[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb van de week mijn Apple music account geactiveerd en ben er nu mee aan het experimenteren. Kijken of dit een vervanger is voor spotify. Op zich is het mooi dat Itunes Match onderdeel is van Apple Music, maar ik heb het idee dat het juist bij mij voor problemen zorgt.
Ik heb het aangezet op mijn Iphone en later wilde ik dit ook aanzetten op Itunes op de computer. Omdat ik niet meer kon vinden hoe ik dat aan kon zetten, heb ik Itunes opnieuw geïnstalleerd. En helaas ook gekozen voor het inventariseren van mijn collectie muziek. Dat ging vervolgens weer het Itunes match gedeelte in, met als gevolg dat ik soms gedeelde albums had (album met naam A met bijvoorbeeld de even nummers en daarnaast album A (maar dan net andere artiesten) en dan de oneven nummers), of alle nummers aparte albums. Ik denk dat dat in de verkeerde tagging van mijn collectie zit. En tot mijn verbazing was de playlist favorieten die ik specifiek aangemaakt had, met bijna alle nummers die in Spotify staan ook helemaal nergens te bekennen. Dat was nog wel een langdurig werkje…

Om de boel op te schonen heb ik dus mijn Icloud collectie eerst weer helemaal gedumpt (volledige collectie in Itunes gedelete, wel nog op de harde schijf beschikbaar uiteraard), want het was echt een bende op mijn Iphone. Onverwacht effect: hij heeft ook mijn playlist weggehaald, ook die op mijn Iphone. Gevolg: ik kan de hele lijst weer opnieuw opstellen.
Een ander probleem is een hele vreemde. Ik heb bijvoorbeeld de soundtrack van Inception gekocht op Itunes. Nu heeft Apple Music niet het volledige album, om een of andere mysterieuze reden ontbreken er 3 a 4 nummers van het album. Dit is hetzelfde bij spotify, dus niet iets vreemds. Wat echter nu wel vreemd is: als ik dus mijn album van de itunes store (de volledige) wil downloaden, dan wil hij niet de nummers downloaden die niet bij Apple Music beschikbaar zijn. Met gevolg dat ik die dus niet kan beluisteren. Ik kan ze ook niet van de store downloaden naar mijn Iphone, maar wel direct uit de store luisteren. Heel erg vreemd.

M.a.w: ik zou dolgraag Apple Music –zonder- het Match stuk gebruiken, maar dan zou ik de Icloud-bibliotheek moeten uitzetten en dat betekent dat ik Apple Music muziek niet meer offline kan plaatsen. Ik zou graag een afsplitsing willen hebben voor het match stuk.

Andere klachten heb ik over de snelheid van de download van de Apple servers, die is echt stukken trager dan die van Spotify en de interface. Ik kan alles wel vinden, maar om het nu soepel te noemen met die gigantische submenu’s… Had dan gewoon de boel goed afgekeken, want de kwaliteit van de interface komt amper boven het inmiddels overleden Music Unlimited niveau van Sony uit.

Al met al dus nog niet verkocht, ik zal de 3 maanden ‘uitzitten’, maar zal zonder verbetering toch snel weer naar spotify overstappen. Ik vraag me trouwens af of we veel verbetering nog krijgen in IOS 8, want dan zal sowieso via een update van het OS moeten komen, dankzij de integratie. Dat hindert de snelle verbeteringen toch wel behoorlijk (als ze die willen maken).

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18

bonyuri

Investigator!

Ik gebruik het nu ook al even en hetgeen wat me het meeste tegenstaat is de interface.
Ik kan voor mijn gevoel niet even "snel" een nummer/artiest opzoeken en afspelen. Dat gaat bij Spotify en Deezer toch echt wel een stuk makkelijker.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met de integratie van Apple Music in de rest van iTunes enzo, maar ik heb geen lokale muziek, ik wil enkel streamen.

Wat ik verder wel weer tof vind is de integratie met Apple Watch, om op die manier nummers te wisselen en eventueel te zien welk nummer speelt. Ook werkt de integratie naar mijn auto radio met Apple Music iets beter (wel coverart, terwijl ik dat met Spotify en Deezer niet heb)

Zoals het er nu uitziet blijf ik sowieso bij Spotify, omdat dat "gratis" bij mijn KPN abo zit, misschien in de toekomst wisselen van Deezer naar Apple Music, maar de tijd zal het leren...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:00

swv

Armada schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:33:
Andere klachten heb ik over de snelheid van de download van de Apple servers, die is echt stukken trager dan die van Spotify en de interface. Ik kan alles wel vinden, maar om het nu soepel te noemen met die gigantische submenu’s… Had dan gewoon de boel goed afgekeken, want de kwaliteit van de interface komt amper boven het inmiddels overleden Music Unlimited niveau van Sony uit.

Al met al dus nog niet verkocht, ik zal de 3 maanden ‘uitzitten’, maar zal zonder verbetering toch snel weer naar spotify overstappen. Ik vraag me trouwens af of we veel verbetering nog krijgen in IOS 8, want dan zal sowieso via een update van het OS moeten komen, dankzij de integratie. Dat hindert de snelle verbeteringen toch wel behoorlijk (als ze die willen maken).
bonyuri schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:41:
Ik gebruik het nu ook al even en hetgeen wat me het meeste tegenstaat is de interface.
Ik kan voor mijn gevoel niet even "snel" een nummer/artiest opzoeken en afspelen. Dat gaat bij Spotify en Deezer toch echt wel een stuk makkelijker.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met de integratie van Apple Music in de rest van iTunes enzo, maar ik heb geen lokale muziek, ik wil enkel streamen.

Wat ik verder wel weer tof vind is de integratie met Apple Watch, om op die manier nummers te wisselen en eventueel te zien welk nummer speelt. Ook werkt de integratie naar mijn auto radio met Apple Music iets beter (wel coverart, terwijl ik dat met Spotify en Deezer niet heb)

Zoals het er nu uitziet blijf ik sowieso bij Spotify, omdat dat "gratis" bij mijn KPN abo zit, misschien in de toekomst wisselen van Deezer naar Apple Music, maar de tijd zal het leren...
Laat ik vooropstellen dat ik ook Spotify bij mijn KPN abo heb en mij daarom 'verplicht' voel om er dan ook, naar tevredenheid, gebruik van te maken. Maarrr..

Beschrijf voor mij dan eens het proces van omslachtig en onoverzichtelijkheid tussen Apple Music en Spotify? En praten we hier dan over de OS X apps of de iOS apps of beiden?

De zoekfunctie is identiek dus daarmee zou je in principe iets even snel kunnen vinden als je enigszins weet wat je zoekt. In de basis heb je namelijk alleen de categorie losse nummers, albums, artiesten en afspeellijsten nodig. Apple Music laat bij het zoeken van losse nummers vooral de album covers zien in plaats van een lijst zoals bij Spotify. Dat maakt het beeld wat drukker en losse nummers minder snel vindbaar. Apple Music/iTunes benut op OS X wel beter de ruimte van mijn scherm t.o.v. Spotify. Ik zie meer resultaten zegmaar, wat er ook voor zorgt dat het misschien wat drukker oogt. Dat is wat mij betreft niet perse slechter en ik zou het willen omschrijven als anders.

Wat me opvalt is dat je bij Apple Music veel minder losse nummers vindt, en helemaal niet op de artiestenpagina. Alleen topnummers, maar dus niet alles wat zo'n artiest heeft gemaakt. Dat is jammer. Ik vind zelf de Mijn muziek tab daarentegen weer erg prettig en zelfs beter werken dan Spotify met betere sorteeropties en ben mijn database al aardig aan het uitbreiden. Het voelt net zoals vroeger toen ik mijn mp3's op mijn iPod en iPhone had staan. Maar dan wél met album covers, fatsoenlijke titels (gedownload he :+ ) en dergelijke. Het vinden van afspeellijsten verschilt per persoon denk ik. Ik heb voorlopig genoeg aan het aanbod van Voor jou en Nieuw en als ik die 'plus' dan verschijnen ze in mijn afspeellijsten overzicht. De menu's kunnen inderdaad wat lang zijn en zitten overal, maar als je er 2 minuten voor gaat zitten dan begrijp je wel waar wat zit.

Het enige waar ik nu echt van baal is dat de Apple's muziek app en de dienst absoluut niet stabiel is en ik toch vaak een vastloper heb dat ik op geen enkele knop kan drukken. Daarnaast was een quick start guide wellicht geen overbodige luxe geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door swv op 08-07-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Precies wat je zegt. Ik wil zoeken op een artiest, de albums zien en dan heel makkelijk een nummer starten.
Of bijvoorbeeld de "Flow" van Deezer start ik vanaf het hoofdscherm met een druk op de knop.

Verder gebruik ik iTunes niet (de spotify applicatie ook niet trouwens) enkel de iOS applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Belangrijkste dat ze snel moeten oplossen:
1) zoeken op openbare afspeellijsten
2) afspeellijsten bewerken met meerdere personen
3) meer mogelijkheden op aanpassen layout/UI
4) Siri beter afstemmen op NL (in geval Engelstalige artiesten/nummers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

bonyuri schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:21:
Precies wat je zegt. Ik wil zoeken op een artiest, de albums zien en dan heel makkelijk een nummer starten.
Of bijvoorbeeld de "Flow" van Deezer start ik vanaf het hoofdscherm met een druk op de knop.

Verder gebruik ik iTunes niet (de spotify applicatie ook niet trouwens) enkel de iOS applicaties.
Maar dat eerste kan dan toch gewoon, of begrijp ik het niet :P

Flow kende ik niet maar heb het opgezocht. Eigenlijk de Start station functionaliteit in Apple Music maar dan is het bij Deezer gebaseerd op je interesses en eigen muziek in plaats van random nummers per artiest. Dat is wel een gemis dan inderdaad.

[ Voor 40% gewijzigd door swv op 08-07-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 09:08
Vreemd, als ik iCloud music library aanzet wordt mijn muziek verzameling geïndexeerd, en vervolgens krijg ik een melding dat ik meer dan 25000 nummers heb en dat de iCloud music library wordt uitgezet.

En inderdaad, als ik bij mijn instelling kijk staat iCloud music library uit.

Nu wist ik dat de limiet op 25000 nummers stond maar ik dacht dat je in ieder geval tot aan de limiet kon uploaden. Dit blijkt dus niet zo te zijn, tenminste, niet bij mij.

Heeft iemand anders deze melding gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

sww89 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:35:
[...]
Maar dat eerste kan dan toch gewoon, of begrijp ik het niet :P
Dat kan inderdaad wel, maar ik vind het op dit moment gewoon niet intuïtief genoeg. Misschien ook omdat ik iets anders gewend ben hoor...

Ik zet wel eens snel in de auto een muziekje aan via Deezer (ik weet het, mag niet, sue me) en ik krijg dat met Apple Music gewoon niet snel (genoeg) aan de praat. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 23:28
Ik kijk al sinds vanmiddag naar de onderstaande error, die ervoor zorgt dat ik geen nieuwe nummers aan mijn Library toe kan voegen, of nummers die ik nog niet lokaal heb kan downloaden naar mijn localhost. Op Twitter en de Apple statuspagina lees ik niets vreemds, ben ik de enige? Ik heb eerdergenoemde problemen trouwens op een iPhone en iPad met iOS 8.4, en op 2 laptops met de laatste versies van iTunes... ;(

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CJaU-I2UMAEjEVO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
bonyuri schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:47:
[...]

Dat kan inderdaad wel, maar ik vind het op dit moment gewoon niet intuïtief genoeg. Misschien ook omdat ik iets anders gewend ben hoor...

Ik zet wel eens snel in de auto een muziekje aan via Deezer (ik weet het, mag niet, sue me) en ik krijg dat met Apple Music gewoon niet snel (genoeg) aan de praat. :o
Herkenbaar. Ik vind de interface an sich wel mooi. Maar ik merk ook dat ik 's ochtends in de auto langer bezig ben om een lekker muziekje te vinden. Wat dat betreft had ik in Spotify een paar (alleen dynamische overigens) playlists die groot genoeg waren en een paar stijlen. Tik tak en muziek. Nu eindeloos scrollen door For You, en dan uiteindelijk iets vinden en dan nog nummers skippen. Ben je al bijna op het werk als je lekker muziekje hebt :P
Heb je eindelijk een leuke playlist, rij je terug van je werk, wtf, alles weer van voren af aan, want het kreng meent dat het handig is om gewoon helemaal fresh te starten. Wat nou starten waar je gebleven was.
Ik denk oh wacht, ik zet gewoon met + die list in mijn My Music. Ook niet. Zoek je je scheel tussen je eigen albums die er middels Match een jaar geleden in zijn gezet. Nope. Das niet handig. Idee +1, uitvoering -1 so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOS 9b3 is uit en daar zit nu ook Music in maar zit deze functie (Onderste regel) nou ook in 8.4?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/5yuk2w.png

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nope. Equalizer zit er niet, en hoge kwaliteit ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral hoge kwaliteit op data vind ik zelf wel een Plus omdat ik het voornamelijk on the road zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 00:37
[Laat maar]

[ Voor 93% gewijzigd door PGB83 op 09-07-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:51
UltraSub schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:00:
Nope. Equalizer zit er niet, en hoge kwaliteit ook niet.
Equalizer heb ik toch echt in 8.4 al hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wilde net al melden dat ik het dataverbruik vond meevallen :) vanmorgen vijf nummers gestreamed, volgens de verbruiksmeter in IOS is dat 17,5MB. Bij Spotify (kwaliteit op z'n hoogst) zit je dan al makkelijk aan >30 MB.

Ik had ook al het vermoeden dat de kwaliteit via Wifi beter was trouwens, maar dit kan ik niet echt bekrachtigen, dit is op basis van een paar nummers die ik thuis op wifi geluisterd heb en twee dagen later op 3G in de bus. 3G thuis kan ik niet testen, ik heb daar alleen maar E :( (Arnhem, maar ik woon precies in zo'n klein wit vlekje in het dekkingsgebied van 3G van KPN).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb horen zeggen dat de mobiele bitrate van Music ongeveer 96kbps is. Dus dat scheelt inderdaad een slok op een borrel tov Spotify maximale kwaliteit.

[ Voor 193% gewijzigd door CyBeR op 09-07-2015 08:57 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
Na een aantal dagen gebruik moet ik zeggen dat apple music met tot nu toe echt prima bevalt.
Mooie interface, toffe playlists, for you word steeds leuker naarmate je het gebruikt, echt super allemaal.

Loop af en toe nog wel eens tegen een bugje aan.. dat heel soms een nummer ineens stopt ofzo en dat ik dan wat moeite moet doen (volgende nummer en weer terug, of airplay aan en weer uit) voordat ie weer begint.. Maar goed, ik wacht zeker even de komende maanden af. Verwacht dat dat allemaal wel verbeterd word nog.

Maar, wat me wel opvalt en waar ik ook wel een beetje van baal is dat de kwaliteit van iTunes radio heel anders (lees minder) is als het afspelen van albums vanuit apple Music, hiermee bedoel ik dus bijvoorbeeld een artist-radio station enzo... dat is toch raar?
Zouden het stiekum toch 2 verschillende diensten zijn nog ofzo...
Is dat iemand anders ook opgevallen?
Vind dat echt heel jammer, want vind tot nu toe de radio functie qua nummer keuze en variatie echt veel beter als de radio functie van spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

CyBeR schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:56:
Ik heb horen zeggen dat de mobiele bitrate van Music ongeveer 96kbps is. Dus dat scheelt inderdaad een slok op een borrel tov Spotify maximale kwaliteit.
Misschien nu 1 vaste (lagere) bitrate in iOS 8.4. Maar zoals Donstil hierboven laat zien is in iOS 9b3 kun je wel zelf hoge kwaliteit (AAC 256 kbps?) selecteren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 15:11
Ik ben ook fan van Apple Music. Grote bibliotheek, leuke playlists, Beats 1 is ook de moeite. Enige bug bij mij: als ik bij Beats 1 een liedje 'hartje' dan blijft dat hartje ook staan bij alle volgende nummers. Mijn muziekvoorkeur zal waarschijnlijk totaal niet kloppen dan lijkt me.

Ik zit jammer genoeg aan een jaarabonnement bij Qobuz, dus na mijn 3 maanden trial zal ik het even zonder Apple Music moeten stellen.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Geen idee wat er van waar is maar random in de reacties onder het nieuwsbericht van iOS 9 Beta 3 op MacRumors las ik het volgende:
This is a little off topic, but I am hoping they do something to fix it for iOS 9.

I am really surprised to see no mention on this site that the "Apple Music" section of iTunes on OSX, and the app for iOS was written in... Javascript (Ember).

This can be seen by monitoring the traffic from the apps downloading the Javascript, and also another big red flag is the square switch under account settings, which is not a native control, and also displays graphical glitches when animating.

[zie afbeelding in de bron]

I see how this may make it easier for a cross-platform application, but this should not be the solution for iOS/OSX.

- The energy usage on OSX was one of the top offenders while I was streaming music, and it's not that great on iOS, either.

- It's really an embarrassment when they ship an app using javascript, while at the same time they preach at WWDC how *important* it is to build quality, NATIVE apps, and you should *never* ship before it is ready.

Apple's biggest competitor, Spotify, has a fully native iOS application written in Objective-C, and the performance blows Apple's version out of the water.. how do they have an excuse for that? It sort of makes me sad to be an apple developer when they ship crap like this - you tell me your tools and platform are the best, yet do not use them your self?

I love Apple, but this needs to get fixed..

=(
Bron: MacRumors

Zou dit echt waar kunnen zijn? Aan de ene kant kan ik het moeilijk geloven, maar aan de andere kant verklaart dat wel waarom de muziek app af en toe zo bagger is. Ik merk ook dat Apple Music aardig wat van de batterij slurpt. Niet heel extreem, maar wel noemenswaardige procentjes. Iemand hier met meer kennis in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Hmm, dat klinkt wel interessant en is eventueel wel voer voor de Apple haters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 06:36
sww89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:30:
Geen idee wat er van waar is maar random in de reacties onder het nieuwsbericht van iOS 9 Beta 3 op MacRumors las ik het volgende:

[...]

Bron: MacRumors

Zou dit echt waar kunnen zijn? Aan de ene kant kan ik het moeilijk geloven, maar aan de andere kant verklaart dat wel waarom de muziek app af en toe zo bagger is. Ik merk ook dat Apple Music aardig wat van de batterij slurpt. Niet heel extreem, maar wel noemenswaardige procentjes. Iemand hier met meer kennis in huis?
Die pre-iOS7-switch viel mij ook al enorm op. Ik moet zeggen dat ik Apple Music de laatste dagen niet meer aanraak en veel liever Spotify gebruik. Het slurpt inderdaad m'n accu leeg, maar het reageert ook lang niet zo fijn. Het zou mij niets verbazen als het geen correcte native app is. Overigens is de client binnen iTunes ook al net zo gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 08:58
Lukt het bij jullie om liedjes direct vanuit Beats 1 aan je muziek toe te voegen? Ik kan drukken op die knop (Zet in 'Mijn muziek') wat ik wil, maar er gebeurt helemaal niks.

En zoals eerder vermeld in dit topic blijft het hartje ook eeuwig staan, die wordt niet gereset bij een nieuw nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik het een paar dagen op iOS 9b3 gebruikt heb kan ik wel zeggen dat ik fan ben. Vooral de door Apple voorgekookte playlists hebben me al diverse nieuwe artiesten en nummers opgeleverd. Opvallend hierbij vind ik dat ook buitenlandstalige (bv Chinese) playlists zijn voorzien van Engelse omschrijving. Met Spotify gebruikte ik deze manier van "ontdekken" ook wel, maar daar vond ik goede (naar mijn smaak) playlists toch lastiger te vinden.

Het belangrijkste pluspunt vind ik eigenlijk dat je nummers gewoon kunt kopen. Als ik Music dan een keer opzeg zit ik niet helemaal zonder muziek. Bij Spotify heb ik dat het eerste jaar ook gedaan, maar op een bepaald moment hebben ze de koop-functie weggehaald.

Overigens zijn de AppStore en iTunes altijd webviews geweest. Dat Music dat ook is vind ik daarom niet zo verrassend. Belangrijker is dat ze van daaruit native API's aansturen om de boel te streamen en af te spelen. Als die API's eenmaal geoptimaliseerd zijn zal het batterij gebruik wel afnemen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:28:
Als ik Music een tijdje niet heb gebruikt en ik start de app dan gaat het kreng niet verder waar ik was gebleven. Op play drukken zorgt ervoor dat er een random album uit mijn eigen library wordt gestart. Verrekte irritant. Zeker als je in de auto stapt, bt connectie wordt gemaakt, speelt niks. Druk je op play op de radio en dan start gewoon zomaar een nummer. Meer mensen die dit herkennen?
Spotify had dit probleem niet, tenzij de app werd ge-update maar goed. Das logisch. Wat daar dan weer het probleem was is dat als spotify wat verder naar de achtergrond zakte, op play drukken op de radio voor hetzelfde probleem zorgde, immers de default app is Music. Het is voor mij een van de redenen om over te stappen als dat werkt. Niet meer kijken naar je telefoon, gewoon op play drukken in de auto. Dat is namelijk waar ik de meeste muziek luister.
Hoe lang ben je dan bij de auto vandaan geweest en heb je geen andere apps met afspeelmogelijlheid gebruikt?

Ik zit op Music via iOS 9.0 Beta 3 en daar werkt dit namelijk wel. Vanmorgen 09:00 uit de auto gestapt (Muziek niet zelf gestopt. Dat gebeurd als ik het contact uit zet) net om 17:30 er weer in en nadat mijn auto de iPhone gevonden had op Play gedrukt, Music ging (Na even bufferen op 3G) verder waar ik was gebleven (In een door Apple samen gestelde Playlist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ook het gebruik dat jij beschrijft alleen gedraagt Music zich bij mij dus niet zo. Stap vanmorgen in de auto, begint automatisch gewoon random nummer uit mijn eigen library te spelen. Opvallend; altijd wordt de eigen library gekozen. En dan gewoon totaal random. Geen peil op te trekken.
Heb jij Match?

/edit
Had dit met 8.4, en nu met 9 public beta zelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 11-07-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Gemiste kans dat je geen nummers kan "liken" via de Apple watch. Ik maak erg veel gebruik van de gepersonaliseerde playlists en zou op deze manier graag aangeven wat ik wel en niet leuk vind. Dit omdat de selectie aan het begin een te beperkt beeld geeft.
UltraSub schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:33:
Ook het gebruik dat jij beschrijft alleen gedraagt Music zich bij mij dus niet zo. Stap vanmorgen in de auto, begint automatisch gewoon random nummer uit mijn eigen library te spelen. Opvallend; altijd wordt de eigen library gekozen. En dan gewoon totaal random. Geen peil op te trekken.
Heb jij Match?

/edit
Had dit met 8.4, en nu met 9 public beta zelfde.
Oke vreemd.

Ik heb dit ook wel eens maar heb dan meestal tussen de twee auto ritten in een filmpje gekeken op mijn iPhone. Zodra ik dan op Play druk wil de iPhone dat gaan afspelen en de iPhone lijkt dan geen onderscheid te maken tussen Youtube/instagram video/audio via Music/online video maar kijkt alleen naar wat als laatste is afgespeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 11-07-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Meer mensen hier zéér ontevreden over Apple Music?

Inleiding: ik ben een zeer grote music-enthousiast en heb een enorme collectie vol FLACs en MP3 op mijn pc staan. Het merendeel van mijn collectie bestaat uit obscure ambient, techno en klassieke muziek die allemaal met veel moeite door de jaren heen verzamelend is. Alles is tot in de puntjes correct gelabeld, getagged en voorzien van mooie albumhoezen in hoge resolutie. Juist omdat ik zo kritisch en perfectionistisch ben qua muziek heb ik nooit een streamingdienst als Spotify gebruikt. Aangezien ik allemaal Apple devices heb en de eerste 3 maanden gratis zijn heb ik toch besloten om Apple Music een kans te geven, maar helaas ben ik totaal niet tevreden :-(

Problemen: Apple Music heeft alle albumhoezen door de war gegooid en er lijkt geen mogelijkheid te zijn om dit terug te draaien of te voorkomen (Apple Support). Het is zelfs zo erg dat er voor één album meerdere albumhoezen geselecteerd worden door Apple. Wat een fucking puinhoop...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8rNDBMF92YtdsnLnAzZBJLX1/full.png

Wat hebben ze in vredesnaam met de UI gedaan? Overvolle menu's, super onduidelijke kleine verstopte knopjes, iTunes verschrikkelijk onduidelijk. Maar vooral die zogenaamd leuke kleuren die ze uit de album art extracten en gebruiken als achtergrond...Dit ziet er toch niet uit :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Iqfp9jhrX1w0xKGEIqXIgWep/full.png

Verder slurpt de nieuwe iOS app echt batterij vergeleken met de oude muziek app (iPhone 6). Ook ben ik absoluut niet te spreken over het aanbod wat je kan streamen, maar misschien moet ik daar niet over klagen aangezien ik een niet hele gebruikelijke muzieksmaak heb :9 Het enige waar ik wel positief over ben ik dat je bij veel albums die je op je telefoon hebt gezet suggesties krijgt van nieuwe artiesten (al zijn het vaak zeer matige suggesties).

Al met al heeft Apple mijn muziekervaring wel redelijk gesloopt met Apple Music. Vooral de puinhoop met de albumhoezen, het enorme energieverbruik en de zeer onduidelijke en lelijke UI vind ik zeer zeer jammer en dit ben ik echt niet gewend van Apple. :|

Meer mensen zo ontevreden als dat ik ben? Of ben ik gewoon zeer kritisch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

monnick schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:01:
[verhaal]

Ik ben opzich wel tevreden en heb niet zoveel moeite met de menu's. Ik had ook geen MP3 verzameling in iTunes zitten dus kon zonder gedoe met een schone lei beginnen.

Maar ik begrijp dat je erg teleurgesteld bent in het matchalgoritme (zo noem ik het maar even) van iTunes en dat die ervaring meteen je hele kijk op Apple Music verpest.

Heb je toevallig een Time Machine backup? iTunes bewaard namelijk echt alles in [user]>Muziek>iTunes. In theorie zou je dan weer alle muziek en albumhoezen in originele staat terug kunnen brengen? Het is een gok van mijn kant hoor maar vind het geen gekke gedachte van mijzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
sww89 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:28:
[...]

<KNIP>

Heb je toevallig een Time Machine backup? iTunes bewaard namelijk echt alles in [user]>Muziek>iTunes. In theorie zou je dan weer alle muziek en albumhoezen in originele staat terug kunnen brengen? Het is een gok van mijn kant hoor maar vind het geen gekke gedachte van mijzelf :P
Dat is precies wat ik ook in gedachte heb. Mocht ik na 3 maanden besluiten om niet door te gaan met apple music en na het uitzetten van apple music blijkt mijn itunes bibliotheek voorzien te zijn van DRM protected nummers en/of gesloopte info dan zet ik gewoon mijn itunes bibliotheek van 1 juli 2015 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ook ben ik absoluut niet te spreken over het aanbod wat je kan streamen, maar misschien moet ik daar niet over klagen aangezien ik een niet hele gebruikelijke muzieksmaak heb :9
Is het zoveel slechter dan Spotify dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:33
Sinds ik de nieuwste versie van iTunes heb is heel m'n muziek bibliotheek om zeep :(
Zoals je kan zien op onderstaand screenshot: Ik klik op een liedje van Abba, er staat een cover van Metallica en de muziek die je hoort is Dropkick Murphys (zie Dropkick cover boven in de speler)
Iemand ee idee hoe dit kan en hoe ik dit goed krijg? Het liefst zou ik heel die Apple music zooi verwijderen maar ik weet niet of dit mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/3167ba36-7697-48b2-99d0-2167ba333bac_zpsjghdzf1b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Even een domme vraag (misschien) maar hoe kan ik bij een leuk nummer direct naar de artiestenpagina springen? Dit lijkt me basis functionaliteit :? Als op ... klik kan ik wel op de naam van het nummer klikken in het menu maar die brengt me naar een "onbekende artiest" pagina. Niet echt logisch.. :?

[ Voor 34% gewijzigd door Spam op 12-07-2015 13:47 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 18:24
Ik vind de app veel duidelijker en makkelijker dan Spotify. Eindelijk gewoon een album kunnen toevoegen wat bij Spotify nogal een hele toer is. De Apple app is wel wat slugish en de songs moeten nogal relatief lang bufferen, daar is Spotify sneller in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Spam schreef op zondag 12 juli 2015 @ 13:45:
Even een domme vraag (misschien) maar hoe kan ik bij een leuk nummer direct naar de artiestenpagina springen? Dit lijkt me basis functionaliteit :? Als op ... klik kan ik wel op de naam van het nummer klikken in het menu maar die brengt me naar een "onbekende artiest" pagina. Niet echt logisch.. :?
Het snelste lijkt me:

- In de Mini Player op de drie '...' klikken
- De bovenste optie waar de albumart en titel / artiest / album staan klikken. Dan kom je gelijk op de pagina van het album en kan je klikken op de artiestenaam.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
In mijn Volvo V40 speelde ik altijd mijn eigen muziek via USB van mijn iPhone af op de radio. Met Apple Music ging dit even niet toen ik dat dit weekend probeerde. Iemand ervaring hiermee? Ik heb nog geen tijd gehad om er goed naar te kijken.

Verder vind ik de app wel aardig. Het lijkt nu wel érg veel op de Spotify app met wat extra toevoegingen. Maar waar Apple Music wel in uitblinkt zijn de voorgestelde playlists die behoorlijk goed bij mij passen. En afgelopen vrijdag heb ik een uur naar Beats 1 radio geluisterd in een show van Josh Homme. Erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
ZorbaR schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:46:
[...]

Het snelste lijkt me:

- In de Mini Player op de drie '...' klikken
- De bovenste optie waar de albumart en titel / artiest / album staan klikken. Dan kom je gelijk op de pagina van het album en kan je klikken op de artiestenaam.
Ja dat bedoelde ik dus. En krijg ik "onbekende artiest" te zien. Wellicht heeft dit te maken met het feit dat ik iOS 9 public beta 1 draai? Werkt het op 8.4 dus wel?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

sebasmeer schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:47:
In mijn Volvo V40 speelde ik altijd mijn eigen muziek via USB van mijn iPhone af op de radio. Met Apple Music ging dit even niet toen ik dat dit weekend probeerde. Iemand ervaring hiermee? Ik heb nog geen tijd gehad om er goed naar te kijken.

Verder vind ik de app wel aardig. Het lijkt nu wel érg veel op de Spotify app met wat extra toevoegingen. Maar waar Apple Music wel in uitblinkt zijn de voorgestelde playlists die behoorlijk goed bij mij passen. En afgelopen vrijdag heb ik een uur naar Beats 1 radio geluisterd in een show van Josh Homme. Erg tof.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn iPhone middels een lightning adapter aangesloten op een BMW welke een ingebouwde 30 pins aansluiting heeft. De software in de autoradio toont alleen afspeellijsten en losse nummers. Ik kon prima nummers selecteren en afspelen en alles werd keurig gestreamd (offline opslaan is dus niet nodig). Ik kon ook de radio stations afspelen, maar Beats 1 stond er echter helaas niet tussen.

Tot nu toe vind ik Apple Music net als iOS 8, OS X Yosemite en de Apple Watch. Op papier geniaal en helemaal wauw, in de praktijk pas interessants na X updates. Met andere woorden: te vroeg uitgebracht. Het enige wat ik dit Applejaar een schot in de roos vond is de iPhone 6. Een andere discussie maar wel in lijn met wat er het afgelopen jaar gebeurd is.

En toch blijf ik het gebruiken. Apple Music voorlopig dus ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Spam schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:03:
[...]

Ja dat bedoelde ik dus. En krijg ik "onbekende artiest" te zien. Wellicht heeft dit te maken met het feit dat ik iOS 9 public beta 1 draai? Werkt het op 8.4 dus wel?
Op mijn iPhone krijg ik de resultaten direct, op mijn iPad geeft hij soms ook 'Onbekende artiest'. Zal dus nog niet helemaal op punt staan.

Grote ergernis over Beats1: muziek dagelijks herhalen is al lastig, maar waarom een heel programma opnieuw uitzenden?! bv Time Crisis met Ezra Koenig was gisteren live en wordt nu opnieuw uitgezonden ... 8)7

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik ben nu een tijdje verder. Ben nog steeds erg tevreden maar kom wel flink wat verbeteringszaken tegen.
- openbare afspeellijsten (zoals Spotify heeft).
- consitentere interface: soms kan ik "voeg aan mijn muziek" niet kiezen, soms wel. Het option-click menu is altijd anders dan die drie bolletjes. En dat menu is bij dezelfde zaken wel anders 8)7
- referentie naar iTunes Store vervangen door links binnen Apple Music.
- makkelijkere nummers met elkaar delen (niet via Facebook of iMessage), zoals Spotify Inbox.
- ik wil al mijn "loves" in kunnen zien, dus niet alleen van muziek in mijn bibliotheek.
- ik wil playlists kunnen maken van muziek die niet in mijn bibliotheek zit. Nu doe ik dat op een dummy account in de Family...
- playlists worden in iTunes op de Mac in twee groepen ingedeeld: Apple Music en je eigen: niet praktisch.

Omdat iTunes Mach brak werkte had ik een rommeltje bibliotheek. Ik ben van 't weekend maar eens met een schone begonnen. Heb nu de helft minder. Ik bewaarde veel zut voor "de heb" maar luisterde die nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:20
Meer mensen hier zéér ontevreden over Apple Music?

Problemen: Apple Music heeft alle albumhoezen door de war gegooid en er lijkt geen mogelijkheid te zijn om dit terug te draaien of te voorkomen (Apple Support). Het is zelfs zo erg dat er voor één album meerdere albumhoezen geselecteerd worden door Apple. Wat een fucking puinhoop...

Hola, gisteren even een boekje in mijn library gezet en dus gesynct om het op mijn iPad te krijgen. Niet eens gekeken naar muziek.Nu zie ik dat er ook bij mij een enorme berg album art verdwenen is. :(
Pffff, het heeft uren en uren gekost om alles te voorzien van juiste covers. Daar hadden gewoon van af moeten blijven... Vanavond maar eens kijken of dit nog te herstellen/terug te draaien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Is het mogelijk om vanuit het afspelende nummer direct naar de uitvoerende artiest te gaan? In Spotify is dit in twee kliks geregeld, maar met Apple Music heb ik deze functie nog niet kunnen vinden. Moet ik aan een bril of mist deze basale functie?

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Misschien een stomme vraag...
Maar net Apple Music aangezet gratis voor 3 maanden.
Ook wat muziek offline opgeslagen...

Wat gebeurd er met die muziek na die 3 gratis maanden en als je niet je abbonement vernieuwd.
Wordt het automatisch van je device gehaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Tha BasZ schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:15:
Misschien een stomme vraag...
Maar net Apple Music aangezet gratis voor 3 maanden.
Ook wat muziek offline opgeslagen...

Wat gebeurd er met die muziek na die 3 gratis maanden en als je niet je abbonement vernieuwd.
Wordt het automatisch van je device gehaald??
Volgens mij wel. Je kunt het in elk geval niet meer afspelen en ik heb begrepen dat je je Apple Music-bibliotheek weer opnieuw moet 'opbouwen' als je je account opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Klinkt logisch...

Vroeg me et alleen af inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:27
Voor degenen met iTunes Match/bibliotheek issues, er is zonet iTunes 12.2.1 uitgekomen met bugfixes voor o.a. iTunes Match.
quote: iTunes 12.2.1
- Fixes an issue for iTunes Match where iTunes incorrectly changed some songs from Matched to Apple Music.
- Provides a way to correct a library problem affecting former iTunes Match subscribers.
- Includes minor bug fixes and improvements for Beats 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Laatst online: 05-10 09:46

ddZ

Fuwor schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:36:
Voor degenen met iTunes Match/bibliotheek issues, er is zonet iTunes 12.2.1 uitgekomen met bugfixes voor o.a. iTunes Match.

[...]
Deze update heeft bij mij de problemen in ieder geval opgelost :) ; na de vorige update naar iTunes 12.2 kon mijn eigen muziek niet meer afspelen na het verplichte vinkje achter iCloud Music Library als je volledig van Apple Music gebruik wilde maken :(

Ik heb een tijdje een iTunes Match abbo gehad..

[ Voor 4% gewijzigd door ddZ op 13-07-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand waar ik de nummers terug vind (binnen de iOS app) die ik een "Hartje" heb gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Donstil schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:11:
Weet iemand waar ik de nummers terug vind (binnen de iOS app) die ik een "Hartje" heb gegeven?
Niet :(
Zelfs niet met een smart playlist die het eigenlijk zou moeten laten zien.

Over dat starten van muziek uit de local library, Knet-ter-gek word ik ervan. Man man, al 2 dagen start het ding een of andere kleutercd als ik in de auto stap. Ook als er helemaal niks anders heeft gespeeld tussendoor (ook geen video of youtube of iets dergelijks). Wat een zeik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:23
Er is nu een update uit voor iTunes. Verhelpt o.a. het ten onrechte instellen van iTunes Match nummers naar Apple Music.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ah, dat is snel! Update 12.2.1.16, even syncen, daarna alle artwork weer terug. Me happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:30
Stiggy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:36:
Ah, dat is snel! Update 12.2.1.16, even syncen, daarna alle artwork weer terug. Me happy. :)
Gebeurt dat automatisch wanneer je iTunes opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
henkna schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:13:
[...]
Gebeurt dat automatisch wanneer je iTunes opstart?
Yep. (en iPad met kabeltje aan de pc hangt of sync via WiFi aan hebt staan). Na het syncen klaar was volgens iTunes was mijn iPad nog even bezig en kwam de album art 1 voor 1 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik zit nu op iOS 9 en ben even mijn mobiele datagebruik in de gaten aan het houden in het mobieledatagebruik-menu. Ik heb de optie hoge kwaliteit aangezet en nu gaat elke keer als ik een nummer skip de resterende MB's van mijn databundel met 6 a 10 MB per nummer omlaag. Dat werkt dus.

Nu ik een tijdje aan het luisteren en liken ben wordt mijn aanbod in voor jou ook gevarieerder. Ik maak veel gebruik van die voorgestelde afspeellijsten en mis eerlijk gezegd die community afspeellijsten van Spotify nog niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:58:
Nu ik een tijdje aan het luisteren en liken ben wordt mijn aanbod in voor jou ook gevarieerder. Ik maak veel gebruik van die voorgestelde afspeellijsten en mis eerlijk gezegd die community afspeellijsten van Spotify nog niet zo erg.
Ik moet zeggen dat ik op Spotify nooit naar voorgestelde playlists luisterde en nu juist alleen maar. Het sluit nu lekker bij mijn muziek smaak aan en dat had ik voorheen nooit.

Wel slaat beta 3 nog veel nummers over. Ik zie de app geregeld een aantal nummers uit een playlist overslaan.

Ooh en voor het mooie zou ik liever nog meer muziek stromen willen kiezen. Dat eerste menu is nu wat beperkt.
UltraSub schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:17:
[...]

Niet :(
Zelfs niet met een smart playlist die het eigenlijk zou moeten laten zien.

Over dat starten van muziek uit de local library, Knet-ter-gek word ik ervan. Man man, al 2 dagen start het ding een of andere kleutercd als ik in de auto stap. Ook als er helemaal niks anders heeft gespeeld tussendoor (ook geen video of youtube of iets dergelijks). Wat een zeik. :(
Dat eerste is echt een gemist. Dat tweede lijkt bij mij inmiddels ook een Hit and Mis te zijn. Vandaag 5 uurtjes op de zaak geweest en daarna deed hij het niet toen ik in de auto stapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat ik me afvraag. Eerder (voor Apple Music) had ik wat MP3's op mijn telefoon staan, zo'n 2,5 GB. Die kun je met de nieuwe iTunes er niet meer af halen. Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen? Ze hoeven niet meer op mijn telefoon te staan, immers, als ik ze ook kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Wat iTunes 12.2.1 bij Beats 1 in ieder geval gefixt heeft is dat het hartje 'gereset' wordt bij een nieuw liedje. Dus dat werkt nu naar behoren. Het hartje wordt overigens niet altijd getoond, omdat er soms ook nummers gedraaid worden die niet in de Apple Music-catalogus staan. Ook ontbreekt dan de knop 'Voeg toe aan mijn muziek'.

Het gekke is dan wel weer dat die optie en het hartje er soms ook niet bijstaan bij liedjes die wél in de catalogus zijn opgenomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:51:
Wat ik me afvraag. Eerder (voor Apple Music) had ik wat MP3's op mijn telefoon staan, zo'n 2,5 GB. Die kun je met de nieuwe iTunes er niet meer af halen. Hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen? Ze hoeven niet meer op mijn telefoon te staan, immers, als ik ze ook kan streamen.
Hoe bedoel je dat precies? Heb je iCloud Music Library aan staan? In dat geval zijn die nummers gemerged (check dat even op je Mac) en dan kun je via de app zelf "verwijder van offline/iphone" ofzo of in de settings door de muziek naar links te swypen en op verwijder te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
Ik heb gisteren nogmaals in mijn Volvo geprobeerd om via de USB af te spelen op de "iPod" functionaliteit.
Voorheen kreeg ik dan mooi de albumcover te zien en speelde alles prima af. Maar nu herkent hij mijn telefoon totaal niet als iPhone.

Ik kan er verder ook helemaal niets over vinden als ik ernaar Google. Zwaar irritant!
Even een mailtje richting mijn dealer sturen. Ben benieuwd of ze hiervan op de hoogte zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door sebasmeer op 14-07-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 08:22
sebasmeer schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:29:
Ik heb gisteren nogmaals in mijn Volvo geprobeerd om via de USB af te spelen op de "iPod" functionaliteit.
Voorheen kreeg ik dan mooi de albumcover te zien en speelde alles prima af. Maar nu herkent hij mijn telefoon totaal niet als iPhone.

Ik kan er verder ook helemaal niets over vinden als ik ernaar Google. Zwaar irritant!
Even een mailtje richting mijn dealer sturen. Ben benieuwd of ze hiervan op de hoogte zijn.
Je krijgt vast als oplossing dat het nieuwe model dit wel kan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

iAmRenzo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Heb je iCloud Music Library aan staan? In dat geval zijn die nummers gemerged (check dat even op je Mac) en dan kun je via de app zelf "verwijder van offline/iphone" ofzo of in de settings door de muziek naar links te swypen en op verwijder te drukken.
Ik had voor Apple Music kwam, 2,5 GB aan MP3's op mijn iPhone staan. Dat regelde je dan in iTunes: je vinkt aan wat je lokaal op je iPhone wilde hebben en synchroniseerde dat.

Nu is er Apple Music en die functie is verdwenen uit iTunes. Nu kun je dus MP3's die al op je iPhone stonden, er niet meer via die weg afhalen. Dientengevolge is Apple Music nu dan ook 2,5 GB groot op mijn iPhone en dat hoeft helemaal niet.

Lokale nummers kun je volgens mij spotten door die iphone icoontjes in de app. Via het submenu ... bij het nummer zelf kun je ze dan verwijderen via 'Verwijder download'. Twee problemen:

1- Het liefst verwijder ik in 1x alle lokale content op de iPhone, hij mag van mij alles streamen. Kan dit? Nu moet ik het per nummer doen.

2- Niet alles kan ik verwijderen. Dan tik ik tien nummer aan, en bij twee of drie ontbreekt de optie 'Verwijder download' en die MP3's kan ik dus onmogelijk verwijderen van mijn iPhone. Dit is volstrekt willekeurig: ik kan dit bij alle nummers van 1 album doen, en bijv. twee van de 12 kan ik niet op die manier verwijderen.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:30
Algemeen - gebruik- beheer opslag - muziek . Daar kun je alles verwijderen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:41:
Ik had voor Apple Music kwam, 2,5 GB aan MP3's op mijn iPhone staan. Dat regelde je dan in iTunes: je vinkt aan wat je lokaal op je iPhone wilde hebben en synchroniseerde dat.

Nu is er Apple Music en die functie is verdwenen uit iTunes. Nu kun je dus MP3's die al op je iPhone stonden, er niet meer via die weg afhalen. Dientengevolge is Apple Music nu dan ook 2,5 GB groot op mijn iPhone en dat hoeft helemaal niet.

Lokale nummers kun je volgens mij spotten door die iphone icoontjes in de app. Via het submenu ... bij het nummer zelf kun je ze dan verwijderen via 'Verwijder download'. Twee problemen:

1- Het liefst verwijder ik in 1x alle lokale content op de iPhone, hij mag van mij alles streamen. Kan dit? Nu moet ik het per nummer doen.

2- Niet alles kan ik verwijderen. Dan tik ik tien nummer aan, en bij twee of drie ontbreekt de optie 'Verwijder download' en die MP3's kan ik dus onmogelijk verwijderen van mijn iPhone. Dit is volstrekt willekeurig: ik kan dit bij alle nummers van 1 album doen, en bijv. twee van de 12 kan ik niet op die manier verwijderen.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
henkna schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:12:
Algemeen - gebruik- beheer opslag - muziek . Daar kun je alles verwijderen, toch?
Zo dus, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 00:37
Missen er bij jullie ook nummers bij bepaalde albums in Apple Music? Bijvoorbeeld: JAY Z - The Blueprint 3, bij mij zijn bijna alle nummers "greyed out". Ze staan er wel, maar zijn niet af te spelen.

Ik vraag mij af waar dit aan ligt. (Afspeelrechten misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Rechten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:51:
hoezo kan dat niet?

Ik heb eergister (dus voor 12.1.1) mijn iPhone nog aangesloten en de muziek verwijderd, althans synchronisatie uitgezet, de muziek gaat er dan vanzelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
sebasmeer schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:29:

N-Freak schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:30:
[...]

Je krijgt vast als oplossing dat het nieuwe model dit wel kan! :+
Ik heb uiteindelijk via een oud topic op Apple Discussions gevonden dat mensen hier eerder last van hebben gehad. Het was soms op te lossen door je settings te resetten. EN DAT WERKTE!

Oplossing voor mensen met dit probleem: Herstel alle instellingen (Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel alle instellingen)

Ik ben weer een happy user! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

henkna schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:12:
Dat was 'm, daar had ik het trouwens niet verwacht, maar ok. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Gisteren is iTunes 12.2.1 uitgekomen. En vandaag de betas voor developers van OS X 10.10.5 en iOS 8.4.1
Eerste updates voor 10.10 en iOS 8 met Apple Music, een beta voor een major iOS update is gebruikelijk, maar voor een minor update gebeurt dat niet altijd. De basis en uitvoering van Apple Music wordt snel gepolijst.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dingen die ik tot op heden vervelend vind aan Apple Music:

- ik heb een bepaald album op 'shuffle' gezet en krijg dat er met geen mogelijkheid meer af (of ik zie iets vreselijk over het hoofd?)
- andere muziekspelers (zoals Google Music) onthouden wat je aan het luisteren bent zodat je, als je die afsluit, bij weer opstarten door kunt gaan waar je was (vind ik fijn). Apple Music doet dat niet (vind ik niet fijn).

Verder voelt het overall gewoon niet heel intuïtief, Google Music vind ik bijvoorbeeld prettiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:52:
Twee dingen die ik tot op heden vervelend vind aan Apple Music:

- ik heb een bepaald album op 'shuffle' gezet en krijg dat er met geen mogelijkheid meer af (of ik zie iets vreselijk over het hoofd?)
Misschien zie je die 2 kopjes voor shuffle en repeat over het hoofd? Staan helemaal onderaan net boven de home knop. Staan daar slecht vind ik, ik heb ze ook al verschillende keren per ongeluk ingedrukt en kom er dan pas achter als ik 3x 't zelfde liedje/groep hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botech schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:36:
[...]

Misschien zie je die 2 kopjes voor shuffle en repeat over het hoofd? Staan helemaal onderaan net boven de home knop. Staan daar slecht vind ik, ik heb ze ook al verschillende keren per ongeluk ingedrukt en kom er dan pas achter als ik 3x 't zelfde liedje/groep hoor 8)7
Die heb ik gezien, die kopjes. :) Alleen heb ik dus in het onderstaande scherm op dat shuffle icoontje/woord geklikt waardoor dit album standaard op shuffle staat. Alleen kan ik 'em daarmee dus niet van shuffle af krijgen. Dat vind ik 'onhandig' en als ik het op een andere manier moet doen, vind ik het niet heul gebruiksvriendelijk. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wxBYyUz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:47:
[...]

Die heb ik gezien, die kopjes. :) Alleen heb ik dus in het onderstaande scherm op dat shuffle icoontje/woord geklikt waardoor dit album standaard op shuffle staat. Alleen kan ik 'em daarmee dus niet van shuffle af krijgen. Dat vind ik 'onhandig' en als ik het op een andere manier moet doen, vind ik het niet heul gebruiksvriendelijk. ;)

[afbeelding]
Ik heb het hier geprobeerd en je moet naar dat scherm gaan half cover/half speler, en dan toch op dat linkse knopje (shiffle) boven de home knop klikken. Als je dan terug gaat naar dat scherm als in jou foto gaat is 'shuffle" weg, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botech schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:31:
[...]

Ik heb het hier geprobeerd en je moet naar dat scherm gaan half cover/half speler, en dan toch op dat linkse knopje (shiffle) boven de home knop klikken. Als je dan terug gaat naar dat scherm als in jou foto gaat is 'shuffle" weg, toch?
Ah ja, zo wel inderdaad geloof ik. Blijft wel bijzonder dat het op een andere plek zit dan waar je het aan zet. :)

Dank je wel in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die problemen hebben met synchroniseren van Itunes 12.2.1 naar iOS 8.4? Sinds ik Apple music heb synct hij mijn oude database niet meer naar mijn Iphone 5s. Er staan nu alleen 2 nummers in die ik heb toegevoegd aan mijn muziek via Apple Music. Of is er iets veranderd aan de manier waarop je moet synchroniseren? Apple Music en/of iCloud Music Library aan- of uitzetten maakt ook niets uit. Alles blijft bij 'on my device' in het lichtgrijs staan met een bolletje ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-10 08:52
Ik vind Apple Music heel erg tegenvallen... Ik maak een playlist in itunes met muziek, en op m'n iphone staat deze dan weer niet te vinden, of hij staat er wel op, maar er staat geen muziek in.... Bij Spotify was dit GEEN ENKEL probleem... Alles van instellingen geprobeerd niks dat helpt :(

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Laatst online: 04-10 16:51
Mijn probleem is dat ik mijn muziek fysiek op de iMac heb staan én op de iPhone en dat na aanzetten Apple Music en iCloud Music Library alles wel werkt met één uitzondering: op de iPhone zie ik bij veel songs ineens andere covers. Terwijl die songs met de goede embedded cover op de iPhone staan. Als ik via iTunes speel op de iMac dan toont daar zich wel de goede cover. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij op de iPhone de embedded cover toont?

Ook snap ik niet dat bij heel populaire platen de album art voor geen meter klopt. Bijv album Bad van Michael Jackson die ik goed getagged heb en van goede embedded cover voorzien heb toont de cover van een album met de naam Number Ones op de iPhone (in iTunes gaat het dus goed). Heel apart. Gek dat zoiets niet uit die lange test periode kwam. Je vraagt je af hoe men test.

[ Voor 5% gewijzigd door SAICRJMPM op 17-07-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 16:20
raar dat voor de 1 alles perfect werkt en de ander weer niet.

Ik had het probleem ook een keer dat ik een lijst in itunes maakte en het niet op de iphone stond. Even icloud bibliotheek uit en weer aanzetten en het was perfect gesynchroniseerd.

Verder werkt het perfect. Mijn gezin en ik gebruiken al jaren spotify premium maar ga toch overstappen.

Ik weet zeker dat de kinderziektes eruit worden gestreken en dat je straks ook alle albumhoezen etc op een juiste manier in je lijst hebt staan. Ik ben nu iig al tevreden en de service weke nu nog nieuw is zal na alle feedback enzo zeker nog verbeteren.

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoe krijg ik mijn muziek die in Match staat weg op de iPhone (zonder dat ik die muziek niet meer in Match heb staan natuurlijk)? Zodat ik geen kinderliedjes meer krijg als A2DP streaming start :P
It's driving me nuts. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

randy_e schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:41:

Verder werkt het perfect. Mijn gezin en ik gebruiken al jaren spotify premium maar ga toch overstappen.
Waarom zou je in overstappen als je al jaren (blijkbaar zonder problemen) gebruik maakt van Spotify?
Misschien als je wat meer in het Apple Ecosysteem zit dat het nog voordelen heeft, maar voor mij zijn er alleen maar nadelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kosten en native. Dat zijn op dit moment de drivers denk ik voor de meeste overstappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

bonyuri schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:28:
[...]

Waarom zou je in overstappen als je al jaren (blijkbaar zonder problemen) gebruik maakt van Spotify?
Misschien als je wat meer in het Apple Ecosysteem zit dat het nog voordelen heeft, maar voor mij zijn er alleen maar nadelen :)
Er kunnen toch een aantal punten reden zijn om over te stappen.
Je eigen muziek ook als streaming beschikbaar hebben, integratie van Apple music met eigen muziek, beter bibliotheek beheer en betere genre Radio.
Ik zie toch een aantal voordelen met Apple Music. Spotify heeft zijn voordelen maar ook nadelen.
Voor mij was bijvoorbeeld bovenstaande punten een reden om direct over te stappen en tot nu toe tot tevredenheid.
Ik mis nog wel een paar dingen, maar die zijn niet rampzalig.
Het moet ook zijn tijd hebben, veel publieke afspeellijsten zijn nu nog klein, maar ik ga er vanuit dat die vanzelf gevuld worden.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

UltraSub schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:35:
Kosten en native. Dat zijn op dit moment de drivers denk ik voor de meeste overstappers.
Vooral het native aspect. En daarmee ook goede integratie met bijvoorbeeld autoradio's die een 'iPod' link hebben. Ik kan nu gewoon door al mijn muziek navigeren met de stuurwielbediening. Met spotify kon ik het ook wel via BT streamen, maar moest ik op mijn iPhone gaan zitten rommelen om een playlist/album te kiezen en zo.

En integratie met andere apps waar je muziek kan afspelen. De wekker om maar een voorbeeld te nemen. Elk offline beschikbaar nummer kan je nu als wekkergeluid instellen. Voorheen moest je dat nummer dan kopen in iTunes (of illegaal downloaden of zo).

Ik wacht vooral nog op een update voor de AppleTV, maar die komt pas bij de release van iOS 9 geloof ik. Ter vervanging van de spotify client in mijn Onkyo receiver.

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 18-07-2015 12:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/apple_music_hitzone.png

Dit is voor mij de grootste manco in Apple Music: Van het meest populair album in Apple Music (Hitzone 74) is nog geen 20% af te spelen. En dit terwijl veel van de grijzen nummers wel te vinden zijn op Apple Music, maar dan op een ander album waarschijnlijk. Dus blijkbaar is er wel een contract met de betreffende artiesten.

Neem bijvoorbeeld 'Drank en Drugs': Gewoon te vinden en af te spelen op Apple Music, maar niet vanuit het Hitzone album

[ Voor 72% gewijzigd door funk-e op 18-07-2015 12:53 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, ik gebruik geen andere diensten maar dat schijnt daar ook schering en inslag te zijn.

Maar, laten we 't eens hebben over je muzieksmaak, want echt, 538 hitzone…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Orion84 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:00:
[...]

Vooral het native aspect. En daarmee ook goede integratie met bijvoorbeeld autoradio's die een 'iPod' link hebben. Ik kan nu gewoon door al mijn muziek navigeren met de stuurwielbediening. Met spotify kon ik het ook wel via BT streamen, maar moest ik op mijn iPhone gaan zitten rommelen om een playlist/album te kiezen en zo.

En integratie met andere apps waar je muziek kan afspelen. De wekker om maar een voorbeeld te nemen. Elk offline beschikbaar nummer kan je nu als wekkergeluid instellen. Voorheen moest je dat nummer dan kopen in iTunes (of illegaal downloaden of zo).

Ik wacht vooral nog op een update voor de AppleTV, maar die komt pas bij de release van iOS 9 geloof ik. Ter vervanging van de spotify client in mijn Onkyo receiver.
Native snap ik, maar ik kan alsnog niet browsen via mijn in-car entertainment systeem, enkel door mijn playlists.
Dat kan ook niet met spotify of deezer, maar dus ook niet met Apple Music.

Verder heb ik geen "eigen" muziek meer, dus dat doet hem ook niet voor mij.

En ik mis dus de flow optie van deezer om nieuwe muziek te ontdekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

CyBeR schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:05:
Mja, ik gebruik geen andere diensten maar dat schijnt daar ook schering en inslag te zijn.

Ik heb even op deezer gezocht en daar heb je gewoon persoonlijke playlists welke je kunt afspelen waar wel alle nummers beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
CyBeR schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:05:
The point... you're not getting it. }:O

Ik noem juist Hitzone omdat deze op nummer 1 staat. Als er 1 album compleet zou moeten zijn, zou dit het meest populair album moeten zijn toch?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

bonyuri schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:29:
[...]

Native snap ik, maar ik kan alsnog niet browsen via mijn in-car entertainment systeem, enkel door mijn playlists.
Dat kan ook niet met spotify of deezer, maar dus ook niet met Apple Music.
Je bedoelt browser door de complete Apple Music library, niet enkel wat je aan "Mijn Muziek" hebt toegevoegd?

Dat kan inderdaad niet, maar dat lijkt me eerlijk gezegd ook wat twijfelachtig of je dat tijdens het rijden zou moeten doen. Maar ik vind het wel erg handig dat ik (in tegenstelling tot spotify) nu wel door alle muziek kan navigeren die ik vanuit Apple Music aan "Mijn Muziek" heb toegevoegd (in playlists, of gewoon via albums, artiesten etc.).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

True, maar ik kan via mijn infotainment ook met spraak werken, en dat zou dan weer wel tof zijn.
Misschien gewoon een heel genre toevoegen aan "mijn muziek" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Playlist waarin ik nummers toevoeg welke in series gebruikt worden.
Dit doe ik dus nu op Apple Music maar nu kom ik er dus net achter dat deze playlist nog steeds leeg is (Super onhandig omdat ik al die series miet opnieuw wil/kan kijken).

Meer mensen er last van fat Playlists niet gevuld worden? Als ik er nummer toevoeg komt er wel keurig Eem grote vink in mijn scherm maar hij doet dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:23
Donstil schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:57:
Dit doe ik dus nu op Apple Music maar nu kom ik er dus net achter dat deze playlist nog steeds leeg is (Super onhandig omdat ik al die series miet opnieuw wil/kan kijken).

Meer mensen er last van fat Playlists niet gevuld worden? Als ik er nummer toevoeg komt er wel keurig Eem grote vink in mijn scherm maar hij doet dus niet :(
Ja had ik ook, als ik aan Mijn Favorieten playlist een nummer wilde toevoegen. Deze playlist was al aangemaakt toen ik startte met Apple Music. Ik heb die playlist verwijderd en opnieuw aangemaakt en sindsdien werkt het wel.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bushalte schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Ja had ik ook, als ik aan Mijn Favorieten playlist een nummer wilde toevoegen. Deze playlist was al aangemaakt toen ik startte met Apple Music. Ik heb die playlist verwijderd en opnieuw aangemaakt en sindsdien werkt het wel.
Dat lijkt het niet te zijn bij mij, althans dit is een nieuwe playlist die ik binnen de iOS app heb aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scar2face
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 19:38
Donstil schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 23:57:

heb je deze liedjes ook toegevoegd aan 'mijn muziek'? bij mij verschijnen de nummers pas in de afspeellijsten als ik ze heb toegevoegd aan 'mijn muziek' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scar2face schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:42:
[...]

heb je deze liedjes ook toegevoegd aan 'mijn muziek'? bij mij verschijnen de nummers pas in de afspeellijsten als ik ze heb toegevoegd aan 'mijn muziek' :?
Ooh nee dat heb ik idd niet gedaan.
Zo gelijk eens proberen.

Edit: Dit lost het op idd, het is alleen wel jammer dat ik daarvoor mijn hele library in de cloud moest zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 19-07-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Weet iemand of het mogelijk is om op de iPhone in de albums view de albums die uit afspeellijsten komen (met maar 1 of 2 nummers) te verbergen? Op de MacBook is dit mooi gescheiden en zie ik bij albums alleen mijn zelf geselecteerde volledige albums, maar op de iPhone is dat 1 grote chaos. :(

Verder ben ik redelijk tevreden, al vind ik de aangeboden afspeellijsten van Spotify beter. Ook wat hierboven is genoemd is het bloed irritant dat van verzamel albums veel nummers grijs zijn (niet af te spelen).

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets geks. :P

Stel ik sta op mijn iPhone 6 die draait op iOS 9 in dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bY18keWm.png

En ik druk op de drie puntjes, dan kom ik in dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rD0MAsIm.png

Maar, als ik daar op annuleren klik dan verwacht ik in het eerste scherm te komen. But no, dan schiet 'ie naar dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qRV6vwtm.png

Ben ik de enige die daar last van heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Om te beginnen zou ik niet op je iPhone 6 gaan staan.

Hoe dan ook, ik heb geen last van het tweede waarover je vertelt. Bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ppff verplicht een nummer moeten toevoegen aan "mijn muziek" voor hij in een Playlist kan schopt mijn perfect geordende library wel echt door elkaar zeg. Wat een ellende.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste