[Apple Music] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
TlighT schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:58:
Ik snap nog steeds niet of en waarvoor je iTunes Match nog nodig hebt.

Wat ik wil is muziek niet door Apple Music wordt aangeboden (Beatles bijvoorbeeld) in de cloud zetten en vandaar uit wil streamen naar al mijn devices, maar niet downloaden (vanwege gebrek schijfruimte).

Kan dat dan met Apple Music alleen, of heb je dan nog steeds iTunes Match nodig?
Ik was in der veronderstelling dat je daar juist iTunes Match voor nodig hebt?
Anders zie ik de meerwaarde ook niet eigenlijk?

Vraagje. Ben net begonnen met Apple Music. Geen spotify ervaring. Maar als ik nu een playlist aanmaak, ga ik nummer zoeken. zoek een artiest en er komen dan 5 albums en 4 losse nummers tevoorschijn.

Ik druk dan op het album in de veronderstelling dat ik daarna de nummers te zien krijg. En nog een keer op het plusje en nog een keer...Nu heb ik alle nummers van dat album 3 keer in mijn playlist staan en die moet je dan 1 voor 1 verwijderen (minnetje en dan kiezen voor verwijderen). Kan dat niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand wat iCloud-muziekbibliotheek precies doet?

Ik heb nummers in iTunes, wil geen Apple Music. Kunnen deze nummers in de iCloud?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Joepv schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:33:
Heb er ook even mee gespeeld (iPhone app en iTunes) en het is "anders denken". De omslachtige GUI is niet zo omslachtig als je "anders denkt". Wij denken nog lokaal en streaming als losse onderdelen, maar Apple heeft alles samengevoegd. Het maakt niet uit waar het staat, dat regelt de software wel. Als je zo denkt dat zit het best goed in elkaar.

Ook de koppeling met de Apple Watch is briljant, maar er zijn 2 punten die ik mis tov Spotify:

- Spotify Connect. Het afspelende apparaat neemt de stream over. Bij Airplay moet ik vanaf de iPhone streamen en dit kost battterij.
- De afspeellijsten die Spotify aanbied.
Ik wil niet zo denken want ik wil precies weten wat ik wel stream en wat ik niet stream (wat dus lokaal afgespeeld wordt.)
Hierdoor kan ik zelf in de gaten houden hoeveel data ik ongeveer verbruik.
Apple gaat het geen ene reet aan hoeveel data ik mag verbruiken van de provider.
Ze hebben imo gewoon super slecht getest en maybe de vraag naar Apple Music onderschat.

Hoop dat Apple snel deze ongein fixed want nu is het nummer opzoeken en dan afspelen.
Afspeel lijsten is nu nutteloos

Op dit moment blijven mijn vriendin en ik nog bij Spotify Premium.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Mooi, dan werkt t voor ons sneller :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Moet wel zeggen dat een album dat uit meerdere aaneensluitende tracks bestaat (mix album), dit naadloos afspeelt :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ursamajor schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:42:
Moet wel zeggen dat een album dat uit meerdere aaneensluitende tracks bestaat (mix album), dit naadloos afspeelt :)
Dat doet Spotify natuurlijk ook, zelfs met 'overloop' als je dat wilt!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:36
Ik heb een slimme afspeellijst waar alle nummers inkomen met een hartje, maar die komen er alleen in als ik hem ook aan mijn muziek toevoeg. Dus een nummer "liken" zonder dat die in de bibliotheek staat komt die niet in de afspeellijst. Is dit normaal? Vind ik nogal vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wat is er nou eigenlijk zo bijzonder aan Beats One? dat is toch gewoon radio 538 in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft iemand een manier gevonden om zelf aangemaakte playlisten op naam te sorteren in de Music app? Het enige wat ik zelf heb gevonden is het handmatig sorteren maar daar is geen beginnen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
crzyhiphopazn schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:38:
[...]

Ik wil niet zo denken want ik wil precies weten wat ik wel stream en wat ik niet stream (wat dus lokaal afgespeeld wordt.)
Hierdoor kan ik zelf in de gaten houden hoeveel data ik ongeveer verbruik.
Apple gaat het geen ene reet aan hoeveel data ik mag verbruiken van de provider.
Ze hebben imo gewoon super slecht getest en maybe de vraag naar Apple Music onderschat.

Hoop dat Apple snel deze ongein fixed want nu is het nummer opzoeken en dan afspelen.
Afspeel lijsten is nu nutteloos

Joh doe niet zo moeilijk en recalcitrant man. Wat jij wil kan gewoon. Je kunt je zooi offline bewaren (ook afspeellijsten) en afspelen zonder het bandbreedte kost. Onder "mijn muziek" kun je vervolgens aangeven of je alle muziek wilt zien of alleen wat er lokaal opgeslagen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

magnifor schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:02:
Heeft iemand een manier gevonden om zelf aangemaakte playlisten op naam te sorteren in de Music app? Het enige wat ik zelf heb gevonden is het handmatig sorteren maar daar is geen beginnen aan.
Apple Music sorteert al handmatig op alphabet -> A-Z en dan 0-9
Tjoekie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:03:
[...]

Joh doe niet zo moeilijk en recalcitrant man. Wat jij wilt kan gewoon. Je kunt je zooi offline bewaren (ook afspeellijsten) en afspelen zonder het bandbreedte kost. Onder "mijn muziek" kun je vervolgens aangeven of je alle muziek wilt zien of alleen wat er lokaal opgeslagen staat.
Ik doe niet moeilijk -> Streamen is streamen.
Offline modus is storage opofferen wat ik niet wil anders download ik me muziek wel en heb ik Apple Music helemaal niet nodig :S

Ben al jaren Spotify Premium gebruiker en daar stream ik al jaar en dag en dat gaat gewoon super.
Niet alleen ik heb er last van, maar meerdere mensen.

Ik vind Apple Music op zich wel overzichtelijk alleen nog veel schoonheidsfoutjes bevatten.

[ Voor 53% gewijzigd door crzyhiphopazn op 01-07-2015 15:06 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Hoe kun je de nummers die je liked, automatisch in een playlist zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Wel sneaky (of dit is wat ik er iig van vind) van apple om verplicht 10 euro op je apple id te hebben staan voordat je gebruik kunt maken van deze app. Als je music app toch niet zo tof vind maak je dat 10tje toch wel weer ergens anders aan op ;) Heeeul slim van ze.

Ik hou het om die reden lekker bij spotify

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

crzyhiphopazn schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:03:
[...]
Offline modus is storage opofferen wat ik niet wil anders download ik me muziek wel en heb ik Apple Music helemaal niet nodig :S

Ben al jaren Spotify Premium gebruiker en daar stream ik al jaar en dag en dat gaat gewoon super.
Niet alleen ik heb er last van, maar meerdere mensen.
Maar als je alles streamt en niks lokaal op wilt slaan, waar komt je vorige opmerking dan vandaan:

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Als je niks wilt opslaan is er toch helemaal geen probleem 8)7
Hoop gezwam dus.

Vind het zelf op wat schoonheidsfoutjes na wel lekker werken.
Overzichtelijker dan Spotify (maar das een kwestie van voorkeur).
Dus blijf wel lid over 3 maanden. Spotify net opgezegd.

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 01-07-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
[...]

Ik vind Apple Music op zich wel overzichtelijk alleen nog veel schoonheidsfoutjes bevatten.
Het is storage opofferen, maar ik vind het de kosten besparing (bijv. +/- 7 euro p/mnd voor 500MB databundel) waard van het niet hebben van een databundel bij mijn mobiele provider of te gebruiken voor andere diensten (e-mail, internet e.d).

Ik ben gebruiker van smartradio zenders zoals dit kan bij MixRadio (gratis, zonder audio/video reclame!), Jango Radio (vol met reclame in de app helaas) maar ook partijen als Spotify, Rdio, Deezer hebben dit (zij het met reclame of ook betaald voor 10 euro p/mnd).

Bij Apple Music had ik gehoopt dit ook te kunnen. Je kunt blijkt nu geen zender rondom artiest(en)/genre(s) volledig offline halen bij Apple Music.
Ik krijg het althans niet voor elkaar bij Stations > selecteer station bijv. gezocht op 'Keane' zodoende 'Keane Radio' > ... > helaas geen optie om offline op te slaan.

Je kunt wel voorgedefinieerde afspeellijsten offline halen, maar die staan soms behoorlijk ver af van de artiesten/tracks die ala 'Keane' zijn. Ik zie bijvoorbeeld '00s Pop Dinner Party' en 'Leckere Pop-Kuche' beide gemaakt door Apple met daarin slechts 8 of 15 nummers per afspeellijst die je offline kunt halen wat natuurlijk niks is.

Bij MixRadio kan ik nu 4 playlisten offline halen met een paar uur aan muziek per playlist als ik me niet vergis en dat is nog gratis ook (wel max 6 skips per playlist per uur). Het staat niet helemaal duidelijk op hun site of forum.

Ik probeer Apple Music nog even uit deze 3 maanden, maar daarna is het klaar wat betreft de huidige functionaliteiten. Ik wacht wel op de herlancering van MixRadio+ of dat een dienst als Slacker Radio Plus in Nederland beschikbaar komt en dan met 4/5 euro p/mnd klaar te zijn. Zie ook mijn eerdere review in reactie op het nieuws bericht.

Voordelen:
- alles in de iCloud (als je dit wilt)
- grote muziek catalogus

Nadelen:
- aanmelden met de 'balletjes' genre, artiesten selecteren werkt totaal niet goed op iPhone 4S, 5S vaak kun je de balletjes aan de zijkant niet lezen, verslepen of selecteren en ze rollen ook niet naar het midden. Daarnaast staan er nauwelijks artiesten tussen die ik wil horen. Ik wil dan liever uit een lijst met genres kiezen of zoeken op artiesten. Wie heeft dit verzonnen? Dit is niet Apple zijn stijl.

- het 'ster' icoontje bij een smartradio/thema/artiest zender moet aangeklikt worden en vervolgens moet je zeggen of je deze artiest meer/minder wilt horen in de zender. Logischer zou een duim omhoog/omlaag zijn zoals vele andere diensten wel gebruiken. Nu moet je 2 handelingen doen.

- geen offline functionaliteit van de smartradio zenders. Voor mij is dit een must. Ik blijf voorlopig dus MixRadio gebruiken waarbij ik 4 playlisten offline kan opslaan.

- geen 'smart'radio only abonnement voor 4/5 euro p/mnd ala Rhapsody unRadio (25 tracks offline), Pandora One (geen offline mogelijkheid), Slacker Radio Plus (1000den tracks/ een aantal playlisten offline) en Rdio Select (25 tracks offline) en binnenkort hopelijk dus ook MixRadio (soortgelijk als Slacker Radio met 1000den tracks/ een aantal playlisten offline). Alle genoemde abonnementen zijn overigens helaas niet in Nederland verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Apple Music sorteert al handmatig op alphabet -> A-Z en dan 0-9
Nee, wanneer je een playlist aanmaakt in Apple Music wordt alles gesorteerd op datum (dus nummers die je als eerste toevoegt komen bovenaan), niet op naam. Achteraf kan je in iTunes playlists wel op naam sorteren maar dat wordt niet gepushed naar de Music app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.useronboard.co...music-onboards-new-users/
Hahaha, ik ging bijna dood van het lachen. Sorry voor het off-topic linkje, maar een beetje lachen moet kunnen :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Overigens verschijnt er in de iPhone app als je bijvoorbeeld een album opent wel een klein grijs symbooltje rechtsboven in de hoek van de albumhoes als ie offline beschikbaar is. Op de iPad is dat dan weer niet 8)7

Zou handig zijn als dat symbooltje gewoon ook in de overzichtpagina's getoond zou worden. Zeker op de iPad is daar ruimte genoeg voor.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Audione0 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:21:
Wel sneaky (of dit is wat ik er iig van vind) van apple om verplicht 10 euro op je apple id te hebben staan voordat je gebruik kunt maken van deze app. Als je music app toch niet zo tof vind maak je dat 10tje toch wel weer ergens anders aan op ;) Heeeul slim van ze.

Bij al die 'Probeer Spotify Premium 1 maand gratis' moet ik ook mijn creditcard invullen... en er op letten dat ik 'automatisch verlengen' uitzet.

Dat is toch eigenlijk hetzelfde ? Ze willen iets hebben wat garandeert dat je het kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Orion84 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:27:
[...]

Maar als je alles streamt en niks lokaal op wilt slaan, waar komt je vorige opmerking dan vandaan:

[...]
Ik sla natuurlijk mijn eigen muziek lokaal op.
Ik ga niet muziek opslaan die ik kan streamen :).
Muziek die vrijwel nergens online staat -> 2step \ UK Garage die heb ik lokaal staan.
magnifor schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:35:
[...]

Nee, wanneer je een playlist aanmaakt in Apple Music wordt alles gesorteerd op datum (dus nummers die je als eerste toevoegt komen bovenaan), niet op naam. Achteraf kan je in iTunes playlists wel op naam sorteren maar dat wordt niet gepushed naar de Music app.
Dat is vaag bij mij worden de lijsten automagisch op alfabet gezet

[ Voor 35% gewijzigd door crzyhiphopazn op 01-07-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Erg irritant dat ik nummers van radiozenders niet direct aan afspeellijsten kan toevoegen.. :/ Of kan dit wel? (iTunes 12.2 op Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
THE_BASE schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:38:
Weet iemand wat iCloud-muziekbibliotheek precies doet?

Ik heb nummers in iTunes, wil geen Apple Music. Kunnen deze nummers in de iCloud?
Ja dat heet iTunes Match, kost E25 per jaar. al je iTunes nummer overal (streaming) beschikbaar. Limiet is nu 25K nummers deze gaat naar 100K nummers.

Hij gaat alleen de nummer uploaden welke niet kunnen worden gematched.

Voor meer info : http://www.apple.com/nl/itunes/itunes-match/
of : http://www.iculture.nl/dossiers/itunes-match/

[ Voor 20% gewijzigd door HoefMeistert op 01-07-2015 16:14 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:30
sww89 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Bij mij was dat dus andersom. Wel tegelijk offline maar een voor een weer moeten verwijderen. Dan was dat slechts één album om te testen maar heel irritant als je er 1000 hebt.
Op je Iphone / Ipad, ga naar Instellingen > Algemeen > Gebruik > Beheer Opslag onder opslag.
Dan klik op Muziek, rechtsbven wijzig en wis alle muziek of per item te selecteren.
Zo is je Iphone / Ipad muziek die lokaal staat makkelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sww89 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Bij mij was dat dus andersom. Wel tegelijk offline maar een voor een weer moeten verwijderen. Dan was dat slechts één album om te testen maar heel irritant als je er 1000 hebt. Downloaden gaat overigens wel rap bij mij. Bij Spotify kan het heeeel lang duren voordat je eens een noemenswaardig aantal nummers voor offline gebruik hebt gedownload.

Gelukkig is het nu nog gratis en houd je er een slechte ervaring aan over en dat is dan pech voor Apple als je niet meer terug komt. Hopelijk lossen deze problemen zich op de korte termijn op.
Paar schoonheids foutjes dus, hopelijk zijn die spoedig opgelost.
Ze zijn natuurlijk pas net live, spotify is al een paar jaar oud natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
HoefMeistert schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:50:
[...]

Ja dat heet iTunes Match, kost E25 per jaar. al je iTunes nummer overal (streaming) beschikbaar. Limiet is nu 25K nummers (niet gematched) deze gaat naar 100K nummers. Dit zijn dan niet gematchte nummers. Nummers die iTunes match kan matchen met iTunes store tellen niet mee.
Dit is niet geheel correct, nummers die je gekocht hebt via iTunes tellen niet mee, "vreemde" muziek die wel gematcht kan worden met de store tellen wel mee.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

iTunes Match kan tot 25K tot 100K bevatten, maar je standaard iCloud storage is 5GB.
Wil je meer dan moet je maandelijks betalen, wat prijziger is dan Apple Music.
Dan heb je theoretisch een bieb met 18 mil tracks bij je. Enige verschil is je Eigen cloud muziek heb je niet bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

kaassouffle schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:45:
[...]

Dat is toch eigenlijk hetzelfde ? Ze willen iets hebben wat garandeert dat je het kan betalen.
Nee eigenlijk niet. Het geld word er niet vanaf geschreven in jou geval. Maar wat apple doet potentieel wel.

Vandaar ik zeg; dat 10tje tegoed gaat toch wel op aan een apple product. Danwel niet aan de muziek app, maar aan wat anders wat belandt in de portemonne van apple ;)

Je kan de euroos wat aan je apple id gekoppeld is niet terug laten storten op je bankrekening, je bent dit ten alle tijden kwijt aan apple. Voor apple is dit win win.

[ Voor 16% gewijzigd door Audione0 op 01-07-2015 16:22 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
crzyhiphopazn schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:14:
iTunes Match kan tot 25K tot 100K bevatten, maar je standaard iCloud storage is 5GB.
Dan heb je theoretisch een bieb met 18 mil tracks bij je. Enige verschil is je Eigen cloud muziek heb je niet bij je.
Bij een iTunes Match account telt de gematchte en geuploade muziek niet mee met de 5GB van iCloud.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
crzyhiphopazn schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:14:
iTunes Match telt niet mee met die 5GB. Hij upload ook alleen nummers die hij niet kan matchen. Ook al upload hij je hele bibliotheek van 25k nummers. Het kost je "gewoon" E25 per jaar

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Waarom zie ik mijn afspeellijst(en) niet op mijn iPad? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Kan je ook meerdere radio stations vinden dan die ik nu zie?
Ik zie de sectie 'Dance' staan. Als ik daar op druk krijg ik meteen muziek te horen. Zijn er meerdere dance stations waaruit ik kan selecteren?
Bijv: 'A state of Trance', 538 dance etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Audione0 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:16:
[...]

Nee eigenlijk niet. Het geld word er niet vanaf geschreven in jou geval. Maar wat apple doet potentieel wel.

Vandaar ik zeg; dat 10tje tegoed gaat toch wel op aan een apple product. Danwel niet aan de muziek app, maar aan wat anders wat belandt in de portemonne van apple ;)

Je kan de euroos wat aan je apple id gekoppeld is niet terug laten storten op je bankrekening, je bent dit ten alle tijden kwijt aan apple. Voor apple is dit win win.
Maar Apple Music kun je ook met creditcard betalen, dan is het wel weer gelijk aan Spotify. Er is bij mij niks afgeschreven hoor.

Spotify heeft trouwens ook giftcards met tegoed...

Als dat de enige reden is om niet over te stappen vind ik het een beetje flauw, Maar als je  Music gewoon stom vind dan mag dat hoor :+

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 01-07-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
Ik heb Apple Music, maar ik ben de hele dag al aan het luisteren naar Beats 1.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 01-07-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 04-09 23:17
Ik zal wel gek zijn, maar hoe kan ik nu een nummer afspelen via iOS muziek app en dan via airplay naar mijn receiver krijgen (die airplay functie heeft)?

Ik zie alleen maar "deel station" of "deel nummer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

HoefMeistert schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:16:
[...]

iTunes Match telt niet mee met die 5GB. Hij upload ook alleen nummers die hij niet kan matchen. Ook al upload hij je hele bibliotheek van 25k nummers. Het kost je "gewoon" E25 per jaar
Ahaaa interessant dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Lekkerbek312 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:57:
Ik zal wel gek zijn, maar hoe kan ik nu een nummer afspelen via iOS muziek app en dan via airplay naar mijn receiver krijgen (die airplay functie heeft)?

Ik zie alleen maar "deel station" of "deel nummer"
Omhoog swipen. Airplay zit in control center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 20:21
Als ik bijvoorbeeld een single toevoeg aan mijn bibliotheek en op die single staan verschillende remixes/uitvoeringen dan valt de remix/uitvoeringsnaam weg in mijn bibliotheek. Dus dan heeft elk nummer dezelfde titel en is het niet duidelijk welke uitvoering het betreft. Meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Siri werkt toch nog helemaal niet lekker?
Als ik zeg speel af 'liedje' dan vindt ze soms het liedje inderdaad. Maar dan gebeurd er niks en moet ik eerst nog de muziekapp openen staat er op het scherm...?

Werkt dat pas goed vanaf ios9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik vind dit serieus een Spotify vervanger... echter vind ik het aantal playlists nog wel erg beperkt. Ik zie ook dat je niet net als bij Spotify een playlist kunt delen.
Apple mag dat trots zijn op zijn playlist samenstellers, gebruikers op en Spotify zelf hadden verdomd goede playlists met wekelijks nieuwe nummers.

Daarnaast mis ik een overzicht van mijn Loved tracks op Apple Music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb een familie abonnement genomen en wil familieleden toevoegen, alleen nu zegt icloud dat ik geen betaalmiddel heb toegevoegd terwijl er 150 euro aan cadeaukaarten als saldo aanwezig is. Maar blijkbaar ziet Apple dat niet als betaalmiddel?

Iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen? Of moet je perse voor Apple Music Family een credit card toegevoegd hebben? Ik wil juist dat mijn saldo aan cadeaukaarten daar voor gebruikt wordt.

Al opgelost: Antwoord Apple je hebt wel credit card nodig maar eerst wordt cadeaukaarten tegoed aangewend voor betalen abonnement

[ Voor 13% gewijzigd door mrme12345 op 01-07-2015 19:24 ]

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

mrme12345 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:40:
Ik heb een familie abonnement genomen en wil familieleden toevoegen, alleen nu zegt icloud dat ik geen betaalmiddel heb toegevoegd terwijl er 150 euro aan cadeaukaarten als saldo aanwezig is. Maar blijkbaar ziet Apple dat niet als betaalmiddel?

Iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen? Of moet je perse voor Apple Music Family een credit card toegevoegd hebben? Ik wil juist dat mijn saldo aan cadeaukaarten daar voor gebruikt wordt.
Enkel via creditcard.
Ik vraag me overigens wel af of je daarna betaald van je iTunes tegoed of dat ie direct van de card schrijft.

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 01-07-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:13
Ript apple hun muziekvideo's van youtube? :p je moet eens kijken naar gers pardoel ik neem je mee, voor de clip begint staat er een stuk reclame op :p

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iAmRenzo schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:29:
Gebruikers op en Spotify zelf hadden verdomd goede playlists met wekelijks nieuwe nummers.
Inderdaad meer en/of gebruikersplaylists en wat meer genre's in de radiozenders.
Maar goed, net een dag oud, dus zal vast goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 19:42
ik wil itunes updaten om deze nieuwe functie te testen. Helaas blijft de app store op mijn MBP steeds hangen en toont geen updates beschikbaar. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al gevonden waar je de kwaliteit kan instellen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Heb geen abo op Apple Music.. Maar bij instellingen/muziek 'Apple Music'? Lijkt me dat je dit per device kan of wil instellen idd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:19:
Heb geen abo op Apple Music.. Maar bij instellingen/muziek 'Apple Music'? Lijkt me dat je dit per device kan of wil instellen idd.
Ik wil al mijn devices op de hoogste stand. Kan het alleen niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Donstil schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:22:
[...]
Ik wil al mijn devices op de hoogste stand. Kan het alleen niet vinden.
Dan lijkt het er op dat Apple geen consessies doet vwb. de sound quality. Wat wel toe te juichen is, zolang het maar DSP en EQ natural, en ALAC is ;) (oeps databundel..)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:28:
[...]

Dan lijkt het er op dat Apple geen consessies doet vwb. de sound quality. Wat wel toe te juichen is, zolang het maar DSP en EQ natural, en ALAC is ;) (oeps databundel..)
ALAC zou top zijn ja. Maar het is AAC toch? Althans dat neem ik aan.
Is het 256kbps AAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké duidelijk, geen lousness maar dat was wel te verwachten, toch 256 AAC waar ik in de auto prima vrede mee kan hebben (Daar gebruik ik zulke streaming diensten het meest).

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar zitten alle andere muziek stromen?
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2moz2fc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Donstil schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:18:
Waar zitten alle andere muziek stromen?
Dat vraag ik me dus ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave156
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-01 10:42

Dave156

Babadabupi?

Ik heb net iTunes geupdate en gisteren al iOS op de iphone 6 en iPad gezet.

Eerste indruk is dat Apple Music erg onoverzichtelijk is. Ik zit nog steeds te zoeken naar hoe ik playlists moet maken. Ook irritant dat je op de iphone/ipad niet bij een nummer kunt kiezen ''meer van deze artiest''.

Apple moet nog eens goed gaan kijken bij Spotify, willen ze mij behouden na die 3 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Tracks lijken af en toe niet goed normalized? En heb me nu een paar keer er op betrapt dat ik in de auto een rammeltje/kraakje lijk te horen en de muziek uit zet, blijkt dat het in de muziek zit.
Met Spotify nog nooit gehad :?
Voor de rest... tsja.. ik weet het nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave156
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-01 10:42

Dave156

Babadabupi?

En nog iets.. ik wil in iTunes een nummer uit Apple Music toevoegen aan Mijn Muziek om het in een playlist te zetten. Dan moet ik de iCloud-muziekbibliotheek activeren en dan wilt iTunes ineens al mijn eigen muziek gaan uploaden. Dat is meer dan 60 GB!! Daar heb ik dus geen zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:41
Audione0 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:21:

Dit stoort mij ook gigantisch. Heb nog 9,50 op m'n account, beetje jammer om er nu weer een kaartje voor te gaan halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 16:19
Na een hele dag Apple music hebben gebruikt, ben ik best tevreden. Qua aanbod kunnen ze iniedergeval concurreren met spotify. De Playlisten zijn ook redelijk goed, vooral die van Shazam heb ik vandaag redelijk veel geluisterd. Wat ik nog wel mis zijn meer actieve artiesten op @connect, ik heb nog maar een enkele post in mijn 'feed'. (logisch het is de eerste dag maar dat moet wel komen, wil het een succes worden.)

Ik zie de 'dienst' ook echt succes hebben d.m.v. Siri integratie. Zo kan je op ieder moment elk nummer aanzetten op je oortjes door middel van te praten tegen je horloge :+

Daarnaast mis ik nog wel een tabblad waar ik kan zien wat ik allemaal "geliked" heb. Ook zou ik graag de optie zien waar hij automatisch al mijn "geliked" muziek offline opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wel handig als je bij beperkingen Apple Connect uitzet krijg je een tabblad playlists terug in de app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik loop ook nog wat tegen iets wazigs aan. Ik heb een single in mijn iTunes Match staan. Ik heb een album op Apple Music toegevoegd, met het +'je. Alle nummers behalve die single zijn nu te zien als ik op het album klik. Moet ik nu mijn eigen kopie, die single verwijderen om het albums als geheel te kunnen benaderen? 8)7
Dave156 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:01:
En nog iets.. ik wil in iTunes een nummer uit Apple Music toevoegen aan Mijn Muziek om het in een playlist te zetten. Dan moet ik de iCloud-muziekbibliotheek activeren en dan wilt iTunes ineens al mijn eigen muziek gaan uploaden. Dat is meer dan 60 GB!! Daar heb ik dus geen zin in...
Tja, dat is de geïntegreerde Match functie, die zit bij iCloud Music Library. Waarom zou je dat niet willen? Kost je geen ruimte, geen ... niks. Alleen ff uploaden. Hoef je ze ook niet meer lokaal op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:41:
Wel handig als je bij beperkingen Apple Connect uitzet krijg je een tabblad playlists terug in de app :)
Whoei, top tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

matthijst schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:41:
Mogelijk een bugje dan voor Apple Music abo's of trials. Ik heb geen abo of trial, beperkingen gebruik ik niet, en ik heb wel de playlist tab voor mijn library's.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 22:04

iambig

* z.o.z *

Ik kon gisteren zonder veel gedoe alles vinden wat ik wou, maar het lijkt wel of er een boel muziek uit de catalogus van Apple Music is teruggetrokken.
O.a. 538 dance smash 2015 vol.2 en oudere zijn helemaal weg, en zowat alle nummers van Hitzone 73 zijn niet meer te streamen. Ik mis veel dingen die ik eerst wel gewoon kon streamen.
Zijn er meer mensen die dit opgevallen zijn?

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
levik7 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:20:
Na een hele dag Apple music hebben gebruikt, ben ik best tevreden. Qua aanbod kunnen ze iniedergeval concurreren met spotify. De Playlisten zijn ook redelijk goed, vooral die van Shazam heb ik vandaag redelijk veel geluisterd. Wat ik nog wel mis zijn meer actieve artiesten op @connect, ik heb nog maar een enkele post in mijn 'feed'. (logisch het is de eerste dag maar dat moet wel komen, wil het een succes worden.)

Ik zie de 'dienst' ook echt succes hebben d.m.v. Siri integratie. Zo kan je op ieder moment elk nummer aanzetten op je oortjes door middel van te praten tegen je horloge :+

Daarnaast mis ik nog wel een tabblad waar ik kan zien wat ik allemaal "geliked" heb. Ook zou ik graag de optie zien waar hij automatisch al mijn "geliked" muziek offline opslaat.
Siri werkt toch niet echt lekker hier hoor. Heb jij hem op Engels ingesteld?
Ik spreek toch behoorlijk engels maar ik moet zo overduidelijk praten en dan nog gaat het vaak mis.

'Speel af U2, where the streets have no name' -> u2 werden streets het nou neem... >Ok ik speel een willekeurig nummer van U2 af...

'speel af, K3 handjes draaien' ->ok ik speel af Glenn ... met handjes ??? (skihut liedje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb Apple Music uitgeschakeld. Maar vraag ik Siri een nummer te draaien, ook K3 Handjes Draaien, dan begint hij dat netjes te doen. Hoe kan dit?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Niet online
Oke ik heb dus ook Apple Music en had, voor de update, gewoon 2000 nummer op mn iphone. Maar als ik nu m'n iphone op flight modus zet, dan zegt de muziek app dat er geen nummers zijn?

edit; Schijnbaar heeft de update al mijn muziek van mijn telefoon af gegooid :( :( :(. dag 2000 nummers

[ Voor 22% gewijzigd door TheThomas op 02-07-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

THE_BASE schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:48:
Ik heb Apple Music uitgeschakeld. Maar vraag ik Siri een nummer te draaien, ook K3 Handjes Draaien, dan begint hij dat netjes te doen. Hoe kan dit?
Nummer staat in je muziek of afspeellijst/library van andere eigen Apple devices..? Want uitgeschakeld in instellingen/muziek zou bepalend moet zijn!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TheThomas schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:57:
Oke ik heb dus ook Apple Music en had, voor de update, gewoon 2000 nummer op mn iphone. Maar als ik nu m'n iphone op flight modus zet, dan zegt de muziek app dat er geen nummers zijn?

edit; Schijnbaar heeft de update al mijn muziek van mijn telefoon af gegooid :( :( :(. dag 2000 nummers
Toevallig iCloud Music aangezet en 'replace' gekozen toen 'ie vroeg wat 'ie moest doen met je huidige muziek?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Niet online
Nee, niet, maar wat blijkt, per ongeluk icloud-muziekbibliotheek aangezet. hierdoor wist apple alle muziek van je telefoon :(

[ Voor 12% gewijzigd door TheThomas op 02-07-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

TheThomas schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:07:
Nee, niet, maar wat blijkt, per ongeluk itunes match aangezet. hierdoor wist apple alle muziek van je telefoon :(
Per ongeluk? Daar betaal je dan ook nog € 25,- per jaar voor.. Wat niet per se veel is als je het wenst te gebruiken. Maar dit is wel zuur als je het juist offline wil kunnen luisteren. Terugdraaien, mea culpa aan Apple en de dienst schrappen/gecrediteerd krijgen?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Niet online
Ja bedoelde dus icloud-muziekbibliotheek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
Heb net alle muziek op m'n iPhone verwijderd. Nu heb ik toch nog enkele nummers offline op mijn iPhone staan. Deze kan ik dus gewoon zonder dat ik met internet verbonden ben afspelen. Hoe kan ik die nummers verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
henkna schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:17:
Heb net alle muziek op m'n iPhone verwijderd. Nu heb ik toch nog enkele nummers offline op mijn iPhone staan. Deze kan ik dus gewoon zonder dat ik met internet verbonden ben afspelen. Hoe kan ik die nummers verwijderen?
Dat zijn die iCloud Match perikelen. Apple heeft dat niet goed op orde.

Toen ik Match gebruikte werden albums en artiesten in iCloud ook gesplitst en gehusseld. Dat lijkt met nu beter te gaan, mijn muziek in iCloud staat netjes geordend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Maar hoe krijg ik ze nu weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 23:48:
A) omdat je duidelijker praat dan ik
B) omdat dat een van je favorieten is die je al in een je muziekbibliotheek op je iphone hebt staan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TheThomas schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:07:
Nee, niet, maar wat blijkt, per ongeluk icloud-muziekbibliotheek aangezet. hierdoor wist apple alle muziek van je telefoon :(
Wel dus, want dat is wat ik bedoelde.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Is mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds de launch heb ik iCloud Library aangezet maar van de 10k nummers in mijn iTunes staan er sinds gisteren nog steeds zo'n 2500 nummers op "Waiting" by het iCloud Status icoontje. Hij lijkt voor de rest ook niks meer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige probleem (irritatie) waar ik last van heb is dat als ik een afspeellijst aanmaak.
Deze lijst vul met willekeurige nummers, elk album waar het nummer uit komt wordt toegevoegd aan Mijn Muziek> Albums...

Is iemand er al achter of dit kan worden uitgezet of iets?
Voorderest draait het bij mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
Gisteravond ook nog een hele tijd met Apple Music gespeeld. Vooral de afspeellijsten bekeken. Ze zijn wat korter als bij Spotify, maar dat zal wel een kwestie van tijd zijn.

De integratie is super, vooral met mijn Apple Watch is het gaaf. Het enige jammere is AirPlay. Bij Spotify Connect hoeft de telefoon niet meer te streamen en kan mijn vrouw met haar telefoon zo de "queue" overpakken. Hier moet ik echt vanaf het device streamen dat weer batterij kost en als ik weg ga valt de muziek uit. Hopelijk vinden ze hier iets op.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:53
Ik heb gisteren ook gemerkt dat niet alle nummers die toevoegde aan een playlist er daadwerkelijk inkwamen. Ik was al even nummers aan het toevoegen en toen ik naar de afspeellijst ging stond er maar 1/5 ofzo van de toegevoegde nummers in de lijst.

Trouwens ook jammer dat je niet makkelijk je spotify playlists kan omzetten naar Apple music. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Joepv schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:34:

De integratie is super, vooral met mijn Apple Watch is het gaaf.
Wat is er zo gaaf aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:59

swv

Ik ben benieuwd hoe het dan in de Apple TV wordt geïntegreerd. Zou mooi zijn als dat een standalone oplossing zal zijn met remote functies op iOS en Apple Watch. Dat ding ligt hier te stoffen en gebruik ik alleen nog als ik in een Netflix bui ben en een abo afsluit voor een maandje of wat, hoewel mijn PS4 die taken ook al overneemt waar ik tevens Spotify op gebruik. Dat is dan alleen tijdens het gamen want anders gebruik ik mijn Mac.

Ik deel namelijk mijn externe Dell 2713HM monitor met mijn PS4 en sporadisch met mijn Apple TV. Daarvoor moet ik dan handmatig mijn HDMI kabel switchen tussen PS4 en Apple TV. Mijn Harman Kardon versterker verkrijgt het geluid via de headphone jack op de monitor welke vervolgens zijn geluid (en beeld) krijgt via de mini Displayport op m'n Mac.

Met deze opstelling kan mijn Mac met Apple Music prima Spotify vervangen als ik lekker aan het werk ben of gewoon surfen. Tijdens het gamen op de PS4 echter zou ik Apple Music alleen kunnen luisteren via de interne speakers van mijn MacBook (of ik moet een extra setje speakers aanschaffen), terwijl ik met Spotify op de PS4 het geluid via mijn versterker kan laten lopen tijdens het gamen. Conclusie: PS4 moet ook Airplay o.i.d. krijgen!

Aan de andere kant, tot april van dit jaar kon ik ook zonder en wisten we niet beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Wat is nu exact de functie van het hartje? Lijkt mij een soort like functie zodat Apple weet welke muziek ik leuk vind om zo suggesties te kunnen doen in 'for you' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Iemand al uitgevogeld hoe je de geschiedenis in de 'volgende' lijst kunt wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 00:00:
[...]

Nummer staat in je muziek of afspeellijst/library van andere eigen Apple devices..? Want uitgeschakeld in instellingen/muziek zou bepalend moet zijn!
Niet dus. Zojuist nogmaals geprobeerd. En ik heb geen K3, haha. Heb het wel even aangehad en ben lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 20:51
JSt1983 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:27:
Wordt niet gescrobbeld helaas met quietscrob. Iemand wel succes met andere app?
Lijkt mij ook niet te lukken met de standaard scrobbler op windows (maar die is al maanden buggy).

Weet iemand hoe het zit met play counts in het algemeen? Als je een nummer speelt dat al in je library stond maar gespeeld wordt via een Apple Music playlist, wordt die dan ook geupdate? Of moet je daarvoor eerst alles in de cloud zetten? Ik hou nogal van mijn luisterstatistieken (en mijn playlists zijn play counts gebaseerd...)

Wat mij trouwens ook niet duidelijk is, als je dan toch alles in de cloud zet, kan je het dan nog zelf synchroniseren (ik heb alles ALAC geript en - los van de zin of onzin daarvan - wil het ook in dat formaat op mijn iPod houden). Ik had ergens gelezen dat dat niet kon met iTunes match...

En dan een andere: kan je offline lijsten synchroniseren met een oude iPod Touch die is blijven steken op iOS5? Dat ding doet nog perfect zijn job dus ik ga er geen nieuwe voor kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

sww89 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:58:
Ik ben benieuwd hoe het dan in de Apple TV wordt geïntegreerd. Zou mooi zijn als dat een standalone oplossing zal zijn met remote functies op iOS en Apple Watch.
Ik verwacht dat er gewoon een update komt van de music app op de AppleTV, zodat je gewoon volledige toegang tot Apple Music hebt, incl. "Mijn Muziek" etc.

Beetje jammer dat die update er nog niet is.

Ik gebruik nu regelmatig de spotify client in mijn Onkyo receiver en daar moet wel nog een alternatief voor komen wil Apple Music echt een vervanger voor Spotify kunnen zijn voor mij. Apple Music beschikbaar maken op de AppleTV zou dat mooi oplossen. Dat werkt toch net even handiger dan streamen via AirPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Dave156 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:01:
Hij kijkt welke nummers jij hebt en welke nummers hun hebben. Enkel degene die hun niet hebben wordt upgeload.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Iemand die weet hoe je een afspeellijst welke je aan je bibliotheek toevoegt in iTunes krijgt te zien. Op IOS is het duidelijk, maar in iTunes niet.

Edit:
Gevonden, op mijn Mac mini zag ik de Apple Music playlists wel, maar niet op mijn Macbook. Opnieuw opbouwen van de bibliotheek verhelpt het probleem

[ Voor 34% gewijzigd door OkselFris op 02-07-2015 19:08 ]

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Iemand enig idee waarom ik via mijn autoradio niet meer kan zappen tussen de nummers? In de vorige versie kon ik gewoon streamen naar mijn autoradio en dan met de vooruit of achteruit knop naar het volgende of vorige nmmer skippen. Als ik dit n in de nieuwe versie doe, begint hetzelfde liedje steeds opnieuw. Als ik een ander nummer wil horen, moet ik dit via de telefoon doen. Dat was nou net niet de bedoeling van handsfree.

Kan zo gauw geen instelling vinden hoe dit te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 20:51
Om mezelf te quoten...
nokie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:28:
[...]

Lijkt mij ook niet te lukken met de standaard scrobbler op windows (maar die is al maanden buggy).
Sorry, nu werkt het blijkbaar wel. Buggy zoals ik zei.

By the way: dit is verontrustend... http://www.mcelhearn.com/...icloud-music-library-drm/

[ Voor 18% gewijzigd door nokie op 02-07-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Let's hope it's a bug and not a feature..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bij Match heb je toch zelf al de originele bestanden. Enige nadeel is dat je het nu niet meer als verkapte Back-up kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

GerardVanAfoort schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:37:
[...]

Let's hope it's a bug and not a feature..
Dat DRM wordt toegevoegd aan Apple music files zonder iTunes Match lijkt mij niet zo heel vreemd.
Zolang jij je eigen bestanden hebt is er niks loos. alleen als jij je eigen muziek terughaalt en dan weer wilt downloaden
Een goed uitleg kan je hier vinden.

http://www.macworld.com/a...-together.html#tk.rss_all

Enige issue is dat sommige iTunes match gebruikers ook rapporteren dat ze een DRM bestand terug krijgen, dat is dan een bug.

[ Voor 6% gewijzigd door OkselFris op 02-07-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
Ben ik nou de enige met het probleem dat wanneer ik een album aan mijn muziek bibliotheek toevoeg slechts enkele nummers van het album daadwerkelijk aan mijn bibliotheek worden toegevoegd? De overige nummers zijn met geen mogelijkheid meer toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Niks verontrustends aan. Wel opletten wat je doet. Apple heeft altijd gezegd dat de services complimentary waren. Niet dat ze hetzelfde deden. Match kan muziek "witwassen" en Music niet dus moet je "originelen" bij de laatste bewaren. Wil je dat niet, dan neem je Match.
Had wel wat duidelijker vermeld mogen worden inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 02-07-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
OkselFris schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:43:
[...]

Dat DRM wordt toegevoegd aan Apple music files zonder iTunes Match lijkt mij niet zo heel vreemd.
Zolang jij je eigen bestanden hebt is er niks loos. alleen als jij je eigen muziek terughaalt en dan weer wilt downloaden
Een goed uitleg kan je hier vinden.

http://www.macworld.com/a...-together.html#tk.rss_all

Enige issue is dat sommige iTunes match gebruikers ook rapporteren dat ze een DRM bestand terug krijgen, dat is dan een bug.
Ok, ik ben echt een leek op dit gebied, maar begrijp ik het goed dat alle nummers die ik via apple music afspeel en off line op een device wil hebben zijn voorzien met DRM? Dit is gedaan om te voorkomen dat je “tonnen”aan muziek download en dan je abo opzegt en zo “gratis”muziek hebt?
Maar hoe zit het nu met muziek die ik al in mijn bezit heb, deze muziek heeft geen DRM, blijft dit zo, of kan dit, door toe doen van apple music, voorzien worden van DRM? Als dit waar is en ik stop met apple music, dan zou ik mijn eigen (oude) muziek niet meer kunnen afspelen omdat er opeens DRM op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

chippie777 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 22:43:
[...]

Ok, ik ben echt een leek op dit gebied, maar begrijp ik het goed dat alle nummers die ik via apple music afspeel en off line op een device wil hebben zijn voorzien met DRM? Dit is gedaan om te voorkomen dat je “tonnen”aan muziek download en dan je abo opzegt en zo “gratis”muziek hebt?
Maar hoe zit het nu met muziek die ik al in mijn bezit heb, deze muziek heeft geen DRM, blijft dit zo, of kan dit, door toe doen van apple music, voorzien worden van DRM? Als dit waar is en ik stop met apple music, dan zou ik mijn eigen (oude) muziek niet meer kunnen afspelen omdat er opeens DRM op zit.
Nee je eigen muziek blijft onaangetast. Maar zonder iTunes Match dus alleen Apple Music heb je niet de zogenaamde backup functie. Dus als jij je eigen bestanden kwijt raakt en je hebt Apple music, dan is er nog niks loos, maar krijg je logischer wijs een DRM versie er voor terug. De aangekochte muziek via iTunes blijft volgens mij zoals het is, dus DRM vrij, die kan je namelijk weer opnieuw uit de store downloaden.
iTunes Match daarentegen maakt je persoonlijke muziek beschikbaar in de cloud en als je de muziek kwijt raakt krijg je DRM vrije bestanden terug. iTunes Match is daarmee direct ook een mooie backup functie en natuurlijk een leuke upgrade functie voor slecht geripte muziek, welke je zo kan omruilen voor betere AAC versies.

Dus Apple Music is niks anders dan spotify, alleen maakt Apple Music je eigen muziek welke Apple niet heeft ook beschikbaar voor je andere devices. Dat is het grote voordeel.
Met Apple muziek blijft een goede backup raadzaam, bij iTunes match minder.

Dit is zoals ik het intussen begrijp. Maar Apple had wel even wat beter mogen communiceren.
De verwarring is ontstaan doordat mensen dachten dat ze exact dezelfde functionaliteit als iTunes match terugkregen. Er is dus een belangrijk verschilletje.

[ Voor 6% gewijzigd door OkselFris op 02-07-2015 22:58 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste