Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Vaganzza
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09-09 09:36
Ondertussen werkt het hier terug. Heeft er toch een klein half uur geduurd, dus nog niet zo'n groot probleem geweest.

EDIT: Het duurt weer erg lang eer ik wat te horen krijg. Het is een beetje ping pong op het moment.

Vaganzza wijzigde deze reactie 14-01-2016 14:50 (30%)

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• Vaganzza
Ondertussen ook een artikel op 9to5mac dat het een wereldwijd probleem is:

http://9to5mac.com/2016/01/14/apple-music-outage/

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06:46
Mijn frustratie over iCloud Music Library begint nu toch wel toe te nemen. Ondertussen zijn er al meer dan 50 tracks van albums die ik ooit heb gekocht en die waren gematched met Apple Music verdwenen uit de library (oa. Neil Young en Porcupine Tree) en die krijgen nu de status "niet meer beschikbaar".

Ik heb de tracks nog (zowel de CD als mijn eigen ALAC rips), dus op dat vlak geen probleem maar in tegenstelling tot de files die er nooit hebben opgestaan (en ik dus zelf heb geupload) krijg ik ze met geen stokken terug in mijn iCloud Music Library. Ik heb iCloud Music Library op mijn pc al uitgezet en terug opgezet, manueel geprobeerd om mijn library te updaten maar niets helpt.

Iemand nog een idee? De files deleten en er terug importeren wil ik niet, want dan ben ik mijn playcount kwijt en daar zijn al mijn playlists op gebaseerd.

Edit: met wat hulp op het discussieforum er zelf uit geraakt. Zie hier: https://discussions.apple.com/message/29652038#29652038

nokie wijzigde deze reactie 19-01-2016 21:25 (7%)
Reden: oplossing uiteindelijk toch zelf gevonden

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:55

page404

Sanity not found

Guys, wie heeft er ook dat in de curated playlists er ineens van die bumpertjes zitten? Ik zat naar "general pop" te luisteren, en elke zoveel nummers hoorde ik ineens iemand zeggen "Just general pop music" of zo. Was bij mij via de iPhone met iOS 9.3 beta.
Bloedirritant!

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-09 20:07

BleuZ

Dolletjes!

Ik ben me aan het wagen aan de overstap van Spotify naar Apple Music, maar ik merk in iTunes dat sommige nummers 'greyed out' zijn terwijl ik ze wel kan afspelen.

Is dit normaal, of wat houdt dit precies in?

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
quote:
BleuZ schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:22:
Ik ben me aan het wagen aan de overstap van Spotify naar Apple Music, maar ik merk in iTunes dat sommige nummers 'greyed out' zijn terwijl ik ze wel kan afspelen.

Is dit normaal, of wat houdt dit precies in?

[afbeelding]
Dat was mij ook al eens opgevallen. Vanuit een bepaald album zijn die nummers dan niet af te spelen, maar los staand weer wel. Ik vermoed dat het een rare rechtenkwestie is, maar geen idee waarom.

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-09 11:14
Nee, dat vind ik ook compleet vaag. Je ziet het bijvoorbeeld veel bij verzamelaars als Hitzone. Heel irritant want de losse nummers zijn inderdaad te vinden, je kunt ze alleen niet op de verzamelaar afspelen.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-09 13:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sinds een paar dagen zijn al mijn playlists verdwenen op mijn iPhone, heeft iemand dit al eerder gehad toevallig?

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• iAmRenzo
quote:
Psycho_Mantis schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:31:
Sinds een paar dagen zijn al mijn playlists verdwenen op mijn iPhone, heeft iemand dit al eerder gehad toevallig?
Staat iCloud Music Library nog wel ingeschakeld? Die is bij mij ook ooit eens uitgeschakeld (heel mysterieus).

Overigens, doet search het bij jullie al weer? Ik krijg nog steeds geen resultaten... :(

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 18-09 13:21

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
iAmRenzo schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:47:
[...]

Staat iCloud Music Library nog wel ingeschakeld? Die is bij mij ook ooit eens uitgeschakeld (heel mysterieus).

Overigens, doet search het bij jullie al weer? Ik krijg nog steeds geen resultaten... :(
Inderdaad zeg! Staat ineens uitgeschakeld.
Aangevinkt en alles is terug :)

Thanks! _/-\o_

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Staat altijd uitgeschakeld als je bv van Apple ID wisselt. Heel irritant, hij snapt niet dat bij Apple ID 1 het aan moet staan en bij 2 uit.

Ik wissel nog wel eens tussen NL en USA en de eerste keren moet ik er ook even naar zoeken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• iAmRenzo
En weer een hele selectie muziek "not available". En gek genoeg, niet complete albums maar ook intermezzo's zoals Space I en Space II van BIGTV van de White Lies. En andere muziek waarbij een featuring artist is.
Hebben jullie daar ook zo veel last van?

• Valderrama
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-09 19:31
Ik heb de app Music Tracker op mijn iPhone staan. Deze houd exact alle wijzigingen bij die Apple aan de hand van wijziging verzoeken en take down verzoeken doorvoert.

Op die manier krijg ik elke dag dat er wat verandert een bericht waar uit ik op kan halen wat er allemaal veranderd is. Titel of albumnaam wijzigingen vind ik niet erg... Maar dat tracks ineens verwijderd zijn natuurlijk wel. Dit houd ik hier mee dus in de gaten.

Vaak zie je dat een album bijvoorbeeld wordt terug getrokken en dat Apple Music automatisch de meeste singles, indien beschikbaar, voor je in je library zet. Het meeste komt overigens na een paar dagen terug in mijn geval. Soms moet ik toch zelf even het nummer weer opnieuw toevoegen omdat Apple Music om een of andere reden niet de match naar een single ofzo kan maken.

• straydog_50
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-09 20:16
Hallo

Klein vraagje, ik zit te overwegen om een Family abbo te nemen op Apple Music. Kan iemand mij vertellen als je dit doet, er wel twee gescheiden profielen blijven in Apple Music ? Spotify doet dit maar doet Apple music dit ook.? De muziekkeuze van mijn partner is anders dan die van mij, en ik hoef niet haar collectie en playlist in die van mij te hebben :) . Had al gekeken op internet maar er is niet veel te vinden over
Iemand die hier al gebruik van maak en zijn ervaring wil delen _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05:20
Yep, je houdt gewoon je eigen profiel. Wordt hier gebruikt door 4 personen.

• Woodpecker
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 26-02-2018
Help! Ik heb een probleem met het afspelen/downloaden van gekochte muziek uit iTunes op mijn iPhone. Momenteel bestaat mijn muziekbibliotheek uit nummers van Apple Music, eigen geïmporteerde liedjes van cd en een hele hoop aangeschafte tracks uit iTunes. Nu wil ik een playlist offline beschikbaar stellen op mijn iPhone, en krijg dan vervolgens de volgende mededeling:

Ik heb alles met dezelfde Apple-ID gekocht en beheerd. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online

Vermeulen

Stomp niet af, blijf slijpen

Accu en data verbruik getest voor Apple Music, Deezer en Spotify door One More Thing:

http://www.onemorething.n...-music-spotify-en-deezer/

"Methode

Deze test werd uitgevoerd op een nieuwe iPhone 6s Plus met iOS 9.3.1. Iedere streamingdienst is met een compleet schone installatie van iOS op dezelfde fysieke plaats getest. De audiokwaliteit is bij alle diensten op maximaal gezet en als netwerkverbinding werd 4G van KPN gebruikt. Bij alle streamingdiensten is dezelfde playlist met de top 10 van de Nederlandse Top 40 van 1980 tot en met 2015 afgespeeld. De tests zijn twee keer uitgevoerd om eenmalige afwijkingen uit te sluiten."

Do whatever you love and you'll be free (Outlandish - Warrior // Worrier)

• michi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:59
Kun je bij een family abonnement zien waar andere mensen binnen het abonnement naar luisteren? of kan je dat verbergen voor mensen met wie je het deelt?

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05:20
Ik heb hier een family abo, en ik kan niet zien waar andere naar luisteren. (Ik heb er ook niet echt naar gezocht, maar het is mij ook niet opgevallen dat dit zou kunnen)

• dylangeluk
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-04-2017
quote:
michi schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:05:
Kun je bij een family abonnement zien waar andere mensen binnen het abonnement naar luisteren? of kan je dat verbergen voor mensen met wie je het deelt?
Is niet mogelijk

• Vaganzza
Mmm, nog mensen die sinds versie 12.4 last hebben dat het volume niet meer gelijk is tussen de nummers? Ik heb die optie nog altijd aan staan, maar het verschil in geluidsvolume is vaak enorm...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaganzza
Ligt Apple Music er bij nog iemand uit op dit ogenblik??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Nee, althans volgens de Apple statuspagina: https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaganzza
Pff, de laatste dagen linkt die ook vaak verkeerde nummers (vooral remixen) aan de Apple Music database of hij denkt dat ze in de Apple Music database zitten, maar in feite is die versie daar niet beschikbaar... Daarvoor eigenlijk maar met slechts enkele nummers gehad die bv een live versie waren ipv single versie.

Ook wil hij regelmatig in iTunes de data van de velden "afgespeeld" en "laatste keer" niet invullen. Soms moet ik zo'n nummer dan 3x opnieuw laten afspelen om het toch te laten bijwerken...

PS: Dit laatste is voor mij belangrijk omdat ik een systeem hanteer van slimme afspeellijsten op basis van rating en laatste keer afgespeeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• applepaul
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 01-07-2016
Wat een ramp!!!!!!!! ik ben echt een apple fan, 3 macs, 6 ipads, iphone, maar dit is echt een waardeloze dienst. Alles door elkaar, syncen RAMP, wel of niet offline beschikbaar RAMP, verschillende apparaten RAMP, vandaag gebeld met apple, ik wil NIET de proefperiode, ik wil dat alles terug wordt gedraaid, ze zeggen niets te doen met je bibliotheek maar dat doet Apple wel. Premium spottify TOP!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
applepaul schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:28:
Wat een ramp!!!!!!!! ik ben echt een apple fan, 3 macs, 6 ipads, iphone, maar dit is echt een waardeloze dienst. Alles door elkaar, syncen RAMP, wel of niet offline beschikbaar RAMP, verschillende apparaten RAMP, vandaag gebeld met apple, ik wil NIET de proefperiode, ik wil dat alles terug wordt gedraaid, ze zeggen niets te doen met je bibliotheek maar dat doet Apple wel. Premium spottify TOP!
Goed verhaal. Lekker kort ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-09 06:48
Sinds kort ook lid van apple music omdat dit nou eenmaal mooier / beter werkt met mijn auto dan spotify. Mis wel de openbare afspeellijsten zoals in spotify dus hierbij:

538 Dance Smash 2016 Vol.2
https://itunes.apple.com/...be04b4782b1be20f92c3df294

538 Hitzone 78 CD1
https://itunes.apple.com/...15d3b429c95c369697a6f540e

538 Hitzone 78 CD2
https://itunes.apple.com/...d284642d68f6beb5444b6e5f2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zonezns
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 30-05-2018

Zonezns

Random

Zo, ben sinds vandaag van Spotify naar Apple Music gegaan om toch iets meer die samenhang te hebben door mijn iPhone.
Maaaaar voorlopig heb ik nog niet veel reden om na die 3 maanden gratis effectief ook te blijven..

Heb eerst enorm zitten klooien op mijn afspeellijsten (een stuk of 80, pakweg 2000 nummers) te importeren naar Apple Music. Uiteindelijk via SongShift manueel kunnen doen, aantal nummers ontbreken maar daar kan'k wel mee leven. Die waren sowieso al tamelijk obscuur (live enzovoort).

Helaas is toch niet alles zo vlotjes gegaan.
Ik heb dit probleem in een aantal afspeellijsten.
Het nummer staat in de lijst, maar niet speelbaar (greyed out). Ik zoek dan gewoon naar dat nummer en kan ik dit gewoon toevoegen in diezelfde afspeellijst. Het is een manier maar niet de ideale manier.
Heeft dus niks te maken met nummers die niet overal beschikbaar zijn. Het staat gewoon op Apple Music, hij herkent het maar maakt het niet speelbaar voor mij.

Iemand een idee wat ik kan doen? Opnieuw inloggen in itunes doet alvast niks. Heb dit probleem zowel op MacOS als iOS..

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:48
Hebben meer mensen het probleem de apple music je geheugen vol gooit?
Kan onderhand elke twee weken in en uitlogen uit apple music/itunes om weer geheugen vrij te maken.
Iedere keer is er weer 3 a 4 GB aan opslag "verdwenen" krijg dan de melding dat mijn iphone bijna vol is.
Ik weet nog steeds niet wat ik hier tegen kan doen behalve uit en in loggen bij apple(music)

• nokie
Heb ik ook, en ken ook geen andere oplossing. Ik ga er nu wel eens beter op letten in iOS 10 want daar heb ik het precies al een tijdje niet meer gezien. Wie weet hebben ze het gefixed...

Edit: bij nader inzien, ook in iOS 10 (laatste public beta) heb ik het voor, nog niets gewijzigd dus.

nokie wijzigde deze reactie 09-08-2016 16:47 (21%)

• RFdeGroot
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18-09 13:25
Heb ook exact hetzelfde... Lijkt me toch een serieuze bug.
Het verbaasd me dan ook dat ik hier maar weinig over lees op internet, je zou verwachten dat dit toch als een groot probleem word gezien door veel mensen.

Voor mij is het zelfs een reden om weer terug over te stappen naar Spotify Premium als dit niet veranderd in iOS 10.

• GoTyce
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:53

GoTyce

B S U R

quote:
RFdeGroot schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:57:
Heb ook exact hetzelfde... Lijkt me toch een serieuze bug.
Het verbaasd me dan ook dat ik hier maar weinig over lees op internet, je zou verwachten dat dit toch als een groot probleem word gezien door veel mensen.

Voor mij is het zelfs een reden om weer terug over te stappen naar Spotify Premium als dit niet veranderd in iOS 10.
In iOS 10 kun je instellen dat je iPhone muziek verwijdert die je een tijd niet meer hebt afgespeeld. Daarbij kun je overigens ook eventueel de minimale opslagruimte aangeven (4 GB, 8 GB etc.) wat ik een beetje gek vind. Kennelijk wist hij dan alleen muziek als er wordt opgeslagen boven de geselecteerde ruimte.

Dus misschien is er nog hoop voor Apple Music. ;-)

GoTyce wijzigde deze reactie 11-08-2016 16:32 (6%)

• RFdeGroot
Dat had ik gezien inderdaad.. Maar het lijkt me dat die instelling bedoelt is voor muziek die je hebt gedownload voor offline gebruik?
Het probleem zit em in de caching van Apple Music, als ik een track die ik niet offline heb gehaald afspeel wil ik dat deze gewoon zodra deze is afgelopen weer word verwijderd uit de cache.
Dit lijkt niet te gebeuren zolang mijn iPhone niet helemaal vol is.

En dat is vreemd, want hij geeft die ruimte gewoon niet weer automatisch vrij, de enige manier om de cache te verwijderen is door je icloud muziek bibliotheek uit te schakelen, paar minuten wachten en weer inschakelen.

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:48
Ben het eens met iedereen die hier boven beschrijft dat dit gewoon waardeloos is.
Ook de compatibility van de remote app met apple music is waardeloos.
Ik verbaas me echt over hoe slecht dit apple music en apple music icm met andere diensten werkt.
Apple faalt wel steeds meer sinds steve weg is.
Echt om je voor te schamen gewoon

• Eitot
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
quote:
RFdeGroot schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:57:
Ik stuurde tijdens de beta van iOS 9 een bugreport naar Apple. Thans nog steeds open, geen reactie. Het vervelende is dat dit verbruik nergens wordt aangegeven.
quote:
Zspirit schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:28:Iedere keer is er weer 3 a 4 GB aan opslag "verdwenen" krijg dan de melding dat mijn iphone bijna vol is.
Ik weet nog steeds niet wat ik hier tegen kan doen behalve uit en in loggen bij apple(music)
iOS heeft een eigen routine om de cache op te schonen. Als je deze melding krijgt, begint het systeem met het opschonen (je kunt dat zien aan de app-icons, die kort donker worden, en de tekst die eronder staat). Helaas is het zo dat iOS altijd begint bij apps die je minder vaak gebruikt en stopt zodra je ‘genoeg’ schijfruimte terug hebt. Gebruik je Apple Music vaak, zal dat dus niet gebeuren. Het is inderdaad wel een beetje een rommelig en Apple raadt zelf ook aan dat caches niet te groot moeten worden. Met de veranderingen in iOS 10, heb ik zelf het gevoel dat er een heel ander team aan deze app heeft gewerkt.

• iAmRenzo
quote:
Valderrama schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:11:
Ik heb de app Music Tracker op mijn iPhone staan. Deze houd exact alle wijzigingen bij die Apple aan de hand van wijziging verzoeken en take down verzoeken doorvoert.

Op die manier krijg ik elke dag dat er wat verandert een bericht waar uit ik op kan halen wat er allemaal veranderd is. Titel of albumnaam wijzigingen vind ik niet erg... Maar dat tracks ineens verwijderd zijn natuurlijk wel. Dit houd ik hier mee dus in de gaten.

Vaak zie je dat een album bijvoorbeeld wordt terug getrokken en dat Apple Music automatisch de meeste singles, indien beschikbaar, voor je in je library zet. Het meeste komt overigens na een paar dagen terug in mijn geval. Soms moet ik toch zelf even het nummer weer opnieuw toevoegen omdat Apple Music om een of andere reden niet de match naar een single ofzo kan maken.
Goede tip, ik ga eens kijken of ik het die euro waard vindt...
Als je het mij vraagt een van de grootste irritaties van dit soort streaming deals.

• dylangeluk
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-04-2017
Er zijn nu twee gepersonaliseerde playlists bijgekomen die wekelijks worden bijgewerkt, maar weet iemand of er ook nog een derde aan zit te komen die meer lijkt op 'discover weekly' van Spotify? De twee playlists van Apple Music zijn vooral gefocust op nieuwe muziek of muziek die je al eens hebt beluisterd.

• AppleFangirl
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15-08 14:30
Ik heb ook een Apple Music vraag. Ik heb nu drie devices waar ik drie maanden gratis uitproberen bij kreeg. Telt ie dat automatisch bij elkaar op...?

En hoe kom je na de uitprobeerfase weer van het abbonement af? Als je het dat tientje niet waard vind.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
AppleFangirl schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:06:
Ik heb ook een Apple Music vraag. Ik heb nu drie devices waar ik drie maanden gratis uitproberen bij kreeg. Telt ie dat automatisch bij elkaar op...?

En hoe kom je na de uitprobeerfase weer van het abbonement af? Als je het dat tientje niet waard vind.
Je krijgt geen 3 maanden proberen bij een iOS device. Je mag het drie maanden proberen per Apple ID.

• AppleFangirl
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15-08 14:30
quote:
Donstil schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:12:
[...]

Je krijgt geen 3 maanden proberen bij een iOS device. Je mag het drie maanden proberen per Apple ID.
Had al zo'n vermoeden. Bummer. -O-

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:43
Nu het mogelijk is om een studenten abonnement aan te schaffen in Nederland wilde ik er direct gebruik van maken. Alleen Ik krijg het niet voor elkaar, ik doe een MBO opleiding en zie in de reacties dat dit mogelijk is.

Zojuist is het dus gelukt om een UNIDay account te maken alleen als ik dus via iTunes op mijn macbook het abonnement wil wijzigen naar student krijg ik dus een pop up met "Kom je in aanmerking?" daar druk ik op word doorgeleid naar de website en direct springt iTunes open met de melding

Om deze functie te gebruiken moet 'Toon Apple Music' geselecteerd zijn in Voorkeuren.

Direct naar voorkeuren in iTunes en jawel deze functie staat aangevinkt.

UNIDay account is al geactiveerd middels school mail etc
Zie ik iets over het hoofd?

Gelukt! Eerst deed die het ook niet via mijn iPhone, nadat ik privé modus had aangezet in de browser werkte het ineens wel

Pukson wijzigde deze reactie 30-11-2016 20:14 (7%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:30
Iemand een idee of je een ander land als default kunt instellen?
Wordt in die hitlijsten strontziek van NL- en UK-rappers.

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-09 01:47

SalimRMAF

4KStudio.nl

|:( Ik loop tegen een probleem aan.

Nu heb ik van september tot begin december gebruik gemaakt van de trial van Apple Music.

Hier heb ik honderden liedjes gedownload op mijn apparaten.

De trial is enkele weken geleden verlopen.

Ik heb nu een abbo afgesloten voor mijn Apple Music, maar mijn library is helemaal LEEG. :(

Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik wil al mijn oude gedownloade liedjes terug, ik weet niet meer welke dat waren. :/

Gulfstream G650

• iAmRenzo
quote:
SalimRMAF schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:57:

Nu heb ik van september tot begin december gebruik gemaakt van de trial van Apple Music.

Ik heb nu een abbo afgesloten voor mijn Apple Music, maar mijn library is helemaal LEEG. :(

Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik wil al mijn oude gedownloade liedjes terug, ik weet niet meer welke dat waren. :/
Ik zou me voor kunnen stellen dat Apple je bibiliotheek flusht als je de dienst op zegt (trial verlopen) en later een abonnement start (met een tussenpoze).

• RFdeGroot
quote:
SalimRMAF schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:57:

Wel weer opnieuw iCloud Muziek Bibliotheek aangezet op je apparaten?
Ik ben sinds kort ook weer terug bij Apple Music na een paar maanden spotify en had gewoon mijn volledige library weer beschikbaar na opnieuw activeren van mijn abonnement.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik ben sinds 2 weekjes ook over, maar het valt me op dat zoeken regelmatig heel traag is of overgaat in "Something went wrong". Hebben meer mensen daar last van?

Is het al bijna vrijdag?

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-09 01:47

SalimRMAF

4KStudio.nl

quote:
iAmRenzo schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Ik zou me voor kunnen stellen dat Apple je bibiliotheek flusht als je de dienst op zegt (trial verlopen) en later een abonnement start (met een tussenpoze).
ja na een tijdje werd al mn oude muziek herstwld 😁

Gulfstream G650

• wernerprost
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-02-2017
Ik wil net als met Spotify het laatste toegevoegde nummer aan een afspeellijst bovenaan willen hebben en niet onderaan. Is dit mogelijk?
Nu kun je in iTunes van alles instellen, op naam, laatste keer, tijd, artiest, album etc..... maar niet op laatst toegevoegd!
Erg frustrerend...

• Cartoon
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15:31
quote:
wernerprost schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:59:
Ik wil net als met Spotify het laatste toegevoegde nummer aan een afspeellijst bovenaan willen hebben en niet onderaan. Is dit mogelijk?
Nu kun je in iTunes van alles instellen, op naam, laatste keer, tijd, artiest, album etc..... maar niet op laatst toegevoegd!
Erg frustrerend...
Weergave > Toon als > Nummers

Dan heb je als het goed is in de eerste kolom een nummering 1 t/m eind, daarmee kun je de sortering omgooien en er dus voor zorgen dat nieuw toegevoegde tracks bovenaan in plaats onderaan komen.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:43
Jammer dat binnen Apple Music geen handmatig equalizer beschikbaar is, maar alleen via instellingen een aantal presets.

Wel handig dat die presets er zijn, want mijn oude boxen van mijn V70 kunnen niet altijd de lagere tonen goed aan :P

"You never come second by putting other people first"

• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:16
Momenteel heb ik 6 maanden Apple Music op proef (3 maanden gratis zoals normaal & 3 maanden gratis bij aankoop van m'n BeatsX), maar er gebeurd af en toe iets dat ik niet kan verklaren: soms bij het bekijken van m'n bibliotheek staan er albums in, die ik nooit zelf heb toegevoegd. Vaak staan ze er dan ook niet volledig in, maar slechts enkele nummers.
Wat ik in ieder geval ook zeker weet is dat de liedjes geen onderdeel zijn van een playlist die ik heb toegevoegd. Bovendien staat de setting om liedjes uit een playlist automatisch toe te voegen aan de bibliotheek ook uit.
Ook gaat het niet om liedjes die ik zelf in m'n oude (offline) iTunes bibliotheek had staan en dat die nu vervangen zijn door varianten van Apple Music.

Is er iemand die wel een idee heeft wat dit kan zijn of veroorzaken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik heb nu Spotify, maar merk dat ik het allemaal wat druk vind in de app. Daarnaast wil ik graag muziek makkelijker via Apple TV gebruiken of Siri.

Dat lukt makkelijker met Apple Music. Vandaag voor het eerst aan de slag ermee. Ik moet erg wennen aan de grote letters in Apple Music, verder werkt het wel fijn. Daarnaast valt me op dat de muziek in Spotify voller (320kbps) is dan Apple Music (256kbps).

Wie heeft deze overstap ook gemaakt en wat zijn de ervaringen?

MacBook  Apple Watch  iPhone XS  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Zonereaver
  • Laatst online: 15:40
Meer mensen waarbij Apple Music niet meer werkt op Mac OS Yosemite? Heb wel de meest recente versie van Itunes.

Heb eerlijk gezegd geen zin om MacOS te updaten aangezien mijn Macbook uit 2011 stamt en het nu gewoon prima functioneert voor wat ik ermee doe.
Apple store werkt wel nog gewoon, kan ook nog dingen afspelen die in mijn library staan maar kan niks meer zoeken en of browsen door het aanbod.

• RFdeGroot
quote:
THE_BASE schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:19:
Ik heb nu Spotify, maar merk dat ik het allemaal wat druk vind in de app. Daarnaast wil ik graag muziek makkelijker via Apple TV gebruiken of Siri.

Dat lukt makkelijker met Apple Music. Vandaag voor het eerst aan de slag ermee. Ik moet erg wennen aan de grote letters in Apple Music, verder werkt het wel fijn. Daarnaast valt me op dat de muziek in Spotify voller (320kbps) is dan Apple Music (256kbps).

Wie heeft deze overstap ook gemaakt en wat zijn de ervaringen?
Ik heb de overstap ook gemaakt een poos geleden en ik vind apple music juist duidelijk beter klinken! Er is inderdaad een verschil in bitrate maar apple music gebruikt AAC, dit vind ik op 256 kbps echt duidelijk beter klinken dan OGG op 320 kbps (wat spotify gebruikt).
Dus hoe bedoel je voller? Via versterker/speakers? of Oordopjes?

Als je apple music over 3/4G gebruikt zit er wel duidelijk kwaliteitsverschil in tov WiFI, tenzij je natuurlijk in de instellingen aanzet dat hij altijd in hoge kwaliteit moet stream, al kost dat uiteraard meer data.

• Jonasken
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 10-06 20:18
Ik heb momenteel nu ook terug Apple Music, ik vind zelf Spotify ook veel te druk. Zou liever muziek in flac willen streamen voor dezelfde prijs, helaas vind je het nergens :(

PSN: Jonasken

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:14
Is er eigenlijk nog een manier of een andere app om externe muziek nog op je iPhone te krijgen? Ik luister graag livesets die vaak een uur duren en die pakt apple music dus niet..

• jelle.
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-09 19:24
quote:
Scrtz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:04:
Is er eigenlijk nog een manier of een andere app om externe muziek nog op je iPhone te krijgen? Ik luister graag livesets die vaak een uur duren en die pakt apple music dus niet..
Volgens mij is 200 MB / 2 uur de limiet, dus alles daaronder zou ie gewoon moeten pakken?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:07
quote:
Scrtz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:04:
iTunes? :) Of zeg ik nu iets heel raars?

• Scrtz
quote:
oohh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:36:
[...]

iTunes? :) Of zeg ik nu iets heel raars?
Jep maar gaat niet door Apple music.
quote:
jelle. schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:10:
[...]

Volgens mij is 200 MB / 2 uur de limiet, dus alles daaronder zou ie gewoon moeten pakken?
Van die livesets vind ie geen artiest oid dus gaat het niet..

• oohh
quote:
Scrtz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:39:
[...]

Jep maar gaat niet door Apple music.

[...]

Van die livesets vind ie geen artiest oid dus gaat het niet..
Je kunt het met iTunes gewoon op je iPhone zetten. Je krijgt 'm dan alleen niet te zien op andere devices. Hij kan alleen niet naar Apple Music geupload worden.

• Scrtz
quote:
oohh schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:41:
[...]

Je kunt het met iTunes gewoon op je iPhone zetten. Je krijgt 'm dan alleen niet te zien op andere devices. Hij kan alleen niet naar Apple Music geupload worden.
Waar ergens dan? Er staat dat Apple music is geactiveerd en kan dus niks toevoegen

• oohh
quote:
Scrtz schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:52:
[...]

Waar ergens dan? Er staat dat Apple music is geactiveerd en kan dus niks toevoegen
I stand corrected. Ik dacht dat het wel kon. Het kan dus niet? Zie hier onder.

Move content from iTunes on your computer to your iPhone, iPad, or iPod touch
quote:
If you're a member of Apple Music or subscribe to iTunes Match, you have iCloud Music Library turned on. When you have iCloud Music Library turned on, you can't manually manage music. You can still manage videos using the steps below.
Wellicht kan het nog wel als je synchroniseert?

• sharkzor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
ik ga apple music maar eens opzeggen...
De dienst en aanbod is top. Zeker voor onderweg. Maar streamen in huis naar een stereo is gewoon niet te doen. Airplay werkt goed, maar je hebt altijd geneuzel dat al je audio doorgestuurd wordt. Dus stopt de muziek als je een appje krijgt, gebeld wordt of even de babycam wil checken.

Vind niemand dit een groot probleem?

zodra apple de chromecast audio gaat ondersteunen switch ik weer terug.

• TranceSetter
  • Laatst online: 18-09 20:14
quote:
sharkzor schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:45:
De dienst en aanbod is top. Zeker voor onderweg. Maar streamen in huis naar een stereo is gewoon niet te doen. Airplay werkt goed, maar je hebt altijd geneuzel dat al je audio doorgestuurd wordt. Dus stopt de muziek als je een appje krijgt, gebeld wordt of even de babycam wil checken.

Zet je telefoon op mute, dan stopt de muziek niet. Ik heb er geen problemen mee.

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• Cootjuh80
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37
quote:

met de nieuwe IOS versie komt er een nieuwe Airplay versie en zou dat niet meer het probleem hoeven te zijn begreep ik...

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:

Dat vind ik sowieso heel irritant aan Airplay eigenlijk.
Stream je iets uit de NPO app via Airplay. Open je een andere app en BAM dat op je scherm.

Het zou veel mooier zijn als Airplay een soort Chromecast support krijgt. Dus stream aanzetten en dan weer "losgekoppeld"

• mtenbos
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-09 20:54
ik heb een Apple music abbonement ik betaal 1x per jaar in plaats van iedere maand nu wil mijn dochter muziek onderweg luisteren als ze naar school gaat, kan ik haar dan toevoegen als gezinsdeling?
Of wil ga ik dan als nog €15 per maand betalen?

Nikon d200, Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO : Imac 24" 4GB

• TranceSetter
  • Laatst online: 18-09 20:14
quote:
mtenbos schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:03:
ik heb een Apple music abbonement ik betaal 1x per jaar in plaats van iedere maand nu wil mijn dochter muziek onderweg luisteren als ze naar school gaat, kan ik haar dan toevoegen als gezinsdeling?
Of wil ga ik dan als nog €15 per maand betalen?
Volgens mij geeft Apple je netjes aan wat er veranderd als je die stappen doorloopt. Ik betaal maandelijks, maar toen ik mijn vriendin aan het gezin toevoegde kreeg ik netjes een overzicht dat voor de lopende periode en de resterende tijd in die periode ik nog een paar euro moest betalen. Ik gok dat dat net zo werkt met een jaarlijkse betaling. Oftewel als bijvoorbeeld je abo in januari vernieuwd wordt, dat je dan nu nog 4 van de 12 maanden het verschil van 5 euro per maand betaald (oftewel 20 euro).

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:27

Rivanov

Apple freak

Voor wie z'n Playlist icons wil opfrissen. :)

https://my.reddit.com/r/a...ade_more_icons_more_will/

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• iAmRenzo
quote:
Vet gaaf idee, die icoontjes. Heb even lopen prutsen in Pixelmater en heb mijn eigen artist icoontjes gemaakt...

• Coldbullet
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 01:35

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Is er op apple music ook playlisten van radiostations zoals qmusic,538 ect die weekelijks worden bijgewerkt net oals op spotify?

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:26

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

quote:
Coldbullet schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:35:
Is er op apple music ook playlisten van radiostations zoals qmusic,538 ect die weekelijks worden bijgewerkt net oals op spotify?
Apple maakt standaard wat afspeellijsten welke regelmatig worden bijgewerkt, er zijn ook veel statische.
Nu is het met IOS11 en HS mogelijk om afspeellijsten te delen met vrienden maar ook om publiek te maken. Volgens mij krijg je dan hetzelfde effect. Het delen van afspeellijsten moet via je profiel, ik vindt dat het wat verstopt zitten en omslachtig werkt.
Het is nieuwe functionaliteit dus moeten even afwachten hoe dit uitpakt.
Daarnaast kan je profielen volgen met wat ze luisteren of welke muziek ze ook delen.

Voordeel bij spotify is dat je kan zien wat populaire afspeellijsten zijn.
Gedeelde afspeellijsten is bij spotify wat beter uitgevoerd.

OkselFris wijzigde deze reactie 14-09-2017 17:02 (8%)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
OkselFris schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:00:
[...]

Apple maakt standaard wat afspeellijsten welke regelmatig worden bijgewerkt, er zijn ook veel statische.
Nu is het met IOS11 en HS mogelijk om afspeellijsten te delen met vrienden maar ook om publiek te maken. Volgens mij krijg je dan hetzelfde effect. Het delen van afspeellijsten moet via je profiel, ik vindt dat het wat verstopt zitten en omslachtig werkt.
Het is nieuwe functionaliteit dus moeten even afwachten hoe dit uitpakt.
Daarnaast kan je profielen volgen met wat ze luisteren of welke muziek ze ook delen.

Voordeel bij spotify is dat je kan zien wat populaire afspeellijsten zijn.
Gedeelde afspeellijsten is bij spotify wat beter uitgevoerd.
Dankjewel, even afwachten dus, als ze dat hebben is het meteen overstappen! Ben benieuwd aankomende weken als ios11 uit is

• Ronwiel
  • Niet online
Voor degene die nieuwsgierig zijn naar Apple Music. Nu een demo voor 3 maanden a € 1. Zelf al een paar jaar groot liefhebber van Spotify. Ik vind het prettig dat de apps enkel streaming muziek tonen. Dit i.t.t. Apple Music waar je ook nog je oude gekochte muziek ziet. Laatste heb ik overigens opgelost door al mijn oude aankopen te 'verbergen' in iCloud.

Reden om Apple Music toch een kans te geven is de Spotify iPad app. Dat is in feite een opgeblazen iPhone app. Ben benieuwd hoe hard ik daily mixes, release radar en discover Weekly ga missen.

• weeraanmelden
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:57

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Albert Heijn verkoopt Apple Store gift cards nu met 15% korting. Let op: niet de Apple music. Maar... je kan de gift cards gewoon scannen via iTunes op je iPhone en profiel kiezen. Kies dan inwisselen en scan je Gift Card. Je krijgt dan de vraag of je het bedrag voor iTunes store of Apple music wilt gebruiken. Als je €100 koopt (€85 aan de kassa) krijg je 12 maanden voor €85 uiteindelijk.
Korting van €34
Meer rente dan je spaarrekening ;)

• Ronwiel
  • Niet online
Meer mensen last van het feit dat 'geluidscontrole' niet altijd werkt? In de afgelopen jaren bij Spotify nooit nodig geweest om volume tussen nummers aan te passen. Maar bij Apple Music heb ik soms het idee dat het zelfs bij nummers van hetzelfde album nodig is.

• Coldbullet

Coldbullet

Ik heb een vraag. Is het inmiddels al
Mogelijk om Openbare playlist te volgenzoals op spotify. Zoals de nederlandse top40 en automatisch word bijgewerkt weekelijks?
Zit nu op spotify maar dit is het gene wat mij nu nog weerhoud om
Over te stappen. Ja je hebt de albums van hitzone maar die zijn altijd vrij laat en maar ieder kwartaal.

• jdiezrequejo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:31
quote:
Coldbullet schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:50:
Ik heb een vraag. Is het inmiddels al
Mogelijk om Openbare playlist te volgenzoals op spotify. Zoals de nederlandse top40 en automatisch word bijgewerkt weekelijks?
Zit nu op spotify maar dit is het gene wat mij nu nog weerhoud om
Over te stappen. Ja je hebt de albums van hitzone maar die zijn altijd vrij laat en maar ieder kwartaal.
Ja als jij bijvoorbeeld zoekt op Top40 dan kan jij ook playlists toevoegen aan jou bibliotheek!

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
jdiezrequejo schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:03:
[...]

Ja als jij bijvoorbeeld zoekt op Top40 dan kan jij ook playlists toevoegen aan jou bibliotheek!
Super! En eindelijk, dat word binnen kort even omzetten naar apple music

• alex75
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-09 18:35
@ Coldbullet,

Je kan ook de app Songshift gebruiken om playlists van Spotify om te zetten naar Apple Music.

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Het gaat er om of die playlists dan 'ververst' worden. De Top40 van week 1 is een andere dan die van week 3.

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
alex75 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:53:
@ Coldbullet,

Je kan ook de app Songshift gebruiken om playlists van Spotify om te zetten naar Apple Music.
Dankje, maar wel belangrijk dat de playlist bijgewerkt word wat readytoflow ook aangeeft.

• jelle.
quote:
weeraanmelden schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:17:
Albert Heijn verkoopt Apple Store gift cards nu met 15% korting. Let op: niet de Apple music. Maar... je kan de gift cards gewoon scannen via iTunes op je iPhone en profiel kiezen. Kies dan inwisselen en scan je Gift Card. Je krijgt dan de vraag of je het bedrag voor iTunes store of Apple music wilt gebruiken. Als je €100 koopt (€85 aan de kassa) krijg je 12 maanden voor €85 uiteindelijk.
Korting van €34
Heel fijne tip dit! AH geeft nu 15% extra tegoed op giftcards dus heb zojuist hetzelfde trucje uitgehaald. Zijn gewoon online te bestellen, dus je hoeft niet eens naar de winkel ;)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
weeraanmelden schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:17:
Korting van €34
Apple Music voor 1 jaar kost €99,95, je hebt dus €15,- korting op je jaar abonnement (door de AH) niet €34,-

• jelle.
quote:
Donstil schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:17:
Apple Music voor 1 jaar kost €99,95, je hebt dus €15,- korting op je jaar abonnement (door de AH) niet €34,-
Hij vergelijkt het natuurlijk met een maandabonnement: 12x €9,99.

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
jelle. schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:58:
[...]

Werk dit ook voor family abbo van €15 pmd?

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
jelle. schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:58:
[...]
Ja jezelf een beetje “rijk” rekenen maar verschil blijft gewoon €15 😎
quote:
Coldbullet schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:09:
[...]
Werk dit ook voor family abbo van €15 pmd?
Nope.

Donstil wijzigde deze reactie 19-02-2018 21:55 (32%)

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
Donstil schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:36:
[...]

Ja jezelf een beetje “rijk” rekenen maar verschil blijft gewoon €15 😎

[...]

Nope. [afbeelding]
Ik bedoel als je itunes tegoed in de store zet, maakt hij dan eerst deze tegoed op voordat het van de cc gefactureerd wordt? Ik zie dat je de apple
Music abbo nog niet hebt. Maar wel honepod enz. Heb je hier toevallig een reden voor? Spotify of koop
Je je albums?

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Coldbullet schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:41:
Ik bedoel als je itunes tegoed in de store zet, maakt hij dan eerst deze tegoed op voordat het van de cc gefactureerd wordt? Ik zie dat je de apple
Music abbo nog niet hebt. Maar wel honepod enz. Heb je hier toevallig een reden voor? Spotify of koop
Je je albums?
Ja dat klopt. iTunes tegoed wordt eerst opgemaakt.

Ik had inderdaad Spotify (aan het begin ooit eens Apple Music op een ander AppleId) maar voor de HomePod ben ik weer overgestapt en kon ik dus gebruik maken van 3 maanden voor €1,-

Gaat opzich prima. Vind de spotify app iets fijner (vooral vegen over de album art voor volgend nummer is in de auto erg handig) maar het went wel.

HomePod doet ook AirPlay maar spelen vanuit Apple Music door tegen Siri te praten is wel heel fijn :)

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
Donstil schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:47:
[...]

Ja dat klopt. iTunes tegoed wordt eerst opgemaakt.

Ik had inderdaad Spotify (aan het begin ooit eens Apple Music op een ander AppleId) maar voor de HomePod ben ik weer overgestapt en kon ik dus gebruik maken van 3 maanden voor €1,-

Gaat opzich prima. Vind de spotify app iets fijner (vooral vegen over de album art voor volgend nummer is in de auto erg handig) maar het went wel.

HomePod doet ook AirPlay maar spelen vanuit Apple Music door tegen Siri te praten is wel heel fijn :)
In hey begin de applemusic 3maande. Uitproberen heb ik ook gehad. Maar vond spotify toen fijner, betere afspeelijsten. Top 40 weekelijks bijgewerkt. Deze dingen mis ik wel op apple music. Toch neig ik steeds meer na a music en wil het weer een kans geven. Wel fijn om te horen dat eerst de intunes tegoed opgemaakt wordt scheelt toch weer een beetje als je de kaarten slim inkoopt.
Ben je toevallig ook donstip die rainbowaix seige gespeelt heeft?

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
Coldbullet schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 06:39:
[...]

In hey begin de applemusic 3maande. Uitproberen heb ik ook gehad. Maar vond spotify toen fijner, betere afspeelijsten. Top 40 weekelijks bijgewerkt. Deze dingen mis ik wel op apple music. Toch neig ik steeds meer na a music en wil het weer een kans geven. Wel fijn om te horen dat eerst de intunes tegoed opgemaakt wordt scheelt toch weer een beetje als je de kaarten slim inkoopt.
Ben je toevallig ook donstip die rainbowaix seige gespeelt heeft?
Update: gisteren bij de ah waren de apple music kaarten met 35% sticker dus heb meteen de kaart van 3 maanden gepakt. Ik dacht voor dat geld kan ik het niet laten liggen om het te proberen. (Was natuurlijk fout die sticker maar heb m mooi met de korting mee mogen nemen)
1 e ervaring tot nu toe, de apple
Music app is vele male
Verbeterd dan toen in het begin. Op de imac ook er overzichtelijk makelijk in gebruik.
1 ding vind ik erg jammer en had ik toxh wel beter verwacht. Op de apple watch de music is alleen te bedienen van wat er daadwerkelijk op de watch staat. En dat kan alleen naar me airpods. Voorheen was er toch ook een knop dat je de muziek op je iphone kon bedienen? Nu alleen de muziek die al afspeeld op het moment.

Is er een mogelijkheid om via de ipad/mac de apple tv te bedienen om muziek af te laten spelen via me home cinema? Bose soundtouch ondersteund. Apple music niet heb ik opgemerkt.

Kortom ben er zeer content mee maar had de samewerking met de apple watch toch wel beter verwacht, mischien in watch os5? (Heb de serie 0)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
Is er een mogelijkheid om via de ipad/mac de apple tv te bedienen om muziek af te laten spelen via me home cinema? Bose soundtouch ondersteund. Apple music niet heb ik opgemerkt.
AirPlay naar je AppleTV toe?
Zo doe ik het om het over m'n H/K set heen te pompen.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 24-02-2018 10:37 (10%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Nice. Kreeg een mail van Apple met een couponcode voor één maand gratis Apple Music. Liep al met de gedachte rond om over te stappen van Spotify naar Apple Music. Kan het nu mooi een maandje testen. :)

Songshift werkt wel top om de playlists over te zetten! d:)b

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Coldbullet

Coldbullet

quote:
WhatsappHack schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:37:
[...]

AirPlay naar je AppleTV toe?
Zo doe ik het om het over m'n H/K set heen te pompen.
Ja doe ik ook nu. Zou het met airplay 2 wel mee atonoom worden? Of alleen nog maar met de homepod?

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:35
quote:
Rivanov schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:22:
Nice. Kreeg een mail van Apple met een couponcode voor één maand gratis Apple Music. Liep al met de gedachte rond om over te stappen van Spotify naar Apple Music. Kan het nu mooi een maandje testen. :)

Songshift werkt wel top om de playlists over te zetten! d:)b
Nice! Was jij al eerder lid en zo ja, hoe lang geleden was je dat voor het laatst? Misschien krijg ik dat binnenkort ook wel namelijk, wil wel weer eens testen of het beter is nu.

Ik heb 2x heen-en-weer geswitched tussen Apple Music en Spotify, maar uiteindelijk toch voor Spotify gegaan. Redenen: UI, Spotify's afspeellijsten zijn beter (voor mij), AM geeft me veel meer hip-hop dan ik leuk vind. Bovendien heeft Siri nog steeds moeite (bij mij) om nederlands en engels doorelkaar te begrijpen. Was de laatste tijd wel beter, maar toch. Even een nummer van Phil Collins aanvragen liep in het begin altijd fout (probeerde Phil Collins een nederlands woord van te maken...bweh), tijdens de 2e testperiode ging het iets beter, maar nog steeds vaak fout. Onbegrijpelijk dat Apple dat nog steeds niet goed heeft (had..?).

Maar toch....juist omdat alles zo goed integreert, wil ik eigenlijk liever AM. Maar ja, dan alleen als die dingen hierboven beter zijn. Spotify's afspeellijsten blazen (voor mij) AM uit het water....

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb bij het lanceren van Apple Music direct de trial gebruikt. Daarna niet doorgezet. Vorige week kreeg ik ineens een mailtje met de coupon voor één maand gratis.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

Canaria

4313-3581-4704

Hoe werkt Apple Music in combinatie met een iTunes Library?
Het zou heel vervelend zijn als een proefabonnement mijn Library onomkeerbaar aanpast. Mijn Library bevat alleen mp3's in hoge kwaliteit van mijn cd-verzameling (die nog steeds groeit).

Ik heb in iTunes afspeelstatistieken sinds 2003 en op basis daarvan heb ik een aantal smart playlists gemaakt. Komen tracks van Apple Music ook in deze smart playlists? Dan wordt bijvoorbeeld de playlist "Never played" (alle tracks waarvoor geldt: playcount = 0) iets te lang, vrees ik.

Wat gebeurt er als ik het abonnement op Apple Music beëindig? Wordt de iTunes Library dan weer hersteld?

Momenteel heb ik Spotify Premium, dat is voor mij wat de cd-winkel vroeger was: daar ontdek ik nieuwe muziek. Als ik iets leuks heb gevonden, koop ik de cd. Hoe gaat dat dan bij Apple Music? Stel ik voeg een album toe in Apple Music en ik download de tracks naar mijn Mac. Als ik dan later de cd koop, kan ik die dan nog importeren in iTunes ("rippen") en worden de lokale tracks van Apple Music dan overschreven?

Wat ik niet wil is dat mijn eigen cd's verwijderd worden als ik niet doorga met Apple Music, of dat er nog verwijzingen staan, in bijvoorbeeld playlists, naar muziek die ik niet meer kan afspelen.

Ik heb ooit kort na de Keynote waarop het werd geïntroduceerd een abonnement op iTunes Match genomen, dat was echt zo slecht. Heeft destijds mijn Library verpest: mijn eigen mp3's van hoge kwaliteit werden overschreven door cloudversies, coverart werd ongevraagd aangepast, waarna ik veel cd's opnieuw moest rippen en metadata handmatig moest terugzetten. Dat wil ik nooit meer!

De reden dat ik Apple Music wel wil proberen is dat het audiosysteem in mijn auto beter werkt met de Music-app dan met de Spotify-app op de iPod touch (via iPhone/iPod-connector aangesloten). Music kan ik op het stuur bedienen, Spotify alleen gedeeltelijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• nokie
quote:
Canaria schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:54:
Hoe werkt Apple Music in combinatie met een iTunes Library?
Het zou heel vervelend zijn als een proefabonnement mijn Library onomkeerbaar aanpast. Mijn Library bevat alleen mp3's in hoge kwaliteit van mijn cd-verzameling (die nog steeds groeit).

Ik heb in iTunes afspeelstatistieken sinds 2003 en op basis daarvan heb ik een aantal smart playlists gemaakt. Komen tracks van Apple Music ook in deze smart playlists? Dan wordt bijvoorbeeld de playlist "Never played" (alle tracks waarvoor geldt: playcount = 0) iets te lang, vrees ik.
Uiteraard komt alleen de muziek die je toevoegt aan je bibliotheek in je smart playlists als het voldoet aan je criteria. De rest heb ik nog nooit zien verschijnen (mijn bibliotheek bestaat uit 2/3 CD's en 1/3 Apple Music)

Playcounts is wel nog altijd de wobbly implementatie van iTunes Match volgens mij. Als je afspeelt op verschillende devices, kan het wel eventjes duren voor alles geupdate wordt (het werkt uiteindelijk meestal wel, maar het kan eventjes duren, en het gaat al eens mis ook).
quote:
Wat gebeurt er als ik het abonnement op Apple Music beëindig? Wordt de iTunes Library dan weer hersteld?
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik vermoed dat alle Apple Music verdwijnt als je je iCloud Library uitschakelt. In mijn ervaring raakt Apple Music niet aan mijn bestaande nummers, tenzij ik het vraag (wat ik dus niet doe), dus je oude library blijft ongewijzigd.
quote:
Momenteel heb ik Spotify Premium, dat is voor mij wat de cd-winkel vroeger was: daar ontdek ik nieuwe muziek. Als ik iets leuks heb gevonden, koop ik de cd. Hoe gaat dat dan bij Apple Music? Stel ik voeg een album toe in Apple Music en ik download de tracks naar mijn Mac. Als ik dan later de cd koop, kan ik die dan nog importeren in iTunes ("rippen") en worden de lokale tracks van Apple Music dan overschreven?
Dat kan. Persoonlijk kies ik er altijd voor om ze niet te overschrijven omdat ze dan (bij mij toch, in windows, bij het rippen krijg ik een keuzevenster) in de "apple music" folder terecht komen, en ik dat niet wil. Dus ik rip ze "ernaast" en verwijder de Apple Music variant.

Bij de eerste methode behoud je de statistieken, bij wat ik doe niet (maar dat stoort me minder dan dat eigen geripte muziek in de Apple Music folder staat, die play counts haal ik wel weer in). De muziek wordt dan wel terug gematched en is terug beschikbaar in je iCloud library.
quote:
Wat ik niet wil is dat mijn eigen cd's verwijderd worden als ik niet doorga met Apple Music, of dat er nog verwijzingen staan, in bijvoorbeeld playlists, naar muziek die ik niet meer kan afspelen.
Zie hierboven, zou geen probleem mogen zijn. Het enige wat bij mij soms foutgaat is dat een artiest waarvan ik CD's heb zijn muziek van Apple Music haalt (of vervangt door een andere versie). Dan kan ik die nog steeds op mijn PC afspelen, maar niet meer op mijn iPhone bijvoorbeeld. Het nummer heeft dan de status "niet meer beschikbaar".

De oplossing is hem dan verwijderen uit de iCloud libary (op mijn iPhone, niet op mijn pc want dan is het origineel weg, denk ik) en dan terug via mijn PC toevoegen aan mijn iCloud library. Ik heb een smart playlist die checkt op die status, dus ik weet waar er problemen zitten.
quote:
Ik heb ooit kort na de Keynote waarop het werd geïntroduceerd een abonnement op iTunes Match genomen, dat was echt zo slecht. Heeft destijds mijn Library verpest: mijn eigen mp3's van hoge kwaliteit werden overschreven door cloudversies, coverart werd ongevraagd aangepast, waarna ik veel cd's opnieuw moest rippen en metadata handmatig moest terugzetten. Dat wil ik nooit meer!
Problemen met cover art zijn bij mij grotendeels verdwenen. Alleen bij compilaties gebeurt het nog wel eens (of heb ik in het verleden de moeite niet genomen om het op te lossen, dat kan me weinig boeien). Ook durft Apple Music (of iTunes, geen idee wie het doet) soms wel eens album rating vastleggen, en dat verstoort mijn smart playlists.

Wat je zeker niet mag doen, is je "downloads" verwijderen, want dan zijn ze inderdaad weg, en heb je alleen nog de cloudversies over. Voor zover ik weet, doet Apple Music dat vervangen echt niet uit zichzelf (waarmee ik niet wil zeggen dat het niet ooit gebeurd is, het is heel moeilijk te achterhalen wat iedereen ooit gedaan heeft, ik kan alleen van mezelf zeggen dat ik Apple Music quasi van dag 1 heb en dat ik het nooit heb voorgehad).
quote:
De reden dat ik Apple Music wel wil proberen is dat het audiosysteem in mijn auto beter werkt met de Music-app dan met de Spotify-app op de iPod touch (via iPhone/iPod-connector aangesloten). Music kan ik op het stuur bedienen, Spotify alleen gedeeltelijk.
Als je echt twijfelt, maak dan een backup (ik neem ergens aan dat je die al hebt) en probeer het eens een paar weken. Gaat het mis, dan zet je je backup terug en is er niets aan het handje.

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-09 21:30
sinds enkele dagen een Apple Music abo genomen om te zien of het mij ligt. Al heel lang spotify gebruikt en eigenlijk nog altijd zeer tevreden van, maar omdat ik een apple watch heb, ben ik aan het bekijken of de overstap de moeite is.

de reden waarom ik initieel de proefperiode van apple music heb beëindigd bij de lancering is, dat het toen verschrikkelijk ongebruiksvriendelijk was in itunes. Het lijkt verbeterd maar ik zit wel met het volgende:

- Hoe kan ik in godsnaam de volgorde van mijn playlist aanpassen? Ik heb een playlist 'starred' voor songs die ik nu graag hoor, maar ik wil die altijd als bovenste playlist. Ik kan op iPhone wel kiezen op 'last added' of alfabetisch maar daar ben ik niks mee. Het vreemde is dan wel dat ik in itunes die opties niet heb?

- Hoe kan ik de liedjes van een afspeellijst sorteren in 'date added' ? Standaard worden de liejes onderaan de afspeellijst toegevoegd, ik wil die bovenaan hebben

- Ik snap het verschil ook niet in itunes tussen het + icoon en het wolkje. Als je naast een song op + klikt, voegt hij hem toe aan uw library, als je daarna op het wolkje klikt, download je hem effectief, klopt dat?

- Vroeger had je itunes match, is dat iets dat geintegreerd is in apple music?

Een ander irritant detzil: In de app op de iPhone, kan je niet swipen, dat snap ik dan weer niet hoe dat kan. Ik vind de UX van spotify ook allesbehalve, maar hier vind ik het nog een tikkeltje erger want het lijkt erop dat je basisfunctionaliteiten zelfs niet hebt?

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
pina schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:26:
- Hoe kan ik in godsnaam de volgorde van mijn playlist aanpassen?
Voor zover ik weet kan dit niet.
quote:
- Hoe kan ik de liedjes van een afspeellijst sorteren in 'date added' ?
Dit kan ook niet je zult ze met de hand bovenin moeten plaatsen.
quote:
- Ik snap het verschil ook niet in itunes tussen het + icoon en het wolkje. Als je naast een song op + klikt, voegt hij hem toe aan uw library, als je daarna op het wolkje klikt, download je hem effectief, klopt dat?
Je snapt het wel, want dit klopt :) .
quote:
- Vroeger had je itunes match, is dat iets dat geintegreerd is in apple music?
iTunes Match is een losse dienst.
quote:
Een ander irritant detzil: In de app op de iPhone, kan je niet swipen,
Swipen over Album art is idd fijn op Spotify dat mis ik ook geregeld. Vooral in de auto is dat makkelijker dan drukken op de "volgende" knop.

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True