[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 23:25
ouch, de volgorde van de playlist en songs is wel belangrijk voor mij. Vind het wel wat absurd dat als ik een liedje toevoeg, ik elke keer weer dat naar boven moet schuiven, zeker als het een lange lijst is. Of kan ik nog ervoor zorgen dat de playlist omgekeerd wordt afgespeeld?

Ik heb het wel gevonden in itunes, maar op de iPhone neemt hij dit dan wel niet over :F

Ik vind het al een heel gedoe om dergelijke zaken terug te vinden in itunes. Dit is echt wel een ramp dat je voor dergelijke basisfunctionaliteiten al moet hebben gestudeerd :F

[ Voor 32% gewijzigd door pina op 10-03-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 19:44
Nee hoor, als je Apple Music hebt heb je geen iTunes Match nodig. Met alleen Apple Music matcht 'ie ook je lokale nummers en upload 'ie eventueel nummers naar de iCloud die niet in Apple Music staan.
1iCloud-muziekbibliotheek wordt ook vaak genoemd als functie van Apple Music. iCloud-muziekbibliotheek maakt deel uit van iTunes Match en van Apple Music. Als u een Apple Music-abonnement hebt, hebt u geen iTunes Match-abonnement nodig, behalve als u uw muziek wilt kunnen afspelen op een Apple TV (2e of 3e generatie).
pina schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:59:
ouch, de volgorde van de playlist en songs is wel belangrijk voor mij. Vind het wel wat absurd dat als ik een liedje toevoeg, ik elke keer weer dat naar boven moet schuiven, zeker als het een lange lijst is. Of kan ik nog ervoor zorgen dat de playlist omgekeerd wordt afgespeeld?
Dat kan op iTunes op Mac/PC in ieder geval wel, al is het een beetje weggestopt. Zodra je in een playlist zit klik je in het menu op View -> Sort by -> Descending i.p.v. Ascending. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Fuwor op 10-03-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuwor schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:07:
[...]
Nee hoor, als je Apple Music hebt heb je geen iTunes Match nodig. Met alleen Apple Music matcht 'ie ook je lokale nummers en upload 'ie eventueel nummers naar de iCloud die niet in Apple Music staan.
Ooh zo, Apple Match is een losse dienst die je kunt gebruiken als je geen Apple Music hebt dus eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 23:25
Fuwor schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:07:
Dat kan op iTunes op Mac/PC in ieder geval wel, al is het een beetje weggestopt. Zodra je in een playlist zit klik je in het menu op View -> Sort by -> Descending i.p.v. Ascending. ;)
heb ook het volgende gevonden:
view -> view as -> songs
daarna "copy as play order" gebruiken

ik snap de logica absoluut niet, maar het werkt zo wel 8)7

EDIT: werkt dus niet behoorlijk. Zelfs als ik een liedje als laatste toegevoegd, slaagt itunes erin een ander liedje bovenaan te houden :( ik word er behoorlijk pissed van

Aangezien je de playlists niet kan sorteren zoals je wilt, maar enkel via bepaalde criteria zoals alfabet, heb ik een smiley gebruikt. Die zet de playlist dan bovenaan voor de letter A. In iTunes werkt dat, maar op mijn iPhone wordt de letter A voor die smiley gebruikt, ook al sorteer ik hem op alfabat. :(

[ Voor 38% gewijzigd door pina op 10-03-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Lange leve GDPR! JSON export van je Spotify library. Maar nu ben ik op zoek naar een manier om een JSON file te importeren voor Apple Music. Iemand tips? Via Google kom ik terecht bij developer spul en API's, maar ik zoek iets laagdrempeligs :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je iets laagdrempeligs zoekt moet je deze app gebruiken. Makkelijker wordt het niet.

SongShift van Juan Carlos Perez https://itunes.apple.com/nl/app/songshift/id1097974566?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Donstil thanks, geef je via deze app ook toegang tot je Apple ID? Heb er eerder wel eens naar gekeken, maar nog helemaal achterhaald hoe de gegevens bij Spotify worden opgehaald en in Apple Music worden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronwiel schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:55:
@Donstil thanks, geef je via deze app ook toegang tot je Apple ID? Heb er eerder wel eens naar gekeken, maar nog helemaal achterhaald hoe de gegevens bij Spotify worden opgehaald en in Apple Music worden gezet.
Nee je geeft de app niet direct toegang tot je AppleID. Hij heeft alleen op je device toestemming om in AppleMusic te kijken.

Je moet hem wel aan Spotify koppelen maar dat heb ik na de Sync gewoon weer ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
https://9to5mac.com/2018/...eb-player-listen-browser/

Morgen met WWDC aankondiging voor Apple Music in browser? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:31

JSchut

.....

Momenteel gebruik ik spotify en ik overweeg apple music. Er is echter nog 1 ding wat mij tegenhoud.

Op het werk gebruik ik een andere apple id dan mijn eigen prive apple id. Is het dan op de een of andere manier mogelijk om mijn prive Apple Music te gebruiken op mijn werk mac? (Het liefst zonder dat er op de werk mac iets met mijn prive account gekocht kan worden)

Met Spotify is dit natuurlijk geen probleem omdat dit een losse service is. Maar met Apple Music lijkt dit niet mogelijk.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:55
JSchut schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:05:
Momenteel gebruik ik spotify en ik overweeg apple music. Er is echter nog 1 ding wat mij tegenhoud.

Op het werk gebruik ik een andere apple id dan mijn eigen prive apple id. Is het dan op de een of andere manier mogelijk om mijn prive Apple Music te gebruiken op mijn werk mac? (Het liefst zonder dat er op de werk mac iets met mijn prive account gekocht kan worden)

Met Spotify is dit natuurlijk geen probleem omdat dit een losse service is. Maar met Apple Music lijkt dit niet mogelijk.
Je kunt daarvoor een family abonnement afsluiten. Kost je wel 15 EUR, maar wellicht kun je het delen met familieleden. Enige andere optie is naar mijn weten in iTunes inloggen met je persoonlijke Apple ID. Dan is het helaas wel mogelijk om dingen aan te kopen op je werk. Ik heb dit laatste zelf gedaan, maar er zitten dan ook geen andere personen op mijn werkcomputer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 07:31

JSchut

.....

oohh schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:30:
[...]

Je kunt daarvoor een family abonnement afsluiten. Kost je wel 15 EUR, maar wellicht kun je het delen met familieleden. Enige andere optie is naar mijn weten in iTunes inloggen met je persoonlijke Apple ID. Dan is het helaas wel mogelijk om dingen aan te kopen op je werk. Ik heb dit laatste zelf gedaan, maar er zitten dan ook geen andere personen op mijn werkcomputer. :)
Als ze je wachtwoord van je Apple id weten neem ik aan.

Family sharing ga ik ook doen maar kan je dan per account aangeven wat ze mogen?

[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 18-06-2018 19:25 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is toch wel een mooie opsteker voor Apple.

Major music distributor says Apple Music now has more US paying subscribers than Spotify

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 06-07-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat zal best, in Amerika loopt iedereen met iPhones, AirPods en Apple Watch, dus dan zit je veel meer in het ecosysteem.

Ik heb toevallig laatste weken weer Apple Music geprobeerd. Alhoewel er pluspunten zijn, vind ik nog altijd Spotify sneller en makkelijker werken. Veel duidelijker. En ik vind het overdreven font in Muziek ook smakeloos. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:13:
Dat zal best, in Amerika loopt iedereen met iPhones, AirPods en Apple Watch, dus dan zit je veel meer in het ecosysteem.
Precies de reden waarom het een goeie opsteker is voor Apple :)
In je thuis markt wil je toch de grootste zijn en dat lukt ze ook hiermee weer aardig.
THE_BASE schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:13:
Ik heb toevallig laatste weken weer Apple Music geprobeerd. Alhoewel er pluspunten zijn, vind ik nog altijd Spotify sneller en makkelijker werken. Veel duidelijker. En ik vind het overdreven font in Muziek ook smakeloos. :)
Mm ik ben het daar gedeeltelijk ook wel mee eens. Spotify werkt prima maar is eerder makkelijker door gewenning. De interface is niet beter oid.

Ik heb nu sinds februari weer Apple Music (i.v.m. de homepod) en als je daarin je weg weer weet is het eigenlijk wel prima.

[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 10-07-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:16:
[...]

Precies de reden waarom het een goeie opsteker is voor Apple :)
In je thuis markt wil je toch de grootste zijn en dat lukt ze ook hiermee weer aardig.

[...]

Mm ik ben het daar gedeeltelijk ook wel mee eens. Spotify werkt prima maar is eerder makkelijker door gewenning. De interface is niet beter oid.

Ik heb nu sinds februari weer Apple Music (i.v.m. de homepod) en als je daarin je weg weer weet is het eigenlijk wel prima.
Ik heb zojuist iTunes weer eens geopend, alle drukke illustraties zijn voor mij een doorn in het oog. Zoeken is prima, je vindt wat je zoekt, maar leuke muziek ontdekken vind ik lastig. Het werkt natuurlijk wel weer fijne met Apple Watch en CarPlay. Dat is iets waar ik me met Spotify weer aan erger.

Voor beide diensten valt iets te zeggen. Voorlopig maar even Spotify.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:30:
[...]

Ik heb zojuist iTunes weer eens geopend, alle drukke illustraties zijn voor mij een doorn in het oog. Zoeken is prima, je vindt wat je zoekt, maar leuke muziek ontdekken vind ik lastig. Het werkt natuurlijk wel weer fijne met Apple Watch en CarPlay. Dat is iets waar ik me met Spotify weer aan erger.

Voor beide diensten valt iets te zeggen. Voorlopig maar even Spotify.
iTunes kom ik op macOS ook maar zelden. Althans heel af en toe in het afspeellijsten gedeelte maar niet veel verder 8)7. Zelfde geld voor Spotify trouwens, 99% van mijn muziek consumptie is vanaf mobiel of in de auto (met Carplay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Laatst online: 01-07 21:51
heb sinds kort op meer OSX systemen dat ik wel ingelogd ben met het juiste Apple music account.

maar op de pagina's ontdekken, radio, voor jou etc blijft het een wit scherm. geschiedenis speelt die wel gewoon af, en op de IOS systemen evenals de Sonos app geen problemen met zoeken.

heb de itunes ook al geüpdatet misschien was dat het probleem maar blijft wit.

wie helpt mij uit de brand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:07
@londemanmp ik heb dat een tijdje op Windows gehad (in de fast ring), en dat bleek toen om firewall settings te gaan als ik me goed herinner. Het zou me ergens verwonderen dat op OSX hetzelfde gebeurt, maar Apple laat de laatste tijd wel eens vaker een steek vallen, dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:40

JB

Cédric roelt!

Niemand die zich dan stoort aan de "kwaliteit" van Spotify :? Ik merk dit voornamelijk bij gebruik van Bluetooth speakers. Geluid is veel voller met Apple Music. Voor mij een reden geweest om Spotify op te zeggen ook al vind ik de app fijner in elkaar zitten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
JB schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 23:18:
Niemand die zich dan stoort aan de "kwaliteit" van Spotify :? Ik merk dit voornamelijk bij gebruik van Bluetooth speakers. Geluid is veel voller met Apple Music. Voor mij een reden geweest om Spotify op te zeggen ook al vind ik de app fijner in elkaar zitten.
Dit is misschien veel te voor de hand liggend maar had je high quality streaming wel aanstaan in de instellingen van Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:40

JB

Cédric roelt!

jelle. schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:39:
[...]

Dit is misschien veel te voor de hand liggend maar had je high quality streaming wel aanstaan in de instellingen van Spotify?
Jazeker :) Probeer zelf maar eens. Valt vooral op als je Live radio streams luistert en dan naar Spotify schakelt. Lijkt wel alsof alles halveert qua power/kwaliteit

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
heb zonet 1 gratis maand Apple Music afgesloten.

Heb jarenlang Spotify gebruikt, maar wilde A.M weer eens een kans geven.

Ik heb een iPhone, MacBook, iPad en Sonos speakers. Met Spotify Connect kon ik vrijwel alles synchroon laten lopen; oftewel, ik bedien Spotify op mijn iPhone en even later via mn MacBook.

Ik heb dit niet kunnen vinden in Apple Music, wat zie ik over het hoofd.

zal nog wat duidelijker proberen te zijn ;)

Ik start een playlist via Apple Music met mijn iPhone, even later wil ik op mijn MacBook exact zien wat ik op dat moment afspeel en ook kunnen wijzigen en dit dus vice versa.
Of is dit gewoonweg niet mogelijjk?

EDIT:

gevonden..behoorlijk suf ik, ik moest uiteraard Apple Music eerst als muziekservice toevoegen aan mijn Sonos 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 31-07-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:05
Ik krijg allemaal losse nummers in mijn apple music, ik voeg een album van bb king toe, 2 dagen later komen er nog wat losse nummers bij, die als los album getoond worden. Waar komen ze vandaan en kan ik dat op de een of andere manier samenvoegen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
No Hands schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 08:37:
Ik krijg allemaal losse nummers in mijn apple music, ik voeg een album van bb king toe, 2 dagen later komen er nog wat losse nummers bij, die als los album getoond worden. Waar komen ze vandaan en kan ik dat op de een of andere manier samenvoegen?
Is het album nog niet uitgekomen? Ik heb een aantal keer gehad dat het platenlabel het album schijnbaar weer verwijderd had en een aantal nummers apart had uitgebracht. Toen werden deze ook als losse nummers zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook iets soortgelijks. Nummers in mijn afspeellijsten blijven wisselen van oorsprong.

Dus de ene keer zijn het studio opnames van album 1, dan ineens van album 2 en weer later is het ineens een live opname (irritant!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Laatst online: 10:05
@oohh nee is al een oud album, dat zal het niet zijn.
@Donstil ja zoiets dus, gekke is ook dat het op mijn iPad anders lijkt te worden weergegeven dan op mijn MacBook. Maar in beide gevallen komen er dus van sommige artiesten/albums zomaar lose nummers bij in mijn bibliotheek, zonder mogelijkheid om dat dan samen te voegen met de rest.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-07 22:12
Geert1976 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:22:
heb zonet 1 gratis maand Apple Music afgesloten.

Heb jarenlang Spotify gebruikt, maar wilde A.M weer eens een kans geven.

Ik heb een iPhone, MacBook, iPad en Sonos speakers. Met Spotify Connect kon ik vrijwel alles synchroon laten lopen; oftewel, ik bedien Spotify op mijn iPhone en even later via mn MacBook.

Ik heb dit niet kunnen vinden in Apple Music, wat zie ik over het hoofd.

zal nog wat duidelijker proberen te zijn ;)

Ik start een playlist via Apple Music met mijn iPhone, even later wil ik op mijn MacBook exact zien wat ik op dat moment afspeel en ook kunnen wijzigen en dit dus vice versa.
Of is dit gewoonweg niet mogelijjk?

EDIT:

gevonden..behoorlijk suf ik, ik moest uiteraard Apple Music eerst als muziekservice toevoegen aan mijn Sonos 8)7 8)7
Via airplay 2 kan je rechtstreeks muziek streamen van je iphone naar je sonos speakers. Dan heb je de Sonos app niet eens nodig.

PSN: Jonasken

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 09:41
Jonasken schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:06:
[...]

Via airplay 2 kan je rechtstreeks muziek streamen van je iphone naar je sonos speakers. Dan heb je de Sonos app niet eens nodig.
Dat geldt niet voor de 'oudere' speakers. Op bijvoorbeeld de Play: 1 zit geen Airplay 2.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
En vanaf vandaag is er ook AirPlay 2 beschikbaar op de AirPort Express. Dus in mijn geval, muziek synchroon door het hele huis!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 09:48
Serena schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:24:
En vanaf vandaag is er ook AirPlay 2 beschikbaar op de AirPort Express. Dus in mijn geval, muziek synchroon door het hele huis!!!
Nice! moet ik dan mijn airport updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Zspirit schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Nice! moet ik dan mijn airport updaten?
Yep, via de AirPort app op je iPhone/iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 21:54

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Deze AirPort Express update met Airplay 2 maakt in 1 klap mijn Sonos connect overbodig.
Ik heb een Teufel Sounddeck streaming (zie het als een Sonos Playbase tegenhanger), echter die ondersteunt een aantal muziekdiensten waaronder Spotify maar helaas geen Apple Music. Nu heeft de Sounddeck meerdere ingangen en had ik mijn AirPort express er aan gehangen zodat ik Apple Music via Airplay kan streamen. Nadeel is dat je altijd je mobiel of iPad gebruikt voor streaming, of ik moest de Apple TV gebruiken met de TV aan voor doorgifte geluid via HDMI, wat niet ideaal is.

Gezien ik elders in huis 2 maal een Sonos One heb, dacht ik dan maar een Sonos connect aan de teufel sounddeck te hangen. Zodat ik via de Sonos App , Apple music kan gebruiken.
Echter nu de Express AirPlay 2 ondersteunt kom ik erachter dat de Sonos connect volstrekt overbodig is geworden. Dankzij Airplay 2 kan ik vanaf mijn IOS device Apple Music via de Apple TV remote bedienen en de gewenste AirPlay 2 speaker kan kiezen.

Kortom de Apple TV is daarmee de hub voor het afspelen. Ik kan vanuit alle apparaten Apple Music op de Apple TV aansturen en kan dus gebruik maken van de volledige Appel Music interface i.p.v de beperkte interface welke ik tot nu toe gebruikte op de Sonos App.

Erg gaaf gedaan.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
*laat maar*
Vreemde bericht is al verwijderd.

[ Voor 91% gewijzigd door Serena op 05-09-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:12
Hallo allemaal! Zijn er mensen die een gezinsabonnement hebben voor Apple Music? Hoe werkt dit? Als het mogelijk is dat alle zes de personen op een andere iCloud ingelogd zijn en elkaars geschiedenis niet kunnen zien, schaf ik het direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 11:02

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

mr.JamesBond schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:55:
Hallo allemaal! Zijn er mensen die een gezinsabonnement hebben voor Apple Music? Hoe werkt dit? Als het mogelijk is dat alle zes de personen op een andere iCloud ingelogd zijn en elkaars geschiedenis niet kunnen zien, schaf ik het direct aan.
Het is precies zoals je het zegt. Ik heb a music family, maar volgends mijn zijn het er 5 inplaats van 6 personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Coldbullet schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Het is precies zoals je het zegt. Ik heb a music family, maar volgends mijn zijn het er 5 inplaats van 6 personen?
Oké, dan ga ik me straks registreren.

Bij mij staat tot 6 personen. Maar zoveel maakt me dat niet uit, want we zijn toch met vier iPhone gebruikers en een android.

EDIT: Zojuist geprobeerd Apple Music aan te schaffen. Alleen wil die per sé creditcardgegevens hebben. Is er een mogelijkheid om Apple Music te nemen zonder creditcard?

[ Voor 17% gewijzigd door de Foarsitter op 13-10-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
mr.JamesBond schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:47:
[...]
EDIT: Zojuist geprobeerd Apple Music aan te schaffen. Alleen wil die per sé creditcardgegevens hebben. Is er een mogelijkheid om Apple Music te nemen zonder creditcard?
Moet gewoon met iTunes tegoed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
traxxion schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:45:
[...]

Moet gewoon met iTunes tegoed kunnen.
Oh, dan wacht ik tot ik een iTunes kaart met korting kan kopen.

Wel apart dat een proefabonnement niet gestart kan worden zonder creditcardgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_T
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-04 15:37
mr.JamesBond schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:58:
Wel apart dat een proefabonnement niet gestart kan worden zonder creditcardgegevens.
Je start geen proefabonnement, maar een normaal abonnement waarbij de eerste drie maanden gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
mr.JamesBond schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:55:
ik vind eerlijk gezegd apple music erg slecht in het zoeken naar albums wil je een album van bv eric clapton horen krijg je eerst de populaire dan een hele rij coverbands en een heleboel is niet te vinden, Als klap op de vuurpijl ontbreken er nummers in het album dat je dan uitkiest. ik zou een andere streamingdienst nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
aljooge schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:36:
[...]

ik vind eerlijk gezegd apple music erg slecht in het zoeken naar albums wil je een album van bv eric clapton horen krijg je eerst de populaire dan een hele rij coverbands en een heleboel is niet te vinden, Als klap op de vuurpijl ontbreken er nummers in het album dat je dan uitkiest. ik zou een andere streamingdienst nemen.
Dank voor je advies, maar nee.

Ik denk dat het er vooral in zit in welke mate je gewend bent aan een andere streamingdienst. Ik heb al zo’n drie jaar spotify niet geopend, dus zou ik sowieso aan welke streamingdienst dan ook moeten wennen.

Een belangrijk pluspunt van Apple Music (althans, voor mij) is dat het ook een app heeft voor mijn Apple Watch.
Roy_T schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:02:
[...]

Je start geen proefabonnement, maar een normaal abonnement waarbij de eerste drie maanden gratis zijn.
Ah, oke. Dat wordt dan wachten tot de tegoedkaarten in de aanbieding zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door de Foarsitter op 13-10-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
-Oeps, sorry-

[ Voor 97% gewijzigd door de Foarsitter op 13-10-2018 22:12 . Reden: Fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
mr.JamesBond schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:10:
[...]

Dank voor je advies, maar nee.

Ik denk dat het er vooral in zit in welke mate je gewend bent aan een andere streamingdienst. Ik heb al zo’n drie jaar spotify niet geopend, dus zou ik sowieso aan welke streamingdienst dan ook moeten wennen.

Een belangrijk pluspunt van Apple Music (althans, voor mij) is dat het ook een app heeft voor mijn Apple Watch.

[...]

Ah, oke. Dat wordt dan wachten tot de tegoedkaarten in de aanbieding zijn.
het is geen kwestie van wennen, nummers staan gewoon als niet aanwezig in een album, het is alsof je een stapel cds hebt waarvan in een flink aantal cds een paar liedjes zijn weggehaald. Dat vind ik een aanfluiting naar de artiest die zorgvuldig een album heeft samen gesteld, Muziek vind ik kunst en daar moet je geen delen van weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
aljooge schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:28:
[...]

het is geen kwestie van wennen, nummers staan gewoon als niet aanwezig in een album, het is alsof je een stapel cds hebt waarvan in een flink aantal cds een paar liedjes zijn weggehaald. Dat vind ik een aanfluiting naar de artiest die zorgvuldig een album heeft samen gesteld, Muziek vind ik kunst en daar moet je geen delen van weghalen.
Het is niet alsof Apple die nummers weghaalt uit een album... Mocht er een nummer ontbreken uit een album, dan is dat een licensing issue; de platenmaatschappij heeft er dan bijvoorbeeld voor gekozen deze niet beschikbaar te maken in Nederland of op AM. Ik herken dat probleem niet echt, in het begin van Apple Music was dit nog best een probleem maar nu zie ik dit eigenlijk amper meer.

Verder zie ik ook niet zo goed waar je op doelt met je Eric Clapton voorbeeld. Voor zover ik kan zien staan al zijn albums op Apple Music en zie geen coverbands tussen de resultaten. Wanneer is je laatste ervaring met Apple Music als ik vragen mag?

Verder nog genoeg dingen die er verbeterd kunnen worden hoor, is zeker niet perfect.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[b]aljooge schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:28:[/b

het is geen kwestie van wennen, nummers staan gewoon als niet aanwezig in een album, het is alsof je een stapel cds hebt waarvan in een flink aantal cds een paar liedjes zijn weggehaald.
Ik heb met deze reactie en je voorgaande over 'cover bands' geen enkel idee waar je het over hebt. Ik twijfel of we dezelfde Apple Music gebruiken.

Ik open iTunes. Ik zoek op Eric Clapton. (Een artiest waar ik volstrekt niets mee heb..)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rBnXRbI.png

Dat levert een pagina op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vVSL4zF.jpg

Ik zie geen coverbands en geen verwarrende links. Ik klik de artiest aan, en dat levert dit op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RNiRwYE.jpg

Ik zie geen coverbands en geen verwarrende links. Ik klik bij Albums 'See all' aan, en dat levert dit op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tpnSWn3.jpg

Ik heb er zeven of acht uitgeprobeerd en elk ervan geeft me een volledig album, zonder missende nummers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VhhNOWY.jpg

ben ik nou gek of ben jij het? Ik weet het niet, maar ik zie precies dat wat ik zou verwachten, en dat komt totaal niet overeen met de ervaring die jij beschrijft.

Ik hou niet van mainstream geneuzel als Eric Clapton. Ik heb m'n eigen topic over obscure muziekjes als je wilt weten wat ik (en een stel andere mafketels) denken dat je moet luisteren.

Welke albums van Eric Clapton zijn onvolledig en wat doe jij met iTunes om te verdwalen in covers en coverbandjes? Ik kan met wat je vertelt echt niet reproduceren wat je beschrijft.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
burne schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 00:04:
[...]

Ik heb met deze reactie en je voorgaande over 'cover bands' geen enkel idee waar je het over hebt. Ik twijfel of we dezelfde Apple Music gebruiken.

Ik open iTunes. Ik zoek op Eric Clapton. (Een artiest waar ik volstrekt niets mee heb..)

[Afbeelding]

Dat levert een pagina op:

[Afbeelding]

Ik zie geen coverbands en geen verwarrende links. Ik klik de artiest aan, en dat levert dit op:

[Afbeelding]

Ik zie geen coverbands en geen verwarrende links. Ik klik bij Albums 'See all' aan, en dat levert dit op:

[Afbeelding]

Ik heb er zeven of acht uitgeprobeerd en elk ervan geeft me een volledig album, zonder missende nummers:

[Afbeelding]

ben ik nou gek of ben jij het? Ik weet het niet, maar ik zie precies dat wat ik zou verwachten, en dat komt totaal niet overeen met de ervaring die jij beschrijft.

Ik hou niet van mainstream geneuzel als Eric Clapton. Ik heb m'n eigen topic over obscure muziekjes als je wilt weten wat ik (en een stel andere mafketels) denken dat je moet luisteren.

Welke albums van Eric Clapton zijn onvolledig en wat doe jij met iTunes om te verdwalen in covers en coverbandjes? Ik kan met wat je vertelt echt niet reproduceren wat je beschrijft.
even weer apple music opgestart en zie inderdaad dat dit er niet uit ziet als ik mij kan herinneren. Dit ziet er aardig compleet uit.

Is Apple music veranderd in de afgelopen maanden?

ps Eric Clapton is een steengoede zanger en gitarist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Foarsitter
aljooge schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:32:
[...]

even weer apple music opgestart en zie inderdaad dat dit er niet uit ziet als ik mij kan herinneren. Dit ziet er aardig compleet uit.

ps Eric Clapton is een steengoede zanger en gitarist
Dus je kwam pessimistisch doen over Apple Music nadat je het maanden niet gebruikt had, met als doel dat er minder mensen over gaan op Apple Music?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

aljooge schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:32:
[...]
Apple Music is een van de dingen die sinds ik het gebruik (oktober 2015) niet noemenswaardig veranderd is. Er zijn een hoop indies en kleine, obscure labeltjes bijgekomen, en soms verdwijnt er ook wel iets. Recent is er een artiestenpagina bijgekomen (maar die is voor veel artiesten nog leeg) en het onderscheid tussen single en album is wat strakker geworden. Oh, en Siri werkt beter, met de komst van Mojave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
mr.JamesBond schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Dus je kwam pessimistisch doen over Apple Music nadat je het maanden niet gebruikt had, met als doel dat er minder mensen over gaan op Apple Music?
Ik heb het voor het laatst in juni gebruikt en mijn perceptie was dat alles niet goed bij mij werkte. In 4 maanden kan er van alles veranderen. De iphone app ziet er ook iets anders uit dan toen. Kan het niet meer nagaan, heb geen screenshots van toen gemaakt, maar heb voor een andere streamingsdienst gekozen om die reden. Mooi dat alles er nu netjes uit ziet maar de reden dat ik nu bij een ander zit is dat ik toen niet mijn muziek kon terug vinden. Fijn dat nu alled bij Apple music in orde lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Hallo allemaal! Ik ben inmiddels een proefabonnement gestart maar ik loop tegen het volgende aan.

Ik heb gekozen voor het familieabonnement en heb 15 euro staan op mijn AppleID. Als ik mensen wil uitnodigen via berichten, geeft hij aan dat ik eerst een betaalmethode moet aangeven in de instellingen van de App Store/iTunes store. Als ik, als betaalmethode, kies voor iDeal moet ik saldo opwaarderen. Ik heb ook de optie om te annuleren, maar dan begin ik weer bij nul.

Hoe kan ik mensen uitnodigen voor Apple Music?

EDIT: Ik heb nog eens tien euro extra overgemaakt en mijn saldo opgewaardeerd, maar ik krijg nog steeds de melding dat ik een betaalmethode moet kiezen. :(

[ Voor 13% gewijzigd door de Foarsitter op 21-10-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
mr.JamesBond schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:26:
Hallo allemaal! Ik ben inmiddels een proefabonnement gestart maar ik loop tegen het volgende aan.

Ik heb gekozen voor het familieabonnement en heb 15 euro staan op mijn AppleID. Als ik mensen wil uitnodigen via berichten, geeft hij aan dat ik eerst een betaalmethode moet aangeven in de instellingen van de App Store/iTunes store. Als ik, als betaalmethode, kies voor iDeal moet ik saldo opwaarderen. Ik heb ook de optie om te annuleren, maar dan begin ik weer bij nul.

EDIT: Ik heb nog eens tien euro extra overgemaakt en mijn saldo opgewaardeerd, maar ik krijg nog steeds de melding dat ik een betaalmethode moet kiezen. :(
Om gezinsdeling te gebruiken moet je volgens mij perse een creditcard (of PayPal account als dit inmiddels weer kan) linken aan het gezinshoofd en deze instellen als betaalperiode voor het gezin. Dit kan niet met iDeal of tegoed voor zover ik weet.

Edit: Mobile Phone Billing of PayPal zou wellicht ook kunnen werken maar dat moet je zelf even proberen

[ Voor 5% gewijzigd door Fuwor op 21-10-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:26:

Dat werkt ook niet. Je hebt een CC nodig voor Family sharing.

Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT201088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Thanks iedereen! Het is inmiddels gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:40
Ik heb bij de launch eens geproefd aan Apple Music maar werd er niet vrolijk van en was snel terug bij Spotify. Echt een kans heb ik het dus niet gegeven.

Anyway, ik wil het nog weleens proberen. Zeker nu ik een Apple Watch heb. Begrijp ik het echter goed en moet ik met mijn vrouw een 'gezin' creëren (Family Sharing) voor korting? Ik kan me herinneren dat we dat in de tijd niet hebben gedaan omdat dan als gezinshoofd alleen mijn credit card kon worden gebruikt. Die van haar verviel. Wat natuurlijk helemaal nergens over gaat als je alleen met je vrouw Apple Music wilt delen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eiríkr schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:26:
Ik heb bij de launch eens geproefd aan Apple Music maar werd er niet vrolijk van en was snel terug bij Spotify. Echt een kans heb ik het dus niet gegeven.

Anyway, ik wil het nog weleens proberen. Zeker nu ik een Apple Watch heb. Begrijp ik het echter goed en moet ik met mijn vrouw een 'gezin' creëren (Family Sharing) voor korting? Ik kan me herinneren dat we dat in de tijd niet hebben gedaan omdat dan als gezinshoofd alleen mijn credit card kon worden gebruikt. Die van haar verviel. Wat natuurlijk helemaal nergens over gaat als je alleen met je vrouw Apple Music wilt delen.
Delen van Apple music met je iCloud Family kan idd. Kost €14,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Donstil schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:35:
[...]

Delen van Apple music met je iCloud Family kan idd. Kost €14,95 per maand.
Maar betekent dat dat mijn vrouw haar eigen credit card in iCloud moet opgeven en leunt op die van mij (want ik ben dan gezinshoofd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eiríkr schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:17:
[...]

Maar betekent dat dat mijn vrouw haar eigen credit card in iCloud moet opgeven en leunt op die van mij (want ik ben dan gezinshoofd)?
Dat zou je even moeten googelen. Dat weet ik niet.
Wij hebben twee creditcards maar gaat van dezelfde rekening dus dan maakt dan niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ik heb nu met SongShift Pro mijn Spotify playlists geïmporteerd. Dat gaat ontzettend soepel. Sommige liedjes zijn echter grijs en kan ik niet afspelen terwijl er wel werkende versies op andere albums beschikbaar zijn. Is het eenvoudig om ze daarmee te vervangen in mijn playlists? Volgens mij deed Spotify dit automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
Spotify heeft inmiddels toch ook een app voor de watch? Niet dat ik mensen bij apple music weg wil houden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Laatst online: 24-02-2023
Hoe zit dat met Apple Music en familie delen, met afspeellijsten en zo? Ik heb er geen zin in dat mijn kinderen in mn lijsten zitten te rommelen of ik ineens rapper Boef in mn suggesties zie staan.

En ik heb een jaar abbo. Moet ik dat dan bij betalen?

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
AppleFangirl schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:43:
Hoe zit dat met Apple Music en familie delen, met afspeellijsten en zo? Ik heb er geen zin in dat mijn kinderen in mn lijsten zitten te rommelen of ik ineens rapper Boef in mn suggesties zie staan.

En ik heb een jaar abbo. Moet ik dat dan bij betalen?
Je hebt allemaal een eigen Apple ID met allemaal hun eigen Apple Music geschiedenis/playlists/etc.

Er bestaat verder geen jaar abo voor Family dus ik kan me voorstellen dat een je een refund van een deel van de €99 krijgt. Anders even contact opnemen met Apple via de chat, helpen je altijd heel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Laatst online: 24-02-2023
Fuwor schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:54:
[...]

Je hebt allemaal een eigen Apple ID met allemaal hun eigen Apple Music geschiedenis/playlists/etc.

Er bestaat verder geen jaar abo voor Family dus ik kan me voorstellen dat een je een refund van een deel van de €99 krijgt. Anders even contact opnemen met Apple via de chat, helpen je altijd heel goed. :)
Ja de chat is goed inderdaad. Heb ik zelf ook goede ervaringen mee. Maar wel jammer dat het niet via een jaar abo kan. Door per jaar te betalen scheelt mij toch 2 maanden 'gratis', en dan ook nog een meerprijs ivm hoger abonnement. -O-

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Eiríkr schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:14:
Ik heb nu met SongShift Pro mijn Spotify playlists geïmporteerd. Dat gaat ontzettend soepel. Sommige liedjes zijn echter grijs en kan ik niet afspelen terwijl er wel werkende versies op andere albums beschikbaar zijn. Is het eenvoudig om ze daarmee te vervangen in mijn playlists? Volgens mij deed Spotify dit automatisch.
Om toch even op te volgen. Ik ben al een dag aan het zoeken maar vind geen geautomatiseerde oplossing. Dit is wel echt frustrerend zeg. Ik heb dus na mijn migratie vanuit Spotify nummers die niet beschikbaar zijn. Maar wel op andere albums. Dien ik echt in elke playlist die nummers handmatig op te zoeken en vervangen...?

iTunes Apple Music

-edit-

Oplossing gevonden! Houdini werkt wel. In tegenstelling tot SongShift zoekt deze de werkende versies van liedjes die worden overgezet.

[ Voor 10% gewijzigd door ericafterdark op 02-12-2018 11:27 . Reden: Oplossing gevonden! ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 12:46

shyheim

busta! straight busta!

Eiríkr schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:55:
[...]

Om toch even op te volgen. Ik ben al een dag aan het zoeken maar vind geen geautomatiseerde oplossing. Dit is wel echt frustrerend zeg. Ik heb dus na mijn migratie vanuit Spotify nummers die niet beschikbaar zijn. Maar wel op andere albums. Dien ik echt in elke playlist die nummers handmatig op te zoeken en vervangen...?

[Afbeelding: iTunes Apple Music]

-edit-

Oplossing gevonden! Houdini werkt wel. In tegenstelling tot SongShift zoekt deze de werkende versies van liedjes die worden overgezet.
Bedankt!

Zit namelijk in dezelfde situatie. Al jà-ren Spotify-gebruiker, maar nu ik m’n Apple Watch heb gekocht, toch maar Apple Music maar eens beginnen uitproberen. Enorm wennen, vooral omdat de UI minder overzichtelijk is. En de desktop-client van iTunes is even dikke rommel als 10 jaar geleden helaas.
De suggestions/related music is dan weer wel beter bij Apple vind ik. Bij Spotify zat ik vast in dezelfde circlejerk van nummers en artiesten. Elke keer ik een nieuwe playlist creëerde, gaf die dezelfde suggesties als bestaande playlists.

Had al met Songshift vanalles overgezet, maar dezelfde conclusie als jij. Kon niet klagen, want freeware (behalve Pro versie, die wel meerdere playlists kan syncen).
Goed om weten dat Houdini het wel kan dus. Zal daar dan meteen maar voor betalen.

Btw: hoe komt het dat je iTunes dark is? OS X?
Edit: ja dus, Mojave. M’n oude Macbook draait dat niet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door shyheim op 02-12-2018 20:54 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Schijnbaar heeft Apple de dienst weer een kleine update gegeven. Je kunt sindskort ook zoeken op lyrics, en ik zie ook een aantal kleine UI veranderingen.

Ik moet ook zeggen dat het aanbod steeds beter wordt. Waar voorheen veel elektronische muziek niet op Apple Music beschikbaar was, en op Spotify bijvoorbeeld wel, zie ik vaker dat deze muziek ook beschikbaar komt op Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

oohh schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:06:
Waar voorheen veel elektronische muziek niet op Apple Music beschikbaar was, en op Spotify bijvoorbeeld wel, zie ik vaker dat deze muziek ook beschikbaar komt op Apple Music.
Over wat voor muziek heb je het dan? (Nieuwsgierig..)(Een paar voorbeeldjes van wat er al een tijd te vinden is in Apple Music..

(Ieder woord is een apart linkje naar iets 'electronic' of 'electronica' in Apple Music..)

(ik zie dat zonder Apple Music account je een 30 seconden preview in je browser krijgt. Da's netjes..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
burne schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:42:
[...]

Over wat voor muziek heb je het dan? (Nieuwsgierig..)(Een paar voorbeeldjes van wat er al een tijd te vinden is in Apple Music..

(Ieder woord is een apart linkje naar iets 'electronic' of 'electronica' in Apple Music..)

(ik zie dat zonder Apple Music account je een 30 seconden preview in je browser krijgt. Da's netjes..)
Bijvoorbeeld ItaloJohnson, of Ben Sims. Een paar maanden geleden stonden deze EPs, en meer muziek van deze artiesten, er nog niet in. En thanks voor de muziek, zitten wel wat interessante dingen tussen die ik nog niet kende.

Op werk luister ik ook weleens naar het “electronic” radiostation, maar het lijkt wel alsof daar maar 30 nummers in zitten en deze nooit geupdatet wordt, aangezien telkens dezelfde nummers voorbij komen. Is dit normaal voor de Apple Music radiostations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of het mogelijk is (via een App/service eventueel) om playlists te ontdubbelen?

Apple music meld het helaas niet als er iets aan wordt toegevoegd wat er al instaat en daardoor heb ik nu playlists met dezelfde nummers erin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Donstil schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:06:
Weet iemand of het mogelijk is (via een App/service eventueel) om playlists te ontdubbelen?

Apple music meld het helaas niet als er iets aan wordt toegevoegd wat er al instaat en daardoor heb ik nu playlists met dezelfde nummers erin
Zoiets?

https://www.reddit.com/r/...plicate_songs_from_apple/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aah dat ziet er goed uit maar doet helaas niet direct wat ik wil.

Deze Shortcut maakt een nieuwe Playlist van je huidige playlist maar dan met de nummers verwijderd. Best handig alleen ik heb wat vrienden die mijn playlists volgen en daardoor niet handig.

Ik heb liever iets wat de dubbelen uit mijn huidige playlist haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Is het bij AM mogelijk om muziek door te laten spelen als een playlist of een "top" van een artiest klaar is?

Bij Spotify ging hij met gelijksoortige muziek of artiest door met afspelen, geheel automatisch. Naast dat je dus soms goede onbekende muziek tegen kwam valt het nu stil.
Ik kan wel voor de optie kiezen "Speel hierna af..." maar dat haalt het automatische dus eraf :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:29
oohh schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:46:
[...]

Bijvoorbeeld ItaloJohnson, of Ben Sims. Een paar maanden geleden stonden deze EPs, en meer muziek van deze artiesten, er nog niet in. En thanks voor de muziek, zitten wel wat interessante dingen tussen die ik nog niet kende.

Op werk luister ik ook weleens naar het “electronic” radiostation, maar het lijkt wel alsof daar maar 30 nummers in zitten en deze nooit geupdatet wordt, aangezien telkens dezelfde nummers voorbij komen. Is dit normaal voor de Apple Music radiostations?
Wilde misschien ook overstappen, maar gemis van techno lijkt me dan weer niks. Las wel laatst dat de AM bibliotheek groter is dan van Spotify en was.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvestris
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-06 15:51
Ik had in april een proefabonnement van 3 maanden gestart bij Apple Music. Zojuist geannuleerd terwijl ik nog een maand over had. Er stond in kleine letters bij dat het abonnement meteen zou stoppen (einde trial was anders 6-7). Omdat ik al een maand geen gebruik meer heb gemaakt van Apple Music vond ik dat wel prima, hoewel ik het bizar vond. Nog nooit eerder meegemaakt..

Na het annuleren bedacht ik me dat het bij de menselijke psyche zo werkt dat als je ergens weer aandacht aan geeft, bijv. omdat je weer inlogt om te annuleren (in dit geval dus Apple Music) dat je er misschien toch wel weer gebruik van gaat maken om het toch nog een kans te geven. Ik bedacht me dat als ik die extra maand nog over had ik toch nog even verleid zou kunnen worden om de service komende dagen weer eens te gebruiken. En wie weet zou ik begin juli wel zoiets hebben van: ik ga tóch overstappen van Spotify en blijf bij Apple Music. Dat lijkt me toch ook de bedoeling van een trial, maar blijkbaar denkt Apple daar nu anders over. Helemaal prima: Spotify premium werkt nog steeds naar tevredenheid.

Maar mochten er nog meer mensen willen annuleren vóór de einddatum van een trial: weet dan dat je er nu meteen uitgegooid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb ook een proefabonnement van 3 maanden. Kwam toevallig voorbij dus waarom niet. Ik had al ooit eerder aan maandje gehad toen het net uit was. Ik vond de net-iets-andere-playlisten (dan ik gewend was) wel leuk, maar daar bleef het toen bij. Sinds Spotify in Nederland beschikbaar is heb ik daar al trouw een abonnement, supertevreden overigens.

Net weer even muziek aan het luisteren en kreeg het idee dat het via Apple Music voller en beter klonk. Even opgezocht en de kwaliteit schijnt inderdaad beter te zijn dan Spotify. Toen eens even twee dezelfde nummers direct achter elkaar afgespeeld; één via Apple Music en de ander via Spotify (beide op m'n hifi set via Sonos). Verschilt een beetje per nummer hoe goed hoorbaar het is, maar het verschil is soms erg groot.

Ondanks dat ik groot Spotify-fan ben en m'n geld daar graag heen breng, toch eens kijken of ik niet beter kan overstappen.. komende weken even kijken hoe het aanbod qua muziek is, en zal m'n playlisten eens proberen te importeren :) Verder zit zit toch helemaal in het Apple eco-systeem, behalve een streamer op m'n kantoor naar twee speakers.

Twee vragen:
1) Op m'n werk pc ben ik ingelogd met een ander (zakelijk) Apple account. Via iTunes kun je los inloggen op een Apple account, dat zou dan m'n prive account zijn. Zit die functionaliteit ook nog in macOS Catalina (beta) waar iTunes is vervangen door de Music app?
2) Spotify heeft van die playlisten op basis van je luistergedrag. Bij Apple kun je wel wat voorkeuren opgeven en zie je een feed met albums die je mogelijk leuk vind, maar dan zit je weer een album van één artiest te luisteren. Ik vind het wel leuk om dezelfde-soort-muziek-lijstjes te hebben op basis van mijn luistergedrag. Of komt dat nog omdat ik het nog maar pas geactiveerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Nu online
Tom schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:46:
Ik heb ook een proefabonnement van 3 maanden. Kwam toevallig voorbij dus waarom niet. Ik had al ooit eerder aan maandje gehad toen het net uit was. Ik vond de net-iets-andere-playlisten (dan ik gewend was) wel leuk, maar daar bleef het toen bij. Sinds Spotify in Nederland beschikbaar is heb ik daar al trouw een abonnement, supertevreden overigens.

Net weer even muziek aan het luisteren en kreeg het idee dat het via Apple Music voller en beter klonk. Even opgezocht en de kwaliteit schijnt inderdaad beter te zijn dan Spotify. Toen eens even twee dezelfde nummers direct achter elkaar afgespeeld; één via Apple Music en de ander via Spotify (beide op m'n hifi set via Sonos). Verschilt een beetje per nummer hoe goed hoorbaar het is, maar het verschil is soms erg groot.

Ondanks dat ik groot Spotify-fan ben en m'n geld daar graag heen breng, toch eens kijken of ik niet beter kan overstappen.. komende weken even kijken hoe het aanbod qua muziek is, en zal m'n playlisten eens proberen te importeren :) Verder zit zit toch helemaal in het Apple eco-systeem, behalve een streamer op m'n kantoor naar twee speakers.

Twee vragen:
1) Op m'n werk pc ben ik ingelogd met een ander (zakelijk) Apple account. Via iTunes kun je los inloggen op een Apple account, dat zou dan m'n prive account zijn. Zit die functionaliteit ook nog in macOS Catalina (beta) waar iTunes is vervangen door de Music app?
2) Spotify heeft van die playlisten op basis van je luistergedrag. Bij Apple kun je wel wat voorkeuren opgeven en zie je een feed met albums die je mogelijk leuk vind, maar dan zit je weer een album van één artiest te luisteren. Ik vind het wel leuk om dezelfde-soort-muziek-lijstjes te hebben op basis van mijn luistergedrag. Of komt dat nog omdat ik het nog maar pas geactiveerd heb?
ik zat met hetzelfde en heb ook de streamingsdiensten getest. Probeer voor de geluidskwaliteit Qobuz en Tidal mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Na een paar jaar Apple Music zie ik dit onder het tabje 'for you':

1: is dit wat je zoekt qua verbreding van je muziekkeuze?

2: heeft Spotify dit soort muziek?

(ik zie veel meer maar dat past nooit in een enkel screenshot..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena

Twee vragen:
Op het werk luister ik naar Apple Music via de site https://musi.sh/. Werkt perfect.
Volgens mij heeft Apple inmiddels een grotere bibliotheek dan Spotify, dus met het aanbod zal het wel goed zitten.
Ik merk ook dat er steeds meer afspeellijsten online komen en dat het lijstje 'Voor jou' steeds beter wordt. Ik gebruik het echt al sinds het begin en ik stream veeeeeeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

burne schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 00:22:
[...]

Na een paar jaar Apple Music zie ik dit onder het tabje 'for you':

1: is dit wat je zoekt qua verbreding van je muziekkeuze?

2: heeft Spotify dit soort muziek?

(ik zie veel meer maar dat past nooit in een enkel screenshot..)
Die tab had ik uiteraard gevonden en is ongeveer hetzelfde, alleen doen ze daar suggesties met albums en (bestaande) playlists die aansluiten op je eigen gedrag. Spotify heeft ook playlists die speciaal voor jou samengesteld worden (elke maandag). Dat lijkt Apple Music nog niet te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Tom schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Dat lijkt Apple Music nog niet te hebben :)
In het stuk wat buiten beeld viel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ah dat bedoel ik inderdaad :D
Ik zie ze nog niet, maar dat zal vanzelf komen als er genoeg data is verzameld voor machine learning :)
Dat Apple Music bevalt mij wel moet ik zeggen, het is even wennen maar ik denk dat het wel een blijvertje is. Enige wat ik iets minder vind is de browse-functie via Sonos, die slaat sommige dingen plat. De app werkt daarvoor fijner, maar daarbij kan ik niet streamen naar m'n hifi set. Jammer dat zo'n Apple tv geen optical out heeft, moet je daar weer een kastje tussen zetten.

[ Voor 38% gewijzigd door Tom op 08-06-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:02
Eventueel een Sonos One aanschaffen voor airplay support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Maar het moet met een optische kabel naar m'n versterker, daarvoor heb ik nu een Sonos Connect. Maar dan zit je vast aan de Sonos app. Kun je middels een Sonos One (aan je Sonosnet) wel via Airplay streamen, maar dan naar de Connect ipv One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Is het mogelijk om toegang tot Apple Music voor de Sonos app terug te trekken. Zonder daarvoor de Sonos app the gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 01-07 19:42
Ik ben al lange tijd Apple Music gebruiker en heb dit probleem nog niet eerder gehad: Ik heb een album van De La Soul wat niet in de streaming diensten voor komt (vanwege rechten, google maar De La Soul vindt het ook erg jammer), ook kan je dit album niet bij iTunes kopen of zo.

Ik wil het album dus toevoegen aan Apple Music vanuit mijn eigen archief maar dit kan blijkbaar niet? :?

Indien wel, hoe dan? 8)7

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:02
-TheNose- schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 17:31:
Ik ben al lange tijd Apple Music gebruiker en heb dit probleem nog niet eerder gehad: Ik heb een album van De La Soul wat niet in de streaming diensten voor komt (vanwege rechten, google maar De La Soul vindt het ook erg jammer), ook kan je dit album niet bij iTunes kopen of zo.

Ik wil het album dus toevoegen aan Apple Music vanuit mijn eigen archief maar dit kan blijkbaar niet? :?

Indien wel, hoe dan? 8)7
Via iTunes.
https://support.apple.com/en-us/HT204926

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 22-08-2019 15:36 ]

• -TheNose-
  • Laatst online: 01-07 19:42
Ik vind die optie niet op mijn iPhone (IOS 13), ik heb ook geen Mac meer alleen een IPad Pro en een iPhone. Kan ik daar ook ergens muziek importeren aangezien ik geen iTunes heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Prettig. Ik heb ook een diensttelefoon (Een Samsung A8) waar Apple Music Bèta op geïnstalleerd is. Sinds de laatste update zit daar nu dus ook Chromecast ondersteuning.

Handig met 2 Nest Hubs, 4 Google Mini’s en 2 Chromecasts Audio in huis… 🙋🏻‍♀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:07
Het valt mij op dat smart playlists hier ook verdwenen zijn, of mis ik iets? Ik hoop toch dat die optie blijft als ze iTunes "ontmantelen" want ik gebruik dit toch best vaak.

Voorlopig nog maar een stokoude iPhone blijven gebruiken als muziekspeler dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn zoontje heb ik dit weekend de simkaart vanuit mijn iPad gegeven (06 nr). Deze kan hij dan gebruiken in zijn iPhone 5s.

Maar ik krijg apple music via mobiele data niet aan de praat?

Zijn afspeelijst blijft grijs. Andere muziek ook.
Alles lijkt me goed staan.
Ingelogd onder mijn ID
Mobiele data aan bij music en mobiel netwerk

Wifi werkt wel. 4G niet?
Waar kan t nog aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
readytoflow schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:19:
Mijn zoontje heb ik dit weekend de simkaart vanuit mijn iPad gegeven (06 nr). Deze kan hij dan gebruiken in zijn iPhone 5s.

Maar ik krijg apple music via mobiele data niet aan de praat?

Zijn afspeelijst blijft grijs. Andere muziek ook.
Alles lijkt me goed staan.
Ingelogd onder mijn ID
Mobiele data aan bij music en mobiel netwerk

Wifi werkt wel. 4G niet?
Waar kan t nog aan liggen?
Heb je ook Streaming aan, onder Instellingen > Muziek > Mobiele Data?
Kijk ook even naar Instellingen > Mobiele Data > Muziek.

[ Voor 4% gewijzigd door Tartarus op 21-10-2019 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je eigen Apple Music Replay is beschikbaar.
Geeft een leuk inkijkje in je jaarlijkse gebruik.

Zo heb ik met 200 uur muziek minder geluisterd dan het jaar ervoor en heb ik #1 55 keer afgespeeld.

Grappige stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 04-07 12:36
Het is alleen jammer dat de stats een beetje door elkaar worden gehaald. Als je bijvoorbeeld een mix-compilatie van allerlei tracks van verschillende artiesten luistert, maar de compilatie is gemaakt door artiest A, dan zal artiest A geteld worden voor elke track op die compilatie. Zo kom je dus nooit achter de daadwerkelijke artiesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Vol goede moed de overstap gemaakt deze week, met name om dat voor 1 persoon goedkoper is en voor de iOS integratie. Maar helaas.

Essentials van artiesten werken net niet zo lekker als de top tracks van Spotify. In de Sonos app is het niet mogelijk om nummers toe te voegen aan afspeellijsten. Wanneer je een artiestenpagina opent in Sonos krijg je een hele shitload aan singles te zien i.p.v de albums die je eigenlijk wil.

Kortom, jammer. Misschien tot over twee jaar, en voor iedereen die Sonso gebruikt: blijft lekker bij Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 20:30
Sinds gisteren geen Nederlandse NPO radiozenders meer in Apple muziek.
Ook BNR werkt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ronvgs schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:06:
Sinds gisteren geen Nederlandse NPO radiozenders meer in Apple muziek.
Ook BNR werkt niet meer.
Npo doet het hier gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel tevreden over Apple Music. gebruik het al sinds de introductie. Werkt prima. We hebben verschillende afspeellijsten etc.

Maar onlangs kreeg ik via Nespresso een Google Nest Mini. Dacht leuk voor de kids.
En dat is het ook. Dat ding werkt verbazingwekkend eigenlijk superfijn!
Maar je kan niet een speciek liedje aanvragen. Dat werkt volgens mij we met spotify of Google music.

Zo ook onze LG tv’s en mijn Denon receiver. Airplay werkt prima via de receiver, TV en enkele airplay geschikte speakers.

Wij hebben enkel iOS devices in gezin(4xiPhone. 2xiPad, 2xMB)
Nee sorry..sinds kort een chromebookje voor mn zoontje.

Ik heb airpods. Maar siri gebruik ik daar nauwelijks mee.

Juist siri werkt gewoon ruk. Als je dat vergelijkt met een Nest mini en ‘het google’. Mijn God ik wist niet dat Apple’s Siri zo veel slechter was!

Prijs tussen Spotify en Apple Music is nagenoeg gelijk.
Muziekkwaliteit is bij beide voldoende voor mij.
Aantal nummers en artiesten zal denk ook weinig verschil in zitten voor mij.

Enkel wat specifieke oude bootlegs welke ik regelmatig luister via iTunes Match wil ik graag behouden.
Luist

Wat zie ik verder over het hoofd?
Wat is het voordeel om bij apple music te blijven? de integratie met iOS lees ik. Maar wat is die integratie zoal?

Kan je playlists overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja playlists kan. Zoek in dit topic even op SongShift, heb ik wel eens gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:26:
Ja playlists kan. Zoek in dit topic even op SongShift, heb ik wel eens gepost.
Thx.
Jij kan Apple producten ook wel waarderen toch? Zoals ik dat overigens ook doe.

jij weet vast wel wat nou echt het voordeel van Apple Music binnen iOS is?
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste