Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.966 views

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:45
jbdeiman schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:53:
[...]

Jij kon zo letterlijk van de ene op andere dag net zo goed, of heb je geoefend en gebruik je beide benen (tegenwoordig) nog wel vaker?
Natuurlijk is ook daar een stukje "aanleg" voor nodig, als je dat niet hebt leer je het nooit, maar "zomaar 2-benig"? Ik raak ook een behoorlijke bal met links (als rechtspoot), maar heb wel moeten oefenen om gecontroleerd(er) de bal te kunnen raken/ spelen.
Niet zo goed als rechts of een echte linkspoot natuurlijk, maar meer dan voldoende. En geleerd? Niet echt. Gaat gewoon op gevoel. Ik heb in de jeugd tot de B'tjes gevoetbald en toen een jaar of 14 gestopt en sinds een jaar of 6 weer begonnen bij een vriendenelftal, dus ik heb me ook niet echt ontwikkeld of zo. Maar voetbal zit bij ons gewoon in de genen. M'n opa, m'n vader, m'n broertje en ik zijn allemaal voetballers. Maar ik heb gewoon gevoel voor een bal, bij welke sport dan ook. Op school was ik dan ook een van betere leerlingen met sporten. En of het nou voetbal, volleybal, basketbal of honkbal was, dat maakte niet uit. Het lukte gewoon allemaal zonder dat ik ervoor had geleerd had of wat dan ook. Ik zag die bal en wist gewoon wat ik ermee moest doen. Ging gewoon vanzelf. Maar ook atletiek en zo en springen ging gewoon vanzelf. Maar nogmaals, ik wil absoluut niet arrogant of stoer overkomen, want ik ben absoluut geen supertalent of zo, maar sport heeft er gewoon altijd ingezeten. Wie weet als ik was blijven voetballen, was ik misschien ver gekomen, maar ja andere interesses he? ;) Mijn broertje ook, heeft in de jeugd heel hoog gespeeld tegen profclubs en zo, maar die had niet de juiste mentaliteit en ook geen ambitie om erin door te gaan, maar dat voetballen zat/zit er altijd wel in.

Voor de duidelijkheid, ik weet ook wel dat talent alleen niet voldoende is om een profsporter te maken. Natuurlijk heb je training nodig en is mentaliteit heel belangrijk. Ik bedoel meer de uitzonderlijke, individuele kwaliteiten van iemand, die aangeboren zijn, die een speler excentriek maken en die ervoor zorgen dat iemand met een individuele actie een wedstrijd kan beslissen. Zo'n type speler mist Ajax (en ook andere clubs) nu gewoon. Clasie bijvoorbeeld vind ik een geweldige speler, maar ook qua mentaliteit. Die heb ik balletjes zien geven bij Feyenoord, die ik bij Ajax nog niemand heb zien geven en dat bedoel ik. Hij kan zomaar met een balletje iemand alleen voor de keeper zetten en zo'n type speler heb je gewoon nodig. Jammer dat ie nooit bij Ajax heeft gespeeld. Had daar met zijn kwaliteiten veel beter tolt z'n recht gekomen. Tenminste, als het Ajax spel gespeeld zou worden zoals het hoort. :P

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Voor de mensen die dat nog zien. Slagveer werd geraakt, maar hij dook van te voren al als een danseres, dus mooi dat hij terecht geel krijgt. Hij gaat al liggen, voordat er wat aan de hand was, dus dat is uitlokking en dan lig je niet omdat je uit balans wordt gebracht.

[ Voor 31% gewijzigd door Luxicon op 18-09-2015 21:30 ]

...

Verwijderd

Het wordt heel pittig voor PSV in Almelo. Ik voorspel een moeizame 1-2, of anders 2-2. Tannane zal er staan tegen zijn oude club, waar hij is weggestuurd. 200% gemotiveerd.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:34:
Het wordt heel pittig voor PSV in Almelo. Ik voorspel een moeizame 1-2, of anders 2-2. Tannane zal er staan tegen zijn oude club, waar hij is weggestuurd. 200% gemotiveerd.
Ik heb een heel ander gevoel, meer een simpele 0-3 of 1-3 overwinning, en ik hoop eigenlijk op een gelijkspel / verlies voor PSV.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Dat is snel.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:43
De Jong is een klasbak.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Marcellis maakt een tackle op de bal en Ado de vrije trap. Logica. Laat voetbal nou voetbal zijn. De scheidsrechter fluit de wedstrijd kapot, met alles in het voordeel van Ado.

...

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-11 08:59
Wat een goal van Flederus, man man.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:00

Quad

Doof

Wat een geweldige goal!

Zowel die van Fledderus als die van Bruns.

[ Voor 50% gewijzigd door Quad op 19-09-2015 20:32 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heracles gewoon beter dan Manchester United, de eredivisie staat ver boven de premier league. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fleximex
Heracles heeft eigenlijk geen kans gehad. De middenvelders bij PSV verzaken in dat opzicht. Er mag niet met zoveel ruimte en vrijheid uitgehaald worden. Pröpper valt wat tegen en Maher, hoewel niet onverwacht, laat zich te makkelijk aftroeven. Wordt Guardado dus toch flink gemist.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heracles doet wat psv tegen man United deed.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:24

Vos

AFCA

Fleximex schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:38:
Heracles heeft eigenlijk geen kans gehad. De middenvelders bij PSV verzaken in dat opzicht. Er mag niet met zoveel ruimte en vrijheid uitgehaald worden. Pröpper valt wat tegen en Maher, hoewel niet onverwacht, laat zich te makkelijk aftroeven. Wordt Guardado dus toch flink gemist.
Hebben sowieso twee kansen gehad :P

• Kevinp
Vos schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:45:
[...]

Hebben sowieso twee kansen gehad :P
een goal volgt niet per definitie uit een echte kans. Ik bedoel zo'n schot van buiten de 16 is niet echt een kans.

Dat van Maher wel natuurlijk.

Wat me opvalt is dat de NL spelers te vaak gewoon de goal missen. Ze geven de keeper zelfs niet de kans op fouten te maken.

Les 1, bal moet binnen de palen.
Les 2, de keeper moet er niet meer bij kunnen.

Alleen Les 2 is niet zo efficiënt.

• Vos

Vos

AFCA

Klopt, maar in dit geval wel. Vind ik ;).

Als zo'n bal op de lat komt was het wel eens kans, als hij er in vliegt niet? Een schot op doel is een kans (op een doelpunt) ;).

[ Voor 66% gewijzigd door Vos op 19-09-2015 20:55 ]

• Gonadan

Gonadan

Wellicht verwardt hij het met een uitgespeelde kans waarbij je vrij voor de keeper komt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:00

PauseBreak

derp!

Fleximex schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:38:
Ja, ik snap niet waarom Cocu blijft kiezen voor Maher. De jongen valt in alle wedstrijden waarin hij speelt vies tegen. Zo ook nu weer. Pröpper doet het vandaag ook niet goed trouwens. En het helpt ook niet dat ze het veld niet breed houden op de flanken, daardoor lopen ze steeds door het midden te pielen bij de 16 en dat is extreem simpel te verdedigen.

Nee, merp!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moreno heeft blijkbaar een nieuwe hobby gevonden.

• FDMK
PWM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:15:
Houthakken? :+

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zo Moreno deelt maar weer eens een doodschop uit. Belachelijk dat hij er zonder kaart vanaf komt, echt donkerrood dit.

• Kevinp
PWM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:15:
smerige overtredingen maken zonder een overtreding te maken...

Dit was minstens geel zo met de noppen inkomen.

• Vos

Vos

AFCA

Voor het risico dat hij neemt moet je toch gewoon fluiten?

• Fleximex
Wat een onzin hij is eerder bij de bal en Tannane is gewoon degene die er lomp in vliegt. Moreno maakt in dit geval ook geen tackelen maar schiet de bal weg.

• ik222
  • Niet online
Hij trapt over de bal en zet zijn noppen vol in het been van de tegenstander. Dat is gewoon donkerrood. Mag hopen dat hij alsnog geschorst wordt.

• Kevinp
Vos schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:17:
Met twee van zulke overtredingen hoor je hem zelfs zonder kaart als club gewoon een wedstrijd er naast te zetten.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Vos schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:17:
Want? Hij probeert de bal te spelen. Net als die speler van Heracles dat probeert. Dat lukt ze beide niet en de speler van Heracles had meer pech dan Moreno. Kan gebeuren.

Nee, merp!

• FDMK
Fleximex schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:18:
Wat een onzin hij is eerder bij de bal en Tannane is gewoon degene die er lomp in vliegt. Moreno maakt in dit geval ook geen tackelen maar schiet de bal weg.
Zet je bril eens af ;)

• Vos

Vos

AFCA

PauseBreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:19:
[...]

Want? Hij probeert de bal te spelen. Net als die speler van Heracles dat probeert. Dat lukt ze beide niet en de speler van Heracles had meer pech dan Moreno. Kan gebeuren.
Omdat het mij gestrekt been leek. Om zijn foutieve aanname te corrigeren.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Vos schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:19:
[...]

Omdat het mij gestrekt been leek. Om zijn foutieve aanname te corrigeren.
Was een schoppende beweging naar de bal, en ja, dan is op enig moment je been ongetwijfeld gestrekt.
ik222 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:18:
Hij trapt over de bal en zet zijn noppen vol in het been van de tegenstander. Dat is gewoon donkerrood. Mag hopen dat hij alsnog geschorst wordt.
Hangt af van wat de scheidsrechter in zijn rapport zet. Ik geef een schorsing weinig kans want de scheids stond er bovenop en beoordeelde het als geen overtreding.

