Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.963 views

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Deadsy schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:16:
[...]

Ik heb eens het % lijstje van Italie gezien, best wel lachwekkend.
Een stadion moet geloof ik bepaalde aantallen halen om de kosten te dekken en dan vraag ik me toch af hoeveel geld Vitesse overhoud per wedstrijd.
Ik citeer wikipedia:
In het jaar 2008-2009 ontving GelreDome ruim 1,1 miljoen bezoekers. Met rond de 782.000 evenementbezoekers was GelreDome in het boekjaar 2008-2009 de best bezochte evenementenlocatie van Nederland
...
Jaarlijkse evenementen in het GelreDome zijn de EO-Jongerendag (begin juni), de Snuffelmarkt (in januari), Circus Herman Renz (wisselende data), Monsterjam (elke derde week van september), startersdag van de Kamer van Koophandel, Qlimax (elke laatste weekend van november) en tot 2013 het jaarlijks terugkerend muziekevenement Symphonica in Rosso
Maar goed, als je als voetbalclub wat verder kijkt dan je neus lang is, dan loopt iedereen te zeuren dat je wat lege stoeltjes hebt bij voetbalwedstrijden.

Het GelreDome is trouwens niet van Vitesse zelf, maar met bezoekers zit dat dus wel snor.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 20-09-2015 21:51 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 12:41
bwerg schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:48:
[...]

Ik citeer wikipedia:

[...]

Maar goed, als je als voetbalclub wat verder kijkt dan je neus lang is, dan loopt iedereen te zeuren dat je wat lege stoeltjes hebt bij voetbalwedstrijden.

Het GelreDome is trouwens niet van Vitesse zelf, maar met bezoekers zit dat dus wel snor.
Maar ik heb het dus over Vitesse. Dat het stadion veel bezoekers heeft bij andere evenementen is leuk maar zoals je al zegt is het stadion niet van Vitesse dus die hebben daar niet zo veel aan.

Zoals gezegd heb ik het over de voetbal kant en als je dan ziet dat er vorig seizoen gemiddeld 17.000 mensen zaten per wedstrijd in een stadion waar maximaal 25.500 in passen dan is dat toch wel een flink verschil.
Want je moet huur betalen en je hebt bij elke wedstrijd ook flink wat kosten.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Deadsy schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:01:
[...]

Maar ik heb het dus over Vitesse. Dat het stadion veel bezoekers heeft bij andere evenementen is leuk maar zoals je al zegt is het stadion niet van Vitesse dus die hebben daar niet zo veel aan.
Jawel, want dan ben je veel minder kwijt aan het stadion, omdat dat nu wordt gerund door een andere partij die de financieën beter op orde heeft dan een gemiddelde voetbalclub.
Zoals gezegd heb ik het over de voetbal kant en als je dan ziet dat er vorig seizoen gemiddeld 17.000 mensen zaten per wedstrijd in een stadion waar maximaal 25.500 in passen dan is dat toch wel een flink verschil.
Want je moet huur betalen en je hebt bij elke wedstrijd ook flink wat kosten.
Lege stoelen kosten niet veel. En de verhouding van maximumaantal bezoekers en daadwerkelijk aantal zegt niet echt wat. Ze hadden ook in Monnikenhuize kunnen blijven, dan had het elke week 100% vol gezeten, en dan had je de helft van het huidige aantal bezoekers.

Ik blijf erbij dat het flauw is om te klagen over lege stoeltjes, als je dat minder ziet bij andere profclubs waarvan van de helft in half zo kleine stadionnetjes speelt. Speelt er een eredivisionist in een stadion dat kleiner is dan die van een amateurclub (geen grap - zoek maar op) dan hoor je daar nooit iemand over want het is wel gezellig, zie je wat lege stoeltjes in een verder rendabel stadion dan is het zo'n vreselijke boel.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 20-09-2015 22:28 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
bwerg schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:14:
[...]

Jawel, want dan ben je veel minder kwijt aan het stadion, omdat dat nu wordt gerund door een andere partij die de financieën beter op orde heeft dan een gemiddelde voetbalclub.

[...]

Lege stoelen kosten niet veel. En de verhouding van maximumaantal bezoekers en daadwerkelijk aantal zegt niet echt wat. Ze hadden ook in Monnikenhuize kunnen blijven, dan had het elke week 100% vol gezeten, en dan had je de helft van het huidige aantal bezoekers.

Ik blijf erbij dat het flauw is om te klagen over lege stoeltjes, als je dat minder ziet bij andere profclubs waarvan van de helft in half zo kleine stadionnetjes speelt. Speelt er een eredivisionist in een stadion dat kleiner is dan die van een amateurclub (geen grap - zoek maar op) dan hoor je daar nooit iemand over want het is wel gezellig, zie je wat lege stoeltjes in een verder rendabel stadion dan is het zo'n vreselijke boel.
Mooi verhaal, maar ziet er toch gewoon treurig uit, het is niet dat er een paar lege stoeltjes zijn, het zijn gewoon hele vakken die bijna leeg zinn elke week bij Vitesse.

Zag je bij Juventus in het oude stadion ook veel, weet niet hoe het daar nu is?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, het ziet er vooral treurig uit op TV, waarop ook vooral de leegste tribune te zien is. Dat lijkt me nou geen ramp, maar goed, dat snap ik wel. In het stadion is het prima vertoeven.

Jammer alleen dat er altijd van die zinloze conclusies uit getrokken worden. Zal financieel wel slecht gaan, publiek zal wel prut zijn, dat komt dan ook elke keer voorbij.

• Deadsy
bwerg schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:14:
[...]

wut? Wat heeft dit te maken met wat ik geschreven heb?

Lege stoelen brengen niets op, dat is het probleem. Elke stoel kost je geld dus wil je ze gevuld zien.
Als je het stadion opent voor een wedstrijd dan heb je direct bepaalde kosten. Dan maakt het niet zo veel uit of het stadion helemaal vol zit of dat er slechts 10 man in zitten.

Dan moet je een bepaald aantal mensen in het stadion hebben om die kosten te dekken, de mensen die je dan meer in het stadion hebt zijn de winst.
En bij Vitesse zijn het niet een paar lege stoeltjes maar te vaak zo ongeveer de helft.

@martinusz
Het stadion waar Juve nu al een paar jaar in zit is een stuk kleiner dan de stadions waar ze voorheen in speelden.
Maar in tegenstelling tot de vorige stadions zit dit stadion bijna elke wedstrijd vol wat er een stuk beter uitziet en ook voor meer sfeer zorgt.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:43
Ik vermoed dat de huurovereenkomst die Vitesse met de eigenaar van 't Gelredome heeft geen rekening houdt met het aantal bezoekers, maar dat ze bijv. € 300.000 aan huur per wedstrijd betalen. Verkoop je dan 18.000 kaarten á € 20,- dan houd je € 60.000 over, verkoop je er 25.000, dan houd je € 200.000 over.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Deadsy schreef op zondag 20 september 2015 @ 23:35:
wut? Wat heeft dit te maken met wat ik geschreven heb?
Nou, dit dus:
Lege stoelen brengen niets op, dat is het probleem. Elke stoel kost je geld dus wil je ze gevuld zien.
Ze betalen huur, geen direct onderhoud, omdat het stadion algemener gebruikt wordt dan alleen door de voetbalclub zelf. En dat is wel gunstig.

Natuurlijk is het gunstiger om altijd 100% vol te zitten, maar de bouw is óók voor concerten en evenementen gedaan, i.t.t. de meeste stadions die alleen op voetbalwedstrijden worden gebouwd. Afzonderlijk naar het één of het ander kijken zegt niet veel, van te voren hebben ze echt wel over het totaalplaatje nagedacht.

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 21-09-2015 09:48 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deadsy schreef op zondag 20 september 2015 @ 23:35:
Als je het stadion opent voor een wedstrijd dan heb je direct bepaalde kosten. Dan maakt het niet zo veel uit of het stadion helemaal vol zit of dat er slechts 10 man in zitten.

Dan moet je een bepaald aantal mensen in het stadion hebben om die kosten te dekken, de mensen die je dan meer in het stadion hebt zijn de winst.
En bij Vitesse zijn het niet een paar lege stoeltjes maar te vaak zo ongeveer de helft.
Maar het is toch ook weer niet zo dat alle lege stoelen onverkocht zijn?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Gonadan schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:48:
[...]

Maar het is toch ook weer niet zo dat alle lege stoelen onverkocht zijn?
Er zullen natuurlijk seizoenskaart houders zijn die niet komen. Maar gemiddeld aantal bezoekers is toch dusdanig laag dat ik betwijfel dat mensen seizoenskaarten kopen om dat 2x per jaar te komen. Ze zullen er wel zijn maar niet veel.

@bwerg
Zoals al diverse keren gezegd. Natuurlijk maakt het voor de eigenaar niets uit hoeveel kaarten Vitesse verkoopt. Maar ik heb het hier over Vitesse en Vitesse is niet de eigenaar van het stadion, ze zijn geloof ik zelfs geeneens aandeelhouder. Dus dat er flink wat andere evenementen in het stadion gehouden worden zal Vitesse een worst wezen.

We hebben het hier niet over een paar stoeltjes maar gemiddeld over pakweg 7000 stoeltjes per wedstrijd.
Dat is op jaar basis toch flink wat geld.

De huur die hun betalen zal niet gebaseerd zijn op hoeveel mensen er daadwerkelijk komen.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:52

On_E

Housemusic

thobe schreef op zondag 20 september 2015 @ 21:11:
[...]

Dat krijg je met een te groot stadion en een te kleine achterban. Zie je bij Utrecht ook.
Onzin, Utrecht trok een aantal jaar geleden nog ruim 21.000 man gemiddeld per wedstrijd en ook Vitesse heeft veel betere tijden gekend.

Je moet je eerder afvragen waar dat gedeelte van de achterban is gebleven bij beide clubs....

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Deadsy schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:03:
We hebben het hier niet over een paar stoeltjes maar gemiddeld over pakweg 7000 stoeltjes per wedstrijd.
Dat is op jaar basis toch flink wat geld.
Dan bedoel je dus dat de hoeveelheid kaarten die wél verkocht wordt te weinig zou zijn. Als je naar absolute aantallen kijkt valt dat best mee, want veel andere stadions zijn gewoon kleiner en dan heb je dat aantal ook.

Dat bedoel ik dus dat er allerlei gekke conclusies uit lege stoeltjes worden getrokken, dat zijn vaak dingen die zouden moeten gaan om absolute aantallen volle stoeltjes. ;) Er is een eredivisieclub waar elke week hooguit 3785 mensen zitten, dan kun je ook zeggen dat ze een dik probleem hebben omdat ze veel meer publiek nodig hebben. Maar dat stadion zit vol, dus gezellig en helemaal prima. Maar kan je stadion in theorie meer publiek aan dan móet dat extra publiek er ineens komen.

Kijk, als je zegt "een leeg stoeltje ziet er stom uit", prima.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 21-09-2015 17:52 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56
PSV 4 weken zonder Guardado. PSV gaat hierdoor nog meer punten verspelen en kan het kampioenschap alvast uit het hoofd zetten. Veruit de belangrijkste speler in Eindhoven. Ajax boffen, die moeten nog tegen PSV in die periode. Ook in de CL zal het nu een stuk lastiger worden.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:43
Het kampioenschap alvast uit het hoofd zetten? Wat een onzin. Elke club krijgt dit seizoen wel eens blessures. Vorig seizoen is Guardado ook wel eens aan de kant geweest...

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:32:
PSV 4 weken zonder Guardado. PSV gaat hierdoor nog meer punten verspelen en kan het kampioenschap alvast uit het hoofd zetten. Veruit de belangrijkste speler in Eindhoven. Ajax boffen, die moeten nog tegen PSV in die periode. Ook in de CL zal het nu een stuk lastiger worden.
PSV moet 1 blessure geval op kunnen vangen. Belachelijk om gelijk te doen of het seizoen over is.

• LZ86
Fleximex schreef op maandag 21 september 2015 @ 18:50:
Het kampioenschap alvast uit het hoofd zetten? Wat een onzin. Elke club krijgt dit seizoen wel eens blessures. Vorig seizoen is Guardado ook wel eens aan de kant geweest...
Vorig seizoen had je ook nog Wijnaldum en Depay in bloedvorm die de afwezigheid van Guardado makkelijk op konden vangen. Dat ontbreekt nu, dus nog wat wedstrijden zonder echte topper in de basis. Heeft PSV geluk dat 1 van die ploegen het zeer matig opererende Cambuur is. Maar van Ajax winnen ze niet zonder Guardado

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:21:
[...]
Maar van Ajax winnen ze niet zonder Guardado
De tijd zal het ons leren. wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, etc staan compleet op zichzelf. Daar kan je vooraf geen goede voorspelling op doen (zie bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Man Utd)

[ Voor 29% gewijzigd door Napo op 21-09-2015 19:23 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Napo schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:22:
[...]

De tijd zal het ons leren. wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord, etc staan compleet op zichzelf. Daar kan je vooraf geen goede voorspelling op doen (zie bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Man Utd)
Ik denk dat wanneer je terug gaat kijken vaak er verloren wordt in de toppers, zeker omdat de underdog dan meer gemotiveerd is.

Verder is het seizoen nog jong. Pas na een ronde of twaalf kan je wat nuttigs zeggen.

Ajax heeft Twente en AZ gehad, 1 gelijk en 1 gewonnen.

Wel al de lastige wedstrijd tegen ADO gewonnen.

Maar Feyenoord, Utrecht, PSV en Vitesse komen nog. Als Ajax daar 12 punten haalt worden ze kampioen. Maar dat kan ik ook over PSV zeggen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:00

PauseBreak

derp!

PSV heeft alleen Utrecht niet als angstgegner. Dat is dan eerder Heerenveen (uit) en Roda JC. Vooral Roda JC kost ons altijd punten. Verrekte koempels ook altijd :P

Nee, merp!

• Kevinp
PauseBreak schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:45:
PSV heeft alleen Utrecht niet als angstgegner. Dat is dan eerder Heerenveen (uit) en Roda JC. Vooral Roda JC kost ons altijd punten. Verrekte koempels ook altijd :P
Tja, dat snap ik Heerenveen en NAC waren voor PSV altijd lastig. Ajax heeft het trouwens ook jaren slecht gedaan in Heerenveen.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kevinp schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:42:
[...]
Wel al de lastige wedstrijd tegen ADO gewonnen.
ADO uit is lastig, ADO thuis meestal niet. Al zijn de resultaten meestal wel goed tegen ADO (onderstaande geldt voor Ajax-ADO dit seizoen)

* Ajax – ADO Den Haag wordt voor de 42ste keer gespeeld in de Eredivisie. Ajax won 32 keer. De Hagenaars slaagden er in de historie drie keer in om bij Ajax te winnen.

* Ajax is ongeslagen in de laatste acht thuis- en uitwedstrijden tegen ADO in de Eredivisie.

* Ajax verloor op 7 november 2010 voor het laatst in de ArenA van ADO Den Haag: 0-1. Het was de enige nederlaag in de laatste 15 thuisduels met de club uit de Residentie.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Marco van Basten heeft zich fel uitgesproken tegen de veranderingen die Johan Cruijff doorvoert bij Ajax.
De huidige assistent-bondscoach van Oranje, die in het seizoen 2008/2009 trainer was in Amsterdam en in de jaren tachtig speelde onder toenmalig Ajax-trainer Cruijff, vindt het onbegrijpelijk dat de meeste mensen binnen Ajax de lijn van de legendarische nummer 14 klakkeloos volgen.

"Het Plan Cruijff is één grote komedie'', zegt Van Basten in zijn column in Voetbal International. "Het hele verhaal is een fabeltjeskrant. En niemand die er iets van zegt.''
Aldus de "trainer" die overal gefaald is en nu slaafs assistentje speelt, als er iemand heeft aangetoond niets van voetbal te snappen is het Marco "pannenkoek" van Basten wel. Of zullen we dan nog maar een Sulejmani halen voor 17 miljoen, oh Orakel? :').

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• LZ86
HeatWave schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:55:
[...]

Aldus de "trainer" die overal gefaald is en nu slaafs assistentje speelt, als er iemand heeft aangetoond niets van voetbal te snappen is het Marco "pannenkoek" van Basten wel. Of zullen we dan nog maar een Sulejmani halen voor 17 miljoen, oh Orakel? :').
Och, hij heeft wel een leuke blik op de voetbalwereld. En zeg nu zelf... Heeft dat Cruijff plan nu echt zoveel opgeleverd voor Ajax?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Leon Zwiers schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:06:
[...]

Och, hij heeft wel een leuke blik op de voetbalwereld. En zeg nu zelf... Heeft dat Cruijff plan nu echt zoveel opgeleverd voor Ajax?
Jazeker. Verkoopcijfers en reclame-inkomsten voor de Televaag.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Leon Zwiers schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:06:
[...]

En zeg nu zelf... Heeft dat Cruijff plan nu echt zoveel opgeleverd voor Ajax?
[Scorebordjournalistiek]4 titels in 5 seizoenen.[/]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• LZ86
argro schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:23:
[...]
[Scorebordjournalistiek]4 titels in 5 seizoenen.[/]
Och neuh, het is knap dat ajax ONDANKS Cruijff nog 4 x kampioen is geworden. Dat is vooral de verdienste van de Boer die zijn elftal mooi heeft afgeschermd van al het gezeik om die revolutie heen en rustig heeft doorgewerkt.

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-11 08:47
Plan-Cruijff is een plan voor de lange termijn. Die vier kampioenschappen kun je niet in het voordeel daarvan laten spreken. Waar naar gekeken moet worden is wat er nu in de jeugd zit aan te komen. Pas over tien jaar van nu kunnen we eigenlijk echt oordelen over het al dan niet slagen van dit plan.
Overigens wilde Van Basten jaar of vier geleden nog als Algemeen Directeur uiting gaan geven aan het plan, dus dit klinkt meer als goedkoop scoren.

In het voordeel van Cruijff spreekt dat de huidige NL-jeugdspelers allemaal eenheidsworsten (excuus voor het Derksen-dogma) zijn, waar het Nederlands voetbal niet beter van wordt. Ook positief vind ik dat aan spelers als Tete, Riedewald en Bazoer te zien is dat zij fysiek eerder en beter gereed zijn voor spelen in het A-team.

[ Voor 26% gewijzigd door mefjoew op 22-09-2015 14:38 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:24
Over dat hele plan.. Ik zou haast denken aan een Cruijff complot om NL niet meer mee te laten tellen in Europa, want we moeten zoveel mogelijk eigen jeugd opleiden.

Dat is goed voor het NL voetbal, maar als we elk jaar opnieuw onze beste talenten zien vertrekken, en wij uitgerangeerde voetballers die nog 2 seizoenen "thuis" willen voetballen ervoor terug krijgen. Moet je geen verwoede pogingen meer ondernemen die coëfficent nog op te willen krikken.

Kom maar op met die BeneLiga.. Of misschien wil Barcalona straks wel meedoen in de Eredivisie als die afsplitsing met Spanje doorgaat :P

Ik vind het erg om als niet psv supporter te moeten constateren dat zij ogenschijnlijk wel een goede mix hebben tussen ervaring en jeugd (al kom ik niet verder dan Willems en Zoet, ik ken de rest vd. jeugdspelers ook niet echt) en bijv. Guardado en Luuk de Jong.

Ajax heeft voor mij geen spits te kopen boven de 20+ miljoen, maar het hoeft er geen van 3 ton te zijn.. 10 milj voor een spits van een topclub van Nederland als je daarmee CL veilig stelt vind ik gewoon te verdedigen

discogs

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 10:31
loewie1984 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:13:
Over dat hele plan.. Ik zou haast denken aan een Cruijff complot om NL niet meer mee te laten tellen in Europa, want we moeten zoveel mogelijk eigen jeugd opleiden.

Dat is goed voor het NL voetbal, maar als we elk jaar opnieuw onze beste talenten zien vertrekken, en wij uitgerangeerde voetballers die nog 2 seizoenen "thuis" willen voetballen ervoor terug krijgen. Moet je geen verwoede pogingen meer ondernemen die coëfficent nog op te willen krikken.

Kom maar op met die BeneLiga.. Of misschien wil Barcalona straks wel meedoen in de Eredivisie als die afsplitsing met Spanje doorgaat :P

Ik vind het erg om als niet psv supporter te moeten constateren dat zij ogenschijnlijk wel een goede mix hebben tussen ervaring en jeugd (al kom ik niet verder dan Willems en Zoet, ik ken de rest vd. jeugdspelers ook niet echt) en bijv. Guardado en Luuk de Jong.

Ajax heeft voor mij geen spits te kopen boven de 20+ miljoen, maar het hoeft er geen van 3 ton te zijn.. 10 milj voor een spits van een topclub van Nederland als je daarmee CL veilig stelt vind ik gewoon te verdedigen
Dat transferbedrag zal ook wel op te hoesten zijn door Ajax. Denk ook niet dat daar het probleem ligt. Het probleem ligt bij het salaris. Ajax werkt nog altijd met een salarisplafond van 1 miljoen. Een spits die 10 miljoen moet kosten zal ongetwijfeld meer verdienen dan 1 miljoen, tenzij je dus een jonge spits koopt, maar daar zit juist het probleem.

Ajax heeft geen goede mix van ervaring en jeugd. Ik geloof er heilig in dat Ajax in potentie echt een wereldelftal heeft. Maar de jongens zijn gewoon te jong en onervaren. Voorbeeld daarvan is weer die wedstrijd tegen celtic. Het algehele spel van Ajax was echt niet slecht, maar 2 persoonlijke fouten en het is klaar. Daar zie je aan dat spelers gewoon onervaren zijn en nog jong. Die maken nog fouten. Dat heeft niks met kwaliteit te maken.

Vergeet daar naast ook niet dat de spits positie bij Ajax heel moeilijk in te vullen is. Het moet een spits zijn die heel compleet is, en die kan Ajax over het algemeen niet betalen.

Denk ook eigenlijk dat Ajax dat salarisplafond wat hoger moet maken. Dan heb je kans dat spelers wat langer blijven. en de ervaren spelers eerder terug komen.

Verwijderd

Sinds Cruijff zich weer met Ajax is gaan bemoeien is het toch wel opmerkelijk dat in de Ajax begrotingen de post selectiesalarissen in relatieve zin steeds een minder groot gedeelte van de totale begroting uit is gaan maken.

• Gonadan

Gonadan

Ik heb nog altijd ernstig het vermoeden dat ze gewoon aan het sparen zijn om van de beurs af te gaan, iets met het stadion te doen of een andere malle constructie. Want zonder aandeelhouders kan je natuurlijk veel makkelijker doen wat je zelf wilt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:26
Bijna leeg stadion bij NAC. Die verwachten wel heel weinig van de bekerwedstrijd. ;)

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:43
Sparta tegen 10 man van Rosmalen nog 3-3 in de verlenging. Dat kan best eens penalty's worden.
Ook MVV en Emmen (ook tegen 10 man) in de verlenging.

Ik ga zo naar het Philips Stadion in de hoop op een mooie overwinning en om hopelijk wat reserve- en jeugdspelers in actie te zien (als basis al dan niet als wissel).

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 22-09-2015 19:23 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heerenveen speelt weer een treurige wedstrijd. De selectie komt echt kwaliteit tekort.. dus dit zal wel een vervelend seizoen worden.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Capelle *O*

• RoD
  • Niet online

RoD

Doelpunt Heerenveen, rode kaart NAC. Zo ziet het er weer een stukje rooskleuriger uit, maar dan wel alleen qua resultaat.

Edit: wat een kansen 8)7 er hadden er nog minimaal twee bij gemogen.

En afgelopen. Wat een ongelofelijk slechte wedstrijd. Bleh.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 22-09-2015 20:19 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

Fleximex schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:21:
Ik ga zo naar het Philips Stadion in de hoop op een mooie overwinning en om hopelijk wat reserve- en jeugdspelers in actie te zien (als basis al dan niet als wissel).
Ik mag toch hopen dat ze voor de dubbel gaan en zich in eigen huis de kaas niet van het brood laten eten. Laat Cocu maar gewoon beginnen met de sterkste 11.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:24

Vos

AFCA

Fleximex schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:21:
Sparta tegen 10 man van Rosmalen nog 3-3 in de verlenging. Dat kan best eens penalty's worden.
Ook MVV en Emmen (ook tegen 10 man) in de verlenging.

Emmen heeft in reguliere speeltijd gewonnen, geen verlenging en ook geen rood :p. Wel krappe overwinning. Nu een keer hopen op leuke topploeg thuis.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 22-09-2015 20:38 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Vos schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:36:
[...]

Emmen heeft in reguliere speeltijd gewonnen, geen verlenging en ook geen rood :p. Wel krappe overwinning. Nu een keer hopen op leuke topploeg thuis.
Teletekst zegt verlenging :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:24

Vos

AFCA

St@m schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:53:
[...]

Teletekst zegt verlenging :+
Ow de mijne niet :p

http://nos.nl/teletekst#811

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

AFC - FC Emmen: 2 - 3

0-1 Seip
0-2 Gyasi
1-2 Sutorius
1-3 Streutker
2-3 Jesse

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• St@m

St@m

@ Your Service

Ouch.. Sparta dus :P Dat krijg je als je half leest..

PSV inmiddels op een comfortabele 2-0, appeltje eitje vooralsnog

[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 22-09-2015 21:29 ]

• dutchgio
Ook leuk: Lewandowski die als wissel bij Bayern ingebracht wordt. Stand daarvoor: 0-1. Nog geen 10 miniten later: 5-1(!).
Allemaal gemaakt door Lewandowski.
Brengt de term gouden wissel ook nieuw leven in zo. :+

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:23
Ado en Volendam hebben het zwaar..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
ADO staat gewoon even 2-2 tegen S.C. Genemuiden.. (ligt naast Zwolle). Ado gaat vast door, maar dit is al wel een stunt te noemen. ADO stond met 0-2 voor.

Genemuiden met 3-2 voor in de verlenging (einde 1e helft)

[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 22-09-2015 22:09 ]

...

• RoD
  • Niet online

RoD

Lekker doelpuntje van Ochbeche. Benieuwd of het nu weer een beetje een wedstrijd wordt. PSV staat echt te slapen.

Edit: en een penalty voor Cambuur. PSV werkt zichzelf lekker in de penarie zo :P

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 22-09-2015 22:10 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Mooie goal!
Maar inderdaad.. PSV probeert weer freewheelend naar de finish te komen.. wat is dat toch.. waarom lopen ze nou al 8 jaar lang te kutten. Geef gewoon alles! Je hoeft maar 180 minuten te voetballen in de week..
Cocu krijgt het niet in de ploeg, Rutten kan het ook niet, de voorgangers ook niet..

En ja hoor, daar is de penalty..
Slappe zakken..

Volgens mij kreeg Schaars hem op z'n borst.
En daar is de 2-2 :/

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 22-09-2015 22:11 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuk, 2-2. Er moet dus weer wat gebeuren :)

Domme penalty trouwens, Schaars lijkt wel bang voor de bal.

• Luxicon
Jemig, PSV overkomt hetzelfde wat ADO nu meemaakt. Al zal het PSV vast niet heel erg boeien. Het is wel prestige om de beker te winnen.

...

• St@m

St@m

@ Your Service

Foi.. PSV al voor de 2e keer op de paal. Nou, dat wordt een kort bekeravontuur zo.. Want ik zie Cambuur nog wel winnen ook.

• dutchgio
Henk de Jong weer blij, penalty mee. ;)
PSV was ook al wat laks, als je ze de 2-1 laat maken gooi je de wedstrijd weer open voor Cambuur.

• RoD
  • Niet online

RoD

En daar was de kans op de 2-3 al (goed, even daarvoor de kans op 3-2). Het golft op en neer nu.

• St@m

St@m

@ Your Service

En Evert ten Napel moet echt met pensioen..
Heb nog steeds het idee dat ik Fifa '96 ofzo aan het spelen ben.. Wat jij Youri?

• dutchgio
Die zit ook nog gewoon in FIFA 16 hoor. :+

• St@m

St@m

@ Your Service

dutchgio schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:19:
Die zit ook nog gewoon in FIFA 16 hoor. :+
Echt? Whaha
Heb Fifa al in geen eeuwen meer gespeeld.

Mooi 3-2..

• RoD
  • Niet online

RoD

En dat is 3-2. Domme penalty. Kom je goed terug in de wedstrijd, ga je bij iemand om z'n nek hangen.

Nouja, Cambuur heeft wel een beetje de spirit gekregen, dus wie weet wat we nog te zien krijgen.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:34

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

St@m schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:16:
En Evert ten Napel moet echt met pensioen..
Heb nog steeds het idee dat ik Fifa '96 ofzo aan het spelen ben.. Wat jij Youri?
fifa 96 had geen NL commentaar :+ heb de cd-rom hier nog liggen :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
En waarom krijgt Schaars dan geen kaart voor die handsbal? Als je dan de regels aan de laars lapt, doe dat dan wel consequent.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• St@m

St@m

@ Your Service

argro schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:22:
En waarom krijgt Schaars dan geen kaart voor die handsbal? Als je dan de regels aan de laars lapt, doe dat dan wel consequent.
Vraag het de scheids.. :P maar een overtreding in de 16 betekent niet automatisch dat er een kaart bijhoort..
Schaars had waarschijnlijk ook geen kaart gehad als het op 16,5 meter was gebeurd. Die verdediger van Cambuur wel, dat was gewoon stom.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vond de overtreding van Schaars niet echt geel waard. Hij beschermde min of meer z'n lichaam met z'n handen, waarna de speler van Cambuur de bal er tegenaan schoot.

Ondertussen staat Genemuiden nog steeds voor tegen ADO. Zag net dat ze de 3-2 hebben gemaakt terwijl ze met een man minder spelen :o ADO moet zich schamen, als dit zo blijft. En het is nog maar 5 minuten.

• Kevinp
RoD schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:20:
En dat is 3-2. Domme penalty. Kom je goed terug in de wedstrijd, ga je bij iemand om z'n nek hangen.

Nouja, Cambuur heeft wel een beetje de spirit gekregen, dus wie weet wat we nog te zien krijgen.
Nadeel is dat Luuk de Jong "robben" trekjes begint te krijgen. Ik zie hem steeds vaker vallen om niks.

Nu is deze terecht, maar sommige spelers verdienen geen penalty's meer.

• Luxicon
Ah nee he, toch nog penalty's in Genemuiden. :P

...

• St@m

St@m

@ Your Service

Kevinp schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:33:
[...]

Nadeel is dat Luuk de Jong "robben" trekjes begint te krijgen. Ik zie hem steeds vaker vallen om niks.

Nu is deze terecht, maar sommige spelers verdienen geen penalty's meer.
Ok..
Ik zie De Jong nooit echt schwalbes maken.. maar jij hebt blijkbaar concrete voorbeelden van schwalbes van De Jong waar penalty's uit zijn voortgekomen :?

• RoD
  • Niet online

RoD

Pfff, ADO redt zichzelf in de allerallerlaatste minuut :P Die pingels zullen ze uiteindelijk wel winnen.

Toch wel weer een vermakelijk bekeravondje :)

• Kevinp
St@m schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:35:
[...]

Ok..
Ik zie De Jong nooit echt schwalbes maken.. maar jij hebt blijkbaar concrete voorbeelden van schwalbes van De Jong waar penalty's uit zijn voortgekomen :?
Omdat ze nooit opvallen, ga maar eens bij elke corner kijken, Hij ligt erg vaak op de grond. Ook de laatste wedstrijd in de competitie.

Eigenlijk komt het nooit voor in de samenvattingen, maar het valt me gewoon op. Vooral als je er op let zie je dat de Jong erg vaak ligt. En er wordt eigenlijk nooit aandacht aan besteed door de commentator of in de samenvattingen.

Of het schwalbes zijn weet ik niet, maar een schwalbe is doen alsof er een overtreding is gemaakt en de scheids direct misleiden. De Jong doet het volgens mij vooral om de scheids te beinvloeden en na 20 van die kleine dingen toch een penalty te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Kevinp op 22-09-2015 22:40 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Kevinp schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:39:
[...]

Omdat ze nooit opvallen, ga maar eens bij elke corner kijken, Hij ligt erg vaak op de grond. Ook de laatste wedstrijd in de competitie.

Eigenlijk komt het nooit voor in de samenvattingen, maar het valt me gewoon op. Vooral als je er op let zie je dat de Jong erg vaak ligt. En er wordt eigenlijk nooit aandacht aan besteed door de commentator of in de samenvattingen.
Hij wordt altijd vastgehouden. Ik kijk nagenoeg elke wedstrijd van PSV en het is een wonder dat PSV maar zo weinig penalty's meekrijgt als je ziet in welke houdgrepen De Jong wordt gelegd om hem maar van het koppen af te houden (net zoals het vasthouden van iedere willekeurige kopsterke speler bij corners en vrije trappen).
Maar goed, jij vindt dat hij aan de lopende band schwalbes maakt blijkbaar. Je bent denk ik de enige aangezien je zelf al aangeeft dat het niemand anders opvalt.
Kevinp schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:39:
[...]

Of het schwalbes zijn weet ik niet, maar een schwalbe is doen alsof er een overtreding is gemaakt en de scheids direct misleiden. De Jong doet het volgens mij vooral om de scheids te beinvloeden en na 20 van die kleine dingen toch een penalty te krijgen.
Vallen om niks (zoals jij het noemde) is een schwalbe.
Nu noem je het kleine dingen.

Dus eigenlijk wordt De Jong gewoon vastgehouden en gaat hij gewoon liggen in de hoop een penalty te krijgen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 22-09-2015 22:44 ]

• Kevinp
St@m schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:42:
[...]

Hij wordt altijd vastgehouden. Ik kijk nagenoeg elke wedstrijd van PSV en het is een wonder dat PSV maar zo weinig penalty's meekrijgt als je ziet in welke houdgrepen De Jong wordt gelegd om hem maar van het koppen af te houden (net zoals het vasthouden van iedere willekeurige kopsterke speler bij corners en vrije trappen).
Maar goed, jij vindt dat hij aan de lopende band schwalbes maakt blijkbaar. Je bent denk ik de enige aangezien je zelf al aangeeft dat het niemand anders opvalt.
Let er maar eens op, ook bij erg weinig vasthouden gaat hij zeker als de bal niet zijn richting in komt liggen.

Ik denk dat menig tegenstander er zo over denkt, en vele supporters zullen zeggen goed gedaan.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

RoD schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:36:
Pfff, ADO redt zichzelf in de allerallerlaatste minuut :P Die pingels zullen ze uiteindelijk wel winnen.
Die coach van Genemuiden is ook gewoon een domme domme lul dat hij moet wisselen in minuut 118. Organisatie weg, eigen schuld, dikke bult.

• St@m

St@m

@ Your Service

Kevinp schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:44:
[...]

Let er maar eens op, ook bij erg weinig vasthouden gaat hij zeker als de bal niet zijn richting in komt liggen.

Ik denk dat menig tegenstander er zo over denkt, en vele supporters zullen zeggen goed gedaan.
Ja natuurlijk ga je dan liggen als je wordt vastgehouden.. Als je blijft staan krijg je sowieso geen penalty, ook al wordt er een overtreding gemaakt (wat je nu zelf ook zegt).
Dat heet slimheid. En dat zal inderdaad zijn om de scheidsrechter te beïnvloeden, want als je nooit valt gaat een scheids ook nooit fluiten.
Maar het zijn geen schwalbes, het zijn gewoon overtredingen. Je mag immers niet vasthouden.. Zouden meer mensen moeten doen, misschien wordt er dan niet meer zoveel vastgehouden.

Ha, en nu lichten ze een schitterend stuk uit van De Jong die 20 meter blijft doorlopen met Macintosh als dood gewicht aan zich hangend.. Als hij gaat liggen krijgt die rood.
:D

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 22-09-2015 22:50 ]

• Luxicon
Genemuiden door na penalty's!! :D

...

• RoD
  • Niet online

RoD

Wtf, ADO 8)7 Dan scoor je in de laatste minuut en dan denk je dat die amateurs wel een tikkie gekregen hebben... maar blijkbaar staat het vizier dan nog niet scherp genoeg.

Nou, mooie stunt :)

Weet iemand wat de uitslag van de penaltyserie was?

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:34

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

RoD schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:49:
Wtf, ADO 8)7 Dan scoor je in de laatste minuut en dan denk je dat die amateurs wel een tikkie gekregen hebben... maar blijkbaar staat het vizier dan nog niet scherp genoeg.

Nou, mooie stunt :)

Weet iemand wat de uitslag van de penaltyserie was?
3 -1 Genemuiden

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lekkere score van ADO _O- Er maar eentje inschieten :X

Hopelijk zijn daar straks nog beelden van.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Serieus? Mochten de pupillen schieten?

• Luxicon
Gorré, Zuiverloon en Jansen hebben de strafschop gemist.

...

• dutchgio
ADO wilde zo graag de beker winnen toch? :+
Wel heel slecht ja, ook wel een hele slechte penalty reeks.

• Deadsy
Wat waren nog eens de verwachtingen van die Chinees?

• LZ86
Deadsy schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:58:
Wat waren nog eens de verwachtingen van die Chinees?
Champions league winnen volgend jaar natuurlijk! :+

Verder vermakelijke avond. Zoals ik al dacht had PSV het zonder Guardado lastig, waren bijna uitgeschakeld door Cambuur :P.

Maar wtf ADO _O-. Die Chinees zal Fraser wel ontslaan en vervangen voor een of andere Chinees nu.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 23-09-2015 00:11 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Mocht Cillissen nog weggaan, dan weten ze in ieder geval waar ze een penalty killer kunnen vinden :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan

Gonadan

St@m schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:35:
Die heb ik zelf niet paraat, maar dat hij zich gemiddeld genomen vaak aanstelt ben ik het wel mee eens. Maar daar is hij niet uniek in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:24
Leuke reactie van Van Basten vanochtend, denk dat ie wel gelijk heeft en het niet alleen maar wrok is. Ja als trainer heeft ie dan niet veel laten zien kun je wel zeggen. Maar die fluwelen revolutie heeft tot dusver niets opgeleverd behalve een hoop gezeik..

discogs

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:55:
[...]

Die heb ik zelf niet paraat, maar dat hij zich gemiddeld genomen vaak aanstelt ben ik het wel mee eens. Maar daar is hij niet uniek in.
Kort ervoor werd Luuk ook volledig met handen en voeten tegengehouden terwijl hij de 16 inloopt, de scheids zag niets (Cocu wees de 4e man daar toen op).

Dat je dat geen 2e keer laat gebeuren, is alleen maar terecht, iedereen verklaart je voor gek als je dat als spits laat gebeuren.

Niets af te dingen op die pingel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• mefjoew
loewie1984 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:02:
Leuke reactie van Van Basten vanochtend, denk dat ie wel gelijk heeft en het niet alleen maar wrok is. Ja als trainer heeft ie dan niet veel laten zien kun je wel zeggen. Maar die fluwelen revolutie heeft tot dusver niets opgeleverd behalve een hoop gezeik..
Een en al open deuren. Enige 'nieuws' is dat het uit de 'pen' van Van Basten komt en dat Cruijff vier jaar geleden tegen hem heeft gezegd dat "hij het nog wel zou zien".

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:03:
Kort ervoor werd Luuk ook volledig met handen en voeten tegengehouden terwijl hij de 16 inloopt, de scheids zag niets (Cocu wees de 4e man daar toen op).

Dat je dat geen 2e keer laat gebeuren, is alleen maar terecht, iedereen verklaart je voor gek als je dat als spits laat gebeuren.

Niets af te dingen op die pingel.
En dus?

Ik heb die hele wedstrijd niet gezien, maakt voor mijn stelling ook helemaal niets uit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:17:
[...]

En dus?

Ik heb die hele wedstrijd niet gezien, maakt voor mijn stelling ook helemaal niets uit. ;)
Dus stelde hij zich niet aan :+ Dat deed hij overigens de hele wedstrijd niet want hij werd erg vaak vastgehouden en op die momenten bleef hij ook gewoon staan. Ik denk eigenlijk dat hij zich niet bovengemiddeld vaak "aanstelt", hij is er gewoon handiger in. Als hij consequent zou vallen wanneer hij wordt vastgehouden dan ligt die jongen meer dan dat hij staat.

Nee, merp!

• Gonadan

Gonadan

Natuurlijk wel, aanvallers stellen zich sowieso bovengemiddeld aan. Maar zoals ik al zei is hij daar niet uniek in, Robben is een klasse apart wat dat betreft. Al is dat wel serieus minder geworden, met zo'n snelheid gaat het ook snel mis.

offtopic:
Wel weer grappig dat de PSV'ers direct reageren. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:34:
Natuurlijk wel, aanvallers stellen zich sowieso bovengemiddeld aan.
Vergeleken met nogal wat aanvallers, vind ik Luuk bijzonder weinig van dat gedrag vertonen.
Maar zoals ik al zei is hij daar niet uniek in, Robben is een klasse apart wat dat betreft. Al is dat wel serieus minder geworden, met zo'n snelheid gaat het ook snel mis.

offtopic:
Wel weer grappig dat de PSV'ers direct reageren. :+
offtopic:
Je trollde ook helemaal niet!

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 23-09-2015 10:38 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:34:
Natuurlijk wel, aanvallers stellen zich sowieso bovengemiddeld aan.
Daar ben ik het sowieso niet mee eens. Ze zijn er gewoon bedrevener in en het valt meer op omdat het gebeurt op momenten dat je toch al op ze let. Dat betekent niet dat ze zich bovengemiddeld veel aanstellen t.o.v. andere voetballers. Als je het gaat vergelijken met andere sporten dan wel, maar dat doen we hier niet :P

Nee, merp!

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:37:
Vergeleken met nogal wat aanvallers, vind ik Luuk bijzonder weinig van dat gedrag vertonen.
Mwoah, dat vind ik wel mee vallen. Dat zijn dan een selectieve nogal wat aanvallers. Vergeleken met de huppeljochies van de vleugels in Amsterdam zal het wel mee vallen ja.
[...]

offtopic:
Je trollde ook helemaal niet!
offtopic:
Nee klopt, dat was niet de intentie.
PauseBreak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:43:
Daar ben ik het sowieso niet mee eens. Ze zijn er gewoon bedrevener in en het valt meer op omdat het gebeurt op momenten dat je toch al op ze let. Dat betekent niet dat ze zich bovengemiddeld veel aanstellen t.o.v. andere voetballers. Als je het gaat vergelijken met andere sporten dan wel, maar dat doen we hier niet :P
Tja dan houdt het snel op hè? Dat zie ik echt anders. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:55:
[...]

Tja dan houdt het snel op hè? Dat zie ik echt anders. :)
Als je het niet wilt onderbouwen of erover wilt discussiëren dan houdt het inderdaad op ja :P

Nee, merp!

• Gonadan

Gonadan

Jij bent degene die mijn basisstelling al bestempeld als simpelweg 'oneens', wat verwacht je dan dat ik voor moeite ga doen om je van mening te doen veranderen? Dat heeft over het algemeen geen zin. :)

Maar omdat ik jou beschouw als een serieuze discussiepartner zal ik wat extra melden:
Aanvallers zijn bij voorkeur snel, behendig en daarmee ook kwetsbaar. Het zijn vaak ook spelers met de meeste emotie omtrent prestatiedrang en gevoeliger qua ego. De harde en stevige voetballers die meer tegen een stootje kunnen en meer van het niet lullen maar poetsen zijn vind je vaker op de achterste helft van het veld. Ik zie een duidelijk verschil in aanstelleritis tussen die groepen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:14:
Jij bent degene die mijn basisstelling al bestempeld als simpelweg 'oneens', wat verwacht je dan dat ik voor moeite ga doen om je van mening te doen veranderen? Dat heeft over het algemeen geen zin. :)

Maar omdat ik jou beschouw als een serieuze discussiepartner zal ik wat extra melden:
Aanvallers zijn bij voorkeur snel, behendig en daarmee ook kwetsbaar. Het zijn vaak ook spelers met de meeste emotie omtrent prestatiedrang en gevoeliger qua ego. De harde en stevige voetballers die meer tegen een stootje kunnen en meer van het niet lullen maar poetsen zijn vind je vaker op de achterste helft van het veld. Ik zie een duidelijk verschil in aanstelleritis tussen die groepen.
Je moet toch een startpunt hebben in een discussie? Dan hebben we die nu :Y)

En op zich kan ik me wel redelijk vinden in wat je zegt, maar ook verdedigers / verdedigende middenvelders liggen tegenwoordig om de haverklap op de grond.
Daarnaast heb je tegenwoordig ook gewoon minder 'harde en stevige' voetballers. Zeker in de Eredivisie. Dat mag niet meer want die zouden niet goed genoeg kunnen voetballen. Als je er dan een hebt die gewoon wél doorloopt (Vlaar of Moreno of een van die lui bij ADO achterin bijv.) dan valt het halve land eroverheen. Dus ook achterin zie je steeds meer duikelaars. Daarom vind ik ook dat het steeds meer naar elkaar toe aan het groeien is en dat aanvallers sneller het credo "aansteller" krijgen opgeplakt om de door jou genoemde redenen (sneller en behendiger en kunnen dus ook behendiger vallen / vallen met meer snelheid), niet omdat ze zich ook daadwerkelijk meer aanstellen.

Nee, merp!

• mefjoew
PauseBreak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:22:
[...]

En op zich kan ik me wel redelijk vinden in wat je zegt, maar ook verdedigers / verdedigende middenvelders liggen tegenwoordig om de haverklap op de grond.
Daarnaast heb je tegenwoordig ook gewoon minder 'harde en stevige' voetballers. Zeker in de Eredivisie. Dat mag niet meer want die zouden niet goed genoeg kunnen voetballen. Als je er dan een hebt die gewoon wél doorloopt (Vlaar of Moreno of een van die lui bij ADO achterin bijv.) dan valt het halve land eroverheen. Dus ook achterin zie je steeds meer duikelaars. Daarom vind ik ook dat het steeds meer naar elkaar toe aan het groeien is en dat aanvallers sneller het credo "aansteller" krijgen opgeplakt om de door jou genoemde redenen (sneller en behendiger en kunnen dus ook behendiger vallen / vallen met meer snelheid), niet omdat ze zich ook daadwerkelijk meer aanstellen.
Lees ik hier een generatiekloof? :+

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:22:

Uiteraard liggen er ook verdedigers op de grond, met name van die aanvallende verdedigers zoals een opkomende back die je feitelijk soms amper verdediger kunt noemen. En het is inderdaad jammer om te zien dat een rijtje echte houthakkers niet meer gewaardeerd wordt. Toch niets zo mooi als een centraal blok waar de spits eigenlijk niet tussen durft te gaan staan? Dát is nou verdedigen. :P

Verder vind ik het behendig duikelen niet de reden om iemand aansteller te noemen. Het stervende zwaan spelen, kermend rollen en naar je hoofd grijpen en tussen je vingers door loeren of de scheids wel kijkt, dát is aanstellen. En dat doen aanvallers over het algemeen veel meer. Mogelijk omdat er in de aanval ook veel meer te halen valt door dat gedrag, maar dat doet niets af aan het feit dat het verschil er wel is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50
Aguero en Messi zijn w.m.b. geen aanstellers.

Maar uh, we kunnen nu wel stellen dat El Ghazi zijn kamertje vol heeft hangen met Ronaldo posters? Aan de ene kant vind ik het wel schattig, maar aan de andere kant denk ik van: doe het niet als je aan het spelen bent voor Ajax, maar hou het voor als je aan het FIFA'en bent op je Playstation met Riedewald en Bazoer.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:32:
[...]

Uiteraard liggen er ook verdedigers op de grond, met name van die aanvallende verdedigers zoals een opkomende back die je feitelijk soms amper verdediger kunt noemen. En het is inderdaad jammer om te zien dat een rijtje echte houthakkers niet meer gewaardeerd wordt. Toch niets zo mooi als een centraal blok waar de spits eigenlijk niet tussen durft te gaan staan? Dát is nou verdedigen. :P
Ja, waar zijn de hedendaagse Jaap Stams van de wereld? ;(
Verder vind ik het behendig duikelen niet de reden om iemand aansteller te noemen. Het stervende zwaan spelen, kermend rollen en naar je hoofd grijpen en tussen je vingers door loeren of de scheids wel kijkt, dát is aanstellen. En dat doen aanvallers over het algemeen veel meer. Mogelijk omdat er in de aanval ook veel meer te halen valt door dat gedrag, maar dat doet niets af aan het feit dat het verschil er wel is. ;)
Vind ik lastig om zo wat over te zeggen eigenlijk. Voor mijn gevoel gebeurt dat aanstellen (rollen enzo) evenveel, maar valt het meer op omdat verdedigende overtredingen meer impact kunnen hebben op de wedstrijd. Zal er eens op letten de komende speelronde.

Nee, merp!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

En dan vind ik El Ghazi ook nog geeneens een echte aansteller, op de schaal van 'nogal wat' aanvallers.

Maar het is toch heel simpel: de echt behendige, motorisch handige jongens lopen als aanvaller rond, en verdedigers zijn meestal wat minder begenadigde flierefluiters op het veld, maar meestal fysiek sterker, zwaarder gebouwd.

Komen die elkaar tegen, dan legt de verdediger het af op het gebied van handigheid, de aanvaller op het gebied van fysiek.

En dat laatste levert overtredingen op. En daar ligt 'm de crux. :)

Heb je dan een fysiek sterke spits, dan gaan er weer andere factoren een rol spelen, o.a. 'compensatie-blik', c.q. selectief geheugen/waarneming bij degene die ene fysiek sterke spits een duel ziet 'verliezen'.

En dan heb je nog de 'gunfactor'.

Simpel. Maar toch complex.

• Gonadan

Gonadan

Hoe vaak zie je een aanvaller na een stevige tackle meteen op staan en achter de bal aan rennen in plaats van rollen en naar de scheids kijken?
En hoe vaak zie je een verdediger na een stevige tackle meteen op staan om die bal weg te peren in plaats van rollen en naar de scheids kijken?

Het zal deels met de belangen in het veld te maken hebben. In de aanval heb je alle tijd om te rollen en te gokken op een overtreding, dat levert hooguit balverlies op. In de verdediging heb je direct een significant risico op een doelpunt tegen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dat ook. :)

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016