[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook uitgevonden door het een beetje te testen. Als je een "geripte" mp3 toevoegt aan iTunes, deze in de cloud zet met Apple Music en hem daarna lokaal in iTunes offline verwijdert, is deze daarna nog wel beschikbaar in de cloud. MAAR als je deze dan weer wilt downloaden (of op een andere device) krijg je niet je originele "geripte" mp3 terug, maar een DRM bestand van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Stukje uitleg over Apple Music en sterren/radiostations:
http://www.macrumors.com/...ing-system-customization/

Hearts
Tapping the heart button on a song you like influences the content that's then displayed in the "For You" section of Apple Music. As more content is liked, the feature gets a better idea of each individual user's tastes, and is able to offer up a more tailored selection of music. Music that's added to a library and music that's played in full also affects "For You."

Radio Stations
Radio stations created from individual songs, done by tapping on the hamburger button when any song is playing and choosing "Start Station," work a bit differently. Instead of displaying a heart, these playlists display a star. Tapping the star allows you to choose "Play More Like This" or "Play Less Like This" to tune a radio station to your particular tastes at that time without affecting overall "For You" recommendations.

Suggesties
Pressing on any album or playlist recommendation in "For You" gives you an option to customize the section even more, by choosing "I Don't Like This Suggestion." It appears that this customization option is limited to iOS devices for the time being, as Apple Music on Mac doesn't offer this menu.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Conclusie naar een tijd gebruik te hebben gemaakt van Apple Music:

De hoeveelheid content die Apple aanbied ben ik tevreden over. Ik weet niet of ze nou meer/minder dan Spotify aanbieden. Het gene wat ik wil luisteren kan ik vinden.

Er zal nog veel aan Apple Music gedaan moeten worden willen ze mij als gebruiker houden. Op het moment vind ik Spotify gewoon nog veel beter en fijner werken dan Apple Music. Verder vind ik Apple Music ook maar een onoverzichtelijk rommeltje op mijn iPhone.

Nog eventjes afwachten tot september om definitief een keuze te maken. Kleine voorsprong die Apple Music op Spotify heeft is de integratie in de Muziek app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

htf99 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:46:
Ben ik nou de enige met het probleem dat wanneer ik een album aan mijn muziek bibliotheek toevoeg slechts enkele nummers van het album daadwerkelijk aan mijn bibliotheek worden toegevoegd? De overige nummers zijn met geen mogelijkheid meer toe te voegen.
Kan het zijn dat je een deel van die nummers al "zelf" hebt? Ik heb ook een album toegevoegd maar de nummers die ik in mijn eigen biblotheek had (omdat ik die op singles/maxi's heb). Heel irritant.

Overigens Spotify naar Apple Music: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 20:51
nog wat verder uitgezocht (ik geef toe, de vraag was uit luiheid/angst om mijn bibliotheek om zeep te helpen. Heb nu een backup gemaakt en het maar zelf geprobeerd...)
nokie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:28:
[...]
Weet iemand hoe het zit met play counts in het algemeen? Als je een nummer speelt dat al in je library stond maar gespeeld wordt via een Apple Music playlist, wordt die dan ook geupdate? Of moet je daarvoor eerst alles in de cloud zetten? Ik hou nogal van mijn luisterstatistieken (en mijn playlists zijn play counts gebaseerd...)
Blijkbaar werkt dit alleen als de muziek ook toevoegt aan "Mijn Muziek", maar dan staat het er wel tussen. Dat vereist dus wel dat je de iCloud Music Library opzet. Daar is hij nu al 12 uur mee bezig (ongeveer 30% gedaan), ik hoop maar dat het mijn muziekbibliotheek niet om zeep helpt.
Wat mij trouwens ook niet duidelijk is, als je dan toch alles in de cloud zet, kan je het dan nog zelf synchroniseren (ik heb alles ALAC geript en - los van de zin of onzin daarvan - wil het ook in dat formaat op mijn iPod houden). Ik had ergens gelezen dat dat niet kon met iTunes match...
Werkt alleszins voorlopig nog met mijn oude iPod (niet AM geschikt), als hij helemaal klaar is ook eens met mijn iPhone proberen (wel AM geschikt). Play counts was in iTunes match ook buggy, en ik ben het toch gewoon om te syncen door de kabel in te steken.
En dan een andere: kan je offline lijsten synchroniseren met een oude iPod Touch die is blijven steken op iOS5? Dat ding doet nog perfect zijn job dus ik ga er geen nieuwe voor kopen...
Niet dus, geprobeerd en hij wil niet omdat de muziek "onderdeel is van een abonnement". Dit is voor mij een major bummer en de eerste/grootste reden dat ik waarschijnlijk afhaak (of mijn ipod moet het begeven). De andere is dat ik vind dat AM wel heel erg mainstream lijkt te zijn op dit moment. Misschien gebruik ik het nog niet lang genoeg of goed genoeg, maar het zou gewaagder mogen zijn (soort van "discovery mode"). Last.fm is daar echt veel beter in. Heb nu maar in iTunes al mijn 4* en 5* tracks een hartje gegeven, eens zien of dat van invloed is.

Mijn comment over "verontrustend" sloeg vooral over dat hier zeer onduidelijk over gecommuniceerd wordt en dat veel sites de indruk wekken "dat je wel kan stoppen met iTunes Match want dat zit toch in Apple Music" terwijl het toch wel iets anders is. Ik dacht ook om sommige lang geleden gekochte MP3s van niet al te hoge kwaliteit te kunnen upgraden, maar als ik er straks alleen maar kan blijven naar luisteren als ik AM heb, dan zal die vlieger toch niet opgaan.

Ik hoop dat er toch genoeg mensen in trappen dat Apple moet terugkrabbelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 20:46
]ik wil graag meteen mijn proefperiode opzeggen voor apple music Er zijn genoeg instructies te vinden, echter lukt dit niet bij mij. Via music-->mijn account --> beheer moet je bij onderstaande scherm komen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bright.nl/files/apple%20music%20abonnement%20opzeggen%201.jpg

ik kom echter uit in safari op mijn persoonlijke beheerpagina, waar ik mijn telefoonnummer e.d. kan aanpassen. Wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
OkselFris schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Nee je eigen muziek blijft onaangetast. Maar zonder iTunes Match dus alleen Apple Music heb je niet de zogenaamde backup functie. Dus als jij je eigen bestanden kwijt raakt en je hebt Apple music, dan is er nog niks loos, maar krijg je logischer wijs een DRM versie er voor terug. De aangekochte muziek via iTunes blijft volgens mij zoals het is, dus DRM vrij, die kan je namelijk weer opnieuw uit de store downloaden.
Ok, ik heb iTunes Match niet, dus het feit dat ik bestanden kwijt raak staat los van mijn situatie. Want voordat er apple music was had ik ook geen iTunes Match dus ook geen “back-up”van mijn muziek.
iTunes Match daarentegen maakt je persoonlijke muziek beschikbaar in de cloud en als je de muziek kwijt raakt krijg je DRM vrije bestanden terug. iTunes Match is daarmee direct ook een mooie backup functie en natuurlijk een leuke upgrade functie voor slecht geripte muziek, welke je zo kan omruilen voor betere AAC versies.
Duidelijk verhaal v.w.b. iTunes Match.
Dus Apple Music is niks anders dan spotify, alleen maakt Apple Music je eigen muziek welke Apple niet heeft ook beschikbaar voor je andere devices. Dat is het grote voordeel.
Met Apple muziek blijft een goede backup raadzaam, bij iTunes match minder.
Dus, ik heb eigen muziek in iTunes staan, deze muziek heeft geen DRM beveiliging en kan ik afspelen waar en hoe ik dat wil. Echter ik moet dan altijd het device waarmee ik wil afspelen fysiek koppelen aan het apparaat waar mijn itunes database zich bevindt. Nu er apple music is, is dat niet meer nodig en kan ik mijn eigen muziek (en veel meer) op elke apparaat afspelen waar ik mijn apple music account ook op heb, echter is deze muziek dan wel voorzien van DRM. Zodra ik stop met apple muziek, is die muziek niet meer af te spelen maar de muziek welke in mijn itunes database staat is nog gewoon te gebruiken en heeft geen DRM!
Dit is zoals ik het intussen begrijp. Maar Apple had wel even wat beter mogen communiceren.
De verwarring is ontstaan doordat mensen dachten dat ze exact dezelfde functionaliteit als iTunes match terugkregen. Er is dus een belangrijk verschilletje.
Bedankt voor de uitleg, het verschil tussen iTunes Match en apple music is nu veel duidelijker, maar vooral de gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
107mb schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:18:
]ik wil graag meteen mijn proefperiode opzeggen voor apple music Er zijn genoeg instructies te vinden, echter lukt dit niet bij mij. Via music-->mijn account --> beheer moet je bij onderstaande scherm komen:
[afbeelding]

ik kom echter uit in safari op mijn persoonlijke beheerpagina, waar ik mijn telefoonnummer e.d. kan aanpassen. Wat gaat er mis?
ff op je iDevice doen via de AppStore daarop?

Apple Music matchgebeuren lijkt wel handig te zijn dan.
Ik zet nu altijd muziek in iTunes (aanstaan dat hij het kopieert naar iTunes locatie bij importeren, of hoe dat ook heet) en verplaats dan de originele bestanden naar NAS.

Delete iTunes na uploaden naar iCloud dan ook de bestanden van je PC, of laat hij die staan?

Verder wel tevreden over tot nu toe, alleen vaag dat ik opeens de nummers van m'n vrouw d'r account (Family Sharing aangezet) op mijn iPhone terug zie? Is dat een instelling ergens?
Kan ook zijn dat ik onder mijn account was ingelogd op haar iPhone, maar dacht het niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Het lukt mij niet om liedjes toe te voegen aan afspeellijsten. Als ik het doe staat er 'toegevoegd' waarna er vervolgens niets in de afspeellijst te vinden is. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Nu we dan toch bezig zijn: Wat betekenen de verschillende icoontjes in mijn itunes database.
Zo is er een wolkje met een pijltje naar beneden, een wolkje dat “gestippeld” getekend is en een wolkje waar een schuine streep doorheen staat. Wanneer ik op een wolkje klik, dan krijg ik een popup met twee keuzes: bewaar duplicaat of verwijder duplicaat. Wat moet ik hier nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
chippie777 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:27:
Nu we dan toch bezig zijn: Wat betekenen de verschillende icoontjes in mijn itunes database.
Zo is er een wolkje met een pijltje naar beneden, een wolkje dat “gestippeld” getekend is en een wolkje waar een schuine streep doorheen staat.
Hier staat het e.e.a. uitgelegd over die icoontjes:
https://support.apple.com/en-us/HT203564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Juggels schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:45:
[...]

Hier staat het e.e.a. uitgelegd over die icoontjes:
https://support.apple.com/en-us/HT203564
Thx, dat had ik zelf moeten vinden 8)7
Maar het vreemde is, dat dit staat onder een uitleg m.b.t. iTunes Match en dat heb ik niet! Ik heb alleen apple music en eigen muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:30
Ronnyrr schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:52:
Het lukt mij niet om liedjes toe te voegen aan afspeellijsten. Als ik het doe staat er 'toegevoegd' waarna er vervolgens niets in de afspeellijst te vinden is. Iemand enig idee hoe dit kan?
Mij lukt het ook maar niet. Kan iemand aub helpen

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
chippie777 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:11:
[...]

Thx, dat had ik zelf moeten vinden 8)7
Maar het vreemde is, dat dit staat onder een uitleg m.b.t. iTunes Match en dat heb ik niet! Ik heb alleen apple music en eigen muziek.
Die uitlegt gaat ook voor Apple Music en iCloud-muziekbibliotheek op.

In de nummerweergave kun je ook de tab 'iCloud-status' toevoegen, dan krijg je nog wat meer toelichting, bijvoorbeeld de status "Geüpload" of "Wachten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Thiago schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:32:
[...]

Mij lukt het ook maar niet. Kan iemand aub helpen
Bij mij lukte dat in iTunes pas toen ik icloud music library had aangezet. Weet niet of het daardoor kwam en of dat jullie probleem was, maar sindsdien lukt het wel bij mij.

Nu lijkt het nog niet te werken op mijn iPhone maar ik ging er tot nu toe van uit dat dat was omdat mijn PC thuis nog bezig is met mijn ganse library om te zetten (mijn eigen muziek en playlists is ook nog niet beschikbaar, ik kan me voorstellen dat niet alles tegelijk kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
nokie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:20:
[...]

Bij mij lukte dat in iTunes pas toen ik icloud music library had aangezet. Weet niet of het daardoor kwam en of dat jullie probleem was, maar sindsdien lukt het wel bij mij.

Nu lijkt het nog niet te werken op mijn iPhone maar ik ging er tot nu toe van uit dat dat was omdat mijn PC thuis nog bezig is met mijn ganse library om te zetten (mijn eigen muziek en playlists is ook nog niet beschikbaar, ik kan me voorstellen dat niet alles tegelijk kan).
Mijn iCloud bibliotheek staat ook aan, maar het lukt gewoon niet, alles al geprobeerd.... Kan map aanmaken, dan liedjes in zetten maar ze verdwijnen direct weer binnen de seconde.... Frustrerend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
iAmRenzo schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:01:
[...]

Kan het zijn dat je een deel van die nummers al "zelf" hebt? Ik heb ook een album toegevoegd maar de nummers die ik in mijn eigen biblotheek had (omdat ik die op singles/maxi's heb). Heel irritant.

Overigens Spotify naar Apple Music: hier
Dat is het inderdaad! Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Ik begrijp nu wel waarom Apple zo makkelijk met Taylor Swift mee ging. De beschikbaarheid van haar muziek is het enige voordeel ten opzichte van Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Op mijn mac blijven ze idd staan in de afspeel lijst, maar ze komen maar niet tevoorschijn op de iphone, alles staat gewoon aan (bibliotheek etc), ook als ik op iphone zelf iets in lijst toevoeg lukt het nog steeds niet, ze verdwijnen gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htf99 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:46:
Ik begrijp nu wel waarom Apple zo makkelijk met Taylor Swift mee ging. De beschikbaarheid van haar muziek is het enige voordeel ten opzichte van Spotify.
Vooordeel? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:22

swv

smurf_nl schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:53:
[...]

Op je Iphone / Ipad, ga naar Instellingen > Algemeen > Gebruik > Beheer Opslag onder opslag.
Dan klik op Muziek, rechtsbven wijzig en wis alle muziek of per item te selecteren.
Zo is je Iphone / Ipad muziek die lokaal staat makkelijk te verwijderen.
Bij mij staat muziek er gek genoeg niet eens tussen, kan dus ook niet controleren wat je bedoelt. Maar vanuit de app werkt het dus ook wel alleen door een bug gaat dat dus niet altijd goed. Net als dat nummers niet altijd in een afspeellijst worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Lekker dit, Apple. Dit doet Spotify ook wat beter. Cache verwijderen http://www.iculture.nl/ap...slagruimte-bij-streaming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

alwaysleft schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:47:
Lekker dit, Apple. Dit doet Spotify ook wat beter. Cache verwijderen http://www.iculture.nl/ap...slagruimte-bij-streaming/
Nou bij mij gebruikt Spotify nu 3,3GB zonder offline muziek dus Spotify is geen haar beter |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
sww89 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:22:
[...]

Nou bij mij gebruikt Spotify nu 3,3GB zonder offline muziek dus Spotify is geen haar beter |:(
Het punt is dat je dat bij Spotify kan oplossen, Apple Music niet...

Niet over nagedacht dus, wat het product net een soort beta product maakt. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

alwaysleft schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:28:
[...]

Het punt is dat je dat bij Spotify kan oplossen, Apple Music niet...

Niet over nagedacht dus, wat het product net een soort beta product maakt. Jammer.
Door de Spotify app te verwijderen bedoel je? Niet ideaal maar die mogelijkheid bestaat dan inderdaad nog itt de muziek app. Ik zie ook graag een oplossing hiervoor hoor bij beide diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
En de geschiedenis in 'volgende' is ook al niet te wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb de kolom "iCloud Status" aangezet in mijn iTunes library en wat mij opvalt is dat de status van een groot gedeelte van mijn mp3's (die ik zelf geript en toegevoegd heb ja) nu op "Apple Music" staat in plaats van "Matched" (Ja ik heb ook iTunes Match) dus dat betekend geen DRM vrije bestanden als ik mijn lokale kopieën straks verwijder. Gelukkig heb ik eerst gekeken voordat ik dat wilde doen.

Weet iemand hoe dit kan? Sommige nummers van zeer bekende albums staan op "Matched" en andere in hetzelfde album op "Apple Music" terwijl het hele album als mp3 is toegevoegd.

Edit: Hier iemand met hetzelfde probleem dus https://discussions.apple.com/thread/7104918

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 04-07-2015 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik zit nog even voor dat cache 'probleem' na te denken, en ik vraag mij af of dat niet gewoon wordt gedaan om de ruimte op je iPhone/iPad optimaal te benutten net zoals het RAM geheugenbeheer op OS X. Als je 16GB hebt waarom dan niet maximaal benutten voor een snel systeem? Je ziet dan mensen klagen dat het geheugen snel volloopt en vrezen dat ze tekort komen terwijl dat niet het geval is. Hetzelfde valt dan terug te leiden naar Apple Music of Spotify. Als je vaak naar hetzelfde album of afspeellijst luistert dan kan ie dat uit de cache halen en heeft dat ongemerkt geen impact op je databundel en dan is er wel over nagedacht :)

De vraag is dus of alles weer keurig wordt verwijderd door iOS als je andere apps gaat installeren of content toevoegt. Wie kan hierover uitsluitsel geven met bij voorkeur een 16GB iPhone voor snel resultaat bij het installeren van een grote app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok nog eens een vraag...

Ik heb iTunes Match en nu Apple Music aan het uitproberen.

Via iTunes Match heb ik op al onze iDevices toegang tot bijvoorbeeld een 'album'(of noemen ze dit een bootleg) van U2 - live in Dublin 1990.
In Apple music staat dit album niet en ook niet in iTunes. Kan ik dat dan uploaden naar Apple Music? Of is dit juist een voorbeeld waar je iTunes Match voor nodig hebt?

Zo ook met u2- 360 tour Live at the rosebowl. Staat niet in Apple Music maar is wel een officieel album. Ik heb de videoregistratie daarvan via iTunes gekocht ooit. Kan ik die gebruiken als muziekvideo?

Ik zie nog steeds niet waar Apple music ophoudt en iTunes Match begint...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik weet het niet zeker maar...

Je hebt Match niet nodig want Apple Music gebruikt iCloud muziekbibliotheek. Hij zet je albums die hij niet kan matchen daar in. Zo is het album beschikbaar op al je devices.

Ik ben net een lege bibliotheek begonnen om het een en ander te testen. Ga nu even een 'obscuur' mp3 album toevoegen. Kijken wat ie doet ;)

[ Voor 25% gewijzigd door kaassouffle op 04-07-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verschil is dat Music er drm bestanden van maakt. Stop je met Music dan zijn je bestanden waardeloos.
Heb om t makkelijk te houden dit moment maar s aangegrepen om iTunes Library compleet leeg te gooien en dan op Apple Music te kijken wat er in staat. Missend spul toevoegen aan iTunes en uploaden naar Music :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

matthijst schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:56:
Verschil is dat Music er drm bestanden van maakt. Stop je met Music dan zijn je bestanden waardeloos.
Nee, van geuploade files maakt 'ie geen DRM. Alleen matched liedjes die je zelf weggooit komen met DRM terug als je ze daarna uit Apple Music downloadt, waar je met iTunes Match feitelijk die liedjes niet uit Apple Music downloadt maar uit de iTunes Store (waar ze DRM-vrij zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hie kan ik bijvoorbeeld dat album van U2 live in Dublin in Apple Music krijgen of zien dat ik daar Match niet meer voor nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
CyBeR schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:59:
[...]

Nee, van geuploade files maakt 'ie geen DRM. Alleen matched liedjes die je zelf weggooit komen met DRM terug als je ze daarna uit Apple Music downloadt, waar je met iTunes Match feitelijk die liedjes niet uit Apple Music downloadt maar uit de iTunes Store (waar ze DRM-vrij zijn.)
Oh OK, da's eigenlijk ook wel logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
readytoflow schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:07:
Hie kan ik bijvoorbeeld dat album van U2 live in Dublin in Apple Music krijgen of zien dat ik daar Match niet meer voor nodig heb?
Rechtermuisknop op dat wolkje in ITunes en toevoegen aan Apple Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

readytoflow schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:07:
Match heb je volgens mij dus helemaal niet meer nodig. Is een kwestie van 'iCloud Muziekbibliotheek' aanzetten en hij gaat je albums die hij niet kan matchen gewoon uploaden.

(maar er zijn wel mensen waarbij bibliotheek een zooitje werd na het aanzetten van iClou muziek bieb, omdat dingen niet goed gematched werden.)

Ik heb net in mijn lege bibliotheek een bootleg toegevoegd en deze is geupload naar iCloud (hoefde daar niks zelf voor aan te klikken na toevoegen aan bibliotheek). Ik kan hem nu ook luisteren op mijn iPhone.

[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 04-07-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik moet zeggen dat met een lege iTunes zelf een bibliotheek maken (Mijn Muziek) met nummers van  Music en eigen MP3's erg fijn werkt. Ik hou er wel van om mijn eigen verzameling duidelijk bij elkaar te hebben.

Werkt voor mij wel fijner dan playlists in bijv Spotify. Af en toe mis ik wel een iets betere 'browser' om door de  Music collectie te gaan. Discografieën van bands zijn wat moeilijk te volgen. Het chronologische overzicht van Spotify werkt dan iets fijner.

De 'Voor Jou' lijsten zijn wel echt heel goed. Ook de aangeboden playlists zijn makkelijk (als jet het per 1 doet) toe te voegen aan 'Mijn Muziek' (komen netjes apart te staan).

Ik heb ook nog een iTunes bibliotheek met ruim 27000 nummers, maar die matched nog niet ivm limiet. Ben ook wel beetje bang dat mijn verzameling door de war gehaald wordt. Lees wat slechte berichten hier en daar.

Sommige handelingen werken nog niet helemaal optimaal. Plaatsing van sommige menuutjes is nog wat onhandig. Rechts klikken op een album toont weinig opties, je moet echt doorklikken en het album openen en daar die drie puntjes klikken dan pas krijg je de optie 'voeg toe aan Mijn Muziek'. Dat zou ook gewoon een optie moeten zijn als je een album 'thumbnail' bekijkt lijkt me.

(Net als tabblad 'Voor Jou'. Als ik snel een paar playlists wil toevoegen aan mijn muziek moet ik ze eerst openen, dan toevoegen, dan terug naar 'voor jou', dan terugscrollen waar ik gebleven was, dan de volgende playlist aanklikken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Er is nog geen manier om andermands playlists te "vinden" zonder dat iemand je een linkje mailt, of wel?
Op Spotify had ik een playlist "Current hiph op jams" (of iets in die richting) die dan automatisch werd bijgewerkt door degeen van wie die lijst was...
Zie in de Music App nog niet zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik ben tot nu toe vrij tevreden over Apple Music, op de matige playlists na. Ik vond bij Spotify wel prettig om playlists van andere gebruikers in te zien en te gebruiken.

De "For You" lijsten zijn toch teveel op artiesten geconcentreerd. Ik vind het fijner om op genre te hebben. Het is ook best irritant om te navigeren. Ik had ergens nog op "mood & theme" gevonden, en dat zie ik niet meer terug.
Het zal fijn zijn als deze net als spotify op "mijn muziek" staat zodat ik snel effe een Cardio-station kan opzetten.

Ook irritant, heb ik een liedje geliked in een radio, dan komt ie 9 van de 10 keer niet in mijn "loved"-smart playlist 8)7
Alleen liedjes afkomstig van (curated) playlists komen in die "loved"-playlist.
[...]

Omgekeerd beredeneerd, betekent dat als je Apple Music heb in combinatie met Itunes Match, je alle liedjes die je in Apple Music toevoegt en download, deze dan ook DRM vrij zijn. En je dus, als je Apple Music abo afgelopen is, je wel alle muziek mag behouden?

Klinkt als een enorme concurrent voor alle download sites :X

[ Voor 20% gewijzigd door kmf op 04-07-2015 14:19 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
kmf schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 14:14:

De "For You" lijsten zijn toch teveel op artiesten geconcentreerd. Ik vind het fijner om op genre te hebben. Het is ook best irritant om te navigeren. Ik had ergens nog op "mood & theme" gevonden, en dat zie ik niet meer terug.
Ja, deze staat wat op een rare plek -> boven iTunes naar new (nieuw?) zorgen dat je daar op de "voorpagina" zit. En zie je daar in het groepje met de drie blokjes: "activities playlists".

Ook irritant, heb ik een liedje geliked in een radio, dan komt ie 9 van de 10 keer niet in mijn "loved"-smart playlist 8)7
Alleen liedjes afkomstig van (curated) playlists komen in die "loved"-playlist.
Staat iets boven je uitgelegd, met een "radio" is het blijkbaar een ster ipv een hart. En dat "curate" dat station, zo kan je een station naar wensen instellen.

Foutje van mijn kant, verkeerd gelezen, het hartje staat nog op dezelfde plek. De ster staat achter de stipjes verscholen dan.

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 04-07-2015 17:56 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38
Kan ik ergens terug zien wat ik allemaal heb geliked (hartje) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 14:38
mprkooij schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 16:50:
Kan ik ergens terug zien wat ik allemaal heb geliked (hartje) ?
Je kan een smart playlist maken met "loved = true".

In de vorige iTunes kon je nog radio stations opslaan, dat lijkt nu niet meer te kunnen?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie door de bomen het bos niet echt meer denk ik.
Ik heb net mijn iTunes ge-update op de Mac en mijn iTunes vraagt dan op ik mijn locale muziek in de Cloud wil.

Nu zie ik hier het een en ander over DRM en daar heb ik niet zoveel zin in.

Moet ik dit nu wel of niet doen? Mijn lokale muziek staat eigenlijk nooit op mijn iPhone gesynchroniseerd maar ik wil dit zo nu en dan wel beluisteren, kan dit icm Cloud music?
(Ik heb er geen zin in dat hij alles gaat downloaden uit de cloud en mijn phone alsnog vol sluipt)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Op je iPhone moet je echt kiezen per nummer of album of ze offline beschikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ZpAz schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 15:49:
[...]

Staat iets boven je uitgelegd, met een "radio" is het blijkbaar een ster ipv een hart. En dat "curate" dat station, zo kan je een station naar wensen instellen.

Foutje van mijn kant, verkeerd gelezen, het hartje staat nog op dezelfde plek. De ster staat achter de stipjes verscholen dan.
ZpAz schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:57:
[...]

[...]
Nee hoor, je kan ook gewoon een hele playlist "make available offline" maken.
Helaas werkt "loved" dus niet op radio stations. Zowel een sterretje (play more like this) en hartje zal het liedje niet aan die smart playlist toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door kmf op 04-07-2015 19:56 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:17:
Op je iPhone moet je echt kiezen per nummer of album of ze offline beschikbaar moeten zijn.
Oké dus het heeft eigenlijk niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee, als je het nauwelijks gebruikt op je telefoon niet :)
Gebruik m zelf elke dag om muziek te luisteren, dus ben tot nu toe aardig blij met Apple Music (want vind de Music app fijner dan Spotify).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Thiago schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:37:
[...]

Mijn iCloud bibliotheek staat ook aan, maar het lukt gewoon niet, alles al geprobeerd.... Kan map aanmaken, dan liedjes in zetten maar ze verdwijnen direct weer binnen de seconde.... Frustrerend :-(
Misschien een hele domme vraag, je hebt toch niet aangevinkt dat je alleen je offline content wil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:33:
Nee, als je het nauwelijks gebruikt op je telefoon niet :)
Gebruik m zelf elke dag om muziek te luisteren, dus ben tot nu toe aardig blij met Apple Music (want vind de Music app fijner dan Spotify).
Ja Apple Music wel maar ik bedoelde Music in The Cloud was de nieuwe iTunes nu ineens wil.

Moet zelf nog even op de derde beta van 9.0 wachten voor ik met Music los kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze gebruiken elke seconde om te roepen dat beats one " always on " is, maar is elke internetradio niet always on? ik zag gister een schema dat elke dj (3) ieder 2 uur live radio maken, en de rest herhaling etc is.

Toen B1 werd aangekondigd, always on, broadcasting from 3 different country's, dacht ik dat het 24/7 live zou zijn (vandaar ook de keuze van verschillende landen, ivm tijdverschil), maar dit blijkt dus niet zo te zijn?

Weet iemand dit? want de website die ze constant omroepen (beatsoneradio.com) bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Omgekeerd beredeneerd, betekent dat als je Apple Music heb in combinatie met Itunes Match, je alle liedjes die je in Apple Music toevoegt en download, deze dan ook DRM vrij zijn. En je dus, als je Apple Music abo afgelopen is, je wel alle muziek mag behouden?

Klinkt als een enorme concurrent voor alle download sites :X
Nee, want iTunes weet dat Apple Music files uit Apple Music komen en zal ze dus niet gaan matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 02:20:
ze gebruiken elke seconde om te roepen dat beats one " always on " is, maar is elke internetradio niet always on? ik zag gister een schema dat elke dj (3) ieder 2 uur live radio maken, en de rest herhaling etc is.

Toen B1 werd aangekondigd, always on, broadcasting from 3 different country's, dacht ik dat het 24/7 live zou zijn (vandaar ook de keuze van verschillende landen, ivm tijdverschil), maar dit blijkt dus niet zo te zijn?

Weet iemand dit? want de website die ze constant omroepen (beatsoneradio.com) bestaat niet.
Er is 12 uur live radio en dan de volgende 12 uur wordt dat herhaald

In de toekomst zullen ze wel meer hosts aannemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Vandaag weer alles opnieuw getest. iCloud Library aangezet na een restore van mijn "oude" itunes bieb (iCloud library ook gewist). Lokale library werd weer opnieuw gescanned voor iCloud en ja hoor, het gebeurd weer... Al mijn lokale mp3 bestanden krijgen de iCloud Status "Apple Music" in plaats van "Matched". Dus geen DRM vrije bestanden op mijn andere devices en geen DRM vrije bestanden als ik mijn mp3's lokaal wis.

En JA ik heb een iTunes Match subscription...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Precies dat is waarom ik het nog niet heb geprobeerd. :|
Das niet leuk inderdaad. Hoop dat ze rap met een oplossing komen. Heb ook een Match abo hier.

/edit
Bedenk me net; wat als je alles al gematched en geüpload hebt, dus je hebt wel alles in orde. Dan alles overal weg gooien zodat er niks meer lokaal staat, dan zou je toch denken dat iTunes gewoon overneemt wat al in de cloud stond.

[ Voor 44% gewijzigd door UltraSub op 05-07-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:10:
[...]

Rechtermuisknop op dat wolkje in ITunes en toevoegen aan Apple Music.
Net even mijn MacBOok erbij gepakt, maar ik zie die optie niet. Ik zie wel en algemene optie in het menu om de iCloud Muziekbibliotheek bij te werken.

Dat maar eens aangeklikt. Maar hoe kan ik dan weten dat ik die afspeellijsten ook zonder iTunes Match kan gebruiken?

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar mijn muziekbibliotheek ziet er nog wel ok uit in iTunes, maar mijn hele filmbibliotheek is door elkaar gegooid.

Ik had voor de kids hier een heleboel luistersprookjes (echt een heleboel!), en nu hebben heel veel van mijn films bijna allemaal de naam gekregen van die luistersprookjes!?!
Dus een echo van ons destijds ongeboren kindje heet ineens ' Lekturama - de Prins en de Prinses' ???
'Disney - Dinosaur' - 'lekturama - sjakie en de bonestaak'

WTF? Hoe krijg ik dat nou weer netjes? Die vraag zal ik in het iTunes topic maar verder gaan stellen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
ZpAz schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:57:
[...]

In de vorige iTunes kon je nog radio stations opslaan, dat lijkt nu niet meer te kunnen?
Nou dat werkt bij mij niet echt goed hoor!
Slechts in enkele gevallen komt een geliked nummer in die smart playlist terecht. Of ik dat nu doe vanaf een radiostation of in de bibliotheek van Apple Music, maakt niet uit.
Heb er nu een stuk of 10 geliked en slechts 3 staan in die automatische playlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Same here.. Werkt voor geen meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 02:20:

Het is www.beats1radio.com :P
En 'Always On' is toch gewoon een leuke reclame slogan ? Altijd aan, altijd actief, altijd met muziek bezig...
'on' is ook niet letterlijk 'live' toch ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb nog eens even zitten grasduinen in Apple Music (vooral om mijn Spotify playlists en songs terug te krijgen). Ik vind er wel een paar vreemde dingen in zitten:

1. Je loved tracks zie je alleen in een playlists als je ze ook in je library hebt staan. Ik wil al mijn loved tracks zien, zeker ook om later weer te unloven, als dat moet. Aka: ik wil controle niet volledig aan Apple geven.
2. Een option-click geeft niet hetzelfde als een click op de drie bolletjes. Heel irritant, ik zoek me rot naar opties.
3. Je kunt muziek niet in een playlist zetten zonder dat het in mijn muziek komt. Beetje jammer dat ik twee Spotify playlists heb ingevoegd in Apple Music: mijn hele library zit nu vol met losse nummers op wazige albums en singels, een stuk of 200! :(
4. Wat betekent het plusje (dat een vinkje wordt als je er op klikt) als je een album (of playlist) in beeld hebt in iTunes... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:09:
Same here.. Werkt voor geen meter :)
Ik zie het al!
Alleen muziek die ik reeds in mijn eigenbibliotheek heb staan komt in die smart playlist te staan! Ja dat schiet niet op natuurlijk...die muziek ken ik al. Ik wil een liedje 'lijken' dat ik op de radio hoor en dat het dan in mijn smart playlist komt te staan.

Ik hoop dat ook dit een bug is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is niet waar die functie voor is, dus nee dat is geen bug.
iAmRenzo schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:45:
4. Wat betekent het plusje (dat een vinkje wordt als je er op klikt) als je een album (of playlist) in beeld hebt in iTunes... ?
Toevoegen aan 'my music' (en dus 'toegevoegd aan my music').

[ Voor 71% gewijzigd door CyBeR op 05-07-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:08:
Dat is niet waar die functie voor is, dus nee dat is geen bug.
Waarom kan je daar dan in iTunes wel een smart playlist van maken?
'Hartje=waar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor de tweede keer Apple Music aangezet en gelijk weer uitgezet. Mij te rommelig en onhandig t.o.v. Spotify. Wel vreemd: Apple Music is uit en ik kan alsnog Siri van alles vragen af te spelen wat niet in mijn bibliotheek voorkomt. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

readytoflow schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Waarom kan je daar dan in iTunes wel een smart playlist van maken?
'Hartje=waar'
Leek ze handig? Weet ik 't. Die functie is om de 'For you' recommendations aan te passen, niet om muziek te bookmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
nokie schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:53:
[...]

Misschien een hele domme vraag, je hebt toch niet aangevinkt dat je alleen je offline content wil zien?
Neen hoor, helemaal niet. De rest werkt allemaal perfect behalve die verdomde afspeellijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik geef apple music voorlopig een (gratis) kans. Hier is men eigenlijk al lang bezig met spotify dus of we willen overstappen zal helemaal afhangen van hoe prettig het de komende 3 maanden werkt. Zelf gebruikte ik spotify niet, maar 2 van de 4 gezinsleden wel. Ik vind een en ander ook niet geheel duidelijk werken, maar goed we hebben 3 maanden om te beoordelen of het wat is, en apple heeft 3 maanden de tijd om apple music te brengen daar waar nodig om gebruikers te houden. Naar ik heb begrepen is het de bedoeling dat er ook app’s komen voor andere platformen, maar op dit moment zie ik niet in waarom iemand, op een ander platform, zou overstappen van Deezer of Spotify naar apple music.
Ik vind alles niet heel erg initiurief werken, en wat mij ook stoort is dat bij veel aangeboden afspeellijsten, veel nummers grijs zijn ipv vet gedrukt en dus niet afspeelbaar.
Eigenlijk vind ik het gewoon niet prettig dat apple music is geintergreerd in mijn itunes verzameling, ik had dit graag gescheiden gezien, of in ieder geval duidelijker in beeld gebracht wat nu mijn eigen muziek is en welke van apple music is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Als ik Music een tijdje niet heb gebruikt en ik start de app dan gaat het kreng niet verder waar ik was gebleven. Op play drukken zorgt ervoor dat er een random album uit mijn eigen library wordt gestart. Verrekte irritant. Zeker als je in de auto stapt, bt connectie wordt gemaakt, speelt niks. Druk je op play op de radio en dan start gewoon zomaar een nummer. Meer mensen die dit herkennen?
Spotify had dit probleem niet, tenzij de app werd ge-update maar goed. Das logisch. Wat daar dan weer het probleem was is dat als spotify wat verder naar de achtergrond zakte, op play drukken op de radio voor hetzelfde probleem zorgde, immers de default app is Music. Het is voor mij een van de redenen om over te stappen als dat werkt. Niet meer kijken naar je telefoon, gewoon op play drukken in de auto. Dat is namelijk waar ik de meeste muziek luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wtf ik kom er net achter dat met de komst van Apple Music het home sharing van muziek is verdwenen. Zal vast ergens in de kleine lettertjes hebben gestaan, maar dit is wel de manier om iedereen richting Plex te jagen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb een (zeer omslachtige) manier gevonden om playlists (zoals het heerlijke Fri Sat Sun van Spotify) te beluisteren zonder dat je My Music helemaal vol komt te staan met al die muziek... ik heb een extra Family member toegevoegd (op ons gezamenlijke e-mail) en daar de playlists gemaakt, en vervolgens gedeeld met mezelf en mijn vriend.
Wél de playlists, niet de rommel in je library!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Dreamvoid schreef op maandag 06 juli 2015 @ 00:00:
Wtf ik kom er net achter dat met de komst van Apple Music het home sharing van muziek is verdwenen. Zal vast ergens in de kleine lettertjes hebben gestaan, maar dit is wel de manier om iedereen richting Plex te jagen. :-(
Het zou nog kunnen terugkomen, stond in de release note van beta 4 als een known issue. Ik had het ook niet gezien, voor appleTV werkt het gelukkig wel nog.

https://developer.apple.c...es/General/RN-iOSSDK-8.4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Als ik music offline zet, dan verdwijt het na een tijdje en download hij het weer. Is al een paar keer gebeurt, andere mensen ook last hiervan?

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
Ik begrijp 1 ding niet helemaal. Vroeger kon je gewoon muziek op je iPhone zetten. Bijvoorbeeld een mix van Decibel. Nu staat deze natuurlijk niet in de iCloud muziekbibliotheek. Hoe krijg ik deze in hemelsnaam op mijn telefoon? Ik heb bijna alle opties al gehad in itunes en google geeft ook niet echt een antwoord. Wat zie ik over het hoofd? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
[...]
Waar je met iTunes Match feitelijk die liedjes niet uit Apple Music downloadt maar uit de iTunes Store (waar ze DRM-vrij zijn.)
Als dat nou eens zou werken, nu betaal ik voor niks. Wat "Matched" was wordt nu steeds gewoon "Apple Music" (en dus DRM'ed) na delete of na download op andere pc 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Executor16 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:11:
[...]

Als dat nou eens zou werken, nu betaal ik voor niks. Wat "Matched" was wordt nu steeds gewoon "Apple Music" (en dus DRM'ed) na delete of na download op andere pc 8)7
Dat is dan weer wél een bug, tenzij je toevallig muziek aan 't downloaden bent die wel in Music staat maar niet in iTMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Harem.nl schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:57:
Ik begrijp 1 ding niet helemaal. Vroeger kon je gewoon muziek op je iPhone zetten. Bijvoorbeeld een mix van Decibel. Nu staat deze natuurlijk niet in de iCloud muziekbibliotheek. Hoe krijg ik deze in hemelsnaam op mijn telefoon? Ik heb bijna alle opties al gehad in itunes en google geeft ook niet echt een antwoord. Wat zie ik over het hoofd? :)
Je kan die mix ook in de cloud beschikbaar maken normaalgezien (als je iCloud library aanzet, matcht en zonodig upload iTunes je files, maar je kan ook manueel een duwtje geven).

En dan heb je die wel op je telefoon. Zo werkt het bij mij althans (iTunes heeft zo'n 55GB geüpload die hij blijkbaar zelf niet had, en nu is voor mij alles beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:00:
[...]

Dat is dan weer wél een bug, tenzij je toevallig muziek aan 't downloaden bent die wel in Music staat maar niet in iTMS.
Ja, dat denk ik ook (bug), want het is echt bij 1/3 van m'n collectie (met bekende artiesten en gangbare albums die ik ook in iTunes terug kan vinden). Tijdens het rippen werden de albums bijvoorbeeld keurig herkend. Trouwens, voordat ik Apple Music aanzette werd alles wel gewoon "Matched" weergegeven. Ik wacht in ieder geval nog even af, maar irritant is het wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Executor16 op 06-07-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
nokie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:31:
[...]

Je kan die mix ook in de cloud beschikbaar maken normaalgezien (als je iCloud library aanzet, matcht en zonodig upload iTunes je files, maar je kan ook manueel een duwtje geven).

En dan heb je die wel op je telefoon. Zo werkt het bij mij althans (iTunes heeft zo'n 55GB geüpload die hij blijkbaar zelf niet had, en nu is voor mij alles beschikbaar).
Bij mij is het probleem bij het "matchen", dat die mijn live bootlegs van de Foo Fighters en Metallica matched aan Apple Music albums en ik nu dus gewoon album versies hoor. Dit is bloed irritant |:( Ik kan de namen van de liedjes gaan veranderen, maar dan klopt mijn Last.fm scrobble niet meer.

Dit doet Spotify ook al en ik had gehoopt dat je bij Apple Music gewoon keurig je eigen mp3 versies op de telefoon naast je "cloud bibliotheek" kon plaatsen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:35
Harem.nl schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:57:
Dat kan dus niet meer, als je icloud muziekbibliotheek en dus Apple Music gebruikt dan gaat Apple al je nummers checken en eventueel verwisselen met betere kwaliteit mp3's indien beschikbaar.

Die mixjes, livesets etc zijn geen losse nummers waardoor die niet gevonden worden en je ze niet meer op je iPhone kunt zetten..

Baal hier zelf ook van aangezien ik graag livesets van ~1 uur luister, is hier toevallig een app voor dat iemand weet of een workaround (zal wel niet) binnen Apple music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
--> als antwoord van harem.nl, niet voor nummers die Apple verkeerd matcht.

Dingen die hij niet vindt uploadt hij toch gewoon naar de cloud?
En dan daarna op je telefoon te downloaden?
Heb bv. Michael Jackson - Xscape er zo op gekregen :)

[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 07-07-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Scrtz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:09:
[...]

Dat kan dus niet meer, als je icloud muziekbibliotheek en dus Apple Music gebruikt dan gaat Apple al je nummers checken en eventueel verwisselen met betere kwaliteit mp3's indien beschikbaar.

Die mixjes, livesets etc zijn geen losse nummers waardoor die niet gevonden worden en je ze niet meer op je iPhone kunt zetten..

Baal hier zelf ook van aangezien ik graag livesets van ~1 uur luister, is hier toevallig een app voor dat iemand weet of een workaround (zal wel niet) binnen Apple music?
Alweer geen idee of het een oplossing is. Ik zie dat er nogal wat mensen die problemen hadden in de tijd met iTunes Match dat opgelost kregen door hun mp3 om te zetten naar AAC of AIFF. Misschien helpt dat bij jou ook (als je daarmee kan leven natuurlijk :) ).

Ik heb ongeveer mijn volledige collectie in ALAC en heb tot nu toe nog geen enkele fout gevonden in de matches.
matthijst schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:47:

Dat is ook mijn ervaring...

[ Voor 3% gewijzigd door nokie op 07-07-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
nokie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:31:
[...]

Dat lukt dus niet.. ik krijg dan een foutmelding..
Scrtz schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:09:
[...]

Vind ik wel een rare gedachte van Apple. Je hebt toch altijd eigen muziek e.d.? Dan zou je dus een mix die je zelf maakt ook niet meer op je iPhone kunnen zetten bijv.. Ik dacht dat je nu beide kon doen maar helaas dus niet :(
matthijst schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:47:

Als mp3? Of is dat een ander bestandsformaat?
nokie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:57:
[...]

Alweer geen idee of het een oplossing is. Ik zie dat er nogal wat mensen die problemen hadden in de tijd met iTunes Match dat opgelost kregen door hun mp3 om te zetten naar AAC of AIFF. Misschien helpt dat bij jou ook (als je daarmee kan leven natuurlijk :) ).

Ik heb ongeveer mijn volledige collectie in ALAC en heb tot nu toe nog geen enkele fout gevonden in de matches.

[...]
Ik ga eens kijken voor een converter. Wellicht dat dit het probleem oplost voor die paar nummers. Zit er qua kwaliteit nog veel verschil met mp3? Ik ben niet een hele kritische luisteraar hoor :)

Als je de iCloud muziekbibliotheek weer uitzet, kan je dan wel weer op de 'oude' manier nummers op je iPhone zetten?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Harem.nl schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Dat lukt dus niet.. ik krijg dan een foutmelding..
Welke foutmelding?
Ik ga eens kijken voor een converter. Wellicht dat dit het probleem oplost voor die paar nummers. Zit er qua kwaliteit nog veel verschil met mp3? Ik ben niet een hele kritische luisteraar hoor :)

Als je de iCloud muziekbibliotheek weer uitzet, kan je dan wel weer op de 'oude' manier nummers op je iPhone zetten?
Ik heb iTunes nu even niet bij de hand, maar ik dacht dat je ook door te rechtermuisklikken binnen iTunes kon converteren (alleszins naar Lossless, geen idee of AIFF of AAC ook kunnen).

AIFF is ongecomprimeerd, dus dat verschil zou je niet mogen horen. AAC is wel een compressiemethode, dus compressie van compressie gaat waarschijnlijk wel kwaliteitsverlies geven. Of het hoorbaar is, laat ik aan jou over.

Als je het uitzet, kan je inderdaad terug gewoon op de oude manier overzetten (bij mij lukt dat althans, maar ik ben precies één van de lucky ones waar het gewoon werkt allemaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Omdat ik een en ander onduidelijk vind heb ik het voor mijzelf als volgt neergezet. Graag commentaar of ik het al dan niet goed heb begrepen.

“vroeger:”
Eigen muziek op je pc/imac in een iTunes database. Deze muziek was je eigendom en kon je afspelen op de pc/imac, of via iTunes op een mobiel device zetten waar het dan ook af te spelen was.

Toen kwam ïTunes Match:
Dit is een betaalde service van apple die jou iTunes database synchroniseert in de cloud. Jouw muziek wordt vergeleken met de muziek bij apple en is daar een betere versie dan wordt jouw versie vervangen door een versie van apple. Je kunt nu synchroniseren via de cloud en op elke device waar je bent ingelogd met je itunes account is jouw muziek beschikbaar. Het blijft jouw muziek. Stop je met de service, dan heb je niet de cloud synchronisatie, maar nog steeds wel je eigen muziek in je iTunes database.

Nu is er Apple Music:
Ook dit is een betaalde service van apple, echter geen jaarlijkse kosten maar maandelijkse kosten. Je hebt toegang tot ontzettend veel muziek bij apple en dit kun je met elke device doen waar je bent ingelogd met je iTunes account. Zolang je betaald heb je toegang tot deze muziek. De muziek wordt geen eigendom. Stop je er mee dan heb je geen toegang meer tot de muziek van apple. Maar er is meer, je hebt waarschijnlijk ook nog eigen muziek. Deze muziek wordt door apple bekeken en via iCloud synchronisatie beschikbaar gemaakt voor al je devices waar je bent ingelogd met je iTunes account. Daarnaast kun je muziek van apple off line beschikbaar maken (scheelt data kosten). Deze muziek wordt voorzien van een beveiliging: DRM. Stop je met apple muziek en zou er geen DRM op zitten dan zou je heel veel muziek kunnen downloaden via apple music en nadat je gestopt bent zou je nog steeds over die muziek kunnen beschikken.

Wat mij niet duidelijk is:
mijn eigen muziek, in mijn itunes database op mijn pc/imac is nu DRM vrij, wat gebeurt hiermee wanneer ik deze muziek via apple music en iCloud beschikbaar maak voor mijn andere devices? Komt er dan een DRM overheen? Zo ja, wat gebeurt er wanneer ik stop met apple music, is die DRM dan weg van mijn eigen muziek? Of heb ik dan in eens veel onbruikbare muziek met DRM beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
chippie777 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:18:
Wat mij niet duidelijk is:
mijn eigen muziek, in mijn itunes database op mijn pc/imac is nu DRM vrij, wat gebeurt hiermee wanneer ik deze muziek via apple music en iCloud beschikbaar maak voor mijn andere devices? Komt er dan een DRM overheen? Zo ja, wat gebeurt er wanneer ik stop met apple music, is die DRM dan weg van mijn eigen muziek? Of heb ik dan in eens veel onbruikbare muziek met DRM beveiliging?
Volgens mij heb je het vrij goed door.

Op het moment dat je beslist om gebruik te maken van iCloud Music Library (is niet verplicht voor Apple Music, maar voor zover ik heb begrepen wel nodig om muziek offline te kunnen zetten), zal iTunes hetzelfde doen als bij iTunes Match. Het enige verschil is dat als je dan een versie download van de servers van Apple, zal deze DRM bevatten. Wat je laat staan, is DRM vrij.

Bij mij vandaag: ik heb mijn volledige collectie in ALAC (lossless) op mijn PC staan. Ik heb iCloud Music Library enabled, dus al mijn muziek is overal beschikbaar. Wil ik die op mijn iPhone beluisteren, dan is dat een AAC versie 256kbit met DRM.

Als ik straks stop met iCloud Music Library, dan kan ik terug synchroniseren tussen mijn iPhone en iTunes. Alleen, wat ik niet mag doen (en wat bij iTunes Match wel kon) is mijn eigen versie deleten en opnieuw downloaden (of laten vervangen door een betere kwaliteit versie). Want als ik dan stop met betalen voor Apple Music, is plots al mijn muziek DRM protected, en kan ik niets meer afspelen.

Met mijn iPod (die te oud is om Apple Music te ondersteunen) staan trouwens nog altijd mijn eigen bestanden. Ik kan er ook geen Apple Music opzetten want "daar is een abonnement aan verbonden".

[ Voor 0% gewijzigd door nokie op 07-07-2015 16:17 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In het kort is het toch dan zo, dat als je al je eigen muziek, die je al had, ook gewoon offline op je iTunes laat staan, dan zal deze altijd DRM vrij blijven. Toch? Ook na het stoppen met een abonnement op Music.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypotweaker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 19:23
Klopt het dat muziek die je via Apple Music download (offline beschikbaar maakt) niet meer te beluisteren is na de gratis proefperiode? En heeft dat dan te maken met de DRM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
hypotweaker schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:34:
Klopt het dat muziek die je via Apple Music download (offline beschikbaar maakt) niet meer te beluisteren is na de gratis proefperiode? En heeft dat dan te maken met de DRM?
Technisch gezien heeft dat met de DRM te maken, maar het is natuurlijk volkomen logisch dat dat niet kan als je geen abonnement (meer) hebt. Dat is bij Spotify of andere streamingdiensten niet anders. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je voor een tientje (of zelfs in je proefperiode) even gratis en legaal alle muziek download die je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

hypotweaker schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:34:
Duh. Apple Music is een muziekverhuurdienst, geen muziekverkoopdienst. Dus als je geen abonnement meer hebt kun je niet meer luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 06:26
Ik heb nooit iTunes Match gehad toch hebben sommige songs als iCloud Status "Matched". Bijna alles heeft overigens "Apple Music" of "Uploaded" als status. Ik kan er geen systeem in ontdekken. Hoe kan ik sommige songs als "Matched" hebben zonder dat ik ooit iTunes Match gebruikt heb? Wat Apple can matchen moet "Apple Music" krijgen volgens alle sites die ik raadpleeg. "Matched" zou alleen moeten komen als je een iTunes Matched abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:41:
Ik heb nooit iTunes Match gehad toch hebben sommige songs als iCloud Status "Matched". Bijna alles heeft overigens "Apple Music" of "Uploaded" als status. Ik kan er geen systeem in ontdekken. Hoe kan ik sommige songs als "Matched" hebben zonder dat ik ooit iTunes Match gebruikt heb? Wat Apple can matchen moet "Apple Music" krijgen volgens alle sites die ik raadpleeg. "Matched" zou alleen moeten komen als je een iTunes Matched abonnement hebt.
Dat zijn misschien mijn nummers xD Ik heb status "Apple Music" waar juist "Matched" hoort te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:21:
In het kort is het toch dan zo, dat als je al je eigen muziek, die je al had, ook gewoon offline op je iTunes laat staan, dan zal deze altijd DRM vrij blijven. Toch? Ook na het stoppen met een abonnement op Music.
Klopt.

Ook bij mij is er geen lijn te trekken wat als Matched staat...

[ Voor 8% gewijzigd door nokie op 07-07-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 16:21:
Dan heb ik een “stomme" _/-\o_ vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik de muziek die in mijn iTunes staat DRM vrij blijft? Hoe weet ik zeker dat apple mijn muziek bestanden niet vervangt door muziek bestanden met DRM? Of blijven ze altijd van mijn iTunes bibliotheek af welke op mijn iMac staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
nokie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:48:
[...]

Welke foutmelding?

[...]

Ik heb iTunes nu even niet bij de hand, maar ik dacht dat je ook door te rechtermuisklikken binnen iTunes kon converteren (alleszins naar Lossless, geen idee of AIFF of AAC ook kunnen).

AIFF is ongecomprimeerd, dus dat verschil zou je niet mogen horen. AAC is wel een compressiemethode, dus compressie van compressie gaat waarschijnlijk wel kwaliteitsverlies geven. Of het hoorbaar is, laat ik aan jou over.

Als je het uitzet, kan je inderdaad terug gewoon op de oude manier overzetten (bij mij lukt dat althans, maar ik ben precies één van de lucky ones waar het gewoon werkt allemaal).
Oké, ik zal wel een complete 'boon' zijn maar alles werkt nu zoals het hoort. Wat heb ik gedaan? Zowel op mijn iPhone als op in itunes alles uitgezet qua apple music. Hierna alle liedjes uit iTunes verwijderd (was tijd voor opschoning en alles staat toch op mijn NAS en niets in de iTunes media map). Daarna Apple music weer aangezet op mijn iPhone en in itunes. Vervolgens haalt hij alles weer op uit de iCloud bibliotheek (hier ook gelijk even schoon schip gemaakt). Vervolgens was iTunes automatisch al mijn Decibel mixen aan het uploaden. En nu heb ik ze dus 'gewoon' in de cloud op mijn iPhone.

Kennelijk heeft even aan en uit zetten geholpen.

Bedankt voor alle hulp en info lig. Heeft mij sowieso duidelijkheid verschaft! :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
chippie777 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:55:
[...]

Dan heb ik een “stomme" _/-\o_ vraag: hoe zorg ik ervoor dat ik de muziek die in mijn iTunes staat DRM vrij blijft? Hoe weet ik zeker dat apple mijn muziek bestanden niet vervangt door muziek bestanden met DRM? Of blijven ze altijd van mijn iTunes bibliotheek af welke op mijn iMac staat?
Als jij ze verwijderd (delete downloaded files) en ze daarna opnieuw download in iTunes, dan krijg je DRM files terug. Als je ze op een ander apparaat download krijg je ook DRM files terug. Gewoon niet verwijderen van je "main library". Maar toch, als ik alle berichten op internet lees. Zou ik je main library ook gebackupped houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

werkt dit?
Playlists van Spotify naar Apple Music met nieuwe Mac-app
http://www.onemorething.n...music-met-nieuwe-mac-app/

[ Voor 21% gewijzigd door Cass op 07-07-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cass schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:02:
werkt dit?
One way to find out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Executor16 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:23:
[...]

Als jij ze verwijderd (delete downloaded files) en ze daarna opnieuw download in iTunes, dan krijg je DRM files terug. Als je ze op een ander apparaat download krijg je ook DRM files terug. Gewoon niet verwijderen van je "main library". Maar toch, als ik alle berichten op internet lees. Zou ik je main library ook gebackupped houden.
Hmm, ik ben eens aan het kijken naar mijn muziek bestanden in iTunes en in de kolom iCloud status kom ik de volgende teksten tegen:
Dupliceer, Ongerechtigd. Wachten (licht grijs), Wachten (zwart), Apple Music, Aangeschaft en gematcht.
Wanneer ik de verschillende bestanden dan bekijk ik in Finder en ik bekijk de info van zo’n file dan zijn veel files de afgelopen dagen “bewerkt”, inderdaad de dagen op en nadat ik Apple music heb geactiveerd. Dit baart mij toch zorgen, het lijkt erop dat Apple Music iets met mijn muziek files doet. Hoe kan ik controleren of er DRM op zo’n file is gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Cass schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:02:
werkt dit?
Ik heb het getest en het lukte niet. Het is gewoon een AppleScript dat ieder liedje uit het csv bestand van een Spotify-playlist één voor één opzoekt en vervolgens toevoegt aan je muziek (en dus geen Apple Music-playlist). Bij mij ging het mis omdat het script ieder nummer in 'Mijn bibliotheek' opzocht ipv in 'Apple Music'. Toen ik dat corrigeerde bleef ie eindeloos in een loop hangen bij hetzelfde nummer.
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste