crzyhiphopazn schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:03:
[...]
Offline modus is storage opofferen wat ik niet wil anders download ik me muziek wel en heb ik Apple Music helemaal niet nodig
Ik vind Apple Music op zich wel overzichtelijk alleen nog veel schoonheidsfoutjes bevatten.
Het is storage opofferen, maar ik vind het de kosten besparing (bijv. +/- 7 euro p/mnd voor 500MB databundel) waard van het niet hebben van een databundel bij mijn mobiele provider of te gebruiken voor andere diensten (e-mail, internet e.d).
Ik ben gebruiker van smartradio zenders zoals dit kan bij MixRadio (gratis, zonder audio/video reclame!), Jango Radio (vol met reclame in de app helaas) maar ook partijen als Spotify, Rdio, Deezer hebben dit (zij het met reclame of ook betaald voor 10 euro p/mnd).
Bij Apple Music had ik gehoopt dit ook te kunnen. Je kunt blijkt nu geen zender rondom artiest(en)/genre(s) volledig offline halen bij Apple Music.
Ik krijg het althans niet voor elkaar bij Stations > selecteer station bijv. gezocht op 'Keane' zodoende 'Keane Radio' > ... > helaas geen optie om offline op te slaan.
Je kunt wel voorgedefinieerde afspeellijsten offline halen, maar die staan soms behoorlijk ver af van de artiesten/tracks die ala 'Keane' zijn. Ik zie bijvoorbeeld '00s Pop Dinner Party' en 'Leckere Pop-Kuche' beide gemaakt door Apple met daarin slechts 8 of 15 nummers per afspeellijst die je offline kunt halen wat natuurlijk niks is.
Bij
MixRadio kan ik nu 4 playlisten offline halen met een paar uur aan muziek per playlist als ik me niet vergis en dat is nog gratis ook (wel max 6 skips per playlist per uur). Het staat niet helemaal duidelijk op hun site of forum.
Ik probeer Apple Music nog even uit deze 3 maanden, maar daarna is het klaar wat betreft de huidige functionaliteiten. Ik wacht wel op de herlancering van
MixRadio+ of dat een dienst als Slacker Radio Plus in Nederland beschikbaar komt en dan met 4/5 euro p/mnd klaar te zijn. Zie ook mijn
eerdere review in reactie op het nieuws bericht.
Voordelen:
- alles in de iCloud (als je dit wilt)
- grote muziek catalogus
Nadelen:
- aanmelden met de 'balletjes' genre, artiesten selecteren werkt totaal niet goed op iPhone 4S, 5S vaak kun je de balletjes aan de zijkant niet lezen, verslepen of selecteren en ze rollen ook niet naar het midden. Daarnaast staan er nauwelijks artiesten tussen die ik wil horen. Ik wil dan liever uit een lijst met genres kiezen of zoeken op artiesten. Wie heeft dit verzonnen? Dit is niet Apple zijn stijl.
- het 'ster' icoontje bij een smartradio/thema/artiest zender moet aangeklikt worden en vervolgens moet je zeggen of je deze artiest meer/minder wilt horen in de zender. Logischer zou een duim omhoog/omlaag zijn zoals vele andere diensten wel gebruiken. Nu moet je 2 handelingen doen.
- geen offline functionaliteit van de smartradio zenders. Voor mij is dit een must. Ik blijf voorlopig dus MixRadio gebruiken waarbij ik 4 playlisten offline kan opslaan.
- geen 'smart'radio only abonnement voor 4/5 euro p/mnd ala Rhapsody unRadio (25 tracks offline), Pandora One (geen offline mogelijkheid), Slacker Radio Plus (1000den tracks/ een aantal playlisten offline) en Rdio Select (25 tracks offline) en binnenkort hopelijk dus ook MixRadio (soortgelijk als Slacker Radio met 1000den tracks/ een aantal playlisten offline). Alle genoemde abonnementen zijn overigens helaas niet in Nederland verkrijgbaar.