[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:17

swv

Het blijft apart want als ik de afspeellijsten uit 'voor jou' opsla met het vinkje dan staat het gewoon netjes in mijn afspeellijsten? Het is natuurlijk een iets andere benadering maar blijkbaar niet consequent.

[ Voor 22% gewijzigd door swv op 20-07-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:03
Ik krijg apple music niet op mijn imac. Heb itunes geupdated en ben gewoon ingelogged maar krijg alleen maar nummers van 1 minuut. Als ik zoekfunctie gebruik staat er ook niet 'zoek in Apple music'. Iemand!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
nickdew schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:24:
Ik krijg apple music niet op mijn imac. Heb itunes geupdated en ben gewoon ingelogged maar krijg alleen maar nummers van 1 minuut. Als ik zoekfunctie gebruik staat er ook niet 'zoek in Apple music'. Iemand!?
Klinkt alsof je in de iTunes Store zit. Welke versie van iTunes draai je? ('iTunes>Over iTunes'). Heb je in de Voorkeuren (Cmd+,) 'Toon Apple Music' aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:03
Toon Apple music staat aan en versie 12.2.1.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Je kunt eens proberen uit te loggen en opnieuw in te loggen. Je moet namelijk wel eerst in een aanmeldscherm van Apple Music komen voordat je het kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Weet iemand wat "start station with artist/song" doet? ik zie nergens die "stations" terug als ik die optie kiest.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
kmf schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:38:
Weet iemand wat "start station with artist/song" doet? ik zie nergens die "stations" terug als ik die optie kiest.
De bedoeling is dat er dan een radiostation wordt gestart op basis van die artiest of dat nummer. Ik heb echter gemerkt dat dat niet bij alle artiesten/liedjes werkt, weet niet precies hoe dat komt. Is of een bugje of heeft ermee te maken dat dat algoritme niet goed werkt bij sommige artiesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Apple Music is enorm traag hier opeens ... Nog mensen last van?

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Ja, ook traag hier en het lijkt wel een hardleers kind soms. Mijn favoriete speellijst is ineens niet meer offline beschikbaar. Dus nog een keer offline beschikbaar maken aangetikt. Doet niets. Dan per nummer maar (ik ben ook gek ook) en dan krijg ik bij elk nummer wel het symbool van offline, maar die blijken vooruitlopend op het downloaden al het symbool te hebben. Later blijken die niet allemaal of niet volledig gedownload te zijn, dus die staan toch niet offline en hebben het symbool ook niet meer. Je moet er dus per nummer bovenop moeten zitten of die ook daadwerkelijk lokaal gezet wordt. Een nieuw album, in mijn muziek gezet en voor offline beschikbaar getagged, maar ook daar lukt het maar niet om het boeltje lokaal te krijgen. Heel erg vervelend. En als ik nu wist dat het gewoon een kwestie van server availability, of load of iets anders was, maar je krijgt er ook geen enkele melding op terug....
Het zou toch wel fijn zijn om ergens makkelijk een terugmelding of statusupdate te krijgen, zodat je niet tevergeefs bezig blijft. Ik moet ook zeggen dat de laatste week de service een stuk beter was (eerste drukte voorbij?), behalve dat ik nog steeds niet bij mijn officiële nummers van het inception album kan, dat ik gekocht heb, omdat die niet in Apple Music beschikbaar zijn. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Armada op 21-07-2015 17:05 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij hoeven nummers in Beta 4 muziek niet meer in "Mijn Muziek" geplaatst te worden als je ze aan een playlist wil toevoegen.

Net een paar keer getest en lijkt te werken.
Verwijderen uit mijn muziek is wel uit de Playlist maar toevoegen aan playlist werkt nu zonder mijn muziek :)

Edit: Kak niet goed gekeken. Hij voegt de muziek nu automatisch toe onder mijn muziek. Nou ik leg me er bij neer, mijn lokale muziek biep op de Mac laat ik lekker netjes. Op de iPhone ga ik wel werken met Playlists. Dan maar een rommeltje :(

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 21-07-2015 23:50 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ok. Ik begin met de week minder enthousiast te raken...

Ik heb nu weer een vaag probleem. Ik heb ooit een playlist toegevoegd (volgens mij), op mijn iPhone. Een hele zwik artiesten/albums/songs is dus aan My Music toegevoegd, maar enkel op mijn iPhone. Op mijn iPad en Mac zijn die artiesten/albums/songs nergens te vinden.
Ik denk dat de playlist, die er verantwoordelijk is, ook niet gesynced is! Hoe kan dat nu weer iPhone only zijn?

/edit: het mag duidelijk zijn dat ik overal met mijn eigen Apple ID ben ingelogd, overal Apple Music aan heb staan én iCloud Music Library :)

[ Voor 14% gewijzigd door iAR op 22-07-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:57:
Ok. Ik begin met de week minder enthousiast te raken...

Ik heb nu weer een vaag probleem. Ik heb ooit een playlist toegevoegd (volgens mij), op mijn iPhone. Een hele zwik artiesten/albums/songs is dus aan My Music toegevoegd, maar enkel op mijn iPhone. Op mijn iPad en Mac zijn die artiesten/albums/songs nergens te vinden.
Ik denk dat de playlist, die er verantwoordelijk is, ook niet gesynced is! Hoe kan dat nu weer iPhone only zijn?

/edit: het mag duidelijk zijn dat ik overal met mijn eigen Apple ID ben ingelogd, overal Apple Music aan heb staan én iCloud Music Library :)
Hier precies hetzelfde. OSX en iPad zien mijn iPhone playlist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:24
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:40:
Ik heb iets geks. :P

Stel ik sta op mijn iPhone 6 die draait op iOS 9 in dit scherm:

[afbeelding]

En ik druk op de drie puntjes, dan kom ik in dit scherm:

[afbeelding]

Maar, als ik daar op annuleren klik dan verwacht ik in het eerste scherm te komen. But no, dan schiet 'ie naar dit scherm:

[afbeelding]

Ben ik de enige die daar last van heeft? :)
Hoi Erwin, dat is een bug in Apple Music. De knop 'zet in afspeellijst' zit achter de annuleer knop. Dus als je op annuleer drukt, druk je in feite tegelijk op 'zet in afspeellijst'. Je kan dit oplossen door het lijstje boven de annuleer knop even naar boven te scrollen, zodat je de 'zet in afspeellijst' knop ziet en dan op annuleer drukken. Dan gebeurt dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het eigenlijk mogelijk om een Radio station te starten aan de hand van je Playlist? Ik kan dit niet vinden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Volgens mij puur en alleen op artiest. In mijn ogen net iets te eentonig maargoed er zijn ergere dingen in Apple Music op het moment.

Ik zit nu in een tweestrijd. Voor jou is echt bijzonder fijn en ik luister er bijna de hele tijd naar en sla het ook op wat vaak goed gaat. Echter wanneer het niet goed gaat baal ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
funk-e schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:50:
[afbeelding]

Dit is voor mij de grootste manco in Apple Music: Van het meest populair album in Apple Music (Hitzone 74) is nog geen 20% af te spelen. En dit terwijl veel van de grijzen nummers wel te vinden zijn op Apple Music, maar dan op een ander album waarschijnlijk. Dus blijkbaar is er wel een contract met de betreffende artiesten.

Neem bijvoorbeeld 'Drank en Drugs': Gewoon te vinden en af te spelen op Apple Music, maar niet vanuit het Hitzone album
Dat vind ik ook wel erg vreemd!
Voor de kids wat muziek aan het zoeken en ik kwam op de 'Musical top 50', maar 90%(!) was grijs en niet te selecteren. Waarom staat dat album er dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu vanaf 1 juli Apple Music en heb de indruk dat de collectie vanaf de introductie al fors is uitgebreid. In het begin mistte ik een aantal albums die in mijn Spotify collectie wel voorkwamen. Nu ik deze albums opnieuw zoek, ga ik er steeds meer wel vinden.
Ik vraag mij af of meerdere mensen deze ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Nou, ik blijf het raar vinden dat als je kijkt bij topalbums op Apple Music en je bijvoorbeeld Hitzone 74 of Summer 2015 etc aanklikt een groot deel van de nummers in zo een album niet te beluisteren zijn. Dan vraag ik mij af waarom die uberhaupt in de top zitten als je er weinig mee kan 8)7

Gelukkig luister ik voornamelijk afspeellijsten en die hebben bij mij dat probleem tot nu toe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Het begon zo goed met Apple Music voor me. In tegenstelling tot veel mensen hier vind ik de interface eigenlijk wel prima, en er staat voldoende muziek online, ook voor mijn niet alledaagse muzieksmaak.

Maar... sinds een paar weken kan ik nog maar nauwelijks muziek streamen over 4G (vodafone). Ik krijg vaak foutmeldingen met 'deze mediastructuur wordt niet ondersteund', of hij gedraagt zich zoals op http://detailsmatter.nl/temp/applemusic.mov te zien is. Zijn er meer hier met dit probleem, en zo ja, wat heb je gedaan om het op te lossen?

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:31
Inderdaad vaag dat die Hitzone 74 incompleet is, maar zie m ook niet in Spotify (wel als playlist waar iemand ze schijnbaar bij elkaar zoekt).

Moet zeggen dat ik aardig blij ben met Apple music ondertussen. Gebruik het thuis vaak met de playlists die in "Voor jou" worden aangemaakt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Precies en ik luister daarom juist meer verschillende muziek dan telkens dezelfde nummers bij Spotify omdat ik geen inspiratie had wat ik moest luisteren.

Twee dagen terug had ik nog een paar mixes van Tomorrowland 2015 gedownload. Ja ik weet het :X Als test even geïmporteerd in iTunes en tevens metadata en album cover toegevoegd. Het werd keurig geupload en was op al mijn apparaten beschikbaar. Ik blijf het raar vinden dat niet aangekochte muziek wordt gesynchroniseerd. Maar de vraag is dan ook hoe je dat controleert bij DRM vrije bestanden.

Ik durfde het echter niet verder aan en was tevens niet tevreden over de kwaliteit van het bronbestand dus heb alles er weer afgeknikkerd. Voor mij zou Apple Music echt compleet zijn als je ook mixes van 1 uur ofzo kan luisteren net als op Soundcloud en die dus niet als album uitgebracht zijn. Hopelijk wordt Connect door artiesten in de toekomst gebruikt om livesets te uploaden o.i.d. Armin doet dat bijvoorbeeld nu al deels net als op Spotify. Of neem als voorbeeld de recente samenwerking van Beatport met Spotify http://www.nu.nl/internet...-muziek-van-beatport.html

Edit: Dit moeten ze in Nederland nou ook doen, dan wordt er geen dienst voorgetrokken maar gewoon bij allemaal geen data in rekening brengen MacRumors: T-Mobile Adds Apple Music to Music Freedom

[ Voor 11% gewijzigd door swv op 28-07-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
WTF, vanochtend op m'n IPhone speelden nummers opeens niet meer af en kreeg ik een "word lid van Apple Music" pop-up. Dus maar ff af en aangelogd en toen was al m'n muziek opeens pleite :(
Op m'n iPad zag ik alles nog staan, maar na ook daar af en aan te loggen is ook alles weg.
Wat een gekut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Staat onder instellingen iCloud muziekbibliotheek uitgevinkt? Ik weet dat ik dat met de overgang naar iOS 9 weer opnieuw moest aanvinken. Ik hoop voor je dat het dat is en anders is het mooi [...] :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
sww89 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:46:
Staat onder instellingen iCloud muziekbibliotheek uitgevinkt? Ik weet dat ik dat met de overgang naar iOS 9 weer opnieuw moest aanvinken. Ik hoop voor je dat het dat is en anders is het mooi [...] :(
:D

Inderdaad.
Vaaaaaaage bende, maar dat was het, thanks scheelt weer een hoop geklooi ;)

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 29-07-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Blij dat ik kon helpen. Gelukkig hoeft Apple Music dan nog niet de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Het regende hier ook foutmeldingen. Ik had offline muziek meegenomen en was dus ook offline (buitenland). Krijg ik bij het afspelen "De bewerking kan niet worden voltooid. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-42587)". En ik had dus geen muziek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wordt/Is het ook mogelijk om specifieke radiostations te zoeken? 3FM, BNR, Efteling radio etc...?

Of moeten die stations zich beschikbaar stellen voor Apple Music?

Zou ik wel handig vinden. Gewoon ALLE muziek in één App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
readytoflow schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:04:
Wordt/Is het ook mogelijk om specifieke radiostations te zoeken? 3FM, BNR, Efteling radio etc...?

Of moeten die stations zich beschikbaar stellen voor Apple Music?

Zou ik wel handig vinden. Gewoon ALLE muziek in één App.
Denk niet dat dat gaat gebeuren, is nu ook niet het geval met Amerikaanse stations (op Apple's eigen zender na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel 10 Euro betalen maar je bibliotheek is wel beperkt.
Dan betaal ik nog liever bij Spotify. Ik weet ook niet of Itunes eigenlijk via Paypal werkt ?
Voor mij is het makkelijker en fijner om Spotify te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:06:
Je moet wel 10 Euro betalen maar je bibliotheek is wel beperkt.
Hebben ze niet dezelfde nummers?
Dacht apple nog wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:08:
[...]

Hebben ze niet dezelfde nummers?
Dacht apple nog wat meer?
Dat is wel waar maar je kan niet onbeperkte afspeelijsten maken of 1000 nummers op een afspeellijst zetten. Dat is wat ik met bibliotheek bedoelde 8)7 8)7 8)7 mijn foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wat is de max voor een afspeellijst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe zit het eigenlijk met het delen van Playlists?
Als ik nummers toevoeg zien de andere dit dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Iemand enig idee waarom mijn afspeellijsten niet zichtbaar zijn op iTunes (voor Windows)? Ben met het juiste Apple ID ingelogd en mijn iCloud-muziekbibliotheek staat aan op mijn iPhone..

Gebruik nu al een tijdje Apple Music. Maar vind het nog maar ruk. Vind het maar een onoverzichtelijk teringzooitje om eerlijk te zijn.
Donstil schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:39:
Hoe zit het eigenlijk met het delen van Playlists?
Als ik nummers toevoeg zien de andere dit dan ook?
Misschien vind je hier je antwoord. :)

[ Voor 69% gewijzigd door JST94 op 02-08-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
JST94 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:16:
Iemand enig idee waarom mijn afspeellijsten niet zichtbaar zijn op iTunes (voor Windows)? Ben met het juiste Apple ID ingelogd en mijn iCloud-muziekbibliotheek staat aan op mijn iPhone..

Gebruik nu al een tijdje Apple Music. Maar vind het nog maar ruk. Vind het maar een onoverzichtelijk teringzooitje om eerlijk te zijn.

[...]

Misschien vind je hier je antwoord. :)
Heb je op iTunes (op je PC) ook iCloud-muziekbibliotheek aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Fuwor schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:27:
[...]

Heb je op iTunes (op je PC) ook iCloud-muziekbibliotheek aangevinkt?
Thanks, nu ziet hij ze wel. Vind het maar een omslachtige manier, waarom niet automatisch syncen tussen dat iCloud account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het zo zie gaat dit meer over gekochte inhoud delen. Mijn antwoord staat hier helaas niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
Ik ben bezig om zelf een afspeellijst te maken. Nu lukt dit wel en het plaatsen van eigen muziek in deze afspeellijst is eenvoudig, maar om muziek van apple muziek er in te krijgen vind ik omslachtig. Je zoekt in apple music een nummer, voegt dit toe aan mijn muziek, dan ga ik naar mijn muziek om het betreffende nummer in mijn afspeellijst te te zetten. Kan dit niet eenvoudiger? Ik wil gewoon zoeken in apple music en met een klik een nummer in een afspeellijst plaatsen. Ik heb dan wel over iTunes op een mac. Dus niet via iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:17:
Ik ben bezig om zelf een afspeellijst te maken. Nu lukt dit wel en het plaatsen van eigen muziek in deze afspeellijst is eenvoudig, maar om muziek van apple muziek er in te krijgen vind ik omslachtig. Je zoekt in apple music een nummer, voegt dit toe aan mijn muziek, dan ga ik naar mijn muziek om het betreffende nummer in mijn afspeellijst te te zetten. Kan dit niet eenvoudiger? Ik wil gewoon zoeken in apple music en met een klik een nummer in een afspeellijst plaatsen. Ik heb dan wel over iTunes op een mac. Dus niet via iOS.
In beta 4 van iOS 9 kan het wel iets simpeler want het nummer wat je aan een playlist toevoegt wordt dan ook automatisch aan Mijn muziek toegevoegd. Werkt nu alleen nog erg vaak niet maar dit zullen ze vanzelf patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:56
Het grootste nadeel van Apple Music vind ik dat je persé moet updaten naar iOS 8.4. Geen probleem op mijn iPhone 6, maar gezien voor ons een familie abo de beste keus is, betekent dat ook dat oudere apparaten zoals een iPhone 4s en een iPad 2 ook naar 8.4 moeten worden geupdate, en dat raad ik niemand aan (ik wist niet hoe snel ik 7.1.2 terug moest installeren). iOS 8 is een behoorlijk stuk trager dan 7.1.2 op oudere apparaten. Dus voorlopig blijven we bij Spotify, gezien dat perfect werkt zonder een update naar 8.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
macxpgebruiker schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:30:
Het grootste nadeel van Apple Music vind ik dat je persé moet updaten naar iOS 8.4. Geen probleem op mijn iPhone 6, maar gezien voor ons een familie abo de beste keus is, betekent dat ook dat oudere apparaten zoals een iPhone 4s en een iPad 2 ook naar 8.4 moeten worden geupdate, en dat raad ik niemand aan (ik wist niet hoe snel ik 7.1.2 terug moest installeren). iOS 8 is een behoorlijk stuk trager dan 7.1.2 op oudere apparaten. Dus voorlopig blijven we bij Spotify, gezien dat perfect werkt zonder een update naar 8.4.
Nog wel maar dat is ook een kwestie van tijd natuurlijk. Op een gegeven moment kun je als Apple developer gewoon moet meer voor al die oudere os'en blijven ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:42
Wat ik mis bij apple music zijn grote afspeellijsten.
Bij spotify zet je een voorgemaakte afspeellijst op bij een stemming of activiteit en die speelt uren af.
Als ik bij Apple een lijst wil laten afspelen tijdens een bbq ofzo duurt die een uurtje ofzo.... alle lijsten bevatten maar een 20tal nummers.
Gaat dit nog uitbreiden of is dit de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Benosa schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:37:
Wat ik mis bij apple music zijn grote afspeellijsten.
Bij spotify zet je een voorgemaakte afspeellijst op bij een stemming of activiteit en die speelt uren af.
Als ik bij Apple een lijst wil laten afspelen tijdens een bbq ofzo duurt die een uurtje ofzo.... alle lijsten bevatten maar een 20tal nummers.
Gaat dit nog uitbreiden of is dit de bedoeling?
Ik gebruik daarvoor de radio functie op basis van genre. Daar komen aardige nummers voorbij die je gewoon kunt skippen naar een volgend nummer eventueel. Je ziet dan ook welke nummer erna komt.

Als je het op basis van afspeellijsten wilt doen dan voeg je er toch gewoon een paar toe aan de wachtrij met Zet in 'Volgende'? Dan heb je ook een avond met lekker gevarieerde muziek. Afhankelijk van hoe kieskeurig je bent kost het je 1-2 minuten meer van je tijd om samen te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Niet helemaal omtrent Apple Music misschien, maar....Kan je in iTunes 12 ineens geen muziek meer drag-and-droppen vanaf File Explorer naar je library en iPhone ?!?! Ik zit op Windows 8.1 en kan dus geen muziek meer kopieren naar mijn iPhone zonder dat ik eerst heel omslachtig linksboven op File -> Add File/Folder klik. Gewoon slepen lijkt dus niet meer te werken. Ik zie op het Apple Support Forum ook vrij veel klachten hierover. Iemand een oplossing? Denk je alles gehad te hebben met het tergende iTunes krijgen we dit...Absoluut onbehoorlijk, ik dacht dat Apple de muziekluisteraar een beetje serieus nam.

Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/2/AABYzqxrDkvutb-hlmdem-NIEo4zN_haygQcEXpWByystg/12/8839927/png/32x32/1/_/1/2/Schermafdruk%202015-08-04%2018.28.52.png/EMmcygYY2pgHIAEgAigBKAc/pl0_9JpkEFnEQXbVwKtAZKtITQ5VUs81cSvt9eoWU00?size=1280x960&size_mode=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Hmm ik heb bepaalde nummers in itunes met een hartje gemarkeerd maar kan die hartjes nu niet meer verwijderen... Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32

JB

Cédric roelt!

Hmm binnenkort op vakantie dus ik denk even kijken of er een leuke afspeellijst is met de laatste Top 40 nummers. Bestaat dat niet? Zo'n playlist heb ik wel bij Spotify.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Onder nieuw staan wel hitlijsten, maar per nummer.
Misschien dat een van de albums daar nog wat is?
Niet ideaal....

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 05-08-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat al veel mensen hier apple music gebruiken.
Ik ben iemand die wel regelmatig naar online radio luister of youtube video's beluister op kantoor :P

Nu vraag ik me af, is apple music het waard als je een paar uur per dag muziek beluister en wat zijn de voordelen tov Spotify? moet wel zeggen, spotify nog nooit gebruikt....

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:48:
Het ziet er naar uit dat al veel mensen hier apple music gebruiken.
Ik ben iemand die wel regelmatig naar online radio luister of youtube video's beluister op kantoor :P

Nu vraag ik me af, is apple music het waard als je een paar uur per dag muziek beluister en wat zijn de voordelen tov Spotify? moet wel zeggen, spotify nog nooit gebruikt....

Thanks!
Hangt er beetje van af wat je precies wil.
-Apple music is goedkoper als je een abbo neemt met je gezin, anders voor 1 of 2 pers is het dezelfde prijs.
-Bij Apple kan je artiesten volgen met foto's, filmpjes en muziek die ze erop plaatsen. (beetje zoals facebook met artiesten.... of hun assistenten waarschijnlijk }:O )
-Beats1 radio is ook nog wel goed. Als je ervoor bent. (kan je trouwens ook naar luisteren zonder abbo)
-Spotify heeft daarentegen wel meer en grotere afspeellijsten (gemakkelijk als je bepaalde activiteit doet, gwn lijstje opzetten en je bent goed voor een paar uur). Bij Apple zijn die lijsten maar triestig vind ik, daar moet je het vooral doen met de zogenaamde radio stations.
-Als je een Iphone ofzo hebt is het wel gemakkelijk dat je met Siri een nummer kan laten afspelen. Handig voor in de auto tijdens het rijden :P

Zo, dit zijn de voornaamste punten die voor mij van belang zijn.
Oja, ik vind Apple music wel wat moeilijker in gebruik, maar het went wel. Spotify heeft een meer gebruiksvriendelijkere interface vind ik.

PS: bij Apple zijn er muziek clips ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Ik zit met het volgende probleem!
Ik ben verleden week naar Nederland verhuisd en wil mijn land wijzigen van mijn apple account. Als ik dit probeer te doen geeft hij mij de volgende melding:

"Om van store te wisselen moet je eerst je Apple Music-abbonement opzeggen."

Ik heb nu de 3 gratis proefmaanden lopen en dat wordt stopgezet op 30 september.
Moet ik dan tot dan wachten of kan je op een andere manier je land wijzigen???

[ Voor 23% gewijzigd door Valdourian op 05-08-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik vind de muziek die op het "voor jou" tabblad komt wel goed meestal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Benosa schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:41:
Ik zit met het volgende probleem!
Ik ben verleden week naar Nederland verhuisd en wil mijn land wijzigen van mijn apple account. Als ik dit probeer te doen geeft hij mij de volgende melding:

"Om van store te wisselen moet je eerst je Apple Music-abbonement opzeggen."
Helpdesk kan dat schijnbaar, omdat je in de proefperiode zelf niet kan cancellen. Toevallig pas gelezen toen ik keek of je kon switchen omdat de hitlijsten nu veel Nederlandse zooi bevatten...
Zelf niet gedaan, maar op Apple support is er een thread over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
matthijst schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:42:
[...]

Helpdesk kan dat schijnbaar, omdat je in de proefperiode zelf niet kan cancellen. Toevallig pas gelezen toen ik keek of je kon switchen omdat de hitlijsten nu veel Nederlandse zooi bevatten...
Zelf niet gedaan, maar op Apple support is er een thread over.
ok, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb hier een familie account. In vergelijking met Spotify is dit goedkoper. Echter men is hier echt verslaafd/gewend aan Sportify. Ik moet ook zeggen dat Spotify prettiger werkt. Vooral het aanmaken van afspeellijsten is nou niet echt iets wat slim is gemaakt. Daarnaast verdwijnen afspeellijst zo maar bij willekeurige members van het account. Bij een iPhone krijgen we zelfs gewoon een wit scherm als we apple music willen gebruiken. Kortom, het komt allemaal een beetje “buggy” over, als of het niet af is. Ben blij dat er een proefperiode van 3 maanden is. Maar mocht het in de 3 maanden niet verbeteren dan hoeven ze niet rekenen op een betaald account aansluitend. Jammer, want ik ben/was toch behoorlijk te spreken over apple spullen en s/w. Helaas vind ik het de laatste tijd minder worden. Het is nog goed maar steekt op dit moment niet met kop en schouders boven de rest uit. Het is dat ik al veel geld heb zitten in Apple hardware maar ook in s/w (app’s e.d.) maar anders zou ik echt eens wat anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 'probleem' waar ik na een uur prutsen nog geen oplossing voor heb - GoT to the rescue dan maar 8)

De situatie
- Mijn vriendin en ik delen een 'family' iCloud account.
- Onder mijn emailadres .....m@me.com heb ik Apple Music abonnement lopen (family account)
- Onder haar emailadres ....v@me.com heeft zij haar individuele Apple Music trial period lopen.

Nu wil ik haar emailadres toevoegen aan Apple Music voor dit family account. Alleen als zij nu inlogt op haar iOS devices, dan verschijnt haar individuele account, maar NIET de melding dat zij deel uitmaakt van Apple Music family account.

Wat heb ik al gedaan?
- iOS devices: In-en uitloggen van iCloud account
- Haar verwijderd en opnieuw toegevoegd als family member
- Gecheckt of onze accounts beide in hetzelfde land geregistreerd staan (dat klopt, beide staan in NL iTunes)
- Bij haar Apple Music abonnement 'automatisch verlengen?' aan en uit gezet.

Niets helpt. Zij wordt niet toegevoegd aan Apple Music Family, maar blijft haar eigen account zien. Iemand nog andere ideeen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Laatst online: 13-09 17:55
Is het iets wat blijkbaar alleen maar mijn Apple ID betreft, of lijkt het communiceren met de iCloud Music Library op al mijn iOS/OSX devices (Wegschrijven van ID3 tags, muziek toevoegen middels "Add to my music" etc) alleen lekker te werken als de zon hier net opkomt, omdat het gros van Amerika dan slaapt?

Wijzigingen zoals hierboven genoemd doorvoeren, inclusief het offline zetten van mijn muziek is "hier in Nederland" overdag gewoon amper tot niet te doen :{...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Is die 3 month trial een blijvende actie? Ik heb het nog niet geactiveerd omdat ik het graag zou proberen zodra er (eind van het jaar) ondersteuning is vanuit Sonos. Maar ik weet niet of deze trial alleen vanwege de aankondiging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Tja...Bij Apple weet je het nooit.
Vooralsnog kun je er nog steeds gebruik van maken. Start je nu dan krijg je nog steeds 3 maanden ipv 2.

Ik heb overigens relatief best vaak vastlopers in Apple Music (iOS). Of dat hij er plots uitklapt. Herkenbaar?

[ Voor 29% gewijzigd door readytoflow op 07-08-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:27:
Ik heb een 'probleem' waar ik na een uur prutsen nog geen oplossing voor heb - GoT to the rescue dan maar 8)

De situatie
- Mijn vriendin en ik delen een 'family' iCloud account.
- Onder mijn emailadres .....m@me.com heb ik Apple Music abonnement lopen (family account)
- Onder haar emailadres ....v@me.com heeft zij haar individuele Apple Music trial period lopen.

Nu wil ik haar emailadres toevoegen aan Apple Music voor dit family account. Alleen als zij nu inlogt op haar iOS devices, dan verschijnt haar individuele account, maar NIET de melding dat zij deel uitmaakt van Apple Music family account.

Wat heb ik al gedaan?
- iOS devices: In-en uitloggen van iCloud account
- Haar verwijderd en opnieuw toegevoegd als family member
- Gecheckt of onze accounts beide in hetzelfde land geregistreerd staan (dat klopt, beide staan in NL iTunes)
- Bij haar Apple Music abonnement 'automatisch verlengen?' aan en uit gezet.

Niets helpt. Zij wordt niet toegevoegd aan Apple Music Family, maar blijft haar eigen account zien. Iemand nog andere ideeen? :)
Ik heb hier bij mijn vrouw ook een tijd mee lopen klooien. Als ik me niet vergis moet je de iTunes en App store account die van jou gebruiken terwijl je bij iCloud haar account moet gebruiken. Als je haar dan toegevoegd hebt als family member, zou het moeten werken. (zo heb ik het toch in mijn hoofd, als dat niet werkt, zal ik nog eens kijken als ze straks thuis komt van het werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Laatst online: 13-09 17:55
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:27:
Onder haar emailadres ....v@me.com heeft zij haar individuele Apple Music trial period lopen.
Hier zit de fout. Hoe je dit ongedaan kunt maken weet ik helaas niet, maar wanneer je je vriendin AM wilt aanbieden onder een Family Sharing account, dien jij eerst dat account toe te voegen alvorens je vriendin überhaupt inlogt op AM.

Wanneer jij haar hebt toegevoegd als Family Member, kan je vriendin de AM music app openen en tappen op "Already a member?" onder het inlogvenster, inloggen en klaar is TeenieInBikini :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. Helaas helpen jullie suggesties niet. Mijn vermoeden is dat dit komt omdat zij een eigen AM account heeft aangemaakt VOORDAT ik haar toevoegde aan Family AM. Ik vrees dat ze gewoon haar AM account niet moet verlengen en dat ik haar per de afloopdatum wel kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Of je belt even met apple support

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Als je muziek offline beschikbaar maakt, worden dan alle nummers volledig op je iPhone gedownload?
Heb nu nog maar iets van een 4GB vrije ruimte, die zal snel vol staan anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Benosa schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:00:
Als je muziek offline beschikbaar maakt, worden dan alle nummers volledig op je iPhone gedownload?
Uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benosa schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:00:
Hoe had je dat anders graag gezien dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
chippie777 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:44:
Ik heb hier een familie account. In vergelijking met Spotify is dit goedkoper. Echter men is hier echt verslaafd/gewend aan Sportify. Ik moet ook zeggen dat Spotify prettiger werkt. Vooral het aanmaken van afspeellijsten is nou niet echt iets wat slim is gemaakt. Daarnaast verdwijnen afspeellijst zo maar bij willekeurige members van het account. Bij een iPhone krijgen we zelfs gewoon een wit scherm als we apple music willen gebruiken. Kortom, het komt allemaal een beetje “buggy” over, als of het niet af is. Ben blij dat er een proefperiode van 3 maanden is. Maar mocht het in de 3 maanden niet verbeteren dan hoeven ze niet rekenen op een betaald account aansluitend. Jammer, want ik ben/was toch behoorlijk te spreken over apple spullen en s/w. Helaas vind ik het de laatste tijd minder worden. Het is nog goed maar steekt op dit moment niet met kop en schouders boven de rest uit. Het is dat ik al veel geld heb zitten in Apple hardware maar ook in s/w (app’s e.d.) maar anders zou ik echt eens wat anders proberen.
Dit is precies na een dikke maand testen hoe ik erover denk. Na de proefperiode ga ik terug naar Spotify zoals het er nu uit ziet.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat uit de standaard Apple playlists veel songs verdwenen zijn? Sommige hebben nog maar twee nummers.

Onder andere Adèle en Ed Sheeran zijn uit alle playlists verdwenen.

Edit: inmiddels is alles weer terug zie ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Wat ik het grootste minpunt vind is dat veel albums er niet opstaan, en er soms albums opstaan met maar 2 nummers.

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:15:
Hebben jullie ook dat uit de standaard Apple playlists veel songs verdwenen zijn? Sommige hebben nog maar twee nummers.

Dat herken ik wel, niet direct met die artiesten maar wel dat een playlist van Apple niet-afspeelbare nummers heeft 8)7.

Overall vind ik Apple Music fijner dan Spotify maar de ever growing list met annoyances kan aangevuld worden dat je niet eenvoudig bij een nummer dat afspeelt meer kan zoeken van die artiest. Of naar het album gaan waar het nummer op staat. Het is allemaal vrij statisch :(

• swv

swv

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:15:

Klopt dat heb ik ook wel eens.
iAmRenzo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:53:
[...]
Overall vind ik Apple Music fijner dan Spotify maar de ever growing list met annoyances kan aangevuld worden dat je niet eenvoudig bij een nummer dat afspeelt meer kan zoeken van die artiest. Of naar het album gaan waar het nummer op staat. Het is allemaal vrij statisch :(
In iTunes op de desktop kan dat wel, maar op iOS nog niet. Je hebt daar alleen de mogelijkheid om het nummer of album in de iTunes Store in te zien. Volgens mij zijn dit echt van die dingen die nog even gepolijst moeten worden.
Benosa schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:26:
Wat ik het grootste minpunt vind is dat veel albums er niet opstaan, en er soms albums opstaan met maar 2 nummers.
Wat betreft het ontbreken van nummers in vele albums heb ik ook een verklaring voor:

1) Neem nou het 100x Zomer 2015 album. Deze heb ik opgezocht in Apple Music en Spotify. Spotify heeft keurig alle nummers beschikbaar, terwijl bij Apple Music ongeveer de helft grijs is. Dan denk je al snel "Apple Music is incompleet". Dat is dan echter niet helemaal waar, want afzonderlijk zijn die nummers wel beschikbaar. Immers betreft het in dit geval een album dat volledig bestaat uit een bundel van honderd singles.

Conclusie: Het lijkt alsof op Apple Music de muziek er zo ingepleurd is zonder enige logica. Op zich is Apple Music wel compleet, maar het lijkt alsof het aanbod niet is nagelopen op juistheid en consistentie. Samen met de andere bugs voelt Apple Music aan alsof het een haastklus is geweest.

2) Albums van artiesten zelf zijn op Apple Music ook met enige regelmaat incompleet. Dit 'lijkt' echter maar zo. Apple Music is namelijk gebouwd aan de hand van het aanbod in de iTunes Store. Een aantal albums is dus niet te beluisteren in Apple Music, maar wel te koop in de iTunes Store. Vaak zie je dat een aantal singles uit zo'n album wel beschikbaar zijn in Apple Music, en omdat Apple Music is gekoppeld aan de iTunes Store, zie je de overige albumnummers grijs omdat je die dan alsnog moet kopen. Spotify toont in die gevallen alleen de singles en niet het album waar de nummers vandaan komen.

Conclusie: Apple Music is hier schijn-incompleet. Als er alleen singles van een bepaald album in Apple Music en Spotify beschikbaar zijn, toont Apple Music in deze het complete album vanwege de koppeling met de iTunes Store. Spotify heeft deze koppeling niet en daardoor heb je als gebruiker ook niet het gevoel dat je iets mist ;)

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 13-08-2015 10:50 ]

• iAR
  • Niet online

iAR

sww89 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:47:
In iTunes op de desktop kan dat wel, maar op iOS nog niet. Je hebt daar alleen de mogelijkheid om het nummer of album in de iTunes Store in te zien. Volgens mij zijn dit echt van die dingen die nog even gepolijst moeten worden.
No offence (naar jou) maar hoor je hoe debiel dat klinkt? Heeft Apple daar niet over nagedacht? Ik neem Apple Music om onbeperkt te kunnen streamen en ik wordt gelikt naar de iTunes Store om muziek te kopen 8)7
Conclusie: Het lijkt alsof op Apple Music de muziek er zo ingepleurd is zonder enige logica. Op zich is Apple Music wel compleet, maar het lijkt alsof het aanbod niet is nagelopen op juistheid en consistentie. Samen met de andere bugs voelt Apple Music aan alsof het een haastklus is geweest.
Dit past wel een beetje samen met de rommeligheid waarmee Apple tegenwoordig producten en diensten op de markt knalt. De finesse en het oog voor details van (sorry dat ik hem weer noem) Steve Jobs ontbreekt echt wel.
Ik hoop zo dat Apple hier aan gaat werken. Los van iOS/OS X updates. Of sterker nog: dat men massaal afmeld na de trial periode.

• swv

swv

iAmRenzo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:52:
No offence (naar jou) maar hoor je hoe debiel dat klinkt? Heeft Apple daar niet over nagedacht? Ik neem Apple Music om onbeperkt te kunnen streamen en ik wordt gelikt naar de iTunes Store om muziek te kopen 8)7
Nou vergis je niet. Buiten het feit dat de desktop en iOS variant nog niet gelijk zijn in functies, lees ik echter met enige regelmaat hier op Tweakers in reacties onder nieuwsberichten over streamingdiensten dat er tweakers zijn die naast streamen ook nog artiesten extra willen steunen door een album ook te kopen. Zo gek vind ik dat dus niet ;)

• iAR
  • Niet online

iAR

sww89 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:57:
Nou vergis je niet. Buiten het feit dat de desktop en iOS variant nog niet gelijk zijn in functies, lees ik echter met enige regelmaat hier op Tweakers in reacties onder nieuwsberichten over streamingdiensten dat er tweakers zijn die naast streamen ook nog artiesten extra willen steunen door een album ook te kopen. Zo gek vind ik dat dus niet ;)
Oh echt? Ik ben er dus geen, haha ;)
Maar denk je niet dat een link naar de Apple Music artiesten pagina nuttiger is voor meer mensen? Zo werkt Spotify bijvoorbeeld ook.

• swv

swv

Een plaatje zegt meer, dus bij deze. Het nummer komt trouwens uit een random afspeellijst die ik heb aangeklikt als voorbeeld. Ik krijg in iTunes deze keuzes, waaronder Ga naar artiest:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5704/20525785902_ec5039d5e3.jpg

En iOS zoals gezegd alleen Toon in iTunes Store. Ik neem aan dat dit in de toekomst nog gelijk wordt getrokken.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Apple Music heeft voor mij als enige voordeel dat ik door mijn nummers en playlists kan scrollen op mijn Pioneer Radio. Kan niet met Spotify en aanverwanten. Daarom zal ik voorlopig nog wel bij Apple Music blijven denk ik.

• swv

swv

In het recent uitgekomen iOS 8.4.1 zijn een aantal Apple Music bugs en onvolkomenheden verholpen. Dus sla je slag wanneer je niet op iOS 9 zit :P

• jelle.
Zelfde geldt voor update van iTunes: versie 12.2.2.

Voor de Mac in ieder geval, weet niet hoe het met Windows zit.

edit - de changelogs zijn als volgt:

iOS 8.4.1
  • Oplossing voor problemen waardoor ‘iCloud-muziekbibliotheek’ mogelijk niet kon worden ingeschakeld.
  • Oplossing voor een probleem waardoor toegevoegde muziek was verborgen omdat Apple Music zo was ingesteld dat alleen offline muziek werd weergegeven.
  • Het is nu mogelijk om nummers aan een nieuwe afspeellijst toe te voegen als er geen afspeellijsten zijn om uit te kiezen.
  • Oplossing voor een probleem waardoor op andere apparaten mogelijk een andere albumillustratie werd weergegeven.
  • Oplossing voor verschillende problemen die artiesten hadden bij het posten op Connect.
  • Oplossing voor een probleem waarbij op het hartje tikken niet werkte zoals verwacht bij het luisteren naar Beats 1.
iTunes 12.2.2
  • Klik op de Beats 1-banner om te zien wat er wordt uitgezonden, of bekijk het volledige programma-overzicht zodat u geen uitzending meer mist.
  • U kunt nu een lijst bekijken van artiesten die u volgt op Apple Music.
  • De positie in iTunes blijft nu behouden wanneer u teruggaat naar een vorige pagina in Apple Music.
  • Er is een probleem opgelost waarbij artiesten onjuist werden gesorteerd in 'Mijn muziek'.
  • Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat afspeellijsten in het taakmenu niet overeenkwamen met de afspeellijsten in uw bibliotheek.
  • Artiesten kunnen nu direct vanuit iTunes ideeën, foto's, muziek en video's delen op Connect.
Dat laatste gaat hopelijk zorgen voor wat meer activiteit op Connect, want artiesten konden tot nu toe alleen iets delen met een iPhone of iPad, niet heel uitnodigend :p

[ Voor 87% gewijzigd door jelle. op 13-08-2015 20:25 ]

• swv

swv

Thx voor de tip! Dan is die net uitgekomen en blijkbaar ook voor El Capitan gebruikers :)
Toch wel kwalijk dat je voor een dergelijke update van je muziek speler het hele OS moet updaten.
Een native app had toch een stuk fijner geweest.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Donstil schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:43:
Toch wel kwalijk dat je voor een dergelijke update van je muziek speler het hele OS moet updaten.
Een native app had toch een stuk fijner geweest.
De update is relatief klein en bevat meer dan alleen maar updates voor Apple music, bevat toch een hele lijst aan security updates voor IOS. https://support.apple.com/en-us/HT205030
Zoals altijd..

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

OkselFris schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

De update is relatief klein en bevat meer dan alleen maar updates voor Apple music, bevat toch een hele lijst aan security updates voor IOS. https://support.apple.com/en-us/HT205030
Zoals altijd..
Exploit fixes voor de Jailbreak zeker 8)7

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:23

PBP

OkselFris schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

Zoals altijd..
Dat wel, maar voor snelle fixes aan Apple Music moeten we dus redelijk lang wachten omdat het alleen in iOS updates zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier allemaal problemen aan de technische kant van Apple Music, nu moet ik zeggen dat ik daar zelf geen problemen mee heb (behalve dan dat icloud muziekbibliotheek niet wil werken omdat hij de helft van mijn nummers niet wil / kan uploaden). Waar ik mij vooral aan stoor is de onduidelijke interface (vergelijk het met Spotify en daar zit toch echt meer duidelijkheid in). En dan vind ik dat nog niet eens het ergste gedeelte. Waar ik vooral over struikel is dat ik merk dat de bibliotheek van Apple Music veel kleiner is. Ik mis zoveel albums / nummers bij verschillende artiesten, om nog maar te zwijgen over het erg schaarse genre beleid van Apple.

Even gal spuwen, moest er toch even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ik ben weer terug gegaan naar Spotify. Niet alleen omdat ik Apple Music niet goed vindt werken op de Mac maar ook omdat ik geen zin heb om al m'n playlists over te zetten. En via KPN heb ik Spotify gratis en ik blijf een Nederlander natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:40:
Ik lees hier allemaal problemen aan de technische kant van Apple Music, nu moet ik zeggen dat ik daar zelf geen problemen mee heb (behalve dan dat icloud muziekbibliotheek niet wil werken omdat hij de helft van mijn nummers niet wil / kan uploaden). Waar ik mij vooral aan stoor is de onduidelijke interface (vergelijk het met Spotify en daar zit toch echt meer duidelijkheid in). En dan vind ik dat nog niet eens het ergste gedeelte. Waar ik vooral over struikel is dat ik merk dat de bibliotheek van Apple Music veel kleiner is. Ik mis zoveel albums / nummers bij verschillende artiesten, om nog maar te zwijgen over het erg schaarse genre beleid van Apple.

Even gal spuwen, moest er toch even uit
Wat ik merk is dat met name Various Artists albums (Top 100 bla bla) 'incompleet' zijn, maar dezelfde incomplete nummers wel beschikbaar zijn via de zoekfunctie en de artiestpagina zelf.

Albums van artiesten zelf zijn in principe wel compleet, en als ze er niet opstaan dan heeft Spotify ze ook niet voor zover ik het heb gezien dan. Heb jij voorbeelden bij de hand die jouw mening bevestigen? Ik ben oprecht benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:02:
[...]
Heb jij voorbeelden bij de hand die jouw mening bevestigen? Ik ben oprecht benieuwd namelijk.
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik hoor dit om mij heen wel wat vaker namelijk maar meestal is het een kwestie van gewenning (ik zeg niet dat dit ook bij deze tweakers zo is hoor). Mensen zijn al jaren spotify gewend en dan zijn bepaalde dingen gewoon anders/omslachtig.

De hoeveelheid nummers ontlopen elkaar niet zoveel toch. Apple Music spreekt over 30 miljoen nummers, Spotify over "meer dan 30 miljoen" wat naar mij inziens niet meer dan 31/32 zal zijn anders zouden ze daar wel mee adverteren.
macmellow schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:39:
En via KPN heb ik Spotify gratis en ik blijf een Nederlander natuurlijk. :P
Je bedoelt "ik betaal er op een andere manier voor" zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb beiden. Spotify premium via KPN, en Music proefabo. An sich tevreden over Music op wat buggy gedrag na. Playlists zijn (nog) wat kort. Navigatie door de Music app is even wennen maar vind wel een stuk mooier qua GUI. Wat hier de doorslag zal geven is dat mijn twee kids beiden een eigen profiel op een iPad hebben, en mijn vriendin een profiel op haar telefoon. 4 man voor €15. Mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sww89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:02:
[...]

Wat ik merk is dat met name Various Artists albums (Top 100 bla bla) 'incompleet' zijn, maar dezelfde incomplete nummers wel beschikbaar zijn via de zoekfunctie en de artiestpagina zelf.

Albums van artiesten zelf zijn in principe wel compleet, en als ze er niet opstaan dan heeft Spotify ze ook niet voor zover ik het heb gezien dan. Heb jij voorbeelden bij de hand die jouw mening bevestigen? Ik ben oprecht benieuwd namelijk.
Zo 1 die ik uit mijn hoofd kan opnoemen is het album Berlin Calling van Paul Kalkbrenner. Sowieso blijft volgens mij het achter als het gaat om verschillende "digitale" muziekstijlen. Dat is opzich geen probleem al loopt Spotify en volgens mij ook Deezer ver in voor. Echter heb ik het ook gemerkt met andere artiesten alleen daar kan ik het dus nog even niet zo 123 opnoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik ga morgen even bij de Sail kijken. Was benieuwd of ik in de Apple Store een 42mm Space Grey op kan halen? Online is het nog gewoon op voorraad namelijk, maar je weet natuurlijk nooit of dat in de winkel ook het geval is. Iemand enig idee?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Dannydekr schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:53:
Ik ga morgen even bij de Sail kijken. Was benieuwd of ik in de Apple Store een 42mm Space Grey op kan halen? Online is het nog gewoon op voorraad namelijk, maar je weet natuurlijk nooit of dat in de winkel ook het geval is. Iemand enig idee?
Toch weer overstag gegaan om er een te kopen :P?

Ik meen dat er geen reserveringen meer nodig zijn om een Watch te passen en te kopen? Volgens mij was dat onlangs opgeheven. Maar misschien dat iemand in het Apple Watch topic het weet :9
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:50:
[...]

Zo 1 die ik uit mijn hoofd kan opnoemen is het album Berlin Calling van Paul Kalkbrenner. Sowieso blijft volgens mij het achter als het gaat om verschillende "digitale" muziekstijlen. Dat is opzich geen probleem al loopt Spotify en volgens mij ook Deezer ver in voor. Echter heb ik het ook gemerkt met andere artiesten alleen daar kan ik het dus nog even niet zo 123 opnoemen.
Dat is een bijzondere. Een soundtrack album. In de Nederlandse iTunes Store kan ik die namelijk ook niet vinden. De rest van Paul's albums staan er wel op. Een google zoekactie toont mij wel de Amerikaanse iTunes weblink van het album. Klik ik echter op View in iTunes dan kom ik op de Paul Kalkbrenner pagina. Misschien regio gebonden? Feit is inderdaad dat Spotify hem wel heeft.

Maar ik kan mij verder niet echt voorstellen dat Apple Music hopeloos achter zou lopen. Ik bedoel Apple Music en Spotify hebben toch min of meer dezelfde grootte aan muziekaanbod? Ik kan mij niet voorstellen dat Apple Music 30 miljoen andere songs heeft dan Spotify, extreem gezegd.

[ Voor 53% gewijzigd door swv op 22-08-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
sww89 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:41:
[...]

Toch weer overstag gegaan om er een te kopen :P?

Ik meen dat er geen reserveringen meer nodig zijn om een Watch te passen en te kopen? Volgens mij was dat onlangs opgeheven. Maar misschien dat iemand in het Apple Watch topic het weet :9
Gebruik de Pebble Time een halve week en je bent zo overstag. Dat ding heeft alles wat een Apple Watch niet heeft, maar heeft helaas niks wat een Apple Watch zo goed maakt. Een betere batterij verbloemt dat helaas niet ;)

Ik heb drie redenen waarom ik hem uiteindelijk gewoon wil hebben:

1: Die 3rd party-bandjes (vooral de namaak schakelband) maken de Watch een stuk mooier en de foto die hier onlangs geplaatst werd door een Tweaker met die schakelband en de sport combinatie deden mij stiekem een beetje watertanden :9~

2: WatchOS2 heeft veel veranderingen waar ik juist zo op zit te wachten. Daarnaast zijn er steeds meer Nederlandse 3rd party apps te krijgen.

3: Mijn adapter webshop begint steeds beter te lopen (zonder reclame of wat dan ook), de 3rd party bandjes-wereld is steeds meer volwassen dus zodoende ga ik m'n energie erin stoppen en ga ik die webshop binnenkort openen.

Edit: excuses voor het verkeerde topic! Valt me nu pas op.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb een vraag die volgens mij simpel te beantwoorden zou moeten zijn, maar waarvan ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden: Is het mogelijk om alle tracks van een artiest (geshuffled) af te spelen en zo ja, hoe?

De achtergrond: ik las gisteren veel goede recensies van het optreden van Courtney Barnett op Lowlands. Daardoor was ik nieuwsgierig geworden naar haar muziek en wilde ik daar ook maar eens naar gaan luisteren. Ik krijg graag een goed beeld van het hele oeuvre van de artiest en ben niet per sé geïnteresseerd in het nieuwste album/EP, vandaar dat ik de wens heb om alle beschikbare tracks van één artiest (in dit geval Courtney Barnett) geshuffled af te spelen.
Ik zou verwachten dat je dat voor elkaar krijgt als je bij "Nummers" een willekeurige track afspeel en met shuffle op aan hij vanzelf doorspeelt. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij shuffelt Apple Music dan alleen de twee of drie tracks die Apple Music op de artiestenpagina laat zien. Dit zijn wellicht de meest gestreamde tracks (?) De andere tracks komen dan niet voorbij.

Overigens werkt het wel goed bij artiesten waarvan je al tracks in iTunes hebt staan. Ik heb het nu dus puur over Apple Music

Het starten van het "Station" van de artiest biedt ook geen oplossing, want dan krijg je ook artiesten te horen waarvan Apple denkt dat ze in het verlengde liggen van de artiest die je eigenlijk wilt horen. Soms klopt dat, maar vaak ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:53:
En ging het? Hadden ze voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

En ging het? Hadden ze voorraad?
5 minuten te laat, 19:05 stond ik voor de deur en mocht absoluut niet meer naar binnen :'(
Heb hem zojuist online besteld, morgen komt die hier aan op m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dannydekr schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

5 minuten te laat, 19:05 stond ik voor de deur en mocht absoluut niet meer naar binnen :'(
Heb hem zojuist online besteld, morgen komt die hier aan op m'n werk.
Oké zonde. Ben wel benieuwd of ze inmiddels voorraad hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb het idee dat mijn iPhone sneller leeg raakt sinds ik gebruik maak van apple music. Is dit slechts een gevoel? Hebben meer mensen dit idee?
Ik wild laatste onder instelling naar apple music maar zodra ik apple music aan klikte bevroor mijn scherm en kon ik er alleen maar uit door op de home knop te drukken. Dit bleef zo. Uiteindelijk de iPhone uit en weer aangezet en toen kon ik wel gewoon naar de apple music instellingen.
Blijf er bij dat het product nog niet af is en het komt toch buggy over. Dit moet echt verbeteren voor einde gratis proeftijd wil ik mijn proefabo omzetten in een betaald abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nog steeds vaak dat als ik bijvoorbeeld een compleet MP3 album toevoeg dat alles wordt gematched behalve 1 nummer (en gaat altijd om zeer populaire albums).

Dus van de 20 nummers die wel de status "Matched" krijgen, heeft er 1 de status "Apple Music". Zwaar irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

chippie777 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:32:
Ik heb het idee dat mijn iPhone sneller leeg raakt sinds ik gebruik maak van apple music. Is dit slechts een gevoel? Hebben meer mensen dit idee?
Ik wild laatste onder instelling naar apple music maar zodra ik apple music aan klikte bevroor mijn scherm en kon ik er alleen maar uit door op de home knop te drukken. Dit bleef zo. Uiteindelijk de iPhone uit en weer aangezet en toen kon ik wel gewoon naar de apple music instellingen.
Blijf er bij dat het product nog niet af is en het komt toch buggy over. Dit moet echt verbeteren voor einde gratis proeftijd wil ik mijn proefabo omzetten in een betaald abo.
Zuigt enorm accu. En dat andere herken ik ook wel, maar dan zo:
Heel regelmatig wil Apple Music een nummer niet afspelen, na een korte freeze ("Apple Music" in settings wil ook niet meer openen) krijg ik ineens weer het aanmeld scherm, kies ik voor "ja, ik wil apple music" en "family" en dan werkt het weer... hoewel, de albums die ik die dag toe voegde zijn weer weg.

Het doet allemaal zo rommelig, gehaast en onaf aan. Met al dit soort irritante probleempjes kan Apple het amper (voor mij) vol blijven houden 700 euro voor een toestel te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik snap er niets van. Gister was ik aan het sporten en kwam er op mijn iPhone (iOS 8.4.1) ineens allemaal muziek voorbij die ik al tijden geleden verwijdert heb. Ik kom op geen enkele manier vinden waar dit vandaan zou komen. Net kijk ik weer en is al die muziek weer weg? Terwijl er, voor zover ik weet, geen settings verandert zijn. Ik heb ook alleen maar lokale muziek staan verder, ik gebruik verder geen connect of wat dan ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Rupie op 26-08-2015 20:25 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste