Wat ik gister snel kon zien brak zijn been niet door het neerkomen op het veld, maar omdat het been vastzat (door het been van de verdediger) op het veld.OB1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 07:54:
[...]
Je ziet duidelijk dat Moreno voor de bal gaat, een speler vliegt wel vaker de lucht in bij een tackle hoor maar nu is het gewoon heel ongelukkig hoe hij neerkomt..
Verwijderd
Ehm, dat is NA het contact, dan ziet het er heel anders uit natuurlijk, dan zwaaien je benen door enzo. Dit is vlak ervoor:toolkist schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:29:
Heb de overtreding niet gezien, maar die tackle ziet er niet bepaald lekker uit op een foto op bbc.co.uk...
[afbeelding]

Wat gebeurt er? Moreno maakt met zijn rechterbeen de tackle op de bal, heeft de bal ook. Daarna glijdt hij door tegen het standbeen van Shaw, dat hij raakt met zijn linkerbeen, dat hij helemaal teruggetrokken heeft.
Het is een harde tackle, maar wel vol op de bal en die had ie ook. Ik vind het geen overtreding. Wel zeer ongelukkig.
Behalve dit moment, een schitterende wedstrijdl Wat een spanning, wat een sfeer. Ik heb enorm genoten.
Als je zo doorglijd zoals hij zijn benen nu heeft is er niks aan de hand. Maar Moreno maakt gewoon een smerige "schaar" met zijn linkerbeen waardoor het standbeen van Shaw geen kant meer op kan. Dat maakt het gewoon een kaart waard.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:28:
[...]
Ehm, dat is NA het contact, dan ziet het er heel anders uit natuurlijk, dan zwaaien je benen door enzo. Dit is vlak ervoor:
[afbeelding]
Wat gebeurt er? Moreno maakt met zijn rechterbeen de tackle op de bal, heeft de bal ook. Daarna glijdt hij door tegen het standbeen van Shaw, dat hij raakt met zijn linkerbeen, dat hij helemaal teruggetrokken heeft.
Het is een harde tackle, maar wel vol op de bal en die had ie ook. Ik vind het geen overtreding. Wel zeer ongelukkig.
Behalve dit moment, een schitterende wedstrijdl Wat een spanning, wat een sfeer. Ik heb enorm genoten.
En ja, dit gebeurd veel te vaak dat spelers dit doen en daar moet harder tegen op getreden worden.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
dat is echt geen excuus, ook al roept de halve wereld dat soort dingen vaak...Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:28:
[...]
Verwijderd
Ehm, dat komt doordat dat volgens de regels enorm belangrijk is. Als je in komt vliegen met de intentie de bal te spelen en je raakt de bal en daarna de speler, dan is dat in 99% van de gevallen een goede tackle.P.O. Box schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:39:
[...]
dat is echt geen excuus, ook al roept de halve wereld dat soort dingen vaak...
Mooi begin voor PSV zo, dit is een mentale opsteker 
Man U zal vast geen rekening hebben gehouden met zó'n aanvallend PSV.
Het ging snel op en neer waardoor het een erg vermakelijke wedstrijd was.
Geen hele goede, want er waren toch nog wel veel foutjes, maar zeker een vermakelijke.
Nu is Man U ook niet meer wat het geweest is... jammer.
Het enige wat PSV niet moet doen is nu de twee "mindere" tegenstanders als makkelijke prooi gaan zien; dat kan nog wel eens tegen gaan vallen.
Wat me wel opviel, en niet alleen gisteren steeds vaker bij de Nederlandse clubs, is dat respect onder de supporters echt ver te zoeken is: Blind die wordt uitgefloten en door "supporters" achter de goal wordt uitgemaakt woor k#nkerjood en weet ik niet wat, Fellaini die door "supporters" langs de zijlijn de huid vol wordt gescholden... Waarom kan men niet gewoon juichen voor zijn eigen club in plaats van zo ontzettend zielig te gaan doen?
En kom niet aan met "voetbal is emotie", want dat is het niet. Dit is agressie, geen emotie.
Geen hele goede, want er waren toch nog wel veel foutjes, maar zeker een vermakelijke.
Het enige wat PSV niet moet doen is nu de twee "mindere" tegenstanders als makkelijke prooi gaan zien; dat kan nog wel eens tegen gaan vallen.
Wat me wel opviel, en niet alleen gisteren steeds vaker bij de Nederlandse clubs, is dat respect onder de supporters echt ver te zoeken is: Blind die wordt uitgefloten en door "supporters" achter de goal wordt uitgemaakt woor k#nkerjood en weet ik niet wat, Fellaini die door "supporters" langs de zijlijn de huid vol wordt gescholden... Waarom kan men niet gewoon juichen voor zijn eigen club in plaats van zo ontzettend zielig te gaan doen?
En kom niet aan met "voetbal is emotie", want dat is het niet. Dit is agressie, geen emotie.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ben je nu serieus? Aanvallend? Je bedoeld lekker counteren, wat ze goed gedaan hebben. Maar dat is niet "aanvallend"dvdkiwi schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:42:
Mooi begin voor PSV zo, dit is een mentale opsteker
Ik vond PSV aanvallender dan wat ik normaal van ze zie.
Het is niet zo dat ze de bus parkeerden en maar afwachtten.
Het laatste kwartier even buiten beschouwing gelaten dan
Het is niet zo dat ze de bus parkeerden en maar afwachtten.
Het laatste kwartier even buiten beschouwing gelaten dan
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zie het voetbal niet altijd, maar de wedstrijden van PSV in de eredivisie die ik vorig jaar zag, was PSV toch een stuk aanvallender dan nu. In de europa league niet, nee.
Met name wedstrijden tegen Feyenoord, ajax en AZ die ik vorig jaar zag, was PSV echt veel aanvallender dan nu.
Met name wedstrijden tegen Feyenoord, ajax en AZ die ik vorig jaar zag, was PSV echt veel aanvallender dan nu.
Verwijderd
Precies, PSV heeft veel geluk gehad en het goed uitgespeeld. Maar voornamelijk doordat MU hun kwaliteit niet omzette in doelpunten heeft PSV gewonnen. Hadden ze dat wel gedaan dan had het na de 0-1 direct 0-3 gestaan en had Mata de 2-2 gemaakt/voorbereid. PSV heeft verder geen kansen gecreëerd, dus ze kunnen trots zijn op het resultaat! Effectief gespeeld een beetje geluk en een tegenstander die het niet laat zien, dat is ook een verdienste van PSV. Ze probeerden wel lekker aanvallend te spelen imo, maar er kwam niet veel uit.
En mensen die de tackle van Moreno verdedigen moeten nog eens goed kijken, dat is geen donkerrood, maar zeer zeker een overtreding wegens veel te hard inkomen.
En mensen die de tackle van Moreno verdedigen moeten nog eens goed kijken, dat is geen donkerrood, maar zeer zeker een overtreding wegens veel te hard inkomen.
Counteren = aanvallen. In balbezit meteen naar voren richting het doel.DeluxZ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:46:
[...]
Ben je nu serieus? Aanvallend? Je bedoeld lekker counteren, wat ze goed gedaan hebben. Maar dat is niet "aanvallend"
Dat is veel aanvallender dan op het middenveld wat rondtikken. Goed voor het wk balbezit, maar niet aanvallend.
alles kan off-topic
Ik kan werkelijk m'n oren niet geloven over sommige reacties hier over die aanslag van Moreno, maar zal wel aan mij liggen. Leuk, al die screenshots, maar ga maar eens de beelden bekijken op YouTube, dan piep je wel anders. Dit een tackle noemen.
Alle beelden nog eens teruggezien, ja het is een kneiterharde tackle, en omdat Shaw z'n been breekt is er zoveel ophef over (begrijpelijk). Maar dit soort tackles zien we wekelijks in de BPL (en andere buitenlandse competities), en die wordt ook hier geroemd (alles, dus ook de mannelijkheid in de duels).
Guardado breekt net niet z'n enkel na een gore overtreding en daar hoor je dan niemand over. Altijd mooi om te zien hoe er ineens gemeten wordt met twee maten op het moment dat het met een beetje pech net wel verkeerd gaat.
YouTube: Eduardo Leg Break
Ik ben in ieder geval blij dat de beste verdediger met ballen (want die zijn er wel meer, maar niet zo goed) bij PSV speelt.
Guardado breekt net niet z'n enkel na een gore overtreding en daar hoor je dan niemand over. Altijd mooi om te zien hoe er ineens gemeten wordt met twee maten op het moment dat het met een beetje pech net wel verkeerd gaat.
Zie je het verschil? Dit is pas vies spel. En ook dat komt wekelijks voor.. Maar 999 van de 1000 keer gaat het goed.chim0 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:58:
Ik kan werkelijk m'n oren niet geloven over sommige reacties hier over die aanslag van Moreno, maar zal wel aan mij liggen. Leuk, al die screenshots, maar ga maar eens de beelden bekijken op YouTube, dan piep je wel anders. Dit een tackle noemen.
YouTube: Eduardo Leg Break
Ik ben in ieder geval blij dat de beste verdediger met ballen (want die zijn er wel meer, maar niet zo goed) bij PSV speelt.
[ Voor 40% gewijzigd door St@m op 16-09-2015 09:13 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
PSV is weliswaar niet mijn club maar om het nu te doen laten voorkomen alsof PSV mazzel heeft gehad gaat mij toch echt te ver. United had weliswaar veel balbezit maar deed daar weinig mee. Typerend vond ik menig moment van Schweinsteiger met de bal aan zijn voet pauzerend omdat er amper afspeelmogelijkheden waren.
United bestrijden doe je dus met veel druk op de bal en na balverovering met vlijmscherpe counters toe te slaan.
Leicester City deed dat, en PSV nu ook.
United bestrijden doe je dus met veel druk op de bal en na balverovering met vlijmscherpe counters toe te slaan.
Ik verdedig de tackle in de zin dat ik het geen doodschop noem, zoals sommige hier beweren. Het is zeker een zware overtreding waar rood niet misstaat. Maar de ophef is veel groter, dan bij andere, bewustere, charges waar niets over te doen is.
Het komt ongecontroleerd in, met het risico de tegenstander te raken. Dat ontken ik absoluut niet.
Het komt ongecontroleerd in, met het risico de tegenstander te raken. Dat ontken ik absoluut niet.
Verwijderd
PSV heeft toch ook mazzel gehad? EN ze hebben goed gespeeld op de counter. Waarom zou het een het ander uitsluiten? Wat ik eerder zeg, met een beetje pech (of kwaliteit van MU) staat het na de 0-1 binnen 10 minuten 0-3, dat gebeurt niet en PSV komt sterk terug met een dode spel situatie en een counter. Verder heb ik weinig gezien van ze. Geluk en verdienste dus wat mij betreft.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:00:
PSV is weliswaar niet mijn club maar om het nu te doen laten voorkomen alsof PSV mazzel heeft gehad gaat mij toch echt te ver. United had weliswaar veel balbezit maar deed daar weinig mee. Typerend vond ik menig moment van Schweinsteiger met de bal aan zijn voet pauzerend omdat er amper afspeelmogelijkheden waren.
En dat publiek van PSV was wel dramatisch, beetje constant Blind uitfluiten vanaf minuut 1 en daarna ook als een idioot naar Fellaini tekeer gaan. Kun je klappen voor Shaw tot je een ons weegt, dat maakt weinig goed imo.
De ophef over de tackle gaat ook wedstrijdtechnisch meer over een gemiste strafschop en rode kaart, waardoor je een andere wedstrijd zou krijgen. Niet relevant verder ook, zoveel zaken worden gemist, maar het mag wel benoemd worden.
Dat was volgens mij één idioot in een witte jas met bontkraag. Volgens mij hadden de andere ~32000 er niet zoveel mee te makenVerwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:05:
[...]
daarna ook als een idioot naar Fellaini tekeer gaan.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
En die verpest het voor de restSt@m schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:07:
[...]
Dat was volgens mij één idioot in een witte jas met bontkraag. Volgens mij hadden de andere ~32000 er niet zoveel mee te maken
Anyway ben wel blij voor het Nederlands voetbal, hoop dat MU en PSV doorgaan in de groepsfase.
Bah bah. Alle supporters van alle clubs fluiten bijna altijd spelers van aartsrivalen uit. Dat is niet raar en niet PSV publiek eigen. Dit is echt het toppunt van narrow minded. Het klappen voor Shaw doet er niet toe omdat het PSV publiek normaal supportersgedrag vertoont? Nogmaals, wat een onzin.
Nouja.. ik zit wekelijks bij PEC en daar worden ook alle ex-GAE spelers uitgefloten. Ik doe dat niet omdat ik het belachelijk / triest / kinderachtig / sneu (noem maar) vind. Als ik gisteren bij PSV had gezeten (helaas is diegene die voor kaarten had moeten zorgen een lamme zak) had ik Blind ook niet uitgefloten.Fleximex schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:20:
Bah bah. Alle supporters van alle clubs fluiten bijna altijd spelers van aartsrivalen uit. Dat is niet raar en niet PSV publiek eigen. Dit is echt het toppunt van narrow minded. Het klappen voor Shaw doet er niet toe omdat het PSV publiek normaal supportersgedrag vertoont. Nogmaals, wat een onzin.
1. Omdat ik niet op mijn vingers kan fluiten
2. Omdat ik geen spelers uitfluit die ooit bij een club hebben gevoetbald die niet mijn favoriet is.
Dus ja, het gedrag is belachelijk imo, maar dat is inderdaad niet voorbehouden aan het PSV publiek, dat doet het publiek van elke club.
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 16-09-2015 09:26 ]
Ik was gisteren ook in het stadion, het viel me op dat Brenet niet door het ijs is gezakt. Ik had verwacht dat ze er steeds door zouden komen over de flank van Brenet, maar (mede door sterk verdedigend werk van Lestienne) kwamen ze er amper door. Hij speelde volgens mij een stuk beter dan normaal.
Verder vooral een wedstrijd waarin het op het einde flink billenknijpen was, en daarna flink feesten!
Edit: Overigens zat ik helemaal aan de andere kant van waar de tackle op Shaw gebeurde, dus daar ga ik geen mening over geven
Verder vooral een wedstrijd waarin het op het einde flink billenknijpen was, en daarna flink feesten!
Edit: Overigens zat ik helemaal aan de andere kant van waar de tackle op Shaw gebeurde, dus daar ga ik geen mening over geven
[ Voor 14% gewijzigd door ElPaco op 16-09-2015 09:43 ]
Wat opvalt is dat iedereen loopt te zeiken over de "doodschop" van Moreno maar die overtreding van Smalling was ook gwn misselijk.. blessure Guardado.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het verschrikkelijk vind voor Shaw en dat niemand gun.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het verschrikkelijk vind voor Shaw en dat niemand gun.
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Volgens mij was het Man Utd die daarna sterker was en ook de score opende. Ik heb in het stadion niet de indruk gehad dat de spelers er mee zaten.Deef_ schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:10:
[...]
De Man U spelers waren gewoon in shock nadat die vuile houthakker langskwam...
Overigens krijg je in het stadion totaal niet mee wat er precies aan de hand is. Je ziet een kans en de bal die net op tijd weg gaat, vervolgens blijft er een speler liggen en als het dan wel erg lang duurt merk je dat er echt iets aan de hand is.
Nu is het ook wel dat Ashley Young een beetje een blind paard is. Brenet is zelf ook een blind paard dus dan is Young makkelijk te verdedigen. En Lestienne liep bij die kans van Mata niet goed mee. Maar al met al heeft Lestienne goed en Brenet ruim voldoende gespeeld.ElPaco schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:28:
Ik was gisteren ook in het stadion, het viel me op dat Brenet niet door het ijs is gezakt. Ik had verwacht dat ze er steeds door zouden komen over de flank van Brenet, maar (mede door sterk verdedigend werk van Lestienne) kwamen ze er amper door. Hij speelde volgens mij een stuk beter dan normaal.
Eerlijk is eerlijk, Brenet was gewoon goed. Niet verwacht, maar als hij de lijn die ie sinds begin dit seizoen doorzet is het een prima bankzitter die zo af en toe een van de backs kan vervangen zonder dat we bang hoeven te zijn dat we er veel zwakker op worden.
Ik hoop dat de blessure van Guardado mee valt.
Zonder hem loopt het een stuk minder met psv. Hij geeft een echte boost aan het elftal.
Moet bij afwezigheid van hem zien wat psv in de Cl er nog van bakt. Serieus.
Zijn vervanger zal wrs Schaars zijn... I' ll rest my case...
Zonder hem loopt het een stuk minder met psv. Hij geeft een echte boost aan het elftal.
Verwijderd
Bruma speelde trouwens uitstekend, waarom vond je hem in vredesnaam slecht Harribo? On-Nederlands goed verdedigd. Dat ie een paar ballen wegrost, daar storen ze zich alleen in Amsterdam aan want dat is niet verzorgd.
Topscheids Howard Webb vond de tackle van Moreno trouwens ook geen overtreding:
http://www.telegraaf.nl/t...vertreding_Moreno___.html
De foto die jij post maakt het niks beter, sterker nog daar komt ie dus met gestrekt rechterbeen in.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:28:
[...]
Ehm, dat is NA het contact, dan ziet het er heel anders uit natuurlijk, dan zwaaien je benen door enzo. Dit is vlak ervoor:
[afbeelding]
Ik denk dat als Maher weer fit is, dat Hendrickx (Hendrix, Hendrikx?) blijft staan op de positie van Guardado (zoals gisteren) en dat Maher zijn eigen plek weer inneemt (waar Guardado gisteren stond).Harribo schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:14:
Ik hoop dat de blessure van Guardado mee valt.
Ik moet zeggen dat ik pas na 2 herhalingen zag wat er nou precies met Shaw gebeurde. Tackle leek gewoon gericht op de bal en niet op de man. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niks is, maar doen alsof het een doodschop is, gaat me ook weer wat ver.
Ik vond de tackle van Smalling wat ernstiger, die leek echt bewuster op de man gericht.
Verder alleen maar complimenten voor PSV, goed United bestreden dat slecht om ging met de spaarzame kansen. EN dan zelf dodelijk effectief zijn is wat nodig is. Realistisch gespeeld.
Precies waar veel NL ploegen op afgerekend worden: credits voor het spel, maar weer geen punten omdat de ander effectiever is.
Howard Webb vond de karatetrap van De Jong ook geen rood ;-)Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:16:
Bruma speelde trouwens uitstekend, waarom vond je hem in vredesnaam slecht Harribo? On-Nederlands goed verdedigd. Dat ie een paar ballen wegrost, daar storen ze zich alleen in Amsterdam aan want dat is niet verzorgd.
Heb die overtreding van Smalling overigens niet gezien, noch beelden van gevonden, dus daar kan ik niet over oordelen.
Bruma speelde niet goed hoor.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:16:
Bij de 1-0 helemaal verstijfd blijven staan en toen Smalling op kwam ging ie opeens liggen, en kon die zo 1 op 1 doorlopen. Maar het is geen spits en dan red Zoet goed, maar dat is allesbehalve goed spelen.
Nog een onnodige gele kaart pakken ook.
Nee, bruma is gewoon een beperkte speler en dat bleek gisteravond ook, hij speelde echt niet goed.
Bruma heeft "het gezicht gered" door de laatste 25 minuten echt zo ongeveer alles weg te halen en prima te verdedigen. Feit is wel dat hij als een lantaarnpaal stil staat bij de goal van Depay en Smalling ook niet afstopt even later. Erg slecht verdedigen.
Dezelfde users die de rode kaart van Karsdorp verdedigde ("hij nam het risico"), verdedigen nu een dubbele beenbreuk door een veel hardere actie met het mom dat de bal gespeeld word
Het kan verkeren 
Mooi dat PSV gewonnen heeft. Zijn alvast belangrijke punten. Bij de eerste 2 zou fantastisch zijn, maar sowieso is plek 3 nu al weer een klein stapje dichterbij. Gewoon goed en volwassen gespeeld. Het kan dus wel
Mooi dat PSV gewonnen heeft. Zijn alvast belangrijke punten. Bij de eerste 2 zou fantastisch zijn, maar sowieso is plek 3 nu al weer een klein stapje dichterbij. Gewoon goed en volwassen gespeeld. Het kan dus wel
De jong vond ik ook heel erg overdreven uitgemeten.. De jong sprong nogal lomp. Zag dat het verkeerd uit ging pakken en hield overduidelijk in. Dat inhouden niet meer zo goed gaat, wanneer je met 2 benen van de grond af bent is natuurlijk wat anders. Hard en onbehouden, absoluut. Maar dat was echt geen bedoelde trap.toolkist schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:26:
[...]
Howard Webb vond de karatetrap van De Jong ook geen rood ;-)
Heb die overtreding van Smalling overigens niet gezien, noch beelden van gevonden, dus daar kan ik niet over oordelen.
Dat terwijl je wekelijks bewuste slidings op de enkels ziet, die niet worden bestraft en waar even over wordt gezegd dat de speler in kwestie goed weg komt, maar verder niets.
Ik vind Moreno zeker een zware overtreding. Ik vind alleen dat het heel erg wordt overdreven, nu dat het verkeerd uit pakt. Moreno had overduidelijk niet de intentie om shawn te raken. Hij kwam wel veel te hard en risicovol in.
Als Shaw had gesprongen zoals een speler dat normaal doet bij een tackle had iedereen een wereldtackle gevonden.
Pure pech, dezelfde pech als Moreno had tegen Robben. Ik vind niet dat je de beenbreuk Moreno persoonlijk mag aanrekenen.
Ook Valencia kon niks tegen Brenet (en Lestienne/Narsingh) beginnen, dus ook wat dat betreft deed Brenet het best goed.Fleximex schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:01:
[...]
Nu is het ook wel dat Ashley Young een beetje een blind paard is. Brenet is zelf ook een blind paard dus dan is Young makkelijk te verdedigen. En Lestienne liep bij die kans van Mata niet goed mee. Maar al met al heeft Lestienne goed en Brenet ruim voldoende gespeeld.
Verwijderd
Hoezo is dat opvallend? Als Smalling daar rood voor moet krijgen prima.OB1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:46:
Wat opvalt is dat iedereen loopt te zeiken over de "doodschop" van Moreno maar die overtreding van Smalling was ook gwn misselijk.. blessure Guardado.
Je vergeet echter dat de overtreding van Moreno potentieel rood is plus penalty tegen in het begin van de wedstrijd. Daarbij scoort hij ook nog eens de gelijkmaker. Nogal logisch dat daar meer over gesproken wordt, PSV komt gewoon goed weg met dit oordeel (terecht of onterecht).
Komt doordat het spel op die momenten te snel ging voor Bruma. Je ziet duidelijk dat hij totaal nog niet verwacht dat de bal daar al is en dat hij iets moet doen. Hij is echt de zwakste verdediger van dit elftal.Prosac2010 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:33:
Bruma heeft "het gezicht gered" door de laatste 25 minuten echt zo ongeveer alles weg te halen en prima te verdedigen. Feit is wel dat hij als een lantaarnpaal stil staat bij de goal van Depay en Smalling ook niet afstopt even later. Erg slecht verdedigen.
En verder was het gisteren echt een leuke wedstrijd om naar te kijken. Zeker de eerste helft was echt vermakelijk en goed van beide kanten. Tweede helft heeft PSV echt als beesten staan verdedigen en eigenlijk zo goed als niks meer weggegeven. Schaars viel me ook enorm mee voor iemand die nul wedstrijdritme heeft en heel lang geblesseerd is geweest. Was vooral coachend belangrijk.
Mijn verrassing van de wedstrijd is toch wel Brenet eigenlijk. Hield zich tegen iedereen goed staande en stond gewoon degelijk te verdedigen. Hij moet nog leren om de bal eerder af te spelen als hij weer eens op avontuur gaat, maar ook zijn avontuurtjes gisteravond liepen al beter af dan in de Eredivisie het geval was
Nee, merp!
Nee, het gaat om de beenbreuk over het algemeen. Omdat Shaw pech heeft en Guardado iets minder pech (want die ligt er ook wel wat weekjes uit denk ik). Daarnaast ben jij van mening dat het potentieel rood is + penalty, een heleboel anderen niet. Ik vind helemaal niet dat PSV goed wegkomt (op dat vlak).Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:53:
[...]
Hoezo is dat opvallend? Als Smalling daar rood voor moet krijgen prima.
Je vergeet echter dat de overtreding van Moreno potentieel rood is plus penalty tegen in het begin van de wedstrijd. Daarbij scoort hij ook nog eens de gelijkmaker. Nogal logisch dat daar meer over gesproken wordt, PSV komt gewoon goed weg met dit oordeel (terecht of onterecht).
Het is wel een vrij lompe tackle, zelfs als we in acht nemen dat Moreno de bal had. Het probleem zit 'm er echter ook in dat Shaw totaal geen idee had wat er in zijn omgeving gebeurde en daardoor ook totaal niet reageerde op de invliegende Moreno. Als Shaw had gezien dat hij eraan kwam, had hij de tackle kunnen ontwijken en hadden we het hier niet eens over gehad.St@m schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:57:
[...]
Nee, het gaat om de beenbreuk over het algemeen. Omdat Shaw pech heeft en Guardado iets minder pech (want die ligt er ook wel wat weekjes uit denk ik). Daarnaast ben jij van mening dat het potentieel rood is + penalty, een heleboel anderen niet. Ik vind helemaal niet dat PSV goed wegkomt (op dat vlak).
Daarnaast moeten we ook niet vergeten dat deze scheidsrechter voor dat incident én erna heel veel fysiek contact toestond. Hij heeft ook beoordeeld dat deze tackle gewoon het spelen van de bal was, en hij heeft beoordeeld dat de minstens zo lompe overtreding van Smalling gewoon geel was. Kortom, de omstandigheden waren er ook wel naar. Beetje hetzelfde als dat je bij wedstrijden van Blom/Nijhuis relatief veel incidenten en opstootjes hebt. Die laten ook zoveel fysiek contact toe waardoor je de omstandigheden er ook wel naar maakt.
Nee, merp!
Verwijderd
Kun je vinden dat het daar over het algemeen over gaat, dat stip ik niet aan en is ook niet relevant voor de wedstrijd (wel voor de spelers).St@m schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:57:
[...]
Nee, het gaat om de beenbreuk over het algemeen. Omdat Shaw pech heeft en Guardado iets minder pech (want die ligt er ook wel wat weekjes uit denk ik). Daarnaast ben jij van mening dat het potentieel rood is + penalty, een heleboel anderen niet. Ik vind helemaal niet dat PSV goed wegkomt (op dat vlak).
Hoe kun je nou vinden dat PSV niet goed wegkomt? Zelfs als je het geen rood vind, dan ben je het dus eens met de scheids en komt PSV daar goed weg met die situatie. Immers je had ook (voor sommigen onterecht) rood kunnen krijgen en dan kwam je niet goed weg. Je kunt ook goed wegkomen als een scheids de juiste beslissing maakt....andersom gebeurt immers vaak genoeg. Dan maakt het niet uit of er ter discussie staat of dit de juiste beslissing was of niet, immers je komt in beide gevallen goed weg ermee.
Nou zie die goal van Depay, hij staat gewoon stil, verwacht niet dat iemand die kant op gaat. Dat vind ik niet zo goed.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:16:
Hij speelde deze wedstrijd niet slecht maar wat hij gisteren ook weer deed is de bal bij zich houden en dan zichzelf in de nesten lopen en dan op het laatste moment snel afspelen naar een back, die mag het dan oplossen. Je moet dat risiso niet nemen. Gelukkig ging het goed gisteren.
Over wegroeien, dat mag hij dan nog wel meer doen mi.
Brenet trouwens, dat vond/vind ik sowieso geen slechte speler. Hij durft tenminste wat en anticipeert goed. En fouten maken ze allemaal, je moet ook niet te bang zijn en dat is hij niet.
Echt met Willems was dit slechter afgelopen. Ik vergeet Willems nooit meer zoals hij op het EK 2012 speelde. Kijk die beelden nog maar eens, hij laat echt elke speler weglopen. Verdedigend zeer zwak en dat kan gewoon niet tegen een team ala MU. Aanvallend als back is Willems wel goed vind ik.
Ik hou mijn hart vast als Guardado er niet bij is de volgende pot in de CL.
Die tackel van Moreno...ik vind dat heel moeilijk om er wat over te zeggen. Ik heb het idee dat Moreno toch wel voor de bal gaat in elk geval (zie ook de foto hier). Maar als je rekent dat onbezonnen inkomen een overtreding is, dan komt deze actie er zeker voor in aanmerking. Had met beide versies scheids kunnen leven (overtreding/penal of niet), afgezien van het leed van Shaw.
Moreno was "gelukkig" de enige die ingreep anders had Shaw gewoon naar de keeper kunnen lopen. Shaw liep zo even wat man voorbij, dat mag eigenlijk niet gebeuren he?
Vervelend voor Shaw, gun je een speler niet.
[ Voor 43% gewijzigd door Harribo op 16-09-2015 11:18 ]
Ik ben van mening dat het een harde maar correcte tackle was, de scheidsrechter ook. Hoezo kom je dan goed weg? Kom je dan bij iedere tackle maar goed weg? Want iemand anders had het anders kunnen zien?Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:04:
[...]
Kun je vinden dat het daar over het algemeen over gaat, dat stip ik niet aan en is ook niet relevant voor de wedstrijd (wel voor de spelers).
Hoe kun je nou vinden dat PSV niet goed wegkomt? Zelfs als je het geen rood vind, dan ben je het dus eens met de scheids en komt PSV daar goed weg met die situatie. Immers je had ook (voor sommigen onterecht) rood kunnen krijgen en dan kwam je niet goed weg. Je kunt ook goed wegkomen als een scheids de juiste beslissing maakt....andersom gebeurt immers vaak genoeg. Dan maakt het niet uit of er ter discussie staat of dit de juiste beslissing was of niet, immers je komt in beide gevallen goed weg ermee.
Maar goed, zinloos dit. Jij vindt dat PSV goed wegkomt, ik niet.
Ik heb ook eens iemands been gebroken (scheen- en kuitbeen) bal lag in het midden, allebei er op af en regel 1 bij voetbal is dat je niet je poot moet terugtrekken. Tegenstander doet het wel en ik schop zijn been met bal en al doormidden. Helaas. Maar daar kan ik niets aan doen. Scheidsrechter gaf ook niets. Kom ik dan goed weg? Nee. Heeft de tegenstander veel pech. Ja.
[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 16-09-2015 11:16 ]
Verwijderd
Getuige de reacties in de media en dit topic is het geen 'normale' correcte tackle, maar staat deze ter discussie. In principe kom je bij iedere tackle die ter discussie staat en waar je niet gestraft wordt goed weg ja, niet iedere tackle dus. Immers kan een scheids ook onterecht rood geven! Subtiel verschil, maar lijkt me verder duidelijk nu dat ik het juist over dit soort twijfelgevallen heb en niet iedere tackle.St@m schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:12:
[...]
Ik ben van mening dat het een harde maar correcte tackle was, de scheidsrechter ook. Hoezo kom je dan goed weg? Kom je dan bij iedere tackle maar goed weg? Want iemand anders had het anders kunnen zien?
Maar goed, zinloos dit. Jij vindt dat PSV goed wegkomt, ik niet.
Omdat Shaw ongelukkig zijn been breekt ja.. daar gaat het dus om. Als hij was opgestaan en was weggelopen was er hier niet over gesproken. En omdat Guardado iets minder pech heeft (of misschien kan die wel nooit meer voetballen) na een echte overtreding is het ergens een beetje raar dat daar niet over gesproken wordt. Ieder weekend zijn er honderden stevige overtredingen en tackles. 99% daarvan wordt niet besproken, haalt de samenvattingen niet eens. Maar omdat het nu ongelukkig afloopt is er een discussie.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:15:
[...]
Getuige de reacties in de media en dit topic is het geen 'normale' correcte tackle, maar staat deze ter discussie.
Kieft bijvoorbeeld snuift wel hard in de media dat Moreno een horrortackle maakt, maar over de gore overtreding op Guardado roeptoetert hij niets. Selectieve verontwaardiging. Alleen maar omdat het nu ongelukkig(er) (op het eerste gezicht) afloopt.
Ik vind het prima.In principe kom je bij iedere tackle die ter discussie staat en waar je niet gestraft wordt goed weg ja, niet iedere tackle dus. Immers kan een scheids ook onterecht rood geven! Subtiel verschil, maar lijkt me verder duidelijk nu dat ik het juist over dit soort twijfelgevallen heb en niet iedere tackle.
[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 16-09-2015 11:25 ]
Eens met bovenstaande. Guardado wordt ook gewoon de wedstrijd uit geschopt en ligt er waarschijnlijk wel een tijdje uit, maar daar hoor je niemand over.
Ik ben zelf wel voor de dader van een zware overtreding even lang of gedeeltelijk de lengte van de blessure te straffen. Maar de overtreding van Moreno vind ik in deze heel moeilijk. De intentie is niet om Shaw een blessure te bezorgen. Hij komt wel wild in en neemt een risico (dat ze in Engeland elke speelronde wel eens doen).
Er zit ook gewoon veel pech bij. Shaw is al blessuregevoelig. Hij komt net neer met het been dat geraakt wordt en kan dus niet weg. Ik vind het ook wel raar dat Shaw totaal niet op die tackel van voren lijkt te anticiperen. Ik denk dat we dit, hoe lullig ook, gewon onder Pech moeten plaatsen. Ik zie namelijk vaak genoeg zo'n tackel en dat de aanvaller dan een duikeling eroverheen maakt. Moeten die dan ook gestraft worden?
De reden waarom Moreno gestraft zou moeten worden is onbesuisd gedrag. Maar dat kan je dan in bijna elke wedstrijd wel een keer bestraffen. De blessure/uitkomst van een tackle moet niet de straf voor de tackle bepalen i.m.o. De tackle moet op zichzelf beoordeelt worden.
Er zit ook gewoon veel pech bij. Shaw is al blessuregevoelig. Hij komt net neer met het been dat geraakt wordt en kan dus niet weg. Ik vind het ook wel raar dat Shaw totaal niet op die tackel van voren lijkt te anticiperen. Ik denk dat we dit, hoe lullig ook, gewon onder Pech moeten plaatsen. Ik zie namelijk vaak genoeg zo'n tackel en dat de aanvaller dan een duikeling eroverheen maakt. Moeten die dan ook gestraft worden?
De reden waarom Moreno gestraft zou moeten worden is onbesuisd gedrag. Maar dat kan je dan in bijna elke wedstrijd wel een keer bestraffen. De blessure/uitkomst van een tackle moet niet de straf voor de tackle bepalen i.m.o. De tackle moet op zichzelf beoordeelt worden.
Does not computeFleximex schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:30:
Ik ben zelf wel voor de dader van een zware overtreding even lang of gedeeltelijk de lengte van de blessure te straffen. Maar de overtreding van Moreno vind ik in deze heel moeilijk. De intentie is niet om Shaw een blessure te bezorgen. Hij komt wel wild in en neemt een risico (dat ze in Engeland elke speelronde wel eens doen).
Verwijderd
Er is een heel groot verschil tussen het maken van een beslissing in een wedstrijd, in een split second, of het uitgebreid en in alle rust bekijken van de beelden en dan tot een oordeel komen. Dat laatste is hier aan de orde, het eerste in de situatie waar jij het over hebt.toolkist schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:26:
[...]
Howard Webb vond de karatetrap van De Jong ook geen rood ;-)
Bij de 1-0 maakte Arias de fout, die maakte nog een sliding toen hij en Depay op Bruma afkwamen. Dan kun je als CV nauwelijks ingrijpen. Bij dat moment met Smalling gleed ie uit. Tsja, daar doe je niet zo bijster veel aan.dutchgio schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:26:
Bruma speelde niet goed hoor.
Bij de 1-0 helemaal verstijfd blijven staan en toen Smalling op kwam ging ie opeens liggen, en kon die zo 1 op 1 doorlopen. Maar het is geen spits en dan red Zoet goed, maar dat is allesbehalve goed spelen.
Nog een onnodige gele kaart pakken ook.
Nee, bruma is gewoon een beperkte speler en dat bleek gisteravond ook, hij speelde echt niet goed.
Daar staan tientallen situaties tegenover waarin Bruma uitstekend ingreep. Verdedigend de sterkste schakel bij PSV in een wedstrijd die daarom vroeg.
Foutloos? Nee. Maar wel zeer goed.
Ik vond Brenet ook uitstekend trouwens, vaak verguisd maar zoals die in de slotfase nog een kopduel won van Fellaini, op pure wilskracht, dat is groots.
Dat lijkt me een heel andere situatie. Karsdorp komt met het been waarmee hij de sliding inzet gevaarlijk in en heeft de bal ruimschoots niet, wel de speler.PWM schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:34:
Dezelfde users die de rode kaart van Karsdorp verdedigde ("hij nam het risico"), verdedigen nu een dubbele beenbreuk door een veel hardere actie met het mom dat de bal gespeeld wordHet kan verkeren
Moreno heeft met het been waarmee hij de sliding inzet de bal, glijdt daarna door en komt met volle snelheid tegen het standbeen van Shaw aan.
Moment met Karsdorp was er 1 in de categorie: je kunt er rood voor geven. Het was sowieso een overtreding. Ik vind niet dat Moreno ueberhaupt een overtreding maakt, omdat hij de bal speelt en met zijn andere been ongelukkig doorglijdt.
Shaw kijkt niet om zich heen, op topniveau zijn de belangen groot en laten goede verdedigers je vaak niet doorlopen tot de keeper. Dat komt denk ik doordat het geen aanvaller is, die was opgesprongen en dan had iedereen het over een fantastische ingreep van Moreno.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 12:03 ]
Verwijderd
Kunt met net zoveel recht zeggen dat United mazzel heeft gehad dat PSV niet nog meer doelpunten scoorde.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:05:
[...]
PSV heeft toch ook mazzel gehad? EN ze hebben goed gespeeld op de counter. Waarom zou het een het ander uitsluiten? Wat ik eerder zeg, met een beetje pech (of kwaliteit van MU) staat het na de 0-1 binnen 10 minuten 0-3, dat gebeurt niet en PSV komt sterk terug met een dode spel situatie en een counter. Verder heb ik weinig gezien van ze. Geluk en verdienste dus wat mij betreft.
En dat publiek van PSV was wel dramatisch, beetje constant Blind uitfluiten vanaf minuut 1 en daarna ook als een idioot naar Fellaini tekeer gaan. Kun je klappen voor Shaw tot je een ons weegt, dat maakt weinig goed imo.
De ophef over de tackle gaat ook wedstrijdtechnisch meer over een gemiste strafschop en rode kaart, waardoor je een andere wedstrijd zou krijgen. Niet relevant verder ook, zoveel zaken worden gemist, maar het mag wel benoemd worden.
Is zo arbitrair om van geluk te spreken.
United creëerde domweg veel te weinig. Missen een echte targetman voor het doel.
Verkeerde topic
[ Voor 96% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-09-2015 12:15 ]
Ah het is Shaw's eigen schuld dat ie zijn been breekt lees ik hierboven... Omgekeerde wereld 
Ik denk trouwens wel dat de blessure heel erg veel impact heeft gehad op United. Je bent in 1 klap volledig uit je wedstrijd in je kop. Dat en het ontbreken van Rooney heeft ze de das omgedaan.
Ik denk trouwens wel dat de blessure heel erg veel impact heeft gehad op United. Je bent in 1 klap volledig uit je wedstrijd in je kop. Dat en het ontbreken van Rooney heeft ze de das omgedaan.
Dat denk ik niet, dit is gewoon het niveau van ManU. BPL is echt niet zo geweldig als "iedereen" mij wil doen laten geloven. Wedstrijden zijn daar ook dodelijk saai en van laag niveau. Eerste uur van ManU tegen Liverpool nog gezien zaterdag.. dat deed gewoon pijn aan de ogen.Kaap schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:35:
Ah het is Shaw's eigen schuld dat ie zijn been breekt lees ik hierboven... Omgekeerde wereld
En ook al wint PSV, ManU heeft veel meer kansen gehad en hadden het eerder moeten afmaken. Misschien dat Rooney er wel een balletje had ingeprikt. Misschien ook niet, want laten we wel wezen.. die is ook niet de Messi(as).
Hij zegt toch niet dat het zijn eigen schuld is, hij geeft alleen aan dat dergelijke slidings/ tackles heel vaak gebeuren, en dat dat in verreweg het grootste aantal gevallen gewoon goed gaat, omdat een speler opspringt.Kaap schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:35:
Spitsen zijn er over het algemeen meer alert op dat iemand in kan komen glijden, dat gebeurt bij een verdediger doorgaans minder (zij zijn juist diegenen die in komen glijden). Hij denkt dat Shaw het mogelijk daarom niet door had en dat dit mede-oorzaak is van het gebroken been.
Blessuregevoeligheid heeft hier echt niets mee te maken...of Shaw moet Osteoporosis hebben.Fleximex schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:30:
Er zit ook gewoon veel pech bij. Shaw is al blessuregevoelig. Hij komt net neer met het been dat geraakt wordt en kan dus niet weg.
MOTM volgens de UEFA: El Tractor Moreno.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Natuurlijk heeft Shaw er wel enig aandeel in. Laten we alsjeblieft niet doen alsof dat niet het geval is. Kop omlaag ten tijde van het incident en ervoor, betekent nul situational awareness. Dat gepaard met precies de verkeerde hoek van zijn onderbeen t.o.v. het tweede been van Moreno en de snelheid waarmee Moreno inkwam heeft tot een tragische blessure geleid.Kaap schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:35:
Maar wel een die ook was te voorkomen. Ik denk dat een echte aanvaller zich niet had laten verrassen door deze tackle omdat die weet dat hij een dergelijke ingreep op dit niveau moet verwachten. Geen ingrijp = vrije schietkans en dat gaat niet gebeuren als dat enigszins valt te voorkomen.
Overigens heeft Shaw nog geluk gehad en volgens de laatste update een schone breuk zonder verdere complicaties opgelopen. Over de blessure van Guardado nog geen nieuws, zijn MRI staat voor ergens vanmiddag op de planning.
Nee, merp!
En Narsingh kan er niks van en De Jong hoort ook niet op dit niveau thuis, etc. etc.dutchgio schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:26:
[...]
Hoe kan PSV dan ooit gewonnen hebben van het legendarische Man. United...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ah joh, trek het je niet aan, dat hebben Ajacieden jaren lang moeten aanhoren toen er bijvoorbeeld van AC Milan, Man Utd of Barcelona werd gewonnen. Toen was er ook altijd sprake van een off-day van de topploegen en heeft Ajax altijd mazzel gehad. In Nedeland kun je het gewoon nooit goed doen, win je dan is het mazzel, verlies dan hoor je niet op Europees niveau thuisFiber schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:11:
Over Moreno; in mijn ogen echt een no-brainer actie. Zo inkomen in de 16, dat is gewoon zeer risicovol. En dat hij de bal raakte doet in mijn ogen niet ter zake, de kans om de tegenstander zwaar te raken is gewoon groot en een rode kaart was weldegelijk terecht geweest. Onbezonnen actie, die twee kanten op kon; of je benadeelt je ploeg door een penalty te veroorzaken of je blesseert je tegenstander zwaar. Echt onbezonnen. Maar blijkbaar is het raken van de bal een vrijbrief om onbezonnen in te komen. Zoals ik het zie hadden beide ploegen met 10 man moeten eindigen en had Moreno nooit de 1-1 gemaakt terwijl hij terecht onder de douche had moeten staan....
Maar goed, mega blij met de behaalde punten en de manier van spelen van PSV. Dat kon het Nederlands voetbal wel gebruiken
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Man United is ook al jaren niet zo legendarisch meer.Fiber schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:11:
[...]
En Narsingh kan er niks van en De Jong hoort ook niet op dit niveau thuis, etc. etc.
Volgens de spelregels welHan schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:19:
[...]
Over Moreno; in mijn ogen echt een no-brainer actie. Zo inkomen in de 16, dat is gewoon zeer risicovol. En dat hij de bal raakte doet in mijn ogen niet ter zake, de kans om de tegenstander zwaar te raken is gewoon groot en een rode kaart was weldegelijk terecht geweest.
Huh? Daar is een "of" natuurlijk niet op zijn plaats, eerder een "en" als je over de ene kant van de twee uitersten wil hebben. De andere van deze twee kanten is dan dat Shaw was opgesprongen zonder er iets aan over te houden met speltechnisch dezelfde afloop als nu, een corner.Onbezonnen actie, die twee kanten op kon; of je benadeelt je ploeg door een penalty te veroorzaken of je blesseert je tegenstander zwaar. Echt onbezonnen. Maar blijkbaar is het raken van de bal een vrijbrief om onbezonnen in te komen. Zoals ik het zie hadden beide ploegen met 10 man moeten eindigen en had Moreno nooit de 1-1 gemaakt terwijl hij terecht onder de douche had moeten staan....
Maar goed, mega blij met de behaalde punten en de manier van spelen van PSV. Dat kon het Nederlands voetbal wel gebruiken
Het lastige in dit soort situaties is dat het gevolg van de tackle de beoordeling van die tackle enorm beïnvloed. Probeert hij hem bewust te blesseren? Dat kan ik me niet voorstellen en geloof ik ook niet.
Maar hij neemt wel een bewust risico door zo in te komen vliegen/schuiven. Als je tegenstander niet opspringt, dan kan die nergens meer heen.
Als ik de beelden terug kijk is het ook gewoon net te vroeg. Ben je te vroeg bij een tackle, dan zal je de bal eigenlijk altijd wel eerst raken, maar dan ligt in plaats van de voorkant van je inglijdende been je hele onderlichaam 'in de weg'. Net te laat is veel gevaarlijker, omdat je dan met je voet de enkel van je tegenstander raakt, maar met te vroeg komt die in een tang terecht.
Maar ik weet wel dat ik deze situatie niet meer neutraal kan beoordelen nu ik effect weet.
Maar hij neemt wel een bewust risico door zo in te komen vliegen/schuiven. Als je tegenstander niet opspringt, dan kan die nergens meer heen.
Als ik de beelden terug kijk is het ook gewoon net te vroeg. Ben je te vroeg bij een tackle, dan zal je de bal eigenlijk altijd wel eerst raken, maar dan ligt in plaats van de voorkant van je inglijdende been je hele onderlichaam 'in de weg'. Net te laat is veel gevaarlijker, omdat je dan met je voet de enkel van je tegenstander raakt, maar met te vroeg komt die in een tang terecht.
Maar ik weet wel dat ik deze situatie niet meer neutraal kan beoordelen nu ik effect weet.
Nou, het effect van de overtreding op Guardado is nog onbekend, dus zullen we het daar eens over hebben?rik86 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:08:
[...]
Nee, merp!
Als je een linkje naar de beelden hebtPauseBreak schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:09:
[...]
Nou, het effect van de overtreding op Guardado is nog onbekend, dus zullen we het daar eens over hebben?
http://espndeportes.espn....con-psv-tras-dura-entradarik86 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:16:
[...]
Als je een linkje naar de beelden hebtMaar dat vond ik gisterenavond wel direct een overtreding en bij Moreno twijfel ik nog steeds
Enkelbandje gescheurd/opgerekt weekje of 6
Ook dat ziet er beroerd uit zeg op de herhalingen, hoe z'n enkel beweegt...
Ook hier heb ik de indruk dat het niet opzettelijk is trouwens en de blessure ongelukkig. Het is wel echt een overtreding, omdat hij Guardado omver loopt. Hoe z'n voet achter die van Guardado blijft hangen pakt nogal ongelukkig uit.
Ook hier heb ik de indruk dat het niet opzettelijk is trouwens en de blessure ongelukkig. Het is wel echt een overtreding, omdat hij Guardado omver loopt. Hoe z'n voet achter die van Guardado blijft hangen pakt nogal ongelukkig uit.
Zou zuur zijn, Willems + Guardado er (nog) een tijd uit. Toch twee van de absolute sterkhouders die er niet bij zijn.
Ook die situatie met guardado zie ik meer als een ongelukkige situatie dan een bewuste actie. Ik vond de actie van moreno wel een stuk risicovoller.
Ik blijf er wel bij dat er wekelijks veel hardere risicovollere slidings zijn waar je niemand iets over hoort zeggen.
Ik ben al langer voorstander van veel sneller rode kaarten geven worden voor gevaarlijke tackles.. Juist daarom vind ik het storend dat er net nu zo'n ophef is, terwijl die ophef er wekelijks moet zijn.
Ik blijf er wel bij dat er wekelijks veel hardere risicovollere slidings zijn waar je niemand iets over hoort zeggen.
Ik ben al langer voorstander van veel sneller rode kaarten geven worden voor gevaarlijke tackles.. Juist daarom vind ik het storend dat er net nu zo'n ophef is, terwijl die ophef er wekelijks moet zijn.
Howard Webb heeft sowieso een hele andere standaard wat een rode kaart waard is, dan menig andere scheidsrechter. Heb zo vaak donkerrode overtredingen gezien in Premier League wedstrijden die hij gewoon door liet spelen aangezien de speler per ongeluk de bal raakte na dwars door de tegenstander te zijn gegleden.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:01:
[...]
Er is een heel groot verschil tussen het maken van een beslissing in een wedstrijd, in een split second, of het uitgebreid en in alle rust bekijken van de beelden en dan tot een oordeel komen. Dat laatste is hier aan de orde, het eerste in de situatie waar jij het over hebt.
Ongelukkig doorglijden? Want normaliter heeft ie dat been niet aan z'n lichaam zitten dus kan het ook niemand raken? Als je zo gaat als Moreno, dan weet je dat je er een zeer grote kans is dat je de man meeneemt. Is het niet met rechts dan wel met links. Los daarvan komt Moreno met gestrekt rechterbeen in, dat is minimaal even gevaarlijk als Karsberg deed en op zichzelf al een overtreding waard, of ie de bal nou speelt of niet.Dat lijkt me een heel andere situatie. Karsdorp komt met het been waarmee hij de sliding inzet gevaarlijk in en heeft de bal ruimschoots niet, wel de speler.
Moreno heeft met het been waarmee hij de sliding inzet de bal, glijdt daarna door en komt met volle snelheid tegen het standbeen van Shaw aan.
Moment met Karsdorp was er 1 in de categorie: je kunt er rood voor geven. Het was sowieso een overtreding. Ik vind niet dat Moreno ueberhaupt een overtreding maakt, omdat hij de bal speelt en met zijn andere been ongelukkig doorglijdt.
Elia heeft een schikkingsvoorstel van 4 wedstrijden schorsing gekregen, waarvan 1 voorwaardelijk, voor vermeend schelden, slaan of kopstoot. In die periode mag hij ook niet met het tweede spelen waar dit gebeurd zou zijn. Je zou toch denken dat er dan bewijs moet zijn, en in dat geval is het terecht. Ben benieuwd naar de reactie van Feyenoord, dit is niet zomaar een wedstrijdje als schikking zodat beide partijen van het gezeik af zijn, er moet in de ogen van de aanklager een stevige zaak zijn. Per gespeelde minuut wordt hij een dure speler op die manier 
Grappig dat als je iemand een dubbele beenbreuk schopt dat je niks krijgt en als je iemand onzichtbaar en zonder lichamelijke schade een kopstoot geeft dat je een maand geen bal mag raken.
Grappig dat als je iemand een dubbele beenbreuk schopt dat je niks krijgt en als je iemand onzichtbaar en zonder lichamelijke schade een kopstoot geeft dat je een maand geen bal mag raken.
[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 16-09-2015 16:45 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het bewijs is volgens mij de verklaring van de scheidsrechter en de verklaringen van de spelers.ph4ge schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:42:
Elia heeft een schikkingsvoorstel van 4 wedstrijden schorsing gekregen, waarvan 1 voorwaardelijk, voor vermeend schelden, slaan of kopstoot. In die periode mag hij ook niet met het tweede spelen waar dit gebeurd zou zijn. Je zou toch denken dat er dan bewijs moet zijn, en in dat geval is het terecht. Ben benieuwd naar de reactie van Feyenoord, dit is niet zomaar een wedstrijdje als schikking zodat beide partijen van het gezeik af zijn, er moet in de ogen van de aanklager een stevige zaak zijn. Per gespeelde minuut wordt hij een dure speler op die manier
De verklaring van de scheidsrechter telt erg zwaar. Beetje hetzelfde als dat de verklaring van een politieagent zwaar telt. Bij geen ander bewijs zoals camerabeelden, verlies je het dan altijd van de verklaring van de politieagent of in dit geval de scheidsrechter.
De scheidsrechter heeft verklaard niets gezien te hebbenBlauwschaap schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:46:
Het bewijs is volgens mij de verklaring van de scheidsrechter en de verklaringen van de spelers.
De verklaring van de scheidsrechter telt erg zwaar. Beetje hetzelfde als dat de verklaring van een politieagent zwaar telt. Bij geen ander bewijs zoals camerabeelden, verlies je het dan altijd van de verklaring van de politieagent of in dit geval de scheidsrechter.
Hopelijk krijgt onze Ananas Achahbar nu een kans
De aanklacht is overigens "een gewelddadige handeling ten opzichte van een tegenspelen" haha, nog steeds niet duidelijk wat het nou precies is dat er gebeurd zou zijn. Gewelddadig klinkt wel heel ernstig, dan verwacht je toch dat er wat te zien is.
[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 16-09-2015 16:53 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hopelijk kan Gent vanavond iets waarmaken thuis tegen Lyon. Zou mooi zijn voor het Belgische voetbal
Iets met goed voorbeeld geven, kopstoot, slaan, natrappen of bijten, 'hoort' niet bij voetbal.ph4ge schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:42:
Daarbij zeg ik niet dat deze sliding dan wel hoort, dat is dan nog 'beetje' onderdeel van het spel.
Die foto op nu.nl zie je toch duidelijk dat z'n voet/enkel klem wordt gezet tussen z'n benen.

Flink klote voor hem, hij had net zo goed net net op z'n andere been gestaan en had er niets gebeurd (of al had hij gesprongen).
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 16-09-2015 17:06 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat heb ik nou als ik fans van eredivisie clubs hoor.St@m schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:45:
[...]
BPL is echt niet zo geweldig als "iedereen" mij wil doen laten geloven.
Right...hoe laat spelen de andere nederlandse clubs vanavond?St@m schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:45:
[...]
Wedstrijden zijn daar ook dodelijk saai en van laag niveau.
Feyenoord gaat ook niet akkoord met het schikkingsvoorstel.ph4ge schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:48:
[...]
De scheidsrechter heeft verklaard niets gezien te hebben. Het is de grensrechter geweest.
Hopelijk krijgt onze Ananas Achahbar nu een kans
De aanklacht is overigens "een gewelddadige handeling ten opzichte van een tegenspelen" haha, nog steeds niet duidelijk wat het nou precies is dat er gebeurd zou zijn. Gewelddadig klinkt wel heel ernstig, dan verwacht je toch dat er wat te zien is.
Nee, merp!
Bij SBS hebben ze geleerd dat ze niet 30 seconden voor de aftrap moeten schakelen naar de wedstrijd zodat je de hele opkomst mist. Dus nu schakelen wel 6 minuten van te voren naar de wedstrijd
Ik kijk Sport1, leuke is dat Sport1 Select het switch kanaal is, dus direct op de hoogte van het laatste nieuws van alle andere wedstrijden.
Typerend voor het seizoen van Chelsea, Hazard die een strafschop mist tegen Tel Aviv.
Typerend voor het seizoen van Chelsea, Hazard die een strafschop mist tegen Tel Aviv.
[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 16-09-2015 20:53 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Holy shit. Wat een goal van Florenzi!!!!!
Wordt die Ter Stege toch weer effe te kijk gezet. Niet normaal. Net over de middenlijn.
Wordt die Ter Stege toch weer effe te kijk gezet. Niet normaal. Net over de middenlijn.
Tja dat is een grote blunder natuurlijk. Wel leuk.Fleximex schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:17:
Holy shit. Wat een goal van Florenzi!!!!!
Overigens had kuipers gelijk bij het eerste doelpunt.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Wat een geweldige goal van Roma!!
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Mijn God! Weer eens een voetbal kippenvel momentje!
Wat een goal!
Dat doet ie ook geen 2e keer meer in z'n leven. Lekker moment CL Barcelona! Held!
Wat een goal!
Dat doet ie ook geen 2e keer meer in z'n leven. Lekker moment CL Barcelona! Held!
Bij Bayern wil de bal er ook niet echt in tegen Olympiakos. Kansen in overvloed.
Ai, Giroud kan na 39 minuten al douchen, 2x geel. Pech heeft die wel.
En Damn, wat knalt die Hulk hard.
lekkere goal van hem.
Ai, Giroud kan na 39 minuten al douchen, 2x geel. Pech heeft die wel.
En Damn, wat knalt die Hulk hard.
[ Voor 47% gewijzigd door Quad op 16-09-2015 21:32 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Pech? Hij pakt om een stomme reden geel en gaat daarna niet voorzichtiger zijn, 2de geel is gewoon dom.
Nouja, scheidsrechter trekt ze ook wel snel, dat is z'n pech.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Arsenal neemt de wedstrijd niet serieus, dan krijg je de deksel op de neus.
Die eerste gele kaart van Giroud was door zijn reactie, echt oerdom. Die tweede was weinig bij, maarjah volgens de regels kan je hem geven. En Zagreb gaat lekker mee in het duikelen.
Die eerste gele kaart van Giroud was door zijn reactie, echt oerdom. Die tweede was weinig bij, maarjah volgens de regels kan je hem geven. En Zagreb gaat lekker mee in het duikelen.
[ Voor 59% gewijzigd door Vos op 16-09-2015 21:39 ]
Dacht dat ze dat wel afgeleerd hadden inmiddels...Vos schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:37:
Arsenal neemt de wedstrijd niet serieus, dan krijg je de deksel op de neus.
Die eerste gele kaart van Giroud was door zijn reactie, echt oerdom.
Gent heeft ook geen geluk, (imo) onterecht rood, bal tegen de lat, nét nipt buitenspel,... Ze spelen nochtans Lyon weg bij momenten
Toch wel balen.Enkelschade geconstateerd bij Guardado. Exacte herstelduur is nog niet aan te geven. Volgende week nieuw onderzoek, meldt PSV. Guardado is zaterdag niet inzetbaar tijdens Heracles-PSV en krijgt volgende week een nieuw onderzoek. Mist dus ook PSV-Cambuur dinsdag.
is everything cool?
Waarom dat? Die zure slaapzak zit er gewoon nog hoor.iPodKiller schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:39:
Dacht dat ze dat wel afgeleerd hadden inmiddels...
Toch jammer want ik zie ze graag door gaan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gent krijgt het deksel op de neus
jammer
jammer!
jammer!
Tsja, zonde van de rode kaart, de Jaegere had niet zo lomp erin moeten komen, en dan laat je je team zo wel een beetje in de steek.ETzPliskin schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:04:
Gent krijgt het deksel op de neusjammer
jammer!
Edit: Daar had Kuipers wel een strafschop kunnen geven aan Roma.
Edit2: Maar erg mooi voor Gent dat ze op 1-1 komen!
[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 16-09-2015 22:15 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik vond het een goede beslissing van Kuipers. Nainggolan hing enorm en hield ook vast, was erg zoekende naar de strafschop.
Lekker Gent. Knullige 2e rode kaart. Maar wel nog altijd op 1-1!
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ligt het aan mij of fluit de scheids enorm in het voordeel altijd van Lyon. Die hadden zoveel meer kaarten moeten gekregen hebben.. 2x rood voor Gent in duels wanneer Lyon spelers hetzelfde doen, niets voor krijgen. Zelfs slechts geel voor 'natrappen' aan een Lyon speler
[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 16-09-2015 22:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016