Nee, merp!

• PWM
  • Niet online

PWM

Fleximex schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:18:
Wat een onzin hij is eerder bij de bal en Tannane is gewoon degene die er lomp in vliegt.
Ja, gewoon nog een keer? Dinsdag sprong de speler gewoon niet op, en nu liep de tegenstander iets te lang door?

Donker donkerrood, niets anders.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

PWM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:22:
[...]

Ja, gewoon nog een keer? Dinsdag sprong de speler gewoon niet op, en nu liep de tegenstander iets te lang door?

Beide zijn feitelijk juiste constateringen. Shaw sprong inderdaad niet op en Tannane liep te lang door :+

Het laatste klopt dan weer niet want anders hadden we deze 'discussie' niet :P

Wel jammer dat Moreno die kopkans niet verzilverde zeg. Dat was pas mooi geweest :*)

Nee, merp!

• Kevinp
PWM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:22:
[...]

Wanneer je alleen maar rood mag geven als er geen intentie voor de bal is kan je maar zelden rood geven. Dit was gewoon erg onhandig.

En hij scoorde nog bijna ook, en dat voor iemand die misschien wel niet op het veld meer had mogen staan.
PauseBreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:25:
[...]

Beide zijn feitelijk juiste constateringen. Shaw sprong inderdaad niet op en Tannane liep te lang door :+

Het laatste klopt dan weer niet want anders hadden we deze 'discussie' niet :P

Wel jammer dat Moreno die kopkans niet verzilverde zeg. Dat was pas mooi geweest :*)
als supporter snap ik dat het je uiteindelijk niet uitmaakt wie er scoort. Maar laten we in ieder geval vast stellen dat het wel degelijk een overtreding was.

[ Voor 35% gewijzigd door Kevinp op 19-09-2015 21:27 ]

• ik222
  • Niet online
Sowieso heb je ergens een steekje los zitten als je eerst dinsdag iemand een dubbele beenbreuk bezorgd en dan vervolgens een paar dagen later gewoon weer een zware overtreding maakt waarbij je grote kans hebt je tegenstander een ernstige blessure te bezorgen...

• Kevinp
ik222 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:29:
Sowieso heb je ergens een steekje los zitten als je eerst dinsdag iemand een dubbele beenbreuk bezorgd en dan vervolgens een paar dagen later gewoon weer een zware overtreding maakt waarbij je grote kans hebt je tegenstander een ernstige blessure te bezorgen...
5 cm lager en mogelijk weer een gebroken been.

• Fleximex
Dinsdag was het verschil dat hij een sliding maakte en zijn linker been ook mee ging. Nu was hij gewoon eerder bij de bal. Wat moet hij anders doen? Gewoon de bal aan de speler van Heracles laten?

• PWM
  • Niet online

PWM

Winnen is koploper zijn, en de wedstrijd is tegen de landskampioen. Nog is de wedstrijd lang niet uitverkocht. Misschien toch iets te groot stadion?

• Fleximex
Ik dacht dat het wel uitverkocht was?

• PWM
  • Niet online

PWM

Zie aardig wat lege stoelen overal. De hoeken zijn sowieso leeg. Maar wellicht mogen ze hem nog niet vol stoppen?

• JST94
Fleximex schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:34:
Ik dacht dat het wel uitverkocht was?
FOX zei 12.034 bezoekers dacht ik. Volgens Wikipedia is de capaciteit 13.500.

• PWM
  • Niet online

PWM

Wie is die man op de tribune die steeds in beeld komt?

• JST94
PWM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:36:
Wie is die man op de tribune die steeds in beeld komt?
Iemand die nogal zenuwachtig was. :9

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:00

Quad

Doof

Geweldige prestatie voor Heracles!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Kevinp
Quad schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:37:
Geweldige prestatie voor Heracles!
Klopt, maar het mag natuurlijk nooit gebeuren wanneer je met 1-0 voor komt na 3 minuten.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Kevinp schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:25:
[...]

als supporter snap ik dat het je uiteindelijk niet uitmaakt wie er scoort. Maar laten we in ieder geval vast stellen dat het wel degelijk een overtreding was.
Nou, beargumenteer het waarom van de stelling dat het wel degelijk een overtreding zou zijn eens. Ik zie het anders, namelijk een ongelukkige botsing van twee spelers die beiden de bal wilden halen, en de arbiter die er met zijn neus bovenop stond zag er ook geen overtreding in. Alleen maar het feit dat iemand geblesseerd raakt maakt iets geen overtreding.

Maar verder is dit een terechte overwinning voor Heracles. Kunstgras helpt natuurlijk, maar PSV was ook gewoon echt heel erg slecht. Het aanvalsspel kwam uit de Fjes en dan ga je nooit winnen. Dat is veel te simpel te verdedigen en je kon zien dat teveel spelers nog moe waren van de wedstrijd tegen United. Iets dat niet hoort te kunnen gebeuren bij een topclub (of club die dat pretendeert te zijn), maar vooruit.

Nee, merp!

• Kevinp
PauseBreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:41:
[...]

Nou, beargumenteer het waarom van de stelling dat het wel degelijk een overtreding zou zijn eens. Ik zie het anders, namelijk een ongelukkige botsing van twee spelers die beiden de bal wilden halen, en de arbiter die er met zijn neus bovenop stond zag er ook geen overtreding in. Alleen maar het feit dat iemand geblesseerd raakt maakt iets geen overtreding.
Wanneer je door een verkeerde beslissing de speler raakt ipv de bal is het gewoon een overtreding, zo simpel is het.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Kevinp schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:42:
[...]

Wanneer je door een verkeerde beslissing de speler raakt ipv de bal is het gewoon een overtreding, zo simpel is het.
Dit is wederom een stelling zonder dat je die beargumenteert. En daarnaast ook nog eens gigantisch kort door de bocht natuurlijk. Je kunt prima een verkeerde beslissing maken, tóch de bal spelen en daarna de speler raken. Zoals in dit geval (let in de herhalingen maar eens op de bal). Dus nee, ik ben niet overtuigd.

Nee, merp!

• Kevinp
Tja (bijna) iedereen hier vind het donker rood en jij zegt droog, nee niks aan de hand...

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Kevinp schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:46:
Tja (bijna) iedereen hier vind het donker rood en jij zegt droog, nee niks aan de hand...
Tsja, wie het luidst roept heeft nu eenmaal niet altijd het gelijk aan zijn zijde. Waar blijft verder je argumentatie eigenlijk? Die mis ik nog steeds namelijk.

Nee, merp!

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:45:
[...]

Dit is wederom een stelling zonder dat je die beargumenteert. En daarnaast ook nog eens gigantisch kort door de bocht natuurlijk. Je kunt prima een verkeerde beslissing maken, tóch de bal spelen en daarna de speler raken. Zoals in dit geval (let in de herhalingen maar eens op de bal). Dus nee, ik ben niet overtuigd.
Dan is het niet 'in plaats van' een dat schreef hij wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Geen rood, ook geen geel. Eerst de bal, daarna pure pech (alweer). Dus reglementair weer een goede bal, en 99% van de tijd zou dit gewoon goed gaan en nu niet.

Mensen die zeggen dat dit rood is reageren met emotie, en laten regels nou geen rekening houden met emotie en pech. Als de bal wordt gespeeld, en daarna iemand wordt geraakt in een duel is dat geen overtreding...

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:54:
[...]

Dan is het niet 'in plaats van' een dat schreef hij wel.
Daarom ben ik ook niet overtuigd. Ja, het ziet er lomp uit, en ja, het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar een overtreding? Nee, ze probeerden beiden gewoon de bal te spelen en dat gebeurde ook. Dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren wanneer beide spelers vol voor de bal gaan.

Nee, merp!

• PWM
  • Niet online

PWM

PauseBreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:50:
[...]

Tsja, wie het luidst roept heeft nu eenmaal niet altijd het gelijk aan zijn zijde. Waar blijft verder je argumentatie eigenlijk? Die mis ik nog steeds namelijk.
Al zijn noppen staan nog 2 weken op het scheenbeen van zijn tegenstander, hoe kan het geen overtreding zijn :?

In mijn ogen mikt hij er gewoon op, maar zelfs als het per ongeluk was, is het een overtreding.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

PWM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:59:
[...]

Al zijn noppen staan nog 2 weken op het scheenbeen van zijn tegenstander, hoe kan het geen overtreding zijn :?

In mijn ogen mikt hij er gewoon op, maar zelfs als het per ongeluk was, is het een overtreding.
Nou vrij simpel:
PauseBreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:57:
[...]

Daarom ben ik ook niet overtuigd. Ja, het ziet er lomp uit, en ja, het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar een overtreding? Nee, ze probeerden beiden gewoon de bal te spelen en dat gebeurde ook. Dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren wanneer beide spelers vol voor de bal gaan.
En wederom, alleen maar dat iemand geblesseerd raakt betekent niet dat iets een overtreding is.

Waarom vind jij het wél een overtreding eigenlijk? Is dat echt alleen maar omdat Tannane(schrijf je dat zo?) geblesseerd raakte of heb je er een andere reden voor?

Nee, merp!

• Vos

Vos

AFCA

FiXeR.nl schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:57:
....
Als de bal wordt gespeeld, en daarna iemand wordt geraakt in een duel is dat geen overtreding...
Ow is dat zo? Dat zou mooie taferelen op kunnen leveren.

• PWM
  • Niet online

PWM

Als de bal wordt gespeeld, en daarna iemand wordt geraakt in een duel is dat geen overtreding...
Grapjas

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 21:57:
Ik heb zelf geen beelden gezien overigens, alleen dinsdag. Was regeltechnisch geen overtreding (hij raakte de bal toch?) maar wel een snoeiharde sliding. Beetje jammer om te zien dat hij het nu gewoon weer doet. Anderzijds is iedereen wel weer blij als ze een genadeloze verdediger bij hun cluppie hebben lopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 12:41
Vos schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:01:
[...]

Ow is dat zo? Dat zou mooie taferelen op kunnen leveren.
Nop.

In sommige gevallen kan het zelfs een overtreding zijn wanneer alleen de bal geraakt word en geen speler.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:03:
[...]

Ik heb zelf geen beelden gezien overigens, alleen dinsdag. Was regeltechnisch geen overtreding (hij raakte de bal toch?) maar wel een snoeiharde sliding. Beetje jammer om te zien dat hij het nu gewoon weer doet. Anderzijds is iedereen wel weer blij als ze een genadeloze verdediger bij hun cluppie hebben lopen.
Dan moet je even de beelden gaan bekijken. Dit zal ongetwijfeld in de samenvatting voorbij gaan komen. Dit was geen tackle, beide spelers stonden op twee benen. Lastig uitleggen, je moet het gewoon echt even zelf zien. Dan snap je denk ik de rest van de posts hier wel.

Nee, merp!

• PWM
  • Niet online

PWM

Herhaling nog een keer gezien Moreno raakt de bal niet eens :+

Lijkt nog het meest op Karsdorp vorige week, had ook gewoon rood moeten zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door PWM op 19-09-2015 22:10 ]

• Kevinp
PWM schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:08:
Herhaling nog een keer gezien Moreno raakt de bal niet eens :+

Lijkt nog het meest op Karsdorp vorige week, had ook gewoon rood moeten zijn.
Ik zie het ook niet.

Overigens vreemde actie nu bij Willem 2. er wordt geschoten en een speler staat mogelijk buitenspel in de weg zodat de keeper niet door kan lopen. Maar niemand die dat ziet of er iets mee doet.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geen rood, ook geen geel. Eerst de bal, daarna pure pech (alweer). Dus reglementair weer een goede bal, en 99% van de tijd zou dit gewoon goed gaan en nu niet.

Mensen die zeggen dat dit rood is reageren met emotie, en laten regels nou geen rekening houden met emotie en pech. Als de bal wordt gespeeld, en daarna iemand wordt geraakt in een duel is dat geen overtreding...
Echt, wat een berg onzin. Ook als je de bal raakt zijn er genoeg situaties dat het toch een overtreding (of zelfs rood) is. Gestrekt been bijvoorbeeld, met noppen vooruit en been omhoog inkomen, 2 benen vooruit, etcetera.

Die Moreno is me toch wel een enorme pechvogel als je diverse PSV supporters hier mag geloven.. Of, zou het misschien zo zijn dat ie met zijn tackles bewust veels te veel risico neemt?

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:21

Qu3st

Gestrekt been geen rood? Schandalige overtreding.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 12:41
toolkist schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:45:
[...]

Echt, wat een berg onzin. Ook als je de bal raakt zijn er genoeg situaties dat het toch een overtreding (of zelfs rood) is. Gestrekt been bijvoorbeeld, met noppen vooruit en been omhoog inkomen, 2 benen vooruit, etcetera.

Die Moreno is me toch wel een enorme pechvogel als je diverse PSV supporters hier mag geloven.. Of, zou het misschien zo zijn dat ie met zijn tackles bewust veels te veel risico neemt?
Gevaarlijk spel. Iets waar scheidsrechters tegenwoordig vaak te weinig mee doen wanneer er niemand geraakt word.

• PWM
  • Niet online

PWM

Roda uit vandaag, vaak lastige wedstrijden. De promevendus gaat bij winst ook gewoon over Feyenoord heen. Bepaald geen makkelijke middag. Eens zien of Elia het in de basis waar kan maken. Vorige week was, behoudens de goal, niet veel.

• Sydney08
  • Laatst online: 02-03-2023
Niet echt leuke affices vandaag. Ajax en Feyenoord horen hier geen punten moeten laten liggen, maar je weet het tegenwoordig maar nooit. AZ uit bij Groningen is denk ik de leukste wedstrijd.

Tomorrow is not today!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Spacey23 schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:48:
Niet echt leuke affices vandaag. Ajax en Feyenoord horen hier geen punten moeten laten liggen, maar je weet het tegenwoordig maar nooit. AZ uit bij Groningen is denk ik de leukste wedstrijd.
Ajax heeft het altijd moeilijk bij Excelsior uit, dus kan alle kanten op.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Kevinp
PauseBreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:07:
[...]

Dan moet je even de beelden gaan bekijken. Dit zal ongetwijfeld in de samenvatting voorbij gaan komen. Dit was geen tackle, beide spelers stonden op twee benen. Lastig uitleggen, je moet het gewoon echt even zelf zien. Dan snap je denk ik de rest van de posts hier wel.
YouTube: Héctor Moreno vuelve a lesionar a un contrario ahora del Heracles 19-septiembre-2015

na de aanname raakt hij de bal niet meer. Maar gaat hij met gestrekt been op de knie staan.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51
Kevinp schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:54:
[...]

YouTube: Héctor Moreno vuelve a lesionar a un contrario ahora del Heracles 19-septiembre-2015

na de aanname raakt hij de bal niet meer. Maar gaat hij met gestrekt been op de knie staan.
Ik had het nog niet gezien maar dit lijkt me toch geen discussie? Gestrekt been richting tegenstander, de bal niet geraakt...

XXXVI

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:35:
[...]

Ik had het nog niet gezien maar dit lijkt me toch geen discussie? Gestrekt been richting tegenstander, de bal niet geraakt...
Jup, eenzelfde als de rode kaart van Karsdorp enkele rondes geleden.

• JST94
Napo schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:42:
[...]

Jup, eenzelfde als de rode kaart van Karsdorp enkele rondes geleden.
Karsdorp zijn been was niet gestrekt.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JST94 schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:06:
[...]

Karsdorp zijn been was niet gestrekt.
Sure..
https://twitter.com/Mario...30107052715737088/video/1
ziet er aardig gestrekt uit

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:07:
Onderhand heb ik ze gezien. Niet vergelijkbaar met dinsdag, maar wel weer onbehouwen lomp in komen. Het gestrekte been zegt genoeg, maar of hij bewust iets probeert te raken betwijfel ik.

Zoals ik het zie schiet hij de bal voorbij en probeert hij in een laatste poging hem nog te krijgen. Terwijl hij eigenlijk te laat is en die mogelijkheid niet meer heeft. Op dat moment logisch maar wel risicovol. Wat dat betreft zou een beetje bewustzijn bij Moreno geen kwaad kunnen, dit is gewoon onbesuisde onkunde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:10
Goed, vandaag maar weer hopen dat Feyenoord punten pakt en Ajax ze weer laat liggen!
Al denk ik eerder dat het andersom gaat gebeuren. :+

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Blauwschaap schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:44:
Misschien moet Ajax bij PSV een spoedcursus "hoe blijf ik scherp in een wedstrijd" volgen. Echt ongelooflijk.
Als ik De Boer was zou ik nog even wachten met het boeken van die cursus...

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• PWM
  • Niet online

PWM

ephymerous schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:35:
[...]

Dat zie je dus verkeerd, beetje emotionele reactie.

Die arme Moreno wil voor die bal gaan, en die Heraclied plaatst gewoon zijn scheenbeen onder de noppen. Bah, zoveel pech voor Moreno.

:+

• ph4ge
  • Laatst online: 23:02
Kevinp schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:54:
[...]

Het is helemaal niet relevant of hij de bal raakt. Dat is een criterium als je een speler ten val brengt of laat struikelen, niet bij gevaarlijk spel (als je de tegenstander niet raakt) of bij "ernstig gemeen spel" (als je de tegenstander wel raakt).

Van de week tegen United was het op zn minst een penalty, want erg onbesuisd, wel of geen rood kon je over discussiëren. Nu met gestrekt been op de knie kan daar totaal geen discussie over zijn, Moreno had gewoon rood moeten hebben en tenminste 3 wedstrijden aan de kant moeten staan.

Heel lullig dat er 2 man misschien wel de rest van het seizoen uitleggen terwijl Moreno gewoon weer speelt volgende week.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Weet iemand hier hoe het nou precies zit met uitkomen voor het nationale elftal. Op nu.nl zeggen ze dat Ziyech niet meer voor Nederland mag uitkomen als hij minuten maakt bij de oefenwedstrijden van Marokko. Elders las ik dat de keuze voor het land pas definitief is na een officiele interland.
Het zou wel zonde zijn om Ziyech te verliezen voor Oranje. Als hij zich doorontwikkeld zou hij maar zo de vaste 10 kunnen worden. Ik was eigenlijk ook verbaasd dat hij niet geselecteerd was de laatste interlands.

Regeren is vooruitschuiven

• Gonadan

Gonadan

Wordt Ziyech niet een beetje te veel gehyped op dit moment? Hij moet zich überhaupt nog op niveau bewijzen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 00:48
Ik heb die actie van Moreno nu terug gezien en ik vond die van gister erger dan die tegen Manchester. Dit was echt een onbesuisde actie met een groot risico op een blessure. Daar mag een scheidsrechter gewoon rood voor geven.
Gonadan schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:46:
Wordt Ziyech niet een beetje te veel gehyped op dit moment? Hij moet zich überhaupt nog op niveau bewijzen.
Dat moeten andere debutanten in Oranje ook. In tegenstelling tot die andere debutanten heeft Ziyech er toch al een aardig seizoen opzitten in de eredivisie.

[ Voor 45% gewijzigd door D-e-n op 20-09-2015 11:47 ]

• chim0
Op dit moment is het zelfs beter om voor Azerbeidzjan uit te komen dan het huidige Oranje. :+

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:46:
Dat moeten andere debutanten in Oranje ook. In tegenstelling tot die andere debutanten heeft Ziyech er toch al een aardig seizoen opzitten in de eredivisie.
Eens, maar dat staat volledig los van dit verhaal. Het heeft geen zin om dat er weer bij te slepen, tenzij we weer een blindmetzijnclubliefde-rant willen herintroduceren.

Het benoemen van Ziyech als onmisbaar en, zojuist, de potentiële vaste 10 van Oranje lijkt mij op zijn minst ietwat voorbarig. Hij heeft gewoon de pech dat op zijn positie toevallig wel tig andere spelers met meer ervaring rond lopen waardoor het te begrijpen is als hij niet speelt.

Natuurlijk kan je hem wel selecteren, mee laten trainen en wellicht bij een oefenpot eens in zetten. Maar om nu iemand als Sneijder (willekeurig voorbeeld) op de bank te gaan zetten voor Ziyech vind ik niet realistisch. Ongeacht de huidige prestaties van Oranje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Sneijder zit aan het eind van zijn carrière. Klaassen vind ik een groot talent maar net als Wijnaldum is het nu niet een speler die bol staat van de creatieve passjes. Op dat vlak heeft Oranje gewoon behoefte aan opvolging.

• Gonadan

Gonadan

Het zou leuk zijn als Ziyech dat in kan vullen, maar zover is het gewoon nog niet. Dan zal hij eerst stappen moeten maken. Aangezien hij nu al piept over speeltijd bij een nationaal elftal zonder überhaupt buiten Twente wat gepresteerd te hebben kan je ook vraagtekens bij de mentaliteit zetten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
T-MOB schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:34:
Weet iemand hier hoe het nou precies zit met uitkomen voor het nationale elftal. Op nu.nl zeggen ze dat Ziyech niet meer voor Nederland mag uitkomen als hij minuten maakt bij de oefenwedstrijden van Marokko. Elders las ik dat de keuze voor het land pas definitief is na een officiele interland.
Het zou wel zonde zijn om Ziyech te verliezen voor Oranje. Als hij zich doorontwikkeld zou hij maar zo de vaste 10 kunnen worden. Ik was eigenlijk ook verbaasd dat hij niet geselecteerd was de laatste interlands.
Ziyech heeft al eens voor jong oranje gespeeld. Een switch naar Marokko mag, maar weer terug mag niet. Als Ziyech niet voor jong oranje had gespeeld, dan had een switch na een slechts een oefenwedstrijd voor Marokko gekund. Na een officiele interland kan überhaupt niet meer geswicht worden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• D-e-n
@gonadan
Ik geloof dat je nu even vergeet hoe Oranje er voor staat. Nieuwe aanwas is nodig. Je kunt wel wachten tot Sneijder helemaal niet meer kan maar het is toch fijn als zijn opvolgers er alvast aan kunnen ruiken

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 10:19
argro schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:54:
[...]
Als ik De Boer was zou ik nog even wachten met het boeken van die cursus...
Haha, misschien een cursus hoe blijf ik scherp in Europese wedstrijden ;)

• chim0
Wat dat betreft heeft v/d Giip wel gelijk, vind ik. Je moet toch wel eerst bij een grote club hebben gespeeld en een naam zijn (het liefst in het buitenland) wil je in aanmerking komen voor het nationaal elftal. Tegenwoordig kan iedereen er zomaar in. Moet je kijken wat voor namen je vroeger had en waar die speelden. Maar ja, zal wel bij gebrek aan beter zijn. Tja, dan moet je niet raar opkijken dat je het EK niet haalt.

Verwijderd

Maar tegenwoordig gaan talenten op hun 20e naar een middenmotor in het buitenland waar ze vaak zelfs op de bank belanden en daardoor hun ontwikkeling stopt. Op die manier komen ze niet meer in aanmerking voor een grote club. Zo lang de financiële verschillen zo enorm worden gehouden kun je daar als NL weinig aan veranderen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
T-MOB schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:34:
Hij wist het zelf ook niet, dat kwam toch wel waar knullig over zo voor de camera na de wedstrijd bij Cambuur.
Had natuurlijk al lang bij Oranje gehaald moeten zijn, dan was dit voorkomen.

Als hij nu speelt ben je hem kwijt.

Nederland speelt ook in diezelfde periode, dus je kunt in principe een uitnodiging versturen en zo zijn debuut bij Marokko te blokkeren als hij dat zelf ook wil, en toch voor Nederland kiest.

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:19:
Maar tegenwoordig gaan talenten op hun 20e naar een middenmotor in het buitenland waar ze vaak zelfs op de bank belanden en daardoor hun ontwikkeling stopt. Op die manier komen ze niet meer in aanmerking voor een grote club. Zo lang de financiële verschillen zo enorm worden gehouden kun je daar als NL weinig aan veranderen.
Klopt, is ook zo. Geld maakt alles kapot. Maar ja, voor ons als neutrale toeschouwers is het niet leuk, want je zit naar niks te kijken.

Over naar niks kijken gesproken, maar Roda - Feyenoord opzetten. :+ Grapje, wat erna komt verwacht ik ook weinig vuurwerk van. :')

• ik222
  • Niet online
Zyech is een aardige speler maar ik geloof niet dat hij ooit echt in aanmerking komt voor het Nederlands elftal. Zeker op die positie hebben we (potentieel) betere spelers denk ik.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:10
Net die overtreding van Moreno gezien. Man man man, dat is inderdaad donker donkerrood. Hopen dat de KNVB dit nog aanpakt want deze idioot hoort niet op de velden thuis. Tegen ManU gaf ik m nog voordeel van de twijfel, maar over deze valt niet te twijfelen.

• PWM
  • Niet online

PWM

41 keer gespeeld, slechts 14 gewonnen. Mijn gevoel over Roda uit klopt dus redelijk.

• D-e-n
ik222 schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:24:
Zyech is een aardige speler maar ik geloof niet dat hij ooit echt in aanmerking komt voor het Nederlands elftal. Zeker op die positie hebben we (potentieel) betere spelers denk ik.
Het is één van de weinige creatieve aanvallende talenten in Nederland. Klaassen vind ik heel erg sterk maar die mist dat toch. Achter Robben en Sneijder zit wat dat betreft niks

• Vos

Vos

AFCA

Zijn statistieken zijn veelzeggend?
Vanaf januari 2015 speelde Ziyech 21 competitiewedstrijden voor FC Twente waarin hij 10 keer scoorde en 13 assists leverde. Het is dus gemiddeld 1,1 keer per wedstrijd betrokken bij een doelpunt. Volgens Johan Derksen moet Ziyech dan ook zo snel mogelijk toe worden gevoegd aan de selectie van het Nederlands elftal.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zet een middenveld van 3 man neer waarbij je kiest uit Clasie, Klaassen, Wijnaldum en Ziyech en je kunt de komende jaren prima vooruit.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:58
Vos schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:50:
Zijn statistieken zijn veelzeggend?

[...]
Voor Ajax talenten is er veel minder nodig om geselecteerd te worden idd :o

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Vos

Vos

AFCA

Bossie schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:56:
[...]

Voor Ajax talenten is er veel minder nodig om geselecteerd te worden idd :o
De opmerking waarvan je wist dat die ging komen ;).

Een linkspoot die hem vanaf die plek zo er in krult, apart :).

De kopbal van Kramer was ook wel erg lekker.

Terechte tussenstand lijkt me.

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 20-09-2015 13:01 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:21
Mooie vrije trap! Best een vermakelijk duel tot nu toe!

Van Beek en Van der Heijden moeten wel alles uit de kast halen zeg, pfoei wat hebben die het zwaar!

[ Voor 48% gewijzigd door Arjan90 op 20-09-2015 13:03 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
argro schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:08:
[...]
Ziyech heeft al eens voor jong oranje gespeeld. Een switch naar Marokko mag, maar weer terug mag niet. Als Ziyech niet voor jong oranje had gespeeld, dan had een switch na een slechts een oefenwedstrijd voor Marokko gekund. Na een officiele interland kan überhaupt niet meer geswicht worden.
Aha bedankt voor de duidelijkheid. De verwarring is dus ontstaan doordat hij eerst in jong Oranje heeft gespeeld.

Over zijn kwaliteiten... ik denk ook dat hij nog stappen moet maken. Met potentiele vaste 10 bedoelde ik dat hij de potentie heeft om daar naar uit te groeien. Niet dat hij het zonder meer moet worden. Zijn statistieken is niet zoveel mis mee. Maar bedenk wel dat hij alle corners, vrije trappen en penalties neemt. Ik zie alles van Twente zo'n beetje en ondanks dat hij een lichtpuntje is in de duisternis gaat er nog genoeg mis. Hij moet nog stabieler worden en dan een goede transfer maken naar een topclub.

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016