Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:15:
Hebben jullie ook dat uit de standaard Apple playlists veel songs verdwenen zijn? Sommige hebben nog maar twee nummers.
Onder andere Adèle en Ed Sheeran zijn uit alle playlists verdwenen.
Edit: inmiddels is alles weer terug zie ik.
Klopt dat heb ik ook wel eens.
iAmRenzo schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:53:
[...]
Overall vind ik Apple Music fijner dan Spotify maar de ever growing list met annoyances kan aangevuld worden dat je niet eenvoudig bij een nummer dat afspeelt meer kan zoeken van die artiest. Of naar het album gaan waar het nummer op staat. Het is allemaal vrij statisch

In iTunes op de desktop kan dat wel, maar op iOS nog niet. Je hebt daar alleen de mogelijkheid om het nummer of album in de iTunes Store in te zien. Volgens mij zijn dit echt van die dingen die nog even gepolijst moeten worden.
Wat betreft het ontbreken van nummers in vele albums heb ik ook een verklaring voor:
1) Neem nou het 100x Zomer 2015 album. Deze heb ik opgezocht in Apple Music en Spotify. Spotify heeft keurig alle nummers beschikbaar, terwijl bij Apple Music ongeveer de helft grijs is. Dan denk je al snel "Apple Music is incompleet". Dat is dan echter niet helemaal waar, want afzonderlijk zijn die nummers wel beschikbaar. Immers betreft het in dit geval een album dat volledig bestaat uit een bundel van honderd singles.
Conclusie: Het lijkt alsof op Apple Music de muziek er zo ingepleurd is zonder enige logica. Op zich is Apple Music wel compleet, maar het lijkt alsof het aanbod niet is nagelopen op juistheid en consistentie. Samen met de andere bugs voelt Apple Music aan alsof het een haastklus is geweest.
2) Albums van artiesten zelf zijn op Apple Music ook met enige regelmaat incompleet. Dit 'lijkt' echter maar zo. Apple Music is namelijk gebouwd aan de hand van het aanbod in de iTunes Store. Een aantal albums is dus niet te beluisteren in Apple Music, maar wel te koop in de iTunes Store. Vaak zie je dat een aantal singles uit zo'n album wel beschikbaar zijn in Apple Music, en omdat Apple Music is gekoppeld aan de iTunes Store, zie je de overige albumnummers grijs omdat je die dan alsnog moet kopen. Spotify toont in die gevallen alleen de singles en niet het album waar de nummers vandaan komen.
Conclusie: Apple Music is hier schijn-incompleet. Als er alleen singles van een bepaald album in Apple Music en Spotify beschikbaar zijn, toont Apple Music in deze het complete album vanwege de koppeling met de iTunes Store. Spotify heeft deze koppeling niet en daardoor heb je als gebruiker ook niet het gevoel dat je iets mist
[
Voor 4% gewijzigd door
swv op 13-08-2015 10:50
]