Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.976 views

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:32

Bullet NL

Eigen Wijs

Alvanosa schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:02:
[...]

Informeer je aub. waarom hij Memphis genoemd wilt worden voordat je dit als reden gaat opgeven.
Moeilijke jeugd, bla bla.... Doe dan je moeder een eer en neem haar naam aan....
geloof mij maar.... Hij ziet zich zelf als andere vedetten die het ook doen of hebben gedaan.... Wederom... van gekte niet weten wat je moet doen om op te vallen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:05
Joster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:40:
[...]

Er zit echt wel meer in, maar dan moet je een trainer hebben die het maximale uit zijn spelersgroep kan halen. Of door een tactische ingreep een resultaat kan halen uit situaties met 10 man & het grootste deel van de tweede helft 1-0 achter. Blind heeft in 1 klap bewezen daar ongeschikt voor te zijn.
Ik heb alleen de laatste 30m gezien van de wedstrijd gezien maar op basis hiervan het ik voornamelijk het gevoel dat het verschil voornamelijk in de tactiek zat. IJsland speelde als een team waarbij het team steeds als team gegroepeerd stond te spelen. Bij Nederland was hier echter helemaal geen sprake van en werd er simpelweg constant de snelste weg naar voren gezocht en waren de ruimtes tussen de linies er groot. Dat je vervolgens constant de lange bal hanteert waarbij je 1/2 aanvallers tegen 4/5 lange en fysiek sterke verdedigers speelt is simpelweg heel opportuun en dom. IJsland heeft zicht waarschijnlijk ook verbaasd over het speelverloop en de tactische keuzes van Oranje en heeft met speel gemak de wedstrijd uitgespeeld. Zij hoefden niet en wij konden simpelweg niet.

Het frustrerende hierbij is dat ik gevoel dat er veel meer uit deze groep uit te halen door het spelen in een andere formatie en tactiek. Ik herinner me vele doodsaaie wedstrijden van Oranje tegen dit soort tegenstanders waarbij de tegenstander simpelweg stuk speelden in de tweede helft, of waarbij we in de eerste helft al voorstonden en de wedstrijd simpelweg dood werd gemaakt in de tweede helft. Dat het team op tactisch niveau de verkeerde keuzes kan je de spelers maar voornamelijk de coach aanrekenen. Van Gaal durfde hierin wel harde keuzes te maken en zijn wil aan het team op te leggen, maar nu zie je het hele team zwemmen. Helaas is het tegenwoordig ook de realiteit dat zonder Robben we een zeer matig team hebben.

Persoonlijk ben ik erg voor een 532, maar dat is voornamelijk omdat we voor onze verdedigende zwakte moeten compenseren maar ook dat we hiermee het talent/snelheid van Robben / Depay maximaal kunnen benutten. Zeker als we de tegenstander op onze helft laten spelen en we Sneijder als aanspeelpunt / spelverdeler in de omschakeling gebruiken. Maar nee, dat is vloeken in de kerk.

Ik ben erg benieuwd naar de wedstrijd van Turkije, normaal spelen dit soort teams met weinig tactiek maar met veel strijdlust / emotie waardoor wij uiteindelijk wel winnen omdat we simpelweg een beter team hebben. Helaas is momenteel de realiteit anders en kan een strijdlustig Turkije Nederland ook wel eens overlopen.

16 miljoen bondscoaches, ik weet dat ik er een van ben. Misschien is mijn mening anders als ik de hele wedstrijd heb gezien maar de reacties van Sneijder / Robben en de media waren duidelijk genoeg.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21
We kunnen denk ik wel de parallel trekken met Ajax - Basel van een paar jaar terug. Op fysiek vlak makkelijk afgetroefd waardoor de tegenstander eigenlijk nooit echt in de problemen komt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

St@m

@ Your Service

Zo, wat heerlijk al die vooroordelen weer over tattoo's.. man man man.. Daar past maar één smiley bij :')
Ga mensen toch eens beoordelen op hun prestaties en niet op hoe ze eruit zien. Al laten die spelers hun hele lichaam en hoofd volkalken, moeten ze lekker zelf weten.. dat moet ieder mens lekker zelf weten. Dacht echt dat we dat stadium al voorbij waren, beoordelen op uiterlijk.

Helaas blijkt maar weer dat er nog voldoende mensen zijn die alles wat niet precies in hun huisje boompje beestje straatje past maar belachelijk en stom vinden.. Kleur van schoenen, tattoo's, een naam die iemand heeft.. lekker boeiend allemaal. Maar wel feest vieren als diezelfde mensen met 5-1 van Spanje winnen, of als die spelers kampioen zijn geworden met je favoriete club. Maar als het dan even minder gaat zijn dat de dingen waar men het over heeft..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

martinusz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:12:
Ik vind het vooral raar dat mensen hier opkijken dat hij bmi afbrandt, is juist de enige goede reactie! Zoiets doms moet je niet goed praten zeker niet in zo'n belangrijke wedstrijd. Idem voor van de wiel!
Het zijn godver geen meisjes, als je zulke domme dingen doet mag dat ook gewoon gezegd worden, iedereen ziet en denkt het toch.

Slappe hap altijd dat de trainer zijn spelers in bescherming moet nemen :? Ja bij ongelukjes ja niet bij oerdomme overtredingen waarbij je je team benadeeld.
Is Blind een vent dan benoemt hij ook de andere spelers. En nee, niet alleen van de Wiel maar ook Cillessen en Robben.

Dat doet hij echter niet. Daar heeft hij de moed of het fatsoen niet voor.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ach, hij kan het toch niet goed doen. Vooraf al niet en nu al helemaal niet. Je hebt altijd zo lekker veel krediet bij het publiek. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
Gonadan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:26:
Ach, hij kan het toch niet goed doen. Vooraf al niet en nu al helemaal niet. Je hebt altijd zo lekker veel krediet bij het publiek. :')
Op basis van wat verdient hij krediet dan? Omdat hij het als assistent zo goed gedaan heeft? Omdat hij de best mogelijke selectie heeft samen gesteld? Omdat hij met een tactisch uitgewerkt strijdplan de wedstrijd aan ging? Omdat hij uitstekende wissels heeft toegepast om iets te forceren? Omdat hij toegeeft dat hij fouten heeft gemaakt en achter zijn spelers blijft staan na de wedstrijd?

Allemaal niet, het ergste is nog dat hij zichzelf volledig loopt vrij te pleiten.

Verwijderd

Daar heb je wel een punt. Blind is geen gelukkige keuze geweest van de KNVB. Zeiden tig mensen toen al en het is er nu ook aan het uit komen.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:23:
[...]

Is Blind een vent dan benoemt hij ook de andere spelers. En nee, niet alleen van de Wiel maar ook Cillessen en Robben.

Dat doet hij echter niet. Daar heeft hij de moed of het fatsoen niet voor.
Wat het Cilessen er nou weer mee te maken, hij alleen de penalty niet. Boehoe de meeste penalties gaan er toch in.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

argro schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:52:
[...]
Als we speler met tatoeages uit Oranje moeten weren omdat die blijkbaar niet goed prioriteren, dan kan 80% van de huidige selectie naar huis, en Lens en Van Dijk kunnen thuis blijven.
Ik doel op het verschil tussen keihard werken zonder poespas, à la Robben, Kuyt, of het 'kijk mij eens in de picture zijn, Twitteren, met mijn matties op Facebook", à la Van der Wiel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Ramzzz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:41:
[...]

Ik doel op het verschil tussen keihard werken zonder poespas, à la Robben, Kuyt, of het 'kijk mij eens in de picture zijn, Twitteren, met mijn matties op Facebook", à la Van der Wiel.
Dat is een generatieverschil, geen mentaliteitsverschil...
Je mag ze gerust afrekenen voor wat er op het veld gebeurt, maar wat ze naast het veld doen is volledig hun eigen zaak.

Verwijderd

Terranova schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:31:
[...]

Wat het Cilessen er nou weer mee te maken, hij alleen de penalty niet. Boehoe de meeste penalties gaan er toch in.
Wat denk je zelf? Wanneer je zelfs deze penalty niet weet te houden ben je niet geschikt voor Oranje.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

zwiep666 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:43:
[...]

Dat is een generatieverschil, geen mentaliteitsverschil...
Je mag ze gerust afrekenen voor wat er op het veld gebeurt, maar wat ze naast het veld doen is volledig hun eigen zaak.
Je ziet het toch 100% terug in het veld, namelijk dat ze er geen knal van bakken?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• zwiep
  • Laatst online: 21-09 09:34
Ramzzz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:44:
[...]

Je ziet het toch 100% terug in het veld, namelijk dat ze er geen knal van bakken?
Dat is bij de 'harde werkers' even goed zo.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-11 09:36

PauseBreak

derp!

Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:07:
[...]

Moeilijke jeugd, bla bla.... Doe dan je moeder een eer en neem haar naam aan....
geloof mij maar.... Hij ziet zich zelf als andere vedetten die het ook doen of hebben gedaan.... Wederom... van gekte niet weten wat je moet doen om op te vallen.
De hele kwestie over zijn naam speelt al veel langer. Bij PSV speelde Memphis ook onder Memphis en nooiit onder Depay. Hij heeft ook helemaal geen grachtenpand, maar een appartement in de Witte Dame, centrum Eindhoven.
Wat heb jij nou eigenlijk tegen hem dat je je zo negatief over hem uitlaat zonder dat je hem echt kent? Ik ken hem verder niet persoonlijk, maar ik weet wel van zijn tijd bij PSV dat hij erg professioneel omgaat met fans, trainingen en alles wat erbij komt kijken. Hetzelfde geldt voor Wijnaldum. Altijd professioneel tot en met. Dat zijn echt wel jongens die zich beseffen wat er van ze wordt gevraagd hoor.

Nee, merp!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
A1ex89 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:05:
Het Nederlandse voetbal zit in een negatieve spiraal en gaat donkere jaren tegemoet. Dit is wederom gisteren weer bevestigt.

Het Nederlandse elftal bestaan nog uit o.a Robben, Sneijder en van Persie die over hun hoogte punt heen zijn.
De rest is leuk voor de Eredivisie maar tegen buitenlandse ploegen/ landen moet je niet veel verwachten.

Er zijn gewoon geen goede talenten meer goed opgeleid. En als ze wel zijn worden ze meteen voor veel geld verkocht aan een buitenlandse club waar ze vervolgens op de bank zitten en niet beter worden.. (Logisch -> ik zou ook voor het geld gaan).

Dit proces speelt al een aantal jaren. Gevolg is dat er geen Nederlandse clubs meer ver in de europa league komen, laat staan de champions league. Nu bereikt dit proces ook het Nederlands elftal.

Hoop -> België laat zien dat het mogelijk is dit soort talenten op te leiden. Welliswaar gaan ze ook meteen naar Engeland maar er staat wel een elftal met betere spelers.

Nederland gaat tijdelijk de rol het Belgisch elftal (periode 2004- 2010) overnemen. Geen A land maar een B land.

Moeten wij ons schamen?? duidelijk nee -> we zijn een te klein voetbal land. Deze periode is tijdelijk. De hamvraag is: Wanneer komen de echte talenten?

(Ik vind alleen Depay een echt talent).
Ben het hier volledige eens mee!

Behalve dat Depay een echt talent is. Ok hij is zeker een talent maar zit nog meer aan de wannabee kant. vind ik. Ik zie hem niet elke wedstrijd beslissend zijn en mensen voorbij draven zoals Robben dat deed/doet.
Maat wie weet hoe hij zich nog ontwikkelt...hij heeft het volgens mij zeker in zich

Ik vond trouwens Narsingh ook niet slecht spelen, die probeerde steeds weer 3 a 4 Ijslanders uit te kappen. Het was schier ondoenelijk maar toch slaagde hij er soms in.
Maar ja ik vind het nog echt ongelofelijk dat een de Jong niet werd gebracht, dan zag ik Oranje nog wel 1-1 komen, ook omdat de tandem Narsingh/de Jong elkaar prima weten te vinden.
Nee grote misflater van Blind. toch mag hij wat mij betreft hier van leren. Ik heb hem niet afgeschreven of zo.
Hij moet niet steeds, zoals andere Ajax types ook de neiging hebben, steeds praten over dat we in het mes lopen en angstig moeten gaan voetballen. Dat is een kwestie van denken, zo moet je niet denken, je moet denken dat je kansen creeert. Want met deze verdediging geef je toch vaak wel wat weg, geen zin om ze nog angstiger te maken.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ramzzz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:44:
[...]

De kampioen poespas buiten het veld is misschien wel Ronaldo. Daarnaast traint hij heel behoorlijk en trapt hij een aardig balletje. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. M.i. is er dus hooguit een correlatie en niet een causaal verband tussen poespas buiten het veld en presteren op het veld, zoals jij wilt doen geloven.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

argro schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:52:
[...]
De kampioen poespas buiten het veld is misschien wel Ronaldo. Daarnaast traint hij heel behoorlijk en trapt hij een aardig balletje. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. M.i. is er dus hooguit een correlatie en niet een causaal verband tussen poespas buiten het veld en presteren op het veld, zoals jij wilt doen geloven.
Mara misschien is het in het n=1-geval van Van der Wiel wel relevant.

Banken, niet presteren, totaal andere prioriteiten.

Maar misschien is dit wel 100% perceptie, en werkt die jongen zich 120 uur per week uit de naad hoor...

• Señor Sjon
Harribo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:49:
[...]

Ben het hier volledige eens mee!

Behalve dat Depay een echt talent is. Ok hij is zeker een talent maar zit nog meer aan de wannabee kant. vind ik. Ik zie hem niet elke wedstrijd beslissend zijn en mensen voorbij draven zoals Robben dat deed/doet.
Maat wie weet hoe hij zich nog ontwikkelt...hij heeft het volgens mij zeker in zich

Ik vond trouwens Narsingh ook niet slecht spelen, die probeerde steeds weer 3 a 4 Ijslanders uit te kappen. Het was schier ondoenelijk maar toch slaagde hij er soms in.
Maar ja ik vind het nog echt ongelofelijk dat een de Jong niet werd gebracht, dan zag ik Oranje nog wel 1-1 komen, ook omdat de tandem Narsingh/de Jong elkaar prima weten te vinden.
Nee grote misflater van Blind. toch mag hij wat mij betreft hier van leren. Ik heb hem niet afgeschreven of zo.
Hij moet niet steeds, zoals andere Ajax types ook de neiging hebben, steeds praten over dat we in het mes lopen en angstig moeten gaan voetballen. Dat is een kwestie van denken, zo moet je niet denken, je moet denken dat je kansen creeert. Want met deze verdediging geef je toch vaak wel wat weg, geen zin om ze nog angstiger te maken.
Narsingh liep gewoon door tot ie een verdediger tegenkwam en dan was ie de bal weer kwijt. Als er een pion stond, was ie ertegenaan gelopen. Het moet ook nut hebben en het zag er vrij nutteloos uit om je met 3 IJslanders in een hoekje te laten drukken, afgesloten van backup.

Blind is naar ik begreep verantwoordelijk voor alle opstellingen e.d. sinds Van Gaal weg is? Hiddink was er alleen als een soort mentor bij? In ieder geval gaat het in de oude stijl verder, alleen moet ie nu verantwoording afleggen. Dat gaat hem niet goed af. Als het misgaat tegen de Turken, wie zal dan de zondebok zijn?

Dat in het mes lopen had ik ook gehoord. Nou, dat heb je dan braaf niet gedaan en verlies je alsnog met 0-1. Er was meer dan genoeg tijd na de penalty om de druk op te voeren, ook met 10 man.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:18
Arjen Robben. Die vent maakt zich niet populair. Arrogante kwal, bah zeg.
Costa lopen te commanderen, zelf geen bal afgeven. Bij Bayern lukt het 'm niet. Ik ben blij dat hij er nu uit ligt..
Die man gedraagt zich als een koning.. 8)7

• Terranova
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:43:
[...]

Wat denk je zelf? Wanneer je zelfs deze penalty niet weet te houden ben je niet geschikt voor Oranje.
Van der Sar was zeker ook nooit geschikt voor Oranje tot die ene wedstrijd tegen Zweden waarin hij opeens wel een penalty hield?

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Terranova schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:12:
[...]

Van der Sar was zeker ook nooit geschikt voor Oranje tot die ene wedstrijd tegen Zweden waarin hij opeens wel een penalty hield?
Cilessen met Van der Sar vergelijken 8)7

Nee, merp!

Verwijderd

Mosin schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:11:
Arjen Robben. Die vent maakt zich niet populair. Arrogante kwal, bah zeg.
Costa lopen te commanderen, zelf geen bal afgeven. Bij Bayern lukt het 'm niet. Ik ben blij dat hij er nu uit ligt..
Die man gedraagt zich als een koning.. 8)7
Waar haal je dat vandaan, of ventileer je nu gewoon je eigen mening over hem?
Onze beste speler, enorm belangrijk geweest op het WK. Vele prijzen gepakt.. iets meer respect misschien ?

Verwijderd

PauseBreak schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:14:
[...]

Tja, stellen dat een keeper niet in Oranje thuis hoort omdat hij een penalty niet stopt is eveneens 8)7
Mensen hebben blijkbaar het beeld dat we 100-en topspelers hebben die zonder problemen de huidige NL-spelers kunnen vervangen. We hebben geen betere spelers. Krul is ook niet beter dan Cillessen. Misschien stopt hij wel een penalty maar laat hij weer een andere bal door. We hebben 24 middelmatige spelers, het maakt geen reet uit wie je er in zet. De prestaties van de laatste periode (net als onze NL-clubs in Europa) is gewoon het huidige niveau. Dat kun je maar beter accepteren want leuker gaat het er niet op worden.

• Terranova
PauseBreak schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:14:
[...]

Ja beiden keeper van het Nederlands elftal. Treffende vergelijking al zeg ik het zelf...

Als je nou eens zou kunnen lezen ipv gelijk te reageren zou je zien dat ik bedoel dat Cilessen beoordelen op het niet kunnen houden van penalties en daardoor vinden dat hij niet in Oranje hoort ontzettend onlogishc is omdat Van der Sar(onze beste keeper ooit) ook amper penalties pakte tot een bepaald moment. En dat je volgens de redenatie van repep dan ook nooit vd Sar in oranje had gehad.

Verwijderd

Terranova schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:12:
[...]

Probleem is dat er in internationale toernooien anders wordt gefloten door scheidsrechters dan in landelijke competities waardoor je vaker een pingel tegen zult krijgen.

Komt bij dat sinds die wedstrijd van Israël tegen Hongarij die gelijk eindigde waarop Hongarije na de toss door ging dergelijke wedstrijden met pingels beslist worden.

• Mosin
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:15:
[...]

Waar haal je dat vandaan, of ventileer je nu gewoon je eigen mening over hem?
Onze beste speler, enorm belangrijk geweest op het WK. Vele prijzen gepakt.. iets meer respect misschien ?
Dat neem ik weg van feiten. Ik kijk bijna elke week Bayern en hij speelt bagger en denkt aan zichzelf.
Respect leuk en aardig, maar het was echt bagger. Die man heeft ook helemaal niet het recht om iets over Costa te schreeuwen, want die speelt 500x beter momenteel. Het is zijn eigen schuld, niet de mijne ;)

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Terranova schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:17:
[...]

Ja beiden keeper van het Nederlands elftal. Treffende vergelijking al zeg ik het zelf...

Als je nou eens zou kunnen lezen ipv gelijk te reageren zou je zien dat ik bedoel dat Cilessen beoordelen op het niet kunnen houden van penalties en daardoor vinden dat hij niet in Oranje hoort ontzettend onlogishc is omdat Van der Sar(onze beste keeper ooit) ook amper penalties pakte tot een bepaald moment. En dat je volgens de redenatie van repep dan ook nooit vd Sar in oranje had gehad.
Ik kan wel lezen hoor, dankjewel. Je vergelijking slaat gewoon als een tang op een varken. Van der Sar was op veel gebieden veel beter dan Cilessen. Zoals het neerzetten van de defensie. Hoge ballen en schoten van afstand. Cilessen is gewoon een matige keeper en een penalty zoals die van gisteren had hij gewoon moeten hebben. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen toch?

Wat je wel kunt stellen is hetgeen Xenergy stelt: We hebben nu even niks beters, dus hij staat erin. Ben ik het ten dele mee eens. Ik zou zelf Krul op doel zetten omdat hij in een betere competitie speelt en minstens gelijkwaardig is aan Cilessen, maar of dat nou het verschil zou maken? Ik denk het eigenlijk niet.

Nee, merp!

• Terranova
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:19:
[...]

Probleem is dat er in internationale toernooien anders wordt gefloten door scheidsrechters dan in landelijke competities waardoor je vaker een pingel tegen zult krijgen.

Komt bij dat sinds die wedstrijd van Israël tegen Hongarij die gelijk eindigde waarop Hongarije na de toss door ging dergelijke wedstrijden met pingels beslist worden.
Dus dan stel je je beste keeper niet op omdat er mogelijkerwijs en penalty genomen gaat worden.
Dan ken je net zo goed Ugur Yildrim weer oproepen, want als "Wereldkampioen vrijetrappen nemen" kan hij natuurlijk wat betekenen mocht Oranje een vrije trap krijgen.

Verwijderd

Terranova schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:23:
[...]

Dus dan stel je je beste keeper niet op omdat er mogelijkerwijs en penalty genomen gaat worden.
Dan ken je net zo goed Ugur Yildrim weer oproepen, want als "Wereldkampioen vrijetrappen nemen" kan hij natuurlijk wat betekenen mocht Oranje een vrije trap krijgen.
Wanneer een keeper een elementair onderdeel van het keeper zijn niet beheerst hoor hij niet in het nationale team thuis. Tenzij je de resultaten van het nationale team van ondergeschikt beland acht. Dat kan natuurlijk ook.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
Señor Sjon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:01:
[...]
Narsingh liep gewoon door tot ie een verdediger tegenkwam en dan was ie de bal weer kwijt. Als er een pion stond, was ie ertegenaan gelopen. Het moet ook nut hebben en het zag er vrij nutteloos uit om je met 3 IJslanders in een hoekje te laten drukken, afgesloten van backup.
Nou kijk, dat is dus vaak het probleem. Dat rondtikken gaat zo traag...op het moment dat een Narsingh de bal krijgt, staan er al 3 verdedigers bij hem.

Wat ik trouwens soms niet snap van een vleugelaanvaller in het algemeen bij Ajax/Oranje, dat ze echt OP de zijlijn staan en ook blijven staan. Als je dan een bal krijgt, en vaak te laat, sta je vast...heb je geen ruimte om ook maar iets buitenom te doen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Harribo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:31:
[...]

Nou kijk, dat is dus vaak het probleem. Dat rondtikken gaat zo traag...op het moment dat een Narsingh de bal krijgt, staan er al 3 verdedigers bij hem.

Wat ik trouwens soms niet snap van een vleugelaanvaller in het algemeen bij Ajax/Oranje, dat ze echt OP de zijlijn staan en ook blijven staan. Als je dan een bal krijgt, en vaak te laat, sta je vast...heb je geen ruimte om ook maar iets buitenom te doen.
Klopt, bij PSV gaat dat veel sneller en is Narsingh dus ook veel effectiever. Hij moet het toch echt voornamelijk van zijn voorzet en snelheid hebben. Een echte passeeractie, zoals Robben heeft, heeft Narsingh niet in huis. Als je dan rondtikt op een tempo waarin een bejaarde nog mee kan komen dan schiet het natuurlijk niet op.

Nee, merp!

• Terranova
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:26:
[...]

Wanneer een keeper een elementair onderdeel van het keeper zijn niet beheerst hoor hij niet in het nationale team thuis. Tenzij je de resultaten van het nationale team van ondergeschikt beland acht. Dat kan natuurlijk ook.
Volgens dit onderzoek: http://www.scienceofsocce...lty-kicks-by-numbers.html gaan 85% van de penalties die op goal zijn geschoten erin. Dan zijn er blijkbaar toch een hoop incompetente keepers ter wereld...

• Señor Sjon
Dat is net zoiets als het zinloze heen en weerrennen van de backs. Laat ze nou eerst fatsoenlijk verdedigen. Liever een wat trager blok beton dat mensen tegenhoudt i.p.v. het huidige gedoe.

• Joster
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:17:
[...]

Tja, stellen dat een keeper niet in Oranje thuis hoort omdat hij een penalty niet stopt is eveneens 8)7
Mensen hebben blijkbaar het beeld dat we 100-en topspelers hebben die zonder problemen de huidige NL-spelers kunnen vervangen. We hebben geen betere spelers. Krul is ook niet beter dan Cillessen. Misschien stopt hij wel een penalty maar laat hij weer een andere bal door. We hebben 24 middelmatige spelers, het maakt geen reet uit wie je er in zet. De prestaties van de laatste periode (net als onze NL-clubs in Europa) is gewoon het huidige niveau. Dat kun je maar beter accepteren want leuker gaat het er niet op worden.
Het maakt wel uit wie je er in zet, helemaal in combinatie met hoe je gaat spelen. Zet mensen eens op hun eigen plek (Blind linksback terwijl hij bij United centraal staat, Klaassen met de punt naar achteren terwijl hij bij Ajax op 10 staat). Stel spelers op die in vorm zijn (van der Wiel, Indi?). Stel een spits op die je 2 gevaarlijkste aanvallers beter in plaats van slechter maakt.

Naast de opstelling en het wisselbeleid gaat het o.a. ook nog om tactiek / spelopvatting. Iemand noemde het al in dit topic, maar ik kon de post nu even niet vinden. Een goede trainer maskeert de zwakheden van een elftal en laat ze in de sterke punten excelleren. Dat doe je door je speelstijl aan te passen op je beschikbare spelersgroep. Waarom denk je dat Phillip Cocu vorig seizoen in het begin heeft gekozen om vrij ver naar achteren te gaan staan? Om de zwakheden van Bruma en Rekik te verbloemen. Naar mate het seizoen vorderde ging PSV steeds hogere pressing spelen omdat bleek dat dat kon, niet omdat Cocu dat zo leuk vond.

Bovendien zijn wij qua selectie echt niet slechter dan IJsland, Tsjechië of Turkije.

Verwijderd

Terranova schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:35:
[...]

Volgens dit onderzoek: http://www.scienceofsocce...lty-kicks-by-numbers.html gaan 85% van de penalties die op goal zijn geschoten erin. Dan zijn er blijkbaar toch een hoop incompetente keepers ter wereld...
So what? Jij vindt het dus acceptabel dat je een keeper op stelt in je nationale team met een grotere kans op penalty's dan landelijke competities die het slechtst denkbare track record wat er mogelijk is ten aanzien van het stoppen van penalty's?

Dat onderzoek zegt niet zo veel. Het cijfer wat jij noemt is niet representatief voor landenwedstrijden omdat het niet uitgesplitst is daarop.

Het slaat nergens op om Cillessen op te stellen wanneer hij nog nooit enige penalty heeft weten te houden. Dat is vragen om problemen. Dat heeft het Nederlands elftal dan ook tot twee maal aan toe ondervonden tegen IJsland in deze kwalificatiereeks.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:44:
Het slaat nergens op om Cillessen op te stellen wanneer hij nog nooit enige penalty heeft weten te houden. Dat is vragen om problemen. Dat heeft het Nederlands elftal dan ook tot twee maal aan toe ondervonden tegen IJsland in deze kwalificatiereeks.
Ik vind Krul ook een betere keeper, maar ik ben het niet met je eens dat je een keeper moet afrekenen op de penaltys. Meestal kan je er als keeper weinig aan doen en er zijn maar weinig keepers die echt iets fundamenteels goed doen en niet gewoon geluk/pech hebben. Je kan hooguit zeggen dat hij met zijn statistieken een tegenstander een beetje extra vertrouwen geeft vanaf de stip.

Als Cillessen straks toevallig 2 penalties pakt is hij ineens een penalty killer, terwijl het meer voor de hand ligt dat de nemers faalden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:50:
[...]

Ik vind Krul ook een betere keeper, maar ik ben het niet met je eens dat je een keeper moet afrekenen op de penaltys. Meestal kan je er als keeper weinig aan doen en er zijn maar weinig keepers die echt iets fundamenteels goed doen en niet gewoon geluk/pech hebben. Je kan hooguit zeggen dat hij met zijn statistieken een tegenstander een beetje extra vertrouwen geeft vanaf de stip.

Als Cillessen straks toevallig 2 penalties pakt is hij ineens een penalty killer, terwijl het meer voor de hand ligt dat de nemers faalden.
Kijk naar de uitlatingen van Sightorsson inzake het zoeken van Indi. Dat deden hij en zijn teamgenoten dus met opzet, was van tevoren dus afgesproken.

Hetzelfde doen tig aanvallers met verdedigers, tegen staande benen op lopen om een pingel te versieren. Helemaal met dat ze weten dat Nederland een keeper op het doel heeft die nog nooit een pingel heeft weten te stoppen.

Het is gewoon niet al te snugger van Blind om zoveel risico's te nemen. Voetballen doe je met je benen maar resultaten behalen tevens met je hoofd.

• Gonadan

Gonadan

Joster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:30:
Op basis van wat verdient hij krediet dan?
Op basis van het feit dat hij nog niet één wedstrijd als coach had gezeten. Hij werd al afgebrand van tevoren en nu gaat het onverminderd door. Ik heb ook een hoop te klagen over gisteravond, maar de mate van gezeik is wel weer typisch Nederlands hoor.

Vind jij trouwens ook dat iemand respect moet verdienen? Ik namelijk niet. Iedereen verdient in beginsel respect, pas als hij het kwijt raakt omdat hij het verkloot heeft moet hij het terug verdienen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:57:
Kijk naar de uitlatingen van Sightorsson inzake het zoeken van Indi. Dat deden hij en zijn teamgenoten dus met opzet, was van tevoren dus afgesproken.

Hetzelfde doen tig aanvallers met verdedigers, tegen staande benen op lopen om een pingel te versieren. Helemaal met dat ze weten dat Nederland een keeper op het doel heeft die nog nooit een pingel heeft weten te stoppen.

Het is gewoon niet al te snugger van Blind om zoveel risico's te nemen. Voetballen doe je met je benen maar resultaten behalen tevens met je hoofd.
Ik ben het helemaal met je eens dat Blind - met zn Amsterdam vlaggetje op zn pak - er helemaal niks van bakte, maar ik ben het niet met je eens dat je Cillissen te zwaar moet afrekenen op zn penalties. Op penalties heb je gewoon nauwelijks invloed als keeper en daarnaast is het maar een te klein onderdeel van het spelletje. Het is een minpuntje, maar wel een heel klein minnetje.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:57:
[...]

Volledig mee eens.

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:04:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat Blind - met zn Amsterdam vlaggetje op zn pak - er helemaal niks van bakte, maar ik ben het niet met je eens dat je Cillissen te zwaar moet afrekenen op zn penalties. Op penalties heb je gewoon nauwelijks invloed als keeper en daarnaast is het maar een te klein onderdeel van het spelletje. Het is een minpuntje, maar wel een heel klein minnetje.
Een keeper die nog nooit enige pingel heeft gehouden, backs die worden geselecteerd omdat ze zo goed mee op kunnen komen, middenvelders waarvan er niet één echt een bikkel is die verdedigend zijn mannetje staat, en een tegenstander die daar goed op in weet te spelen met kwalitatief mindere spelers.

Hoogmoed is voor de val gekomen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:03:
[...]

Op basis van het feit dat hij nog niet één wedstrijd als coach had gezeten. Hij werd al afgebrand van tevoren en nu gaat het onverminderd door. Ik heb ook een hoop te klagen over gisteravond, maar de mate van gezeik is wel weer typisch Nederlands hoor.

Vind jij trouwens ook dat iemand respect moet verdienen? Ik namelijk niet. Iedereen verdient in beginsel respect, pas als hij het kwijt raakt omdat hij het verkloot heeft moet hij het terug verdienen.
Ben ik het op zich wel mee eens, maar veel van 'het gezeik' is wel gewoon terecht. De basisopstelling was gewoon slecht. Spelers opstellen die niet spelen bij hun club doe je maar in oefenwedstrijden, niet in een kwalificatiewedstrijd die je MOET winnen. Daarnaast werden er veel spelers uit positief gespeeld en begin je met de spits die alleen iets toevoegt als stormram. Ook de wissel van Promes was een vreemde.

Dus ja, wat mij betreft moet Blind wel wat respect terug verdienen. Niet omdat het Blind is, maar omdat hij het gewoon verkloot heeft en ik op het EK niet voor Duitsland wil moeten juichen ;) Ik hoop echt dat Blind hier wat van heeft geleerd en dat hij zijn conclusies trekt voor zijn selectie en opstelling.

Nee, merp!

• Joster
Gonadan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:03:
[...]

De reden dat hij werd afgebrand staat prima verwoord in het artikel van Catenaccio dat hier al eerder voorbij kwam. Het is toch logisch dat iemand reeds beoordeelt wordt op het verleden en niet zo maar met een schone lei overal aan kan beginnen? En als dat wel kon hadden ze net zo goed mij bondscoach kunnen maken. Want als nitwit heb je dan ook krediet en nog niet één wedstrijd als coach gezeten.

Met je onderste alinea ben ik het eens, het probleem van Blind is alleen dat dit niet het beginsel is. Wel van hem als bondscoach, maar ik kan dat niet los zien van zijn prestaties hier voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 04-09-2015 15:15 ]

• Gonadan

Gonadan

PauseBreak schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:11:
Ben ik het op zich wel mee eens, maar veel van 'het gezeik' is wel gewoon terecht. De basisopstelling was gewoon slecht. Spelers opstellen die niet spelen bij hun club doe je maar in oefenwedstrijden, niet in een kwalificatiewedstrijd die je MOET winnen. Daarnaast werden er veel spelers uit positief gespeeld en begin je met de spits die alleen iets toevoegt als stormram. Ook de wissel van Promes was een vreemde.

Dus ja, wat mij betreft moet Blind wel wat respect terug verdienen. Niet omdat het Blind is, maar omdat hij het gewoon verkloot heeft en ik op het EK niet voor Duitsland wil moeten juichen ;) Ik hoop echt dat Blind hier wat van heeft geleerd en dat hij zijn conclusies trekt voor zijn selectie en opstelling.
Grotendeels ben ik het met je eens, alleen was het gezeik er ook al voor de selectie begon. Vanaf minuut één had hij eigenlijk geen schijn van kans. Dat vind ik onterecht.
Joster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:13:
De reden dat hij werd afgebrand staat prima verwoord in het artikel van Catenaccio dat hier al eerder voorbij kwam.
Wat ik uit het artikel van Catenaccio haal is het volgende:
• drie fantastische seizoenen als coach bij de jeugd
• een half redelijk seizoen als hoofdcoach
• anderhalf rukseizoen als hoofdcoach
• heel veel off-topic geneuzel over zijn aankoopbeleid
• een periode waarin hij assistent was en niet helemaal duidelijk is wat zijn invloed was, maar waar hij wel geroemd werd door de betreffende hoofdcoaches.

Feitelijk een lang stuk om hem af te zeiken, maar slechts een heel klein deel gaat over zijn kwaliteiten als hoofdcoach. En laat nou net dat stuk niet zo negatief uitpakken als het gezeik doet vermoeden.

Dus nee, ik snap nog steeds niet waarom hij bij voorbaat al geen kans kreeg. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:24:
[...]

Grotendeels ben ik het met je eens, alleen was het gezeik er ook al voor de selectie begon. Vanaf minuut één had hij eigenlijk geen schijn van kans. Dat vind ik onterecht.
Dat is ook onterecht. Je moet mensen in ieder geval de kans geven om het te verkloten :+

Nee, merp!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 10:31
Pff wat hebben sommige mensen hier weinig verstand van het spelletje voetbal als je het zo leest.

Ik denk dat je blind, buiten het opstellen van vd Wiel, weinig kan verwijten. Er spelen nu eenmaal een heel groot aantal factoren mee in een wedstrijd. Het uitvallen van Robben was al een gigantische domper. Iedere speler die je dan op zijn plek zet is altijd slechter. Je gaat er altijd op achteruit. Vervolgens pakt een van je verdedigers, die het overigens uitstekend deed tot het bewuste moment, een vreselijk domme rode kaart waarmee je met 10 man staat. Dan volgt er een discutabele penalty die er dan in vliegt. Verder dan een bal op de paal kwamen de ijslandsers vervolgens ook niet, maar de Nederlandse aanval was zo verzwakt dat je niks meer terug kan doen. De enige die je dit verlies dan aan kan rekenen is BMI. Hij moet echt beter weten in zo'n wedstrijd. Ongelofelijk dat je je land en team op die manier benadeeld.

Owja en het afrekenen van Cillissen omdat hij geen penals stopt is lachwekkend. Zijn de mensen voor het gemak vergeten hoe hij ons het hele wk op de been houdt. Nee het ziet er nooit heel indrukwekkend uit bij hem, maar dat is ook zijn kwaliteit. Hij weet gewoon waar hij moet staan. Er is op dit moment geen enkele Nederlandse keeper die dezelfde potentie en kwaliteit heeft dan Cillessen. Krul had de penalty misschien ook wel niet gestopt. Was die dan ook ineens slecht?

• Joster
Gonadan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:24:
[...]

[...]

Wat ik uit het artikel van Catenaccio haal is het volgende:
• drie fantastische seizoenen als coach bij de jeugd
• een half redelijk seizoen als hoofdcoach
• anderhalf rukseizoen als hoofdcoach
• heel veel off-topic geneuzel over zijn aankoopbeleid
• een periode waarin hij assistent was en niet helemaal duidelijk is wat zijn invloed was, maar waar hij wel geroemd werd door de betreffende hoofdcoaches.

Feitelijk een lang stuk om hem af te zeiken, maar slechts een heel klein deel gaat over zijn kwaliteiten als hoofdcoach. En laat nou net dat stuk niet zo negatief uitpakken als het gezeik doet vermoeden.

Dus nee, ik snap nog steeds niet waarom hij bij voorbaat al geen kans kreeg. :)
Blind is bij elkaar 1 jaar en 2 maanden hoofdcoach geweest van een eerste elftal, haast 10 jaar geleden. Alleen dat al is iets om negatief over te zijn. De kritiek op de aanstelling van Van Basten en Rijkaard was toch ook niet mis? Als dat allemaal niets uit maakt dan maakt het ook niets uit wie je aan stelt. Je begint altijd op 0 en verdient krediet om te laten zien wat je kunt. Zo werkt het volgens mij niet.

Zijn rol als assistent was volgens dat artikel overigens wel duidelijk:
Danny Blind blijft zitten als assistent-manager, maar zijn rol wordt groter dan bij Van Gaal. Hij neemt bijna alle taken op zich, behalve de perspraatjes en de eindverantwoordelijkheid. Hiddink gaat hem tot 2016 opleiden tot bondscoach, waarna Blind het stokje overneemt en hoofdtrainer wordt voor het WK.
Sterker nog, volgens Hiddink vervult Blind nu al alle taken van een bondscoach bij het Nederlands elftal, wat wil zeggen dat zaken als tactiek, wedstrijdvoorbereiding en trainingen grotendeels in zijn handen liggen.
Dat heeft hij dan niet bijster goed gedaan ;)

Ik vind het knap van je dat je zo iemand met een schone lei kan laten beginnen. Wellicht is het een beperking van me, maar ik kan dat niet in dit geval.
Arwintju schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:44:
De enige die je dit verlies dan aan kan rekenen is BMI. Hij moet echt beter weten in zo'n wedstrijd. Ongelofelijk dat je je land en team op die manier benadeeld.
Eens dat het enorm lomp is en dat hij het land en team hiermee enorm benadeeld. Maar komop zeg, daarmee houdt de wedstrijd toch niet op? Dan kan je net zo goed meteen van het veld stappen. Alsof je tegen 10 IJslanders kansloos bent, er komt juist meer ruimte op het veld :Y) De manier hoe hier mee omgegaan is tekent je doodvonnis, niet de rode kaart an sich.

[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 04-09-2015 15:49 ]

• Arwintju
Joster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:47:
[...]

Blind is bij elkaar 1 jaar en 2 maanden hoofdcoach geweest van een eerste elftal, haast 10 jaar geleden. Alleen dat al is iets om negatief over te zijn. De kritiek op de aanstelling van Van Basten en Rijkaard was toch ook niet mis? Als dat allemaal niets uit maakt dan maakt het ook niets uit wie je aan stelt. Je begint altijd op 0 en verdient krediet om te laten zien wat je kunt. Zo werkt het volgens mij niet.

[...]

[...]

Ik vind het knap van je dat je zo iemand met een schone lei kan laten beginnen. Wellicht is het een beperking van me, maar ik kan dat niet in dit geval.

[...]

Eens dat het enorm lomp is en dat hij het land en team hiermee enorm benadeeld. Maar komop zeg, daarmee houdt de wedstrijd toch niet op? Dan kan je net zo goed meteen van het veld stappen. Alsof je tegen 10 IJslanders kansloos bent, er komt juist meer ruimte op het veld :Y) De manier hoe hier mee omgegaan is tekent je doodvonnis, niet de rode kaart an sich.
Nee kansloos ben je nooit, maar kijk eens even naar het spelbeeld voor en na de rode kaart en het wegvallen van robben. In 10 minuten draait de wedstrijd zich helemaal om. Deels door het wegvallen van Robben en daarnaast voor een groot gedeelte door BMI, waardoor er een aanvaller van het veld moest. Ik denk dat je dit verlies zeker voor 70% wel kan wijten aan het vertrek van Robben en BMI!

Verwijderd

discutabele penalty? vd Wiel raakt hem, in de 16, dat moet je niet eens willen proberen? Toont weer aan dat hij lekker aan de zijkant kan rennen en de achterlijn wel kan halen, maar verdedigen, dat doet ie óók als een aanvaller :)

Het is wel internationaal voetbal, dat betekent dat als je weet dat het geen 7-0 word, dan krijg je van die vreselijke wedstrijden waar 1 goal gaat vallen. Dan stuur je je backs toch niet het veld in met het idee in de 16 wat benen uit te steken?

Om even een lans te breken voor Veltman, die heeft tenminste dat duw en trek werk wel op orde, een CV moet een beetje duwen en trekken als hij het fysiek niet red. Je hebt niks aan heethoofden die niet eens een duwtje kunnen incasseren zonder rood te pakken.

Als Siggi weet te vertellen dat ze de CV opzochten met een reden, dan mag je toch hopen dat Blind ze even verteld heeft dat dit Ijsland is, die spelen juist met dat idee. Dat moet een coach gewoon weten. zeker als je ze al een keer op de neus hebt gekregen in IJsland zelf. In plaats daarvan gaan we weer vrolijk uit van eigen kracht, is onze aanvoerder van glas, en is onze meest scorende spits een bankzitter.

• Joster
Arwintju schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:55:
[...]

Nee kansloos ben je nooit, maar kijk eens even naar het spelbeeld voor en na de rode kaart en het wegvallen van robben. In 10 minuten draait de wedstrijd zich helemaal om. Deels door het wegvallen van Robben en daarnaast voor een groot gedeelte door BMI, waardoor er een aanvaller van het veld moest. Ik denk dat je dit verlies zeker voor 70% wel kan wijten aan het vertrek van Robben en BMI!
Het spelbeeld voor de rode kaart was ook al belabberd, de 2 grootste kansen (waarvan 1 levensgrote) waren voor IJsland. Dus dat de wedstrijd daarna volledig om draaide ben ik niet met je eens.

En waarom moet er dan een aanvaller af? Om de 0 te houden ofzo?

• Gonadan

Gonadan

Joster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:47:

Dat is dan ook omdat je bijzonder selectief citeert, laat mij dat eens proberen:
In de volgende negen wedstrijden pakt Blind met Ajax echter liefst 24 punten, een indrukwekkende eindsprint waardoor Ajax alsnog tweede wordt

Het is niet duidelijk hoe groot de invloed van Blind op de prestaties is

Van Gaal en Hiddink loven het vakmanschap van Blind, en de laatstgenoemde geeft hem niet voor niets steeds meer verantwoordelijkheden.
Begrijp me niet verkeerd. Zijn gebrek aan ervaring is zeker een aanleiding voor een flinke dosis scepsis en ook zijn gedrag ten opzichte van collegae is in al die jaren niet echt integer geweest.
Maar een gezonde scepsis is nog wat anders dan het falikant afbranden wat gebeurt.

Overigens gebeurde dat ook bij Van Gaal en eigenlijk altijd wel. Erg sneu.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Arwintju
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:55:
discutabele penalty? vd Wiel raakt hem, in de 16, dat moet je niet eens willen proberen? Toont weer aan dat hij lekker aan de zijkant kan rennen en de achterlijn wel kan halen, maar verdedigen, dat doet ie óók als een aanvaller :)

Het is wel internationaal voetbal, dat betekent dat als je weet dat het geen 7-0 word, dan krijg je van die vreselijke wedstrijden waar 1 goal gaat vallen. Dan stuur je je backs toch niet het veld in met het idee in de 16 wat benen uit te steken?

Om even een lans te breken voor Veltman, die heeft tenminste dat duw en trek werk wel op orde, een CV moet een beetje duwen en trekken als hij het fysiek niet red. Je hebt niks aan heethoofden die niet eens een duwtje kunnen incasseren zonder rood te pakken.

Als Siggi weet te vertellen dat ze de CV opzochten met een reden, dan mag je toch hopen dat Blind ze even verteld heeft dat dit Ijsland is, die spelen juist met dat idee. Dat moet een coach gewoon weten. zeker als je ze al een keer op de neus hebt gekregen in IJsland zelf. In plaats daarvan gaan we weer vrolijk uit van eigen kracht, is onze aanvoerder van glas, en is onze meest scorende spits een bankzitter.
Discutabel ja want hij raakt ook de bal, maar je kan m geven. Echter kan je m ook niet geven. Dit zal er echt aan liggen welke scheidsrechter je hebt.

Een coach hoeft toch niet aan een verdediger te vertellen, die notabene een WK heeft gespeeld, dat je geen slaande bewegingen mag maken. Kom op, dat weet BMI echt zelf wel. Dat is iets waar hij duidelijk aan moet werken, want hij heeft vaker van dit soort dingen en dat zal m vast ook meerdere keren verteld zijn. Tsja we zitten even in een fase waarin Nederland geen echte toppers (buiten Robben, sneijder en Depay om, en we hebben een heel degelijke keeper) heeft spel in het buitenland. Maar we hebben wel weer hele getalenteerde jeugd, die allemaal in potentie toppers zijn. Maar ook dit mag geen excuus zijn om van ijsland te verliezen natuurlijk.

Verwijderd

Een coach van dit team moet dat dus wel. En waarom zou je dat niet zeggen als hij daar juist aan moet werken? Dan herhaal je dat (zeker als ie maar opgesteld blijft worden).

• Gonadan

Gonadan

Van BMI is toch ook gewoon bekend dat het een ongeleid projectiel is? Als je die dan opstelt is dat een zeker risico.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Arwintju
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:13:
Een coach van dit team moet dat dus wel. En waarom zou je dat niet zeggen als hij daar juist aan moet werken? Dan herhaal je dat (zeker als ie maar opgesteld blijft worden).
Maar dan nog, hoe weet je zo zeker dat dit hem ook niet verteld is. BMI moet hier echt zelf aan werken. Anders dan zal hij dit soort domme dingen blijven doen, en dat zal m op termijn zn plek in Oranje wel kosten.
Joster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:05:
[...]

Het spelbeeld voor de rode kaart was ook al belabberd, de 2 grootste kansen (waarvan 1 levensgrote) waren voor IJsland. Dus dat de wedstrijd daarna volledig om draaide ben ik niet met je eens.

En waarom moet er dan een aanvaller af? Om de 0 te houden ofzo?
Nou omdat ik me heel goed voor kan stellen dat je tegen een counterend Ijsland niet je blok achterin kwijt wil raken. Dan is een 4-3-2 systeem, wat het toen in feite werd, geen verkeerde gedachte. Anders moet je klaassen of wijnaldum eraf halen. Dat was mijns inziens ook nog een reële optie geweest. Maarja het is nooit ideaal natuurlijk.

Verwijderd

Arwintju schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:24:
[...]

Maar dan nog, hoe weet je zo zeker dat dit hem ook niet verteld is. BMI moet hier echt zelf aan werken. Anders dan zal hij dit soort domme dingen blijven doen, en dat zal m op termijn zn plek in Oranje wel kosten.
:) Ik kan het mis hebben, maar......zei ik wat anders?

Als het hem verteld is (waar ik vanuit ga) dan mag Blind hem voor vanalles uit maken. Want deze wedstrijd moest gewonnen worden. En met 10 man spelen verkleint de kans op winnen. Dus Martins Indi heeft sowieso wat uit te leggen.

Het is zoals jij zegt dat ie dat wel weet want hij heeft een WK in de benen of er is gebeurd wat ik zei en het is hem verteld/uitgelegd...hoe dan ook, hij staat er niet in tegen Turkije.

Als zijn 2e keus Bruma is dan moeten we nog maar zien of we er beter van worden :o

• Arwintju
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:29:
[...]

:) Ik kan het mis hebben, maar......zei ik wat anders?

Als het hem verteld is (waar ik vanuit ga) dan mag Blind hem voor vanalles uit maken. Want deze wedstrijd moest gewonnen worden. En met 10 man spelen verkleint de kans op winnen. Dus Martins Indi heeft sowieso wat uit te leggen.

Het is zoals jij zegt dat ie dat wel weet want hij heeft een WK in de benen of er is gebeurd wat ik zei en het is hem verteld/uitgelegd...hoe dan ook, hij staat er niet in tegen Turkije.

Als zijn 2e keus Bruma is dan moeten we nog maar zien of we er beter van worden :o
Dan zijn we het eens.

Eerlijk is eerlijk, Bruma viel niet slecht in!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:29:
[...]

Bruma speelde anders een solide wedstrijd. Ik ben geen fan van de man, maar wie zou je er anders willen zien? Veltman? Kongolo? Riedewald?

Nee, merp!

Verwijderd

Van de huidige selectie dus heel weinig. Ik ben ook geen fan van deze man. Riedewald en Tete moet je misschien maar selecteren, dat had gekunnen als we deze gewonnen hadden, maar nu word het wel een spannend debuut zo.

De Vrij met een Riedewald is het ook niet denk ik. Maar vd Wiel kun je er wel uit laten, en dan Tete proberen. Wat vd Wiel aanvallend kan, dat kan Tete ook. vd Wiel heeft alleen laten zien vind ik dat ie niet zo slim speelt. Dus je mag hem wel wisselen.

De selectie is gewoon magertjes. Dat we Vlaar zo missen :) dat is wat.

• Niku
  • Laatst online: 21:01

Niku

Alagaesii

Mijn achterhoede zou zijn:
Janmaat - De Vrij - Blind - Pieters.

Janmaat speelt (en dat is al een plus ten opzichte van VdW) gewoon goed in Engeland, ondanks die rode kaart laatst. De Vrij doet het goed bij Lazio, Blind op die plek bij Man United en als beste optie op LB zou ik dan Pieters nemen die een sloot aan Premier League ervaring heeft.

Met VdW en BMI twee mensen opstellen die nauwelijks wedstrijdminuten in de benen hebben en daardoor Blind niet als LCB opstellen (de plek waar hij in mijn ogen indruk maakt)? Ik vind het ongelofelijk.

De rest van de basiself vond ik logisch, het wisselbeleid belachelijk. Het is onbegrijpelijk om De Jong of Van Persie - zeker na de 0-1 niet te brengen -, net als het onbegrijpelijk was om Huntelaar eraf te halen en daarmee ook Memphis te elimineren. De Jong kan wat forceren met zijn kopkracht, nu liepen er constant drie kleine mannetjes onder alle voorzetten door. Kansloos.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Naast het niet al te tactische wisselbeleid was het gewoon dom wat BMI en VdW gedaan hebben. Lijkt me verder klaar zo. Uiteraard is het een grote teleurstelling dat Robben weer geblesseerd is. Wat ik wel goed vond is dat het tempo echt hoog lag. Het ging stukken sneller dan een wedstrijdje Ajax die ik afgelopen tijd gezien heb.

...

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-11 08:47
[...]

Nou omdat ik me heel goed voor kan stellen dat je tegen een counterend Ijsland niet je blok achterin kwijt wil raken. Dan is een 4-3-2 systeem, wat het toen in feite werd, geen verkeerde gedachte. Anders moet je klaassen of wijnaldum eraf halen. Dat was mijns inziens ook nog een reële optie geweest. Maarja het is nooit ideaal natuurlijk.
Vond dat hij Van der Wiel had moeten wisselen en dan met Bruma-DeVrij-Blind moeten gaan spelen. Counter kun je beter voorkomen op helft tegenstander (dus druk met drie spitsen), dan vlak voor eigen doel (met vier verdedigers). Opstellen van Van der Wiel is sowieso onbegrijpelijk, dat van BMI minstens twijfelachtig. Spelers zonder wedstrijdritme in het duel van de waarheid. Dat gebeurt zelfs op clubniveau niet (of nauwelijks)
Zoals ik vóór de wedstrijd al zei, had ik zelf gekozen voor Tete-DeVrij-Blind-Kongolo. Dat is ook voor zondag mijn keuze. Tete vooral omdat Janmaat ontbreekt trouwens.
Opportunisme ten top zou natuurlijk zijn als Van Dijk straks in de basis staat. In dat geval direct brevet van onvermogen voor onze bondscoach, voor zover dat op basis van de wissels van gisteren nog niet uitgedeeld mag worden..

Verder trouwens met Arwintju eens wat betreft de discussie over Cillessen: belachelijk.

• Niku

Niku

Alagaesii

PauseBreak schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:41:
[...]

Bruma speelde anders een solide wedstrijd. Ik ben geen fan van de man, maar wie zou je er anders willen zien? Veltman? Kongolo? Riedewald?
Eens. Heb het al eerder gezegd, Bruma speelt dit seizoen gewoon erg degelijk. Het seizoen is nog jong natuurlijk, maar ere wie ere toekomt.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

nee dan moet je gewoon durven Narsingh eraf te halen.... dan had je in ieder geval die 4-3-2 opstelling gehad maar dan met in ieder geval 1 ervaren internationale speler voorin gehad + talent memphis... en niet heeft-het-al-moeilijk-in-de-eredivisie Narsingh.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Dat doe je ook niet, die stond er net in. Had al niet ingebracht moeten worden.

Als hij hem meteen weer had gewisseld en het liep alsnog verkeerd af dan zou dat hem ook niet in dank afgelopen, dat os dan ook niet zo'n slimme zet.

• Niku

Niku

Alagaesii

Je had gewoon 3-3-3 moeten gaan spelen, Bruma voor VdW. Scoren moest je toch.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:46:
Dat doe je ook niet,die stond er net in. Had al niet ingebracht moeten worden.

Als hij hem meteen weer had gewisseld en het liep alsnog verkeerd af dan zou dat hem ook niet in dank afgelopen, dat os dan ook niet zo'n slimme zet.
absoluut geen argument...

verder was de uitleg van huntelaar wisselen net zo goed van toepassing geweest op Narsingh... en Narsingh is met afstand de zwakste aanvaller van het trio... deraf dus!

• Joster
Eens, als je er al een aanvaller af moest halen dan Narsingh idd.
Niku schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:28:
Je had gewoon 3-3-3 moeten gaan spelen, Bruma voor VdW. Scoren moest je toch.
Eens.
PauseBreak schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:41:
[...]

Mwah, hij verloor 2x een cruciaal kopduel. 1x volgde daar een penalty uit, 1x volgde daar een schot op de paal uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Joster op 04-09-2015 18:32 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Joster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:31:
Eens, als je er al een aanvaller af moest halen dan Narsingh idd.

[...]

Eens.

[...]

Mwah, hij verloor 2x een cruciaal kopduel. 1x volgde daar een penalty uit, 1x volgde daar een schot op de paal uit.
Ok, maar wie moet er dan staan? De Vrij vind ik het enige zekerheidje achterin.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 04-09-2015 20:12 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:54
Zit er iemand Duitsland te kijken? Echt niet normaal hoe dat gaat. :9~

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:59
chim0 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:40:
Zit er iemand Duitsland te kijken? Echt niet normaal hoe dat gaat. :9~
Nogal een verschil met die meuk die wij voorgeschoteld krijgen van Blind en kornuiten..

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Mooie wedstrijd inderdaad, beide ploegen willen en niet een minuut lang dom achterin rond tikken.

Lewandowski kon al z'n ploeggenoten feliciteren op het einde. ;)

• Mosin
Duitsland supporters be like: Achterover hangen en juichen :+
Mooie pot, Polen gaf heel hard weerstand, maar speelde te wisselvallig om te winnen. Lewandowski speelde een wereld pot en was ook man of the match aan de kant van Polen.

Schweinsteiger en Kroos waren echt klasse op het midden. Vooral Kroos :D
Die eerste goal van Götze deed me denken aan die tegen Ajax. Naar binnen en BAM!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

frumper schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:54:
[...]

Ehm.... niet? Zondag verliezen van Turkije en dan worden we vierde... Ik zie dit elftal niet meteen winnen of gelijkspelen tegen Turkije die hun kansen ook wel zien...
Ik ook niet eerlijk gezegd.
Maar ik heb ierse vrienden en een playoff met ierland zou leuk zijn.
Net als in Japan/Korea kwalificatie :X

★ What does that mean? ★

• Joster
Vos schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:11:
[...]

Ok, maar wie moet er dan staan? De Vrij vind ik het enige zekerheidje achterin.
Ik had op basis van de beschikbare spelers gespeeld met Janmaat, de Vrij, Blind en Pieters.

Ik had bij de rode kaart van Indi geen verdediger extra ingebracht, maar reageerde eigenlijk enkel op mensen die Bruma goed vonden invallen. Hij deed het imo niet slecht maar verloor toch 2 cruciale kopduels. Overigens denk ik niet dat een andere mogelijke invaller dat beter had gedaan hoor, maar dat neemt niet weg dat hij die duels wel verloor.

Misschien dat van Dijk dat nu kan brengen..

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 05-09-2015 09:17 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00
Joster schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:16:
[...]

Ik had op basis van de beschikbare spelers gespeeld met Janmaat, de Vrij, Blind en Pieters.

Ik had bij de rode kaart van Indi geen verdediger extra ingebracht, maar reageerde eigenlijk enkel op mensen die Bruma goed vonden invallen. Hij deed het imo niet slecht maar verloor toch 2 cruciale kopduels. Overigens denk ik niet dat een andere mogelijke invaller dat beter had gedaan hoor, maar dat neemt niet weg dat hij die duels wel verloor.

Misschien dat van Dijk dat nu kan brengen..
Ik ook niet, je moet scoren en dan moet je voorin mensen hebben en bij de opstelling van IJsland moet je dan gewoon met 3 man achterin durven spelen als je nog wat wilt.

Ik had dan wel in de rust vd Wiel gewisseld voor een verdediger.
Niet alleen omdat vd Wiel slecht speelde maar ook omdat hij verdedigend geen sterke back is.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:42:
[...]
Nogal een verschil met die meuk die wij voorgeschoteld krijgen van Blind en kornuiten..
Het jammere is wel dat Hiddink er een potje van heeft gemaakt en Blind met de meuk heeft laten zitten.
Je kunt mij niet wijsmaken dat Hiddink is vertrokken terwijl hij dacht dat er nog wat te halen was.
Guus Hiddink laat geen kans, stuiver, voordeeltje etc etc liggen hoor ... de (geld)wolf.
Hiddink is de boosdoener, Van Oostveen de Blatter van de KNVB, Danny Blind was een goede speler en is een matige coach.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Deadsy
Klopt ook wel. We zitten allemaal te zeuren over Blind en Hiddink maar de echte schuldige is van Oostveen.

Hij is degene die Hiddink heeft aangesteld om iets nieuws op te bouwen en toen had van Oostveen ook al direct geregeld dat Blind hem zou opvolgen.

Hiddink die al een tijdje niets gepresteerd had en die ook niet echt overkwam als iemand die echt iets wilde opbouwen. Hij kwam vaak over als iemand die er eigenlijk geen zin in had of er moeite in wilde steken.

En dan als opvolger Blind. Top voetballer maar die zeer weinig ervaring had als trainer en dan ook nog niet echt iets gepresteerd heeft als trainer.

Misschien iemand neerzetten bij de KNVB die wel weet waar hij mee bezig is?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Zit op Sport1 het schakelprogramma te kijken, oa naar de wedstrijd Zwitserland - Slovenië. Zwitserland stond 0-2 achter en komt op 1-2, vervolgens in de 83e minuut een geweldige aanval, fantastisch gewoon en uit het boekje de 2-2. :D

90+4, 3-2 voor de Zwitsers! Lekkerr

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 05-09-2015 22:38 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:13
Koeman passeren voor Hiddink was al dom. Maar on dan meteen Blind vast te leggen als zijn opvolger...
Ik ben geen fan van Blind. Verre van. Maar hij toont toch wel een koers. Voetballers op het middenveld. Nigel de Jong thuis laten. Goede keuzes vind ik.
Zn namen voor de poppetjes vind ik al wat matiger. Met Robben en Depay op de flanken en Sneijder als aanvallende middenvelder heb je geen reet aan een spits als Huntelaar. Al die drie spelers gaan eerst op eigen succes uit. Van Persie is de enige spits van NL die nog enigzins er iets van kan maken. Hij heeft de kwaliteiten om ruimte vrij te maken voor anderen. En hij kan nog afmaken ook.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Als je je aan meerdere spelsystemen van tegenstanders wilt kunnen aanpassen - of zoals anderen misschien zouden zeggen, de tegenstander je wil opleggen :z - moet je meerdere opties in je team hebben.

Met de 'PSV-aanval' op de flanken kun je tegen de één met Huntelaar spelen, tegen de ander met De Jong of van Persie.

Het hangt er echt vanaf tegen wie je speelt.

Tegen IJsland was Huntelaar niet de goede keuze. Kopsterke, niet-technische, niet-meevoetballende spits tussen boomlange, kopsterke verdedigers die niet echt kunnen voetballen, maar wel voortdurend in de weg staan in de 16.

Maar dat had het grootste deel van de 16 miljoen bondscoaches dan ook niet gedaan.

• Mosin
Ramzzz schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:19:
Als je je aan meerdere spelsystemen van tegenstanders wilt kunnen aanpassen - of zoals anderen misschien zouden zeggen, de tegenstander je wil opleggen :z - moet je meerdere opties in je team hebben.

Met de 'PSV-aanval' op de flanken kun je tegen de één met Huntelaar spelen, tegen de ander met De Jong of van Persie.

Het hangt er echt vanaf tegen wie je speelt.

Tegen IJsland was Huntelaar niet de goede keuze. Kopsterke, niet-technische, niet-meevoetballende spits tussen boomlange, kopsterke verdedigers die niet echt kunnen voetballen, maar wel voortdurend in de weg staan in de 16.

Maar dat had het grootste deel van de 16 miljoen bondscoaches dan ook niet gedaan.
De Jong thuis laten is sowieso al niks. Het is een heet hoofd, maar prima doorbreker in je team. Ik zou nog altijd Bas Dost in de spits neerzetten. Misschien geen man van naam, maar wel een aardige spits. Nogmaals, die andere 2 vind ik te wisselvallig. Dost houdt toch al even vorm aan.

Ik denk ook wel, dat onze teamgeest 0,0 is. Daar komt hij alweer: ze zouden best wel eens een foute instelling kunnen hebben..

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Mosin schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:27:
[...]

De Jong thuis laten is sowieso al niks. Het is een heet hoofd, maar prima doorbreker in je team. Ik zou nog altijd Bas Dost in de spits neerzetten. Misschien geen man van naam, maar wel een aardige spits. Nogmaals, die andere 2 vind ik te wisselvallig. Dost houdt toch al even vorm aan.

Ik denk ook wel, dat onze teamgeest 0,0 is. Daar komt hij alweer: ze zouden best wel eens een foute instelling kunnen hebben..
Ik bedoel Luuk, niet Nigel. ;)

• Mosin
Ramzzz schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:30:
[...]

Ik bedoel Luuk, niet Nigel. ;)
De Jong :')
Nee, dat is al helemaal niks. Ging lekker in Gladbach :+

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mosin schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:33:
[...]

De Jong :')
Nee, dat is al helemaal niks. Ging lekker in Gladbach :+
:D

Gelukkig kan niemand zicht ontwikkelen, eens matig altijd matig!
Natuurlijk is Luuk geen wereldspits maar voetballend wel wat beter dan Huntelaar. Bas Dost doet het nu wat beter in Duitsland maar heeft een hele lang periode zonder al te veel doelpunten gehad, een korte periode met veel doelpunten is geen teken voor een langere periode.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:54
We kunnen wel gaan lachen, maar ik zal het nog maar een keer herhalen. Blind gaf op het eind een paar geweldige voorzetten. Als een type De Jong/Dost/Havenaar daar had gestaan, had ie ze er misschien wel ingekopt en had je die wedstrijd gewonnen. Blijf nog steeds triest dat het op die manier zou moeten tegen IJsland, maar het zij dan maar zo. Maar wat doet meneer Blind? Promes erin. :F Nou uuuh, ik moet het nog maar zien vanavond. Heb er een hard hoofd in en ben heel erg benieuwd naar de opstelling.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grappige foto van VI (in artikel over Turkije-NL)

Afbeeldingslocatie: http://www.vi.nl/upload_mm/c/6/1/cid195616_Seedor423f5_580x310.jpg

De 3 heren rechtsonderin, hadden we toch niet van verwacht dat die nog eens in de huidige functie "concurrenten" zouden zijn :)

• LZ86
Natuurlijk is v Oostveen de grootste sul in dit hele verhaal. Maar alsnog vind ik Blind een hele grote 2e schuldige. Hiddink wordt nu ook afgekraakt en dat is misschien ten dele wel terecht, maar vergeet niet dat ie er eigenlijk voor de sier zat en Blind alles deed op de pers en de verantwoordelijkheid na. Deze reeks die we nu hebben deze kwalificatie komt gewoon door Blind. Zie Hiddink maar als een soort kogelvrij vest.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:24:
Natuurlijk is v Oostveen de grootste sul in dit hele verhaal. Maar alsnog vind ik Blind een hele grote 2e schuldige. Hiddink wordt nu ook afgekraakt en dat is misschien ten dele wel terecht, maar vergeet niet dat ie er eigenlijk voor de sier zat en Blind alles deed op de pers en de verantwoordelijkheid na. Deze reeks die we nu hebben deze kwalificatie komt gewoon door Blind. Zie Hiddink maar als een soort kogelvrij vest.
Hiddink die zichzelf zou laten schofferen in het voordeel van een ander zonder dat hij er enorm veel geld voor heeft gekregen? :+
Hoe verklaar jij dan de verschuiving van pro-PSV (Hiddink) naar pro-Ajax (Blind)? ;w

• Mosin
Napo schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:36:
[...]

:D

Gelukkig kan niemand zicht ontwikkelen, eens matig altijd matig!
Natuurlijk is Luuk geen wereldspits maar voetballend wel wat beter dan Huntelaar. Bas Dost doet het nu wat beter in Duitsland maar heeft een hele lang periode zonder al te veel doelpunten gehad, een korte periode met veel doelpunten is geen teken voor een langere periode.
Naja, laatst tegen Schalke toch weer gescoord. Heeft hij even Huntelaar voor paal gezet. Dost is veel beter. Hij heeft zo'n vermogen dat Müller ook heeft. In de 16 loopt hij perfect naar de bal, maar hij is ook zo sterk aan de bal en speelt goed mee. Waarom ga je dan kiezen voor De Jong, die in Duitsland niks kon en daarnaast met 2 spitsen die niet constant spelen?

Nogmaals Basje Dost is wat mij betreft de beste kandidaat.
Ik vind dat Nederland gewoon lekker thuis moet blijven volgend jaar. Zoiets zou bij een goed denkende mensen tot positieve gevolgen moeten leiden.

Wie niet faalt, wie niks haalt.

• LZ86
OPSLAGHOND schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:32:
[...]

Hiddink die zichzelf zou laten schofferen in het voordeel van een ander zonder dat hij er enorm veel geld voor heeft gekregen? :+
Hoe verklaar jij dan de verschuiving van pro-PSV (Hiddink) naar pro-Ajax (Blind)? ;w
Onder Hiddink kregen non presteerders uit Ajax zoals Veltman ook al oproepen en hebben zelfs gespeeld, natuurlijk heeft de beste man een enorme zak geld hiervoor binnengesleept, maar het is al vaker gezegd door zowel Hiddink als andere dat in feite Blind aan het roer stond, met (zeer dure ) stroman Hiddink om de pers te woord te staan en de klappen te vangen.

Natuurlijk zijn er nu minder psv-ers opgeroepen, aangezien alle goede psv-ers weg zijn. Maar tegen IJsland waren er als je de dit seizoen vertrokken spelers meeteld alsnog 5 PSV-ers bij. Nou niet echt weinig te noemen.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 06-09-2015 13:38 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:34:
[...]
Onder Hiddink kregen non presteerders uit Ajax zoals Veltman ook al oproepen en hebben zelfs gespeeld, natuurlijk heeft de beste man een enorme zak geld hiervoor binnengesleept, maar het is al vaker gezegd door zowel Hiddink als andere dat in feite Blind aan het roer stond, met (zeer dure ) stroman Hiddink om de pers te woord te staan en de klappen te vangen.
Oké, ik neem aan dat je bronnen hebt. Laat maar zien dan. :)

• LZ86
OPSLAGHOND schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:38:
[...]

Oké, ik neem aan dat je bronnen hebt. Laat maar zien dan. :)
Zou je graag voorzien, maar kan de betreffende interviews met Hiddink even niet vinden. Zodra ik ze vind gooi ik ze even neer!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:42:
[...]
Zou je graag voorzien, maar kan de betreffende interviews met Hiddink even niet vinden. Zodra ik ze vind gooi ik ze even neer!
Bedankt alvast, het lijkt me wel interessant om daarover te lezen.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mosin schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:32:
[...]

Naja, laatst tegen Schalke toch weer gescoord.
Een zwaluw maakt geen zomer. Leuk dat hij tegen Schalke scoort maar thats it. Gaan er dadelijk spelers geselecteerd worden die op een blauwe maandag tegen een topploeg hebben gescoord?
Heeft hij even Huntelaar voor paal gezet. Dost is veel beter. Hij heeft zo'n vermogen dat Müller ook heeft.
Ik zou Dost toch zeker niet met Müller vergelijken
In de 16 loopt hij perfect naar de bal, maar hij is ook zo sterk aan de bal en speelt goed mee. Waarom ga je dan kiezen voor De Jong, die in Duitsland niks kon en daarnaast met 2 spitsen die niet constant spelen?
Omdat je Luuk beoordeelt op prestaties toen hij 22/23 was en dat vergelijkt met een speler die nu 25/26 is. Spelers kunnen zichzelf ontwikkelen. Dost heeft ook zijn dip gehad toen hij bij Wolfsburg zat (2013/14) was een matig jaar. 2014/15 was een goed jaar maar aan het begin amper gespeeld, was hij toen niet goed genoeg?
Nogmaals Basje Dost is wat mij betreft de beste kandidaat.
Ik vind dat Nederland gewoon lekker thuis moet blijven volgend jaar. Zoiets zou bij een goed denkende mensen tot positieve gevolgen moeten leiden.

Wie niet faalt, wie niks haalt.
Beide spelers ontlopen elkaar niet zo veel, enige verschil is dat luuk 'gefaald' is in Duitsland en naar Nederland is gekomen waarbij Dost gebleven is in Duitsland. Waan van de dag heerst, zoals wel vaker in het voetbal. Falen is geen optie en doe je het wel ben je meteen waardeloos, niet goed genoeg en kan je nooit meer naar een grotere competitie...

en ja, terug gaan van DE naar NL is een smet op je CV maar niet onoverkomelijk

Verwijderd

Ben benieuwd met in welke formatie Blind Nederland laat beginnen tegen Turkije.

Kiest Blind voor een middenveld met Sneijder, Klaassen en Wijnaldum dan zou ik dat complementeren met 5 verdedigers en 2 aanvallers.

Houdt Blind echter vast aan 4-3-3 dan is het wachten op vrije schoppen net buiten de 16 en een pingel tegen.

• Mosin
Napo schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:13:
[...]

Een zwaluw maakt geen zomer. Leuk dat hij tegen Schalke scoort maar thats it. Gaan er dadelijk spelers geselecteerd worden die op een blauwe maandag tegen een topploeg hebben gescoord?

[...]

Ik zou Dost toch zeker niet met Müller vergelijken

[...]

Omdat je Luuk beoordeelt op prestaties toen hij 22/23 was en dat vergelijkt met een speler die nu 25/26 is. Spelers kunnen zichzelf ontwikkelen. Dost heeft ook zijn dip gehad toen hij bij Wolfsburg zat (2013/14) was een matig jaar. 2014/15 was een goed jaar maar aan het begin amper gespeeld, was hij toen niet goed genoeg?

[...]

Beide spelers ontlopen elkaar niet zo veel, enige verschil is dat luuk 'gefaald' is in Duitsland en naar Nederland is gekomen waarbij Dost gebleven is in Duitsland. Waan van de dag heerst, zoals wel vaker in het voetbal. Falen is geen optie en doe je het wel ben je meteen waardeloos, niet goed genoeg en kan je nooit meer naar een grotere competitie...

en ja, terug gaan van DE naar NL is een smet op je CV maar niet onoverkomelijk
Begrijp ik allemaal wel, maar leg me dat eens heel goed uit waarom Huntelaar zoveel beter is :?
Ik vind Bas Dost veel geschikter en hij speelt momenteel bij een net zo goede club als Schalke. Tja, dan mag je rustig eens voor iemand anders kiezen..

Wat betreft dat falen, ik sprak over het Nederlands elftal. Ik hoop gewoon niet dat ze gaan.
Ik gun het de Turken wel 8)

• D-e-n
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:40:
Ben benieuwd met in welke formatie Blind Nederland laat beginnen tegen Turkije.

Kiest Blind voor een middenveld met Sneijder, Klaassen en Wijnaldum dan zou ik dat complementeren met 5 verdedigers en 2 aanvallers.

Houdt Blind echter vast aan 4-3-3 dan is het wachten op vrije schoppen net buiten de 16 en een pingel tegen.
433 is prima, alleen niet met dat middenveld en niet met een wanstaltig slechte vd Wiel als back. Je kunt prima compact spelen met vier verdedigers. Dat doen de IJslanders ook.

• Deadsy
Een echte top nr9 hebben we niet, voor alle opties die we hebben valt wel wat te zeggen maar er is niemand die er echt met kop en schouders bovenuit steekt.

De Jong deed het vorig seizoen bij PSV goed maar had dan ook goede aanvoer en het was slechts de eredivisie dus het is dan de vraag of het hem ook lukt bij Oranje tegen sterkere verdedigers.

Dost deed het in Duitsland goed maar is nogal wisselvallig en had vorig seizoen bij Wolfsburg ook zeer goede spelers om zich heen. Maar heeft het wel in Duitsland laten zien, een sterkere competitie.

Huntelaar is bij zijn club wisselvallig maar heeft vind ik wel minder goede spelers om zich heen dan een Dost. En als je hem bij Schalke ziet spelen dan zie je dat hij nu anders speelt dan jaren geleden.
Hij is niet meer de pure afmaker die alleen in de 16 rondhangt en op de bal wacht.
Tegenwoordig houd hij vaak de bal vast om een andere snellere speler in stelling te brengen en dan de diepte pas te geven.

Maar hoe je het ook bekijkt. Uiteindelijk moet de nr9 spelen met 2 buitenspelers die naar binnen komen.
Dan zou ik zelf eerder met 2 spitsen spelen en een nr10 erachter of met een nr9 die vaak terug zakt.
Want nu zit je vaak met 3 aanvallers in de 16 of met afstandsschoten.
Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016