Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:55
Helemaal geen last van dat accuverhaal hier :?
Merk echt geen zak verschil tussen Spotify of Music... (6+)

• Mebus
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18-09 22:12
Zojuist ook de 3 maanden proef periode begonnen, maar irriteer me nu al aan de niet gelijk startende nummers... Zowel op de computer als op de iPhone.

Ook het samenstellen van jou muziek smaak voor de eerste keer werkt voor geen drol.. Krijg muziek uit de jaren 80/90 begin 2000 terwijl ik daar nu echt niet meer naar wil luisteren 8)7 |:(

Wie weet updaten ze nog wat aan Apple Music, maar tot dan blijf ik denk toch maar spotify gebruiken :)

Drukte per ongeluk op CTRL+T, het lijkt wel alsof ik naar de windows media player kijk van 10 jaar terug..

En iTunes (heb het ook met youtube in chrome, IE weer niet) stuurt het geluid niet over al mijn boxen terwijl dit wel gewoon goed werkt met Spotify. En een oplossing hiervoor heb ik nog steeds niet, ze spugen het gewoon uit als 2.1 geluid. Bewerken -> Voorkeuren -> Afspelen -> Audio afspelen via -> Direct Sound

Mebus wijzigde deze reactie 28-08-2015 19:39 (38%)

BABYMETAL LoL - Twitch

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05:20
In mijn eerdere posts heb ik aangegeven dat de kans klein is dat ik na de gratis proefperiode overstap. Echter gevoelsmatig lijkt het de laatste tijd beter te gaan (bij mij) met apple music. Ik heb geen rare vast lopers meer en ik kan meer muziek vinden. Ook de voorgestelde afspeellijsten komen in de buurt van mijn muziek smaak. Ik heb nog een maand om te testen, wie weet blijf ik bij apple muziek. Meer mensen deze ervaring?
Wat mij nog niet gelukt is: Wanneer ik op mijn iphone naar een afspeellijst luister, deze stop en ik start itunes/apple music op mijn mac op, dat deze dan verder gaat waar ik op mijn iphone gebleven was.
Ook zou ik het fijn vinden dat ik in itunes een afspeellijst kan selecteren welke ik dan off line beschikbaar kan maken op mijn iphone, nu moet dat op mijn iphone gebeuren.

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:20
quote:
chippie777 schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:48:
In mijn eerdere posts heb ik aangegeven dat de kans klein is dat ik na de gratis proefperiode overstap. Echter gevoelsmatig lijkt het de laatste tijd beter te gaan (bij mij) met apple music. Ik heb geen rare vast lopers meer en ik kan meer muziek vinden. Ook de voorgestelde afspeellijsten komen in de buurt van mijn muziek smaak. Ik heb nog een maand om te testen, wie weet blijf ik bij apple muziek. Meer mensen deze ervaring?
Wat mij nog niet gelukt is: Wanneer ik op mijn iphone naar een afspeellijst luister, deze stop en ik start itunes/apple music op mijn mac op, dat deze dan verder gaat waar ik op mijn iphone gebleven was.
Ook zou ik het fijn vinden dat ik in itunes een afspeellijst kan selecteren welke ik dan off line beschikbaar kan maken op mijn iphone, nu moet dat op mijn iphone gebeuren.
In mijn geval moet ik zeggen dat sinds ik Spotify gebruik, ik geen offline muziekbibliotheek met gedownloadde nummers meer heb. Mijn iTunes bibliotheek is daarom in tegenstelling tot vroeger, leeg. Ik loop daarom ook niet tegen de eerder genoemde problemen van iTunes Match e.d. aan.

Apple Music werkt bij mij vlot, nummers beginnen snel met afspelen. Afspeellijsten worden diverser naarmate je vaker aangeeft welke nummers je kunt waarderen en welke niet d.m.v. het hartje. Ik ben daar ook zeer tevreden over. Ik weet niet zo goed of Apple Music zelflerend is, of dat je ook actief jouw voorkeuren moet doorgeven. Net als bij bijvoorbeeld Netflix ben je door zo een groot aanbod mede afhankelijk van goede suggesties en die krijg je je niet direct op dag 2. Wat jij dus zegt over die afspeellijsten komt dus doordat je het een tijdje gebruikt en dan komt het vanzelf goed. Gebruik je ook iOS 9? Ik heb het idee dat de Muziek app daar ook wat verder is ontwikkeld dan iOS 8.4.1.

Daarnaast blijf ik zeggen dat ik het fijn vind dat ik in de auto door mijn afspeellijsten en (niet offline) opgeslagen muziek kan bladeren en het afspelen gaat vervolgens probleemloos, doordat de software in de auto middels de lightning kabel als vanouds de muziek in de Muziek app kan uitlezen. Dit heeft Spotify dan niet, behalve wanneer je Carplay hebt natuurlijk.

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:26

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Na een tijdje draaien zie ik absoluut geen behoefte om terug naar Spotify te gaan. Belangrijk vond ik al de integratie met mijn eigen bibliotheek. Maar tot nu toe draait Apple Music erg soepel. Erg goed vindt ik de persoonlijke aanbeveling en de vergeleken bij Spotify de betere radio functie. Spotify maakte daar soms wel een rommeltje van. Aan de kleinere afspeellijsten welke door Apple worden gemaakt moest ik eerst wennen, maar de muziek keuze is veelal wel goed.
Enige probleem wat ik ervaar is dat songs aan een bibliotheek toevoegen op de iPad regelmatig niet werkt. Lijkt goed te gaan maar naderhand zijn de afspeellijsten leeg.
Met Apple Music wordt het nu wel tijd voor een update van iTunes, dat kan beter.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Werkt bij jullie Shazam goed icm Apple Music?

Wanneer ik een liedje vind via Shazam, krijg je de mogelijkheid om het via Apple Music af te spelen.
Dat laatste werkt dus niet bij mij.

Hij opent wel Apple Music, maar ik blijf dan in het hoofdscherm hangen zonder dat het betreffende liedje afgespeeld wordt.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15:31

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
readytoflow schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:20:
Werkt bij jullie Shazam goed icm Apple Music?

Wanneer ik een liedje vind via Shazam, krijg je de mogelijkheid om het via Apple Music af te spelen.
Dat laatste werkt dus niet bij mij.

Hij opent wel Apple Music, maar ik blijf dan in het hoofdscherm hangen zonder dat het betreffende liedje afgespeeld wordt.
Dat werkte op Beta 4 uitstekend maar krijg ik helaas ook niet meer werkend.
Erg jammer want gebruik dit erg veel.

(Ik heb een Playlist waarin ik sinds kort de muziek toevoeg welke ik in series tegenkom. Geeft een erg leuk en divers aanbod).

Donstil wijzigde deze reactie 11-09-2015 13:43 (7%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Hawk999
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:54
Ik vraag me af of iemand mij kan helpen. Afgelopen vrijdag op 11 september is het nieuwe album van Slayer uitgekomen. Het album heet ‘Repenless'

Het vreemde is dat het vijfde nummer ‘Cast the First Stone’ niet beschikbaar, greyed out, is.
Ik kan het niet afspelen.

Nu heb ik op het iMore forum de vraag geplaatst of anderen dit ook hadden. Een Amerikaan liet via een afbeelding zien dat dit voor hem niet het geval was.

Dus vraag ik me af of het misschien iets te maken heeft met afspreken van de Europese of Nederlandse platenmij.

Zou iemand het album willen opzoeken op Apple Music en eens kijken of voor hem of haar het nummer ‘Cast the First Stone’ ook niet beschikbaar is?

Ik hoop niet dat er meer albums gaan uitkomen die onvolledig zijn.

• swv
quote:
Hawk999 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:40:
Ik vraag me af of iemand mij kan helpen. Afgelopen vrijdag op 11 september is het nieuwe album van Slayer uitgekomen. Het album heet ‘Repenless'

Het vreemde is dat het vijfde nummer ‘Cast the First Stone’ niet beschikbaar, greyed out, is.
Ik kan het niet afspelen.

Nu heb ik op het iMore forum de vraag geplaatst of anderen dit ook hadden. Een Amerikaan liet via een afbeelding zien dat dit voor hem niet het geval was.

Dus vraag ik me af of het misschien iets te maken heeft met afspreken van de Europese of Nederlandse platenmij.

Zou iemand het album willen opzoeken op Apple Music en eens kijken of voor hem of haar het nummer ‘Cast the First Stone’ ook niet beschikbaar is?

Bij mij is ie ook grijs en niet af te spelen.

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06:46
Jep bij mij ook hetzelfde, track niet af te spelen (België).

Ik heb ook iets anders. Initieel was Zeros and Heroes van Clawfinger bij mij beschikbaar en af te spelen, maar nu is het verdwenen van Apple Music. Google helpt mij ook niet echt.

• Hawk999
Ik heb ondertussen een 'oplossing' gevonden. Als je het album upload naar iCould Music wordt de hoes van het album en ‘Cast the First Stone’ geüpload. Daarna is het album compleet.

Ik hoop dat dit voor jullie ook werkt. Hopelijk hoor ik het nog.

Morgen IOS 9, dan wordt, als je IOS 9 hebt, de upload limiet naar 100.000 nummers verhoogd.

• readytoflow
  • Niet online
Huh? Uploaden, Wat bedoel je daar mee?
Ik ken het album niet. Maar zie wel meerdere albums waar ik soms vele liedjes niet van kan afspelen.

• Hawk999
quote:
readytoflow schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:33:
Huh? Uploaden, Wat bedoel je daar mee?
Ik bedoel daarmee dat je een album upload naar iCloud Music Library.

Hier is een uitleg over iCloud Music Library:

https://support.apple.com/en-us/HT204962

****Waarschuwing******

Zorg dat je van al je muziek een backup hebt voor j gebruik gaat maken van iCloud Music Library.

Het is de afgelopen maanden wel eens misgegaan bij verschillende gebruikers.
Sommigen melden zelfs dat er muziek files van de harde schijf verdwenen was. Zelf heb ik daar geen last van gehad.

Hawk999 wijzigde deze reactie 15-09-2015 23:34 (5%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:30
Hij bedoelt waarschijnlijk: download het album buiten Apple Music om en voeg hem dan toe aan je iCloud Music Library. Dat werkt inderdaad wel, maar is nog geen verklaring voor missende nummers :)

• Hawk999
quote:
matthijst schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:43:
Hij bedoelt waarschijnlijk: download het album buiten Apple Music om en voeg hem dan toe aan je iCloud Music Library. Dat werkt inderdaad wel, maar is nog geen verklaring voor missende nummers :)
Nou ik heb de nummers van het album geript. Maar inderdaad, dat is geen verklaring voor het gegeven dat het nummer gemist wordt. Heb jij een verklaring?

• TeenieInBikini
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 25-01-2018
Ik heb sinds vanochtend last van deze melding

iCloud status geeft geen foutmeldingen. Ik heb al uit-en ingelogd, ook in combinatie met opnieuw opstarten. Ik heb een Apple Music abonnement wat automatisch verlengd wordt. iCloud Muziekbibliotheek en Apple Music staan gewoon aan in iTunes.

Het probleem doet zich voor bij mijn MBA en iMac.

Iemand anders ook dit probleem, danwel een oplossing voor dit probleem? :)

TeenieInBikini wijzigde deze reactie 18-09-2015 14:02 (20%)

• readytoflow
  • Niet online
quote:
Hawk999 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:01:
[...]

Nou ik heb de nummers van het album geript. Maar inderdaad, dat is geen verklaring voor het gegeven dat het nummer gemist wordt. Heb jij een verklaring?
Ja Duh! Als je muziek download via welke (il)legale bron dan ook en het daarna upload. Dan staan die nummer er natuurlijk wel bij.

Maar ik ben nu wel weer eens in de war...
Ik heb gekeken naar de doorgegeven link hierboven.

Ik heb Itunes Match en Apple Music.
De kinderen hebben een aantal vakantie CD's die ze tot in den treuren luisteren. Die CD's/liedjes kan je nergens online kopen. Ze staan dus ook niet in iTunes/Apple Music.

Die heb ik via iTunes Match geupload. Dat gebruikte ik dus al voor Apple Music er was.
Ik vermoed dat van mijn overige muziekcollectie (22.000 nummers zie ik) 95%-98% wel beschikbaar is via Apple Music.

Nu is Apple Music er. Kan ik die CD's en ontbrekende nummers nu dan ook uploaden naar mijn iCloud Music Library en iTunes Match opzeggen?

Zowel onder Apple Music als iTunes Match staat:
"In addition, iTunes will upload to your iCloud Music Library those songs that we can’t find in our catalog, to make them available to you on all of your other devices."

• ASNNetworks
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13-09 19:25
quote:
readytoflow schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:52:
[...]

Ja Duh! Als je muziek download via welke (il)legale bron dan ook en het daarna upload. Dan staan die nummer er natuurlijk wel bij.

Maar ik ben nu wel weer eens in de war...
Ik heb gekeken naar de doorgegeven link hierboven.

Ik heb Itunes Match en Apple Music.
De kinderen hebben een aantal vakantie CD's die ze tot in den treuren luisteren. Die CD's/liedjes kan je nergens online kopen. Ze staan dus ook niet in iTunes/Apple Music.

Die heb ik via iTunes Match geupload. Dat gebruikte ik dus al voor Apple Music er was.
Ik vermoed dat van mijn overige muziekcollectie (22.000 nummers zie ik) 95%-98% wel beschikbaar is via Apple Music.

Nu is Apple Music er. Kan ik die CD's en ontbrekende nummers nu dan ook uploaden naar mijn iCloud Music Library en iTunes Match opzeggen?

Zowel onder Apple Music als iTunes Match staat:
"In addition, iTunes will upload to your iCloud Music Library those songs that we can’t find in our catalog, to make them available to you on all of your other devices."
Ja dat kan. Echter, wanneer jij je Apple Music opzegt, ben je toegang kwijt tot je geüploade nummers. Tenzij je de originele nog ergens hebt bewaard. Met iTunes Match kan je nummers downloaden en wanneer je iTunes Match opzegt, kan je nog wel de gedownloadde nummers afspelen. Bij Apple Music is dit dus niet zo.

Wanneer je dus voor Apple Music kiest en al je nummers wist en de Apple Music varianten download (dus vervangt) dan kan je ze niet meer afspelen wanneer je abonnement is opgezegd. Bij iTunes Match kan je ze nog blijven afspelen. Het grootste verschil is dus: DRM vs non-DRM.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• readytoflow
  • Niet online
Alles wat ik heb aan digitale muziek heb staat ook in mappen op mijn NAS. Dus wanneer iTunes opgedoekt zou worden heb ik altijd nog mijn eigen muziekcollectie.

Wanneer ik iTunes Match nu ga opzeggen moet ik dus wel die vakantiepark cd's eerst opnieuw uploaden?

Dan het volgende:
Ik heb al sinds de jaren '90 een bandje met daarop een concert van U2- Live in Dublin New Year 1990 (aanrader!). Deze heb ik een hele tijd terug ook digitaal gevonden en geupload via iTunes Match.

Kan ik die ook uploaden naar de iCloud Music Library? Of wordt zo'n bootleg dat als niet toegestaan materiaal beschouwd binnen iTunes?

• Cartoon
  • Registratie: november 2012
quote:
readytoflow schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:23:
Alles wat ik heb aan digitale muziek heb staat ook in mappen op mijn NAS. Dus wanneer iTunes opgedoekt zou worden heb ik altijd nog mijn eigen muziekcollectie.

Wanneer ik iTunes Match nu ga opzeggen moet ik dus wel die vakantiepark cd's eerst opnieuw uploaden?

Dan het volgende:
Ik heb al sinds de jaren '90 een bandje met daarop een concert van U2- Live in Dublin New Year 1990 (aanrader!). Deze heb ik een hele tijd terug ook digitaal gevonden en geupload via iTunes Match.

Kan ik die ook uploaden naar de iCloud Music Library? Of wordt zo'n bootleg dat als niet toegestaan materiaal beschouwd binnen iTunes?
Mijn ervaringen met zulk soort materiaal zijn wisselvallig, dus beste probeer je het.

• 144479
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16-10-2015
quote:
Hawk999 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:40:

Ik kan gewoon het hele album afspelen. Geen problemen hier.

• henkna
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:37
Ik ook!

• swv
Ik nu ook, maar dat was eerst niet het geval ;)

Het moment van verlengen breekt bijna aan. Ik ben best tevreden dus ik blijf voorlopig.

• Hawk999
Bedankt voor de reacties. Schijnbaar hebben ze het probleem bij Apple opgelost.

• henkna
Heb verschillende albums gedownload voor offline gebruik. Merk nu pas dat iphone/ipod eerst online moet komen om de offline albums af te spelen. Dit was toch eerst niet zo?

• Cartoon
Is er trouwens iets bekend over die nieuwe releases (albums) waarvan dan maar 3 nummers beschikbaar zijn? Nieuwe album van Kurt Vile nu bijvoorbeeld. Beetje irritant.

• scar2face
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-09 14:58
quote:
JSt1983 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:18:
Is er trouwens iets bekend over die nieuwe releases (albums) waarvan dan maar 3 nummers beschikbaar zijn? Nieuwe album van Kurt Vile nu bijvoorbeeld. Beetje irritant.
Nieuw album van Kurt Vile wordt verwacht op 25/9 (volgens Apple music). Dus nog enkele dagen geduld ;)

• Cartoon
O lol my bad.

• henkna
Iemand die mijn vorige post kan bevestigen? Mijn iPod is dus vaak offline en kan dan geen offline muziek afspelen. Dit kan pas nadat ik Music online heb opgestart. Lijkt me niet de bedoeling van het offline afspelen van muziek. Bug?

• Valderrama
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-09 19:31
Ik heb last van het feit dat sommige liedjes na het offline beschikbaar te hebben kennelijk niet helemaal gedownload worden. Het zijn er maar een paar waar ik het tot nu gehoord heb... het volgende liedje wordt dan ineens aprupt gestart. Dit is bij een liedje na minder dan een minuut, bij een ander liedje missen de laatste 15 seconden bijvoorbeeld.

Als ik dan vervolgens de download vanaf mijn iphone in de Music app verwijder en het nummer weer offline beschikbaar maak, hou ik hetzelfde probleem.

Iemand dezelfde ervaring en wellicht een oplossing?

• nokie
quote:
henkna schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:02:
Iemand die mijn vorige post kan bevestigen? Mijn iPod is dus vaak offline en kan dan geen offline muziek afspelen. Dit kan pas nadat ik Music online heb opgestart. Lijkt me niet de bedoeling van het offline afspelen van muziek. Bug?
Misschien dat ik het verkeerd probeer na te bootsen. Als ik mijn Music app afsluit, mijn telefoon in flight mode zet en dan terug de Music app opstart dan kan ik de offline muziek gewoon opstarten. Maar misschien doe ik iets anders dan jij, of moet je eerst een paar dagen wachten. Mijn iPod is jammergenoeg te oud om geschikt te zijn voor Apple Music (is blijven steken op iOS5 O-) ).

• henkna
Idd op mijn iPhone kan ik alles offline afspelen, echter niet op mijn iPod 5 met iOS 9.0!

• Wackoz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09-09 22:01
Ik kamp nog wekelijks met dagen waarop apple music mij, nummer na nummer, 'resource niet beschikbaar' voorschoteld. Als je dan denkt in de auto een nieuwe, voor mij onbekende online lijst te starten krijgt het apparaat dit 'skipvirus'.

Dit komt bij mij in een 90/10 verhouding voor bij gebruik van 3-4G / WiFi.

Ligt dit aan mijn telefoon of vreten er meer mensen zich stilletjes van binnen op? Dit zijn dingen die ik met spotify nooit ervoer, en nu na een paar maand apple music al vanaf dag 1 last van heb. Intussen al eens een andere iphone gehad, en betreft de verbinding: Vodafone met in de praktijk zeker zo'n 20-30 mb/s down en 15 up.

Itunes op mijn mac lijkt hier ook wel is aan mee te doen, maar in veel mindere mate.

Hier stond wat zinnigs...

• RFdeGroot
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18-09 13:25
quote:
Wackoz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:45:
Ik kamp nog wekelijks met dagen waarop apple music mij, nummer na nummer, 'resource niet beschikbaar' voorschoteld. Als je dan denkt in de auto een nieuwe, voor mij onbekende online lijst te starten krijgt het apparaat dit 'skipvirus'.

Ligt dit aan mijn telefoon of vreten er meer mensen zich stilletjes van binnen op? Dit zijn dingen die ik met spotify nooit ervoer, en nu na een paar maand apple music al vanaf dag 1 last van heb. Intussen al eens een andere iphone gehad, en betreft de verbinding: Vodafone met in de praktijk zeker zo'n 20-30 mb/s down en 15 up.

Itunes op mijn mac lijkt hier ook wel is aan mee te doen, maar in veel mindere mate.
Ik heb helaas exact dezelfde ervaring.. Dit is dan ook de reden dat ik nog steeds mijn spotify premium nog niet heb opgezegd (Apple Music trial eindigt de 30e)
Had verwacht dat dit inmiddels (na bijna 3 maanden) wel opgelost zou zijn... maar helaas..
En inderdaad, met Spotify nergens last van.. Vreemd...

• henkna
Heb op mijn iPhone ineens een lege iCloud bibliotheek. Mijn andere Apple devices zijn ok. Heb al een paar keer iCloud bibliotheek bij de instellingen aan en uit gezet maar helpt niet. Iemand die kan helpen om mijn muziek weer terug op de iPhone te krijgen?

• Hawk999
quote:
henkna schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:34:
Heb op mijn iPhone ineens een lege iCloud bibliotheek. Mijn andere Apple devices zijn ok. Heb al een paar keer iCloud bibliotheek bij de instellingen aan en uit gezet maar helpt niet. Iemand die kan helpen om mijn muziek weer terug op de iPhone te krijgen?
Ik heb exact hetzelfde op mijn iPad Air 2. Mijn iPhone is prima maar niets van de muziek die ik geupload heb in iCloud Music is aanwezig op mijn iPad. Uiterst vreemd.

• scar2face
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-09 14:58
quote:
henkna schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:34:
als je de iCloudbibliotheek uit en terug aan zet, dan worden uw offline-nummers automatisch verwijderd dacht ik.

• swv
quote:
Wackoz schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:45:

Ik heb dit ook sinds gisteren. Niet geheel toevallig ben ik gisteren ook overgegaan op een 6s+. Daarvoor nooit echt last van gehad. Geen idee of beide met elkaar te maken hebben. Ik heb gisteren en vandaag alleen Apple Music op WiFi geluisterd, en wanneer ik bij de foutmelding overging op 4G werkte het weer wel (maar Airplay dan niet en daar gaat het mij juist om). Hier baal ik wel van op de valreep van verlengen.

Edit: Ik zit op iOS 9.1 PB2

Edit 2: app downloads vind ik ook traag gaan. Wellicht ligt het aan Ziggo want wanneer ik 8.8.8.8 als DNS instel werkt alles wel naar behoren. Maarja dan gaat al mijn dataverkeer weer via Google :/

swv wijzigde deze reactie 29-09-2015 23:23 (14%)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:07
Bij mij is er toch een maand Apple Music afgeschreven, terwijl ik de 'auto renew' heb uitgezet.

Hebben meer mensen last van dit probleem?

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:45

hyptonize

Mr. Awesome

quote:
oohh schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:14:
Bij mij is er toch een maand Apple Music afgeschreven, terwijl ik de 'auto renew' heb uitgezet.

Hebben meer mensen last van dit probleem?
Ik krijg zojuist ook een mail met een factuur van 9,99€ voor het 'Individueel Apple Music-abonnement'. Kan me niet eens herinneren dat ik me ooit voor Apple Music heb aangemeld?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:07
quote:
hyptonize schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:14:
[...]

Ik krijg zojuist ook een mail met een factuur van 9,99€ voor het 'Individueel Apple Music-abonnement'. Kan me niet eens herinneren dat ik me ooit voor Apple Music heb aangemeld?
Je moet even contact opnemen met Apple. Zijn zeer vriendelijk en hebben bij mij het geld teruggestort. :)

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:45

hyptonize

Mr. Awesome

quote:
oohh schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

Je moet even contact opnemen met Apple. Zijn zeer vriendelijk en hebben bij mij het geld teruggestort. :)
Bedankt, meteen gedaan. :)

• talin
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-09 23:31

talin

My god is the sun!

ok, ik raak uit mijn oplossingen.

ik heb een heel dik 4G abbo op mijn iPhone maar ben heel veel onderweg, buitenland, snelweg, vliegtuig etc.

het enige wat ik graag zou willen ( en al jaren gebruik ) dat er 1 playlist offline gesynct word.
ik heb mijn abbo gewoon door laten lopen ( en dat is ook de bedoeling ) met de verwachting dat het dan allemaal nog mooier ging worden maar no way hose dat ik die ene playlist kan syncen.

er staan wel playists op mijn telefoon maar dat zijn niet die ik ik iTunes heb.

wat heb ik gedaan, "playlist" gekopieerd, daar 1 nummer aan toegevoegd, deze in iTunes verteld dat deze op mijn telefoon moest komen, er gebeurd niks ( ook niet na 1 of 2 dagen )
wat ie wel doet is mijn oude ( niet complete ) playlist er op gezet.
maar als ik in iTunes daar een nummer aan toevoeg dan komt deze niet op de telefoon ( heeft ie wel gedaan ) maar nu na iCloud music niet meer...

iCloud music uit gezet en weer aan gezet op de telefoon, dan gaat ie syncen maar miet de playlist die ik er op wil hebben weer de oude ( die staat niet meer op mijn iTunes lokaal ) en ook niet meer op mijn telefoon.

wat is de magische knop?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Gitarist
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
talin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:34:
ok, ik raak uit mijn oplossingen.

ik heb een heel dik 4G abbo op mijn iPhone maar ben heel veel onderweg, buitenland, snelweg, vliegtuig etc.

het enige wat ik graag zou willen ( en al jaren gebruik ) dat er 1 playlist offline gesynct word.
ik heb mijn abbo gewoon door laten lopen ( en dat is ook de bedoeling ) met de verwachting dat het dan allemaal nog mooier ging worden maar no way hose dat ik die ene playlist kan syncen.

er staan wel playists op mijn telefoon maar dat zijn niet die ik ik iTunes heb.

wat heb ik gedaan, "playlist" gekopieerd, daar 1 nummer aan toegevoegd, deze in iTunes verteld dat deze op mijn telefoon moest komen, er gebeurd niks ( ook niet na 1 of 2 dagen )
wat ie wel doet is mijn oude ( niet complete ) playlist er op gezet.
maar als ik in iTunes daar een nummer aan toevoeg dan komt deze niet op de telefoon ( heeft ie wel gedaan ) maar nu na iCloud music niet meer...

iCloud music uit gezet en weer aan gezet op de telefoon, dan gaat ie syncen maar miet de playlist die ik er op wil hebben weer de oude ( die staat niet meer op mijn iTunes lokaal ) en ook niet meer op mijn telefoon.

wat is de magische knop?
Ik weet niet of er een functie bestaat dat playlists automatisch lokaal gedownload worden. Ik vermoed dat dat met muziek uit Apple Music ook niet kan, omdat dat zou betekenen dat je dan muziek uit Apple Music op zou kunnen slaan. Maar correct me if I'm wrong.

Met muziek die je zelf hebt gekocht uit de iTunes store of hebt geript van cd kan het wel, zij het niet automatisch.
Je kan handmatig de tracks uit "Mijn muziek" uit een playlist laten downloaden. Dat doe je door de playlist op te zoeken en uit het menu met de puntjes "maak offline beschikbaar" te selecteren.

Is voor hetgeen jij wilt ook wel onhandig, want dan moet je jezelf aanleren dat je telkens als je in NL bent (of vlak voordat je NL verlaat) de tracks uit de playlist download op je iPhone.

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Niet verlengd hier.. Nog te veel fouten.

• talin
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18-09 23:31

talin

My god is the sun!

quote:
Gitarist schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Ik weet niet of er een functie bestaat dat playlists automatisch lokaal gedownload worden. Ik vermoed dat dat met muziek uit Apple Music ook niet kan, omdat dat zou betekenen dat je dan muziek uit Apple Music op zou kunnen slaan. Maar correct me if I'm wrong.

Met muziek die je zelf hebt gekocht uit de iTunes store of hebt geript van cd kan het wel, zij het niet automatisch.
Je kan handmatig de tracks uit "Mijn muziek" uit een playlist laten downloaden. Dat doe je door de playlist op te zoeken en uit het menu met de puntjes "maak offline beschikbaar" te selecteren.

Is voor hetgeen jij wilt ook wel onhandig, want dan moet je jezelf aanleren dat je telkens als je in NL bent (of vlak voordat je NL verlaat) de tracks uit de playlist download op je iPhone.
hij deed het wel tot 2 weken geleden dat is denk ik mijn probleem.
en daarbij hij sync wel een planlist die dus verouderd is en dus niet meer up to date.
( het gaat ook maar om 600 nummers... maar voor een tripje naar Copenhagen of een autoritje naar Stuttgart is dat wel fijn )

had nog wat gevonden maar werkt ook nog niet:
https://discussions.apple.com/thread/7109038

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Tayfunc
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-09 16:49
Is er iemand die tijdens de apple music trial van 3 maanden is gewisseld van abbonementsvorm?
Ik wil namelijk van family plan naar individual gaan. Ik vraag me alleen af of de trial, daardoor vervalt?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Tayfunc schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:22:
Is er iemand die tijdens de apple music trial van 3 maanden is gewisseld van abbonementsvorm?
Ik wil namelijk van family plan naar individual gaan. Ik vraag me alleen af of de trial, daardoor vervalt?
Ik heb een weekje voor het aflopen van mijn trail de overgestapt gemaakt naar het familie plan en mijn vriendin toegevoegd welke nog geen trail had.

We hebben toen die week samen gewoon Apple Music gebruikt en na de week (toen mijn trail dus verliep) kreeg ik een mailtje dat er 14,99 belast zou worden.

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-02-2018
Ik vind het nog steeds belachelijk dat je voor family sharing een cc moet opgeven en dat het niet eens een debitcard mag zijn met flink wat tegoed. Nog veel erger is dat het gezinsabo van Apple Music dus ook onder die sharing valt. Ik verdom het om een echte cc toe te voegen aan mijn account. Bovendien zijn de giftcards vaak in de aanbieding met circa 20% korting.

Voor mij een reden naast de vele problemen met afspelen en het waardeloze programma iTunes om Apple Music op te zeggen en weer verder te gaan met spotify.

I don't have dreams, I have goals!!

• Famemonster
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-09 22:12
Van de 3 maanden testperiode heb ik ongeveer twee weken gebruikt gemaakt. Voor mijn muzieksmaak is er te weinig aanbod vergeleken met bijvoorbeeld concurrent Spotify. Zelf gebruik ik nu voornamelijk soundcloud voor mijn muziek.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Tsja, debitcards verdwijnen steeds meer, ik was bv verbaasd dat in Frankrijk je bankpas altijd een CC is. Als langzaamaan de debitcards wereldwijd verdwijnen, dan gaat een Apple daar geen uitzondering in NL op maken.

specs

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-02-2018
quote:
Dreamvoid schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:07:
Tsja, debitcards verdwijnen steeds meer, ik was bv verbaasd dat in Frankrijk je bankpas altijd een CC is. Als langzaamaan de debitcards wereldwijd verdwijnen, dan gaat een Apple daar geen uitzondering in NL op maken.
Dan moeten ze ook stoppen met de verkoop van giftcards. Ik heb ook daar een ruim tegoed op staan en zo zou je toch ook family sharing moeten kunnen gebruiken. Is toch ook geld? Maar die cc is alleen maar voor in te dekken als kinderen wat gaan kopen, want dan kunnen ze lekker aan je rekening trekken.

Apple is altijd al gesloten geweest, maar ze beginnen nu wel door te slaan.

I don't have dreams, I have goals!!

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:27
Ik heb mijn Apple Watch zojuist van de hand gedaan, alleen nu belt de kopende partij op: 'jou Apple Id staat nog geregistreerd op deze Watch'.

Ik begrijp niet hoe dit kan, heb mijn Apple Watch gereset, via iCloud is geen spoor meer te vinden van een Watch en ook via gekoppelde ID's in iTunes is geen sprake meer van een Watch..

Weet iemand hoe ik mijn Watch op afstand kan resetten?

Edit: Gevonden inloggen onder iCloud en dan naar instellingen gaan. Daar het apparaat verwijderen.

MartijnMartijn wijzigde deze reactie 20-10-2015 17:27 (19%)

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-09 20:14
Ik heb een raar probleem met Apple Music waarbij als ik "Alleen offline muziek" aanzet, hij nog steeds alle muziek laat zien, ook degene die dus niet offline staan. Dat is best irritant omdat je dan maar aan het bladeren blijft om een album te vinden wat wél offline staat.

Heeft iemand hier een tip/idee voor? Ik kan niet echt wat vinden op internet.

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• matthijst
Weet je zeker dat ze niet offline staan?
Ik zet altijd de hele playlist offline, maar dat zie je nergens aan (geen icoontje ernaast zoals wanneer je 1 nummer offline haalt).

• TranceSetter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-09 20:14
Ja, als ik van de wifi ga dan staan die nummers op grijs. Ik heb ze ook nooit in een offline playlist gezet of iets dergelijks. Heb het net nog eens opnieuw geprobeerd. Alle muziek weggooien via de instellingen van de iPhone. Daarna 1 album offline gezet, en als ik die switch omzet blijf ik hetzelfde probleem houden.

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Ik heb trouwens wel meer problemen met Offline playlists.
Ik heb een iPad in mijn dashboard en daarop gebruik ik dus Apple Music maar geregeld zijn de bestanden van de offline playlist verdwenen en begint hij alles te streamen. Meestal nadat de iPad leeg is geweest of uit is geweest. Best irritant.

• DeeSung
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
Nou ik gebruik een tijdje apple music ben er niet echt tevreden over. Gelukkig gratis.

Die genre indeling R&B en Soul echt wtf.

Ook afspeellijsten die nummers bevatten die totaal nada met de genre in de titel te maken heeft.

Maakt apple die afspeellijsten?

Verder is het zoeken icm afspelen traag. Vaak moet ik Aantal seconden wachten tot de nummer geladen is en begint met afspelen.

Vind het wel goed dat je 3 maanden gratis krijgt zodat je kan testen of het wat voor je is.

• mprkooij
  • Laatst online: 15:10
Weet iemand hoe het zit met Apple Music en abonneren? Ik heb zojuist geprobeerd te abonneren via ClickandBuy, nu staat er bij ClickandBuy dat het actief is, maar als ik nu naar Apple Music ga en ik wil naar muziek luisteren staat er dat ik mijzelf moet abonneren. Iemand enig idee hoe dat zit?

Gelukt, werkte niet op m'n Windows machine. Wel op OS X _/-\o_

mprkooij wijzigde deze reactie 02-11-2015 17:37 (11%)

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:50
Apple Music is nu beschikbaar voor Android, linkje naar de app in de Play Store. Zelf geen Android toestel maar ben benieuwd wat de ervaringen op Android zijn!

• Antje14
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:17
quote:
mprkooij schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:05:
Weet iemand hoe het zit met Apple Music en abonneren? Ik heb zojuist geprobeerd te abonneren via ClickandBuy, nu staat er bij ClickandBuy dat het actief is, maar als ik nu naar Apple Music ga en ik wil naar muziek luisteren staat er dat ik mijzelf moet abonneren. Iemand enig idee hoe dat zit?

Gelukt, werkte niet op m'n Windows machine. Wel op OS X _/-\o_
Het werkt hier ook niet meer, ze blijven om betaalgegevens vragen. Ik beschik niet over een OSX pc. Is er een andere oplossing?

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-09 11:14
Is er bij jullie verschil in de werking van "play next" en "add to up next"?
Als ik een album afspeel en ik voeg een ander album of nummer toe met een van de twee opties dan onderbreekt hij het huidige album met de nieuwe content.
Logisch zou mij lijken dat "play next" hem als volgende nummer/album afspeelt en "add to up next" de boel helemaal aan de onderkant van de lijst zet.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Het punt is dat als je een album start, de rest van dat album niet automatisch in de queue komt te staan. De queue kan je alleen vullen met die add to up next functie. Dus ondanks dat je een album start, is de queue leeg en alles wat je er in stopt wordt dus direct na het huidige nummer gespeeld.

Workaround is om vanaf het eerste nummer/album dat je opzet via de queue te werken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mprkooij
  • Laatst online: 15:10
quote:
Antje14 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:30:
[...]

Het werkt hier ook niet meer, ze blijven om betaalgegevens vragen. Ik beschik niet over een OSX pc. Is er een andere oplossing?
Ik heb het gefixt door het te doen op mijn Macbook..

• chippie777
Ik heb apple music met name omdat de prijsstelling erg gunstig is voor een gezin van 4. Echter ik krijg “klachten” van de gebruikers dat er geen fijne, leuke, mooie afspeellijsten zijn te vinden net zoals in spotify.
Ik ben geen spotify kenner en gebruik apple music ook niet veel. Maar inderdaad is het aanbod van zomaar een afspeellijst niet te vinden. Ik vind dat in spotify een stuk duidelijker. Of zie ik iets over het hoofd?

• Antje14
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:17
Zijn er mensen die ook Clickandbuy gebruiken maar nu steeds deze melding krijgen?

• matthijst
quote:
chippie777 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:06:
Ik heb apple music met name omdat de prijsstelling erg gunstig is voor een gezin van 4. Echter ik krijg “klachten” van de gebruikers dat er geen fijne, leuke, mooie afspeellijsten zijn te vinden net zoals in spotify.
Ik ben geen spotify kenner en gebruik apple music ook niet veel. Maar inderdaad is het aanbod van zomaar een afspeellijst niet te vinden. Ik vind dat in spotify een stuk duidelijker. Of zie ik iets over het hoofd?
Tab nieuw --> "van de redacteuren, activiteiten of curators", staan afspeellijsten onder. Eventueel eerst filteren op genre.
En tab "voor jou" staan ladingen afspeellijsten :)

• InGen10
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:41
Moet zeggen dat ik vanaf de launch van de gratis proefperiode gebruik heb gemaakt, en was er best over te spreken op enkele kleine puntjes na (waarvan ik dacht dat Apple het wel op zou lossen na verloop van tijd) en heb mijn abbo dus door laten lopen.

Echter, sinds een paar weken zijn bijna alle(!) nummers van mijn favo band (In Flames) verdwenen van Apple music.. Alles is gewoon greyed out.. Nu was dat nog niet zo'n ramp, en ik dacht dat fixen ze zo wel weer. Nu blijken er ook al nummers van andere bands verdwenen te zijn waar ik aardig wat naar luisterde. Dit verschilt dan van enkele nummers per album tot hele albums die verdwenen zijn.. (bijvoorbeeld; de helft van Architects The here and now album is foetsie, van The Dillinger Escape Plan is meer dan de helft verdwenen, Slipknot's laatste single Killpop is ook al weg.. 8)7 )

Nu zit ik toch wel te twijfelen om mijn abbo te annuleren.. Of zou apple deze licentie nonsense snel op kunnen lossen?

https://www.flickr.com/photos/jordymullink/

• nokie
quote:
InGen10 schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:42:
Nu zit ik toch wel te twijfelen om mijn abbo te annuleren.. Of zou apple deze licentie nonsense snel op kunnen lossen?
Moeilijk te voorspellen, maar de albums die ik heb zien verdwijnen zijn na een maand of 2 nog altijd niet terug en ik ga er momenteel eigenlijk van uit dat ze weg blijven. Ik heb zelfs 3 albums die ik offline beschikbaar heb en die ik nog kan beluisteren, maar die weg zijn van Apple Music.

Van In Flames heb ik toevallig (was zelf aan het zoeken op verdwenen albums) ergens op reddit een Nederlander gezien die de platenmaatschappij had gecontacteerd en die zouden geswitched zijn van content provider. Ze zouden "binnenkort" terugkomen (maar dat was al een maand geleden of zo). Ik zie (in Belgie) nog 5 albums van hen beschikbaar maar ik ken ze enkel van naam dus geen idee of dat veel of weinig is.

• chippie777
quote:
matthijst schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:03:
[...]

Tab nieuw --> "van de redacteuren, activiteiten of curators", staan afspeellijsten onder. Eventueel eerst filteren op genre.
Die heb ik gevonden, het komt in de buurt maar is toch niet helemaal zoals ik zou willen. Ik vind het bij spotify wat handiger en overzichtelijker. Maar ik zal er aan proberen te wennen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Orion84 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:54:
Het punt is dat als je een album start, de rest van dat album niet automatisch in de queue komt te staan. De queue kan je alleen vullen met die add to up next functie. Dus ondanks dat je een album start, is de queue leeg en alles wat je er in stopt wordt dus direct na het huidige nummer gespeeld.

Workaround is om vanaf het eerste nummer/album dat je opzet via de queue te werken.
Op iOS of op OSX?

Op iOS (9.2 beta). Werkt dat hier prima. Als je een album afspeelt gaat hij automatisch naar het volgende nummer op het album.

• readytoflow
  • Niet online
quote:
matthijst schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:03:
[...]

Maar daar kan je niet echt op zoeken. Dat zijn volgens mij enkel afspeellijsten 'van Apple' zelf?
Zo mis ik nog steeds een afspeellijst 'Top 40' die dan wekelijks ververst wordt.

Dat zouden dan gedeelde afspeellijsten zijn denk ik?

Nee, afspeellijsten zijn erg karig bij Apple. Of je moet ze zelf maken.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
Donstil schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:56:
[...]

Op iOS of op OSX?

Op iOS (9.2 beta). Werkt dat hier prima. Als je een album afspeelt gaat hij automatisch naar het volgende nummer op het album.
Ja, dat werkt prima. Het ging er om wat er gebeurt als je vervolgens iets toevoegt als "volgende" of "Up Next", dat doorbreekt dan de nummers van het album.

Dus is mijn conclusie: het afspelen van een heel album volgt een andere queue dan de "up next" queue. Of in elk geval, komen "up next" items direct na het huidige nummer, zelfs als er nog een aantal andere albumtracks af te spelen waren.

Ik mis op de AppleTV trouwens op verschillende plekken de mogelijkheid om dingen aan de "up next" queue toe te voegen.

Orion84 wijzigde deze reactie 18-11-2015 14:47 (8%)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Orion84 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:46:
[...]
Ja, dat werkt prima. Het ging er om wat er gebeurt als je vervolgens iets toevoegt als "volgende" of "Up Next", dat doorbreekt dan de nummers van het album.

Dus is mijn conclusie: het afspelen van een heel album volgt een andere queue dan de "up next" queue. Of in elk geval, komen "up next" items direct na het huidige nummer, zelfs als er nog een aantal andere albumtracks af te spelen waren.
Ooh zo, ja dat werkt niet idd maar dat is misschien ook niet onlogisch, je kiest er immers zelf voor het album te doorbreken.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Als iemand kiest voor "add to Up Next", dan is het niet geheel vreemd dat je verwacht dat het dan na het album komt wat je nu aan het spelen bent.

Workaround is simpel, gewoon vanaf het eerste nummer/album dat je afspeelt via de "Up Next" queue werken.

Maar op de AppleTV is dat dus nagenoeg onmogelijk, aangezien er op allerlei plekken geen mogelijkheid is om nummers te queue'en. Althans, ik kan het onder andere bij Mijn Muziek niet vinden en ook niet bij losse nummers in de search / For You. Alleen bij albums in de search results / For You zie ik die knop staan.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Nou ik weet niet of dat zo vreemd is, ik luister regelmatig reeds bekende albums als ik even geen inspiratie heb voor andere muziek, dat Apple music dan automatisch verder gaat is meer omdat hij zich dan gedraagt als cd (althans zo gebruik ik het). Op het moment dat je "Add to up next" gebruikt kies je er mijn inziens bewust voor een ander nummer te gaan luisteren.

• rmnma
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-12-2016
Ik heb een raar probleem met Siri op mijn iPhone 6 met iOS 9.1. Wanneer ik siri vraag een album op te slaan in mijn bibliotheek werkt dit sinds een week niet meer. Siri zegt dan dat hij dat niet kan doen. Op mijn iPad werkt dit wel. Ook hier draait iOS 9.1 op. Hebben meer van jullie dit probleem. Ik heb al een volledig herstel uitgevoerd van mijn iPhone, maar dat heeft niet geholpen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Zijn er mensen hier welke ook irritatie ervaren met de Shuffle functie van je eigen Playlists?

Ik heb een Playlist met ongeveer 200 nummers erin maar de App komt continu met de zelfde nummers aan zakken als ik hem laat snuffelen.

Wordt er gek van, zo gaat het hele idee van een random Playlist er namelijk wel een beetje vanaf.

• harmz
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
Deze week ook een proefabbo genomen. Nu heb ik wel een vraag. Klopt het dat de android app en Itunes de afspeellijsten niet synchroniseert?

• Vaganzza
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09-09 09:36
Bij mij synct die toch wel met de Android app (ben sinds gisteren aan het testen). De voornaamste reden is dat ik mijn eigen nummers, die op mijn mac staan, kan gebruiken via icloud op andere toestellen. Apple Music is daar - bij mijn weten - uniek in om eigen muziek en streraming te combineren.

Ik begrijp wel niet wanneer Apple Music nummers nu in mijn eigen bibliotheek met de rest beschikbaar is in slimme afspeellijsten... Kan iemand mij daar even op weg mee helpen? Zelfs als ik nummers vanuit Apple Music toevoeg aan "Mijn Muziek" dan kan ik daar eerst nog niets mee met mijn slimme afspeellijsten en wordt ook "afgespeeld" en "laatste keer" niet aangepast, ook al is het nummer volledig afgespeeld...

EDIT: iemand die trouwens al ergens iets meer gelezen heeft ivm de verhoging van het aantal nummers in de icloud-muziek bibliotheek? (van 25k naar 100k)

Vaganzza wijzigde deze reactie 02-12-2015 11:42 (9%)

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• Verkleiner
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15-09 11:52
quote:
Donstil schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:49:
Zijn er mensen hier welke ook irritatie ervaren met de Shuffle functie van je eigen Playlists?

Ik heb een Playlist met ongeveer 200 nummers erin maar de App komt continu met de zelfde nummers aan zakken als ik hem laat snuffelen.

Wordt er gek van, zo gaat het hele idee van een random Playlist er namelijk wel een beetje vanaf.
Dit valt mij ook op. Ik heb ruim 500 nummers in 1 playlist staan maar er worden niet meer dan 20 nummers hieruit afgespeeld.

• Giga_
  • Laatst online: 11-08 11:15
quote:
Verkleiner schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:44:
[...]

Dit valt mij ook op. Ik heb ruim 500 nummers in 1 playlist staan maar er worden niet meer dan 20 nummers hieruit afgespeeld.
Randomness bestaat niet echt in computertaal. Verwacht bij eerste versies van software nooit dat de shuffle functie niet werkt. Overigens is dit wel 1 van de redenen dat ik weer lekker op spotify zit. (samen door spotify connect)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Verkleiner schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:44:
[...]

Irritant probleem ja, er zijn diverse lang lopende topic over op het Apple Support forum, is geen probleem wat gekomen is na de overstap naar Apple Music maar iets wat er al heel lang inzit helaas.

• Verkleiner
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15-09 11:52
quote:
Giga_ schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:19:
[...]

Randomness bestaat niet echt in computertaal. Verwacht bij eerste versies van software nooit dat de shuffle functie niet werkt. Overigens is dit wel 1 van de redenen dat ik weer lekker op spotify zit. (samen door spotify connect)
Klopt, dat weet ik. Hoewel random nooit random is zijn er wel mogelijkheden om het random te laten lijken. En daar is Spotify's shuffle een stuk beter. Die herhaalt geen nummer totdat de hele lijst is afgespeeld. De simpelste oplossing.

• Giga_
  • Laatst online: 11-08 11:15
quote:
Verkleiner schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:31:
[...]

Klopt, dat weet ik. Hoewel random nooit random is zijn er wel mogelijkheden om het random te laten lijken. En daar is Spotify's shuffle een stuk beter. Die herhaalt geen nummer totdat de hele lijst is afgespeeld. De simpelste oplossing.
Dat, beste meneer, zou je eens moeten proberen op Spotify. Tot over 30 jaar _/-\o_

• Valderrama
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-09 19:31
Sinds de 9.2 update zie ik op mijn iPhone in de Music app wat vreemde dingen. Bij sommige liedjes is de duur niet te zien in het overzicht, bij andere weer wel. Dit was voorheen niet het geval.

Iemand een idee waarom dit is?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
quote:
Giga_ schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:11:
[...]

Dat, beste meneer, zou je eens moeten proberen op Spotify. Tot over 30 jaar _/-\o_
Uuhh we hebben het hier over Playlists (Playlisten?) die we zelf vullen he, daar staat niet voor 30 jaar muziek in natuurlijk :)

• dbz1985
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15:32
Sinds ios 9.2 wil mijn muziek afspeellijst niet automatisch naar volgend liedje maar gaat random naar ander liedje. Ook als ik shuffle uit zet terwijl ik wil dat ie op volgorde afspeelt van de lijst..meer mensen dit probleem?

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 12:58
Is er nog een recent artikel waarbij Apple Music en Spotify worden vergeleken en welke nou "beter" is? Uiteraard gezocht via Google, maar zie met name artikelen van juli/augustus.

Nu Apple Music ook Sonos ondersteunt is de drempel van overstap al iets lager. Enige wat mij nog tegenhoudt is dat mijn receiver Spotify Connect ondersteunt en dat werkt m.i. toch wat beter dan Airplay.

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-09 11:14
quote:
Lekkerbek312 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:05:
Is er nog een recent artikel waarbij Apple Music en Spotify worden vergeleken en welke nou "beter" is? Uiteraard gezocht via Google, maar zie met name artikelen van juli/augustus.

Nu Apple Music ook Sonos ondersteunt is de drempel van overstap al iets lager. Enige wat mij nog tegenhoudt is dat mijn receiver Spotify Connect ondersteunt en dat werkt m.i. toch wat beter dan Airplay.
Ik denk dat je niet verder komt dan een vergelijkend waren onder zoek: features.
Het is allemaal zo persoonlijk. Ik vind Spotify op bepaalde vlakken veel beter dan Apple Music maar ik gebruik Apple Music omdat ik Spotify een hork vind om te bedienen. Ook integreert het niet met iTunes. Maar voor anderen is dat volkomen onbelangrijk of vinden Apple Music een hork om te bedienen.

• duncanvdlinden
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-07 23:36
Ik probeer Apple Music nu ook maar ik begrijp niet dat als je een playlist zelf aanmaakt je deze download hij bij het toevoegen van nieuwe nummers het download stop tekentje zichtbaar maakt maar niet de nieuwe nummers gaat downloaden. Pas als ik op stop druk en dan opnieuw download dan download hij de nieuwe nummers.
Kan dat niet makkelijker?

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• swv
quote:
duncanvdlinden schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:39:
Ik probeer Apple Music nu ook maar ik begrijp niet dat als je een playlist zelf aanmaakt je deze download hij bij het toevoegen van nieuwe nummers het download stop tekentje zichtbaar maakt maar niet de nieuwe nummers gaat downloaden. Pas als ik op stop druk en dan opnieuw download dan download hij de nieuwe nummers.
Kan dat niet makkelijker?
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Zou je het nog een keertje stapsgewijs willen uitleggen ipv in één zin :P Dan kan ik het proberen na te doen.

Ik had een paar dagen terug ±700 nummers voor offline gebruik gedownload. Er wilden uiteindelijk twee nummers niet downloaden en toen moest ik ook op stop drukken en weer opnieuw downloaden.

Ik vind trouwens Apple Music op de Apple TV nog niet goed werken. Er ontbreken veel nummers die ik heb opgeslagen in 'mijn muziek'. Ik kan dus wel complete albums of afspeellijsten zoeken en dan afspelen, maar als ik die opgeslagen heb, dan is vaak maar 1 nummer zichtbaar. Toevoegen op Apple TV of Mac, iPhone etc maakt geen verschil.

• duncanvdlinden
quote:
sww89 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:44:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Zou je het nog een keertje stapsgewijs willen uitleggen ipv in één zin :P Dan kan ik het proberen na te doen.

Ik had een paar dagen terug ±700 nummers voor offline gebruik gedownload. Er wilden uiteindelijk twee nummers niet downloaden en toen moest ik ook op stop drukken en weer opnieuw downloaden.

Ik vind trouwens Apple Music op de Apple TV nog niet goed werken. Er ontbreken veel nummers die ik heb opgeslagen in 'mijn muziek'. Ik kan dus wel complete albums of afspeellijsten zoeken en dan afspelen, maar als ik die opgeslagen heb, dan is vaak maar 1 nummer zichtbaar. Toevoegen op Apple TV of Mac, iPhone etc maakt geen verschil.
Sorry, het was een beetje snel getypt. Wat ik bedoel is:

-Ik maak een playlist met bijv. 5 nummers.
-Ik download deze playlist.
-Ik voeg er bijvoorbeeld 2 nummertjes aan toe.
-Hij gaat dan bij mij niet de nieuw toegevoegde nummers downloaden, ik moet dan op stop drukken en daarna alles opnieuw downloaden.

Verder ben ik er wel blij mee. De muziek verschijnt in de auto ook onder de iPod functie van de radio, waardoor je makkelijk door je muziekcollectie kan bladeren.

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Topicstarter
Mooie prestatie zo na een half jaar.
http://9to5mac.com/2016/0...llion-paying-subscribers/

• swv
quote:
duncanvdlinden schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:57:
[...]

Sorry, het was een beetje snel getypt. Wat ik bedoel is:

-Ik maak een playlist met bijv. 5 nummers.
-Ik download deze playlist.
-Ik voeg er bijvoorbeeld 2 nummertjes aan toe.
-Hij gaat dan bij mij niet de nieuw toegevoegde nummers downloaden, ik moet dan op stop drukken en daarna alles opnieuw downloaden.

Verder ben ik er wel blij mee. De muziek verschijnt in de auto ook onder de iPod functie van de radio, waardoor je makkelijk door je muziekcollectie kan bladeren.
Sorry ik was vergeten te reageren. Bij mij download de afspeellijst wel automatisch nieuw toegevoegde nummers. Ik heb precies gedaan wat jij beschrijft met het verschil dat de laatste stap bij mij dan niet hoeft. Ik heb het overigens getest op een iPhone. Op de Mac zijn de resultaten overigens wisselend. De ene keer download ie wel automatisch, de andere keer niet :/
quote:
Mooie cijfers. Hopelijk zijn het vooral gebruikers die de streamingmarkt voor het eerst betreden. Lijkt mij wel goed voor alle (streaming)partijen.

Ik heb Apple Music voorlopig vaarwel gezegd. Ik ben een net geboren Sonos gebruiker *O* Wanneer ik Apple Music in de Sonos app toevoeg is het onderdeel 'Mijn muziek' incompleet. Ik heb hier al eerder over geklaagd want dit heb ik ook op mijn Apple TV 4. Voor mij in ieder geval hét moment om te kijken bij de buren. En het is Deezer Elite geworden. De eerste 12 maanden betaal ik €9,99, net als Apple Music, en daarna een hoger bedrag maar welke weet ik niet precies. Er wordt aangegeven €19,99 maar volgens mij is het lager. Deze actie loopt nog tot maart a.s. Ik kan tussentijds altijd opzeggen, maar dan niet meer een tweede keer activeren voor €9,99. Ik heb ook nog Spotify in dit huishouden maar is vaak al in gebruik, dus nu even Deezer voor mijzelf.

Dat brengt mij op het volgende. Ik snap niet dat in de media Deezer niet zo vaak wordt genoemd. Het is namelijk best een chille streamingdienst en ik ben nog geen bugs tegengekomen itt Apple Music. Het enige wat je leest is Apple Music vs Spotify etc terwijl Deezer best een goed alternatief is. Ik probeer nu in ieder geval Deezer en kan momenteel nog vergelijken met Apple Music en Spotify omdat de abo's nog even doorgaan. Ik wil nog even grondiger testen hoe streamen in FLAC bevalt. Ik ben nu nog vooral onder de indruk van de Play:5 2nd gen. :9~

Mocht ik geen verschil merken, dan ga ik tzt wel weer naar Apple Music. Mocht ik wel verschil merken, dan hoop ik dat Apple ook hogere kwaliteit streams gaat aanbieden :)

• duncanvdlinden
quote:
sww89 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:24:
[...]

Sorry ik was vergeten te reageren. Bij mij download de afspeellijst wel automatisch nieuw toegevoegde nummers. Ik heb precies gedaan wat jij beschrijft met het verschil dat de laatste stap bij mij dan niet hoeft. Ik heb het overigens getest op een iPhone. Op de Mac zijn de resultaten overigens wisselend. De ene keer download ie wel automatisch, de andere keer niet :/
Dit heb ik nu wel goed werkend :D
Bleek dat er iets helemaal mis ging met mijn migratie van iPhone 5 naar iPhone 6S.

Ik heb een iCloud backup teruggezet naar mijn 6S, maar daarvoor moest ik de 6S eerst als nieuwe telefoon instellen en een update doen naar de nieuwste IOS. Daarna naar fabrieksinstellingen gezet en de iCloud backup erop.

Na een paar dagen kreeg ik de melding dat hij nog bezig was met het terugzetten van de backup via iCloud.
Hij stelde de vraag of hij moest stoppen of het nog een keer moest proberen. Ik heb deze vraag met "Ja" beantwoord. Het gevolg was dat hij een beetje in de war was, ik kon bijvoorbeeld de iCloud backup niet meer aanzetten, deze was uitgegrijst. Ook viel mij op wanneer ik het toestel opstartte, dat er in de iTunes App er steeds een failed download naar voren kwam, deze tikte ik aan voor een retry, maar kwam na een reboot steeds weer terug.

Ik heb toen maar een backup naar iTunes op mijn Mac gemaakt van de telefoon zoals hij op dat moment was. Toestel weer naar Factory default, backup restoren vanaf iTunes. De iCloud backup kon toen weer aan maar: Hij maakte deze als een backup van een nieuw toestel, een backup van 0KB. Ik kon de oude iCloud backup maar niet weggkrijgen, ook niet vanuit de iCloud instellingen op mijn Mac.

Oplossing was uiteindelijk: De 6S naar fabrieksinstellngen. Daarna kiezen voor het terugzetten van de iCloud backup van mijn iPhone 5 (die inmiddels verouderd was). Direct vanuit de Settings op de iPhone het terugzetten van de iCloud backup afgebroken. Daarna de oude iCloud backups weggegooit. De iPhone via de nieuwste iTunes hersteld. Alles wat daarna goed. Ook de hangende iTunes dowload was weg....

• Vaganzza
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09-09 09:36
Ligt het aan mij of is er een storing met Apple Music op dit ogenblik? Zowel via itunes als via de android app krijg ik geen muziek te horen...

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Apple System Status. Vooralsnog staat alles op groen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:50
quote:
Vaganzza schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:32:
Ligt het aan mij of is er een storing met Apple Music op dit ogenblik? Zowel via itunes als via de android app krijg ik geen muziek te horen...
Hier op iOS ook last van... Ligt dus niet aan jou!

EDIT: En alles werkt weer!

wardjj wijzigde deze reactie 14-01-2016 14:49 (6%)

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Bij mij klapte hij er op OSX ook uit net. IOS toen geprobeerd en daar was het inderdaad ook helaas pindakaas.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True