Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:27

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
readytoflow schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:18:
[...]

Thx.
Jij kan Apple producten ook wel waarderen toch? Zoals ik dat overigens ook doe.

jij weet vast wel wat nou echt het voordeel van Apple Music binnen iOS is?
Mm vind het echte voordeel persoonlijk wel meevallen. Ik draai Apple Music en Tidal naast elkaar.

Apple Music gebruik ik voor 90%. Tidal voor die 10% welke op lossless beschikbaar is.

Als echt/enige voordeel zou ik dan mijn HomePod noemen, die werkt alleen met Apple Music als je geen AirPlay wilt gebruiken (zoals ik) dus dan moet je haast wel 8)7

Verder vind ik de apps van Apple, Tidal en Spotify om het even eigenlijk, geen duidelijke winnaar wat mij betreft.

Edit: Nu ik er over nadenk. Ik ben ooit van Spotify naar Apple Music gegaan omdat Apple Music in mijn huidige auto (Met iDrive5.0) album art geeft op de in-car schermen. Tidal en Spotify kunnen dat ook maar zijn niet consistent hierin helaas.

Donstil wijzigde deze reactie 11-02-2020 12:45 (13%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Remy!!!!
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Het grote voordeel voor Apple vind ik dat je je eigen muziek (gedownload e.d.) kan importeren in iTunes en dus ook gelijk beschikbaar hebt op je telefoon. Een aantal jaar geleden kon dat (nog?) niet met Spotify.
Qua snelheid van de app vind ik Spotify wel een stuk sneller werken. En als er bijvoorbeeld meerdere artiesten meedoen aan een nummer dan kan je in Spotify op die andere namen klikken en kom je direct op de pagina van die artiest uit. Bij iTunes/Apple Music zijn die extra namen niet klikbaar.

Na een klein jaartje Spotify te hebben gebruikt ben ik over gegaan naar Apple Music voor het importeren van gedownloade muziek, maar ik mis de snelheid/gebruiksgemak van Spotify wel.

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:34
Heeft iemand zijn Replay lijst al voor 2020? AppleInsider zegt dat die beschikbaar is (https://appleinsider.com/...te-a-2020-replay-playlist) maar ik kan hem bij mij nog niet vinden.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:13
ChrisM schreef op maandag 17 februari 2020 @ 05:06:
Heeft iemand zijn Replay lijst al voor 2020? AppleInsider zegt dat die beschikbaar is (https://appleinsider.com/...te-a-2020-replay-playlist) maar ik kan hem bij mij nog niet vinden.
Het werkt op dit moment alleen via de beta website van Apple Music: https://beta.music.apple.com/replay

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:34
oohh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:35:
[...]

Het werkt op dit moment alleen via de beta website van Apple Music: https://beta.music.apple.com/replay
Ja, weet ik.. maar ik zie de 2020 lijst nog niet. Wel die van 2019 en eerder. Jij wel die van 2020?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:13
ChrisM schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:44:
[...]

Ja, weet ik.. maar ik zie de 2020 lijst nog niet. Wel die van 2019 en eerder. Jij wel die van 2020?
Op de pagina die ik in mijn vorige post gelinkt heb, moet je even helemaal naar onderen scrollen :)

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-02 20:24
ChrisM schreef op maandag 17 februari 2020 @ 05:06:
Ja, maar hij is wel nog heel kort. Nog geen 15 nummers geloof ik.

• Vettigedennis
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 18:12
Gebruik zelf ook apple music en Tidal Hifi

Tidal klinkt toch wat beter maar apple music werkt veel prettiger.
Ik zet vaak muziek op via de apple tv en daar werkt apple music ook gewoon perfect. Alle functies zitten ook in de apple tv app. De Tidal apple tv app is ronduit frustrerend. Vaak als je een afspeellijst opent en naar onder scrolt stopt het bij song nummer 50. Je kunt dan niet verder naar beneden scrollen en moet soms 2-3x opnieuw e lijst openen zodat het wel werkt. Je kunt ook geen nummers toe voegen aan afspeellijsten op de Tidal apple tv app.

Van alle streaming diensten vind ik apple music het fijnst werken. Jammer dat Tidal niet zo soepel en bug vrij werkt. Het overgrote deel van muziek is cd kwaliteit op Tidal. Het komt niet vaak voor dat het mp3 is.

Vettigedennis wijzigde deze reactie 17-02-2020 13:12 (10%)

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07:46
Sinds een paar dagen overgestapt van Spotify naar Apple Music en moet zeggen bevalt me meer dan prima!

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Een half jaar terug ben ik van Spotify naar Apple Music overgestapt. Al vond ik Spotify ook altijd fijn, maar ik heb alles van Apple dus vond dit wel een logische keus. Daarnaast heb ik tijdelijk Tidal.

Het bevalt mij goed :)
- Muziekkeuze is groot. Niks tegengekomen wat ik mis.
- Geluidskwaliteit vond ik wat beter, al verschilt het per nummer hoe hoorbaar het is.
- De AI van Spotify is beter, de playlists die voor jou samengesteld worden vind ik bij Apple minder.
- De normale playlisten van Apple vind ik beter dan Spotify. Maar ik mis de playlisten van andere gebruikers die je op Spotify kunt vinden (al zat daar ook een hoop crap tussen).
- De shows van Beats 1 (Radio) zijn tof. Live luisteren doe ik niet, maar sommige shows achteraf luisteren wel. Voordeel is dat je dan ook dance mixen hebt (show: One Mix), dat mistte ik altijd bij Spotify, tenzij je een gemixed album tegenkwam wat vrij uitzonderlijk is.
- Performance van Spotify is een tikje beter (skippen tracks).
- Apple Music voelt meer alsof het gemaakt is door muziekliefhebbers. Bij Spotify is het een techneuten ding.
- Bij Apple kun je op 5 apparaten aangemeld zijn, haal dat precies maar heb dus niks over. Bij Spotify maakt het aantal logins niet uit, zolang je maar op één locatie afspeelt.

Tidal is qua geluidskwaliteit nog een stapje beter, al is dat lang niet altijd hoorbaar. Playlisten bevat soms verrassende muziek, maar kwaliteit verschilt een beetje per genre. Bij een goede aanbieding pak ik het wellicht weer, maar ga niet verlengen.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-02 20:24
Tom schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:05:
Een half jaar terug ben ik van Spotify naar Apple Music overgestapt. Al vond ik Spotify ook altijd fijn, maar ik heb alles van Apple dus vond dit wel een logische keus. Daarnaast heb ik tijdelijk Tidal.

Het bevalt mij goed :)
- Muziekkeuze is groot. Niks tegengekomen wat ik mis.
- Geluidskwaliteit vond ik wat beter, al verschilt het per nummer hoe hoorbaar het is.
- De AI van Spotify is beter, de playlists die voor jou samengesteld worden vind ik bij Apple minder.
- De normale playlisten van Apple vind ik beter dan Spotify. Maar ik mis de playlisten van andere gebruikers die je op Spotify kunt vinden (al zat daar ook een hoop crap tussen).
- De shows van Beats 1 (Radio) zijn tof. Live luisteren doe ik niet, maar sommige shows achteraf luisteren wel. Voordeel is dat je dan ook dance mixen hebt (show: One Mix), dat mistte ik altijd bij Spotify, tenzij je een gemixed album tegenkwam wat vrij uitzonderlijk is.
- Performance van Spotify is een tikje beter (skippen tracks).
- Apple Music voelt meer alsof het gemaakt is door muziekliefhebbers. Bij Spotify is het een techneuten ding.
- Bij Apple kun je op 5 apparaten aangemeld zijn, haal dat precies maar heb dus niks over. Bij Spotify maakt het aantal logins niet uit, zolang je maar op één locatie afspeelt.

Tidal is qua geluidskwaliteit nog een stapje beter, al is dat lang niet altijd hoorbaar. Playlisten bevat soms verrassende muziek, maar kwaliteit verschilt een beetje per genre. Bij een goede aanbieding pak ik het wellicht weer, maar ga niet verlengen.
Je kunt gewoon afspeellijsten van anderen volgen/vinden hoor. Ik heb echt honderden abonnees op mijn Nederlandse Top 40 lijst.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True