Ik heb ook een proefabonnement van 3 maanden. Kwam toevallig voorbij dus waarom niet. Ik had al ooit eerder aan maandje gehad toen het net uit was. Ik vond de net-iets-andere-playlisten (dan ik gewend was) wel leuk, maar daar bleef het toen bij. Sinds Spotify in Nederland beschikbaar is heb ik daar al trouw een abonnement, supertevreden overigens.
Net weer even muziek aan het luisteren en kreeg het idee dat het via Apple Music voller en beter klonk. Even opgezocht en de kwaliteit schijnt inderdaad beter te zijn dan Spotify. Toen eens even twee dezelfde nummers direct achter elkaar afgespeeld; één via Apple Music en de ander via Spotify (beide op m'n hifi set via Sonos). Verschilt een beetje per nummer hoe goed hoorbaar het is, maar het verschil is soms erg groot.
Ondanks dat ik groot Spotify-fan ben en m'n geld daar graag heen breng, toch eens kijken of ik niet beter kan overstappen.. komende weken even kijken hoe het aanbod qua muziek is, en zal m'n playlisten eens proberen te importeren

Verder zit zit toch helemaal in het Apple eco-systeem, behalve een streamer op m'n kantoor naar twee speakers.
Twee vragen:
1) Op m'n werk pc ben ik ingelogd met een ander (zakelijk) Apple account. Via iTunes kun je los inloggen op een Apple account, dat zou dan m'n prive account zijn. Zit die functionaliteit ook nog in macOS Catalina (beta) waar iTunes is vervangen door de Music app?
2) Spotify heeft van die playlisten op basis van je luistergedrag. Bij Apple kun je wel wat voorkeuren opgeven en zie je een feed met albums die je mogelijk leuk vind, maar dan zit je weer een album van één artiest te luisteren. Ik vind het wel leuk om dezelfde-soort-muziek-lijstjes te hebben op basis van mijn luistergedrag. Of komt dat nog omdat ik het nog maar pas geactiveerd heb?