Niet zo goed als rechts of een echte linkspoot natuurlijk, maar meer dan voldoende. En geleerd? Niet echt. Gaat gewoon op gevoel. Ik heb in de jeugd tot de B'tjes gevoetbald en toen een jaar of 14 gestopt en sinds een jaar of 6 weer begonnen bij een vriendenelftal, dus ik heb me ook niet echt ontwikkeld of zo. Maar voetbal zit bij ons gewoon in de genen. M'n opa, m'n vader, m'n broertje en ik zijn allemaal voetballers. Maar ik heb gewoon gevoel voor een bal, bij welke sport dan ook. Op school was ik dan ook een van betere leerlingen met sporten. En of het nou voetbal, volleybal, basketbal of honkbal was, dat maakte niet uit. Het lukte gewoon allemaal zonder dat ik ervoor had geleerd had of wat dan ook. Ik zag die bal en wist gewoon wat ik ermee moest doen. Ging gewoon vanzelf. Maar ook atletiek en zo en springen ging gewoon vanzelf. Maar nogmaals, ik wil absoluut niet arrogant of stoer overkomen, want ik ben absoluut geen supertalent of zo, maar sport heeft er gewoon altijd ingezeten. Wie weet als ik was blijven voetballen, was ik misschien ver gekomen, maar ja andere interesses he?jbdeiman schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:53:
[...]
Jij kon zo letterlijk van de ene op andere dag net zo goed, of heb je geoefend en gebruik je beide benen (tegenwoordig) nog wel vaker?
Natuurlijk is ook daar een stukje "aanleg" voor nodig, als je dat niet hebt leer je het nooit, maar "zomaar 2-benig"? Ik raak ook een behoorlijke bal met links (als rechtspoot), maar heb wel moeten oefenen om gecontroleerd(er) de bal te kunnen raken/ spelen.
Voor de duidelijkheid, ik weet ook wel dat talent alleen niet voldoende is om een profsporter te maken. Natuurlijk heb je training nodig en is mentaliteit heel belangrijk. Ik bedoel meer de uitzonderlijke, individuele kwaliteiten van iemand, die aangeboren zijn, die een speler excentriek maken en die ervoor zorgen dat iemand met een individuele actie een wedstrijd kan beslissen. Zo'n type speler mist Ajax (en ook andere clubs) nu gewoon. Clasie bijvoorbeeld vind ik een geweldige speler, maar ook qua mentaliteit. Die heb ik balletjes zien geven bij Feyenoord, die ik bij Ajax nog niemand heb zien geven en dat bedoel ik. Hij kan zomaar met een balletje iemand alleen voor de keeper zetten en zo'n type speler heb je gewoon nodig. Jammer dat ie nooit bij Ajax heeft gespeeld. Had daar met zijn kwaliteiten veel beter tolt z'n recht gekomen. Tenminste, als het Ajax spel gespeeld zou worden zoals het hoort.