Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 163.976 views

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:30
Deadsy schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:34:
[...]

Ik vind het raar dat hij er geeneens bij zit.
Is in vorm en kan op de vleugel en in de spits.

Hij niet en Narsingh wel.
Tja ik ben geen groot fan van hem. Maar hij is inderdaad wel in vorm en maakt goals. Dat Blind niet aan hem gedacht heeft is wel verrassend. Hij past aardig in het profiel zou je zeggen..

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
Snowdog schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:40:
[...]

Waarom is Wijnaldum uit vorm? Hij speelt vrij aardig bij Newcastle? Van mij mag Klaassen er dan wel uit, heeft vandaag meerdere brakke passes gegeven.
Hij mist dat agressieve en drive dat hij bij PSV wel had. Bij Newcastle doet hij het vrij aardig maar nog niet zoals bij PSV. En in het Nederlands Elftal wil het niet gewoon niet lukken. Hij verandert in Oranje naar een degelijke passende middenvelder en lijkt dan altijd zijn strijd/passie/inzet verloren te hebben.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:32

Bullet NL

Eigen Wijs

PWM schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:40:
Wat Huntelaar betreft mag Blind ook naar de Noordpool vetrekken :p
FC Noordpool?

http://www.noordpool-ufc.nl/content/home.htm

Je weet dat er echt een club is die zo heet?

Cogitationis poenam nemo patitur

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
@snowdog
Ik vind Klaassen juist wel een zekerheidje, vooral fysiek.

@fleximex
Nigel de Jong moeten we echt niet meer aan beginnen. Tenzij je met de kont in de goal wil spelen

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 14:57

@r!k

It is I, Leclerq

PWM schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:31:
Pff, wat een elftal hebben die Belgen, dat zijn grotere namen dan bij ons.
Fantatische lichting hebben ze inderdaad. Wij helaas even niet, is ook geluk hebben natuurlijk.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Blind doet bij het Nederlands elftal wat van Bronckhorst bij Feyenoord doet, na laten het initiatief naar zich toe te trekken in wedstrijden door optimaal gebruik te maken van de beschikbare spelers van hun respectievelijke selecties. Verras je tegenstander en je staat al met 1-0 voor.

Maar nee, beide coaches laten de wedstrijd op zijn beloop en grijpen eerst in wanneer het bijna geen zin meer heeft.

Die twee coaches vallen tot nog toe best wel een beetje tegen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bullet NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:44:
[...]

FC Noordpool?

http://www.noordpool-ufc.nl/content/home.htm

Je weet dat er echt een club is die zo heet?
Lijkt mij een prima niveau voor Blind.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:40:
[...]

Vziw is El Ghazi geblesseerd
Is altijd wat twijfelachtig of dat echt zo is.
Bij Clasie toen net zo die in de eerste wedstrijd niet werd opgesteld, Oranje verloor, en daarna ineens geblesseerd was en niet mee vloog voor de 2e wedstrijd van Oranje.

Het is ook maar lichte pijn bij El Ghazi, en puur uit voorzorg.
Is ook nog voor Jong Oranje, dat stelt ook niet heel veel voor. Sinkgraven is ook al afgehaakt.

Zou me niks verbazen als ze bij Ajax verteld wordt om bij elk pijntje je maar af te melden, om een blessure opgelopen bij Jong Oranje te voorkomen, waar Ajax ook flink nadeel van zou hebben.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-11 05:11
Narsingh mag er wat mij betreft ook wel uit ja, die komt zn man in de eredivisie zelfs zelden voorbij en scoren kan 'ie eigenlijk ook al niet op een paar toevalstreffers na. Het enige voordeel is dat 'ie een beetje snel is en daardoor in de counter wellicht kan helpen een mogelijkheid te creeren.

Heb liever een speler die wel ballen kan aannemen en gevaar kan creeeren, al weet ik eigenlijk niet precies wat de alternatieven zijn. Vond Lens altijd wel aardig, hoewel die vaak ook wel of niet zn dag had. Heb 'm echter al jaren niet meer zien spelen (behalve in NL elftal), dus weet niet precies hoe het er nu voorstaat :P

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het is zo lafjes dat de spelers het geen reet aan vinden en dus wordt er niet gepresteerd.
Zou ik ook niet doen....is geen klote aan.

Dus, lekker vrij en vrivool spelen. Soms vet op je smoel gaan , maar wel respect en plezier.

Te koop....

• Snowdog
Fleximex schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:43:
[...]

Hij mist dat agressieve en drive dat hij bij PSV wel had. Bij Newcastle doet hij het vrij aardig maar nog niet zoals bij PSV. En in het Nederlands Elftal wil het niet gewoon niet lukken. Hij verandert in Oranje naar een degelijke passende middenvelder en lijkt dan altijd zijn strijd/passie/inzet verloren te hebben.
Daarentegen is hij zelfs in de PL heel goed in ballen vasthouden en hij heeft een goede pass, veel loopvermogen en hij weet zichzelf vaak vooral bij counters goed op te stellen. Ik vind hem wel een vrij nuttige speler en hij doet het wmb in de PL tot dusverre beter dan een Depay. Vind overigens dat ze allebei wel een plekje verdienen :P

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:05
Vos schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:33:
[...]

Ze zeiden bij de NOS dat hij zelf gezegd had dat hij niet mee ging doen?
Bah, ik heb helaas alleen de laatste 30m gezien

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Martins Indi lijkt het ook te hebben verbruikt bij zijn medespelers, het is natuurlijk niet voor het eerst dat hij zo iets doms doet.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 14:07
Ik denk dat de Jong als verdedigende middenvelder niet eens een slecht idee zou zijn. Team kan wel wat vechtlust gebruiken.

Die wissel van Huntelaar ... Hoe kan je dat nou, achteraf ook nog, in godsnaam proberen goed te praten?

Je speelt pompen of verzuipen voetbal... zonder spits.. ;w

Blind, je hebt gewoon gefaald. Punt.

[ Voor 10% gewijzigd door FrankoNL op 03-09-2015 23:52 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:59
Klaassen zou ik laten staan, kon het verschil niet maken, maarja zijn "team"genoten speelden dan ook bar slecht.

Wijnaldum liet helemaal niets zien dit potje, laat dan Blind maar op het middenveld staan en knal Kongolo erin als LB.

Narsingh toonde dat ie niet kan voetballen, op rechts lijkt Lens me in dit team wel een zekerheidje t.a.v Promes.

Rechtsback weet ik niet zo goed. v Dijk lijkt me opgeroepen om BMI ( wordt hier al Bokser Martins Indi genoemd ) te vervangen.

Zou het voor de rest wel zo laten staan, misschien dat t met 11 man het beter gaat zodat je spits erin kan blijven en je linker vleugel spits niet als diepe spits op een eilandje beland :+

Blind heeft in ieder geval de hooggespannen verwachtingen mbt zijn functioneren nu al waargemaakt: hij kan d'r geen zak van!

• Snowdog
Bullet NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:50:
Martins Indi lijkt het ook te hebben verbruikt bij zijn medespelers, het is natuurlijk niet voor het eerst dat hij zo iets doms doet.
Denk eigenlijk dat Martins Indi eigenlijk ook wat te licht is. Strooit ook regelmatig met slechte passes en nu dit weer. Mjah, van de andere kant zijn er ook weer niet al te veel betere alternatieven. Best jammer dat we op dit moment zo'n matige selectie hebben :(

• LZ86
Snowdog schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:52:
[...]

Denk eigenlijk dat Martins Indi eigenlijk ook wat te licht is. Strooit ook regelmatig met slechte passes en nu dit weer. Mjah, van de andere kant zijn er ook weer niet al te veel betere alternatieven. Best jammer dat we op dit moment zo'n matige selectie hebben :(
Zelfs Bruma is op het moment beter dan BMI, dat zegt genoeg. Dus we hebben zat alternatieven ( waarvan er net 1 is opgeroepen en Blind doet het bij MU prima op die plek)

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 03-09-2015 23:53 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:31
Leon Zwiers schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:52:
Wijnaldum liet helemaal niets zien dit potje, laat dan Blind maar op het middenveld staan en knal Kongolo erin als LB.
Daar zeg je trouwens wat. Blind (Daley) inderdaad op het middenveld en eigenlijk had Blind (Danny) Pieters moeten selecteren. Dan kon je hem gewoon als linksachter zetten. Niet eens aan gedacht.

• FrankoNL
[...]

Zelfs Bruma is op het moment beter dan BMI, dat zegt genoeg. Dus we hebben zat alternatieven ( waarvan er net 1 is opgeroepen en Blind doet het bij MU prima op die plek)
We hebben ook van Beek nog. Die speelt bij Feyenoord week in week uit sterk. Is een echte verdediger, dat missen we wel. Mogelijk dat hij een keertje mee kan?

Verwijderd

Kunt natuurlijk Robben, Indi, van de Wiel of Cillessen nu als kop van Jut gaan maken maar een beetje bondscoach was natuurlijk voor zijn spelers gaan staan in plaats van spelers met naam te noemen.

Blind moet zich schamen wanneer hij zich gaat verschuilen achter spelers.

Houdt hij daaraan vast dan zal zijn bondscoachschap van korte duur zijn dan wel de resultaten van het Nederlands elftal onder zijn leiding niet goed worden.

• Snowdog
Klaassen zou ik laten staan, kon het verschil niet maken, maarja zijn "team"genoten speelden dan ook bar slecht.

Narsingh toonde dat ie niet kan voetballen, op rechts lijkt Lens me in dit team wel een zekerheidje t.a.v Promes.

Rechtsback weet ik niet zo goed. v Dijk lijkt me opgeroepen om BMI ( wordt hier al Bokser Martins Indi genoemd ) te vervangen.

Zou het voor de rest wel zo laten staan, misschien dat t met 11 man het beter gaat zodat je spits erin kan blijven en je linker vleugel spits niet als diepe spits op een eilandje beland :+

Blind heeft in ieder geval de hooggespannen verwachtingen mbt zijn functioneren nu al waargemaakt: hij kan d'r geen zak van!
Ik denk dat Wijnaldum tegen Turkije uit zeker wel nuttig kan zijn, juist door zijn loopvermogen (voor counter), kracht en balvastheid. Als we ervan uitgaan dat Turkije ook een beetje probeert aan te vallen, dan denk ik dat wijnaldum erg goed van pas kan komen. En dat is wel te verwachten aangezien Turkije bij een gelijkspel of verliespartij er vrijwel zeker uitligt.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

FrankoNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:54:
[...]

We hebben ook van Beek nog. Die speelt bij Feyenoord week in week uit sterk. Is een echte verdediger, dat missen we wel. Mogelijk dat hij een keertje mee kan?
Met deze redenatie kunnen we Zomer van Heracles (staan in de competitie nog boven Feyenoord) ook wel oproepen.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:56:
Kunt natuurlijk Robben, Indi, van de Wiel of Cillessen nu als kop van Jut gaan maken maar een beetje bondscoach was natuurlijk voor zijn spelers gaan staan in plaats van spelers met naam te noemen.

Blind moet zich schamen wanneer hij zich gaat verschuilen achter spelers.

Houdt hij daaraan vast dan zal zijn bondscoachschap van korte duur zijn dan wel de resultaten van het Nederlands elftal onder zijn leiding niet goed worden.
Het is niet reeel om Robben kop van jut te maken, ja hij is zeer fragiel, maar als hij fit is wel dragend, sterker een Nederlands elftal zonder Robben doet een behoorlijke jas uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 04-09-2015 00:00 ]

• FrankoNL
Bullet NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:58:
[...]

Met deze redenatie kunnen we Zomer van Heracles (staan in de competitie nog boven Feyenoord) ook wel oproepen.
Nee Riedewald is een lekkere keuze?

Hiernaast lijkt me een week in week uit sterk spelende speler een betere keuze dan een Martins Indi die al sinds de winterstop de bank mag poetsen. Die portugezen zijn ook niet achterlijk. Die weten ook wel dat hij het in een verdediging met 4 man niet redt.

Robben kan er weinig aan doen dat hij geblesseerd was. Die wilde niets liever dan spelen. Martins Indi heeft je de wedstrijd gekost met zijn idiote gedrag.

Hoewel ik nog altijd vind dat je met 10 man eigenlijk niet mag verliezen van IJsland. Het is een aardige counterploeg maar we hebben het niet over Duitsland of Spanje he. Het is IJsland. Met 33 profspelers. Een keeper van NEC, een 36 jarige spits uit China en finbogassson die in een jaar tijd 4 keer gescoord heeft.

[ Voor 62% gewijzigd door FrankoNL op 04-09-2015 00:04 ]

• Snowdog
FrankoNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:59:
[...]

Misschien moeten we Ake oproepen die "speelt" al jaren bij Chelsea, dat moet wel een goeie zijn toch? :P

• dutchgio
  • Niet online
Riedewald speelt wel Europees... :+

Ake wist bij verhuurperiodes bij Reading, 2e niveau Engeland ook al niet echt wat af te dwingen.
Ondanks eigendom van Chelsea, en Mourinho ziet er ook wel wat in voor in de toekomst, lijkt me dat ook nog niet echt een optie. ;)

• D-e-n
Bullet NL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:58:
[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Van Beek is een jonge speler die steeds beter wordt, een goed seizoen had en overeind bleef in de EL. Hij verdient het meer dan Kongolo of Riedewald.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:01

Niku

Alagaesii

Onbegrijpelijk dat op het laatst gespeeld wordt met Memphis, Promes en Narsingh. Daar kun je niets mee forceren. Je kunt geen balen naar voren slingeren, geen voorzetten geven, niks wat bij pompen of verzuipen hoort. Waardeloos.

BMI hoef ik niet meer terug te zien in Oranje, elke wedstrijd wel een blunder. Wat hij vandaag deed is onvergeeflijk, in deze wedstrijd.

• LZ86
[...]

Was er al ontzettend over verbaasd dat ie niet geselecteerd was, maarja.

Amsterdamse Bondscoach... |:(
[...]

Martins Indi heeft je de wedstrijd gekost met zijn idiote gedrag.
Cillessen had die pingel natuurlijk moeten hebben, en vd Wiel had die pingel nooit mogen weggeven. Die hebben NL net zo erg als het al niet meer de wedstrijd gekost dan BMI, hoewel dat natuurlijk een enorme idiote actie was en die BMI ook niet meer hoeft opgeroepen te worden.

Kijk, het is natuurlijk jammer dat je niet je beste spelers tot je beschikking hebt ( Willems, Robben nu weer of de jongens die het goed doen en niet opgeroepen worden door die idioot aan het roer ), en dat je zogenoemde toppers ook nog eens matig presteren op het moment, maar IJsland hoort gewoon opgerold te worden door NL. Elke speler die we hebben is beter dat wat IJsland heeft. Wat er mist is passie en strijdlust, voor elkaar door het vuur willen gaan. Nu zijn het een stelletje ongeinspireerde miljonairs die tegen een balletje trappen, en dat mag Blind in mijn ogen zwaar aangerekend worden.

Maar goed, het EK zullen ze helaas wel halen. Ook al verlies je van de Turken, die moeten daarna nog tegen Tjechie en IJsland, en dat winnen ze niet, en wij mogen nog naar Kazachstan en Tjechie komt hier nog. En dan in die play-offs tegen Albanië ofzo aangezien NL geplaatst zal zijn voor die poule gezien de ranking van de landen die nu 3e staan.

Maar goed, dat wordt dus een hup Belgïe komend EK :)B :)F :)B

[ Voor 75% gewijzigd door LZ86 op 04-09-2015 01:22 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[...]

Robben kan er weinig aan doen dat hij geblesseerd was. Die wilde niets liever dan spelen.
Een beetje té graag ja en zo zichzelf weer geblesseerd 8)7

[terugkomend op de penalty: uiteindelijk raakt Wiel idd nog wel de bal]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:54
Blind gaf op het eind een paar geweldige voorzetten. Als De Jong daar stond, had ie ze zo binnen geknikt, maar nee hoor wat doen ze? Promes erin. :X

Serieus, als het Nederlands elftal het moet hebben van figuren als Narsingh, Lens en v/d Wiel, is het wel erg droevig gesteld met ons voetbal.

Vanavond Duitsland - Polen. Weer even genieten! :9~

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

chim0 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:49:
Blind gaf op het eind een paar geweldige voorzetten. Als De Jong daar stond, had ie ze zo binnen geknikt, maar nee hoor wat doen ze? Promes erin. :X

Serieus, als het Nederlands elftal het moet hebben van figuren als Narsingh, Lens en v/d Wiel, is het wel erg droevig gesteld met ons voetbal.

Vanavond Duitsland - Polen. Weer even genieten! :9~
Hij had natuurlijk nooit Huntelaar moeten wisselen toen BMI eraf ging.

Kansloos, met zulke houthakkers bij IJsland in de 16, met alleen beweeglijke vleugelspitsen gaan spelen.

Voorzetten belandden nergens, en schieten uit de tweede lijn was erg, erg slecht.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• chim0
Ramzzz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:17:
[...]

Dat heb ik niet gezien, heb alleen het laatste half uur of zo gezien (zelf getraind).
Kansloos, met zulke houthakkers bij IJsland in de 16, met alleen beweeglijke vleugelspitsen gaan spelen.
Dat wel, maar ik vond dat ze best wel druk zetten tot ongeveer de laatste 10 minuten. Pas de laatste 5 of 10 minuten parkeerden ze de bus. Tja, in zo'n geval heb je spelers als Silva, Iniesta, Isco, Modric etc. die één keer kunnen raken om daar onderuit te voetballen, maar die hebben we helaas niet.
Voorzetten belandden nergens, en schieten uit de tweede lijn was erg, erg slecht.
Toch echt een paar geweldige voorzetten van Blind gezien in de slotfase. Daar moet dan wel een spits staan a la Kramer/De Jong. En idd, op een gegeven moment probeerde iedereen met links van afstand. :X

Maar zo'n Narsingh ook, dat kan toch niet? Dat is gewoon kop naar beneden en lopen. Helemaal zenuwachtig, geen overzicht, geen idee erachter. Dan probeert ie tussen 7 man te komen. Echt... Nee, er zit geen voetbal in bij ons, maar dat is allang.

Sneijder is geweldig, maar je hebt wel paar Sneijders nodig. In z'n eentje kan ie het ook niet. Als je dan kijkt naar gasten als Silva, Isco, Modric, Reus, noem ze maar op, dat gemak waarmee die gasten voetballen. De aannames, de passings, hoe ze draaien, dat gaat zo ongelooflijk makkelijk en bij ons is het aannemen, draaien, nog een keer aannemen, corrigeren, bal terug... pfff. Dan zijn die andere gasten allang voor de goal en dat is het verschil. Uiteindelijk komt het puur aan op kwaliteit.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Klopt, hij had er een middenvelder uit moeten halen, om Luk de Jong achter The Hunt te laten spelen.
Had zijn Blind jr. de positie van BMI over moeten nemen.

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 16:25
Geen idee of het al ooit geplaatst is maar hier een mooie analyse van de carrière (niet als speler) van Blind: http://www.catenaccio.nl/...-de-lamme-door-de-blinde/

Natte krant (363218) (V.242)

• D-e-n
Bij de kritiek op het inbrengen van een verdediger vergeet iedereen dat die IJslanders 442 speelden. Die hadden dus een dubbele bezetting aan de zijkant. Dan kun je bijvoorbeeld Blind centraal zetten maar dan krijgt Depay in zijn uppie met twee man te maken.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Gareth Bale plaatst zowat in zijn eentje Wales.

De nederlandse man van glas liet het gisteren afweten, zijn lichaam in elk geval. Erg jammer want we leunen de laatste 10(?) jaar vrijwel uitsluitend op Robben en hij is onze enige killer. Hopelijk groeit Mephis Depay uit tot een waardige vervanger want ik ben bang dat het volgende EK Robbens laatste wordt.

Achteraf weten we het allemaal zo goed maar wat mij betreft is er maar 1 schuld aan deze nederlaag en dat is Bruno Martins Indi. Beetje domme actie. :(

★ What does that mean? ★

• chim0
YuriV schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:32:
Geen idee of het al ooit geplaatst is maar hier een mooie analyse van de carrière (niet als speler) van Blind: http://www.catenaccio.nl/...-de-lamme-door-de-blinde/
We kunnen wel af gaan geven op trainers, maar ik hou me steevast aan de eeuwenoude uitspraak "Een trainer is zo goed als z'n materiaal". Het enige wat je een trainer kan verwijten, vind ik, zijn dingen als tactiek en dat een speler niet fit is en dat soort dingen. Dus bijvoorbeeld een verkeerde wissel of speler op verkeerde positie. Verder komt het allemaal neer op individuele kwaliteit. Voor mij zal dit altijd zo blijven.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:34:
Bij de kritiek op het inbrengen van een verdediger vergeet iedereen dat die IJslanders 442 speelden. Die hadden dus een dubbele bezetting aan de zijkant. Dan kun je bijvoorbeeld Blind centraal zetten maar dan krijgt Depay in zijn uppie met twee man te maken.
Maar waarom een verdediger erbij?

3-mans verdediging lijkt me bij 2 spitsen zat, en dan met een valse libero/controlerend middenvelder ervoor.

Eén die ook box-to-box speelt wanneer het balbezit stevig in handen is.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-11 11:41
chim0 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:39:
[...]

We kunnen wel af gaan geven op trainers, maar ik hou me steevast aan de eeuwenoude uitspraak "Een trainer is zo goed als z'n materiaal". Het enige wat je een trainer kan verwijten, vind ik, zijn dingen als tactiek en dat een speler niet fit is en dat soort dingen. Dus bijvoorbeeld een verkeerde wissel of speler op verkeerde positie. Verder komt het allemaal neer op individuele kwaliteit. Voor mij zal dit altijd zo blijven.
wat ik Blind verwijt is zijn selectie. Ik snap een paar van zijn keuzes niet. Bruma wel, ik vind hem echt geen goeie verdediger. van Dijk niet.

van der Wiel wel, die geen speel ritme heeft, Janmaat niet.

Ik vind dat vreemd

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Iemand al een prognose tegen wie we de playoff spelen?

★ What does that mean? ★

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-11 10:44
MrMonkE schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:46:
Iemand al een prognose tegen wie we de playoff spelen?
Ehm.... niet? Zondag verliezen van Turkije en dan worden we vierde... Ik zie dit elftal niet meteen winnen of gelijkspelen tegen Turkije die hun kansen ook wel zien...

Life is what happens while you're busy making other plans

• dutchgio
  • Niet online
Eerst maar eens winnen van Turkije, anders hoef je geen play-offs te spelen...

Verwijderd

[...]

Dat lijkt me onzin, Van Gaal werd 3e op het laatste WK met dit materiaal.

Blind heeft overal waar hij werkte na zijn spelerscarrière gefaald, behalve misschien als trainer van de A1 van Ajax. Hij heeft 10 jaar geleden voor het laatst een profteam getraind en werd na 1 jaar ontslagen. Door zijn achterbakse manier van doen werd hij bij Ajax bovendien "scholletje" genoemd.

Anyway, zwakke pot, waarbij Martins Indi zijn team zwaar heeft benadeeld en er eigenhandig voor heeft gezorgd dat IJsland thuis niet gewonnen werd.Ik heb me aan heel wat spelers geërgerd. Alleen Sneijder en Robben haalden een goed niveau, nu zijn dat ook veruit de beste spelers. De Vrij haalde een voldoende.

Depay was slecht, Klaassen viel zwaar tegen, Wijnaldum onzichtbaar, Narsingh slechtste man op het veld, Cillessen moet als ie in de goede hoek zit meer met zo'n penalty doen.

Oh ja, Van der Wiel voor de wedstrijd:
Gregory van der Wiel maakte zich geen zorgen of hij wel geselecteerd zou worden voor de cruciale EK-kwalificatiewedstrijden tegen IJsland en Turkije. Sterker nog, de rechtsback denkt dat hij een grote kans maakt om te spelen. „De bondscoach weet van mijn situatie bij Paris Saint-Germain. Dat ik momenteel weinig speel, moet weinig uitmaken. Wie heeft die regel bedacht dat als je weinig of niet bij je club speelt dat je dan niet geselecteerd kunt worden? Ik vind het een beetje kinderachtig om naar het aantal speelminuten te kijken. Het moet gaan om kwaliteit. Het is niet dat ik ineens niet meer kan voetballen. Ik snap dan ook niet dat er nu zoveel vraagtekens bij mijn selectie worden geplaatst.”
Wat heb je nou ook aan wedstrijdritme? Dat hebben we gisteren gezien.

• D-e-n
Ramzzz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:41:
[...]
3-mans verdediging lijkt me bij 2 spitsen zat, en dan met een valse libero/controlerend middenvelder ervoor.
Je flanken zijn dan onderbezet. En IJsland speelt bij balbezit bijna 424.

Zoals ik zeg: Blind moest back blijven om te voorkomen dat Depay een halve linksback zou worden. Wat je wel had kunnen doen is vd Wiel of Narsingh wisselen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
[...]

Even vooropgesteld dat ik in het vliegtuig zag en alleen een samenvatting gezien heb, heeft Huntelaar überhaupt ooit in Oranje weleens een lange bal gecontroleerd of succesvol als aanspeelpunt gespeeld? Vorige keer toen dat nodig was en Dost er in kwam was dat een wereld van verschil. In die zin snap ik wel dat de rol voor Huntelaar met een man minder is uitgespeeld. Het is de man van rotzooi in de zestien en het afmaken van buitenkansjes, maar die krijg je niet met een man minder. Dan moet je iemand hebben die voetballende wat mee toevoegt en ook zn verdedigende werk doet.

Hoe dan ook kijk ik met verbazing naar de selectie, de opstelling en de wissels. Alsof we niet naar het toernooi willen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• chim0
Baksteen89 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:41:
[...]

wat ik Blind verwijt is zijn selectie. Ik snap een paar van zijn keuzes niet. Bruma wel, ik vind hem echt geen goeie verdediger. van Dijk niet.

van der Wiel wel, die geen speel ritme heeft, Janmaat niet.

Ik vind dat vreemd
Dat zeg ik toch? Kwaliteit. Hebben we niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:55:
[...]

Nou, niet helemaal. ;)
Depay was slecht, Klaassen viel zwaar tegen, Wijnaldum onzichtbaar, Narsingh slechtste man op het veld, Cillessen moet als ie in de goede hoek zit meer met zo'n penalty doen.
En het is allemaal Blind's schuld dat ze er niks van kunnen? We hebben gewoon geen kwaliteit, klaar. En dat weten al die gasten, zoals Koeman, De Boer, Van Bronckhorst, Blind, Van Basten, Gullit etc. echt wel. Als je van hun kaliber bent en je hebt op het hoogste niveau gespeeld met 's werelds grootste en je hebt alles bereikt en dan zit je naar dit te kijken, weet je echt wel dat het neerkomt op kwaliteit. Dat weten die gasten dondersgoed, alleen zeggen ze het niet. Maar ik weet zeker dat ze het denken.

Joh, als je Iniesta bent en je hebt je hele leven met gasten als Xavi en Messi gespeeld en je moet opeens met Klaassen en Narsingh spelen, wat denk je dan bij jezelf? Juist. Echt dat gelul over trainers...

• ph4ge
Er is in Nederland veeel meer kwaliteit dan dat er bij IJsland en Tsjechie rondloopt, zelfs zonder Robben. Dat is een excuus als je tegen Duitsland speelt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
[...]

Week in week uit sterk? Tegen PSV stond hij m.i. behoorlijk slecht te ballen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• D-e-n
Centraal is hij sterk, was hij ook tegen PSV volgens mij.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:12
ph4ge schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:02:
[...]

Even vooropgesteld dat ik in het vliegtuig zag en alleen een samenvatting gezien heb, heeft Huntelaar überhaupt ooit in Oranje weleens een lange bal gecontroleerd of succesvol als aanspeelpunt gespeeld? Vorige keer toen dat nodig was en Dost er in kwam was dat een wereld van verschil. In die zin snap ik wel dat de rol voor Huntelaar met een man minder is uitgespeeld. Het is de man van rotzooi in de zestien en het afmaken van buitenkansjes, maar die krijg je niet met een man minder. Dan moet je iemand hebben die voetballende wat mee toevoegt en ook zn verdedigende werk doet.

Hoe dan ook kijk ik met verbazing naar de selectie, de opstelling en de wissels. Alsof we niet naar het toernooi willen.
Gisteren speelde Huntelaar voor zijn wissel gewoon prima.
Hield minimaal 1 CV bezig in zijn rug, indien Depay of Robben aan de bal waren. Robben kon de kaats aangaan, waarin 2x gevaar kwam.

Toen Huntelaar eruit ging, en Depay deze rol op zich moest nemen, werd hij gewoon opzij gezet door 1 van de CV's. Huntelaar had met duwen, trekken en gerommel echt beter als aanspeelpunt gespeeld, dan Depay heeft ten toon gesteld.

Dat Dost of De Jong dit misschien nog beter kan is een andere discussie, maar het wisselen van Huntelaar was gewoon een domme zet van Blind. Had Narsingh er weer uit moeten halen, en Depay rond Huntelaar laten voetballen.

• D-e-n
Je had Huntelaar en Depay juist "wijdt" moeten laten spelen. Hou die backs achterin en zodra de lange bal kan komen gaat Huntelaar centraal staan

• ph4ge
nogmaals, ik heb het niet gezien, maar Huntelaar ging er toch uit toen ze met 10 kwamen? ik zeg dat ik begrijp dat je in zo'n situatie met 10 man Huntelaar niet geschikt vindt, dat doet niks af aan hoe hij speelde met 11 man. Huntelaar verzet niet het werk wat nodig is met 10 man, speelt altijd centraal en niet zwervend, heeft geen individuele actie en is geen aanspeelpunt. Huntelaar gaat niet achter een opkomende back aan, en als hij dat wel doet is hij niet het type wat vanaf achteruit countert.

Van alle gekke beslissingen van Blind kan ik dat wel volgen. 2 snelle creatieve spelers voorin en hopen op een individuele actie en zorgen dat de verdedigers niet ongestoord kunnen aanvallen.

[ Voor 54% gewijzigd door ph4ge op 04-09-2015 09:20 ]

• Señor Sjon
  • Laatst online: 17:21
Maar dan zet je Bruma erin... voor wat eigenlijk? Uit het interview bleek dat hij uitging van 4 punten uit deze twee wedstrijden. Kan niet anders dan dat hij op het gelijkspel speelde en de gok verloor (zoals meestal met teams die op dit resultaat spelen).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ph4ge
Señor Sjon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:20:
Maar dan zet je Bruma erin... voor wat eigenlijk? Uit het interview bleek dat hij uitging van 4 punten uit deze twee wedstrijden. Kan niet anders dan dat hij op het gelijkspel speelde en de gok verloor (zoals meestal met teams die op dit resultaat spelen).
De meeste coaches gaan 4-3-2 of 4-4-1 spelen bij een rode kaart, zeker vroeg in de wedstrijd.

Ik snap niet dat Bruma er überhaupt bij zit. Maar als ik dan toch advocaat van de duivel speel dan snap ik dat je Huntelaar opoffert. Dat is een goede speler voor als je de bovenliggende partij bent en de tegenstander zich beperkt tot verdedigen.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
In mijn ogen kan het team het beste goed door elkaar geshuffeld worden. De oude ingesleten patronen lijken ook hun effect te hebben op het futloze elftal.

Ik zou overstappen op 4-4-2 en daarbij de volgende opstelling maken:

Krul
Tete - de Vrij - van Dijk - Blind
JanMaat - Wijnaldum - Klaasen - Depay
Dost - de Jong

Tactisch absoluut niet de beste keuze maar dat wordt waarschijnlijk goed gemaakt door de drive en de power. Van Dijk heb ik bewust gekozen omdat hij misschien niet technisch balbvaardig is maar ontzettend veel power meeneemt, iets wat nu nodig gemist wordt. Verder zou JanMaat een nieuwe kans moeten krijgen, hij heeft loopvermogen om de zijkant te bestrijken. Verder twee lange spitsen voorin wat wellicht overkill is maar aan de andere kant ook daar weer voor de nodige power zorgt en ook direct voor gevaar zorgen bij hoge ballen.

Op papier kun je gegarandeerd een beter elftal neerzetten maar mijn gevoel zegt dat het verstandiger is om het mooie voetbal voorlopig vaarwel te zeggen en puur op fysieke kracht te gaan voetballen. Op z'n Atletico's zeg maar, de pot achterin dicht houden en het zoeken in de counter + dode spelmomenten. Balletje breed leggen, vervolgens verliezen en een doelpunt om je oren krijgen is nu waarop Nederland wedstrijden verliest.

Verwijderd

Miki schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:34:
In mijn ogen kan het team het beste goed door elkaar geshuffeld worden. De oude ingesleten patronen lijken ook hun effect te hebben op het futloze elftal.

Ik zou overstappen op 4-4-2 en daarbij de volgende opstelling maken:

Krul
Tete - de Vrij - van Dijk - Blind
JanMaat - Wijnaldum - Klaasen - Depay
Dost - de Jong
Geen Sneijder?! Dit is zo wel een HEEL middelmatig team, daarmee win je ook niet van IJsland.

Verwijderd

En Krul er in, omdat die toevallig een paar keer wel een penalty gepakt heeft. Man man, wat een opportunistisch volk zijn wij toch. Alles en iedereen moet maar wijken bij een tegenvallende prestatie. Ik kan je verklappen dat we het de komende 5 jaar met deze spelers moeten doen, dus je bent vrij snel uitgerouleerd.

Als Krul een blunder maakt, gaan we dan Stanley Menzo bellen? En wie zetten we rechtsback, want vd Wiel, Verhaegh, Janmaat en van Rhijn hebben allen al wel eens wat verkeerd gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2015 09:46 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Dit was het elftal wat tegen Spanje speelde:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PNQ12WHMLzmhgWxp3GQXNpdY/thumb.png

Van de 11 spelers, zouden er gisteren 10 kunnen spelen, waarvan die ene die niet kon (Vlaar) nog makkelijk te vervangen was.

Scorebord journalistiek, andere tegenstander, etc. Maar je kan toch niet zeggen dat het materiaal zo slecht is dat je thuis (kansloos eigenlijk) tegen IJsland eraf gaat, terwijl het dezelfde spelers zijn (of konden zijn).

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:15:
nogmaals, ik heb het niet gezien, maar Huntelaar ging er toch uit toen ze met 10 kwamen? ik zeg dat ik begrijp dat je in zo'n situatie met 10 man Huntelaar niet geschikt vindt, dat doet niks af aan hoe hij speelde met 11 man. Huntelaar verzet niet het werk wat nodig is met 10 man, speelt altijd centraal en niet zwervend, heeft geen individuele actie en is geen aanspeelpunt. Huntelaar gaat niet achter een opkomende back aan, en als hij dat wel doet is hij niet het type wat vanaf achteruit countert.

Van alle gekke beslissingen van Blind kan ik dat wel volgen. 2 snelle creatieve spelers voorin en hopen op een individuele actie en zorgen dat de verdedigers niet ongestoord kunnen aanvallen.
Ik kan hem echt niet volgen. Ik verwachtte dat Wijnaldum eruit gehaald zou worden voor Bruma, maar had zelf als ik trainer was Narsingh er gewoon weer uit gehaald. Aangezien Blind er voor koos een aanvaller te wisselen snap ik absoluut niet dat hij dan voor Huntelaar koos ipv Narsingh. Volgens mij is dat ook iets in de mindset van trainers... hij staat er net in, dus hem "mag" ik niet wisselen. Het komt volgens mij niet eens in hem op. Terwijl ik er vrijwel van overtuigd ben dat als Narsingh in de basis had gestaan, dat hij plaats had moeten maken voor Bruma.
Wellicht ben ik wat beïnvloed doordat ik absoluut niet snap wat Narsingh bij de selectie doet. Ooit was hij een zeer goede speler. Toen raakte hij een tijd lang geblesseerd en sinds die blessure heeft hij nooit, maar dan ook nooit meer zo gespeeld dat enige selectie voor het Nederlands Elftal gerechtvaardigd was. Zelfs bij PSV snap ik niet dat hij zo consequent een basisplaats krijgt.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:41:
[...]

Geen Sneijder?! Dit is zo wel een HEEL middelmatig team, daarmee win je ook niet van IJsland.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:42:
En Krul er in, omdat die toevallig een paar keer wel een penalty gepakt heeft. Man man, wat een opportunistisch volk zijn wij toch. Alles en iedereen moet maar wijken bij een tegenvallende prestatie. Ik kan je verklappen dat we het de komende 5 jaar met deze spelers moeten doen, dus je bent vrij snel uitgerouleerd.
Heeft niks met opportunisme te maken, puur het veranderen van het elftal om oude ingesleten patronen eruit te halen. Zoals het elftal nu voetbalt doet het pijn aan je ogen, er zit totaal geen power in. Minder voetbal meer fysiek vermogen. Hollandse school werkt op dit moment gewoon weg niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 04-09-2015 09:52 ]

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:12

Denk dat we hier een andere visie hebben.
Maar Blind koos ervoor om Depay als aanspeelpunt te gaan gebruiken, daarin is Huntelaar (tegen 2 grote CV) wel een stuk sterker in.

De 2 snelle creatieve spelers die we gisteren hadden, verzaakte zelf om te jagen op de verdediging van IJsland. Heb tot 3x gezien dat 1 van hun CV gewoon met de voet op de bal ging staan, en niets deed, gewoon omdat er geen druk werd gezet. Huntelaar gaat inderdaad niet achter een back aan, maar zorgt iedere wedstrijd wel voor druk op de CV's.

Zelfs met 10 man of tegen 10 man, zal IJsland niet het spel gaan maken. Er was hoge druk op onze verdediging, maar het was Nederland dat het spel moest maken. Ging niet zo best met 2 creatieve spelers voorin, die er niks van bakte.

Verwijderd

Miki schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:50:
[...]

[...]

Heeft niks met opportunisme te maken, puur het veranderen van het elftal om oude ingesleten patronen eruit te halen. Zoals het elftal nu voetbalt doet het pijn aan je ogen, er zit totaal geen power in. Minder voetbal meer fysiek vermogen. Hollandse school werkt op dit moment gewoon weg niet meer.
Nee dat heeft het wel. Niemand in NL is ooit echt trots op het NL-elftal. Het enige wat altijd gebeurt is dat er gezeken wordt op alle keuzes die de bondscoach maakt en op de prestaties van alle spelers. Cillessen pakt een keer geen penalty en jij zet Krul er in. Als er gisteren geen penalty voor IJsland was gegeven, had je dan ook Krul er in gezet en zo ja, waarom?

Het is gewoon te makkelijk. Als je Krul er nu in zet en die maakt de volgende wedstrijd een fout dan is hij ook meteen afgeschreven. Zetten we dan Cillessen er weer in of selecteren we direct door totdat de volgende keeper ook weer een fout maakt?

Hetzelfde geldt voor de CV positie. Nu is Indi afgeschreven, net als Veltman en Bruma. Dus van Dijk er de volgende keer maar bijhalen. Ook die gaat echt wel een keer een fout maken die tot rood/penalty/goal leidt. En dan?

Depay en Robben hebben gisteren helemaal niks laten zien. Zet je dan de volgende keer Promes in de basis?

Dat er weinig schwung in het elftal zit is waar. Dat moet veranderen. Maar we moeten in mijn ogen ook eens stoppen met een speler meteen tot de grond afbranden als er iets niet goed gaat. Zeker wanneer we geen betere alternatieven hebben :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Hij had überhaupt niet met Huntelaar moeten beginnen...

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 13:50
Precies het artikel dat ik ook wilde plaatsen. Ondersteunt eigenlijk mijn posts van gisteren dat ik het kansloos vond dat Blind al bij voorbaat werd aangesteld. Sterker nog, het beschrijft zelfs dat hij onder Hiddink al enorm veel deed en dat Hiddink alleen eindverantwoordelijk was. Des te kanslozer is het dat hij nu zijn eigen puin mag ruimen.
[...]

Kan zijn, maar zoals al door anderen gesteld werden we met dezelfde beschikbare spelers derde op een WK. Een WK waar al onze poule tegenstanders niet eens speelden! En Blind kan je wel degelijk verwijten dat hij het gisteren tactisch gezien niet bij het juiste eind had. Huntelaar als aanspeelpunt gebruiken vanaf de aftrap, spelers opstellen die gaan wedstrijdritme hebben, spelers niet op hun natuurlijke positie zetten, onnavolgbare wissels uitvoeren, met een lange bal gaan spelen terwijl er 4 kabouters voorin staan, geen invaller brengen die iets kan forceren voorin. Wat mij betreft heeft hij direct een brevet van onvermogen afgegeven, mede ondersteund door zijn interview achteraf.
ph4ge schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:02:
[...]

Even vooropgesteld dat ik in het vliegtuig zag en alleen een samenvatting gezien heb, heeft Huntelaar überhaupt ooit in Oranje weleens een lange bal gecontroleerd of succesvol als aanspeelpunt gespeeld? Vorige keer toen dat nodig was en Dost er in kwam was dat een wereld van verschil.

[...]
Neen, dus dat hij Huntelaar samen met Robben en Memphis op stelde was al een blunder. Speel je met die 2 aanvallers op de flanken dan heb je een aanspeelpunt nodig. Een spits die in dienst speelt van de andere 2. Eentje die een bal kan vast houden, breed leggen, door koppen, etc. Eentje waardoor je aan voetballen toe komt en die ruimte maakt voor de individuele acties. Allemaal kwaliteiten die Huntelaar amper of niet bezit.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:55:
[...]

Blind heeft overal waar hij werkte na zijn spelerscarrière gefaald, behalve misschien als trainer van de A1 van Ajax. Hij heeft 10 jaar geleden voor het laatst een profteam getraind en werd na 1 jaar ontslagen. Door zijn achterbakse manier van doen werd hij bij Ajax bovendien "scholletje" genoemd.
Achterbakse manier van werken (gisteren ook direct spelers afvallen) heeft hij altijd al gedaan inderdaad. Tel daarbij de verantwoordelijkheden die hij onder Hiddink al kreeg nog eens op en je kan toch eigenlijk maar 1 conclusie trekken?
Anyway, zwakke pot, waarbij Martins Indi zijn team zwaar heeft benadeeld en er eigenhandig voor heeft gezorgd dat IJsland thuis niet gewonnen werd.Ik heb me aan heel wat spelers geërgerd. Alleen Sneijder en Robben haalden een goed niveau, nu zijn dat ook veruit de beste spelers. De Vrij haalde een voldoende.

Wijnaldum krijg gewoon geen bal als Sneijder samen met hem op het middenveld staat, alles gaat naar hem. Hij had geloof ik maar 1/3e van de balcontacten van Klaasen en Sneijder in de eerste helft, alleen Cillessen had er minder..
JPM85 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:12:
[...]

Gisteren speelde Huntelaar voor zijn wissel gewoon prima.
Hield minimaal 1 CV bezig in zijn rug, indien Depay of Robben aan de bal waren. Robben kon de kaats aangaan, waarin 2x gevaar kwam.

Toen Huntelaar eruit ging, en Depay deze rol op zich moest nemen, werd hij gewoon opzij gezet door 1 van de CV's. Huntelaar had met duwen, trekken en gerommel echt beter als aanspeelpunt gespeeld, dan Depay heeft ten toon gesteld.

Dat Dost of De Jong dit misschien nog beter kan is een andere discussie, maar het wisselen van Huntelaar was gewoon een domme zet van Blind. Had Narsingh er weer uit moeten halen, en Depay rond Huntelaar laten voetballen.
Eens, ondanks dat ik Huntelaar slecht vind in deze rol is het opstellen van hem nog tot daar aan toe. Maar dat je hem er vervolgens uit haalt en de illusie hebt dat je in Memphis een aanspeelpunt hebt of dat Memphis, Narsingh, Sneijder en later Promes een kopduel gaan winnen als de lange bal wordt gespeeld laat gewoon zien dat je het niet snapt.

Los hiervan vond ik de uitspraak "dan moet je een verdediger brengen" ook uitermate zwak. Waar staat dat dat moet?

• PWM
  • Niet online

PWM

Joster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:16:
[...]
Los hiervan vond ik de uitspraak "dan moet je een verdediger brengen" ook uitermate zwak. Waar staat dat dat moet?
Gokje: Handboek Coach Betaald Voetbal opleiding van de KNVB

• argro
Beetje tendentieus artikel. Chivu, die voor 1,7 mio wordt gekocht en voor 18 mio wordt verkocht, wordt voor het gemak maar even miskoop genoemd. Natuurlijk zijn onder Blind in zijn diverse functies miskopen gedaan, maar er zitten ook best goede spelers bij, zoals Boerrigter (goed qua financieel resultaat), Cillissen, Eriksen etc. Dat benoemen paste echter blijkbaar niet in de boodschap van de auteur(s).

• Joster
Maar dat zijn volgens mij toch ook de enige goede aankopen geweest waarbij je over Boerrigter kan discussiëren?

• Señor Sjon
Ik denk dat dat voor het artikel niet veel uitmaakt... De tendens is duidelijk en ook de manier waarop hij BMI afbrand vind ik echt niet kunnen. Ik heb dat nog nooit een coach zien doen. Voor de rode kaart zag het er ook al niet uit.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-11 09:36

PauseBreak

derp!

Ramzzz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:00:
[...]

Hij had überhaupt niet met Huntelaar moeten beginnen...
Ja, dat was niet de enige fout. Van der Wiel had nooit bij de selectie mogen zitten natuurlijk. Die jongen heeft letterlijk nul wedstrijdritme. Dan kom je bij een centrum van BMI/De Vrij. We hebben gisteren mogen zien wat daarvan komt. Voornamelijk veel balverlies omdat beiden niet fatsoenlijk kunnen opbouwen. Een middenveld met Klaassen/Sneijder/Wijnaldum loopt vast omdat Klaassen die als aanspeelpunt voor de verdediging moet spelen voornamelijk geparkeerd stond.

Tsja, met deze spelers en de huidige tactische keuzes gaat het nog heel erg moeilijk worden om te kwalificeren.

Nee, merp!

• argro
Joster schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:39:
Maar dat zijn volgens mij toch ook de enige goede aankopen geweest waarbij je over Boerrigter kan discussiëren?
Huntelaar? Ik denk dat als je alle euro's qua aan- en verkoop van alle spelers in dat artikel optelt, dat je dan nog niet zo slecht uitkomt.

Overigens moet je met transfers ook een beetje geluk hebben. Voor hetzelfde geld was Chivu geflopt en Manucharyan geslaagd. Sulejmani was natuurlijk een beetje duur, maar zelfs Johan Derksen was destijds enthousiast over die aankoop. Sulejmani zou Ajax de titel bezorgen. Dat pakt anders uit, maar wie is dat aan te rekenen? Zlatan slaagt ook niet bij Barça, terwijl het stadion bij zijn presentatie nog vol zat met uitzinnige fans. Een fout van de TD van Barça of gewoon 'pech'?

[ Voor 24% gewijzigd door argro op 04-09-2015 11:05 ]

• Joster
argro schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:51:
[...]
Huntelaar? Ik denk dat als je alle euro's qua aan- en verkoop van alle spelers in dat artikel optelt, dat je dan nog niet zo slecht uitkomt.

Overigens moet je met transfers ook een beetje geluk hebben. Voor hetzelfde geld was Chivu geflopt en Manucharyan geslaagd. Sulejmani was natuurlijk een beetje duur, maar zelfs Johan Derksen was destijds enthousiast over die aankoop. Sulejmani zou Ajax de titel bezorgen. Dat pakt anders uit, maar wie is dat aan te rekenen? Zlatan slaagt ook niet bij Barça, terwijl het stadion bij zijn presentatie nog vol zat met uitzinnige fans. Een fout van de TD van Barça of gewoon 'pech'?
Daar heb je gelijk in, het kan ook zeker pech zijn. Maar het is eigenlijk wat Señor Sjon ook al zei, de tendens is duidelijk en dat valt te verwachten als je naar zijn carrière kijkt:
Señor Sjon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:39:
Ik denk dat dat voor het artikel niet veel uitmaakt... De tendens is duidelijk en ook de manier waarop hij BMI afbrand vind ik echt niet kunnen. Ik heb dat nog nooit een coach zien doen. Voor de rode kaart zag het er ook al niet uit.
Dat hij vervolgens in het interview aangeeft nog volledig achter al zijn keuzes te staan en zijn spelers loopt af te zeiken zegt gewoon genoeg. Hij snapt er geen pepernoot van.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:39
Ik vind het vooral raar dat mensen hier opkijken dat hij bmi afbrandt, is juist de enige goede reactie! Zoiets doms moet je niet goed praten zeker niet in zo'n belangrijke wedstrijd. Idem voor van de wiel!
Het zijn godver geen meisjes, als je zulke domme dingen doet mag dat ook gewoon gezegd worden, iedereen ziet en denkt het toch.

Slappe hap altijd dat de trainer zijn spelers in bescherming moet nemen :? Ja bij ongelukjes ja niet bij oerdomme overtredingen waarbij je je team benadeeld.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

Royz

Kleurenblind!!

martinusz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:12:
Ik vind het vooral raar dat mensen hier opkijken dat hij bmi afbrandt, is juist de enige goede reactie! Zoiets doms moet je niet goed praten zeker niet in zo'n belangrijke wedstrijd. Idem voor van de wiel!
Het zijn godver geen meisjes, als je zulke domme dingen doet mag dat ook gewoon gezegd worden, iedereen ziet en denkt het toch.

Slappe hap altijd dat de trainer zijn spelers in bescherming moet nemen :? Ja bij ongelukjes ja niet bij oerdomme overtredingen waarbij je je team benadeeld.
Als je volwassen bent los je dat soort dingen intern op, er is absoluut geen enkele rede om dat in de media te doen. In de media moet je een eenheid uitstralen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
De trainer stelt ze wel op, de trainer haalt ze erbij terwijl ze beide bank-/tribuneklanten zijn bij hun club en nul westrijdritme hebben. Het is ook niet de eerste keer dat Indi staat te schutteren achterin en domme overtredingen maakt. Die jongen is gewoon te licht. Van Der Wiel mist gewoon iedere vorm van zelfkritiek. Dat interview voor de wedstrijd 8)7 In welke wereld leeft zo'n jongen? Een matige back die geluk heeft dat hij bij PSG speelt met Cavani/Zlatan en die nog wel eens een geniale actie in huis hebben, maar verdedigend is 't armoedig.

[ Voor 16% gewijzigd door JanW op 04-09-2015 11:16 ]

• argro
Royz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:13:
[...]

Als je volwassen bent los je dat soort dingen intern op, er is absoluut geen enkele rede om dat in de media te doen. In de media moet je een eenheid uitstralen.
Ik moet het even met quotes doen, maar over BMI heeft Blind volgens mij het volgende gezegd:
"Ik weet niet wat Martins Indi bezielde. Beheersen hoort ook bij profvoetbal. Hij zat goed in de wedstrijd en er was geen enkele aanleiding om dit te doen."
Dat is toch prima? Wat had hij dan moeten doen? Aan de NOS vertellen dat het een uitstekende actie was van BMI en dat het jammer was dat BMI de speler van IJsland niet wat harder raakte? Dat het een domme actie van BMI was is volgens mij iedereen het eens, daar is weinig discussie over mogelijk. Wat mij betreft is het dan ook prima dat een coach zoiets zegt. Wat het spel van BMI voor de overtreding betreft, daar kun je over twisten. Juist op dat vlak neemt Blind BMI wel 'in bescherming', door te zeggen dat BMI goed in de wedstrijd zat.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:14:
De trainer stelt ze wel op, de trainer haalt ze erbij terwijl ze beide bank-/tribuneklanten zijn bij hun club en nul westrijdritme hebben. Het is ook niet de eerste keer dat Indi staat te schutteren achterin en domme overtredingen maakt. Die jongen is gewoon te licht. Van Der Wiel mist gewoon iedere vorm van zelfkritiek. Dat interview voor de wedstrijd 8)7 In welke wereld leeft zo'n jongen? Een matige back die geluk heeft dat hij bij PSG speelt met Cavani/Zlatan en die nog wel eens een geniale actie in huis hebben, maar verdedigend is 't armoedig.
Zijn tatoeages waren in elk geval weer lekker in beeld.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

JanW schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:14:
De trainer stelt ze wel op, de trainer haalt ze erbij terwijl ze beide bank-/tribuneklanten zijn bij hun club en nul westrijdritme hebben. Het is ook niet de eerste keer dat Indi staat te schutteren achterin en domme overtredingen maakt. Die jongen is gewoon te licht.
Ja, die rode kaart was heel erg dom, maar daarvoor speelde hij eigenlijk gewoon wel oké. Niet slecht, niet goed. Ik zou hem zelf niet opstellen, maar dat geldt voor veel meer spelers die in het veld stonden gisteren :P

Nee, merp!

Verwijderd

PauseBreak schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:28:
[...]

Ja, die rode kaart was heel erg dom, maar daarvoor speelde hij eigenlijk gewoon wel oké. Niet slecht, niet goed. Ik zou hem zelf niet opstellen, maar dat geldt voor veel meer spelers die in het veld stonden gisteren :P
Vervelende is alleen dat er verder weinig anderen zijn die wel opgesteld kunnen worden...

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
Je mag denken over van Hooijdonk wat je wilt maar zijn analyse gisteren vond ik perfect. Nederland met dat gebrei steeds en spelopvatting.

Ze willen rondtikken maar het gaat veel te traag en daardoor ook te voorspelbaar. Makkelijk allemaal te dekken voor een tegenstander.
Wat mij opvalt is de handelingsnelheid en balaannames, die duren soms echt seconden te lang waardoor opties alweer weg zijn.

Ik vond Sneijder wel goed spelen, die was wel snel etc
maar ja zonder Robben en een goede spits erbij is Nederland een middelmatig team

En Blind, de trainer, had de Jong moeten brengen. Kan hij wel zeggen dat je dan risico neemt maar dat is weer typisch angst voetbal. Zelfde reden waarom 3/4 van het team niet mee helpt om druk te zetten voorin waardoor hun verdediging makkelijk overeind blijft

Als meer mensen dit soort dingen zien, waarom doet een trainer dit dan niet?
En Blind dan echt knap hoor, met droge ogen blijven beweren dat je geen spijt hebt

Nederland zonder goede spits en Robben is een Oranje waar me misschien van moeten accepteren dat er gewoon niet meer inzit

• Joster
Harribo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:37:

Nederland zonder goede spits en Robben is een Oranje waar me misschien van moeten accepteren dat er gewoon niet meer inzit
Er zit echt wel meer in, maar dan moet je een trainer hebben die het maximale uit zijn spelersgroep kan halen. Of door een tactische ingreep een resultaat kan halen uit situaties met 10 man & het grootste deel van de tweede helft 1-0 achter. Blind heeft in 1 klap bewezen daar ongeschikt voor te zijn.

Verwijderd

Ramzzz schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:26:
[...]

Zijn tatoeages waren in elk geval weer lekker in beeld.
? Wat is dit dan? Je mag toch wel tattoeages hebben?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:45:
[...]

? Wat is dit dan? Je mag toch wel tattoeages hebben?
Iets met prioriteiten...

• argro
Als we speler met tatoeages uit Oranje moeten weren omdat die blijkbaar niet goed prioriteren, dan kan 80% van de huidige selectie naar huis, en Lens en Van Dijk kunnen thuis blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 04-09-2015 11:53 ]

• Señor Sjon

Als spelers zo over de trainer zouden beginnen is de wereld te klein. Vuile was moet je niet buitengooien.

Omgedraaid: Blind stelt de mensen op, dus hij is er ook verantwoordelijk voor.

Van Gelder zat zich weer zichtbaar op te vreten tijdens het interview na de wedstrijd. Heb dit keer geen radiocommentaar gehoord, maar bij voorgaande wedstrijden was ie verre van mild tijdens de wedstrijd. Het ziet er gewoon allemaal niet uit en uit niks blijkt dat er voor een vermogen op het veld staat.

Even ter vergelijk:
Utrecht (335k inwoners)
IJsland (317k inwoners)

Alsof FC Utrecht van het NL elftal wint.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:31:
[...]

Vervelende is alleen dat er verder weinig anderen zijn die wel opgesteld kunnen worden...
Als iedereen fit is valt dat wel mee. Ik ben er op zich wel voor om spelers op de positie te spelen waar ze ook bij hun club spelen. Dus Blind/De Vrij als centraal duo. Zit je alleen met de linksbackpositie omdat Willems geblesseerd is.

Nee, merp!

• argro
Señor Sjon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:53:
[...]

Even ter vergelijk:
Utrecht (335k inwoners)
IJsland (317k inwoners)

Als je het zo bekijkt kan Nederland met 17 miljoen inwoners ook onmogelijk van Brazilië met 200 miljoen inwoners winnen. Toch is dat recent nog gebeurd. Alsof (Rio de Janeiro x3) van de goddelijke kanaries wint...

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 04-09-2015 12:08 ]

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
En China is volgens mij ook nog nooit wereldkampioen geweest als je het zo bekijkt

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

Royz

Kleurenblind!!

argro schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:22:
[...]
Ik moet het even met quotes doen, maar over BMI heeft Blind volgens mij het volgende gezegd:
"Ik weet niet wat Martins Indi bezielde. Beheersen hoort ook bij profvoetbal. Hij zat goed in de wedstrijd en er was geen enkele aanleiding om dit te doen."
Dat is toch prima? Wat had hij dan moeten doen? Aan de NOS vertellen dat het een uitstekende actie was van BMI en dat het jammer was dat BMI de speler van IJsland niet wat harder raakte? Dat het een domme actie van BMI was is volgens mij iedereen het eens, daar is weinig discussie over mogelijk. Wat mij betreft is het dan ook prima dat een coach zoiets zegt. Wat het spel van BMI voor de overtreding betreft, daar kun je over twisten. Juist op dat vlak neemt Blind BMI wel 'in bescherming', door te zeggen dat BMI goed in de wedstrijd zat.
Gewoon neutraal blijven, meer in de vorm van we gaan er intern nog eens naar kijken en het er met hem over hebben. Waarom zou je meer prijs geven aan de media? Voor de wedstrijd was Blind daar ontzettend goed in in ieder geval.

Overigens zei martinusz iets over afbranden, daar reageerde ik op :)
Ik vind het vooral raar dat mensen hier opkijken dat hij bmi afbrandt, is juist de enige goede reactie!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

of als je het zo bekijkt kan het gebrek aan natuurlijke geisers ook nog mee spelen voor. Het ligt dus niet alleen aan Blind dat we verliezen

• Señor Sjon
argro schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:04:
[...]
Als je het zo bekijkt kan Nederland met 17 miljoen inwoners ook onmogelijk van Brazilië met 200 miljoen inwoners winnen. Toch is dat recent nog gebeurd. Alsof (Rio de Janeiro x3) van de goddelijke kanaries wint...
Waarvan de helft geen voetbal kan betalen? Het lijkt mij dat er in Nederland meer een voetbalcultuur heerst dan IJsland en toch worden we redelijk makkelijk uit de wedstrijd gespeeld.

Verwijderd

Señor Sjon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:16:
[...]

Waarvan de helft geen voetbal kan betalen? Het lijkt mij dat er in Nederland meer een voetbalcultuur heerst dan IJsland en toch worden we redelijk makkelijk uit de wedstrijd gespeeld.
Het is natuurlijk wel zo dat Ijsland een penalty kreeg, zij kwamen ook niet om te winnen met 5 doelpunten verschil. Tegen die geparkeerde bus met rugbyspelers tegenover lichtgewichten is het lastig voetballen.

Maar wij hebben verder ook geen verdedigers die vol in het krachthonk zitten, 1 keer duwen en ze zijn weg.

Robben is gewoon slim, die zag die kerels en rekt even een spiertje te ver op. Voor Guardiola speelt hij gewoon weer.

Dat hele EK is toch niet belangrijk, zeker niet als je straks in de play offs het toch wel haalt met 2 vingers in de neus.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

argro schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:52:
[...]
Als we speler met tatoeages uit Oranje moeten weren omdat die blijkbaar niet goed prioriteren, dan kan 80% van de huidige selectie naar huis, en Lens en Van Dijk kunnen thuis blijven.
Het gaat helemaal niet om de tatoeages zelf, het gaat op z'n hele houding.... Meneer geeft een interview dat hij zekere rechten zou hebben, iets met bankzitten en toch een basisplaats in je nationale team willen opeisen. Als die plakplaatjes maken je geen man of the match, daar is iets meer kunde voor nodig.

Blind heeft als coach echt een aantal fouten gemaakt, voldoende om aan te tonen dat hij ongeschikt is. Kunnen we hem niet weg stemmen?

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:32:
Al die plakplaatjes maken je geen man of the match, daar is iets meer kunde voor nodig.
Dat zegt die beste man toch ook niet? "Ik heb plakplaatjes dus ik mag starten". Er word hier slecht gereageerd op zijn vrije tijds besteding, en direct gerelateerd aan zijn functioneren. Dat vind ik dom.

Jullie maken je zorgen om het aantal tattoes van die beste man, daar kan hij toch niks aan doen dat jullie er zo over denken?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:36:
[...]

Dat zegt die beste man toch ook niet? "Ik heb plakplaatjes dus ik mag starten". Er word hier slecht gereageerd op zijn vrije tijds besteding, en direct gerelateerd aan zijn functioneren. Dat vind ik dom.

Jullie maken je zorgen om het aantal tattoes van die beste man, daar kan hij toch niks aan doen dat jullie er zo over denken?
Ik heb niets op zijn plakplaatjes aan te merken, wel op de houding en de uitstraling van de beste man....
Het zal mij een zorg zijn hoe meneer zijn lichaam verpest, dat is helemaal zijn keuze. Ik vindt dat sommige heren van gekkigheid niet meer weten hoe ze zich buiten het veld moeten gedragen. De een heeft een air aan zijn kont, de ander denkt dat hij serieus iets voorstelt. Waar is die doe maar normaal mentaliteit gebleven? m.a.w. je wordt als voetballer afgerekend op je prestaties, wanneer iemand zich dan als een of andere kroonprins gaat gedragen kan je niets anders dan kritiek verwachten.

Het is heel simpel, van een Oranje speler mag je gewoon verwachten dat hij 100% presteert en inzet toont, het is namelijk een erebaan...

Verwijderd

Uhm, zijn tattoes werden hier even gebruikt als zijnde oorzaak van het leggen van prioriteiten. Het kan je volgens mij wel iets schelen, anders begin je er niet over. Dan praat je net als de rest gewoon over het gebrek aan speelminuten of ritme.

Als jij zover bent dat je 24/7 word gevolgd door de media, en meer in de maand binnen harkt dan de waarde van een mooi grachtenpand in hartje Amsterdam, dan wil ik jou ook nog wel eens 'normaal' zien doen. :) Lijkt mij moeilijker dan het is

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:46:
Uhm, zijn tattoes werden hier even gebruikt als zijnde oorzaak van het leggen van prioriteiten. Het kan je volgens mij wel iets schelen, anders begin je er niet over. Dan praat je net als de rest gewoon over het gebrek aan speelminuten of ritme.

Als jij zover bent dat je 24/7 word gevolgd door de media, en meer in de maand binnen harkt dan de waarde van een mooi grachtenpand in hartje Amsterdam, dan wil ik jou ook nog wel eens 'normaal' zien doen. :) Lijkt mij moeilijker dan het is
Valt wel mee, zoals ik al schreef, er is niets mis met zijn versiering, meneer wil nu eenmaal graag opvallen, alleen.... Als je in Oranje mag spelen moet iemand zich daar ook naar gedragen. De Memphis Depay is ook zo'n iemand. Alle spelers worden bij hun volledige naam genoemd, maar meneer maakt een voor hem droom transfer en wil in eens alleen "Memphis" worden genoemd.

Het gaat er om dat jonge jochies in eens van gekkigheid niet meer weten wat ze nog kunnen doen om maar op te vallen. Het is gewoon doodzonde dat ze niets presteren. Ze zijn meer met hun eigen "ik" bezig dan prestaties te leveren......

En..... Ik wil helemaal geen grachtenpand in Amsterdam.... Beetje de old school nuchterheid, die zijn velen kwijt

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 04-09-2015 12:54 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:26
Señor Sjon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:53:
[...]

Even ter vergelijk:
Utrecht (335k inwoners)
IJsland (317k inwoners)

Utrecht zit natuurlijk vol met spelers die van buiten zijn aangekocht. Kijk je echter naar geboren Utrechters dan kan je best een redelijk team samenstellen: Affelay, Assaiti, Labyad, Mokhtar, Sneyder. (Van Basten als Coach)Aangevuld met wat mindere goden moet je dan best van dit Oranje kunnen winnen.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:52:
[...]

Valt wel mee, zoals ik al schreef, er is niets mis met zijn versiering, meneer wil nu eenmaal graag opvallen, alleen.... Als je in Oranje mag spelen moet iemand zich daar ook naar gedragen. De Memphis Depay is ook zo'n iemand. Alle spelers worden bij hun volledige naam genoemd, maar meneer maakt een voor hem droom transfer en wil in eens alleen "Memphis" worden genoemd.

Het gaat er om dat jonge jochies in eens van gekkigheid niet meer weten wat ze nog kunnen doen om maar op te vallen. Het is gewoon doodzonde dat ze niets presteren. Ze zijn meer met hun eigen "ik" bezig dan prestaties te leveren......

En..... Ik wil helemaal geen grachtenpand in Amsterdam.... Beetje de old school nuchterheid, die zijn velen kwijt
Informeer je aub. waarom hij Memphis genoemd wilt worden voordat je dit als reden gaat opgeven.

PSN: Alvanosa

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 13:37
Het Nederlandse voetbal zit in een negatieve spiraal en gaat donkere jaren tegemoet. Dit is wederom gisteren weer bevestigt.

Het Nederlandse elftal bestaan nog uit o.a Robben, Sneijder en van Persie die over hun hoogte punt heen zijn.
De rest is leuk voor de Eredivisie maar tegen buitenlandse ploegen/ landen moet je niet veel verwachten.

Er zijn gewoon geen goede talenten meer goed opgeleid. En als ze wel zijn worden ze meteen voor veel geld verkocht aan een buitenlandse club waar ze vervolgens op de bank zitten en niet beter worden.. (Logisch -> ik zou ook voor het geld gaan).

Dit proces speelt al een aantal jaren. Gevolg is dat er geen Nederlandse clubs meer ver in de europa league komen, laat staan de champions league. Nu bereikt dit proces ook het Nederlands elftal.

Hoop -> België laat zien dat het mogelijk is dit soort talenten op te leiden. Welliswaar gaan ze ook meteen naar Engeland maar er staat wel een elftal met betere spelers.

Nederland gaat tijdelijk de rol het Belgisch elftal (periode 2004- 2010) overnemen. Geen A land maar een B land.

Moeten wij ons schamen?? duidelijk nee -> we zijn een te klein voetbal land. Deze periode is tijdelijk. De hamvraag is: Wanneer komen de echte talenten?

(Ik vind alleen Depay een echt talent).

[ Voor 4% gewijzigd door Vastelaovend89 op 04-09-2015 13:06 ]

Eng en streng

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016