[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
readytoflow schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:18:
[...]

Thx.
Jij kan Apple producten ook wel waarderen toch? Zoals ik dat overigens ook doe.

jij weet vast wel wat nou echt het voordeel van Apple Music binnen iOS is?
Mm vind het echte voordeel persoonlijk wel meevallen. Ik draai Apple Music en Tidal naast elkaar.

Apple Music gebruik ik voor 90%. Tidal voor die 10% welke op lossless beschikbaar is.

Als echt/enige voordeel zou ik dan mijn HomePod noemen, die werkt alleen met Apple Music als je geen AirPlay wilt gebruiken (zoals ik) dus dan moet je haast wel 8)7

Verder vind ik de apps van Apple, Tidal en Spotify om het even eigenlijk, geen duidelijke winnaar wat mij betreft.

Edit: Nu ik er over nadenk. Ik ben ooit van Spotify naar Apple Music gegaan omdat Apple Music in mijn huidige auto (Met iDrive5.0) album art geeft op de in-car schermen. Tidal en Spotify kunnen dat ook maar zijn niet consistent hierin helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 11-02-2020 12:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:50
Het grote voordeel voor Apple vind ik dat je je eigen muziek (gedownload e.d.) kan importeren in iTunes en dus ook gelijk beschikbaar hebt op je telefoon. Een aantal jaar geleden kon dat (nog?) niet met Spotify.
Qua snelheid van de app vind ik Spotify wel een stuk sneller werken. En als er bijvoorbeeld meerdere artiesten meedoen aan een nummer dan kan je in Spotify op die andere namen klikken en kom je direct op de pagina van die artiest uit. Bij iTunes/Apple Music zijn die extra namen niet klikbaar.

Na een klein jaartje Spotify te hebben gebruikt ben ik over gegaan naar Apple Music voor het importeren van gedownloade muziek, maar ik mis de snelheid/gebruiksgemak van Spotify wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15
Heeft iemand zijn Replay lijst al voor 2020? AppleInsider zegt dat die beschikbaar is (https://appleinsider.com/...te-a-2020-replay-playlist) maar ik kan hem bij mij nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:37
ChrisM schreef op maandag 17 februari 2020 @ 05:06:
Heeft iemand zijn Replay lijst al voor 2020? AppleInsider zegt dat die beschikbaar is (https://appleinsider.com/...te-a-2020-replay-playlist) maar ik kan hem bij mij nog niet vinden.
Het werkt op dit moment alleen via de beta website van Apple Music: https://beta.music.apple.com/replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
oohh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:35:
[...]

Het werkt op dit moment alleen via de beta website van Apple Music: https://beta.music.apple.com/replay
Ja, weet ik.. maar ik zie de 2020 lijst nog niet. Wel die van 2019 en eerder. Jij wel die van 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
ChrisM schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:44:
[...]

Ja, weet ik.. maar ik zie de 2020 lijst nog niet. Wel die van 2019 en eerder. Jij wel die van 2020?
Op de pagina die ik in mijn vorige post gelinkt heb, moet je even helemaal naar onderen scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 19:58
ChrisM schreef op maandag 17 februari 2020 @ 05:06:
Ja, maar hij is wel nog heel kort. Nog geen 15 nummers geloof ik.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 109% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 22:06
Sinds een paar dagen overgestapt van Spotify naar Apple Music en moet zeggen bevalt me meer dan prima!

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Een half jaar terug ben ik van Spotify naar Apple Music overgestapt. Al vond ik Spotify ook altijd fijn, maar ik heb alles van Apple dus vond dit wel een logische keus. Daarnaast heb ik tijdelijk Tidal.

Het bevalt mij goed :)
- Muziekkeuze is groot. Niks tegengekomen wat ik mis.
- Geluidskwaliteit vond ik wat beter, al verschilt het per nummer hoe hoorbaar het is.
- De AI van Spotify is beter, de playlists die voor jou samengesteld worden vind ik bij Apple minder.
- De normale playlisten van Apple vind ik beter dan Spotify. Maar ik mis de playlisten van andere gebruikers die je op Spotify kunt vinden (al zat daar ook een hoop crap tussen).
- De shows van Beats 1 (Radio) zijn tof. Live luisteren doe ik niet, maar sommige shows achteraf luisteren wel. Voordeel is dat je dan ook dance mixen hebt (show: One Mix), dat mistte ik altijd bij Spotify, tenzij je een gemixed album tegenkwam wat vrij uitzonderlijk is.
- Performance van Spotify is een tikje beter (skippen tracks).
- Apple Music voelt meer alsof het gemaakt is door muziekliefhebbers. Bij Spotify is het een techneuten ding.
- Bij Apple kun je op 5 apparaten aangemeld zijn, haal dat precies maar heb dus niks over. Bij Spotify maakt het aantal logins niet uit, zolang je maar op één locatie afspeelt.

Tidal is qua geluidskwaliteit nog een stapje beter, al is dat lang niet altijd hoorbaar. Playlisten bevat soms verrassende muziek, maar kwaliteit verschilt een beetje per genre. Bij een goede aanbieding pak ik het wellicht weer, maar ga niet verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Tom schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:05:
Een half jaar terug ben ik van Spotify naar Apple Music overgestapt. Al vond ik Spotify ook altijd fijn, maar ik heb alles van Apple dus vond dit wel een logische keus. Daarnaast heb ik tijdelijk Tidal.

Het bevalt mij goed :)
- Muziekkeuze is groot. Niks tegengekomen wat ik mis.
- Geluidskwaliteit vond ik wat beter, al verschilt het per nummer hoe hoorbaar het is.
- De AI van Spotify is beter, de playlists die voor jou samengesteld worden vind ik bij Apple minder.
- De normale playlisten van Apple vind ik beter dan Spotify. Maar ik mis de playlisten van andere gebruikers die je op Spotify kunt vinden (al zat daar ook een hoop crap tussen).
- De shows van Beats 1 (Radio) zijn tof. Live luisteren doe ik niet, maar sommige shows achteraf luisteren wel. Voordeel is dat je dan ook dance mixen hebt (show: One Mix), dat mistte ik altijd bij Spotify, tenzij je een gemixed album tegenkwam wat vrij uitzonderlijk is.
- Performance van Spotify is een tikje beter (skippen tracks).
- Apple Music voelt meer alsof het gemaakt is door muziekliefhebbers. Bij Spotify is het een techneuten ding.
- Bij Apple kun je op 5 apparaten aangemeld zijn, haal dat precies maar heb dus niks over. Bij Spotify maakt het aantal logins niet uit, zolang je maar op één locatie afspeelt.

Tidal is qua geluidskwaliteit nog een stapje beter, al is dat lang niet altijd hoorbaar. Playlisten bevat soms verrassende muziek, maar kwaliteit verschilt een beetje per genre. Bij een goede aanbieding pak ik het wellicht weer, maar ga niet verlengen.
Je kunt gewoon afspeellijsten van anderen volgen/vinden hoor. Ik heb echt honderden abonnees op mijn Nederlandse Top 40 lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:31
Ik ben sinds eind vorige week ook Apple Music gebruiker. Na een paar dagen intensief muziek luisteren moet ik toch echt bekennen dat ik super tevreden ben! Heb tot nu toe één bugje gevonden: de "smart playlists" werken niet op iOS. Het lijkt erop dat hier een synchronisatie-dingetje niet goed gaat. Bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
smeerbartje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:14:
Ik ben sinds eind vorige week ook Apple Music gebruiker. Na een paar dagen intensief muziek luisteren moet ik toch echt bekennen dat ik super tevreden ben! Heb tot nu toe één bugje gevonden: de "smart playlists" werken niet op iOS. Het lijkt erop dat hier een synchronisatie-dingetje niet goed gaat. Bij jullie wel?
Alle wijzigingen die in iTunes op de computer te zien zijn, zijn ook op mijn iPhone te zien.

Wat voor synchronisatie-dingetje doel je precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WC_VLEFc9gt4wwO0MUtEmoWqe2k=/800x/f/image/qY6IkPvoAbUdidSeYWqacVhF.png?f=fotoalbum_large

Dit werkt perfect op de Mac, maar op mijn telefoon (laatste versie van iOS) zie ik echt een totaal andere inhoud van de playlist.
Tartarus schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Alle wijzigingen die in iTunes op de computer te zien zijn, zijn ook op mijn iPhone te zien.

Wat voor synchronisatie-dingetje doel je precies op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
smeerbartje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:36:
Deze bijvoorbeeld:

[Afbeelding]

Dit werkt perfect op de Mac, maar op mijn telefoon (laatste versie van iOS) zie ik echt een totaal andere inhoud van de playlist.

[...]
Sorteer die playlist op je Mac op iets willekeurigs en daarna terug naar je voorkeur-sortering.
De eerste keer gaat het sorteren fout op de iPhone en houdt hij een eigenzinnige sortering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Lijkt inderdaad een vertraging in te zitten; ik zal het eens in de gaten houden. Er is nu wel e.e.a. bijgewerkt, maar beide devices geven (nog?) niet hetzelfde aan. (nummers zijn wel hetzelfde, maar de sortering op play counts niet).
Tartarus schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:41:
[...]

Sorteer die playlist op je Mac op iets willekeurigs en daarna terug naar je voorkeur-sortering.
De eerste keer gaat het sorteren fout op de iPhone en houdt hij een eigenzinnige sortering aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
smeerbartje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:19:
Lijkt inderdaad een vertraging in te zitten; ik zal het eens in de gaten houden. Er is nu wel e.e.a. bijgewerkt, maar beide devices geven (nog?) niet hetzelfde aan. (nummers zijn wel hetzelfde, maar de sortering op play counts niet).[...]
Er zit ongeveer 24 uur tot 36 uur vertraging in play counts. En ook: play counts worden niet bijgehouden op offline opgeslagen songs op de iPhone. Met andere woorden, als je op je iPhone offline songs afspeelt, tellen die niet mee in recently played en play counts op Apple Music en synchroniseert dat niet terug naar je Mac.
Ik heb daarom helemaal geen songs meer offline op mijn iPhone.

[ Voor 9% gewijzigd door Tartarus op 03-03-2020 22:24 . Reden: Een en ander toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Gast! Thanks man! Heel helder dit. Ik ga het topic volgen 👍.
Tartarus schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:23:
[...]

Er zit ongeveer 24 uur tot 36 uur vertraging in play counts. En ook: play counts worden niet bijgehouden op offline opgeslagen songs op de iPhone. Met andere woorden, als je op je iPhone offline songs afspeelt, tellen die niet mee in recently played en play counts op Apple Music en synchroniseert dat niet terug naar je Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
smeerbartje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:26:
Gast! Thanks man! Heel helder dit. Ik ga het topic volgen 👍.
[...]
Dat van die vertraging is eigenlijk een van de weinige minpunten waar ik me aan erger. In ‘t begin gooide het mijn hele OCD in de war.
Ben er de laatste tijd niet zo mee bezig eigenlijk, dus het is niet heel erg onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19
En ook: play counts worden niet bijgehouden op offline opgeslagen songs op de iPhone. Met andere woorden, als je op je iPhone offline songs afspeelt, tellen die niet mee in recently played en play counts op Apple Music.
Is dit iets nieuws? Want download altijd alle nummers naar iPhone en krijg gewoon played most volgens mij.

Plus al die jaarlijkse replaylijsten zijn gevuld.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 03-03-2020 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
matthijst schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:47:
[...]

Is dit iets nieuws? Want download altijd alle nummers naar iPhone en krijg gewoon played most volgens mij.

Plus al die jaarlijkse replaylijsten zijn gevuld.
Volgens mij altijd al zo geweest. Ik kan er eventueel ook naast zitten, maar voel er eigenlijk weinig voor om het uit te proberen. Met een unlimited abonnement heb ik ook helemaal geen reden om offline songs te hebben.
Ik luister de hele dag door Apple Music en verbruik maar iets van 200-300 MB data op werk dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hoe bedoel je dat? Als in mp3’s die je zelf op je toestel zet (die tellen idd niet mee)?
Of muziek die je vanaf music gedownload hebt, “offline beschikbaar hebt gemaakt”?

Want dat laatste telt gewoon mee, hier altijd al zo geweest ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Donstil schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:12:
[...]

Hoe bedoel je dat? Als in mp3’s die je zelf op je toestel zet (die tellen idd niet mee)?
Of muziek die je vanaf music gedownload hebt, “offline beschikbaar hebt gemaakt”?

Want dat laatste telt gewoon mee, hier altijd al zo geweest ook.
Ik twijfel nu, daarom ook mijn advies om zelf even te kijken naar het hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tartarus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 05:51:
[...]

