Volgens mij ben jij er veel meer mee bezig dan zij.
Real is lekker begonnen. 0-0 tegen promovendus Sporting Gijon. AS zal morgen wel openen met het hoofd van Benitez op het hakblok.
Barca was niet super, maar in het altijd lastige San Mames een 0-1 eruit gesleept. Heerlijke volley van Suarez, maar hoe hij zo vrij kan lopen.
Vermaelen echt een super wedstrijd gespeelt, niet op zijn Barca's maar soms is wegrossen ook verdedigen.
Barca was niet super, maar in het altijd lastige San Mames een 0-1 eruit gesleept. Heerlijke volley van Suarez, maar hoe hij zo vrij kan lopen.
Vermaelen echt een super wedstrijd gespeelt, niet op zijn Barca's maar soms is wegrossen ook verdedigen.
Dat zag ik net toevallig. Dat is ook wat. Barcelona met Kluivert, Reiziger, Davids, Overmars, Cocu, v. Bronckhorst en Frank Rijkaard als coach. Dat waren een hoop Nederlanders bij Barcelona. Dan had je ervoor nog Ronald en Frank de Boer, Bouwewijn Zenden en Jordi Cruijff bijvoorbeeld.
(Dat is wel een behoorlijk verschil met nu, maar toen kwam het Nederlands elftal nooit in de buurt van de WK of EK finale.
...
Ja, dat zal wel de minste zijn van de spelers die daar staan, maar ik vind het wel mooi om te zien dat het lang geleden lijkt en ze voetballen met Puyol, Iniesta, Xavi, Casillas en dergelijke. En spelers van die tijd, zoals Zidane, Roberto Carlos en Ronaldinho. Een overgang naar de volgende generatie.
...
ARS LIV was een mooie pot, wel eentje die wat goals verdiende.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Pff flippen op de bank dat Arsenal hem niet maakte de tweede helft. Eerste helft goed weg gekomen, maar tweede helft wilde er maar één ploeg voetballen en winnen. Maar as usual te weinig mogelijkheden omzetten in goals.
[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 24-08-2015 22:53 ]
Nou.. dat was snel:
http://www.bbc.com/sport/0/football/34047737
15 wedstrijden incl. 4 basisplekken maar bij Chelsea
http://www.bbc.com/sport/0/football/34047737
15 wedstrijden incl. 4 basisplekken maar bij Chelsea
Tja, Willian was gewoon beter.
BTW: WTB striker
BTW: WTB striker
In '98 en 2000 in de halve finale gekomen, is toch redelijk in de buurt van de finale, toch…?Luxicon schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 23:20:
(Dat is wel een behoorlijk verschil met nu, maar toen kwam het Nederlands elftal nooit in de buurt van de WK of EK finale.)
De individuele kwaliteiten van het elftal van '98 vond ik overigens dan de elftallen van 2010 en 2014, de resultaten waren echter iets beter…
Dat wist ik niet meer, al volgde ik voetbal toen juist erg veel. Waren de kwaliteiten van toen niet veel beter? Volgens mij speelden de meesten bij buitenlandse topclubs of was dat daarna pas? Bij de afgelopen WK en EK's hebben we vooral veel Eredivisie spelers terug gezien, met hier en daar een speler van een topclub.lateef schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:55:
[...]
In '98 en 2000 in de halve finale gekomen, is toch redelijk in de buurt van de finale, toch…?
De individuele kwaliteiten van het elftal van '98 vond ik overigens dan de elftallen van 2010 en 2014, de resultaten waren echter iets beter…
...
Inderdaad bijna allemaal bij buitenlands topclubs en vaak ook belangrijke spelers. Op heel het veld liepen topvoetballers. Afgelopen jaren had je een aantal hele goede, maar verder middenmaat.Luxicon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:17:
[...]
Dat wist ik niet meer, al volgde ik voetbal toen juist erg veel. Waren de kwaliteiten van toen niet veel beter? Volgens mij speelden de meesten bij buitenlandse topclubs of was dat daarna pas?
Ik zie net die goal van Dost tegen Schalke04. Heel eerlijk gezegd vind ik het zo geniaal hoe hij constant perfect in kan lopen met zijn timing. Beetje a la Thomas Müller.
Hij blijft gewoon kalm achter de verdediger lopen en op het juiste moment trekt hij naar de bal. Weet je wat ik denk? Lekker eerste spits in het Nederlands elftal. v. Persie en Huntelaar zijn toch veeeeeel te onvoorspelbaar en als trainer kun je daar niks mee, daarnaast bezorgt het je hopeloze discussies.
Hij blijft gewoon kalm achter de verdediger lopen en op het juiste moment trekt hij naar de bal. Weet je wat ik denk? Lekker eerste spits in het Nederlands elftal. v. Persie en Huntelaar zijn toch veeeeeel te onvoorspelbaar en als trainer kun je daar niks mee, daarnaast bezorgt het je hopeloze discussies.
v. Persie
Die is toch al 2 seizoenen geleden met pensioen gegaan
Haha, zo zou je het ook kunnen brengenKaap schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:07:
v. PersieDie is toch al 2 seizoenen geleden met pensioen gegaan
Lelijke overtreding, had veel erger kunnen aflopen, maar rood? Vind ik wel heel zwaar bestraft.
Die scheidsrechter is een lekkere banjo zeg.
Eerst een penalty over het hoofd zien, nu Mitrovic met rood van het veld gestuurd en hij verliest gewoon compleet de controle over de wedstrijd.
Eerst een penalty over het hoofd zien, nu Mitrovic met rood van het veld gestuurd en hij verliest gewoon compleet de controle over de wedstrijd.
⏩ PVOutput☀️
Mijns inziens toch echt wel terecht. Een hele smerige overtreding die wel anders had kunnen aflopen.Kaap schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:04:
Lelijke overtreding, had veel erger kunnen aflopen, maar rood? Vind ik wel heel zwaar bestraft.
Ben verder benieuwd wanneer het doelpuntje zal vallen. Misschien dat Giroud er straks eentje in kopt?
Er gaat nog wel een rode kaart komen bij Newcastle UTD. Die actie van Thauvin ook..
Alleen op de manier hoe die in kwam was een rode kaart waard. Dat hij de ARS speler half miste was eerder een geluk bij een ongeluk.

⏩ PVOutput☀️
Zat er al weken aan te komen, die gast heeft nu al in meerdere wedstrijden onbehoorlijk lompe overtredingen gemaakt. Daar is de scheids voor de wedstrijd echt wel op gewezenKaap schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:04:
Thauvin had ik eerder rood gegeven dat Mitrovic, maar die krijgt geel...
Giroud zit trouwens op de bank.
Giroud zit trouwens op de bank.
De rest ook niet want binnen 14 minuten is het al weer rust.
⏩ PVOutput☀️
Vond ik ook al raar en Walcott in de spits. Maar het hield niet over, ben halverwege in slaap gevallen. Ik dacht als het zo doorgaat, blijft straks alleen de keeper over. City - Watford is niet veel beter trouwens. Duurt nog zo lang tot 22:30 Real.
Afellay kon ik ook al douchen na 20 minuten. Wat een figuur.
[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 29-08-2015 17:25 ]
Mja, zeg 't maar, is 't een rode kaart, https://streamable.com/wz5b
Dom om 'm te slaan. Hij krijgt zelf wel de eerste tik van die ander. Twee keer rood zou bijzonder overdreven zijn, maar geel voor beide lijkt me meer op z'n plaats. Die rode kaart voor Adam, tja, die heeft zijn naam niet mee, houden we 't daar maar op.
Dom om 'm te slaan. Hij krijgt zelf wel de eerste tik van die ander. Twee keer rood zou bijzonder overdreven zijn, maar geel voor beide lijkt me meer op z'n plaats. Die rode kaart voor Adam, tja, die heeft zijn naam niet mee, houden we 't daar maar op.
Tja, tegenwoordig is hand naar gezicht automatisch rood. Adam schijnt op zijn tegenstander te zijn gaan staan, heb geen beelden gezien. Adam heeft dit soort domme dingen inderdaad vaker gedaan.
Ook twee rode kaarten bij L'pool - West Ham, maar daar verdeeld over de twee partijen (Coutinho en Noble).
Chelsea 1-2 achter tegen Palace, ben benieuwd wie nu de schuld krijgt
. Falcao is wel los voor het seizoen.
Ook twee rode kaarten bij L'pool - West Ham, maar daar verdeeld over de twee partijen (Coutinho en Noble).
Chelsea 1-2 achter tegen Palace, ben benieuwd wie nu de schuld krijgt
[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 29-08-2015 17:47 ]
Rode kaart Adam: https://streamable.com/up1g
Puur omdat 't Adam is, neig ik naar een bewuste actie. Het lijkt me ook dat hij makkelijk over zijn tegenstander heen kan stappen.
Puur omdat 't Adam is, neig ik naar een bewuste actie. Het lijkt me ook dat hij makkelijk over zijn tegenstander heen kan stappen.
offtopic:
In hoeverre zijn deze filmpjes toegestaan op GoT? Posten van streams is niet toegestaan, maar valt dit in dezelfde categorie, of mag dit weer wel?
In hoeverre zijn deze filmpjes toegestaan op GoT? Posten van streams is niet toegestaan, maar valt dit in dezelfde categorie, of mag dit weer wel?
Gaat weer lekker in Engeland. Rooie kaarten, achterlijk lange verlengingen, grote clubs die verliezen.

Affelay zijn rode kaart is natuurlijk onzin. Of je geeft beide rood, of beide niets. Dit slaat natuurlijk nergens op.
Daar gaat Sierd de Vos weer. 'Het is net een speelfilm of Playstation, hoe Messi de bal van Suarez krijgt. Alsof er telecommunicatie tussen hen is'.
Zo was het ongeveer.
Zo was het ongeveer.
...
Je zou bijna denken dat ze vaker samen in een team spelen.Luxicon schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:19:
Daar gaat Sierd de Vos weer. 'Het is net een speelfilm of Playstation, hoe Messi de bal van Suarez krijgt. Alsof er telecommunicatie tussen hen is'.
Zo was het ongeveer.
Mja das Sierd.
Het ging vandaag echt helemaal nergens over. Als beide heren eens op doel schieten, dan speel je die wedstrijd makkelijk uit. Nu gaan ze lopen pingelen bij 0-0.Luxicon schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:19:
Zo was het ongeveer.
Mooi voor Vermaelen dat hij de enige van de wedstrijd maakt. Zorgt voor wat zelfvertrouwen, wat hij zeker kan gebruiken volgende week. Staat de laatste 2 wedstrijden sowieso prima te ballen.
Scheidsrechter...tja...man had beter op de tribune kunnen gaan zitten, want die zag echt niets.
Die Douglas Costa had weer een prachtige actie in de wedstrijd zeg. Hij is echt genieten soms.
⏩ PVOutput☀️
Ik zie net het rood van Mitrovic op MotD en vind die terecht. Die gaat weinig spelen als hij dit soort viezigheid blijft uithalen. En MacLaren doet alsof het een mistiming bij de tackle was... 
Als coach wil je binnenskamers toch even een honkbalknuppel op het hoofd van de Mitrovic kapot slaan. Die gast heeft toch geen kans op een hersenschudding.
De rode kaarten bij Liverpool - West Ham daarentegen waren onnodig, al was het eerste geel van Coutinho dom.

Als coach wil je binnenskamers toch even een honkbalknuppel op het hoofd van de Mitrovic kapot slaan. Die gast heeft toch geen kans op een hersenschudding.
De rode kaarten bij Liverpool - West Ham daarentegen waren onnodig, al was het eerste geel van Coutinho dom.
Gisteren tijdens de wedstrijd vond ik hem zwaar bestraft. Vanmorgen nog eens teruggekeken, ook vanuit andere hoeken. Duidelijk bewuste actie. Terecht rood dus.gambieter schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:29:
Ik zie net het rood van Mitrovic op MotD en vind die terecht.
Wat een drama .. Manchester United met 2-1 achter tegen Swansea en de wedstrijd is bijna gespeeld.
Gezien het spel en de aankopen van de concurrentie lijkt me dit niet het seizoen te worden waar MU kampioen gaat worden.
Gezien het spel en de aankopen van de concurrentie lijkt me dit niet het seizoen te worden waar MU kampioen gaat worden.
...
Heb alleen het laatste kwartiertje gezien, want PSV - Feyenoord was al gespeeld, maar ze konden amper lopen. Fellaini erin en een kwartier lang ballen erin pompen op hoop van goede zege. 
Misschien kunnen we nog genieten van Sevilla - Atletico, al moet ik zeggen dat ik het nu wel een beetje zat ben. Zit al vanaf 12:30 te kijken.
PS: Gijpie had gelijk. Die Schweinsteiger kan idd niet meer lopen, zeg. Mijn God! Krijgt z'n benen gewoon niet uit elkaar.
En het is officieel!

Misschien kunnen we nog genieten van Sevilla - Atletico, al moet ik zeggen dat ik het nu wel een beetje zat ben. Zit al vanaf 12:30 te kijken.

PS: Gijpie had gelijk. Die Schweinsteiger kan idd niet meer lopen, zeg. Mijn God! Krijgt z'n benen gewoon niet uit elkaar.
En het is officieel!
Wel minder voor Wolfsburg.Kevin De Bruyne makes an immediate move to Manchester City FC in the Premier League.
[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 31-08-2015 06:02 ]
Perisic zoals verwacht ook weg bij Wolfsburg, dat is al de helft van de aanval vlak voor de deadline kwijt
, en alleen Dante ervoor terug tot nu toe. Wel weer een Braziliaan erbij, misschien kunnen ze Oscar wel overhalen nu
Javi Hernandez naar Leverkusen, geheid dat er een spits naar Man U gaat ... Martial van AS Monaco wordt genoemd, groot talent (viel vorig jaar al op) maar niet direkt een garantie voor doelpunten (al was Henri dat ook niet in het begin). Bedrag van €50 miljoen wordt genoemd
, gister nog op Eurosport Monaco tegen PSG en dat ie voor 3-4 miljoen gekocht was een paar jaar terug ...
Bij Leverkusen wel Son weg die naar Tottenham verhuist dus er moest wel wat terugkomen natuurlijk (al zie ik dat dat al gebeurd was in de vorm van Kevin Kampl).
Januzaj mogelijk aan Dortmund verhuurd ...
Die goede keeper van Servie Onder 20 verhuist van Rode Ster naar Macabbi Tel-aviv
(Rajkovic)
Højbjerg van Bayern naar Schalke (verhuurd weer)
Javi Hernandez naar Leverkusen, geheid dat er een spits naar Man U gaat ... Martial van AS Monaco wordt genoemd, groot talent (viel vorig jaar al op) maar niet direkt een garantie voor doelpunten (al was Henri dat ook niet in het begin). Bedrag van €50 miljoen wordt genoemd
Bij Leverkusen wel Son weg die naar Tottenham verhuist dus er moest wel wat terugkomen natuurlijk (al zie ik dat dat al gebeurd was in de vorm van Kevin Kampl).
Januzaj mogelijk aan Dortmund verhuurd ...
Die goede keeper van Servie Onder 20 verhuist van Rode Ster naar Macabbi Tel-aviv

Højbjerg van Bayern naar Schalke (verhuurd weer)
[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 31-08-2015 13:20 ]
Dat kan je toch niet goed praten, 75-80m neertellen voor de Bruyne?
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Het kan altijd nóg gekker... Man U betaald €80 miljoen inc bonussen voor Martial, zo gaan de geruchten. (11 goals in 45 wedstrijden, als spits of buitenspeler.)
De Gea gaat nu dus officeel naar Real toe en Manchester United krijgt 30 - 35 miljoen + Navas. Ik zie het niet voor me dat United kampioen gaat worden. Als het even meezat had United over de volgende spelers kunnen beschikken:
- de Gea,
- Otamendi
- Pedro
- 'spits'
In plaats daarvan is het naar Engelse begrippen heel gematigd gebleven. Al vind ik Damian echt een supergoede aankoop als hij zo doorgaat. Depay, Schweinsteiger en Schneiderlin spelen nog niet heel denderend, al ligt dat in de lijn met de rest van het elftal. United is eigenlijk net zo 'sterk' als vorig seizoen, al lijkt me het middenveld potentieel gezien nu een stuk stabieler. In de spits zijn Falcao en van Persie weg. Ook Januzai is aan Borrusia Dortmund verhuurt. Het kan haast niet anders, of er komt nog een spits bij..
In Spanje zal het erom spannen, maar ik denk dat Real net wat sterker is, omdat ze het verdedigend beter voor elkaar hebben (ze beschikken bijvoorbeeld over de Gea) en Barcelona op het middenveld wat zwakker is dan de jaren ervoor. Iniesta wordt bijvoorbeeld een dagje ouder, Xavi is weg en de wat jongere spelers missen de nodige ervaring. Persoonlijk hoop ik dat dit meevalt en Barcelona weer vrolijk kampioen wordt.
- de Gea,
- Otamendi
- Pedro
- 'spits'
In plaats daarvan is het naar Engelse begrippen heel gematigd gebleven. Al vind ik Damian echt een supergoede aankoop als hij zo doorgaat. Depay, Schweinsteiger en Schneiderlin spelen nog niet heel denderend, al ligt dat in de lijn met de rest van het elftal. United is eigenlijk net zo 'sterk' als vorig seizoen, al lijkt me het middenveld potentieel gezien nu een stuk stabieler. In de spits zijn Falcao en van Persie weg. Ook Januzai is aan Borrusia Dortmund verhuurt. Het kan haast niet anders, of er komt nog een spits bij..
In Spanje zal het erom spannen, maar ik denk dat Real net wat sterker is, omdat ze het verdedigend beter voor elkaar hebben (ze beschikken bijvoorbeeld over de Gea) en Barcelona op het middenveld wat zwakker is dan de jaren ervoor. Iniesta wordt bijvoorbeeld een dagje ouder, Xavi is weg en de wat jongere spelers missen de nodige ervaring. Persoonlijk hoop ik dat dit meevalt en Barcelona weer vrolijk kampioen wordt.
[ Voor 31% gewijzigd door Luxicon op 31-08-2015 17:53 ]
...
Verwijderd
Als Real je wilt hebben, en je vriendin heeft het leuk in Madrid, dan ga je dus naar Madrid
Ja, dat snap ik wel. Maar stel dat het net even anders was en zijn vriendin het prima naar haar zin had in dat klimaat, had de Gea misschien wel bijgetekend. Iemand als de Gea is een speler die past bij een club als Manchester, maar nu moeten ze het doen met Navas, met alle respect. Wat ik bedoel te zeggen is dat de selectie een stuk beter had kunnen zijn. Eigenlijk zijn Otamendi en Pedro al lange tijd aan United gelinkt, wil United ze er graag bij hebben, en gaan ze notabene naar de concurrentie. Juist verdedigend en aanvallend komt United tekort. Onbegrijpelijk (voor mij).Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:54:
Als Real je wilt hebben, en je vriendin heeft het leuk in Madrid, dan ga je dus naar Madrid
[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 31-08-2015 18:04 ]
...
Verwijderd
Navas is ook een goede, vind ik zelf, en beter is er voor United niet meteen te koop. Navas of Lloris, het scheelt allemaal niet veel.
Ja, het is niet verkeerd om hem op doel te hebben.. maar het is niet het niveau (of potentieel) van de Gea.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:08:
Navas is ook een goede, vind ik zelf, en beter is er voor United niet meteen te koop. Navas of Lloris, het scheelt allemaal niet veel.
Het lijkt me trouwens vreemd als Manchester United 80 miljoen zou betalen voor Anthony Martial. Hij is momenteel 8 miljoen euro waard. 20 Miljoen zou al een mooie deal zijn, of maak er hooguit 28 van, omdat de transfermarkt bijna gaat sluiten. Al heeft hij wel deze zomer zijn contract verlengd tot de zomer van 2019..
...
Maar ze halen wel Draxler binnen, dat is wel een goede aankoop.apis29 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:12:
Perisic zoals verwacht ook weg bij Wolfsburg, dat is al de helft van de aanval vlak voor de deadline kwijt, en alleen Dante ervoor terug tot nu toe. Wel weer een Braziliaan erbij, misschien kunnen ze Oscar wel overhalen nu
Volgens BBC gaan ze 36m pond betalen, dat is zo'n 50m euro. Belachelijk bedrag voor een speler die ze waarschijnlijk geen steek verder gaat helpen. En dan durft Van Gaal nog te beweren dat ze geen paniek aankopen doenLuxicon schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:26:
[...]
Ja, het is niet verkeerd om hem op doel te hebben.. maar het is niet het niveau (of potentieel) van de Gea.
Het lijkt me trouwens vreemd als Manchester United 80 miljoen zou betalen voor Anthony Martial. Hij is momenteel 8 miljoen euro waard. 20 Miljoen zou al een mooie deal zijn, of maak er hooguit 28 van, omdat de transfermarkt bijna gaat sluiten. Al heeft hij wel deze zomer zijn contract verlengd tot de zomer van 2019..

Ik heb zo'n idee dat PSV nog wel een paar extra miljoentjes had mogen vragen voor Memphis. Wat een bedragen..
Ik vind het maar een gevoelige transfer.. Wolfsburg laat zich ook niet van zijn bescheiden kant zien momenteel.Tomski1986 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:28:
[...]
Maar ze halen wel Draxler binnen, dat is wel een goede aankoop.
Jemig, wat een hoog bedrag. Eigenlijk is dat teveel voor iemand die nog de status van een talent heeft. Dat is meer iets voor een voetballer die zich bewezen heeft.toolkist schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:40:
[...]
Volgens BBC gaan ze 36m pond betalen, dat is zo'n 50m euro. Belachelijk bedrag voor een speler die ze waarschijnlijk geen steek verder gaat helpen. En dan durft Van Gaal nog te beweren dat ze geen paniek aankopen doen
Chitarito is inmiddels aan Leverkussen voor 12,5 miljoen verkocht. United houdt geen spitsen meer over zo. Toen ik hem vorig seizoen zag invallen bij Real, dacht ik echt dat dat de nieuwe ster van Real zou gaan worden. Ik had hem nog nooit zien voetballen, en wist niet dat hij van United gehuurd was. Blijkbaar is hij niet zo goed..
...
De Gea naar Real Madrid. Keylor Navas gaat op zijn beurt dan naar United.
Perdo en Otamendi hadden United denk ik ook wel verder geholpen, geen echte wereld top maar wel zeer goede spelers die in dienst van het team kunnen spelen.Luxicon schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:03:
[...]
Ja, dat snap ik wel. Maar stel dat het net even anders was en zijn vriendin het prima naar haar zin had in dat klimaat, had de Gea misschien wel bijgetekend. Iemand als de Gea is een speler die past bij een club als Manchester, maar nu moeten ze het doen met Navas, met alle respect. Wat ik bedoel te zeggen is dat de selectie een stuk beter had kunnen zijn. Eigenlijk zijn Otamendi en Pedro al lange tijd aan United gelinkt, wil United ze er graag bij hebben, en gaan ze notabene naar de concurrentie. Juist verdedigend en aanvallend komt United tekort. Onbegrijpelijk (voor mij).
Kijk je naar Chelsea en City dan zie je dat hun wel durven de bedragen op tafel te leggen (alhoewel hun ook flink te veel betalen).
En het waren niet alleen hun 2 maar ze zijn aan vrij veel spelers gelinked en ze zullen niet met al die spelers bezig geweest zijn maar met een deel wel en ze zijn ze allemaal misgelopen.
Ik dacht een tijd lang dat het was omdat v Gaal niet instaat was de gevraagde bedragen neer te leggen.
Maar als de bedragen kloppen voor die Martial dan is geld het probleem niet geweest.
Dan wil of v Gaal niet het gevraagde geld op tafel leggen, wat in de huidige voetbal wereld wel nodig is, of ze willen gewoon niet onder van Gaal werken.
Voor deze Martial ga je uiteindelijk gewoon veel te veel betalen omdat je zo veel tijd hebt zitten verspillen aan andere spelers die niet gekomen zijn.
Bij United moeten ze nu eens aan een tafel gaan zitten en zich afvragen wat er deze transfer periode mis gegaan is.
[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 31-08-2015 22:37 ]
Dat is lullig, documenten voor transfer De Gea waren te laat, deal mislukt. Sukkels ook om het tot zo laat te laten komen.
⏩ PVOutput☀️
Zou ik graag weten welke eppo niet bereikbaar was voor zijn krabbel.Quad schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:14:
Dat is lullig, documenten voor transfer De Gea waren te laat, deal mislukt. Sukkels ook om het tot zo laat te laten komen.
United stuurde het te laat zo schijnt het. Anyway, zo heb je ipv winnaars 3(of 5?) verliezers. United, Real Madrid, de Gea, Navas en de supporters.
⏩ PVOutput☀️
Die dingen gaan zover ik weet nog per fax en als ze het te laat verstuurd hebben zal dat zijn omdat er een handtekening nodig was. Iets anders kan ik niet verzinnen. Of de fax moet het niet gedaan hebben.Quad schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:19:
United stuurde het te laat zo schijnt het. Anyway, zo heb je ipv winnaars 3(of 5?) verliezers. United, Real Madrid, de Gea, Navas en de supporters.
Kon initieel alleen een tweet hierover vinden, in no time vliegt het over het internet, zal daar wel iets van waarheid in zitten? Als ze echt een deal hadden, laten ze dat toch niet op de laatste secondes zitten?Quad schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:14:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat gaat tegenwoordig gewoon via email. Is nog net besproken is de stream van FC Afkicken.Deadsy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:21:
[...]
Die dingen gaan zover ik weet nog per fax en als ze het te laat verstuurd hebben zal dat zijn omdat er een handtekening nodig was. Iets anders kan ik niet verzinnen. Of de fax moet het niet gedaan hebben.
Begin er eigenlijk over te twijfelen of het klopt vanwege een verhaal van een paar jaar geleden.SinergyX schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:27:
[...]
Kon initieel alleen een tweet hierover vinden, in no time vliegt het over het internet, zal daar wel iets van waarheid in zitten? Als ze echt een deal hadden, laten ze dat toch niet op de laatste secondes zitten?
Normaal gezegd moet bij een transfer alles papier werk richting de bond en moet dit goed gekeurd worden door de bond voordat de transfer officieel is.
Maar in de uren vlak voor het sluiten van de markt is het genoeg om een speciale bevestiging te sturen, daarmee krijg je een soort van verlenging van een paar uur waarin je dan het papierwerk in orde kunt maken en kunt doorsturen.
Elk jaar zijn er wel transfers die de dag na het sluiten bekend gemaakt worden vanwege deze regel.
BBC Website:
Deadline in Engeland is overigens dinsdagavond.There is no precedent for Spanish clubs being given additional time to conclude transfers as there is in England.
Blame for the failure to complete the deal is already being apportioned.
Reports in Spain say United were responsible and that their paperwork arrived at Spanish Football Federation headquarters one minute later than the 23:00 BST deadline.
United say they have a receipt that proves they submitted the relevant documents on time.
Was toch al bekend. Maar dat is alleen voor binnenkomende transfers.Wilibrord schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 01:13:
BBC Website:
[...]
Deadline in Engeland is overigens dinsdagavond.
neemt niet weg dat het vrij idioot is. Als ze zo nodig apart willen doen zou het zo moeten zijn dat ze alleen spelers vanuit Engeland kunnen halen.
[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 01-09-2015 01:38 ]
Die deadline is niet op 31 Augustus omdat dat een Bank Holiday is dit jaar en de deadline volgens de regels in Engeland op een werkdag moet vallen ...
Volg de Gea saga hier: https://twitter.com/GuillemBalague
Volg de Gea saga hier: https://twitter.com/GuillemBalague
[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 01-09-2015 02:19 ]
Tis Real, die krijgen echt wel toestemming om de transfer alsnog af te ronden.Quad schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:14:
Nee, dat klopt niet. Het schijnt dat dit per email is gegaan. Alleen de documenten zijn door Man Utd in het verkeerde formaat gestuurd waardoor ze niet geopend konden worden. De mail is om 23:59u verzonden daar is bewijs van. Ben benieuwd hoe dit afloopt.Deadsy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:21:
[...]Die dingen gaan zover ik weet nog per fax en als ze het te laat verstuurd hebben zal dat zijn omdat er een handtekening nodig was. Iets anders kan ik niet verzinnen. Of de fax moet het niet gedaan hebben.

Het is nog onduidelijk wat er precies gebeurt is. Wat wel te verwachten was en ook gebeurt is dat beide clubs elkaar de schuld geven.
Dit komt ook voorbij: https://twitter.com/English_AS/status/638484673560186880
@English_AS
Now we are hearing that United did send the documents on time but in a format that couldn't be opened at the LFP. Windows 95?
Maar als de papieren van Navas wel op tijd waren, zou manutd nu niet met navas én de gea zitten?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het lijkt me dat ze die krabbels op dezelfde tijd zouden zetten. Dus bovenstaande situatie lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Als het onderdeel van de deal is wel, was maar een gedachte
ach zit ie rest van seizoen op de bank, mag die van de zomer transfervrij weg.
Het ergste is nog dat United op deze manier ook meehelpt om de markt te verzieken.Deadsy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:35:
Voor deze Martial ga je uiteindelijk gewoon veel te veel betalen omdat je zo veel tijd hebt zitten verspillen aan andere spelers die niet gekomen zijn.
Bij United moeten ze nu eens aan een tafel gaan zitten en zich afvragen wat er deze transfer periode mis gegaan is.
Elke club met een beetje spits gaat ineens zeggen dat ze meer geld willen omdat zij zoveel voor een talentje hebben betaald.
United is gewoon bezig Liverpool 2.0 te worden als het gaat om transferperiodes de afgelopen 2 seizoenen 
Afijn, bij Arsenal is het het andere uiteinde. 1 aankoop gedaan.
Afijn, bij Arsenal is het het andere uiteinde. 1 aankoop gedaan.
[ Voor 10% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-09-2015 10:33 ]
Dat is lekker ruimtweaker2010 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:50:
[...]
Nee, dat klopt niet. Het schijnt dat dit per email is gegaan. Alleen de documenten zijn door Man Utd in het verkeerde formaat gestuurd waardoor ze niet geopend konden worden. De mail is om 23:59u verzonden daar is bewijs van. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

http://as.com/diarioas/20...sh/1441026081_347976.html
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 01-09-2015 11:23 ]
BBC stelde een ploeg samen met wat er bij United vertrokken is deze zomer. Ze geven toe dat Falcao een joker is en niet echt vertrokken is natuurlijk. Deze ploeg zou het niet onaardig doen in de premier league denk ik.
Lindegaard
Rafael - Evans - Blacket (loan)
Januzaj (loan) - Di Maria - Cleverly - Nani
Falcao (end loan) - Hernandez - Van Persie
Lindegaard
[ Voor 69% gewijzigd door Wilibrord op 01-09-2015 11:28 ]
Dus eigenlijk is het Navas zijn schuldA total agreement between both clubs had been reached almost an hour earlier at 23:30. Real Madrid and Manchester United had agreed a 30 million euro fee for the transfer of David de Gea while Keylor would move in the opposite direction for 15 million. However, Keylor wanted to make modifications to his contract which meant that they were dispatched later than anticipated.
Met zo'n middenveld en verdediging krijgt ook Man Utd meer tegendoelpunten dan dat ze zelf scorenWilibrord schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:23:
BBC stelde een ploeg samen met wat er bij United vertrokken is deze zomer. Ze geven toe dat Falcao een joker is en niet echt vertrokken is natuurlijk. Deze ploeg zou het niet onaardig doen in de premier league denk ik.
Lindegaard
Ik wil nu echt zo graag weten wat voor format het was.tweaker2010 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:50:
[...]
Nee, dat klopt niet. Het schijnt dat dit per email is gegaan. Alleen de documenten zijn door Man Utd in het verkeerde formaat gestuurd waardoor ze niet geopend konden worden. De mail is om 23:59u verzonden daar is bewijs van. Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Waarschijnlijk gaat de Gea nu een half jaar banken. En als Real niet bereid is te betalen tijdens de winterstop, misschien zelfs een jaar, maar dat zullen ze hem vast niet aan willen doen.
...
Verwijderd
als alles zwart op wit staat, en hij mag voetballen, en hij wilt voetballen, dan gewoon opstellen.
Bedoel je opstellen bij Real? Als het over United gaat, denk ik niet dat zij interesse hebben om dat te doen met dezelfde reden als hij nu ook niet opgesteld staat.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:04:
als alles zwart op wit staat, en hij mag voetballen, en hij wilt voetballen, dan gewoon opstellen.
...
Verwijderd
bij Man Utd bedoel ik. Dat zeg ik erbij, als hij wil. Gemoedstoestand enzo, en hoe v Gaal erover denkt. Als zijn koppie goed staat is ie met 2 vingers in de neus nog beter als Romero dat geloof ik wel.
Als er getekend is voor een transfer en het bijbehorende kostenplaatje, dan kunnen ze er toch niks meer mee. Als hij zin heeft dus gewoon opstellen. Maar deze saga zal nog wel even doorgaan, en in de winter maken ze het vast weer zo spannend.
Als er getekend is voor een transfer en het bijbehorende kostenplaatje, dan kunnen ze er toch niks meer mee. Als hij zin heeft dus gewoon opstellen. Maar deze saga zal nog wel even doorgaan, en in de winter maken ze het vast weer zo spannend.
Dat zal zo kunnen zijn. Eigenlijk denk ik dat United hem niet op gaat stellen, omdat hij:
- niet bij wil tekenen
- misschien afspraken heeft gemaakt wanneer hij transfervrij overkomt (zekerheid voor de Gea en Real)
- eigenlijk al verkocht is
Daarnaast schijnt Real stug te zijn geweest in de onderhandelingen over Di Maria en Ramos. Ze wilden absoluut een bepaalde prijs en daar viel niet over te onderhandelen. Datzelfde deed United bij de Gea. Real bood 25 miljoen en pas de laatste dag werd er 40 miljoen geboden.
Ik kan me voorstellen dat United om deze situatie zowel de Gea als Real bewust voor blok zet. Het heeft dus met principes te maken (geld kan United wel missen). Achteraf mag denk ik gezegd worden, dat Real eerder met een goed bod had moeten komen, want alles op het laatste moment regelen is niet handig.
- niet bij wil tekenen
- misschien afspraken heeft gemaakt wanneer hij transfervrij overkomt (zekerheid voor de Gea en Real)
- eigenlijk al verkocht is
Daarnaast schijnt Real stug te zijn geweest in de onderhandelingen over Di Maria en Ramos. Ze wilden absoluut een bepaalde prijs en daar viel niet over te onderhandelen. Datzelfde deed United bij de Gea. Real bood 25 miljoen en pas de laatste dag werd er 40 miljoen geboden.
Ik kan me voorstellen dat United om deze situatie zowel de Gea als Real bewust voor blok zet. Het heeft dus met principes te maken (geld kan United wel missen). Achteraf mag denk ik gezegd worden, dat Real eerder met een goed bod had moeten komen, want alles op het laatste moment regelen is niet handig.
...
Verwijderd
Ik snap wat je zegt, en dat kan zo gezien worden. Maar ik bedoel meer te zeggen dat het de beste keeper op dit moment is, hij is al verkocht aan Real, dus wat heb je eraan als je hem op de bank bewaard (als en wanneer hij zijn koppie ernaar heeft staan) dan kan ie gewoon spelen. Hij word misschien beter, en dan help je Real misschien, maar dat is kort door de bocht, want je kan met hem zeker dit seizoen nog punten pakken, Romero is geen de Gea.
Valdes, De Gea op de bank houden en van Swansea verliezen met 2-1? dat mag zelfs van Gaal maar een aantal keer doen voordat hij weg moet. Kan niet dat je zoveel talent niet opstelt als het je eigen club benadeeld. (Juist als het dus niet om geld gaat).
Valdes, De Gea op de bank houden en van Swansea verliezen met 2-1? dat mag zelfs van Gaal maar een aantal keer doen voordat hij weg moet. Kan niet dat je zoveel talent niet opstelt als het je eigen club benadeeld. (Juist als het dus niet om geld gaat).
Denk dat voor de mensen bij Utd. nu ook wel een deel eergevoel bij komt kijken.
Ze hebben DDG een aantal jaar als jong ventje opgepikt, en altijd het vertrouwen gegeven om te groeien. 1e jaar was het immers geen zekerheid achterin, en afgelopen jaar is hij echt absolute top geworden. Dat hij terug wilt naar Spanje ivm vrouw/vriendin zullen ze vast wel kunnen begrijpen, maar doe dan ook wat terug voor de club die jou het vertrouwen heeft durven te geven, en je zelfs een absoluut topsalaris heeft aangeboden.
Daarnaast is men nog altijd van mening dat Utd. tot de absolute top behoort, en spelers daar moeten willen spelen. Als DDG dus zo graag naar Real wilt, dan wacht hij nog maar een jaar (op de bank/tribune) of Real moet over de brug komen met het geld wat Utd. wil hebben.
Romero is geen DDG, maar zeker geen slechte keeper. Vindt hem, als je hem het vertrouwen geeft, niet slechter dan Claudio Bravo bijv.
Ze hebben DDG een aantal jaar als jong ventje opgepikt, en altijd het vertrouwen gegeven om te groeien. 1e jaar was het immers geen zekerheid achterin, en afgelopen jaar is hij echt absolute top geworden. Dat hij terug wilt naar Spanje ivm vrouw/vriendin zullen ze vast wel kunnen begrijpen, maar doe dan ook wat terug voor de club die jou het vertrouwen heeft durven te geven, en je zelfs een absoluut topsalaris heeft aangeboden.
Daarnaast is men nog altijd van mening dat Utd. tot de absolute top behoort, en spelers daar moeten willen spelen. Als DDG dus zo graag naar Real wilt, dan wacht hij nog maar een jaar (op de bank/tribune) of Real moet over de brug komen met het geld wat Utd. wil hebben.
Romero is geen DDG, maar zeker geen slechte keeper. Vindt hem, als je hem het vertrouwen geeft, niet slechter dan Claudio Bravo bijv.
Nou....transferwindow is nu echt gesloten...

The soap continue's: Statement van ManUTD.
Opvallendste zaken (vind ik):
Ze geven zo te zien elkaar de schuld.
Real Madrid heeft nooit geen 25 miljoen of wat dan ook geboden, zo zeggen ze dus.Manchester United did not seek contact from Real Madrid for the sale of David. David is a key member of our squad and the club’s preference was not to sell. • No offer was received for David until yesterday.
En de deal is afgeketst doordat RM de documenten niet op tijd zouden hebben ingeleverd, UTD dus wel.Real Madrid didn’t upload David’s documents onto TMS in time (Manchester United did)
[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 01-09-2015 20:26 ]
⏩ PVOutput☀️
Om de conclusie samen te vatten:Quad schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:25:
The soap continue's: Statement van ManUTD.
[...]
Real Madrid heeft nooit geen 25 miljoen of wat dan ook geboden, zo zeggen ze dus.
[...]
En de deal is afgeketst doordat RM de documenten niet op tijd zouden hebben ingeleverd, UTD dus wel.
“Real heeft de documenten niet op tijd naar de Spaanse competitieorganisatie gestuurd, volgens onze berichten 28 minuten na de deadline. De Engelse voetbalbond heeft erkend dat United de papieren op tijd heeft ingeleverd en heeft dat ook bij de FIFA aangegeven. We wilden dit aantonen bij de FIFA, maar Real gaf aan die weg niet te willen bewandelen. United heeft zich op de juiste wijze opgesteld en is tegelijkertijd blij dat publieksfavoriet De Gea speler van Manchester United blijft.”
...
De Gea behoorde al tot een van de beste keepers van Spanje toen Manchester hem bij Atletico weghaalde. Het is niet alsof ze van een jeugd speler, een vaste basis speler hebben gemaakt in de tijd dat hij in Engeland was. Dat was hij al bij Atletico.JPM85 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:42:Ze hebben DDG een aantal jaar als jong ventje opgepikt, en altijd het vertrouwen gegeven om te groeien.
Het probleem is Manchester de documenten 'te laat' aan Madrid heeft verstuurd zodat zij er niet iets mee konden. Als het nou net na 0.00 was, of met minder dan 2 minuten te gaan: Madrid moest de documenten nog nachecken EN dan ook nog op tijd bij FIFA en de Spaanse bond inleveren.Quad schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:25:En de deal is afgeketst doordat RM de documenten niet op tijd zouden hebben ingeleverd, UTD dus wel.
Daarom dat zo een FIFA na-onderzoek geen nut heeft voor Madrid. Want het boeit niet als Manchester de documenten na 0.00 (volgens Madrid) of met minder dan 2 minuten te gaan (volgens Manchester) heeft verzonden, want in beide gevallen heeft Madrid geen kans om de documenten op tijd bij de juiste partijen te krijgen.
Volgens mij is er een speciale regel die uitstel geeft als dergelijke documenten binnen de deadline zijn aangeleverd. Tenminste, ik lees dat daardoor uren uitstel gegeven kan worden. Als Real daar niet aan mee wil werken is dat wel vreemd.OssieW schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:23:
[...]
De Gea behoorde al tot een van de beste keepers van Spanje toen Manchester hem bij Atletico weghaalde. Het is niet alsof ze van een jeugd speler, een vaste basis speler hebben gemaakt in de tijd dat hij in Engeland was. Dat was hij al bij Atletico.
[...]
Het probleem is Manchester de documenten 'te laat' aan Madrid heeft verstuurd zodat zij er niet iets mee konden. Als het nou net na 0.00 was, of met minder dan 2 minuten te gaan: Madrid moest de documenten nog nachecken EN dan ook nog op tijd bij FIFA en de Spaanse bond inleveren.
Daarom dat zo een FIFA na-onderzoek geen nut heeft voor Madrid. Want het boeit niet als Manchester de documenten na 0.00 (volgens Madrid) of met minder dan 2 minuten te gaan (volgens Manchester) heeft verzonden, want in beide gevallen heeft Madrid geen kans om de documenten op tijd bij de juiste partijen te krijgen.
[ Voor 31% gewijzigd door Luxicon op 01-09-2015 23:13 ]
...
Die regel is er voor Engeland, niet voor Spanje. In Spanje is er nog nooit uistel gegeven in zo'n geval.
Daarom dat Manchester's statement nietszeggend is, want zelfs in hun scenario hebben zij Madrid niet genoeg tijd gegeven door de documenten, met minder dan 2 minuten te gaan van de deadline, te versturen. Ze geven in feite Madrid gelijk dat de Engelse club de formulieren te laat heeft afgegeven.
Daarom dat Manchester's statement nietszeggend is, want zelfs in hun scenario hebben zij Madrid niet genoeg tijd gegeven door de documenten, met minder dan 2 minuten te gaan van de deadline, te versturen. Ze geven in feite Madrid gelijk dat de Engelse club de formulieren te laat heeft afgegeven.
[ Voor 59% gewijzigd door OssieW op 01-09-2015 23:36 ]
Dan zal De Gea tegen die tijd zijn plek in het spaans elftal kwijt zijn, daar heeft Del Bosque al iets over gezegd. Zijn vorm en zijn waarde zullen flink afnemen en de vraag is of Real hem dan nog wel wil hebben.Luxicon schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:44:
Waarschijnlijk gaat de Gea nu een half jaar banken. En als Real niet bereid is te betalen tijdens de winterstop, misschien zelfs een jaar, maar dat zullen ze hem vast niet aan willen doen.
Het is echt belachelijk wat Del Bosque heeft gezegd over De Gea. Dit is dezelfde man die Casillas, Pedro en Reina (zullen vast meer zijn) gewoon bleef oproepen terwijl ze bij hun clubs op de bank zaten, maar meneer heeft opeens mogelijk een probleem om De Gea op te roepen als hij niet speelt?
Als ik niet wist van zijn vriendjespolitiek in het selecteren, zou ik bijna denken dat hij Florentino wil pakken door De Gea te 'dwingen' zijn contract te verlengen bij Manchester.
Spanje zal helaas niet veel doen in de Euro met Del Bosque aan het roer. Casillas zal waarschijnlijk in de basis staan samen met Costa, een dubbele garantie combo van goals inlaten en er geen maken voor het Spaanse elftal. Gelukkig zal hij na de Euro (eindelijk) vertrekken.
Als ik niet wist van zijn vriendjespolitiek in het selecteren, zou ik bijna denken dat hij Florentino wil pakken door De Gea te 'dwingen' zijn contract te verlengen bij Manchester.
Spanje zal helaas niet veel doen in de Euro met Del Bosque aan het roer. Casillas zal waarschijnlijk in de basis staan samen met Costa, een dubbele garantie combo van goals inlaten en er geen maken voor het Spaanse elftal. Gelukkig zal hij na de Euro (eindelijk) vertrekken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer
Voor Champions League & Europa League, zie [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - deel 2
Voor het EK2016 in Frankrijk: Themaforum: Sportzomer
Voor Champions League & Europa League, zie [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 - deel 2