De positieve uitzondering in Nederland hierop is Karsdorp. Keihard en blijft voor ELKE bal gaan waar hij zich ook bevind en stelt zich bijna nooit aan en doet bijna nooit aan swalbes (maten naaien ala Suares). Van oorsprong een aanvaller die nu misschien wel de beste rechtsback van Nederland aan het worden is. Zeker na de pas 6 wedstrijden zover is hij voor mij de grootste revelatie van dit seizoen en staat elke week zonder kapsones als een baas op het veld.PauseBreak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:22:
[...]
En op zich kan ik me wel redelijk vinden in wat je zegt, maar ook verdedigers / verdedigende middenvelders liggen tegenwoordig om de haverklap op de grond.
Daarnaast heb je tegenwoordig ook gewoon minder 'harde en stevige' voetballers. Zeker in de Eredivisie. Dat mag niet meer want die zouden niet goed genoeg kunnen voetballen. Als je er dan een hebt die gewoon wél doorloopt (Vlaar of Moreno of een van die lui bij ADO achterin bijv.) dan valt het halve land eroverheen. Dus ook achterin zie je steeds meer duikelaars. Daarom vind ik ook dat het steeds meer naar elkaar toe aan het groeien is en dat aanvallers sneller het credo "aansteller" krijgen opgeplakt om de door jou genoemde redenen (sneller en behendiger en kunnen dus ook behendiger vallen / vallen met meer snelheid), niet omdat ze zich ook daadwerkelijk meer aanstellen.
Als elke speler van zijn leeftijd deze mentaliteit had dan was de eredivisie een hele andere competitie.