Ik twijfel nu, daarom ook mijn advies om zelf even te kijken naar het hoe en wat.
Aah oké, ja misschien is het bij jou “stuk”. Dat kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Donstil schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:13:
[...]

Aah oké, ja misschien is het bij jou “stuk”. Dat kan natuurlijk.
Het is echt heel lang geleden dat ik me bezig hield met playlists gebaseerd op play counts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Serena schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:44:
[...]

Je kunt gewoon afspeellijsten van anderen volgen/vinden hoor. Ik heb echt honderden abonnees op mijn Nederlandse Top 40 lijst.
Klopt, alleen lijken het er veel minder te zijn. Bij Spotify krijg ik bij een willekeurige zoekopdracht al snel tien- tot hondertal lijsten. Zelfs een lijst met de Top 2000 terugvinden was al lastig (volledig, niet iets met 50 of 100 nummers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Dit is wat mij betreft JUIST een hele coole feature.
Tartarus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Het is echt heel lang geleden dat ik me bezig hield met playlists gebaseerd op play counts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
smeerbartje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:05:
Dit is wat mij betreft JUIST een hele coole feature.

[...]
Ik heb er zat hoor, daar niet van.
Most played, never played, never played new songs added in the past 2 months en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Goeie inspiratie dit.
Als je er nog meer hebt... laat kaar komen :).
Tartarus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Ik heb er zat hoor, daar niet van.
Most played, never played, never played new songs added in the past 2 months en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Nog wel een andere vraag trouwens. Ik vroeg me namelijk af wat de "love" en "dislike" vlaggetjes precies doen? Als ik een nummer "love", heeft dit dan ook consequenties voor het album waarin het nummer zich bevindt?

En eigenlijk dezelfde vraag voor een "dislike". Als ik een specifiek nummer van een album dislike, krijg ik dan automatisch minder voorgeschoteld van dit hele album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Tom schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:59:
[...]

Klopt, alleen lijken het er veel minder te zijn. Bij Spotify krijg ik bij een willekeurige zoekopdracht al snel tien- tot hondertal lijsten. Zelfs een lijst met de Top 2000 terugvinden was al lastig (volledig, niet iets met 50 of 100 nummers).
Alsjeblieft…

https://music.apple.com/n...-2019/pl.u-kv9lDJ5t7vD26d

[ Voor 18% gewijzigd door Serena op 04-03-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
smeerbartje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:51:
Nog wel een andere vraag trouwens. Ik vroeg me namelijk af wat de "love" en "dislike" vlaggetjes precies doen? Als ik een nummer "love", heeft dit dan ook consequenties voor het album waarin het nummer zich bevindt?

En eigenlijk dezelfde vraag voor een "dislike". Als ik een specifiek nummer van een album dislike, krijg ik dan automatisch minder voorgeschoteld van dit hele album?
Geen flauw idee eerlijk gezegd.
Ik gebruik de Love en Dislike functie om playlists aan te maken. Samen met de sterrenwaardering kan ik dat op mijn smaak en humeur aanpassen.
smeerbartje schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:35:
Goeie inspiratie dit.
Als je er nog meer hebt... laat kaar komen :).

[...]
Ik heb ook een playlist met alleen ‘Love’d nummers er in. Eentje is vanaf 4 sterren en de andere vanaf 5 sterren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tartarus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:46:
[...]

Nou ik weet dat het werkt omdat het eerste nummer wat mijn in-car-entertainment systeem afspeelt als de iPhone verbind altijd dezelfde is. Dat nummer stond dus afgelopen jaar met stip op 1 (8)7) en zit alleen in een gedownloade playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:31:
[...]

Kick, klopt de volgorde ook?
Uiteraard!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
En mocht iemand het leuk vinden…
Ik zet ook nog iedere week de Top 40 online.

https://music.apple.com/n...a2f3249fa97d2dfaa4bed7ff5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu we toch bij de playlists zitten.
Ik kijk als hobby redelijk wat Films en series (Series nu 16.xxx afleveringen in 296 shows) en hou al een langere tijd de muziek bij die ze gebruiken.

Al die muziek slinger ik in playlists waarvan ik inmiddels aan de derde bezig ben.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een naar mijn mening leuke mix van bekende en vooral onbekende nummers van de laatste 70 jaar:

Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 1
Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 2
Mr. Silencieux: Awesome Mix Vol. 3

Playlist drie wordt nog gevuld, 1&2 zullen zo blijven.
Op shuffle luisteren is wel het advies omdat je dan een leukere mix krijgt.
Nice, goed werk zeg!

[ Voor 75% gewijzigd door Donstil op 06-03-2020 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ooooh, ik heb een punaise gekregen!!! 📌

Het is deze maand 80’s maand bij Radio 10.
Aan het twijfelen of ik weer de 80’s Top 810 online zal zetten.
Liefhebbers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:53:

Liefhebbers?
Voor mij is er maar 1 externe lijst en die heb je al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:20:
[...]

Voor mij is er maar 1 externe lijst en die heb je al gedaan :)
Dan zit je goed, doe ik jaarlijks. Is al het derde jaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar blijven de playlists van andere eigenlijk? Want ik heb de top2000 hierboven toegevoegd maar kan de lijst niet meer vinden.

Opnieuw naar de link geeft ook geen resultaat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat de optie “copy to playorder” betekent? Je vindt deze optie als je rechts-klikt op een playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:18:
Waar blijven de playlists van andere eigenlijk? Want ik heb de top2000 hierboven toegevoegd maar kan de lijst niet meer vinden.

Opnieuw naar de link geeft ook geen resultaat meer.
Ik heb hem echt niet verwijderd hoor.

https://music.apple.com/n...-2019/pl.u-kv9lDJ5t7vD26d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Serena schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:53:

Liefhebbers?
Ik vind dat wel leuk, maar je hoeft het niet speciaal voor mij te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Tom schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Ik vind dat wel leuk, maar je hoeft het niet speciaal voor mij te doen :)
Aangezien ik waarschijnlijk tijd zat heb is de kans heel groot dat die online komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Serena schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Aangezien ik waarschijnlijk tijd zat heb is de kans heel groot dat die online komt!
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je toevallig war hij blijft nadat je op toevoegen hebt gedrukt? Want met de directe link kan ik ernaar toe maar daarna is hij foetsie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Weet je toevallig war hij blijft nadat je op toevoegen hebt gedrukt? Want met de directe link kan ik ernaar toe maar daarna is hij foetsie 8)7
Huh, ik heb echt geen flauw idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Huh, ik heb echt geen flauw idee!
Ja vreemd, Ik volg de link, Apple Music wordt geopend, het duurt even en de playlist komt.
Daarna kan ik wel luisteren maar als ik naar playlists ga is hij weer weg.

[YouTube: Temp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Ja vreemd, Ik volg de link, Apple Music wordt geopend, het duurt even en de playlist komt.
Daarna kan ik wel luisteren maar als ik naar playlists ga is hij weer weg.

[YouTube: Temp]
Oh, dat heb ik ook wel eens gehad.
Abonneer eens vanaf een ander apparaat. Dat werkte in ieder geval voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Oh, dat heb ik ook wel eens gehad.
Abonneer eens vanaf een ander apparaat. Dat werkte in ieder geval voor mij.
Got it, ander device precies hetzelfde maar na ik de playlist volledig heb gedownload is hij er ineens :)
Vreemde bug wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
De 80’s Top 810 van Radio 10!!!

https://music.apple.com/n...-2020/pl.u-WabZ7XRIdENPYX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-07 11:07
Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:46:
[...]

Got it, ander device precies hetzelfde maar na ik de playlist volledig heb gedownload is hij er ineens :)
Vreemde bug wel
Lukt bij mij ook niet.
Ik voeg ze toe maar komen niet in mijn bibliotheek.
Downloaden lukt ook niet.
Draai 13.4 bèta 5

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Er is nu een nieuwe Energie Mix in het Voor jou gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
ChrisM schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:23:
Er is nu een nieuwe Energie Mix in het Voor jou gedeelte.
Hier ook gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Nicj56 op 24-03-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 11-07 23:06
Ik gebruik Apple Music en Spotify nu een paar maanden naast elkaar. Wat ik met name mis bij AM als ik 1 nummer opzoek en dat afspeel stopt daarna de muziek. Waarbij spotify doorgaat met vergelijkbare muziek, deze optie heb ik bij AM nog niet gevonden klopt dat?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
robbinonline schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:41:
Ik gebruik Apple Music en Spotify nu een paar maanden naast elkaar. Wat ik met name mis bij AM als ik 1 nummer opzoek en dat afspeel stopt daarna de muziek. Waarbij spotify doorgaat met vergelijkbare muziek, deze optie heb ik bij AM nog niet gevonden klopt dat?
Klopt. Wat ook logisch is. Je hebt tenslotte ook niet naar andere nummers gezocht. Ik vind dat juist fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
robbinonline schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:41:
Er is wel iets soortgelijks: klik op "create station" en je kunt dan naar soortgelijke muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 11-07 23:06
Serena schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Klopt. Wat ook logisch is. Je hebt tenslotte ook niet naar andere nummers gezocht. Ik vind dat juist fijn.
Ik weet niet of dat heel logische zit. Vaak als ik ga fietsen begin ik met 1 nummer en daarna zou ik het prima vinden van die zelfde artiest of vergelijkbare artiesten muziek te blijven horen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 17:27
robbinonline schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:11:
[...]

Ik weet niet of dat heel logische zit. Vaak als ik ga fietsen begin ik met 1 nummer en daarna zou ik het prima vinden van die zelfde artiest of vergelijkbare artiesten muziek te blijven horen.
Maak dan een playlist voor op de fiets :P ( yes I know that is totaal niet de bedoeling als oplossing maarja )
Of zoals aangehaald gebruik create station.

Ik vind dat net hatelijk bij Spotify als ik bv artiest A in genre B op zoek in de search bar voor 1 song en dan speelt spotify erna Artiest P in genre Q af, het zou ''vergelijkbaar'' moeten zijn maar het is net zo ''vergelijkbaar'' als geblinddoekt 2 blauwe ballen proberen te raken in een zee van 150 groene ballen ertussen, ofwel had ik altijd ''pech'' :)

Ik vind net dat het heel logisch zit imo, ik zoek artiest A met Song B omdat ik dat 1 liedje wil horen, song speelt, na de song is het stilte want de song die ik vroeg is gedaan, heerlijk en net wat ik vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
De laatste tijd veel gevallen dat Airplay naar mijn homepod onderbreekt / stopt / niet werkt. Echt geen idee waar het aan ligt. Ik had hier nooit last van en qua infra is er niets gewijzigd. De homepod heeft nog steeds maximaal bereik. Iemand enig idee hoe dit te debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 13:23
AirPlay wil zeggen dat je streamt vanaf een ander device? Is dat toevallig een Windows PC met iTunes? Want daar heb ik het ook. Vanaf iPhone/iPad niet maar wel vanaf PC.

Het vreemde is dat ik het niet heb naar mijn (oude) AppleTV2, en ik weet ook niet hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
nokie schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:02:
AirPlay wil zeggen dat je streamt vanaf een ander device? Is dat toevallig een Windows PC met iTunes? Want daar heb ik het ook. Vanaf iPhone/iPad niet maar wel vanaf PC.

Het vreemde is dat ik het niet heb naar mijn (oude) AppleTV2, en ik weet ook niet hoe het komt.
Ik twijfel dus een beetje of het wel Airplay is. Ik zal in detail uitleggen wat ik doe:
  • Ik kies op mijn iPhone XR (nieuwste iOS) een mooie playlist uit
  • vervolgens druk ik op het airplay icoontje en zet 'm op de homepod
  • De homepod begint nu te spelen, maar ik dacht dat "handoff" ervoor zorgde dat het nu geen airplay is, maar dat de homepod ZELF de data van apply musis haalt
  • Na een paar minuten stopt de homepod met spelen en krijg ik met geen mogelijkheid vanaf mijn telefoon de stream (op de homepod) weer gaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
smeerbartje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:55:
[...]

Ik twijfel dus een beetje of het wel Airplay is. Ik zal in detail uitleggen wat ik doe:
  • Ik kies op mijn iPhone XR (nieuwste iOS) een mooie playlist uit
  • vervolgens druk ik op het airplay icoontje en zet 'm op de homepod
  • De homepod begint nu te spelen, maar ik dacht dat "handoff" ervoor zorgde dat het nu geen airplay is, maar dat de homepod ZELF de data van apply musis haalt
  • Na een paar minuten stopt de homepod met spelen en krijg ik met geen mogelijkheid vanaf mijn telefoon de stream (op de homepod) weer gaande.
Je moet niet AirPlayen, je moet daadwerkelijk je HomePod uit je devices kiezen en dan de playlist aanzetten. Handoff activeert in mijn geval AirPlay.
Als je rechtstreeks vanaf de HomePod afspeelt spaar je ook batterij van je iDevice.
Ik heb gewoon scenes gemaakt in de Woning app. Ik roep dus nu gewoon ‘Hey Siri, Radio 10’ en mijn HomePod en Sonos speakers beginnen allemaal tegelijk op hetzelfde volume te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Serena schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:05:
[...]

Je moet niet AirPlayen, je moet daadwerkelijk je HomePod uit je devices kiezen en dan de playlist aanzetten. Handoff activeert in mijn geval AirPlay.
Als je rechtstreeks vanaf de HomePod afspeelt spaar je ook batterij van je iDevice.
Ik heb gewoon scenes gemaakt in de Woning app. Ik roep dus nu gewoon ‘Hey Siri, Radio 10’ en mijn HomePod en Sonos speakers beginnen allemaal tegelijk op hetzelfde volume te spelen.
Maar hoe (waar??) kies ik dan mijn homepod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
smeerbartje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:09:
[...]

Maar hoe (waar??) kies ik dan mijn homepod?
Door 3D touch op je muziekknop in het menu te gebruiken…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4TdJKMM_iDZS9u1txs5XJeRgfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IvP32syd06HdgQ6BvYibK2vJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Foutje…

[ Voor 96% gewijzigd door Serena op 18-04-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Ik ervaar sinds kort hinder bij Apple Music en dan met name bij het updaten van mijn muziek bibliotheek. Zodra ik een album of een nummer toevoeg dan zie ik deze niet verschijnen op mijn iPad/iPhone en MacBook maar mijn Apple TV ziet dit wel....

Geen idee of iemand met een soort gelijk iets heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38

RnB

Ik ben aan het nagaan of ik Apple Music kan gaan gebruiken met mijn huidige apparatuur, gezien ik erg gecharmeerd ben van de look en feel.

Op het moment gebruik ik met alle plezier Tidal, werkt ook uitstekend op al mijn devices (iPhones, MacBook, Windows laptop, Apple TV, Naim receiver en CarPlay), maar Apple Music lijkt mij een betere ervaring te bieden dan Tidal. Vooral het zoeken naar nieuwe muziek, lijkt mij makkelijker af te gaan in Apple Music dan in Tidal en het managen van mijn bibliotheek lijkt ook handiger.

Nu zoek ik een oplossing om muziek vanuit Apple Music te streamen naar mijn Naim receiver zonder gebruik te maken van de Apple TV (dan moet mijn tv aan) of Bluetooth (mindere geluidskwaliteit). Ik heb hiervoor een al bestaande ChromeCast Audio wat hier perfect voor gebruikt kan worden, echter lijkt Apple Music deze alleen in de Android app te ondersteunen.

Iemand die meer ervaring heeft of beter naar informatie zoeken dan ik die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
RnB schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:50:
Ik ben aan het nagaan of ik Apple Music kan gaan gebruiken met mijn huidige apparatuur, gezien ik erg gecharmeerd ben van de look en feel.

Op het moment gebruik ik met alle plezier Tidal, werkt ook uitstekend op al mijn devices (iPhones, MacBook, Windows laptop, Apple TV, Naim receiver en CarPlay), maar Apple Music lijkt mij een betere ervaring te bieden dan Tidal. Vooral het zoeken naar nieuwe muziek, lijkt mij makkelijker af te gaan in Apple Music dan in Tidal en het managen van mijn bibliotheek lijkt ook handiger.

Nu zoek ik een oplossing om muziek vanuit Apple Music te streamen naar mijn Naim receiver zonder gebruik te maken van de Apple TV (dan moet mijn tv aan) of Bluetooth (mindere geluidskwaliteit). Ik heb hiervoor een al bestaande ChromeCast Audio wat hier perfect voor gebruikt kan worden, echter lijkt Apple Music deze alleen in de Android app te ondersteunen.

Iemand die meer ervaring heeft of beter naar informatie zoeken dan ik die mij hierbij kan helpen?
Heeft de Naim receiver geen hdmi poorten?

Ik gebruik zelf de 5.1 speakers van mijn computer die dan aanstaat en zet muziek op via de Apple TV.
Apple TV staat aangesloten op de tv met HDMI, en tv gaat bij optical out naar mijn pc.
Ik zet de tv aan, open de Apple Music app op mijn tv en zet dan mijn tv beeld helemaal uit via energiebesparing. De TV verbruikt dan zeer weinig stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:38
RnB schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:50:

Wellicht heb je iets aan een Airport Express. Deze router van Apple wordt nieuw niet meer verkocht, maar als je er tweedehands één kan krijgen:

Deze heeft namelijk een audio uitgang. Die kun je aan je versterker koppelen en dan kun je via Airplay streamen.

Eventueel kan een oude Apple TV 3 ook, alleen dan gaat het via een optische digitale uitgang.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38

RnB

Tartarus schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:45:
[...]

Heeft de Naim receiver geen hdmi poorten?

Ik gebruik zelf de 5.1 speakers van mijn computer die dan aanstaat en zet muziek op via de Apple TV.
Apple TV staat aangesloten op de tv met HDMI, en tv gaat bij optical out naar mijn pc.
Ik zet de tv aan, open de Apple Music app op mijn tv en zet dan mijn tv beeld helemaal uit via energiebesparing. De TV verbruikt dan zeer weinig stroom.
Jeroen O schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:31:
[...]

Wellicht heb je iets aan een Airport Express. Deze router van Apple wordt nieuw niet meer verkocht, maar als je er tweedehands één kan krijgen:

Deze heeft namelijk een audio uitgang. Die kun je aan je versterker koppelen en dan kun je via Airplay streamen.

Eventueel kan een oude Apple TV 3 ook, alleen dan gaat het via een optische digitale uitgang.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Dit bevestigt mijn vermoeden dat ik niet kan casten naar mijn ChromeCast Audio, maar gebruik moet maken van AirPlay. Ik kijk verder. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Toch maar weer eens een proefperiode aangevraagd bij Apple Music. Ik weet denk ik wel wie er over 3 maanden weer teruggaat naar Spotify... * WhatsappHack wijst naar zichzelf. Wat een verschrikkelijk gebruiksonvriendelijke dienst is dit voor Apple's normale doen en reputatie. Ik zit met stijgende verbazing en open mond door de boel heen te gaan, dit had ik niet verwacht. o0

De grootste problemen waar ik tegenaan loop:
- Sorteren van Playlists op de order die je op dat moment wilt kan niet. Er blijkt simpelweg geen enkele mogelijkheid te zijn om bijvoorbeeld ascending/descending te kiezen, sorteren op artiest of titel, etc.: het ontbreekt allemaal. Je kan wel nummers permanent van volgorde wijzigen, maar dat is anders en niet bepaald nuttig bij een playlist met 1000+ nummers. Ik heb een Siri-shortcut moeten gebruiken om in ieder geval wat ik tot nu toe heb om te keren voor sommige playlists. (Voor de geïnteresseerden: https://www.icloud.com/sh...d6e0c4ee9a6770e8559f1e3e3 Die begint het meteen af te spelen in omgekeerde volgorde en je kan het eventueel opslaan als nieuwe playlist. Dit kan je evt ook doen in "iTunes", maar dit kan rechtstreeks vanaf je iPhone.)
- Zoeken binnen Playlists blijkt onmogelijk te zijn, die feature bestaat simpelweg niet; dat is ook nogal balen, je moet dus handmatig erheen scrollen (wederom nogal kak bij heel veel nummers in een lijst) of genoegen nemen met een enkele match via je de normale zoekfunctie en dan evt tig keer hetzelfde nummer in andere uitvoeringen horen. Het stompzinnige is dat, hoewel ook daar een tikje omslachtig, je dit wél voor elkaar kan krijgen in "iTunes". (Music in Catalina)
- Op songtitel én artiest zoeken binnen lokale muziek lijkt vaak niet te werken
- Waar Spotify tenminste nog z'n best probeert te doen een match te vinden als Siri een Engelse titel in het Nederlands probeert te interpreteren, en daar trouwens heel vaak in slaagt, weigert Siri bij Apple Music gewoon direct om iets af te spelen want "kan het niet vinden". Dit beperkt je tot het verzoeken tot afspelen van playlists of Nederlandstalige muziek. :+
- Ook playlist herkenning van Siri is niet al te best overigens. Voorbeeld: playlist "Auto" gemaakt in zowel Spotify als Apple Music. Ik vraag aan Siri "Speel mijn playlist Auto in Apple Music" of Spotify. Spotify: begint met afspelen van de playlist Auto. Apple Music: "Afspeellijst 'Pop voor de hele familie' wordt nu afgespeeld...". Wtf? Hoe kom je in vredesnaam van Auto naar "Pop voor de hele familie"!? :| Uiteindelijk in Apple Music maar hernoemd naar "Voor In De Auto" zodat ik kan zeggen "Speel de playlist voor in de auto" en dat lijkt te werken, maar ff serieus... :F
- Het combineren van lokale mp3's met AM-playlists lijkt moeilijker te gaan dan bij Spotify

Een pluspunt is wel dat de boel rechtstreeks zonder omwegen met m'n Mac synchroniseert (aldanniet over iCloud), dat gaat bij Spotify iets omslachtiger (Spotify moet actief zijn op Mac en iPhone en op de iPhone mag ie niet backgrounden want dan stopt de synchronisatie), maar verder heb ik geen voordelen kunnen ontdekken aan Apple Music ten opzichte van Spotify.

Consider me disappointed.

-edit-
Ohja, kudos naar de Songshift-app om alle Spotify lijsten te kopiëren naar Apple Music. :) Dat werkte behoorlijk prettig en best vlot! Het enige dat niet werkte waren playlists die gebaseerd zijn op mp3'tjes die ik lokaal had staan. Daar gaat ie van over z'n nek en moet je ff handmatig doen.

[ Voor 21% gewijzigd door WhatsappHack op 11-05-2020 01:55 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakker2
  • Laatst online: 19-12-2024
WhatsappHack schreef op maandag 11 mei 2020 @ 01:11:
Ik weet denk ik wel wie er over 3 maanden weer teruggaat naar Spotify... * WhatsappHack wijst naar zichzelf.
Jij schrijft het, ik denk het,..

Het enige wat AM interessant maakt is dat het onderdeel is van het Apple ecosysteem. Ondanks dat zijn er nóg steeds brakke functies die eigenlijk vloeiend zou moeten werken, zoals dat wat je met Siri-gebruik omschrijft.

Mijn laatste maand proef is ingegaan maar kan het eigenlijk nu al stopzetten, hell, ik had het in de 1e week al stop kunnen zetten. Gemiste kans van Apple, iets wat een mooi extra onderdeel van het normaliter zalige ecosysteem had kunnen zijn.

-edit
Gelijk maar die meuk gestopt. Hoeft ik er over 3 weken niet meer aan te denken 8)

[ Voor 5% gewijzigd door knakker2 op 11-05-2020 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
Ieder zijn ding denk ik. 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Bij jullie de laatste tijd ook een hickup in de sync tussen Mac en iOS? Ik heb er een support ticket van gemaakt op apple: https://discussions.apple.com/thread/251448449

Benieuwd of er Tweakers zijn met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
smeerbartje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:52:
Bij jullie de laatste tijd ook een hickup in de sync tussen Mac en iOS? Ik heb er een support ticket van gemaakt op apple: https://discussions.apple.com/thread/251448449

Ik gebruik iOS, TV and iTunes op een Windows computer om muziek toe te voegen of te verwijderen, en heb tot dusver geen problemen ervaren met syncing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smeerbartje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:52:

Even gecontroleerd, gaat hier goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:19:
[...]

Even gecontroleerd, gaat hier goed.
Serieus? Dus je voegt op je mac iets doe en je ziet de wijziging gelijk terug op je iOS device??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45
Katmi schreef op zondag 5 april 2020 @ 03:00:
[...]

Maak dan een playlist voor op de fiets :P ( yes I know that is totaal niet de bedoeling als oplossing maarja )
Of zoals aangehaald gebruik create station.

Ik vind dat net hatelijk bij Spotify als ik bv artiest A in genre B op zoek in de search bar voor 1 song en dan speelt spotify erna Artiest P in genre Q af, het zou ''vergelijkbaar'' moeten zijn maar het is net zo ''vergelijkbaar'' als geblinddoekt 2 blauwe ballen proberen te raken in een zee van 150 groene ballen ertussen, ofwel had ik altijd ''pech'' :)

Ik vind net dat het heel logisch zit imo, ik zoek artiest A met Song B omdat ik dat 1 liedje wil horen, song speelt, na de song is het stilte want de song die ik vroeg is gedaan, heerlijk en net wat ik vroeg.
Of je zet Autoplay gewoon uit in spotify. Heb je precies hetzelfde effect. Fijn dat in spotify je die optie gewoon hebt. Mis dat ook altijd in AM. Het ontdekken van nieuwe muziek is daar een draak.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smeerbartje schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:43:
[...]

Serieus? Dus je voegt op je mac iets doe en je ziet de wijziging gelijk terug op je iOS device??
Mm zit het nu nog eens te testen, lijkt wel alsof die apps allemaal een eigen refresh hebben.
Net had ik ipadOS > iOS en dat was instant. ipadOS en Mac ook

Nu doe ik Mac > IpadOS en is hij er na 15 minuten nog niet.
Doe ik iPadOS > Mac en verschijnt hij vrijwel direct terwijl ik op de iPad nog op de eerdere aanpassing wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-06 17:27
Alekz87 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Of je zet Autoplay gewoon uit in spotify. Heb je precies hetzelfde effect. Fijn dat in spotify je die optie gewoon hebt. Mis dat ook altijd in AM. Het ontdekken van nieuwe muziek is daar een draak.
Ik ontdek anders tonnen nieuwe songs via de new music playlist in AM of de future hits playlist.
Dingen die 2 weken later plat gespeeld worden op de radio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Mm zit het nu nog eens te testen, lijkt wel alsof die apps allemaal een eigen refresh hebben.
Net had ik ipadOS > iOS en dat was instant. ipadOS en Mac ook

Nu doe ik Mac > IpadOS en is hij er na 15 minuten nog niet.
Doe ik iPadOS > Mac en verschijnt hij vrijwel direct terwijl ik op de iPad nog op de eerdere aanpassing wacht.
Ja gek toch? Ik heb enkel Mac en iOS. Ik kan het probleem "oplossen" door een nieuw ummer toe te voegen op mijn telefoon. Dit "triggered" blijkbaar een synchronisatie-actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Je kunt op de mac ook handmatig de synchronisatie starten.

Ga in de muziek app naar Archief / Bibliotheek / Werk iCloud-bibliotheek bij.
Dan gaat ie gelijk synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik vind dit altijd wel een beetje jammer; vorige week was dit nummer nog gewoon beschikbaar op apple music. Nu ineens niet meer? Waarom is dat? En bestaat er een kans dat deze wel weer terug komt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADIdMNrZQldsYtPU0Mn2V4J91QA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/43PXRPTcIY5tTuuT1uw324Tw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Wellicht heeft de artiest besloten zijn werk van Apple Music te halen. Dat gebeurt wel vaker dat artiesten hun werk van streaming diensten halen.

Of het ooit terug komt: geen idee. Misschien wel.

Mijn advies is: als je een nummer erg goed vindt, kun je het beter gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Vof de kunst is nou niet heuuul actief meer 😃. Ik denk eerder aan een verlopen rechten situatie. Zal dus wel weer goed komen, maar vind het gewoon vreemd en kom het wel vaker tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
smeerbartje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:52:
Vof de kunst is nou niet heuuul actief meer 😃. Ik denk eerder aan een verlopen rechten situatie. Zal dus wel weer goed komen, maar vind het gewoon vreemd en kom het wel vaker tegen.
Ik kom het ook regelmatig tegen, erg irritant. De wereld van rechthebbenden in de muziekindustrie is echt extreeem complex (componist, uitgever, platenmaatschappij, label en ga maar door) dus in de meeste gevallen gaat het volgens mij daar ergens mis, en is het niet zozeer de (uitvoerende) artiest die zijn of haar muziek eraf wil hebben. Je ziet ook wel eens dat een liedje vervolgens nog wel beschikbaar is via een ander album, maar helaas is Apple Music niet intelligent genoeg om dat te herkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Ik heb een Smart Playlist met songs die niet meer beschikbaar zijn.
Er staan er nu een stuk of 9 in die al lange tijd niet beschikbaar zijn. Die zijn voor mij niet interessant genoeg om te kopen. Als ze ooit terugkomen, is dat mooi, en anders jammer dan.

Om de zoveel tijd komt er een nieuw song als niet beschikbaar en met een week of twee is die dan wel weer beschikbaar in Music.
Het is een fluïde lijst en ben er ook niet zo mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeerbartje
Tartarus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:56:
Ik heb een Smart Playlist met songs die niet meer beschikbaar zijn.
Er staan er nu een stuk of 9 in die al lange tijd niet beschikbaar zijn. Die zijn voor mij niet interessant genoeg om te kopen. Als ze ooit terugkomen, is dat mooi, en anders jammer dan.

Om de zoveel tijd komt er een nieuw song als niet beschikbaar en met een week of twee is die dan wel weer beschikbaar in Music.
Het is een fluïde lijst en ben er ook niet zo mee bezig.
Thanks; zoiets had ik inderdaad al verwacht.
Ik wacht lekker even af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hebben jullie ook weleens/vaak dat de eerste keer dat je Apple Music opstart, dat alles grijs is? Kan helemaal niets afspelen behalve lokale nummers. Dan moet ik eerst de Music-app afschieten, overnieuw starten en dán pas werkt het. (Nadat ie z'n iCloud-sync doet, maar dat duurt meestal maar een seconde of 2 a 3)

Ik heb na alle nadelen wel twee voordelen gevonden in Apple Music ten opzichte van Spotify. De bibliotheek. Die is echt vele vele malen beter en ook wel relaxt dat je gewoon de metadata aan kan passen. De curated playlists van bepaalde genres zijn ook een stuk beter. De "Discover Weekly" van Apple ("voor jou") vind ik wel wat minder, ondanks dat ik door m'n hele godganse bibliotheek ben gegaan om alles een hartje te geven wat ik écht goed vind. En baal er nog steeds van dat je perse je MP3'tjes in Apple's cloud moet lazeren in plaats van ze gewoon veilig te synchroniseren vanaf m'n Mac.

Om om het Siri-probleem heen te werken heb ik maar een aantal Playlists "voor in de auto [1,2,3,etc.]" gemaakt en ga een Opdracht schrijven die willekeurig een van die lijsten uitkiest als ik er om vraag.

Enfin, nog minimaal 2 maanden gratis proef te gaan. ;) Krijg wel steeds agressiever verzoekjes van Spotify om alsjeblieft terug te komen met 3 maanden gratis. :P Komt goed uit straks tenzij ik toch van gedachten verander en bij AM blijf. (Wellicht biedt het in iOS 14 wat verbetering :))

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 24-06-2020 18:19 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

WhatsappHack schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:16:
Hebben jullie ook weleens/vaak dat de eerste keer dat je Apple Music opstart, dat alles grijs is? Kan helemaal niets afspelen behalve lokale nummers. Dan moet ik eerst de Music-app afschieten, overnieuw starten en dán pas werkt het. (Nadat ie z'n iCloud-sync doet, maar dat duurt meestal maar een seconde of 2 a 3)

Ik heb na alle nadelen wel twee voordelen gevonden in Apple Music ten opzichte van Spotify. De bibliotheek. Die is echt vele vele malen beter en ook wel relaxt dat je gewoon de metadata aan kan passen. De curated playlists van bepaalde genres zijn ook een stuk beter. De "Discover Weekly" van Apple ("voor jou") vind ik wel wat minder, ondanks dat ik door m'n hele godganse bibliotheek ben gegaan om alles een hartje te geven wat ik écht goed vind. En baal er nog steeds van dat je perse je MP3'tjes in Apple's cloud moet lazeren in plaats van ze gewoon veilig te synchroniseren vanaf m'n Mac.

Om om het Siri-probleem heen te werken heb ik maar een aantal Playlists "voor in de auto [1,2,3,etc.]" gemaakt en ga een Opdracht schrijven die willekeurig een van die lijsten uitkiest als ik er om vraag.

Enfin, nog minimaal 2 maanden gratis proef te gaan. ;) Krijg wel steeds agressiever verzoekjes van Spotify om alsjeblieft terug te komen met 3 maanden gratis. :P Komt goed uit straks tenzij ik toch van gedachten verander en bij AM blijf. (Wellicht biedt het in iOS 14 wat verbetering :))
iOS 14 biedt je in elk geval de mogelijkheid tot het sorteren van de afspeellijsten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wt0sITnVOBKws9zI2Edke9PiUgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1BJV0bkNrYFCV5N8DV4jIMDH.png?f=fotoalbum_large

Jammer dat de dan weer niet een ‘grid’ bieden met de afspeellijsten. Ik herkend de albums wel aan de covers. Scrolt ook een stuk sneller

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 24-06-2020 19:01 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Toppe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:44:
[...]

iOS 14 biedt je in elk geval de mogelijkheid tot het sorteren van de afspeellijsten

[Afbeelding]

Jammer dat de dan weer niet een ‘grid’ bieden met de afspeellijsten. Ik herkend de albums wel aan de covers. Scrolt ook een stuk sneller
Dit was er al eerder. Sowieso al in iOS 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tartarus schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:14:
[...]

Dit was er al eerder. Sowieso al in iOS 13.
Serieus? Nooit gezien...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 20:43
Weet iemand een manier om plaatjes van artiesten te krijgen i.p.v. dat microfoontje? Ik heb een goed getagde mp3 library en zorg dat de namen van de artiest overeenkomen met die van de desbetreffende iTunes pagina.

Bij de meeste artiesten heb ik wel een plaatje, echter bij sommigen lukt het niet. Hier een voorbeeld van internet ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: https://images.techhive.com/images/article/2016/11/artists-view-itunes-12-5-100692643-orig.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gisteren maar weer eens een maandje proeff gestart met Apple Music. Ergens toch fijn om binnen het Apple ecosysteem te blijven.

Ik ben een simpele gebruiker, maar het moet wel werken zoals ik wil. Sommige functies van Spotify mis ik wel, zoals het kunnen doorgaan met afspelen op een ander apparaat. Begrijp niet dat het niet werkt, het is toch allemaal cloud-based?

Verder is de basis prima. Vandaag met SongShift de boel over zetten en dan eens kijken of het prettig werkt. Ik weet van jaren geleden dat ik Spotify toch fijner vond, maar begin me daar zo te ergeren aan de totaal andere user interface met kleine lettertjes en donker uiterlijk. Tijd voor iets anders.

Edit:

En weer terug naar Spotify. Apple Music blijft voor mij geen prettige dienst. De app is niet intuïtief, accuverbruik ligt hoger en de opslag van muziek is groter.

Bij Spotify werkt het toch allemaal wat logischer en fijner. Bovendien heb je daar wel het doorspelen via diverse app’s.

Waar ik me nog het meest aan ergerde is hoe traag het zoeken of het starten van muziek ging. Ik ben weer blij met Spotify. :)

[ Voor 24% gewijzigd door THE_BASE op 30-06-2020 07:59 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Zojuist een proefabonnement genomen op Apple Music. Voornaamste redenen: integratie met Siri+CarPlay en offline muziek op Apple Watch. Spotify werkt ook wel redelijk met Siri, maar icm CarPlay wil het gewoon niet werken (elke keer een vraag om toegang, terwijl die al lang gegeven is). De radiozenders via Siri werken niet vlekkeloos. ‘Speel 100% NL’ zorgt er voor dat de juiste zender wordt afgespeeld maar Siri noemt het ‘100% namelijk’. :) Maar ‘speel radio 10’ levert helaas een hele verkeerde zender op. Iets met ‘reactor’, maar het is wel een NL zender.

Ik zie nu het befaamde album van U2 staan tussen mijn aankopen. Helemaal vergeten.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 11-07-2020 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:15:
Zojuist een proefabonnement genomen op Apple Music. Voornaamste redenen: integratie met Siri+CarPlay en offline muziek op Apple Watch. Spotify werkt ook wel redelijk met Siri, maar icm CarPlay wil het gewoon niet werken (elke keer een vraag om toegang, terwijl die al lang gegeven is). De radiozenders via Siri werken niet vlekkeloos. ‘Speel 100% NL’ zorgt er voor dat de juiste zender wordt afgespeeld maar Siri noemt het ‘100% namelijk’. :) Maar ‘speel radio 10’ levert helaas een hele verkeerde zender op. Iets met ‘reactor’, maar het is wel een NL zender.
Maar hé, als je mij hebt gevonden heb je wel allemaal fijne playlists!!!!

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste